نحوه درج حق خروج از کشور همسر در شروط ضمن عقد 1402

نحوه درج حق خروج از کشور همسر در شروط ضمن عقد 1401

افرادی که قصد اقدام برای دریافت گذرنامه خود را داشته باشند، در ابتدا بهتر است تا با مدارک مورد نیاز برای این امر آشنایی کافی داشته باشند.

به طور کلی مدارک لازم برای اخذ گذرنامه برای تمامی اتباع ایرانی یکسان بوده و به جز چند مورد تفاوتی میان افراد مختلف برای این منظور وجود ندارد.

تنها افرادی که طبق قانون ملزم به ارائه مدارکی نظیر اجازه نامه از سوی همسر یا سرپرست قانونی خود هستند، بانوان متاهل و دختران زیر 18 سال هستند.

منظور از اجازه نامه، برگه ای است که طبق آن مرد برای خروج از کشور و انجام سفر همسر خود، موافقت خود را اعلام می دارد. ارائه این برگه برای تمامی خانم ها بعد از توافق محضری ازدواج خود ضروری بوده و این افراد چنانچه قصد کسب اجازه در این مورد از همسر خود را نداشته باشند، ملزم به قید حق خروج از کشور در شرایط عقد خود هستند.

از شما دعوت می کنیم در ادامه مطلب، مرکز مشاوره آویژه را همراهی کنید تا به بررسی نحوه درج حق خروج از کشور همسر در شروط ضمن عقد در سال 1402 را مورد بررسی قرار دهیم.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

شروط ضمن عقد چیست؟

مواردی که پیش از جاری شدن و ابراز موافقت کلامی طرفین به صورت کتبی مورد موافقت قرار می گیرند، علاوه بر شروط معمول، شامل شرایط مختلفی می شود که به طور کلی به آن ها، شروط ضمن عقد گفته می شود.

شرایطی که در این مواقع در عقدنامه اضافه می شوند، بر اساس توافق کامل طرفین بوده و در صورتی قانون از آن حمایت می‌کند که موارد مطرح شده مخالفتی با اصل قرارداد، یعنی چیزی که طرفین عقد برای رسیدن به آن قرارداد بسته اند، نداشته باشد.

چه خانم هایی برای خروج از کشور به اجازه همسر نیاز دارند؟

طبق قانون، بانوان از ابتدای عقد محضری، چنانچه از همسر خود در حین عقد اجازه خروج از کشور را نگرفته باشند، برای خروج از کشور ملزم به ارائه برگه رضایت همسر خود خواهند بود.

این مسئله در حال حاضر به عنوان یک قاعده کلی شناخته شده و صرفا در چند مورد دستخوش تغییر قرار می گیرد که مربوط به دریافت وکالتنامه بعد از ازدواج توسط همسر می شود.

در حال حاضر خروج از کشور خانم های متاهل، دختران مجرد زیر 18سال و بازنشستگان دستگاه های نظامی، مشروط به ارائه برگه رضایت از محل خدمت، همسر و یا سرپرست قانونی خود می باشد.

چه خانم هایی برای خروج از کشور به اجازه همسر نیاز دارند؟

نحوه درج حق خروج از کشور همسر در شروط عقد

بانوان بعد از ازدواج ممکن است بنا بر دلایلی از جمله زندگی کردن اکثریت خانواده در خارج از کشور، لزوم مراجعه به مراکز درمانی خارجی به توصیه پزشکان، انجام امور اداری و یا حتی مسابقات ورزشی قصد سفر به خارج از ایران را داشته باشند.

در این مواقع فرد مورد نظر چنانچه در میان شروط حین عقد خود اجازه خروج از کشور را درج کرده باشد، نیازی به دریافت برگه رضایت نبوده و وی می تواند به صورت مستقل، اقدام به دریافت گذرنامه نماید.

از مهم‌ترین شروط مطرح شده حین عقد، می توان به شرط طلاق، حق تحصیل، حق اشتغال، حق خروج از کشور، حق حضانت فرزندان و حق تعیین مسکن اشاره کرد.

البته باید اشاره کنیم، ثبت کتبی اجازه خروج همسر در عقدنامه برای خروج زن کافی نبوده و این اجازه می بایست به شکل وکالتنامه نیز توسط همسر او به صورت رسمی ثبت شود.

این وکالت نامه در واقع به خانم این امکان را می دهد تا با مراجعه به پلیس +10، بدون نیاز به اجازه همسر خود، بخش مربوط به اجازه شوهر را در فرم‌های درخواست گذرنامه پر کند.

توصیه می شود در این موارد وکالت مذکور را بلاعزل تنظیم کنید؛ چرا که سایر وکالتنامه ها دارای مدت اعتبار مشخصی هستند (عمدتا پنج ساله) و شما با پایان این زمان ملزم به مراجعه مجدد به دفترخانه به همراه همسر خود خواهید بود.

به همین دلیل خانم هایی که قصد گرفتن اجازه خروج از کشور از همسر خود را دارند، می بایست بعد از ذکر این شرط حین عقد در ادامه یک وکالت نامه نیز در این مورد از همسر خود برای خروج از کشور دریافت نمایند.

البته چنانچه شما این شرط را در ضمن عقد خود هم نیاورده باشید، می توانید با دریافت وکالتنامه رسمی اجازه خروج از کشور را دریافت کنید.

نحوه درج حق خروج از کشور همسر در شروط عقد

آیا زنان مطلقه برای خروج از کشور به اجازه نیاز دارند؟

بانوان مطلقه به دلیل اینکه بعد از طلاق قانونا تحت تکلف و دین کسی نیستند، طبق قانون این امکان را دارند تا با دریافت گذرنامه از کشور خارج شوند. در این مورد نیازی به اجازه ی شوهر نبوده و صرف ارائه طلاق نامه فرد برای اداره گذرنامه کافی خواهد بود.

بطور کلی برخی شرایط وجود دارد که با توجه به آنها، بانوان متاهل از دریافت اجازه خروج از کشور توسط همسرشان معاف خواهند شد. برای کسب اطلاع از این شرایط، پیشنهاد می کنیم مقاله شرایط خروج از کشور زنان متاهل بدون رضایت همسر در سال ۱۴۰۲ را مطالعه بفرمایید.

اجازه خروج از کشور و عقد موقت

طبق قانون، اجازه خروج از کشور برای زنانی که در ازدواج موقت به سر می برند، نیاز نبوده و این افراد می توانند بدون اطلاع همسر خود اقدام به خروج از کشور نمایند. البته در مقابل شوهر نیز به جز پرداخت مهریه، تعهدی به تامین نفقه وی ندارد.

اجازه خروج از کشور و عقد موقت

سخن آخر

یکی از مهمترین دغدغه‌های خانم های متاهل در ارتباط با خروج از کشور، نیاز به اخذ اجازه همسر برای دریافت گذرنامه است.

بانوان می توانند برای در اختیار داشتن حق خروج از کشور، با اخذ اجازه از همسر خود در شرایط حین عقد، بدون نیاز به برگه رضایت اقدام به اخذ پاسپورت از اداره گذرنامه نمایند.

البته برای تکمیل این مراحل همسر خانم در ادامه باید وکالت نامه ای رسمی نیز برای خروج از کشور به او اعطا نماید، که اطلاعات مربوط به آن در مقاله فوق ارائه شد.

سوالات متداول

سوال علامتدرج حق خروج از کشور همسر در شروط ضمن عقد به چه صورت امکان پذیر است؟

این افراد می بایست به صورت کتبی اجازه خروج از کشور خود را در زمان عقد ذکر نموده و سپس با مراجعه به دفترخانه، یک وکالتنامه رسمی در این زمینه دریافت نمایند.

سوال علامتچه خانم هایی برای خروج از کشور به اجازه همسر یا سرپرست قانونی خود نیاز دارند؟

خانم های متاهل و دختران مجرد زیر 18سال

سوال علامتآیا زنان مطلقه برای خروج از کشور به اجازه نیاز دارند؟

خیر، این افراد با ارائه طلاق نامه خود می توانند مجوز خروج از کشور خود را دریافت نمایند.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

نحوه درج حق خروج از کشور همسر در شروط ضمن عقد 1402

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 2 نظر:
  1. ایا زنی که حق طلاق را از شوهر خود بر عهده دارد میتواند بدون اجازه شوهرش مسافرت کند یا باز اجازه شوهرش لازم است

    1. با سلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید