شهریه رشته پرستاری دانشگاه آزاد 1402

شهریه رشته پرستاری دانشگاه آزاد 1400

با توجه به اینکه در سالیان اخیر رشته پرستاری یکی از رشته های پر طرفدار با متقاضیان بسیار بالا شده است، دانشگاه سراسری پاسخگوی پذیرش این تعداد داوطلب نیست. به جز دانشگاه سراسری روزانه مابقی دانشگاه ها شامل دانشگاه آزاد و پردیس های خودگردان مشمول پرداخت شهریه هستند.

برای دریافت مشاوره های حرفه ای تحصیلی میتوانید با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

شهریه دانشگاه آزاد

اطلاع از میزان شهریه برای متقاضیان کنکور بسیار حائز اهمیت است. زیرا پس از پذیرش و ثبت نام اصلی در صورت انصراف از رشته پرستاری، دانشجویان ملزم به پرداخت جریمه هستند. دانشگاه آزاد در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پرستاری دانشجو جذب می کند.

مهاجرت تحصیلیشهریه دانشگاه آزاد از دو بخش تشکیل می شود:

  • شهریه ثابت
  • شهریه متغیر

مهاجرت تحصیلیشهریه ثابت شامل شهریه است که هر ساله دانشگاه تعیین می کند. میزان این شهریه به دو عامل بستگی خواهد داشت:

  • رشته
  • سال ورود

شهریه ثابت به نوع رشته شما بستگی دارد و با رشته دیگری تفاوت خواهد داشت، هم چنین شهریه ثابت از سال ورود شما تا پایان تحصیل یکسان محاسبه می شود. لازم به ذکر است در صورتی که سنوات تحصیلی شما از حد مجاز بیشتر شود، شهریه ثابت مطابق با تغییرات سال جدید اعمال خواهد شد.

دومین عامل در شهریه دانشگاه آزاد، شهریه متغیر است. شهریه متغیر نیز بستگی به تعداد واحدهای انتخابی و نوع دروس انتخابی شامل دروس تئوری، عملی، تخصصی یا پایه دارد. در هر نیمسال تحصیلی نیز شهریه متغیر با افزایش چند درصدی همراه است.

معرفی رشته پرستاری

جدول زیر مربوط به شهریه پرستاری دانشگاه آزاد سال ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ می باشد که افزایش 10 تا 15 درصدی داشته است.

شهریه پرستاری دانشگاه آزاد 1401 – 1402

رشته تحصیلیتعداد واحدشهریه ثابت (تومان)شهریه متغیر (تومان)شهریه ثابت و متغیر (تومان)
پرستاری184.416.0005.382.0009.798.000
مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

معرفی رشته پرستاری

رشته پرستاری یکی از رشته های پر طرفدار گروه علوم آموزشی تجربی در سالیان اخیر است. پرستاران نقش مهمی را در بیمارستان ایفا میکنند. آن ها در خدمات بهداشتی و حمایتی از بیماران و پزشکان و هم چنین کادر درمان نقش دارند.

دادن دارو به بیماران، گرفتن فشار خون، تزریق خون، بخیه زدن، پانسمان جراحات و… بخشی از کار پرستاران است. هم چنین پرستاران در نقش حمایتی خود به عنوان فردی دلسوز و همدل در کنار بیماران از آن ها مراقبت می کنند.

با تمام سختی هایی که این رشته دارد اما داوطلبان گروه تجربی هم چنان مشتاق قبولی در رشته پرستاری هستند. به همین دلیل تعداد داوطلبان بیشتر از ظرفیت قبولی این رشته است. در همین جهت دانشگاه آزاد برای علاقه مندان به این رشته فرصتی را ایجاد کرده است تا بتوانند همراه با اساتیدی مجرب در رشته مورد نظر خود تحصیل کنند.

برای موفقیت در این رشته علاوه بر تلاش و کوشش بسیار برای قبولی در دانشگاه نکات دیگری را نیز باید در نظرگرفت. افرادی که از لحاظ ذهنی و جسمی توانایی حل بحران، علاقه به کمک به افراد بیمار در شرایط سخت، حفظ آرامش روحی خود و اطرافیان، احترام به دیگران، همدلی بالا و … را دارا باشند در این رشته موفقیت بسیاری کسب خواهند کرد.

معرفی رشته پرستاری

بازار کار این رشته به دلیل تقاضای بالای بیمارستان ها بسیار عالی است وفارغ التحصیلان سریعا مشغول کار می شوند. به همین دلیل دانشجویان این رشته خوشبختانه با بیکاری مواجه نخواهند شد. هم چنین تنوع شغلی و محیطی پرستاران بالاست و می توانند در پست های مدیریتی، اجرایی و… مشغول بشوند.

رشته پرستاری در دانشگاه آزاد

پرستاری یکی از زیر شاخه های محبوب گروه علوم تجربی در میان داوطلبان کنکور است. از این رو میزان تقاضا بالا رفته است و دانشگاه سراسری به تنهایی پاسخگو نیست. دانشگاه آزاد به دلیل تقاضای بالای داوطلبان برای رشته پرستاری، دانشکده پرستاری را تاسیس کرد.

دانشگاه آزاد با داشتن شعب بسیار در سراسر کشور و تمامی شهرستان ها امکان تحصیل برای همه افراد بومی را فراهم کرده است. هم چنین با گردآوری اساتیدی مجرب در جهت بالا بردن سطح علمی کشور به دانشجویان کمک شایانی کرده است.

دانشکده های پرستاری دانشگاه آزاد در اکثر استان های ایران با سطح آموزشی بسیار بالا آماده پذیرش دانشجویان مستعد هستند. هم چنین دانشکده های دانشگاه آزاد با قرار دادن تمامی امکانات مورد نیاز برای آموزش رشته پرستاری یکی از بهترین محیط های اموزشی کشور هستند.

با توجه به اینکه دانشگاه آزاد یکی از دانشگاه های شهریه پرداز است، اما قبولی در رشته پرستاری دانشگاه آزاد نیز نیاز به تلاش و کوشش بسیاری دارد و داوطلبان باید با رتبه بسیاری خوبی وارد این مراکز علمی بشوند. مدرک پرستاری دانشگاه آزاد بسیار معتبر است و شما پس از فارغ التحصیلی مشغول به کار خواهید شد.

محاسبه هزینه هر ترم پرستاری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

با توجه به ارقام ذکر شده در جدول بالا، اگر دانشجوی رشته پرستاری در هر ترم 18 واحد داشته باشد، هزینه هر ترم او مطابق با فرمول زیر محاسبه می شود.

شهریه یک ترم = شهریه ثابت + (شهریه متغیر هر واحد درسی * 18)

 

براساس این فرمول هزینه هر ترم رشته پرستاری بااحتساب 18 واحد، حدود 9.798.000 تومان میباشد. دانشجویان دانشگاه آزاد، می توانند از طریق سامانه آموزشیار و یا به صورت حضوری شهریه خود را پرداخت نمایند.

در پایان

رشته پزشکی یکی از رشته های پرمتقاضی در کنکور سراسری تجربی میباشد و قبولی از این رشته آرزوی اکثر شرکت کنندگان در کنکور تجربی است. اما به علت متقاضیان زیاد این رشته و کمبود ظرفیت دانشگاه های سراسری، بسیاری از متقاضیان این رشته به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی روی آورده اند. در این مقاله به بررسی شهریه رشته پرستاری دانشگاه آزاد 1402 پرداختیم، جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تحصیلی حرفه ای از کارشناسان مرکز مشاوره آویژه با شماره زیر تماس بگیرید.

۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵

سوالات متداول

سوالات متداول

میزان افزایش شهریه پرستاری دانشگاه آزاد در سال 1402- 1401 چقدر است؟

به میزان شهریه دانشگاه آزاد هر سال حداقل 10% و حداکثر 15% درصد افزوده میشود که در این مقاله به بررسی بیشتر این موضوع پرداخته ایم.

شهریه هر ترم پرستاری دانشگاه آزاد چگونه محاسبه می شود؟

شهریه هر ترم پرستاری دانشگاه آزاد بر طبق فرمولی محاسبه میشود که در این مقاله قرار داده ایم.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شهریه رشته پرستاری دانشگاه آزاد 1402

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 2 نظر:
  1. سلام شهریه دانشگاه ازاد برای دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد رایگانه ؟یا تخفیف میدن؟

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید