ترم تابستان دانشگاه آزاد 1402

ترم تابستان دانشگاه آزاد 1400

برخی دانشجویان به دلایل مختلفی، خواستار این هستند که بتوانند دروسی را که نتوانسته اند پاس کنند یا می خواهند زود تر از موعود مشخص اخذ کنند را در زمان آزاد خود مانند فصل تابستان بگذرانند.

در این راستا دانشگاه ها نیمسالی را بعد دو نیمسال مهر و بهمن اضافه کردند به نام نیمسال تابستانی یا ترم تابستانی که دانشجویان می توانند در ترم تابستان و زمان تعطیلات تابستانی بتوانند از این ویژگی استفاده کرده و جهت اخذ دروسی که می خواهند، اقدام کنند.

نیمسال های اول و دوم ضروری بوده و دانشجویان باید در زمان خود این دو نیمسال را بگذرانند؛ اما نیمسال تابستانی اختیاری بوده و دانشجویانی که خواستار گذراندن نیمسال تابستانی هستند، می توانند از طریق دانشگاه خود اقدام کنند.

تمامی دانشگاه ها شرایط نیمسال تابستانی را دارا هستند، فقط با کمی شرایط متفاوت تر؛ که امروز ما در مورد شرایط ترم تابستانی دانشگاه آزاد صحبت خواهیم کرد.

از دانشجویانی که علاقه به دانستن قوانین نیمسال تابستانی دارند، دعوت می کنیم در ادامه مقاله با مرکز مشاوره آویژه همراه باشند.

زمان انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه آزاد 1401 – 1402

نیمسال تحصیلی تابستان دانشگاه آزاد، معمولا به صورت اختیاری می باشد.

دانشجویانی که قصد دارند درس خود را زودتر به اتمام رسانده و یا اینکه واحدهای مردود شده و یا حذف شده در زمان امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد را جبران کنند، می توانند علاوه بر نیمسال اصلی مهر و بهمن، تعدادی از واحد های درسی خود را در نیمسال تابستان اخذ و پاس کنند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

تقویم مهلت انتخاب واحد نیمسال تابستان سال 1402

نیمسالثبت نام و انتخاب واحد
تابستان ورودی های قبل 140219 تیر لغایت 23 تیر ماه سال 1402
تابستان ورودی های 1402

داوطلبان باید دقت داشته باشند که این بازه زمانی اعلام شده، تقویم کلی انتخاب واحد نیمسال تابستان دانشگاه آزاد 1402 – 1402 بوده و جزئیات زمانبندی دقیق و ساعت انتخاب واحد گروه های مختلف از طریق سامانه آموزشیار اعلام می شود.

تعداد انتخاب واحد مقبول برای هر مقطع تحصیلی

سقف انتخاب واحد دانشگاه آزاد در ترم تابستان

دانشجویان دانشگاه آزاد می توانند علاوه بر نیمسال های اول و دوم تحصیلی، در ترم تابستان نیز انتخاب واحد انجام دهند و با گذراندن تعداد بیشتری از واحد های درسی مصوب رشته تحصیلی خود، زودتر فارغ التحصیل شوند.

شرایط انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه آزاد با سایر نیمسال ها متفاوت است. در ترم های عادی دانشجویان مجازند که با توجه به معدلی که کسب کرده اند، 14 الی 24 واحد درسی اخذ نمایند و اخذ واحد های بیشتر از 20 واحد با کسب معدل بالای 17 امکان پذیر است.

البته انتخاب واحد 14 الی 24 واحد درسی برای مقاطع کاردانی و کارشناسی است و در مقطع کارشناسی ارشد حداکثر می توان 14 واحد درسی اخذ کرد. اما در ترم تابستان بیشتر از 8 واحد درسی نمی توان اخذ کرد.

پونزبرای انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه آزاد، به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • دانشجویان برای انتخاب واحد در ترم تابستان می توانند مازاد بر 8 واحد، دروس وصایای امام و آشنایی با قرآن را به صورت مازاد بر سقف انتخاب واحد، اخذ کنند.
  • دانشجویانی که حداکثر با 10 واحد درسی فارغ التحصیل می شوند، مجوز اخذ 10 واحد درسی در ترم تابستان به آنها داده می شود.
  • در ترم تابستان دروس اصلی و تخصصی ارائه نمی شوند و فقط دروس عمومی قابل اخذ هستند. البته اگر دانشجویان درخواست دهند و تعداد دانشجویان متقاضی به حد نصاب لازم برسد، امکان اخذ دروس تخصصی نیز وجود دارد.
  • دانشجویان برای انتخاب واحد در ترم تابستان ملزم به رعایت دروس پیش نیاز هستند.
  • دانشجویان دوره دکتری حرفه ای رشته دامپزشکی امکان شرکت در انتخاب واحد ترم تابستان را ندارند.
  • دانشجویان می توانند پس از انتخاب واحد ترم تابستان، دروس را در دانشگاهی نزدیک به محل سکونت خود به عنوان دانشجوی مهمان بگذرانند.
  • تعداد هفته های آموزشی ترم تابستان، 16 هفته است که طی 6 هفته اجرا می شود. به همین دلیل دروس فشرده و برای هر درس هفته ای 3 جلسه تشکیل می شود.
  • دانشجویان مقطع کارشناسی امکان اخذ پایان نامه در ترم تابستان را ندارند؛ مگر آنکه دانشجویی در نیمسال دوم تحصیلی واحد پایان نامه خود را اخذ یا تمدید کرده و می توان تا پایان شهریور ماه دفاع خود را ارائه دهند.
  • دانشجویانی که برای فارغ التحصیلی حداکثر دو درس نظری دارند، می توانند با موافقت و تایید گروه آموزشی و با رعایت سقف واحد مجاز، آن دروس را به صورت معرفی به استاد یا در ترم تابستان بگذرانند.

سقف انتخاب واحد دانشگاه آزاد در ترم تابستان

میزان شهریه ترم تابستانی دانشگاه آزاد

همچنین با توجه به اطلاعات موجود، نرخ جدید میزان شهریه پرداختی برای دانشجویان دانشگاه آزاد در سال تحصیلی 1401 – 1402 به شرح جداول زیر می باشد.

پونزگروه علوم انسانی:

شهریه ترم تابستانی دانشگاه آزاد گروه علوم انسانی 1401 – 1402
کاردانیکارشناسی ناپیوستهکارشناسی پیوستهکارشناسی ارشددکتری تخصصیدکتری پیوسته
2 میلیون و 640 هزار الی 3 میلیون و 800 هزار تومان2 میلیون و 950 هزار الی 4 میلیون و 560 هزار تومان4 میلیون و 100 هزار الی 6 میلیون و 350 هزار تومان8 میلیون و 900 هزار الی 10 میلیون و 700 هزار تومان18 میلیون الی 20 میلیون و 500 هزار تومان_

پونزگروه فنی و مهندسی:

شهریه ترم تابستانی دانشگاه آزاد گروه فنی و مهندسی 1401 – 1402
کاردانیکارشناسی ناپیوستهکارشناسی پیوستهکارشناسی ارشددکتری تخصصیدکتری پیوسته
3 میلیون و 460 هزار الی 4 میلیون و 760 هزار تومان3 میلیون و 780 هزار الی 4 میلیون و 900 هزار تومان4 میلیون و 200 هزار الی 6 میلیون و 500 هزار تومان8 میلیون و 640 هزار الی 10 میلیون و 200 هزار تومان20 میلیون و 460 هزار الی 21 میلیون و 300 هزار تومان_

پونزگروه علوم پایه:

شهریه ترم تابستانی دانشگاه آزاد گروه علوم پایه 1401 – 1402
کاردانیکارشناسی ناپیوستهکارشناسی پیوستهکارشناسی ارشددکتری تخصصیدکتری پیوسته
3 میلیون و 150 هزار الی 3 میلیون و 700 هزار تومان3 میلیون و 200 هزار الی 4 میلیون و 150 هزار تومان3 میلیون و 700 هزار الی 5 میلیون و 350 هزار تومان8 میلیون و 800 هزار الی 9 میلیون و 350 هزار تومان18 میلیون و 500 هزار الی 20 میلیون و 500 هزار تومان_

پونزگروه علوم پزشکی:

شهریه ترم تابستانی دانشگاه آزاد گروه علوم پزشکی 1401 – 1402
کاردانیکارشناسی ناپیوستهکارشناسی پیوستهکارشناسی ارشددکتری تخصصیدکتری پیوسته
5 میلیون و 520 هزار الی 6 میلیون و 350 هزارتومان6 میلیون و 150 هزار الی 7 میلیون و 560 هزار تومان7 میلیون و 680 هزار الی 11 میلیون و 800 هزار تومان14 میلیون الی 15 میلیون و 840 هزار تومان18 میلیون الی 19 میلیون و 500 هزار تومان19 میلیون و 600 هزار الی 20 میلیون و 800 هزار تومان

پونزگروه هنر:

شهریه ترم تابستانی دانشگاه آزاد گروه هنر 1401 – 1402
کاردانیکارشناسی ناپیوستهکارشناسی پیوستهکارشناسی ارشددکتری تخصصیدکتری پیوسته
3 میلیون الی 3 میلیون و 860 هزار تومان3 میلیون و 500 هزار الی 4 میلیون و 860 هزار تومان3 میلیون 700 هزار الی 4 میلیون 900 هزار تومان8 میلیون الی 10 میلیون تومان19 میلیون و 500 هزار الی 22 میلیون تومان_

شرایط غیبت در امتحان

سامانه اینترنتی انتخاب واحد دانشگاه آزاد

انتخاب واحد دانشگاه آزاد اسلامی در تمامی مقاطع و رشته ها تنها از طریق سامانه مدیریت یکپارچه امور آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی (آموزشیار) به آدرس edu.iau.ac.ir انجام می گیرد و دانشجویان نیمسال اول و دوم و تابستان باید برای انتخاب واحد وارد این سایت شوند.

در گذشته سایت سیدا در دسترس دانشجویان دانشگاه آزاد بود، اما با همه گیری ویروس کرونا و مجازی شدن تمامی دانشگاه ها، سایت آموزشیار برای راحتی دانشجویان دانشگاه آزاد طراحی شد.

دانشجویان قبل اینکه وارد سامانه انتخاب واحد شده و از روی چارت درسی واحدهای مورد نظر خود را تعیین کنند.

هر کدام از واحدهای قابل اخذ در ترم جاری، با توجه به نیاز و پیش نیاز در سایت آموزشیار قرار داده می شوند و اگر شما پیش نیاز یک درسی را پاس نکرده باشید، نمی توانید درس اصلی را زودتر از پیش نیاز آن انتخاب واحد کنید.

شرایط غیبت در امتحان دانشگاه آزاد

پونزبا توجه به قوانین و تبصره های مربوط به غیبت در امتحان های دانشگاه آزاد، غیبت دانشجویان در زمان امتحانات به شرح زیر است:

ماده 35

  • دانشجویان با غیبت موجه در یک تا 3 جلسه امتحانی باعث حذف آن دروس می شوند.
  • با غیبت غیر موجه در جلسات امتحانی، یک تا 3 جلسه باعث نمره صفر در امتحانات آن دروس خواهند شد. (تعیین این که غیبت موجه یا غیر موجه است، به عهده شورای آموزشی واحد دانشگاهی است.)
  • اگر دانشجو اگر ماده 35 استفاده کند، موظف به گذراندن حداقل 12 واحد در یک نیمسال نیست.

شرایط غیبت در امتحان دانشگاه آزاد

کلام پایانی

دلایل اقدام و ثبت نام برای ترم تابستانی برای دانشجویان می تواند متفاوت باشد، از جمله سرگرمی در تعطیلات تابستانی، اخذ دروس مردود شده، خواستار تمام شدن زود تر دوره تحصیلی خود و… .

ما در این مطلب با ارائه تمامی شرایط و قوانین و ابلاغیه های مربوط به ترم تابستانی در دانشگاه آزاد، تلاش کردیم تا شما عزیزان را تماما مطلع کنیم. امیدواریم که اطلاعات گفته شده در این مقاله برای شما مفید واقع بوده باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تخصصی تحصیلی، می توانید با مشاوران خبره ما در مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

علالمت-سوالمیزان شهریه های دانشگاه آزاد برای نیمسال تابستانی چگونه است؟

به دلیل اینکه میزان شهریه بستگی به تعداد واحد های انتخابی دارد و برای مقاطع مختلف نیز سقف انتخاب واحد متفاوت است، نمی توان به طور کامل و دقیق گفت. شهریه های تابستانی برای دانشگاه آزاد متغیر است.

علالمت-سوالشهریه برای دانشجویان در مقطع کارشناسی در دانشگاه آزاد چگونه است؟

در دانشگاه آزاد برای محصلین در مقطع کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته)، سقف 6 واحد درسی منظور شده است که شهریه آنها به صورت نصف شهریه ثابت و کل شهریه متغیر باید پرداخت شوند.

علالمت-سوالشهریه های دانشگاه آزاد برای دانشجویان مقطع دکترا حرفه ای دامپزشکی چگونه است؟

در دانشگاه آزاد در مقطع دکترا حرفه ای دامپزشکی، تعداد سقف برای انتخاب واحد، 6 واحد است و دانشجویان داوطلب نیمسال تابستانی وظیفه پرداخت نصف شهریه و تمام شهریه متغیر را بر عهده دارند.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

ترم تابستان دانشگاه آزاد 1402

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 161 نظر:
  1. سلام خواستم بپرسم
    من میتونم درحالی که ۳۱واحد باقی مونده دارم در ترم بهمن درخاست ترم اخربدم تا ۲۳واحدشو بردارم و درتابستان ۸واحد عمومی رو اخذ کنم؟؟

  2. سلام من ۱۰واحد درسی برام مانده
    و در تابستان هم درس ها ارائه نشدند میشه این ده واحد راذمعرفی به استاد گرفت ؟

    1. سلام. بستگی به دانشگاه تان دارد، اما به هر جال در بهترین حالت شما برای دو درس میتوانید معرفی به استاد را دریافت کنید و نه بیشتر.

  3. سلام خوب هستین؟
    من نتونستم ترم تابستانی بردارم
    گفتن امروز (شنبه) تمدید میشه
    صحت داره؟

  4. من دانشجوی ورودی سال86هستم درس مدنی هفت نگرفتم الان میخواهم ترم تابستانه مدنی هفت را بگیرم ایا میتوانم معرفی استاد بگیرم لطفا شرایط ثبت نام را برایم توضیح دهید

    1. با سلام، اولا نوع دوره و دانشگاه خود را قید نکرده اید، در ثانی ورودی سال 86!! شما ابتدا استعلام بگیرید که شرایط بازگشت به تحصیل را از دانشگاه دارید یا خیر؟؟ اگر اخراج از دانشگاه برای شما ثبت نشده باشد میتوانید ترم تابستانه بگیرید

  5. سلام
    می‌خوام از ترم تابستان انصراف بدم پول پرداخت کردم یک درس برداشتم میتونم برم واحد کارشناسی دانشگاه برای حذف ترم تابستون انجام میشه ؟

    1. بسته به آیین نامه داخلی دانشگاه محل تحصیل شما ، امکان موافقت یا عدم موافقت با درخواست شما وجود دارد .

  6. با سلام و وقت بخیر .ترم مهر ۱۴۰۲دانشجوی ترم آخر کارشناسی پیوسته روانشناسی هستم از شهرستان دزفول ولی به دلیل مطلقه شدنم و نقل مکان به تهران و اصالتا تا آخر شهریور توانایی تهیه منزل مستقل را دارم میخوام ترم تابستانه چند واحد درسی بردارم ،میشه لطفا منو راهنمایی بفرمایید؟

    1. سلام باید درخواست انتقالی یا مهمان بدهید که در دانشگاه جدید در تهران بتوانید ادامه ی تحصیل خود را بگذرانید.

  7. سلام من ۱۸ واحد مونده واسم معدل ترم بهمنم‌بالای ۱۷میشه
    میشه ترم تابستون ۱۰ واحد که ( عملی و کارگاهی و پروژه هستن)
    هشتا معرفی به استاد (تخصصی و معارف )
    بردارم

  8. سلام وقتتون بخیر باشه
    میخواستم بدونم واسه ده واحدبرداشتن توی تابستون بایدمجوزجداگرفت یاباهمون مجوز انتخاب واحد میشه ده واحد برداشت؟

    1. باید در هر ترم و برای هر انتخاب واحد مجوز گرفت

  9. سلام من دانشگاه دولتی میخونم میتونم ترم تابستانی تو دانشگاه آزاد بخونم؟

  10. سلام کدوم دانشگاه های ازاد ازاد تهران ترم تابستان ارائه میدن؟

  11. سلام میشه از دانشگاه دولتی تو ترم تابستون به دانشگاه آزاد میهمانی گرف ؟ درس ۳ واحدی تخصصی .

    1. سلام بله اما امکان مهمان گرفتن ار دانشگاه آزاد به دولتی را ندارید.

  12. سلام خسته نباشید دانشجوی گرافیک کارشناسی پیوسته هستم میخواستم بدونم اگه شش واحد عمومی ترم تابستون بردارم شهریه چقدر میشه

  13. سلام وقت بخیر، متوجه نشدم آخرش ۸ واحد سقف مجاز انتخاب واحد ترم تابستان است یا ۶ واحد؟؟؟

    1. دانشجویان در ترم تابستان ۱۴۰۲ می توانند حداکثر 6 واحد درسی را انتخاب کنند. برای هر درس باید 16 جلسه کلاس تشکیل شود و دانشجو موظف است در کلاس ها شرکت کند

    2. با سلام ،من دانشجوی سال دومی هستم برای برداشتن واحدتابستانی هم حضوری و هم در سایت اقدام کردم ولی متاسفانه برخلاف ی تعدادی که ثبت نام کردند من موفق نشدم،در آخر هم ی پیامی بدستم رسید که شما امکان استفاده از کلاسهای تابستانی را نداری و مهلت برای شما به اتمام رسیده است!؟هیچ کس هم در دانشگاه جوابگو نیست، من باید چکار بکنم.ممنون میشم راهنمایی کنید

  14. سلام دانشجوی کاردانی نقشه برداری هستم از دانشگاه دولتی میشه ترم تابستان را در یکی از دانشگاه های آزاد / غیر انتفاعی/ و پیام‌نور انتخاب واحد کنم ؟

    1. سلام خدمت شما، طبق مهمانی موقت این امکان را دارید. البته باید موافقت واحد مبدا و مقصد را داشته باشید.

  15. سلام خسته نباشید ایا میشه برای ترم تابستانه درخواست مهمان به یک استان دیگ داد و شرایطش چیه؟و ایا باید به دانشکاه خودمونم هزینه ای پرداخت کنیم؟

    1. سلام مهمان شدن در ترم های اصلی انجام میشود.

  16. سلام خسته نباشید .
    من دارای مدرک دیپلم هستم و میخوام شروع دانشگاه که کارشناسی پیوسته ست رو از ترم تابستون شروع کنم .
    آیا امکانش هست؟

    1. سلام خیر یا از ترم بهمن یا مهر امکان شروع تحصیل هست

  17. سلام من پیش دانشگاهی ندارم سه ترم رشته حسابداری خوندم. میشه این سه ترم رو پیش دانشگاهی حساب کنن دانشگاه دولتی یا حتما باید فوق دیپلم گرفت
    میشه راهنمایی م کنید

  18. سلام خسته نباشید. در ترم تابستان در صورت داشتن ثبت نام و انتخاب واحد میشود درخواست خروج از کشور ثبت کرد؟ چرا که در سایت خود دانشگاه هیچ استثنایی برای ترم تابستان ذکر نشده و تنها شرط اهدای مجوز خروج برای سفر های سیاحتی را داشتن ثبت نام در آن نیم سال مربوطه دانسته. ممنون میشوم راهنمایی بفرمایید‌ تشکر.

    1. سلام وقت شما به خیر ما میخواستیم ترم تابستانی دروس اختصاصی بگیریم حداقل باید چند نفر باشیم تا به حد نصاب برسیم

  19. من ۶ واحد برای تابستون برداشتم
    میخاستم ببینم میتونم کلا امتحان‌ ندم؟

  20. سلام وقت بخیر زمان انتقالی برای ترم مهر۱۴۰۱ که تا ۲۲مرداد بود تمدید نمیشه؟؟؟

  21. سلام زمان انتقالی برای ترم مهر۱۴۰۱ که تا ۲۲مرداد بود تمدید نمیشه؟؟؟

  22. سلام…میخواستم بدونم در چه صورتی میشه کاردانی تربیت بدنی رو توی یک سال گرفت؟؟ یعنی از الان تا مهر سال بعد ..اگه امسال ثبت نام کنم میتونم؟؟ یا اینکه نمیشه زودتر از دو سال همه ی واحدارو پاس کرد؟؟

    1. سلام وقتتون بخیر باشه بستگی به تعداد واحد های اراعه شده توسط دانشگاه دارد.

  23. سلام خسته نباشید معدل کل دروس اخذ شده در ترم تابستان به صورت جداگانه ثبت میشه یا به ترم قبل یا بعد اضافه میشه؟

    1. سلام بصورت جداگانه حساب میشه برای شما و تا 8 وتاحد میتونین بردارین

  24. من شهریه تابستانیو پرداخت کردم ولی موفق به انتخاب واحد نشدم ایا شهریه ذخیره میشه واسه ترمای بعد؟

    1. سلام وقتتون بخیر امکانش میتواند وجود داشته باشد اما نظر آموزش دانشگاه هم اهمیت دارد.

  25. سلام بنده مجوز انتخاب واحد ترم تابستان را گرفتم اما از انتخاب واد صرفنظر کردم.الان دانشگاه بهم بدهی زده.چیگار بکنم؟نمیتونم نمراتمو ببینم

  26. سوال. برای کنسل کردن تقاضای ترم تابستان دانشگاه آزاد چه باید بکنم ؟

  27. سلام اگر مجوز انتخاب واحد بگیرم و شهریه پرداخت کنم اما از انتخاب واحد منصرف بشم و واحدی انتخاب نکنم مشکلی پیش نمیاد؟

    1. سلام اگر قصد تحصیل ندارید باید انصراف دهید

  28. سلام و خسته نباشید
    دانشگاه شما این ترم تابستونی درس پروژه نرم افزار ارائه داده برای این ترم یا نه اگه ارائه داد کی باید تو سامان دانشگاه خودتون ثبت نام کنیم

  29. سلام
    من برای ترم تابستان مجوز گرفتم و شهریه ثابت را هم پرداخت کردم ولی پشیمان شدم و انتخاب واحد نکردم .تکلیف اون شهریه ثابت که پرداخت کردم چی میشه؟
    آیا برای ترم بعد محاسبه میشه . یا کلا میسوزه؟

    1. سلام
      معمولا سیو میشود ولی از واحد مالی دانشگاه بپرسید

  30. سلام وقت بخیر من ابتدا قصد انتخاب واحد در تابستان رو داشتم ولی بعد از پرداخت شهریه ثابت منصرف شدم الان وضعیت شهریه ثابت که واریز کردم.

  31. سلام خسته نباشید
    ببخشید خواستم بپرسم
    اگر مجوز انتخاب واحد تابستان رو فعال کنیم اما انتخاب واحد نکنیم شهریه ثابت ب بدهییمون اضافه میشه یا حذف میشه؟

    1. سلام وقتتون بخیر اگر پرداخت کرده باشید به بدهی اضافه نمیشود.

  32. سلام وقت بخیر هزینه شهریه ترم های کارشناسی ارشد حسابداری و اقتصاد چقدر هست ؟

  33. سلام وقت بخیر خدمت شما بزرگوار ها
    من مجوز انتخاب واحد تابستونی انجام دادم و هزینه پیش پرداخت هم دادم الان در واقع نمی خواهم شرکت کنم هنوز انتخاب واحد شروع نشده .
    می خواستم بپرسم چطور ممکن من این ترم تابستون لغو کنم

  34. سلام ببخشید من درخواست ترم تابستونی دادم حالا نمیخوام چطور میتونم کنسل کنم

  35. در کدام قسمت سایت میتوانم لیست دروس ارائه شده ترم تابستان را ببینم ؟

  36. سلام و ارادت!
    من یک سوال داشتم اگر لطف بفرمائید ممنون تان
    من کارشناسی ارشد هستم فعلا ترم چهارم هستم می خواهم در ترم تابستانی بجای پایان نامه واحد درسی بردارم آیا امکان دارد یا خیر؟

  37. سلام ببخشید چطور میشه واحد های ارایه شده برای تابستون دانشگاه آزاد ساری رو دید؟و اینکه تابستون ۱۴۰۱ چه واحد هایی ارایه میشه
    من رشتم برای علوم پزشکیه اما دانشگاه آزاد درس نمیخونم اصلا میتونم بردارم واحد ها رو؟

  38. باسلام.میخواستم بدونم میشه محدودیت انتخاب ۱۴ واحد برای مشروطی رو با شرکت در ترم تابستان از بین برد.واینکه امکانش هست درسی رو افتادی رو زودتر از موعد امتحان داد و پاس کرد و واحد جدید برداشت؟خیلی ممنون

  39. سلام،آیا در ترم تابستان می‌توان از دروس پایه انتخاب کرد ؟

  40. سلام وقت بخیر من پیش دانشگاهی دارم….ازترم تابستان میتونم شروع به تحصیل کنم ..کاردانی آموزش ابتدایی

  41. سلام وقت بخیر من ترم اول هستم میتونم ترم تابستون بردارم؟

  42. سلام وقت بخیر من دانشجوی رشته اقتصاد هستم در مقطع کارشناسی میخونم و الان ترم دو هستم.
    من میخوام ترم تابستون بردارم و دروس تخصصی ام رو پاس کنم.شرایط این مورد چگونه هست؟
    در حال حاضر باید از طریق سامانه درخواست خودمون رو ثبت کنیم و من اطلاعات کافی در این مورد ندارم.
    خوشحال میشم راهنمایی کنید.
    باتشکر.

  43. سلام ما ورودی های ۹۹ که از بهمن شروع کردیم و یک ترم دیر شروع کردیم چی میشه؟
    ترم تابستان اجباری بهمون میدن تا اون یک ترم جبران شه یا حذفش میکنن؟

  44. باسلام ۱۷واحددروس من مانده برافارغ التحصیلی ۷واحدتخصصی ۸واحدعمومی ۱واحد پایه ۱واحداختیاری ۱۰واحدمیدن ترم تابستان وبا۷واحد معرفی به استادتموم کنم

  45. سلام ایا برای درخواست خروج از کشور در ترم تابستان باید شهریه پرداخت کنیم؟

  46. سلام من دانشجوي کارداني پیش دبستاني هستم
    ۱۲واحد مونده تموم کنم میتونم ۸واحد ترم تابستون و دوتا درس دیگم معرفي ب استاد بگیرم ؟

  47. سلام خسته نباشید بنده پشت کنکوری ام میتونم از ترم تابستان وارد دانشگاه آزاد بشم؟

    1. سلام خیر باید دانشجو باشید تا از ترم تابستان وارد دانشگاه بشید.

  48. سلام خسته نباشید.ببخشیددرکارشناسی ارشدآموزش زبان ترم تابستان حداکثرچندواحدمیتوان برداشت؟

    1. باسلام 4 الی 6 واحد حداکثر تعداد واحدهای مجاز می باشد

  49. سلام.آیا میشه در ترم تابستان ۴واحد بردارم؟؟؟کارشناسی کامپیوتر دانشگاه آزاد

  50. ببخشید حداقل چند واحد میتونم در تابستون بردارم؟؟؟آیا میشه 4واحد برداشت .من دانشجوی کارشناسی کامپیوتر هستم

  51. سلام من دانشجوی کارشناسی حسابداری هستم و ترم آخرم و برای تابستان ۷ واحد تخصصی برام میمونه خاستم بدونم اگه این ۷ واحد ارائه نشد میتونم معرفی به استاد بگیرم یا نه؟

  52. با سلام و خسته نباشید.
    بنده معدل بالای هفده دارم و اینکه اگه ترم تابستون هشت واحد و ترم مهرماه 1401
    24 واحد بردارم 11 واحد دیگه میمونه آیا راهی هست که یازده واحد بشه ده واحد تا معرفی به استاد بگیرم. یا باید یه ترم عادی رو بگذرونم.
    در حال حاضر 24 واحد گرفتم.

  53. در ترم تابستان دانشگاه آزاد علوم پزشکی ..می تونیم درس اختصاصی برداریم یا فقط عمومی باید برداریم؟

    1. اگر تعداد درخواست برای دروس اختصاصی بالا باشد با تایید مدیرگروه و ارائه درس موردنظر بله میتوانید اخذ واحد کنید. معمولا دروس عمومی یا اختیاری ارائه میدهند.

  54. سلام من کارشناسی اموزش ابتدایی دانشگاه ازاد هستم ۳۲واحدم مونده امکانش هست که نیمسال دوم ۲۴واحد بردارم و ۸ واحد هم معرفی به استاد بمونه؟و ترم تابستان نگیرم

    1. سلام اگر معدل ترم قبل بالای ۱۷ و ثبت شده است بله میتوانید ۲۴ واحد واحد اخذ کنید.

  55. سلام من در ترم جاری ۱۳ واحد درس پایه و تخصصی دارم
    و ۱۰ واحد عمومی
    و ۴ واحد اختیاری
    اگر مجوز ۲۴ واحد رو بهم بدن فقط ۴ واحد از دروس عمومی میمونه. میتونم به عنوان ترم آخر بودن ۲۴ واحد رو بردارم ؟ و ترم تابستان ۴ واحد باقی مانده رو؟

    1. باسلام باتوجه به اینکه ۲۸ واحد مونده شما ترم اخر لحاظ نمیشوید

  56. با سلام … من میخواستم ترم تابستان بردارم کاردانی هستم ومیخواستم بدونه که درس های تخصصی رو میشه در تابستون برداشت یا فقط عمومی و اختیاری و …؟

  57. سلام
    من دانشجوی کارشناسی ناپیوسته کامپیوتر هستم. آیا تو ترم تابستان میتونم دروس پایه بردارم؟

    1. سلام. در صورت ارایه دروس پایه در ترم تابستان در دانشگاه سما مانعی برای اخذ واحد وجود ندارد.

  58. سلام من تازه وارددانشگاه هستم میخواستم بپرسم کاردانی چندترم است وتوچندسال تموم میشه باترم تابستانی

    1. سلام . حداکثر سنوات مجاز برای تحصیل در مقطع کاردانی ۲ سال تحصیلی است.

  59. سلام.بنده دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی هستم درخواست ترم تابستان دادم شهریه ثابت رو هم واریز کردم فقط نتونستم انتخاب واحد کنم میخواستم بدونم الان راهی هست . انتخاب واحد کنم.ممنون

  60. سلام من تو انتخاب واحد یه درس رو تغییر دادم و درس دیگه ای رو برداشتم ولی هنوز تو وادانا ثبت نشده … کی ثبت میشه ؟؟ مشکلی هم نداشت …

  61. سلام
    آیا با اون ١٠ واحد که دانشگاه اجازه می ده می شه ازشون خواست ٢ تا معارف با هم برداریم و حذف نکنن ؟

    1. سلام برای مشخص شدن بهتر سوال باما تماس داشته باشید

  62. با سلام
    درمقطع دکتری تخصصی دانشگاه آزاد رشته مدیریت دولتی میتونیم ترم تابستانی برداریم؟ 9 واحد مونده تا درسهامون تموم بشه.

    1. سلام ترم تابستانه برای دانشگاه آزاد تقریبا هشت واحد درنظر گرفته شده است ولی درشرایط خاص امکان دارد

  63. من کارمند و کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد هستم ، همه واحدام رو پاس کردم فقط 12 واحد دارم ک درسم تموم شه ، میتونم ترم تابستان 12 واحد بردارم ک فارغ التحصیل شم؟

    1. سلام
      سقف مجاز انتخاب واحد ترم تابستان هشت واحداست ودرشرایط خاص ده واحد

  64. سلام یک سوال داشتم من برای ترم تابستانی شریه را پرداخت کردم ولی ظرفیت دروس پر شده بود الان باید چی کار کنم چه جوری تو حذف و اضافه واحد بردارم ممنون می شم پاسخ بدید

    1. سلام شما میتوانید به امور مالی دانشگاه مراجعه نمایید قطعا برای حذف واضافه میتوانید درس را اضافه نمایید

  65. سلام دانشجویان ارشد رشته ژنتیک میتونن ترم تابستان بردارن

    1. سلام من ترم ۸ دانشگاه ازاد هستم و به غیر این ترم ۱۰ واحد مونده تا تموم بشه میتونم تابستون بردارم تموم شه

  66. سلام من دانشجوی رشته بهداشت مدارس هستم وترم آخر خواستم بدونم دانشگاه شما درس آزمایشگاه فیزیک که عنلی هست روارائه داده ک من ب عنوان مهمان بیام ممنون میشم راهنمایی کنید

  67. سلام خواستم بدونم آزمایشگاه فیزیک واسه تابستون ارائه دادنه ک ب عنوان مهمان بیاییم؟؟؟؟

  68. سلام من درس ریاضی یک رو برداشتم با کد ۱۹۹۳۳۱۰۲۱۴۶ ولی فک کنم کدش متفاوت باشه سایت هیچ ایرادی نگرفته
    ورودی بهمن ۹۹ هستم رشته حسابداری پیوسته

  69. سلام وقت بخیر. اگه واحد تابستون برداریم برای ترم بعدش به جای این واحدایی که تو تابستون پاس کردیم میتونیم واحدای دیگه ای برداریم؟ یا اینکه صرفا حجم درسی ترم بعدمون کمتر میشه و تعداد واحد هایی که میتونیم برداریم رو محدود میکنن؟

      1. سلام
        من خانواده ایثارگر هستم
        برای ترم تابستون در درس افتاده نیاز به پرداخت شهریه هستم

  70. سلام خسته نباشید
    من میخوام ترم تابستانی رو در دانشگاه دیگه ای مهمانی بگیرم. ممکن هست یا خیر؟ مدارک و اقدامات خاصی مورد نیازه؟

  71. سلام وقت بخیر
    میخاستم ببینم اگر درخواست ترم تابستان داده باشیم و انتخاب واحد نکنیم و شهریه ای هم پرداخت نکنیم ،تکلیف اون ۴۰۰ تومن چی میشه؟؟ ایا ترم مهرماه باید ۴۰۰ تومن بیشتر پرداخت کنم ؟؟

  72. سلام خسته نباشید من دانشجوی رشته تربیت بدنی هستم 17 واحد مانده که یازده واحد عملی شش واحد تخصصی ایا میتونم ده واحد ترم تابستان وهفت واحد معرفی به استاد بگیرم باتشکر

    1. سلام در صورت موافقت دانشگاه برای برداشتن تعداد10 واحد در تابستان بله میتونید.

  73. سلام من دانشجو کاردانی اموزش ابتدایی هستم ترم تابستون چند واحد میتونم بردارم

      1. سلام من دانشجوی ترم ۸ هستم به غیر این ترم ۱۰ واحد مونده تا تموم شه ایا تابستان همه اون ۱۰ واحد میدن بردارم؟

  74. سلام
    من دانشجوی دانشگاه سراسری هستم میتونم ترم تابستانه دانشگاه آزاد بردارم؟؟

    1. سلام وقت بخیر
      جهت اطلاع بیشتر لطفا تماس بگیرید

  75. سلام،بنده سه درس دارم تا فارغ التحصیلی شوم و واحد دانشگاهی بنده این سه درس به نامهای سرمایه گذاری در بورس و اوراق بهادار،پژوهش عملیاتی ۲،مباحث جاری در حسابداری ارایه نمی دهند،خواهشمند است واحدهای دانشگاهی که این دروس را ارایه می دهند به بنده اعلام نمایید.با سپاس فراوان

    1. سلام وقت بخیر من دانشجوی ترم اخر هستم و 10واخد تخصصیم مونده آیا میتونم اون رو تابستون بردارم ؟؟؟ چرا باید دانشگاه ایتقد ضعف داشته باشع یک دانشجو رو ک ترم اخر بخاطر چن تا واحد 7ماه عقب بندازع؟؟؟

  76. سلام در تابستان میخوام درس اختصاصی بردارم میتونم یا نه

      1. سلام
        برای کارشناسی ارشد امکان انتخاب واحد در ترم تابستان وجود دارد ؟

      2. سلام من دانشجوی رشته بهداشت مدارس هستم وترم آخر خواستم بدونم دانشگاه شما درس آزمایشگاه فیزیک که عنلی هست روارائه داده ک من ب عنوان مهمان بیام ممنون میشم راهنمایی کنید.

        1. سلام وقت بخیر
          باید از طریق سایت دانشگاه چک کنید

  77. سلام ببخشید من آموزش ابتدایی میخونم ترم دوم ی درس سه واحده افتادم میشه علاوه بر ۱۰ واحد تابستان این سه واحد رو هم بگیرم …یعنی جدا هست یا ن

      1. سلام ۱۰واحد میگن به خانواده جانباز میدن عادی ها ۸واحد ترم تابستانی میتونن بگیرن☹️آیا میتونیم ۱۰واحد تابستان بگیریم

  78. سلام من سال ۱۴۰۱ کنکور دارم اما میخوام قبل از ورود به دانشگاه تو این یک سال کاردانی مهندسی صنایع ازاد بخونم، میتونم از ترم تابستان شروع کنم؟ و تا ورودی بهمن سال ۱۴۰۱ تموم کنم؟ و بعد از اون رشته ای که با کنکور قبول شدمو بخونم

  79. سلام بنده دانشجو رشته آموزش ابتدایی هستم ۹ واحد درسی تا فارغ‌التحصیل تحصیل شدن دارم میخواستم ببینم میتونم ترم تابستون بردارم و بین ۹ واحد یه واحد عملی هم هست آیا میتونم تو ترم تابستون بردارم؟

      1. سلام من دانشجوی ترم ۸ هستم و به غیر این ترم ۱۰ واحد میمونه میتونم تابستون پاس کنم ۱۰ واحد

  80. سلام من دانشجوی آموزش ابتدایی هستم 9واحد درسی دارم یه واحد عملی هم بین درس هام هست آیا میتونم ترم تابستون بردارم؟؟؟ فقط همین ۹واحد دارم تا فارغ‌التحصیل شم…

  81. سلام، شما میدونید دروس عمومی که جدیداآزمون برخط وسراسری دارند رو از دانشگاه علمی کاربردی برای دانشگاه ازاد میشه معادلسازی کرد؟

  82. سلام

    اینکه ترم تابستان بخوای برداری باید معدل الف باشی یا ربطی نداره کلا و ب همه میدن

    دانشگاه ازاد هستم

  83. سلام وقت بخیر. من میخام مهمانی بگیرم و سوالم این هستش که انتخاب واحد ترم تابستان در واحد مبدا مشکلی رو که در مهمانی ایجاد نمیکنه؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

      1. سلام خواستم بدونم آزمایشگاه فیزیک واسه تابستون ارائه دادنه ک ب عنوان مهمان بیاییم؟؟؟؟

        1. سلام وقت بخیر
          باید با دانشگاه تون هماهنگ کنید

  84. سلام من دانشجوی کارشناسی تربیت بدنی ام ۱۷واحد از درسم مونده میتونم ۱۰واحد تابستان بردارم. ،۷واحد مهر معرفی ب استادبگیرم؟؟؟؟

      1. مدیر گروهم میگه نمیشه چرا نمیشه مگه فوقش این نیست که شهریه بیشتری پرداخت میشه در تابستان فوقش پاییز هم هفت واحد معرفی ب استاد میگیرم

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید