نوشتن و استخراج مقاله از پایان نامه

نوشتن و استخراج مقاله از پایان نامه

یکی از بهترین راه های تقویت رزومه، نوشتن مقاله است که برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد، یکی از تجربه های پژوهشی است. همانطور که می دانید تمامی پایان نامه قابلیت تبدیل شدن به مقاله را دارند. پس چه کاری بهتر از آن که مقاله خود را از پایان نامه خودتان استخراج کنید؟

هر پایان نامه ای وقت و زحمت بسیاری را از شما گرفته است و بر اساس مقالات بیست و مطالعه و تحقیقات از چندین مقاله و پایان نامه و کتاب های علمی نوشته شده است.

  • بنابراین هر پایان نامه ای ارزشمند است و حاوی یافته ها و تحقیقات بسیار است. پس چرا در جوامع علمی بزرگ تر منتشر نشود؟

بهتر است زکات علم خودتان را اینگونه بپردازید.

علاوه بر این ‌که نوشتن مقاله از پایان نامه برای جامعه علمی مفید است، برای خودتان نیز مفید است و باعث می شود یک رزومه خوب داشته باشید که در مقاطع تحصیلی بالاتر و در هر جای دیگری شما را به عنوان یک فرد با سواد و علمی بشناسند.

  • اما با وجود مزایای نوشتن مقاله از پایان نامه، تنها تعداد کمی از افراد این کار را انجام می دهند. به نظر شما چرا؟

این موضوع علت های بسیاری می ‌تواند داشته باشد اما یکی از علت های مهم این است که استخراج مقاله از پایان نامه کار سختی محسوب می ‌شود و زمان بر. شاید هم بسیاری از افراد بلد نیستند!

اگر شما قصد دارید تا از پایان نامه خودتان یک مقاله استخراج کنید و یک یافته علمی از خود در جوامع علمی به جای بگذارید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید. زیرا به شما تمام نکات نوشتن مقاله از پایان نامه را خواهیم گفت. از صفر تا صد!

با نوشتن عنوان مقاله شروع می کنیم.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

نوشتن عنوان مقاله

مقاله ای که قرار است از پایان نامه شما استخراج شود، لزوما قرار نیست دقیقا همان عنوان پایان نامه تان باشد. بر خلاف تصور عموم امکان استخراج بیش از یک مقاله از یک پایان نامه وجود دارد.

پایان نامه شما ممکن است متغیر و داده های زیادی داشته باشد و این امر باعث می شود تا بتوانید بیش از یک مقاله از پایان نامه خودتان استخراج کنید. اینکه شما از کدام داده و نتایج پایان نامه استخراج کنید، موضوع مقاله شما را تعیین می کند.

نکته ای که باید مد نظر داشته باشید، این است که عنوان مقاله باید از عنوان پایان نامه مختصر تر و کوتاه تر باشد.


بیشتر بخوانید: ثبت مقاله جهت دریافت کسری خدمت سربازی


نوشتن عنوان مقاله

نوشتن چکیده مقاله از پایان نامه

نوشتن چکیده مقاله از پایان نامهشما می توانید چکیده پایان نامه خودتان را در چکیده مقاله تان عینا کپی کنید. اما تنها به یک شرط!

اینکه شما تنها یک مقاله از پایان نامه خودتان استخراج کنید. اما اگر خیلی به مقاله نوشتن علاقه دارید و قرار است بیش از یک مقاله را در ژورنال های علمی به چاپ برسانید، بهتر است تنها قسمتی از چکیده پایان نامه خودتان را بردارید که به عنوان مقاله تان نزدیک است و از ارائه یافته هایی که قرار است در مقاله دومتان منتشر کنید، بپرهیزید.

مهاجرت تحصیلی نکاتی که در زیر برایتان آورده ایم در نوشتن چکیده مقاله به شما کمک بسیاری می کند:

  • چکیده مقاله خودتان را بیشتر از 250-300 کلمه نکنید.
  • از افعال خبری و به صورت ماضی بعید استفاده کنید.
  • ابتدای چکیده مقاله خودتان را با هدفتان از انجام پژوهش و لازمه اجرای پژوهش تنها در یک یا دو جمله بیان کنید.
  • در چکیده شما به باید به روش انجام و اجرای پژوهش اشاره کنید. یعنی نحوه نمونه گیری، نحوه آزمایش یا شبیه سازی، نحوه گرد آوری داده ها، اطلاعات و ابزارهایی که در پژوهش از آن‌ ها استفاده کردید بیان کنید.
  • در چکیده مقاله باید یافته های پژوهش به صورت مختصر بیان شود.
  • و نکته آخر این ‌که شما باید به کاربرد اصلی یافته های پژوهش اشاره کنید.

کلمات کلیدی مقاله

کلمات کلیدی مقالهبرای درج کلید واژه باید کلماتی را انتخاب کنید که بیشترین و نزدیک ترین رابطه معنایی و مفهومی را با محتوای مقاله شما دارد.

به طور معمول شما می توانید در حدود 3-6 کلمه را به عنوان کلمه کلیدی یا کلید واژه در نظر بگیرید.

نوشتن مقدمه مقاله

چهارمین گام مهمی که در نوشتن مقاله وجود دارد، نوشتن مقدمه است. آنچه در مقالات بین المللی به عنوان مقاله می بینیم همان بیان مساله اصلی و به تعریف دیگر عوامل به وجود آورنده مساله و زمینه های ایجاد مساله است.

در نگارش مقاله شما باید دقت کنید تا خواننده به صور ت کامل به مشکل و مساله اصلی مقاله پی ببرد.

نکته دومی که باید رعایت شود این است که شواهدی که دلالت بر وجود مساله دارد را بیان کنید. شما باید تمامی جنبه ها و شرایط دقیق مساله را بیان کنید و به زبان ساده تر بیان کنید که مساله دقیقا چیست چرا به وجود آمده است.

در پاراگراف آخر مقدمه هدفی که از انجام پژوهش دارید مطرح کنید و مشخص کنید که در طی فرایند پژوهش به دنبال چه چیزی هستید.

این نکته را در نظر داشته باشید که پاراگراف آخر مقدمه مقاله، به هدف از انجام پژوهش بپردازید و به مخاطب بگویید که در طی فرایند پژوهش به دنبال چه چیزی هستید.


بیشتر بخوانید: چگونه شانس تایید مقاله توسط سردبیران را بالا ببریم ؟


پیشینه تحقیق

به نوشتن مهم ترین بخش از یک مقاله رسیدیم. هر متغیری دارای نظریه های مختلفی در آن زمینه است. شما باید بدانید که بدون درج نظریه های پایه در مورد یک یا چند متغیر، مقاله شما کامل نخواهد شد.

پیشینه تحقیق در فصل دوم نوشته می شود. هر اندازه که پیشینه و تاریخچه تحقیق شما از جدید ترین و مرتبط ترین نظریات باشد، اعتبار مقاله شما افزایش خواهد یافت.

ما در زیر به شما نکاتی را می گوییم که با رعایت این ها می توانید شانس پذیرش مقاله خود را در مجلات ISC, ISI ،SCOPUS و PUBMED افزایش دهید.

پیشنیه تحقیق

  • نظریه ها و تئوری هایی که به موضوع پژوهش مربوط می شوند را خلاصه کنید.
  • به صاحب نظران اصلی حتما اشاره کنید.
  • متغیر های پژوهش را با منابع و رفرنس های جدید تعریف کنید و مولفه ها و مفاهیم مرتبط با آن را بررسی کنید.
  • مبانی نظری پژوهش را جمع بندی کنید و به خلا ها و نواقص به وجود آمده اشاره کنید و در راستای تکمیل یا تایید نظریه اشاره کنید.

اگر شما مواردی که گفتیم را رعایت کنید، داوران به هم سو بودن کار شما و نظریه های پیشین پی می برند و احتمال پذیرش مقالات شما در ژورنال ها و مجلات معتبر افزایش پیدا می کند.

نحوه نوشتن پیشینه پژوهشی مقاله

نحوه نوشتن پیشینه پژوهشی مقالهدر این بخش از مقاله شما باد به پژوهش های قبلی که انجام شده اند و در ارتباط با موضوع شما هستند، اشاره کنید. سعی کنید به پژوهش های جدید اشاره کنید؛ زیرا این کار سبب می شود تا اعتبار مقاله شما افزایش پیدا کند.

پژوهش های سابق را نقد کنید؛ این کار باعث می شود تا نظر داوران نسبت به مقاله شما مثبت تر شود.

یکی از کارهایی که نباید انجام دهید این است که نباید پیشینه پژوهشی را به صورت ترجمه چکیده بنویسید! زیرا این کار شما را فردی نشان می دهد که به نتایج و نقد آن مسلط نیست و در نهایت سبب کم شدن اعتبار مقاله شما می شود.

تکنیکی که ما به شما یاد می دهیم و یکی از تکنیک های قوی است و باعث می شود تا اعتبار مقاله شما افزایش پیدا کند و نظر داوران نسبت به مقاله شما مثبت تر شود، این است که پیشینه های پژوهشی را در یک جدول درج کنید و به ترتیب سال مرتب کنید.

نوشتن فرضیه ها یا سوالات پژوهش در مقاله

این بخش که در پایان نامه شما در فصل اول یا سوم قرار دارد، در مقاله شما باید بعد از پیشینه تحقیق آورده شود. در این بخش شما به اهداف و فرضیه های مقاله خود می پردازید.

روش تحقیق یا همان متریال متد مقاله

شما در این بخش باید نحوه انجام کار را شرح دهید. برای نوشتن این بخش به فصل سوم پایان نامه تان که مربوط به فصل پژوهش است، مراجعه کنید و خلاصه ای از روش کار را توضیح دهید. اگر کار شما آزمایشی است به نحوه ترتیب آزمایش نوع کنترل و نحوه اخذ داده ها روش تحلیل داده ها اشاره کنید.

اگر کار غیر آزمایشی دارید، به منبعی که قرار است داده از آن ها جمع آوری کنید و به نحوه اخذ آن ها اشاره کنید.

روش تحقیق یا همان متریال متد مقاله

روش تحلیل داده ها در استخراج مقاله از پایان نامه

روش تحلیل داده ها در استخراج مقاله از پایان نامهاین بخش عموما در فصل سوم پایان نامه قرار دارد. نوشتن این بخش سخت نیست. در این بخش به اینکه پژوهش کمی است یا کیفی، مقطعی است یا طولی می پردازیم.

در این بخش همچنین به نوع نرم افزار و همچنین نوع آزمون یا شبیه سازی و یا طرح آزمایشی خود اشاره کنید.

نحوه نوشتن نتایج تحقیق

شما می توانید این بخش را از فصل چهارم یا فصل یافته های پژوهش پایان نامه خودتان خلاصه کنید.

این نکته را باید مدنظر داشته باشید که اگر قصد دارید بیش از یک مقاله از پایان نامه خودتان استخراج کنید، تنها نتایج مربوط به فرضیه پژوهشی را بنویسید. در مقاله خودتان از نوشتن یافته های اضافی و نوشتن جدول های جانبی خود داری کنید.

تنها از جدول هایی استفاده کنید که به عنوان و سوال پژوهشی مقاله شما مربوط هستند.

بحث و نتیجه گیری مقاله

بحث و نتیجه گیری مقالهبه یکی دیگر از بخش های مهم یک مقاله رسیدیم. این بخش هنر نویسندگی پژوهشگر را می طلبد.

هر چقدر بحث و نتیجه گیری شما بهتر باشد و با قلم رسا تری نوشته شود، شانس پذیرش مقاله شما را افزایش می دهد. برای این کار به فصل پنجم یا همان بخش نتیجه گیری خود مراجعه کنید و به صورت خلاصه و منسجم به نتیجه گیری کار بپردازید.

شما در این بخش بهتر است ابتدا به یافته های مربوط به هر سوال و فرضیه بپردازید و یکی از چگونگی ها یا چرایی ها را تبیین کنید. این کار به مخاطب مقاله شما کمک می کند تا بفهمد این یافته شما چه معنایی دارد.

این بخش را به طور متوسط با یک یا سه صفحه منسجم به پایان برسانید.

پیشنهادات کاربردی یا پژوهشی در استخراج مقاله

یکی از اهداف نوشتن پایان نامه و مقاله ارایه یک یا چند پیشنهاد کاربردی برای حل مشکلات است. شما باید بتوانید به کسانی که مقاله شما برایشان مفید است، پیشنهادات کاربردی ارائه دهید تا بتوانند با یک نقشه راه دقیق مسائلی که پیش آمده است را در راستای موضوع، مورد بررسی قرار دهید.

شما باید برای پژوهشگران و محققانی که می خواهند در آینده موضوعی در حوزه موضوع شما کار کنند، پیشنهاداتی را جهت ادامه مسیر پژوهش برای یافتن پاسخ جوانب پنهانی که از دید شما پنهان مانده اند، ارائه دهید.

پیشنهادات کاربردی یا پژوهشی در استخراج مقاله

محدودیت های پژوهش در مقاله

محدودیت های پژوهش در مقالهاگر در طی اجرای پژوهش با محدودیت هایی مواجه بودید که نتایج شما را تحت تاثیر قرار داده است، حتما آن ها را ذکر کنید تا در تفسیر نتایج شما دچار اشتباه نشوند.

در نظر داشته باشید که منظور از بیان محدودیت ها، بیان مشکلات پژوهش مانند نبود منابع یا ابزار های پژوهشی نیست؛ بلکه منظور بیان محدودیت های ذاتی پژوهش است.

نحوه نوشتن منابع در استخراج مقاله از پایان نامه

در نوشتن منابع یا رفرنس حتما به سبک رفرنس نویسی در مجله ای که قصد دارید تا مقاله ‌تان را در آن چاپ کنید، دقت کنید.

نحوه رفرنس نوشتن و ارجاع دادن منابع در مجله های مختلف متفاوت است و لازم است تا قبل از ارسال مقاله به این موضوع دقت کنید.

حال که با نوشتن مقاله از پایان نامه آشنا شدید، باید مقاله خودتان را برای یک ژورنال ارسال کنید.

در انتخاب ژورنال باید دقت کنید. ما به شما خواهیم گفت که چگونه باید یک ژورنال خوب انتخاب کنید. پس ادامه مطلب را حتما بخوانید.

نحوه نوشتن منابع در استخراج مقاله از پایان نامه

انتخاب ژورنال علمی مناسب

هر چقدر اعتبار ژورنالی که مقاله شما در آن چاپ می ‌شود بالا باشد، رزومه شما نیز قوی تر می شود.

ژورنال انتخابی شما باید با اهداف موضوع انتخابی شما یکی باشد. اگر ژورنال منتخب شما با موضوع شما همسو نباشد، انتظار پذیرش مقاله ‌تان را نداشته باشید.

اگر بدون برنامه و بدون آگاهی به سراغ نگارش مقاله و ارسال آن برای مجله ای بروید که با اهداف و اصطلاحات اسکوپ آن آشنایی ندارید، مقاله شما پس از ماه ها انتظار در صف بررسی، در نهایت رد می ‌شود!

پس بهتر است با مجلات مناسب قبل از دست به کار شدن برای نگارش پایان نامه، آشنا شوید. این کار دید خوبی برای پیش برد درست کار در مسیر مناسب به شما می دهد.

ما در این مطلب تمامی نکاتی که به شما کمک می کند تا یک مقاله خوب نگارش کنید، به شما آموزش دادیم. با رعایت تمام مواردی که به شما گفتیم، شما می توانید یک مقاله از پایان نامه خود برای ژورنال های معتبر علمی استخراج کنید.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

نوشتن و استخراج مقاله از پایان نامه

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید