انتقالی دانشگاه پیام نور

انتقالی دانشگاه پیام نور

بدون اغراق یکی از آسان ترین روش های ورود به دانشگاه، از طریق پیام نور است. این دانشگاه هر ساله با دو روش با آزمون و بدون آزمون در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف، تعداد زیادی دانشجو را پذیرش می کند.

بسیاری از افرادی که به دلیل افزایش سن تمایلی به شرکت در کنکور را ندارند، به سراغ این دانشگاه می آیند تا بتوانند به تحصیل خود در رشته دلخواهشان بپردازند. به همین دلیل است که میانگین سن دانشجویان در این دانشگاه ها تقریبا نسبت به دیگر دانشگاه ها بالاتر است.

در این مطلب می خواهیم به یکی از قوانینی که برخی از دانشجویان در طول تحصیل با آن رو به رو هستند، صحبت کرده و شرایط آن را بررسی کنیم.

 

 

 

 

نقل و انتقالات در دانشگاه پیام نور

هر ساله دانشجویانی که وارد دانشگاه های مختلف می شوند، به دلایل متفاوتی تمایل دارند که برای گذراندن برخی از دروس خود، مکان تحصیلشان را تغییر دهند. دریافت انتقالی و مهمان شدن از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر، نیازمند رعایت شرایط و قوانین خاص است.

بنابراین اگر دانشجوی دانشگاه پیام نور هستید و قصد دارید در آینده نزدیک یا دور از دانشگاهی از این قوانین استفاده کنید، این مطلب می تواند به شما کمک کند.

شرایط انتقال دانشجو پیام نور

در ادامه شرایطی را به نقل از سایت پیام نور می آوریم که با احراز آن ها و همچنین موافقت مبدا و مقصد و تایید استانی، یک دانشجو می تواند انتقالی بگیرد

  • فرد متقاضی انتقالی کمتر از نصف کل واحدهای درسی آن دوره تحصیلی را گذرانده باشد.
  • حداقل واحد های گذرانده شده دانشجو 24 واحد باشد ( این واحدها بدون در نظر گرفتن دروس پيش دانشگاهي و دروس معادلسازي است)
  • میانگین کل نمرات فرد با در نظر گرفتن واحدهای مردودی حداقل 12 باشد.
  • دانشجويانی که رشته آن ها علوم پايه و مهندسي است و حداقل ميانگين كل آن ها 15 است همچنین دانشجویان رشته هاي علوم انساني و هنر که حداقل ميانگين كل آن ها 16 است نیازی به داشتن داشتن نمره آزمون ندارند.
  • افرادی كه مي خواهند با استفاده از شرط ميانگين براي انتقالی اقدام كنند حتماً بايد 12 واحد غيرعمومي گذرانده باشند.
  • فرصت دانشجویان برای انتقالی تا 6 هفته مانده به شروع ترم بعد است. در این بازه باید مدارک خود را به مرکز ارسال کنند.
  • انتقال دانشجو فقط در مقاطع هم سطح مثلا کارشناسی به کارشناسی و یا از مقطع بالا به پایین مانند کارشناسی به کاردانی صورت می گیرد.
  • هر دانشجو در طول تحصیل فقط یک بار مجاز به انتقالی گرفتن است.
  • دانشجويان پيام نور نمی توانند به دوره هاي حضوري دانشگاه هاي دولتي انتقالی بگیرند.
  • انتقال دانشجویان به دانشگاه هاي نيمه حضوري و غير دولتي تنها با رعایت برخی شرایط از طریق آموزش استان امکان پذیر است.
  • اداره كل خدمات آموزشي می تواند تقاضاي انتقال دانشجو از مركز برون مرزي را بررسی و تایید کند.
  • دانشجویانی که فرزند هيات علمي هستند فقط از طریق اداره كل خدمات آموزشي می توانند انتقالی دریافت کنند.
  • اگر فرزندان هیات علمی حد نصاب لازم برای انتقالی را نداشته باشند باید انتقالی را به صورت مهمان انجام دهند. شرایط آن به این صورت است که متقاضیان انتقالی پس از معرفي اداره كل خدمات آموزشي می توانند ثبت نام کنند و اگر دانشجو بعد از دو نیمسال میانگین 15 برای رشته های علوم پایه و مهندسی و 16 برای علوم انسانی را کسب کند انتقالی او قطعی خواهد بود.
  • دانشجويان شاهد و ايثارگر از طریق ستاد شاهد و ايثارگر دانشگاه می توانند عملیات انتقالی خود را انجام دهند که این موارد از طریق اداره كل خدمات آموزشي اطلاع رسانی می شود.
مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

تفاوت مهم مهمانی و انتقالی در چیست؟

مهمانی و انتقالی در دانشگاه پیام نور دارای شرایط خاصی است. این دو قانون تفاوت هایی با هم دارند که مهم ترین آن ها زمانی است که تحصیل او تمام شده و می خواهد مدرک خود را دریافت کند.

در فرایند انتقال، مدرک نهایی از دانشگاه مقصد به دانشجو داده می شود ولی در فرایند مهمان شدن این مدرک توسط دانشگاه مبدا به دانشجو ارائه می شود.

انتقالی دانشگاه پیام نور تهران

فرقی نمی کند که در کدام استان هستید، قوانین انتقالی در دانشگاه های پیام نور در تمام مراکز یکسان است. به عنوان مثال فردی که می خواهد در استان تهران انتقالی بگیرد با فردی که می خواهد در مشهد انتقالی بگیرد، شرایط مشابهی را خواهد داشت. تعداد واحدهای گذرانده شده، معدل، نمره آزمون و … در این پروسه موثر است.

انتقالی دانشگاه پیام نور فراگیر

انتقالی دانشگاه پیام نور فراگیر

دانشگاه پیام نور در هر دو مقطع کارشناسی و ارشد دانشجو می پذیرد. به دوره های کارشناسی ارشد، در این دانشگاه فراگیر گفته می شود. این مقطع نیازمند طی کردن یک دوره کوتاه قبل از ورود به دانشگاه و پس از آن طی کردن یک آزمون جامع است.

فردی که در این آزمون نمره لازم را دریافت کند، می تواند وارد دانشگاه شده و دانشجوی دانشگاه پیام نور شود. دانشجویان کارشناسی ارشد می توانند بدون توجه به رشته تحصیلی خود در مقطع کارشناسی، رشته جدید خود را انتخاب کنند.

این دوره ها تا سال 90 برای دانشجویان کارشناسی نیز وجود داشت اما پس از آن دانشجویان تنها بر اساس معدل یا کنکور سراسری می توانند وارد این دانشگاه شوند. انتقالی گرفتن در دوره های فراگیر پیام نور امکان پذیر نیست. این دانشجویان می توانند از شرایط مهمانی استفاده کنند که در ادامه به آن پرداخته ایم.

انتقالی از دانشگاه پیام نور به آزاد

بسیاری از دانشجویان تمایل دارند از دانشگاه پیام نور به دانشگاه آزاد بروند. این انتقال قابل انجام است اما در صورتی که هر دو دانشگاه شرایط انتقالی را داشته باشند. در این صورت، دانشجویان دانشگاه پیام نور حتی در ترم اول نیز می توانند با رعایت شرایط و قوانینی که وجود دارد، وارد دانشگاه آزاد شوند.

برای گرفتن انتقالی باید هر دو دانشگاه با انتقالی دانشجو موافقت کنند. دانشجویی که قصد گرفتن انتقالی را دارد، باید شرایط را در دانشگاهی که می خواهد وارد آن شود، بسنجد. میانگین معدل دانشجو نیز باید حداقل 12 باشد. نمره ورودی دانشجو نیز مهم است که نباید از پایین ترین دانشجوی پذیرفته شده، کمتر باشد.

اگر معدل دانشجویی که در رشته علوم پایه تحصیل می کند، بالاتر از 15 و دانشجویی که در رشته علوم انسانی تحصیل می کند، بالاتر از 16 باشد، دیگر نیازی به مقایسه با نمره دیگر دانشجویان در دانشگاه مقصد نیست.

زمان انتقالی دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور برای انجام انتقالی دانشجویان معمولا یک تقویم آموزشی دارد که آن را هر سال در زمان معینی در سایت خود قرار می دهند. به طور کلی بیشترین زمانی که یک دانشجو برای گرفتن انتقالی دارد، 6 ماه قبل از شروع ترم جدید تحصیلی است. در واقع دانشجو باید از 6 ماه قبل از شروع کلاس ها، کار های خود را برای دریافت انتقالی آغاز کند.

انتقالی از دانشگاه پیام نور به دانشگاه دولتی

نکته ای که برای گرفتن انتقالی از دانشگاه پیام نور وجود دارد، این است که هیچ دانشجویی نمی تواند از یک دانشگاه پیام نور به دانشگاه دولتی که کلاس ها در آن به صورت حضوری برگزار می شود، منتقل شود.

دانشجویان پیام نور برای ورود به دانشگاه های دولتی می توانند فقط دانشگاه های نیمه حضوری و غیر دولتی را انتخاب کنند. البته باید شرایط لازم برای انتقالی را نیز داشته باشند.

آموزش گرفتن انتقالی از دانشگاه پیام نور

آموزش گرفتن انتقالی از دانشگاه پیام نور

حال که با شرایط نقل و انتقال آشنا شدید، بهتر است در مورد نحوه انجام آن و مراحلی که برای گرفتن انتقالی نیاز است نیز صحبت کنیم. زمانی که ثبت نام نقل و انتقالات آغاز شده و از طریق سایت دانشگاه پیام نور اعلام شد، باید کارهای خود را برای دریافت انتقالی آغاز کنید.

دانشجو باید دلایل خود را برای دریافت انتقالی مشخص کند. پس از آن دانشگاه مقصد را پیدا کرده و مطمئن شود که رشته تحصیلی او در آن دانشگاه وجود دارد. اکنون باید نسبت به جلب موافقت هر دو دانشگاه مبدا و مقصد اقدام نماید.

دانشجو می تواند درخواست انتقالی خود را هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری اعلام کند. در روش حضوری، دانشجو باید به سراغ دانشگاهی برود که در آن تحصیل می کند.

افرادی که به صورت غیر حضوری اقدام به دریافت انتقالی می نمایند، باید با مراجعه به سایت دانشگاه پیام نور، درخواست خود را در بخش مربوطه ثبت کنند.

نکات تکمیلی

  • انتقالی در دانشگاه پیام نور تنها در مقاطع مشابه قابل انجام است. به عنوان مثال فردی که در دوره کارشناسی تحصیل می کند، می تواند انتقالی را یا در دوره کارشناسی یا در دوره کاردانی دریافت کند. این فرد نمی تواند انتقالی را برای مقطع کارشناسی ارشد دریافت کند.
  • در فرایند انتقال، تمام واحد هایی که دانشجو در دانشگاه مبدا گذرانده یا اخذ کرده، در نظر گرفته می شود. بنابراین نیازی به گذراندن دوباره دروس نخواهد بود.
  • هر دانشجو در تمام طول تحصیل خود تنها یکبار می تواند، انتقالی دریافت کند.

مهمان شدن در دانشگاه پیام نور

همانند انتقالی، دانشگاه پیام نور شرایط خاصی را برای دانشجویان مهمان نیز در نظر گرفته است. هر دانشجو می تواند به دو طریق از قوانین مهمان شدن استفاده کند: دائم و موقت.

تیک دانشجویی که از مهمانی موقت استفاده می کند، تنها به ازای چند واحد یا ترم می تواند در دانشگاه مقصد تحصیل کند.

تیک دانشجویی که از مهمانی دائم استفاده می کند، می تواند تا پایان تحصیل خود در دانشگاه مقصد تحصیل کند. اما در نهایت مدرک خود را از دانشگاه مبدا دریافت خواهد کرد.

شرایط مهمان شدن در دانشگاه پیام نور

شرایط مهمان شدن در دانشگاه پیام نور

شرایطی که برای مهمان شدن در دانشگاه پیام نور وجود دارد، با شرایط انتقالی متفاوت است.

پونزدانشجو تنها در زمانی می تواند در دانشگاه دیگر مهمان شود که این شرایط را داشته باشد:

  • دانشجو اگر دختر باشد، باید شغل دائم او در محلی نزدیک به دانشجوی مقصد باشد.
  • اگر دانشجو سرپرستی نداشته باشد یا سرپرست او مشکلی داشته و فرد مسئول و کفیل خانواده باشد.
  • اگر دانشجو معلولیتی داشته باشد که بر روی تحصیل او تاثیر بگذارد.
  • در صورت تغییر محل شغل دانشجو یا همسرش، می توان با ارائه مدارک محکم از مهمانی استفاده کرد.
  • اگر دانشجو بخواهد از ناحیه ای بالاتر به پایین تر مهمان شود.
  • دانشجو نباید ترم آخر باشد.
  • دانشجو باید 45 روز قبل از شروع ترم، درخواست مهمانی خود را ثبت نماید.

دریافت مهمانی پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد

همانطور که در بالا عنوان شد، دانشجویانی که در مقاطع ارشد و دکتری تحصیل می کنند، نمی توانند از امکان انتقالی بهره مند باشند اما این افراد می توانند با رعایت قوانین از مهمانی دائم یا موقت استفاده کنند. این دانشجویان می توانند تقریبا نیمی از واحدهای خود را به صورت مهمان در دانشگاه دیگر بگذرانند.

دانشجویان ارشد می توانند حتی در دانشگاه های دولتی یا غیر دولتی نیز به صورت مهمان مشغول به تحصیل شوند.

البته دانشجو نمی تواند برای واحد هایی که در مرکز دانشگاه برگزار می شود، در دانشگاه های دولتی مهمان شود. همچنین اگر دانشجو در نیمسال اول تحصیل خود باشد نیز نمی تواند از شرایط مهمان شدن بهره مند شود.

سخن پایانی

تمام شرایطی که عنوان شد ممکن است در سال های تحصیلی مختلف، تغییر کند. به دلیل داشتن زمان کوتاه برای ثبت درخواست انتقال و مهمان شدن در دانشگاه های مختلف، بهتر است قبل از هر تصمیم گیری با فردی که در این زمینه اطلاعات کافی دارد مشورت کنید تا بتوانید با سرعت بیشتری امور مربوط به این فرایند را انجام دهید.

اگر در این زمینه سوالی دارید میتوانید از مشاوران تحصیلی آویژه بپرسید. برای استفاده از مشاوره تحصیلی با شماره 9099071985 تماس بگیرید.

سوالات متداول

در صورتی که فرد بخواهد برحسب معدل انتقالی بگیرد چه شرایطی باید داشته باشد؟

اگر در علوم انسانی باید حداقل معدل کل 16 و در رشته های علوم پایه و مهندسی میانگین حداقل 15 را کسب کند.

فرصت دانشجویان برای انتقالی چقدر است؟

دانشجویان باید تا 6 هفته مانده به شروع ترم بعد برای انتقالی اقدام کنند.

 
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

انتقالی دانشگاه پیام نور

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 24 نظر:
  1. سلام وقت بخیر
    میخواستم ازتون سوال کنم که میشه از دانشگاه پیام نور کاردانی انتقال گرفت به دانشگاه آزاد کارشناسی

  2. سلام این 24 واحد که گفتید شامل واحدایی که یه دانشگاه دیگه خوندیم و تطبیق زدیم هم میشه؟ یا حتما باید تو همون دانشگاه پیام نور و همون رشته اون واحدارو پاس کرده باشیم؟

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم امکان تطبیق دروس هم دارید

  3. سلام من برای کارشناسی از دانشگاه دولتی ارومیه قبول شدم و میخوام مهمان بگیرم به پیام نور اشنویه بنظرتون امکانش هست…واگر هم امکانش هست من فارغ تحصیل کدام دانشگاه میشم. پیام نور یا سراسر؟ …. رشته مهندسی حرفه کامپیوتر نرم افرار

    1. دانشجویانی که می خواهند در طرح میهمانی شرکت کنند باید علاوه بر گذراندن حداقل یک نیمسال تحصیلی در دانشگاه مبدا ، حداقل معدل 13 را نیز کسب نمایند.

  4. سلام وقتتون بخیر من میخوام از دانشگاه دولتی انتقالی بگیرم تو ام با تغییر رشته به دانشگاه پیام نور میخواستم بپرسم آیا هزینه ای داره چون نمیخوام انصراف بدم ولی میخوام بعضی درس ها که مشترکه تطابق بخوره؟ممنون میشم

    1. سلام امکان گرفتن همزمان انتقالی و تغیر رشته را ندارید میتوانید اول انتقالی گرفته و بعد از گذراندن 1 ترم درخواسن تغیر رشته بدهید.

  5. عرض سلام و خسته نباشید
    بنده دانشجو دانشگاه آزادرشته تربیت بدنی هستم، ترم 6، بنا به دلایلی تصمیم دارم به دانشگاه پیام نور مرکز تهران غرب ( منطقه 22 ) انتقالی بگیرم که در همین منطقه هم زندگی میکنم، آیا امکانش وجود داره؟ و اینکه دانشگاه مد نظر بنده رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی تدریس میکنن؟

    1. سلام
      اینکه از ناحیه بالاتر به پایین تر باشه، یعنی چی دقیقا؟

      1. سلام خواهشا راهنمایی کنید ایا امکان انتقال اپیام نور بستان اباد به دانشگاه ازاد تبریز وجود داره ‌.

  6. سلام
    بعد از تایید واحد دانشگاهی مبدا و مقصد با درخواست مهمان شدن، آیا امکان ابطال آن وجود دارد؟
    چگونه؟

    1. سلام وقت بخیر بستگی به نظر دانشگاه ها و شرایط فوق دارد.

  7. من اول سال بود که دانشگاه پیام نور ثبت نام کردم اما پشیمون شدم و هفته ی بعد رفتم دانشگاه ازاد ثبت نام کردم و الان که معافیت تحصیلی گرفتم به اسم دانشگاه پیام نور افتاده… خاستم بدونم الان باید چیکار کنم که معافیت من برای دانشگاه ازاد بیوفته (باید از دانشگاه پیام نور انصراف بدم یا باید انتقالی بگیرم) الان نزدیک امتحاناتم هستش و نمیزارن امتحان بدم بخاطر این موضوع.

    1. سلام. ابتدا از دانشگاه پیام نور انصراف دهید و سپس با گواهی اشتغال به تحصیل از دانشگاه آزاد برای دریافت معافیت تحصیلی مجدد به دفاتر پلیس +10مراجعه کنید.

      1. سلام
        من دانشجوی علوم تربیتی ترم ۴ دانشگاه پیام نور هستم ولی میخوام بقیه درسم رو توی رشته خودم در دانشگاه دولتی بخونم من باید چکار کنم؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

  8. این قوانینی که میگید خیلی هاش تو پیام نور رعایت نمیکنند و انجام نمیدن باور کنید اوضاع خیلی افتضاحه

      1. سلام. دریافت انتقالی در دانشگاه پیام نور به شرایط متعددی وابسته است چنانچه شرایط لازم را دارا باشید با درخواست شما موافقت خواهد شد برای اطلاع از شرایط انتقالی با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

        1. ببخشید اگه یه درس تخصصی راحذف بشیم انتقالی نمیدن موافقت نمیکنن؟

    1. با سلام
      اگه محل سکونت تغییر کنه
      دانشگاه پیام نور استان مقصد قبول میشویم
      یا استانی که فارغ التحصیل شدیم؟

      1. سلام وقت بخیر شانس پزیرش در مناطق بومی بیشتر خواهد بود .

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید