با رشته انسانی دانشگاه پیام نور بیشتر آشنا شوید

رشته انسانی دانشگاه پیام نور

رشته انسانی دانشگاه پیام نور یکی از گروه هایی است که از تنوع خوبی برخوردار است. لذا داوطلبان میتوانند رشته های مورد علاقه خود را در این دانشگاه تحصیل کنند، به دلیل شرایط تحصیل در دانشگاه پیام نور، این دانشگاه متقاضیان زیادی دارد که بر سر به دست آوردن صندلی های این دانشگاه با یکدیگر رقابت میکنند. البته قبولی در دانشگاه های پیام نور به نسبت سایر دانشگاه ها راحت تر میباشد. همچنین به دلیل امکان تحصیل غیر حضوری و اجباری نبودن حضور در کلاس های درس اغلب افراد شاغل و یا افرادی که در مناطق دور افتاده زندگی میکنند، به دنبال قبولی در این دانشگاه ها هستند. همانطور که میدانید رشته های گروه علوم انسانی یکی از رشته های است که متقاضیان زیادی دارد، بدیهی است که تمام افراد نمیتوانند در دانشگاه های دولتی پذیرش شوند، لذا دانشگاه های پیام نور برای متقاضیان این رشته ها گزینه مناسبی میباشد.

رشته انسانی دانشگاه پیام نور

فردی که میخواهد برای تحصیل در رشته انسانی دانشگاه پیام نور اقدام کند، باید اطلاعات دقیقی از این موضوع داشته باشد. مثلا دانستن لیست این رشته ها، مراحل ثبت نام در این رشته ها در دانشگاه های پیام نور، شرایط و ضوابط مقرر شده و… از جمله سوالات و ابهاماتی است که برای داوطلبان مطرح است. راه پاسخ به این سوالات و ابهامات یکی از دغدغه هایی است که متقاضیان با آن مواجه هستند. توصیه ای که ما به شما داوطلبان عزیز میکنیم، بهره بردن از مشاوره تحصیلی و تخصص کارشناسان این حوزه میباشد.

همکاران و کارشناسان ما در مرکز مشاوره تلفنی تحصیلی آویژه با ارائه ی خدمات مختلف مربوط به انتخاب رشته و پذیرش در دانشگاه، میتواند شما را در این امر همراهی کنند تا بهترین انتخاب ها را داشته باشید. همچنین در این مقاله نیز موضوعات مهمی که هر داوطلب باید بداند به تفضیل مورد بررسی قرار گرفته است.

شرایط پذیرش رشته انسانی دانشگاه پیام نور


بیشتر بخوانید: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور


بهترین رشته های انسانی پیام نور

  • مدیریت در انواع گرایش ها
  • روانشناسی
  • حسابداری
  • علوم ورزشی
  • علوم تربیتی
  • مشاوره
  • گردشگری

شرایط پذیرش رشته انسانی دانشگاه پیام نور

شرایط پذیرش رشته انسانی دانشگاه پیام نور معمولا توسط سازمان سنجش و آموزش کشور و همچنین خود واحد های دانشگاهی پیام نور اعلام میگردد. اگر بخواهیم به طور کلی این شرایط را دسته بندی کنیم باید به دو گروه شرایط عمومی و شرایط اختصاصی تقسیم بندی کنیم. داوطلبان باید این تمام شرایط را داشته باشند تا بتوانند در رشته های علوم انسانی مربوط به دانشگاه پیام نور تحصیل کنند. شرایط عمومی شامل شرایطی همچون اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان پذیرفته شده در قانون اساسی کشور، نداشتن اعتیاد به مواد مخدر، نداشتن سابقه کیفری و… میباشد که نه تنها برای قبولی در واحد های پیام نور بلکه برای پذیرش در تمام دانشگاه های کشور الزامی میباشد. یکی دیگر از این شرایط برای داوطلبان مرد این است که باید وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کرده باشند. یعنی باید کارت پایان خدمت و یا معافیت سربازی را ارائه دهند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

شرایط اختصاصی پذیرش رشته انسانی دانشگاه پیام نور

شرایط اختصاصی از دیگر شرایط پذیرش رشته انسانی دانشگاه پیام نور است که به شرح زیر میباشد. افرادی که میخواهند در رشته های انسانی مربوط به دانشگاه های پیام نور ادامه تحصیل دهند باید مدرک تحصیلی دوره دیپلم نظام قدیم و یا نظام جدید داشته باشند. همچنین افرادی که دارای مدرک پیش دانشگاهی هستند میتوانند در این دوره ها پذیرش شوند. اما درباره آن دسته از داوطلبان که دوره متوسطه را در رشته های فنی و حرفه ای گذرانده اند، داشتن مدرک دوره فوق دیپلم الزامی است. نکته ای که در اینجا مطرح است این است که، داوطلبان با مدرک دیپلم غیر مرتبط نیز میتوانند در رشته های مربوط به گروه علوم انسانی شرکت کنند. همانطور که میدانید دانشگاه پیام نور از دانشجویان خود در هر ترم شهریه دریافت میکند. پرداخت شهریه بر اساس مصوبات دانشگاه نیز یکی از شرایط پذیرش و تحصیل در رشته های انسانی این دانشگاه میباشد.


بیشتر بخوانید: با رشته های تجربی دانشگاه پیام نور بیشتر آشنا شوید


انتخاب رشته انسانی دانشگاه پیام نور

انتخاب رشته انسانی دانشگاه پیام نور در سال های اخیر برای در دسته رشته انجام شده است. این دو دسته رشته شامل رشته های با آزمون و رشته های بدون آزمون میباشند. طی این سال ها واحد های دانشگاهی پیام نور و برخی دیگر از دانشگاه های کشور اقدام به جذب دانشجو بدون نیاز به شرکت در کنکور سراسری کرده اند. برخی از رشته های علوم انسانی مربوط به دانشگاه پیام نور نیز در این گروه قرار دارد. داوطلبان بایستی برای انتخاب رشته ی این رشته ها بعد از اعلام نتایج کنکور به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. بعد از وارد کردن اطلاعات شناسایی و تحصیلی در فرم های مربوطه، از بین کد رشته های ارائه شده، رشته و واحد دانشگاهی مورد نظر خود را انتخاب کنند. چنانچه داوطلب در رشته ی مورد نظر خود پذیرش شود با او تماس گرفته میشود تا برای ثبت نام حضوری اقدام کند.

انتخاب رشته انسانی دانشگاه پیام نور برای رشته هایی که پذیرش آن ها بر اساس نتایج کنکور سراسری میباشد، میباشد بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور آغاز میشود. اگر داوطلب مجاز به انتخا ب کد رشته های مربوط به دانشگاه های پیام نور شده باشد، میتواند از بین رشته های علوم انسانی که این دانشگاه ارائه میدهد، انتخاب رشته کند. برای انتخاب رشته مربوط به رشته های با آزمون انسانی این دانشگاه نیز مراجعه به سایت سازمان سنجش و تکمیل فرم های مربوطه الزامی است.


بیشتر بخوانید: با ترم تابستان دانشگاه پیام نور بیشتر آشنا شوید


ثبت نام رشته های انسانی دانشگاه پیام نور

ثبت نام رشته های انسانی دانشگاه پیام نور نیز مانند ثبت برای دیگر رشته ها و گروه های تحصیلی میباشد. اگر قصد دارید در رشته های با آزمون ثبت نام کنید باید ابتدا در کنکور سراسری ثبت نام کنید. اگر بعد از اعلام نتیجه های اولیه مجاز به انتخاب رشته پیام نور شده باشید، میتوانید با مراجعه به قسمت انتخاب رشته سایت سازمان سنجش؛ انتخاب رشته خود را از بین کد رشته های انسانی انجام دهید. اما چنانچه میخواهید ثبت نام رشته های انسانی دانشگاه پیام نور را برای رشته های بدون آزمون انجام دهید، شرکت در کنکور لازم نیست.

تنها اقدام لازم این است که در تاریخ انتخاب رشته به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید و رشته های مورد نظر خود را انتخاب کنید. بعد از انجام این مراحل و با اعلام نتایج نهایی، افرادی که در واحد های پیام نور پذیرفته شده اند، باید برای ثبت نام حضوری اقدام کنند.


بیشتر بخوانید: معرفی رشته های بدون کنکور دکتری دانشگاه پیام نور


لیست رشته های انسانی دانشگاه پیام نور

لیست رشته های انسانی دانشگاه پیام نور شامل تعداد زیادی از رشته های این گروه میباشد. این امر باعث شده تا داوطلبان بتوانند رشته های مورد نظر خود را در این لیست پیدا کنند و به راحتی در آن ها پذیرش بگیرند. اما کدام رشته ها در این لیست قرار دارند؟ اغلب رشته هایی همچون تاریخ، جغرافیا، حسابداری، روانشناسی، حقوق، زبان و ادبیات فارسی، علوم تربیتی، علوم ورزشی، مدیریت بازرگانی، مدریت صنعتی، اقتصاد، فلسفه و کلام الهی، مشاوره، گردشگری، فقه و مبانی اسلامی، علم اطلاعات و دانش شناسی، الهیات و بسیاری رشته های دیگر در لیست رشته های انسانی دانشگاه پیام نور قرار دارند.

ادامه تحصیل در برخی از این رشته ها نیز تنها بر اساس سوابق تحصیلی و بدون نیاز به شرکت در کنکور سراسری امکان پذیر است و این موضوع راه برای داوطلبان هموارتر کرده است. چرا که هر قدر سوابق تحصیلی بهتری داشته باشند، احتمال قبولیشان نیز افزایش میابد.

لیست رشته های انسانی دانشگاه پیام نور


بیشتر بخوانید: شهریه دانشگاه پیام نور کارشناسی


شهرهای رشته های انسانی دانشگاه پیام نور

شهرهای رشته های انسانی دانشگاه پیام نور و دانشگاه های ارائه دهنده ی این رشته ها موضوعی است که در این بخش مورد بررسی قرار میگیرد. نام برخی از دانشگاه های پیام نور و رشته هایی که در آن ها ارائه میشود در زیر آورده شده است.

  • دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی مرکز مهاباد رشته هایی همچون علوم ورزشی، گردشگری، مدیریت صنعتی، مدیریت بازرگانی و…
  • دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی مرکز پیرانشهر: جامعه شناسی، حسابداری، فلسفه و کلام الهی، اقتصاد، روانشناسی و…
  • دانشگاه پیام نور اردبیل مرکز اردبیل: زبان و ادبیات عربی، علوم قرآن و حدیث، اقتصاد، گردشگری، مدیریت صنعتی و…
  • دانشگاه پیام نور اصفهان مرکز اصفهان: اقتصاد، علم اطلاعات و دانش شناسی، علوم تربیتی، روابط عمومی، روزنامه نگاری، ادیان و عرفان و…
  • دانشگاه پیام نور مرکز قم: علوم سیاسی، علوم تربیتی، زبان و ادبیات فارسی، گردشگری و…

همانطور که ملاحظه کردید شهرهای رشته های انسانی دانشگاه پیام نور گستردگی زیاد دارند و هر کس در هر نقطه ای میتواند به دانشگاه ارائه دهنده رشته های انسانی دسترسی داشته باشد.

شرایط تحصیل در پیام نور بدون کنکور

اگر از جمله افرادی هستید که نمی توانید در کنکور شرکت کنید خوشبختانه راه برای ادامه تحصیل شما وجود دارد. امروزه بیشتر دانشگاه ها 80 درصد ظرفیت خود را به صورت بدون کنکور و تنها براساس سوابق تحصیلی پذیرش می کنند.

دانشگاه پیام نور نیز در دو ترم مهر و بهمن اقدام به پذیرش بدون کنکور دانشجو میکند. متقاضیان ترم مهر باید در در مرداد ماه اقدام به تکمیل فرم ثبت نام کنند. این زمان برای ترم بهمن اواخر آذر و اوایل دی ماه است.

این افراد هر چه معدل بالایی داشته باشند بهتر می توانند در رشته دلخواه خود قبول شوند.

مزایای تحصیل در دانشگاه پیام نور

اگر جزو افرادی هستید که به دلیل مشغله های کاری نمی توانید برای کنکور درس بخوانید و یا خانم خانه داری هستید که به دلیل داشتن فرزند کوچک نمی توانید به طور مرتب در کلاس های دانشگاه حاضر شوید تحصیل در دانشگاه پیام نور بهترین گزینه برای شما به حساب می آید. چرا که دانشگاه پیام نور به خاطر شیوه آموزشی متفاوت خود این امکان را برای افراد شاغل یا افراد پرمشغله می دهد که با کتاب های کامل و جامع بدون الزام به حضور در کلاس ها دروس خود را خوانده و امتحان بدهند.

در پایان

رشته انسانی دانشگاه پیام نور از محبوب ترین و پرمتقاضی ترین گروه هایی است که تنوع رشته ای بالایی دارد. از این رو افراد زیاد دوست دارند در رشته های علوم انسانی از جمله مدیریت حسابداری روانشناسی و … تحصیل کنند.

از طرفی به علت این که الزامی به حضور در کلاس ندارند افراد شاغل و پرمشغله نیز این دانشگاه را انتخاب می کنند.

قبولی در پیام نور چندان سخت نیست افرادی که تمایل به ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور دارند باید از لیست رشته های زیرگروه اطلاع داشته باشند و با توجه به محل زمدگی آن را انتخاب کنند.

ما در این مقاله رشته های انسانی دانشگاه پیام نور را آوردیم چنان چه در مورد آن ها ابهام و سوالی دارد مشاوره تحصیلی بهترین گزینه برای شما است. شما می توانید با کارشناسان تحصیلی آویژه تماس گرفته و در مورد انتخاب رشته پیام نور صحبت کنید. برای استفاده زا مشاوره تلفنی آویژه با شماره 9099071985 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا داوطلبانی که در رشته های غیر مرتبط تحصیل کرده اند میتوانند متقاضی رشته های انسانی دانشگاه پیام نور باشند؟

بله داوطلبان با مدرک دیپلم غیر مرتبط نیز میتوانند در رشته های مربوط به گروه علوم انسانی شرکت کنند.

برخی از شهر های رشته های انسانی دانشگاه پیام نور کدامند؟

دانشگاه پیام نور اصفهان مرکز اصفهان: اقتصاد، علم اطلاعات و دانش شناسی، علوم تربیتی، روابط عمومی؛ دانشگاه پیام نور مرکز قم: علوم سیاسی، علوم تربیتی، زبان و ادبیات فارسی، گردشگری و… از آن جمله اند.

شرایط لازم برای قبولی در رشته های انسانی دانشگاه پیام نور کدامند؟

داشتن مدرک تحصیلی دیپلم نظام جدید یا قدیم، نداشتن اعتیاد به موارد مخدر و فساد اخلاقی و… همچنین داوطلبان مرد باید کارت پایان خدمت و یا معافیت سربازی داشته باشند.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

با رشته انسانی دانشگاه پیام نور بیشتر آشنا شوید

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 2 نظر:
  1. با سلام ودعای خیر دانشجوی پیام نور بودم و همسر جانباز روشندل هستم سال نود ویک بنا به دلیلی ادامه ندادم وسه ترم غیر حضوری آیا میتوانم در رشته ای دیگر درسم را غیر حضوری بخوانم انصراف ندادم لطفا راهنمایی کنید به شماره موبایل پیام بدهید دانشگاه پیام نور اهواز با سپاس

    1. ، سلام طبق قانون شما باید هزینه انصراف از دانشگاه پیام نور را که یک و نیم برابر شهریه ثابت میباشد را باید پرداخت نموده و فرم شماره 2 انصراف را برای قبولی به دانشگاه دوم دریافت نمایید

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید