بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان کجاست؟

بهترین کشور برای تحصیل کجاست؟

اگر با بهترین کشور های جهان برای مهاجرت آشنا نیستید، مهاجرت نکنید!

همیشه برای ایرانیان، انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت، چالش انگیز بوده و افرادی که دوست دارند به خارج از کشور سفر کنند، برایشان جای سوال بوده که کدام کشور بهترین مقصد برای ایرانیان جهت تحصیل، کار و اقامت است.

در سال های اخیر، تعداد مهاجران به خارج از کشور زیاد تر شده و افراد زیادی برای رفاه و زندگی آسان تر به خارج از کشور مهاجرت کنند. اما در اولین گام با چالش جدیدی روبه رو می شوند که کدام کشور برای مهاجرت مناسب است.

در این مقاله ما سعی خواهیم کرد بهترین کشور را برای تان معرفی کنیم.

برای این امر ابتدا باید به این موضوع بپردازیم که چرا می خواهید مهاجرت کنید؟

هدفتان از مهاجرت چیست؟

در ابتدا بگویید، در جست و جوی چه هستید!

قبل از اینکه امکانات و مزایای کشور های اروپایی، دل شما را ببرد، اول باید هدف تان را از مهاجرت مشخص کنید.

  • شما به قصد مهاجرت سفر می کنید یا ادامه تحصیل؟
  • اشتغال در کشور مقصد مهم تر است یا امکانات رفاهی؟

ما مشاوران آویژه، پیشنهاد می کنیم قبل از مهاجرت یک قلم و کاغذ آماده کنید و کل انتظاراتی را که از کشور مقصد دارید را بنویسید تا دقیق تر کشور دلخواه تان را پیدا کنید.

در ادامه این مقاله بهترین کشور هایی که از نظر امکانات رفاهی، تحصیلی، اقامت و کاری مناسب هستند را به ترتیب، برایتان آماده کرده ایم.

بهترین کشور ها برای تحصیل

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

کانادا

کشور کانادا به دلیل شرایط مهاجرت خوبی که دارد، همیشه در بالای لیست اولویت های مهاجران قرار گرفته است. در سال های اخیر، ایرانیان زیادی بخاطر شرایط فوق العاده ای که دارد به کشور کانادا مهاجرت کرده اند.

روش های مهاجرت به کانادا

اقامت با به دنیا آمدن فرزند

اقامت با به دنیا آمدن فرزنداگر به کشور کانادا برای مهاجرت کردن علاقه دارید، باید بدونید که کانادا از قانون خاک پیروی می کند؛ یعنی اگر فرزند شما در کانادا به دنیا بیاید، می تونید اقامت کانادا را دریافت کنید.

اقامت با کار کردن در کانادا

شما می توانید در کانادا با 3 سال کار کردن، اقامت دائم را دریافت کنید، اما به شرطی که مهارت و تخصص کافی در زمینه کاری بخصوصی، را داشته باشید.

اقامت با کار کردن در کاناداکار پیدا کردن در کانادا به دلیل شرایط اقتصادی خوبی که دارد، زیاد سخت نیست و شما با مراجعه به سایت های آگهی، خیلی زود می توانید شغل مورد نظر خود را پیدا کنید.

اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری

اقامت کانادا از طریق سرمایه گذارییکی دیگر از روش های دریافت اقامت، سرمایه گذاری در کاناداست که برای کسانی که از لحاظ مالی مشکلی ندارند، مناسب است.

حداقل هزینه برای سرمایه گذاری در کانادا، نیاز به حداقل 300 دلار نقد و 250 دلار برای سرمایه گذاری و 100 هزار دلار پیش پرداخت به دولت دارید.

اقامت کانادا از طریق تحصیل

کسانی که قصد ادامه تحصیل دارند، کشور کانادا برای آنها گزینه مناسبی است. کشور کانادا، از اقامت کانادا از طریق تحصیلدانشگاه های سطح بالایی برخوردار است و دانشگاه های کانادا در لیست بهترین دانشگاه های دنیا قرار گرفته است. برای دریافت پذیرش از دانشگاه های کانادا، ابتدا باید تمام مدارکی که نیاز است به سفارت کانادا تحویل بدهید همچنین می توانید از طریق سایت دانشگاه مورد نظر مدارک خودتان را به مسئولان دانشگاه موردنظرتان ارسال کنید.

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد تحصیل در کانادا داشته باشید، مقاله تحصیل در کانادا را بخوانید.


بیشتر بخوانید: بهترین رشته های دانشگاهی در دنیا


کانادا

سوئیس

سوئیس در غرب اروپا واقع شده که از شمال با آلمان، از شرق با اتریش از جنوب با ایتالیا و از غرب با فرانسه همسایه است. این کشور 8.6 میلیون نفر جمعیت دارد و مساحتش بالغ بر ۴۱٬۲۹۰ کیلومتر مربع است. پایتخت این کشور شهر برن است و مردمانش به زبان های فرانسوی، ایتالیایی،آلمانی و رومانش صحبت می کنند.

مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل

کشور سوئیس بهترین گزینه برای کسانی است که می خواهند از شرایط رفاهی این کشور برخوردار شوند. از جمله این شرایط می توان به موارد زیر، اشاره کرد:

  • مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیلوجود دانشگاه های با کیفیت
  • رفاه و خدمات اجتماعی سطح بالا
  • وضعیت اقتصادی بالا
  • امکان کار پاره وقت حین تحصیل

مهاجرت به سوئیس از طریق ویزای کار

در سال های اخیر مهاجرت از طریق کار به سوئیس کمی سخت شده است و دولت سوئیس به کشور هایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند، مجوز کار نمی دهد. این قانون در سال 2015 توسط مهاجرت به سوئیس از طریق ویزای کاردولت سوئیس تعیین شد و شرایط را برای ورود ایرانیان به بازار کار سوئیس سخت تر کرد.

اما نیاز به نگرانی نیست، دولت سوئیس، قوانین و شرایط دیگری را برای کسانی که از کشور های اتحادیه اروپا نیستند، در نظر گرفته است. دریافت ویزای کار در سوئیس با وجود سخت گیری زیاد، بازهم غیر ممکن نیست و می توان به دریافت ویزای کار امیدوار بود.

این شرایط و مجوز های سوئیس شامل موارد زیر است:

  • باید حداقل به زبان کانتون سوئیس در سطح A1 مسلط باشید و توانایی خواندن و نوشتن داشته باشید.
  • اگر به زبان سوئیسی مسلط نیستید، حداقل باید مدرک زبان انگلیسی ارائه بدهید.
  • دولت هر ساله به تعداد معینی از افراد، مجوز کار ارائه خواهد داد.
  • اگر یکی از شهروندان کشور های اتحادیه اروپا به شمار می روید، می توانید بدون مجوز کار، تا 90 روز در سوئیس به کار کردن ادامه بدهید.

بیشتر بخوانید: با بهترین دانشگاه های جهان در سال ۲۰۲۰ آشنا شوید


سوئیس

سوئد

کشور سوئد، یکی از کشور های اروپایی است که برای تحصیل، کار، اقامت و زندگی بسیار مناسب است. سوئد در شمال قاره اروپا واقع شده است و چهارمین کشور پر جمعیت دنیاست.

مهاجرت به سوئد از طریق تحصیلمهاجرت به سوئد از طریق تحصیل

یکی از بهترین روش ها برای مهاجرت به سوئد، از طریق تحصیل است که کشور سوئد شرایط بسیار خوبی برای کسانی که قصد تحلیل در این کشور را دارند مهیا کرده است. این کشور شرط سنی برای تحصیل ندارد.

پیشنهاد ما برای ادامه تحصیل در کشور سوئد، دانشگاه های جنوب کشور سوئد است که از آب و هوای معتدل و ایده عالی برخوردار است.

مهاجرت به سوئد از طریق کار

برای مهاجرت به سوئد از طریق کار در سوئد شما باید JOB OFFER (جاب افر) از یک کار فرمای سوئدی دریافت کنید. داشتن مهارت و تخصص کافی به شانس شما را در یافتن کار، بیشتر کمک می کند.

  • اما سوالی که ممکن است برایتان پیش بیاید این است که چطور باید جاب افر دریافت کنیم؟

مهاجرت به سوئد از طریق کارشما می توانید با ارسال رزومه در سایت های کاریابی سوئد، مهارت های خودتان را به دید کارفرما های سوئدی برسانید.

کسانی که فارغ التحصیل رشته های IT و مهندسی کامپیوتر و رشته پرستاری هستند، راحت تر می توانند در کشور سوئد کار پیدا کنند، زیرا کشور سوئد در این زمینه ها نیروی متخصص نیاز دارد.ما به شما توصیه می کنیم اگر مدرک زبان و تخصص در زمینه IT را دارید، فرصت اخذ اقامت در سوئد را از دست ندید.

مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه گذاریمهاجرت به سوئد از طریق سرمایه گذاری

برای مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه گذاری، باید مبلغ ۱۵۰٫۰۰۰ دلار را یکجا به این کشور منتقل کنید و یا در کشور سوئد اقدام به ثبت شرکت کنید.

مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج

در این روش از مهاجرت باید یا بکی از شهروندان سوئدی ازدواج کنید که مهاجرت به سوئد از طریق ازدواجتوانایی حمایت مالی از شما را داشته باشد. البته فقط ازدواج و ثبت قانونی کافی نیست و حتما شما باید در یک محل زندگی کنید.

شما بعد از سه سال زندگی مشترک می توانید اقامت دائم را دریافت کنید.

مهاجرت به سوئد از طریق تولد فرزند

کشور سوئد هم مانند کشور کانادا از قانون خاک بهترین کشور برای تحصیل کجاستپیروی می کند و فرزند شما اگر در سوئد به دنیا بیاید، شهروند رسمی سوئد به شمار خواهد آمد و شما از این طریق می توانید به دریافت اقامت اقدام کنید.

 


بیشتر بخوانید: معرفی بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت ۲۰۲۰


سوئد

استرالیا

استرالیا در نیمکره جنوبی قرار گرفته است و مساحت این کشور با ۷٬۶۸۶٬۸۵۰ کیلومتر مربع وسعت، ششمین کشور پهناور جهان است و 25 میلیون نفر جمعیت دارد.

اقامت استرالیا از طریق کاراقامت استرالیا از طریق کار

انواع روش های مختلفی برای ویزای کاری وجود دارد و هرکدام دارای شرایط خاصی است، اما در حالت کلی، داشتن شرایط زیر برای اخذ ویزای کاری ضروری است.

  • سن: شما باید بین 18 تا 45 سال داشته باشید.
  • مدرک: شما باید مدرک دانشگاهی یا مدرک فنی حرفه ای معتبر داشته باشید.
  • مدرک زبان: آیلتس با نمره حداقل 6 در هر 4 مهارت لازم است.

سلامت چشمانی
نداشتن سوء پیشینه

اقامت در استرالیا از طریق تحصیلاقامت در استرالیا از طریق تحصیل

مهاجرت از طریق تحصیل پر طرفدار ترین روش مهاجرت، در اکثر کشور هاست. اگر می خواهید از طریق تحصیل به کشور استرالیا مهاجرت کنید، ابتدا باید از دانشگاه های استرالیا پذیرش بگیرید و سپس به سفارت استرالیا مراجعه کنید و مدارک خود را به سفارت استرالیا تحویل دهید.

دانشگاه های استرالیا از سطح علمی بالایی برخوردار هستند و برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا بهترین گزینه برای تحصیل هستند.

اقامت در استرالیا از طریق ازدواج

ازدواج با یک شهروند استرالیایی می تواند گزینه بعدی شما برای دریافت اقامت باشد. اما شهروند استرالیا باید بتواند شما را حمایت مالی کند و حداقل یک سال زندگی مشترک داشته باشید تا به شما اقامت دائم داده شود.

اقامت از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری یک روش دیگر برای دریافت ویزای استرالیا است. برای دریافت این ویزا یا باید فعالیت تجاری خود را در استرالیا به ثبت برسانید و یا در بانک های استرالیا سرمایه گذاری کنید. حداقل سرمایه مورد نیاز برای این امر 200،000 دلار استرالیا است، که باید در تجارت مورد نظر سرمایه گذاری شود.

اقامت از طریق تولد فرزند

در صورتی به کودکان متولد شده در استرالیا اجازه اقامت می دهند که حداقل یکی از والدین کودک استرالیایی باشد. به طور کلی می توان گفت کسب تابعیت از طریق تولد در استرالیا بر اساس قانون خون می باشد. به این معنا که کودک متولد شده در این کشور تابعیت پدر و مادر خود را کسب می نماید.

هزینه تحصیل در استرالیا

  • کارشناسی 15،000 دلار استرالیا الی 33،000 دلار استرالیا
  • هزینه تحصیل در استرالیاکارشناسی ارشد 20،000 دلار استرالیا الی 37،000 دلار استرالیا
  • دکتری 14،000 دلار استرالیا الی 37،000 دلار استرالیا

البته هزینه تحلیل در کشور استرالیا وابسته به رشته ممکن است متفاوت باشد.

شرایط دریافت ویزای ازدواج

  • همسر و یا شریک زندگی شما تابعیت کشور استرالیا را داشته باشد و یا حداقل اقامت وی تثبیت شده باشد.
  • همسر شما حتی می تواند شهروند کشور نیوزلند باشد و یا اقامت کشور نیوزلند را داشته باشد.
  • شریک زندگی شما می تواند در زمان اقدام تان برای اخذ این نوع ویزا به عنوان اسپانسر شخصی اعلام حضور نماید.
  • باید از سمت دولت استرالیا شرایط مالی شریک زندگی متقاضی و سلامت و شرایط پزشکی وی مورد بررسی قرار گیرد.

استرالیا

آلمان

کشور آلمان با نام رسمی جمهوری فدرال آلمان، يكي از بزرگترین کشور هاي اقتصادی به شمار مي رود. این کشور در قاره اروپا واقع شده و پایتخت آن برلین است. مساحت این کشور ۳۵۷٬۳۸۶ و جمعیت آن 3/87 است.
این کشور در بین کشور های اروپایی از ثروتمند ترين كشور ها به شمار مي رود. آب و هوای کشور آلمان در اکثر اوقات سرد و مرطوب است و در تابستان گرم تر می شود. به دلیل شرایط جوی آلمان طبیعت فوق العاده ای دارد و هر ساله گردشگر های زیادی از این کشور بازدید می کنند.

مهاجرت از طریق تحصیل

دانشگاه‌های آلمان در سطح جهان از رتبه علمی خوبی برخوردارند و در مجامع علمی شناخته شده هستند. علاوه بر این، امکان تحصیل تقریباً رایگان در دانشگاه های آلمان، باعث افزایش جذابیت دانشگاه های آلمان شده است. هر ساله بسیاری از ایرانیان برای تحصیل در خارج از کشور، آلمان را به عنوان یکی از کشور های مقصد در نظر می گیرند.

مهاجرت از طریق کار

زندگی و کار در آلمان که صاحب چهارمین اقتصاد بزرگ دنیا است و درآمد سرانه بالایی دارد؛ می تواند برای متقاضیان مهاجرت در سراسر دنیا از جمله ایران، جذابیت زیادی داشته باشد. این موضوع که آلمان یکی از پایین ترین نرخ های بیکاری را در دنیا دارد، می تواند دلایل خوبی برای مهاجرت و دریافت ویزای کار باشد.

مهاجرت از طریق ازدواج

ازدواج با شهروند آلمانی نیز یکی از راه های اخذ اقامت در آلمان می باشد. بعد از ازدواج باید مدارک و سند ازدواج را به دولت آلمان نشان دهید تا حقیقی بودن ازدواج مشخص شود. همچنین فرد باید ثابت کند که مجرد است و فقط با شهروند آلمانی قرار است ازدواج کند.

البته شهروند آلمانی باید توانایی تامین هزینه های زندگی خود و همسر خود را داشته باشد و نیازمند کمک های دولتی نباشد و همسر خارجی باید آشنایی حداقل ابتدایی با زبان آلمانی داشته باشد.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

آلمان جزء صنعتی ترین و ثروتمند ترین کشور های دنیا است که این موضوع باعث شده سرمایه گذاران خارجی به این کشور مهاجرت کنند که می توانند از این طریق اقامت آلمان را دریافت کنند.

برای اخذ اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری باید یک شرکت در این کشور ثبت کرد. سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت در آلمان 25،000 یورو می باشد که در مقایسه با بسیاری از کشور ها بسیار کم است. اما در این روش شما باید یک بیزنس پلن ارائه دهید و ثابت کنید که می توانید در اقتصاد آلمان نقشی داشته باشید.

آلمان

جمع بندی

تا اینجایی مقاله سعی کردیم شرایط و مزایای بهترین کشور ها را باهم بررسی کنیم. در اینجا می توانید بهترین کشور را با توجه به هدف تان از مهاجرت انتخاب کنید.

کانادامناسب برای سرمایه گذاری
سوئیستحصیل
سوئدمناسب برای زندگی، تحصیل و سرمایه گذاری
استرالیامناسب برای سرمایه گذاری و تحصیل
آلمانمناسب برای تحصیل و کار

مشاوران آویژه، آماده یاری رسانی به شما در فرایند تحصیل در خارج هستند، گر با مشکل یا سوالی مواجه شدید، با مشاوران آوِیژه تماس بگیرید.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان کجاست؟

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- یک نظر:
  1. سلام. اطلاعی از کشور هلند برای تحصیل و کار (جهت اقامت) در لیست شما نبود .چگونه می‌شود برای کشور هلند اطلاع کسب کرد (تحصیل و کار)

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

دوشنبه

1403/1/13

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید