معرفی و ثبت نام رشته آشپزی علمی کاربردی بدون کنکور

رشته آشپزی علمی کاربردی بدون کنکور

رشته آشپزی علمی کاربردی بدون کنکور یکی از رشته های جذاب و پر طرفدار گروه فرهنگ و هنر دانشگاه علمی کاربردی میباشد اما آیا ارائه رشته آشپزی علمی کاربردی بدون کنکور لازم است ؟ غذا نیاز اولیه انسان ها است و روز به روز توقع از تنوع و کیفیت آن در حال افزایش است و دانش افراد در مورد تغذیه در حال گسترش میباشد و روشن است که یکی از مهم ترین ملاک هایی که مکان هایی مانند هتل ها ، رستوران ها ، مکان های تفریحی ، سالن های برگزاری جشن و . . . را در رقابت با یکدیگر برنده میکند کیفیت و تنوع غذایی آن ها میباشد و با توجه به گسترش ارتباطات و تبادل فرهنگی بین ملت ها تنوع غذایی رو به رشد است و نمیتوان با تکیه بر تجربه و اکتفا به غذاهای محلی نیاز سلایق مختلف را بر طرف کرد با توجه به این نکات اهمیت رشته آشپزی دانشگاه علمی کاربردی مشخص میشود . دانشجویان رشته آشپزی دانشگاه علمی کاربردی با مباحثی مانند آشپزی کلاسیک ایران ، آشپزی مدرن ، اصول آشپزی ، اصول علم تغذیه ، بهداشت مواد غذایی ، تجهیزات و عملیات در آشپزخانه ، خوردنی ها و طبیعت انسان و . . . آشنا میشوند .


بیشتر بخوانید: مراحل ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی


ثبت نام رشته آشپزی علمی کاربردی بدون کنکور

ثبت نام رشته آشپزی علمی کاربردی بدون کنکور بدون علاقه به این رشته هرگز نباید انجام داد ، چرا نبود علاقه نمیتواند شما را در آینده شغلی خود که نیاز به ساعات کاری زیاد و صبر و خلاقیت دارد موفق کند . ثبت نام رشته آشپزی دانشگاه علمی کاربردی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته صورت میگیرد همچنین ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در این رشته شامل سهمیه آزاد و شاغل میباشد که زمان ثبت نام پرسیده میشود .


بیشتر بخوانید: پیگیری ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور


شرایط ثبت نام رشته آشپزی علمی کاربردی بدون کنکور

شرایط ثبت نام رشته آشپزی علمی کاربردی بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی میباشد و همچنین داشتن سلامتی جسمی برای فعالیت در این رشته لازم است ، داشتن مدرک دیپلم و معدل کافی و شرایط عمومی و خصوصی تحصیل از شرایط ثبت نام رشته آشپزی دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور میباشد .


بیشتر بخوانید: انتخاب رشته بدون کنکور علمی کاربردی


شهریه رشته آشپزی علمی کاربردی بدون کنکور

شهریه رشته آشپزی علمی کاربردی بدون کنکور وابسته به شهریه ثابت و متغییر است شهریه ثبات که در هر واحد آموزشی از ابتدا تا انتهای تحصیل ثابت است اما شهریه رشته آشپزی دانشگاه علمی کاربردی در هر ترم بیشتر متکی به شهریه متغییر است که با توجه به واحد های عملی و نظری تعیین میشود برای کسب اطلاعت دقیق از هزینه واحد ها در این رشته میتوانید از مشاوره تحصیلی کمک بگیرید که مرکز مشاوره تحصیلی آویژه میتواند راهنمای مناسبی برای شما باشد .


بیشتر بخوانید: لیست رشته های دانشگاه جامع علمی کاربردی


رشته آشپزی در دانشگاه جامع علمی کاربردی بدون کنکور

رشته آشپزی در دانشگاه جامع علمی کاربردی بدون کنکور ارائه شده است افرادی را در زمینه آشپزی تربیت کند که با شناخت کامل مواد مختلف غذایی و اصول علم تغذیه و همچنین آشنایی با فرهنگ های غذایی مختلف ، بتوانند غذاهای مختلف را با سالم ترین روش طبخ ، کامل ترین دستور پخت و بهترین شکل سرو تهیه کنند ، چرا که امروزه نمیتوان تنها با غذاهای سنتی و بومی جواب گوی توقع افراد مختلف بود و در هر مکانی که غذا طبخ شود نیاز به آشپز حرفه ای احساس میشود ، این رشته برای بانوان خانه داری که در انتخاب رشته کنکور خود ناکام مانده اند فرصتی فوق العاده میباشد ، نکته مهمی که وجود دارد این است که بازار کار در این رشته بسیار پر رونق میباشد و کافیست شما شایستگی خود را ثابت کنید تا در بهترین هتل ها ، رستوران ها و . . . به عنوان آشپز حرفه ای مشغول به کار شوید یا در واحد های کوچکتر مانند تهیه غذا و… کار خود را شروع کنید و توسعه دهید و همچنین میتوانید در صورت داشتن سرمایه اقدام به تاسیس مکانی برای سرو غذا کرده و با ارائه کیفیت مطلوب به سرعت پیشرفت کنید .


بیشتر بخوانید: ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی و رشته های آن


مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

روش پذیرش دانشجو در رشته آشپزی علمی کاربردی بدون کنکور کاردانی

پذیرش دانشجو در هر یک از کدرشته محلهای تحصیلی براساس معدل کل مندرج در گواهینامه معتبر دیپلم، نوع دیپلم (مرتبط یا غیرمرتبط) و سهمیه آزاد، شاغل، رزمندگان و ایثارگران، خانواده شهدا، ورزشکاران و بومی بودن و با توجه به شرایط عمومی به تشخیص مراجع ذیصلاح صورت میگیرد. داوطلبان شاغل میتوانند علاوه بر کدرشته محلهای دارای ظرفیت پذیرش (صرفاً شاغل) از کدرشته محلهایی که پذیرش (آزاد) دارند نیز انتخاب رشته نمایند. پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی به روش متمرکز و با توجه به امتیاز کل داوطلبان، اولویتهای انتخابی آنها و ظرفیتهای اختصاص داده شده به هر سهمیه انجام می شود.


بیشتر بخوانید: رشته های بدون کنکور دانشگاه جامع علمی کاربردی


روش پذیرش دانشجو در رشته آشپزی علمی کاربردی بدون کنکور کارشناسی

پذیرش دانشجو در این دانشگاه به صورت متمرکز و در هر یک از کدرشته محلهای تحصیلی براساس معدل کل مندرج در گواهینامه داوطلب، نوع مدرک (مرتبط یا
غیرمرتبط)، سهمیه های آزاد، شاغل، رزمندگان و ایثارگران، ورزشکاران، بومی بودن و با توجه به شرایط عمومی به تشخیص مراجع ذیصلاح صورت میگیرد. داوطلبان سهمیه آزاد که مدرک کاردانی آنان مرتبط با رشته های تحصیلی انتخابی باشد در اولویت پذیرش آن رشته قرار میگیرند.

در ضمن ظرفیت باقیمانده در هر کدرشته محل، با اولویت یکسان به داوطلبان سهمیه آزاد با مدارک کاردانی غیرمرتبط اختصاص می یابد. لذا پیشنهاد میشود داوطلبان نسبت به انتخاب کدرشته محلهای مرتبط با رشته تحصیلی مقطع قبلی خود اقدام نمایند. داوطلبان سهمیه شاغل صرفا در یک زیرگروه آموزشی در رشته مرتبط با شغل آنان پذیرش خواهند شد.

برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی با ما تماس بگیرید

  • آدرس دانشگاه علمی کاربردی تهران
  • رشته های دانشگاه علمی کاربردی تهران
  • دانشگاه علمی کاربردی هم آوا
  • سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی
  • لیست رشته های دانشگاه علمی کاربردی کرج
  • زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی
  • دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی
  • دفترچه علمی کاربردی
  • دفترچه دانشگاه علمی کاربردی
  • دانلود دفترچه علمی کاربردی
  • پیگیری ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی
  • لیست رشته های پزشکی دانشگاه علمی کاربردی
  • ارشد بدون کنکور علمی کاربردی
  • زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی
  • رشته های پیراپزشکی علمی کاربردی
  • لیست رشته های دانشگاه علمی کاربردی اصفهان
  • لیست رشته های بدون کنکور مشهد
  • رشته حقوق علمی کاربردی

بیشتر بخوانید: کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی


مدارک لازم برای ثبت نام رشته آشپزی علمی کاربردی بدون کنکور کاردانی

  • گواهینامه پایان تحصیلات متوسطه و یا مدرک معتبر دیپلم.
  • گواهی معدل دار برای افرادی که گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه آنها فاقد معدل میباشد.
  • فرم تایید معدل برای دانش آموختگانی که تا کنون گواهینامه پایان تحصیلات برای آنان صادر نشده است (کاربرگ شماره ۱۰۲).
  • فرم تکمیل شده استفاده از سهمیه شاغل برای داوطلبانی که شاغل بوده و از سهمیه شاغل در رشته متناسب استفاده مینمایند (کاربرگ شماره ۱۰۱).
  • آخرین فیش حقوقی برای متقاضیان استفاده از سهمیه شاغل.

بیشتر بخوانید: ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی رشته فناوری اطلاعات


مدارک لازم برای ثبت نام رشته آشپزی علمی کاربردی بدون کنکور کارشناسی

  • مدرک کاردانی (اعم از پیوسته/ناپیوسته) دانشگاهها و موسسه های آموزش عالی مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش.
  • فرم تایید معدل برای دانش آموختگانی که تاکنون گواهینامه پایان تحصیلات برای آنان صادر نشده است (کاربرگ شماره ۱۰۳).
  • فرم تکمیل شده استفاده از سهمیه شاغل برای داوطلبانی که شاغل بوده و از سهمیه شاغل در رشته متناسب استفاده مینمایند (کاربرگ شماره ۱۰۱).
  • آخرین فیش حقوقی برای متقاضیان استفاده از سهمیه شاغل.

بیشتر بخوانید: لیست رشته های بدون کنکور علمی کاربردی


راهنمای انتخاب رشته آشپزی علمی کاربردی بدون کنکور

هر داوطلب براساس میزان علاقمندی خود به رشته های علمی کاربردی بدون کنکور و با توجه به شرایط اختصاصی هر یک از مراکز آموزشی و رشته های تحصیلی منحصرا میتواند در یکی از چهار گروه آموزشی اصلی شامل:

  • صنعت
  • کشاورزی
  • مدیریت و خدمات اجتماعی
  • فرهنگ و هنر

برابر ضوابط شرکت نماید. در جدول شماره (۶) دفترچه ثبت نام، تعریف شاغل و شرایط اختصاصی، کد اشتغال و امکانات رفاهی مراکز آموزشی درج شده است. همچنین مندرجات جداول شماره (۷ الی ۱۰ ) دفترچه ثبت نام، معرف کدرشته محل و عنوان رشته، ظرفیت پذیرش اعم از آزاد و شاغل، کد اشتغال و نیز جنسیت پذیرش هر یک از کدرشته محلهای گروه های آموزشی چهارگانه براساس استان، شهر و مرکز آموزشی میباشد.

داوطلب دارای وضعیت پذیرش آزاد در مقطع کاردانی مجاز به انتخاب حداکثر ۳۰ کدرشته محل و در مقطع کارشناسی حداکثر ۲۰ کدرشته محل از بین لیست رشته های علمی کاربردی موجود، صرفاً در یک گروه آموزشی مطابق جدول شماره (۳) دفترچه ثبت نام میباشد.

داوطلب دارای وضعیت پذیرش شاغل در مقطع کاردانی مجاز به انتخاب حداکثر ۳۰ کدرشته محل و در مقطع کارشناسی حداکثر ۲۰ کدرشته محل از بین رشته های تحصیلی موجود، صرفاً در یک گروه آموزشی مطابق جدول شماره (۳) دفترچه ثبت نام میباشد.


بیشتر بخوانید: رشته حقوق دانشگاه علمی کاربردی


سوالات متداول

آیا دانشگاه علمی کاربردی برای کارشناسی ارشد رشته آشپزی دانشجو می پذیرد؟

در حال حاضر خیر

آیا تغيير رشته، مرخصي تحصيلي، انتقال و ميهمان شدن برای رشته آشپزی علمی کاربردی امکان پذیر است؟

از نيمسال تحصيلي دوم به بعد براساس مجموعه قوانين و مقررات آموزشي دانشگاه جامع علمي كاربردي قابل بررسي ميباشد.

آیا تحصیل در رشته آشپزی دانشگاه علمی کاربردی به صورت همزمان با خدمت سربازی امکان پذیر است؟

خیر

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

معرفی و ثبت نام رشته آشپزی علمی کاربردی بدون کنکور

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 38 نظر:
  1. سلام خسته نباشید ایا برای ثبن نام اتباع در دانشگاه علمی کاربردی مانعی هست یا ازاده؟

  2. سلام من در رشته آشپزی و قنادی سال دوازدهم تحصیل میکنم داشنگاه های عملی و کاربردی،که برای کاردانی و کارشناسی این رشته هستن فقط،بابلسر و تهران هست؟

  3. سلام وقت بخیر آیا در بجنورد هم دانشگاه آشپزی داره؟ حداکثر شهریه ها چقدر است؟
    ممنون میشم پاسخ بدید

  4. سلام وقتتون بخیر..
    توی کرج و تهران کدوم دانشگاه ها رشته ی آشپزی دارن؟

  5. ببخشید اگه کسی رشتش تجربی باشه و الا سال یازدهم باشه چطور باید برای این شاخه(اشپزی)اقدام کنه؟

    1. سلام وقت بخیر شما با داشتن مدرک دیپلم میتوانید بدون ازمون در دانشگاه علمی کاربردی رشته اشپزی بخوانید

    2. سلام وقتتون بخیر
      آیا رشته آشپزی ارشد هم داره یااینکه فقط تاکارشناسی داره؟

      واگر ارشد داره من که رشتم روانشناسی هست میتونم واسه ارشداشپزی شرکت کنم ؟

  6. سلام ببخشید آزمون عملی هم داره؟
    واینکه قم هم دانشگاه برای آشپزی داره؟

  7. سلام آیا رشته آشپزی در دانشگاه ساری و مشهد وجود دارد و خوابگاه میدهد

  8. سلام آیا دانشگاه شهر پردیس رشته آشپزی دارد ؟
    و من امسال دیپلم گرفتم میتونم امسال برای رشته آشپزی ثبت نام کنم ؟

  9. با سلام آیا دانشگاه شهر پردیس رشته آشپزی دارد ؟
    و آیا میتوان رشته آشپزی را از پایه در دانشگاه علمی کاربردی خواند ؟

    1. سلام خسته نباشید در مقطع کاردانی و کارشناسی رشته اشپزی در دانشگاه علمی کاربردی فقط در شهر تهران و بابلسر هستند و در مقطع کاردانی هم از پایه مطالعه می شود

  10. سلام .
    شرایط برای ثبت نام در رشته اشپزی ملل برای اتباع خارجی چگونه است؟

      1. با سلام آیا دانشگاه شهر پردیس رشته آشپزی دارد ؟
        و آیا میتوان رشته آشپزی را از پایه در دانشگاه علمی کاربردی خواند

        1. سلام خسته نباشید در مقطع کاردانی و کارشناسی رشته اشپزی در دانشگاه علمی کاربردی فقط در شهر تهران و بابلسر هستند و در مقطع کاردانی هم از پایه مطالعه می شود

  11. سلام من میتونم از رشته ریاضی برم آشپزی؟
    و اینکه دانشگاه های علمی کاربردی خوابگاه دارن؟

    1. سلام بله میتونید برید اشپزی، خیر خوابگاه ندارند.

    2. سلام من می‌خوام رشته آشپزی بخونم آیاتودانشگاههای علمی کاربردی کرج این رشته وجود داره ممنون میشم راهنماییم کنید

      1. باسلام بله دوست عزیز رشته اشپزی در دانشگاه علمی کاربردی کرج فقط یک دانشگاه ارائه میدهد ولی باید منتظر دفترچه جدید باشیم

        1. سلام خیلی متشکرم،ممنون میشم یکم بیشترراهنمایی بفرمایید که من بایدچیکارکنم کی وکجا برم برای ثبت نام که خدایی نکرده جانمونم.آدرس دانشگاه روهم اگه بفرمایید ممنون میشم.

  12. سلام ببخشید من از رشته انسانی میتونم برم دانشگاه اشپزی بدون کنکور چون خیلی علاقه دارم

  13. سلام من در رشته صنایع غذایی تحصیل میکنم سال آخرم و قراره کنکور بدم میخاستم ببینم کرج یا تهران دانشگاه آشپزی داره چون من به آشپزی خیلی علاقه دارم

      1. سلام ببخشید میشه رشته هایی که بازار کار خوبی دارن رو بهمون بگین؟

          1. سلام وقتتون بخیر.
            برای مهاجرت رشته غذا بهتره یا گریم؟

          2. سلام دوست عزیز قطعا آشپزی ومن خودم هم باسه مهاجرت می خوام بخونم حالا من خواهرم هم خارج از کشور و راحت تر باسم ا…نشاالله موفق باشین

      2. سلام ببخشید ، آیا در دانشگاه علمی کاربردی شهر پردیس رشته آشپزی دارد ؟

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید