شرکت در رشته گفتار درمانی بدون کنکور 1402 به چه صورت است؟

شرکت در رشته گفتار درمانی بدون کنکور 1401 به چه صورت است؟

یکی از زیر مجموعه رشته های توانبخشی، گفتار درمانی است. همانطور که از نام این رشته پیداست، گفتار درمانگر به درمان اختلالات گفتاری و زبانی می پردازد. از این جهت فردی که قصد دارد قدم در این راه بگذارد باید صبور و با اخلاق باشد؛ به عبارتی این شخص باید با بیمار ارتباطی صمیمی برقرار کند.

اختلالات زبانی و گفتاری ممکن است بنا به دلایل مختلفی بروز کند؛ حال می خواهد این عوامل مادر زادی باشند یا بر اثر آسیب های مغزی و روانی ایجاد شوند. گفتار درمانی به دلیل بازار کار مناسبی که دارد؛ متقاضیان زیادی را به خود اختصاص داده است.

داوطلبان رشته کاردرمانی می توانند با کنکور و یا بدون کنکور در این رشته، ثبت نام نمایند. البته ثبت نام به این معنا نیست که بلافاصله فرد وارد دانشگاه می شود! باید گفت کارزار رقابتی در این رشته بسیار داغ است و متقاضی در صورتیکه همه شرایط را دارا باشد قادر خواهد بود تا ادامه تحصیل دهد.

در اغلب اوقات کودکان از مشکلات گفتاری رنج می برند بنابراین قبل از انتخاب این رشته حتما به این نکته که آیا شما توانایی ارتباط گیری با این افراد را دارید یا خیر توجه کنید.

گفتار درمانی چیست؟

به شخصی که اختلالات گفتاری و زبانی را درمان می کند؛ گفتار درمانگر یا پاتولوژیست (pathologist) گفتار و زبان می گویند. اختلالات زبانی و گفتار بنا به دلایل مختلفی از جمله عوامل مادرزادی، آسیب های مغزی و روانی ممکن است که بروز نمایند.

برخی کودکان به سختی قادر به حرف زدن هستند؛ به نوعی این افراد به صورت مادرزادی به اختلالات زبانی و گفتاری دچار هستند و از این جهت پاتولوژیست های زبان و گفتار می تواند کمک شایانی به آنها نماید. در برخی از مواقع، ممکن است سوانحی از جمله تصادف، پرت شدن از بلندی و… رخ بدهد و فرد به اختلالات زبان یا گفتار دچار شود.

در این برهه گفتار درمانگر با ارائه روش های اصولی درمان، می تواند صحبت کردن و ارتباط گرفتن این افراد را با دیگران، بهبود ببخشد. گاهی اوقات سانحه به وجود آمده به قدری شدید است که در نتیجه آن عصب های زبان از کار می افتند. طبیعی است که این افراد دیگر قادر به صحبت کردن نخواهند بود. اما آیا آنها باید به حال خود رها شوند؟ قطعا نه!

وظیفه گفتار درمانگر در این زمان آن است که نحوه ارتباط گیری بدون استفاده از زبان را به ایشان آموزش دهد تا در این دنیای پر از مشغله این افراد بتوانند گلیم خود را از آب بیرون بکشند. از این جهت به پاتولوژیست گفتار و زبان، ارتباط درمانگر نیز گفته می شود.

مورد دیگری که گفتار درمانگر در آن فعالیت می کند؛ حیطه بلعیدن غذا است. از آنجایی که متخصصان این حوزه با آناتومی و فیزیولوژی حلق، زبان، حنجره و دهان آشنایی دارند؛ می توانند به افرادی که در بلعیدن غذا مشکل دارند؛ یاری رسانند. (کودک یا بزرگسال، تفاوتی نمی کند.)

بنابراین رشته گفتار درمانی از اهمیت بالایی برخوردار است و بسیاری مشتاق اند تا در آن ادامه تحصیل دهند. اما چگونه می توان بدون کنکور در این رشته ثبت نام کرد؟ پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از این روند، با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

چگونه بدون کنکور در مقاطع مختلف رشته گفتار درمانی تحصیل کنیم؟

چگونه بدون کنکور در مقاطع مختلف رشته گفتار درمانی تحصیل کنیم؟

رشته گفتار درمانی یکی از رشته های پیراپزشکی می باشد که رقابتی سخت و نفس گیر در میان متقاضیان خود به راه انداخته است.

خبر خوب برای افرادی که کنکور دست و پای آنها را بسته این است که می توانند بدون کنکور در این رشته ثبت نام به عمل آورند. به نوعی سد راه ایشان که همان کنکور باشد؛ از میان برداشته شده و داوطلبان می توانند با توجه به مهارت و استعداد تحصیلی خویش در این رشته ادامه تحصیل دهند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مقطع کارشناسی گفتار درمانی

اگر فکر می کنید که می توانید در مقطع کارشناسی گفتار درمانی، بدون آزمون کنکور شرکت کنید کاملا در اشتباهید. لازم به ذکر است عشق و علاقه و داشتن روحیه همدلانه در این رشته بسیار اهمیت دارد بنابراین داوطلبان باید برای حضور در این رشته کاملا غربال گردند. در غیر این صورت ممکن است افرادی بدون در نظر گرفتن علاقه و صرف نبود کنکور اقدام به ثبت نام در این رشته نمایند.

از این جهت در ابتدای راه داوطلبان باید آزمون کنکور را از سر بگذرانند و سپس برای تحصیل این رشته به دانشگاه ها راه پیدا کنند. تعداد واحد هایی که دانشجو در طول مقطع کارشناسی باید بگذارند حدود 130 واحد است که 22 واحد آن درس های عمومی، 84 واحد آن دروس اختصاصی و 24 واحد آن دروس کارآموزی می باشد.

مقطع کارشناسی ارشد گفتار درمانی

خبر خوب این است که دانشجویان از این مقطع به بعد یعنی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می توانند بدون کنکور ادامه تحصیل دهند. بنابراین دانشجویانی که قصد دارند در مقطع کارشناسی گفتار درمانی به تحصیل بپردازند؛ فقط لازم است که در مقطع کارشناسی از معدل خوبی برخوردار باشند.

تعداد واحد های این مقطع که برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد ضروری است از سر گذرانده شود؛ جمعا حدود 32 واحد است که 12 واحد آن دروس اختصاصی اجباری، 12 واحد آن دروس پایه، 4 واحد آن دروس اختصاصی اختیاری و 4 واحد برای ارائه پایان نامه ارشد گفتار درمانی است.

مقطع کارشناسی ارشد گفتار درمانی

آیا اصلا این امکان وجود ندارد که بدون کنکور در مقطع کارشناسی رشته گفتار درمانی ثبت نام کرد؟

خبر خوب این است که برخی از دانشگاه ها از جمله دانشگاه پردیس بین الملل، دانشجویانی از سراسر جهان می پذیرد. از این جهت نمی تواند شرط ورود به دانشگاه را کنکور تلقی کنند.

رشته گفتار درمانی نیز یکی از دروسی است که در این دانشگاه تدریس می شود، لذا داوطلب می تواند با ارائه مدارک، شانس خود را برای حضور در این دانشگاه محک بزند. البته این شایعه وجود دارد که این دانشگاه ها به دلیل عدم موفقیت در جذب دانشجوی خارجی، منهل شده اند اما با تحقیق و بررسی می توان شانس ورود به دانشگاه را پیدا کرد.

چگونه غول کنکور را برای رسیدن به رشته گفتار درمانی دور بزنیم؟

چگونه غول کنکور را برای رسیدن به رشته گفتار درمانی دور بزنیم؟

رشته گفتار درمانی یکی از زیر مجموعه های رشته های توانبخشی است. این رشته به درمان اختلالات زبانی و گفتاری می پردازد. فردی که قصد دارد قدم در این راه بگذارد باید صبور و با اخلاق باشد به عبارتی این شخص باید با بیمار ارتباطی صمیمی برقرار کند.

اختلالات گفتاری و زبانی بنا به دلایل مختلفی از جمله مشکلات مادرزادی، آسیب های مغزی و روانی بروز می کند. از این جهت وجود یک پاتولوژیست گفتار و زبان می تواند کمک بزرگی برای بیمار باشد.

لازم به ذکر است کسانی که قصد دارند در رشته کارشناسی گفتار درمانی تحصیل کنند می بایست حتما در آزمون کنکور شرکت به عمل آورند. اما در مقاطع بعدی یعنی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، می توان با استفاده از شرط معدل ادامه تحصیل داد.

سوالات متداول

علامت سوالرشته گفتار درمانی به چه مسائلی می پردازد؟

این رشته به تربیت گفتار درمانگر ها می پردازد تا اختلالات گفتاری و زبانی را درمان نماید. البته به جهت آشنایی متخصصین این حوزه با آناتومی دهان، حلق، حنجره و… در مشکلاتی از جمله بلعیدن غذا نیز می تواند توسط گفتار درمانگر درمان شود.

علامت سوالاختلالات گفتاری و زبانی به چه دلایلی بروز می کنند؟

اختلالت گفتاری و زبانی بنا به دلایل مختلفی از جمله عوامل مادرزادی، آسیب های مغزی و روانی بروز می کنند. در برخی موارد آسیب های به وجود آمده به قدری شدیدند که عصب های زبان فرد قطع می شود. در این صورت با ارتباط درمانی می توان ارتباط بیمار با محیط را بهبود بخشید.

علامت سوالآیا می توان بدون کنکور در مقطع کارشناسی گفتار درمانی تحصیل نمود؟

خیر، از آنجایی که دانشجویان باید در این رشته به صورت غربال شده حضور یابند؛ امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی گفتار درمانی بدون کنکور امکان پذیر نیست.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شرکت در رشته گفتار درمانی بدون کنکور 1402 به چه صورت است؟

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید