نحوه و شرایط تسویه حساب دانشگاه پیام نور و مدارک مورد نیاز + فرم درخواست تسویه

نحوه و شرایط تسویه حساب دانشگاه پیام نور و مدارک مورد نیاز + فرم درخواست تسویه

دانشجویان برای انجام مراحل فراغت از تحصیل و دریافت گواهی موقت از دانشگاه پیام نور، باید ابتدا مراحل تسویه حساب دانشگاه پیام نور را انجام دهند، سپس با ارائه مدارک لازم و تایید از سوی دانشگاه، گواهی موقت خود را دریافت کنند.

دانشجویان برای انجام تسویه حساب باید از نحوه و شرایط این کار اطلاع داشته باشند. لذا در این مقاله، تسویه حساب دانشگاه پیام نور و فرم آن و به همراه نحوه دریافت گواهی موقت دانشگاه پیام نور را توضیح داده ایم.

سایت تسویه حساب دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور، یکی از دانشگاه های شهریه پرداز است و محصلین آن باید مبالغ مشخصی را به عنوان شهریه برای تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی و نیز مبالغی را تحت عنوان شهریه برای هر ترم تحصیلی پرداخت نمایند.

دانشجویان دانشگاه پیام نور، برای محاسبه شهریه هر ترم تحصیلی خود باید به سایت پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور که همان سامانه گلستان پیام نور می باشد، مراجعه کرده و مراحل پرداخت شهریه را به صورت الکترونیک (اینترنتی) انجام دهند.

در دانشگاه پیام نور هم به مانند سایر دانشگاه های شهریه پرداز، دانشجویانی که تعداد واحدهای هر ترم دانشگاه پیام نور را با موفقیت گذرانده باشند و در حال اتمام دوره تحصیلی خود باشند، برای انجام مراحل فارغ التحصیلی و دریافت مدرک دانشگاه، باید نسبت به تسویه حساب دانشگاه پیام نور اقدام نمایند.

تسویه حساب به این منظور انجام می شود که دانشجویان بابت شهریه ترم های تحصیلی خود و همچنین بابت استفاده از امکانات رفاهی و آموزشی دانشگاه پیام نور، بدهی به دانشگاه نداشته باشند. تا زمانی که مراحل تسویه حساب توسط دانشجویان به صورت کامل انجام نشده باشد، دانشجو نمی تواند سایر مراحل فارغ التحصیلی را انجام دهد.

تسویه حساب دانشگاه پیام نور نیز مانند پرداخت شهریه هر نیمسال تحصیلی این دانشگاه، در سایت گلستان پیام نور به نشانی رسمی reg.pnu.ac.ir انجام می شود.

سامانه گلستان پیام نور، به منظور ارائه خدمات اینترنتی به دانشجویان دانشگاه پیام نور از جمله انتخاب واحد دانشگاه پیام نور، پرداخت شهریه، اضافه و حذف واحد و … ایجاد شده است. در ادامه نیز یا سایر کاربرد های سامانه گلستان پیام نور آشنا خواهیم شد.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

ویژگی های سایت گلستان دانشگاه پیام نور

در سایت گلستان پیام نور به نشانی اینترنتی reg.pnu.ac.ir علاوه بر تسویه حساب، دانشجویان می توانند تمامی امور آموزشی خود از جمله انتخاب واحد، حذف و اضافه، درخواست انتقالی، درخواست مرخصی تحصیلی، مشاهده تقویم آموزشی دانشگاه در هر ترم تحصیلی و سایر امورات دانشجویی و اداری خود را انجام دهند.

سایت تسویه حساب دانشگاه پیام نور

نحوه تسویه حساب در دانشگاه پیام نور

نحوه پرداخت شهریه در دانشگاه پیام نور به صورت اینترنتی و از طریق سامانه گلستان انجام می شود. همچنین فرآیند فارغ التحصیلی نیز در این سامانه انجام می گیرد.

پونزدر این قسمت از مقاله نحوه تسویه حساب دانشگاه پیام نور را ارائه خواهیم داد، که به شرح زیر می باشد:

در گام نخست، دانشجویان باید به سایت گلستان پیام نور به نشانی رسمی reg.pnu.ac.ir وارد شوند.

در مرحله دوم، در صفحه باز شده باید بر روی گزینه ورود به سیستم کلیک کنند.

در گام سوم، در این صفحه باید شناسه کاربری (همان شماره دانشجویی) و گذرواژه خود را وارد نموده و وارد پرتال گلستان خود شوند.

در گام چهارم، در مرحله از منوی آموزش، باید بر روی گزینه شهریه کلیک کرده و سپس با کلیک بر روی گزینه پرداخت های الکترونیکی دانشجو، می توانید تسویه حساب شهریه خود را انجام دهید.

در گام آخر، مبلغ بدهی به همراه جزئیات بدهی دانشجویان نمایش داده می شود که پس از مشاهده میزان بدهی می توانند نسبت به پرداخت آن و تسویه حساب دانشگاه پیام نور اقدام نمایید.

مدارک و مراحل فارغ التحصیلی پیام نور

دانشجویان دانشگاه پیام نور برای فارغ التحصیلی، باید مدارک لازم را تهیه و مراحل مربوطه را انجام دهند که ما در این بخش از مقاله، به بررسی مراحل و مدارک مربوطه می پردازیم.

دانشجویان دانشگاه پیام نور بعد از آنکه همه نمرات آنها در سیستم گلستان ثبت شد، می توانند به کارشناس رشته خود مراجعه کرده و با تحویل مدارک لازم، نسبت به انجام مراحل فارغ التحصیلی اقدام کنند.

دانشجویانی که تمامی واحدهای درسی دانشگاه پیام نور که یک دانشگاه شهریه پرداز بوده را در یک مقطع تحصیلی گذرانده باشند، می توانند با ارائه درخواست فارغ التحصیلی به دانشگاه، ارائه مدارک لازم برای فارغ التحصیلی و پرداخت هزینه های مربوطه، فرآیند فراغت از تحصیل خود را انجام دهند.

پس از انجام مراحل ذکر شده جهت فارغ التحصیلی دانشگاه پیام نور و تایید مدارک و درخواست توسط دانشگاه، گواهی موقت پایان تحصیلات برای دانشجویان با شماره دانشجویی دانشگاه پیام نور صادر می گردد.

در روند فارغ التحصیلی دانشگاه پیام نور، از دانشجویان خواسته می شود تا یک سری از مدارک لازم را تکمیل نموده و به دانشگاه به صورت آنلاین و حضوری ارائه دهند.

پونزدر این قسمت از مقاله به مدارک لازم برای فارغ التحصیلی دانشگاه پیام نور می پردازیم که به شرح زیر می باشد:

  • ارائه اصل کارت دانشجویی و ارائه اصل و دو برگ کپی از مدارک پایه
  • ارائه تاییدیه تحصیلی و ریز نمرات تایید شده توسط دانشگاه پیام نور
  • دو سری کپی از پشت و روی کارت ملی و تمامی صفحات شناسنامه
  • شش قطعه عکس 4*3 پشت نویسی شده یعنی (نام و نام خانوادگی دانشجو پشت عکس نوشته شده باشد.)
  • واریز فیش 60 هزار تومانی بابت صدور گواهی موقت و دانشنامه به شماره حساب 2178609001007 بانک ملی به نام دانشگاه پیام نور
  • ارائه یک تمبر 1000 تومانی هنگام مراجعه به اداره فارغ التحصیلان جهت صدور مدرک

مدارک و مراحل فارغ التحصیلی پیام نور

نحوه دریافت گواهی موقت دانشگاه پیام نور

تحصیل در رشته های با کنکور و بدون کنکور دانشگاه پیام نور، مستلزم پرداخت شهریه بوده و دانشجویانی که درحال تحصیل در این دانشگاه می باشند، پس از پایان ترم تحصیلی اشان و برای دریافت مدرک تحصیلی دوره مورد نظر، باید بدهی خود را با واحدهای مختلف دانشگاه تسویه نمایند.

تسویه حساب مقاطع مختلف (کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای) دانشگاه پیام نور در سایت تسویه حساب دانشگاه پیام نور یعنی همان سامانه گلستان انجام می شود و جزئیات مربوط به بدهی دانشجویان در پایان دوره تحصیلی اشان در این سامانه درج می شود.

اولین مرحله در فرآیند فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور، تسویه حساب می باشد و پس از تکمیل آن دانشجویان می توانند سایر مراحل فارغ التحصیلی را طی کنند.

دانشجویانی که تسویه حساب دانشگاه پیام نور را انجام دادند، می توانند برای دریافت گواهی موقت تحصیلی خود اقدام کنند. گواهی موقت نشان دهنده این است که دانشجو دروس ارائه شده در دوره تحصیلی مورد نظر را با موفقیت گذرانده و مشکلی برای فارغ التحصیل شدن او وجود ندارد.

در سایت گلستان پس از ورود به پرتال گلستان دانشگاه پیام نور، دانشجویان می توانند مدارک لازم برای دریافت گواهی موقت را مشاهده کرده و پس از ارائه مدارک خواسته شده به دانشگاه، گواهی موقت دانشگاه پیام نور را دریافت نمایند.

معمولا مدرک تحصیلی دانشجویان مدتی پس از دریافت گواهی موقت آماده می شود و دانشجویانی که می خواهند مدرک خود را استعلام نمایند، باید به سامانه استعلام مدرک تحصیلی estelam.msrt.ir مراجعه کنند.

نحوه دریافت گواهی موقت دانشگاه پیام نور

در پایان

در این مقاله از مرکز مشاوره آویژه، به نحوه تسویه حساب مراحل و مدارک مورد نیاز جهت فارغ التحصیلی و نحوه دریافت گواهی موقت از دانشگاه پیام نور پرداختیم و به طور جامع و مفید مورد ارزیابی قرار دادیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص و مشاوره در همه زمینه های آموزشی، می توانید با کارشناسان زبده و کاربلد مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید. کافیست با شماره ۰۲۱۶۲۹۹۹۰۶۶ مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

سوال علامتسایت تسویه حساب دانشگاه پیام نور کدام است؟

سایت تسویه حساب دانشگاه پیام نور و آدرس آن به همراه نحوه تسویه حساب در این مقاله به طور کامل توضیح داده شده.

سوال علامتچه مدارکی جهت فارغ التحصیلی دانشگاه پیام نور مورد نیاز است؟

در روند فارغ التحصیلی دانشگاه پیام نور، از دانشجویان خواسته می شود تا یک سری از مدارک لازم را تکمیل و ارائه دهند که در این مقاله به شرح کامل آن پرداخته ایم.

سوال علامتدریافت گواهی موقت دانشگاه پیام نور چگونه است؟

دریافت گواهی موقت دانشگاه پیام نور پس از تسویه حساب دانشگاه پیام نور انجام می شود که نحوه دریافت این گواهی در این مقاله توضیح داده شده است.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

نحوه و شرایط تسویه حساب دانشگاه پیام نور و مدارک مورد نیاز + فرم درخواست تسویه

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید