شرایط انواع معافیت ایثارگران سربازی 1402

شرایط انواع معافیت ایثارگران سربازی 1401

معافیت ایثارگری از انواع معافیت های سربازی است که به افرادی تعلق می گیرد که والدین آن ها شهید، جاویدالاثر یا آزاده هستند. در قانون نظام وظیفه، قوانین خاصی برای این افراد وجود دارد که می توانند با استفاده از آن ها از خدمت سربازی معاف شوند.

البته این معافیت تنها شامل فرزندان نمی شود بلکه در صورت نبود فرزند پسر، با دارا بودن برخی شرایط، این معافیت به برادر فرد ایثارگر تعلق می گیرد. در این مقاله به قوانینی می پردازیم که فرزندان شهید، جاویدالاثر ، آزاده می توانند با استفاده از آن معاف شوند.

معافیت ایثارگران خدمت سربازی چه شرایطی دارد؟

در ادامه به انواع شرایطی می پردازیم که یک فرد برای معافیت ایثارگری باید داشته باشد.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

شرایط معافیت ایثارگران سربازی

از جمله روش هایی که افراد می توانند با استفاده از آن از خدمت سربازی معاف شوند معافیت از طریق استفاده از معافیت های ایثارگری خدمت سربازی است. معافیت به این روش دارای شرایطی است.

مشمولان اگر شرایط معافیت سربازی (ایثارگران) را دارا باشند باید مدارکی در خصوص سابقه ایثارگری، جانبازی، آزادگی والدین خود ارائه دهند تا بتوانند از معافیت ایثارگران سربازی استفاده کنند و از خدمت سربازی معاف شوند. مرکز مشاوره آویژه در خصوص معافیت ایثارگران در این مورد به شما کمک خواهد کرد.

دریافت معافیت ایثارگری

آیا به دنبال دریافت معافیت ایثارگری هستید؟ از الزامات دریافت معافیت ایثارگری تا چه حد اطلاع دارید؟ برای گرفتن معافیت ایثارگری چه شرایطی باید داشته باشید؟ در ادامه مطلب زیر برای «راهنمای دریافت معافیت ایثارگری» همراه ما باشید تا جواب تمام سوالاتتان در مورد شرایط و آیین نامه های معافیت ایثارگری را بیابید.

بالاخره بعد از جلسات مختلف میان نمایندگان مجلس و مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح. این قانون تعیین تکلیف شد و بر اساس آن به ازای هر یک ماه اسارت و رزمندگی و همچنین هر یک درصد جانبازی والدین، فرزندان سربازشان می‌ توانند ۱۲ روز کسر خدمت دریافت کنند.

البته این مقررات مربوط به برنامه ششم توسعه است. و لذا تا پایان برنامه ششم توسعه اجرای آن ادامه خواهد داشت و پس از آن دوباره در مورد اجرای این قانون تصمیم‌ گیری خواهد شد.

همچنین از آن دسته از افرادی که معاف شده‌ اند تعهد گرفته می‌ شود تا هر زمانی که لازم شد برای انجام دوره آموزشی سربازی فراخوانده شوند. اما در حال حاضر به این دوره اعزام نخواهند شد.

شرایط احراز معافیت ایثارگران چیست؟

انواع معافیت ایثارگری

  • معافیت ایثارگری از نوع فرزندان شهدا و جاوید الاثران
  • معافیت ایثارگری از نوع یکی از برادران ایثارگران
  • معافیت ایثارگری از نوع فرزندان جانبازان و رزمندگان
  • معافیت ایثارگری از نوع جانبازان ۱۰ درصد و بالاتر
  • معافیت ایثارگری از نوع فرزند خوانده جانبازان
  • معافیت ایثارگری از نوع ازدواج با جانباز ۲۵ درصد و بالاتر

شرایط احراز معافیت ایثارگران چیست؟

الف) معافیت فرزندان شهدا و جاویدالاثران

کلیه فرزندان شهدا و جاویدالاثران که به سن مشمولیت می رسند از خدمت دوره ضرورت معاف هستند. چنانچه در گذشته فرزندی از ایثارگران (شهدا و جاویدالاثران) معافیت خود را به سبب استفاده فرزند دیگر یا برادر شهید یا جاوید الاثر باطل کرده باشد مشروط بر آن که در حال حاضر دارای کارت معافیت دیگری نباشند؛ می تواند از معافیت مذکور بهره‌مند گردد. تا زمانی که بنیاد شهید و امور ایثارگران جاویدالاثری رزمندگان را تایید می‌کنند بهره‌مندی فرزندان آنان از این معافیت بلامانع است.

ب) معافیت یکی از برادران شهدا، جاویدالاثران، آزادگان و جانبازان فاقد فرزند ذکور

در صورتی که شهید یا جاویدالاثر فاقد فرزند پسر باشد؛ با درخواست بنیاد شهید و امور ایثارگران تنها یکی از برادران آنان می تواند از معافیت استفاده نماید. با توجه به تاکید قانون گذار مبنی بر شرط فاقد فرزند ذکور بودن ایثارگر، سن فرزند پسر ملاک نبوده و وجود فرزند پسر در سن طفولیت (زیر۱۸سال) نیز مانع بهره مندی برادر ایثارگر از معافیت نمی گردد.

در خانواده ایثارگران فاقد فرزند ذکور حق انتخاب برادر (تنی یا ناتنی) برای استفاده از این معافیت با شخص ایثارگر است و در صورت شهادت یا فوت ایثارگر حق تقدم استفاده از این معافیت با برادر تنی است.

درصورت وجود برادران تنی متعدد حق انتخاب با پدر و درصورت فوت او با مادر و در صورت فوت پدر و مادر انتخاب با توافق برادران و هماهنگی بنیاد شهید صورت خواهد گرفت.

درصورت عدم وجود برادر تنی، اولویت استفاده از این معافیت با برادری است که با فرد ایثارگر از یک مادر بوده و در صورتی که تعداد برادران بیش از یک نفر باشد، توسط مادر انتخاب می گردد. و درصورت فوت مادر، انتخاب با توافق برادران و هماهنگی بنیاد شهید خواهد بود.

آن دسته از آزادگانی که بر اساس مقررات گذشته و به دلیل آزادگی کمتر از ۳۶ ماه برای یکی از فرزندان یا برادران خود کسر خدمت اخذ نموده اند با مقررات جدید نمی توانند برای فرزند یا برادر دیگر درخواست معافیت نمایند.

ج) معافیت فرزندان ایثارگران و نحوه تلفیق امتیازات برای معافیت

به ازای هر ۲۴ ماه اسارت آزادگان یکی از فرزندان آنان از خدمت دوره ضرورت معاف می گردد. به ازای هر ۲۵ درصد جانبازی جانبازان یکی از فرزندان آنان از خدمت دوره ضرورت معاف می گردد.

به ازای هر ۳۰ ماه سابقه حضور در جبهه رزمندگان یکی از فرزندان آنان از خدمت دوره ضرورت معاف می گردد. استفاده فرزندان ایثارگر از امتیازات متعلقه محدودیت نداشته و متناسب با امتیازات، فرزندان ایثارگران می توانند از خدمت دوره ضرورت معاف شوند. این معافیت صرفاً برای فرزندان ایثارگران در نظر گرفته شده و شامل برادران‌ آنان نمی‌گردد.

ایثارگرانی که فرزندان آنان برابر مصوبه رهبری فرماندهی کل قوا یا قانون ماده واحده در سال های گذشته و با مقررات زمان رسیدگی از معافیت های مربوط به ایثارگران (جانبازان، آزادگان و رزمندگان) استفاده نموده اند درصورت دارا بودن سوابق بیشتر از امتیازات استفاده شده به شرطی که باقی مانده هر کدام از امتیازات به تنهایی به حد نصاب معافیت برسد می توانند برای فرزند یا فرزندان دیگر خود تقاضای معافیت نمایند.

معافیت ایثارگران چه مراحلی دارد؟

شرایط معافیت ایثارگران سربازی

  • استفاده از شرایط معافیت ایثارگران سربازی فقط برای کسانی است که ۲۸ یا ۲۹ ماه به بالا سابقه ایثارگری داشته دارند.
  • اگر فرد مورد نظر غیبت داشته باشد و حتی اگر سابقه ایثارگری والدین او بالای ۳۰ ماه باشد، نمی تواند معافیت ایثارگری را مورد استفاده قرار دهد.
  • اگر فرد مشمول که سابقه ایثارگری والدینش بالای ۳۰ ماه است و غیبت ندارد به طور قطعی از خدمت سربازی معاف خواهند شد.
  • اگر والدین فرد مشمول جانباز باشند، و حداقل ۲۵ ماه سابقه ایثارگری داشته باشند فرد می تواند از شرایط معافیت سربازی ۹۸ استفاده کند و از خدمت سربازی معاف شود.
  • نکته ضروری این است که این شرط فقط برای یکی از فرزندان پسر خانواده می تواند استفاده شود. یکی از مواردی که باید در نظر بگیریم این است که این افراد می توانند به ازای هر ۲۵ یا ۳۰ ماه سابقه ایثارگری، برای یکی از فرزندان خود معافیت از خدمت سربازی بگیرند.
  • آزادگان می توانند به ازای ۲۴ ماه سابقه ایثارگری، برای یکی از فرزندان پسر خود معافیت از خدمت سربازی بگیرند.

معافیت تلفیقی ایثارگران

در برخی موارد فردی که مجموعی از چندین شرایط را دارد با در نظر گرفتن همه آن ها حکم معافیت برای فرزندانش داده می شود برای مثال رزمنده ای که سابقه حضور 20 ماه د رجبهه را دارد واز طرفی 35 درصدجانباز است.

یکی از فرزندان او به خاطر 25 درصد جانباز بودن او از خدمت معاف می شود و 10درصد جانبازی باقی مانده و مدت حضور در جبهه به 30 می رسد فرزند دیگرش نیز از خدمت معاف می شود.

افرادی که پدر و مادرشان هر دو ایثارگر هستند در صورتی که امتیاز ایثارگری یکی از والدین به تنهایی باعث معافیت فرزند نشود از عموع امتیازات والدین برای معافیت استفاده می کنند.

فردی که پدرش 15 درصد و مادرش 10 درصد معافیت دارد. به تنهایی نمی تواند از امتیاز یکی از والدینش استفاده کند در نتیجه از مجموع آن ها که 25 است می تواند معاف شود.

شود.

چه افرادی می توانند از شرایط معافیت ایثارگران سربازی استفاده کنند؟

ترتیب و اولویت استفاده از شرایط معافیت ایثارگران سربازی:

  • سربازانی که در حال خدمت هستند.
  • مشمولانی که برگه اعزام دارند.
  • مشمولانی که در زمان قانونی معرفی شده اند.
  • مشمولانی که معافیت تحصیلی دارند.

نظام وظیفه

روند رسیدگی به درخواست معافیت ایثارگران سربازی

فرد پس از اخذ نسخه اول برگه شماره ۱ ایثارگران از بنیاد شهید و امور ایثارگران به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی ( پلیس + ۱۰ ) مراجعه می کند. دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی را که تهیه کرده اند، قسمت مربوط به ایثارگران را مطالعه نمایند و فرم های مربوط به این معافیت را تکمیل می کند.

به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) محل سکونت تحویل می دهد. حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ ثبت با همراه داشتن اصل مدارک به وظیفه عمومی محل سکونت خود مراجعه تا درخواستشان بررسی گردد.

دفاتر پلیس + ۱۰ موظفند مدارک دریافتی را با اصل آنها مطابقت داده و با ضرب مهر روی تصاویر مدارک، آنها را تایید و در اولین فرصت به وظیفه عمومی شهرستان مربوط تحویل دهند.

وظیفه عمومی شهرستان محل سکونت پس از دریافت مدارک، از طریق سامانه گزارش گیری از شناسنامه فرد استعلام گرفته و به وسیله فرد مورد نظر و یا از طریق اداری به اداره ثبت احوال مربوطه ارسال می کند.

وظیفه عمومی رسیدگی کننده پس از رویت کردن ثبت تاییدیه درخواست معافیت در سامانه و احراز شرایط معافیت، مشمول نظام وظیفه را برای آموزش مقدماتی نظامی به یکی از مراکز آموزشی معرفی می‌ نماید. بعد از گذراندن دوره آموزشی کارت معافیت صادر و به درب منزل ارسال می‌ شود.

نکته: ثبت تاییدیه درخواست در گواهی های صادره از غیر نیروهای مسلح و وزارت جهاد کشاورزی در سامانه، توسط معاونت وظیفه عمومی استان صورت می گیرد.

مدارک مورد نیاز برای انواع شرایط ایثارگران سربازی

مدارک مورد نیاز برای معافیت ایثارگران سربازی (فرزندان شهدا و جاوید الاثران)

  • برگه شماره۱ ایثارگران صادره از بنیاد شهید و امور ایثارگران استان محل سکونت.
  • تصویر شناسنامه مشمول و ایثارگر.
  • تصویر کارت ملی مشمول و ایثارگر.
  • پاسخ ثبت احوال محل صدور شناسنامه فرد ایثارگر در خصوص تحولات شناسنامه و اثبات نسبت فرزندان.
  • گواهی آخرین مدرک تحصیلی مشمول.
  • گواهی اشتغال به خدمت از یگان محل خدمت در صورتی که مشمول در حال خدمت باشد.
  • یک قطعه عکس ۴×۳ رنگی زمینه سفید مشمول.
  • برگ وضعیت مشمول (برگه شماره ۱ دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی).
  • برگ تعهد اعزام به آموزش یا گواهی طی آموزش یا کفایت آن.

مدارک مورد نیاز برای معافیت ایثارگران سربازی (یکی از برادران):

  • برگه ایثارگران صادره از بنیاد شهید و امور ایثارگران استان متناسب با نوع شرایط معافیت ایثارگران سربازی.
  • تصویر شناسنامه های مشمول و فرد ایثارگر.
  • تصویر کارت ملی مشمول و ایثارگر.
  • تصویر شناسنامه یا کارت ملی و همچنین کارت پایان خدمت یا معافیت سایر برادران بالای ۱۸ سال ایثارگر.
  • پاسخ ثبت احوال محل صدور شناسنامه پدر یا مادر ایثارگر به منظور اثبات نسب ایثارگر با برادر.
  • گواهی آخرین مدرک تحصیلی مشمول.
  • ارایه مدرکی که مشخص نماید درخواست کننده نیازی به دوره آموزشی ندارد. مانند: (برگه تعهد اعزام به آموزش یا گواهی طی آموزش یا کفایت آموزش).
  • گواهی اشتغال به خدمت از یگان محل خدمت درصورتی که مشمول درحال خدمت باشد.
  • یک قطعه عکس ۴×۳ رنگی زمینه سفید تمام رخ.
  • برگ وضعیت مشمول (برگ شماره ۱ دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی).

معافیت ایثارگران چه شرایطی دارد؟

مدارک مورد نیاز برای معافیت ایثارگران سربازی (فرزندان جانبازان و رزمندگان)

  • تهیه برگه ایثارگران متناسب با نوع معافیت که توسط بنیاد شهید وامور ایثارگران یا نیروهای مسلح صادر شده است.
  • تصویر شناسنامه مشمول و فرد ایثارگر.
  • تصویر کارت ملی مشمول و ایثارگر.
  • تصویر شناسنامه و یا کارت ملی و همچنین کارت های معافیت یا پایان خدمت فرزندان ذکور (پسر) بالای ۱۸ سال ایثارگر.
  • پاسخ ثبت احوال محل صدور شناسنامه در خصوص تحولات شناسنامه فرد ایثارگر.
  • گواهی آخرین مدرک تحصیلی مشمول.
  • ارایه مدرکی که مشخص نماید درخواست کننده نیازی به دوره آموزشی ندارد. مانند برگه تعهد اعزام به آموزش یا گواهی طی آموزش یا کفایت آموزش.
  • گواهی اشتغال به خدمت از یگان محل خدمت درصورتی که مشمول درحال خدمت باشد.
  • یک قطعه عکس ۴×۳ رنگی زمینه سفید تمام رخ مشمول.
  • برگ وضعیت مشمول (برگه شماره ۱ دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی).

مدارک مورد نیاز برای معافیت ایثارگران سربازی (جانبازان ۱۰ درصد و بالاتر)

  • تهیه برگه ایثارگران صادره از بنیاد شهید و امور ایثارگران.
  • تصویر شناسنامه و کارت ملی مشمول.
  • گواهی آخرین مدرک تحصیلی مشمول.
  • یک قطعه عکس ۴×۳ رنگی زمینه سفید تمام رخ مشمول.
  • گواهی اشتغال به خدمت از یگان محل خدمت در صورتی که مشمول درحال خدمت باشد.
  • تکمیل برگ وضعیت مشمول.

مدارک مورد نیاز برای معافیت خدمت سربازی فرزند خوانده جانبازان (ایثارگران سربازی)

  • تهیه برگه ایثارگران صادره از بنیاد شهید و امور ایثارگران به همراه مدارک مربوط به فرزند خواندگی مشمول.
  • تصویر شناسنامه جانباز، همسر وی و مشمول.
  • پاسخ ثبت احوال در خصوص تحولات شناسنامه جانباز.
  • تصویر کارت ملی جانباز، همسر وی و مشمول.
  • گواهی آخرین مدرک تحصیلی مشمول.
  • یک قطعه عکس ۴ ×۳ رنگی زمینه سفید تمام رخ مشمول.
  • ارایه مدرکی که مشخص نماید درخواست کننده نیازی به دوره آموزشی ندارد. مانند برگه تعهد اعزام به آموزش یا گواهی طی آموزش یا کفایت آموزش.
  • تکمیل برگ مشخصات (برگه شماره ۱ دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی).

مدارک مورد نیاز برای معافیت ایثارگران سربازی (به سبب ازدواج با جانباز ۲۵ درصد و بالاتر)

  • برگ معافیت ایثارگران سربازی صادره از سوی بنیاد شهید.
  • تصویر شناسنامه جانباز و همسر مشمول وی.
  • پاسخ ثبت احوال در خصوص تحولات سند سجلی فرد جانباز.
  • تصویر شناسنامه و کارت ملی جانباز و همسر مشمول وی.
  • گواهی آخرین مدرک تحصیلی مشمول.
  • یک قطعه عکس ۴×۳ رنگی زمینه سفید تمام رخ مشمول.
  • ارایه مدرکی که مشخص نماید درخواست کننده نیازی به دوره آموزشی ندارد.
  • برگ وضعیت مشمول.
  • تصویر عقد نامه جانباز.

چگونه معافیت ایثارگران بگیریم؟

نحوه اجرای قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگر

نحوه اجرای قانون کسر خدمت می تواند پاسخی برای معافیت ایثارگری نظام وظیفه چیست در اختیار ما بگذارد. سازمان نظام وظیفه عمومی برای هر یک از انواع معافیت های ایثارگری آیین نامه های متفاوتی را جهت تعیین نحوه اجرای قانون کسر خدمت به تصویب رسانده است.

هر یک از انواع معافیت های ایثارگری بر اساس اولویت تعیین می شوند. قوانین معافیت ایثارگری می تواند در روند اجرای قانون کسر خدمت تاثیر گذار باشد.

متقاضیان می توانند برای کسب اطلاع درمورد نحوه اجرای قانون کسر خدمت معافیت ایثارگری با مرکز مشاوره آویژه دانش تماس بگیرند. آگاهی داشتن از اخبار معافیت ایثارگری نیز در این زمینه به متقاضیان کمک خواهد کرد.

چگونگی ثبت تائیدیه به درخواست معافیت ایثارگری

افراد متقاضی که درخواست معافیت ایثارگری می نمایند، در درجه اول باید درخواست آنها ثبت و تائید گردد. افراد متقاضی که فاقد شرایط معافیت ایثارگری هستند، موفق به ثبت درخواست و دریافت تائیدیه نخواهند شد. نحوه رسیدگی به معافیت ایثارگری در هر یک از موارد مربوطه متفاوت خواهد بود.

ثبت تائیدیه باید توسط معاونت وظیفه عمومی صورت بگیرد. افراد متقاضی واجد شرایط باید از قوانین معافیت ایثارگری آگاهی کامل داشته باشند تا بتوانند درخواست معافیت مربوطه را انجام دهند.

مدارک لازم برای معافیت سربازی ایثارگری:

  • شناسنامه ی فرد مشمول.
  • کپی شناسنامه ی مشمولین.
  • کارت ملی شناسایی مشمولان.
  • تصویر کارت ملی فرد متقاضی.
  • دریافت نامه ی معتبر از سازمان امور ایثارگران و جانبازان محل سکونت.
  • عکس ۳*۴ رنگی با زمینه سفید به طور تمام رخ.
  • اصل شناسنامه ی فرد ایثارگر (که ممکن است پدر، مادر، همسر و یا برادر مشمول باشن).
  • کارت ملی فرد ایثارگر.
  • کپی شناسنامه و کارت ملی فرد ایثارگر.

برای دریافت معافیت هر چه سریع تر این مدارک لازم را برای مرحله ی اول تهیه کنید. سپس باید مراحل اقدام از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پشت سر گذاشته شود تا درخواست معافیت در سیستم سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه ی نهایی به مشمول ابلاغ خواهد شد.

شرایط معافیت ایثارگری خدمت سربازی چگونه است؟

شرایط معافیت ایثارگری خدمت سربازی همانطور که در بالا گفتیم شرایط سختی نیست، اما تعداد محدودی از جوانان از این شرایط بهره مند می شوند. معافیت های سربازی ایثارگری شامل جوانانی می شود که اعضای خانواده شان جانباز و ایثارگر هستند.

این افراد باید با مدارک و مستنداتی که دارند به سازمان نظام وظیفه مراجعه کرده و درخواست معافیت خود را به ثبت برسانند. شرایط و ضوابط این معافیت ها با توجه به نوع هر یک مشخص می شود. ما در مطلب به برخی شرایط عمومی این نوع معافیت پر متقاضی پرداخته ایم.

شرایط معافیت ایثارگری خدمت سربازی

  • فرزند شهید بودن از شرایط مهم دریافت معافیت های ایثارگری است.
  • فرزندان جانبازان بالای ۲۵ درصد شامل معافیت سربازی خواهند شد.
  • افرادی که پدرشان ۲۸ ماه تا ۳۰ ماه سابقه ی جبهه دارد از این مزایا بهره مند میشوند.
  • فرزندان افرادی که به مدت ۲۴ ماه را در اسارت به سر برده اند.

این شرایطی است که مشمولین باید بر اساس آن مدارک خود ر ا تهیه کرده و مراحل و اقدامات را یک به یک پشت سر بگذارند. اگر شما خواننده ی عزیز نیز از هر کدام از این شرایط بهره مند هستید میتوانید با یک تماس تلفنی بهترین مشاوره های نظام وظیفه را در اختیار گرفته و راهنمایی های لازم را کسب نمایید.

چه افرادی می توانند از شرایط معافیت ایثارگران سربازی استفاده کنند؟

در پایان

معافیت ایثارگری سربازی نوعی دیگر از معافیت است که به افرادی تعلق می گیرد که والدین آن ها ایثارگری، جانبازی، آزادگی است. این افراد با توجه به شرایطی که در مقاله به آن اشاره شد می توانند معافیت دائم دریافت کنند.

فرزندان شهدا و افرادی که جاویدالاثر هستند از خدمت سربازی معافند در صورتی که فرد فاقد فرزند پسر باشند یکی از برادرانش می تواند از این معافیت استفاده کند.

فرزندان ایثارگران که در جبهه حضور داشته اند و جانباز شده اند به ازای هر 25 درصد جانبازی یکی از فرزندان آن ها از خدمت معاف می شوند. فرد اگر 24 ماه اسارت داشته باشد یکی از فرزندانش از سربازی معاف می شود.

در نظر داشته باشید در صورتی فرد می تواند از این معافیت برخوردار شود که غیبت از سربازی نداشته باشد. خوب است افرادی که به سن 18 سال رسیده اند تکلیف سربازی خود را مشخص کرده و از غیبت سربازی جلوگیری کنند.

اگر یکی از شرایط گفته شده در این مقاله را دارید و یا در زمینه معافیت ایثارگری سوالی دارید می توانید با مشاوران و کارشناسان آویژه مشورت کنید. کارشناسان باتجربه این مرکز به شما کمک می کنند از آخرین اطلاعیه های سازمان نظام وظیفه مطلع شده و بهتر برای سربازی اقدام کنید.

مرکز مشاوره آویژه می تواند در مورد امریه، خرید سربازی، کفالت و سایر موارد نظام وظیفه به شما راهنمایی های ارزنده ای را ارائه دهد. مشاوره سربازی به شما کمک می کند اگر شرایط خاصی دارید بتوانید با بررسی آن از سربازی معاف شوید. برای مشاوره تلفنی با شماره 9099071985 تماس بگیرید.

سوالات متداول

معافیت فرزندان ایثارگران چیست؟

معافیت فرزندان ایثارگران به این صورت است که این افراد با در دست داشتن مدارک شناسایی و نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران می توانند هر چه سریع تر معافیت خدمت سربازی خود را دریافت کنند.

قوانین جدید معافیت سربازی ایثارگری چگونه است؟

در حال حاضر بر اساس قوانین جدید معافیت سربازی ایثارگری، مشمولینی که می خواهند از طریق سابقه ی جبهه ی پدر برای معافیت اقدام کنند، به جای اینکه با ۲۸ ماه سابقه ی خدمت معاف شوند در قوانین جدید این مدت به ۳۰ ماه افزایش یافته است.

مدارک لازم برای معافیت سربازی ایثارگری کدام است؟

مدارک لازم برای معافیت سربازی ایثارگری از طریق سازمان نظام وظیفه به مشمولین اطلاع داده میشود. کسانی که برای دریافت معافیت خدمت سربازی عجله دارند یا اینکه مشتاقند که هر چه زودتر مدارک لازم خود را تهیه کنند.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شرایط انواع معافیت ایثارگران سربازی 1402

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
در این مقاله بخوانید:
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 699 نظر:
  1. سلام
    پدر من ۲۵ درصد جانبازی و ۲۰ ماه جبهه دارد
    چندسال پیش ک برادرم معاف شد قانون این بود ک جمع درصد و ماه باید ۵۰ بشود و برادرم با اون قانون معاف شد
    الان قانون ۳۰ ماه شده است. ایا اون ماه ها به من برگردانده میشود؟
    یعنی برادرم را با ۲۵ درصد جانبازی حساب کنند و کسری ماه های جبهه پدرم ک ۲۰ ماه است به من برگردانند؟

    1. 25 تا
      با سلام خانم ناصری هستم کسری شما کاملا استفاده شده است طبق قانون آن سال و الان چیزی نمانده از کسری که شما استفاده کنید

  2. سلام خسته نباشید میخواستم ازتون بپرسم بعد از اینکه از طریق پلیس بعلاوه ده فردی که امتیازش به 30 رسیده درخواست معافیت میده چقدر طول میکشه که کارت صادر بشه چون پلیس بعلاوه ده گفت هیچ کاری لازم نیست انجام بدی.

  3. سلام پدر من جانباز و آزاده هستن 40درصد و من 19سالمه و هنوز مدرسه ام تموم نشده، دوباره ثبت نام کرده ام در مدرسه بصورت بزرگسال برای انجام واحد های درسی که افتادم و برگه معافیت تحصیلی ام رو تحویل مدرسه دادم آیا الان اگر بخواهم برای معافیت اقدام کنم مشکلی پیش نمیاد و میتوانم، معافیت تحصیلی ام تا مهر امسال بود و الان هم تحویل مدرسه دادم نمی‌دونم باید چیکار کنم و هنوز دارم درس میخونم 19سالمه آیا غیبت می‌خورم

    1. با سلام خسروی هستم میتوانید حتی با وجود غیبت معاف شوید زیرا پدر شما ۴۰ درصد جانبازی دارد درصورتی که برای کسی استفاده نشده باشد می توانید اقدام کنید جهت معاف شدن

      1. ‌ سلام و عرض ادب
        من جانباز پنج درصد و ۲۴ ماه سابقه جبهه دارم و برای پسرم که متولد سال ۱۳۷۲ می‌باشد را میخواهم مشاوره شوم، چون پسرم به دلایلی مجبور به ترک تحصیل از دانشگاه شده و سرپرستی خانواده را انجام میداده و حال میخواهد برای معافی اقدام نماید لطفأ توضیح دهید چه شرایطی شامل حال پسرم میگردد ، باسپاس فراوان هاکوپیان

        1. با سلام چون جمع سابقه جبهه و جانبازی به 30 نمی رسد می توانید کسری بگیرید

  4. سلام پدرم ۳۰ماه ایثارگری داره مناطق درگیری خدمت کرده میگن معاف نمی‌کنیم باید۳۳ماه باشه قانون جدید آمده آیا لطفاً جواب بدید

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم خیر همان ۳۰ ماه می باشد

  5. سلام
    پدر من جانباز ۳۵ درصد با ۶ ماه جبه هست
    برادر من چند سال پیش معاف شد
    آیا من میتونم از باقی مونده استفاده کنم؟

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم بله امکان پذیر میباشد

  6. سلام پدر من ٢٧ماه جبهه و ٥درصد جانبازي از سپاه دازه من ميتونم معاف بشم

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم بله با مجموع ۳۰ شما معاف دائم میشوید

  7. با سلام وعرض ادب،۲۳ ماه منطقه دارم و۱۵ درصد جانبازی یکی از فرزندان معاف شد آیا از مابقی مانده میشه کسری گرفت.سپاسگزارم

    1. سلام با 8 درصد باقی مانده از جانبازی فرزند دوم امکان گرفتن کسری دارد.

  8. سلام.
    آیا برای فرزندِ همسر شهید قانون یا تخفیفی وجود دارد؟
    شهید هیچ برادر یا فرزندی نداشته که از امتیاز وی استفاده کنند.

  9. سلام پدر من ۲۵ در صد جانبازی دارد و یکی از برادر هام ۱۰ سال پیش استفاده کرده و الان من میتونم دوباره استفاده کنیم یا کسری داده میشود؟

    1. سلام در صورتی که چیزی از جانبازی یا سابقه جبهه مانده باشد اماکان گرفتن کسری دارید.

  10. سلام وقتتون بخیر پدر من ۲۴ ماه جبهه و ۵ درصد جانبازی دارن میتونم از قانون تلفیقی برای معافیت استفاده کنم چون میشه ۲۹ ماه؟

    1. سلام در صورتی که به 30 ماه برسد امکان گرفتن معافیت را دارید.

  11. سلام پدر بنده جانباز ۳۰ درصد هستن و فقط ۲دختر دارند ایا برای داماد معافیت از سربازی یا حتی کسری از خدمت وجود دارد؟ ایا داماد میتواند به این واسطه محل خدمت خود را عوض کند (امریه)؟ کلا میخواستم بدونم مزایایی برای داماد این خانواده وجود دارد؟

    1. سلام امکان استفاده ار کسری یا معافیت برای داماد وجود ندارد.

  12. با سلام میخواستم بدونم تجمیع سابقه والدینم اگر زیر ۳۰ بشه میتونم با بسیج فعال هم جمع کنم برای معافیت؟

    1. سلام شما با سابقه بسیج فقط میتوانید کسری بگیرید و سابقه بسیج شامل معافیت نمیشود.

      1. سلام
        وقتی عدد به 30 رسیده و کارشناس تائید کرده و از طرف ناحیه انتظامی تمام امضا ها گرفته شده و پرونده تکمیله چقدر طول می‌کشه تا کارت معافیت بیاد

        1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم کمتر از یک ماه

        2. چطوریه واسه من اقدام کردن میگن باید۳۳باشه من ۳۰هستم میگن معاف نمیشم

  13. سلام وقتتون بخیر ، پدرم 15 ماه در دوران جنگ و 16 ماه در مناطق عملیاتی بعد از جنگ بود آیا به من معافیت تعلق میگیره ؟

    1. سلام بابت هر ماه از خدمت در دوران جنگ 12 روز و بابت هر ماه خدمت بعد از جنگ در مناطق عملیاتی 9 روز کسری دریافت میکنید.

  14. سلام خسته نباشید من پدرم 26 ماه جبهه داره و 5 درصد هم جانبازی که بر اساس قانون تلفیق به حدنصاب 30 میرسه برادر من دوران سربازی از این سهمیه استفاده نکرده و بهش معافیت پزشکی خورده و اون دنبال معافیتش نرفته و فک کنم الان غیبت سربازی خورده سوال من اینه ایا غیبت سربازی برادر من در روند گرفتن معافی من با این سهمیه ها تاثیر داره؟ یا میتونم معافیتو بدون هیچ مشکلی در صورت به حد نصاب رسیدن بگیرم

  15. بنده شرایط جمع ۳۰ رو دارم برای معافیت ولی غیبت دارم چطور اقدام کنم و آیا معاف میشوم؟

    1. سلام نامه توجیه غیبت بنویسید و دلایل غیبت را بیان کنید در صورت تایید نامه میتوانید از معافیت ایثارگری استفتده کنید.

  16. سلام پدر من 13 ماه ایثارگری داشتن و 2سال جبهه که 6سال پیش فوت کردند
    من الان بیست سالم هست و اضافه خدمت ندارم
    برادر من کفالت من رو گرفت 6سال پیش و معاف شد
    الان من میتونم از سابقه جبهه و ایثارگری پدر مرحومم استفاده کنم
    مادرم هم دیابت و قند دارند و برادرم هم شاغل هستن و صبح میره و شب میاد خواهرم هم ازدواج کرده.
    ممنون میشم راهنمایی کنید 🫱🏻‍🫲🏼

    1. سلام از ارگان خدمتی پدر نامه تهیه کنید .بله میتوانید از کسری خدمت و یا معافیت ایثارگری پدر استفاده کنید.

  17. سلام پدرم من ۴۰ درصد جانبازی داره که ۲۵ درصد داداشم استفاده کرد ۱۵ درصدش مونده با ۲۰ عملیات جنگی هم داره من الان در حال خدمتم میتونم معافيتمو بگیرم

    1. سلام در صورتی که 15 درصد باقی مانده با سابقه ماه های ایثارگری جمع شود به 30 برشد امکان گرفتن معافیت را دارید.

  18. سلام میگم ما برای معافی داداشم اقدام کردیم ولی بخاطر شناسنامه پدرمون که ایثارگر هست گیر دادن و پرونده رو برگشت زدن
    اسمو مشخصات پدربزرگ تو شناسنامه پدر مشکل داره تاحالا هیچ ارگانی مشکل نداشته و گیر ندادن تا همین الان برا معافی گیر دادن
    مهمه ک مشخصات پدر ایثارگر مشکل داره وبه فرزند ایثارگر مربوط میشه

  19. سلام من یکی از برادرام شهید است معافیت شامل من می‌شود

  20. سلام خسته نباشید..پدر من ۳۰ ماه سابقه حضور در جبهه دارد..و سال ۸۴ فوت کرد..من نمی دونستم جبهه ای دارد..و سر پرست هستم .داداشم معاف شد سر پرست .زن گرفت رفت..العان فقط من هستم و مادر .خرج خونه با کرایه.خونه ۴ سال غیب دارم..و شرایط جور نبود برم خدمت العان می خوام از شرایط معافیت استفاده کنم ..ایا معاف میشم..تشکر

    1. سلام خدمت شما، برادر طبق چه قانونی معاف شده؟ آیا کفالت مادر را عهده دار شده است یا براساس سوابق ایثارگری پدر معاف شده؟ اگر از سوابق ایثارگری استفاده کرده، دیگر شما نمیتوانید استفاده کنید. لطفا تماس بگیرید.

  21. سلام خسته نباشین.
    ببخشید من پدرم ۲۰ درصد جانبازی داره و ۵ ماه و ۱۰ روز جبهه داره.
    وضعیت من چطوری میشه؟
    معاف میشم یا کسری دارم؟

    1. سلام به ازای هر درصد جانبازی و هر ماه جبهه 12 روز کسری دریافت میکنید.

  22. سلام وقتتون بخیر، پدر من ۳۲ ماه سابقه جبهه داره، من تا ۳۱ شهریور معافیت تحصیلی داشتم و از ۴ مهر به پلیس + ۱۰ مراجعه کردم برای انجام کارهای اعزام که بعدش برای معافیت اقدام کنم. میخواستم بدونم ۴، ۵ روز غیبتی که خوردم رو باید حتما توجیه کنم که بتونم معافی بگیرم یا نیازی نیست

    1. سلام بله برای گرفتن معافیت ایثارگری نباید غیبت داشته باشید نامه توجیه غیبت بنویسید

      1. سلام نامه توجیه غیبت را چگونه باید. بنویسیم اگر امکانش هست توضیح دهید خیلی ممنون

        1. سلام در نامه توجیه غیبت باید دلایل دقیق غیبت را با مدارک و مستندات ذکر کنید. برای اطاع کامل از چگونگی امه با آویژه تماس بگیرید.

  23. سلام من پدرم 2سال سابقه جبهه دارد ولی برادرم قبلا از این سهمیه استفاده کرده و الآنم نظامی هستش آیا من میتوانم با ارائه مدرک نظامی بودن برادرم از این سهمیه استفاده کنم دوباره؟

    1. سلام خیر امکان استفاده از ایثارگری پدر را ندارید.

  24. سلام پدر من ۷۳۲ روز جبهه داره و 5 درصد جانبازی اگه حساب کنیم بیشتر از 29 ماه میشه سوالم این هست که راهی هست که من بتونم معافیت بگیرم ؟

    1. در صورتی که مجموع 30 شود معافیت حاصل میشود و در غیر این صورت کسری صورت میگیرد

  25. با سلام ببخشید من پدرم ۱۹ ماه جبهه خدمت کردند و ۲۵ درصد جانبازی دارند ایا من میتونم معاف بشم از خدمت ؟؟

    1. درصورتی که سابقه خدمت پدر زمان جنگ بوده با مجموع 19 ماه به اضافه 25 درصد باهم 30 شود امکان پذیر میباشد

  26. سلام من عموم یکیش جانباز یکیشون شهید شده
    و فرزند ذکور ندارند آیا بردار زاده میتونه استفاده کنه از کسری

  27. وقت بخیر
    دایی بنده ۹۰ماه جبهه و حدود ۲۰درصد جانبازی دارن
    پدر بنده هم ۱۰درصد جانبازی و شش ماه جبهه دارن
    درصورتی ک دایی بنده با رضایت خودش قصد داشته باشه از سهمیش برای بنده استفاده کنه
    شرایط سربازی بنده ب چ صورت میشه؟ممنون از شما

    1. در صورتی که مجموع درصد جانبازی و سابقه جبهه پدر به 30 برسد معافیت حاصل میشود و در غیر این صورت کسری خدمت تعلق میگیرد به ازای هر ماه 12 روز از خدمت شما کم میشود

  28. سلام پدر من در هشت سال دفاع مقدس حضور داشته و دو سال هم در زندان های عراق گذراند و دارای 28 درصد جانبازی است و من تنها پسر او هستم آیا من معاف میشوم و اگر معاف شدم آیا باید سه ماه به سربازی بروم یا کلا نمیرم

    1. اگر غیبت نداشته باشید معافیت کامل شامل میشود

      1. سلام خسته نباشین ببخشید من فرزند جانباز ۲۵ درصد هستم ولی غیبت دارم متولد ۷۲ هستم آیا میتوانم معافی یا کسری خدمت استفاده کنم

        1. سلام نامه توجیع غیبت بنویسید و دلایل غیبت را در نامه بیان کنید در صورت تایید نامه و بخشیدگی غیبت امکان گرفتن معافیت را دارید.

  29. سلام خسته نباشید
    پدر من به مدت ۲۸ ماه در جبهه حضور داشته و این داخل کارت ایثارگری هم ذکر شده ، برای پنج درصد جانبازی هم خیلی وقته اقدام کرده ولی خبری نشده . می خواستم بدونم که با این ۲۸ ماه ایثارگری میشه معافیت گرفت یا خیر ؟

    1. سلام با 30 ماه سابقه ایثارگری امکان گرفتن معافیت دارید . 28 ماه سابقه با 5 ماه جانبازی جمع شود به 30 ماه میرسد و میتوانید معافیت بگیرید.

  30. سلام بعداز تکمیل پرونده وارسال آن توسط دفتر پلیس به علاوه ده بعداز چه مدتی کارت پایان خدمت فرزند ایثار گر صادر به دست شخص ذینفع می رسد

  31. باسلام خدمت شما
    پدرم ۲۵ ماه سابقه جبهه دارد.
    اگه شما میگین به ازای هر ماه ۱۲ روز کسر میشه،الان باید برای منم ۳۰۰ روز کسر بشه دیگه درسته یا نه باید بالای ۳۰ ماه جبهه رفته باشه؟؟؟

    1. سلام بله بابت هر ماه از خدمت ایشان شما 12 روز کسری دریافت میکنید شما مستوانید 300 روز کسری دریافت کنید.

  32. سلام خسته نباشید ببخشید الان پدر من که کارت ایثار داره و 24 ماه هم حضور در جبهه
    و اسمش هم. تو کنکور میشه سهمیه 5 درصد
    میخوام بدونم الان 24 ماه با 5 درصد ک هر درصد یک ماه میشه یعنی میشه 29 ماه ازم کم میشه؟؟

    1. به ازای هر ماه حضور در جبهه و هر درصد جامبازی 12 روز کسری دریافت میکنید

  33. سلام وقت بخیر ببخشید پدر بنده جانباز ۴۰است ومن تک پسر خانواده هستم آیا معافیت به من تعلق می‌گیرد

  34. سلام
    پدربزرگ مادری بنده سابقه 36 ماه حضور در جبهه و 5% ایثارگری دارند و فاقد فرزند ذکور هستند و بنده تنها نوه ی ذکور ایشان هستم.
    آیا کسری خدمت شامل حال من میشود؟

    1. بله چون فرزند ذکور ندارند امکانش وجود دارد

  35. سلام و خسته نباشید
    پدر من ایثارگر هستن و برادر بزرگترم معاف شدن ولی برادر بزرگترم فوت کردند در این صورت فرزند دوم میتونه از معافیت استفاده کنه

  36. سلام من پدرم 25ماه سابقه جبهه داره 5 درصد جانبازی میتونم معافیت بگیرم؟

  37. سلام پدرم 27ماه جبه و پنج درصد جانبازی دارد ایا من معاف میشوم ممنون میشم حواب بدید

  38. با سلام پیشنهاد می شود به جای 30ماه معافیت دائم محاسبه شود ،بهتر است،24ماه مقبول شود،چون خدمت سربازی در زمان جنگ 24ماه بیشتر نبوده است،

  39. سلام ،بنده نزدیک بیست سال فرمانده پایگاه بسیج روستابودم وخودم هم معلولیت متوسط ازبهزیستی کارت دارم ودوفرزندپسر۲۷,۲۴ساله دارم آیامیتوانم براشون معافیت بگیرم

  40. سلام سربازی که در سال هفتاد در منطقه کردستان بودن متونند کارت ایثار بگرند

  41. سلام خسته نباشید پدرم من 28ماه جبهه دارد(دوسال سرباز و بقیه داوطلب) و پنج درصد حانبازی و سنش60سال است من معاف میشم ممنون میشم جواب بدید

    1. بله با مجموع درصد جانبازی پدر به اضافه ی سالهای خدمت به عدد بالای ۳۰ میرسیم که به شما امکان معافیت میدهد

  42. سلام .پدر بنده ۲سال خدمت در ارتش بود .مناطق جنگی سرپل ذهاب..بعد خدمت هم جنگ بوده ۶ ماه .بهش میکن کارت دوره احتیاط..العان فقط ۶ ماه براش زدن تو کارت ایثار کری .اون ۲سال خدمت ثبت ن کردن براش ..و خیلی وقته کارت پایان خدمتش ک ارتش بوده کم شده .پدرم هم فوت کرده و جای ک خدمت کرده رفتیم..گفتن مدرکی چیزی ندارن همه شون سوختنو رد مون کردن..کرمانشاه. ارتش. …چ راهی داره..تشکر..

  43. سلام روزتون بخیر
    بنده پدرم جانبازی 30 درصد دارد و برادرم از این طریق معافیت خود را گرفت آیا بنده نیز می توانم معافیت خودم را از طریق جانبازی 30 درصد پدرم بگیرم؟
    با تشکر

  44. سلام پدر من ۳۳ماه جبهه بوده که داخ پایین خدمتش ذکر شده داخل کارت ایثارگیش زده ۲۵ ماه
    آیا از خدمت سربازی معاف هستم؟

    1. سلام در صورتی که 30 ماه سابقه ایثارگری داشته باشند امکان گرفتن معافیت دارید.

  45. سلام خسته نباشید
    پدر ۲۰ درصد ایثارگری و مادر ۱۰ درصد جانبازی
    امکان معافی هستی؟
    تو رو خدا جواب بدید
    ممنونم

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم درخواست اعمال کسری دهید درصورت پذیرش امکان پذیر میباشد

  46. سلام پدر من 733 روز خدمت در جبهه داره و 5 درصد جانبازی من میتونم معافیت بگیرم؟

    1. سلام .سابقه جبهه و جانبازی پدر شما به 30 ماه نمیرسد و شامل معافیت نمیشوید اما با این مقدار از جبهه و جانبازی شما 348 روز کسری میگیرید.

  47. سلام پدر من 65 ماه سابقه جبهه داره 5 درصد هم جانبازی دو تا داداش داشتم ک معاف شدن منم میتونم معاف شم یا نه؟

    1. سلام.برای هر پسر 30 ماه از سابقه جبهه برای معافیت استفاده میشود.برای شما 5 درصد از جانبازی و 5 ماه از سابقه جبهه باقی مانده که با این مقدار قادر به دریافت نعافیت نیستید اما 120 روز کسری خدمت کیتوانید بگیربد.

  48. سلام پدر بنده ۲۰درصد جانبازی دارد و ۱۸ ماه سابقه حضور در جبهه آیا من معاف می شوم یا کسری خدمت شامل من می شود؟یک سوال دیگر اگر معاف شدم باید دوره آموزشی برم یا خیر؟

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم در صورتی که غیبت نداشته باشید با مجموع 30 میتوانید معاف کامل شوید و نیازی به آموزشی نیست

  49. با سلام ، پدرم ۶ ماه جبهه افتخاری(ایثار گری) و ۲۴ ماه خدمت منطقه عملیاتی بعد از قطعنامه دارن، الان میتونم معافیت ۳۰ ماه منطقه عملیاتی بگیرم؟

  50. سلام وقتتون بخیر
    پدر من سابقه ۲۴ ماه سربازی در منطقه جنگی در زمان جبهه + ۶ ماه حضور داوطلبی بسیج در جبهه رو داره. یعنی در مجموع ۳۰ ماه، و خودم کارت سبز رو دارم خواستم ببینم من به کل از سربازی معاف میشم یا خیر؟

    1. درصورتی که مجموعا ۳۰ ماه سابقه خدمت در زمان جنگ در مناطق جنگی را داشته باشند

  51. سلام
    پدرم 24ماه توی جبهه بود
    و الانم بالای 60سال داره و بازنشسته هستش
    یه برادر‌ناتنی هم دارم که اونم معافیت پزشکی گرفته
    من الان شرایطم چطوریه میتونم معاف بشم؟

    1. سلام شما به ازای هر ماه سابقه جبهه پدر میتوانید 12 روز کسری سربازی دریافت کنید.برای معافیت کفالت پدر باید سن ایشان بالای 75 سال باشد یا یکی از بیماری های آیین نامه کسان مشمول را داشته باشند
      اگر برادرتان بابت معلولیت یا اعصاب و روان معافیت گرفته در صورت تایید کمیسیون می تونید اگر پدر بیماری های آیین نامه کسان مشمول را داشته باشد معافیت کفالت پدر بگیرید

  52. سلام.پدرم با ۴۳ سال سن و ۲۵ سال سابقه خدمت در فراجاو ۳۰ در صد جانبازی مربوط به کمیسیون داخلی نیروهای مسلح به علت موج گرفتگی نام بیماری(اختلال استرس پس از سانحه شدید)بدون پاسخ به درمان و ناتوان کننده سه بار هم در بیمارستان اعصاب وروان ناجا بستری شده و بازنشسته شده تنها پسر ذکور هستم آیا معافیت به من تعلق میگیره یا ن

  53. سلام روزتون بخیر پدر دامادم جانباز 15 در صد هستن و 65 سال هم سن دارند وبازنشسته هستن آیا مبشود از تبصره یک بارنشیتگی جانبازان برای معاف شدن دامادم استفاد کنیم

    1. سلام – در صورتی جمع ماه های خدمت در جبهه پدرشان با درصد جانبازی پدرشان به 30 برسد میتوانند معاف دائم شوند.

  54. با سلام
    پدر بنده ۳۱ ماه سابقه جبهه داره .
    و طبق قانون بنده معاف میشم .
    ایا با وجود سابقه جبهه پدر ، بنده باید آموزشی برم ؟

  55. سلام من 20 سالمه متاهل هستم پدر من 2۴ ماه جبهه و 5درصد جانبازی داره آیا میتونم معاف بشم؟

    1. سلام و ارادت خیر ، امکان معافیت ایثارگری برای شما وجود ندارد . زیرا براساس قانون تلفیق امتیازات ایثارگری ، جمع امتیاز های ایثارگری برای معافیت دائم باید حداقل ۳۰ امتیاز باشد ، در حالی که جمع امتیاز های شما 29 بوده و نهایتا بتوانید از کسری خدمت ایثارگری استفاده نمایید .

  56. سلام
    من سعید دائی زاده ۲۵درصد یکی از فرزندانم معاف شد ولی طولی نکشید که تصادف کرد و فوت شد من شیمیایی و تیر به پای راست موج انفجار در پرونده دارم حالا یک فرزند دارم که کارهای من و انجام میدهبرای معاف کردن فرزندم بایا کارت فرزند فوت شده باطل کنم هر راهی که شما میگید
    با تشکر از شما

    1. سلام و ارادت اگر منظورتون این هست که به دلیل داشتن 25 درصد جانبازی یک فرزند شما معاف شده (طبیعتا ۲۵ درصد جانبازی شما باعث معافیت فرزند مرحوم شما شده) ، بنابراین از ۲۵ درصد باقی مانده جانبازی می توانید برای معافیت دائم ایثارگری فرزند دوم تان استفاده نمایید

  57. سلام وقت بخیر
    پدر من در زمان خود جنگ ثابقه خدمت داشته یعنی از سال ۶۴ تا اواخر جنگ در جبهه بوده است که در سیستمی که برای ثابقه جبهه پدر نشان میدهد چقدر در جبهه بوده است ۳۶ ماه ثبت شده یا همان ۱۰۸۸ روز این تعداد روز در خود زمان جنگ بوده است آیا بنده میتوانم معاف شوم؟
    در ضمن پدر من کادر ارتش بوده و الان باز نشسته شده و تمامی مدارک هایش در پرونده پدر در یگان خدمتی اش موجود است

    1. بله امکان پذیر میباشد در صورتی که برادر بالای 18 سال نداشته باشید میتوانید با وجود 30 ماه سابقه خدمت پدر در جبهه جهت معافیت دایم اقدام کنید

  58. سلام وقتتون بخیر همسر بنده جانباز ۱۵ درصدی و سابقه جبهه ۱۱ماه دارد و فرزند ذکور هم نداریم آیا داماد بنده می‌توانند از سربازی معاف شوند؟

  59. با سلام.بنده 25 سالمه و معافیت تحصیلی دارم.همسر اول مادرم شهید هستن و فرزند نداشتند و مادرم حقوق شهید رو میگیره و مشکل قلبی و دیابت دارن.و پدر خودم که همسر دومه دوساله فوت شده.سه برادر دیگه دارم که خدمت رفتن.آیا شرایط معافیت سربازی دارم.ممنون میشم جواب بدید

    1. اگر برادر بالای 18 سال داشته باشید تنها در صورتی امکان گرفتن کفالت دارید که مادر عضویت بهزیستی داشته باشد.

  60. سلام خسته نباشید
    من پدرم ۲۴ ماه ایثارگری و ۵ درصد جانبازی داره
    من شنیده بودم ۲۹ امتیاز رو بررسی میکنن و ممکنه معاف کنن
    من شرایط معافیت با۲۹ امتیاز سال ۹۸ رو داشتم فقط چون مارت جامبازی رو دیر دادن نشد که اون زمان بتونم استفاده کنم
    با توجه به اینکه بسیج فعال هم دارم به نظر شما درصدی امکان داره بنده معاف بشم؟

    1. سلام باید چمع ایثارگری و درصد جانبازی به 30 برسد و احتمال اینکه با 29 امتیاز معافیت صادر کنند وجود ندارد.

  61. سلام من پدرم ۲۸ ماه سابقه ایثارگری داره و من رفتم به آموزشیه خدمت و آموزشی رو تموم کردم همه گفتن پیگیریش بعده آموزشیه میشه کمکم کنید تا مرخصی تموم نشده باید چیکار انجام بدم؟!

    1. در صورتی که پدر 28 ماه خدمت حین جنگ در جبهه دارند امکان این وجود دارد که به ازای هر ماه 12 روز کسری تعلق بگیرد

  62. سلام وقت بخیر پدرم جانبازه ۳۵ درصده ۱۶ ماهم جبهه داشته بعد برادر بزرگترم با ۲۵ درصد معاف شده منم ۱۰ ماه کسری شاملم میشه وقتی حساب کردم الانم دو ماه از اموزشیم گذشته و چن روز دیگه باید برم یگان خودمو معرفی کنم تو این مدت که اموزشی بودم پدرم ۱۲ ماه دیگه جبهه داشته ولی اقدامی براش نکرده بوده مدارکارو برده اون ۱۲ ماهم دادن بهش ولی ۲۰ روز ۱ ماه طول میکشه کارا اداریش . میخواستم بدونم میتونم نرم این ۲۰ روز یه ماهم تا معاف شم؟

    1. ؟ با سلام شما برای دریافت کسری خدمت ایثار نباید وارد غیبت غیر مجاز شده باشید ولی اگر امتیاز شما(ایثارگری+جانبازی) به 30 امتیاز برسد با وجود غیبت میتوانید معاف بشید و مشکلی نخواهد داشت

  63. سلام ببخشید پدرم ۱۰ درصد جانبازی و ۲۰ ماه جبهه ای داره که ۱۷ ماهش سربازیش بوده معاف میشم یا فقط کسری بم میدن؟

    1. از طریق قانون تلفیق امتیازات که به عدد 30 برسه می توانید معافیت بگیرید

  64. باسلام.پدر من ۲۵ ماه جبهه در منطقه دشت عباس مهران داره و ۵ درصد جانبازی برای معافیت اقدام کردم آیا اگه معافیت بشم باید دوره آموزشی برم؟؟

    1. درصورتی که خدمتشون در زمان جنگ بوده باشد با مجموع درصد جانبازی به 30 میرسد و امکان معافیت وجود دارد و در صورتی که بعد از زمان جنگ در مناطق درگیر خدمت کرده اند میتوانند به ازای هر ماه 9 روز کسری برای شما ایجاد میکند

  65. سلام وقتتون بخیر آیا شرایطی برا معافیت تک فرزندی برا نظامیانی که ۳۰ سال خدمت کردن هست یا خیر اگر نیست امیدی هست که فکری هم بحال این افراد برداشته شود متشکرم

    1. معافیتی بر اساس تک فرزندی وجود ندارد ولی اگر پدر سابقه ایثارگرری در جبهه داشته باشند امکان معافیت و یا کسری وجود دارد

  66. سلام برای معافی فرزندم از طریق سپاه و ایثارگران نامه گرفتم ، نامه سپاه در سایت نیروی انتظامی ثبت شده ولی نامه ایثارگران در سایت نیروی انتظامی انجام نگرفته ، راهکار چیست؟

    1. به نزدیکترین ارگان ایثار گری شهر یا استان خود مراجعه کرده به همراه مدارک مورد نیاز یا از طریق سامانه ثبت درخواست کنید برای اطلاعات بیشتر باکارشناسان ما تماس بگیرید

  67. سلام خدمت شما بنده با ۴۲سال سن و۴فرزند بدلیل اخراج ازکار تصمیم گرفتم بروم خدمت سربازی تا الان خدمت قانونی خودم رو به لطف کسری فرزندانم تمام کردم اما بدلیل داشتن ۶ماه اضافه پشت دفترچه ای ترخیص نشدم و پدرم ایثارگر با ۲۸ماه سابقه که به برادرم تعلق گرفت آیا این ۶ماه اضافه رو با کارث ایثار برام می بخشن یا نه ،،ممنون

    1. سلام ،خیر . صرفا داشتن کارت ایثارگری پدر باعث بخشیدن اضافه خدمت نمی شود.

  68. سلام من دوتا عموی تنی شهید دارم وفرزندان پسر ندارن من میتونم ازطریق عموهایم معاف شوم

    1. در صورتی معافیت داده می شود که شهید از اعضای درجه یک خانواده محسوب شود

  69. سلام و عرض ادب خدمت شما و خسته نباشید..💐💐

    بابت سایت خوب تان از محضر جنابعالی تقدیر و تشکر می کنم 🙏 خداوند متعال حافظ تان باشد اجرتان با امام حسین علیه السلام…🤲
    ببخشید مزاحم تان میشم ممنون میشم از لطف شما دوست گرامی 🙏سوال بنده را پاسخگو باشید…

    ببخشید اگر آقای جانباز 45در صد باشد و برای دو فرزند پسرش از معافیت استفاده نکرده باشد آیا می توند برای فرزند پسریش اقدام کند و نوه پسری سر پرستی شان را دارد از همه لحاظ از حقوقش و کارهای شخصی و غیره را انجام میده حتا فرزندانش تو شهرها و روستاهای مختلف زندگی می کنند و از اینا دور هستن تا بهشان رسیدگی کنند سپاس از پاسخگوی تان…🙏🌹🌹🌷🌷

    1. برای کسری خدمت یا معافیت کارت ایثار حتما باید پدر مشمول کارت ایثارگری یا رزمنده جنگ باشد. و باید آن فرد خانواده درجه یک باشد

  70. سلام پدر من ۲۷ ماه سابقه ایثارگری داره خودمم پرسیدم ۶ماه کسری برا بسیج فعال بهم میدن آیا میتونم معاف شم؟؟ اگه نمیشه چقدر باید خدمت کنم؟؟

    1. خیر معاف نمی شود به ازای هر ماه حضور پدر در جبهه دوازده روز کسری و به ازای هر سال عضویت بسیج فعال یکماه کسری می گیرید

  71. سلام خسته نباشید پدر بنده ۲۷ماه سابقه حضور در جبهه دارند و خودم بسیجی فعال دارم آیا معاف میشم و اگه نه چند ماه باید خدمت کنم؟؟

    1. سلام به ازای هرماه سابقه جبهه پدرتون، 12 روز کسری میتوانید بگیرید و به ازای هرسال عضو بسیج فعال 1.5 ماه کسری تعلق میگیرد.اگر پدرتون جانبازی هم داشته باشند با 27 ماه جمع شده و در صورت رسیدن به 30 شما معاف دائم خواهید شد.

  72. سلام پدربنده سابقه ۴ماه جبه و۲۵درصدایسارگری دارد آیا معافیت شامل من می‌شود معمنون میشم پاسخ بدین

    1. سلام اگر غیبت سربازی نداشته باشید بله میتوانید از این معافیت استفاده کنید

  73. سلام
    پدر من 30 ماه سابقه جبهه دارد ولی این 30 ماه مربوط به یک یگان خدمتی نیست 24 ماه ارتش و 6 ماه بسیج
    برای معافیت اقدام کردم اما بسیج می‌گوید 24 ماه ارتش را اینجا بیار ارتش هم میگوید 6 ماه بسیج را بیار و هیچ کاری هم پیش نمی رود نمیدانم چه کنم لطفاً من را در این زمینه راهنمایی کنید

    1. سلام مدارک هر دو سابقه خدمت را برای سازمان نظام وظیقه ببرید در صورت تایید سازمان امکان گرفتن معافیت خواهید داشت

  74. سلام. پدربزرگ من جانباز ۵۰ درصد و دوره اسارت ۱۰ ساله دارد.
    فاقد فرزند ذکور بوده و هیچ کدام از برادرانش از امتیاز معافیت استفاده نکردند.
    بزرگترین نوه ذکور بخاطر فوت پدر معاف بوده و من هم دومین نوه ذکور هستم.
    آیا معافیت سربازی شامل من هم میشود؟

  75. سلام پدر من بیشتر از 30 ماه حضور در مناطق مرزی و عملیاتی دارد و کارت ایثارگری رو هم گرفته آیا امکان معاف شدن من هست.

    1. درصورتی که خدمت حین جنگ به ۳۰ ماه برسد بله معافیت دائم حاصل میشود

  76. سلام وقت بخیر پدر بنده 30 درصد جانبازی و سابقه 24 ماه حضور جبهه دارن و برادرم با درصد جانبازی معاف شد آیا امکان معافیت من هم وجود داره یا کسری شامل حالم میشه یا خیر ؟

    1. سلام سابقه جانبازی پدر ۵ درصد باقی مانده و با ماه های حضور جبهه که ۲۴ ماه است جمع شود ۲۹ ماه میشود و شما با ۳۰ ماه امکان دریافت معافیت خواهید داشت میتوانید از کسری استفاده کنید

  77. سلام خسته نباشد بنده پدر 30 درصد جانبازی و 24ماه جبهه داره و برادرم از طریق جانبازی معاف شدن آیا من هم میتونم معاف شم یا فقط امکان کسری وجود داره .

    1. شما با 29 ماه سابقه جبهه که با جمع جانبازی می مونه می تونید کسری بگیرید

  78. سلام پدر بنده ۲۶ ماه جبهه دارد و خودم از کودکی بیمار بودم و الان ۱۴۰۱/۱۲/۲۰ صحت پیدا کردم و ۲۰ سالمه و البته بیماری پوستی دارم از جمله قارچ بدن و سر و حساسیت نسبتا شدید و عفونی که باعث توده عفونی در نزدیک قلب بنده شده و جراحی خواهد شد و در دوره درمان هستم آیا میتونم معافیت بگیرم یا نه
    لطفا کمک کنید چون میخوام در کنکور شرکت کنم

    1. سلام در صورت تاییت پزشک معتمد نظام وظیفه امکان گرفتن معافیت پزشکی دارید و همچنین بابت 26 ماه سابقع جبهه پدر امکان گرفتن کسری سربازی هم دارید.

  79. سلام پدر من ده درصد جانباز و حدود 21 ماه خدمت دارن ایا من معاف هستم یا کسری خدمت میگرم ؟

  80. با سلام بنده ۲۰ درصد جانبازی و ۹ ماه اسارت که کارت هم دارم ۱۸ ماه خط مقدم بودم که برای آن اقدام نکردم وکارتی ندارم با ۲۰ درصد و۹ ماه اسارت تک فرزندم معاف دائم می‌شود یا برای کارت ایثارگری اقدام کنم

  81. سلام من داماد خانواده جانباز هستم و خانمم یک برادر دارند معافیت سربازی شامل بنده نمیشود؟

  82. سلام من پدرم ۲۴ ماه بسیجی و ۵ درصد جانبازی داره و یه برادر دارم که معاف شده البته به خاطر تصادف و شنوایی و هیچ استفاده‌ی از امتیاز جانبازی و بسیج نشده میتونم با این ۲۴ ماه و ۵ درصد معاف دائم شم درضمن من خودم به خاطر تصادف صورتم و هردو فکم پلاتین داره که اقدام کردم بعد کلی رد شد و همچنین افسردگی شدید دارم خلاصه اینکه من میتونم با این مقدار جانبازی و بسیج معاف دائم شم چون به هیچ عنوان نمیتونم خدمت کنم از لحاظ روحی

    1. سلام در صورتی که غیبت سربازی نداشته باشید میتوانید از جانبازی و یا سابقه ایثارگری پدر برای گرفتن کسری استفاده کنید در صورتی که سابقعپه ایثارگری و جانبازی به 30 ماه برسد امکان گرفتن معافیت دائم دارید

  83. سلام وقت بخیر
    پدر من ۳۰ درصد جانبازی دارن و ۱۴ ماه حضور در جبهه
    برادر من با ۲۵ درصد جانبازی معاف شده
    میمونه یه ۱۹×۱۲ روز؟
    یا ممکنه بنده هم معاف شم

    1. سلام شما امکان گرفتن معافیت ندارید اما به ازای هر ماه و هر درصد جانبازی باقی مانده شما 12 روز کسری سربازی دریافت میکنید.

  84. باسلام و وقت بخیر. پدر بنده از تاریخ ۵۹/۰۶/۳۱ تا تاریخ ۶۱/۰۳/۱۵ به مدت ۲۰ ماه ۱۴ روز ایثارگری دارند. وبه مدت ۱۵ ماه و۱۱ روز خدمت داوطلبانه در جبهه دارند. وبرادری هم ندارم. امکان معاف شدن را دارم؟

    1. سلام بله امکان گرفتن معافیت در صورتی که غیبت سربازی نداشته باشید دارید.

  85. سلام. پدر من ۷ سال جبهه بوده و کارت ایثار هم دارند. هیچ فرزند پسری نداره و برادرشونم سربازی رفتن. سوالم اینه که آیا همسر من رو میتونن معاف از سربازی کنن؟در واقع امکان معافیت از سربازی برای داماد در صورت نداشتن پسر برای کسی که ۷ سال جبهه بوده وجود داره؟ شرایطش چی هست؟ با تشکر.

  86. سلام پدر بنده ۲۵ماه جبهه و۱۰ درصد جانبازی دارد برادر ندارم امکان معافی بنده هست؟

  87. سلام من پدرم ۳۰ ماه ایثارگری داره من برادر بزرگ تر از خودم دارم که ازدواج نکرده و از این قانون هم استفاده نکرده ایا من میتونم از این قانون استفاده کنم معاف بشم؟؟؟؟

  88. سلام. با ۲۷ماه ایثارگری و ۵ درصد جانبازی امکان معافیت فرزندم وجود دارد

  89. با سلام بنده پدرم 50درصد جانباز هست و 38ماه سابقه جبهه داشتن و درکارت قبلی ثبت شده بود. امابرای کارتشون که اقدام کردن بهشون گفت۱۷ ۱۸ ماه سابقه داری حالا جدا از این بحث ها برادر بزرگترم را معاف کردن میخوام بدونم من هم از روی درصد جانبازی معاف خواهم شد؟

    1. سلام سابقه جبهه با درصد جانبازی باقی مانده جمع میشود میتوانید معافیت بگیرید.

  90. سلام با ۲۱ ماه سابقه جبهه پدر و اینکه الان بالای ۶۰ سال هستند میتوان معافیت گرفت؟

    1. سلام مقدار سابقه جبهه ایشان برای شما فقط شامل کسری میشود و با ۶۰ سال سن اگر یکی از بیماری های آیین نامه کسان مشمول را داشته باشند امکان گرفتن کفالت دارید

  91. سلام دوست بنده الان به استاد به بند جدید سازمان وظیفه عمومی که هرکس غیبت سنواتی هم داشته باشد میتواند کسر خدمت بگیرد الان پادگان محلشونم گفته مدارکو بیار بیاره ‌کسر خدمت ایثار گردی پدرش ولی برادرش بخاطره فوت پدرش به علات فوتی پدر معافیت گرفته ایا برایه کسی که به علت فوتی پدر بردارشو از کسر خدمت ایثارگری محروم میکنن یا ن ؟

    1. سلام خیر مشکلی برای گرفتن کسری ایثارگری ندارند

  92. سلام برادر من جانبازی داره و فرزندی هم ندارد من می توانم از طریق آن معافیت بگیرم

  93. سلام وقت بخیر پدربزرگ بنده کارت ایثارگری دارن و هیچکدوم از پسراش استفاده ای از کارت نکردن میخواستم بدونم که من میتونم از این کارت برای کسری خدمت استفاده کنم؟

  94. سلام پدرم در کارت ایثار قدیمیش ۷سالو ۱۰ روز ایثارگری داشته که حدود ۵ سالش در بوشهر بوده ولی الان که درخواست کارت ایثار جدید داده میگن ۱سالش تایید شده. طبق قوانین بوشهر منطقه حساب میشه چطور تایید نشده و چطور میشه پیگیری کرد برای ثبت ۵سال ایثارگری در بوشهر.
    معافیت من به این مورد بستگی داره
    ممنون میشم پاسخ بدین.

    1. سلام وقتتون بخیر برای اطلاع از مناطق عملیاتی جنگی و برای پیگیری هرچه زود و دقیق تر این موضوع و ثبت درخواست با کارشناسان ما تماس بگیردی

  95. سلام، پدرم 15 درصد جانبازی و 27 ماه جبهه داره، آیا قطعی معافم از سربازی؟

  96. با سلام ، بنده 19 سالمه ، بنده 5 درصد جانبازی دارم ، میخواستم بدونم که منم معاف میشم یا خیر؟

  97. باسلام بنده با۴2ماه و20درصد جانبازی داخلی نیروهای مسلح و5درصد جانبازی بنیاد،آ یا میتوانم دو فرزندم از
    خدمت سربازی معاف کنم با تشکر

    1. سلام خسته نباشید
      پدر من ۲۲ ماه ایثارگری منطقه جنگی بود دار و ۱۰ درصد جانبازی
      با این شرایط معاف میشیم

  98. باسلام بنده با۴2ماه و20درصد جانبازی داخلی نیروهای مسلح و5درصد جانبازی بنیاد،آ یا میتوانم دو فرزندم از خدمت سربازی معاف کنم با تشکر

  99. سلام پدرم ۲ سال در جبهه بوده و ۱۴ سال خدمت در سپاه داره اسارت هم داره میشه معافیت دائم بگیرم پدرم عراقی هست و من ۲۰ سالمه الان ۹ ماهه بهم شناسنامه دادن لطفا جواب منو بدین متشکرم

    1. سلام وقت بخیر
      برای اطلاعات کامل در زمینه ی کسری ایثارگری با کارشناسان ما تماس بگیرید

  100. سلام وقت بخیر من پدرم ۱۵ماه ۱۳روز جبهه داره و ۱۵درصد جانبازی امکان معافیت داعم هست برا من؟

    1. سلام وقتتون بخیر اگر برادر بزرگ تر ندارید و در کارت ایثارگری اطلاعات فوق ثبت شده باشد امکان معافیت شما هست

  101. بنده ۲۰ درصد جانبازی دارم و۲۰ ماه جبهه دارم آیا پسرم ماف می‌شود

    1. سلام وقتتون بخیر امکان کسری خدمت میتواند وجود داشته باشد.

  102. بنظر میاد درحق سرباز ان زمان جنگ که 24ماه درجبهه بودن،وحال فرزندشان مشمول معافیت دائم از خدمت سربازی نمیشود ظلم شده است

  103. سلام من برادر شهیدم و اینکه شهید بدون فرزند بوده ولی یک برادرم از معافیت استفاده کرده و الان بالای 50 سالشه میشه اون برادرم معافیتش رو ابطال کنه و منم استفاده کنم که بتونم معاف بشم؟

    1. سلام
      امکان گرفتن کفالت در صورت داشتن برادر بزرگتر وجود ندارد

  104. سلام پدر من 30 ماه ایثارگری داره.خودمم معافیت تحصیلی دارم. سوالم اینه که اگه معافیت تایید بشه باید دوره اموزشی رو بگذرونیم؟چون قانونی بود که یک تعد نامه امضا میکنیم ک اگ کشور به مشکلی خورد فرد بعدا بره برای دوره اموزشی ولی شما گفتین کارت معافی بعد از گذراندن دوره اموزشی ارسال میشه.این تعد نامه صحت داره ؟ شامل من میشه؟

    1. سلام
      شما میتوانید معافیت داعم بگیرید اما باید یک تعهد 5 ساله بدهید

  105. طلام‌خسته نباشین بنده جانباز ۵ درصد هستم متولد ۷۱ هستم ایا از خدمت سربازی معاف میشم اگه میشم‌ از کجا اول باید شروع کنم

    1. بستگی به این دارد که پدرتون چند ماه خدمت داشتند و بین چه سالی خدمت کردند

  106. سلام خسته نباشید
    من ۱۹ سالمه و پدرم جانباز ۲۵ درصد هستش
    برادر بزرگم از طریق پدرم معافیت گرفت‌
    میخوام بدونم منم میتونم معافیت بگیرم یا نه؟
    یا چقدر میتونم کسر خدمت بگیرم.

    1. با تموم وجودم درکت میکنم
      چون منم دقیقا همین درد و دارم🙂
      خواستم بگم اگه پدرتون اسارت و آزادگی و و….
      غیره داشته باشد شما فقط یکم کسری خدمت
      میگیری و امکان معافیت کامل وجود ندارد(مطمئن نیستم)
      بنویس نامه ای با برگ چایی……😔

  107. سلام
    پدر بنده سابقه ۲۴ ماه و ده روز در جبهه داره و ایثارگره با این سابقه چند ماه کسری تعلق میگیره ؟!

      1. سلام و خسته نباشیدو تشکر از سایت مفید تان..

        ببخشید آیا مادر پدری خواهر شهید باشد و پدر بزرگر پدریم جانباز 45درصد

        در تاریخ 64 عزام شدن. خواستم در خدمتتان عرض کنم آیا کسی پدر پدری جانباز 45 درصدی باشد و مادر پدریش خواهر شهید باشد و پدر بزرگش فوت شدن و پسر دختر هم داره همه سر خونه زندگی خودشان هستن در جاهای مختلف استان زندگی می کنند و مادر بزرکش که بیماری قند دارد و به خاطر قند چشم هایش ضعیف شدن و دید شون خیلی کم هستش و یکی از بچه های نوه پسری از بچه گی با پدر مادر بزرگ شده و کارهای شخصی و قیره را انجام میدن یک روز نباشه مادر بزرگش ناراحت میشه مثل بچه خودش به این نوه دلبسته شودن و حال نوه باید برای خدمت اقدام کند و این مادر بزرگ شنیدن یک سر حالش خراب هست و استراسبورگ و گریه و گریه هم برایش خوب نیست برای چشاش حالا میشه به این نوه معافیت بدن یا اینکه باید خدمت برن ممنون میشم راهنمایی کنید…

        1. سلام متاسفانه برای کفالت مادربزرگ باید همسرشان یا طلاق گرفته باشد یا فوت کرده باشند و فرزندی نداشته باشند و شما تنها نوه پسری بالای 18 سال باشید.

    1. سلام پدربنده فوت شده ۲۵درصدجانبازی داره منم تک فرزندم میتونم معافیت دائم بگیرم

      1. بله میتونید کسری خدمت بگیرید از طریق جانبازی یا کفالت مادرتون بگیرید
        25 درصد جانبازی یک پسر معاف می شود به ارگان خدمت پدر مراجعه شود

  108. با‌سلام.
    پدر من ۲۶ماه سابقه حضور در جبهه داره‌و ۳0درصد هم جانبازی داره.طبق قوانین سال ۹۲ برادرم ار سابقه حضور در جبهه و ۲درصد از جانبازی استفاده کرد و معاف شده،طبق قوانین الان که میگن با ۲۵درصد میشه معاف شد،آیا به من معافیت تعلق میگیره یا ن؟؟ممنونم از شما

  109. سلام خسته نباشید پدر من جانباز ۱۰ درصد هست و برادرم سربازی رو یکساله که تمام کرده امکان معافیت من هست.

  110. سلام پدرم ۱سال ۹ ماه سابقه جبهه داره بعد برای برادرم ۹ ماه معافیت گرفته
    میهواستم بدونم امکانش هست به منم ک فرزند دوم هستم معافیت میدن؟

  111. سلام خسته نباشید
    بنده فرزند همسر شهید هستم (فرزند شهید نیستم )
    آیا من به عنوان فرزند ایثارگر حق استفاده از معافیت رو دارم؟
    ممنون

    1. سلام خدمت شما. برای استفاده از مزایای ایثار گری نام شما باید در شناسنامه ایشان ثبت شده باشد

      1. سلام خسته نباشید باید اسممون در شناسنامه شهید ثبت بشه؟مگه امکانش هست؟

  112. سلام
    پدر من 17 ماه ایثار گری داره و15 درصد جانبازی داره
    من 2 سال غیبت دارم ایا معاف میشم یا کسری بهم تعلق میگیره ؟

    1. سلام وقت بخیر
      به علت داشتن غیبت امکان کسری وجود ندارد.

      1. سلام اگر کجموع 30 ماه بشه با وجود غیبت معافیت تعلق میگیره بنده پرسیدم ولی کمتر از 30 ماه غیبت باشه نمیشه

  113. سلام از کجا بفهمم درصد کارت ایثارگری پدرم چقدره دوسال هم در جبهه بودن جوابش برام مهمه لطفا پاسخ بدید

  114. سلام پدر من ۲۵ ماه سابقه خدمت دارند در جبهه و ایثارگر حساب میشوند . میتونم معاف بشم ؟؟؟

  115. با سلام پدر بنده22ماه حضور در جبهه دارد و پنج درصدم جانبازی. تک پسرم. سابقه بسیج فعال. وکارت سبزم دارم. الان در حال خدمتم. می تونم معاف بشم

  116. با سلام
    پدرم ۲۴ ماه سابقه ایثارگری داره و ۱۵ درصد جانبازی دارن آیا معافیت برای من تعلق میگیره؟

    1. سلام وقت بخیر
      کسری خدمت به میزانی برای شما لحاظ خواهد شد.

  117. سلام و وقت بخیر
    پدرم ۲۵ ماه سابقه جبهه دارن و خودمم ۵ ماه بسیج
    آیا میتونم برای معافیت اقدام کنم؟

    1. سلام وقت بخیر
      شرایط کسری خدمت برای شما باید بررسی شود.

  118. سلام. پدر من ۳۲ ماه سابقه جبهه دارد. برادر بزرگتر من از سوابق پدرم استفاده کرد و معاف دائم شد … آیا من می تونم دوباره از سوابق جبهه پدرم برای معافی استفاده کنم؟

  119. سلام.پدر بنده ۲۱ماه جبهه بودنن و برادر بزرگترم از کسر خدمت جبهه پدرم استفاده کردن و بنده هم ۱۷ماهه ک خدمت سربازی هستم و سنواد داشتم بخشیده شده من میتونم کسر بگیرم از جبهه پدرم؟؟اگ جواب بدین ممنون میشم

    1. سلام وقتتون بخیر اگر برادر شما زا تمام کسری استفاده کرده باشد امکان کسری شما نمیباشد

  120. سلام کارت ایثار برایم آمده 1706روز حضور درجبهه ثبت شده ولی سابقه خدمت28ماه دارم محل خدمتم که سپاه بود موجود است کجا مراجعه کنم تا بقیه سابقه حضورم درجبهه بگیرم قبلا”کمیته موقت3سال دراهوازبودم هیچ مدرکی هم ندارم

    1. سلام وقت بخیر
      برای بررسی بهتر شرایط شما با کارشناسان ما تماس بگیرید.

  121. باسلام بنده جانباز ۷/ درصدمدت. هفت سال جبهه دارم ویکی ازفرزندانم ازخدمت سربازی معاف شد آیا نوه ام می‌توان معاف کنم
    باتقدیم احترام عبدالرضا قدرتی

  122. خدا قوت
    داخل چه ارگانی بفهمیم که برادر بزرگتر چه مقدار از سهمیه ایثارگری و درصد جانبازی استفاده کرده؟
    نظام وظیفه میگه دسترسی نداریم
    سپاه ناحیه هم گفته دسترسی نداریم…
    ما میخوایم از باقی مونده کسر خدمتی بگیریم

  123. محمدرضا محمدخانی ولی متاسفانه پاسخ دریافت نکردم گفت:

    سلام ابنجانب از ۱۳۶۲/۰۷/۲۰ تا پایان جنگ یعنی سال ۱۳۶۷ بطور متناوب در مناطق جنگی کشور انجام وظیفه نموه ام ‌و میخواهم از مزایای حضور در مناطق جنگی که به تصویب نیروهای مسلح محترم رسیده استفاده نمایم حال تنها فرزندم که در دانشگاه مشغول به تحصیل میباشد متاسفانه بعلت مشمول بودن از ادامه تحصیل وی ممانعت به عمل اورده اند لذا از شما مشاور محترم خواهش میکنم چکار کنم که مدارک و مستندات موجودم را تثبیت کنم این بچه از تحصیل باز نماند لطفا راهنمایی بفرمایید که مدارک و مستندات خودم را تحویل ارگان یا نهاد خاصی بدهم چون نمیدانم که نهاد متولی این امر کجاس و چه نام دارد ممنون

  124. سلام ابنجانب از ۱۳۶۲/۰۷/۲۰ تا پایان جنگ یعنی سال ۱۳۶۷ بطور متناوب در مناطق جنگی کشور انجام وظیفه نموه ام ‌و میخواهم از مزایای حضور در مناطق جنگی که به تصویب نیروهای مسلح محترم رسیده استفاده نمایم حال تنها فرزندم که در دانشگاه مشغول به تحصیل میباشد متاسفانه بعلت مشمول بودن از ادامه تحصیل وی ممانعت به عمل اورده اند لذا از شما مشاور محترم خواهش میکنم چکار کنم که مدارک و مستندات موجودم را تثبیت کنم این بچه از تحصیل باز نماند لطفا راهنمایی بفرمایید که مدارک و مستندات خودم را تحویل ارگان یا نهاد خاصی بدهم چون نمیدانم که نهاد متولی این امر کجاس و چه نام دارد ممنون

  125. سلام ابنجانب محمدرضا از تا۱۳۶۲/۰۷/۲۰ تا پایان جنگ یعنی سال ۱۳۶۷ بطور متناوب در مناطق جنگی کشور انجام وظیفه نموه ام ‌و میخواهم از مزایای حضور در مناطق جنگی که به تصویب نیروهای مسلح محترم رسیده استفاده نمایم حال تنها فرزندم که در دانشگاه مشغول به تحصیل میباشد متاسفانه بعلت مشمول بودن از ادامه تحصیل وی ممانعت به عمل اورده اند لذا از شما مشاور محترم خواهش میکنم چکار کنم که مدارک و مستندات موجودم را تثبیت کنم این بچه از تحصیل باز نماند لطفا راهنمایی بفرمایید که مدارک و مستندات خودم را تحویل ارگان یا نهاد خاصی بدهم چون نمیدانم که نهاد متولی این امر کجاس و چه نام دارد ممنون

  126. سلام توروخدا جواب منو بدین
    پدر من 23 ماه و 20 روز سابقه جبهه و 5 درصد جانبازی داره که امتیازش میشه 28 یا 29. منم بسیج فعال دارم
    آیا هیچ راهی وجود ندارد تا من معافیت بگیرم؟ شما در متن نوشتین بالای ۲۸ یا ۲۹ میشود، در جای دیگر نوشتین بالای ۳۰.

  127. سلام پدر من ۵۵ ماه جبهه دارد و ۵ درد جانبازی و برادرم هم معاف شده آیا منم معاف میشوم ؟

    1. سلام
      احتمال دارد اما جهت بررسی بیشتر کسری خدمت و معافیت با کارشناسان ما تماس بگیرید

  128. سلام پدر من ۵۵ماه سابقه جبهه و ۵ درصد جانبازی دارد و برادرم هم معاف شده آیا منم معاف میشم

    1. سلام
      احتمال دارد اما جهت بررسی بیشتر کسری خدمت و معافیت با کارشناسان ما تماس بگیرید

  129. سلام مناطق فاو و ماهشهر بعد از قطعنامه بین سال های ۶۸_۷۰ جزو مناطق عملیاتی حساب میشه؟

    1. سلام وقتتون بخیر باشه از طریق سازمان نظام وظیفه اقدام بفرمایید.

  130. سلام.پدر من ۴۶ماه سابقه ایثارگری داره، با ۳۰ ماه یکی از برادرانم معاف شده،امکان استفاده از بقیه ماه ها برای گرفتن کسری خدمت من وجود داره؟

    1. سلام وقتتون بخیر باشه امکانش میتواند وجود داشته باشد.

  131. سلام خسته نباشید
    من پدرم بش از سی ماه جبهه داره و معاف میشم
    و برای معافیت اقدام کردم و از ارومیه پروندمو فرستادن تهران الان هشت ماهی میشه خبری نیست بنظرتون دلیلش چی میتونه باشه ؟

  132. سلام عموی من جانباز ۲۵درصد هستش و فرزند پسر ندارد ایا میتونی از سابقه اون برا کسری خدمت استفاده کنم

  133. سلام، پدر بنده 25 درصد جانبازی و 7 ماه سابقه حضور در جبهه را داراست.
    آیا با توجه به حد نصاب رسیدن مجموع درصد جانبازی و ماه های جبهه، بنده امکان معافیت دائم را دارم؟

  134. با سلام پدر بنده فرزند ایثارگر هست و پدر بزرگم ۴۸ ماه ایثارگری دارد و فرزندانش از ان استفاده نکرده اند پدر می تواند برای من که فرزندش هستم استفاده کند

    1. سلام وقت بخیر
      در این زمینه امکان این مورد بسیار محدود است

  135. سلام
    ببخشید پدر من جانباز 40 درصد هست برادر دیگه هم ندارم من میتونم معافیت کامل از سربازی بگیرم!؟

  136. سلام پدرم جانباز۱۵درصد بنیادو آزادگی ۷ماه و ۱۵روز و ۲۶ماه سابقه جبهه دارن برادر بزرگترم معاف شد آیا منم معاف میشم یانه بعد پدرم جانباز ۳۵درصد ارتش هم داره

  137. سلام پدر بنده جانباز ۱۵درصد بنیاد و ۷ماه ۱۵روز اسارت و ۲۶ماه سابقه جبهه دارن وجانباز ۳۵درصد ارتش هم هست برادر بزرگترم معاف شدن ایا منم میتونم معاف شم

  138. سلام
    پدر من 36 ماه خدمت در جبهه دارد و می‌تواند من را معاف کند آیا از آموزشی هم معاف می‌شوم یا باید حتما آموزشی را بگذرانم.

  139. سلام با۲۹ماه سابقه جبهه پدرم و بسیجی فعال خودم امکان معافی هست؟

    1. سلام
      سابقه پدر باید 30 ماه باشد و از سابقه بسیج میتوانید برای کسری استفاده کنید

  140. سلام ببخشید پدرمن۲۹ماه سابقه حضوردرجبهه داره و۵درصدایثارگری
    خودم هم بسیجی فعالم امکان داره معاف بشم؟

  141. سلام پدر بنده ۲۵ درصد جانبازی دارد و سابقه۳ماه جبهه و سرباز ارتش بوده آیا بنده معاف هستم؟

  142. سلام و عرض ادب
    پدر من ۲۵ درصد جانبازی دارد اما سابقه حضور ۴ماه است و سرباز ارتش هم بوده آیا بنده معاف هستم؟

  143. سلام پدر بنده جانبازه 40 درصد هست و برادر ندارم آیا میتونم معافیت کامل سربازی بگیرم!؟

    1. سلام .من پدرم ۲۴ماه ایثارگری داره و ۵درصد جانبازی .۳ماه بسیج داره خود من هم کارت بسیج دارم و ۶۰سالشه و من تک پسر هستم .نزدیک به ۴ساله که غیبت دارم .غیبتم هم قابل توجیه که من نان آور خانه هستم چون پدرم هم اعتیاد داره وهم هیچ حقوق و درآمدی نداره .استشهادیه محله هم دارم
      حتی مدرک هم دارم که پدرم اعتیاد شدید دارن
      میشه بگین من میتونم معاف بشم .شرایط
      خدمت من چطوریه .؟؟ممنونم

      1. سلام در صورتی که نامه توجیه غیبت بنویسید و نامه تایید و غیبت بخشوده شود امکان گرفتن معافیت کفالت پدر را دارید.

  144. سلام
    من کارت معافیت ایثارگری دارم.
    برادرم هنوز مشمول نیست. میخواستم معافیتم رو به اون انتقال بدم.
    امکاتش هست؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما تماس بگیرید

  145. باسلام من یک سال پیش دیپلم گرفتم ومشمول شدم پدر بنده ایثار گری دارد.ایامیتوانم از طریق ایثار گری معافیت بگیرم .؟

  146. باسلام
    بنده ۱۵درصدجانبازی دربنیاد و۱۲ ماه اسارت دارم آیا فرزندم معاف هست ؟…..اگر کسرخدمت میخوره جمع امتیازچقدره میشه وچقدربایدخدمت بکنه؟
    ممنونم خسته نباشید

    1. سلام وقتتون بخیر به ازای هرماه حضور پدر شما در جبهه شما از 1 امتیاز برخوردار میشوید و به ازای هرماه 12 روز کسری شمال شما میشود

  147. سلام وققتون بخیر من پدرم جانباز 40 درصده و معافم 29 تیر 18 سالم میشه و اقدام میکنم میخوام بدونم ک باید اموزشی برم یا اونم معاف هستم ممنون

    1. سلام تمامی سربازان موظف به گزراندن دوران آموزشی هستند

      1. اقا سلام من پدرم جانباز 35درصد شش ماه خدمت کرده
        برادر بزرگم از معافی استفاده کرد معاف شد
        بنده پنج سال غیبت دارم میخوام بدونم بنده ام میتونم معاف بشم یا خیر یا کسری داره اصلا

        1. در صورتی که غیبت را توجیه کنید میتوانید از باقیمانده درصد جانبازی جهت کسری استفاده کنید

  148. باسلام ووقت بخیر پدربنده ۶ماه ایثارگری دارند میخواستم بپرسم برای چند فرزند این مزایا استفاده میشه الان من وخواهرم برای استخدام آموزش وپرورش میتونیم هردوتامون استفاده کنیم یاخیر

  149. سلام پدرم ۱۲۰ ماه منطاق عملیاتی بعد از جنگ ایثارگری داره ولی هنوز کارت نگرفته معاف یا کسری میدن
    جواب بدیت

    1. سلام وقت بخیر
      جهت اطلاعات کاملتر در این زمینه با کارشناسان ما تماس بگیرید

  150. سلام

    پدرم ۱۲۰ ماه مناطق عملیاتی بوده و ایثارگریش تایید شده ولی هنوز کارت نگرفته میتونم کسری یا معاف دائم بگیرم
    جواب بدین

    1. سلام وقت بخیر
      کسری و معافیت ایثارگری طبق شرایط و قوانینی جدید محاسبه می شود

  151. سلام.من سربازم پدرم 25درصدجانبازی داردوفاقدکارت پایان خدمت است آیا معاف میشوم

    1. سلام وقتتون بخیر اگر شرایط کامل را دارا باشید امکانش میتواند برایتان وجود داشته باشد.

  152. باسلام پدره من ۲۴ماه جهبه دارد و۵درصد جانبازی میطوان ماف شد

    1. سلام وقتتون بخیر اگر شرایط را کامل دارا باشد امکانش میتواند برایتان وجود داشته باشد.

  153. سلام پدر من 21 ماه خدمت در جبهه داره و 17 درصد جانبازی ایا من میتونم معاف بشم ؟

  154. سلام پر بنده جانباز سی درصد و دارای ۲۱ماه جبهه و چهار ماه منطقه عملیاتی می باشد بردارم با استفاده از ۲۵درصد جانبازی معاف شد ایا منم می تونم معاف شم با توجهه به ۲۵ماه ایثارگری و پنج درصد باقی ماند

    1. سلام وقت بخیر
      تحت شرایط و قوانینی در این زمینه امکان پذیر می باشد

  155. سلام من الان ۴ سال هست که غیبت دارم نمیتونم از معافی استفاده کنم ؟
    بعد زدید اگه در حال خدمت باشم میتونم استفاده کنم ؟ یعنی اگر دفترچه پست کنم و آموزشی برم میتونم از ایثارگری پدرم استفاده کنم ؟

  156. سلام برادر برزگتر من جانباز ۲۵درصد وومجرداست(یعنی فاقد فرزند پسر).وخودم متاهل هستم .میتوانم از معافیت برادر جانباز استفاده کنم

    1. سلام وقتتون بخیر بستگی به شرایط شما و نظر نظام وظیفه دارد.

      1. سلام پدر بنده ۲۷ماه و ۵ روز جبهه دارد که در کارت ایثارگری ثبت شده است و ۲ ماه و ۱۶ روز ازادگی میخواستم بدونم که بنده معاف میشم؟

        1. سلام در صورتی که سابقه جبهه و اسارت و جانبازی به 30 ماه برسد امکان گرفتن معافیت دارید.

  157. با سلام‌‌.بنده ۳ ماهه که خدمت میکنم.آیا اگر پدرم ۲۵ درصد جانبازی داشته باشد میتوانم معافی بگیرم؟

  158. باسلام.من ۳ ماه هست که خدمت میکنم.اگر پدرم ۲۵ درصد جانبازی داشته باشد.حین خدمت میشود معاف شد؟

  159. سلام
    آیا سربازان که از خدمت زیر پرچم فراری شدن
    میتوان از امتیازات جانبازی پدرشان استفاده کنند

  160. سلام بنده نوه دو شهید هستم پدر پدر و مادر پدرم به شهادت رسید حالا امکان معافیت برای بنده وجود داره اگه راهنمایی کنین ممنون میشم🙏🏻

    1. سلام خدمت شما، خیر ، معافیت یا کسری ایثارگری فقط به پسران شهید یا ایثارگر و یا برادران آنها تعلق میگیرد.

  161. باسلام
    امتیاز ایثارگری جبه و خدمت در منطقه در صورتی که برای پسر خود استفاده نکرده باشم
    ممکن است برای برادرزاده استفاده شود ؟

  162. سلام پدر بنده 21 ماه جبهه و 5 درصد جانبازی داره و یک برادر هم دارم که ازدواج کرده و رفته ولی از سهمیه استفاده نکرده میخواستم بدونم با توجه به اینکه پدر و مادرم پیر و سالخورده شدن و نمیتونن کارهاشونو خورشون انجام بدن آیا من میتونم معافیت کامل بگیرم
    باتشکر از پاسخگوییتون

    1. سلام وقت بخیر برای ایثار گری پدر فقط به شما کسری خدمت داده خواهد شد و برای معافیت کفالت درصورت رضایت برادر بله میتوانید بگیرید .

  163. سلام من پدرم 19 ماه جبهه دارد و 10 درصد جانبازی ایا معاف میشوم

    1. سلام وقت بخیر خیر فقط به ازای حضور در جبهه و در صد جانبازی کسری خدمتی میگیرید .

      1. با سلام پدره من ۲۴ماه جهبه دارد و۵درصد جانبازی میطوان معاف شد

        1. سلام وقتتون بخیر اگر شرایط را کامل دارا باشد امکانش میتواند برایتان وجود داشته باشد.

      2. بنده ایثارگرهستم1706روز حضوردر جبهه دارم 2فرزندپسردارم یکی از فرزندانم9ماه خدمت کرده و9ماه معافیت کسر خدمت گرفتم آیا برای فرزنده دومی میتوانم معافیت بگیرم وبکجا مراجعه کنم

        1. سلام وقتتون بخیر باشه اگر از کل ماه های حضور در جبهه برای فرزند اول اقدام کرده باشید امکان برای فرزند دوم وجود ندارد.

  164. سلام.با ۳۰ ماه سابقه جبه و ۲۰ درصد جانبازی میشه معاف شد؟

  165. سلام ،خسته نباشید، پدر بنده ۲۷ ماه سابقه جبهه + ۵ درصد ایثارگری دارد، آیا من مشمول معافیت میشوم؟

    1. باسلام پدر بنده ٢٦ماه جبهه داره كه٢٠ماه ان قبل ازقعطنامه بوده چقدر كسر خدمت تعلق مى گيره

  166. سلام
    پدر بنده ۲۵ ماه کارت ایثارگری داره و از سال ۶۵ تا ۶۷ خدمت کرده دنبال کارای جانبازی نرفته با ۲۵ ماه امکان معافیت هست؟

  167. سلام همسر من ۱۷ ماه ایثارگری دارد ایا پسرم که تک فرزند است از سربازی معاف میشود؟ ممنون میشم پاسخگو باشین،

  168. سلام همسر من ۱۷ ماه ایثارگری دارد ایا پسرم که تک فرزند است از سربازی معاف میشود؟ ممنون میشم پاسخگو باشین،

  169. سلام
    برادر من از ۳۲ ماه ایثارگری پدرم استفاده کرده و معاف شده . امکان معافیت من هم از این راه هست ؟ یا فقط یکبار میشه ؟

  170. سلام خسته نباشید من پدرم ۲۸ماه خدمت کرده ۱۰درصد هم جانبازی داره و کارت ایثار هم داره که اونم دوسالو دوماه و نه روز تو کارت ایثارش خورده و برادر بزرگترم را معاف کرده .آیا من هم میتوانم معاف شوم .ومن ۶ماه سنواتی دارم الآنم آموزشیم تموم شده .چکار میتوانم بکنم .یه راهی بگویید ممنون میشم

    1. سلام وقت بخیر برادر شما از امتیاز معافیت استفاده کرده است و شما می توانید از بقیه امتیاز آن برای کسری خدمت استفاده کنید

  171. با سلام خسته نباشید پدر من ۲۲ماه کارت ایثارگری دارد و هم چنین ۶ماه هم به عنوان داوطلب در سپاه دارد آیا من معاف میشوم و اون ۶ ماه هم ایثارگری محسوب میشود

    1. سلام وقت بخیر می توانید از کسری خدمت استفاده کنید بابت هر ماه 12 روز کم می شود بله آن 6 ماه هم لحاظ می شود

  172. تک پسر هستم
    پدرم ۲۴ ماه سربازی و ۹ ماه داوطلبانه شرکت در جنگ داشته (مجموع۳۳ ماه)
    آیا معافیت کامل به من تعلق میگیره ؟

    1. باسلام درصورتی که پدر ۳۰ماه ایثارگری داشته باشند معافیت تعلق خواهد گرفت

    2. با سلام خسته نباشید پدر من ۲۲ماه کارت ایثارگری دارد و هم چنین ۶ماه هم به عنوان داوطلب در سپاه دارد آیا من معاف میشوم و اون ۶ ماه هم ایثارگری محسوب میشود

      1. سلام وقت بخیر می توانید از کسری خدمت استفاده کنید بابت هر ماه 12 روز کم می شود بله آن 6 ماه هم لحاظ می شود

  173. با سلام بنده 23ماه خدمت سربازی را در سپاه 21 حمزه در مناطق مختلف منطقه جنگی غرب خدمت کردم و مدت 7ماه هم در جبهه بسیجی بودم اما خدمت سربازی من را فقط 12 ماه منطقه جنگی دادن بدون هیچ توجیحی در صورتیکه خدمت من تمام منطقه جنگی حساب میشد پیرانشهر سردشت مهاباد و حتی میاندواب هم آن زمان منطقه جنگی حساب میشد ولی بدون هیچ توضیح و دلیلی سپاه فقط 12 ماه اش را منطقه جنگی داد . چطور می توانم دوباره برای استعلام و دریافت خدمت منطقه جنگی خودم برای استفاده ی معافیت سربازی پسرم اقدام کنم

    1. باسلام باید به مراکز مراجعات مردمی سپاه که مربوط به ایثارگری هست در شهر خودتان اقدام کنید

  174. سلام وقت بخیر
    پدر بنده ۲۵ماه سابقه ایثارگری دارن و ۵درصد جانبازی و برادرم معافیت پزشکی داره و از سوابق استفاده نکرده
    من غیبت هم ندارم میتوانم معافیت بگیرم؟

    1. سلام. بله در صورتی که از این سهمیه استفاده نشده باشد شما میتوانید معافیت ایثارگران دریافت کنید

  175. باسلام‌خسته نباشی من ۱۳سال پیش فرار کردم‌ والان دادگاه همه کارهام‌شده‌ برا ادامه‌خدمت‌ خواستم‌ببین‌ از طریق ایثارگری پدر‌خانم‌برا‌معافیت میشه استفاده کرد

  176. باسلام‌خسته نباشی من ۱۳سال پیش فرار کردم‌ والان دادگاه همه کارهام‌شده‌ برا ادامه‌خدمت‌ خواستم‌ببین‌ از طریق ایثارگری پدر‌خانم‌برا‌معافیت میشه استفاده کرد

  177. سلام در حال حاضر سربازم و چهار ماه خدمت میکنم کارت اعضای فعال بسیج هم دارم پدرم ۲۸ ماه سابقه حضور در جبهه قبل شهریور ۶۷ دارد آیا با شرایط معاف میشم ؟ ممنون

    1. باسلام با توجه به شرایط گفته شده می توانید از کسری خدمت استفاده کنید

  178. باسلام پدرم ۲۸ ماه حضور در جبهه قبل از شهریور ۶۷ دارد خودم در حال حاضر سربازم و سه ماه خدمت هستم و کارت اعضای فعال بسیج را دارم . با این شرایط معاف میشم؟

  179. سلام همسر متعلقه ای گرفتم که فرزند پسری دارد ومن هم جانباز ۷۰درصد هستم وچون کمک حال من میباشد چگونه میتوانم معافیت سربازی او را بگیرم

  180. سلام همسر متعلقه ای گرفتم که فرزند پسری دارد ومن هم جانباز ۷۰درصد هستم وچون کمک حال من میباشد چگونه میتوانم معافیت سربازی او را بگیرم

  181. سلام خدمت شما !
    پدر بنده جنباز 25 درصد و 6 ماه ایثارگری هست بنده از چندین جا پرسجو کردم و گفتن برای سربازانی که غیب دارند این نوع معافیت قبول میشه آیا واقعا همینجورسه یا قانون عوض شده ؟

  182. سلام
    من پدرم حدود ۷۰ ماه ایثارگری در مناطق عملیاتی بعد سال ۷۰ دارِ معاف دائم میشم؟

  183. سلام وقت شما بخیر؛
    پدر بنده ۲۸ ماه جبهه دارن، زمانی که برادرم سرباز شد ۱۳ ماه داشتن که ۷ ماه از این ۱۳ ماه رو استفاده کردن بعد از اون مابقی به این ۱۳ ماه اضافه شد…
    سوال بنده اینه که آیا من هم میتونم استفاده کنم؟! و چقدر کسری میتونم بگیرم با این شرایط؟!
    تشکر

  184. سلام برای گرفتن پنج درصد جانبازی ایثارگران به کجا
    باید مراجعه کرد؟ ما هرجا رفتیم گفتن مهلتش تموم
    شده

  185. سلام پدر من ۱۵درصد جانبازی داره چقد کسری میگیرم؟

  186. سلام خسته نباشید
    این قانون کسری خدمت در سال ۱۴۰۱ دوباره تمدید میشه یا یه قانون جدید براش میاد؟

  187. سلام
    من پدرم ۱۰۳ ماه سابقه خدمت در منطقه عملیاتی بعد سال۷۰ دارن و بدون جانبازی
    میخواستم بدونم معاف کامل میشم یا باید آموزشی برم؟

  188. سلام بنده سال 1370تا1372بهمدت 24ماه د را منطقه عرب سرپل ذهاب بودم ایا کارت ایثارگری به من تعلق می‌گیرد باتشکر

  189. سلام وقت بخیر
    پدر من جانباز ۲۵ درصد نیروهای مسلح هستش
    میتونم از معافیت استفاده کنم؟؟؟

  190. سلام پدر بنده ۴۵ درصد جانبازی و ۱۶ ماه جبهه داشتند که بنده به وسیله ۲۵ درصد جانبازی و برادر دیگرم با استفاده از تلفیق جانبازی و جبهه معاف شدیم و در حال حاضر بنده جذب نیروی نظامی شدم آیا امکان استفاده از سهمیه بنده برای برادر دیگرم وجود دارد؟

  191. سلام من فرزند یک معلم بازنشته ام که ۳۰ سال به مردم خدمت کرد می خواستم بگم من معافیت ندارم ولی اونایی که باید میرفتن از کشور دفاع میکردن بچه هاشون معاف می شن ک.ی.رم دهنتون

  192. سلام خدمت شما پدر من ۲۱ماه حضور در جبهه بوده و ۳ماه آموزشی دارد میتوانم معاف بشم

    1. سلام. خیر اگر سابقه حضور در جبهه ۳۰ ماه باشد معاف خواهید شد در صورتی که این عدد کمتر از مقدار ذکر شده باشد به ازای هر ماه حضور در جبهه ۱۲ روز از زمان خدمت شما کم خواهد شد.

  193. سلام من پدرم ۲۰ درصد جانبازی و ۹ ماه جبهه دارند معاف میشوم؟

  194. با سلام پدر من ۱۰ درصد جانبازی داره و ۹ ماه و ۱۵ روز سابقه جبهه دارند آیا میتونم معاف دائم بشم؟

  195. سلام وقت بخیر. پسر دوم جانباز ۴۰ درصد هستم که برادرم از سربازی معاف شده میخواستم بدونم برای من چه شرایطی پیش میادو اینکه ۹ماه هم حضور در جبهه دارن.ممنون ازشما

    1. سلام خدمت شما ، براساس معافیت برادر درحال حاضر ۹ماه جبهه و ۱۰ درصد جانبازی باقی مانده که به ازای هر یک امتیاز ۱۲روز کسری شامل میشود یعنی ۲۲۸ روز.

  196. سلام خسته نباشید بنده اعزامی مردادماه ۱۴۰۰ هستم و کسری های مربوط به ایثارگری پدرمو گرفتم و داخل سیستم هم ثبت شده
    ولی بابت اینک شنیدم قانون کسری ایثارگری قراره حذف بشه استرس دارم
    سوالم اینه منیک درحال خدمت هستم و کسری هامو گرفتم و ثبت سیستم هم شده اند امکان داره اگر قانون کسری ایثارگری حذف بشه کسری های منم حذف بشه یا غیرممکنه؟

    1. سلام اگر در سیستم ثبت شده و کسری اعمال شده است حذف نمیشود و میتوانید استفاده کنید.

    2. سلام پدرم ۲۷ ماه جبهه دارد و ۲۰ درصد جانبازی آیا من معافم؟

      1. سلام خدمت شما، اگر مجموع ایثارگری و جانبازی به عدد ۳۰ برسد بله امکان معافیت دارید ، البته به شرطی که فرزند دیگر از این معافیت استفاده نکرده باشد.

  197. سلام ببخشید یه سوالی دارم برادر من از معافیت 25 درصدری پدر جانباز من استفاده کرد حالا تو استخدام نیروی انتضامی قبول شد میشه معافیت رو ابطال کنه ومن استفاده کنم

  198. دوستان یه سوال خواهش میکنم کسی ک میدونه جواب بده

    پدرم جانباز 25 درصد هست و برادرم از سهمیه معافیت استفاده کرد حالا برادرم تو استخدام نیروی انتظامی شرکت کرد و قبول شد میشه این معافیت که گرفت رو ابطال کنه و من استفاده کنم یا نه

    اگه کسي بلده لطفا جواب بده

  199. سلام وقت بخیر
    پدر من ۲۰ درصد جانبازی در دوران خدمت وظیفه دارد،آیا معاف یا کسر خدمت برا من مشمول میشود یا خیر؟

    1. سلام دوست گرامی باتوجه به شرایط گفته شده توسط شما کسری خدمت به شما تعلق خواهد گرفت به ازای هرماه ۱۲ روز کسری خواهید داشت

  200. میگم اگر پدر 31ماه ایثارگری داشته باشه میشه که مثلا دو نفر از اون استفاده کنن یعنی بین دو نفر نصف بشه

    1. بله با 30 ماه یک نفر معاف کامل است ولی میتوان آن را به عنوان کسری خدمت بین دو برادر تقسیم کرد

  201. سلام و عرض ادب
    ایثار گر هستم و مدت ۳۰ ماه تمام در پشتیبانی جنگ جهاد خدمت گواهی ایثار گری دارم و دارای یه فرزند .سوالم اینه ایا با وجود معاف شدن اش نیاز به طی دوران اموزش دارد یا نه؟سوال کردم گویا ۴۰ روز بایستی اموزش ببینند.با توجه به اینکه پسرم از بدو تولد ۵ بار مورد عمل های سنگین روده قرار گرفته و تحت نظر دکتر معالج میباشد.ایا در روند معاف شدن اش و عدم دوره اموزشی تاثیر گذار هست یا نه.

    1. اگر در کمسیون پزشکی تشخیص ادامه بیماری داده شوند معاف خواهد بود

  202. سلام من۳۵سال سن دارم و پدرم ایثارگری دارن
    میتونم استفاده کنم با وجود غیبت

    1. سلام. خیر شرط اولیه برای استفاده از کسر از خدمت ایثارگری نداشتن غیبت سربازی است.

  203. باسلام خدمت شمابزرگواران،پدرمن دارای۳۰درصددائم جانبازی است و۳۴ماه نیزسابقه حضوردرجبهه رادارد،البته برادربزرگترم باامتیاز۲۵درصدجانبازی پدرم معاف شده است حالامخام بدونم که من ایامیتونم ازخدمات کسرخدمت یامعافیت سربازی استفاده کنم؟پدرم الان۵۷سال سن داره ومن هم۳۲سال سن دارم.ممنون میشم راهنماییم کنین.باتشکرازشما

    1. سلام. با توجه به اطلاعات ذکر شده شما نیز میتوانید از معافیت ایثارگران استفاده کنید.

  204. با عرض سلام و احترام بنده پدرم جانباز و آزاده ارتش می‌باشد و خودم نیز سی سال در ارتش خدمت نمودم و هیچ گونه امتیازی از ارتش در مورد جانبازی پدرم استفاده ننمودم میخواهم بدانم آیا تک فرزند من که در حال حاضر سرباز است میتواند از امتیاز جانبازی پدرم استفاده نماید البته برای معافیت یا کسر خدمت یا نه ممنون میشم توضیح بدید

  205. سلام پدربزرگ من ۱۵ ماه جبه داره و پسراش از ایثارگری استفاده نکرده اند،من بعنوان نوه ذکور میتونم از ایثارگری ایشون برای معافیت سربازی استفاده کنم¿

  206. سلام..پدر من ۲۸ماه خدمت دارن که ۱۳ماه قبل از قطعنامه و ۱۵ماه پس از قطع نامه..
    و اینکه ۱۵درصد جانبازی هم دارن..
    در ضمن پدر من سرباز بودن

    1. برای کسری خدمت تا مرداد 67 محاسبه میشود و برای هر یک درصد جانبازی هم کسری دارد

  207. سرباز تیپ
    پایه خدمتی : ۱۳۹۹
    مشکلات شخصی و خانوادگی باعث شده ادامه خدمت سخت بشه
    پدرم جانباز ، روحیه خودم هم تحت تاثیر قرارگرفته، و استرسی و اضطرابی ، و تحمل موندن در پادگان و پست دادن ندارم ،
    نگهداری کردن از مادرم با توجه به شرایط سخت اعصاب روان پدرم ، چندین بار درخواست انتقال داده ام به سپاه استان ،
    دربسیج مداحان،تمامی مسابقات ناحیه ، استان، و کشور مقام اول رو کسب کردم ،
    ۱۳ ماه در حوزه نمایندگی و ۴ ماه در قرارگاه بوده ام
    سابقه جبهه پدرم جزیره مجنون ۱۱ ماه
    جزیره فاو
    شلمچه
    اندیمشک
    درصد جانبازیش چون کارت ایثارش نیومده مشخص نیست ولی دوباره پیگیر جانبازی شیم
    برادرم معاف شده
    آیا بنده میتوانم معاف شوم

    1. سلام. بسته به مقدار سابقه ایثارگری و جانبازی میتوان درباره معافیت شما نظر داد متاسفانه عدد دقیقی درباره این موضوع ذکر نکرده آید.

  208. سلام وقت بخیر
    من پدرم 24 ماه سابقه ایثارگری داره.
    آیا با چهار ماه و یا شیش ماه بسیج که خودم میگیرم
    میتونم با 28 ماه و یا 30 ماه معاف شم؟؟؟

  209. سلام پدر بنده سال ۶۵ رفته خدمت و ۲۴ ماه در سردشت خدمت کرده و من هم خدمت نرفتم کارت ایثار گری داره آیا شامل حال بنده میشه یا چقدر کسر داره لطفا توضیح بدین

    1. بله درصورت نداشتن غیبت و دریافت کارت ایثار گری پدر امکان دارد

  210. سلام ببخشید پدر بندع ۲۴ماه منطقه جنگی دارد و جانباز ۵درصد آیا بنده معاف از خدمت میشوم

  211. سلام
    من پدرم ۱۷ ماه ایثارگری ارتش داره
    و ۱۵ درصد جانبازی از بنیاد شهید گرفته
    بنده ۳ ماه خدمت هستم ایا الا دیگه غیبت کنم دیگه نرم ادامه خدمت رو بازم میتونم از معافیت تلفیقی استفاده کنم مشگلی پیش نمیاد ؟؟؟؟؟؟

    1. سلام خیر به هیچ عنوان نباید غیبت یا فرار داشته باشید،ضمن اینکه ممکن است بعدا قوانین تغییر کند.

  212. سلام من پدرم 10 درصد جانبازی دارد
    27 منطقه جنگی حضور در منطقه داشته ولی از سال 67تا 69بوده یعنی بعد آتش بس
    ولی منطقه جنگی و امنیتی و عملیاتی بوده آیا با 27 منطقه و 10 درصد جانبازی معافیت از خدمت شامل بنده میشه؟

    1. به دلیل کم بودن و به حد نصاب نرسیدن جهت معافیت دائم مشمول می تواند از کسری خدمت استفاده کند. به ازای هر درصد جانبازی 12 روز و هر ماه حضور در منطقه 12 روز کسری.

  213. سلام وقتتون بخیر؛
    پدر بنده ۳۰ ماه سابقه جبهه داره،برادر بزرگترم ۶ ماه رو استفاده کردن،بنده هم ۶ یا ۷ سال بسیج فعال هستم…
    آیا کسری یا معافیت به من تعلق میگیرد؟
    و اینکه امتیازهارو میشه با هم تجمیع کرد ممنون میشم پاسخ بدید تشکر.

    1. فرد با توجه به سابقه خود می تواند از یک ماه و نیم تا سه ماه کسری بگیرد و از باقی مانده کسری ایثارگری پدر هم به مدت 6 ماه استفاده کند و مانعی برای تجمیع کسری ها وجود ندارد.

  214. سلام پدر من ۲۱ماه سابقه حضور در جبهه و ۱۰درصد جانبازی دارد آیا میتوانم معافیت دائم بگیرم؟؟؟

    1. معافیت دائم باید 30 ماه جبهه داشت اما به ازای هر ماه سابقه جبهه و هر درصد جانبازی 12 روز از خدمت کسر می شود.

  215. سلام وقتتون بخیر؛
    پدر بنده ۳۰ تا ۳۲ ماه جبهه داره و برای برادرم ۷ ماه استفاده کرده،خود بنده هم ۶ یا ۷ سال هست بسیج فعال هستم میخواستم بدونم کسری به من تعلق میگیرد یا معافیت؟!و آیا میتونم از هر دو استفاده کنم؟ پیشاپیش ممنون از پاسخ شما

    1. سلام شما می توانید از کسری خدمت ایثارگری و بسیج استفاده کنید

  216. با سلام پدر بنده ۲۸ ماه ایثارگری داره و ۵درصد جانبازی برادر بزرگترم ۳ ماه خدمت کرده و مشغوله و خودم برج ۱۰ اعزام هستم . آیا به هر دونفرمون کسری تعلق میگیره؟

    1. سلام. شما میتوانید از باقی مانده سهمیه استفاده نشده برای دریافت کسر از خدمت استفاده کنید .

  217. سلام، پدر بنده جانباز 25 درصد هستند، و قبلا برادر بزرگ ترم به دلیل امتیاز کفالت و قبل از تایید و تعیین درصد جانبازی پدرم معاف شده بود.یعنی از امتیاز جانبازی استفاده نکرده است. با این اوصاف بنده می توانم از این امتیاز استفاده کنم و معافیت بگیرم یا خیر ؟

    1. سلام. بله اگر فرد دیگری از سهمیه استفاده نکرده است شما میتوانید به استناد مدارک ایثارگری معافیت دریافت کنید.

  218. با سلام پدر من 103 ماه جبهه دارد دوبرادرم هم معاف شدن ایا من هم میتوانم معاف شوم با تشکر

    1. سلام . بله به ازای هر ۳۰ ماه حضور در جبهه یک فرزند میتواند از معافیت ایثارگران استفاده کند .

  219. سلام من پدرم 103 ماه جبهه دارد دوبرادرم معاف شدن ایا من هم میتوانم معاف شوم با تشکر

    1. سلام . بله به ازای هر ۳۰ ماه حضور در جبهه یک فرزند میتواند از معافیت ایثارگران استفاده کند .

  220. سلام ببخشید دایی من شهید شده من میتونم از معافیت استفاده کنم یا خیر نه فرزندی داره و نه برادی
    که موقع خدمتش باشه

    1. سلام. خیر فقط فرزندان و برادران شهید می‌توانند از معافیت ایثارگران استفاده کنند.

  221. سلام و وقت بخیر
    پدر من ۲۵ ماه ایثارگری و ۵ درصد جانبازی داره…یعنی تو کارتش ثبت شده۲۴ ماه و ۳۱ روز

    ولی تو یه برگه من خوندم ۱۸ ماه داوطلب بوده ۷ ماه وظیفه…
    چجوریه؟الان قانون تلفیقی مجموع ۳۰ امتیاز و معافیت دائم شامل حال من میشه؟ اون ۷ ماه وظیفه رو دو سومشو حساب میکنن..نمیکنن؟چی میشه؟

    1. سلام. بله مجموع ایثارگری وجانبازی محاسبه میشود و شما به طور دائم معاف خواهید شد.

      1. سلام من جانباز 35درصد هستم جانبازی من اثار جنگ یعنی بعد از جنگ مین منفجر شده ومن چشمم از دست دادم پسرم معافیت سربازی تعلق میگیره یا نه

        1. سلام. بله در صورت تایید جانبازی با توجه به درصد بیان شده یک فرزند میتواند به طور دائم معاف شود.

  222. سلام و درود وقت بخیر
    بنده ۱۹ سالم هستش و تک پسر هستم
    پدرم ۵۸ ساله و سابقه ۲۱ ماه جبهه بصورت خدمت وظیفه را دارا هستن.
    خواستم ببینم از خدمت سربازی معاف میشم یا خیر؟

    1. سلام. خیر در صورتی که شرایط لازم برای دریافت معافیت پزشکی یا کفالت را نداشته باشید به ازای هر ماه فعالیت در مناطق جنگی به شما ۱۲ روز کسر از خدمت تعلق میگیرد.

  223. سلام، وقت شما بخیر
    مدت منطقه‌ی درج شده روی کارت ایثارگری به صورت کامل و قطعی حساب میشه یا سه چهارمش؟

  224. پدر من پنج درصد جانبازی داره و ۲۶ ماه سابقه جبهه و من چهارسال غیبت دارم به نظر شما کسری یا معافی به من تعلق میگیره

    1. بله معافیت با احتساب مجموع جانبازی و ایثارگری به شما تعلق میگیرد زیرا در زمانی که وارد غیبت نشده بودید شرایط معافیت را داشتید.

  225. پدر من پنج درصد جانبازی دارد و ۲۵ ماه سابقه جبهه دارد ولی من چهارسال غیب دارم به من کسری یا معافی تعلق میگیره ؟

    1. بله معافیت با احتساب مجموع جانبازی و ایثارگری به شما تعلق میگیرد زیرا در زمانی که وارد غیبت نشده بودید شرایط معافیت را داشتید.

  226. سلام پدرمن با۱۵درصدجانبازی سابقه شش ماه جبهه روداره آی من مشمول معافیت دایم میشم؟

    1. خیر جمع ایثارگری و جانبازی به حد نصاب معافیت دائم نمیرسد اما ۲۱ ماه به ازای هر ماه ۱۲ روز کسری شامل حال شما میشود.

  227. سلام پدرم جانیاز۱۵درصدی باسابقه شش ماه جبهه روداره آیامعافیت دایم به من تعلق می گیره

    1. خیر جمع ایثارگری و جانبازی به حد نصاب معافیت دائم نمیرسد اما ۲۱ ماه به ازای هر ماه ۱۲ روز کسری شامل حال شما میشود.

    2. سلام
      من ۳ ماه خدمت هستم و غیبت هم نداشتم پدرم ۲۹ ماه خدمت سربازی در منطقه جنگی زمان جنگ داره آیا معاف میشم؟

      1. سلام برای معافیت دائم نیاز به ۳۰ امتیاز یا ۳۰ ماه خدمت هست ولی به ازای هر ۱ماه خدمت ایشان شما ۱۲ روز کسری میگیرید یعنی ۳۴۸ روز .

  228. سلام ببخشید آیا میشود با معافیت تلفیقی استخدام در نیروی انتظامی شد

  229. سلام.
    پدر بنده 15 ماه جبهه و 5 درصد جانبازی دارد ایا میتوانم معاف بشم و اگر نتوانم چند ماه از بنده کسر میشود؟

  230. سلام پدر من فوت نموده و قبل از فوتش دارای درصد جانبازی ۵ درصد بود ولی بعد از اینکه فوت نمود با ارائه مدارک بیمارستان به بنیاد شهید درصد جانبازیش ۲۵ درصد شد الان من ۳ تا برادر بزرگتر از خودم دارم خدمتم رفتن از کسری جانبازی ۵ درصد استفاده کردند ایا امکان دارد من معاف شوم؟

  231. سلام وقت بخیر
    پدر من 25ماه سابقه جبهه و 10درصد جانبازی
    برای معافیت دائم کافی هستش؟

    1. سلام بله برای معافیت کامل باید جمع امتیاز جبهه و جانبازی به عدد ۳۰ برسد .

  232. سلام
    در سال ۶۷ بعد از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ به سربازی رفتم و در سپاه پاسداران مشغول خدمت شدم و بعد از آموزشی به منطقه سردشت در آذربایجان غربی اعزام شدم که در آن زمان منطقه جنگی محسوب میشد ‌و مدت ۲۰ ماه در آن منطقه بودم . آیا میتوانم از شرایط ایثار گری استفاده کنم و یا کسر از خدمت برای پسرم استفاده کنم ؟

    1. سلام. تا شهریور ماه سال ۱۳۶۷ مناطق مرزی عملیاتی و جنگی به حساب می آمد اگر تا قبل از آن در این مناطق بوده آید برای تکمیل پرونده ایثار و گرفتن کارت اقدام کنید پس از آن میتوانید از مزایای آن بهره مند شوید.

  233. سلام و وقت بخیر پدر من 24 ماه جبهه و 5 درصد جانبازی دارد آیا می توانم از شرایط معافیت خدمت استفاده کنم؟ در صورتی که جواب شما خیر است
    اگر درصد جانبازی 10 درصد باشد معاف می شوم یا خیر؟

    1. سلام. بله امر ۱۰ درصد جانبازی داشته باشند معاف می شوید

  234. سلام پدر من جانباز ۱۵ درصد و سابقه جبهه ۲۱ ماه دارند آیا من معاف دائم خواهم شد یا خیر؟

  235. سلام وقت بخیر
    عموی مت جانباز است و هیچگونه پسری ندارد ایا میتواند امتیاز خود را به من بدهد

    1. سلام. خیر استفاده از معافیت یا کسر از خدمت ایثارگران تنها برای فرزندان یا برادر ایثارگران قابل اجرا است.

  236. سلام وقت به خیر عموی من جاتباز ۲۵ درصد هست و هیچگونه پسری ندارد ایا میتواتد امتیاز خود را به من بدهد

    1. سلام. خیر استفاده از معافیت یا کسر از خدمت ایثارگران تنها برای فرزندان یا برادر ایثارگران قابل اجرا است.

  237. با سلام خسته نباشید من تک فرزند هستم پدرم جانباز ۱۵ درصد هست ایا من معاف از رزم هستم یا کسری خدمت دارم؟

    1. سلام. به ازای هر درصد جانبازی به شما ۱۲ روز کسر از خدمت تعلق میگیرد.

  238. سلام پدر من یه ۳۰ماه و یه ۱۱ماه سابقه خدمت تو جنگ رو داره من خودم ۷ ماه خدمت کردم و درحال حاضر غیبت دارم شرایط معافیت شامل حال من میشه

    1. سلام. در صورت داشتن غیبت ابتدا باید جهت توجیه غیبت اقدام کنید بعد از پذیرفته شدن توجیه به یگان محل خدمت مراجعه کنید و سابقه ی ایثارگری را برای درج در پرونده به فرماندهی ارایه دهید.

  239. سلام،
    پدر بنده ۳۰ درصد جانبازی بنیاد (۳۵ درصد جانبازی سپاه) دارد و ۱۹ ماه جبهه، برادرم معاف شد، میخواستم ببینم منم معاف میشوم یا کسری میخورم؟

    1. سلام. با توجه به بیانات شما تنها امتیاز ۱۹ ماه سابقه حضور در جبهه به شما تعلق میگیرد که به ازای هر ماه ۱۲ روز از مدت زمان خدمت شما کم میشود.

  240. سلام پدر من جانباز ۲۵ درصد هستند . برادرم چند سال پیش معاف شد ‌. میخواستم بدون من معاف میشم یا کسری خدمت میخورم . و اینکه چند روز ؟

  241. سلام پدر بنده۴۰درصد جانبازی که برادرم معاف شده و ۱۵درصد جانبازی مونده و ۱۵ماه جبهه داره و بسیجی فعال هم دارم و متاهل بشم آیا با همه ی اینا میتونم معاف

  242. سلام پدر بنده۴۰درصد جانبازی که برادرم معاف شده و ۱۵درصد جانبازی مونده و ۱۵ماه جبهه داره و بسیجی فعال هم دارم و متاهل بشم آیا با همه ی اینا میتونم معاف شم؟!

    1. سلام بله اگر غیبت نداشته باشید ، به ازای هر یک سال بسیج فعال ۱ ماه کسری، درصورت ازدواج ۳ ماه کسری و با جمع جانبازی و ایثارگری که به عدد ۳۰ میرسد میتوانید معاف شوید.

  243. براردم آزاده ( 27 ماه)و جانباز 25 درصد است. آن زمان به خاطر برادرم معافیت موقت دادند و همزمان من معافیت تحصیلی نیز داشتم بعد از آن برادرم از اسارت آن معافیت را باطل کردند و من به سربازی رفتم.برادر(آزاده) فرزند ذکور ندارد آیا با این اوصاف من با رضایت برادرم(آزاده و جانباز) می توانم نسبت به معافیت سربازی پسرم اقدام نمائیم.

  244. براردم آزاده ( 27 ماه)و جانباز 25 درصد است. آن زمان به خاطر برادرم معافیت موقت دادند و همزمان من معافیت تحصیلی نیز داشتم بعد از آن برادرم از اسارت آن معافیت را باطل کردند و من به سربازی رفتم.برادر(آزاده) فرزند ذکور ندارد آیا با این اوصاف من با رضایت برادرم(آزاده و جانباز) می توانم نسبت به معافیت سربازی پسرم اقدام نمائیم.

  245. سلام
    برادرم آزاده و جانباز 25درصد می باشد . برایم آن زمان معافیت موقت دادند و سپس بعد از آمدن برادرم آنرا پس گرفتند من به خدمت سربازی رفتم . برادرم فرزند ذکور ندارد . با این اوصاف آیا من می توانیم برای پسرم معافیت سربازی بگیریم آیا آن حق محفوظ و قابل انتقال است.( کسی از معافیت سربازی استفاده نکرده است.)

    1. سلام پدر من جانباز ۲۵ درصد هستند . برادرم چند سال پیش معاف شد ‌. میخواستم بدون من معاف میشم یا کسری خدمت میخورم . و اینکه چند روز ؟

      1. سلام عرض ادب احترام من جانباز 25و ۲۱ماه سربازی جبهه ام یک فرزندم معاف شده و فرزند دیگری می توانم برایش استفاده کنم چطوری ؟

        1. خیر جون سهمیه ی شما برای معافیت یک فرزند استفاده شده است اما از کسری خدمت حضور در جبهه می توان استفاده کرد.

    2. پدرم جانباز ۲۵ درصد است و ۲۴ ماه خدمت ومن تک پسر خانواده هستم وخدمتم را هم انجام دادم میخاستم بدونم الان معافیت برای پسرم را میتوانم بگیرم

  246. با سلام.پدرم ٢٦ ماه سابقه جبهه و ١٠درصد جانبازي داره.برادر بزرگترم حدود ٧،٨سال پيش ٧ماه كسري ازشون اسفتاده كرده خواستم ببينم طبق جمع امتيازا معاف ميشم يا نه؟

  247. سلام،پدرم‌ بیست و هشت ماه در دوران جنگ سرباز بوده کسری میدهند؟

  248. سلام
    وقت بخیر
    پدرم ۲۱ ماه ایثارگری کارکنان وظیفه داره
    برای نیروی زمینی ارتش
    و اینکه کارت پایان خدمت زیر پرچمش ۱۸ ماه خدمته
    و همچنین کارت خدمت دوره احتیاط ۶ ماهه
    و اینکه کلا تو منطقه جنگی بوده جبهه بوده خرم آباد پدافند هوایی.
    آیا امتیازم به حدی میرسه که معاف دائم بشم اگر که نه چقدر کسری بهم تعلق میگیره.
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. سلام کسری ایثارگری به کارت احتیاط تعلق نمیگیرد ولی برای ۱۸ ماه خدمت می توانید اقدام کنید، به ازای هرماه ۱۲ روز کسری به شما تعلق میگیرد و برای ۱۸ ماه ۲۱۶ روز کسری محاسبه میشود درمجموع میتوانید ۷ماه و ۶روز کسری بگیرید.

  249. سلام
    برادر بنده بخاطر جانبازی پدرم مشمول معافیت شدند حالا برادرم وارد نظام ( سپاه ) شده اند و عملا کارت معافیت ایشان بدردشان نمیخورد میشود چون کسی که وارد نظام میشود خودشون براش کارت سربازی صادر میکنند بعد از 5 سال خدمت کردند حالا سوالم اینست که کارت سربازی برادرم رو کنسل کنیم و برای من معافیت بگیریند یا خیر ؟؟؟
    خیلی ممنون میشم راهنماییم کنید با تشکر

    1. سلام. امتیاز معافیت برای شما وجود دارد میتوانید از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی اقدام کنید

  250. سلام
    برادر بنده بخاطر جانبازی پدرم مشمول معافیت شدند حالا برادرم وارد نظام ( سپاه ) شده اند و عملا کارت معافیت ایشان بدردشان نمیخورد میشود چون کسی که وارد نظام میشود خودشون براش کارت سربازی صادر میکنند بعد از 5 سال خدمت کردن حالا سوالم اینست که کارت سربازی برادرم رو کنسل کنیم و برای من معافیت بگیریند یا خیر ؟؟؟
    خیلی ممنون میشم راهنماییم کنید با تشکر

    1. سلام. امتیاز معافیت برای شما وجود دارد میتوانید از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی اقدام کنید

  251. سلام
    وقت بخیر
    پدر من 21 ماه ایثارگری داره و همچنین شش ماه هم داوطلبی یعنی دو کارتست
    آیا معافیت شامل من میشه

    1. سلام . خیر با توجه به مقررات شما میتوانید از کسر از خدمت استفاده کنید.

  252. سلام،پدر من ۲۸ ماه در زمان جنگ سرباز بوده و ۸ ماه هم سابقه جبهه دارند و ده درصد هم جانبازی دارند،آیا معاف میشوم یا چقدر کسری میخورد؟

    1. سلام بله از هر سه این موارد برای کسری می توانید استفاده کنید. برای اطلاع از جزییات و نحوه اقدام با مشاورین ما در تماس باشید

  253. سلام عرض ادب
    آیا میتوان تلفیقی از مدت حضور در جبهه و در صد جانبازی و بسیجی فعال ایثارگر برای معافی فرند خود استفاده کرد

  254. سلام وقت حضرتعالی بخیر
    پدر بنده ۵۴ ماه جبهه و ۵ درصدر جانبازی دارد
    و پدرم بازنشسته ارتش جمهوری اسلامی ایران هست
    سال ۹۶ برادرم با ۳۰ ماه جبهه معاف شد
    ایا با ۲۴ ماهه جبهه و ۵ درصد جانبازی معاف میشوم من
    ممنون از پاسخ شما

  255. سلام وقت بخیر پدر من ۱۳ ماه در جبهه خدمت کرده و ۱۵ درصد جانبازی دارد آیا معافیت یا کم شدن خدمت برای من امکان پذیر است یا خیر ؟

    1. سلام بعله ابتدا به بنیاد شهید شهرستان تون مراجعه کنید و مدارک رو جمع اوری کنید و بعد از دوران اموزشی به یگانی که معرفی میشید ارائه بدید

  256. سلام برادرم معافیت پزشکی داره ، پدر ۲۴ ماه منطقه و ۱۰ درصد جانبازی دارن که استفاده نشده حالا من میتونم از قانون تلفیق برای معافیت استفاده کنم؟

  257. سلام پدر من 25 ماه جبهه دارد و 5 درصد جانبازی خواستم ببینم برادر من فقط از جبهه استفاده کرده من میتونم از جانبازی کسری بگیرم؟

  258. سلام پدر من ۲۵ماه ایثارگری دارن و ۵درصد جانبازی؟آیا معاف کامل میشم؟
    و اینکه شنیدم میگن باید آموزشی برم.درسته یا نه؟
    و اینکه حین تحصیل میتکنم اقدام کنم؟

    1. سلام. بله معافیت دائم دارید و نیاز به آموزشی نیست و در حین تحصیل می توانید اقدام کنید

  259. سلام من پدرم ۲۸ ماه جبهه داره سال ۹۵ داداشم تونست با ۲۸ماه ۹ ماه کسری بگیری ولی الان میزان کسری زیاد شده ماوتفاوتش شامل حال بنده نمیشه؟اصلا ماوتفاوت داره یا به تاریخ اون سال همه استفاده شده

  260. با سلام
    پدر بنده ۲۷ ماه ایثارگری دارن. و من ۶ سال بسیج فعال هستم . ایا میتونم برای معاف بشم؟

    1. سلام. خیر امتیاز بسیج و ایثارگری قابلیت تجمیع ندارند برای هر کدام به شما کسر از خدمت تعلق میگیرد.

  261. عــــرض ســــلــــام وادب فــــرزنــــد جــــانــــبــــاز مــــتــــوفــــے ۲۵ درصــــد هســــتــــم یــــڪــے از بــــرادرام ســــال ۸۴ ب واســــطــــه درصــــد جــــانــــبــــازے پــــدرم مــــعــــاف شــــدن ودو مــــاه بــــعــــدش مــــتــــاســــفــــانــــه بــــرادرم فــــوت شــــدن ویــــڪــے دیــــگــــه از بــــرادرام ب وســــطــــه ۳۶ مــــاه خــــدمــــت پــــدرم درجــــهبــــه مــــعــــاف شــــدن حــــالــــا بــــنــــده مــــیــــتــــوانــــم از درصــــد جــــانــــبــــازے پــــدرم بــــرا مــــعــــافــــیــــت اســــتــــفــــاده ڪــنــــم مــــیــــشــــع لــــطــــفــــآ راهنــــمــــایــــم ڪــنــــیــــد مــــمــــنــــون مــــیــــشــــم

    1. سلام. معافیت فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر به ازای هر 25 درصد تنها یک پسر معاف میشود اما امکان تجمیع درصد جانبازی و سابقه جبهه برای کسر خدمت وجود دارد.

  262. سلام و خسته نباشید. آیا معافیت ایثارگری، دوره آموزشی دارد؟ (در مورد برگه تعهد اعزام به آموزش)

  263. سلام جانباز ۲۰%هستم و۵ماه حضور درجبهه دارم ایا فرزندم معاف میشود چگونه هست ؟؟؟راهنمایی کنید

    1. سلام. یک پسر شما میتواند از کسر از خدمت استفاده کند. به ازای هر درصد جانبازی و ماه رزمندگی ۱۲ روز ااز زمان خدمت وظیفه ایشان کم میشود.

  264. سلام من حدود ۱۸ ماه سابقه داوطلبانه حضور در جبهه قبل از سال ۶۵ و قبل از خدمت سربازی دارم. از ۶۵.۸.۱۸ لغایت۶۷.۱۱.۱۸ هم﴿۲۷ماه﴾ خدمت سربازی انجام دادم از ۶۷.۱.۱۸ تا ۶۷.۱۱.۱۸(۱۰ماه) در منطقه غرب اشنویه خدمت کردم آیا با این شرایط تنها فرزندم که الان۱۸ سال و مشغول تحصیل است میتواند معاف گردد. ممنون میشم اگر راهنماییم کنید. با تشکر یوسف مکرم

    1. سلام بله با توجه به جمع تعداد ماه های خدمت پسرتان میتواند معافیت بگیرد اگر جمع تعداد ماه های حضور به بالای ۳۰ ماه برسر فرزندشما معاف است .از ارگان های مربوطه نامه های سوابق حضور را دریافت کرده .با دردست داشتن مدارک شناسایی خود و فرزند و برگه اشتغال به تحصیل به پلیس +۱۰ مراجعه کرده و درخواست معافیت ایثارگری راثبت کنید

  265. پدر،۱۰ماه جهپه داوطلب جانباز۱۵درصد شیمیایی تک فرزند

    1. •شما می توانید با استفاده از تجمیع امتیازات یعنی جمع تعداد ماه حضور و درصد جانبازی که میشود ۲۵ امتیاز در حین خدمت در صورت نداشتن غیبت اقدام به دریافت کسری ایثارگری نمایید که به ازای هر یک امتیاز ۱۲ روز یعنی ۱۰ ماه کسری شامل شما می شود.

  266. پدر،۱۰ماه جهپه داوطلب جانباز۱۵درصد شیمیایی تک فرزند

    1. •شما می توانید با استفاده از تجمیع امتیازات یعنی جمع تعداد ماه حضور و درصد جانبازی که میشود ۲۵ امتیاز در حین خدمت در صورت نداشتن غیبت اقدام به دریافت کسری ایثارگری نمایید که به ازای هر یک امتیاز ۱۲ روز یعنی ۱۰ ماه کسری شامل شما می شود.

  267. سلام خسته نباشید
    پدر من ۲۵ ماه سابقه خدمت داره و ۵ درصد هم جانبازی داره
    خواستم بدونم که معاف میشم یا خیر؟!
    🙏

    1. سلام بله میتونید. برای اطلاعات بیش‌تر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

  268. سلام داخل سایتتون یک مقاله دارید که معافیت ایثارگری به مشمول غایب تعلق می‌گیره، داخل سایت نظام وظیفه هم در بخش قوانین و مقررات>معافیت ایثارگری ؛ گفته که غیبت مانع استفاده از معافیت ایثارگری نمیشه. آیا قانون تغییر کرده؟

  269. سلام، بنده در فیش حقوقی پدرم 39 ماه خدمت در منطقه جنگی لحاظ شده، میخواستم ببینم آیا من میتونم با استفاده از ایثارگری پدرم معاف بشم؟ اگر میتونم چه مدرکی برای اثبات ایثارگری پدرم لازم هست؟

    1. سلام پدر شما باید کارت ایثارگری رو دریافت کنن وهر اینکه شما میتوانید 12 ماه کسری خدمت دریافت کنید.

  270. من دانشجو هستم و پدرم ۲۷ماه ایثارگری داره
    کارت جانبازی درخواست داده ولی هنوز خبری نشده احتمالا ۵درصد باشه
    من معافیت میتونم بگیرم؟

    1. سلام تو جوابیه کنکور من زده پدرم ایثارگر۲۵ درصد اما پدرم برای ایثارگری اقدام نکرده و آیا الان میتونه اقدام کنه و باید به اخرین یگان خومتی خودش بره ؟
      ایثارگر ۲۵ درصد چند روز من کسری میگیرم؟

      1. با 25 درصد جانبازی شما معافیت دریافت میکنید.

  271. سلام
    پدرم ۲۳ ماه خدمت و ۱۰ درصد جانبازی داره و همچنین برادرم معافیت پزشکی داره و از هیچکدوم این ها استفاده نکرده با توجه به این شرایط من میتونم معاف بشم؟

  272. سلام .پدرم من ۲۸ماه کارت ایثارگری در لشکر ارتش ۸۸زرهی زاهدان داره میخواستم ببینم امکان معافی هست؟…فقط۲ امتیاز کم دارم.

    1. سلام وقت بخیر خیر شما می توانید از کسری خدمت استفاده کنید

  273. سلام برادرم زمانی که پدرم 15 ما سابقه جبهه داشت از کسری استفاده کرد و بعد آن پدرم سابقه جبهه خود را به 24 ماه ارتقاع داد حال آیا 9 ماه جدید برای کسری خدمت من تعلق می‌گیرد؟ با تشکر.

  274. سلام.
    پدر من جانباز30 درصد از طرف سپاه هستن.باتوجه به این که سپاه یه ارگان جداگانه محسوب میشه واز بنیاد شهید بهشون نامه نمیدن امکان معافیت من وجود داره یا خیر؟(با توجه به این که این میزان جانبازی از طرف سپاه هست و از طرف بنیاد شهید نیست)؟

    1. سلام باید از طریق بنیاد این ایثارگری را تبدیل وتایید کنند وبعد برای کسری اقدام نمایید

  275. سلام من ۹سال آزاده و ۵۰ درصد جانبازی و ۱۸ ماه جبهه و فاقد فرزند ذکور و دارای سه فرزند اناث و۶۴ سال سن دارم و از سهمیه معافیت استفاده نکردم آیا مجاز به استفاده معافیت سربازی برای یکی از دامادهایم می باشم ممنونم از راهنمایی شمادیدگاه تکراری شناسایی شد؛ شما پیش از این هم چنین چیزی گفته بودید!بخاطر اینکه پاسخم را دریافت نکردم ممنونم که پاسخ دهید

    سلام چون جواب سئوالم را دریافت نکردم ممنونم اگر پاسخ آنرا برایم بگذارید با تشکر

    1. سلام چنین قانونی وجود ندارد و به داماد خانواده کسری ایثارگری تعلق نمی‌گیرد

  276. سلام من ۹سال آزاده و ۵۰ درصد جانبازی و ۱۸ ماه جبهه و فاقد فرزند ذکور و دارای سه فرزند اناث و۶۴ سال سن دارم و از سهمیه معافیت استفاده نکردم آیا مجاز به استفاده معافیت سربازی برای یکی از دامادهایم می باشم ممنونم از راهنمایی شمادیدگاه تکراری شناسایی شد؛ شما پیش از این هم چنین چیزی گفته بودید!

    سلام چون جواب سئوالم را دریافت نکردم ممنونم اگر پاسخ آنرا برایم بگذارید با تشکر

    1. سلام چنین قانونی وجود ندارد و به داماد خانواده کسری ایثارگری تعلق نمی‌گیرد

  277. سلام من ۹سال آزاده و ۵۰ درصد جانبازی و ۱۸ ماه جبهه و فاقد فرزند ذکور و دارای سه فرزند اناث و۶۴ سال سن دارم و از سهمیه معافیت استفاده نکردم آیا مجاز به استفاده معافیت سربازی برای یکی از دامادهایم می باشم ممنونم از راهنمایی شما

    1. سلام چنین قانونی وجود ندارد و به داماد خانواده کسری ایثارگری تعلق نمی‌گیرد

  278. سلام من ۹سال آزاده ۵۰درصد جانباز و ۱۸ ماه جبهه وفاق فرزند ذکور و دارای سه فرزند اناث از سهمیه معافیت استفاده نکرده ام برای معافیت یکی از همسر دخترم ( دامادم) مجوزی دارم یا خیر در صورت مثبت بودن جواب از کجا و چگونه اقدام نمایم با تشکر

    1. سلام چنین قانونی وجود ندارد و به داماد خانواده کسری ایثارگری تعلق نمی‌گیرد

  279. سلام علیکم من با ۹ سال آزادگی و ۵۰درصد جانبازی و ۱۸ ماه جبهه و فاقد فرزند ذکور و دارای ۳ فرزند اناث و ۶۴ سال سن دارم که از این سهمیه معافیت سربازی استفاده ای نکردم آیا این سهمیه برای معافیت یکی از همسر دخترم ( دامادم)قابل استفاده است؟ درصورت مثبت بودن جواب از کجا باید اقدام کنم ممنونم از پاسخ شما

    1. سلام چنین قانونی وجود ندارد و به داماد خانواده کسری ایثارگری تعلق نمی‌گیرد

  280. سلام من آزاده ۹ سال جانباز ۵۰درصد و۱۸ ماه حضور در جبهه و فاقد فرزند ذکور و دارای سه فرزند اناث و ۶۴ سال دارم آیا از این سهمیه ایثار برای معافیت همسر دخترم ( داماد) می توانم استفاده کنم در صورت مثبت بودن از کجا باید اقدام کنم ممنونم از پاسخ شما باتشکر

    1. سلام چنین قانونی وجود ندارد و به داماد خانواده کسری ایثارگری تعلق نمی‌گیرد

  281. با سلام.برادرم از امتیاز رزمندگی پدر از خدمت سریازی معاف شد…حال پس از چند سال برادرم استخدام سپاه شد…آیا می شود امتیاز معافیت برادرم را برای من استفاده کنند …لطفا راهنمایی فرمایید.متشکرم

    1. سلام خیر امتیاز معافیت تنها برای یک فرزند است درصورتی که امتیاز اضافه دارید محاسبه

    2. پدر،۱۰ماه جهپه داوطلب جانباز۱۵درصد شیمیایی تک فرزند،معاف میشوم،یا نه

      1. •شما می توانید با استفاده از تجمیع امتیازات یعنی جمع تعداد ماه حضور و درصد جانبازی که میشود ۲۵ امتیاز در حین خدمت در صورت نداشتن غیبت اقدام به دریافت کسری ایثارگری نمایید که به ازای هر یک امتیاز ۱۲ روز یعنی ۱۰ ماه کسری شامل شما می شود.

    3. سلام‌
      بنده جانباز ده درصد و ۱۷ ماه جبهه وظیفه دارم ایا با مصوبات جدید یکی از فرزاندانم معاف میشود یا کسر خدمت …لطفا محاسبه نمایید

      1. سلام با توجه به قوانین کسری برای هر ماه خدمت شما در مناطق جنگی ۱۲ روز کسری و برای هر درصد جانبازی نیز ۱۲ روز کسری محاسبه میشود. بنابراین ۱۰ ماه و ۲۴ روز کسری به فرزند شما تعلق میگیرد.

  282. با سلام ،پدر من فرزند شهید است و ۴ ماه سربازی رفته ومن هم تک فرزند خانواده هستم آیا ماده یا تبصره ای هست که اگر فرزند شهید به سربازی رفته باشد نوه شهید می تواند مهاف شود ،ممنون میشم جواب بدید باتشکر

    1. سلام خیر امتیازی به نوه شهید ایثارگر نمی‌رسد.

  283. سلام خسته نباشید
    پدر من 35 درصد جانبازی داره 24ماه هم خدمت کرده
    برادر من معاف شده
    آیا من معاف میشم با تجمیع امتیازات یا کسری میخورم
    ممنون میشم اگه جواب بدین

    1. سلام هر درصد جانبازی:۱ امتیاز
      هر ماه ایثارگری : ۱ امتباز
      مجموع معافیت ایثارگری : ۳۰ امتیاز
      شما یک امتیاز کم دارید برای معافیت کامل مراجعه کنید به بنیاد

  284. سلام خسته نباشید
    پدر من 35 درصد جانبازی داره 24ماه هم خدمت کرده است
    برادر من معاف شده
    آیا من معاف میشم با تجمیع امتیازات یا کسری میخورم
    ممنون میشم اگه جواب بدین

    1. سلام وقت بخیر
      هر درصد جانبازی:۱ امتیاز
      هر ماه ایثارگری : ۱ امتباز
      مجموع معافیت ایثارگری : ۳۰ امتیاز
      شما یک امتیاز کم دارید برای معافیت کامل مراجعه کنید به بنیاد

  285. سلام
    پدر من سابقه ی ۵۴ ماه ایثارگری داره
    ولی برادر بزرگ ترم قبلا معاف شده
    خاستم ببینم چون برادرم معاف شده
    امکان کسری از ۲۴ ماه باقی مانده برای من وجود داره یا نه

    1. سلام من آزاده ۹ سال جانباز ۵۰درصد و۱۸ ماه حضور در جبهه و فاقد فرزند ذکور و دارای سه فرزند اناث و ۶۴ سال دارم آیا از این سهمیه ایثار برای معافیت همسر دخترم ( داماد) می توانم استفاده کنم در صورت مثبت بودن از کجا باید اقدام کنم ممنونم از پاسخ شما باتشکر

      1. سلام چنین قانونی وجود ندارد و به داماد خانواده کسری ایثارگری تعلق نمی‌گیرد

  286. سلام پدر من ۱۰ ماه و ۱۵ روز جبهه و ۲۰ درصد جانبازی داره
    آیا از سربازی و دوماه آموزش معاف میشم؟

  287. سلام خوبین میخواستم بگم پدرم ۲۷ ماه ایثارگری و ۵ درصد جانبازی داره ایا میتونم از سربازی معاف بشم؟؟؟

  288. سلام
    پدر من ۲۸ ماه جبهه بوده و جانباز ۵ درصد
    ایا من معاف می شم؟

  289. سلام پدر من ۲۷ ماه ایثارگری و خودم کارت فعال بسیج دارن آیا معاف می شوم؟

    1. سلام 30ماه لازم است. ولی کسری خوبی تعلق میگیرد.

  290. سلام پدر من ۶ماه بسیج ۲۱ ماه جبهه و ۱۰ درصد جانبازی داره ایا می توانم معاف دائم شوم

    1. سلام .دو عمو دارم که شهیدشدن وازدواج نکردن وبرادرن شهید ازمعافیت استفاده نکردن آیامی توانم خودم ازامتیاز عموهام استفاده کنم

  291. سلام من از مهر ۹۹ دارم غیبت می خورم ولی هنوز ۲۰ سالم تموم نشده حدود ۱۱ روز دیگه وارد ۲۱ میشم به نظرتون میشه از ایثارگری پدرم که ۲۶ ماه هست استفاده کنم یعنی معافیت تحصیلی یا چیزی نیست که بشه اول اونو درست کرد بعد غیبتی در کار نباشه و بعد رفت خدمت که بشه از ایثار استفاده کرد
    لطفا راهنمایی کنید ممنون

    1. با سلام تنها زمانی غیبت لحاظ نمیشود که سی ماه تکمیل باشد در غیر این صورت با غیبت کسری به شما تعلق نمیگیرد.

  292. سلام خوبین میخواستم بگم پدرم ۲سال جبهه و ۵درصد جانبازی و ۳ماه بسیج فعال دارم ایا میتوانم معاف دائم بشم؟؟؟

  293. سلام.پدر من جانباز بالای 25 درصد است و برادرم را معاف کردند . برادرم وارد تشکیلات نظامی شدند و عملا معافیت ایثارگری بدردش نمیخورد میخوام بدونم میشود کارت معافیت برادرمو باطل کنم و دوباره از ایثارگری پدر معافیت برای خود بگیرم یا خیر ؟

    1. سلام
      در صورتی که استفاده نکرده باشند بله می توانید

      1. سلام .دو عمو دارم که شهیدشدن وازدواج نکردن وبرادرن شهید ازمعافیت استفاده نکردن آیامی توانم خودم ازامتیاز عموهام استفاده کنم

  294. سلام در شرایط کرونا و با این کشتار آن خانواده ها و حتی شاید خود شما فرزندتان را می فرستادید سربازی که معلوم نبود کجا بر ود و جایش چطور باشد و می بایست یکسره نگران می بودید که مبادا فرزند مان کرونا بگیرد .پس حق بدید که خانواده ها هم نگذاشته باشند فرزندشان به سربازی برود.حال از شما خواهش داریم که غیبت قبل از سربازی را ببخشید تا تعداد زیادی به سربازی بیایند . در این صورت هم سرباز زیاد می شود هم یک عده از آنها می توانند کسری بگیرند ممنون از حسن توجه شما موفق باشید

  295. سلام در طی هشت سال جنگ تحمیلی خیلیها به سربازی رفتند و در آن شرایط سخت همه اش در جبهه بودند و بارها مرگ را با چشمان خود دیده اند .حتی می شه گفت شرایط جنگ در سالهای اول خیلی بدتر بود ولی الان می گید کسانیکه ۲۸ تا ۳۰ ماه جبهه بوده اند فرزندشان می تواند معاف شود و این درست نیست چون اواخر جنگ خدمت سربازی شد ۲۸ ماه و عده ی کمی می توانند معاف شوند تا از این طرف می گید تا قبل از قطعنامه ۲۸ ماه شده باشد که با یک عده کل خدمت سربازیشان را در جبهه بودند و ۲۸ ماه خدمت کردند ولی چون مقداری از اون خوردا بعد از قطعنامه فرزتدشان معاف نمی شود ولی آنها ۲۸ ماه در جبهه و جنگ بودند حالا اگر سه چهار ماه آن بعد از قطعنامه بوده ولی آنها اون چند ماه آخر را هم در جبهه آماده بودند که اگر تجاوزی صورت گیرد با آن مبارزه کنند و بجنگند‌.خواهشا این مدت را ۲۴ ماه کنید

  296. سلام در طی هشت سال دفاع مقدس سربازان زیادی شهید شدند و خیلی ها جانباز و مفقود الاثر شدند که همگی ۲۴ ماه خدمت سربازی داشته اند حال برای معافیت فرزندان ایثار گر باید مقدار حضور در جبهه راد۲۴ماه در نظر بگیرید تا فرزندان آنها هم بتوانند مز این شرایط بهره مند شود .

  297. سلام پدر بنده ۱۲ماه جبهه بودند.که ۹ماه داوطلبانه تعلق گرفته.الان ۱۲ماه حساب میکنند برای من یا ۹ماه؟بنده ۸سال هم بسیج فعال هستم.میخواستم ببینم چقدر کسر میشه و چقدر میمونه
    سپاس

    1. سلام دوست عزیز
      به ازای هر ماه جبهه تایید شده 12 روز و هر سال بسیج یک ماه تعلق میگیرد.بسیج فقط در پادگانهای سپاه قابل قبول است

  298. سلام. غیبت مانع از معافی ایثارگری نمیشه (جبهه یا جانبازی یا تجمیع اونا). من این مورد رو حضوری از نظام وظیفه پرسیدم و داخل سایت خود وظیفه عمومی هم به صراحت به اون اشاره شده. شما چرا نوشتین که غیبت مانع این نوع معافی میشه؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر غیبت مانع نمیشود در صورتی که امتیاز شما برای معافیت به حد نصاب برسد.در غیر این صورت نمیتوانید از امتیاز ان با وجود غیبت استفاده کنید

  299. با سلام ودرود با معافیت ایثارگری پدر نیاز به طی کردن آموزشی هست؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر در صورت معافیت کامل موردی ندارد

  300. سلام، میشه لطفا راهنمایی بفرمایید، با ۱۳ماه سابقه جبهه و ۵درصد جانبازی پدرم، ۷سال سابقه بسیج فعال خودم، و ۳ماه طرح سربازی پژوهشی امکان معاف شدن هست، الان دانشجو سال آخر دکتری تخصصی هستم و معافیت تحصیلی دارم.

    1. سلام دوست عزیز
      بله میتوانید از کسری ها استفاده بفرمایید. با مشاورین تماس بگیرید.

  301. سلام با ۲۰ درصد جانبازی و ۲۸ ماه حضور در جبهه میشه معافی گرفت یا فقط کسری تعلق میگیره؟

    1. سلام دوست عزیز
      امتیاز بالای 30 معافیت دائم دارد امتیاز شما بالای 30 میباشد

  302. سلام با ۲۰ درصد جانبازی و ۲۸ ماه جبهه و سوابق بسیج میشه معاف شد؟

    1. سلام دوست عزیز
      امتیاز بالای 30 معافیت دائم دارد امتیاز شما بالای 30 میباشد

  303. با سلام لطفا ترتیبی دهید که برای معافبت ایثار گران هم که فرزند آنها معاف گردد ۲۴ ماه خدمت پدر در جبهه کافی باشد چون در طول جنگ خدمت ۲۴ بوده و اکثر سرباز ها ۲۴ ماه خدمت کرده اند و حتی بعضی ها که بطشتر خدمت کرده اند یعنیبا ۴ ماهی که دولت اضافه کرد شد ۲۸ ماه بعد از قطعنامه آنها تا آخر خدمت در جبهه بوده اند .لطفا قطعنامه را ملاک قرار ندهید .چون در زمان جنگ اضافه کردن ماه کم نبده ممنون از توجه شما

    1. سلام دوست عزیز
      باید میزان امتیازات ایثار گری بیش از 30 امتیاز یا 30 ماه باشد تا معافیت دائم صادر شود

  304. با سلام آیا با 28 ماه سابقه ایثارگری میتوان معافیت دریافت کرد.

    1. سلام دوست عزیز
      خیر بای امتیاز شما جهت معافیت عدد 30 باشد

      1. سلام پدر من در حال حاضر۱۷ ماه جبهه داری وبا مدرک کار افتاده وده سال غیبت دارم چند ماه کسر میدن

        1. سلام دوست عزیز
          در صورت غیبت نمیتوان اقدامی کرد.

    2. سلام پدر بنده ۲۴ماه حضور درجبهه دارند و ۱۰درصد جانبازی،البته بنده غیبت سربازی دارم آیا شرایط معاف از خدمت را دارم؟

  305. با سلام
    بنده تك پسر هستم و پدرم حدود شصت سال سن دارد و پدر بنده داراي ٢٥ ماه سابقه ايثارگري در مناطق عملياتي است آيا بنده امكان معاف شدن رو دارم

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت رسیدن امتیازات شما به عدد 30 مجموع ایثار و جانبازی این امکان وجود دارد

  306. کلیه ی مشمولین جانباز دارای حداقل ده درصد(۱۰%)جانبازی از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می باشند.(بند ۴:ماده ۴۵ (اصلاحی ۲۲/۸/۱۳۹۰))
    با سلام خدمت شما میخواستم مورد بالا یعنی چی؟
    پدر من ۲۰ درصد جانبازی دارن و سابیقه ۴ ماه حضور در جبهه طبق جمله بالا معاف میشوم
    آیا درسته

    1. سلام دوست عزیز
      مشمولین جانباز نه پدر جانباز

  307. سلام
    دایی من شهید شده فاقد فرزند هم هست تمامی برادران و فرزندان هم دارای کارت پایان خدمت هستن
    پدر شهید فوت شده.بنده از مادر شهید نگهداری میکنم
    میتوانم از معافیت شهدا بهره مند شوم؟

    1. سلام / خیر . این امتیاز فقط برای فرزندان و برادر شهید محاسبه میشود.

  308. با سلام خدمت اساتید محترم
    من پدرم 24 ماه سابقه جبهه دارن + کارت ایثار
    از سال 65 در دزفول بر اثر موج انفجار پارگی پرده گوش و شکستی بینی 5 درصد جانبازی بهشون تعلق گرفته من بدون غیبت 1 آذر سرباز شدم اموزشی در مرزن آباد گذراندم میخواستم مطلع شم با تجمیع سابقه ایثارگری و درصد جانبازی در ادامه کار میتونم معافیت کامل بگیرم ؟؟؟ با تشکر لطف میکنید راهنمایی کنید

    1. سلام دوست عزیز
      در صورتی که مجموع امتیازات از 30 بگذرد معافیت کامل در بر دارد

  309. سلام وقت بخیر 6ماه قبل ثبت نام کردیم کارت ایثارگری ی ماه قبل استعلام گرفت آورد بالا چند بار آخرین یگان خدمت میرم میگه همه نامه ارسال کردیم ب تهران برای چاپ الآنم اداره پست هم میریم میگه کدرهگیری میگه میخواهد لطفاً راهنمایی کنید .

    1. سلام برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرید.

  310. سلام
    پدرم جانباز و ایثارگر 40 درصد است
    و عموم هم از طریق پدرم معاف شده بود ایا من هم میتونم معاف شم

    1. سلام دوست عزیز
      امتیاز ایشان صرف معافیت قبلی شده است . برای بررسی دقیق تر تماس بگیرید

  311. باسلام
    شرط یگانه فزرند ذکور دارم و پدرم 60 ساله هست. همچنین کارت ایثار با سابقه 24 ماه هم دارد .
    آیا معافیت شامل من می شود؟

  312. سلام
    پدر من حدود 23 ماه سابقه جبهه داره و 10 درصد جانبازی. آیا میتونم معافیت دائم بگیرم؟

  313. سلام عذر میخوام پدر من ۲۷ ماه سابقه جنگ در خط مقدم رو داره و ۶ ماه داوطلبی بسیج آن هم در خط مقدم آیا بنده معاف میشوم و اینکه ۳ ماه آموزشی از ۲۷ ماه کم میشود؟ اگر حذف شود چطور؟

    1. سلام خسته نباشید طبق فرمایش شما پدر شما دارای 33 ماه سابقه ایثارگری است که طبق قانون شما معاف هستید ولی باید دید روی کارت ایثارگری چند ماه ثبت شده است

  314. باسلام ببخشیدپدر من بردارم رو سال93معاف کرده چن سالی میشه برادرم نظامی شده آیا این امکان وجود داره که معافیت روباطل کنم وبرای خودم استفاده کنم ممنون میشم پاسخ بدید.

      1. سلام فرزند جانباز ۷۰درصد هستم دو برادرم معافیت دارند ،۲۰درصد جانبازی و ۲فرزند و ۵ماه سابقه جبهه پدر مانده است آیا بنده معاف میشوم

        1. سلام
          احتمال معافیت وجود دارد اما شرایط شما باید توسط کارشناسان ما دقیق تر بررسی شود

  315. سلام وقت بخیر من چندتا سوال داشتم ممنون میشم جوابم رو بدید
    برای معافیت جمع ایثارگری ۲۰ ماه و جانبازی ۱۰ درصد آیا اگه از تاریخ معافیت تحصیلی بگذره دیگه نمیشه برای معافیت اقدام کرد؟

    برای معافیت جمع تلفیقی اگه مشمول مشغول به تحصیل باشه نمیشه برای معافیت اقدام کرد؟

    1. باسلام اگر مشمول وارد غیبت شود به درخواستش رسیدگی نمیشود.

      1. باسلام پدر من سال93برادرم رو معاف کرده الان برادرم چن سالی هست نظامی شده ایا میتونم باطل کنم و خودم ازش استفادع کنم ممنون میشم پاسخ بدید

  316. سلام
    من 24 ماه گواهی جبهه دارم، می توانم فرزندم را معاف کنم؟

    1. با سلام.پدرم ٢٦ ماه سابقه جبهه و ١٠درصد جانبازي داره.برادر بزرگترم حدود ٧،٨سال پيش ٧ماه كسري ازشون اسفتاده كرده خواستم ببينم طبق جمع امتيازا معاف ميشم يا نه؟

  317. سلام خسته نباشید پدر من ۳۶ماه سابقه جبهه داره و ایثارگر هستن خواستم از معافیت ایثارگری که ۳۰ ما هستش استفاده کنم خواستم بپرسم غیب تاثیری رو معافیت داره یا نه؟چون از نظام وظیفه پرسیدم گفتن که ایرادی نداره

    1. سلام داریوش جان
      خیر غیبت در اخذ این نوع معافیت، تاثیری ندارد.

    2. اقا عمو من ۳ سال اسیر بوده ۲۵ درصد جانباز تک فرزند پسر معاف شده ایا برادر زادش میتونه

  318. درود ،کسی که ۱۰ سال پیش باید دفترچه می گرفته ،نگرفته الان میتونه با کارت ایثارگری پدرش معاف شه ؟ یا بره خدمت کسری بگیره؟

  319. سلام.من.فرزندجانباز۲۵درصدهستم.داداشم.معاف شده.ایامعافیت.یا.کسری.خدمت.به.من.تعلق.می.گیرد.بابام.جانبازاعصاب و روان.است
    و اینکه ۲۵ماه جبهه داره

    1. سلام
      بله کسری خدمت برای افرادی است که حد نصاب معافیت برای یک فرزند را ندارند.

    2. سلام خسته نباشید
      پدر من ۳۵ماه و ۱۵ روز سابقه جبهه داره دنبال کارای معافیت هستیم تک فرزندم ، من تا ۱۴/۷ چهارده برج هفت معافیت تحصیلی دارم ولی بنابه دلایلی بخام برم دنبال کارای معافیت زمان میبره و نمیتونم قبل از چهاردهم انجام بدم خواستم بپرسم آیا من غیبت بخورم تاثیری تو معافیت داره یا نه؟ از سازمان نظام وظیفه شهرمون پرسیدم گفتن ایرادی نداره خواستم از شما بپرسم مطمن شم
      ممنون میشم اگه کمک کنید یا علی

      1. سلام علی جان
        خیر حتی مشمولان غایب میتوانند از معافیت ایثارگری استفاده کنند.

  320. سلام.من.فرزندجانباز۲۵درصدهستم.داداشم.معاف.شده.ایامعافیت.یا.کسری.خدمت.به.من.تعلق.می.گیرد.بابام.جانبازاعصابوروان.است

    1. سلام
      بله کسری خدمت برای افرادی است که حد نصاب معافیت برای یک فرزند را ندارند.

    2. سلام پدرم نه سال در جزایر خدمت کرده ودوماه سوریه بوده ایا من ۹یتونم معاف بشم

      1. سلام دوست عزیز
        بله از بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اقدام کنید

  321. باسلام من دانشجو و مشغول به تحصیل می باشم پدرم بازنشسته ارتش ودارای کارت ایثارگری با34ماه می باشد خواستم بدانم که می توانم معافیت خودرا بگیریم مراحل اداری آن چگونه است واز چه زمانی می توانم اقدام کنم

    1. سلام
      شما میتوانید با مراجعه به دفاتر پلیس +10 و با ارائه مدارک مربوطه برای اخذ معافیت اقدام کنید.

      1. سلام پدر بنده ۲۴ماه حضور در جبهه دارند و ۱۰درصد جانبازی،با وجود اینکه غیبت سربازی دارم آیا مشمول معافیت میشورم؟ با تشکر

  322. سلام نوزده ماه نیم ایثار گری دارم یک پسر تک فرزند دارم ۵۸ سال سن دارم ایا میتوانم پسرم را معاف کنم ممنون میشم جوابم بدید

    1. سلام وقت بخیر
      بستگی به مدارک شما دارد و باید درخواست دهید.

  323. سلام خسته نباشد پدر من 27ماه ایثار گری و 5 درصد جانبازی دارد ایا معاف خواهم شد

    1. سلام
      شما باید مدارک خود را آماده نمایید و درخواست خود را ارسال کنید

  324. سلام پدر من ۳۹ درصد جانبازی ۱۲ماه جبهه ۴/۵ سال اسارت ایا میتونم کامل معاف بشم اصلا هیچی نمی روم ؟ متولدم ۱۳۸۱ ایا میتونم بعد عید اقدام کنم

    1. ام بله برای چند ماه دیگه میتوانید اقدام نمایید
      یکسری شرایط دیگری هم باید داشته باشید

    2. سلام پدر من ۲۶ ماه سابقه جبهه داره
      میتونم کسری خدمت بگیرم؟ اگه آره چقدر؟ ممنون میشم پاسخ بدید

      1. سلام
        بله کسری خدمت به ازی هر ماه سابقه خدمت در جبهه 12 روز میباشد که با احتساب 26 ماه برای شما 312 روز کسری اعمال خواهد شد.

        1. سلام پدر من20درصد جانبازی داره و پنج ماه سابقه حضور در جبهه و از کار افتاده هم محسوب میشه آیا من معاف میشم؟؟.

          1. سلام. از طریق سوابق ایثارگری و جانبازی شما تنها مشمول دریافت کسر از خدمت هستید و به طور دائم معاف نمی شوید. اگر پدرتان از کار افتاده هستند میتوانید برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید برای دریافت اطلاعات کامل در این زمینه با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

        2. سلام پدر من 20درصد جانبازی و 5ماه سابقه حضور در جبهه دارن و از کار افتاده هم محسوب میشن با این حساب من معافم یا چند ماه باید خدمت کنم؟؟

          1. سلام. از طریق سوابق ایثارگری و جانبازی شما تنها مشمول دریافت کسر از خدمت هستید و به طور دائم معاف نمی شوید. اگر پدرتان از کار افتاده هستند میتوانید برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید برای دریافت اطلاعات کامل در این زمینه با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

        3. سلام خسته نباشید پدر من ۱۱۶ ماه سابقه جبهه دارن و برای درصد جانبازی هم اقدام کردن ولی هنوز صادر نشده و از طرف بنیاد شهید هم نامه معافیت دارم ولی از ۳۱ آذر وارد غیبت شدم
          با این شرایط میتونم معاف شم؟

          1. به عرص برسانم ازاینکه معافیت دائم فرزندان ایثارگر 24ماه سابقه ایثارگر ی پدر قابل قبول نیست بی عدالتی محض است،انشالله تجدید نظر شود، وتلفیق سنوات جبهه وجنگ و سوابق ایثارگری ،استحقاق حق در افاضه وجوداست،خیرخواهی همگان مستودع دعای خیر است،

          2. سلام بنده ۳۰سالمه و هنوز خدمت نفرتم۲فرزند دارم و پدرم کارت ایثارگری دارد یا میتونم از آن استفاده کنم

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

چهارشنبه

1402/12/9

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید