معافیت سربازی دو برادری وجود دارد؟

معافیت سربازی دو برادری چه شرایطی دارد؟

معافیت سربازی دو برادری می تواند به مشمولین کمک کند تا از رفتن به خدمت معاف شوند؟

این سوال می تواند مهم ترین سوالی باشد که در ذهن برخی افراد به وجود آید . اما آیا ممکن است معافیت سربازی دو برادری نیز وجود داشته باشد ؟ آیا سازمان نظام وظیفه برای معافیت سربازی دو برادری نیز قوانینی وضع کرده است ؟ ما در این مقاله قصد داریم تمام مسائل مرتبط با معافیت سربازی دو برادری را بررسی کرده و پاسخ تمام این سوالات را برای شما مشمولین عزیز پاسخ دهیم . اما قبل از وارد شدن در این مبحث باید بدانیم که معافیت سربازی چیست و به چه کسانی تعلق می گیرد ؟

معافیت خدمت سربازی یکی از راه های آسان برای گرفتن کارت معافیت خدمت می باشد . از این راه مشمولین می توانند به راحتی مدارک مورد نیاز سازمان نظام وظیفه را تهیه کنند . سپس مراحل لازم را طی کرده و کارت معافیت خدمت سربازی خود را دریافت کنند . آیا همه ی افراد می توانند برای معافیت اقدام کنند ؟ پاسخ این است که برای گرفتن معافیت های مختلف مشمولین باید از شرایط لازم برخوردار باشند . تا سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مدارک آن ها را برای درخواست معافیت بررسی کند . اما این شرایط چیست ؟ آیا داشتن دو برادر می تواند دلیل محکمی برای معافیت سربازی دو برادری برای مشمولین باشد یا خیر ؟

هم چنین علاوه بر انواع معافیت ها ، مشمولین می توانند از انواع کسری های خدمت سربازی ، امریه سربازی و سایر امکانات سازمان نظام وظیفه استفاده کنند . اما مشمولین قبل از رسیدن به سن مشمول شدن به فکر راهی برای فرار از این مسئله هستند . بنابراین ما در مرکز مشاوره آویژه بهترین و به روزترینمشاوره نظام وظیفهرا در اختیار مشمولین خواهیم گذاشت . پس با ما همراه باشید .


بیشتر بخوانید: شرایط معافیت سربازی چگونه است


مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

شرایط معافیت سربازی دو برادری

شرایط معافیت سربازی دو برادری مانند سایر معافیت ها است . به همین دلیل سازمان نظام وظیفه برای هر یک از معافیت ها قوانین مهم و گسترده ای در نظر گرفته است که در این مقاله با آن ها آشنا خواهیم شد . برای آشنا با شرایط معافیت سربازی دو برادری ، اول به انواع معافیت های موجود در ایران آشنا خواهید شد . این معافیت های پرکاربرد و مهم در ادامه مفصل توضیح داده شده است .

انواع معافیت های خدمت سربازی نظام وظیفه عمومی :

  • انواع معافیت های پزشکی .
  • انواع معافیت سربازی کفالت .
  • معافیت مددجویان بهزیستی و کمیته امداد .
  • معافیت سربازی با شرط سنی .
  • معافیت از طریق غیبت .
  • معافیت های ایثارگری و جانبازی .
  • و سایر معافیت های دیگر .

مشمولین باید در نظر داشته باشند که استفاده از هریک از این معافیت ها نیازمند شرایط خاص خود می باشد . بنابراین مشمولین باید برای استفاده و بهره مندی از هر کدام از این معافیت های خدمت سربازی باید راهنمایی ها و اطلاعات لازم را بدست آورند . سپس مدارک لازم را تهیه کرده و مراحل اخذ معافیت مورد نظر خود را طی کنند . پس دانستن شرایط و کسب اطلاعات یکی از مهم ترین راه هایی است که مشمولین باید به آن دقت کنند . یکی از اصلی ترین و مهم ترین شرایط معافیت سربازی دو برادری نیز به این صورت است که مشمولین باید دو برادر بوده و در یک زمان مشمول خدمت وظیفه ی عمومی شوند . حتی اگر یکی از برادرها به خدمت اعزام شوند . برادر دیگر هر زمان که به سن مشمولیت رسید می تواند برای معافیت اقدام کند .


بیشتر بخوانید: انواع معافیت سربازی و شرایط استفاده از آن


چگونه معافیت سربازی دو برادری بگیریم؟

چگونگی معافیت سربازی دو برادری

چگونگی معافیت سربازی دو برادری که در بالا در مورد شرایط آن نیز صحبت کردیم امروزه متقاضیان زیادی دارد . زیرا در سال های قبل معافیت تک فرزندی یا تک پسری یکی از معافیت ها شناخته می شد . کسانی که برادر داشتند از این قانون مستثنی بودند . اما در سال های جاری با نظارت بیشتر سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا قوانینی مبنی بر معافیت خدمت سربازی دو برادران نیز تصویب شده و به عموم اعلام گردید . به همین منظور امروزه افراد با داشتن برادر نیز می توانند از این معافیت بهره مند شوند . فقط کافی است برای گرفتن این نوع معافیت سریعا اقدام کرده و اطلاعات کافی نیز بدست آورید .

چگونگی معافیت سربازی دو برادری به این صورت است که مشمول پس از بررسی شرایط خود مدارک لازم برای معافیت دو برادری را جمع آوری کرده و اقدامات خود را سریعا شروع می کند . مشمولین باید در نظر داشته باشند که استفاده از این نوع معافیت مانند سایر معافیت ها دارای قوانین خاص خود می باشد . پس برای این منظور باید هر چه سریع تر در موعد مقرر اقدامات لازم را مبذول فرمایند .

 


بیشتر بخوانید: نظام وظیفه : چگونه معافیت سربازی بگیریم


قانون معافیت سربازی دو برادری

قانون معافیت سربازی دو برادری می تواند برای مشمولینی اجرا شود که دو برادر هستند . در این قانون داشتن خواهر نمی تواند مانعی برای معافیت برادران خود باشد . همانطور که می دانید در سال های جاری تغییرات زیادی در قوانین سازمان نظام وظیفه ایجاد شد . همین تغییرات باعث ایجاد ترس و وحشت در روحیه ی برخی جوانان شده است . زیرا قوانین روز به روز تغییر کرده و سخت گیری های سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا برای انواع معافیت ها بیشتر شده است . البته ما به جوانان و مشمولین عزیز این اطمینان را می دهیم که هنوز هم راه های زیادی برای گرفتن و بهره مند شدن از انواع معافیت ها وجود دارد . فقط کافی است که راجع به هر یک از آن ها اطلاعات بدست آورده و شرایط خود را با آن ها تطبیق دهید .

این تغییرات در قوانین برای معافیت های سربازی دو برادری نیز ممکن است ایجاد شود . اما بر اساس آخرین و به روزترین قوانین مرتبط با این نوع معافیت دو برادری ، مشمولینی که تاریخ اعزام آن ها همزمان است . یا یکی از برادران باید پس از برادر دیگری به خدمت مقدس سربازی برود . این افراد خواهند توانست از مزیت های معافیت استفاده کرده و معافیت بگیرند . برای گرفتن این نوع معافیت مانند سایر معافیت ها مشمولین باید مدارک خود را جمع آوری کرده و از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + 10 اقدامات مورد نیاز را انجام دهند .

مشمولین عزیز می توانید برای راهنمایی های لازم با مشاورین متخصص ما در مرکز مشاوره آویژه تماس گرفته و سوالات خود را مطرح کنید . مشاورین ما همه روزه پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود .

 


بیشتر بخوانید: اطلاعیه ها معافیت سربازی – مشاوره نظام وظیفه


اخبار معافیت سربازی دو برادری

اخبار معافیت سربازی دو برادری هر ساله پس از تغییرات قوانین اعلام می گردد . این اخبار از طرف سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا اعلام می شود . ما در مرکز مشاوره آویژه مشمولین را از آخرین اخبار این سازمان باخبر خواهیم کرد .

نظام وظیفه

سوالات متداول

اعزام همزمان دو برادر چگونه است؟

برای افرادی که دارای برادر بوده و اعزام آن ها نزدیک به هم هست سازمان نظام وظیفه قوانینی در نظر گرفته است . این افراد می توانند برای معافیت اقدام کرده و مدارک خود را به یکی از نزدیک ترین دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی تحویل داده و درخواست خود را ثبت نمایند .

شرایط معافیت موقت دو برادی چیست؟

یکی از مهم ترین شرایط این است که برادر در حال خدمت سربازی فراری نبوده و وارد غیبت نشده باشد . داشتن برادر نیز از مهم ترین و اصلی ترین شروط برای استفاده از این نوع معافیت موقت می باشد .

قانون سربازی دوقلوها چگونه است؟

قانون برای سربازی رفتن دو قلو ها نیز مانند سربازی دو برادری است . تشخیص معافیت برای هر یک از این افراد به تشخیص سازمان نظام وظیفه می باشد . عزیزان می توانند برای گرفتن اطلاعات در مورد معافیت این نوع افراد دو قلو با مشاورین ما در تماس باشند .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره آویژهخدمات متنوعی را در زمینه تمدید معافیت سربازیبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

معافیت سربازی دو برادری وجود دارد؟

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 162 نظر:
  1. سلام وقت بخیر💙 من ۱۸ سالمه
    ما سه تا داداشیم اونا یکی شون ۳۰ ساله و یکی شون ۲۸ سال دارن و سربازی رو تموم کردن و هردوتاشون هم عروسی کردن،ممکن هست معافیت دوبرادری بگیرم؟

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم خیر متاسفانه امکان پذیر نیست

  2. سلام خسته نباشی برای دوبرادری معاف میشی دوبرادرم رفته خدمت مادرزیرنظربهزیستی هسه بی سرپرستی طلاق نگرفته من مادرم زندگی میکنیم

  3. سلام ما سه تا برادر هستیم داداش بزرگترم خدمت کامل رفته اون یکی داداشم یکسال ازم بزرگتر ولی معلول هست من میتونم معافیت بگیرم؟

    1. سلام به دلیل داشتن برادر بزرگتر تنها از طریق گرفتن معافیت پزشکی امکان معافیت دارید.

  4. سلام ما کلا ۳ برادریم یکی خدمتو تموم کرده الان ما دوتا برادرم در حال خدمتیم می خواستم بدونم قانونی هست برای معافیت من یا کسری خدمتم پدرم هم ۵۸ سالشه

    1. سلام مشخص کنید برای چه موضوعی قصد گرفتن کسری دارید.

  5. سلام بنده طلاق گرفتم بعد چند سال همسرم فوت شدن ی دوقلو پسر دارم ک قیمشون شدم خواستم سوال کنم ایا دوقلوهام معاف میشن؟

  6. سلام ما دو برادر دوقلو هستیم که یکی از ما متاهل هست همزمان در حال خدمت در اموزشی هستیم میخواستم بدونم ایا قانونی هست بعد تقسیم بندی ما کنار هم بیفتیم یا اگه نشد یکی از ما از معافیت موقت استفاده کند؟

  7. سلام من دوتا برادریم برادربزرگم و در حین انجام وظیفه دچار حادثه میشه و جانبازی میگیره حالا ایا من در این شرایط از خدمت سربازی معاف میشم ؟؟

    1. سلام.شما فقط با جانبازی یا سابقه جبهه پدر امکان معافیت دارید.

  8. سلام دو تا برادر دو قلو هستیم پدرم تحت پوشش کمیته امداد هست میشه یکی از ما معاف شه

  9. سلام من 18سالم دوتا برادر کوچیک تر دارم امکان معافیت هست؟

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم با وجود برادر زیر ۱۸ سال مشکلی پیش نمیاید

  10. سلام. برادرم ۲۵ سالشه و تازه میخواد بره سربازی و منم ۱۹ سالمه میتونم معافیت موقت بگیرم یا جفتمون باید بریم سربازی ؟!

    1. در صورت وجود برادر بزرگتر امکان معافیت از ماده 6 و ماده 9 و همچنین پیگیری از طریق مشکلات پزشکی خودتان در صورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و همچنین رای نهایی کمیسیون امکان پذیر میباشد در غیر این صورت با وجود برادر بزرگتر امکان پذیر نمیباشد

  11. سلام من ی خواهر معلول و یک برادر سالم زیر 18 سال دارم طبق قانون جدید معافیت سربازی برای خانواده دارای فرد معلول آیا معافیت ب من تعلق می‌گیرد 443

    1. سلام در صورتی که دو فرزند در خانواده کارت معلولیت شدید داشته باشند میتوانید معافیت بگیرید.

  12. سلام من یه برادر بزرگتر دارم و خودم ۴ ماهه سربازم و برادر بزرگم برج ۱۱ معافیت تحصیلیش تمومه، برادر بزرگم میتونه با این قانون، تا پایان خدمتم نره سربازی

    1. سلام برادر شما بعد از اتمام تحصیلشان ۱ سال فرجه دارند که برای سربازی یا ادامه تحصیل اقدام کنند و غیبت نمیخورند.

  13. سلام وقت بخیر. من برادر بزرگم برای از کار افتادگی پدرم معافیت گرفت و پدرم فوت شد الان برادرم ازدواج کرده و نگهداری مادرم به عهده منه میخواستم بدونم من میتونم کفالت مادر بگیرم یا نه ؟

    1. سلام اگر مادر شما عضویت بهزیستی یا کمیته امداد داشته باشند شما میتوانید کفالت ایشان را بر عهده بگیرید اما نباید غیبت خورده باشید

  14. سلام من ۱۸ سال سن دارم و برادرم ۱۰ سال ایا میتوام برای خودم معافیت بگیرم خیلی ممنون میشم که جواب بدید

    1. سلام در صورتی که پدر در قید حیات نباشند میتوانید برای گرفتن کفالت برادر صغیر اقدام کنید.

  15. سلام وقت بخیر
    من ۱۸سالم شده و یک برادر دارم ک دو سال از خودم بزرگتر هست و الن در حین خدمت هست ایا امکان داره من معاف شوم؟

    1. سلام باید از یکی از معافیت ها استفاده کنید برای برسی مهافیت ها برای شما با مشاورین آویژه تماس بگیرید.

  16. سلام من دوتا برادر دارم یکی بزرگتر از خودم دارم رفته سربازی تموم کردو متاهل است و با همون زندگی نمیکنه و برادر کوچکتر از خودم دارم او سنش ۸ساله و من ۱۹سالمه میتونم کارت معافیت بگیرم

    1. خیر کفالت نمیتونید بگیرید چون برادر بزرگتر دارید

  17. سلام داداش بزرگم رفتم وداداش دومم رفت بعد فوت کردش من سومی آیامعاف هستم

  18. سلام
    من یک ساله در حال خدمتم و برادرم که ۸ سال از من بزرگتره به تازگی مشمول شده و غیبت هم نداره
    میتونه از معافیت موقت دو برادری استفاده کنه؟

    1. باسلام و احترام معافیت موقت دوبرادری برداشته شده است.

  19. سلام من و برادرم دوقلو هستیم می خواستم ببینم آیا ما در یک محل خدمت میکنیم یانه

    1. سلام وقت بخیر
      طبق شرایطی از قانون تمدید و تعجیل استفاده کنید.

  20. سلام من و برادرم دوقلو هستیم می خواستم ببینم آیا ما در یک محل خدمت میکنیم یانه

    1. سلام وقت بخیر
      طبق شرایطی از قانون تمدید و تعجیل استفاده کنید.

  21. سلام من و برادرم دوقلو هستیم می خواستم ببینم آیا ما در یک محل خدمت میکنیم یانه

    1. سلام وقت بخیر
      طبق شرایطی از قانون تمدید و تعجیل استفاده کنید.

      1. سلام مادوبرادرهستیم برادرکوچک تررفته خدمت سربازی من برادربزرگ ترهستم ایامیتونم معافیت بگیریم

        1. سلام برای برسی معافیت ها برای شما با مشاورین آویژه تماس بگیرید.

  22. با سلام من دو برادر دارم یک برادر بزرگتر از منه او سربازی رفته و یکی کوچک تر از خودم دارم هشت سالشه من هم چشمام ضعیفه می تون معاف بشم

    1. سلام وقت بخیر میتوانید جهت معافیت پزشکی اقدام بفرمایید.

  23. سلام وقت بخیر بنده یک برادر بزرگ دارم که خدمت رفته و متاهله، و من هم ۳۷ سالمه و دوتا فرزند هم دارم اما خدمت نرفتم، و اینکه پدرم سنشون ۷۸ ساله و فلج هستن و بنده خرجشون رو میدم، ایا میتونم معافیت بگیرم یا خیر ؟ ممنون

    1. سلام وقت بخیر باتوجه به اینکه برادر بزرگتر از خود دارید گرفتن کفالت پدر احتمالش کم است.

  24. سلام خسته نباشید من برادرم 20 سالشه دانشجو هسته و به خاطر زانوهاش معاف شده و من 19 سالمه دانشجو هستم و بابام هم از کار افتاده شده میخواستم ببینم معاف میشم یا نه

  25. سلام خسته نباشید من برادرم 20 سالشه دانشجو هسته به خاطر زانوهاش معاف شده و من 19 سالمه دانشجو هستم و بابام هم از کار افتاده شده میخواستم ببینم معاف میشم یا نه؟

  26. سلام خسته نباشید من برادرم 20 سالشه دانشجو هسته و به خاطر زانوهاش معاف شده و من 19 سالمه دانشجو هستم و بابام هم از کار افتاده شده میخواستم ببینم معاف میشم یا نه؟

  27. سلام من یه برادر دوقلو دارم سنم ۲۲ من دو دقیقه بزرگ تر میخواستم ببینم معاف میشم
    بعد پدرم پاشو قطع کردن خرج خونه با منه میخواستم ببینم از کدوم طریق دنبال معافیتم بیافتم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام جهت بررسی بیشتر کفالت پدر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  28. سلام خسته نباشید
    من وبرادرم دوقلو هستیم ۲۱ ساله
    پدر مادرم ۷ ساله جدا شدند
    آیا یکیمون میتونه معاف بشه ؟
    ضمن اینکه بادرم تو حوزه مشغول تحصیله

  29. سلام وقت بخیر. بنده دو برادر بزرگتر دارم که هردو خدمت سربازی رو گذروندن و پدرم سابقه ایثارگری داره. راهی برای معاف شدن من هست؟

    1. سلام
      باید سابقه پدر بررسی شود که چه مدت است وو دوبرادر دیگه از آن استفاده نکرده باشند

  30. سلام من مشکله ریه دارم لوله بهم وصل کردن مشکل دیکس کمر مشکل اعصاب روانم دارم روان پزشکی رفتم و قرص اعصاب مصرف میکردم میشه معافیت گرف؟؟؟؟؟

    1. سلام وقتتون بخیر باشه امکانش میتواند وجود داشته باشد اما تعیین نوع معافیت بستگی به نظر کمیسیون پزشکی دارد.

  31. سلام من مشکل ریه دارم و لوله بهم وصل کردن مشکل دیکس کمر وعصاب روان دارم روان پزشکی رفتم قرص اعصاب مصرف میکردم آیا از این طریق میشه معافیت گرفت ؟؟؟؟

    1. سلام وقتتون بخیر باشه امکانش میتواند وجود داشته باشد اما تعیین نوع معافیت بستگی به نظر کمیسیون پزشکی دارد.

  32. سلام ما دوتا برادریم پدر و مادرم از هم جدا شدن من ۳۰ سالمه و متاهل هم هستم برادر کوچیکترم به تازگی خدمتش را تموم کرده مادرم و خالم حقوق مادربزرگم را دریافت میکنن البته چون حقوق رو تقسیم میکنن خیلی ناچیزه به نظرتون مادرم با این حقوقی که دریافت میکنه من میتونم معافیت سرپرستی مادرم رو بگیرم لطفا جواب بدید ممنون*

    1. سلام
      احتمال ان وجود دارد اما برای بررسی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  33. سلا دو تا برادرام در ارتش خدمت میکنند ایا ما از سربازی معاف نمیشیم؟

  34. سلا دو تا برادرام در ارتش خدمت میکنند ایا ما از سربازی معاف نمیشیم؟

  35. سلا دو تا برادرام در ارتش خدمت میکنند ایا ما از سربازی معاف نمیشیم؟

  36. سلام من و داداش دوقولوم همزمان با هم رفتیم خدمت سربازی ولی غیبت هم داریم ایا یکیمون معاف میشه؟

  37. سلام خسته نباشید جناب ما دوتا برادریم برادر بزرگم رفته خدمت وتموم کرده خودم تازه دفترچه پر کردم برای خدمت آیا طرح معافیت دوبرادر میتونم استفاده کنم چون برادرم رفته خدمت

    1. سلام. خیر معافیتی تحت عنوان دو یا سه برادری وجود ندارد .

  38. سلام من در بسیج بودم ۲ سال پیش کارت عادی هم دادم ۶ سال هم سابقه دارم آیا معافیت میتونم بگیرم؟

  39. با سلام من مشکل پزشکی دارم و خواستم بپرسم شامل معافیت داعم میشه چون اینجاگفتن معاف از رزم هستم باید به چه شماره تماسی زنگ بزنم برای کسب اطلاع بیشتر؟

  40. سلام من دو برادر دارم و من سومی هستم دو برادر بزرگم رفتند سرباز میشه من معاف بشم

  41. سلام
    دوبرادر‌بزرگه‌۲۲سالشه‌استخدام‌نیرو‌انتظامی‌شده‌کوچکه‌
    ۲۰‌سالشه‌ایا‌معاف‌میشود‌.ممنون‌از‌راهنمای‌شما

    1. سلام. خیر به واسطه اشتغال یک برادر در ارگانهای نظامی برادر دیگر نمی‌تواند از معافیت استفاده کند. مگر اینکه واجد شرایط دریافت سایر معافیت ها مانند معافیت پزشکی یا کفالت باشند.

  42. سلام وقت بخیر! بنده دوپسردارم وپسربزرگم ازمعافیت کفالت مادری استفاده کرده و سال ۱۴۰۰ نیز پسرکوچکم مشمول می باشد ! پدرش ازکارافتاده می باشد آیا پسردومم هم میتواند ازمعافیت سربازی استفاده نماید؟

  43. با سلام احترام من ی برادر دوقلو دارم که پنج ماه از من زود تر رفت خدمت آیا ممکن هست با اینکه من تازه خدمت هستم از خدمت معاف بشم دوقلوی همسان هستیم در ضمن پدرم هم فوت کرده

    1. سلام. عوامل متعددی در گرفتن معافیت کفالت شما تاثیر گذار است به عنوان مثال تحت پوشش نهادهای حمایتی بودن… برای بررسی بهتر موضوع با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  44. من دوپسردوقلودارم هردوتا بایدهمزمان خدمت برن برای معافیت یکیشون چه کارکنم

    1. سلام. یکی از فرزندان شما تا اتمام سربازی برادر دیگر میتواند سربازی خود را به تعویق بیاندازد.

      1. سلام اگر امکانش هست بگین چ مدارکی نیاز هست و مراحل قانونی اش رو لطف کردید

  45. سلام خوب هستین ببخشید داداش من الان ۳۱ سالشه از سربازی به خاطر شرایت پدرم معاف شده الان ازدواج کرده رفته دوتا بچه هم داره الان من فقدر پیششون هستم همه کارهای خونه بامنه منم الان رفتم تو ۱۸ می تونم معاف بشم یاخیر راهنمایی کنید

    1. سلام کفالت پدر فقط برای یکی از پسران ایشان و معمولا پسر بزرگتر انجام میشود، نظام وظیفه داشتن دو کفیل را قانونی نمیداند.

  46. سلام من دوتا برادرم دارم که هردوی آن ها به سربازی رفتند و پدر من ۶۵سال سن دارد و دیابتی است آیا میتوانم معاف شوم

    1. سلام اگر دیابت باعث اختلال در چشم،کلیه، یا دیگر اعضا شده است و پزشک تایید کند باعث ازکارافتادگی شده، باید پدر تحت پوشش بهزیستی باشد ودرجه شدید یا خیلی شدید قرار بگیرد ، در کفالت عادی پدر داشتن برادر مانع است.

  47. سلام من مادر وسر پرست دوپسر م هستم برادر بزرگم معاف سرپرستی شد از سربازی و بعد ازدواج کرد پسر کوچکم رفت خدمت 6ماه از خدمتش گذشته بود که من سرطان خون گرفتم وقتی فهمید در بیمارستان بستریم فرار کرد .آیا من میتونم کفالت پسرم رابکنم

    1. سلام . به واسطه یک فرد نیازمند مراقبت فقط یک مشمول میتواند معافیت کفالت دریافت کند اگر شما برای معاف کردن یک نفر از این امتیاز استفاده کرده باشید فقط تحت شرایط خاصی میتوانید محددا درخواست معافیت کفالت برای فرد دیگری را داشته باشید میتوانید برای دریافت اطلاعات کامل با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  48. سلام من و برادرم دوقلو هستیم ۱۸ سال تمام مادر و پدر ۱۰ سال جدا شدن من پنج دیقه بزرگ ترم آیا معاف میشوم

  49. سلام ببخشیدمن برادرم درحال خدمت هست منم الان میخوام برم سربازی آیاقانون دوبرادری منومیگیره که معاف بگیرم یان

    1. سلام. بله میتوانید تا اتمام سربازی برادرتان از معافیت موقت استفاده کنید.

  50. من سه فرزند پسر دارم دوتاشان هیجد وهیفد هستن کوچکه دوسالش است خودم سی هشت سالم است ایا راه است پسر بزرگماز خدمت معاف بشه

  51. با سلام
    ببخشید من برادرم خدمت هستش و خودم برای این مهر ماه باید اعزام شوم. اگر از معافیت موقت دو برادری استفاده کنم و آبان ماه نتایج نهایی کنکور که میاد، قبول شوم مشکلی برای ادامه تحصیل نیست ؟

  52. سلام ببخشید من حکم قهرمانی جهان در رشته ورزشی کاراته درام میخاستم ببینم از این طریق میشود برای معافیت اقدام کرد؟

      1. سلام خوبید،ما دوقلو هستیم تاریخ اعزاممونم یکیه،بیا امکانش هست یکیمون معاف بشیم ؟لطفا راهنمایی کنید

        1. سلام. یک برادر میتواند تا اتمام مدت زمان سربازی برادر دیگر از معافیت موقت استفاده کند.

      2. سلام وقت بخير
        ميخواستم بپرسم من پدرم ايثاگر هستش و دو برادر بزرگترم هم سربازي رفتن ايا شامل معافيت ميشم؟

        1. سلام اگر ایثارگری پدر استفاده نشده به ازای هر ۱ماه خدمت در جبهه ۱۲روز کسری محاسبه میشود و اگر۳۰ ماه باشد معافیت دائم است.

    1. سلام برادرم ۶ ماه در حال خدمت است من الان مشمول شدم آیا معافیت موقت یا دائم میشم ؟؟لطفا راهنمایی کنید

      1. سلام. میتوانید تا اتمام زمان سربازی برادرتان از معافیت موقت استفاده کنید.

    1. سلام دوست عزیز
      خیر .موارد دیگر را بررسی کنید و با کارشناسان تماس بگیرید

      1. سلام خسته نباشید
        ببخشید یه سوال
        آیا دوقلو ها از سربازی معاف می شن؟

  53. سلام ببخشید من وبرادرم دوقلوهستیم وهردو18سالمون هست وهردومعافیت تحصیلی داریم ایا یکی از مادو برادر معاف میشود؟ممنون.

    1. سلام دوست عزیز
      خیر مقدورنیست برای بررسی شرایط تماس بگیرید

  54. سلام خسته نباشین آیابرارادان دوقلومعاف ازخدمت میشن اگه هرمان بگیرن دفترچه.ممنون توضیح بدیدباتشکر

    1. سلام دوست عزیز
      خیر فقط تاخیر در اعزام لحاظ میشود

  55. سلام عزیزان گرامی بنده دارای کفالت تحصیلی میباشم و هنوز دانشجوام . و برادر بزرگتر من خدمت سربازی اش را تمام کرده و در حال حاظر متاهل بوده و از جمع خانع جدا شده از اینور سرپرستی پدر و والده به عهده من بوده و با توجه به شرایط سنی پدرم که بیشتر از 60 میباشد ایا میتوانم معاف شوم؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر با وجود برادر بزرگتر مقدور نیست.از ماده 6 اقدام کنید

    2. سلام دوست عزیز
      خیر با وجود برادر بزرگتر مقدور نیست. از ماده 6 اقدام کنید

  56. سلام بنده مشکلی دارم که نمیتونم اموزشی برم ایا میشه دوران اموزشی و معاف بشم و به یگان خدمتی برم؟ یا بجای اموزشی درشهرستان درشهر خودم اموزش نظامی ببینم ؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر آموزشی را باید شرکت کنید

  57. سلام من سال ۹۶ سرباز بودم و بدلیل مشکلات فرار کردم و سال ۹۹ یعنی برج یازده رفتم سربازی که متاسفانه پدرم رو از دست دادم آیا میتونم معافیت کفالت بگیرم تحت پوشش کمیته امداد هم هستیم

  58. سلام منو برادرم دوقولو هستیم و بابام فوت شده ایا یکی از ما معاف میشود

    1. سلام دوست عزیز
      خیر مقدور نیست باید از قوانین دیگر اقدام کنید برای بررسی بیشتر با مشاورین تماس بگیرید

  59. سلام خسته نباشید ببخشید مزاحمتون شدم من الان ۱۷ سالمه،دوتا داداش دارم که که هردو سربازی رفتن و کارت پایان خدمت دارن آیا من معاف میشم از سرباز دو برادری؟😊

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت تمایل میتوانید بصورت تک تک اعزام شوید

  60. سلام من و برادرم دوقلو هستیم برادر دیگه ای نداریم پدرمم دیکس کمر داره بنظرتون یکی ازما معاف نمیشود ؟؟؟؟یاهردو باید خدمت کنیم؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر معافیت مقدور نیست مگر با ماده 6 بهزیستی

  61. سلام من داداشم سربازی زده 28سالشه مجرده و بابام بالای70سالشه من 26سالمه ایا میتونم کارت معافیت بگیرم

  62. سلام ما دوتا برادریم خدمت من برج 11 اون 12 ایا میشه دوبرادری بگیریم یکیمون شهر خودمون بیفته ؟

    1. سلام دوست عزیز
      میتوانید تعویق خدمت انجام دهید

  63. سلام یه سوال دوتابرادریم یکی کفالت شده معاف شده الان یکی بچه داره ایا میشه با پدونده پزشکی مادرم معاف بشم و این که متائل هستم و داداش هم یه شهرستان دیگه ای هس

    1. سلام دوست عزیز
      اگر برادر شما معافیت کفالت مادر را گرفته باشد خیر

  64. سلام خوب هستین؟
    من دوتا از برادرام خدمت کردن تموم شد.من معاف نمیشم؟

  65. من خودم معلول هستم برادر معلولتر از خودم هم دارم و دو برادر سالم دارم پدرمون هم از کار افتاده است، بردار بزرگمون که سالم بود به خاطر بردار معلولترم معاف کردند با ما زندگی نمی کند از ما خیلی دور شده خودم که معلول هستم معاف نشدم خدمت رفتم الان نوبت برادر کوچک است آیا راهی وجود داره این برادر کوچک که سالم است و بهمون می رسد را معاف کرد؟

  66. سلام بنده یک برادر کوچک تر از خودم که محصل هستن دارم و خودم هم الان مشمول سربازی هستم. پدرم بیماری قلبی دارن و عمل قلب انجام دادن و نمیتونن کار کنن بیمه هم ندارند باتوجه به این موارد و از کار افتادگی پدرم من میتونم معافیت کفالت پدرم را بگیرم؟

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز توصیه میکنم با مرکز مشاوره تماس بگیرین

  67. سلام
    من برادرم شهریور ماه آموزشی تموم شد و مهد ماه رفت خدمت ولی من برگه اعزام به خدمتم آذر ماه هستش میتونم تا وقتی که داداشم خدمتش تموم شه نام سربازی

  68. با سلام بنده 18 سالم هست پدرم فوت کرده 3 برادر هستیم دو برادر من سربازی رفته و کارت پایان خدمت دارند من میتوانم کفیل مادرم بشوم و سربازی معاف شوم یا از قانون دوبرادری استفاده کنم من فرزند آخر هستم یکی از برادر هایم ازدواج کرده و رفته دومین برادر هم ازدواج کرده ولی طلاق گرفته آیا راهی هست؟

    1. سلام وقت بخیر
      خیر شرط استفاده از معافیت کفالت مادر این است که شما تنها فرزند پسر بالای 18 سال باشید.

    2. سلام ما دو تا برادریم برادر بزرگم متولد۶۷ هیتس و ۹۰ خدمت سربازی خود را تمام کرد و متاهل هست و بنده متولد ۷۶ هستم و لیسانس دارم تا الان معافیت تحصیلی داشتم ایا منم باید سربازی برم با معافم

      1. سلام وقت بخیر
        اگر شرایط اخذ معافیت را ندارید باید به خدمت اعزام شوید.

    3. سلام ما دو تا برادریم برادر بزرگم متولد۶۷ هست و سال ۹۰ خدمت سربازی خود را تمام کرد و متاهل هست و بنده متولد ۷۶ هستم و لیسانس دارم تا الان معافیت تحصیلی داشتم ایا منم باید سربازی برم یا معافم

      1. سلام عزیز
        اگر شرایط اخذ معافیت را ندارید باید به خدمت اعزام شوید.

  69. سلام منو بزارم دوقلو هستیم و یک بردار کوچک تر از خودمون هم داریم که ۱۰سالشه ما ۲۲سالمونه امکانش هست یکی از ما دوقلوها از سربازی معاف بشه؟یا قانون هست که باید هردوتامون بریم

    1. سلام
      خیر هر دو شما مشمول خدمت سربازی هستید.

      1. سلام‌
        دو‌برادریکی‌از‌انها‌استخدام‌درجه‌داری‌نیروی‌انتظامی‌مرزبانی‌شده‌‌ودیگری‌شش.ماه‌دیگه‌باید‌بره‌خدمت‌سربازی‌ایا‌معاف‌میشود‌برادر‌بزرگ‌۲۲‌سالشه‌برادر‌گوچک‌۲۰‌سالشه‌ممنون‌از‌راهنمای‌شما

        1. سلام. خیر به واسطه اشتغال یک برادر در ارگانهای نظامی برادر دیگر نمی‌تواند از معافیت استفاده کند. مگر اینکه واجد شرایط دریافت سایر معافیت ها مانند معافیت پزشکی یا کفالت باشند.

          1. سلام ما چهار برادریم سه تا بزرگتر رفتن خدمت و سه تاشونم کارت پایان خدمت دارن آیا میشه معافیت گرفت یا نه؟

          2. سلام وقتتون بخیربرای چه نوع معافیتی در خواست دادید . وال خود را دقیق تر بپرسید

    2. سلام من دوتا برادر دارم برادرم بزرگتر از من رفته سربازی ومن متوسط هستم و کوچک تر از خودم دارم می تونم معافیت بگیرم

      1. سلام من دوتا داداش بزرگ تر دارم من ته تغاری هستم هردو کارت پایان خدمت دارن به منهم سربازی تعلق مگیره یا نه

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

چهارشنبه

1402/12/9

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید