مهاجرت تحصیلی با مدرک دیپلم

مهاجرت تحصیلی با مدرک دیپلم

بسیاری از افراد همواره این سوال در ذهنشان بوده است که آیا می توانند با مدرک دیپلم مهاجرت کنند؟ شرایط مهاجرت با مدرک دیپلم چیست؟ کدام کشور ها با مدرک دیپلم مهاجر می پذیرند؟ آیا می توان بدون مدرک دیپلم هم مهاجرت کرد؟

اگر شما هم در این مورد کنجکاو هستید و می خواهید با مدرک دیپلم مهاجرت کنید، لطفا تا انتهای این مقاله، با مشاوران آویژه همراه باشید.

مهاجرت با مدرک دیپلم

کشور هایی مانند آلمان، کانادا، ترکیه، استرالیا و بسیاری دیگر از کشور های جهان، اجازه اقامت با مدرک دیپلم از طریق کار و تحصیل را به مهاجران می دهند.

بسیاری از افراد جهت یافتن زندگی بهتر و موفقیت، به دنبال کار در کشور های اروپایی هستند ولی اطلاع چندانی از نحوه اخذ اقامت و پذیرش در کشور های مقصد را ندارند.

اگر بخواهیم جواب این سوال را بدهیم که آیا امکان مهاجرت با مدرک دیپلم وجود دارد یا خیر، در ابتدا باید از شما بپرسیم که هدفتان از مهاجرت چیست؟

اگر قصد ادامه تحصیل دارید که به طور صددرصد در های کشور های اروپایی به رویتان باز است و به راحتی می توانید اقامت بگیرید، اما اگر می خواهید برای ویزای کار اقدام کنید، باید بگوییم؛ خیر.

کشور هایی که با مدرک دیپلم به شما اقامت می دهند

شما نمی توانید تنها با داشتن مدرک دیپلم، ویزای کار دریافت کنید. اما لازم به ذکر است که این قوانین ممکن است در برخی از کشور ها متفاوت باشد.

مثلا قوانین کاری آلمان اجازه نمی دهد که شما تنها با مدرک دیپلم به جست و جو کار بپردازید. اما صبر کنید! این به معنی این نیست که شما باید خیال مهاجرت و اخذ اقامت را از سر بندازید.

در ادامه مقاله،ما در مرکز مشاوره آویژه شما را در اخذ اقامت کار و تحصیل، راهنمایی خواهیم کرد.

کشور هایی که با مدرک دیپلم به شما اقامت می دهند

در ادامه به کشورهایی اشاره می کنیم که با مدرک دیپلم به شما اقامت می دهند:

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مهاجرت به آلمان

اقامت از طریق کار:

برای کار کردن در آلمان ارائه مدرک دیپلم فنی کافی نیست و شما باید حداقل دارای مدرک کاردانی باشید.

ویزای کار برای مدرک دیپلم فقط برای کسانی که در رشته مکانیک تحصیل کرده اند، صادر می شود و اگر شما در رشته ای به غیر از مکانیک تحصیل کرده باشید، به احتمال کم به شما ویزای کار تعلق نخواهد گرفت.

کشور آلمان بنا بر موقعیت اقتصادی خوبی که دارد، بسیاری از افراد خواستار جست و جوی کار در آلمان هستند. در کشور آلمان شما می توانید با مدرک فنی به جست و جوی کار بپردازید.

البته کشور آلمان اجازه کار به تنهایی را نمی دهد و شما باید در کنار کار به تحصیل نیز بپردازید.

اقامت از طریق تحصیل

اقامت از طریق تحصیل:

آلمان علاوه بر اینکه متقاضیان زیادی برای کار دارد، هر ساله بسیاری از دانشجویان برای تحصیل به آلمان مهاجرت می کنند. شرایط پذیرش برای دانشگاه های آلمان بسیار آسان تر از بقیه کشور‌ های اروپایی است.

اگر قصد ادامه تحصیل در کشور آلمان را دارید و مدرک تحصیلی خود را از ایران دریافت کرده اید، شما باید قبل از اقدام به دریافت ویزای تحصیلی، از شرایط دریافت ویزا، آشنایی داشته باشید.

برای درخواست پذیرش از دانشگاه های آلمان، سن شما باید کمتر از 22 سال باشد حداقل معدل برای پذیرش 15 است.

پس از پذیرش و ارسال مدارک به دانشگاه، شما باید از سفارت آلمان برای مصاحبه، وقت رزو کنید. پس از تائید سفارت، شما می توانید ویزای تحصیل خود را دریافت کرده و آماده سفر به آلمان شوید.

مدارک لازم جهت ویزای تحصیلی در آلمان:

  • مدرک دیپلم با ریز نمرات
  • مدرک پیش دانشگاهی با ریز نمرات
  • انگیزه نامه (SOP) انگیزه نامه همانطور که از نامش مشخص است، به معنای انگیز اصلی شما برای تحصیل در آلمان است
  • رزومه کاری و تحصیلی
  • درخواست نامه تحصیل در آلمان به یکی از دانشگاه های آن و تاییدیه درخواست

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

ویزای کاری:

کانادا به دلیل موقعیت ها شغلی و اجتماعی خوبی که دارد، افراد زیادی را از کل جهان به خود جذب می کند. کشور کانادا در میان ایرانیان از جمله کشور هایی است که طرفداران زیادی دارد و بسیاری از افراد خواهان دریافت ویزای کاری، تحصیلی یا اقامت دائم هستند.

دو نوع روش برای دریافت ویزای کاری وجود دارد:

  • Job offer یا داشتن پیشنهاد کاری از کارفرمای کانادایی

جهت اقدام برای ویزای کاری از این روش، شما باید از یک کارفرمای کانادایی پیشنهاد کار داشته باشید.

  • SKILL WORKER یا نیروی کار ماهر

در این روش، متقاضی باید بعد از دو مرحله آزمون را بگذارند تا مهارت و تخصص هایشان مشخص شود. نمره قبولی برای مرحله اول 67 تا 100 است و مرحله بعد به نسبت عملکرد دیگر شرکت کنندگان، امتیاز دهی می شود.

ویزای تحصیلی:

دریافت ویزای تحصیلی کانادا کار آسانی نیست. در اولین مرحله شما باید ثابت کنید از لحاظ مالی در وضعیت مطلوبی قرار دارید و می توانید هزینه های روزمره زندگی‌تان، هزینه های تحصیل، اقامت و هزینه های روزانه را پرداخت کنید.

برای پذیرش در دانشگاه های کانادا علاوه بر وجود تمکن مالی، شما باید حتما مدرک IELETS و TOEFEL IBT را به دانشگاه ارائه کنید.

نکته مهم: پذیرش شما از دانشگاه به معنای قبولی در دانشگاه نیست و ممکن است پس از پذیرش به شما ویزا تعلق نگیرد.

مهاجرت به استرالیا

مهاجرت به استرالیا

برای مهاجرت در استرالیا بهترین روش اقدام از طریق ویزای کاری است. برای دریافت ویزای کاری ارائه موارد زیر ضروری است:

  • برای کار در استرالیا سن شما نباید بیشتر از 45 سال باشد. داشتن یک مدرک حرفه ای معتبر نظیر مدارک IT و علوم رایانه که از شرکت های معتبری مثل مایکروسافت، سیسکو و … تضمین کننده پذیرش شما خواهد بود.
  • البته مدارک ارائه شده توسط مراکز آموزشی فنی حرفه ای نیز مورد تائید است ولی باید توجه داشته باشید که مدت زمان آموزش شما نباید از 900 ساعت کمتر باشد. ارائه این مدارک نشان دهنده تخصص و تسلط شما بر آن زمینه کاری است.
  • داشتن سابقه کاری برای کار در استرالیا بسیار ضروری است. برای یک زمینه حرفه ای حدود هشت سال سابقه کاری نیاز است. گواهی سابقه اشتغال شما باید از یک مرکز معتبر بوده و جزئیات مربوطه مانند مدت زمان اشتغال و میزان حقوق و شرح وظایف باید ذکر شده باشد.

تحصیل در استرالیا:

تحصیل در استرالیا بیشتر در مقاطع تحصیلی بالاتر امکان پذیر است و معمولا کسانی می توانند برای اخذ اقامت تحصیلی اقدام کنند که در دوره های بالاتر این کشور بخواهند ادامه تحصیل بدهند.

شرایط تحصیل در استرالیا:

  • توانایی مالی
  • ارائه گواهی پایان خدمت برای آقایان
  • ارائه معدل و نمرات عالی در دوره متوسطه
  • مسلط بودن زبان انگلیسی
  • شخص نباید گپ تحصیلی داشته باشد

مهاجرت به آلمان

دریافت پذیرش از دانشگاه های استرالیا:

برای پذیرش در دانشگاه های استرالیا، ابتدا باید مدارک خود را برای دانشگاه های استرالیا ارسال کنید و پس از پذیرش، به سفارت استرالیا مراجعه کرده و برای اخذ ویزای تحصیلی، اقدام کنید.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری برای افراد با مدرک دیپلم

سرمایه گذاری یکی از بهترین روش های مهاجرت برای افرادی است که مدرک دیپلم دارند. افراد متقاضی باید دارای تمکن مالی باشند.

اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری روش های متنوعی دارد که برخی کشورها از طریق خرید ملک این اقامت داده می شود. برای مثال در کشورهای مانند پرتغال، اسپانیا و یونان با خرید ملک می توان گلدن ویزا (نوعی اقامت ۵ ساله بدون شرط حضور )گرفت.

روش دوم استفاده از روش های خودحمایتی، خرید اوراق قرضه، استارت آپ و… است که در آن فرد سرمایه گذاری انجام نمی دهد بلکه تمکن مالی را اثبات می کند.

این روش که از محبوب ترین روش های اخذ اقامت است برای اخذ اقامت در کشورهایی مانند فرانسه، ایتالیا، یونان، اسپانیا و اتریش استفاده می شود.

مهاجرت با روش های خاص برای افراد با مدرک دیپلم

در این روش از اخذ اقامت و مهاجرت با مدرک دیپلم، افرادی مانند هنرمندان، ورزشکاران و نخبگان که از شرایط خاصی برای برخوردارند می توانند این اقامت را دریافت کنند.

برخی کشورها از این نوع افراد حمایت کرده و ویزای خاصی را برای آن ها در نظر دارند. برای مثال کانادا برای این دسته از افراد ویزای اقامتی خود اشتغالی را در نظر گرفته است. آمریکا نیز به چنین افراد خاصی این ویزا را اعطا می کند.

کشورهای ارزان برای مهاجرت با دیپلم

هزینه مهاجرت از جمله مواردی است که برای بسیاری از افراد دغدغه محسوب می شوند. با توجه به افزایش قیمت دلار در کشور، بسیاری از افراد سعی می کنند از ارزان ترین روش ها اقامت بگیرند.

ویزای کاری یکی از ارزان ترین راه ها برای مهاجرت است. از آن جا که در اکثر کشورها برای اخذ ویزای کاری باید حداقل مدرک لیسانس داشت. افرادی که مدرک دیپلم دارند باید برای مهاجرت با توجه به شرایط سنی و دارایی خود یکی از روش های تحصیلی یا سرمایه گذاری را انتخاب کنند.

شرایط گرفتن ویزای تحصیلی و طی کردن دوره های تحصیلی در کشورهای مختلف هزینه های متفاوتی دارد. برای مثال در بیشتر کشورهای اروپایی گرفتن مدرک کارشناسی تقریبا رایگان است. همچنین روش هایی مانند خودحمایتی نیز از روش های مقرون به صرفه است چرا که نیاز به سرمایه گذاری ندارد.

در پایان

در بین کشور های اروپایی، کانادا، آلمان و استرالیا اجازه اقامت به شما خواهند داد اما به شرطی که دارای تخصص کافی در یک زمینه کاری باشید و یا قصد ادامه تحصیل داشته باشید؛ در این صورت هیچ مشکلی برای اخذ اقامت دیپلم وجود نخواهد داشت.

اگر به هر گونه مشکلی در فرایند مهاجرت برخورد کردید، مشاوران آویژه راهنمای شما هستند. اگر این مقاله را دوست داشتید و برای تان مفید بود، لطفا با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

چنان چه در مورد مهاجرت نیاز به راهنمایی دارید می توانید با کارشناسان آویژه صحبت کرده و در کمترین زمان به پاسخ سوالات خود برسید. برای استفاده از مشاوره تلفنی با شماره 9099071985 تماس بگیرید.

سوالات متداول

مهاجرت با مدرک دیپلم از چه طریقی امکان پذیر است؟

سرمایه گذاری، تحصیل و یا شرایط خاص مانند ورزشکار، هنرمند و نخبه.

افرادی که گپ تحصیلی دارند باید از چه روش هایی برای اقامت استفاده کنند؟

افرادی که بالاتر از 4 سال گپ تحصیلی دارند می توانند برای کشورهایی مانند فنلاند، اتریش و هلند تقاضای اقامت دهند.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

مهاجرت تحصیلی با مدرک دیپلم

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 21 نظر:
  1. سلام وقت بخیر
    با معدل بالای مدرک دیپلم و مدرک دوره زبان و مقام استانی و مدرک توی یه رشته ورزشی، میشه بورسیه تحصیلی گرفت؟ چون پول ندارم
    و اینکه باید حتما مدرک آیلتس یا تافل داشته باشم؟

    1. سلام وقت بخیر فردی هستم امکان گرفتن بورس تحصیلی با توجه به کشور مقصد است ولی بدین شکل خیلی کم ممکن است بورسیه شوید

  2. سلام و وقت بخیر
    دختر من بخاطر شرایط کرونا سال دهم و یازدهم امتحان پایانی نداده و خودشان براش نمره رد کردن البته نمرات زیادی خوب نیستن و امسال مدرک دیپلم دوازدهم رو میگیره و احتمالا زیاد خوب نباشه معدلش
    آیا میتونه با این شرایط ویزای تحصیلی رو دریافت کنه؟؟ اگه بتواند از طریق چ کشور هایی؟؟

  3. من دیپلم فنی مهندسی الکترونیک معدل ۱۸ دارم و میخواهم برای ادامه تحصیل به یکی از کشور ها بورسیه بشم ولی پول ندارم تافل ۹۵ نمره دارم ایا میشه به کدام کشور ها بورسیه بشم؟

    1. برای کانادا و کشورهای اروپایی می تونید اقدام کنید

  4. من دیپلم فنی مهندسی الکترونیک معدل ۱۸ دارم و میخواهم برای ادامه تحصیل به یکی از کشور ها بورسیه بشم ولی نمیدانم به کدام کشور میشود بورسیه بگیرم یا ایا میتوانم بورسیه بگیرم؟

  5. سلام و وقت بخیر.دخترم دررشته مهندسی برق سال 1401 قبول شده و در نظر داره واسه ادامه تحصیل به المان بره.
    به نظر شما با مدرک لیسانس برق دانشگاه شهید بهشتی بهتر میتونه پذیرش بگیره یا بیخیال لیسانس بشه و با دیپلم ریاضی اقدام کنه؟

  6. سلام من سوالم اینه متونم فقط با دیپلم و بدون پیش دانگشاهی مهاجرت کنم اگ میشه چجوری ؟؟

  7. سلام میخواستم برای رفت به آلمان چقدر سرمایه لازم دارد
    ممنون

  8. سلام بنده دیپلم دارم از رشته ی ریاضی و می‌خوام با دیپلم به انگلیس مهاجرت کنم و کنکور ندم…امکان این وجود داره که از دانشگاه های انگلیس پذیرش بگیرم و می تونم روش ویزای کاری هم دریافت کنم؟؟؟

    1. وقت بخیر امکان پذیر است تماس با مشاور مهاجرتی نیاز است

  9. سلام من دوازدهم هستم تا یک ماه دیگه دیپلم تجربی رو میگیرم

    واسه مهاجرت به کشور های دیگه حتما باید مدرک آیلتس یا تافل داشته باشم؟؟

    و یه مشکلی هس اینه که من پول زیادی ندارم
    هزینه دانشگاه ها چقدره؟
    آیا دانشگاه های خارج بورسیه دارن؟؟

  10. سلام و عرض ادب خدمت شما من دیپلم فنی دارم و به دانشگاه رفتم و انصراف دادم و الان میخوام دیپلم تجربی بگیرم و الانم سربازم میتونم با دیپلم تجربی مهاجرت کنم

    1. سلام وقت بخیر سلام پس از اخذ کارت پایان خدمت با هردیپلمی میتوانید مهاجرت کنید .

  11. سلام وقتتون بخیر
    من در رشته تجربی تحصیل میکردم و تحصیل رو به پایان رسوندم اما گفته میشه که دریافت مدرک دیپلم پروسه طولانی داره شاید یک یا دوسال و من میخوام امسال مهاجرت کنم
    البته یک مدرک دیپلم موقت به ما داده شده
    باید چه کرد آیا میشه با این مدرک ویزای تحصیلی گرفت؟

    1. سلام. بله گواهی موقت پایان تحصیلات مانند مدرک اصلی از اعتبار برخوردار است در صورت درخواست میتوانید با همان مدرک رزومه برای پذیرش در دانشگاه های خارج از کشور ارسال کنید.

  12. با عرض سلام و خسته نباشید
    من رشته تجربی درس میخوندم ولی چون خوشم نیومد ولش کردم(سال سوم دبیرستان) و رفتم شاخه کارداشن دیپلم رشته تصویر سازی رایانه ای رو گرفتم و با مدرک دیپلم (بدون پیش دانشگاهی چون فنی و کار دانش در ایران پیش دانشگاهی نداشتن) وارد دانشگاه شدم و دارم رشته مهندسی نرم افزار کارشناسی ناپیوسته ترم 3 درس میخونم و بهمن 1400 لیسانس میگیرم و الان 23 سالم هست . اول اینکه من میتونم بدون مدرک پیش دانشگاهی و با داشتن کاردانی به جای پیش دانشگاهی اقدام کنم ؟
    دوم این که اسم دانشگاه من در سایت anabin که دانشگاه های مورد تایید ایران در آلمان هست ، نیست و باید اطلاعاتم رو Zab کنم ، واسه مدرک پیش دانشگاهی باید چکار کنم ؟ در حین تحصیل میتونم اقدام کنم یا باید مدرک لیسانس رو بگیرم ؟ ولی خب وقت سفارت طولانی شده و واسه من که پسرم میتونه دردسر ساز بشه چون باید برم سربازی
    لطفا راهنمایی کنید چکار کنم

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به مدرک کارشناسی امکان بازگشت به عقب بصورت مجاز ندارید

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید