معرفی پولسازترین رشته های دانشگاهی در ایران (بهترین رشته های پولساز)

معرفی پولسازترین رشته های دانشگاهی در ایران ( بهترین رشته های پولساز)

یکی از مهمترین تصمیمات زندگی یک انسان انتخاب رشته و به دنبال آن شغل آینده است. رشته ای که انتخاب می کنید باید با توجه به ویژگی های شخصیتی و روحیات شما باشد تا بتوانید در آن موفق شوید.

در کنار آن مسئله مالی نیز مهم است. این که شغلی که در آن تحصیل می کنید چه درآمدی به شما خواه داد یکی از مسائلی است که حتما قبل از انتخاب رشته باید به آن توجه کنید.

در ادامه به معرفی پولسازترین رشته های دانشگاهی می پردازیم تا بتوانید با توجه به علاقه خود تصمیم به انتخاب رشته بگیرید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

رشته پزشکی

رشته پزشکی همیشه در صدر پولسازترین رشته های دانشگاهی است. با این که قبولی در رشته پزشکی بسیار پرزحمت است و زمان زیادی برای پزشک شدن صرف می شود؛ از آن گذشته پزشکی شغل پر زحمتی است اما پس از طی دوره های مربوطه می توان به درآمدهای بالا رسید.

مراحل پزشکی عمومی 4 دوره علوم پایه، فیزیوپاتولوژی، کارآموزی بالینی و کارورزی بالینی را د ربر می گیرد.

یک پزشک در دوران کارورزی درآمد زیادی ندارد اما پس از شروع کار رسمی، درآمد بالایی از یک تا چند صد میلیون می تواند کسب کند. این رقم بالا به ویژه متعلق به پزشکان متخصص و جراح است.

برای پزشک شدن توانایی های زیادی لازم است که از جمله آن ها هوش بالا، حس انسان دوستی زیاد، حافظه عالی برای به یاد سپاری بیمار ها علایم، داروها، عوارض جانبی آن ها و توانایی مواجهه با شرایط سخت و تصمیم گیری آنی هستند.

دوره پزشکی عمومی 7 سال است و پزشک پس از فارغ التحصیلی با شرکت در آزمون دستیاری پزشکی و قبولی در آن، یک تخصص را ادامه داده و متخصص می شود.

رشته های پولساز در ایران

مهندسی کامپیوتر

رشته مهندسی کامپیوتر و IT یکی دیگر از پولسازترین رشته های دانشگاهی است و از جمله رشته هایی است که اگر فردی مهارت لازم را در آن کسب کند در هر جایی از دنیا می تواند مشغول به کار شده و درآمد خوبی داشته باشد.

تنوع شغل هایی که یک مهندس کامپیوتر یا IT می تواند داشته باشد زیاد است. این تنوع شغلی، بازه های حقوقی متفاوتی را تولید می کند. این بازه ها به سه سطح کارشناس، سرپرست و مدیر تقسیم می شود.

مهندسان سطح کارشناس که شامل طراح وب سایت، کارشناس IT برنامه نویس وب سایت، کارشناس فنی و مهندس پشتیبان است، حقوقی در حدود 12 میلیون دریافت می کنند.

مهندسان سرپرست انفورماتیک، کارشناس ارشد نرم افزار، سرپرست IT مدیر فنی و پشتیبانی حقوقی در حدود 15 میلیون دریافت می کنند.

مهندسانی که مدیر فناوری اطلاعات، مدیر پشتیبانی، مدیر نوآوری، مدیر پروژه هستند در حدود 23 میلیون دریافتی دارد.

حقوق

یکی از پولسازترین رشته های دانشگاهی است که در صورتی که فرد مهارت لازم را در آن کسب کند می تواند پرونده های وکالت را قبول کرده و حق الوکاله قابل توجهی دریافت کند. چنانچه وکیل چندین پرونده را با هم قبول کند درآمد بالایی خواهد داشت.

فردی که حقوق می خواند باید قدرت بیان و استدلال بالایی داشته باشد و بتواند نتایج را به خوبی بیان کرده و تاثیر لازم را روی افراد بگذارد. میزان درآمد یک وکیل بستگی به تعداد پرونده هایش دارد و حق الوکاله می تواند مطابق تعرفه یا توافق طرفین باشد.

درآمد یک وکیل از پرونده های خانوادگی و دعاوی مالی خانوادگی از پنج تا پانصد میلیون ریال و از دعاوی خانوادگی غیر مالی از 4 الی 300 میلیون ریال است.

رشته های پولساز در ایران کدامند؟

دندان پزشکی

دندان پزشکی نیز یکی از پولسازترین رشته های دانشگاهی است که به تشخیص بیماری های دهان و دندان می پردازد. درآمد دندانپزشک با توجه به تخصص آن ها متفاوت است.

برای مثال دندانپزشکی که مدرک فوق تخصصی جراحی فک و صورت را دارد درآمدی در حدود 1 تا 2 میلیارد تومان در سال دارد. یا دندانپزشکی در کلینیک خصوصی کار کند حقوق ثابتی دارد و برای هر بیمار درصدی حق العمل می گیرد.

داروسازی

داروسازی نیز یکی از پولسازترین رشته های دانشگاهی است که در آن هشتاد درصد فارغ التحصیلان در داروخانه ها و بقیه در صنایع داروسازی، آرایشی و کار‌های اجرایی وزارت بهداشت و درمان مشغول به کار می شوند.

درآمد یک داروساز که در یک داروخانه استخدام است بسته به محدوده منطقه حدود 6 الی 10 میلیون تومان ماهانه می باشد. یک داروساز پس از فارغ التحصیلی با گرفتن مجوز می تواند داروخانه باز کند و درآمد بیشتری کسب کند.

رشته مدیریت MBA

این رشته یکی از پولسازترین رشته های دانشگاهی است. که مهارت‌ های مختلف مدیریتی در مهندسان رشته‌ های مختلف را ایجاد می کند.

در تمام شرکت ها، سازمان های دولتی و غیر دولتی نیاز ضروری به نیرویی دارند که مدیریت مارکتینگ و استراتژیک انجام دهد، منابع انسانی را مدیریت کند و تجارت و کارآفرینی را بداند. بنابراین بازار کار خوبی دارد.

رشته هایی که با آن می شود پول زیادی در آورد

رشته مدیریت بازرگانی گرایش بیمه

یکی دیگر از پولسازترین رشته های دانشگاهی رشته مدیریت بازرگانی با گرایش بیمه است. افرادی که در این رشته تحصیل می کنند در مورد بازاریابی، روابط انسانی و بیمه اطلاعات وسیعی دارند و می توانند در شرکت های بیمه به عنوان مدیران اجرایی و یا اقتصادی، بخصوص مدیران بیمه مشغول به کار شوند و اگر روابط عمومی بالایی داشته باشند به عنوان عامل فروش شرکت های بیمه مشغول شاغل شوند.

کاردرمانی و فیزیوتراپی

با توجه افزایش آمار سن پیری این رشته یکی از پولسازترین رشته های دانشگاهی است. امروزه نیاز به فیزیوتراپیست بیشتری در جامعه حس می شود.

فارغ التحصیلان این رشته در بیمارستان ها مراکز توانبخشی و فدراسیون ها می توانند به کار مشغول شوند و می توانند پس از گذراندن 6 سال سابقه کار در بیمارستان ها یا سایر مراکز توانبخشی و … اقدام به تاسیس کلینیک فیزیوتراپی کنند.

بدیهی است فردی که خود کلینیک کار درمانی و فیزیوتراپی دارد درآمد بالاتری از سایر فیزیوتراپیست ها دارد.

رشته‌ حسابداری

یک حسابدار درآمدها و هزینه ها را مدیریت می کند و کمک می کند شرکتی که در آن مشغول به کار است از لحاظ مالی با کمترین مشکل مواجه شود. حسابداری شغلی است که در تمام شهرهای بزرگ و کوچک بازارکار خوبی دارند.

با دارا بودن مدرک حسابداری فرد در بسیاری از جاها از جمله بانک ها، کارخانه های تولیدی و شرکت های پخش مشغول به کار شود. شرکت ها با رسیدن به حدی از رشد و توسعه، نیاز به حسابدار پیدا می کنند.

پولساز ترین رشته ها در ایران

با این اوصاف شاید فکر کنید حسابداری درآمد متوسطی دارد. اما اگر فرد تلاش و تجربه بالایی داشته باشد درآمد زیادی هم خواهد داشت. در چهار سطح تخصص حسابدار داریم اپراتور، کارشناس حسابداری، کارشناس ارشد حسابداری و سرپرست حسابداری.

درآمد متوسط این افراد در شهرهای بزرگ از 3.5 الی 9.8 میلیون و در شهرهای کوچک بین 3.9 الی 9.3 میلیون و در تهران بین 3.9 الی 12.6 میلیون تومان است.

علاوه بر آن یک حسابدار باتجربه می تواند با تاسیس شرکت حسابداری به درآمدهای بالاتری برسد و از درآمد زیاد یکی از بهترین رشته های پولساز بهره مند شوید.

رشته‌ روانشناسی

یکی از پولسازترین رشته های دانشگاهی روانشناسی است و از جمله رشته هایی است که بازار آن هنوز اشباع نشده و نیاز به آن در جامعه حس می شود. همان طور که جسم نیاز به درمان دارد روان انسان نیز در صورت بروز مشکل نیاز به درمان پیدا می کند.

افراد زیادی هستند که به کمک روانشناس نیاز دارند امروزه با توجه به فرهنگ سازی هایی که در سال های اخیر نسبت به مراجعه روانشناس صورت گرفته افراد این نیاز را در خود حس می کنند که با روانشناس در مورد مشکلات خود صحبت کنند و از افراد ناآگاه کمک نگیرند.

اگر به این رشته علاقه دارید و دوست دارید مشکلات روحی دیگران را حل کنید می توانید در یکی از رشته های روانشناسی عمومی یا روانشناسی بالینی تحصیل کنید. افراد زیادی وجود دارد که مدرک روانشناسی دارند اما مهارت لازم را ندارند پس اگر مایل به انتخاب رشته این هستید این را بدانید که باید مهارت کسب کنید.

باید علاوه بر کسب مدرک، برای افزایش مهارت در دوره های آموزشی مختلفی شرکت کنید. شما می توانید با جلسات مشاوره و درمان بیماران کسب درآمد کنید و یا با تاسیس وب سایت و حضور در شبکه های اجتماعی یا تدوین دوره های آموزشی به کسب درآمدهای زیاد برسید و از درآمد بالای یکی از بهترین رشته های پولساز بهره مند شوید

کدام رشته ها پولساز هستند؟

رشته‌ گرافیک (ارتباط تصویری)

رشته گرافیک نیز از پولسازترین رشته های دانشگاهی است که فرد با داشتن مهارت و نه فقط کسب مدرک، می تواند در آن به درآمدهای بالا برسد.

طراحان گرافیک متقاضیان زیادی دارند چرا که با ورود تکنولوژی به تمامی شغل ها بسیاری از افراد که سایت دارند یا از شبکه های اجتماعی برای بازاریابی کسب و کار خود استفاده می کنند از افراد متخصص در زمینه گرافیک برای انجام کارهای گرافیکی کمک می گیرند.

یک گرافیست می تواند کارهایی مانند صفحه‌ آرایی روزنامه‌ ها و مجلات و طراحی جلد کتاب‌ ها، بنر و لوگو را انجام دهد یا به عنوان موشن گرافیست به طراحی و اجرای انیمیشن های تبلیغاتی بپردازد که بسیار پر درآمد است.

علاوه برآن یک گرافیست می تواند شکل ظاهری سایت را به گونه ای طراحی کند که تجربه کاربری آن را بهبود دهد به طوری که فرد از بازدید از سایت حس خوبی داشته باشد و یا رابط کاربری سایت را طراحی کند.

به این کار طراحی UI/UX گفته می شود این کار نیز درآمد بسیار بالایی دارد. درآمد یک فریلنسر گرافیک رقمی بین 2 الی 50 میلیون در ماه می تواند باشد.

طراحی لباس

یکی از پولسازترین رشته های دانشگاهی طراحی ودوخت است. این رشته پتانسیل بالایی در کسب درآمد دارد. یک طراح لباس می تواند با توجه به سابقه کار و نمونه کار و تجربیاتی که دارد، درآمدهای مختلفی داشته باشد. طراحان لباسی که در کارگاه های تولیدی یا مزون ها مشغول به کار می شوند درآمد متوسط و روبه بالایی دارند.

اگر در این رشته خلاق بوده و سبک خود را داشته باشید می توانید تولیدی خود را تاسیس کنید و از درآمد زیاد یکی از بهترین رشته های پولساز بهره مند شوید. اگر سرمایه اولیه برای اجاره مکان ندارید می توانید از منزل تان شروع کرده و در شبکه های اجتماعی به بازاریابی کارتان بپردازید و به تدریج با توسعه کارتان اقدام به اجاره کارگاه و استخدام نیرو کنید.

اگر کارهایتان منحصربه فرد و خاص باشد به زودی شناخته می شوید و به یک برند سرشناس تبدیل می شوید. درآمد یک طراح لباس به طور متوسط 5 میلیون به بالا است.

سخن آخر

در این مقاله پولسازترین رشته های دانشگاهی را بررسی کردیم و بازار کار هر کدام و درآمد میانگین آن ها را بررسی کردیم، اما آن چه که اهمیت دارد این است که انتخاب بهترین رشته های پولساز به تنهایی کافی نیست شما باید در آن رشته مهارت کافی داشته باشید تا بتوانید درآمد روزافزونی کسب کنید.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

معرفی پولسازترین رشته های دانشگاهی در ایران (بهترین رشته های پولساز)

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید