معرفی رشته طراحی صنعتی و بازار کار آن

معرفی رشته طراحی صنعتی و بازار کار آن

طراحی صنعتی یکی از رشته هایی است که بین شاخه هنر و مهندسی یکسان است. اگر طراحی ماشین یا لوازم خانگی نظیر یخچال توجه شما را به خود جلب می کند، این رشته مناسب شما است.

برای موفقیت در این رشته، نخست باید خلاقیت داشته باشید و بعد از آن تلاش بسیاری کنید. داشتن نمونه کار برای آینده شغلی بسیار مهم است. مهم است که مدام در حال طراحی باشید و نمونه کار برای خودتان جمع کنید.

در ادامه لیست دروس طراحی صنعتی برای شما قرار داده شده است. همانطور که مشاهده می کنید در این دروس علاوه بر هنر، دروس مهندسی نیز قرار گرفته است.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

دروس‌ رشته‌ طراحی صنعتی

آشنایی‌ با هنر در تاریخ‌، مواد و روش های‌ ساخت‌، کارگاه‌ طراحی‌ پایه‌، مبانی‌ هنرهای‌ تجسمی‌، عکاسی‌ پایه‌، ریاضی‌ کاربردی‌، نقشه کشی‌ صنعتی‌، هندسه‌، فیزیک، شیمی‌ کاربردی‌، تاریخ‌ طراحی‌ صنعتی‌، مهندسی‌ عوامل‌ انسانی‌، حجم سازی‌، کارگاه‌ طراحی‌ صنعتی‌، فرم‌ و فضا، مدل سازی‌، هنر و تمدن‌ اسلامی‌، طراحی‌ فنی‌، طراحی‌ به‌ کمک‌ کامپیوتر، ارزیابی‌ تولیدات‌ صنعتی‌، پروژه‌ طراحی‌ صنعتی‌ (پروژه‌ طراحی‌ صنعتی‌ در هر ترم‌ به‌ یک‌ مسئله‌ خاص‌ مثل‌ بسته بندی‌، طراحی‌ صنعتی‌ در حال‌ و آینده‌، مبلمان‌ یا بیونیک‌ می پردازد)، اقتصاد و مدیریت‌ تولیدات‌ صنعتی‌، جامعه شناسی‌ صنعتی‌، پروژه‌ نهایی‌.

دروس عمومی رشته طراحی صنعتی

دو درس از دروس مبانی نظری اسلام چهار واحد، ادبیات فارسی سه واحد، یک درس از دروس اخلاق اسلامی دو واحد، زبان عمومی سه واحد، یک درس از دروس انقلاب اسلامی دو واحد، تربیت بدنی 1 یک واحد، یک درس از دروس تاریخ و تمدن اسلامی دو واحد، تربیت بدنی 2 یک واحد، یک درس از دروس آشنایی با منابع اسلامی دو واحد.

دروس پایه رشته طراحی صنعتی

دروس پایه رشته طراحی صنعتی

مبانی هنرهای تجسمی 1 و 2 شش واحد، کارگاه طراحی پایه 1 و 2 شش واحد، عکاسی پایه 1 و 2 چهار واحد، حجم سازی دو واحد، مدلسازی 1 و 2 چهار واحد، هنر و تمدن اسلامی دو واحد، آشنایی با هنر در تاریخ 1 و 2 چهار واحد، فرم و فضا دو واحد، هندسه 1 و 2 چهار واحد، مهندسی عوامل انسانی (ارگونومی) 1 دو واحد، ریاضی کاربردی 1 و 2 چهار واحد، فیزیک 1 (ایستایی) دو واحد.

دروس اصلی رشته طراحی صنعتی

فیزیک 2 (مبانی سینماتیک) دو واحد، فیزیک 3 (الکتریسیته و نور) دو واحد، نقشه کشی صنعتی 1 و 2 چهار واحد، تاریخ طراحی صنعتی دو واحد، مهندسی عوامل انسانی (ارگونومی) 2 دو واحد، ارزیابی تولیدات صنعتی سه واحد، طرح اشیا در تمدن اسلامی دو واحد، اقتصاد مدیریت تولیدات صنعتی سه واحد، مواد و روشهای ساخت 1 و 2 و 3 شش واحد، جامعه شناسی صنعتی دو واحد، طراحی به کمک کامپیوتر دو واحد، طراحی فنی 1 (مبانی) دو واحد، طراحی فنی 2 (اجزای ماشین) دو واحد، طراحی فنی 3 (کنترل هیدرولیک و نیوماتیک) دو واحد.

طراح صنعتی

دروس تخصصی رشته طراحی صنعتی

مبانی طراحی صنعتی 1و2 چهار واحد، پروژه طراحی صنعتی 1 (روند طراحی صنعتی) چهار واحد، پروژه طراحی صنعتی 2 (بسته بندی) دو واحد، پروژه طراحی صنعتی 3 (مهندسی عوامل انسانی) سه واحد، پروژه طراحی صنعتی 4 (طرح های سریع) سه واحد، پروژه طراحی صنعتی 5 (محیط زیست) سه واحد، پروژه طراحی صنعتی 6 (حال و آینده) سه واحد، پروژه طراحی صنعتی 7 (مبلمان) دو واحد، پروژه طراحی صنعتی 8 (بیونیک) 2 دو واحد، پروژه طراحی صنعتی 9 (ارتباط با کارخانجات) پنج واحد، پروژه شش واحد.

فارغ التحصیلان رشته طراحی صنعتی در دفاتر کارخانه جات صنعتی که می تواند شامل کارخانه های اسباب بازی، مبلمان و دکور، جواهرات و حتی ماشین های ساختمانی و ماشین آلات سنگین و حتی دفتر های خصوصی که مربوط به طراحی صنعتی باشند مانند شرکت های طراحی داخلی یا سازمان هایی که با مبلمان شهری در ارتباط اند و یا حتی به عنوان ایده پردازان تبلیغاتی یا مدل سازی تبلیغاتی می توانند مشغول به کار شوند.

برای آن که یک طراح صنعتی بتواند در بازار کار موفق شود باید ابتدا بتواند توانایی ها و استعداد های خودش را در عمل ثابت کند که نیاز به چندین سال کسب تجربه و اجرای موفق پروژه های مختلف دارد. همانند دیگر مشاغل اطلاعات دقیقی در مورد بازار کار و میزان استخدام طراح صنعتی در ایران در دسترس نیست.

اما متاسفانه این شغل در کشورمان با یک سری مسائل و مشکلات رو به رو است که در زیر به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

تولیدات داخلی در ایران بسیار محدود است و سطح تکنولوژی در بخش تولید پایین است، به همین علت اکثریت طرح های که صورت میگیرد الهام گرفته از نمونه های خارجی است و سرمایه گذاری روی تولیدات نوآورانه انجام نمی شود.

به دلیل این که رشته طراحی صنعتی رشته ای تقریبا نوظهور است، بسیاری از صنایع و کارخانجات با این رشته و وظایف شغلی این رشته آشنایی ندارند و کار آن ها توسط دیگر متخصصان فعال در حوزه صنعت، مانند مهندسان مکانیک صورت می گیرد.

بنابراین در نظر داشته باشید که بازارکار طراحی صنعتی در ایران با محدودیت هایی مواجه است.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

معرفی رشته طراحی صنعتی و بازار کار آن

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید