ترم تابستان دانشگاه پیام نور 1402

ترم تابستان پیام نور 1400

ثبت نام ترم تابستان دانشگاه پیام نور هر ساله در زمان بندی مشخصی انجام می گیرد که این تاریخ عموما نیمه های تیرماه است. بر همین اساس افرادی که قصد انتخاب واحد در ترم تابستان دانشگاه های پیام نور 1402 را دارند، می بایست در این بازه زمانی مراحل مربوط به انتخاب واحد خود را انجام دهند.

لازم به ذکر است، انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه های پیام نور در سال گذشته از 16 تیر ماه آغاز شد و تا پایان 23 تیر ماه دانشجویان برای انتخاب فرصت داشتند.

داوطلبان باید در نظر داشته باشند که انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱ در بازه زمانی مشخصی انجام گرفته و بدیهی است که پس از اتمام زمان ثبت نام، امکان انتخاب واحد برای هیچ از دانشجویان وجود نخواهد داشت. چنانچه شما نیز اگر قصد دارید تا برای ترم تابستانی 1401 دانشگاه پیام نور اقدام کنید، این مطلب را از دست ندهید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

زمان انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه پیام نور ۱۴۰2

دانشجویانی که هم با از طریق کنکور و هم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور وارد این دانشگاه شده بودند؛ انتخاب واحد ترم تابستان خود را در سال گذشته از 16 لغایت 23 تیر ماه انجام گردید. بر این اساس می توان پیش بینی کرد که زمان انتخاب واحد ترم تابستان پیام نور در سال ۱۴۰۱ هم در اواسط تیر ماه انجام شود. همچنین، در سال گذشته زمانی برای ثبت نام دانشجویان سایر دانشگاهها که قصد گذراندندوره تابستان دردانشگاه های پیام نوررا دارند، در نظر گرفته شده بود. دانشجویانی که دارای این شرایط بودند، می توانستند از 16 تیر ماه تا 20 تیر ماه مراحل مربوط به ثبت نام خود را دردوره تابستان از واحدهایمجری انجام دهند.

سقف انتخاب واحد ترم تابستان ارشد پیام نور

برای بسیاری از دانشجویانی که می خواهند ترم تابستان در دانشگاه پیام نور بگذرانند این سوال مطرح می شود که ترم تابستان پیام نور حداکثر چند واحد است؟

در سال 1401 دانشجویان تا سقف 9 واحد می توانستند انتخاب واحد کنند اما امسال هنوز این سقف حداکثر واحد انتخاب نشده است.

روش انتخاب واحد پیام نور

هر ساله انتخاب واحد از طریق سامانه گلستان به آدرسreg.pnunews.com برگزار می شود.

دانشجویان با مراجعه به سایت از منوی ثبت نام گزینه عملیات ثبت نام و سپس ثبت نام اصلی را انتخاب کرده و انتخاب واحد می کنند.

این اقدامات از طریق گوشی و سیستم کامپیوتری قابل انجام است و فقط نباید فیلترشکن روشن باشد.

نکات مهم انتخاب رشته ترم تابستانی دانشگاه پیام نور

دانشجویان قبل از اقدام به هر کاری باید شرایط تمام و کمال آن را بدانند و بعد از دانستن شرایط می توانند تصمیم نهایی خود را بگیرند؛ ما در ادامه تمامی شرایط و قوانین مربوط به انتخاب واحد برای ترم تابستانی را قرار داده ایم تا بتوانید با مطالعه آن ها تصمیم خود را در این مورد قطعی کنید.

تعداد واحد های قابل اخذ برای ترم تابستانی

دانشجویان عزیز می توانند تا 8 واحد درسی در ترم تابستانی خود انتخاب و پاس کنند.

نکات مهم برای انتخاب رشته ترم تابستانی دانشگاه پیام نور

دروسی که می توان در ترم تابستان پیام نور ارائه داد

  • الف: به جز دروس بدون منبع، بقیه دروس نیمسال های 6،7،8،9 برای کلیه رشته ها در مقطع کارشناسی پیوسته و دارای واحد های عملی و بدون تاریخ امتحان قابل ارائه هستند.
  • ب: انتخاب دروسی با کد مشترک و دارای تاریخ امتحان، برای هر رشته ای که این درس ها را در ترم های پایین تر خود دارد، انتخاب بدون مانع بوده و دانشجویان می توانند این درس ها را انتخاب کنند.
  • ج: درس های نیمسال های 4 و 5 و درس های جبرانی تمام رشته ها در مقطع کارشناسی نا پیوسته به جز درس های بدون منبع و دارای واحد های عملی و بدون تاریخ امتحان قابل ارائه هستند.
  • د: تمامی درس های عمومی (به جز دروس عمومی گروه معارف اسلامی).
  • ه: برای ارائه درس های تربیت بدنی، ورزش1، درس های ویژه تربیت بدنی و ورزش ویژه، که دارای شرایط خاصی هستند باید مطابق قوانین و مقررات انجام شوند.
  • و: ارائه درس های کار آموزی، کارورزی و پروژه برای دانشجویان ترم آخر رشته های فنی و مهندسی در زمان تابستان و ترم های تابستانی ممکن است.
  • ز: ارائه پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد، با توجه به این که حداکثر 8 واحد بوده باشد. ( سازمان مرکزی پیام نور اعلام کرده است، این دروس می توانند در ترمی پاس نشده و دانشجو می تواند در ترم های تابستانی آن ها را پاس پاس کند).
  • ح: درس حفظ جزء 30 قرآن کریم در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد.

طرح ضیافت اندیشه برای دروس معارفی

در گذشته دانشگاه پیام نور طرحی به نام ضیافت اندیشه ایجاد کرد که در این طرح دانشجویان می توانند در تابستان برای ارائه درس های عمومی اقدام کنند.

این طرح به این صورت است که دانشجو می تواند تا 4 واحد از بین درس های عمومی معارف ارائه داده و تا 4 واحد از دروس غیر معارف را نیز می توان انتخاب و ارائه دهد (این طرح برای هر دانشجو تا 2 بار امکان شرکت را دارد).

نمره میان ترم در ترم تابستانی دانشگاه پیام نور

نمره میان ترم در ترم تابستانی دانشگاه پیام نور

به دلیل خود خوان بودن تمامی دروس در ترم تابستانی، کلیه دروس بدون نمره میان ترم بوده و نمره دانشجویان از طریق فرمول پایین محاسبه و به دست می آید.

(نمره برگه * 10) / 7

معرفی به استاد در ترم تابستانی پیام نور

برای اخذ دروس به صورت معرفی به استاد، می توان از طریق سیستم گلستان اقدام کرده (فقط باید به یک نکته توجه داشته باشید که دانشجو باید شرایط برای اخذ درس به صورت معرفی به استاد را دارا باشد سپس اقدام به این روش کند).

در صورت نبودن دروس در بین لیست انتخاب واحد، می توانید با مراجعه به کارشناس رشته خود، از او بخواهید تا امکان انتخاب این دروس را برای شما مهیا سازد.

کلاس های ترم تابستان دانشگاه پیام نور

تمامی کلاس های ترم تابستان بجز تربیتی بدنی به صورت غیرحضوری است اما امتحانات پایان ترم به صورت حضوری برگزار می شود. این دروس دارای نمره میان ترم نیز است.

زمان تشکیل کلاس های تابستانه پیام نور

زمان تشکیل کلاس ها از اواخر تیر تا اواخر مرداد است. کلاس های ترم تابستان در سال 1401 از تاریخ 24 تیر تا 24 مرداد شروع شد.

مهمان شدن، تعیین محل آزمون و حذف و اضافه در ترم تابستانی پیام نور

دانشجویان می توانند برای ترم تابستان در دانشگاه پیام نور درخواست مهمان کنند. این زمان در بازه تیر ماه است و متقاضیان باید با مراجعه به سایت پیام نور از زمان دقیق آن اطلاع پیدا کنند.

بازه ثبت درخواست مهمان برای ترم تابستان پیام نور در سال 1401 از 12 تیر تا 15 تیر بود. دانشجویانی که از سایر دانشگاه ها برای ترم تابستان در پیام نور ثبتنام می کنند این تاریخ 20 تیر تعیین شده بود. این زمان هنوز برای تابستان 1402 تعیین نشده است.

پونزبه چند نکته که در زیر به آن ها اشاره کرده ایم توجه کنید:

  • در ترم های تابستانی حذف و اضافه واحد ها ممکن نیست.
  • شرایط پیش نیاز و هم نیاز در ترم تابستانی وجود دارد و باید رعایت شود.
  • شهریه های ثابت ترم های تابستانی نصف، دیگر ترم ها است.

شرایط غیبت در امتحان

شرایط غیبت در امتحان

اگر دانشجو بعد از پرداخت شهریه انتخاب واحد نکند، مشکلی پیش نیامده و از هزینه شهریه ترم بعد دانشجو کم خواهد شد اما اگر انتخاب واحد کرده اما در امتحانات حضور نداشته در مقابل درس مذکور و نام شما، نوشته می شود «غایب در امتحان» و این به منزله حذف درس است که باید بگوییم شهریه ثابت را از دست داده و هزینه شهریه متغیر واحد ها را باید پرداخت کنید.

شهریه های ترم تابستانی دانشگاه پیام نور

شهریه ثابت ترم تابستان پیام نور نصف ترم معمولی است. اما شهریه متغیر به صورت کامل گرفته می شود.در سال 99 این شهریه ها به ترتیب زیر بود:

پونزشهریه های ثابت ترم تابستانی برای دانشجویان مقاطع کارشناسی:

مناطق 1 و 2: در حدود 119 هزار تومان است.

مناطق 3، 4 و 5: هزینه شهریه در حدود 97 هزار تومان است.

پونزشهریه های ثابت ترم تابستانی برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد:

میزان شهریه برای دانشجویانی که برای ترم تابستانی اقدام کرده اند در دانشگاه پیام نور در حدود 570 هزار تومان است.

برخی از دستور العمل هایی که از طریق سامانه جامع آموزشی گلستان برای دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، ابلاغ گردیده را در زیر قرار داده ایم:

  • دروسی که می توانند در این دوره ارائه شوند، تنها به صورت الکترونیکی و صرفا برای سامانه های آموزش های مجازی استانی یا دفتر آموزش های آزاد و چند رسانه ای قابل ارائه هستند و ارائه در بستر دیگری مجاز نیست.
  • ارائه دروس به شیوه خود خوان مجاز نیست.
  • زمان برگزاری کلاس ها در ترم تابستان برای سال جدید، فعلا اعلام نشده است.

شهریه های ترم تابستانی دانشگاه پیام نور

پونزدروس قابل ارائه در دوره تابستانی به شرح زیر است:

  • برای مقطع کارشناسی پیوسته، دروس نظری ترم 6 و بالاتر.
  • واحد جزء سی قرآن کریم که برای مقاطع کارشناسی ارشد علاوه بر مقاطع کارشناسی ارائه می شود.
  • تمامی درس های عمومی مقطع کارشناسی. (در نظر داشته باشید که درس های زبان عمومی و فارسی به صورت کشوری و در مرکز آموزش الکترونیکی ارائه می شود).
  • واحد های درسی تربیت بدنی، ورزش 1، درس های تربیت بدنی ویژه و همینطور ورزش ویژه برای دانشجویانی که شرایط خاصی دارند، ارائه می شود (البته در نظر داشته باشید که باید مصوبات مبارزه با کرونا رعایت شوند).
  • درس های کارآموزی، کارورزی و پروژه مقطع کارشناسی (در صورت وجود امکانات در مراکز و با رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا).
  • درس های جبرانی برای کارشناسی ارشد که تنها واحد هایی را در بر می گیرد که در جدول درس های جبرانی در آخر برنامه ارائه واحد ها (چارت) در هر رشته اعلام شده است.
  • درس های آموزش محور کارشناسی ارشد که جایگزین پایان نامه خواهد بود.
  • تمدید پایان نامه.

انتخاب واحد درس هایی که کد مشترک و تاریخ امتحان دارند، برای آن دسته از رشته هایی که این درس ها در نیمسال های پایین تر آن ها قرار دارند، بدون مشکل است.

برای افرادی که شرایط معرفی به استاد را دارند، می توانند معرفی به استاد شوند؛ البته در نظر داشته باشید که معرفی به استاد تنها برای دروس نظری امکان پذیر است و برای دروس عملی شما نمی توانید از معرفی به استاد استفاده کنید.

دانشجویان می توانند درس های مورد نظر خودشان را از طریق پیشخوان سامانه جامع گلستان در تمامی مرکز ها و واحد ها، ثبت درخواست کنند.

ترم تابستانی دانشگاه پیام نور

ترم تابستان پیام نور چند واحد است؟

دانشجویانی که قصد انتخاب واحد پیام نور در ترم تابستان ۱۴۰2 را دارند، مجاز هستند که در درس هایی که در ترم تابستان دانشگاه پیام نور ارائه شده اند، ثبت نام نمایند. دانشجویان مقطع کارشناسی مجاز به دریافت1 الی 9 واحد در ترم تابستان می باشند.

در واقع، امکان انتخاب بیش از 9 واحد برای ترم تابستان در دانشگاه پیام نور وجود نخواهد داشت، مگر اینکه دانشجو ترم آخر بوده و قصد استفاده از معرفی به استاد را نیز داشته باشد. در ترم تابستان دانشگاه پیام نور، دروس مختلفی به صورت منطقه به منطقه ارائه می شود که دانشجویان می توانند بر اساس نیاز خود در هر یک از این دروس انتخاب واحد نمایند.

سخن پایانی

پیام نور از جمله دانشگاه هایی است که در سراسر کشور شعبه دارد. دانشجویانی که می خواهند زودتر از موعد درس خود را تمام کنند می توانند اقدام به اخذ ترم تابستانی در این دانشگاه کنند.

در این مطلب ما تمامی مصوبه ها و دستور العمل های ابلاغ شده در سال گذشته را به طور کامل در اختیار شما همراهان عزیز قرار دادیم و قوانین مربوط به انتخاب واحد ترم تابستانی را نیز به طور کامل توضیح دادیم، امیدواریم این مطالب برای شما کارایی داشته و بتواند به تصمیم گیری شما در این مورد کمک کرده باشد.

اگر سوال یا مشکلی بوده که حل نشده باقی مانده باشد، می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه تماس گرفته و سوالات یا مشکلات خود را حل کنید.

سوالات متدوال

علالمت-سوالدر ترم تابستان دانشگاه پیام نور سال 1401 تا چند واحد درسی می تواند انتخاب کند؟

دانشجویان می توانند تا 8 واحد درسی را در ترم تابستانی خود انتخاب و پاس کنند، برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله بالا مراجعه کنید.

علالمت-سوالهزینه شهریه برای ترم تابستان دانشگاه پیام نور در سال 1401 چقدر است؟

هزینه شهریه برای دانشجویانی که برای ترم تابستانی اقدام کرده اند در دانشگاه پیام نور در حدود 570 هزار تومان است.

علالمت-سوالشرایط غیبت دانشجویان در کلاس های ترم تابستان در دانشگاه پیام نور در سال 1401 چیست؟

اگر دانشجو بعد از پرداخت شهریه انتخاب واحد نکند، مشکلی پیش نیامده و از هزینه شهریه ترم بعد دانشجو کم خواهد شد، اما اگر انتخاب واحد کرده اما در امتحانات حضور نداشته در مقابل درس مذکور و نام شما، نوشته می شود «غایب در امتحان» و این به منزله حذف درس است که باید بگوییم شهریه ثابت را از دست داده و هزینه شهریه متغیر واحد ها را باید پرداخت کنید.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

ترم تابستان دانشگاه پیام نور 1402

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 201 نظر:
  1. سلام، اگر در ترم تابستان درخواست ترم آخر بدیم امکان ارائه دروس عملی – نظری وجود دارد؟

    1. سلام در ترم تابستان دروس عملی و تحصصی ارائه نمیشود

  2. من پول ترم تابستونو ریختم ولی اتخاب واحد نکردم باید چیکارکنم الان تاریخشم تموم شده

    1. با مراجعه به اداره اموزش دانشگاه درخواست تعیین ظرفیت دهید تا بتوانید واحد بردارید

  3. سلام من میخام انتخاب واحد کنم برای تابستان ،اما هیچ درسی ارائه نشده واسم از تاریخ ۲۴خرداد شروع شده و امروز ۲۷ …چیکار کنم؟؟شهریه رو هم پرداخت کردم

    1. سلام در زمان مقرر شده برای حذف و اضافه دوباره امتحان کنید.

  4. سلام ببخشید من دو ترم خوندم و ترم سوم هم برداشتم اما همه امتحاناتش رو نرفتم و ترم چهار هم کلا ثبت نام نکردم
    الان میتونم ترم تابستان ثبت نام کنم؟
    چون تو قسمت ثبت نام ارور میده برام

    1. سلام با آموزش دانشگاه چک کنید.ممکن است برای شما انصراف ثبت کرده باشند

  5. سلام،درخواست مهمان را اول باید داد؟بعد ک تایید شد توسط دانشگاه،انتخاب واحد میتوانیم کنیم؟

    1. سلام برای مهمان شدن شما باید حداقل 1 ترم را در دانشگاه خود بگذرانید.و حداقل معدل 13

  6. سلام
    ببخشید با معدل ۱۶ چند واحد تو تابستون میشه برداشت؟
    معدل های بالای ۱۷ چند واحد میتونن بردارن؟

    1. سلام شما با معدل الف بالای ۱۷ امکان برداشتن ۲۴ واحد را دارید و با معدل زیر ۱۷ امکان برداشتن ۲۰ واحد را دارید

  7. سلام اگه کسی ترم تابستان دانشگاه رو تموم کنه باید قبلش درخواست ترم اخری بده؟

    1. اگر دروس مد نظر شما در تابستان ارایه شد میتوانید دروس را پاس کنید و فارغ التحصیل شوید

      بله امکان پذیر است

  8. درسی رو که افتادی میشه میشه تابستون برداشت ترم دوم ادبیات انگلیسی

  9. سلام آیا دروس تخصصی در ترم تابستان پیام نور ارائه میشوند؟

  10. سلام برای دانشجوی رشته مترجمی زبان دانشگاه پیام نور بجز دروس عمومی دروس چ ترم هایی در تابستان قابل اخذ هست؟

  11. سلام خسته نباشید.میگم طبق گفته سایت یعنی نمره میانترم استاد هیچ تاثیری ندارد؟

  12. سلام من ۸ واحد ترم تابستان ورداشتم بعدش الان که توی سایت میرم تو قسمت شهریه شهریه ثابتمو زده و جلوش نوشته بستانکار
    چرا ؟؟
    ینی انتخاب واحدم تایید نشده ؟ علتش چیه و باید چیکار کنم ؟

    1. سلام با دانشگاه تماس بگیرید این مشکلات مالی هسشت و قسمت امور مالی پاسخ میدن

  13. سلام خسته نباشید من‌انتخاب واحد کردم ولی نزده که کلاسا مجازیه الان مجازیه یا حضوریه ؟

  14. سلام آیا میشه تو ترم تابستان دو درسی که امتحانشان همزمان است برداشت

  15. سلام آیا میشه در ترم تابستان دو درسی که امتحانشان همزمان است برداشت امتحانا که مجازی نیست سیسستم گلستان خطا میده

  16. سلام خسته نباشید
    من ترم ۸ مهندسی کامپیوترم و کلا ۶ واحد درس ۳ واحد تخصصی ۲ واحد عمومی و ۱ واحد آزمایشگاه برام مونده
    امکانش هست که درس آز رو ترم تابستون با بقیه دروسم بردارم؟ اگه نه دوباره باید مهر ثبت نام کنم؟
    اصن سیستم ب من اجازه میده🙂😭😂😂

  17. سلام من تمام واحدها را گذراندم فقط ۹واحد باقی مانده است ۴درس هستند که باید حداقل ۲درس را امتحان بدهم تا بتوانم ۲درس دیگر معرفی به استاد بشوم ولی برای ۳درس تاریخ امتحان مشخص نشده است من را راهنمایی کنید چه کاری باید انجام بدهم
    از پیام نور کرمان واحد ریگان

  18. سلام من ترم 2 هستم و انتخاب واحد کردم برای ترم تابستان ولی از کجا باید متوجه شم که چه زمانی کلاس های مجازی برگذار میشه؟

  19. سلام من دانشجوی حسابداری دانشگاه دولتی ام میتونم به عنوان مهمان برای ترم تابستانه اقدام کنم

  20. سلام ۱۴واحدم مونده ۴ واحد معرفی به استاد می‌زارم می‌تونم درخواست ترم آخر بدم ۱۰واحد ترم تابستان بردارم؟

  21. سلام عذرمیخوام یه سوال داشتم من ترم اخردانشگاه علمی کاربردی هستم وترم قبلی بدلیل مشکلااتی نتونستم بعضیدرسهاروامتحان بدم چون ترم اخریم ایاتابستون میتونم ۱۴واحدانتخاب کنم یانه

  22. سلام من ترم ۲ روانشناسی پیام نور هستم
    میخوام ترم تابستان بردارم از دروس تخصصی و پایه امکانش هست؟برای ترم تابستان؟؟

  23. سلام وقتتون بخیر در ترم تابستان میشه درس عایق ها و فشار قوی و آزمایشگاه عایق ها و فشار قوی اخذ کرد

  24. سلام دانشجو ارشد می تونه ترم تابستان بگیرید؟
    و از کجا بفهمیم تو کدوم دانشگاه واحدهایی که می خواهیم بگیریم ارائه میشه؟

    1. سلام وقت بخیر
      مسائل ترم تابستان و ارائه ی واحد با مسئول آموزش دانشگاه هماهنگ شود

  25. سلام خسته نباشید من کاردانی ناپیوسته رو تو دانشگاه آزاد خوندم حالا میخام کارشناسی علوم تربیتی رو تو پیام نور بخونم بدون اینکه یک ترم اصلی خونده باشم میتونم ترم تابستان بردارم لطفا راهنمایی کنید.🙏🙏

    1. باسلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

      1. سلام پیام نور دانشگاه سرخس با پیام نور مشهد خیلی متفاوته؟

  26. سلام درصورت برداشتن ترم تابستان برای ترم مهر کدام معدل معیار است معدل ترم تابستان یا معدل ترم بهمن گذشته؟

  27. سلام روز بخیر
    من ترم تابستون ترم آخر هستم
    و فقط درس آیین زندگی اخلاق اسلامی و فلسفه اخلاق برام مونده که باید یکیشو انتخاب کنم این درس ارائه میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟(
    بعلاوه دو درس اختصاصی که هر دو ترم ۶ به بالا هستن.

  28. سلام وقتتون بخیر
    من فقط دوتا درس برام مونده یک درس کاملا نظری ولی یک درس دیگ یک واحد عملی و یک واحد نظری داره. و هردو برای ترم ۸ هستند. اون درسی که واحد عملی داره طبق متنی که تو سایت گذاشتید (( به جز دروس بدون منبع، بقیه دروس نیمسال های ۶،۷،۸،۹ برای کلیه رشته ها در مقطع کارشناسی پیوسته و دارای واحد های عملی و بدون تاریخ امتحان قابل ارائه هستند.)) آیا قابل ارائه در ترم تابستان هست ؟؟؟
    ممنونم

  29. سلام وقت بخیر
    آیا دروس اصلی تخصصی مقطع کارشناسی ارشد هم در ترم تابستان ارائه می شوند؟؟

  30. سلام وقت بخیر.
    آیا میشود در ترم تابستان دروس پایه رو گذاراند؟

  31. من دانشجوی ترم اول مهندسی معماری هستم و انتخاب واحد کردم ولی شهریه رو پرداخت نکردم و دانشگاه نرفتم ممکنه ترم اول رو از ترم تابستانه شروع کنم؟

    1. سلام. این امر وابسته به قوانین دانشگاه است شما میتوانید با آموزش دانشگاه خود صحبت کنید.

  32. من دانشجوی ترم اول مهندسی معماری هستم و انتخاب واحد کردم ولی شهریه رو پرداخت نکردم و دانشگاه نرفتم ممکنه ترم اول رو از ترم تابستانه شروع کنم

    1. سلام. این امر وابسته به قوانین دانشگاه است شما میتوانید با آموزش دانشگاه خود صحبت کنید.

      1. سلام اگ ریاضی عمومی رو فقط پاس نشیم میشه همین یدونه رو تابستون برداریم درکل۳واحد میشه موردی نیس!؟

  33. سلام
    من رشته مهندسی عمران هستم ۱۰۰ واحد و گذراندم ایا در ترم تابستان می توانم ۸ واحد تخصصی و اختیاری تخصصی بگیرم
    کرمی هستم لطفا جواب

  34. سلام
    برای رشته مهندسی عمران در ترم تابستان ایا واحد تخصصی و اختیاری تخصصی ارایه می گردد
    کرمی هستم لطفا جواب

  35. سلام دانشجویی که تو علوم پزشکی میخونه میتونه ترم تابستان رو تو پیام نور بخونه؟

    1. باسلام درصورت موافقت دانشگاه بله برای واحدهای عمومی امکانش بیشتر می باشد

  36. سلام ترم اول روانشناسی هستم می تونم ترم تابستانه بردارم؟

  37. سلام من رشته روانشناسی پیام نور هستم تابستان فارغ تحصیل میشم ترم تابستان می تونن واحد عملی بردارم

  38. سلام درس پژوهش عملي و انفرادي كه عملي هست امكانش هست ترم تابستونه گرفت؟ ترم تابستونه ترم آخرم هست

    1. باسلام درصورت ارائه دانشگاه بلهباسلام درصورت ارائه دانشگاه بله

  39. آیا درتابستان برای کارشناسی ارشد همه ی دروس ارائه می شود

      1. سلام پس چرا من ۶ واحد از اختیاری ها مونده آموزش میگه نمیشه

  40. سلام. من رشتم زبان و ادبیات انگلیسیه. وقتی با ترتیب پیش نیازها میرم جلو درس پروژه و کارورزی برای ترم تابستان میمونه آیا قبول میکنن این واحد رو تابستون بردارم و تا آخر شهریور نمرم رو میدن؟

  41. سلام. من رشتم زبان و ادبیات انگلیسیه. وقتی با ترتیب پیش نیازها میرم جلو درس پروژه و کارورزی برای ترم تابستان میمونه آیا قبول میکنن این واحد رو تابستون بردارم و تا آخر شهریور نمرم رو میدن؟

  42. سلام من شهریه م رو دیر پرداخت کردم، و استاد واسم غیبت رد کرده. میتونم شکایت کنم

  43. سلام و عرض خسته نباشید… واقعا فقط 8 واحد؟ یعنی هیچ تبصره و راهی نداره؟ مثلا من که معدلم بیست شده و معدل الف هستم نمیتونم بیشتر واحد بگیرم؟

  44. سلام من نتونستم انتخاب واحد کنم،ایا زمان حذف و اضافه میشه انتخاب واحد کنم، پول شهریه رو دادم ،فقط انتخاب واحد نکردم

    1. سلام
      پس از پایان مهلت انتخاب واحد ، معمولا فرصتی برای حذف و اضافه و ترمیم انتخاب واحد در نظر گرفته میشود تا علاوه بر اینکه دانشجویان بتوانند برنامه هفتگی خود را با حذف و اضافه کردن دروس تغییر دهند ، دانشجویانی که از انتخاب واحد جا مانده اند نیز بتوانند درس های مد نظر خود را اخذ کنند.

  45. سلام مشاور جان در چه صورتی میتوان ترم تابستانی را بیش از ۸ واحد انتخاب کرد ؟

      1. حتی اگه معدل ۱۷ ب بالا داشته باشیم باز نمیتونیم ۱۰ واحد بگیریم؟

  46. سلام تمام دروس در دانشگاه پیام نور مجازی برگزار میشه و حتما برای گرفتن لیسانس باید پایان نامه داشته باشیم یا به جای پایان نامه میتونیم چندترم مثلا به جای ۸ ترم ۱۰ ترم برداریم

    1. سلام. چنانچه در چارت رشته مد نظر شما عنوان پایان‌نامه ذکر شده باشد ملزم به ارائه پایان‌نامه هستید و نمیتوانید آن را با دروس دیگر جایگزین کنید. و در مورد تماما مجازی بودن دانشگاه پیام نور به این صورت نیست و تا حد زیادی به واحدی که در ان تحصیل می کنید و رشته مورد نظر بستگی دارد.

  47. سلام.ببخشید آخرین مهلت پرداخت شهریه متغیر دانشگاه پیام نور تهران جنوب برای ترم تابستان کی هست؟با تشکر

    1. سلام وقت بخیر این مورد را باید از آموزش دانشگاه پیگیری کنید

  48. سلام ببخشید چرا نمره میان ترم درترم تابستان مشاهده نمیشه ونمرات درسای ترم قبل رو نشون میده

  49. تا چه زمانی مهلت برای ثبت نمره معرفی به استاد هست استادم مثل تلفن سکه ای هاست زورش می شه اصلا با آدم حرف بزنه منم ولش کرد هرچه بادا باد

  50. سلام وقتتون بخیر من پایان نامه م رو تمدید کردم و موقع انتخاب واحد سیستم ازم شهریه ثابت نخواست برگه انتخاب واحد رو هم که نگاه میکنم نوشته پایان نامه ادامه دار اما تعداد انتخاب واحد رو صفر نوشته. میشه راهنمایی فرمایید چرا اینجوریه؟ خیلی نگرانم. ممنون

    1. سلام وقت بخیر
      زمانیکه یک ترم پایان نامه رو اخذ کردید و موفق نشدید دفاع کنید، باید انتخاب واحد مجدد برای پایان نامه داشته باشید یعنی حالت پایان نامه ادامه دار
      و طبق آیین نامه های ارشد باید نصف شهریه ثابت را در ترم هایی که پایان نامه را مجددا اخذ می کنید واریز نمایید.

  51. سلام
    اگه ترم تابستان ثبت نام نکنیم(شهریه ثابتُ واریز نکنیم) مشکلی بوجود میاد؟؟؟؟

  52. سلام. خسته نباشید؛
    در ترم تابستان پيام نور، میتونم 4 واحد بردارم؟ یا حداقلی وجود داره؟

  53. سلام وقتتون بخیر، چه دانشگاه هایی میتونن ترم تابستان دانشگاه پیام نور بردارن؟؟

  54. سلام ببخشید من ترم 4 را تموم کردم مهر 1400 ترم 5 را شروع میکنم…
    می تونم ترم تابستونه بگیرم؟؟

  55. سلام ترم تابستان امسال ۴ تا درس عمومی دادن همه رو میگن برا پاییز انشا الله بخاطر یه درس باید یه ترم عقب بیفتیم چون ارائه نشده معرفی به استادم نمیدن اصلا به فکر دانشجوی بدبخت نیستن با این برنامه ریزیشون

    1. سلام وقتتون بخیر من پایان نامه م رو تمدید کردم و موقع انتخاب واحد سیستم ازم شهریه ثابت نخواست برگه انتخاب واحد رو هم که نگاه میکنم نوشته پایان نامه ادامه دار اما تعداد انتخاب واحد رو صفر نوشته. میشه راهنمایی فرمایید چرا اینجوریه؟ خیلی نگرانم. ممنون

      1. سلام زمانیکه یک ترم پایان نامه رو اخذ کردید و موفق نشدید دفاع کنید، باید انتخاب واحد مجدد برای پایان نامه داشته باشید یعنی حالت پایان نامه ادامه دار
        و طبق آیین نامه های ارشد باید نصف شهریه ثابت را در ترم هایی که پایان نامه را مجددا اخذ می کنید واریز نمایید.

  56. سلام من ترم تابستان دانشگاه فنی و حرفه‌ای انتخاب واحد کردم ولی هنوز هزینه رو واریز نکردم الان منصرف شدم نمیخوام ترم تابستان بگیرم به نظرتون هزینه ترم تابستان رو واریز نکنم ترم واسم حذف میشه یا مشکل دیگه به وجود میاد؟

  57. سلام
    نامه مهمانی ترم تابستان از دانشگاهم که دولتی هست برای پیام نور گرفتم کجا باید بارگذاری کنم؟

  58. سلام ببخشیدمن ۶واحدترم تابستان گرفتم هزینش شد۱۱۲تومان ایا همین مقدار کافیه یابعدا دوباره هزینه میخان؟

    1. باسلام باید شهریه متغیراین ۶واحدنیزبپردازید.

  59. سلام
    از کجا میشه لیست واحدهای ارایه شده مراکز پیام نور (غیر از مرکزی که خودم دانشجوی اونجام) رو پیدا کنم؟
    تشکر

  60. سلام وقت بخیر
    برای ترم تابستانی من تنها دو درس ارایه شده که جز دروس اختیاریه، تو گزینه انتخاب درس هم که می زنم غیرفعاله یعنی هیچی نمیاره. الان من دیگه نمی تونم دروس تابستانی را بگیرم؟

  61. سلام من تابستان فارغ‌التحصیل میشم اما الان که اومدم انتخاب واحد کنم واحد دانشگاهی بنده درس عملی ورزش ارائه نداده .اگه تو یک استان دیگه این درس ارائه بشه چطور میتونم بگیرم و آیا اصولاً درخواست میهمان برای یک درس داده میشه؟
    برای ۱ واحد باید یک ترم بمونم؟؟؟؟

  62. با سلام ، چرا دروس ارائه شده برای من بقیه بچها متفاوته؟؟؟ با وجود شرایط یکسان !!

  63. باسلام واسه ترم تابستان دروس نظری عملی ارائه میشه ترم اخرمه شش واحدم مونده

  64. سلام ایا برای ترم تابستان حتما باید مثل ترم های دیگه دروس معارف برداشت؟

    1. سلام متوجه منظور سوال شما نشدم مجدد دقیق تر مطرح بفرمایید.

      1. سلام ترم تابستان امسال ۴ تا درس عمومی دادن همه رو میگن برا پاییز انشا الله بخاطر یه درس باید یه ترم عقب بیفتیم چون ارائه نشده معرفی به استادم نمیدن اصلا به فکر دانشجوی بدبخت نیستن با این برنامه ریزیشون

  65. کاش دانشگاه ی ذره نظرات و خواسته های دانشجو براش مهم بود

  66. سلام، ببخشید من هزینه مشاوره رو دادم و رزرو شد ولی هنوز با من تماس نگرفتن. شماره ای هم نبود که من تماس بگیرم.
    و اینکه آیا دروس تخصصی ادبیات هم برای ترم تابستان برای دانشجویان مهمان، ارائه میشه؟
    ممنونم

    1. سلام وقت بخیر
      شماره تماس های پشتیبانی داخل بسته ها هست
      حتما پیگیری کنید
      احتمالا شماره همراه تونو اشتباه وارد کردید

  67. من 12واحد برای فارغ التحصیلی مانده که دو درس 1واحدی کارورزی و یک 2 واحدی (نظری و عملی) درس پزشکی قانونی نیز جزو واحدهای مانده است من علا” چطور می تونم ترم تابستان فارغ التحصیل بشوم.
    باتشکر

  68. سلام برای تابستون امکانش هست درس متون تخصصی ۲ رو بگذرونیم؟

      1. سلام خسته نباشید. فقط دروس عمومی رو میشه ترم تابستون گرفت یا همه ی دروس

  69. سلام آیا سمینار آموزش محور دوره کارشناسی ارشد در ترم تابستان ارائه می شود؟

    1. سلام بله بعضی از دانشگاه ها در تابستان هم این رشته را ارائه می دهند

  70. سلام من شش واحدم کلا مونده نظری عملیه میتونم تابستان بردارم ارائه میشه

  71. سلام وخسته نباشید من کلا شش واحدم مونده رشته ی روانشناسی هستم که دروسم نظری عملی هستن ترم اخرمه کلا شش واحدم مونده ایادر ترم تابستان ارائه میشه

  72. سلام ببخشید برای ترم تابستان میشه درسی که پیش نیاز داره رو با پیش نیازش با هم برداریم
    چون من این ترم پیش نیازشو افتادم برای همین می پرسم ممنون میشم اگر زود پاسخ دهید

  73. سلام
    من 8واحد دیگه دارم تا لیسانس
    دو واحد عملی روش تدریس ریاضیات وچهار واحد معارف فرهنگ تمدن اندیشه 2 ودو وواحدنظری روانشناسی سلامت
    رشته علوم تربیتی هستم
    آیا تابستان ارائه نمبشه؟

    1. سلام چارت واحد های تابستانی دانشگاه را باید مطالعه بفرمایید.

  74. سلام
    من دانشجوی پیام نور هستم ترم اول و دوم انتخاب واحد انجام دادم و شهریه رو کامل پرداخت کردم ولی الان میام داخل سایت تو ردیف سوم نوشته هنوز ثبت نام نکرده اید وقتی روش کلیک میکنم نوشته ترم تابستان، اگه ثبت نام نکنم مشکلی پیش میاد؟؟خواهش میکنم جواب بدید خیلی استرس دارم

    1. سلام
      مشکلات سیستمی دانشگاهی را کارشناس گروه رشته شما باید رفع کند

  75. با سلام
    شرایط لازم برای اخذ ورزش۱ یا تربیت بدنی در تابستان پیام نور چیه

    1. سلام توروخدا ترم تابستون دروس عملی رو هم بزارید بخاطر ۲واحد نمونیم تا مهر تموم کنیم دیگ ک شرایط کرونایی چ فرقی داره

  76. سلام و ادب ببخشید من کلا 7 واحد مونده برای تابستون تا فارغ التحصیل بشم ولی دو تا از درس ها آیین دادرسی مدنی 3 و داوری بین المللی هست که آ.د.م3پیش نیاز درس داوری هست ؛ آیا میتونم به عنوان ترم اخر بدون رعایت پیش نیاز این دو درس رو در تابستون بردارم ؟

    1. سلام. بستگی به لیست تابستانی دانشگاه شما دارد. با آموزش هماهنگ شوید.

    1. وقتی که شما شروع به تحصیل میکنین هر درسی رو که بخواین میتونین بردارین ولی خود دانشگاه با توجه به پیشنیاز ها و موارد دیگه یه چارت بهتون میده ینی(برنامه ریزی برای اینکه توی هر ترم چه درسایی رو بردا رین) الان اینکه میگن دروس نیمسال 6 به بالا ینی اینکه دروسی که توی چارت درسیتون مربوط به ترم های 6 و 7 و 8 و 9 باشه

  77. سلام من ترم اخر نتونستم دو درس نظری که با هم پنج واحد رو پاس کنم اگه معرفی به استاد بگیرم در صورتی که دانشگاه یک استاد رو معرفی کنه واسه اون درسا دانشجو میتونه درخواست ارایه با یک استا د دیگه ای رو بده؟
    لطفا راهنمایی کنید

  78. با سلام لطفاً بگید اجازه بدن پایان نامه رو ترم تابستان برداریم

  79. سلام
    در ترم تابستان همه دروس کارشناسی ارشد ارائه میشه یا نه و اینکه میشه پایان نامه رو تابستون برداشت؟

    1. سلام
      خیر فقط یکسری از دروس مورد تایید دانشگاه ارائه میشود.

  80. سلام من هم موافقم . امیدوارم دوازده واحد بشه ترم تابستان

  81. سلام .با توجه به شیوع کرونا و برگزاری همه درس ها چه عملی و چه نظری به صورت مجازی دیگه دلیلی نیست که واحد عملی رو در ترم تابستون ارائه ندن لطفا واحد عملی رو هم ارائه بدن واینکه سقف انتخاب واحد در ترم تابستان رو هم بالاتر حداقل تا ۲۰ واحد بذارن چون فرقی با بقیه ترم ها نداره بامجازی بودن کلاس ها مخصوصا برای کسانی که ترم آخر هستن این موقعیت بهتری میشه براشون که زودتر تموم کنن . باتشکر

    1. سلام. خواهش میکنم واحد عملی هم امسال ارائه بدین اخه من فقط ۱ واحد عملی دارم سخته ک ی ترم عقب بمونم.

    1. سلام این مورد به دانشگاه مورد نظر وابسته است.

  82. باسلام وعرض خسته نباشیدبه خاطر شرایط کرونا ومجازی بودن کاش سقف انتخاب واحد تغییرمیکرد
    وما میتوانستیم واحدبیشتر انتخاب کنیم

  83. سلام… کاش بشه مثل ترمای عادی ترم تابستون برگزار می‌شداگه بشه تابستون تموم میکردم 😢😢… حالا باز 12 واحدم بذارن خوبه برا ترم آخرمون سبک میشیم 😞

    1. سلام علیکم ببخشید آیا ترم تابستان جزء ترم تحصیل محسوب میشود یعنی من الان ترم دو هستم ایا ترم تابستون بخونم برای من ترم 3 به حساب میاد یا خیر ؟

      جواب بدین ممنون میشم

      1. ترم تابستان جزو سنوات تحصیلی نیست و جهت پیش بردن و سبک شدن دروس دانشگاهی و اتمام به موقع تر است .

      1. سلام. خواهش میکنم واحد عملی هم امسال ارائه بدین اخه من فقط ۱ واحد عملی دارم سخته ک ی ترم عقب بمونم.

  84. با درود خدمت شما
    برای انتخاب پایان نامه چه مراحلی باید طی شود ، س
    پاس گزارم کارشناسی ارشد
    ahmad gordini@jmail.com

  85. باسلام.امیدوارم که مسئولین محترم دانشگاه پیام نور بادرخواسته دانشجوها برای انتخاب 12واحد در ترم تابستان موافقت کنند

  86. سلام و رحمت الله
    در ترم تابستان همه درس ها رو ارائه بدهند، حداقل بگذارند دانشجو ۱۰ واحد انتخاب کند.
    حال هر چه بود، دروس عمومی ،اختیاری، عملی

  87. سلام و رحمت الله
    در ترم تابستان همه درس ها رو ارائه بدهند، حداقل بگذارند دانشجو ۱۰ واحد انتخاب کند.
    حال هر چه بود، دروس عمومی ،اختیاری، عملی

  88. میخواستم بدونم کسی که ترم تابستون رو گذرونده برای اینکه ترم بعدش ۲۴واحد برداره معدل ترم تابستان ملاکه یا ترم قبل ترش؟

      1. ببخشین یعنی تابستان معیار میشه برا انتخاب واحد ترم پاییز

        1. سلام
          خیر . ترم تابستان حداکثر 8 واحد معمولا عمومی

  89. سلام
    تورو خدا این امکان وبزارید که درس عملی هم بشه ترم تابستون برداشت الان که تو این ترما همین کارو انجام میدیم خب تابستونم عملی برداریم من فقط شش واحد مونده واسه دو واحد عملی باید یه ترم دیگه صبر کنم😭😭😭

  90. سلام وقت بخیر لطفاً یه کاری کنید به مسولین بگیدترم تابستان دروس ترم7هم بدون منبع وازمایشگاه برای رشته شیمی ارائه بشه این سنگ روازجلوی پامون بردارید

  91. سلام وقت بخیر
    فقط دوتادرس مونده تالیسانسم بگیرم،ازمایشگاه شیمی معدنی2وشیمی معدنی 3که بدون منبع هست،ازمون ارشدهم ثبت‌نام کرد،توروخدابه این مسولین بگیددروس بدون منبع وازمایشگاه که واحدعملی هست ترم تابستان ارائه بشه،این دوسنگ روازجلوبرداریدلطفا،خوبه وقتی آدم شوق ادامه تحصیل داره مانعی سرراهش نباشه ،شمایی که بجای ماتصیم میگیرید بخاطرخداموانع روبردارید

  92. بسم الله درتابستان سال۱۴۰۰اگه ترم تابستانی مثل دانشگاه ازداد میشه ۱۲واحد انتخاب کرد خیلی خوب میشه کمک بزرگی درحق دانشجویانی پیام نور میشه همکاری بکنید دانشجوربتوانند۱۲واحد بگیره پیام نور اجرابشه ممنون متشکریم

    1. سلام.باید با دانشگاه صحبت شود و درخواست را به دانشگاه بدهید و از انجا پیگیری کنید.

      1. سلام منم موافقم با این شرایط بیماری کرونا ۱۲ واحد بشه ترم تابستان خیلی خوب میشه

          1. سلام منم موافقم و امیدوارم بشه دوازده واحد ترم تابستان

          2. سلام من هم موافقم . امیدوارم دوازده واحد بشه ترم تابستان

          3. فایده نداره دوستان میگن این قانون وزارتیه. به مسئله دانشجوا گوش نمیکنن…
            کارخودشونو با وضع یه سری قوانین مندراوردی انجام میدن۳

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید