مصاحبه دانشگاه امام صادق چگونه است؟ + سوالات مصاحبه (آپدیت 1402)

مصاحبه دانشگاه امام صادق چگونه است؟ + سوالات مصاحبه

اگر قصد ورود به دانشگاه امام صادق را دارید، ابتدا لازم است که در دو مرحله آزمون کتبی و آزمون شفاهی شرکت کنید.

زمان برگزاری مصاحبه دانشگاه امام صادق ۱۴۰۲ از طریق سایت این دانشگاه اعلام می شود و داوطلب تنها در صورت پاسخ به سوالات آزمون شفاهی موفق به قبولی در دانشگاه امام صادق می شود.

در ادامه به مصاحبه در دانشگاه امام صادق و زمان و سوالات آن خواهیم پرداخت. لذا از شما دعوت می کنیم در ادامه این مطلب با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید.

آشنایی با دانشگاه امام صادق

دانشگاه امام صادق (ع) از دانشگاه های مطرح کشورمان می باشد که سالانه داوطلبان زیادی در کنکور سراسری، متقاضی ثبت نام در این دانشگاه می شوند.

داوطلبانی که قصد ثبت نام و ورود به دانشگاه امام صادق 1402 را دارند، باید در دو مرحله آزمون کتبی و آزمون شفاهی نمرات قبولی کسب نمایند تا بتوانند وارد این دانشگاه شوند. مهم ترین مرحله ای که جهت ورود به دانشگاه امام صادق باید گذراند، مصاحبه دانشگاه امام صادق می باشد.

داوطلبان کنکور سراسری که موفق به کسب نمره قبولی در آزمون کتبی شده اند، از سوی سازمان سنجش به دانشگاه امام صادق معرفی خواهند شد و می بایست که مصاحبه دانشگاه امام صادق را انجام دهند.

در ادامه این مقاله شما را با جزئیات مربوط به مصاحبه دانشگاه امام صادق ۱۴۰۲ و نحوه موفقیت در پاسخ به سوالات این آزمون شفاهی آشنا خواهیم کرد.

آشنایی با دانشگاه امام صادق

زمان مصاحبه در دانشگاه امام صادق ۱۴۰۲

دانشگاه امام صادق (ع) در بازه های زمانی مختلف اقدام به پذیرش دانشجویان در مقطع های تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) می کند.

دانشجویانی که پس از انتشار نتایج اولیه کنکور سراسری از سوی سازمان سنجش، در دانشگاه امام صادق قبول شده اند، می توانند در زمان مصاحبه دانشگاه امام صادق به محل برگزاری مصاحبه مراجعه کرده و مراحل مربوط به مصاحبه حضوری را انجام دهند.

با توجه به اینکه زمان برگزاری کنکورهای سراسری در هر یک از مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری متفاوت هست، لازم است که داوطلبان بر اساس زمانبندی مشخص شده برای هر یک از مقاطع تحصیلی در جلسه آزمون شفاهی دانشگاه امام صادق حضور پیدا کنند.

در ادامه به شرح زمان مصاحبه های دانشگاه امام صادق در مقطع های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری 1402 پرداخته ایم.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

زمان مصاحبه مقطع کارشناسی در دانشگاه امام صادق

زمان مصاحبه شفاهی جهت ثبت نام در دانشگاه امام صادق در مقطع کارشناسی به زمان انتشار نتایج اولیه از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور بستگی دارد. در صورتی که نتایج اولیه کنکور سراسری در شهریور ماه منتشر شود، دانشجویان می توانند در شهریور ماه در مصاحبه حضوری دانشگاه امام صادق شرکت نمایند.

زمان مصاحبه مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه امام صادق

کنکور مقطع کارشناسی ارشد معمولا پیش از مقطع کارشناسی برگزار می گردد. زیرا لازم است دانشجویانی که متقاضی شرکت در مصاحبه ارشد دانشگاه امام صادق هستند، پس از انتشار نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد، از زمان مصاحبه حضوری دانشگاه امام صادق در مقطع کارشناسی ارشد مطلع شوند.

زمان مصاحبه مقطع دکتری در دانشگاه امام صادق

زمان دعوت به مصاحبه دانشگاه امام صادق در مقطع دکتری به زمان برگزاری آزمون دکتری بستگی دارد. معمولا کنکور دکتری در اسفند ماه برگزار می گردد و نتایج اولیه مربوط به آن نیز در اردیبهشت ماه منتشر می شود. پس از انتشار نتایج اولیه و اسامی، داوطلبان می توانند در مصاحبه حضوری دانشگاه امام صادق شرکت کنند.

زمان مصاحبه در دانشگاه امام صادق

شرایط مصاحبه دانشگاه امام صادق ۱۴۰۲

متقاضیانی که در هر کدام از مقاطع تحصیلی دانشگاه امام صادق قبول شده اند، باید به غیر از قبولی در مرحله آزمون کتبی، در مصاحبه دانشگاه امام صادق نیز قبول شوند.

قبولی در مرحله اول برای شرکت در مصاحبه حضوری دانشگاه امام صادق به سوابق تحصیلی، معدل دیپلم، معدل پایه های تحصیلی مختلف و … بستگی دارد و لازم است که داوطلبان برای پذیرش در دانشگاه امام صادق حداکثر تلاش خود را در کنکور سراسری انجام دهند.

پس از انتشار نتایج اولیه کنکورهای سراسری هر یک از مقاطع تحصیلی، داوطلب باید در یکی از رشته های تحصیلی دانشگاه امام صادق انتخاب رشته کند و منتظر اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته باشد.

پس از انتشار اسامی پذیرفته شدگان داوطلبان خانم و آقا، می توانند با مراجعه به سایت سنجش اطلاعیه مربوط به شرکت در مصاحبه دانشگاه امام صادق را مطالعه نمایند.

اطلاعات مربوط به مصاحبه دانشگاه امام صادق در سایت دانشگاه امام صادق واحد مجزا برادران و خواهران منتشر می شود و لازم است که دانشجویان به منظور کسب اطلاعات بیشتر، به سایت www.isu.ac.ir مراجعه نمایند.

دانشجویان باید برای حضور در جلسه مصاحبه دانشگاه امام صادق، مدارک لازم را طبق اطلاعات درج شده بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org و سایت دانشگاه امام صادق آماده نمایند و در روز برگزاری آزمون به همراه خود داشته باشند.

مصاحبه دانشگاه امام صادق معمولا در چندین مرحله جداگانه برگزار می شود و در هر مرحله سوالات خاصی از داوطلبان پرسیده خواهد شد. مجموعه نمرات کسب شده از آزمون کتبی و هر یک از مراحل مربوط به مصاحبه دانشگاه امام صادق، تعیین کننده قبولی و یا عدم قبولی متقاضیان می باشد.

سوالات مصاحبه دانشگاه امام صادق ۱۴۰۲

داوطلبانی که موفق به قبولی در مرحله اول در هر یک از رشته های دانشگاه امام صادق شده اند، باید از سوالات مصاحبه دانشگاه امام صادق مطلع شوند؛ که با اطلاع از این سوالات، در آزمون شفاهی دانشگاه امام صادق قبول شوند.

به طور کلی در مصاحبه دانشگاه امام صادق سوال های مختلفی در حوزه های متنوع پرسیده می شود، که لازم است داوطلبان در هر یک از این حوزه ها دانش کافی داشته باشد.

به طور کلی نوع سوالات مصاحبه کننده می تواند به سلیقه مصاحبه کنندگان که معمولا 3 نفر می باشند، بستگی داشته باشد؛ ولی بیشترین سوالاتی که از داوطلبان پرسیده می شوند، در حوزه های عقیدتی و سیاسی می باشد.

همچنین، ابتدا از داوطلب درخواست می شود که چند آیه از قرآن کریم را تلاوت کند. در پایان مصاحبه نیز معمولا در رابطه با فعالیت های بسیجی داوطلبان سوال پرسیده می شود.

در لیست زیر به شرح سوالات آزمون شفاهی دانشگاه امام صادق می پردازیم.

سوالات مصاحبه دانشگاه امام صادق

سوالات مصاحبه دانشگاه امام صادق

  • پرسیدن نام مرجع تقلید داوطلبان
  • سوالات مربوط به نماز و چگونگی خواندن نماز
  • پرسیدن شرایطی که برای انتخاب کردن مرجع تقلید وجود دارد.
  • پرسش راجب نحوه به شهادت رسیدن هر یک از ائمه ها
  • نام بردن اصول دین و فروع دین
  • پرسیدن سوالاتی در حوزه قوه های مختلف کشور و وظایف مربوط به هر یک از آنها
  • پرسش راجب دعاهای مستحب و زمان خواندن آن ها
  • نحوه خواندن انواع نمازها به خصوص نماز جمعه
  • بیان کردن تعداد سوره ها و احزاب قرآن کریم
  • خواندن آیت الکرسی و یا چند آیه از قرآن کریم
  • خواندن بعضی از دعاها
  • تعداد اعضای مجلس خبرگان ایران
  • شرایط و نحوه انتخاب رهبر و جزئیات مربوط به آن
  • تجزیه و ترکیب عبارات زبان عربی

لازم به ذکر است معمولا زمان انتشار نتایج دانشگاه امام صادق متفاوت از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری می باشد و مدتی پس از انجام مصاحبه دانشگاه امام صادق، نتایج مصاحبه و قبولی در آن از طریق سایت سنجش منتشر می گردد.

توجه داشته باشید که تسلط داشتن داوطلب بر زبان عربی و انگلیسی تا حد زیادی می تواند به موفقیت شما در مصاحبه دانشگاه امام صادق بسیار کمک کند. لازم است که داوطلبان خانم برای حضور در دانشگاه امام صادق، حجاب کامل خود را رعایت نمایند و آقایان نیز با رعایت شئونات اسلامی و اصول اخلاقی در آزمون شفاهی این دانشگاه حضور پیدا کنند.

سوالات مصاحبه دانشگاه امام صادق

در پایان

دانشگاه امام صادق از جمله دانشگاه های سخت گیر در حوزه پذیرش دانشجو می باشد و داوطلبان زیادی متقاضی ورود به دانشگاه امام صادق می باشند. به همین دلیل، مرحله آزمون کتبی و آزمون شفاهی این دانشگاه ، هر دو جزو مراحل سختی ورود به این دانشگاه هستند.

خواندن مطالب سیاسی و عقیدتی و همچنین گرفتن مشاوره قبل از حضور در جلسه مصاحبه حضوری جزو شروط اصلی موفقیت شما برای پذیرش در دانشگاه امام صادق خواهد بود.

جهت اطلاع بیشتر و مشاوره مفید برای موفقیت در پذیرش دانشگاه امام صادق، می توانید با شماره۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵تماس بگیرید و از خدماتمشاوره تخصصی تحصیلیآویژه استفاده کنید.مشاوران ما در آویژه با بیش از چندین سال سابقه مشاوره، آماده یاری رسانی به شما هستند.

سوالات متداول

سوال علامتزمان برگزاری مصاحبه دانشگاه امام صادق، کی می باشد؟

زمان برگزاری مصاحبه دانشگاه امام صادق برای هر یک از مقطع های تحصیلی مختلف می باشد، که در متن مقاله به زمان مصاحبه هر یک از مقاطع اشاره شده است.

سوال علامتسوالات مصاحبه دانشگاه امام صادق چیست؟

سوالات مصاحبه دانشگاه امام صادق جنبه های مختلف سیاسی و عقیدتی دارد، که در این مقاله به طور کامل به شرح این سوالات پرداخته ایم.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

مصاحبه دانشگاه امام صادق چگونه است؟ + سوالات مصاحبه (آپدیت 1402)

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید