نحوه مشاهده برنامه درسی دانشگاه آزاد + زمان اعلام آن

چگونگی و نحوه مشاهده برنامه درسی دانشگاه آزاد + زمان اعلام آن

دانشگاه آزاد اسلامی، از محبوب ترین و مهم ترین دانشگاه های کشور محسوب می شود که هر ساله دانشجویان زیادی در آن مشغول به تحصیل می باشند. بنابراین امکان مشاهده برنامه کلاسی دانشگاه آزاد برای این عزیزان بسیار حائز اهمیت می باشد و این امر توسط سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد به صورت آنلاین (الکترونیکی) فراهم شده است.

در ادامه این مقاله به توضیح نحوه مشاهده برنامه کلاسی دانشگاه های آزاد که در سامانه جامع آموزشیار این دانشگاه انجام می شود، میپردازیم و مراحل لازم برای ورود به این سامانه را برای دو گروه دانشجویان قدیمی و جدید الورود به طور کامل شرح خواهیم داد.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

زمان اعلام برنامه کلاسی دانشگاه آزاد اسلامی

یکی از مهم ترین سوالات دانشجویان در طول تحصیل در دانشگاه آزاد، راجب زمان اعلام و دریافت برنامه کلاسی است. مشاهده برنامه کلاسی دانشگاه آزاد از طریق سامانه آموزشیار میسر می باشد، که دانشجویان با مراجعه به نشانی edu.iau.ac.ir و وارد کردن اطلاعات خود، می توانند به برنامه درسی ترم تحصیلی دسترسی داشته باشند.

هنگام شروع هر ترم تحصیلی بعد از تکمیل فرآیند انتخاب واحد، برنامه کلاسی هر رشته اعلام می شود و همچنین تقویم آموزشی سال تحصیلی در سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد اسلامی قرار داده می شود.

شایان ذکر است که برنامه فرآیند انتخاب واحد دانشگاه آزاد و همچنین حذف و اضافه به علاوه تقویم آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، هر ساله در سایت این دانشگاه به روز رسانی می شود و در اختیار همگان قرار می گیرد. شما دانشجویان عزیز می توانید با مراجعه به سایت دانشگاه آزاد اسلامی، از این اخبار مطلع شوید.

زمان اعلام برنامه کلاسی دانشگاه آزاد اسلامی

نحوه مشاهده برنامه کلاسی دانشگاه آزاد

با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اغلب مراکز کشور، در کنار محدودیت های پیش آمده دانشگاه آزاد نیز برای پیشگیری از خطرات احتمالی کرونا اقدام به راه اندازی سامانه آموزشیار در تاریخ 29 مرداد سال 1399 کرد.

افرادی که قصد دارند برنامه کلاسی دانشگاه آزاد مربوط به رشته تحصیلی خودشان را مشاهده نمایند، می توانند با مراجعه به سایت سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد، برنامه کلاسی خود را مشاهده نمایند.

سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد، سامانه ای جامع و هماهنگ بین تمامی دانشگاه های آزاد اسلامی، به منظور کنترل تمامی امور مربوط به دانشجویان می باشد.

پونزاز جمله خدمات سامانه آموزشیار عبارتند از:

  • ارائه برنامه های نیمسال تحصیلی
  • نمایش گروه های درسی ارائه شده در ترم جاری و آینده
  • امکان ارزشیابی اساتید دانشگاه
  • توضیح شرایط دریافت خوابگاه دانشجویی
  • انجام تمام امورات مربوط به فارغ التحصیلان
  • انتخاب واحد و ثبت نام درس های هر ترم
  • امکان ثبت درخواست های گوناگون دانشجو مانند درخواست وام دانشجویی و …
  • امکان ثبت درخواست برای دریافت گواهینامه اشتغال به تحصیل به صورت الکترونیکی و موارد دیگر در دانشگاه

در مطالب بالا گفتیم که از جمله خدمات سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد اسلامی، مشاهده برنامه کلاسی می باشد. دانشجویان عزیز می توانند با مراجعه به این سامانه، طبق راهنمای گام به گام که در ادامه این مقاله آمده، نسبت به مشاهده برنامه کلاسی خود اقدام نمایند.

در مرحله اول به سایت سامانه جامع آموزشیار به آدرس iau.ac.ir مراجعه کنید در بالای صفحه باز شده چهار بخش راهنما های مختلف ارائه شده است که به ترتیب راهنمای دانشجویان، راهنمای پرسنل، راهنمای اساتید، راهنمای دانشجویان جدید الورود می باشد.

روی راهنمای مربوطه کلیک کنید؛ سپس در صفحه باز شده روش درست پر کردن هر جای خالی برای ورود به سامانه آموزشیار را نشان می دهد که بهتر است جایی یاداشت کنید یا به خوبی به خاطر بسپارید.

در این مرحله روی بخش دانشجو کلیک کنید و در کادر باز شده مربوط شماره دانشجویی وارد کنید. همچنین در بخش راهنمای دانشجویان، (اساتید، پرسنل و پرسنل سازمانی فایل های مربوط به کد و نام استان ها، کد و نام واحد ها، کد و نام گروه های آموزشی) قابل مشاهده است.

در مرحله چهارم با خواندن و تایید کردن گزینه “موارد فوق را مطالعه کردم و پذیرفتم” می توانید با ورود به سیستم به مرحله بعدی بروید.

در ادامه به صفحه جدیدی هدایت می شوید که باید کادرهای خواسته شده نام کاربری و کلمه عبور که (شامل کد واحد + شماره دانشجویی) می باشد را تکمیل کنید.

بعد از تکمیل کادر های خواسته شده، کد امنیتی (کپچا) مشخص شده را وارد کرده و بعد از آن بر روی دکمه ورود به سیستم کلیک نمایید.

نکته: اگر دفعه اولی هست که به سایت سامانه آموزشیار مراجعه کرده اید، با صفحه ای مواجه خواهید شد که شامل شماره موبایلی است که قبلا در زمان ثبت نام در این سامانه ثبت کرده اید. اگر می خواهید شماره موبایل جدیدی را در سیستم ثبت کنید، باید آن را در کادر نشان داده شده با عنوان شماره موبایل جدید وارد نموده، و بعد بر روی گزینه ارسال کد کلیک نمایید سپس کد فعال سازی به آن شماره پیامک می شود، که باید آن کد را در سامانه وارد کنید تا شماره موبایل جدید ثبت شود. بعد بر روی گزینه تایید کلیک نمایید تا این فرایند به اتمام برسد.

عدد در ادامه باید کلمه عبور جدیدی را برای خود انتخاب کرده و سپس آن را در کادر بعد از آن تکرار کنید، و بر روی گزینه تایید کلیک نمایید. در صورتی که مراحل ذکر شده را به درستی طی کرده باشید، صفحه ای ورودی سامانه برای شما نمایش داده خواهد شد که باید روی گزینه صفحه ورود کلیک کرده تا به پنل دانشجویی خود وارد شوید. بعد از ورود به پنل کاربری خود از قسمت سمت راست صفحه، به امکانات و خدمات سامانه جامع آموزشیار دسترسی پیدا می کنید و می توانید برنامه کلاسی دانشگاه آزاد را مشاهده نمایید.

نحوه مشاهده برنامه کلاسی دانشگاه آزاد

اطلاعات لازم برای مشاهده برنامه کلاسی دانشگاه آزاد اسلامی

دانشجویان دانشگاه آزاد برای مشاهده و دریافت برنامه کلاسی خود، می بایست یک سری از اطلاعات شخصی خود را در دست داشته و با استفاده از آن ها به سایت وارد شوند و برنامه کلاسی را مشاهده نمایند.

در ادامه این مقاله به شرح این اطلاعات مورد نیاز برای مشاهده برنامه کلاسی این دانشگاه میپردازیم.

تیک شماره دانشجویی دانشگاه آزاد

تیک کد منطقه دانشگاهی

تیک نام کاربری و کلمه عبور (کد واحد دانشگاهی + شماره دانشجویی)

تیک شماره موبایل ثبت شده در سایت آموزشیار

تیک نام و کد استان مربوطه، واحدها و گروه های آموزشی

شایان ذکر است که فایل های مربوط به کد و نام استان مربوطه، واحدها و گروه های آموزشی در قسمت راهنمای سایت مربوط به دانشجویان موجود می باشد.

چگونگی مشاهده برنامه کلاسی دانشگاه آزاد اسلامی

در پایان

در این مقاله چگونگی مشاهده برنامه درسی و زمان اعلام آن در دانشگاه آزاد اسلامی را مورد بررسی و ارزیابی کامل قرار دادیم.

مشاوران مرکز مشاوره آویژه آماده اند تا به تمامی سوالات و ابهامات شما در خصوص مشاهده برنامه کلاسی دانشگاه آزاد و سایر زمینه های آموزشی پاسخگو باشند.

پیشنهاد می کنیم با شماره۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید و از خدماتمشاوره تخصصی تحصیلی آویژه استفاده کنید.مشاوران ما در آویژه با بیش از چندین سال سابقه مشاوره، آماده یاری رسانی به شما هستند.

سوالات متداول

سوال علامتدانشجویان دانشگاه آزاد چگونه می توانند برنامه کلاسی خود را مشاهده نمایند؟

از طریق سایت آموزشیار و با طی کردن مراحلی که در این مقاله قرار داده شده، می توانند برنامه کلاسی خود را مشاهده نمایند.

سوال علامتدانشجویان دانشگاه آزاد برای مشاهده برنامه کلاسی خود به چه اطلاعاتی نیاز دارند؟

دانشجویان دانشگاه آزاد برای مشاهده و دریافت برنامه کلاسی خود، به اطلاعاتی از قبیل شماره دانشجویی و کد دانشگاه و… خود نیاز دارند، که در این مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

نحوه مشاهده برنامه درسی دانشگاه آزاد + زمان اعلام آن

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید