شرایط گرفتن پاسپورت دانشجویی برای پسران

پاسپورت دانشجویی چه شرایطی دارد؟

کسانی که مشمول خدمت وظیفه هستند می توانند برای گرفتن پاسپورت دانشجویی اقدام کنند؟

گرفتن پاسپورت دانشجویی یکی از مسائل مهمی است که جوانان مذکر در کشور در دوران دانشجویی با آن مشکل دارند. پاسپورت های دانشجویی برای مشمولین خدمت سربازی یک دغدغه ی بزرگ است. میدانید که در جامعه ی ما جوانان در سن 18 سالگی باید به خدمت سربازی بروند. رفتن به خدمت سربازی و گذراندن دوره خدمت ضرورت بر همه ی افراد ذکور در کشور از سن 18 سالگی تا 50 سالگی واجب است. به همین منظور جوانان زیادی به دنبال راهی هستند تا بتوانند از رفتن به خدمت دوره ی ضرورت فرار کنند. اما آیا جوانان راهی برای دریافت پاسپورت دارند؟

جوانانی که پس از پایان تحصیلات متوسطه ی خود قصد ادامه تحصیل از دانشگاه را دارند میتوانند از معافیت تحصیلی که یکی از ساده ترین نوع معافیت نظام وظیفه میباشد استفاده کرده و برای ادامه تحصیل اقدام کنند. از طرف دیگر این جوانان با ورود به دانشگاه و تحصیل در مقاطع مختلف میتوانند برای رفتن به خارج از کشور به دلایل مختلف اقدام کنند. این سفرها موارد زیادی را در برمی گیرند. که ما در اینجا به انواع این سفرها اشاره کرده و اطلاعات لازم در مورد هر یک از آن ها را در اختیارتان خواهیم گذاشت.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

انواع سفرهای مختلف برای دانشجویان با معافیت تحصیلی

  • سفر و خروج از کشور با هدف انجام سفرهای گردشگری و تفریحی
  • سفر و خروج از کشور با هدف انجام سفرهای علمی و گذراندن دوره های آموزشی
  • خروج از کشور به منظور انجام فرصت مطالعاتی و تحقیقی
  • سفر و خروج از کشور برای سفرهای زیارتی و سفر به عتبات عالیات
  • خروج از کشور کارمندان دولت و متعهدین خدمت
  • خروج از کشور با هدف انجام درمان و مداوای بیماری های مختلف
  • خارج شدن از کشور با هدف شرکت در مسابقات ورزشی و انجام بازی های تدارکاتی
  • خروج از کشور فرزندان افرادی که کارمند دولت بوده و به دلیل انجام ماموریت در خارج از کشور هستند

این سفرها و بسیاری سفرهای دیگر از مواردی است که مشمولین میتوانند به خاطر آن ها درخواست دریافت پاسپورت یا گذرنامه کنند. به همین منظور سازمان نظام وظیفه عمومی برای دریافت پاسپورت برای این افراد شرایطی در نظر گرفته است. این شرایط بر اساس قوانین وضع شده در این سازمان شکل گرفته و به مشمولین ابلاغ میشود. در ادامه ی مقاله با این شرایط و ضوابط آشنا خواهید شد.


بیشتر بخوانید: فرآیند خروج از کشور دانشجویان چگونه است؟


چگونه پاسپورت دانشجویی بگیریم؟

شرایط گرفتن پاسپورت دانشجویی چگونه است؟

شرایط گرفتن پاسپورت دانشجویی بر اساس نوع سفری که دانشجو میخواهد انجام دهد متفاوت خواهد بود. همانطور که در بالا نیز توضیح دادیم انواع سفرهای زیادی وجود دارند که مشمولین میتوانند از آن ها بهره مند شوند.

مشمولین باید برای دریافت مجوز خروج از کشور و گرفتن پاسپورت خود دارای شرایط عمومی و اختصاصی باشند. این شرایط بر اساس قوانین و ضوابط سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا برای مشمولان متقاضی در نظر گرفته شده است. در اینجا شرایط را با دقت مطالعه کرده و درباره ی هرگونه سوال و ابهام نیز میتوانید با مشاوره نظام وظیفه مرکز مشاوره آویژه تماس گرفته و اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورید.

شرایط گرفتن پاسپورت دانشجویی

  1. نداشتن هیچ گونه غیبت برای دانشجویان مشغول به تحصیل
  2. داشتن معافیت تحصیلی برای دریافت پاسپورت
  3. استفاده از یکی از سفرهای اعلام شده از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی
  4. سپردن وثیقه ی مورد نیاز برای هر نوع سفر( که میزان وثیقه بر اساس نوع سفر مشخص شده و مشمول باید آن را به صورت نقدی به حساب سازمان مربوطه واریز کند)
  5. مشمول نشدن و بودن در سنوات مجاز تحصیلی برای دانشجویان در تمام مقاطع
  6. دانشجو بودن در یکی از مقاطع تحصیلی دانشگاهی
  7. دارا بودن مدارک مورد نیاز برای اقدام و گرفتن مجوز برای صدور پاسپورت
  8. و سایر شرایط دیگر مورد نیاز

دارا بودن این شرایط به متقاضیان کمک میکند تا سریع تر به نتیجه ی دلخواه خود برسند. زیرا در صورت نداشتن هر یک از شرایط بالا مشمول نخواهد توانست از کشور خارج شود. مگر آن که این کار را به صورت غیر قانونی انجام دهد. هم چنین داوطلبان باید در نظر داشته باشند که پاسپورت به آن دسته از مشمولان غایب یا سربازان فراری تعلق نخواهد گرفت. این تا زمانی خواهد بود که این افراد تعیین تکلیف شده و سپس با تصمیم نهایی سازمان نظام وظیفه میتوانند گذرنامه ی خود را دریافت کنند.


بیشتر بخوانید:شرایط خروج از کشور سربازان


مدارک گرفتن پاسپورت دانشجویی کدام است؟

مدارک گرفتن پاسپورت دانشجویی بر اساس نوع سفر مشخص میشود. اما یکسری مدارک برای تمامی سفرها یکسان خواهد بود. گفتیم که تنها کسانی قادر خواهند بود برای دریافت پاسپورت خود اقدام کرده و مجوز خروج از کشور دریافت کنند که از معافیت تحصیلی برخوردار باشند.

پس کسانی معافیت تحصیلی خواهند داشت که در یکی از مقاطع دانشگاهی در کشور مشغول به تحصیل باشند. پس دانشجویان در تمام مقاطع میتوانند از مزایای رفتن به خارج از کشور به دلایل مختلف استفاده کنند. مدارک مورد نیاز برای دریافت پاسپورت نیز شامل موارد زیر است.

مدارک گرفتن پاسپورت دانشجویی برای انجام سفرهای مختلف

  • عکس پرسنلی و 6*4 به صورت تمام رخ و بدون کلاه و عینک
  • کپی کارت ملی
  • کپی شناسنامه داوطلب
  • برگه ی معافیت تحصیلی
  • مجوز صدور گذرنامه از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی کشور که برای دانش آموزان و دانشجویان الزامی است که باید این نامه از محل تحصیل دریافت شده و به سازمان نظام وظیفه ارائه شود.
  • فیش واریزی با مبلغ مشخص شده از سوی سازمان مورد نظر
  • اصل کارت شناسایی ملی
  • اصل شناسنامه ی مشمولین دانشجو

مشمولین متقاضی و دانشجو که در معافیت تحصیلی به سر میبرند. میتوانند این مدارک را پس از صدور مجوز خروج از کشور از سازمان نظام وظیفه عمومی کشور به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی تحویل داده و اقدامات لازم دیگر را انجام دهند.


بیشتر بخوانید: چگونه ویزای تحصیلی بگیریم؟


نظام وظیفه

مراحل گرفتن پاسپورت دانشجویی چیست؟

مراحل گرفتن پاسپورت دانشجویی از مهم ترین مواردی است که متقاضیان باید به آن دقت کافی داشته باشند. میدانید که مهم ترین کاری که باید برای خارج شدن از کشور انجام دهید این است که گذرنامه یا پاسپورت خود را بگیرد. برای گرفتن پاسپورت یا همان گذرنامه مراحل خاصی را نیز باید طی کنید.

مراحل گرفتن پاسپورت دانشجویی برای آقا پسرها نیز روش خاص خود را دارد. زیرا این افراد با معافیت تحصیلی به ادامه تحصیل مشغول هستند و یکی از مهم ترین مدارک لازم برای گرفتن گذرنامه نیز کارت پایان خدمت میباشد. پس باید به مراحل دریافت پاسپورت دقت کافی داشته باشید. هم چنین اطلاعات مورد نیاز در این باره را نیز بدست آورید.

مراحل دریافت پاسپورت برای دانشجویان

  1. در مرحله ی اول مشمولین باید به یکی از نزدیک ترین دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + 10 مراجعه کنند.
  2. فرم های مورد نیاز از طریق این مراکز به متقاضیان دریافت پاسپورت داده میشود. این فرم ها باید تکمیل شده و سپس به این مراکز ارائه گردد.
  3. مشمولین در این مرحله باید شناسه ای از دفاتر پلیس + 10 دریافت کنند.
  4. در این مرحله از متقاضیان خواسته میشود تا نسبت به واریز فیش های پرداختی سریعا اقدام کرده تا با مشکل برخورد نکنند.
  5. این نکته را نیز توجه داشته باشید که واریز هزینه برای این فیش ها از طریق اینترنت و عابر بانک امکان پذیر نخواهد بود. بنابراین تمام فیش ها و هزینه ها باید توسط دستگاه های کارت خوان در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی صورت گیرد.

هزینه گرفتن پاسپورت دانشجویی چقدر است؟

هزینه گرفتن پاسپورت دانشجویی در سال های گذشته متفاوت بوده است. به همین منظور متقاضیان زمانی که قصد دارند برای دریافت پاسپورت اقدام کنند. میتوانند از مشاورین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه راهنمایی های لازم را دریافت کرده و از هزینه گرفتن پاسپورت دانشجویی و مسائل دیگر مطلع شوند.


بیشتر بخوانید: خروج از کشور به منظور سفرهای زیارتی برای مشمولین خدمت سربازی


مشاوره گرفتن پاسپورت دانشجویی

مشاوره گرفتن پاسپورت دانشجویی برای آن دسته از دانشجویانی که قصد دارند با مقاصد مختلف از کشور خارج شوند مورد استفاده قرار میگیرد. به همین دلیل مشاوره گرفتن پاسپورت دانشجویی یکی از اولین و مطمئن ترین راه برای دریافت گذرنامه در زمان تحصیل در مقاطع مختلف میباشد.

سوالات متداول

مشمولین میتوانند برای دریافت گذرنامه اقدام کنند؟

کسانی که قصد دارند برای گرفتن پاسپورت اقدام کنند. باید شرایط ویژه ای داشته باشند. یکی از مهم ترین و اصلی ترین این شرایط دانشجو بودن و داشتن معافیت تحصیلی میباشد.

هزینه ی وثیقه برای انجام سفرهای علمی به سایر کشورها و شرکت در کارگاه های آموزشی چگونه است؟

مشمولینی که قصد دارند در سفرهای علمی خارج از کشور شرکت کنند. میتوانند مبلغ 80 میلیون ریال معادل 8 میلیون تومان را در حساب سازمان نظام وظیفه ی عمومی کشور قرار داده تا بتوانند برای دریافت پاسپورت اقدام کنند.

انواع سفرهای دانشجویی را نام ببرید؟

سفرهای علمی، سفرهای فرصت مطالعاتی، سفرهای ورزشی، سفرهای زیارتی، سفرهای سیاحتی و گردشگری و بسیاری سفرهای دیگر که مشمولین میتوانند از تمام آن ها بهره مند شوند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفاً برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفهبه شما هم میهمانان عزیز ارائه میدهد.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شرایط گرفتن پاسپورت دانشجویی برای پسران

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 134 نظر:
  1. سلام خسته نباشید من رفتم داخل برنامه پلیس من استعلام گذرنامه زدم و استعلام گرفتم گفت تا یک سال دیگر یعنی ۱۴۰۳ فعال هست کسی که سرباز باشد یا فراری باشد میتواند عازم کربلا شوم؟؟ ِاستعلام که گرفتم گفته تا ۱۴۰۳ گذرنامه ات فعال هست راهنمایی کنید آیا میشه رفت یانه ؟؟؟؟

    1. زمانی که شامل معافیت نباشید و سرباز فراری باشید امکان خروج از کشور وجود ندارد

  2. برای یه مسافرت چند روز خیلی دردسر داره
    زندگی برای جوانان حتی اونایی که سالم زندگی میکنن سخته

  3. سلام جناب من دانشجو پیام نور هستم و میخواستم واسه پاسپورت اقدام کنم و سنم بالای ۱۸ سال هستش ایا اجازه نامه کتبی پدرم لازمه واسه پاسپورت یا همون وثیقه کافیه ؟؟

  4. سلام خسته نباشید من قبلا دانشگاه پیام نور ثبت نام کردم و ۲ ترم مرخصی تحصیلی گرفتم برای کنکور بعد انصراف دادم و الان دانشگاه دولتی هستم خواستم بدونم بعد از فارغ‌التحصیلی برای ادامه تحصیل تو خارج در مقطع ارشد برام پاسپورت موقت صادر میشه.

  5. سلام من درارم از سایت سخا درخواست صدور گذرنامه میدهم و اولین بار است که گذرنامه میگیرم.سایت در یک قسمت از من شماره مدرک نظام وظیفه میخواهدو من منمیدانم این چیست. میتوانید راهنمایی کنید که منظور از “شماره مدرک نظام وظیفه”چه هست؟

    1. سلام شماره مدرک نظام وظیفه در ثبت گذرنامه اربعین چیه؟ کسی می‌تونه راهنمایی کنه؟

      1. سلام – از سایت سخا استعلام شماره مدرک رو بگیرید.

  6. سلام. میخواستم بپرسم واسه تاییدیه تحصیلی و اجازه درخواست خروج از کشور در دانشگاه باید چیکار کنیم؟

    1. سلام

      جهت برسی دقیق تر شرایط شما با کارشناسان ما تماس بگیرید

  7. سلام من دوازدهم رو تازه تموم کردم هنوز دانشگاهمون انتخاب نکردم میتونم گذر نامه بگیرم؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای دریافت گذرنامه باید معافیت تحصیلی به شما تعلق بگیرد

  8. سلام خسته نباشید،من دوره کارشناسی رو ۵ماهه تموم کردم و فارغ التحصیل شدم،اما برای ازمون ارشد میخوام برم ترکیه و ازمون بدم
    میخواستم بدونم نوع سفر من چه نوع سفری حساب میشه و من چون درحال تحصیل نیستم و نمیتونم معافیت تحصیلی بگیرم پس چه چیزی باید به جاش بدم برای تمدید پاسپورت؟
    خیلی ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام وقت بخیر
      برای راهنمایی دقیق در این زمینه با کارشناسان ما تماس بگیرید

  9. سلام ببخشید برا دانش جو معلمان شرایط گرفتن گذرنامه به چه صورت است؟

    1. سلام برای گرفتن پاسپورت باید به دانشگاه مراجعه کنم یا نیازی نیست؟ من از قبل برگه معافیت تحصیلی رو دارم باید مراجعه کنم به دانشگاه یا تو سیستم معافیتم ثبت شده؟

  10. سلام وقت بخیر.
    من تا اخر تابستان امسال معافیت 1 ساله بعد از دیپلم دارم خواستم بدونم قبل اینکه پاییز وارد دانشگاه بشم میتونم با استفاده از این معافیت پاسپورت بگیرم؟

  11. سلام وقتتون بخیر من هنوز دانشجوام و دوبار حق خروج داریم من الان می خوام پاسپورت بگیرم ولی هنوز قصد خروج ندارم به من گفتن الکی تاریخ ورود و خروج بزن بعد تایم خروج بیا بگو من نرفتم و کنسل شده و پولتو پس بگیر آیا این کار از دو فرصت خروج از کشورم را حذف می کند؟

    1. باعرض سلام ادب وثیقه دانشجویی کی برمیگرده حساب ؟بعد از لغو کردن وثیقه

      1. سلام وقتتون بخیر برای تاسیس مطب برای شما مشکلی ایجاد نمیشود ولی حتما با مشاورین ما درباره بررسی جزعیات تماس بگیرید

    2. سلام وقت بخیر بنده سال ۹۸ درخواست پاسپورت دادم و یک کاغذی ب جای پاسپورت دادن و رفتم کربلا بعد ک برگشتم گفتم چون دانشجویی پاسپورت را بهت نمیدیم هروقت خواستی بری باید وثیقه بزاری الان هم دانشجو ارشد هستم و درخواست خروج از کشور دادم باید دوباره برای گرفتن پاسپورت اقدام کنم؟ میشه بگید باید چیکار کنم ک بتوانم شهریور باز سفر زیارتی بروم. سال ۹۸ دانشگاه وثیقه گذاشت الان هم همینطوریه؟

  12. با سلام

    در زمان یک ساله فراغت از تحصیل بعد از ارشد در حالتی که هنوز وارد غیبت نشدم میتونم پاسپورت عوض کنم و 5 ساله بگیرم؟

  13. سلام خسته نباشید. ببخشید من دانشجوی کارشناسی دانشگاه فرهنگیان هستم و بعد از پایان تحصیل معافیت زیر پرچم خواهم داشت. میخواستم بدونم آیا برای من هم وثیقه لازم خواهد بود؟ و اگر لازمه، برای سفر تفریحی به ترکیه چقدر وثیقه لازمه؟ و فرقی بین وثیقه دوران تحصیلی و دوران تدریس بنده وجود داره؟(بعد از تحصیل ۸ سال تعهد به آموزش و پرورش خواهم داشت)

    1. سلام خدمت شما، بله نیاز به وثیقه دارید، درحال حاضر ودیعه سفرهای سیاحتی ۳۰ میلیون اعلام شده است.

  14. سلام و وقت بخیر. بنده برای ارسال مدارک تحصیلی و ریز نمران به یک ارگان برای تطبیق سطح تحصیلات (و بعد ثبت نام در دانشگاه) نیاز به ارائه یک مدرک هویت بین المللی دارم. آیا به عنوان یک دانشجوی مشمول میتونم برای این موضوع پاسپورت دریافت کنم؟

  15. سلام خسته نباشید میخواستم بدونم من قصد خروج از کشورو ندارم پاسپورت برای امتحان ایلتس میخوام با این وجود باید وثیقه بذارم؟!

  16. یک سوالی داشتم من برای شرکت تو آزمون آیلتس و گرفتن کارت واکسن انگلیسی میخوام گذرنامه بگیرم بازم باید هزینه وثیقه بدم یا اگر صرفاً برای دو مورد مذکور گذرنامه بخوام و قصد خروج از کشور نداشته باشم چی؟ دیگه هزینه وثیقه نداره؟

    1. سلام خدمت شما درصورت خروج خود بله حتما باید وثیقه گذاشته شود ولی درغیراین صورت باتوضیحات شما در نظام وظیفه هیچگونه نیازی به وثیقه نخواهد بود

      1. سلام من ١٨ ساله ميخوام كذرنامه درست كنم معافيت تحصيلي هم كرفتم

  17. سلام خسته نباشید پسر من معافیت تحصیلی داره برای تهیه پاسپورت باید پول نقد واریز بشه یا چک و سفته هم میشه ؟
    لطفا راهنمایی کنید

  18. سلام دوستان من قصد مسافرت به ترکیه رو دارم می خواستم بدونم برای یک بازه ۳۰ روزه چند دفعه می توانم از ایران خارج بشوم ؟

    1. سلام بستگی به نوع سفر،مدت زمان رسیدن به خدمت، و موارد دیگر بررسی میشود.

  19. با سلام کسی اطلاع داره برای رفتن به کشور عراق چه مقدار وثیقه باید بگذاریم لطفاً راهنمایی کنید دوستان

  20. سلام من دانشجو ترم 4 هستم قصد رفتن با تور به وان ترکیه رو دارم به مدت دو هفته چقدر باید وثیقه بزارم؟ گواهی اشتغال به تحصیل کفایت نمیکنه؟ چون خودم به آژانس های مسافرتی ک زنگ زدم چند مورد استثنا داشتن ک میگفتن با بدون پرداخت وثیقه فقط با گواهی توانسته با تور‌ سفر کنه! اگر شرایط خاصی داره خوشحال میشم اطلاع داشته باشم ممنون

    1. خیر باید نزد دانشگاه و نظام وظیفه پول نقد وثیقه بگذارید

  21. سلام
    وقت بخیر
    من ودیعه رو پرداخت کردم،و بعد از 48 ساعت هنوز داخل سایت نوشته که در حال انتقال به سازمان نظام وظیفه…میخواستم بدونم برای تایید،میتونم حضوری به نظام وظیفه برم و درخواست کنم زودتر تایید کنند؟
    و اینکه معمولا بعد از پرداخت چقدر طول میکشه تا تایید بشه؟

    1. معمولا ۷۲ ساعت طول میکشد ولی میتوانید با در دست داشتن تصویر پرداختی از ودیعه با مدارک شناسایی به نظام وظیفه مراجعه کنید تا روند کار شما تسریع شود.

  22. سلام من برای ثبت نام لاتاری پاسپورت میخوام لطفا راهنمایی کنید چکار کنم…

  23. سلام
    من برای ثبت نام لاتاری پاسپورت میخوام لطفا راهنمایی کنید باید چکار کنم؟

      1. سلام خدمت شما پاسپورت به دست شما ۶ روزه خواهد رسید و پاسپورت ۵ سال اعتبار خواهد داشت اما باتوجه به شرایط شما فقط درصورت وثیقه گذاشتن وتاییدیه نظام وظیفه و دانشگاه حق خروج را خواهید داشت

  24. سلام
    من تازه از کارشناسی فارغ التحصیل شدم و پشت کنکور ارشدم، آیا در این مدرت امکان گرفتن پاسپورت دارم؟ میخوای برای اپلای اقدام کنم

    1. سلام بله اگر در سنوات مجاز فارغ التحصیل شده اید میتوانید برای پاسپورت اقدام کنید

  25. سلام .ایا باهر نوع پاسپورت چه تحصیلی باشه یا هرچی دیگه ،باز هم میتوان لاتاری ثبت نام کرد

  26. اگه بخوایم سفری نریم و فقط پاسپورت داشته باشیم مثلا برای شرکت در لاتاری باز هم وثیقه لازمه؟ ویا اصلا با این شرایط که قصد خارج شدن نداریم امکان گرفتن پاسپورت وجود داره یانه؟

    1. برای گرفتن پاسبورت وثیقه لازم است و میتوان بعد از گرفتن پاسبورت اعلام کنسل شدن مسافرت و برگشت وقیقه میباشد

  27. سلام دوستان سوالی داشتم

    من صرفا میخام پاسپورت رو بگیرم میگن اگ وثیقه ۵ تومنی زیارتی را پرداخت کنم دیگ نمیتونم به کشور دیگ برم این درسته ؟
    یا اگر هم بخوام برم باید همین مراحل رو دوباره باید برم ؟
    کسی اطلاعی داره ممنون میشم راهنمایی کنید
    با تشکر

  28. سلام ..من دانشجو هستم و معافیت تحصیلی دارم ..ولی پاسپورت من اکسپایر شده قبل از دانشجویی و الان که معافیت دانشجویی دارم میخوام پاسپورت بگیرم ولی فعلا خیال رفتن به خارج از کشور رو ندارم و فتوکپیش رو برای تقاضای گرین کارتم میخوام یعنی پاسپورت با تاریخ معتبر ..چه جوری باید پاسپورت بگیرم

    1. سلام. با گذاشتن وثیقه می توانید پاسپورت خود را بگیرید

  29. سلام و عرض ادب.
    من از دانشگاه سنوات معافیت تحصیلی گرفتم، آیا میتونم با پرداخت ودیعه مجوز خروج از کشور بگیرم؟(با توجه به سنوات تحصیلی نه معافیت)

  30. سلام مهاجرت کنی بعد از کشور های خارجی اقامت بهت بدن برگردی مشکلش چیه

  31. سلام من دوسال پیش که دانشجو بودم برای سفر به کربلا گذرنامه گرفتم.
    الان که فارغ التحصیل شدم، میتونم با این گذرنامه برم کربلا؟

  32. باسلام ایا در مقطع کاردانی هم می توان ویزای تحصیلی گرفت ؟؟

  33. سلام وقت بخیر
    من قصد خروج از کشور ندارم و فقط پاسپورت رو برای ثبتنام در ازمون های خارجی میخوام
    چطور باید بدون گذاشتن وثیقه پاسپورت رو بگیرم؟

  34. سلام من ۲۰ سالمه ۲ سال غیبت سربازی دارم میخواستم بدونم میتونم برم دانشگاه ثبت نام کنم و پاسپورت بگیرم و برای همیشه برنگردم ایران ؟ میخوام اقامت ترویه بگیرم ایا به مشکل نمیخورم تو ترکیه چون سربازی نرفتم و فقط معافیت تحصیلی قراره بگیرم ؟؟ ممنون میشم جواب بدین 🙏

  35. سلام من وثیقه واریز کردم و مجوز خروج از کشورمم صادر شده ولی مشکلی برام پیش اومده نمیخوام برم مسافرت به کجا برای کنسلی سفر باید برم اعلام کنم؟

  36. سلام من دانشجو هستم فقط نیاز به پاسپورت دارم فعلا نمی‌خوام خارج بشم آیا بازم باید وثیقه بزارم؟

      1. من پیگیری کردم گفتن برای گرفتن پاسپورت باید وثیقه گذاشته بشه ولی اگه نرفتم هم مشکلی نیست فقط باید ی ماهی پول توی حساب بمونه

      2. سلام من دانشجو هستم،و در حال حاضر نیاز به پاسپورت دارم آیا باید تو سامانه ثبت نام کنم؟ اگه کنم چی کنم ؟

        1. سلام. بله باید در سامانه نظام وظیفه درخواست خود را ثبت کنید .

  37. سلام من درخواست خروج از کشور زدم دانشگاه هم تایید کرد ولی موقع وثیقه درخواستو کنسل کردم الان دوباره میخوام درخواست بدم و مبلغ برای ارسال درخواست به دانشگاه رو بزنم الان درگاه بانک نمیاد یعنی دیگه نمیتونم درخواست بدم؟

    1. سلام به میز خدمت دانشگاه مراجعه کنید. میتوانید درخواست خروج از کشور بدهید

  38. سلام برای گذرنامه ایا باید از قسمت خروج ازکشور اقدام کنم برای ثبت نام .بعد گواهی اشتغال به تحصیل نیازه چون سایت های دانشگاه قطعه

    1. سلام،مجدد سایت دانشگاه را بررسی کرده در صورت قطعی به صورت حضوری به دانشگاه مراجع کرده.برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید.

  39. سلام.من ترم۸رو گذروندم و۶/۳۱سال۱۴۰۰فارغ التحصیل می شوم در دوره کارشناسی،الان می‌خوام پاسپورت بگیرم میشه مراحلش رو از اول توضیح بدید؟

    1. سلام وقت بخیر در صورتی که دانشگاه شما دولتی باشد باید برای دانشگاه و نظام وظیفه وثیقه بگذارید

  40. سلام،ممنون از سایت خوبتون.
    ببخشید من دانشجو هستم و با گرفتن پاسپورت، یکبار قبل از کرونا از کشور خارج شدم . با این که پاسپورتم اعتبارش 5 ساله هست برای خروج دوباره باید پاسپورت بگیرم یا فقط همون مجوز خروج از کشور کفایت میکنه ؟
    با سپاس

    1. سلام . باید مجدد مراحل اخذ مجوز خروج از کشور را طی کنید و مطابق با نوع سفر مبلغ وثیقه تعیین شده را به حساب نظام وظیفه واریز بفرمائید.

  41. سلام من سال اخر کارشناسی هستم و برای اپلای کردن نیاز به پاسپورت دارم ، اگر پذیرش قبول بشم روالش رو میدونم اما میخواستم بپرسم که تاریخ و مدت زمان خروج از کشور رو نمیتونم دقیق برای نظام وظیفه مشخص کنم . چیکار باید کنم؟

    1. سلام باتوجه به نوع سفر شما و مقطع تحصیلی تان مدت خروج از کشور مشخص میشود میتوانید بامشاوران ما تماس بگیرید

  42. ببخشید من دانشجو ام و برای خروج به عنوان وثیقه باید چک و سفته بدم یا حتما پول نقد باید واریز و ایا میشه جاش پول چک یا سفته بزارم؟

    1. سلام میتوانید سندملک،،،پول نقد ،،،چک وسفته قرار بدهید

  43. سلام خسته نباشید…خواستم بدونم اعتبار این نوع پاسپورت چه مدته؟؟؟واگر به سفر رفتیم…و برنگشتیم چی میشه؟؟؟یعنی مهاجرت کنیم..‌‌..

    1. سلام برحسب نوع وثیقه مدت زمان آن مشخص می‌شود….زیارتی سیاحتی ویا تحصیلی اگر برنگشتید ومهاجرت کردید که مانعی ندارد درصورتی که اقامت آنجا را بگیرید ولی برای برگشت به ایران به مشکل می‌خورید.

  44. سلام من دانشجو هستم خیلی طول میکشه که بتونم پاسپورت را جور کنم که بتونم یک سفر یک ماه ترکیه برم ؟
    ضمنا وثیقه الان چقد میخواد ؟

    1. سلام حدودا یکماه طول میکشه و هزینه 30 میلیون است

    2. سلام من درخواست خروج از کشور زدم دانشگاه هم تایید کرد ولی موقع وثیقه درخواستو کنسل کردم الان دوباره میخوام درخواست بدم و مبلغ برای ارسال درخواست به دانشگاه رو بزنم الان درگاه بانک نمیاد یعنی دیگه نمیتونم درخواست بدم؟

      1. سلام به میز خدمت دانشگاه مراجعه کنید. میتوانید درخواست خروج از کشور بدهید

  45. سلام، من دانشجو هستم درخواست سفر دادم وثیقه هم واریز کردم. مجوز هم صادر شد ولی به هر دلیلی نتوستم برم اون سفر رو یعنی مجوز خروجم تا 15 تیر هستش. کی باید برم اعلام کنسلی سفر کنم؟

  46. سلام خسته نباشید
    من فقط پاسپورت رو میخوام و نمیخوام از کشور خارج بشم. نیازی به وثیقه گذاشتن دارم؟
    و اینکه من هنوز دانشجو نشدم ولی معافیت تحصیلی مدرسه رو دارم. الان با همون برگه معافیت تحصیلی مدرسه میتونم اقدام کنم؟

        1. دوست گرامی، وثیقه اسمش روشه، یعنی امانتی که باید برگردانده شه، یعنی اینکه بهت برمیگردونن، بعد از اون مدتی که گفتی وارد کشور خواهی شد و عملا وقتی که سفرت تموم شده و داخل کشوری. برای هر کس متفاوته، برخی گفتن ۳ روز بعد و برخی دیگه گفتن چند ساعت بعد به صورت خودکار به حسابشون برگشته که اگه برنگشت باید با مدارکت به شعبه ای که وثیقه رو گذاشتی مراجعه کنی.

  47. با سلام من همه شرایط دارم رفتم پلیس+10 بهم گفتن ک برم کافینت تو سایت ثبت نام کنم
    آیا باید برم کافینت ثبت نام کنم واس پاسپورت تحصیلی

    1. سلام
      بله هم میتوانید بروید کافی نت و هم با ما تماس بگیرید.

  48. با سلام، من نمیخوام از کشور خارج بشم و فقط به پاسپورت برای ثبت نام در آزمون نیاز دارم همچنین معافیت تحصیلی هم دارم، آیا برای گرفتن پاسپورت باز هم 1. نیاز به رفتن حضوری به دانشگاه و گرفتن نامه و مدارک اینا هست یا در داخل سایت ثبت هست؟ 2. آیا باز هم نیاز به پرداخت وثیقه هست؟

  49. سلام. من دانشجو هستم و می خواستم بدونم می تونم پاسپورتم رو بگیرم بدون اینکه از کشور خارج شوم و اگه بتونم پاسپورت بگیرم باید وثیقه بزارم یا خیر؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله میتوانید .باید به پلیس +10 مراجعه کنید.

  50. سلام روزتون بخیر
    امروز من از پلیس10+پرسیدم گفتن که باید توسایت خروج بزنی میتونید راهنمایی کنید

  51. سلام.من می خواستم بدونم شرایط گرفتن پاسپورت دانشجویی بدون خروج از کشور چجوریه؟

    1. سلام. باید از طریق پلیس بعلاوه ده اقدام کنید.

  52. سلام من برای انجام آزمون آنلاین یه موسسه خارجی نیاز به پاسپورت دارم ولی اصلا قصد خروج از کشورو ندارم.
    از طرفی در حال حاضر دانشجو هستم و معافیت تحصیلی دارم.
    میخواستم بدونم با توجه به این شرایط برای گرفتن پاسپورت باید وثیقه بذارم؟ مبلغش چقدره؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر وثیقه برای دریافت پاسپورت نیاز نیست

    2. سلام دوست عزیز
      خیر وثیقه برای دریافت پاسپورت نیاز نیست

    3. سلام دانشجو هستم. فقط برای دریافت پاسپورت، نیاز به وثیقه نیست رو فهمیدم،آیا نیاز به ثبت نام در سامانه اش هست و چیکار کنیم در سامانه؟

      1. سلام. بله باید در سامانه نظام وظیفه درخواست خود را ثبت کنید .

  53. سلام ببخشید من ۱۶ سالم هستش برای گرفتن گذرنامه حتما باید کارت ملی داشته باشم

      1. سلام من ۱۸سال تمام نیستم واقدام به کارت ملی هم کردم ولی هنوزدستم نرسیده فقط یه کدرهگیری دارم براگرفتن پاسپورت رهگیری بدرد میخوره..ممنون میشم راهنمایی کنید

  54. سلام ، من میتونم پاسپورت رو برای دوره آوسبیلدونگ آلمان بگیرم ؟؟ دوره ۳ ساله هست.

  55. سلام. پسر من ۱۵ سالشه برای خروج از کشور پاسپورت بهش میدن؟؟

  56. باسلام
    من مرداد ماه، فارغ التحصیل شدم ولی دوره کارشناسی من 6 سال طول کشید (یعنی سنوات خورده ام)
    از طرفی پاسپورت نداشته ام و الآن میخواستم لاتاری ثبت نام کنم.
    آیا الآن برای گرفتن پاسپورت، مشکل دارم؟!

    1. سلام وقت بخیر تا وقتی وارد دوره غیبت سربازی نشده اید می توانید پاسپورت بگیرید ولی اگر دفترچه خود را پست نکرده اید باید ابتدا سربازی خود را پشت سر بگذارید
      در نظر داشته باشید اگر امسال برای ثبت نام لاتاری اقدام کنید برای سال 2022 محسوب خواهد شد و شما می توانید در این زمان کارهای مربوط به پاسپورت را انجام دهید

      1. سلام خسته نباشید پسر من معافیت تحصیلی داره برای تهیه پاسپورت باید پول نقد واریز بشه یا چک و سفته هم میشه ؟
        لطفا راهنمایی کنید

  57. با سلام
    ما اگه معافیت تحصیلی داشته باشیم ولی از دانشگاه فارغ التحصیل شده باشیم (در واقع یک سال فراغت از تحصیلی داشته باشیم ) باز هم امکان گرفتن مجوز خروج از کشور وجود داره ؟
    اگه بله !! چجوری ؟؟؟ چون دیگه دانشگاهی وجود نداره که معافیت تحصیلیمون رو ارسال کنه به سازمان نظام وظیفه .
    ممنون

    1. سلام اگر از زمان معافیت گذشته باشد مشمول هستید و باید به سربازی اعزام شوید

  58. سلام و وقت بخیر
    درصورتی که در حال حاضر دانشجو باشیم و پاسپورت رو صرفا برای مقاصد داخل کشور نیاز داشته باشیم و قصد سفر به خارج از کشور نباشه آیا باز هم باید پول به عنوان وسیقه بزاریم ؟

    1. باسلام خیر. شما زمانی ودیعه پرداخت میکنید که قصد سفر داشته باشد

      1. سلام میشه بیشتر توضیح بدید؟
        من هم پاسپورت رو فقط برای مقاصد داخل کشور میخوام و هیچ قصدی برای خروج از کشور ندارم ولی هر مرکز پلیس +10 که میرم میگن مجوز خروج هرچی هم میگم نمیخوام خارج بشم کسی گوش نمیده.

        1. با سلام خدمت شما دوست عزیز حق با پلیس10 هست.

          1. ینی چی حق با پلیس۱۰ است!!؟؟ زمانی که قصد سفر به خارج داریم باید وثیقه پرداخت کنیم.. منی که پاسپورت رو برای کارهای داخل کشور میخام پس باید چیکار کنم که پاسپورت بگیرم؟؟؟

          2. سلام دوست عزیز
            در صورت نداشتن منع نظام وظیفه با برگه اشتغال به تحصیل اقدام کنید

      2. سلام خوبين
        من دانشجو هستم عيد ميخام برم مسافرت ميتونم پاسپورت بگيرم.
        ميتونم به جاي پول سند ماشين ياسند ملك بزارم؟

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید