تحصیل رشته مهمانداری هواپیما 1402 + شرایط استخدام

رشته مهمانداری هواپیما در دانشگاه

داشتن مدرک مهمانداری هواپیما، از عوامل مهم برای استخدام در شرکت های هواپیمایی ایران است.

برای تحصیل در دوره مدیریت مهمانداری، ابتدا به یکی از موسساتی که از سازمان هواپیمایی کشوری مجوز دارند و در زمینه آموزش مهمانداران فعالیت می کنند، مراجعه کنید و مدرک پایان دوره مهمانداری هواپیما را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دست آورید.

امروزه حضور تعداد زیادی فرودگاه و خطوط هوایی جدید باعث شده است که تقاضا برای مشاغل این حوزه افزایش یابد. موقعیت‌های شغلی متنوعی در بخش‌های مختلف از جمله واحد برج مراقبت و واحد کنترل مسیر پرواز وجود دارد؛ اما مطمئنا یکی از پرطرفدارترین مشاغل به مهمانداری هواپیما تعلق دارد.

از شما دعوت می کنیم در ادامه مطلب با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید تا به بررسی تحصیل رشته مهمانداری هواپیما و شرایط استخدام فارغ التحصیلان آن بپردازیم.

معرفی رشته مهمانداری هواپیما

رشته مهمانداری هواپیما، یکی از رشته های پر طرفدار و پر متقاضی برای هم داوطلبان کنکور و هم غیر کنکوری ها محسوب می شود و بالاخص خواهان فراوانی در بین دختران پیدا کرده است.

این رشته هم اکنون در ایران و به صورت دانشگاهی یکی از زیر مجموعه های رشته هوانوردی است.

رشته های دیگر این مجموعه عبارتند از رشته خلبانی PPL، کاردانی فنی تعمیر و نگهداری هواپیما، کاردانی فنی اویونیک (Avionics) هواپیما، کاردانی فنی ایمنی زمینی فرودگاهی و… که اکثرا در ببین افراد خواهان بسزایی دارند.

باید اشاره کرد که به غیر از رشته مهمانداری هواپیما، هیچکدام از این رشته ها فعلا دوره ی معتبری ندارند.

معرفی رشته مهمانداری هواپیما

رشته مهمانداری هواپیما مناسب چه کسانی است؟

معرفی رشته مهمانداری هواپیما

اگر شما نیز روحیه ی لطیفی دارید و می‌توانید به راحتی با همه افراد کنار بیایید، مطمئنا شغل مهمانداری هواپیما برای شما لذت بخش خواهد بود.

همانطور که گفتیم، وظایف مهماندار هواپیما فراتر از سرو غذا و نوشیدنی است و مسئولیت های زیادی دارد. مهماندار هواپیما با سلام و احوالپرسی به هر مسافر آنها را به سمت صندلی خود هدایت می‌کند تا در جای خود مستقر شوند؛ از ایمنی و آسایش مسافران اطمینان حاصل می ‎نماید، موجودی کالاها را قبل از پرواز و بعد از پرواز چک می‌کند و سایر وظایف را در طول پرواز بر عهده دارند. در مورد مسئولیت‌های دقیق مهمانداران هواپیما به طور جزئی‌تر در ادامه صحبت کرده‌ایم.

مهمانداران هواپیما می‌توانند در شرکت های هواپیمایی ملی، بین‌المللی، تجاری، اجاره‌ای و حتی هواپیماهای نظامی استخدام شوند. با اینکه معمولا زنان نسبت به مردان بیشتر شغل مهمانداری را ترجیح می‌دهند، اما هیچ مانعی برای اشتغال و تحصیل در رشته مهمانداری هواپیما برای مردان وجود ندارد.

شرایط تحصیل رشته مهمانداری هواپیما

بسیاری از شرکت های هواپیمایی بین‌المللی، فرصت های شغلی خوبی را برای افرادی که به حرفه‌ی مهمانداری هواپیما علاقه‌مند هستند، ارائه می‌دهد.

از مهم‌ترین شرایط تحصیل رشته مهمانداری هواپیما، می‌توان به داشتن حداقل مدرک دیپلم اشاره کرد. البته داوطلبان باید سایر معیارهای واجد شرایط بودن را نیز برآورده سازند.

پونزمهم‌ترین شرایط شغل مهمانداری هواپیما عبارتند از:

حداقل مدرک تحصیلی دیپلم (در رشته های ریاضی، تجربی، انسانی، هنرستان (مهمانداری))

سن در بازه ۱۸ الی ۲۷ سال (بیشتر شرکت های هواپیمایی ایده‌آل‌ترین سن را ۱۸ الی ۲۱ سال اعلام کرده‌اند.)

استانداردهای فیزیکی مدنظر حداقل قد ۱۵۵ سانتی‌متر و وزن متناسب با قد

از لحاظ وضعیت پزشکی، داوطلبان باید هیچ مشکل جسمی و روحی نداشته باشند و بتوانند آزمایشات پزشکی را با موفقیت طی کنند.

تسلط به زبان انگلیسی و زبان کشور موردنظر در صورت لزوم

توجه کنید با اینکه موارد بالا جزو شرایط تحصیل رشته مهمانداری هواپیما نمی‌باشد، اما شرکت های هواپیمایی به هنگام استخدام از روی این فاکتورها تصمیم‌گیری خواهند کرد.

پس از تحصیل رشته مهمانداری هواپیما و در زمان استخدام، داوطلبان باید آزمون کتبی، بحث‌های گروهی و مصاحبه شخصی شرکت هواپیمایی را سپری کنند تا واجد شرایط برای مراحل بعدی باشند.

بیشتر شرکت های هواپیمایی حداقل سن ۱۸ سال، گذراندن معاینه پزشکی و به مطابقت قد و وزن اهمیت زیادی می‌دهند. علاوه بر این ظاهری آراسته و شخصیتی خوشایند نیز شرط مهمی بدین منظور می باشد.

اهمیت زبان انگلیسی برای فعالیت به عنوان مهماندار هواپیما

امروزه شرکت های هواپیمایی زیادی هستند که تسلط به زبان انگلیسی و زبان دوم را شرط اصلی استخدام خود قرار داده‌اند.

با اینکه وضعیت تاهل به عنوان شرایط تحصیل رشته مهمانداری هواپیما مطرح نمی‌باشد، اما توجه کنید که در برخی شرکت های هواپیمایی افراد مجرد ارجحیت بیشتری دارند.

نحوه ثبت نام در رشته مهمانداری هواپیما

برای مهماندار هواپیما شدن چه رشته ای باید بخوانیم؟

همانطور که اشاره کردیم، مهمانداری به عنوان یکی از جذاب ترین شغل هاست که افراد زیادی خواهان ادامه ی تحصیل در این رشته هستند.

در حال حاضر افرادی که علاقه مند به شغل مهمانداری هواپیما هستند، می توانند با داشتن مدرک دیپلم در رشته های ریاضی، تجربی، انسانی، هنرستان (مهمانداری) و مدرک کاردانی مهمانداری برای ورود به شغل مهمانداری اقدام کنند.

این رشته تا مقطع فوق دیپلم در دانشگاه ها ارائه شده است و افرادی که علاقه مند به تحصیل در این رشته هستند، می توانند با هر دیپلمی در کنکور سراسری شرکت کنند. پس از قبولی در این رشته، باید واحدهای مربوطه را بگذرانند تا بتوانند فارغ التحصیل شوند.

این رشته تا مقطع فوق دیپلم در دانشگاه ها ارائه شده و افرادی که علاقه مند به تحصیل در این رشته هستند، می توانند با هر دیپلمی در کنکور سراسری شرکت کنند.

پس از اتمام آموزش مهمانداری هواپیما، افراد باید شرایط فیزیکی خاصی داشته باشند؛ برای مثال داشتن قد و وزن و چهره مناسب در این شغل الزامی است.

روش دیگر اشتغال به شغل مهمانداری هواپیما، شرکت در دوره هایی است که از طرف موسسات و مراکز معتبر آموزشی برگزار می شود. علاقه مندان برای حضور در دوره مهمانداری هواپیما باید حداقل 18 سال داشته باشند.

علاوه بر کسب دانش مورد نیاز، باید واحدهای عملی همچون کمک های اولیه، مدیریت بحران و دستورالعمل های مواقع اضطراری را بگذرانند تا در صورت حضور مشکل و خطر، افراد بتوانند شرایط به وجود آمده را کنترل کنند.

برای این که افراد وارد عرصه هواپیمایی کشور شوند، باید مدرک خود را یا از طریق دانشگاه و یا از یکی از آموزشگاه های معتبر اخذ کنند. همچنین متقاضیان باید به واحد پزشکی مراجعه کنند تا برای سازمان هوایی تاییدیه بگیرند.

انجام آزمایش هایی مانند آزمایش خون و ادرار، نوار قلب، نوار مغز، عکس از قفسه سینه، چشم پزشکی و سنجش شنوایی ضروری می باشد.

برای مهماندار هواپیما شدن چه رشته ای باید بخوانیم؟

شرایط لازم برای ثبت نام رشته مهمانداری هواپیما

پونزداوطلبان کنکوری و غیر کنکوری می توانند در صورت داشتن شرایط زیر، در این رشته ثبت نام نمایند:

فارغ التحصیلان و محصلین رشته های نظری و فنی و حرفه ای و کار و دانش (نظام قدیم و نظام جدید)

با توجه به پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) در این رشته، معدل در زمان ثبت نام تاثیر مثبت خواهد داشت.

سن ثبت نامی زیر 25 سال

قد 160 به بالا و وزن متناسب با قد و دارای BMI بین 19 تا 34

داشتن سلامت کامل جسمی (بینایی و شنوایی در سلامت کامل و نداشتن سابقه هیچ گونه بیماری)

جنسیت ثبت نامی هم مرد و هم زن

مراکز آموزشی مورد پذیرش رشته مهمانداری هواپیما

همانگونه که در بالا اشاره شد، متقاضیان می توانند این رشته را هم با انتخاب رشته کنکور سراسری انجام دهند، که با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org می توانند صورت پذیرد و هم با انتشار دفترچه بدون آزمون علمی و کاربردی و مراجعه به سایت سازمان سنجش انجام دهند.

در سالهای اخیر، تنها کد رشته محل برای ثبت نام و انتخاب رشته مربوط به تهران می شد؛ ولی با توجه به بالا بودن تعداد متقاضی برای ثبت نام، در حال حاضر استان کرمان و چندین استان دیگر نیز به این کد رشته ها پیوسته اند، که داوطلبان می توانند در زمان انتخاب رشته به آن توجه داشته باشند.

مراکز آموزشی مورد پذیرش رشته مهمانداری هواپیما

دوره های آموزشی مهمانداری هواپیما

مهمانداری هواپیما، رشته ای است که فرد با گذراندن دوره های مختلف می تواند مهارت های کار در این رشته را کسب نماید.

مثلا آموزشگاه ‌های آزاد یا آموزشگاه های برخی شرکت های هواپیمایی که از شرکت هواپیمایی ایران مجوز دارند، دوره های مخصوصی را برای متقاضیان شغل مهمانداری هواپیما، برگزار می کنند و طی این دوره ها، مهارت های مختلفی که یک مهماندار هواپیما باید بلد باشد را آموزش خواهند داد.

دانش آموزان علاقه مند می توانند در آموزشگاه های آزاد یا آموزشگاه های برخی شرکت های هواپیمایی که از شرکت هواپیمایی ایران مجوز دارند، ثبت نام کرده و به تحصیل بپردازند.

بعد از ثبت نام افراد باید اقدام به دریافت صلاحیت پزشکی از واحد پزشکی سازمان هوایی کشور کنند و در صورت کسب آن، به تحصیل در این آموزشگاه ها ادامه دهند.

انجام آزمایش های مختلف خون و ادرار، نوار قلب، نوار مغز، عکس از قفسه ی سینه، چشم پزشکی، شنوایی سنجی و همچنین بررسی بی ام ای و وضعیت عمومی داوطلب، از جمله مراحل چکاپ است که پس از تائید توسط واحد پزشکی، می‌توانید رسماً تحصیل در این رشته را آغاز کنید.

بعد از اتمام دوره های درسی این رشته، از شما آزمون تکمیلی گرفته می‌شود و در صورت قبولی، مدرک مهمانداری از طرف آموزشگاه به شما اعطا می‌گردد. فارغ‌التحصیلان این رشته می‌تواند با داشتن این مدرک، در آزمون های ورودی این شغل در ایرلاین های مختلف شرکت کرده و در صورت قبولی وارد این عرصه شود.

هر کدام از ایرلاین های موجود در کشور دارای شرایط خاصی برای جذب مهمانداران هستند.

برای ورود به این عرصه افراد باید در آزمون ورودی، مصاحبه، گزینش، معاینات پزشکی و دوره‌های آموزشی زبان شرکت کرده و پس از موفقیت در این مراحل، باید دوره های آموزشی ایمنی از جمله مدیریت در تخلیه ی سریع مسافران در شرایط اضطراری، نحوه‌ی استفاده از سرسره و قایق‌های نجات، مبارزه با آتش در طول پرواز و … نیز بگذرانند.

بعد از آن هم باید در دوره های بازآموزی به منظور افزایش و به‌روز کردن اطلاعات هوانوردی خود شرکت کنند.

دوره های آموزشی مهمانداری هواپیما

نحوه استخدام مهماندار هواپیما

پونزدر حال حاضر استخدام مهماندار هواپیما به دو شیوه انجام می شود، که بشرح زیر است:

شرکت در دوره های آکادمیک مهمانداری هواپیما را گذرانده و اخذ مدرک از مراکز معتبر

شرکت در دوره های عملی و آموزشی شرکت های هواپیمایی

استخدام رشته مهمانداری هواپیما در ایران

مسیر استخدام در ایرلاین های مختلف ایران، کار بسیار آسانی نیست و نیاز به گذراندن دوره های مختلف دیگری نیز دارد.

با این حال، باید بدانید که هر ایرلاین شرایط خاص خودش را برای جذب کارجو دارد؛ طبیعتا هر شرکت هواپیمایی با توجه به اعتبار خود، سختگیری های خاص خودش را در ارتباط با جذب مهماندار هواپیما اجرا می کند.

پس از آزمون ورودی، مراحل دیگری همچون مصاحبه، گزینش، معاینات پزشکی و دوره ‌های آموزشی زبان وجود دارند، که شما باید از تمامی این مراحل نیز عبور نمایید و قبول شوید.

گذراندن و تمام شدن این دوره های انتهای کارهای مرتبط با اشتغال در رشته مهمان داری هواپیما نیست؛ چرا که دوره های جدیدی همچون دوره های آموزشی ایمنی از جمله مدیریت در تخلیه ی سریع مسافران در شرایط اضطراری، نحوه ی استفاده از سرسره و قایق ‌های نجات، مبارزه با آتش در طول پرواز و غیره آغاز می شوند، که کارجو باید از تمامی این دوره ها نیز به صورت کاملا موفقیت آمیز عبور کند.

البته دوره های باز آموزی نیز یکی دیگر از دوره هایی است که مهماندار هواپیما باید در آنها شرکت نماید و این دوره ها با هدف یادآوری آنچه که قبلا کارجو فراگرفته، برگزار می گردد.

یکی از امتیازاتی که می تواند به یک کارجوی مهماندار هواپیما کمک بسیار زیادی کند، داشتن مدرک رشته پرستاری و رشته زبان انگلیسی است. این دو مدرک به فرد کمک می کنند تا بتواند زودتر مسیر راه یابی به این شغل را طی نماید.

پونزاز سایر شرایط مورد نیاز برای داوطلبان ورود به حرفه مهمانداری هواپیما، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شرایط سنی مهماندار هواپیما را با توجه به اطلاعیه های شرکت هواپیمایی مد نظر بررسی کنید. برخی شرکت ها حداکثر سن را 25 سال و برخی دیگر 28 سال قرار می دهند. در شرایط خاص ممکن است 30 سال هم مورد پذیرش باشد.
  • قد و وزن و BMI را بسیار دقیق اندازه بگیرید. قد شما متناسب باشد. برای خانم ها 165 تا 180 سانتی متر و برای آقایان 170 تا 190 سانتی متر.
  • دارای ملیت ایرانی باشید.
  • مدرک عدم سو پیشینه مورد نیاز است.
  • حداقل مدرک دیپلم تحصیلی داشته باشید.
  • گواهی نامه دوره پایه مهمانداری مورد نیاز است.
  • داشتن گواهی نامه عدم اشتغال به تحصیل و کار مورد نیاز است.
  • برای آقایان کارت پایان خدمت سربازی یا معافیت دائم غیرپزشکی مورد نیاز است.
  • برای مهمانداران خانم که متاهل می باشند، رضایت نامه همسر مورد نیاز است.
  • تسلط به زبان انگلیسی برای مکالمه و برقراری ارتباط داشته باشید. سطح زبان آزمون آیلتس 5/6 نیاز است.
  • داشتن سلامت های روحی و جسمی طبق مسائل پزشکی مورد نیاز است.
  • تست سلامت بینایی سنجی و شنوایی سنجی، آزمایش های خون و ادرار، نوار قلب، مغز و عکس قفسه سینه مورد نیاز است.

نکته: اگر شما دو مدرک پرستاری و دوره کمک های اولیه داشته باشید، شانس شما برای استخدام به عنوان مهماندار در شرکت های هواپیمایی بیشتر است.

استخدام رشته مهمانداری هواپیما در ایران

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

جمع بندی

مهمانداری هواپیما، رشته ای است که فرد با گذراندن دوره های مختلف، می تواند مهارت های کار در این رشته را کسب نماید.

مثلا آموزشگاه ‌های آزاد یا آموزشگاه های برخی شرکت های هواپیمایی که از شرکت هواپیمایی ایران مجوز دارند، دوره های مخصوصی را برای متقاضیان شغل مهمانداری هواپیما، برگزار می کنند و طی این دوره ها، مهارت های مختلفی که یک مهماندار هواپیما باید بلد باشد را آموزش خواهند داد.

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با تحصیل رشته مهمانداری هواپیما در سال 1402 و شرایط استخدام فارغ التحصیلان آن آشنا سازیم. چنانچه در این زمینه به دریافت راهنمایی و مشاوره احتیاج دارید، با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید تا شما را راهنمایی نمایند.

از همراهی شما سپاسگزاریم.

سوالات متداول

سوال علامتشرایط تحصیل رشته مهمانداری هواپیما به چه صورت است؟

این رشته تا مقطع فوق دیپلم در دانشگاه ها ارائه شده و افرادی که علاقه مند به تحصیل در این رشته هستند، می توانند با هر دیپلمی در کنکور سراسری شرکت کنند.

سوال علامتاستخدام در رشته مهمانداری هواپیما به چند روش انجام می گیرد؟

در حال حاضر استخدام مهماندار هواپیما به دو شیوه انجام می شود. شیوه اول شرکت در دوره های آکادمیک مهمانداری هواپیما و اخذ مدرک از موسسات آموزش عالی سراسر کشور می باشد و شیوه دوم شرکت در دوره های عملی و آموزشی شرکت های هواپیمایی است.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

تحصیل رشته مهمانداری هواپیما 1402 + شرایط استخدام

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 188 نظر:
  1. سلام میخواستم بدونم زمان ثبت نام برای دوره مهمانداری توی شرکت های هواپیمایی کی هستش؟
    و چجوری باید اقدام کرد ؟

    1. سلام زمان اعلام نشده و هر شرکتی اختصاصی فراخان میگذارد

  2. به مهمان داری علاقه دارم میخواستبدونم چرا خیلیا میگن ک باید قدت بلند باشه مثلافه چه علت قد باید بلند باشه و اینک کنکور بدیم بعدش میتونیم بریم دوره ببینیم ؟

    1. سلام داشتن قد بالای 170 برای بانوان از شروط شرکت در این رشته است.

  3. سلام من ۱۵ سالمه و خیلی دوست دارم رشته مهمانداری‌ برم ولی با اینکه این آرزوم است نمیدونم میتونم یا نه چون یه کلیه دارم یه تصادفی داشتم که یکی از کلیه هامو از دست دادم ولی وضیعتم خوبه هم جسمی و هم روحی ولی نمیدونم میشه یانه لطفا جواب بدید

    1. برای رشته مهمانداری گواهی سلامت کامل جسمانی و روانی الزامی میباشد

  4. سلام من هنرستان حسابداری خواندم
    امکان این هست ک بتونم مهماندار هواپیمای بشم

    1. در آزمون ها و دوره های مهمانداری شرکت کنید.

  5. سلام وقت شما بخیر
    مدرک دیپلم کامپیوتر
    قد و وزنم و ظاهرم مناسب با این شرایط
    تاریخ تولد 1378/10/16
    ایا شانسی برای استخدام با گرفتن مدرک از اموزشگاه های معتبر دارم????
    ممنون میشم جواب بدین🙏

    1. مشخص کنید قصد قبولی چه آموزشگاهی را دارید.

  6. سلام وقتتون بخیر
    برای فرد اتباع در ایران قبول می‌کنند
    یا باید بریم سراغ ایرلاین های خارجی
    چون شنیدم برای اتباع فقط ایرلاین خارجی قبول می‌کنند درسته آیا؟

  7. سلام من زبان انگلیسی در حد دبیرستان بلدم فقط میخام بدونم که در دوره‌های آموزش مهمانداری هواپیما زبان انگلیسی هم تدریس میشه؟
    تنها چیزی که نمیدونم اینه توروخدا جواب بدین

    1. شما برای ورود به رشته مهمانداری نیاز به مدرک ایلس با نمره 5 به بالا دارید

  8. سلام وقت بخیر من امسال انتخواب رشته دارم و ۱۵ سالمه و عاشق مهمان داری هواپیما هستم میخواستم بدونم که باید چه رشته ای انتخواب کنم و چطوری هست ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام.در صورت ارائه این رشته در مقطع کاردانی دانشگاه علمی کاربردی امکان ثبت نام دارید.

  9. سلام من قدم 154سانت است سنمم 15سالمه بنظر شما من میتونم ورزش کنم و بریم

  10. من ۳۳ و از نظر ظاهری و قد و خصوصیات نزدیک به مهماندار هستم فقط سن نمیتونم وارد این حرفه بشم ؟؟؟؟

  11. سلام وقت بخیر من از استان اصفهان چطوری میتونم هم آموزش ببینم هم استخدام بشم متاسفانه اینجا ایرلاین مخصوص را نداره

  12. سلام خسته‌ نباشید من سنم ورودی ۲۵ ۳ زبان انگلیسی کره ای چینی بلدم مدرکش دارم قدم ۱۶۸ ایا میتونم استخدام بشم یا نه

  13. سلام وقت بخیر آخرین مدرک تحصیلی رشته مهمانداری هواپیما چیست

    1. با سلام، این رشته تا مقطع فوق دیپلم که همان کاردانی میباشد در دانشگاه ها ارائه داده شده است، ولیکن بیشترین تمایل دوستداران این رشته این میباشد که در دوره های معتبر هواپیمایی شرکت میکنند که توفیری نیز در استخدام نخواهید داشت

  14. سلام من 17 سالمه و قدم 155 هست. از نظر زبان مشکلی ندارم و روابط عمومی بالایی هم دارم. رشتم ریاضی هست و بیماری خاصی هم ندارم. فقط چشمام 1.25 استیگماته. با این شرایط امکان قبولی هست؟

    1. واینک خیلی به این شغل علاقه دارم خیلیی دوسشدارم قدیم ۱۶۰ مشکلی نداره!

  15. سلام من 17 سالمه و رشتم ریاضیه. زبانمم عالیه و از نظر جسمی و روحی مشکلی ندارم. فقط یه مقداری تپش قلب دارم که کنترل شدست. قدم 155 هست و وزنمم متناسبه. مدرک کمک های اولیه از حلال اهمر هم دارم. خواستم بدونم با توجه به قدم، شانسی برای قبولی دارم یا نه؟

  16. سلام وقتتون بخیر
    حداکثر سن برای مهمانداری چند سال است؟
    و اینکه راهی برای آقایونی که سربازی نرفتند وجود نداره؟

    1. سلام وقت بخیر دوست گرامی افرادی که قصد دارند در دوره‌های مهمانداری هواپیما شرکت کنند باید حداقل ۱۸ سال و حداکثر 30 سال داشته باشند و دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافی دائم برای آقایان اجباری هست.

  17. سلام روزتون بخیر، کجا و چه زمانی باید ازمون ورودی بدیم گفت:

    سلام روزتون بخیر
    کجا و چه زمانی باید ازمون ورودی بدیم
    و منابع ازمونا جی هستن؟

  18. سلام و وقت بخیر خدمت شما من یه سوال دارم اینکه آیا رشته مهمانداری هواپیما در مقطع کارشناسی هم ارائه میشه ممنون میشم پاسخگو باشید

  19. سلام خوبین
    من تمامی شرایط رو دارم
    و معدلم ۱۷ دوازدهم انسانی هستم و اینکه من دندونام مشکل دارن ایا مشکلی پیش میاد؟! قدم ۱۶۵ و وزنم ۴۵ خوبه برای مهمانداری؟!

    1. برای مهمانداری مشکلی پیش نمی اید ول میزان میزان مشکل در ناحیه دندان مهم میباشد برای اگاهی از جزییات با مشاوران مجموعه اویزه تماس حاصل فرمایید

  20. سلام وقت بخیر یه سوال داشتم
    من چشمم حدود ۲۵ صدم ضعیف هست بنظرتون مشکلی ایجاد نمیکنه توی معاینه برای استخدام؟

    1. سلام،هر ارگان شرایط خاصی برای استخدام دارد.تا جایی که روی شغل و پوزیشن کاری تاثیرگذار نباشد مانعی ندارد.

  21. سلام
    میخواستم بدونم که تعداد داوطلبان این شغل چقدرع ؟
    بعد تعداد پذیرفتگان این حوزه چقدره ؟
    اصلا امکانش هست بعد این همه آموزش که قراره ببنیم استخدام بشیم؟

  22. سلام. من کا رشناسی رشته گردشگری دارم مدرک تولیدری را گذراندم . ۲۲ سال سن دارم با زبان انگلیسی هم آشنایی دارم آیا میتونم مهماندار هواپیما استخدام بشم. استان فارس هستم. ممنون

    1. برای بررسی بیشتر با مشاورین آویژه تماس حاصل فرمایید

  23. با سلام خدمت شما
    من علاقمند به شغل مهمانداری هواپیما هستم
    دخترم
    ۱۷۱ قد دارم
    کاملا سالم هستم و هیچ مشکلی ندارم
    تسلط بسیار بالایی به زبان انگلیسی دارم ( صحبت می کنم می‌نویسم)
    کلاس دهم علوم انسانی هستم
    سنم ۱۵
    معدلم بالا هست اما معدل ایده آل برای مهمانداری هواپیما چنده؟
    چه دانشگاهی باید بخونم ؟

    1. شرط معدلی تعیین نشده و باید حداقل 18 سال را داشته باشید.

  24. سلام بنده رشته طراحی لباس هستم ترم 3
    بخوام تغییر رشته بدم برای مهمان داری هواپیما باید مدرک کاردانی رشته خودم رو بگیرم یا میتونم درخواست انتقالی و تغییر رشته بدم

    1. سلام وقت بخیر
      برای اطلاعات تخصصی در زمینه ی انتقالی با کارشناسان ما تماس بگیرید

  25. سلام وقتتون بخیر
    برای شروع دانشگاه از سن ۲۱ سالگی تا چهار سال پایان دوره ی مهمانداری سن قابل قبول هست ؟
    و در استان مرکزی این رشته وجود داردبرای تحصیل؟
    بجای مهمانداری رشته هتلداری ک در برخی دانشگاه ها وجود دارد همان رشته مهمانداری هستند؟
    و آخرن سعوالم
    این هستش که بینایی و یه سری شرایطای جسمی احتمالی ک از صد درصد بودن قبولیه اون خبر نداریمو چجوری چک کنیم وب کی باید برای برسی قبل ورود ب دانشگاه ارائه دهیم

    خیلی ممنون از صبوری و پاسوخگویی تون ❤

    1. سلام وقت بخیر
      برای بررسی شرایط شما و پاسخ قطعی به کارشناسان ما تماس بگیرید

  26. چند سال باید درسش رو خوند
    چند تا زبان خارجی باید مسلط باشیم زبان اینگلیسی و ترکیه استانبولی هم بلد باشیم کافیه؟

  27. بالاخره یجا کرمان یه تکونی به خودش داد یه رشته خاص رو اورد. قبلا هرچی از هر شغل خاصی که سرچ میکردم فقط تهران بودن 😐

  28. خسته نباشید
    میخام بدونم برای ورود راحت تر به این کار چه رشته ای رو برداریم بهتره!؟
    منظورم رشته های اصلیه مثل تجربی و ریاضی و .. اینا

  29. سلام من دیپلم تجربی هستم و۲۷ سالم هست میتونم مهماندار بشم شرایط لازم چطوری هست چطور باید اقدام کرد

  30. سلام من همه شرایط رو دارم اما فقط الان در هنرستان دو ساله برق میخونم. هیچ راهی وجود نداره که من به شغل مهمانداری برسم؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای موضوعی که مطرح کردید یک سری راه با در نظر گرفتن شرایطی امکان پذیر خواهد بود.

  31. سلام، من ۲۲ سالمه زبانم خیلی خوبه فوق دیپلم زبان و سابقه تدریس هم دارم، خیلی به مهمانداری علاقه دارم ولی قدم حدودا ۱۶۳/۴ سانته. اصلا امکانش نیست بتونم جایی استخدام شم؟ نمیخوام برم دوره ببینم بعدش بیکار بمونم به خاطر قدم استخدامم نکنن🥲

    1. با سلام برای اطلاعات بیشتر با کار شناسان ما تماس بگیرید

  32. سلام برای شرکت در کنکور این رشته باید چه کتاب هایی رو بخونیم ؟لطفا اسم کتاب هارو بگین بهمون

  33. سلام خسته نباشید
    برای شرکت در کنکور سراسری چه کتاب هایی رو باید بخونیم لطفا اسامی کتاب هارومیگین؟؟

  34. سلام
    دوتا سوال داشتم
    اول اینکه درامد ماهیانه ی مهمانداران تو یال ۱۴۰۱ چقدره
    دوم اینکه من ۱۸ سالمه و قدم ۱۶۳ ، توی قد مشکلی دارم ؟

    1. سلام وقت بخیر از آنجا که تبصره درامد و معیاریهای هر شرکت میتواند تغییر کند باید از خود شرکت استخدامی جست و جو کنید

  35. سلام
    میخواستم بدونم حقوق ماهیانه ی یه مهماندار تو سال ۱۴۰۱ چقدره ؟

  36. سلام خسته نباشید. کدوم مؤسسات در شیراز مدرکشون معتبر هس؟

  37. سلام
    من ۱۸ سالمه قدم ۱۵۹ زبانم در حد متوسط بلدم و مشکل جسمانی ندارم می خواستم بدونم شرایط مهماندار شدن دارم؟
    وهزینه دانشگاه علمی کاربردی چنده؟

    1. سلام وقت بخیر بستگی به شرایط موسسات دارد. هر دانگشاه هزینه متفاوت دارد

  38. سلام
    برای دانشگاه علمی کاربردی
    چه شرایطی لازم است ؟
    چه رتبه ای باید کسب کنیم در کنکور ؟

    1. با سلام اصولا داشنگاه علمی کاربردی راحت پذیرش میکند

  39. سلام روز خوش براسنین۳۵سال هم امکان ثبت نام هم وجود دارد با مدرک تحصیلی ارشد و دکتری؟

  40. سلام
    من میخوام دانشگاه رشته مهمان داری هواپیما بخونم دانشگاهی داخل شهرکرد این رشته رو تدریس میکند؟

    1. سلام
      میتوانید دوره های شرکت های هواپیمایی شرکت کنید یا در دانشگاه علمی کاربردی مشغول به تحصیل باشید

  41. سلام
    اگ بینی کسی عمل باشه میتونه رشته مهمانداری هوامیما رو انتخاب کنه ینی پذیرش میشه؟

    یا اگ عمل نباشه کامل باید بدون عیب باشه بینیش؟

  42. سلام
    برای پذیرش در رشته مهمانداری باید حتما مدرک زبان داشته باشیم یا وقتی وارد رشته مهمانداری میشیم
    با آموزش ها و تحصیل داخل این رشته ب زبان مسلط میشیم‌؟
    با کنکور تجربی میشه مهمانداری قبول شد ینی برا انتخاب رشته بعد کنکور این رشته وجود داره؟ممنون میشم پاسخ بدین مهمه برام

    1. باسلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  43. سلام من 17 سالمه و رنگ چشم ام آبی قدم 168 وچهار دندان پر شده دارم لاغر اندام هم هستم
    می خواستم بدونم برای مهماندار هواپیمایی ماهان چه شرایطی لازمه واینکه کدوم دانشگاه باید ثبت نام کنم و چه دروسی رو باید خوب بخونم به جز زبان انگلیسی؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای اطلاعات تخصصی تر در زمینه ی سوال شما با کارشناسان ما تماس بگیرید

      1. شرکتهای هواپیمایی بعضیاشون رد می کنند حتی کسانی که دندون خراب دارند رو استخدام نمی کنند .دخترخالم کار میکرد مهماندار بود .بهشون گفته بودند باید دندوناتونو کامپوزیت کنید .فقط برای زیبایی .پر کرده باید روکش داشته باشه وگرنه عیب هست از دید اونا .

  44. سلام من به مهمانداری خعلی علاقه دارم میخاسم بدونم با رشته کاردانش میتونم‌بهش برسم

  45. سلام من رشته انسانی ام و میخوام وارد رشته مهمانداری هواپیما بشم…قم زندگی میکنم راهی نیس بتونم مهمانداری هواپیما بخونم؟

  46. سلام خسته نباشید
    برای قبولی در رشته مهمانداری در کنکورد باید چه رتبه ای بیاریم؟ و در کدام کنکور باید شرکت کنیم؟ کنکور هنر؟ دانشگاه دولتی برای مهمانداری بهتر است یا ازاد؟

  47. سلام حقوق مهمانداری چند هستش؟ یجا خونده بودم ۶و۷ میلیون ولی اون برای قبلا بوده میشه بگین الان چند هستش

  48. سلام برای انتخاب رشته نهم اگر بخایم بریم مهمانداری باید معدلمون چقدر باشه؟!

  49. اوقات بکام
    ببخشید من امسال دوازدهمم تموم میشه دیپلم تجربی میگیرم شرایط قدو وزنم مشکلی نداره..زبانم درحددبیرستانه..میخام راجب پذریش بارتبه کنکور واسم بگید.لطفا و میانگین هزینه و شهریه

  50. سلام من قدم ۱۵۸ هستش اصلا امکان نداره که بتونم مهماندار بشم؟؟

    1. سلام. خیر بدون توجه به جنسیت شما دارای حداقل سن قابل قبول برای فعالیت در این رشته نیستید.

  51. سلام من قدم ۱۵۸ هستش اصلا امکان نداره که بتونم مهماندار بشم؟

    1. سلام. خیر بدون توجه به جنسیت شما دارای حداقل سن قابل قبول برای فعالیت در این رشته نیستید.

  52. سلام میخواستم بدونم شرایط دوره مهمانداری چطوریه؟ ممنون میشم بگید

    1. سلام من قدم ۱۶۶ هست میخواستم بدونم قد رو با کفش اندازه میگیرن ؟ چون اون وقت به ۱۷۰ میرسم و دوم اینکه تاسی مردانه توی این کار تاثیر داره؟

  53. سلام من خیلی مهمانداری رو دوست دارم می تونم که با رشته ی فنی حرفه ای بهش برسم

    1. بله در دانشگاه علمی کاربردی مهمانداری را داریم برای مقطع کاردانی جدا از آن درصورت داشتن شرایط قد وظاهری از طریق کلاس هایی که درمرکز خصوصی برگزار میشه هم می توانید اقدام کنید

  54. سلام من ۳۱سالم هست میخواستم بدونم برای مهمانداری میتونم بخونم؟چون یجا گفته بود حداکثر سن ۲۵

  55. سلام هزینه ثبت نام دانشگاه بدون کنکور رشته مهمانداری چقدره؟

  56. سلام ،من تمام شرایطو دارم برای مهمانداری اما میخام بدونم بعد از اتمام دانشگاه مستقیم میریم سر کار؟

    1. ازمون گرفته میشه و در صورت قبولی شما باید به شرکتهای هواپیمایی درخواست بدید و اگر رزومه ی شما قابل قبول شد شما رو برای مصاحبه دعوت میکنند

  57. سلام من ۱۹سالمه ودیپلم انسانی دارم هیچ
    مشگل جسمانی ندارم وخیلی علاقه مندم به رشته مهمانداری چطور میتونم در این رشته توی رشت ادامه تحصیل بدم

  58. سلام
    من یه دختر ۱۴ ساله ام
    میشه بدون انتخاب رشته مهمان دار هوا پیما شد
    فقط درس خودشو بخونیم کافیه؟؟

    1. سلام. برای فعالیت در حرفه مهمانداری علاوه بر شرایط بدنی مانند قد و وزن و وضعیت سلامتی باید در دوره های مهمانداری که دفاتر معتبر وابسته به سازمان هواپیمایی برگذار می کنند شرکت کنید یا در دانشگاه در این تحصیل کنید. دانشگاه علمی کاربردی شرایط تحصیل در این رشته را فراهم کرده است.

  59. سلام
    من یه دختر ۱۴ ساله ام
    میشه بدون انتخاب رشته مهمان دار هوا پیما شد
    فقط درس خودشو بخونیم کافیه؟؟

    1. سلام. برای فعالیت در حرفه مهمانداری علاوه بر شرایط بدنی مانند قد و وزن و وضعیت سلامتی باید در دوره های مهمانداری که دفاتر معتبر وابسته به سازمان هواپیمایی برگذار می کنند شرکت کنید یا در دانشگاه در این تحصیل کنید. دانشگاه علمی کاربردی شرایط تحصیل در این رشته را فراهم کرده است.

      1. باسلام من در حال حاضر در مقطع
        دبیرستان هستم به رشته مهمانداری علاقه زیادی دارم و قدم ۱۵۳هستش و با کفش ۱۶۱هستش و اینکه هیچ مشگل جسمانی ندارم آیا شرایط استخدامی در ایر لاین ها درباره قد متفاوت هست؟!
        و اینه آیا میتونم با وجود این به شغل مهمانداری برسم؟

  60. سلام برای قبولی مهمانداری همون اول باید مسلط به انگلیسی بود؟

    1. سلام کد رشته مهمان داری در سال 1401 باز شود اجازه ثبت نام براساس سوابق تحصیلی دارید

    1. سلام کد رشته مهمان داری در سال 1401 باز شود اجازه ثبت نام براساس سوابق تحصیلی دارید

  61. سلام من دخترم و رشته انسانی هستم و میخوام رشته دانشگاهیم را مهمانداری هواپیما بخونم آیا توی اصفهان دانشگاهی هست این رشته را تدریس کنه ترجیحا دانشگاه ازاد باشه؟

    1. سلام. خیر این رشته در دانشگاه علمی کاربردی ارایه میشود .دارای شرایط خاصی مانند حداقل قد ۱۶۵ است.

  62. سلام خسته نباشید. ببخشید من به مهمان دار هواپیما خیلی علاقه دارم و هیچ مشکلی هم ندارم از لحاض قد و اینا.. فقط چشمام ضعیفه مشکلی داره؟ و این که درس ریاضی داخلش هست. یعنی ریاضی مهمه

    1. سلام خدمت شما، در چارت این رشته ریاضی ارائه نمیشود ،برای ضعیفی چشم بستگی به نمره چشم دارد ولی شرایط جسمانی سالم لازم است.

      1. اگه چشم ضعیف باشه و عمل کنیم می تونیم وارد این کار بشیم

  63. سلام خسته نباشید. ببخشید من به مهمان دار هواپیما خیلی علاقه دارم و هیچ مشکلی هم ندارم از لحاض قد و اینا.. فقط چشمام ضعیفه مشکلی داره؟ و این که درس ریاضی داخلش هست. یعنی ریاضی مهمه

    1. سلام خدمت شما، در چارت این رشته ریاضی ارائه نمیشود ،برای ضعیفی چشم بستگی به نمره چشم دارد ولی شرایط جسمانی سالم لازم است.

  64. سلام من رشته کار دانش خوندم و به دانشگام رفتم یعنی بالای دیپلم میتونم مهمانداری هواپیما بخونم

  65. سلام من ۴۰ساله هستم و دیپلم تجربی دارم،میخوام رشته هتلداری بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی بخونم،میخوام بدونم تو مشهد هم هست این رشته؟آیا میتونم واسه بهمن ثبت نام کنم؟

    1. سلام بله مشهد این رشته رو دارد بدون کنکور برای ثبت نام بهمن زمان تمام شده

    1. سلام . با داشتن هر نوع دیپلمی میتوانید در دانشگاه علمی کاربردی در رشته مهمانداری تحصیل کنید.

  66. سلام.آیا مدرک گواهینامه مهمانداری هواپیما در آموزشگاه های آزاد که بگیریم آیا مدرکش معتبر هست برای مهاجرت.
    شرکت های خارجی برای استخدام مهمانداری اگر مدرک داشته باشیم باز آزمون ازمون میگیزن یا. چون مدرک داریم دیگه نمیگیرن. و یا ممکنه بعضی شرکت های خارجی بگیرن یا ممکنه نگیرن بگن مدرک برای ما کافیه بیا کارکن؟ یکم توضیح میدید؟

    1. سلام اکثر شرکت ها طبق آزمون نیرو جذب میکنند ولی بستگی به کشور و شرکت های مختلف ، متغیر است.

  67. ببخشید یازدهم یازدهم تربیت کودک هستم خیلی علاقه دارم به این رشته می خوام تغییر رشته بدم و دانشگاه ای رشته رو برم ولی نمی دندانم چه شهر های این رشته رو دارن ؟

    1. با توجه به دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته جدید این مورد مشخص می شود

  68. سلام ببخشید مشهد هم دانشگاه علمی کاربردی داره ؟
    میشه آدرسو بگید؟
    و اینکه برای اینکه بخوای همینطوری مدت بالا بره و هم برای مهمانداری بخونی چند سال طول میکشه و چه مراحلی رو داره ؟

    1. سلام. بله مشهد دارای بیش از ده واحد دانشگاه علمی کاربردی است که نمیتوان اطلاعات آنها را در اینجا بیان کرد برای دریافت اطلاعات کامل درباره رشته ها، هزینه و مدت تحصیل با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  69. سلام،من دانشجو هستم،میتونم همزمان کنار رشته ی خودم این رشته رو هم دانشگاه علمی کاربردی بخونم؟یا چون دانشجوی رشته و دانشگاه دیگه ای هستم باید این رشته رو در موسسه بخونم؟و موسسه ای در تهران هست برای این مورد؟

    1. سلام. رشته را مشخص کنید و اینکه دانشجوی کدوم دانشگاه هم هستید باید مشخص شود.

  70. با سلام من توی سایت های دیگه خوندم این شغل نیاز به دانشگاه نداره!
    و اینکه چند درصد ممکنه تو این شغل قبول نشیم؟

    1. سلام این رشته دانشگاهی دارد ولی بعضی اموزشگاه ها نیز این رو اموزش میدهند
      احتمالش خیلی زیاده چون بدون ازمون هم میتونید شرکت کنید

  71. با سلام اینجانب امیر ارشیا شیخی رشته نقشه کشی خوندم ولی میخوام برای دانشگاه مترجمی زبان بردارم میخواستن بدون از طریق هون میشه بره مهمان داری برن یا نه باید رشته خودشو بخونم بعد من با مشهور حرف زدن گفت کلاس های بیرون موئسسات آموزش هواپیمایی مثل ماهان از طریق اونا برید بهتره بعد اینکه به نظر شما من الان دیپلم دارم برن یا نه برم رشته مترجمی زبان مدرک بالاتری بگیرم بهتره کدوم

    1. اگر دیپلم نقشه کشی دارید نمی تونید کارشناسی زبان شرکت کنید مگر اینکه از کاردانی های علمی کاربردی کاردانی زبان و بعد کارشناسی زبان بخونید ولی برای مهمان داری همون موسسات در زمان کوتاه تری یاد میگیرید و در این زمینه کاری زبان خیلی کاربردی تره و حتی خارج از این شغل نیز شما میتونید فعالیت داشته باشید منظورم این است که رشته زبان در چند جا کارایی دارد ولی رشته مهمان داری فقط تو زمینه خود رشته میتونید فعالیت کنید

  72. سلام ببخشید دانشگاه علمی کاربردی مشهد رشته مهمانداری هواپیما داره؟

    1. سلام این رشته رو نداره ولی شما میتونید توی موسساتی مثل هواپیمایی اسمان این رشته رو یاد بگیرید
      ولی رشته کاردانی هتلداری رو داره دانشگاه علمی کاربردی در مرکز هتلداری و جهانگردی پردیسان به ادرس مشهد بزرگراه شهید کلانتری جنب پارک صدا و سیما شماره تلفن 051-38786287

  73. سلام خسته نباشین. ببخشید چنتا سوال دارم دخترم یه 3 سالی هست شیفته این رشته شده واینکه نمیدونیم باید از کجا شروع کنه برای ورود به این رشته من شرایط مهمانداری رو خوندم در سایت های مختلف و فهمیدم دخترم تمامیه این شرایط رو داره ولی جواب این سوالم رو پیدا نکردم اینکه یک سال دیگه کنکور داره و دوست نداره رشته خودشو ادامه بده دوست داره مهمانداری شرکت کنه االان دقیقا باید از کجا شروع کنه بعد از گرفتن دیپلم

  74. سلام خوبین ببخشید من دیپلم تجربی دارم
    ولی کنکور ندادم
    میگم کدوم دانشگاه ها بدون کنکور ثبت نام میکنن برا مهمانداری هواپیما

    1. با سلام خدمت شما
      شما می توانید در رشته کاردانی هتلداری در دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام کنید البته رشته مدیریت جهان گردی هم در مقطع کارشناسی در دانشگاه ازاد و پیام نور میتونید شرکت کنید که این رشته تعداد واحد های زبان خارجی بیشتری دارد . البته اگر موقعیت داشتید با کارشناسی این رشته موقعیت بهتری و شانس بهتری برای سایر حوضه های گردشگری دارید

  75. کدام دانشگاه در شهر های مختلف داره ؟
    و زمان ثبت نام مهر ماه تمام شده است؟

    1. سلام بله برای بهمن میتونید شرکت کنید برای دریافت اطلاعات کامل از دانشگاه ها و نحوه ثبتنام با مشاورین ما در تماس باشید

  76. سلام من ۳۳هستم دوازدهم دارم میخونم دوترم برام مونده بزرگسالان میخونم علاقه زیادی ب این شغل دارم میشه راهنمایی کنیدکه میشه یانه

    1. سلام وقت بخیر می توانید بدون کنکور در دانشگاه های علمی کاربردی شرکت کنید

  77. سلام من شرایط جسمی کاملا مناسبی دارم ولی مدرک زبان ندارم نمیتونم وارد این رشته بشم؟

  78. سلام. دانشگاه سراسری رشته مهمانداری رو داره؟ یعنی میشه در دانشگاه سراسری توی این رشته تحصیل کرد؟

    1. سلام وقت بخیر این رشته در دانشگاه های علمی کاربردی موجود هست

  79. سلام وقت بخیر
    معدل ۱۳ معدل کل رو میخواد یا کتبی
    من معدل کتبی ام ۱۲ هستش ایا میتونیم یا نه؟

    1. سلام. بله رشته مهمانداری هم ثبت نام میکنه. و براساس معدل کتبی پذیرش رو انجام میده.

  80. سلام. ببخشید اینجا گفتین که هم دانشگاه ازاد و هم دانشگاه علمی کاربردی این رشته رو داره…من دفترچه دانشگاه آزاد سال پیش رو که بررسی کردم این رشته داخلش نبود…ممنون میشم منو راهنمایی کنید…الان امسال میتونیم در دانشگاه ازاد در رشته مهمانداری هواپیما تحصیل کنیم؟ و اینکه تا مقطع کاردانی داره فقط؟
    ممنونم از پاسخ گوییتون.

    1. سلام شما از طریق دانشگاه علمی کاربردی اقدام نمائید این رشته درعلم کاربردی تا مقطع کارشناسی است

  81. سلام من ۱۵ سالمه رشته هنر میخوام مهماندار هواپیما بشم ولی یکم مشکل قد دارم علاقه بسیاری هم به این رشته دارم ایا راهی هست که بدون مشکل پزشکی وارد بشم؟

    1. سلام برای رشته مهمانداری قد باید بالای ۱۶۵سانت باشد

  82. سلام ببخشید برای اینکه مهمانداری رو انتخاب کنم باید چه رشته ای از دبیرستان یا هنرستان بزنم؟؟؟

    1. سلام شما میتوانید در هر رشته ای تحصیل کنید و برای دانشگاه مثلا دانشگاه علمی کاربردی با معدلی که دارید مهمانداری ثبت نام کنید

  83. سلام وقتتون بخیر .
    دوره های تحصیل در رشته مهمانداری چند ساله هست؟؟؟
    و هزینه هاش چقدر هست؟؟
    نوع دیپلم در پذیرش این رشته تاثیر داره؟؟؟

    1. سلام
      دوسال کاردانی دوسال کارشناسی ترمی 1/5 میلیون تومن

  84. سلام . وقتتون بخیر. بنده 17 سال سن دارم . در حال حاضر دانش اموز رشته تربیت بدنی هستم.و اینکه تمامی شرایط ذکر شده رو دارم .از لحاض امادگی جسمانی هم اوکیم چون ورزشکارم . و از همه مهم تر هم استعداد و هم علاقه شدیدی به شغل مهمانداری هواپیما دارم.تنها مشکلم قدمه که 160 هست . میشه راهنماییم کنید

    1. سلام قد هم جزو شرایط اولیه هست که شما ندارید

  85. سلام ببخشید برای رشته مهمان دار باید زبان انگلیسی در چه سطحی باشه

    1. سلام دوست عزیز
      داشتن مدرک زبان یک امتیاز بسیار بالا برای این رشته محسوب میشود .

    2. سلام من رشتم انسانیه امسال کنکور انسانی دادم و ۱۸ سالمه قدمم ۱۶۵ هستش اما علاقه ای ب رشته های انسانی ندارم و میخوام مهمانداری دانشگاه ازاد بخونم میشه راهنماییم کنید باید چیکار کنم ولی زبانم خیلی قوی نیست همون در حد دیپلم بلدم مگه تو دانشگاه رو زبانمون کار نمیکنن برا این رشته ؟

      1. سلام بله میتونید بخونید و اینکه زبان رو در آموزشگاه های آزاد هم میتوانید تقویت کنید.

    3. من 13 سالمه و قدم 155 هست تا سنی که بخوام رشته مهمانداری بردارم قدم بلند بشه میتونم انتخاب کنم؟

      1. سلام . بله یکی از شرایط تحصیل در این رشته حداقل قد می‌باشد که هر سال در قسمت توضیحات دانشگاه شرایط اختصاصی به طور کامل جذب ذکر میشود.

  86. باسلام
    علاقمند به رشته مهمانداری هواپیما هستم
    سنم ۳۳سال هستش و قدم ۱۶۰
    میخواستم بدونم امکان تحصیلم در این رشته هست یا نه؟

    1. باسلام.مشکلی وجد نداره.باید شرایط بررسی شود.

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت داشتن منع نظام وظیفه مجاز به ادامه تحصیل نیستید

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به رشته مورد نظر شرایط تغییر میکند

  87. سلام ببخشید اول اینکه شهریه رشته در دانشگاه مشهد چقذر هست و اینکه اگر در موسسه زبان درس میخونی دوسال دیگه تمومه زبانت اینم در نظر میگرن که در اولویت باشی؟؟
    ممنون میشم اگر پاسخگو باشید

    1. سلام دوست عزیز
      شهریه با توجه به رشته ها متغیر خواهد بود

  88. سلام، روز خوش
    من دوتا سوال دارم
    اول اینکه میشه از رشته انسانی هم وارد این شغل شد؟
    و دو اینکه اگه یه شخص کاملا به زبان انگلیسی مسلط باشه، ولی از آموزشگاه ها مدرک نداشته باشه، چه مشکلی براش پیش میاد؟
    ممنون🙏🏻

    1. سلام دوست عزیز
      بله مشکلی در تحصیل نخواهید داشت. مهارت زبان از الزامات است

  89. سلام و خسته نباشید
    من به این رشته علاقه زیادی دارم و شرایطی که درج شده را دارم به جز قد،بنده قدم 160 هست آیا میتونم ثبت نام کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      در معاینات پزشکی دچار مشکل خواهید شد

      1. سلام خسته نباشید وقتی کنکور بدیم با چه رتبه ای و در چه دانشگاه دولتی باید وارد این شغل شویم

        1. سلام دوست عزیز
          میتوانید بدون کنکور نیز ورود کنید.برای کنکور میانگین شرکت کننده ها ملاک است.

          1. سلام ببخشید من همه شرایط رو دارم قد و زیبایی مدل هم بودم معدلمم هم بالای ۱۴ هستش ولی زبان مدرک ندارم اما تفریبا بلدم
            شانسم چقده برای مهمانداری؟

          2. وقت بخیر شرکت در دوره های مهمانداری بهتر است

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید