آشنایی با وثیقه خروج از کشور

انواع وثیقه خروج از کشور در سال 1401 + میزان دقیق هر یک

یکی از راه های قانونی که مشمولان خدمت سربازی می توانند با استفاده از آن از کشور خارج شوند، سپردن وثیقه خروج از کشور می باشد.

مشمولان خدمت سربازی بر اساس قوانین وضع شده از سوی سازمان نظام وظیفه با سپردن مبلغ مشخصی به عنوان وثیقه می توانند به خارج از کشور سفر کنند.

انواع وثیقه خروج از کشور می تواند مبلغ نقدی یا به صورت ضمانت نامه بانکی باشد که مشمولان برای سپردن هر کدام از آنها لازم است تا به روش های تعیین شده وثیقه خود را ثبت نمایند.

میزان وثیقه خروج از کشور مشمولان با توجه به نوع سفر آنها متفاوت بوده و سازمان نظام وظیفه با توجه به میزان سفر مبالغ مشخصی را برای وثیقه خروج از کشور مشمولان در نظر گرفته است.

مشمولان با سپردن وثیقه خروج از کشور ملزم می شوند تا در زمان تعیین شده به کشور بازگردند و خدمت سربازی خود را انجام دهند.

مشاوران مرکز مشاوره آویژه در این مقاله اطلاعات جامع و کاملی در مورد وثیقه خروج از کشور به مشمولانی که به سن اعزام خدمت سربازی رسیده و فصد خروج از کشور را دارند ارائه می دهند.

شما می توانید پس از مطالعه مقاله زیر از شرایط وثیقه خروج از کشور مطلع شوید پس با ما همراه باشید.

وثیقه خروج از کشور چیست ؟

وثیقه خروج از کشور مبلغی است که شما برای خروج از کشور پرداخت کرده و بدون پرداخت آن اجازه خروج از مرزهای ایران را ندارید.

اگر شما قصد خروج از کشور را داشته باشید اما به دلایل مختلفی مانند تمام نکردن خدمت سربازی و یا داشتن شاکی در مراجع قضایی و ممنوع الخروج بودن برایتان مقدور نباشد که سفر خود را انجام دهید، تنها یک راه برای حل این مشکل دارید و آن این است که مبلغی را به عنوان وثیقه پرداخت کنید و به این طریق بازگشت قطعی خود به کشور را تضمین کنید.

🟢 وثیقه خروج از کشور ضمانت نامه ای است که افراد از جمله مشمولان خدمت سربازی ارائه می دهند تا ملزم شوند به کشور بازگشته و خدمت سربازی خود را انجام دهند.

فراموش نکنید که پرداخت مبلغی تحت عنوان وثیقه خروج از کشور جهت گرفتن پاسپورت و یا کسب اجازه برای خروج از کشور الزامی بوده و شما بدون پرداخت این وثیقه به چ عنوان نمی توانید از کشور محل زندگی تان خارج شوید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

انواع وثیقه خروج از کشور

باید بدانید که مبلغ وثیقه جهت خروج از کشور برای افراد مختلف تفاوت هایی دارد و یکسان نیست. بسته به اینکه شما برای چه هدفی از کشور خارج می شوید و برای چندمین بار است که خروجتان را به ثبت می رسانید، میزان وثیقه ای که جهت خروج بایستی پرداخت کنید، متفاوت است.

🟡 نوع وثیقه جهت خروج از کشور بر طبق نیاز افراد متفاوت بوده است و اصولا شما بر اساس مدت زمان لازم جهت خروج از کشور و نوع سفری که قصد دارید آن را انجام دهید، باید برای انجام آن مراحل به صورت قانونی اقدام کنید.

از متداول ترین وثیقه های خروج از کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

✅ خروج از کشور به منظور سفر های زیارتی

✅ خروج از کشور با اهداف علمی

✅ خروج از کشور با هدف گردش و سیاحت

✅ خروج از کشور با انگیزه درمان بیماری خاص

✅ وثیقه خروج از کشور به منظور سفرهای ورزشی

✅ سفر با هدف ماموریت کاری

✅ وثیقه خروج از کشور متعهدین به خدمت

✅ خروج از کشور به منظور سفر های مطالعاتی

✅ خروج از کشور متعهدین به سازمان ها

مدت زمان اعتبار و میزان وثیقه خروج از کشور با توجه به نوع سفر

مدت زمان مجاز برای استفاده از وثیقه خروج از کشور که هر ساله مطابق با اعلام دولت تعیین و مشخص می شود برحسب نوع سفری که قرار است، داشته باشید، متفاوت است. با این حال باید این را بدانید که وثیقه خروج از کشور دارای محدودیت زمانی بوده و قرار نیست برای مدت نامحدودی از آن جهت انجام سفرهای خارجی خود به عنوان فردی که مشمول خدمت در کشور است، استفاده کنید.

جدول زیر مدت اعتبار در نظر گرفته شده برای استفاده از وثیقه های خروج از کشور را نشان می دهد:

میزان وثیقه و طول دوره برای مشمولین خدمت سربازی 1402
نوع سفرهدفمدت مجازمیزان وثیقه
سفرهای علمیشرکت در کنفرانس ها علمی و آموزشی، همایش ها و سفر های مطالعاتیحداکثر 30 روز
(برای مقالات و کنفرانس ها)
حداکثر 45 روز
(برای کارگاه ها و دوره های آموزشی)
150 میلیون ریال وجه نقد یا

ضمانت بانکی

زیارتیزیارت عتبات عالیات و یا انجام مناسک حجحداکثر 180 روز
(برای اساتید و مبلغین)
حداکثر 30 روز
(برای دانشجویان و طلاب علوم دینی)
50میلیون ریال وجه نقد یا ضمانت نامه بانکی
سیاحتیسیاحت، گردش و دیدار با بستگان ساکن خارج از کشورحداکثر 20 روز
(برای دانشجویان 30 روز)
300میلیون ریال وجه نقد یا ضمانت نامه بانکی
مطالعاتیبه منظور پیشرفت تحصیلی و برای تحقیق یا آزمایش (مخصوص دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد)کارشناسی ارشد (شش ماه)
دکتری (یکسال)
400میلیون ریال وجه نقد یا ضمانت نامه بانکی
ورزشیبه منظور شرکت در اردوهای تدارکاتی، آمادگی یا مسابقات رسمی به خارج از کشورمهلت قانونی با توجه به شرایط مسابقات ورزشیتضمین مراجعت مشمول به مبلغ 30 میلیون ریال از سوی وزارت ورزش و جوان

چند نکته مهم در مورد وثیقه خروج از کشور مشمولان خدمت سربازی

🟠 سن مشمولیت بالای 18 سال باشد، خروج افراد پیش از این سن نیاز به مجوز ندارد.

🟠 اخذ کد سخا برای پیگیری درخواست شما از طریق دفاتر خدمات الکترونیک نظامی امکان پذیر است.

🟠 در صورت عدم بازگشت به کشور مبلغی که به عنوان وثیقه نزد بانک گذاشته اید، ضبط می شود.

🟠 بسته به نوع سفری که می خواهید انجام دهید، امکان تمدید مدت زمان وثیقه شما وجود دارد.

🟠 دریافت کد سخا اولین قدم برای وثیقه خروج از کشور است.

🟠 سپردن وثیقه تنها در بانک مورد تایید و معرفی شده از سوی نیروی انتظامی امکان پذیر است.

🟠 بیشترین زمان مجاز برای ارائه وثیقه خروج از کشور به دانشجویان دکتری پزشکی پیوسته مربوط می شود.

🟠 دریافت و پس گرفتن وثیقه فقط با حضور و معرفی خود فرد در سازمان نظام وظیفه میسر است.

🟠 بالاترین مبلغ در نظر گرفته شده برای وثیقه خروج از کشور برای سفرهای تحصیلی است.

وثیقه خروج از کشور مشمولان خدمت سربازی برای تحصیل

دانشجویان در صورت علاقه مندی به ادامه تحصیل در خارج از کشور، در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، چنانچه فاقد کارت پایان خدمت سرباز می باشند، می توانند با ارائه وثیقه مورد نیاز، اقدام به تمدید معافیت تحصیلی خود نمایند.

حتی اگر بهترین دانشگاه های دنیا به شما برای تحصیل در دانشگاهی خارج از کشور هم پذیرش تحصیلی دهند و یا اینکه کشور مقصد ویزای تحصیلی را هم برای فرد صادر کند، باز هم نمی توانید بدون استفاده از وثیقه خارج از کشور جهت تحصیل به عنوان دانشجو از کشورتان خارج شوید.

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که در حال حاضر، هم پذیرش تحصیلی خود را از دانشگاه مورد نظرتان اخذ کرده و هم ویزای کشور مقصد را گرفته اید، می توانید با قرار دادن وثیقه و مدارک دیگر به راحتی از کشور خارج شوید.

🟩 در چنین شرایطی امکان تحصیل در مقطع کارشناسی به مدت سه سال برایتان محقق خواهد شد، حال آنکه این مدت برای مقطع دکتری ناپیوسته به همراه دریافت وثیقه خروج از کشور برای مدت پنج سال است.

شرایط وثیقه خروج از کشور برای ادامه تحصیل

البته امکان خروج از کشور برای هر فردی جهت تحصیل در مقطع کارشناسی هم وجود دارد. اگر شما از 18 سالگی از کشور خارج شده اید، تنها راه خروجتان به عنوان سفر تفریحی و با وثیقه 30 میلیون تومانی خواهد بود و عدم بازگشت به کشور بعد از 30 روز است، به این شرط که شما ویزای تحصیلی هم داشته باشید و پس از تحصیل هم بتوانید اقامت کاری دریافت کنید، در غیر این صورت شما به عنوان مشمول غایب باید به کشورتان بازگردید.

به طور کلی فرد مشمول که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارد و ملزم به ارائه وثیقه خروج از کشور می باشد باید دارای شرایط زیر باشد:

🟠فاقد غیبت باشد.

🟠 دارای معافیت تحصیلی بوده و وضعیت تحصیلی مشخصی داشته باشد.

🟠 در سنوات اولیه تحصیلی و یا سنوات ارفاقی باشد.

🟠 تحصلات آنان به اتمام رسیده و در مهلت معرفی یک ساله باشند.

🟠برای مراجعت به موقع به کشور وثیقه مورد نیاز را بسپارد

🟠 ارائه گواهی اشتغال به تحصیل برای دانش آموزان و درخواست مجوز خروج موقت از کشور برای دانشجویان

سنوات مقاطع تحصیلی مختلف چقدر است؟

شما می توانید در صورت علاقه مندی به ادامه تحصیل در خارج از کشور در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری با ارائه وثیقه مورد نیاز برای معافیت تحصیلی خود اقدام کنید. طبق آخرین طرح سازمان نظام وظیفه در کشور، سنوات مجاز برای هر مقطع تحصیلی متفاوت بوده و به شرح زیر است:

مقطع تحصیلیحداکثر زمان مجاز برای ادامه تحصیل
کاردانی2/5 سال
کارشناسی پیوسته5 سال
کارشناسی ناپیوسته3 سال
کارشناسی ارشد پیوسته6 سال
کارشناسی ارشد ناپیوسته3 سال
دکتری پزشکی پیوسته8 سال
دکتری تخصصی ناپیوسته6 سال

وثیقه خروج از کشور پیش از رفتن به سربازی

گذراندن خدمت سربازی یکی از مهم ترین وظایف شهروندی در هر کشور است و فارغ از برخی استثنائاتی که منجر به معافیت از سربازی می شود، تمامی افراد بالای سن قانونی 18 سال باید خدمت سربازی خود را در کشورشان بگذرانند.

حال اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که با وجود آنکه به سن قانونی رسیده اید، هنوز هم خدمت سربازی نرفته اید، از کسب برخی از خدمات دولتی محروم خواهید شد. به عنوان مثال شما نه می توانید پاسپورتی برای خود تهیه کنید و نه مجوزی برای خروج از کشور خواهید داشت. این روند ادامه دارد مگر اینکه یا خدمت سربازی خود را شروع کنید و یا اینکه در نهایت با رعایت برخی از اصول و شرایط برای دریافت مجوز خروج از کشور اقدام نمایید.

به عبارت دیگر قانون تا هنگامی که شما خدمت سربازی تان را انجام ندهید، محدودیت هایی را برای شما مقرر می سازد تا جلوی فرارتان از کشور را بگیرد.

با این حال در کنار این محدودیت ها شرایطی برای شما در نظر گرفته شده است تا سفرهایی که می‌خواهید برای مقاصد مختلفی مانند گردشگری، زیارت، تحصیل، ورزش را انجام دهید، محقق شود.

تنها اقدامی که شما باید در این شرایط انجام دهید تا سفرتان امکان پذیر شود گذاشتن یک وثیقه نزد سازمان نظام وظیفه است.

در واقع ممکن است شما در شرایطی قرار بگیرید که حتما نیاز به خروج از کشور داشته باشید، در چنین شرایطی، تحت تاثیر موقعیت های خاص، سازمان نظام وظیفه شرایطی را برای شما فراهم می کند که بر اساس آن، مشمولان این شرایط قادر خواهند بود طی یک دوره زمانی مشخص، با سپردن وثیقه از کشور خارج شوند.

به این ترتیب، باید بدانید که افرادی که کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت از سربازی را ندارند، باید وثیقه خروج از کشور را تهیه نموده و ارائه نمایند.

همانطور که بیان شد کسب مجوز خروج از کشور انواع مختلفی داشته و مدت اعتبارش بسته به شرایط شما متفاوت خواهد بود.

مراحل ارائه وثیقه خروج از کشور مشمولان

فرد برای ارائه وثیقه و صدور مجوز خروج از کشور، در صورتی که قصد سفر علمی را داشته باشد، باید از طریق دانشگاه یا محل تحصیل خود به صورت حضوری و یا اینترنتی درخواست خود را ثبت نماید و سپس به سامانه خدمات الکترونیکی نیروی انتظامی مراجعه نماید.

در مرحله بعدی، پس از ثبت درخواست و مشخص کردن نوع سفر و تاریخ، اقدام به پرداخت وثیقه کرده و مجوز خروج برای شما صادر می‌ شود.

مشمولان می توانند با انجام مراحل زیر وثیقه خروج از کشور را ارائه داده و مجوز خروج از کشور را دریافت نمایند.

مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی

اخذ کد سخا از دفاتر پلیس + 10

ورود به سامانه الکترونیکی سازمان نظام وظیفه

ثبت اطلاعات اولیه شخصی از قبیل: نام و نام خانوادگی، کد ملی، آدرس محل سکونت و کد پستی و…قدام جهت سپردن وثیقه خروج از کشور به صورت اینترنتی

ثبت اطلاعات مربوط به خروج از کشور از قبیل: کشور مقصد، تاریخ خروج از کشور، تاریخ ورود به کشور، نوع سفر (تفریحی، علمی و زیارتی)

انتخاب یکی از دو گزینه: 1- دانشجویی 2- دارندگان برگ آماده به خدمت

وضعیت وثیقه خروج از کشور در صورت عدم بازگشت

اگر پس از اتمام مهلت تعیین شده جهت تحصیل، قصد بازگشت به کشور را نداشتید، وثیقه شما ضبط خواهد شد و با گذشت یک سال از شروع این موعد، شما وارد غیبت سربازی می شوید.

در صورتی که شما به هر دلیلی طی مدت زمان تعیین شده، به کشور بازنگردید، وثیقه شما به طور کامل ضبط می شود. برای اینکار شما نیاز دارید تا وثیقه خود را در یکی از شعبه های بانکی که از سوی نیروی انتظامی اعلام شده است، بگذارید. پس از بازگشت شما به داخل کشور، تمام مبلغ درنظر گرفته شده مجددا به شما بازگردانده می شود.

سخنی از مشاوران آویژه

⭐ شرایط گذاشتن وثیقه و خروج از کشور، بر حسب دلیل افراد برای خروج، متفاوت بوده و عموما شامل مواردی مانند سفرهای علمی، زیارتی و سیاحتی می شود.

⭐ طبق آخرین قانون، افرادی که بنا به هر دلیلی امکان سفر به خارج از ایران را نداشته و مشمول خدمت می شوند، می بایست برای دریافت مجوز خروج از کشور به سازمان نظام وظیفه مراجعه کرده و به شرط نداشتن غیب، مبلغ اعلام شده را تحت عنوان وثیقه خروج از کشور ارائه کنند.

⭐ چنانچه نیاز به دریافت اطلاعات بیشتری یا ابهامی در زمینه وثیقه مورد نیاز برای خروج از کشور دارید، سوالات خود را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید یا با مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

سوال علامتوثیقه خروج از کشور در چه مواردی کاربرد دارد؟

زمانی که فردی به دلیل شکایت قضایی و یا عدم برخورداری از کارت پایان خدمت سربازی، قصد سفر به خارج از کشور را داشته باشد، می تواند با ارائه مبلغی مشخصی تحت عنوان وثیقه خروج از کشور، اقدام به سفر نماید.

سوال علامتمیزان وثیقه خروج از کشور دانشجویان در سال 1402، چه میزان می باشد؟

میزان وثیقه لازم برای خروج از کشور، در مقاله فوق مشخص شده و به اطلاع دوستان گرامی رسانده شد.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

آشنایی با وثیقه خروج از کشور

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 140 نظر:
  1. سلام پسر من در خارج تحصیل میکند برا کارشناسی ارشد وثیقه هم گذاشتیم 40000000تمان ایا برای ادامه تحصیل پی اچ دی ای دوباره باید وثیقه دیگر بگذارد؟؟

    1. با سلام برای خروج از کشور باید وثیقه بگذارید

  2. سلام ، سن پسر من ١٥ سال و نيم هستش و متولد و ساكن آلمان. ما قصد سفر به ايران داريم. از دوستان شنيديم كه براى پسرها از ١٥ سال ايران درخواست وثيقه ميكنه به خاطر خدمت سربازى! آيا اين موضوع صحت دارد؟ و اگر صحت دارد مبلغ وثيقه چقدر است؟
    با تشكر

    1. سلام خیر سن مشمولیت 18 سال است و زودتر از ان نیازی به پرداخت وثیقه نیست

  3. سلام وقتتون بخیر
    بنده الان دانشجوی ترم چهار کاردانی مکانیک هستم
    میخواستم بدونم ک میشه برای کار به دبی برم و میزان پولی ک باید به عنوان وثیقه بذارم چقدر است؟؟
    و اگر برنگردم تکلیف چه میشود؟؟

    1. با سلام و وقت بخیر خدمت شما سیری هستم اگر مهاجرت سیاحتی بخواهید ثبت کنید امکان پذیر است و میزان وثیقه تا ۳۰ میلیون میباشد اگر بروید و برنگردید مشکلی پیش نمیآید اما پرونده خدمت سربازی شما همچنان باز میماند بعد از سه سال میتوانید دوتا تردد ۹۰ روزه داشته باشید

  4. سلام وقتتون بخیر
    برای سفر سیاحتی به مقصد کشورای اروپایی مبلغ وثیقه 30 میلیون تومن هستش؟

  5. سلام و خسته نباشید ، حین معافیت تحصیلی و با گذاشتن وثیقه چند بار می‌توان از کشور خارج شد ، یعنی برا بار دوم و سوم هم میشه وثیقه گذاشت و رفت مسافرت

    1. سلام تا 90 روز اجازه خروج از کشور به شما داده میشود تا هر چند بار

  6. سلام و عرض ادب و احترام
    بنده در حال حاضر محصل ترم سه دوره کارشناسی هستم، خواستم بپرسم اگه بخوام از طریق دعوت نامه شغلی برای کار به لهستان مهاجرت کنم میتونم با وثیقه گذاشتن از کشور خارج بشم؟
    اگه این امر شدنیه نرخ وثیقه برای شش ماه یا یکسال چقدره

    1. سلام شما با پرداخت وثیقه 90 روز در سال اجازه خروج از کشور دارید وثیقه صفر سیاحتی 15 میلیون و سفر تحصیلی 30 میلیون است.

  7. سلام من متولد 1384/2/22هستم هنوز هفت ماه به خدمت سربازیم مونده آیا میشه وثیقه گذاشت و اینه مبلغش وثیقه چقده سفر زیارتی
    یکم راهنمایی کنید

    1. سلام برای سفر زیارتی مبلغ 5 میلیون تومان باید وثیقه بگذارید.

  8. سلام روز بخیر
    ما در گرجستان هستیم.۶ سال است اینجا زندگی می کنیم.پسر من ۱۸ سالش شده است اما سال دیگر دیپلم می گیرد.برای معافیت تحصیلی اقدام کردیم.
    ما در سایت میخک مدارک را بارگذاری کردیم و سفارت هم تایید کرد.
    مدارک را به ایران فرستادیم امور بین الملل مدارس تایید شد و وزارت خارجه هم تایید کرد.به نظام وظیفه خواهرش مراجعه کرد ،آنجا می گویند باید وثیفه ۴۰ میلیونی بگذاریم تا معافیت تحصیلی بگیریم و غیبت نخورد.
    ما در اینجا زندگی می کنیم ،مهر ویژه مشمولین را سفارت در پاسپورتش زد
    آیا مراحل کار درست است و آیا ما باید وثیقه بگذاریم؟
    ممنونم می شم راهنمایی کنید چون واقعا گیج شدم

  9. سلام میتونم سفته بجای پول نقد بزارم برای خروج از کشور

  10. سلام
    آیا کسانی که سرباز هستند و برای ادامه تحصیل در خارج از کشور حتی با گذاردن وثیقه میخواهند اقدام کنند ،نمی توانند ،یعنی دیگر نمی‌توانند به خارج سفر کنند؟

    1. برای مهاجرت تحصیلی با ارشد امکان پذیر میباشد در غیر این صورت باید بورسیه تحصیلی رشته پزشکی باشید ولی بجز اینها با قرار وثیقه امکان خروج از کشور در صورتی که معافیت داشته باشید وجود دارد

  11. سلام وقت بخیر
    من ۱۹ سالمه کارت معافیت دارم و ادامه تحصیل ندادم پاسپورت هم دارم برای رفتن به تور تفریحی یونان بجوز وثیقه سیاحتی چه چیز های دیگری نیاز دارم

    1. باید در سامانه سخا ثبت درخواست کنید
      و گرفتن تاییدیه تحصیلی از دانشگاه

  12. در صورت ماندن در کشور مقصد و تمدید ویزا چی اتفاقی خواهد افتاد؟ فرد در صورت بازگشت به کشور ممنوع خروج خواهد شد؟

    1. درصورتی که غیبت بخورید بله ممنون الخروج خواهید شد

  13. سلام من ۱۸ سال ازخدمت سربازی فرارکردم می‌توانم برای زیارت برم عراق ممنون میشم راهنمایی کنید

  14. سلام وقتتون بخیر
    من یه سوالی داشتم
    میخواستم بدونم من که پاسپورت ندارم وقتی وثیقه بزارم چند وقت طول میکشه پاسپورتم حاضر بشه اخه سامانه سخا اول میگه باید تاریخ سفر رو مشخص کنی
    من میترسم وقتی تارییخو مثلا برای ۱۰روز دیگه مشخص کردم پاسپورتم حاضر نشه

    1. درصورتی که مشکلی نباشد تا نهایتا ۲ هفته پاسپورت آماده میشود

  15. سلام وقتتون بخیر، من32سال دارم سربازیم نرفتم میتونم پاسپورت بگیرم واسه سفر تفریحی به دبی…!؟

    1. سلام اگر غیبت سربازی داشته باشید ممنوع الخروج هستید و اجازه خروج از کشور ندارید

  16. سلام خسته نباشید گذاشتن وثیقه چند روز طول میکشد؟
    و اینکه من ایا میتونم سفته وثیقه بزارم؟
    ممنون میشم راهنمایس کنید

  17. میخواستم به خارج از کشور واسه تحصیل سفر کنم واسه همیشه
    اون پول وثیقش چجوری میشه؟

    1. سلام وثیقه خروج از کشور برای سفر تحصیلی 40 میلیون است و اگر در زمان مشخص شده حضور در کشور نداشته باشید وثیقه ای که گذاشتید سوخت می شود.

  18. سلام ببخشید میگم برای کسانی که معافیت دارن مشکل قضایی هم ندارن میشه برای خروج از کشور وثیقه قرار نداد یا نه بازم گیر میدن که باید وثیقه بذاری برای کشور های عربی یا اوروپایی

  19. سلام وقتتون بخیر

    ایا سند معتبر هم بعنوان یک وثیقه میتونه قابل قبول باشه؟

  20. سلام اگر در خواست سفر زیارتی بزنم و پاسپورت بگیرم ولی به ترکیه سفر کنم ایا امکان داره؟

  21. سلام من ۲۰ سالمه درس نمیخوام و کار میکنم شغلم
    آزاده میخوام برم سفر زیارتی میتونم برم چقدر وثیقه
    میخواد

    1. شما در زمان معافیت تحصیلی و در زمان فرجه 1 ساله تحصیلی امکان خروج از کشور دارید وثیقه سفر زیارتی 5 میلیون تومان میباشد

  22. سلام من دانشجوی کارشناسی هستم و میخوام بصورت سیاحتی یک هفته برم خارج از کشور ، چه مبلغی باید پرداخت وثیقه کنم؟

  23. سلام بنده بعد از ۱۸ سالگی میخوام اقدام به گرفتن پاسپورت کنم آیا نیاز به وثیقه هست ؟ اگر هست چقدر باید وثیقه بزارم یا میشه جای پول سند خونه یا زمینی که به ارزش ۵۰۰ میلیون هست بزارم؟

    1. سلام .در صورت نداشتن غیبت باید باتوجه به نوع سفر ودیعه پرداخت کنید. البته در بعضی اوقات(محرم و سفرهای زیارتی)شرایطی فراهم می شود که بدون اخذ ودیعه امکان درخواست پاسپورت دارید.

  24. سلام خسته نباشید برای کسی که دعوت نامه فرستاده میشه چه وثیقه ای میخواد بعد اگه طرف برنگرده داستان وثیقه توضیح میدین

  25. سلام وقتتون بخیر . من دانشجو هستم واینکه فقط میخوام پاسپورت بگیرم و قصد خروج از کشور ندارم فعلا . با این شرایط منم باید وثیقه بذارم؟؟ و چقدر باید وثیقه بذارم ؟؟

  26. سلام خواستم بدونم من به دلیلی نتونستم در تاریخ مشخص شده به سفر برم حالا چطورئ وثیقه رو بگیرم؟ و یک روز از وقت برای سفر تعیین کردم گذشته . ممنون میشم بفرمایید

  27. سلام وقت بخیر من درخواست خروج از کشور را میزنم میگه ادرس در سیستم ثبت نشده است خب بعد ادرس را میزنم در ویرایش قبول نمکند ادرس هم درست است چیکار کنم

  28. سلام وقت بخیر.
    گرفتن گذرنامه برای پسران دانش اموز ۱۶ ساله هم نیاز به گذاشتن وثیقه دارد؟یا فقط برگه معرفی نامه اشتغال به تحصیل مدرسه کافی هست ؟

  29. سلام من مشغول به خدمت هستم و مقطع ارشد قبول شدم میخوام بخونم و میخواستم ببینم اجازه خروج از کشور برای سفر سیاحتی ۳۰ روزه رو به من میدن؟؟
    ممنون میشم پاسخ بدید

  30. سلام، من مشغول به خدمت هستم و مقطع ارشد قبول شدم میخواستم‌بخونم و میخواستم ببینم امکانش هست سفر سیاحتی برم ۳۰ روزه با گذاشتن وثیقه؟؟

  31. سلام من سه ماه قبل دیپلم گرفتم و الان در دوره یکساله فراغت هستم، آیا میتونم مجوز خروج از کشور واسه ترکیه بگیرم

    1. سلام وقت بخیر سلام وقت بخیر طبق قوانین جدید میتوانید ولی باید پیگیری کنید.

      1. سلام من در فرجه یکساله بعد از دیپلم هستم و در حال حاضر گواهی اشتغال به تحصیل و معافیت تحصیلی ندارم برای دریافت پاسپورت و مجوز خروج باید چیکار کنم؟

        1. بعد از دیپلم به مدت یکسال معافیت تحصیلی دارید از طریق پلیس +۱۰ پیگیری کنید

  32. سلام امکانش هست در یکسال دوبار سفر کرد و اگر میشه برای هربار این مبلغ وثیقه پرداخت میشه یا یکبار
    با تشکر

  33. سلام خسته نباشید.
    ببخشید یه سوال داشتم
    من 24 سالمه
    شیش سال پیش رفتم دانشگاه دو سال خوندم ولی فوق دیپلمم نگرفتم و بدون انصراف دانشگاهو رها کردم
    الان چهار ساله که میگذره ولی هنوز از دانشگاه انصراف ندادم
    خدمت هم نرفتم
    میخواستم بدونم برای من شرایط برای رفتن به ترکیه چجوریه؟
    چقدر وثیقه میخواد و چه کار هایی برای سفر چند روزه به ترکیه باید انجام بدم
    ممنون میشم راهنماییم کنید من اطلاعات زیادی راجبش ندارم

  34. سلام و علیکم بنده طلبه هستم و میخواستم یک سفر به قطر داشته باشم
    سوالم این بود که طلبه ها باید وثیقه بزارن برای مسافرت سربازی هم نکردم ممنون میشوم پاسخ دهید

      1. ایا می‌توان به جای وجه نقد سند ملک گرو گذاشت؟
        ایا می‌توان از ضمانت نامه بانکی کسی دیگر به عنوان سند استفاده کرد؟!به جای پرداخت وجه

    1. جناب اولا که بله طلبه ها هم باید وثیقه بزارن چرا نزارن؟؟ سواد علمی که ندارین حوزوی دارین بیشترم باید بدین …دوما سربازی رو نمیکنن ، سربازی رو میرن!

    2. طلبه با مردم عادی چه فرقی میکنه ک لازم نباشه شما وثیقه بزاری چشم ابرو شما از بچه های مردم مشکی تره

  35. سلام وقت بخیر میخواستم بدونم ارزش مالی سند یا وثیقه برای گرفتن پاسپورت چقدر است.

  36. سلام من دانشجو هستم ومیخوام عراق برم ودرخواست خروج دادم ولی وثیقه نقدی میخوان که بانک سپه بزارم ولی وثیقه نقدی ندارم ایا میتونم درقبال وثیقه نقدی سفته یا سند وسیله نقلیه بزارم؟

  37. سلام، وثیقه واسه فردی که میخواد کانادا بره برا تحصیل در مقطع کارشناسی چقدره؟

  38. سلام
    من متولد59هستم
    چندسال درس حوزوی خوندم و الان چندساله که انصراف دادم وتحصیل نمیکنم
    با وثیقه میتونم برای اربعین فقط خارج بشم

  39. سلام ببخشید میخواستم برم ترکیه پایان خدمت نداشتم از من 30 میلیون وصیغه خواستن

  40. سلام من ۱۸سالم هست ومیخوام پاسپورت بگیرم آیا پاسپورتی که وثیقه زیارتی براش گذاشته شده رو میشه بعد ها برای سفر های سیاحتی هم استفاده کرد یا باید مجدداً درخواست داد ؟

    1. سلام وقت بخیر
      هزینه ی وثیقه ی زیارتی و سفر سیاحتی متفاوت است برای استفاده مجدد وثیفه با نظام وظیفه صحبت کنید

  41. سلام
    برای مهاجرت تحصیلی(بورسیه استانی ایتالیا) چقدر وثیقه‌ برای من ک ۱۹سالمه و مشمولم لازمه
    و اگه برم دانشگاه تغییر پیدا میکنه؟

    1. سلام وقت بخیر
      شرایط شما بر اساس قوانین مشمولین نظام وظیفه باید چک شود.

  42. سلام من دانشجوی ارشدم ورودی سال 97 ولی چند ترم مرخصی گرفتم و تا اخر برج یازده 1401 سنوات دارم. یکبار خروج از کشور داشتم اوایل. میخاستم ببینم دوباره هم میتونم برم چون الان تو سنوات ارفاقی هستم میگم مشکلی نداره? نوع سفر هم تفریحی هست.

    1. سلام وقتتون بخیر باشه ابتدا درخواست خروج از کشور بدهید.

  43. سلام وقت بخیر تو این ۱ ماه که وثیقه میزارن فقط میشه به ۱ کشور رفت یا میشه به ۲ کشور هم رفت مثل تور های ترکیبی؟

    1. سلام وقتتون بخیر هنگام در خواست مجوز میتوانید لحاظ بفرمایید.

  44. سلام یکی از دوستان برای سفر زیارتی اربعین میخان برن ولی هنوز خدمت نرفتن میتونن وثیقه بذارن و مبلغش چقدره!؟

  45. سلام
    من امروز میخواستم وثیقه را در سایت پرداخت کنم برای مشمول که برای سفر سیاحتی میره
    ولی سایت پرداخت نمی کرد میگت بانک شما این مبلغ را پشتیبانی نمی کند
    چکار کنم؟
    کارت بانک سپه بود به نام شخص هم بود

    1. سلام باید تشریف ببرید پلیس+10 از اونها نامه بگیرید بعد برید بانکی ک بهتون میگن حساب باز کنید بعد از باز کردن حساب مبلغو واریز میکنید و با نانه ک از پلیس +10گرفتین حساب شما بلوک میشه

  46. سلام
    من تازه ۱۸ساله شدم پاسپورت هم دارم دانشگاه هم ثبت نام نمودم قصد زیارت عتبات عالیات جهت پیاده روی اربعین دارم چقدر باید وثیقه بزارم

    1. سلام منظور خروج از کشور مشکلی برای افرادی که به سن مشمولیت نرسیده اند، وجود ندارند و احتیاجی به دریافت مجوز نمی باشد. برای اشخاصی که به سن مشمولیت رسیده اند اما تا حداکثر ۱ سال پس از ترک تحصیل، اخراج یا فراغت از تحصیل می بایست خود را به سازمان وظیفه عمومی معرفی نمایند

  47. سلام وقت بخیر
    بنده ۱۹سال سن دارم و هنوز دانش آموزم دارم امتحانات رو پاس میکنم تا آخر برج امسال هم معافیت تحصیلی دارم پاس پورت هم دارم میخواستم به عراق برم برا زیارت آیا مجوز خروج کشور نیاز هست یا خیر؟
    لطفا ممنونتون میشم جوابمو بدید

  48. سلام من دانشجو هستم و میخام برای کار چند ماه برم عراق رفتم پلیس +۱۰ گفتن باید تو سایت سخا درخواست بدی اما تو سایت گزینه ای برای کار وجود نداره و نوشته فقط ۳۰ روزمیتونم خارج بمونم و تو سایت زمان ورود خروج داره اما من معلوم نیست چه روزی دقیق میرم ازتون خواهش میکنم راهنماییم کنید

    1. سلام وقت بخیر
      باید تاریخ دقیق ورود و خروج را مشخص کنید

  49. سلام میخوام وثیقه بزارم از طریق سایت هرچی میزنم مینویسه شماره حساب صحیح نیست

  50. سلام وقتتون بخیر
    میشه لطفا توضیح بدید که برای کارشناسی می تونیم اون تایم مشخص شده برای ماندن خارج از کشور رو توسط نمایندمون تو ایران تمدید کنیم یا نه ؟ و آیا می تونیم رفت و آمد به داخل کشور داشته باشیم بدون اینکه مشکلی پیش بیاد؟
    سپاس فراوان

  51. سلام ضمن تشکر از زحمات شما. مقدار سود سپرده خروج از کشور چرا سودکوتاه مدت حساب می کنند ؟در حالی که قبلاً این‌جوری نبود و۱۸ در صد بود

  52. سلام وقت بخیر من 20 سالمه و در حال حاضر در ایران دانشجو ترم دوم هستم اونور تو خارج از کشور در رشته فیزیوتراپی که یک رشته کارشناسی پیوسته است قبول شدم آیا نظام وظیفه برای کارشناسی پیوسته هم وثیقه قبول می کنه؟؟؟

  53. سلام با گذاشتن وثیقه برایه سفر سیاحتی حدقل اعتبار پاسپورت چند ماه است برایه سفر به اکثر کشور ها پاسپورت 6ماهه لازمه با این وثیقه میشه پاسپورت ۶ ماهه گرفت؟؟؟

  54. باسلام وعرض ادب فرزندم دارای معافیت پزشکی شش ماهه هیچ غیبت ندارد پاسپورت معتبرهم دارد ایامیتواندبرای زیارت عتبات عالیات چندروزی ازکشورخارج شودیامجوزمیخواهد

  55. سلام برای سفر سیاحتی فقط ۳۰روز میتونیم خارج بشیم از کشور؟ اگه ۳۰ روز هستش درواقع ما باید تو ۲۹روز برگردیم که بتونیم پولمونو پس بگیریم؟

  56. سلام خسته نباشید من 17 سالمه رفتم پلیس +10 برای گرفتن پاسپورت گفتن باید 20 میلزون وثیقه بزاری ممنون میشم شرایطشو توضیح بدید

    1. اگر 18 سالتون نیست که دیگر مشمول سربازی نیستید و میتونید راحت برای پاسپورت اقدام کنید فکر نکنم نیاز به وثیقه باشد

  57. سلام
    من کارمند اموزش و پرورش هستم و ۸ سال تعهد خدمتی دارم
    میخوام پاسپورت بگیرم اما قصد مسافرت ندارم
    ایا میشود یا خیر؟ و اگر می شود شرایطش چیست؟

  58. سلام وقت بخیر وثیقه برای دانشجوی کارشناسی که برای تحصیل به خارج از ایران میرود چقدر میشود؟

  59. مبلغ وثیقه برای سیاحتی ۱۵ملیون تومان است ولی بانک قوامین ۳۰ ملیون میگیرد لطفا مشخص کنید چرااین مبلغ میگیرن

  60. با سلام،
    وثیقه ی دانشجویی حتما باید نقدی باشه؟ ینی نمیشه سند ملکی گذاشت؟
    اگه می شه، بعدا چطور میشه اونو به نقدی تغییر داد و سند رو گرفت؟(یکی از اعضای خانواده بگیره)

    1. سلام. خیر میزان وثیقه خروج از کشور به صورت نقد است و راه جایگزینی برای آن وجود ندارد

  61. سلام خسته نباشید
    ببخشید میخواستم بدونم اون مبلغ وثیقه رو باید نقد بپردازیم یا چک و سفته هم قبول میکنم ؟؟

    1. سلام. میزان وثیقه به صورت وجه نقد و از طریق شبکه شتاب به صورت اینترنتی پرداخت میشود و هیچ راه دیگری مانند چک سفته سند و… وجود ندارد.

  62. من الان ۲ سال درگیر کارای خدمت هستم۲۷ سالم هنوز تاید نکردن که معاف میشم من چجوری باید وثیفه بزارم برم زیارت لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام خدمت شما، اگر غیبت دارید امکان سفر و خروج از کشور ندارید، اما درصورت نداشتن غیبت باید ازطریق سایت اقدام به واریز مبلغ ودیعه و ثبت تاریخ سفر کنید.

    2. با سلام تعداد دفعات خروج با وثیقه ۳۰ میلیونی سیاحتی که دارای معافیت تحصیلی از دانشگاه است در طول یک سال چند مرتبه میتوان از کشور خارج شد

  63. با سلام بنده امروز به دفتر پلیس+10 مراجعه کردم با تمامی مدارک موردنیاز و سن بنده هم 18 سال تمام است و معافیت تحصیلی هم دارم
    به بنده گفتند که برای گرفتن گذرنامه باید 30 میلیون تومان وثیقه گذاشته شود آیا این درست است؟

      1. سلام. بلاخره براي سفر سياحتي ١٥ ميليون يا ٣٠ ميليون ؟ و اينكه چطور بايد ثابت كنيم كه سفرمون علميه. و يك سوال ديگه؛ ايا نوع اين پاسپورت ها فرق ميكنه؟ من فقط اون كد يا شناسشو برا چند روز ميخوام اونم به عنوان يه ايدي براي انجام يه كاري خارج از كشور.

        1. وقت بخیر در سامانه سخا نوع سفر مشخص و وثیقه تعیین میشود

      2. سلام من سرباز هستم آیا می‌توانم وثیقه بزارم و برم سفر خارج از کشور؟؟

  64. سلام
    من دانشجوام میخوام برم یک مدتی تو کردستان عراق کار کنم
    آیا امکانش هست ؟

  65. با سلام
    من از دانشگاه انصراف داده و در مهلت یکساله معرفی هستم الان میتوانم برای سفر سیاحتی با پر‌کردن برگ آماده به خدمت،از کشور خارج شوم؟

      1. سلام ، ببخشید من دانشجو ترم یک ارشد هستم و معافیت تحصیلیمو دوسه روز پیش به مدت ۳ سال تمدید کردم ، فیلمساز هستم ‌ و فیلمم رو برای پخش جهانی اقدام کردم و برای ثبت نام در جشنواره ها و حضور در مراسم های جشنواره ها پاسپورت لازم دارم . من میتونم پاسپورت بگیرم؟
        و اینکه هنوز چون صرفا جهت ثبت نام در جشنواره ها پاسپورت لازم دارم و مشخص نیست کی بخوام برم ، پاسپورت چند ماهه بهم میدن؟ ممنون میشم راهنمایی کنیین؟

        1. سلام وقت بخیر بله با گذاشتن وثیقه میتوانید از کشور خارج شوید . در صورت نبود هیچ مشکلی 5 الی 7 روزه پاسپورت تحویل داده خواهد شد .

        2. سلام. ببخشيد من امروز براي سفر پسرم وثيقه ٣٠ ميليوني پرداخت كردم برام اس ام اس اومده از طزيق پليس گذرنانه پيگيري كنيد. مي خواستم بدونم كجا بايد برم?

        3. سلام. ببخشيد من امروز براي سفر پسرم وثيقه ٣٠ ميليوني پرداخت كردم برام اس ام اس اومده از طزيق پليس گذرنانه پيگيري كنيد. مي خواستم بدونم كجا بايد برم?

    1. سلام وقت بخیر
      اعتبار پاسپورت برای دانشجویان مشمول یکماه هستش؟
      باید تو ‌بازه یکماه که مشخص کردیم سفر انجام بشه؟
      سپاس

      1. بله در همان بازه ای که در سامانه زدید میتوانید خارج و سرتایم مقرر بازگردید

  66. سلام من دانشجوام و فقط میخوام پاسپورتم رو تمدید کنم و قصد سفر ندارم فعلا آیا برای تمدید پاسپورت نیاز به وثیقه هست اگر بله مبلغ اون چقدره؟

    1. سلام وقت بخیر برای تمدید پاسپورت نیاز به یک دلیل دارد که می تواند سفر باشد

  67. سلام من ترم۶ دانشگاهم و فقط میخوام پاسپورت ام رو تمدید کنم و فعلا قصد سفر ندارم آیا برای تمدید هم بایر وثیقه بذارم اگر بله مبلغ ادن چقدره ؟

    1. سلام وقت بخیر برای تمدید پاسپورت نیاز به یک دلیل دارد که می تواند سفر باشد

      1. سلام
        پاسپورت تمدید شده برای دانشجویان چقدر اعتبار داره؟ یعنی مول پاسپورت بقیه ۵ ساله هست؟
        اگر وثیقه گذاشتیم و پاسپورت دانشجویی را دریافت کردیم و بنا به هر دلیلی نتوانستیم به سفر بریم تکلیف وثیقه چه می شود؟
        ممنون

        1. سلام بله 5 ساله است
          برای وثیقه به پلیس +10 مراجعه کنید

  68. سلام من ترم ۷ دانشگاه پیام نور هستم
    طبق گفته های سایت خوبتون من پاسپورت شاملم میشه
    میخوام که برم خارج کشور تفریحی تا چند وقت میتونم برم بمونم و اینکه اگر برنگردم چند سال اونجا بمونم چی میشه ؟

    1. سلام وقت بخیر به طور معمول پاسپورت موقت 1 ماه اعتبار دارد
      در صورت برنگشت در اولین ورود به کشور ممنوع الخروج می شوید

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید