سیر تا پیاز رشته نجوم از شرایط تحصیل تا آینده شغلی و بازار کار آن

رشته نجوم

به بیان ساده رشته دانشگاهی نجوم یا اخترشناسی، به بررسی موقعیت، حرکت و ویژگی‌های فیزیکی پدیده‌های آسمانی از جمله، ستاره‌ها، سیاره‌ها، کهکشان‌ها و … می پردازد.

دروس این رشته عموما با دروس فیزیک، شیمی و ریاضی ارتباط نزدیکی داشته و به فردی که به صورت تخصصی در حوزه نجوم فعالیت داشته باشد، منجم یا اخترشناس گفته می شود.

منجم یا اخترشناس به فردی گفته می شود که بر روی اجرام آسمانی مانند ستارگان، سیارات و کهکشان‌ها مطالعه می کند

برای ورود به رشته نجوم باید در چه رشته ای تحصیل کنیم؟

لازم به ذکر است در حال حاضر تحصیل رشته نجوم صرفا برای داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد امکان پذیر می باشد. برای تحصیل این رشته، داوطلبان میتوانند در دوره دربیرستان در رشته‌ی ریاضی و فیزیك تحصیل کرده و بعد از ورود به دانشگاه و در مقطع کارشناسی ارشد گرایش‌هایی مانند اخترفیزیك، كیهان شناسی و … را انتخاب كنند.

بیشتر بخوانید: رشته هوا و فضا چیست؟

طبق قوانین جدید موسسات آموزش عالی كشور داوطلبان با هر مدرک کارشناسی قادر خواهند بود تا نسبت به تحصیل رشته نجوم در مقطع کارشناسی ارشد اقدام نمایند. چنانچه دروس گذرانده شده در مقطع کارشناسی داوطلبان با گرایش این افراد در مقطع ارشد مغایرات زیادی داشته باشد باید دروس پیشنیازی را نیز بگذرانند.

لازم به ذکر است داوطلبان برای تحصیل در رشته نجوم باید پیش زمینه خوبی در زمینه زبان انگلیسی، برنامه نویسی و استدلال منطقی داشته باشند.

در حال حاضر رشته نجوم در مقطع کارشناسی در دانشگاه کشور ارائه نشده و علاقه‌مندان به این رشته باید در رشته فیزیک تحصیل کرده و در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در گرایش اخترفیزیک یا کیهان‌شناسی ادامه تحصیل دهند.

رشته نجوم

دانشگاه های ارائه دهنده رشته نجوم در ایران

رشته نجوم یا ستاره شناسی به دلیل نیاز به زیرساخت فراوان و حرفه ای در کشور ما تا حدود زیادی در فراموشی قرار گرفته است. جالب است بدانیم که از سال 89 تا امسال تنها سه پایان‌نامه با موضوعات مرتبط با اخترشناسی و علم نجوم در پایگاه ایران داک به ثبت رسیده و این موضوع نشان از غریبه ماندن این رشته در میان سایر رشته های دانشگاهی دارد.

دانشگاه بوعلی سینادانشگاه بین المللی امام خمینیدانشگاه بیرجند
دانشگاه تبریزدانشگاه زنجاندانشگاه تهران
دانشگاه سمناندانشگاه دامغاندانشگاه سیستان و بلوچستان
دانشگاه فردوسیدانشگاه قمدانشگاه شهید باهنر
دانشگاه الزهرادانشگاه گلستاندانشگاه گیلان
مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک مراغهدانشگاه مازندراندانشگاه خوارزمی
دانشگاه یزددانشگاه لرستان

برنامه درسی رشته نجوم در مقطع کارشناسی ارشد

تعداد کل واحدها : 32 واحد

دروس الزامی مشترک : 15 واحد

دروس تخصصی و اختیاری : 9 واحد

سمینار : 2 واحد

پایان نامه : 6 واحد

مهارت های مورد نیاز افراد در رشته نجوم

قدرت درک و استدلال منطقی رویدادها

توانایی کار با ایده های انتزاعی

صبر زیاد در انجام یک پروژه

توجه زیاد به جزئیات و داشتن دقت فراوان در مشاهدات

توانایی تهیه گزارشات علمی برای نشریات

مهارت در زمینه ریاضیات برای ارائه گزارش در مواردی نظیر احتمال جابجایی و حرکت ستاره ها، سیارات و …

داشتن روحیه کار تیمی

رشته نجوم

روش گردآوری اطلاعات و تحلیل داده در رشته نجوم

به طور کلی افراد با تحصیل در رشته نجوم به دنبال کنکاش، مشاهده و بررسی نظریه های مختلف هستند. عموم دروس این رشته در کشور ما بیشتر شامل مباحث تئوری شده و دروس عملی صرفا به مورادی مانند آشنایی با تلسکوپ و سایر ابزارآلات کیهان شناسی مربوط می شود.

گردآوری اطلاعات در رشته نجوم بر مبنای شناسایی تشعشات الکترومغناطیسی و تحلیل نور انجام می شود. امروزه در این زمینه آشکارسازهای نوترینو و نوترینو هایی که ازسوپرنواها ساطع می شوند کاربرد زیادی دارند و اطلاعات زیادی در مباحث اخترشناسی را در اختیارمان قرار می دهند.

وظایف فارغ التحصیلان رشته نجوم

  • تحلیل و بررسی دقیق تصاویر دریافتی از ماهواره‌ها
  • استفاده از تلسکوپ‌ها و تجهیزات ماهواره‌ای برای جمع‌آوری داده‌
  • آزمایش تئوری‌ها و تحلیل خروجی
  • استفاده از مدل‌های کامپیوتری برای شبیه سازی تئوری‌ها
  • تحلیل نتایج مشاهدات قبلی

بازارکار و آینده شغلی رشته نجوم

بازار کار رشته نجوم در کشور ما در بخش های مختلفی وجود داشته و عموما شامل امور آموزشی و تحقیقاتی می شود. فارغ التحصیلان رشته اخترشناسی یا نجوم معمولا کار خود را در سازمان های مربوط به حوزه های ستاره شناسی ، سیاره شناسی، فضانوردی، تحقیقات ماهواره ای و رصد خانه ها با انجام تحقیقات کوتاه مدت آغاز می کنند.

فرد با پایان تحصیلات خود می تواند در قالب یک دستیار ستاره شناس، همکاری خود را با دبیران مدارس و دانشگاه ها آغاز کرده و به شرکت در پروزه های تحقیقاتی و ارائه راهکارهایی جدید در این زمینه بپردازد.

همچنین فارغ التحصیلان این رشته پس از مقطع دکتری می توانند به عنوان هیات علمی در دانشگاه‌ها، رصدخانه‌هاي حرفه اي و پژوهشكده‌ هاي نجوم فعالیت نمایند.

رشته نجوم

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

سخن آخر

رشته نجوم یا ستاره شناسی یکی از گرایشات رشته فیزیک در دانشگاه محسوب می شود که در حال حاضر امکان تحصیل این رشته در مقطع کارشناسی وجود ندارد.

این رشته علم بررسی موقعیت، تغییرات، حرکت و ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی پدیده‌های آسمانی از جمله، ستاره‌ها، سیاره‌ها و … می باشد و عموما به بررسی تغییراتی می پردازد که منشأ آن‌ها در خارج از جو زمین قرار دارد.

دروس رشته نجوم د راکثر موارد با مباحث فیزیک، شیمی و ریاضی ارتباط نزدیکی دارد. در حال حاضر بازار کار رشته نجوم عموما شامل موارد تحقیقاتی و تدریس شده و فرد با اتمام دانشگاه می تواند کار خود را با انجام تحقیقات کوتاه مدت آغاز کند.

استخدام افراد تحت عنوان منجم معمولاً در سازمان‌های مربوط به حوزه‌های ستاره‌شناسی، سیاره شناسی، فضانوردی، تحقیقات ماهواره‌ای، رصدخانه‌ها صورت گرفته و فارغ التحصیلان این رشته پس از مقطع دکتری می‌توانند به عنوان هیئت‌علمی در دانشگاه ها ، رصدخانه‌های حرفه‌ای و پژوهشکده‌های نجوم فعالیت خود را آغاز کنند.

سوالات متداول

علامت سوالتحصیل رشته نجوم در دانشگاه های کشور در چه مقاطعی امکان پذیر است ؟

در حال حاضر تحصیل رشته نجوم یا ستاره شناسی در ایران صرفا در دوره تحصیلات تکمیلی امکان پذیر می باشد.

علامت سوالاز فرصت های شغلی فارغ التحصیلان رشته نجوم به چند مورد اشاره نمایید؟

همکاری در پروژه های تحقیقاتی با اساتید دانشگاه – تدریس – عضویت در هیئت علمی دانشکده های مختلف – استخدام به عنوان محقق و کیهان‌شناس در سازمان هایی تحقیقاتی و خدماتی.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

سیر تا پیاز رشته نجوم از شرایط تحصیل تا آینده شغلی و بازار کار آن

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 117 نظر:
  1. سلام وقت بخیر ، من الان کلاس هشتم هستم و از بچگی نجوم و ستاره شناسی رو خیلی دوست دارم اما وقتی با خونوادم در این مورد حرف میزنم احساس میکنن که حرفام مسخره هست ، واقعا نمیدونم چیکار بکنم . من به ریاضی از بچگیم خیلی علاقه دارم و الانم ریاضی و علومم ۲۰ هست
    . برام سواله که آیا میتونم تو این رشته موفق بشم ؟

    1. سلام جزایری هستم.بله شما میتوانید از طریق رشته ریاضی فیزیک در دیپلم و رشته فیزیک در کارشناسی در کارشناسی ارشد در گرایش نجوم ادامه تحصیل داشته باشید.

  2. سلام وقت همگى بخير
    من كلاس هشتمم و به نجوم و فضا علاقه ى خاصى دارم اما از خارج رفتنم مطمئن نيستم و مىترسم حقوق خوبى نداشته باشه و موفق نشم و ضايع شم 😮‍💨
    خانوادم ميگن بايد برى تجربى اما من رشته تجربى را دوست ندارم
    خيلى دوست دارم در ناسا كار كنم
    من نمره علومم ٢٠ هست و رياضى هم بين ١٩ تا بيست
    فكر ميكنيد ميتونم موفق بشم ؟؟ ميشه راهنماييم كنيد 😥🙏

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم بله میتوانید موفق شوید رشته ی خوب و خاصی است اما اگر دو دل هستید با مشاوران آویژه تماس بگیرید

  3. سلام وقت بخیر.
    من کارشناسی‌ارشد برق قدرت هستم.میتونم درس های گذرانده رو مطابقت بدم یا مستقیماً باید کنکور شرکت کنم و از نو دروس رو پاس کنم…درس های پیش نیاز و کتب مورد نیاز کنکور برای رشته نجوم و کیهان شناسی رو معرفی بفرمائید…

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم بله امکان معادلسازی و تطبیق دروس وجود دارد

  4. سلام من می‌خوام نجوم بخونم و برم ناسا چطور میتونم این کارو انجام بدم

    1. در حال حاضر تحصیل رشته نجوم صرفا برای داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد امکان پذیر می باشد. برای تحصیل این رشته، داوطلب میتونه د در دوره دربیرستان در رشته‌ی ریاضی و فیزیك تحصیل کرده و بعد از ورود به دانشگاه و در مقطع کارشناسی ارشد گرایش‌هایی مانند اخترفیزیك، كیهان شناسی و … را انتخاب کنه

  5. سلام من الان دانش آموز دوازدهمیم و رشته ام تجربیه آیا میتونم توی دانشگاه نجوم بخونم؟

    1. سلام در صورت قبولی در کنکور اول باید رشته فیزیک را در کارشناسی و در کارشناسی ارشد گرایش نجوم را انتخاب کنید.

  6. سلام من در حال حاضر در رشته حقوق تحصیل میکنم میخواهم تغییر رشته بدم و تحصیل کنم در رشته نجوم، چطوری باید این کارو انجام بدم؟

    1. از طریق دانشگاه برای تغیر رشته درخواست بدهید درخواست شما باید حداقل 2 ماه قبل از شروع ترم جدید ثبت شود در صورت تایید هر دو دانشگاه تغیر رشته انجام میشود

  7. سلام من میخوام در رشته نجوم فعالیت داشته باشم ول در دبیرستان رشته ریاضی فیزیک رو انتخاب کنم. از راه دیگه ای نمیشه رفت؟

    1. برای ورود به رشته نجوم در دانشگاه های ایران ، صرفا انتخاب نوع رشته تحصیلی در دبیرستان اهمیتی ندارد ؛ گرچه بهتر است رشته ریاضی فیزیک را انتخاب کنید ؛ چرا که پایه رشته نجوم دروس ریاضی و فیزیک است . از طرف دیگر ، رشته نجوم تنها در مقطع ارشد به بالا در ایران وجود دارد و بهتر است رشته فیزیک را در مقطع کارشناسی پیوسته انتخاب کنید .

  8. سلام از طریق چ رشته هایی به جز فیزیک میشه وارد این رشته شد عایا از فقط از طریق رشته ریاضی یا انسانی میشه وارد این رشته شد تو ایران:) لطفا یک جواب کوتاه بدید حالم خراب:).

  9. سلام من در حال حاضر در حال تحصیل در رشته ادبیات انگلیسی هستم و ۳ سال دیگه درسم تموم میشه آیا میشه برای ارشد نجوم اقدام کنم؟

    1. مقطع ارشد وزارت علوم یکی از شروط مهمش شرط معدل کارشناسی بالا 12 هست . شرط مهم دیگ اینه بهتره در رشته ای که کارشناسی ان رو گرفتی ارشد هم اقدام کنی اگه غیر از این باشه هم مشکلی پیش نمیاد ولی شانس قبولیت کمتره
      شانس قبولی مشکلی ایجاد نمی کند

  10. خیلی ممنون از راهنماییتون
    بنظرتون موقعیت شغلی این رشته در چه حده؟

  11. سلام من علاقه بسیاری به بحث نجوم و فضا دارم و تحقیق ها و مطالعه زیادی در این رابطه داشتم اگر بخوام در رشته ریاضی تحصیل کنم و کلا به سمت نجوم و کیهان شناسی برم از نظرتون از حقوق خوبی میتونم برخوردار بشم؟
    من همراه خانوادم درحال مهاجرت به سوئیس هستیم فکر می‌کنید بتونم در این رشته موفق بشم و درآمد خوبی داشته باشم؟
    ممنون میشم پاسخ بدید.

    1. با این رشته در خارج از ایران میتوانید درامد خوبی کسب کنید.

  12. سلام خسته نباشید با رشته شبکه ونرم افزار (کامپوتر ) میشه وارد این رشته شد در دانشگاه منظورم با دیپلم فنی حرفه ای

  13. کاش دانش آموزان کشور ما، جای دَم زدن از کشور های خارجی و سازمان های فضایی غربی، ذره ایی اهمیت به پیشرفت کشور خودمان باشند.
    مکاتب فکری غرب بر فلاسفه مادیگرای آن ها جریان دارد و هر روز با تعمق به مسائل هستی شناسی، منکر ورای ماده می شوند.

    واقعا کسی هست که حرکتی کنه؟

  14. سلام
    با مدرک کارشناسی فلسفه غرب میشه واسه کارشناسی ارشد وارد رشته نجوم شد؟
    انگلیسی و برنامه نویسیو کاملا مسلط هستم ولی بیشتر ترسم بخاطر دروسش هست که پیش زمینه ای ندارم ازشون

  15. وای فکرشو کن بری اخترشناسی بخونی بعد شرایط حقوقیش این باشه هر سیاه چاله یا ستاره جدید پیدا کردی انقد بت میدیم بعدشم این چیزا تو ایران درامد نداره چون اینجا دنبال کشف فضایی نیسن زیادی مشکل دارن بیان درباره فضاهم بفهمن؟
    این شغل ت کشورایی که دنبال کشف و پیدایش چیزایی عجیب هستن بدرد میخوره

    1. متاسفم برای تفکر منفیتون اتفاقا ایران در زمینه ساخت ماهواره ها و … پیشرفت چشمگیری داشته
      درضمن مشکل برای همه کشور ها هست به نحوی
      دنیا تا بوده مشکلات هم بوده جایی که راحت بشه زندگی کرد بهشت خداس نه آمریکا و کشور های غربی دیگه ….

      1. ایشون از مهندسی حرف نزدن از اخترشناسی حرف زدن بخش هوافضا دو حالت مهندسی و اختر شناسیه
        خیلی سعی نکنید ایرانو خوب جلوه بدید همینه ک هست با حرف شما ایران گلو بلبل نمیشه ک الکی فاز برداشتین اگ خوب بود ما دردمون این نبود ک نجوم تو ایران شدنیت یا نه

  16. من نجومو دوس دارم ولی فعلا انتخاب رشته ندارم توی کشورای دیگه مثل آمریکا در زمینه ناسا خیلی موفق هستن من میترسم هیچی نشم اینجا…چون نجوم متاسفانه درصد کمی دوسش دارن در حالی که ما در زمان قدیم دانشمندان منجم زیادی داشتیم

    1. دقیقا من اصلا احساس میکنم اگه نرم تجربی کسی حمایتم نمیکنه وپشتوانه ای ندارم که برم خارج از کشور خانوادمم به شدم رو مخمن ومیگن حتما باید بری تجربی احساس سردرگمی دارم وخیلی خیلی میترسم هیچی نشم

    1. سلام وقت بخیر
      برای اطلاعات کامل در زمینه تحصیل دانشگاهی در رشته ی نجوم ، با مشاوران تحصیلی ما تماس بگیرید

  17. سلام وقت بخیر
    من درحال حاضر هنرجوی رشته ی معماری داخلی پایه ی یازدهم هستم ، میخواستم بپرسم میتونم بعد از گرفتن دیپلم فنی حرفه ای ، در دانشگاه توی این رشته تحصیل کنم؟
    یا میتونم بعد از گرفتن لیسانس معماری مشغول تحصیل در این رشته بشم؟

  18. سلام من میخوام کارمند ناسا بشم نمی خوام فضا نورد بشم و پایه هشتمم باید رشته فیزیک پایه نهم انتخاب کنم که بتونم نجوم بخونم و بتونم کارمند ناسا بشم
    به نظرتون چه رشته بیشتر شانس کارمند شدن در ناسا رو داره ؟

        1. هردو چرا ریاضی فیزیک خودش یه رشته هست باید تویه این رشته دیپلم بگیری:/

          1. باهوش،ریاضی فیزیک همون رشته ریاضیه

    1. منم تو فکر کارمند ناسا شدنم،و کلاس هشتم، (:علومم ۲۰ ولی ریاضی ۱۷

  19. ببخشید از طریق رشته ی تجربی نمیشه اومد و الان من پایه ی دهم می خواهم وارد این رشته شم در دانشگاه باید کنکور ریاضی بدم یا از طریق تجربی هم میشود

  20. سلام من دیپلم فنی هستم میتونم تو این رشته ادامه تحصیل بدم؟

  21. من دارم به متوسطه اول میرم ولی از بچگی تا الان عاشق نجومم و حاضرم با جون و دل هر‌چی که هستو بخونم ولی بنضرتون‌ اگر رشته نجومو انتخاب کنم توش موفق میشم؟

    1. اگه درست تلاش کنی و عاشق شغلت باشی قطعا خییلی پیشرفت میکنی

  22. سلام ، من از بچگی تا الان که دارم به کلاس هفتم میرم عاشق اسمانو و ستاره هاشو و سیاراتشم در حدی که از کتابخونه کتابای گنده گنده میاوردمو شروع میکردم بخوندن ،، خیلی اسمانو دوس دارم همین الان که دارم این متنو مینویسم بغض گرفتم من حاضرم با دل و جون کتاباشو هر چی که هستو بخونم ولی میترسم که بعد ها قبول نشم خیلیام مسخرم میکنن وقتی اسمشو میارم من انتخاب رشته فعلا ندارم ولی از الان به فکرشم واقعا دوسش دارم ولی بنظرتون نجومو انتخاب کنم به جایگاهی میرسم ؟حقوقش اصلا مهم نیس فقط بنضرتون بعد ها میتونم تو ناسا فعالیت کنم

    1. اگه تلاش کنی حتماً میتونی.منم از بچگی به فضا علاقه خاصی داشتم،یکی از ارزو های بچگیم سفر به فضا و تجربه بی وزنی بوده.

    2. منم☹️واقعا چیزیه که بهش علاقه دارم و یکی از ارزو هام هستش

      1. منم و الان پایه یازدهم تجربی هستم
        ولی الان میخواهم به ریاضی تغییر رشته بدم و بدم به دنبال آرزو هام

    3. انقدر درکت میکنم که منم بغضم گرفت(:
      منم آرزوی رفتن به ناسا رو دارم… ولی خیلی میترسم💔 میترسم از ایران نتونم واردش شم یا چون دخترم ترد شم🙂💔

      1. کصخلی؟
        ۱ اینکه تو ایران خیلی سخت میشه وارد کارای رشته نجوم شد
        ۲ اینکه اگر مهاجرت کنی چرا باید بخاطر جنسیتت ترد بشی
        ۳ اینکه همینجاشم چرا باید ترد شی
        چه برسه به کشورای دیگه

  23. سلام
    میشه از رشته انسانی توی ناسا استخدام شد واگه میشه توی چه بخشی میشه ؟؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای اطلاع از شرایط استخدام با کارشناسان ما تماس بگیرید

  24. سلام تفاوت افق شهرما(کوهدشت لرستان)باتهران مطابق تقویم نجومی حدود۱۵دقیقه است اماد راستان و شهرستان ما این فرق رادر اذان صبح حدود۲۶دقیقه وشاید هم بیشتر درنظر میگیرندنمیدانم منبع کار آنها کدام سند است؟!لطفا یک کارشناس مراراهنمایی کند!متشکرم

  25. توصیه من به دوستانی که شیفته نجوم هستند کارشان باخرید یک تلسکوپ هم راه میفته این رشته نیازه به درک بالای مفاهیم فیزیک داره اگر رشته اصلی تون فیزیک یا ریاضی بوده برای ارشد نجوم اقدام کنین

    1. سلام من الان تلسکوپ رو که دارم و پایه‌ی هشتمم یکمی درباره‌ی این حرفتون راهنمایی میکنید؟

  26. توصیه من به دوستانی که شیفته نجوم هستند کارشان باخرید یک تلسکوپ هم راه میفته این رشته نیازه به درک بالای مفاهیم فیزیک داره اگر رشته اصلی تون فیزیک یا ریاضی بوده برای ارشد نجوم اقدام کنین

  27. سلام من رشته تجربی هستم و میخواستم بپرسم با این رشته هم میشه درمورد فضا تحصیل کرد و به ناسا رفت؟

  28. به جز اینکه واقعا این رشته لذت بخشه . آیا درآمد خوبی دارد؟

    1. بستگی داره به کجا ها برسی ولی با وجود شرایت فعلی این رشته تو کشورمون فکر نکنم

  29. بنده فارق التحصیل این رشته هستم
    در ابتدا باید فقط و فقط و فقط لیسانس فیزیک
    داشت فقط فیزیک
    توجه فرمایید که یک لیسانس فیزیک به اندازه یک دکترای مهندسی درس باید خواند
    سپس ارشد فیزیک گرایش اختر فیزیک و یا گرایش گرانش و اختر فیزیک
    در کشور ما برای ورود به ارشد محدودیت وجود ندارد که این یک خلاء علمی است و باید از آن جلوگیری شود
    افرادی زیادی هم بودند که با مدرک لیسانس مهندسی وارد اختر فیزیک شده اند ولی با دیدن دروس فیزیک وهشت زده شدند و رفتند
    پیش نیاز این رشته فقط لیسانس فیزیک است

    1. عذرخواهی میکنم که این سوال شخصی رو میپرسم ولی در آمدی خوبی دارید؟
      من میخوام نجوم بخونم ولی از آیندش میترسم

    2. من همین الانشم از فیزیک و کلا علوم متنفرم ولی میخوام ستاره شناس بشم🤕 ظاهراً راه سختی رو در پیش دارم..

      1. تو که از فیزیک متنفری عمرا ستاره شناس نمیشی. ستاره شناسی شاخه ای از فیزیکه.
        فیزیک هم چیز بدی نیست اگه از ستاره شناسی خوشت میاد پتانسیل اینو داری که از فیزیک هم خوشت بیاد. پیشنهاد میکنم کتاب زنگی نامه فیزیک دان ها بخصوص انیشتین رو بخون

      1. بله شما با خوندن راجب انوشه انصاری متوجه خواهید شد که میشه 🙂

  30. برای اتباع این رشته شروعش کجا میشه آخه بعضی از رشته های فیزیک رو نمی‌تونیم بخونیم
    من دیپلم ریاضی هیتم

    1. سلام درمورد اتباع کسی اطلاع داره نحوه پذیرش وشرایط چطوره واینکه چه رشتع ای خونده باشه که به این رشته راه پیدا کنه

  31. سلام
    من نادیا هستم اطلاعاتی که دادین عالی بود حرف نداشت ممنون از شما

  32. سلام.از کسی رشته مدیریت باشه میتونه برای کارشناسی ارشد رشته نجوم رو بخونه؟

  33. سلام من یه سوال داشتم درامدش چجوریه تو ایران
    من رفتم تحقیق کردم دیدم مثلا اگر بخوای بری کشورای دیگه درامدت سالیانه میشه ۴ میلیارد اگر تازه کار باشی ۲ میلیارد
    بعدش باید برای تحصیل در خارج کشور با این رشته باید اون کشور بت بورسیه بده اگر بخوایم بورسیه بشیم باید تا کارشناسی درس بخونیم
    این شغل اینده منه دارم در موردش تحقیق میکنم دوره متوسطه اولم

    1. من خودمم خیلی زیاد ماورای تصور به این رشته علاقه دارم ولی خانوادم برای تحصیل من خارج نمیان و منم نمی تونم تنهایی برم می خوام بدونم توی ایران محل کار این رشته به چه شکل هستش اصلا جایی هست ک حتی یکم شبیه به ناسا باشه

    2. منم متوسطه اول هستم و شروع به تحقیق کردم‌ولی مردد هستم که به جایی نرسم
      و خانواده من رو به معلمی تشویق میکنن
      دوست دارم‌در مورد در امدش بیشتر بدونم

      1. ببینید اگر علاقه دارید حتما پیگیر بشید تا بعد پشیمون نباشید.من وقتی میخواستم انتخاب رشته کنم،همه گفتن برو تجربی،بعد از طریق اون میتونی به هر رشته ای که خواستی بری،ولی واقعیت اینه که بشدت پشیمونم،با اینکه معدلم بیسته و یجورایی استعداد این رشته رو دارم.
        همیشه بهترین راه،درست ترین راه نیست…
        پس برو دنبال هر رشته ای که علاقه داری،صرفا همیشه تجربی آینده ساز نیست

      2. منم همین مشکل رو دارم. خانواده ها قبول نمیکنن. آینده خوبی هم در ایران نداره خارج هم نمیزارن که بریم. پس چیکار میتونیم بکنیم برای رسیدن به خواستمون

  34. سلام، منابع مورد نیاز برای شرکت در کارشناسی ارشد رشته ی نجوم چیه؟

    1. سلام ،منابع متفاوت و طبق استاندارهای مختلف ،متفاوت است. برای راهنمایی بهتر با مشاوران تماس بگیرید.

  35. از طریق رشته انسانی نمیشه نجوم یا رشته های مربوط بهش رو خوند؟

    1. سلام میتوانید از طریق کنکور ریاضی وارد دانشگاه و رشته های مرتبط شوید.

      1. سلام بر همه دوستان منم مل بیشترون دانش اموزم (متوسطه دوم) و کشته مرده این رشته ام الان هم خیلی براش تلاش کردم و پژوهش و تحقیق کردم و بیشترشون جواب داده امسال پیش خودم تصمیم گرفتم یک انجمن نجوم بزرگ در سطح کشوری بزنم و این کارو با یکی از همکلاسی هام که اونم کشته مرده این رشته هست شروع کردم و تا الانش انجمن نجوممون خیلی خوب جواب داده و نه نفر از بهترین دانشاموزایی که کمک زیادی میکنند با ماهمگروه هستند و البته از همه مهم تر من امسال ازمون نجوم واخترفیزیک المپیاد دادمو قبول شدم در مرحله اول همه اینا رو خواستم بهتون بگم که هیچ وقت نا امید نشید از هدفتون تلاش کنید منم خانوادمو فامیل و دوستام خیلی جلومو میگرفتنو مسخرم میکردن اما تو راهم کنه بودم من گروه تحقیقاتیم نسبتا کامله اما دوست داشتم اگه هر کی مثل من کشته مرده هدفش تو زمینه(نجوم و فیزیک و شیمی و ریاضی و…..) بیاد داخل انجمن ما و اگه کارش خوب بود اجازه بدیم بیاد تو گروه مدیریتی فرقی نداره دختر باشه یا پسر به این شماره 09367392618 داخل اپ هایی مثل(سروش و واتساپ و شاد و ایگپ و بله) پیام بده من عضوش کنم و باهم برای کار تیممون مذاکره کنیم

        1. سلام من رشتم انسانی چ کنم و ریاضی و فیزیک شیمی دوس ندرم

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید