شهریه رشته روانشناسی دانشگاه علمی کاربردی چقدر است؟

شهریه رشته روانشناسی دانشگاه علمی کاربردی

میزان شهریه رشته روانشناسی دانشگاه علمی کاربردی در مقاطع تحصیلی مختلف

میزان شهریه رشته روانشناسی دانشگاه علمی کاربردی برای مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و… متفاوت است. دانشجویان برای ورود به این دانشگاه نیازی به قبولی در کنکور سراسری ندارند و با داشتن مدرک دیپلم می توانند در این دانشگاه تحصیل کنند. ولی موضوعی که درباره ی این دانشگاه اهمیت دارد پرداخت شهریه است. میزان شهریه ای که برای هر رشته در نظر گرفته شده است به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این موارد مقطع تحصیلی است. بدیهی است که با بالا رفتن مقطع تحصیلی، شهریه در نظر گرفته شده نیز افزایش میابد. نوع واحد های درسی که در هر مقطع اخذ می شود نیز یکی از موضوعات مهمی است که بر میزان شهریه رشته روانشناسی اثرگذار است. چرا که دانشگاه علمی کاربردی برای هر واحد درسی با در نظر گرفتن امکانات و هزینه های آموزشی شهریه متغیری در نظر گرفته شده است که با شهریه دیگر واحد ها متفاوت است.

همین امر علت تفاوت شهریه در رشته های مختلف میباشد.بر اساس اطلاعیه های دانشگاه علمی کاربردی و سازمان سنجش درباره میزان شهریه رشته روانشناسی، شهریه ثابت هر ترم حدود 600 تا 800هزار تومان و شهریه متغیر نیز بسته به نوع واحد های انتخابی دانشجو متفاوت است.


بیشتر بخوانید:ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی


مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

قوانین مربوط به شهریه رشته روانشناسی دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی قوانین مربوط به پرداخت شهریه برای دانشجویان رشته های روانشناسی را منتشر کرده است که البته این قوانین برای تمام رشته ها یکسان است. شهریه ای که دانشگاه علمی کاربردی از دانشجویان روانشناسی اخذ می کند، دو قسمت ثابت و متغیر دارد. شهریه ثابت برای هر سال و دوره ی تحصیل مقرر می شود که تا پایان دوره نیز ثابت میماند. اما شهریه متغیر برای واحد های درسی مختلف در نظر گرفته شده است. این قوانین نحوه ی پرداخت شهریه را برای دانشجویان رشته های روانشناسی نیز تشریح میکند که به شرح زیر است:

15 در صد از شهریه باید در همان زمان انتخاب واحد پرداخت شود. دانشجو میتواند85 درصدی که باقی مانده را بعد از پایان مراحل ثبت نام و تا قبل از آغاز امتحانات پرداخت نماید. درباره ی دانشجویانی که به عنوان مهمان به یکی از مراکز علمی کاربردی می روند، باید شهریه ثابت را به دانشگاه اصلی خود پرداخت کند و شهریه متغیر را به دانشگاهی که در آن مهمان است، پرداخت نماید.


بیشتر بخوانید:ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی


چگونگی اقدام برای پرداخت شهریه رشته روانشناسی دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی در هر ترم اطلاعیه هایی مبنی بر آغاز انتخاب واحد و ثبت نام منتشر می کند. داوطلبان و دانشجویان این دانشگاه باید به سامانه اینترنتی ثبت نام این دانشگاه مراجعه کنند. این سامانه امکان پرداخت شهریه را نیز برای دانشجویان فراهم آورده است. دانشجویان با وارد کردن اطلاعات خود همچون شماره دانشجویی می توانند به این سامانه دسترسی داشته باشند. این سامانه بر اساس نوع واحد های درسی که دانشجو انتخاب می کند و همچنین با احتساب شهریه ثابت، حداقل شهریه ای را که دانشجو باید پرداخت کند اعلام می کند. این میزان همان 15 درصدی است که قوانین این دانشگاه برای ثبت نام مقرر کرده است.

اهدف رشته های دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه جامع علمی کاربردی در دسته دانشگاه های نیمه دولتی قرار می گیرد. مراکز آموزشی علمی کاربردی وابسته به علوم، تحقیقات و فناوری هستند. هدف از راه اندازی این مراکز آموزشی ارتقاء سطح دانش و مهارت های شغلی افراد است. یکی از اهداف مهم دانشگاه علمی کاربردی مشارکت دادن سازمان ها و شرکت هایی است که افراد با قرار گرفتن در محیط کاری آنها بهتر می توانند، توانمندی شغلی خود را به دست آورند و در جهت بهبود و ارتقاء آنها تلاش کنند. از طرفی خود این سازمان ها و نهادهای ذیربط که در آموزش نیروهای متخصص نیز درگیر می شوند، می توانند از این افراد در سطوح مختلف جایگاه های شغلی بهره بگیرند. در کل ماهیت شکل گیری دانشگاه علمی کاربردی فعال سازی بخش های خصوصی و دولتی در زمینه دانش و کار است.


بیشتر بخوانید:دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی


شرایط ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی

باید توجه داشته باشید که زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی توسط سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام می شود. به صورت کلی شروع ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در دو نوبت که در اواسط مرداد و اوایل بهمن ماه هر سال می باشد صورت می گیرد. پذیرش و ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی در دو مقطع صورت می گیرد:

  • کاردانی
  • کاردانی به کارشناسی

شرایط ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی به صورت بدون کنکور است. ورود به مقطع کاردانی به کارشناسی بر اساس معدل دوره قبل صورت می پذیرد. برای ورود به دانشگاه علمی کاربردی می بایست شرایط ذیل را داشته باشید.

  • دارا بودن دیپلم نظام جدید یا نظام قدیم
  • برخورداری از حداقل قدرت فیزیکی برای رشته انتخابی توسط دانشجو
  • شرایط معافیت نظام وظیفه
  • داشتن شرایط اختصاصی هر یک از واحدهای آموزشی دانشگاه علمی کاربردی

باید توجه داشته باشید که در زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی داوطلبان می بایست گواهینامه پایان تحصیلات در مقطع دیپلم خود را به مراکز آموزشی ارائه نمایند؛ در غیر این صورت قبولی فرد مورد پذیرش قرار نمی گیرد.

سامانه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی (سایت هم آوا)

سامانه دانشگاه علمی کاربردی یا سایت هم آوا سامانه ای است که تمام فعالیت های دانشجویان این دانشگاه در آن صورت می گیرد. به این لحاظ سایت هم آوا مرجع دانشگاه علمی کاربردی می باشد. از جمله عملیات هایی که دانشجویان می توانند در این سامانه انجام دهند می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • ثبت نام
  • انتخاب واحد
  • حذف و اضافه
  • دریافت معرفی نامه

جالب است بدانید که حتی اگر متقاضی تدریس در دانشگاه علمی کاربردی باشید می بایست در سایت هم آوا مراحل تقاضای خود دنبال کنید. نام قبلی سایت هم آوا سامانه سجاد بود که بعد از بهینه سازی جایگزین سامانه سجاد گردید. برای ورود به سامانه هم آوا باید مراحل زیر را طی کنید:

  • کد کاربری
  • کلمه عبور

باید بدانید که کد کاربری شما همان کد ملی است و کلمه عبور شماره شناسنامه فرد که البته برای افرادی که شماره شناسنامه آنها با کد ملی شان یکسان می باشد یا شماره شناسنامه ندارند، می توانند از کد ملی استفاده کنند. در صورتی که رمز عبور خود را تغییر بدهید و فراموش کرده باشید می بایست به واحد آموزش خود مراجعه کنید و کلمه عبور جدید را دریافت نمایید.

سوالات متداول

  1. شهریه رشته روانشناسی دانشگاه علمی کاربردی چقدر است؟

میزان شهریه رشته رواشنانسی دانشگاه علمی کاربردی به موارد زیادی بستگی دارد که در مقاله به صورت جامع به آن پرداخته ایم.

2.شهریه رشته رواشناسی دانشگاه علمی کاربردی چگونه محاسبه می شود؟

به صورت کلی شهریه در دانشگاه علمی کاربردی از دو بخش شهریه ثابت و شهریه متغیر تشکیل شده است که مجموع آنها شهریه کل ترم را تشکیل می دهد.

3.شرایط پرداخت شهریه در دانشگاه علمی کاربری چگونه است؟

دانشجویان باید 15درصد شهریه را در هنگام انتخاب واحد پرداخت کرده و 85 درصد باقی مانده آن را تا قبل از شروع امتحانات پرداخت کنند.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شهریه رشته روانشناسی دانشگاه علمی کاربردی چقدر است؟

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 6 نظر:
  1. سلام و وقتتون بخیر امسال ۱۴۰۱ رشته روانشناسی کارشناسی در دانشگاه علمی کاربردی بدون آزمون ارائه می شود ?امیدوارم که این طور باشه

    1. سلام وقت بخیر
      رشته ی کارشناسی روان شناسی فقط به صورت پیوسته ارائه شده و علمی کاربردی ارائه نمی دهد

  2. آیا رشته ای که باتجهیزات آبی متناسب باشد دردانشگاه علمی کاربردی وجود دارد.

    1. اگر منظور شما تجهیزات نیروگاه ابی است بله مهندسی برق در دانشگاه تدریس میشود

  3. سلام خسته نباشید عذرخواهی میکنم مزاحم شدم ببخشید نمونه سوال درس مدیریت منابع انسانی رشته ایمنی رو میخواستم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید