شرایط معافیت کمیته امداد و مددجویان بهزیستی 1400

معافیت کمیته امداد چه شرایطی دارد؟

بخشنامه جدید معافیت کمیته امداد چیست؟

شاید در مورد معافیت کمیته امداد سوالاتی داشته باشید که ما در سایت مشاوره آوِیژه سعی میکنیم به آنها پاسخ دهیم. یکی از تکالیف قانونی که بر هر ایرانی واجب و ضروری است، انجام خدمت سربازی می باشد. قانونگذار شرایطی را در خصوص مدّت، چگونگی و محل انجام خدمت سربازی برای مشمولان تعریف کرده است که افراد مؤظّفند بر طبق این شرایط و ضوابط برای اعزام به خدمت سربازی اقدام و مدّت آن را بطور تمام و کمال سپری کنند. امّا یکی از قوانینی که در خِلال شرایط عمومی انجام خدمت سربازی وضع شده، استثنائاتی در مورد افرادی است که به دلایلی همچون بیماری، کهولت سن، تأهّل و … قادر به انجام خدمت سربازی نیستند.

این استثنائات را معافیت های قانونی خدمت سربازی می گویند. در این حالت، فرد از انجام خدمت سربازی معاف می شود و برای او کارت معافیت صادر می شود. یکی از این معافیت ها، معافیت مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی است که در ادامه با شرایط و ضوابط آن آشنا می شویم.

سربازی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) چگونه است؟

یکی از اقشار آسیب پذیر جامعه، مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که همواره نیازمند حمایت های دولتی و غیردولتی در زمینه های مختلف می باشند. به همین منظور دولت نیز حمایت های مالی و غیرمالی را برای این افراد در نظر گرفته است. به عنوان مثال دولت برای مشمولین تحت پوشش این نهاد، خدمت سربازی نزدیک به محل سکونت را در نظر گرفته است. امّا یکی از مهمترین حمایت های دولت در زمینۀ خدمت سربازی، اعطاء معافیت کمیته امداد از خدمت سربازی برای مشمولان تحت پوشش این نهاد است. در این راستا، هر فرد مشمولی که شرایط لازم برای استفاده از این فرصت را دارا باشد، از انجام خدمت سربازی معاف شده و برابر قانون، برای وی کارت معافیت معافیت کمیته امداد صادر می شود.

معافیت کمیته امداد امام خمینی(ره) چه شرایطی دارد؟

معافیت از خدمت در کمیته امداد، مانند سایر معافیت ها شرایطی دارد و طبیعی است که تمامِ مشمولان تحت پوشش این نهاد را شامل نمی شود. افرادی که بر طبق قانون می توانند از فرصت معافیت این نهاد استفاده کنند عبارتند از:

الف) مددجویانی که پدر خود را از دست داده و با مادر زندگی می کنند. البته باید توجّه داشت که اگر در زمان حیات پدر، مشمول بوده و غیبت کرده باشند، دیگر این امکان برای آن ها فراهم نخواهد بود و نمی توانند از معافیت کمیته امداد امام خمینی(ره) استفاده کنند.

ب) یکی از فرزندان پسری که خانوادۀ آن ها به علّت طلاق، تحت پوشش حمایتی این نهاد باشند نیز می توانند از معافیت کیمتۀ امداد امام خمینی(ره) بهره مند شوند. البته این دسته از افراد همزمان سه شرط ذیل را رعایت نمایند:

1- مشمول و متقاضی استفاده از معافیت نهاد مزبور نباید غیبت داشته باشد.

2- از تاریخ طلاق پدر و مادر مشمول، سه سال گذشته باشد.

3- همچنین خانوادۀ مشمول خدمت، حداقل دوسال تحت پوشش کمیته امداد بوده باشند.

ج) تک فرزند پسر خانواده هایی که سه دختر داشته و تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند، نیز می توانند از معافیت خدمت سربازی این نهاد استفاده نمایند. به این نوع از معافیت، معافیت سه خواهری می گویند. لازم به توضیح است که برای استفاده از فرصت معافیت سه خواهری، لازم است که خواهرهای فرد مشمول، در قید حیات باشند.

آیا خرید خدمت سربازی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) وجود دارد؟

همانطور که می دانید، انجام خدمت سربازی برای تمامِ افرادی که شرایط عمومی خدمت را دارا باشند، یک تکلیف قانونی است. امّا از آنجایی که برخی افراد به دلایل شغلی یا دیگر دلایل شخصی امکان یا تمایل به انجام خدمت سربازی را ندارند، لذا قانونگذار محترم شرایطی را برای این اشخاص پیش بینی کرده که می توانند در صورت رعایت این شرایط، از رفتن به خدمت سربازی خودداری نمایند. از جمله مهمترین این شرایط که همواره مورد توجّه افراد متموّل بوده است، امکان خرید دوران خدمت سربازی است.

در این طرح، بر اساس نوع مدرک تحصیلی و توجّه به عدم غیبت فرد و سایر موارد قانونی، برای خرید خدمت سربازی مبلغی پیش بینی شده است که فرد مشمول با رعایت نکات قانونی و پس از پرداخت مبلغ مورد نظر، می تواند از رفتن به خدمت سربازی صرف نظر نماید. این قانون برای تمامِ افرادی که توان پرداخت مبلغ مورد نظر قانونگذار را دارند، قابل اجراست. از جمله افرادی که می توانند بر اساس طرح خرید خدمت سربازی از انجام آن چشم پوشی کنند، مشمولین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و همچنین افراد تحت حمایت سازمان بهزیستی هستند.

امّا با لحاظ اینکه این افراد همواره نیاز به حمایت های مالی و غیرمالی دارند، لذا سازمان نظام وظیفۀ عمومی، برای این افراد تخفیفات قابل توجّهی را در نظر گرفته است. در این راستا، افراد تحت پوشش دو نهاد نامبرده که دارای 8 سال غیبت هستند، از 70 درصد تخفیف بهره مند شده و می توانند تنها با پرداخت 30 درصد از کلّ مبلغ خرید خدمت سربازی، از این طرح استفاده کرده و از رفتن به خدمت سربازی خودداری کنند. مضافاً اینکه نحوۀ پرداخت این افراد می تواند بصورت نقدی یا به طور اقساط باشد که این خود کمک بزرگی به مشمولین این اقشار است.

شرایط معافیت کمیته امداد چگونه است؟

معافیت کفالت پدر تحت پوشش کمیته امدادچه شرایطی دارد؟

قبل از ورود به معافیت کفالت پدر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، برای آشنایی و پیش مقدّمه لازم است با برخی اصطلاحات قانونی آشنایی مختصری حاصل نمائید. بدین منظور تعریف واژۀ کفیل و مکفول و نیز انواع کفالت را در ادامه یادآور می شویم.

به چه اشخاصی کفیل می گویند؟

قبل از بیان شرایط اخذ معافیت کفالت، خوب است با واژۀ کفیل آشنا شوید. کفیل به معنای تنها سرپرست و مراقب و نگه دارنده است. در قانون ما به سه دسته از افراد با داشتن شرایطی، کفیل گفته می شود که عبارتند از:

1- تنها فرزند پسر بالای 18 سال هر یک از پدر یا مادر

2- تنها نوۀ پسر بالای 18 سال هر یک از پدربزرگ یا مادربزرگ

3- تنها برادر بالای 18 سال هریک از خواهر یا برادر خود

به عبارت دیگر هر یک از افراد بالا با لحاظ شرایط افراد تحت حمایت خود، می توانند از فرصت کفیل شدن و به تبع آن معافیت از خدمت سربازی بهره مند گردند.

مکفول به چه شخصی اطلاق می شود؟

در حقیقت مکفول به شخصی گفته می شود که توان نگهداری و مراقبت از خود را نداشته و همواره نیازمند حمایت و مراقبت می باشد؛ که این افراد می توانند با توجّه به شرایط جسمی یا کهولت سن، هر یک از پدر، مادر، پدربزرگ، مادربزرگ، برادر و یا خواهر باشند.

نظام وظیفه

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

چند نوع کفالت در قانون داریم؟

به طور کلّی 12 نوع کفالت در قانون پیش بینی شده است که برای آشنایی مختصر، فقط به ذکر نام آن ها بسنده می کنیم:

1- کفالت پدر (شامل: پدر بالای 70 سال – پدر نیازمند مراقبت)

2- کفالت مادر (شامل: مادر فاقد همسر – مادر مطلّقه یا . . .)

3- کفالت پدربزرگ یا مادربزرگ اعم از پدری یا مادری

4- کفالت برادر بیمار

5- کفالت خواهر

6- کفالت برادر یا خواهر صغیر زیر 18 سال

7- کفالت برادر یا خواهر معلول

8- کفالت والدین معلول

9- کفالت فرزند

10- معافیت کفالت سه خواهری

11- معافیت کفالت کمیته امداد امام خمینی(ره)

12- کفالت اعضای نیازمند مراقبت خانواده(معافیت مادۀ 6 سازمان بهزیستی)

سه شرط اساسی برای انواع معافیت کفالت سربازی چیست؟

اکنون که با انواع کفالت آشنا شدید، به ذکر شرایط کفالت می پردازیم. به طور کلّی برای هر یک از انواع سه شرط بنیادین ذکر شده است که فقط با وجود این شرایط، فرد مشمول می تواند در صورت دارا بودن سایر شرایط اختصاصی هی یک از انواع کفالت، برای معافیت از خدمت سربازی اقدام نماید. سه شرط اصلی برای انواع معافیت کفالت عبارتند از:

1- فرد متقاضی استفاده از معافیت کفالت، باید به سنِّ مشمولیت خدمت سربازی رسیده باشد. به عبارت دیگر، قبل از اینکه فرد به سنِّ قانونی اعزام به خدمت سربازی رسیده باشد، نمی تواند برای معافیت از کفالت اقدام نماید.

2- فرد مشمول نباید غیبت داشته باشد و در صورت داشتن غیبت مؤظّف است آن را موجّه کند. در صورت غیرموجّه بودن غیبت نیز امکان استفاده از فرصت معافیت کفالت برای فرد فراهم نخواهد بود.

3- فرد مشمول باید تنها مراقب و نگهدارندۀ مکفول خود باشد. یعنی اگر غیر از فرد مشمول، باشند افراد دیگری از اعضای خانواده، که توان نگهداری از فرد مکفول را دارا باشند، نامبرده دیگر نمی تواند از معافیت کفالت استفاده نماید.

چگونه معافیت کمیته امداد و بهزیستی بگیریم؟

معافیت کفالت مادۀ 6 سازمان بهزیستی

همانطور که قبلاً بیان شد، برخی از اقشار جامعه همواره به حمایت های مادّی و غیرمادّی از سوی دولت و سایر نهادها نیازمند هستند. علاوه بر مددجویانی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند، افرادی که تحت حمایت سازمان بهزیستی می باشند نیز، از این دسته هستند. خوشبختانه سازمان نظام وظیفۀ عمومی برای مشمولان تحت پوشش سازمان بهزیستی نیز حمایت هایی را برای خدمت سربازی در نظر گرفته است که از مهمترین این حمایت ها می توان به معافیت دائم از خدمت سربازی اشاره نمود. از سال 1382 و براساس تفاهم نامه ای که فی مابین سازمان بهزیستی و سازمان نظام وظیفۀ عمومی ناجا منعقد شد، مددجویان سازمان بهزیستی می توانند در صورت دارا بودن شرایط استفاده از این فرصت و با رعایت ضوابط قانونی، برای معافیت از خدمت اقدام نمایند. مواردی که در این سازمان، امکان بهره مندی از معافیت سربازی را فراهم می کند عبارتند از:

1- معافیت کفالت فرزند معلول

اگر فرد مشمول دارای فرزند معلولی بوده، مشروط بر اینکه فرزند او تحت پوشش سازمان بهزیستی باشد، می تواند برای معافیت از خدمت سربازی اقدام نماید. در این حالت هیچ تفاوتی در جنسیت فرزند نیست. یعنی پسر یا دختر بودن فرزندِ معلولِ فردِ مشمول، هیچ فرقی در ارائۀ معافیت از خدمت سربازی نمی کند. تنها شرطی که در این حالت الزامی است، اینکه فرد متقاضی استفاده از معافیت، نباید غیبت داشته باشد. در صورت داشتن غیبت این امکان برای او نخواهد بود.

2- معافیت فرزندان معلولین(داشتن پدر یا مادر معلول)

اگر پدر یا مادر فرد مشمول، از معلولین تحت پوشش سازمان بهزیستی باشد، و به تشخیص سازمان نظام وظیفۀ عمومی، چنین پدر و مادری نیازمند مراقبت باشند، یکی از فرزندان پسر در این خانواده می توانند از معافیت استفاده کنند. بدیهی است تعداد فرزندان پسر مهم نبوده و در هر صورت یکی از آن ها می توانند برای معافیت اقدام نمایند. نکته بسیار مهم در این خصوص این است که اگر پدر یا مادر معلولِ فرد مشمول، در مراکز شبانه روزی سازمان بهزیستی نگهداری و مراقبت شوند، هیچ یک از فرزندان پسر نمی توانند از معافیت سربازی استفاده نمایند.

3- معافیت برادر یا خواهر تحت پوشش سازمان بهزیستی

برای اینکه فرد بتواند از طریق معلولیت برادر یا خواهر خود از خدمت سربازی معاف گردد، ضروری است که حداقل دو نفر از فرزندان خانواده تحت پوشش سازمان بهزیستی باشند. بدیهی است تعداد برادر سالم در این خالت مهم نبوده و فرد مشمول در صورت داشتن شرط تحت پوشش بودن حداقل دو نفر از فرزندان خانواده، از طرح معافیت این سازمان استفاده نماید.

4- معافیت همسر معلول

داشتن همسر معلول نیز می تواند منجر به معافیت از خدمت سربازی شود. با این شرط که ابتداء برای فرد متقاضی، معافیت موقّت با اعتبار زمانی مشخّص صادر می شود و اگر بعد از اِتمام مدّت معافیت موقّت، ثُبات و پایداری زندگی مشترک دچار تزلزل نشود، برای فرد کارت معافیت دائم صادر خواهد شد. لازم به ذکر است اگر بعد از اِتمام مدّت معافیت موقّت همسر معلولِ فردِ مشمول، فوت نماید، شخص اخیر تنها شش ماه فرصت دارد تا خود را به سازمان نظام وظیفۀ عمومی برای انجام خدمت سربازی معرفی نماید؛ در غیر اینصورت غیبت کرده و با او برابرِ قانون غیبت کنندگان از خدمت سربازی رفتار خواهد شد.

توجّه: شرط اساسی و مهم برای استفاده از خدمات سازمان نظام وظیفۀ عمومی در تمامِ انواع معافیت ها، نداشتن غیبت است. در صورتی که فرد غیبت داشته باشد، نمی تواند از هیچ یک از معافیت هایی که سازمان مربوطه برای مشمولین در نظر گرفته است، استفاده کند. امّا اگر فردی که می توانسته از یکی از معافیت های سازمان نظام وظیفه عمومی استفاده کند، و به دلایلی قبل از اقدام برای معافیت، غیبت کرده باشد، می تواند با ارائۀ مدارک و مستندات قانونی، غیبت خود را توجیه و از فرصت معافیت بهره مند گردد.

5 بند مهم از مادۀ 6 قانون بهزیستی برای معافیت از خدمت سربازی

به طور خلاصه هر فرد مشمولی که بخواهد از معافیت مددجویی بهزیستی استفاده کند، باید یکی از شرایط ذیل را دارا باشد:

  • پدر یا مادر فرد مشمول به دلیل معلولیت، تحت پوشش بهزیستی باشند؛ در این حالت فرد می تواند برای کفالت پدر یا مادر خود اقدام نماید. البته قانون معافیت کفالت پدر با معافیت کفالت مادۀ 6 بهزیستی متفاوت است. مزیّت استفاده از کفالت مادۀ 6 بهزیستی در این است که برخلاف سایر کفالت ها که فرد مشمول می بایست تنها پسر بالای 18 سال خانواده باشد، در این نوع از کفالت(مادۀ 6 بهزیستی)، در صورتی که چند پسر بالای 18 سال در خانواده باشند نیز، فرد مشمول می تواند از معافیت این سازمان بهره مند شود.
  • حداقل دو نفر از اعضای خانوادۀ مشمول خدمت(خواهر و برادر) به واسطۀ معلولیت، باید تحت پوشش بهزیستی باشند؛
  • فرد مشمول متأهّل بوده و همسرش به دلیل معلولیت تحت پوشش بهزیستی باشد؛
  • فرزند فرد مشمول، به دلیل معلولیت تحت پوشش بهزیستی باشد؛
  • مادرِ فرد مشمول، تحت پوشش بهزیستی باشد؛ در این حالت معلولیتِ مادر شرط نبوده و حتّی در صورت سلامت وی و صرفاً با شرط تحت پوشش بهزیستی بودن مادر، فرد می تواند از معافیت این سازمان استفاده کند.

مدارک لازم برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی

  • برگه های وضعیت و معاینۀ اولیۀ مشمولین؛
  • اصل و فتوکپی شناسنامه و کارت ملّی فرد متقاضی؛ لازم به ذکر است که شناسنامۀ فرد باید عکس دار بوده و در صورت عدم داشتن کارت ملّی، کارت ملّی موقّت یا رسید درخواست ادارۀ پُست نیز کفایت می کند.
  • یک قطعه عکس رنگی 4*3 تمام رُخ با زمینۀ سفید؛
  • اصل و فتوکپی آخرین مدرک تحصیلی که توسط مرجع صادر کننده یا یکی از دفاتر اسناد رسمی برابر با اصل شده باشد؛
  • و . . .

سوالات متداول

آیا مددجویانی که غیبت دارند، می توانند از معافیت کمیته امداد استفاده نمایند؟

افرادی که می خواهند از امکان معافیت کمیته امداد امام خمینی(ره) استفاده نمایند، می بایست قبل از سن 18 سال که سن قانونی اعزام به خدمت است، تحت پوشش کمیته امداد بوده باشند. اگر چنانچه مشمولی تحت پوشش بوده ولی بدلایلی غیبت داشته باشد، وضعیت او توسط کمیته امداد منطقۀ محل سکونتش بررسی می شود تا حتّی الامکان غیبت فرد موجّه شود. در این صورت فرد می تواند از معافیت از خدمت سربازی استفاده نماید. همچنین در صورتی که فرد مشمول تحت پوشش کمیته امداد، از فرصت معافیت دوران تحصیل خود استفاده کرده و دیگر مجاز به ادامۀ تحصیل نباشد، برای وی سنوات ارفاقی در نظر گرفته می شود تا غیبت ناشی از ادامۀ تحصیل برای او لحاظ نشود. یعنی در این حالت نیز فرد بعد از دوران تحصیل می تواند از معافیت استفاده کند.

آیا حقوق سربازان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) از سایر سربازان متفاوت است؟

هر فردی که به خدمت سربازی اعزام می شود، طبق قانون مبلغی را به عنوان حقوق ماهیانه دریافت می کند. هر چند این مبلغ بسیار ناچیز است امّا از آنجایی که دفاع از حریم کشور و برقراری امنیّت بر هر ایرانی تکلیف است، لذا این مبلغ صرفاً جهت تنها به عنوان کمک هزینۀ طول دورۀ خدمت می باشد؛ وإلّا میزان ساعتی که فرد در یگان مورد نظر مشغول به خدمت است، به هیچ عنوان متناسب با حقوق دریافتی او نیست. مبالغ پرداختی از سوی سازمان نظام وظیفۀ عمومی بر اساس درجۀ نظامی افراد و همچنین منطقۀ محلّ خدمت با لحاظ موقعیت جغرافیایی و بدی آب و هوا و عواملی از این دست، متفاوت است.

در این میان، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در برخی موارد حقوقی متفاوت از دیگران دریافت می کنند. براساس طرحی که رئیس سازمان نظام وظیفۀ عمومی پیشنهاد کرده اند، افراد مشمول تحت پوشش کمیته امداد در صورتی که متأهّل باشند، می بایست حقوقی معادل 70 درصد حقوق کارکنان دولتی دریافت کنند. به عبارتی می توان گفت در این طرح، حقوق دریافتی افراد متأهّل تحت پوشش این نهاد بطور میانگین حدود 9.000.000 ریال، معادل 900 هزار تومان در ماه خواهد بود.

بخشنامۀ جدید معافیت کمیته امداد امام خمینی(ره) چیست؟

مطابق قانون جدید خدمت نظام وظیفۀ عمومی، برای مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و همچنین سازمان بهزیستی، تغییراتی در خصوص معافیت های مربوط به افراد مورد حمایت این دو نهاد پیش بینی شده است. بر اساس اعلام رئیس سازمان نظام وظیفۀ عمومی ناجا، به موجب این قانون تنها یکی از فرزندان پسر مادران فاقد همسر که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) یا سازمان بهزیستی هستند، می توانند از فرصت معافیت سربازی استفاده نمایند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره نظام وظیفه آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره معافیت سربازیبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شرایط معافیت کمیته امداد و مددجویان بهزیستی 1400

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 525 نظر:
  1. سلام خسته نباشید ،ببخشیدبرای سه دقیقه وقتتون رومیقیرم آقا من خودمودخترمو شوهرم تحت کمیته امدادیم،اماپسرم نه حالا پسرم متولد ۱۳۸۱هستش ،ویک دختر ۱۶سال درس میخونه دارم متاسفانه پسرم از دوازده سالگی می‌ره کار وخرج منو خاهرشو میده ،چون شوهرم اعتیاد اره ،وترک خانه کرده،شماروبخداقسم شناسنامشم بی عکس مونده ،قسم به شهیدکربلا منو راهنمایی کنید چون واقعا بریدم ،ازاین زندگی من جهنم دخترم ،،

    1. اگر پسر شما دانشجو هست معافیت تحصیلی دارد ولی اگر غیبت دارد توجیه غیبت انجام داده و اگر پدر مدتهاست به خانه مراجعت نکرده با استشهاد محلی و با عضویت شما در کمیته امداد میتوانید برای فرزند خود معافیت از طریق کفالت مادر بگیرید

  2. سلام .بنده سه فرزند .دوپسر ویک دختر دارم و قیوم دو یتیم دختر و قیوم یک یتیم دختر دیگه را بر عهده دارم در حدود ده ساله که به غیر از سه فرزند خودم قیوم سه فرزند فاقد پدر و مادر هستم .با اینکه از لحاظ مالی صفر و کارگر هستم فرزند بزرگم پسر است و از همه این شیش فرزند بزرگتره .و در حال حاضر در کرمانشاه چهارده ماهه در حال انجام خدمت سربازی هستش . بخدا طاقتم نمانده خواهش میکنم مابقی خدمتش را براش حل کنید تا کمک خرجم باشه و خودم هم مددجوی کمیته امداد شهرستان نقده هستم ودر حال حاضر پنچ تاشون درس می خوانندممنونم کمکم کنید

  3. سلام وقتتون بخیر
    شرایط من به صورت زیر هستش
    1) فوت پدر
    2) سابقه عمل آنژیو بر روی مادر و داشتن سابقه شکستگی پا که باعث لنگ شدن مادر شده
    3) حقوق بگیر بودن مادر که به خاطر فوت شوهر به او رسیده
    4) داشتن 3 برادر سالم بزرگ تر از خودم

    آیا با این شرایط مادر من میتونه عضو بهزیستی بشه تا از این طریق من بتونم معافیت بگیرم؟

    1. اگر مادر عضو بهزیستی شود و کارت شدید بگیرد امکان پذیر است

  4. سلام، من هچ غيبتي ندارم درحال حاضر درخدمت هستم ومادرم زير نظر كميته هستن ايا راه داره معافيت تكفلي بگيرم ؟

    1. سلام معافیت کفالت مادر در صورتی است که پدر یا جدا شده باشد یا در قید حیات نباشد.

  5. سلام وقت بخیر
    18سالمه و من و مادرم بیش از چهار ساله که کمیته ای هستیم و میخوام از طریق کمیته امداد معاف بشم ولی اطرافیان من میگن این معافیت مثل معافیت کفالت مادر هست و چون دو برادر مجرد بزرگتر(هردو سربازی رفتن) تو خونه هست من نمیتونم که از طریق کمیته امداد معاف بشم…آیا معافیت مددجویان کمیته امداد شامل حال من میشه؟

    1. درصورتی از طلاق یا فوت پدر بیش از ۳۰ ماه گذشته باشد و غیبت نداشته باشید بدون محدودیت برادر معاف میشوید

  6. سلام بدرم تحت بوشش كميته امداد هست اين دو ساله فوت كرد من سربرستي خانوادم هستم و به دلا يلي ترك خدمت كردم و الان از ناحيه سر جمجمه سرم بلاتين خورده امكان كرفتن معافيت هست

    1. سلام بله با تایید کمیسیون پزشکی امکان گرفتن معافیت پزشکی خواهید داشت

  7. سلام من تک پسر کمیته امداد هم هستیم پدر بیمار دارد مدارک هم دادم به پادگان آیا می شود انتقالی گرفت از نیروه دریایی به زمینی

  8. سلام خسته نباشید من مادرم فوت کرده پدرم ۶۸ سالشه دیابت داره تحت پوشش کمیته امداد هستیم دوتا خواهر دارم یکی مجرد یکیشون طلاق گرفته اجاره نشین هستیم
    هیچ درآمدی نداریم فقط من کار میکنم
    غیبتم دارم آیا امکانش هست معاف بشم

  9. سلام خسته نباشید ببخشید، شنیدم مددجویان کمیته امداد، اونایی که سه تا خواهر دارن و تک پسر هستن از خدمت سربازی معاف دائم میشن،
    میخواستم بدونم الان منی که دوتا خواهر دارم و تک پسرم و تقریبا ی سال خدمتم و معاف از رزمم (فشار خون بالا) به نظر شما برم نامه تاییدیه رو از کمیته بگیرم و ببرم احتمال داره منو الان معاف کنن

  10. سلام پدر من 50سالشه آیا برای تحت پوشش قرار گرفتن به معافیت نیاز داره

  11. سلام خسته نباشید ببخشید پدر بنده تحت پوشش کمیته امداد هستن و چهار خواهر و یک برادر دارم که برادرم ازدواج کردن و به خاطر چشماش از کار افتاده شده حالا با قانون سه خواهری کمیته امداد با شرایطی که برادر من دارن میتونم کفالت بگیرم

    1. سلام هم از طریق 3 خواهری هم کفالت پدر میتوانید اقدام به گرفتن معافیت کنید.

  12. سلام
    من معلولیت شدیددارم تحت پوشش بهزیستی هستم من از کجا باید برای پسرم شروع کنم پلیس +۱۰برای ما کاری نمیکنه

  13. سلام، برای معاف شدن از طریق کمیته ( کفالت مادر مطلقه) تحقیق میدانی وجود دارد؟
    و اینکه تو کمیسیون چ سوالاتی پرسیده می‌شود؟

  14. با سلام وقت بخیر
    من دانشجو هستم
    دوسال هستش که ازدواج کردم تک پسر هستم ۲۶ سالمه چهار خواهر دارم
    پدرم ۶۶ سالشه تحت پوشش کمیته میباشد من میتوام معافیت کفالت بگیرم

    1. سلام در صورتی که غیبت سربازی نداشته باشید میتوانید برای گرفتن کفالت پدر اقدام کنید.

  15. سلام من 35سال سن دارم ومتاهل ودارای یه فرزنددختروزیرپوشش کمیته امدادامام خمینی (ر) هستم ایاشرایت معافیت دارم یانه؟

  16. سلام پدر من حدود دو ماه هست که فوت کردند مادر من تحت پوشش کمیته امداد هست دو برادر و سه خواهر از خودم بزرگتر دارم آیا امکان گرفتن معافیت هست؟

    1. باسلام برای معافیت کفالت اگر برادر بالای 18سال داشته باشید این معافیت شامل حال شما نمیشود

  17. سلاموقت بخیر شوهرمن ۳۶ سالشه بعد نارسایی قلبی داره سربازی نرفته آیا این مشکل رو داره معافیت بهش میدن ؟

    1. سلام
      برای معافیت پزشکی باید پرونده ی پزشکی ایشان توسط کارشناسان ما دقیق تر بررسی شود

  18. سلام من پدرم ۵۸ سالشه زیر نظر کمیته بهزیستیه
    دیسک کمر و یه پاش عمل کرده لنگ میزنه شرابط مال خوبی هم نداره تو اسنپ کار میکنه
    تک پسر هستم و یه ابجی دارم ۲ سال بزرگتره
    غیبت هم نداشتم
    میتونم معافیت بگیرم ؟

  19. سلام من ۲۰ساله هستم تازه مدرسم تموم شده دیپلم گرفتم خودم و پدر مادرم تحت پوشش کمیته امداد هستیم و هر ماه حقوق ناچیزی واریز میکنند من هم این مدت هم درس میخوندم و هم کار میکردم برایه خرجی خونه دو برار دارم که سربازی رفتن و الان متهلن و پدرم بیمه بازنشتسگی نداره و تصادف کرده لگنش و چند جایه دیگش شکسته بعت دو سال الان هم نمیتونه کار کنه مادرمم کمرشو عمل کرده اون هم نمیتونه کار کنه حتی کار در خانه من با پدر مادرم زندگی میکنم و خرج خونه و بقیه اقلام خونه رو میدم الانم که درسم تموم شده میخام از تحت پوشش بودن کمیته امداد و ناتوانی و فرزند اخر بودنم استفاده کنم در زمن پدرم ۷۰سال دارع و مادرم ۵۶سال . ایا راهی برایه کفالت گرفتن و نگهداری از پدر مادرم وجود‌ داره

    1. سلام وقت بخیر
      طبق شرایطی از طریق کفالت مددجویی می توانید اقدام کنید

  20. سلام من شوهرم ۴۳سالشه سربازی نرفته منودوتادخترم بخاطربدسرپرستی زیرپوشش کمیته امدادبودیم اماالان ۲ماهمه مستمری بهمون ندادن میگن چون سرپرست خانواده کارت پایان خدمت نداره آیاخداروخوش میادمن الان نمیتونم که لباس فرم دخترموبخرم چرادوتادختردارم خودمم مریضم حتی نمیتونم برای خودم عینک بخرم گردنم نزدیک یه ۱۰تاغده دراورده وتیروییدهم دارم خیلی خیلی هم بدسرپرستم حتی کارمندای کمیته امدادمحل سکونتم هم اینومیدونن که موبدسرپرستم ولی میگن کارت پایان خدمت نداره سرپرستم کجای قانون کمیته امداداینونوشته خدایی به دادمردم برسیداگرخدارومیپرستید

  21. سلام من شوهرم ۴۳سالشه سربازی نرفته منودوتادخترم بخاطربدسرپرستی زیرپوشش کمیته امدادبودیم اماالان ۲ماهمه مستمری بهمون ندادن میگن چون سرپرست خانواده کارت پایان خدمت نداره آیاخداروخوش میادمن الان نمیتونم که لباس فرم دخترموبخرم چرادوتادختردارم خودمم مریضم حتی نمیتونم برای خودم عینک بخرم گردنم نزدیک یه ۱۰تاغده دراورده وتیروییدهم دارم خیلی خیلی هم بدسرپرستم حتی کارمندای کمیته امدادمحل سکونتم هم اینومیدونن که موبدسرپرستم ولی میگن کارت پایان خدمت نداره سرپرستم کجای قانون کمیته امداداینونوشته خدایی به دادمردم برسیداگرخدارومیپرستید

  22. سلام
    پدرم تازه تحت پوشش کمیته قرار گرفته حدودا یکی دواهه
    پدرم سرطان کانسری مری بدخیم داره حدود ۶۳ سالشه و بدنش خیلی ضعیف شده بضاعت مالیم نداره
    من دانشجوی رشته حسابداری کارشناسی پیوسته آزادم
    آیا راهی برای معافیتم هست
    غیبتم ندارم

  23. سلام
    پدرم تازه تحت پوشش کمیته قرار گرفته حدودا یکی دواهه
    پدرم سرطان کانسری مری بدخیم داره حدود ۶۳ سالشه و بدنش خیلی ضعیف شده بضاعت مالیم نداره
    من دانشجوی رشته حسابداری کارشناسی پیوسته آزادم
    آیا راهی برای معافیتم هست
    غیبتم ندارم

  24. سلام من تک فرزندم مادرم ۶ ماه است طلاق گرفته و تحت پوشش کمیته امداد است آیا میتوانم معافیت دائم مددجویان یا موارد خاص بگیرم؟

    1. وقت بخیر بله بشرط نداشتن غیبت و گذشتن حداکثر 30 ماه از طلاق مادر و نداشتن ازدواج مجدد

    2. سلام .من مادر ۶۱سال هست پدر ۷۷ساله هست.وتخت پوشش کمته امداد هستم ایا معافیت کفالت به من تالق میگیرد من خودت مجرد هستم پدر مادر پیش من هستند نمی توانم عروسی کنم خرج دکتر پدر مادر در بیارم

  25. سلام خسته نباشید ببخشید من پدرم تحت پوشش کمیته امداده و دوتا خواهر دارم خودمم تک پسرم میتونم معافیت رو دریافت کنم؟

    1. سلام
      بله امکانش هست . برای مشاوره ی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  26. سلام و عرض ادب، لطفا حتما جواب بدین، من پدرم فوت شده قبل فوتش غیبت نداشتم اما دو سال بعد فوتش غیبت دارم یکی دو سال هم هست که عضو کمیته امداد هستیم ایا می تونم درخواست معافیت بدم

  27. سلام من دانشجو هستم یک برادر بزرگتر دارم که متاهله و از ما جدا زندگی میکنه و چهار خواهر که متاهلن و پدرم سکته مغزی کرده و عضو کمیته امداد هست ایا می تونم معافیت بگیرم

    1. سلام وقت بخیر
      امکان دریافت معافیت برای شرایط شما باتوجه به موارد خاص بررسی خواهد شد.

    2. سلام من حقوق مستمری پدرم رو میگیرم آیا میشه پسرم رو تحت پوشش کمیته یابهزیستی بکنم نه نفقه میگیره مریض هم هست امکانش هست تحت پوشش بشه پسرم؟

      1. سلام وقت بخیر بستگی به نوع بیماری پسر شما دارد.

  28. سلام من تک فرزندم ۱۹سالمه معافیت تحصیل دارم اونم یکی دوماهه تموم میشه به دانشگاهم ثبت نام کردم عضو کمیته امداد هم هستیم میتونم معاف بگیرم

      1. باسلام من۴۷سالمه وفقط یک فرزندپسردارم متولد۸۲وهمسرم بیماری اعصاب داره وتحت پوشش بهزیستیه وبه علت شدیدبودن بیماری همسرم بستری نشده.امااعضای کمیسیون نامه بستری میخان.وپسرم ازمن وهمسرم مراقبت میکنه.ومیخام کفالت مادر براش بگیرم.خواهشابگید چیکارکنم؟باتشکر

        1. سلام معافیت کفالت مادر در صورتی امکان پذیر است که یا پدر در قید حیات نباشد یا جدا شده باشد.

  29. سلام بنده متولد ۱۳۶۶هستم مادرم تحت پوشش کمیته امداد پدرم سال ۱۳۸۲ فوت کرده یعنی موقع که ۱۶ساله بودم ایا معافیت مددجویان شامل من میشه؟

  30. سلام خسته نباشید پدر و مادر تحت پوشش بهزیستی با درجه خفیف هستند و تنها پسر بالای 18 سال خانواده هستم از کدام معافیت می توانم استفاده کنم ممنون بابت خدمات

  31. سلام من ۲۸ سالمه پدرم فوت شده مادرمم ۶۰ سالشه و عضو کمیته امداد هس، سه تا برادر بزرگتر از خود و یه خواهر کوچیک از خودم دارم،همشونم متاهلن، من بعد اموزشی بخاطر وضع مالیمون نرفتم و کار کردم خرج خونه رو دادم، حالا منالان میتونم از طریق کیمته امداد بخاطر مادرم معافیت بگیرم،یا از طریق کمیته میتونم بخرم؟؟؟ممنون میشم جوابمو بدین

    1. سلام وقت بخیر
      خرید خدمت میسر نبوده و شما باید توجیه غیبت انجام دهید

  32. سلام من ۲۸ سالمه پدرم فوت شده مادرمم ۶۰ سالشه و عضو کمیته امداد هس، سه تا برادر بزرگتر از خود و یه خواهر کوچیک از خودم دارم،همشونم متاهلن، من بعد اموزشی بخاطر وضع مالیمون نرفتم و کار کردم خرج خونه رو دادم، حالا منالان میتونم از طریق کیمته امداد بخاطر مادرم معافیت بگیرم،یا از طریق کمیته میتونم بخرم؟؟؟ممنون میشم جوابمو بدین.

    1. سلام وقت بخیر
      خرید خدمت میسر نبوده و شما باید توجیه غیبت انجام دهید

  33. سلام من ۲۸ سالمه پدرم فوت شده مادرم ۶۰سالشه و عضو کمیته امداد هس،سه تا برادر بزرگتر دارم و یه خواهر کوچکتر ازخودم،همشونم متاهلن، من بعد اموزشی بخاطر وضع مالیمون دیگه نرفتم و کار کردم و خرج خونه رو دادم. الان من میتونم از طریق کمیته امداد کفالت بگیرم برا مادرم؟؟
    ممنون میشم اگه جوابمو بدین.

    1. سلام وقت بخیر
      خرید خدمت میسر نبوده و شما باید توجیه غیبت انجام دهید

  34. سلام من 21 سالمه و پدرم فوت شده برادرم چندین سال معتاد به مواد روان گردان می باشد و معافیت پزشکی گرفته ست و نمیدونیم کجا زندگی می کنه اما هر دفعه که می میاد تمامی مدارک های منو و مادرم به سرقت می برد از این جهت من باید هم خارج خونه می دادم هم اجاره خونه برای همین نتونستم تا این سن برای معافیت اقدام کنم سال 97 یکبار رفتم بهزیستی بهم گفتن تا هفت جد قبل خودتو شماره شناسنامه و کد ملی شون ببرم در صورتی که من پدرم را به زور یادمه…. مادرم هم که زیر پوشش بهزیستی می باشد به تازگی سکته مغزی کرده می باشد و معلول شده خواهش میکنم،یک راه حلی برای معافیت در اختیار من بگذارید با تشکر

    1. سلام برای هر اقدامی اول مدارک شناسایی را جمع اوری کنید حتی المثنی بعد از طریق بهزیستی اقدام به کفالت مادر کنید و توجیه زمان غیبت

      1. سلام من تک فرزندم ۱۹سالمه معافیت تحصیل دارم اونم یکی دوماهه تموم میشه به دانشگاهم ثبت نام کردم عضو کمیته امداد هم هستیم میتونم معاف بگیرم

  35. سلام و عرض ادب
    من دارای یک برادر معلول که تحت پوشش بهزیستی با درجه شدید هستم و من تک فرزند پسر خانواده هستم و پدرم هم بازنشسته هست آیا امکان معافیت دارم

    1. سلام وقت بخیر
      اگر به تایید پزشک بهزیستی برسد بله داحتمال معافیت دارید

  36. سلام بنده تحت پوشش کمیته امداد هستم همسر بنده زندان هستن پسرم متولد۱۳۸۲تیرماه هستش وبرادوره آموزشی اعزام شدن عایا معافیتی شاملش میش

    1. سلام وقتتون بخیر ممکن است از طریق کمیسیون موارد خاص بتوانند اقدام کنند.

  37. سلام برای کفالت مادر عضو کمیته امداد؛ ایا زمان طلاق نامه و مدت طلاق هم مهمه و زمان خاصی داره یا فقط باید عضو این نهاد باشه . ممنون

    1. سلام وقتتون بخیر برای زمان طلاق هم شرایط خاصی وجود دارد.

  38. سلام خسته نباشید.مادر من تحت پوشش کمیته امداد هست و یه خواهر کوچکتر از خودم دارم.و چهار ساله از پدرم طلاق گرفته. اگه مادرم برای من کفالت بگیره پرونده کمیته امدادشو میبندن؟

  39. سلام پدر من ۵۹ سال سن داره و۵ فرزند داره که ۳تا دختر و ۲تا پسر که پسر بزرگ تر من هستم و برادرم ۸ سالش هست و کمیته ای هستیم اگه من برم خدمت خانواده بدون سرپرست میشه خاستم بدونم امکان داره معاف بشم یا کسری خدمت بهم بدن؟؟؟

    1. با سلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  40. سلام خسته نباشید
    پدر من تحت پوشش کمیته هستن
    و بنده تک پسر هستم و سه خواهر دارم
    آیا میتونم معافی شمالم میشه!!

    1. سلام وقتتون بخیر بله امکان معافیت شما هست ولی برای افزایش شانستون با مشاورین مرکز ما تماس بگیرید

  41. سلام. بنده پدرم فوت کرده، مادرم تحت پوشش کمیته امداد هست، پنج تا برادر دارم که همشون رفتن سربازی و یه خواهر که ازدواج کرده. آیا میتونم کفالت مادرم رو بگیرم یا خیر. واینکه اگر کفالت مادرم رو گرفتم آیا پرونده تحت حمایت مادرم بسته میشه یا نه؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای بررسی دقیق تر شرایط شما با کارشناسان ما در این زمینه تماس بگیرید

  42. سلام علیکم بنده پدرم52سالشه تحت‌ پوشش کمیته امداد امام خمینی هستیم پدرم طحالش پاره شده ودیسک کمر داره مادرمم دیسک کمر داره یه برادر بالای هیجده سال دارم که در حال خدمته خودمم معافیت تحصیلی دارم میتونم معافیت دائم رو بگیرم

  43. سلام.من ۱۹سالمه و پدرو مادرم تحت پوشش کمیته امداد هستن یه برادربزرگ ترازخودم دارم ک سربازی رفته۲۶سالشه و مجرده و پدرم هم سال۹۲تصادف کرده واز اون سال تا الان طول درمان داره و تشنج افتاد دنبالش و نمیتونه کاربکنه ایا میتونم کفالت پدرم بگیرم؟

    1. سلام وقت بخیر
      شرایط برادر بزرگتر و شرایط شما در خانواده ابتدا مورد بررسی قراره میگیرد

  44. سلام بنده پدرم 77سالش ومادرم 57سالشه وتحت پوشش کمیته امداد است پدرم دوتا زن گرفته بود من پسر بزرگ زن دوم هست ومحصلم پدرم از زن اول ۴ پسر و۲ دختر دارد که هرکدامشان ازدواج کردن ورفتن من بر سر اونا ماندم ایا معافیتی شاملم می شه یانه

  45. سلام بنده پدرم 77سالش ومادرم 57سالشه وتحت پوشش کمیته امداد است پدرم دوتا زن گرفته بود من پسر بزرگ زن دوم هست ومحصلم پدرم از زن اول ۴ پسر و۲ دختر دارد که هرکدامشان ازدواج کردن ورفتن من بر سر اونا ماندم ایا معافیتی شاملم می شه یانه

  46. سلام خسته نباشید من الان ای ۶ ماه دارم خدمت میکنم روز اول که نامه بردم بهم گفتن نامه کمیته نمیشه بعد چند روز رفیقام از چند استان انتقالی گرفتن الان خواستم با برگه کمیته امداد میتونم انتقالی بگیرم بهم گفتن باید بری تهران و پدرم از کار افتاده

    واسه انتقالی لطفا بهم بگید میشه یا نه حفاظت دادگستری هستم

  47. سلام من ۶ سال غیبت دارم ولی غبل از رسیدن ب دوره غیبت پدرم بالای ۶۰ سال سن داشت و تحت پوشش کمیته امداد بودیم ۳ سال پیش هم پدرم کارت معلولیت ب خاطر ناشنوایی از طرف بهزیستی گرفت و طی این ۶ سال غیبت مخارج خونه و نگهداری از پدر مادرم با من بوده الان ۹ ماهه پدرم فوت شده و مادرم تحت پوشش کمیته امداد شده ایا میتوانم مافیت بگیرم و غیبت خود را با وجود ۶ سال غیبت توجیه کنم راهنمایی کنید ممنون

    1. با سلام باید نامه توجیه غیبت بزنید تا امکان معافیت کفالت را داشته باشید که به دلیل اینکه 6سال غیبت دارید سخت توجیه می شود یا توجیه نمیشود

  48. سلام من ۶ سال غیبت دارم ولی غبل از رسیدن ب دوره غیبت پدرم بالای ۶۰ سال سن داشت و تحت پوشش کمیته امداد بودیم ۳ سال پیش هم پدرم کارت معلولیت ب خاطر ناشنوایی از طرف بهزیستی گرفت و طی این ۶ سال غیبت مخارج خونه و نگهداری از پدر مادرم با من بوده الان ۹ ماهه پدرم فوت شده و مادرم تحت پوشش کمیته امداد شده ایا میتوانم مافیت بگیرم و غیبت خود را با وجود ۶ سال غیبت توجیه کنم راهنمایی کنید ممنون

    1. با سلام باید نامه توجیه غیبت بزنید تا امکان معافیت کفالت را داشته باشید که به دلیل اینکه 6سال غیبت دارید سخت توجیه می شود یا توجیه نمیشود

  49. سلام
    من تقریبا ۶ سال غیبت دارم و طی این ۶ سال خرج پدر و مادر و خاهرم با من بود من قبل از رسیدن ب سن ۱۸ سالگی پدرم تحت پوشش کمیته امداد بوده و بالای ۶۰ سال سن داشت و تقریبا ۳ سال پیش کارت معلولیت بهزیستی بهش دادن(ناشنوایی ب خاطر کهولت سن) و الان ۹ ماهه پدرم فوت شده و الان نیز مادرم تحت پوشش کمیته امداد هس ایا من با وجود این ۶ سال غیبت با توجه ب شرایط ذکر شده الان میتوانم درخاست توجیه خدمت کنم و معافیت بگیرم؟ لطفا راهنمایی کنید ممنون

    1. با سلام باید نامه توجیه غیبت بزنید تا امکان معافیت کفالت را داشته باشید که به دلیل اینکه 6سال غیبت دارید سخت توجیه می شود یا توجیه نمیشود

  50. سلام من پدرم و مادرم تحت پوشش کمیته هستند چهارتا برادریم دوتاشون خدمت رفتن ولی من و برادرم که مجرده خدمت نرفتیم من خودم پسر بزرگ خانواده ام و متحل هستم میتونم از طریق پدر و مادرم که تحت پوشش هستند معاف شوم

  51. سلام من 23سالمه هیچ اضافه خدمت سربازی هم ندارم پدرم مشکل قلبی داره الان نزدیک 10ساله تحت نظر پزشک و دیسک کمر هم سال 84عمل کرده خلاصه از کار افتاده هست ولی من یک برادر بزرگتر از خودم هم دارم که دیسک کمر داره عمل نکرده و بیماری کلیه هم داره. آیا من میتوانم معافیت کفالت بگیرم

    1. سلام
      احتمال گرفتن کفالت پدر در صورت داشتن برادر بزرگتر بسیار کم میباشد

  52. سلام خدمت شما.من22سالمه و تازه تحت پوشش کمیته قرار گرفتیم آیا میشه برای معافیت از طریق کفالت پدر یا غیره…اقدام کنیم،ممنون

  53. سلام و عرض ادب .
    پدر بنده ۶۳ سال سن دارن من دانشجو هستم
    پدر مشکل بینایی و کمر دارند و اصلا توانایی کار کردن ندارند .
    یک برادر بزرگتر دارم که خدمت سربازی تمام کرده و متاهل هستند .
    آیا بنده واجد شرایط برای دریافت معافیت هستم

    1. سلام خدمت شما، یکی از شرایط گرفتن معافیت کفالت پدر نداشتن برادر بالای ۱۸ سال است ، البته اگر پدر از نظر شرایط جسمانی زیر نظر بهزیستی باشند و درجه تحت پوششی ایشان شدید یا خیلی شدید اعمال شود امکان معافیت ماده ۶ بهزیستی دارید.

  54. سلام من مراحل معافیت کفالت سه خواهری کمیته امداد رو انجام دادم قراره کمیسیون تشکیل بشه چند روز بعد از تشکیل پرونده تشکیل میشه ؟

  55. سلام بنده معافیت تحصیلی دارم هم اکنون پدرم تحت پوشش کمیته امداد هست و۴خواهر دارم درقید حیات،آیا معاف میشوم،برادر هم ندارم

    1. سلام وقت بخیر در صورت از کار افتادگی پدر می توانید معافیت کفالت پدر را بگیرید

  56. سلام وقت بخیر
    پدرومادر بنده از سال ۹۲جدا زندگی میکردن و سال ۹۸رسمی جدا شدن تو این سالها بنده کار میکردم تا بتونم خرجو مخارج خونه رو تامین کنم
    و نتونستم برای خدمت سربازی اقدام کنم
    ۲۴سالمه
    الان غیبت دارم ولی همچنان خرج خانواده رو تامین میکنم
    راهی هست برای مشمولیت معافی؟

    1. سلام وقت بخیر
      ابتدا غیبت شما باید توجیه شود تا امکان کفالت برای شما وجود داشته باشد

  57. سلام من پدرم ۵۸ سالشه مشگل چشم داره واز کار افتادست دوتا برادر و یک خواهر نا تنی دارم ک خواهرم متاهل هستش و و یک برادرم متاهل هستش یکی مجرد هر دوتا هم سربازی رفتن .
    و دوتا خواهر کوچکتر از خودم دارم ۲۳ سالمه و تحت حمایت کمیته امداد امکان معافیت هستش

    1. سلام خدمت شما،اگر ازکارافتادگی پدر توسط پزشک نظام وظیفه تایید شود و راحبه چشم اگر هردو چشم فاقد بینایی باشد یا مجموع دید دوچشم اندازه سی درصد یک چشم باشد امکان معافیت دارید.

    2. سلام من پدرم۵۳سالشه ولی از کار افتاده و بیمارو نیازمند مراقبت هستش و نمیتونه کارهای خودشو انجام بده اما من الان ده ماهه ک سربازم و غیبت داشتم و۶ماه اضاف پشت دفترچه ای دارم و ی برادر دارم ک بالای ۱۸سال هست اما دیگه ب علت اینکه ارتش قبول شده و باید برع تهران امکان نگهداری پدرم رو نداره ایا امکان داره ک بتونم غیبتم رو توجیه کنم و بعد با توجه ب شرایط خاصی ک دارم با وجود چنین برادری بتونم اقدام ب دریافت معافیت کفالت کنم یا خیر ؟

      و مراحل توجیه غیبت چی هست ؟

      1. سلام خیر در صورت داشتن برادر بالای هیجده سال سالم نمی توانید کفالت پدر را بگیرید برای توجیح غیبت اگه بیماری پدر قبل از غیبت باشد می توانید غیبت خودتونو توجیح کنید

  58. سلام ببخشید اینو هم یادم رفت بگم که یه برادر بزرگتر دارم که ناتنیه پسر بابامه‌ و از مادرم نیست ودر شهر اهواز زندگی میکنه الان ۵ساله که کوچ کردع رفته وسالی یک بار به ما سر میزنه ودر انجا کار گر هست بااین شرایط هم معاف میشم؟

    1. در صورتی که بتوانید ثابت کنید برادر شما صلاحیت نگهداری از پدرتان را ندارد می توانید برای گرفتن کفالت پدر اقدام کنید

  59. سلام من پدرم ۸۵سالشه مریضی شدید داره و تحت پوشش کمیته امداد هستیم ویه برادر کوچکتر دارم که ۱۰سالشه ومشکل مالی داریم ومن محبورم کار کنم تا کمک خرج خانه باشم مادرم هم پیره ومن بهشون رسیدگی میکنم وسه تا خواهر هم دارم که متاهلن ایا معاف میشم؟

    1. سلام وقت بخیر در صورتی که غیبت نداشته باشید می توانید برای کفالت پدر اقدام کنید

    2. سلام ببخشید من مادرم تحت پوشش بهزیستی هستش تومور مغزی داره یک برادر دارم که خارج زندگی میکنه دو تا خواهر دارم ازدواج کردن ایا میتونم واسه معافیت اقدام کنم امکانش هست

      1. باسلام دوست عزیز اگر مادر شما جزو معلولین شرایط سخت بهزیستی باشد و کارت معلولیت را داشته باشند در صورت نداشتن غیبت شما بله میتوانید

  60. سلام من ۲۲سالمه ی سال غیبت دارم و تنها فرزند ذکور هستم مادرم فوت شده پدرم ۶۳ سالشه و دو خواهر متاهل و یک خواهر مجرد دارم

    1. سلام خدمت شما،اگر مدارکی مبنی بر موجه بودن غیبت دارید:مثلا مشکلات معیشتی،پزشکی،خانوادگی،و… میتوانید با ارائه مدارک درخواست توجیه غیبت دهید.

  61. سلام پدر من مشگل ریه داره و تحت پوشش کمیته امداد هستیم بردار بزرگ ترم سربازی رفته و الان یه شهر دیگه هست و متاهله برادر و خواهر دیگری ندارم ، میتونم معافیت بگیرم؟

  62. سلام خوبین من 28 سالمه یه خواهر متهل یه برادر که طلاق گرفته اعتیاد داره ماد پدرمم اعتیاد دارن تحت پوشش کمیتم هستیم من حتا سرپرست خانوادمم هستم مستجریم 20 ساله داداشم سر چشمش معافم شد منو قبول میکنن معافم کنن شرایطمو میسنجن چون سر شرایط خانوادم نتوستم برم خدمت ممنون

    1. سلام. با توجه به شرایط بیان شده و غیبت سربازی تنها معافیتی که می‌توانید برای آن اقدام کنید معافیت پزشکی است اگر بیماری یا مشکلاتی دارید برای دریافت اطلاعات کامل و شیوه اقدام با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  63. سلام
    پدرم فوت شدن ۱۶ سال تحت پوشش کمیته امداد هستیم غیبت ندارم یه برادر از خودم بزرگتر دارم مجرده که معافیت کفالت گرفته ( *از طریق کمیته نبوده *) یه خواهر دارم آیا منم میتونم
    ( از طریق کمیته امدادکه مادرم و خواهرم تحت پوشش هستن) معافیت بگیرم؟؟؟؟؟

    1. سلام خدمت شما،باتوجه به گرفتن کفالت توسط برادر دیگر امکان معافیت شما برای کفالت مادر نیست،راجب خواهر نیز به دلیل داشتن برادر بزرگتر نمیتوانید اقدام کنید.(باید تنها فرد بالای ۱۸ سال باشید که امکان نگهداری خواهر را دارید.)

  64. سلام وقت بخیر.
    24سالمه تازه لیسانس گرفتم
    پدرم 80 سالشه ، بیماری لختگی خون پا داره شدید ، قرص وارفارین مصرف میکنه . تحت حمایت کمیته هم است.
    ولی چون روستا هستیم کار و خرج و مخارج برعهده منه . بخاطر شرایطم نتونستم دانشگاه رو زود تموم کنم.
    برادر بزرگتر دارم ولی شهر .
    الان میخوام برم خدمت گفتم امکانش هست کفالت پدرم بگیرم معاف شم.
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

  65. سلام خسته نباشید! من شرایط معافیت کمیته امداد رو دارم فقط یکی از برادرام خدمت نرفته(از من بزرگتره) من غیبت ندارم خواستم بپرسم غیبت برادرم تاثیری رو معافیت من داره؟

  66. سلام من مادرم عضو مددجویان بهزیستی هستن و نابینایی کامل دارن با وجود سالم بود و در قید حیات بودن پدر می تونم معافیت بگیرم؟!

  67. عرض سلام و خسته نباشید.
    بنده تا شهریور 99 دانشجو بودم و با مادرم زندگی میکنم. مادرم دارای بیماری صرع می باشند و تحت پوشش کمیته امداد هست.
    الان 5 ماه غیبت دارم آیا میتونم از معافیت کفالت مادر استفاده کنم ؟

  68. سلام من دوپسر دارم یکیش ۸ساله است معلول ذهنی شدیداست وپسربزرگترم ۱۹ساله است که هشت ماهه سربازه آیاپسرسربازم که سربازه معاف میشه ممنون

    1. سلام خدمت شما، بله امکان ثبت درخواست وجود دارد اما باید مورد تایید نظام وظیفه تیز قرار بگیرد.

  69. سلام من ۲۷ سالمه بابام سال ۸۵ فوت کرده و ما از همون سال عضو کمیته امداد هستیم ۲ برادر و ۳ خواهریم قبل از اینکه برم خدمت غیبت داشتم مرداد امسال رفتم خدمت ولی الان حدود ۲ ماهه ک بخاطر مریضی مادرم و همچنین ب علت کهولت سن ک ۶۵ سالشه نیاز ب مراقبت داره مجبور شدم نرم ومن ازش مواظبت میکنم برا معاف شدنم اقدام کردم از طریق کمیته میخوام بدونم چیکار کنم تا بتونم معافیتمو بگیرم ایا من جزو موارد خاص شامل میشم یا ن ممنون میشم اگه راهنمایی کنین

  70. سلام
    من سه تا خواهر دارم و دوتا برادر
    همشون از من بزرگترند.. پدرم و دو برادرم قبلا خدمت سربازی رفتن
    الان دو برادر و دو خواهرم متاهل شدن و جدا زندگی میکنن.. من و خواهر بزرگترم مجردیم.. پدرم مادرم و خواهرم عضو کمیته امداد هستند.. خودم هم تازه عضو کمیته امداد شدم و در ضمن دانشجو هستم.. من میتونم بعد از اتمام دانشگاه از طریق کمیته امداد معافیت بگیرم؟؟

  71. سلام من باوجود3خواهرو3برادربزرگترازخودم ک همه ازدواج کرده ومن مجردهستم وبامادرخود ک تحت پوشش امام خمینی ره هستیم وپدرم فوت کرده و11سال غیبت دارم یعنی سال 91خدمت بودم (آموزشی-)پدرم فوت کردومجبور ب ترک خدمت شدم .ایا الان میتوانم معافیت کفالت بگیرم

  72. سلام من متولد 80 هستم پدر مادرم تحت پشش کمیته امداد هست 1 تا برادر و 3 تا خاهر دارم که دور از ما زندگی میکنند پدرم هم62 سال سن داره در دوران جنگ تحمیلی فراموشی گرفته خواستم بدون ایا معافیت کمیته امداد به من تعلق میگیره یا نه

  73. سلام من ۲۷ سالمه الانم در حین خدمت هستم ولی نزدیکه ۲ ماهه مجبور شدم نرم چون ی برادر دارم ک حرفمون شده و منو مارمو از خونه بیرون کرده و الان منو مادرم میمونیم مادرم ۶۵ سالشه و مریضی هم داره و احتیاج ب مراقبت داره قبل از اینکه خدمت برم هم غیبت داشتم پدرم سال ۸۵ فوت کرده از همون سالم مادرم عضو کمیته امداد هس من الان از طرق کمیته اقدام ب معافیت کردم آیا با شرایط سختی ک دارم بهم معافیت میدن ؟؟؟ یا چیکار باید بکنم تا بتونم معاف شم اگه راهنماییم کنین ممنون میشم.

  74. سلام

    ۲۵ سالمه پدرم مددجو اجتماعی هست اما پشت نوبتی هستش و دو خواهر دارم
    ضمنا چهار الی پنج ساله پوشش بهزیستی داره
    معافیت بهم تعلق میگیره؟

  75. سلام
    ۲۵ سال سن دارم و پدرم پوشش مددجویی اجتماعی بهزیستی داره بیماریش آسم هستش و خودم تک پسر هستم و دو خواهر دارم

    امروز رفتم بهزیستی شهرستان گفتن معافیت بهم تعلق نمیگیره
    خواستم بپرسم درست گفتن یا خیر

  76. سلام من یک بردار بزرگتر از خود معلول دارم وپدر و مادر زیر پوشش نیستن چگونه می تونم کفالت بردار بشم

  77. سلام
    مادرم به تازگی تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته برادر بزرگترمم خدمت رفته من میتونم کفالت بگیرم؟

  78. سلام بنده ۳۲ سال دارم الان ۳سال هست پدرم فوت کرده ومادرم تحت پوشش کمیته هستن سال ۹۱ دفترچه خدمت پست کردم قیبت نداشتم ده ماه خدمت کردم بدلیل بیماری پدرم عمل قلب با چند عمل دیگه بنده نتونستم خدمت تمام کنم مشکل مالی داشتیم پدرم کار افتاده بود۷۵ سال داشت و دو زن داشت که مشکل خانوادگی داشتیم.از مادر خودم تک پسر با دوخاهر هستیم که خواهرام ازدواج کردن الان با مادرم تنها زندگی میکنم مجرد هستم وکمیته وشورای شهر کامل مشکلاتمون تایید میکنن والان تنها نان آور خونه هستم میتونم معافیت کفالت مادرم بگیرم و مادرم بیمار هستن

  79. سلام خسته نباشید من پدرم سال ۸۵ فوت کرده و مادرم از همون سال عضو کمیته امداد هس ی برادر از خودم بزرگترم دارم ک ۳۹ سالشه و خدمت رفته تموم کرده الانم برادرم از مادرم مراقبت نمیکنه مادرمم مریضه ۶۵سالشه ونیاز ب مراقبت داره مجبورم من ازش مراقبت کنم چون تنهاس بخاطر این مشکل من مجبور شدم نرم خدمت الان نزدیک ۲ ماهه ک نرفتم خدمت از طریق کمیته هم اقدام ب معافیت کردم ۲۷ سالمه غیبت هم دارم میتونم معاف بشم ؟؟

  80. سلام بنده بیست سالمه ، مادر و پدرم چند ساله عضو کمیته امداد هستن، پدرم ۷۰ سالشه و مادرم ۶۵ سالشه ، آیا میتونم از معافیت کمیته امداد بهرمند بشم؟

    1. سلام وقت بخیر معافیت کفالت پدر شرط 75 سال را دارد اما اگر پدر دارای شرایط جسمی یا مالی خاص باشد به طوری که شما سرپرستی اورا داشته باشید بله میتوانید اقدام کنید و از این مورد بهر مند شوید .

  81. سلام وقت به خیر من پدرم چند سال پیش فوت شدند ولی چند ماهه عضو کمیته امداد هستیم
    یه برادر بزرگ ترم دارم که خدمت نرفته وغیبت داره آیا من میتونم معافیت کفالت مادرمو بگیرم؟

  82. سلام من خودم معلول هستم معلولیتم جسمی حرکتیه و از ناحیه کمر مشکل مادرزادی دارم
    تو راه رفتن مشکلی ندارم ولی پایدار نیست ینی زود خسته میشم و از عسا استفاده میکنم

    تحت پوشش بهزیستی هستم
    با این وضع معاف میشم یا ن تک پسرم هستم

    1. سلام من دوپسر دارم یکیش ۸ساله است معلول ذهنی شدیداست وپسربزرگترم ۱۹ساله است که هشت ماهه سربازه آیاپسرسربازم که سربازه معاف میشه ممنون

      1. سلام خدمت شما، بله امکان ثبت درخواست وجود دارد اما باید مورد تایید نظام وظیفه تیز قرار بگیرد.

  83. سلام. من ۴۰ سالمه، و الان زیر نظر کميته امداد امام هستم، و متاهل و دو فرزند دارم. ۲۰ سال قبل پدرم رحمت خدا رفت فوت کرد، اون موقع مادرم رفت زیر نظر کمیته امداد و من کفالت مادرم را گرفتم ، و ریس وقط کمیته امداد پاکت نامه ای به من داد که برای معافیت به نظام وظیفه ببرم ، حتی قبل از اون هم حتی پول کارت پایان خدمت هم به حساب ریختم و هنوز قبضشو دارم . به خاطر نرسیدن در وقط اداری به نطام وظیفه،کارم به روز بعد موکول شد، و من راهی خانه شدم در راه پاکت نامه کمیته امداد که مهر و موم شده بود را در اتوبوس گم کردم ، و دیگه به خاطر مشکلات کاری وخانواده به کمیته امداد مراجع نکردم و مادرم هم دیگه زیر نظر کمیته نبود، تا یازده سال از اون ماجرا پاکت نامه گم شده به دستم رسید که پاکت هم باز شده بود و نامه تأیید معافیت داخل پاکت بود، حالا بعد از این تفاسیر که من زیر نظر کمیته امداد هستم به خاطر کمسیون پزشکی که ۴۵ درصد است ، آیا من معاف میشوم . لطفآ ممنون می‌شم که جواب من رو بدید.

    1. به پلیس +10 مراجعه کرده و کد سخا خود را بدهید تا مشخص بشود معافیت شما ثبت شده هست یا خیر

  84. سلام ۴ تا برادریم
    ۳ تا هم خدمت رفتن
    یکیش متاهل
    یکی دیگش هم فوت کرده
    یکیش هم خدمت رفته مجرد
    بنده هم دانشجو
    میتونم معافیت کفالت
    مادر و خواهر مجردم رو بگیرم

    1. سلام. در صورت داشتن برادر بزرگتر تنها در شرایطی که تحت پوشش نهادهای حمایتی باشید میتوانید برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید

  85. سلام من دوبرادربزرگترازخودم ویک خواهربرادرکوچک ترازخودم‌ دارم درضمن هیچکدامشون خدمت سربازی نرفتن ،پدرومادرم دوسال میشه طلاق گرفتن وزیرپوشش کمیته امدادهست پدرم بیماری داره وپاهاش ازکارافتاده آیامیتونم کفالت پدرم روبگیرم سرستیش روقبول کنم وازاین طریق معافیت سربازی بگیرم؟؟

    1. سلام. طبق شرایط ذکر شده در صورت نداشتن غیبت سربازی میتوانید برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید.

      1. من متولد77هستم وتاحالاجهت سربازی اقدام نکردم ،اگرشامل غیبت باشم ،بایدچکارکنم ؟

  86. سلام
    الان ۳ سال است تحت پوشش هستیم
    پدرم ۲ ساله فوت کرده
    به همراه خواهرمجرد و مادر زندگی میکنیم
    یه برادر مجرد دارم خدمت رفته
    و یه برادر هم که متاهل
    و‌جدا زندگی میکنه
    دانشجو هستم
    از طریق کمیته میتونم معاف بشم
    ؟مستمری اونا قطع نمیشه ؟

    1. سلام. تنها در صورتی که مادر به دلیل بیماری تحت پوشش قرار گرفته باشند میتوانید برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید.

  87. سلام
    الان ۳ سال است تحت پوشش هستیم
    پدرم ۲ ساله فوت کرده
    به همراه خواهرمجرد و مادر زندگی میکنیم
    یه برادر مجرد دارم خدمت رفته
    و یه برادر هم که متاهل
    و‌جدا زندگی میکنه
    دانشجو هستم
    از طریق کمیته میتونم معاف بشم
    ؟

    1. سلام. تنها در صورتی که مادر به دلیل بیماری تحت پوشش قرار گرفته باشند میتوانید برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید.

      1. ایا مادر بیمار باشد وپسرش معاف شود مادر از زیر نظر کمیته حذف می شود یا ن؟

  88. سلام بنده چهار تا خواهر دارم و پدرم تحت پوشش کمیته امداد هستش و دانشجو هستم غیبت ندارم
    میتونم معاف بشم یانه؟

  89. سلام بنده ۲۵ سال دارم بچه آخرم مجردم وپدرم۶۹ سالشه و ۳برادر بزرگتر دارم ازدواج کردن و پدرم عمل باز قلب انجام داده نمیتونه اصلا کار کنه تحت پوشش کمیته امدادیم میتونم کفالت بگیرم؟

  90. سلام وقت بخیر
    من فرزند مددجو هستم پدرم ۷۳سال سن دارن از کار افتاده فرزند چهارم خانواده هستم ما ۲تا برادر دوقلو هستیم اون رفته خدمت و تمام کرده و متاهل هم هستش و ما ۲۳سال سن داریم من الان غیبت ندارم من خودم میخوام از طریق کمیته کفالت پدرم که ۷۳سالش که از کار افتاده هست معافیت بگیرم آیا میتونم کارای معافیتم رو درست کنم و یه برادر کوچیکتر از خودمون داریم که یکماه بعد ۲۰سال کاملش میشه،
    من پام پلاتین هم هست آیا میتونم کارت معافیت از کمیته بگیرم؟ خیلی ممنون میشم جواب بدین.

    1. سلام. در صورت تایید از کارافتادگی و تحت پوشش کمیته بودن میتوانید برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید

  91. با سلام.شرایط بنده هم دقیقا مثل شرایط آقا مهران هستش.منتها بنده غیبت هم ندارم.ولی کمیته امداد با معافیتم موافقت نمیکند.میگه چون متاهلی معافیت شاملت نمیشه.در ضمن خود نظام وظیفه هم میگه هیچ ربطی نداره.این بخشنامه من درآوردی کمیته امداد جریانش چیه؟؟؟ممنون اگه راهنمایی بفرماید

    1. سلام با مراجعه به نظام وظیفه و بررسی قانون مجددا درخواست دهید.

  92. سلام من ۲۷ سالمه وتک پسر خانواده هستم ویه خواهر دارم ازدواج کرده وعضو کمیته امداد هستیم پدرم هم از کار افتاده هست ۵۵ سالشه میتونم معافیت بگیرم ؟

    1. سلام درصورت نداشتن غیبت ، اگر ازکارافتادگی پدر تایید شود میتوانید اقدام کنید.

  93. سلام برادر خانمم سال ۹۳ یکهفته رفقت تو شهر دیگه خدمت ولی بعلت شرایط سخت پدرش نتونست بمونه واومد دیگه نرفت ۷ سال غیبت دارهوتکپسر ذکور خونواده هست الانم پدرش گواهی دکتر که بدلیل ساویدگی وانحراف زانوهتش از کارافتادست موجوده کمیته هم گفته نامه مید حالا راهی هست بتونم از طریق دادسرانظام وارد عمل بشه برای معافیت؟چون خرج اور خونست وبدون اون زندگیشون دچار مشکله

    1. سلام از شرط های کفالت پدر نداشتن غیبت است اما با ارائه مدارکی مبنی بر موجه بودن غیبت و تایید نظام میتوان اقدام کرد.

  94. سلام بر همه
    من س تا برادریم یکی زیر پنج سال و دومی زیر 15 سال اس و من 22سالمه و پدرم کمیته امدادی اس و معتاده میتونم کارت معافیت سربازی بگیرم؟

    1. سلام بله با استفاده از قانون معافیت مدد جویی اقدام کنید، شرایط پدر بررسی میشود و درصورت تایید میتوانید معافیت بگیرید، درصورت نداشتن غیبت.و باید ازکارافتادگی تایید شود

  95. سلام
    سه تا برادر دارم
    سه تاش هم متاهل
    به همراه خواهر و مادر زندگی میکنم
    سربازی رفتن برادر هام
    یکیش سربازی نرفته
    ۲۴سال دارم و دانشجو‌ هستم و تحت پوشش
    ۳۰ ماهی میشه که تحت پوشش هستیم
    معافیت میشه گرفت از کمیته امداد؟

    1. سلام بله طبق آیین نامه مددجویی میتوانید برای معافیت کفالت مادر اقدام کنید.

  96. سلام وقت بخیر
    الان ۲ سال است که تحت پوشش کمیته هستیم
    پدرم فوت کرده
    و به همراه مادر و خواهر
    زندگی میکنیم
    دانشجو هستم ۲۳ساله و تحت پوشش کمیته هستم
    امسال تحصیلم تمام میشه

    #یه برادرم متاهل جدا زندگی میکنه سربازی رفته
    #یه برادرم فوت کرده
    # یه برادر مجرد جدا زندگی میکنه سربازی رفته

    میتونم برای معافیت به کمیته اقدام کنم
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام اگر مادر تحت پوشش کمیته باشد میتوانید اقدام کنید.

  97. سلام من ۱۹ سالمه پدرم و خودم و مادرم تحت پوشش کمیته امداد هستیم ۲ برادر دارم از خودم بزرگتر که سربازی رفتن بنظرتون من معاف میشم؟

  98. سلام من ۱۹ سالمه خودم و پد و مادرم تحت پوشش کمیته امداد هستیم پدرم ۵۸ سالشه بنظرتون میشه معاف بشم؟اینم بگم که پدرم ۱۹ ماه در جنگ بوده.ممنون میشم جواب بدین

  99. سلام من یک برادر معلول شدید دارم که زیرنظر بهزیستی هست آیا میشه از معافیت استفاده کنم برای خودم ؟

    1. بله امکان استفاده از سهمیه وجود دارد در صورتی که برادر بزرگتر نداشته باشید و پدر شما شرایط نگهداری را نداشته باشد

  100. سلام من پدرم سال ۱۴۰۰ فوت شون هم پدرم هم مادرم مددجوبودن حالا من متولد ۷۸ دوتا داداش دارم ازدواج کردن من خرجی مادرم میدم ممنون میصم اگه راهنمایی کنید آیامیتوانم به عنوان سرپرست مادرم معافیت بگیرم

    1. شما میتوانید از ماده شش بهزیستی استفاده کنید برای کفالت بشرط اینکه غیبت نداشته باشید

  101. باسلام میخواستم بدونم معافیت مادر فاقد شوهر دو فرزند بالای ۱۸سال چه نوع معافیتی هست با کفالت مادرفرق دارد یا نه لطفا جواب بدید

    1. معافیت کفالت فقط به یک پسر تعلق دارد البته درصورت نداشتن غیبت امکان پذیر است

  102. باسلام میخواستم بدونم معافیت مادر فاقد شوهر دو فرزند بالای ۱۸سال چه نوع معافیتی هست با کفالت مادرفرق دارد یا نه لطفا جواب بدید

    1. معافیت کفالت فقط به یک پسر تعلق دارد البته درصورت نداشتن غیبت امکان پذیر است

  103. با سلام میخواستم بدونم معافیت مادر فاقد شوهر دو فرزند بالای ۱۸ سال چه نوع معافيتی هست با کفالت فرق داره یا نه

    1. معافیت کفالت فقط به یک پسر تعلق دارد البته درصورت نداشتن غیبت امکان پذیر است

  104. با سلام میخواستم بدونم معافیت مادر فاقد شوهر ودو فرزند بالای 18سال چه نوع معافیت هست لطفا جواب بدین

    1. معافیت کفالت فقط به یک پسر تعلق دارد البته درصورت نداشتن غیبت امکان پذیر است

  105. با سلام.من از خدمت سربازی به دلیل نارسایی قلبی معاف شده ام و در حال حاضر از کار افتاده طبق نظر پزشک هستم آیا می توانم تحت پوشش کمیته قرار بگیرم ممنون میشم راهنمایی کنید.با تشکر

    1. سلام. بله در صورت تایید از کارافتادگی توسط پزشک میتوانید برای تحت پوشش قرار گرفتن همراه با مدارک پزشکی به اداره بهزیستی محل زندگی خود مراجعه کنید.

  106. سلام من 24سالمه و پدر و مادرم تحت پوشش کمیته امداد هستن
    دو برادر و یک خواهر دارم که هر سه متاهل و زندگی خودشون رو دارند دو برادر هم سربازی رفتند
    و مادر هم ب دلیل سکته ای کرده معلولیت داره
    پدر 67سال دارد

    1. سلام. این مورد با توجه به موارد متعددی بررسی میشود . به نظر می‌رسد شما شرایط دریافت معافیت مددجویان را داشته باشید.

  107. سلام من 24سالمه و پدر و مادرم تحت پوشش کمیته امداد هستن
    دو برادر و یک خواهر دارم که هر سه متاهل و زندگی خودشون رو دارند دو برادر هم سربازی رفتند
    و مادر هم ب دلیل سکته ای کرده معلولیت داره
    پدر 67سال دارد

    1. سلام. این مورد با توجه به موارد متعددی بررسی میشود . به نظر می‌رسد شما شرایط دریافت معافیت مددجویان را داشته باشید.

  108. سلام من 24سالمه و پدر و مادرم تحت پوشش کمیته امداد هستن
    دو برادر و یک خواهر دارم که هر سه متاهل و زندگی خودشون رو دارند دو برادر هم سربازی رفتند
    و مادر هم ب دلیل سکته ای کرده معلولیت داره
    پدر 67سال دارد

    1. سلام. این مورد با توجه به موارد متعددی بررسی میشود . به نظر می‌رسد شما شرایط دریافت معافیت مددجویان را داشته باشید.

  109. سلام
    من ۲۰ سالمه برادرم معلوله من میتونم
    از سربازی معاف بشم
    تنها پسر سالم خانواده هستم

    1. سلام. اگر تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی باشید میتوانید از معافیت مددجویان استفاده کنید.

  110. سلام من الان ۲۵سالمه و دانشجو هستم غیبت نداشتم تا الان
    مادرم چن ساله از پدرم طلاق گرفته چند ماهه عضو کمیته امداد شدیم آیا هنوز که دو سال نشده بازهم میتونم برای معافیت اقدام کنم؟

    1. سلام. بله در صورت داشتن سایر شرایط میتوانید پیش از گذشت ۳۰ ماه از طلاق برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید ابتدا برای شما تا سپری شدن ۳۰ ماه از طلاق معافیت موقت صادر می‌شود.

  111. سلام بنده متولد71هستم،تابهمن 98معافیت تحصیل داشتم،پدرم به علت بیماری سرطان فوت شدن،من متاهلم ولی فرزنداخری هستم باپدرومادرزندگی میکردم.ک پدرفوت کرده والان بامادرهستم،مادرهم تحت پوشش کمیته امدادهست،درخواست معافیت دادم ازکمیته امداداستان قبول شد.وتوجیع غیبت دارم،ولی ازحوزه نظام وظیفه استان توجیع غیبتم ردشده.ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. اگر بتوانید از نظام وظیفه ی استان تهران وقت ملاقات مردمی بگیرید و مدارک کامل از روز اول که وارد غیبت شدید ارائه دهید (نامه کمیته امداد ، مسائل مالی و..) امکان توجیه غیبت وجود دارد.

      1. سلام
        الان ۳ سال است تحت پوشش هستیم
        پدرم ۲ ساله فوت کرده
        به همراه خواهرمجرد و مادر زندگی میکنیم
        یه برادر مجرد دارم خدمت رفته
        و یه برادر هم که متاهل
        و‌جدا زندگی میکنه
        دانشجو هستم
        از طریق کمیته میتونم معاف بشم
        ؟

        1. سلام. تنها در صورتی که مادر به دلیل بیماری تحت پوشش قرار گرفته باشند میتوانید برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید.

    2. سلام وقت بخیر
      من فرزند مددجو هستم پدرم ۷۳سال سن دارن از کار افتاده فرزند چهارم خانواده هستم ما ۲تا برادر دوقلو هستیم اون رفته خدمت و تمام کرده و متاهل هم هستش و ما ۲۳سال سن داریم من الان غیبت ندارم من خودم میخوام از طریق کمیته کفالت پدرم که ۷۳سالش که از کار افتاده هست معافیت بگیرم آیا میتونم کارای معافیتم رو درست کنم و یه برادر کوچیکتر از خودمون داریم که یکماه بعد ۲۰سال کاملش میشه،
      من پام پلاتین هم هست آیا میتونم کارت معافیت از کمیته بگیرم؟ خیلی ممنون میشم جواب بدین.

      1. سلام. در صورت تایید از کارافتادگی و تحت پوشش کمیته بودن میتوانید برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید

      2. سلام بنده در یک خانواده چهار نفره عضو هستم برادرم ۲۶ سالشه وتحت پوشش بهزیستی است وکفالت پزشکی هم گرفته پدر ومادرم هم تحت پوشش کمیته امداد هستن پدرم ۶۰ ساله ومادرم ۵۲ سال ایا میشه کفالت بگیرم بنده ۲۳ سال ودانشجو هستم وغیبت ندارم

  112. سلام.من متولد1371هستم وتاتاریخ 98/11/30معافیت تحصیل داشتم،وپدرم 1399/01/16به علت بیماری سرطان فوت کردن،ازطریق کمیته امداددرخواست کفالت مادرم رودادم،غیبتم ازکمیته امدادموجه خورده،ولی حوزه نظام وظیفه استان موجه بودن رورد کردن،مادرمم بیماری فشارخون دارن ونیازبه مراقبت دارن،ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. تاریخ فوت پدر بعد از تاریخ ورود به غیبت شماست ،سعی کنید مدارک پزشکی از روز اول ورود به غیبت یا قبل آن تهیه کنید. نامه اشتغال به کار، مدارک ثابت کننده و اثبات کننده ی کمک معیشت خانواده توسط شما آماده کنید و مجدد درخواست بدهید ، اگر نه از طریق ملاقات مردمی نظام وظیفه تهران اقدام کنید.

  113. سلام،پدر من زیر پوشش کمیته امداد هست،سه تا از برادرام سربازی رفتن و یکی دیگه هم بخاطر طرح سه برادری معاف شده،و همشون ازدواج کردن،ایا من میتونم سرپرستی خانواده بگیرم؟

  114. سلام بنده ۲۲سال دارم دانشجو ترم اخر هستم بدون غیبت پدر و مادرم دیسک کمر دارند و پدرم تحت پوشش کمیته هست و ۲۴ماه جبهه هم دارند ایا بنده میتوانم معاف شم در ضمن تک فرزند هستم

  115. سلام من پدر و مادر ندارم دوتا خواهر دارم مجرد هستن تحت پوشش کمیته هستن و سه برادر بزرگتر دارم برادرام همه متاهل هسن سرپرستی خواهرام با منه میتونم برای معافیت اقدام کنم؟

  116. سلام من پدر و مادر ندارم دوتا خواهر مجرد دارم و سه تا برادر بزرگتر دارم خودم هم چهارمی همه متاهل سرپرستی خواهرام هم با منه خواهرام تحت پوشش کمیته هستن میتونم برای معافیت اقدام کنم؟

  117. سلام من فرزند هشتم خانواده هستم و دو برادر دارم که یکی بخاطر معلولیت معافیت پزشکی گرفته و دیگری که کوچکتر از منه رفته خدمت و پایان خدمت داره
    ما از بچگی تحت پوشش کمیته بودیم و الان پدرم هفتاد و دو سالشه و بیماری ای ال اس که یک بیماری نادره داره و مادرم هم شصت سالشه
    من تا سه سال پیش معافیت تحصیلی داشتم و سه سال غیبت دارم
    آیا امکانش هست بتونم از این طریق معافیت بگیرم؟

    1. سلام یکی از شروط گرفتن کفالت نداشتن غیبت است.اگر بتوانید همراه مدارک مستند و دلایل موجه غیبت خودرا موجه کنید ،در اینصورت میتوانید اقدام کنید.

  118. سلام وقت بخیر
    میبخشید پدر بنده ۸۳ سال سن دارند ۳ خواهر دارم که یکیش معلوله چون یه برادر دارم که خدمت رفته قانون ۳خواهری شاملم نمیشه پلیس +۱۰ سوال کردم گفتن چون تحت پوششی میتونی کفالت پدر بگیری ولی کمیته امداد گفت چنین بخشنامه ای نداریم و پدر حتما باید فوت شده باشه یا مادرتون مطلقه باشه حتی با مرکز استانم تماس گرفتند گفتن نمیشه من درصورتی که شما مکررا میفرمایید معافیت کفالت میشه گرفت!

    1. سلام اگر ازکارافتادگی پدر محرز شود و یا تحت پوشش بهزیستی باشند(از نظر جسمانی) میتوانید برای معافیت اقدام کنید.

  119. سلام
    پدر مادر خودم و خواهرم تحت پوشش کمیته امداد هستیم’ پدرم ۸۳سال سن دارند و از کار افتاده ان پلیس +۱۰ شرط معافیت رو مادر طلاق یا ۳ خواهری یا فوت پدر عنوان میکنند و چون یه برادر بزرگتر دارم کفالت پدرو قبول نمیکنند ؟ چطور شما میفرمایید میشه کفالت پدر از کارافتاده گرفت؟

    1. سلام اگر پدر برای شرایط جسمانی تحت پوشش بهزیستی باشند و درجه آن شدید یا خیلی شدید درج شود میتوانید اقدام کنید.

  120. سلام در حین خدمت هستم دوماه خدمت هستم غیبت هم ندارم همه برادر هام هم خدمت رفتن پدرم تحت پوشش کمیته امداد هست میشه معاف کنم خودمو

    1. سلام برای معافیت کفالت داشتن برادر بزرگتر مانع است اما برای کمیته امداد باتوجه به ازکارافتادگی پدر و توانایی ایشان در نگهداری از خود و شرایط موجود بررسی میشود.

  121. سلام من تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هستم تبصره۱۴ اعزامی 82بودم ازخدمت فرار کرد م چندین سال اعتیاد داشتم ولی حالا5ساله پاکم میتونم درخواست معافیت کنم؟؟

  122. سلام بنده سه برادر بزرگتر از خودم دارم که دو تا خدمت نرفتن فقط یکی رفته منو مادرم تحت پوشش کمیته امداد هستیم و متاهل هستم و یک بچه دارم با مادرم زندگی میکنم نامه معافیتم حدود یک ماهه از کمیته امداد به استان زده و جواب نیومده خواستم بگم که ان شاالله معافم ؟!

    1. سلام. اگر غیبت سربازی نداشته باشید تحت شرایط خاصی به شما معافیت مددجویان داده میشود این مسئله نیاز به بررسی چندجانبه دارد برای دریافت اطلاعات کامل با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  123. سلام من مادرم تحت پوشش کمیته امداده و یک برادر بزرگ ترم دارم ک ازدواج کرده و پیش مادرم نیست پدرمم فوت شده خودمم الان سربازم و ۵ ماهه دارم میرم میتونم معافیت بگیرم ؟ و این ک غیبتم ندارم

  124. سلام اگه کمیسیون پزشکی پدر من تایید بکنه برای مثال ۴۵ درصد از کار افتادگی
    میتونم معافیت بگیرم
    یا باید مدتی بگذره؟

  125. سلام من متولد سال ۸۱ هستم و پدرم فوت کرده و سرباز هستم و غیبت هم ندارم دو بردار متاهل هم دارم که سربازی رفتن هر دو و مادرم هم مشکل زانو درد شدید داره میخواستم بدونم میتونم مادرمو عضو کمیته امداد بکنم و هیچ امتیاز و مزایایی نمیخوام .میتونم کفالت بگیرم و نیاز به سابقه یا چیزه دیگه دارم؟؟؟

    1. سلام وقت بخیر با توجه به داشتن برادر بزرگتر نمی توانید کفالت بگیرید

  126. سلام من متولد ۱۳۶۵هستم مادرم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی میباشد متحل هستم ودارای یک‌فززند مادرم به غیر از من فززند دیگری ندارد و با خودم زندگی میکند ایا میتوانم کفالت مادرم را بگیرم معاف بشم غیبت را باید چکار کنم تشکر میکنم راهنمایم کنید

    1. سلام. برای دریافت کفالت مادر حتما باید فرد مشمول غیبت سربازی نداشته باشد ، شما میتوانید برای خرید خدمت اقدام کنید برای دریافت آخرین اخبار از شرایط خرید خدمت با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  127. سلام
    بنده غیبت سربازی ندارم دو تا از برادرانم خدمت سربازی رفتن پدرم هم تحت حمایت کمیته امداد هستن میتونم معافیت بگیرم

    1. سلام. اگر پدر شما به علت یک بیماری تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار گرفته باشند میتوانید برای معافیت کفالت اقدام کنید برای دریافت اطلاعات کامل در زمینه شرایط و مراحل لازم برای دریافت معافیت کفالت با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  128. سلام
    خسته نباشید
    پدرم دیسک کمر و گردن داره ام ار ای گرفته بردم کمیته قراره از ماه جدید پدر و مادرم تحت پوشش قرار بگیرن
    پدرم میخام ببرم کمیسیون پزشکی کمیته امداد که معافیت بگیرم
    امکان داره ؟

  129. سلام، درود و خسته نباشید
    من سال ۹۲ دفترچه پست کردم و به خدمت رفتم ۳ماه آموزشی رفتم بعد آموزشی پدر مت و مادر به خاطر شرایط بی پولی و نداشتن خرج و مخارج و سن بالایی که داشتن نمیتونستن امرار معاش بکنن و به خاطر این شرایط سخت من به خدمت نرفتم و از پدر و مادرم نگه داری کردمو الان در حال حاضر پدرم در بستر مریضی و مادرمم به خاطر مریضی وسواس وفشار خون و دیابت نمیتوانست پدر منو نگه داری بکنن و من به خاطراین شرایط الان نزدیکه به ۸ سال نرفتم سر خدمت ومیخواهم هرچه زود تر تکلیف من مشخص بشه الان پدر من نزدیک به ۸ سال تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هست الان با این اوصاف من میتونم معافیت سر پرست پدر ویا مادر بگیرم

    1. سلام . یکی از شرایط دریافت معافیت کفالت غیبت نداشتن فرد مشمول است ، با توجه به طولانی بودن دوره غیبت به نظر می رسد چاره ای جز رفتن به سربازی ندارید.

  130. سلام خسته نباشی من از طرف کمیته امداد امام خمینی (ره) معافیم را درست کردم حالا استعلام گرفتن که داداش بزرگت معافیت کفالت داره خب داداشم از طریق بابام که سن ۶۰سالی بوده و پول داده که درست شده حالا من چکار باید بکنم من از طرف مادرم و کمیته معافیت خودمو درست کردم

    1. سلام. مشکلی وجود ندارد و شما میتوانید برای کفالت مادر اقدام نمایید

  131. سلام خسته نباشید من 19ساله تمام دارم پدرم دوتا زن داره 68سالشه هم هست از کار افتادگی داره سه برادر هم دارم که سربازی رفتن والان سر خونه زندگی شونن و تحت پوشش کمیته هستیم میخواستم بدونم میتونم معاف شم ممنون میشم جواب بدین

  132. سلام من غیبت ندارم برای سربازی و تحت پوشش کمیته امدادیم برادر بزرگترم رفته سربازی و تموم کرده؛من متاهلم ولی اسم خانمم هنوز نیومده تو شناسنامم میتونم کفالت مادر بگیرم یا متاهلی مانع میشه؟؟

  133. سلام ببخشید من ۲۳ سالمه و تو عقد هستم ولی اسم خانمم نیست توی شناسنامه هنوز؛و اینکه خیلی وقته تحت پوشش کمیته امدادیم و برادر بزرگم خدمتشو تموم کرده؛من هیچ غیبتی ندارم ایا معافیت کفالت مادرم رو میتونم بگیرم یا چون متاهلم مانع میشه؟؟

    1. سلام خدمت شما با توحه به تحت پوشش بودن کمیته امداد می توانید اقدام کنید ، البته اگر مادر شما فاقد سرپرست یا همسر باشد این امکان وجود دارد . با مراجعه به پلیس +۱۰ درخواست را ثبت کنید و بعداز بررسی در کمیسیون جواب نهایی اعلام میشود داشتن همسر مانعی برای کفالت نیست.

      1. چرا اتفاقا متاهل بودن مشمول،مانع معافیت می شود.من خودم دقیقا این شرایط رو دارم.به علت متاهل بودن بهم معافیت نمیدن

  134. سلام و خسته نباشید ، من پدرم قبل وارد غیبت بشم فوت شدن ، و حدود دو سال غیبت دارم و شش ماه هست که تحت پوشش کمیته امدادم ، در خانه فقط من و مادر زندگی می کنیم ، و دوتا برادر دارم که ازدواج کردند و هیچ کدوم از کفالت استفاده نکردند ایا می تونم اقدام کنم به معافیت

    1. سلام ابتدا باید توجیه دوران غیبت داشته باشید و سپس ازطریق (ماده44) یا همان مددجویان کمیته امداد برای کفالت دائم مادر اقدام کنید

    2. سلام من فرزند هشتم خانواده هستم و دو برادر دارم که یکی بخاطر معلولیت معافیت پزشکی گرفته و دیگری که کوچکتر از منه رفته خدمت و پایان خدمت داره
      ما از بچگی تحت پوشش کمیته بودیم و الان پدرم هفتاد و دو سالشه و بیماری ای ال اس که یک بیماری نادره داره و مادرم هم شصت سالشه
      من تا سه سال پیش معافیت تحصیلی داشتم و سه سال غیبت دارم
      آیا امکانش هست بتونم از این طریق معافیت بگیرم؟

      1. سلام یکی از شروط گرفتن کفالت نداشتن غیبت است.اگر بتوانید همراه مدارک مستند و دلایل موجه غیبت خودرا موجه کنید ،در اینصورت میتوانید اقدام کنید.

  135. باسلام و خسته نباشید پدر ومادرم و برادر ۱۱ساله ام تحت پوشش کمیته امداد مددجو هستن میخاستم ببینم میتونم کفالت برادر صغیر زیر ۱۸ساله رو بگیرم ممنون

    1. سلام در صورتی که پدر شما زنده هستند و از کار افتاده نیستند شما نمی توانید کفالت برادر را به عهده بگیرید.

      1. سلام متولد ۶۲ هستم پنج برادر بالای ۳۷ سال هستیم مادرم تحت پوشش کمیته امام میباشد پدر هم سال ۹۲ فوت کرده ایا به دل خاه مادر میتواند منرو معاف کند مقطع درسی هم زیر سیکل ممنون

        1. سلام. باتوجه به اینکه شما تک پسر بالای 18 سال نیستید و براداران دیگری هم دارید و شما الان 38 ساله می باشید و حتما دارای غیبت هم هستید نمی توانید از شرایطظ کفالت مادر استفاده کنید

  136. باسلام پدر ومادر من و برادر۱۲ساله من تحت پوشش کمیته امداد مددجو هستن منم دانشجو هستم باید برم خدمت میشه کفالت برادر ضمیر زیر ۱۸سال و بگیرم معاف شم

  137. باسلام و خسته نباشید پدرومادرم و برادر۱۱ساله من تحت پوشش کمیته امداد مددجو هستن من میتونم کفالت برادر ضغیر که سنش زیر ۱۸ساله اقدام کنم من ۲۱ساله دانشجو غیبت سربازی ندارم ولی برای اینکه غیبت نکنم باید اقدام کنم باتشکرفروان ممنون

    1. سلام. درخواست معافیت کفالت با توجه به شرایط متععدی سنجیده می‌شود در صورت داشتن شرایط میتوانید برای دریافت آن اقدام کنید اگر شرایط دریافت کفالت پدر را دارید ابتدا از این طریق اقدام کنید برای دریافت اطلاعات کامل میتوانید با مشاوران ما در مرکز در تماس باشید.

  138. سلام شخصی هستم ازدوسالگی فرزندطلاق تحت حمایت بهزیستی قرارگرفتم درسن ۱۹سالگی ازدواج کردم ودارای دوفرزن پسر وبیماری اعصاب وروان گرفتم وتوان کارکردن راندارم وبعلت مستاجربودن ووضعیتی که داشتم تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفتم والان ۳۶سال سن دارم و۱۶سال غیبت ازخدمت سربازی دارم مادرم هم فاقد شوهر وتحت پوشش کمیته امداد می باشد ایا می توانم از معافیت استفاده کنم

    1. سلام ابتدا باید توجیه غیبت کنید اگر پذیرفته شد در صورتی که تنها فرزند ذکور خانواده باشید می توانید برای معافیت کفالت مادر اقدام نمایید

  139. سلام من متولد ۸۰ خستم پدر و مادرم تحت پوشش کمیته امداد هست یک برادر که دور از ما زندگی میکند و ۳ خواهر دارم پدرم هم ۶۱ سال داره در دوران جنگ فراموشی زیاد داره از پزشک قانون خواستم بدونم ایا میتوانم معافیت کمیته امداد بگیرم؟

    1. سلام بله شما میتواتید در صورت کارافتادگی پدرتون ،کفیل پدرتون بشین

  140. سلام
    پدر و مادرم حدود یک ماه از هم جدا شدن
    من بهمن ماه درسم تموم میشه و مشمول خدمت میشم
    اگه الان مادرم تحت پوشش کمیته با بهزیستی قرار بگیره تا آخر بهمن میتونم برای معافیت اقدام کنم ؟
    یعنی راهی هست که بتونم معافیت بگیرم
    پسر بزرگ خانواده هستم و با مادرم زندگی میکنم دوتا داداش دیگه هم دارم که یکی ۱۲ سال و اون یکی ۲۰ سالش هست
    خودم هم ۲۴ هستم و بهمن ماه درسم تموم میشه

      1. برای ایشان معافیت موقت در نظر نمیگرند؟
        که بعد از دوسال معافیت دائم تعلق بگیرد؟!

  141. سلام و خسته نباشید بنده 29 سال سن دارم و پدرم از دنیا رفته و ی مادر 65 ساله و 4 خواهر مجرد در خانه دارم و تحت پوشش کمیته امداد هستیم و دو برادر بزرگتر از خودم دارم که به خدمت سربازی رفتن ولی مجرد هستن به دلیل نداشتن شغل و تنها سرپرست خانواده هستم ایا به من کفالت مادری و سه خواهری تعلق میگیره یا نه تشکر 🌹 🌹

    1. سلام.بله می توانید از طریق ماده ۴۴ یا همان مددجویان کمیته امداد برای معافیت دائم اقدام نمایید

  142. سلام.ببخشید من متولد 77 هستم و لیسانم رو گرفتم و پدرو مادرم تحت حمایت کمیته امداد هستند و هردو کار افتاده و توانایی کار کردن هم ندارند و دو برادر بزرگتر هم دارم ولی اینجا زندگی نمی کنند من میتونم معافیت بگیرم و از آنها مراقبت کنم

    1. سلام،بله در شرایط خاص میتوانین کفالت بگیرید.برای اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید

  143. باسلام شما گفتید که برای معافیت سه خواهری کمیته امداد باید حداقل 6 ماه بگزره کمیته میگه 6ماه اما نظام وظیفه میگه 12ماه باید بگزره

  144. سلام من 19 سالمه چند روزه به خدمت اعزام شدم پدرم معلولیت شنوایی دارد و تحت پوشش بهزیستی است آیا میتوانم برای معافیت اقدام کنم تا الان اطلاعی نداشتم اعزام شدم آیا معاف میشم

    1. سلام. بله در حین خدمت میتوانید درخواست معافیت کفالت خود را ارائه دهید برای اطلاع دقیق از مراحل و شرایط طرح درخواست با کارشناسان ما در مرکز در تماس باشید

  145. سلام ، من متولد ۷۹ هستم و دوسال میشه که مدرسمو تموم کردم،پدرم ۷۵ سالشه و چند ساله که تحت پوشش کمیته امداد هست، چند برادر بزرگتر دارم که متاهل هستن و ویرایش خودشون زندگی میکنند ،من پیش پدر مادرم زندگی میکنم و از اونا مراقبت میکنم آیا امکانش هست معافیت بگیرم؟ ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

  146. سلام من تک پسر خانواده وپدرم‌تحت پوشش کمیته امداد هست وسه خواهر دارم ودر حال حاضر در خدمت مقدس سربازی بسر مبرم ایا معافیت کفالتی شاملم میشود

  147. سلام
    بنده 20سالمه و دانشجوهستم، 5تاخواهر دارم و بردارهم ندارم وپدرم مددجوی کمیته امداد هست، 54سالشه، برای معافیت اقدام کردیم اما کمیته به ما معرفی نامه نداد برای نظام وظیفه گفت به دلیل تبصره 14 آیا همچین چیزی قانونی هست

  148. سلام
    بنده تک پسرخانواده هستم و 5خواهر دارم و پدر بنده مددجوی کمیته امداد هست اما با این حال کمیته، معرفی نامه به بنده نداد برای معافیت، چونکه گفتن پدرت سنش بالا نیست اما تو اصل قانون گفته که پدر حتما باید تحت پوشش باشد و شرایط جسمانی وی مورد بررسی قرار نمی گیرد.آیا این دلیل قانونیه

    1. سلام اگر پدر شما از کار افتاده یا بیماری خاصی ندارد شما نمیتوانید معافیت بگیرید.

  149. با سلام
    خانواده ما تحت پوشش کمیته امداد ۲تا خواهر دارم یکی بزرگ ازدواج کرده یکی هم کوچیک ۸سالش پدر من از نخاع قلب اعصاب مشکل داره دکتراش هم اعلام کردن از کار افتاد نامه دادن ۵سال دارم خرج خونه میدم ۲۰سالمه اضافه خوردم متاسفانه اگر بتونم ثابت کنم کمک خرج بودم امکان هست کفالت بگیرم لطفا اگر میشه کمک کنید

  150. سلام خسته نباشید
    ببخشید میگم اگه از کار افتادگی پدر تو کمیته امداد تایید بشه برای گرفتن کفالت پدر
    باید بیمارستان نظام وظیفه هم از کار افتادگی پدر تایید بکنه؟

  151. سلام بنده پدرم از کار افتاده تحت پوشش کمیته امداد هستن و بقیه افردا خانواد ازدوج کردن تک داداشم خدمت رفته کارت گرفتن الان ازدواج کردن در حال حاظر من سرپرست خانواده هستم ایا میتوانم معافیت بگیرم ؟

    1. سلام. بله تحت شرایط خاصی میتوانید برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید برای دریافت اطلاعات کامل با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  152. سلام خسته نباشید بنده پدر و مادرم تخت پوشش کمبته امداد هستن و پدرم عمل باز قلب داشته من چهار تا برادر دارم هر چهار تا خدمت کردند من مبتونم معاف بشم خیلی درگیر این مسئله هستم در ضمن من برادر چهاروم هستم که سه برادر بزرگتر از خودم خدمت کردند و برادر کوچیک هم خدمت کرده لطفا راه حل بدید

    1. سلام. دریافت معاافیت کفالت در شرایط شما به عوامل متعددی وابسته است برای بررسی همه جانبه موضوع با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  153. سلام من یک خواهر معلول جسمی دارم و تحت پوشش بهزیستی می باشد .یک برادر دارم

    و برادرم به خدمت سربازی رفته و سربازی رو تمام کرده

    من میتونم از طریق خواهرم معاف بشم ؟

  154. سلام بنده ۱۸ سال سن دارم و پدرم معلول و قطع نخا است و تحت حمایت سازمان بهزیستی هستیم بنده تک فرزند پسر هستم و دوتا خواهر بزرگ تر از خود دارم خواستم بدونم از کجا باید شروع کنم و اینکه معافیت میتونم بگیرم

    1. سلام بله میتوانید معافیت کفالت پدر از کارافتاده راداشته باشید
      میتوانید مدارک تحصیلی خودرا به همراه مدارک از کارافتادگی پدر به پلیس به علاوه ده ببرید میتوانید بامشاوران ما تماس بگیرید

  155. سلام خسته نباشید
    من متولد ۸۲ هستم و غیبت سربازی ندارم
    پدرم زن دوم گرفته ایا اگه مادرم طلاق بگیره
    و تحت پوشش کمیته قرار بگیره من میتونم برای معافیت موقت که بعد ۳۰ ماه بشه دائم اقدام کنم؟

    1. سلام و خسته نباشید ، من پدرم قبل وارد غیبت بشم فوت شدن ، و حدود دو سال غیبت دارم و شش ماه هست که تحت پوشش کمیته امدادم ، در خانه فقط من و مادر زندگی می کنیم ، و دوتا برادر دارم که ازدواج کردند و هیچ کدوم از کفالت استفاده نکردند ایا می تونم اقدام کنم به معافیت

      1. سلام ابتدا باید توجیه دوران غیبت داشته باشید و سپس ازطریق (ماده44) یا همان مددجویان کمیته امداد برای کفالت دائم مادر اقدام کنید

  156. سلام من و خانوادم تحت پوشش کمیته امدادیم و پدر و مادرم هم هر دو از کار افتاده و یه برادر ۱۲ ساله دارم و غیبت هم ندارم. میخواستم بدونم می تونم کفالت پدر یا مادر رو بگیرم؟

    1. سلام بله میتوانید برای معافیت کفالت اقدام کنید.

      1. سلام متولد ۶۲ هستم پنج برادر بالای ۳۷ سال هستیم مادرم تحت پوشش کمیته امام میباشد پدر هم سال ۹۲ فوت کرده ایا به دل خاه مادر میتواند منرو معاف کند مقطع درسی هم زیر سیکل ممنون

        1. سلام. لباتوجه به اینکه شما تک پسر بالای 18 سال نیستید و براداران دیگری هم دارید و شما الان 38 ساله می باشید و حتما دارای غیبت هم هستید نمی توانید از شرایطظ کفالت مادر استفاده کنید

  157. سلام من تحت پوشش کمیته امدادهستم و پدرم فوت کرده ولی غیبت دارم الان هم درحال خدمت هستم و غیبتم را سپری کردم آیا معاف میشوم

    1. سلام شما میتوانستید غیبت خود را توجیه کنید ودرصورتی که تنها پسر خانواده باشید معافیت کفالت مادر بگیرید ویا اگر مادر تحت پوشش کمیته یا بهزیستی باشد میتوانستیدبرای معافیت اقدام کنید

  158. سلام
    معافیت کفالت مادر برای تک پسری که پدر تازه فوت کرده باشه کارتش موقت میش به مدت ۳۰ ماه
    میخواستم بدونم کمیته امداد اگه ۵.۶سال ثبت داده باشیم
    معافیت کفالت مادر از کمیته امداد دائم هست یامثل شرایط عادی کارت مپقت صادر میشه

    1. سلام درصورت نداشتن غیبت معافیت دائم می گیرید.

  159. سلام خسته نباشید
    پدر و مادر و خود من تحت پوشش کمیته هستیم
    یه برادر متاهل هم دارم که غیبت سربازی داره
    پدرم دیسک کمر و گردن شدید داره که توی ام ار ای نشون داده
    البته پدرم زن دوم هم گرفته که اون زنه داره خرج بابای منم میده و بابام نمیتونه کار کنه برادرم هم توی انور خودش مونده
    به نظرتون میتونم معافیت بگیرم ؟

    1. سلام چون تحت پوشش کمیته هستید و اگر پدر ازکارافتادگی باشنددرصورت نداشتن غیبت میتوانید معافیت بگیرید.

  160. سلام وقت بخیر من تحت پوشش کمیته امدادهستم بخاطراینکه پدرم ازکارافتاده هستش برادربزرگم خدمت رفته تمام کرده یک برادرم هم ازخدمت فرارکرده.ایا من میتونم معافیت کمیته امدادبگیرم یاخیر؟

  161. سلام ۲۴ سالمه و پدرم ۶۸ سالشه و تحت پوشش کمیته امداد هستیم سه برادر دارم ک هرسه سربازی رفتن و دوتاشون ازدواج کردن
    میتونم معافیت بگیرم؟؟

  162. سلام . من یک ماه دیگه سنم ۱۸ میشه و پدرم بیماری آسم و عمل ریه انجام دادن چند سال قبل و ۶ . ۷ سال هم میشه عضو کمیته امدادیم و پدرم بیماری قلبی هم دارن و ۵۰ سالشونه وخودشون هم به خاطر مریضیشون معافیت گرفتن ولی مدارک عملشون زیر آوار مونده تو زلزله و تک فرزند پسر منم و قصد ادامه تحصیل و رفتن به دانشگاه رو هم دارم میخواستم بدونم اگه شامل معافیت میشم و میتونم معافیت بگیرم اقدام کنم برای معافیت بعد درس بخونم ممنون میشم کمک کنید

    1. سلام معافیت کفالت هیچ خلل با درس خوندن شما ندارد

  163. سلام چه مدتی باید از تحت پوشش شدن خانواده بگذره ک کمیته امداد برای معافیت سه خواهری و تک پسری موافقت کند ؟؟ینی حداقل زمان لازم از تحت پوشش شدن خانواده چقد هست برای درخواست معافیت ؟؟؟

      1. سلام می رم متولد 1357است خدمت سربازی نرفته در بهزیستی پرونده نانوایی خفیف داره وبه بچه معلول هم داریم ایا معاف میشه ممنون میشم جواب بدی

  164. سلام بنده ۲۶ سالمه یه واحد مونده ب فوق دیپلم بگیرم رشته روانشناسی تحت پوشش کمیته امداد هم هستم برادر بزرگم معافیت گرفته با این شرایط میشه امریه گرفت یا کفالت مادر بگیرم معاف شم از خدمت

  165. سلام پدرم ۴۶ سالشه دیسک کمر داره و از کار افتاده هست تحت پوشش کمیته هم هستیم و یه خواهر متآهل و یه برادر ۱۰ ساله دارم خودمم ۸ ماهه در حال خدمتم میتونم کفالت بگیرم

  166. سلام پدرم 52 سالشه ولی به خاطر کمرش که شکستگی دارن تحت پوشش کمیته امدادن البته 6 ماه رفتن
    خودمم تک پسرم یه خواهر دارم ازدواج کردن
    تا 7 ماه دیگه هم معافیت تحصیلی دارم به نظرتون میتونم کفالت بگیریم راهنمای کنید ممنون از سایت خوبتون

    1. سلام در صورت اینکه پدر شما نیاز به نگهداری و مراقبت داشته باشند بله میتوانید

  167. سلام من کارت معلولیت دارم مشکل شنوایی و گفتاری دارم شدت معلولیتم متوسط لیسانس هم دارم تحت پوشش بهزیستی هم هستم آیا معاف میشم؟؟

      1. سلام متولد ۶۲ هستم پنج برادر بالای ۳۷ سال هستیم مادرم تحت پوشش کمیته امام میباشد پدر هم سال ۹۲ فوت کرده ایا به دل خاه مادر میتواند منرو معاف کند مقطع درسی هم زیر سیکل ممنون هیچ سوالی هم نفرستادم نمیدونم واسه چی ثبت نمیشه

        1. سلام. لباتوجه به اینکه شما تک پسر بالای 18 سال نیستید و براداران دیگری هم دارید و شما الان 38 ساله می باشید و حتما دارای غیبت هم هستید نمی توانید از شرایطظ کفالت مادر استفاده کنید

  168. سلام ببخشید من ی برادر دارم تخت پوشش بهزیستی هست و فاقد پدر هستم و مادرم هم تحت پوشش کمیته امداد هستش ایا من میتونم معافی بگیرم

      1. باسلام ایا چون مادرم تحت پوشش کمیته امام هست و۳۸ سال دارم وچهار برادر بزرگتر هم دارم که یکی خدمت رفته ویکی معافیت رهبری دارد متولد پایین ۵۴ بوده ایاچون پدرم سال ۹۲ فوت شده میتوانم معاف شوم از طرف کمیته (تمامی اعضای کمیته هم تایید کرده اند وفرستاده اند اداره کل

        1. سلام. باتوجه به اینکه شما 4 برادر بزرگتر سالم دارید و همچنین شما تا الان حتما غیبت خورده اید نم توانید برای کفالت مادر اقدام کنید

  169. سلام خسته نباشید میخواستم بدونم بعد از کفالت گرفتن پرونده مادر از کمیته امداد بسته میشود؟

  170. سلام من 23سالمع پدرم 95سالشه تحت کمیته امداد و یع برادر کوچکتر دارم که 20سالشه واون داره ادامه تحصیل میدع میتونم معافیت بگیرم؟

      1. سلام پدرم بیماری ضعف عضلانی داره درصد بیماریش متوسط است من در حال خدمت هستم آیا میتوانم معاف شوم و تحت پوشش بهزیستی هست پدرم

        1. سلام اگر که پدر شما دارای شرایط خاصی باشد در این ضعف عضلانی که نتواند از خود مراقبت کند یا نیاز به نگهداری باشد و شرایط خاصی در این بیماری در حال تجربه کردن باشد می توان گفت که وی باید دارای کفالت فرزندان باشد پس با توجه به ماده ۶ و ۹ بهزیستی میتوانید اقدام کرده و کفالت پدر را گرفته و معافیت را کسب کنید

  171. سلام وقت بخیر پدر من بالای 80سالش هست واز کار افتاده هست و تحت پوشش کمیته امداد برادران و خواهرام هم ازدواج کردن همشون و تنها من با پدر مادرم زندگی میکنم ایا شانسی برای معافیت دارم؟

    1. با سلام اگر تحت پوشش کمیته هستند بله .اما به صورت کل با داشتن برادر نمیتوان کفالت گرفت .

      1. سلام متولد ۶۲ هستم پنج برادر بالای ۳۷ سال هستیم مادرم تحت پوشش کمیته امام میباشد پدر هم سال ۹۲ فوت کرده ایا به دل خاه مادر میتواند منرو معاف کند مقطع درسی هم زیر سیکل ممنون هیچ سوالی هم نفرستادم نمیدونم واسه چی ثبت نمیشه

        1. سلام. لباتوجه به اینکه شما تک پسر بالای 18 سال نیستید و براداران دیگری هم دارید و شما الان 38 ساله می باشید و حتما دارای غیبت هم هستید نمی توانید از شرایطظ کفالت مادر استفاده کنید

          1. سلام سن ۱۳۵۵ دارایسه‌ فرزن هستم وضع مالیم خوبنیست میخوام مددجو باشم ازمبرگ معافیت میخوان ولی من نتونستم برم سربازیبه خاطر مشکلخوانوادگی لطفا کمک کنید

          2. سلام وقت بخیر با توجه به قانون جدید میتوانید معافیت رایگان دایم بگیرید .

          3. سلام سن ۱۳۵۵ دارایسه‌ فرزن هستم وضع مالیم خوبنیست میخوام مددجو باشم ازمبرگ معافیت میخوان ولی من نتونستم برم سربازیبه خاطر مشکلخوانوادگی لطفا کمک کنید

          4. سلام وقت بخیر با توجه به قانون جدید میتوانید معافیت رایگان دایم بگیرید .

  172. سلام من چند ماه مانده تا ۱۸ تمام بشوم بنده تک فرزند پسر هستم و پدرم معلولیت جسمی دارد و قطع نخاع است و تحت پوشش بهزیستی است آیا می توان از معافیت برخودار شد

      1. سلام می رم متولد 1357است خدمت سربازی نرفته در بهزیستی پرونده نانوایی خفیف داره وبه بچه معلول هم داریم ایا معاف میشه ممنون میشم جواب بدی

      2. سلام پدرم بیماری ضعف عضلانی داره درصد بیماریش متوسط است من در حال خدمت هستم آیا میتوانم معاف شوم و تحت پوشش بهزیستی هست پدرم

        1. سلام اگر که پدر شما دارای شرایط خاصی باشد در این ضعف عضلانی که نتواند از خود مراقبت کند یا نیاز به نگهداری باشد و شرایط خاصی در این بیماری در حال تجربه کردن باشد می توان گفت که وی باید دارای کفالت فرزندان باشد پس با توجه به ماده ۶ و ۹ بهزیستی میتوانید اقدام کرده و کفالت پدر را گرفته و معافیت را کسب کنید

    1. سلام و علیکم من مادرم طلاق گرفته و تحت پوشش بهزیستی است ولی شدت معلولیتش متوسط میباشد میتونم کفالتو بگیرم

        1. سلام متولد61هستم 4خواهر دارم دوتا ازدواج کردن تحت پوشش کمیته امداد هستیم آیا راهی برای معافیت دارم

  173. سلام من 25سالمه معافیت تحصیلی گرفتم دوتا برادر دارم که ازدواج کردن یکی رفته خدمت پدرم بالای75 سالش است تحت کمیته امداد سه خواهر کوچکتر دارم میتوانم معافیت بگیرم

      1. باسلام ایا چون مادرم تحت پوشش کمیته امام هست و۳۸ سال دارم وچهار برادر بزرگتر هم دارم که یکی خدمت رفته ویکی معافیت رهبری دارد متولد پایین ۵۴ بوده ایاچون پدرم سال ۹۲ فوت شده میتوانم معاف شوم از طرف کمیته (تمامی اعضای کمیته هم تایید کرده اند وفرستاده اند اداره کل وتابه حال چیزی یا سوالی نفرستادم ممنون میشم جکابمو بدین

        1. سلام. باتوجه به اینکه شما 4 برادر بزرگتر سالم دارید و همچنین شما تا الان حتما غیبت خورده اید نم توانید برای کفالت مادر اقدام کنید

  174. سلام بنده تک فرزند هستم و پدر و مادر دچار دیسک کمر هستند و پدر تحت پوشش کمیته ایا بنده میتوانم کفالت بگیرم

    1. سلام بله ولی وقتی کفالت بگیرید پدر از زیر پوشش کمیته درمیاد

  175. سلام
    وقتتون بخیر بنده تک فرزندم هستم و پدر و مادرم تحت پوشش کمیته امدادن ، پدر از کار افتاده است.
    می تونم معاف بشم و کفالت بگیرم؟
    ممنون میشم.

  176. سلام
    من 22سالمه دانشجو هستم و سه تا برادریم ک دوتاشون رفتن خدمت و متاهلن ،پدر من 70سالشه و عضو کمیته امداد هستش که توان کار کردن ندارم ی خواهره مجردم دارم

  177. پدر من ۷۰سالشه و عضو کمیته امداد هستش و سه تا برادریم اون دوتا رفتن خدمت سربازی و متاهلن منم ۲۲سا

    1. با سلام معافیت مددجویان به شما تعلق میگیرد پدر خود میتواند کفیل خود را انتخاب کند.

  178. سلام
    پدرم عضو کمیته امداد هستش و سنش 70ساله
    سه تا برادریم ک دوتا رفتن خدمت منم 22سالمه دانشجوم پدرم توان کار کردن نداره
    آیا معافیت کمیته امداد به من تعلق میگیره؟؟

    1. با سلام معافیت مددجویان به شما تعلق میگیرد پدر خود میتواند کفیل خود را انتخاب کند.

    2. سلام من پدرم فوت کرده تحت پوشش کمیته هستیم غیبت دارم ۲۹سالمه میتوانم خرید خدمت بکنم

      1. سلام
        فعلا که شرایطتان کافی نیست و سایت خرید هم بسته است

        1. سلام بنده پدرم از کار افتاده تحت پوشش کمیته امداد هستن و بقیه افردا خانواد ازدوج کردن تک داداشم خدمت رفته کارت گرفتن الان ازدواج کردن در حال حاظر من سرپرست خانواده هستم ایا میتوانم معافیت بگیرم ؟

          1. سلام. بله تحت شرایط خاصی میتوانید برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید برای دریافت اطلاعات کامل با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  179. ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++سلام بنده 23 ساله متاهل ( تو عقد هستم ) و دانشجو و اينکه بنده غيبتي از بابت نظام وظيفه ندارم…داراي دو برادر بزرگتر که خدمت را گذرانده اند..
    پدر بنده به رحمت خدارفته و مادرم به تنهايي تحت پوشش کميته امداد ميباشند..
    ايا با اين وجود به من معافيتي تعلق ميگيرد؟؟؟؟چگونه و چه کاري بايد انجام بدم؟؟؟؟ممنون ميشم اگه پاسخ بنده رو کامل و جامع بدين..!!!!!!!!!!!!

    1. سلام باید دقیق تر شرایط شما بررسی شود اما به صورت کلی بله

  180. سلام بنده ۲۳ ساله متاهل ( تو عقد هستم ) و دانشجو و اینکه بنده غیبتی از بابت نظام وظیفه ندارم…دارای دو برادر بزرگتر که خدمت را گذرانده اند..
    پدر بنده به رحمت خدارفته و مادرم به تنهایی تحت پوشش کمیته امداد میباشند..
    ایا با این وجود به من معافیتی تعلق میگیرد؟؟؟؟چگونه و چه کاری باید انجام بدم؟؟؟؟ممنون میشم اگه پاسخ بنده رو کامل و جامع بدین..!!!!!!!!!!!!

    1. سلام دوست عزیز
      با سلام جواب شما بسیار طولانی است و باید کاملا شرابطتتان بررسی شود .تماس بگیرید .

  181. سلام روز بخیر من تنها پسر خانواده هستم و پنج تا خواهر دارم پدرم ۶۳ سالشه چهار ماه هست که عضو کمیته امداد شده ایا معافیت سه خواهری به من تعلق میگیره؟

    1. سلام. معمولاً سه خواهری و چند برادری دیگر اجرا نمی شود اما چون پدر عضو کمیته هستند و بیماری دارند برای کفالت اقدام کنید.

  182. سلام بنده دانشجو هستم پدرم و مادرم و خودم تحت پوشش کمیته هستیم پدر دیسک کمر و مفصل زانو هاش ساییده و دکترا گفتن قابل ترمیم نیست و پدر چشمایش را بخاطر اب مروارید عمل کرده و مادرم هم دیابت و چربی دارد . پدرم ۶۹ سالش و مادرم ۵۹ سالش هست و ۹ فرزند هستیم که ۷ تا از انها ازدواج کرده اند و من و برادرم که او هم بالی ۱۸ سال است و سربازی کرده است ایا من شامل چه معافیتی میشوم

    1. سلام، هیچ گونه معافیتی به شما تعلق نخواهد گرفت

  183. سلام من 22 سالمه در حال تدریسم پدرم زمانی فوت کرده که من سنم زیر 18 بوده الا سه تا برادر بزرگتر از خودم دارم و یه داداش کوچیک تر از خودم و چند ساله هم تحت پوشش کمیته هستیم آیا میتونم معافیت رو از طریق کمیته بگیرم ؟

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه خیر. تنها راه استفاده از ماده 6 بهزیستی است.برای برسی دقیق تر با مشاورین تماس بگیرید

  184. من ۳۰ سالمه، یه ساله رفتم خدمت، بابام ۶۳ سالشه و تحت پوشش کمیته امداد، دو تا برادر دارم یکیش به خاطر مشکلات اعصاب و روان تحت پوشش بهزیستی هست خواستم ببینم میتونم با توجه به بند ۶ برای معافیت ادامه خدمتم اقدام کنم یا نه؟

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به معافیت ماده 6 میتوایند اقدام کنید.در صورتی که غیبت نخورده باشید

  185. سلام من پدر ومادرم ۴ساله از هم جداشدن ومادرم ازدواج نکرده
    من خودم متاهلم وخانمم بارداره مادرم پیش خودم زندگی میکنه ومریضی قند وچربی واعصاب داره آیا میتونم معافیت موارد خاص یا کفالت بگیرم درکل معافیت بهم میخوره

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت وجود غیبت خیر مقدور نیست

      1. سلام می رم متولد 1357است خدمت سربازی نرفته در بهزیستی پرونده نانوایی خفیف داره وبه بچه معلول هم داریم ایا معاف میشه ممنون میشم جواب بدی

  186. سلام پدرمن ۱۵ ساله فوت کرده و سرپرست خانواده اس و از اون موقع تحت پوشش کمیته امداد هستیم و فقط دو برادر هستیم. که برادر بزرگم در زمان مشمولی معافیت کفالت مادرم رو گرفته البته از کمیته امداد نگرفته و حالا برادرم تحت پوشش نیست و ازدواج هم نکرده آیا من می تونم از طریق کمیته امداد معافیت بگیرم ؟ خیلی ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      خیر .یک بار کفالت گرفته شده است

  187. سلام پدر من زیر پوشش کمیته هست ایا من میتوانم از خدمت معاف بشم؟

    1. سلام دوست عزیز
      شرایط متفاوتی برای معافیت وجود دارد برای بررسی دقیق تر با مشاورین تماس بگیرید

  188. سلام پدر من تحت پوشش کمیته امداد هست من میتونم معاف بشم؟

    1. سلام دوست عزیز
      شرایط متفاوتی برای معافیت وجود دارد برای بررسی دقیق تر با مشاورین تماس بگیرید

  189. سلام پدر من سه ساله فوت کرده و مادرم تحت پوشش کمیته امداد هست چهار تا برادر دیگه دارم که سه تای آنها خدمت کرده و یکی از معافیت کفالت پدر (ناشنوایی) گرفته من الان دانشجو هستم می توانم برای معافیت اقدام کنم

    1. سلام دوست عزیز
      باتوجه به وجود برادران بزرگ تر فقط از راه ماده 6 بهزیستی امکان دارد

  190. سلام بنده فقط یک خواهر دارم که معلول شدید جسمی ذهنی است و خودم تنها پسر خانواده هستم آیا معاف میشم؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت عضویت پدر در کمیته امداد امکان دارد

  191. سلام من 10ساله ترک خدمت کردم بعد از اموزشی 2ماه هم خدمت کردم به خاطر مریضی برادر که چند ماه بعد فوت کرد ومریضی پدرم که اون هم فوت کرد وکم بینای مادرم که 55سالشه والان هم متاهل دارای 2فرزند هستم. والان هم مشکلات مالی دارم .راهنمایی باتشکر

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه راهی جز معافیت از طریق بیماری و یا ادامه خدمت وجود ندارد

  192. سلام من پدرم فوت کرده مادرم تحت موشش کمیته امداده برادر بزرگترم ازدواج کرده منو مادرم باهمیم پدرم زنده بود برادرم معافیت پزشکی گفرت میخواستم بدونم میتونم‌معافیت بگیرم بعد این که ۶ ماه اضاف خدمت خوردم متولد1399/5/29هستم سال 1399/9/1اعژام شدم دوره اموزشیم بعد اینکه میخواستم بدونم‌چیکار کنم‌معاف بشم ایا باید ۶ ماه اضاف خدمتم بکشم‌پر کنم بعد واس معافی اقدام کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      به علت داشتن غیبت متاسفانه معافیت مقدور نیست. برای برسی دقیق شرایط خود با مشاوران تماس بگیرید

      1. سلام دوست عزیز شما گفتید ک در شرایطی ک‌پدر نبوده خوب پدر من ۷ ساله ک فوت شده از اونورم من قبل اینکه ب سن ۱۸ سالگی برسم شرایط معافی داشتم دوست عزیز سردار کمالی گفته ک کسایی ک در قبل اینکه ب سن ۱۸ سالگی برسن شرایط معافی دارن معاف میشن حتی غیبت داشته باشد

        1. سلام دوست عزیز
          در صورت داشتن غیبت به پرونده رسیدگی نمیشود

          1. درسته خوب من باید ۶ ماه خدمت کنم اضافمو بکشم بعد واس معافیم اقدام کنم درسته چون نیرو انسانی اینو میگه همه میگن

        2. سلام من پدر ومادرم ۴ساله از هم جداشدن ومادرم ازدواج نکرده
          من خودم متاهلم وخانمم بارداره مادرم پیش خودم زندگی میکنه ومریضی قند وچربی واعصاب داره آیا میتونم معافیت موارد خاص یا کفالت بگیرم درکل معافیت بهم میخوره

          1. سلام دوست عزیز
            در صورت وجود غیبت خیر مقدور نیست

  193. س پدر من بالا شصت سال و تحت پوشش کميته امداد هستن آیا من ميتونم توجیه غیبت کنم تا بتونم400کنکور بدم یا نه
    لطفا کمک کنید
    برادرم هم تحت پوشش بهزیستی هست

    1. سلام دوست عزیز
      توجیه غیبت بستگی به شرایط تخصصی شما دارد برای بررسی بیشتر تماس بگیرید

  194. سلام ما دو برادر هستیم بالای 18 سال و از طلاق پدر و مادرم 4 ساله میگذره و مادرم سرپرست خانوار حدود 1 سال هست تحت پوشش کمیته امداد هستن. ایا من میتونم برای معافیت اقدام کنم یا باید صبر کنم دو سال از تحت پوشش کمیته امداد بودن مادرم بگذره ؟

    1. سلام دوست عزیز
      یگانه برادر بالای 18 سال از شرایط اصلی است مقدور نیست.

      1. سلام مجدد .خب مگه با این که دو برادریم از قانون معافیت مددجویان نمیتونم استفاده کنم؟ سوال من اینه که برای استفاده از کفالت مددجویان از تحت پوشش کمیته امداد بودن مادرم چقدر باید گذشته باشه؟(مادرم 1 سال است که تحت پوشش کمیته هستن)

        1. سلام دوست عزیز
          با ماده 6 بهزیستی فقط یکی از برادران معاف خواهد شد

  195. سلام برای معافیت کفالت مادرکه پدر فوت کرده باشد. فقط مادرتحت پوشش کمیته امداد باشدیا فرد مشمول هم باید تحت پوشش باشد و مدت زمان تحت پوشش بون چند ماه باشد تا ما برای معافیت اقدام کنیم.

  196. سلام وقت بخیر..سوال داشتم خدمتتون که پدر بنده فوت شدن و مادر بنده تحت پوشش کمیته هستند و خود بنده متاهل ولی تحت پوشش نیستم و درحال تحصیل هستم..دو تا از برادران بنده هم خدمت را گذرانده اند و همچنین متاهل میباشند..آیا معافیت کمیته امداد با این شرایط به اینجانب تعلق میگیرد؟وچگونه؟؟..ممنون میشم اگه به این پرسش پاسخ داده شود..

    1. سلام دوست عزیز
      با ماده شش بهزیستی اقدام کنید

      1. خیلی ممنون از پاسخ شما..فقط اینکه بنده گفتم تنها مادرم تحت پوشش کمیته امداد هستند…و اینکه تحت پوشش بهزیستی نیستند!!!!! لطف میفرمایید راهنمایی کنید روال کار چطور باید انجام شه؟؟؟؟(برای تحت پوشش بودن بهزیستی آیا نباید معلولیت یا ناتوانی خاصی داشت؟؟؟آیا فاقد همسر بودن مادر کفایت میکند؟؟؟)

        1. سلام . برای گرفتن معافیت از طریق کمیته امداد هم میشود اقدام کرد و نیازی به عضویت مجدد در بهزیستی نیست.

  197. سلام وخدا قوت خانواده ما تحت کمیته امداد هستند پدرم ۶۰ساله از کار افتاده با بیماری فشار خونی وعمل جراحی واریکاسل وبیضه میباشد .برادر کوچک من هم ک معاف پزشکی شده بخاطر مشکل بیضه و اون هم واریکاسل داشته ایا الان ک دانشجو هستم میتوانم برای کفالت پدرم اقدام کنم ؟؟نامه از کمیته امداد تاثیری دارد؟؟واینکه ایا امکان معافیت بنده هست ؟؟

    1. سلام بله می تونید اما برای اطلاع از شرایط و مراحل دقیق دریافت معافیت تحصیلی، با مشاورا ما در مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرید.

      1. سلام‌، پدر من تحت پوشش سازمان بهزیستی هست و من ۲۷ سال سن دارم و یک ساله فارغ التحصیل کارشناسی هستم. یه برادر کوچکتر زیر ۱۸ سال و همچنین سه برادر متاهل هم دارم.آیا مشمول کفالت میشوم یا خیر؟
        ممنون میشم جواب بدین.

        1. سلام دوست عزیز
          در صورت استفاده ار ماده 6 امکان دارد والاغیر

    2. سلام پدرم ٦١ ساله و امسال تحت پوشش كميته شد و من ٣ سال غيبت دارم آيا ميتونم براى كفالت پدرم أقدام كنم؟

  198. باسلام،مادرم از زمستان سال97 از پدرم طلاق گرفتن و بهار 1400 2 سال تحت پوشش کمیته امداد میشه،منم بهمن ماه فارغ التحصیل میشم،خواستم بدونم برای معافیت بایستی چه موقع اقدام کنم؟؟ با تقدیم احترام

    1. سلام دوست عزیز
      از پلیس +10 جهت شروع فرایند اقدام کنید

  199. سلام. بنده تک پسر و دارای ۵خواهر که ۴تاشون متاهل شدن. مادرم بیناری خاص دارن و داره عضو بهزیستی میشن پدرمم۵۶ساله در قید حیات، میخاستم بپرسم میتونم معافیت سه خواهری بگیرم؟یا معافیت ماده۶
    در ضمن تا ۳ماهه اینده معافیت تحصیلی دارم فقط.و چقد زمان میبره

    1. سلام شما باید شرایط از کار افتادگی پدر و کفالت او را در نظر بگیرید

  200. باسلام .بنده پدرم یک ساله فوت کرده .ددحین خدمتم و تازه متوجه شدم که قانونی هس ولی هنوز تحت نطر کمیته نیستیم.کاری میشه کرد؟؟

    1. سلام باید ابتدا برای بهزیستی یا کمیته اقدام کنید و سعی کنید کفالت بگیرید

  201. باسلام پدر بنده حدود 21 سال است که فوت کرده و از همان موقع مادرم تحت پوشش کمیته بوده اند تا اکنون درضمن برادر بزرگتر بنده که درزمان فوت پدرم مشمول خدمت بوده اند از معافیت کفالت استفاده کرده اند و اکنون همسر دار هستند آیا معافیت مددجویان شامل بنده میشود یا نه؟

  202. باسلام
    بنده پدرم تازه ۱۰روزه فوت کردن
    ایا میتونم از طریق کمیته امداد کفالت مادرمو بگیرم
    غیبت هم ندارم چون دانشجو بودم

    1. با سلام و ضمن عرض تسلیت خدمت شما دوست عزیز اگرتک پسر هستید بله و نیازی به کمیته امداد هم نیست

      1. با سلام وعرض خسته نباشید بنده تنها پسر فرزند مذکور میباشم ۱۹ سال سن دارم ۳ خواهر دارم پدرم ۵۰سال سن دارد اما ۶ماه به دلیل فقر واعتیاد تحت پوشش کمیته امداد بودیم خواستم بدونم تحط چه شرایطی میتوانم از معافیط سه خوهری استفاده کنم

        1. سلام دوست عزیز
          برای بررسی و مشاوره دقیق تر با مشاورین مرکز تماس حاصل کنید

          1. سلام من ۲۷ سالمه وتک پسر خانواده هستم ویه خواهر دارم ازدواج کرده وعضو کمیته امداد هستیم پدرم هم از کار افتاده هست ۵۵ سالشه میتونم معافیت بگیرم ؟

          2. سلام درصورت نداشتن غیبت ، اگر ازکارافتادگی پدر تایید شود میتوانید اقدام کنید.

          3. بنده ۲۸ سال سن دارم و پدرم ۵سالی میشه فوت کرده و مادرم تحت پوشش بهزیستی هستش آیا می‌توان اقدام کرد برای معافیت و در ضمن بنده غیبت دارم و آیا میشه توجیه غیبت کرد بخاطر مريضی مادرم و نگهداری آن با تشگر

          4. اگر مدارکی مبنی بر بیماری مادر دارید که توسط نظام وظیفه تایید شود و کل دوران غیبت را پوشش دهد بله امکان توجیه غیبت و بعداز آن کفالت مادر را دارید.

  203. سلام
    بنده یه برادر بزرگتر از خودم کفالت مادرم رو برعهده گرفت و معاف شد
    حالا با وجود اینکه ایشون ازدواج کردن و منو مادرم با هم زندگی میکنیم و تحت پوشش کمیته امداد هستیم
    آیا میتونم درخواست معافیت مدد جویان رو بدم؟؟قبول میکنن؟؟
    آیا بدون غیبت میتونم سربازیم رو بخرم یا باید حتما غیبت داشته باشم؟؟؟

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز خیر کفالت به شما تعلق نمیگیرد و اکنون خرید خدمت نداریم

      1. با سلام وعرض خسته نباشید بنده تنها پسر فرزند مذکور میباشم ۱۹ سال سن دارم ۳ خواهر دارم پدرم ۵۰سال سن دارد اما ۶ماه به دلیل فقر واعتیاد تحت پوشش کمیته امداد بودیم خواستم بدونم تحط چه شرایطی میتوانم از معافیط سه خوهری استفاده کنم

        1. سلام دوست عزیز
          برای بررسی و مشاوره دقیق تر با مشاورین مرکز تماس حاصل کنید

  204. سلام پدرم فوت شده و برادرم اون موقع کفالت خواهر کوچک تر از من رو گرفته از طریق امداد نبوده و الان دوسال هست ما تحت پوشش امداد هستیم میخواستم بدونم میتونم کفالت مادر رو بگیرم در ضمن برادرم ازدواج نکرده

    1. با سلام با وجود برادر دیگر امگان گرفتن کفالت وجود ندارد مگر اینکه نامه پزشکی مادر یا برادر را ارائه دهید

      1. سلام
        بنده پدرم رو از دست دادم و یک سال تاخیر خدمت دارم وفقط یک خواهر کوچک تر مادرم از کار افتاده آیا معافی از طرف کمیته امداد شاملم میشه؟؟

        1. با سلام اگر تاریخ ورود به غیبت شما بعد از فوت پدر باشد بله در غیر اینصورت خیر

  205. سلام وقت بخیر
    من ۲۲سال هس و چهار برادر و یک خواهر بزرگتر داشتم که مبتلا ب مریضی ارثی هستن بجز من و یه برادر دیگه ام که چند سال پیش خدمت کرده و الا بیماری قلبی داره و جداز ما تو ی شهر زندگی میکنه متاهل هس..
    وقتی ۶ سالم بود پدرم بیمار شد و فوت کرد و هشت سال بعد برادر بزرگترم با همان مریضی وفات کرد و دوباره بعد هفت سال یعنی فروردین امسال خواهرم هم با همین مریضی وفات کرد در حالی که شوهر مریضش هم پنج ماه قبل خودش وفات کرد و این مریضی ما ارثی هست هیچ درمانی نداره… و ازین مریضی عکس و ازمایش همه چی موجود هست تنها راهش دکترا گفتن بایده روده همه اعضا باید قطع بشه
    مادرم هم الا دوساله که مریضه کبداش خراب هس ینی همزمان با خواهرم مریض بود … و دوتا برادر دیگه ام ازدواج کردن
    الا ی برادر بیمار و مادر بیمارم که نیاز به مراقبت داره همراه با خواهر زاده یتیمم خرجشون بر دوش منه و دوساله که از مدرسه اخراج شدم بخاطر این که وقت سربازی ام رسیده بود مدرسه رو که اخراج شدم بخاطر بیماری مادرم و بیماری خواهرم که چند ماه بعد بیمار شد نتونستم برم خدمت وضع مالی ما خوب نبود سرمایه نداشتم و بیشتر از ده ساله که زیرنظر کمیته امداد امام هستیم منو مادرم…
    خواهشا یه راهنمایی بکنید من تو این حال نمیتونم مادر مریضم رو تو این وضع ترک کنم
    بنظرتون امکانش هست معافیت کفالت بگیرم برای سر پرستی مادر و خواهرزاده تک فرزند که از مادر خودش خواهر و برادر نداره
    یا تنها برای مادرم؟؟؟

    1. سلام وقت بخیر
      اگر ثابت شود برادر بزرگتر شما توانایی لازم برای مراقبت از مادر را ندارد، میتوانید از معافیت کفالت استفاده کنید.

  206. سلام
    مادر من تحت پوشش کمیته امداده و سرپرست خانوادس. پدرم سال ۹۵ فوت کرده و برادر بزرگترم در زمان حیات پدرم بخاطر کفالت معاف شدن .حالا میخواستم بدونم میتونم از طریق کمیته امداد معافیت بگیرم البته اینم بگم برادرم از طریق کمیته امداد معاف نشده.

    1. سلام وقت بخیر
      با توجه به نوع معافیت برادر، امکان اخذ معافیت کفابت وجود دارد.

  207. سلام من در حال خدمتم .و در خواست معافیت کمیته امداد دادم. شرایط زندگی ام جوری رقم خورده که نمی تونم دیگه ادامه خدمت بدم . چقدرزمان طول می کشه تا بنده معاف بشم .و چجوری بهم ابلاغ میشه معاف شدم . باتشکر

    1. سلام سید جان
      پروسه معافیت با توجه به شرایط هر فرد متفاوت است اگر تمام مدارک و شرایط لازم را داشته باشید چهار یا پنج ماه طول میکشد.

      1. من ۳۰ سالمه، یه ساله رفتم خدمت، بابام ۶۳ سالشه و تحت پوشش کمیته امداد، دو تا برادر دارم یکیش به خاطر مشکلات اعصاب و روان تحت پوشش بهزیستی هست خواستم ببینم میتونم با توجه به بند ۶ برای معافیت ادامه خدمتم اقدام کنم یا نه؟

        1. سلام دوست عزیز
          با توجه به معافیت ماده 6 میتوایند اقدام کنید.در صورتی که غیبت نخورده باشید

  208. سلام خسته نباشین طلبه متولد 1373 هستم.مادرم تحت پوشش کمیته امداد هست .مجردم میخواستم از معفیت استفاده کنم رفتم کمیته میگن باید درسم تموم بشه!من که طلبه هستم جالب نیس که برم ترک تحصیل کنم.
    الن آموزش و پرورشاستخدامی داره گیر معافیت هستم
    توی قسمت سوال جواب ها خوندم که در حال تحصیل باشی مانعی نداره لطف کنین بگین من باید چیکار
    کنم برای معافیت پدرم هم حدود 7 ساله فوت کردن

    1. سلام
      چنانچه شما یگانه سرپرست باشید، میتوانید در حین تحصیل نیز برای اخذ معافیت کفالت استفاده کنید.

  209. سلام خسته نباشید.پدرم فوت کرده و مادرم تحت پوشش کمیته امداد هست و من دو سال غیبت دارم آیا میتوانم از شرایط معافیت استفاده کنم

    1. سلام
      از جمله شرایط دریافت معافیت سربازی نداشتن غیبت است.

  210. سلام
    خانواده ام تحت پوشش کمیته امدادهستند ومی خواستم از معافیت سه خواهری اقدام کنم ولی وقتی امروز رفتم پلیس +۱۰ می گه همچنین قانونی نیست

    1. سلام
      چنین قانونی وجود ندارد و شما تنها در صورتیکه کفالت مادر یا پدر را به عهده بگیرید معاف خواهید شد.

  211. سلام خسته نباشید من متولد 61 هستم متاهل بایک فرزند پدرم سال 79فوت کرد که آن موقع درس میخواندم به خاطرخرجی خانواده ومشکلات مجبورشدم سال 81ترک تحصیل کنم چون مادرم وخواهرم بامن بودند خواهرم چندسال بعد ازدواج کرد درضمن مادرم تحت پوشش کمیته امداد میباشد 2تابرادر بزرگتردارم هر2خدمت رفتن متاهل هستند وزندگی مستقلی دارند ولی متاسفانه یکی ازبراددرانم سال 86به به علت ایست قلبی فوت کرد که یک فرزنددارد که با من زندگی میکند حالا با این مشکلات من باید چکارکنم آیا میتوانم کفالت بگیرم لطفا راهنمایم بکنید با تشکر

    1. سلام
      با توجه به غیبت داشتن و همچنین وجود برادر بزرگتر امکان اخذ معاافیت کفالت وجود ندارد.

  212. سلام من مادر معلول جسمی حرکتی دارم و ۴ ساله که اینجوریه و عضو بهزیستیه و دکترا هم‌گفتن نیاز ب مراقبت ۲۴ ساعته داره ولی غیبت دارم غیبتم هم به دلیل مراقبت از مادرم بوده الان اقدام کردم برای معافیت ماده۶ و گیر دادن به غیبتم

    لطف کنید راهی برای توجیه غیبتم برام پیدا کنید😊

    1. سلام
      اگر ثابت شود غیبت شما به دلیل بیماری مادر بوده احتمال توجیه وجود دارد.

  213. باسلام و عرض ادب
    من مشمول خدمت سربازی هستم و مادرم و پدرم و خواهرم تحت پوشش بهزیستی هستن و خودم ازدواج کردم و زن و بچه هم دارم .
    پدرم تقریبا نزدیک ۶۰سالشه و مریض هستش.ایا میتونم از طریق بهزیستی یا کمیته امداد کفالتشون رو بر عهده بگیرم و معاف بشم چون واقعا خرجشون بامنه.ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام
      مشمولان غایب نمیتوانند از این معافیت استفاده کنند.

      1. باسلام مجدد خدمت شما چطوری میتونم غیبتم رو موجه کنم و معاف بشم

        1. سلام دوست عزیز
          باید شرایط شما بررسی شود با کارشناسان تماس بگیرید

  214. سلام خسته نباشید من متولد61هستم متاهل ودارای یک فرزند پدرم سال79فوت کرده سرپرستی مادرم نیز برعهده من می باشد زیزپوشش کمیته امدادهم هست به خاطرات مشکلات نتونستم خدمت بروم 2تابرادربزرگترازخودم دارم که هردوخدمت رفتن یکی ازبرادرانم سال86به علت ایست قلبی فوت کردن یک فرزنددارد که سرپرستیش به عهده من هست حالا بااین شرایط من باید چکارکنم باتشکر

    1. سلام
      با توجه به غیبت از سربازی و داشتن برادر بزرگتر امکان اخذ معافیت کفالت وجود ندارد.

  215. سلام خسته نباشید یکسوال داشتم من متولد61هستم متاهل بایک فرزندپدرم سال79فوت شده سرپرستی مادم به عهده من هست زیرپوشش کمیته امدادهم هست 2تابرادربزگترازخودم دارم هردوخدمت رفتن یکی ازبرادرانم سال 86به علت ایست قلبی فوت شدیک فرزندهم دارد سرپرستیش به عهده من میباشد حالا خدای بااین وضعیت من باید چکارکنم باتشکر

    1. سلام
      با توجه به غیبت از سربازی و داشتن برادر بزرگتر امکان اخذ معافیت کفالت وجود ندارد.

  216. سلام .من یه خواهر معلول دارم و تحت پوشش بهزیستی هس هم مادرم هم داداشم تحت پوشش بهزیستی هستن و پدرم بیماری قلبی و روانی دارن.من دوسال غیبت دارم بازم میتونم معافیت بگیرم یا نه؟.من بیماری قلبی دارم ولی مدرکی ندارم تا غیبتمو اثبات کنم.میتونم الان برم یا دیگه دیره؟ برای قلبم معافیت پزشکی بگیرم؟؟

    1. سلام
      درصورت تایید بیماری قلبی در کمیسیونهای پزشکی نظام وظیفه، میتوانید معافیت پزشکی بگیرید.

    2. سلام
      خانواده ام تحت پوشش کمیته امدادهستند ومی خواستم از معافیت سه خواهری اقدام کنم ولی وقتی امروز رفتم پلیس +۱۰ می گه همچنین قانونی نیست

      1. سلام
        چنین قانونی وجود ندارد و شما تنها در صورتیکه کفالت مادر یا پدر را به عهده بگیرید معاف خواهید شد.

  217. سلام .من یه خواهر معلول دارم و تحت پوشش بهزیستی هس هم مادرم هم داداشم تحت پوشش بهزیستی هستن و پدرم بیماری قلبی و روانی دارن.بنده هم مشکل قلبی و تنفسی دارم و صافی کف پا دارم و عضو کمیته هم هستم میتونم معافیت بگیرم؟

    1. سلام
      بله شما میتوانید از قانون معافیت بهزیستی استفاده کنید.

      1. اخه بنده 2سال غیبت دارم فک نکنم بتونم از قانون معافیت بهزیستی استفاده کنم درسته؟ یا میتونم؟

        1. سلام
          درصورت تایید بیماری قلبی در کمیسیونهای پزشکی نظام وظیفه، میتوانید معافیت پزشکی بگیرید.

        2. با سلام وعرض خسته نباشید بنده تنها پسر فرزند مذکور میباشم ۱۹ سال سن دارم ۳ خواهر دارم پدرم ۵۰سال سن دارد اما ۶ماه به دلیل فقر واعتیاد تحت پوشش کمیته امداد بودیم خواستم بدونم تحط چه شرایطی میتوانم از معافیط سه خوهری استفاده کنم

          1. سلام دوست عزیز
            برای بررسی و مشاوره دقیق تر با مشاورین مرکز تماس حاصل کنید

  218. سلام من یه برادر تحت پوشش بهزیستی و یه پدر ۶۴ ساله دارم تنها فرزند ذکور سالم خانواده هستم ایا میتونم معاف بشم ؟

    1. سلام
      برای دریافت راهنمایی و شرایط معافیت بهزیستی لطفا با مشاوران ما تماس حاصل نمایید

  219. سلام مادرم یک سال هستش که زیر سرپرستی پدرم کمیته ای است الان هم میخوان جدا بشن آیا این یک سال هم حساب میشه

    1. سلام
      خیر برای دریافت معافیت کفالت مادر مطلقه، تاریخ دقیق طلاق در نظر گرفته میشود.

  220. سلام مادرم بیشتر از یک سال هستش که زیر سرپرستی پدرم کمیته ای است الان میخوان جدا بشن آیا این یک سال هم حساب میشه برای کفالت مادر؟؟؟

    1. سلام
      خیر برای دریافت معافیت کفالت مادر مطلقه، تاریخ دقیق طلاق در نظر گرفته میشود.

      1. سلام مادوبرادرویک خواهرهستیم برادرکوچکترم معلولیت شدیدداره ومن۸ماه خدمتم من معاف میشم ممنون

        1. سلام با توجه به میزان معلولیت و تحت پوششی بهزیستی شرایط شما بررسی میشود و طبق آن تصمیم گیری میشود

  221. سلام خسته نباشید من شوهری دارم که تقریبا حدود ۲۲ سال اعتیاد داره پسرم اون موقع ۱ سالش بود تلاش فراوانی کردم ترکش بدم تو طول این سالها موفق نشدم وقتی پسرم دیپلم گرفت رفت سر کار که بتونه کمک خرجم بشه شوهر من اصلا کار نمی کنه و خرج زندگی با پسرم و خودمه دخترم دانشجوهه میشه راهنماییم کنید چه بکنم معاف بشه

    1. سلام
      معافیت کفالت تنها به افرادی تعلق میگیرد که دارای پدر بیمار و از کار افتاده یا مسن بالای 70 سال باشند، اگر تایید شود پدر توانایی نگهداری از خود و دیگر افراد خانواده را ندارد، امکان اخذ معافیت کفالت وجود دارد.

      1. سلام
        خانواده ام تحت پوشش کمیته امدادهستند ومی خواستم از معافیت سه خواهری اقدام کنم ولی وقتی امروز رفتم پلیس +۱۰ می گه همچنین قانونی نیست

        1. سلام
          چنین قانونی وجود ندارد و شما تنها در صورتیکه کفالت مادر یا پدر را به عهده بگیرید معاف خواهید شد.

          1. سلام وقت بخیر
            من ۲۲سال هس و چهار برادر و یک خواهر بزرگتر داشتم که مبتلا ب مریضی ارثی هستن بجز من و یه برادر دیگه ام که چند سال پیش خدمت کرده و الا بیماری قلبی داره و جداز ما تو ی شهر زندگی میکنه متاهل هس..
            وقتی ۶ سالم بود پدرم بیمار شد و فوت کرد و هشت سال بعد برادر بزرگترم با همان مریضی وفات کرد و دوباره بعد هفت سال یعنی فروردین امسال خواهرم هم با همین مریضی وفات کرد در حالی که شوهر مریضش هم پنج ماه قبل خودش وفات کرد و این مریضی ما ارثی هست هیچ درمانی نداره… و ازین مریضی عکس و ازمایش همه چی موجود هست تنها راهش دکترا گفتن بایده روده همه اعضا باید قطع بشه
            مادرم هم الا دوساله که مریضه کبداش خراب هس ینی همزمان با خواهرم مریض بود … و دوتا برادر دیگه ام ازدواج کردن
            الا ی برادر بیمار و مادر بیمارم که نیاز به مراقبت داره همراه با خواهر زاده یتیمم خرجشون بر دوش منه و دوساله که از مدرسه اخراج شدم بخاطر این که وقت سربازی ام رسیده بود مدرسه رو که اخراج شدم بخاطر بیماری مادرم و بیماری خواهرم که چند ماه بعد بیمار شد نتونستم برم خدمت وضع مالی ما خوب نبود سرمایه نداشتم و بیشتر از ده ساله که زیرنظر کمیته امداد امام هستیم منو مادرم…
            خواهشا یه راهنمایی بکنید من تو این حال نمیتونم مادر مریضم رو تو این وضع ترک کنم
            بنظرتون امکانش هست معافیت کفالت بگیرم برای سر پرستی مادر و خواهرزاده تک فرزند که از مادر خودش خواهر و برادر نداره
            یا تنها برای مادرم؟؟؟

          2. سلام وقت بخیر
            اگر ثابت شود برادر بزرگتر شما توانایی لازم برای مراقبت از مادر را ندارد، میتوانید از معافیت کفالت استفاده کنید.

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

چهارشنبه

1402/12/9

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید