دانشگاه شهریه پرداز چیست؟

دانشگاه شهریه پرداز چیست؟

تحصیل همیشه رایگان نیست. مگر اینکه در دانشگاه سراسری در نوبت اول ( روزانه ) پذیرفته شوید.

اما اگر در دانشگاه هایی پذیرفته شوید که به ازای آموزش هزینه ای از شما بخواهند، باید با توجه به نوع دوره تعیین شده مبلغی را بعنوان شهریه دانشگاه بپردازید.

این دوره ها و دانشگاه ها شهریه پرداز نام دارد. تمامی دوره های دانشگاهی به غیر از روزانه شهریه پرداز است. دانشجو باید با توجه به جدول شهریه سال قبولی این شهریه را بپردازد.

اینکه دانشگاه شهریه پرداز چیست و چه دانشگاه هایی را شامل می شود در این مطلب به آن خواهیم پرداخت. امیدواریم با آشنایی بیشتر و با دید بازتری بتوانید در رشته مورد علاقه تان و در دانشگاه مناسب تحصیل کنید.

در ادامه این مطلب به صورت گسترده در این مورد توضیح داده ایم. پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

دانشگاه شهریه پرداز

تحصیل برای دانشجویان در برخی از دوره ها و دانشگاه های کشور تنها با پرداخت شهریه امکان پذیر است. فردی که در این دوره ها پذیرفته می شود موظف است با توجه به نوع رشته و دانشگاه خود، در قبال تحصیل، هزینه ای را به دانشگاه پرداخت کند از این رو به این دانشگاه ها و دوره ها شهریه پرداز گفته می شود.

به طور کلی همه دوره های تحصیلی به غیر از دوره روزانه، در دسته دوره ها و دانشگاه های شهریه پرداز قرار می گیرد.

ممکن است دانشجو مجبور شود هزینه های دیگری را نیز مانند هزینه بیمه دانشجویی و … پرداخت کند که این هزینه ها ربطی به شهریه پرداز بودن نداشته بلکه همه دانشجویان موظف به پرداخت این هزینه ها هستند.

شهریه دانشگاه های شهریه پرداز

روال پرداخت شهریه در این دانشگاه ها به این صورت است که دانشجو موظف است با توجه به جدول انتخاب واحد خود و تعداد واحد های انتخاب شده، شهریه ثابت را به همراه شهریه متغیر پرداخت کنند.

شهریه دانشگاه های شهریه پرداز

میزان شهریه ثابت در دانشگاه های شهریه پرداز تا پایان سنوات تحصیلی مجاز دانشجو ثابت است، اما شهریه متغیر بسته به عوامل متعددی مثل رتبه و هیئت علمی دانشگاه، امکانات و… هر سال مابین 10 الی 15 درصد افزایش پیدا می کند.

دوره ها و دانشگاه های شهریه پرداز شامل دانشگاه های زیر است:

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

دانشگاه شهریه پرداز شبانه

دوره شبانه یکی از دوره های دانشگاه های سراسری است که در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو جذب می کند.

دانشجویان دوره شبانه همانند سایر دانشجویان دوره روزانه از امکانات تحصیلی دانشگاه دولتی برخوردارند با این تفاوت که دانشجویان شبانه موظف به پرداخت شهریه بوده و از لحاظ دسترسی به امکانات رفاهی کمی با دانشجویان دوره روزانه تفاوت دارند.

از مهم ترین تفاوت های امکانات رفاهی می توان به واگذاری خوابگاه اشاره کرد. هرچند برخی از دانشجویان دوره شبانه هم می توانند همانند دانشجویان روزانه خوابگاه دریافت کنند، اما دانشگاه تعهدی جهت تامین خوابگاه برای دانشجویان شبانه ندارد.

برخلاف نام این دوره، کلاس های دوره شبانه مانند کلاس های دوره روزانه و یا مشترک با دوره روزانه برگزار می شود.

دانشگاه شهریه پرداز پیام نور

دانشگاه پیام نور بر پایه روش آموزش از راه دور و نیمه حضوری در مهر ماه سال 1367 تاسیس شد. این دانشگاه در رشته های مختلف فنی، مهندسی و انسانی دانشجو می پذیرد.

از آنجایی که دانشگاه پیام نور تعداد واحد های دانشگاهی زیادی در کل کشور دارد، دانشجویان زیادی تحت پوشش این دانشگاه قرار دارند.

ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور به دو طریق با کنکور و بدون کنکور امکان پذیر است. در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور از طریق بررسی سوابق تحصیلی داوطلبان پذیرش صورت می گیرد.

دانشگاه شهریه پرداز آزاد

دانشگاه شهریه پرداز غیر انتفاعی

موسسات و دانشگاه های غیر انتفاعی جزو دانشگاه های غیر دولتی هستند. ادامه تحصیل در دانشگاه های غیر انتفاعی مستلزم پرداخت شهریه است.

سیستم آموزشی دانشگاه های غیر انتفاعی بر اساس ضوابط وزارت علوم تحقیقات و فناوری است. مدرک فارغ التحصیلان این دانشگاه ها توسط وزارت علوم و دانشگاه غیر انتفاعی صادر می شود.

پذیرش در دانشگاه های غیر انتفاعی به دو طریق شرکت در کنکور و بدون کنکور صورت می پذیرد. قابل ذکر است که ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه های غیر انتفاعی تنها در رشته کارشناسی صورت می گیرد، اما در سایر مقاطع فرد باید مجاز به انتخاب رشته در دوره های غیر روزانه یا به عبارتی دانشگاه های شهریه پرداز باشد.

دانشگاه شهریه پرداز پردیس خودگردان

دانشگاه های پردیس خودگردان شعبه هایی از دانشگاه های دولتی ایران هستند که در ابتدا با هدف پذیرش دانشجویان خارجی تاسیس شدند. اما به دلیل اینکه استقبالی از این دانشگاه ها نشد در قبال دریافت شهریه از دانشجویان داخلی پذیرش می کنند.

پذیرش در دانشگاه های پردیس خود گردان از طریق برگزاری کنکور سراسری و نیز آزمون های اختصاصی که با نظارت سازمان سنجش و طبق مقررات و آیین نامه های دانشگاه صورت می گیرد.

مدرک دانشگاه های پردیس خود گردان فرمتی کاملا مشابه با دوره های روزانه دارد و با امضای ریاست و معاونت آموزشی دانشگاه مربوطه صادر می شود. تنها تفاوت مدرک آن با دوره روزانه این است که در متن مدرک عنوان پردیس خودگردان ذکر می شود.

دانشگاه شهریه پرداز آزاد

دانشگاه آزاد یکی دیگر از دانشگاه های غیر دولتی است که امکانات و سطح علمی مناسبی دارد، از این رو داوطلبان زیادی علاقه مند به تحصیل در این دانشگاه هستند.

شهریه دانشگاه آزاد نسبت به سایر دانشگاه های شهریه پرداز مثل پیام نور، غیر انتفاعی و شبانه بیشتر است. اما محبوبت این دانشگاه موجب شده تا داوطلبان زیادی در همه مقاطع وارد این دانشگاه شوند.

دانشگاه آزاد در رشته های با آزمون، اقدام به پذیرش ظرفیت مازاد می کند که شهریه آن برابر با شهریه پردیس خودگردان دانشگاه سراسری است.

دانشگاه آزاد در مهر ماه و بهمن ماه در مقاطع کاردانی و کارشناسی اقدام به پذیرش دانشجوی بدون کنکور می کند. ملاک پذیرش بدون کنکور در دانشگاه آزاد بررسی سوابق تحصیلی داوطلب است.

مدرک تحصیلی دانشجویان رشته های با کنکور و بدون کنکور تفاوتی با هم ندارد. تنها تفاوت آنها در این است که دانشجویان رشته های کنکور حق انتقالی و مهمان بودن در سایر مراکز دانشگاه آزاد را ندارند.

دانشگاه شهریه پرداز

دانشگاه شهریه پرداز مجازی

دانشگاه های مجازی بر پایه روش آموزش از راه دور تاسیس شده اند که دانشجویان از طریق اینترنت در دانشگاه ثبت نام نموده و در کلاس ها شرکت می کنند. برای شرکت در این دوره به دستگاه رایانه، شبکه اینترنت و اراده قوی نیاز است.

برای این دانشجویان برنامه زمانبندی برای حضور در کلاس وجود ندارد آن ها هر کجا و هر زمانی مایل باشند قادرند به آموزش دسترسی داشته باشند.

تفاوت دانشگاه پردیس با ظرفیت مازاد

در برخی از دانشگاه های سراسری و آزاد کشور علاه بر ظرفیت خود اقدام به جذب دانشجو با ظرفیت مازاد می کنند. این دانشجویان شهریه بیشتری نسبت به سایر دانشجویان می پردازند.

دانشجویان دوره مازاد شامل رشته های پزشکی، دندان پزشکی و پرستاری و سایر رشته های پزشکی و پیراپزشکی است. این دسته از دانشجویان رتبه بالایی در کنکور کسب کرده اند.

در دوره مازاد نیز شهریه ثابت و متغیر برای دانشجویان تعریف شده است که هزینه آموزش و امکانات اموزشی است.

شهریه ظرفیت مازاد دانشگاه آزاد نزدیک به شهریه پردیس است.

دانشگاه پردیس جزو دانشگاه سراسری بوده و افراد متقاضی آن نیز در هنگام انتخاب رشته سراسری این دانشگاه را انتخاب می کنند. هزینه تحصیل در پردیس بین الملل بالاتر از سایر دوره های شهریه پرداز است.

برای مثال شهریه رشته پزشکی و دندان پزشکی و داروسازی در دانشگاه آزاد 14 الی 17 میلیون تومان است.

این شهریه در دانشگاه پردیس 20 الی 25 میلیون تومان بوده و در صورتی که فرد در ظرفیت مازاد دانشگاه آزاد بخواند شهریه اش نزدیک به دانشگاه پردیس است.

سخن آخر

در این بخش به صورت مفصل در مورد دانشگاه های شهریه پرداز با شما صحبت کردیم. با مطالعه این مطلب می توانید با دقت تر در مورد انتخاب دانشگاه تصمیم بگیرید.

اگر دوست دارید تا در دانشگاه های روزانه تحصیل کنید، بهتر است تا با برنامه ریزی پیش بروید و برای قبولی در دانشگاه های روزانه تلاش کنید.

اگر در زمینه دانشگاه های شهریه پرداز سوالی دارید می توانید با مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرید.

مشاورین ما در مرکز مشاوره آویژه در کنار شما هستند تا کمک کنند بهترین نتیجه را از کنکور بگیرید و بتوانید در رشته مورد علاقه تان و در دانشگاه مورد علاقه تان تحصیل کنید.

مر کز مشاوره آویژه با دارا بودن کارشناسان تحصیلی باتجربه می توانند به شما در کلیه مقاطع تحصیلی یاری برساند. شما می توانید در زمینه های تحصیلی اعم از انتخاب رشته دبیرستان، شناخت رشته های دبیرستان، معرفی دانشگاه های ایران و رشته های دانشگاهی و بازارکار آن ها می تواند کمک شایانی کند

برای استفاده از خدمات مشاوره تلفنی با شماره 9099071985 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. شهریه دانشگاه های شهریه پرداز چگونه است؟

هر دانشجو باید نسبت به جدول شهریه هزینه تحصیل آن ترم را بپردازد. این شهریه شامل شهریه ثابت که در طول تحصیل دانشجو تغییر نمی کند و شهریه متغیر که هر سال 10 الی 15 درصد بر مبلغ آن افزوده می شود.

  1. دست بندی دانشگاه های شهریه پرداز به چه صورت است؟

دانشگاه های شهریه پرداز به سراسری نوبت دوم ( شبانه )، پردیس بین الملل، پیام نور، غیر انتفاعی، مجازی و دانشگاه آزاد اسلامی دسته بندی میشود. که جزئیات بیشتر راجب آنها در این مقاله ذکر شده است.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

دانشگاه شهریه پرداز چیست؟

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- یک نظر:
  1. سلام وقتتون بخیر
    من جدول روزانه/نوبت دوم غیر مجاز زده برام و جدول بعدش که نوشته مجازی،پردیس خودگردان،شهریه پرداز و دانشگاه آزاد اسلامی مجاز زده
    یعنی میتونم از دفترچه انتخاب رشته رشته‌هایی ک نوشتن با آزمون نوبت دوم رو انتخاب کنم؟؟آخه شهریه پردازن دیگه

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید