چگونه سربازی را در شهر خودمان خدمت کنیم؟

چگونه سربازی را در شهر خودمان خدمت کنیم؟

بسیاری از کسانی که می خواهند به خدمت سربازی اعزام شوند، همواره این سوال در ذهن شان بوده است که چگونه و با چه شرایطی می توانند در شهر خود به خدمت سربازی بپردازند. سازمان نظام وظیفه برای این موضوع، شرایط و قوانینی تعیین کرده است که در ادامه این مقاله این شرایط را باهم بررسی می کنیم.

در همه شهرها و استان های کشور پادگان وجود ندارد و سازمان نظام وظیفه و سازمان نیروهای مسلح سربازان را با پادگان و شهر های مختلف معرفی می کند.

اگر سربازان دارای شرایط خدمت سربازی در شهر خود باشند، می توانند در محل سکونت و یا حداکثر 300 کیلومتری شهر خود می توانند به خدمت سربازی مشغول باشند.

ما در این مطلب تمامی شرایط و قوانین خدمت سربازی در شهر خود را در اختیار شما قرار می‌دهیم پس این مطلب را از دست ندهید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

برای خدمت در شهر خود، چه شرایطی لازم است؟

سازمان نیروی های مسلح و سازمان نظام وظیفه، برای تامین نیرو برای مناطق مرزی، نیاز دارد تا تعدادی از سربازان را برای دفاع از شهر و مناطق مرزی به شهرهایی غیر از شهر های خودشان بفرستند و قطعا تمامی سربازان به این علت، نمی توانند در شهر محل اقامت خود به سربازی ادامه دهند.

اما سربازان با دارا بودن شرایط می توانند در محل اقامت خود به تحصیل می پردازند.


بیشتر بخوانید: میزان حقوق سربازی در سال ۹۹


برای خدمت در شهر خود، چه شرایطی لازم است

چگونه در شهر خود خدمت کنیم؟

خدمت سربازی در محل اقامت یکی از مواردی است که ذهن خانواده ها و متقاضیان را به خود مشغول کرده است.

یکی از شرایط بومی شدن خدمت، شرط تاهل فرد است. کسانی که متاهل هستند و فرزند دارند می توانند در محل شهر خود به خدمت سربازی خود ادامه دهند.


بیشتر بخوانید: مدت خدمت سربازی در سال ۹۹


چگونه در شهر خود خدمت کنیم؟

شما می توانید پس از پایان یافتن دوره آموزشی، به سازمان نیرو های مسلح مراجعه کنید و با ارائه مدارکی که نشان دهد شما متاهل هستید، همچنان در شهر خود اقامت داشته باشید و هم به خدمت سربازی خود، بپردازید.

به طور مثال معمولا در همه شهرها و حتی روستاها نیز امروزه کلانتری و یا پاسگاه وجود دارد که بر این اساس افرادی که شرط متاهل بودن را دارا هستند معمولا در نیروی انتظامی شهر خود و یا سپاه و تعداد کمی نیز در ارتش به خدمت گرفته خواهند شد.

برای اقدام به خدمت سربازی بهتر است ابتدا از شرایط و مقررات شهر خود آگاه شوید و از شرایط جدیدی که ممکن است به تازگی اضافه شود، با خبر شوید.

البته توجه کنید که برای خدمت در شهر خود، باید از مقررات اعزام به خدمت نیروی انتظامی باخبر باشید.

همچنین متاهلین و یا دیگر افرادی که با داشتن شرایط خدمت در شهر خود در نزدیکی محل سکونت خود به خدمت گرفته می شوند، می‌توانند از شرایط روز برگ شدن در خدمت نیز استفاده نمایند.


بیشتر بخوانید: برای رفتن به سربازی چه وسایلی را همراه خودمان ببریم؟


چگونه در شهر خود خدمت کنیم؟

نیروهای مسلح تلاش می‌کنند تا فاصله محل سکونت سرباز با محل خدمت او را حتی‌الامکان کاهش دهند.

اما افراد و خانواده ها بایستی توجه کنند که هیچ چیز به صورت صد درصدی نبوده و تنها افرادی که شرایط خدمت در شهر خود را دارند می توانند بر حسب مورد از این تسهیلات استفاده نمایند.

بنابراین با وجود اینکه مرزهای کشور نیز به سربازان نیاز دارند نیرو های مسلح تلاش می کند تا تمامی افراد به طور یکسان از تسهیلات خدمت در شهر خود و یا نهایتا با فاصله 300 کیلومتری از استان و یا شهرستان محل زندگی خود خدمت نمایند.

روز برگ شدن در خدمت

روز برگ شدن در خدمت به این معنی است که سرباز می‌تواند تعدادی از ساعت های روز را در پادگان سپری کند و سپس به منزل بازگردند.

روز برگ شدن در خدمت

این امکان باعث می شود تا فرد از خانواده خود دور نماند و دوران سربازی برای فرد سخت نشود.

اما باید توجه داشته باشید که با توجه به قوانین و ماه های اعزام به خدمت سپاه و ارتش، امکان استفاده از شرایط روز برگ در ارتش و سپاه برای تمامی سربازان فراهم است ولی در نیروی انتظامی به سربازان میزان کمتری اختصاص می یابد.

سربازانی که از شرایط خدمت سربازی در شهر خود استفاده می کنند باید 21 ماه تمام خدمت خود را طی کنند و تمامی آن را انجام دهند.

اما سربازانی که در مناطق عملیاتی خدمت می کنند معمولا دوران سربازی آن ها کوتاه تر می باشد؛ یعنی سربازانی که در مناطق دور دست، نزدیک مرز، عملیاتی و محروم خدمت می کنند، خدمت سربازی آن ها از 21 ماه به 18 ماه کاهش می یابد تا شرایط سخت را بهتر و زودتر به پایان برسانند.

برای کسب اطلاع از شرایط و نحوه اقدام به پایان خدمت می توانید با مشاوران آویژه تماس بگیرید.

مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه، آماده راهنمایی شما در زمینه خدمت سربازی و نظام وظیفه هستند.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

چگونه سربازی را در شهر خودمان خدمت کنیم؟

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 51 نظر:
  1. سلام ببخشید
    من در چه صورتی میتونم خودم یه شهری رو انتخاب کنم برای رفتن؟ مثلا رشت زندگی میکنم ولی شهر بندرعباس رو انتخاب کنم؟
    یه جایی شنیده بودم میگفتن اگر کارت سبز داشته باشید میشه راسته؟ یا دروغ؟
    البته حالا حالا ها مونده تا سربازی

  2. سلام بنده پ خ خرداد 401 هستم الانم 7 ماه تو یگان پلیس راه مشهد خدمت کردم و درخواست انتقالی دادم مسافت هم بیش از 300 کیلومتر هست با محل سکونتم ولی قبول نمیکنن میگن طرح آمایش دیگه وجود نداره و استهشاد محلی هم قبول نیست کلا دارن سنگ میندازن جلو ادم چاره کار چیه؟ الانم تو غیبتم

  3. با سلام من متاهل هستم و اهل مشهد در تقسیمات منو به تهران فرستادن باید چیکار کنم به شهر خودم بیوفتم تمامی دوستان متاهلم مشهد هستن نمیدونم من چرا افتادم تهران

  4. سلام وقت بخیر من چیکار باید بکنم تا بتونم در دوران خدمت مشغول همون شغلی باشم که الان دارم انجام می دم و از اون شغل دور نباشم

    1. سلام وقتتون بخیر تاثیر چی رو میخواهید ازش اطلاع داشته باشد

  5. باسلام. من تک فرزند هستم و مادرم مهر های کمرش دیسک دارد و پدرم سرکار میرود و من به مادرم کمک میکنم. آیا میشود. در شهر محل زندگی خودم. سرباز باشم

    1. سلام وقت بخیر
      احتمال انتقالی شما در شهر محل زندگی به شرط عدم غیبت سربازی خواهد بود

  6. سلام آیا غیبت سربازی باعث میشه که در مناطق مرزی اعزام بشیم؟

    1. سلام
      در کل این موضوع تاثیری ندارد اما بستگی به پادگان شما دارد

  7. باسلام خوب هستین من پدرم در نیروی انتظامی هست خواستم ببینم در شهر خودم تقسیم میشم من اموزشیم تموم شده تو استانم افتادم منتظر تقسیم ام ک کدوم شهر بیوفتم؟ ممنون از راهنمایی کنید

  8. باسلام خوب هستین من پدرم در نیروی انتظامی هست خواستم ببینم در شهر خودم تقسیم میشم من اموزشیم تموم شده تو استانم افتادم منتظر تقسیم ام ک کدوم شهر بیوفتم؟

  9. سلام وقت بخیر.
    من لیسانس هستم تک پسرم دارای سه خواهر. پدر مادر در قید حیات ولی پدر مشکل قلبی داره. ۴ روز دیگه اعزامم به پادگان دستغیب جهرم (نیروی انتظامی)
    برای افتادن توی شهر خودم چکار باید انجام بدم؟

    1. سلام وقتتون بخیر از طریق سازمان نظام وظیفه اقدام بفرمایید.

  10. سلام من متاهل هستم و دارای فرزند چند روزی میشه که برای خدمت ثبت نام کردم آیا بعد از پایان دوره آموزشی در شهر خودم خدمت میکنم

    1. سلام وقتتون بخیر باشه امکانش میتواند وجود داشته باشد.

  11. سلام خسته نباشید آیا برای کسی که مادرش نیاز به پرستاری دارد و پدرش شغلی ندارد و سابقه زندان دارد میشه در شهر خودش خدمت کند

  12. من اگه تک پسر باشم به همراه دو خواهر و پدر و مادرم که پدرم نظامی بازنشسته هست و فوق لیسانس دارم میتونم در محل سکونت کرمانشاه خدمت کنم.

    1. سلام وقت بخیر اگر پدر و مادر مشکلی داشته باشند که نیاز به مراقبت داشته باشند می توانید درخواست دهید که در شهر خودتان خدمت کنید

  13. سلام من اگر فوق لیسانس حقوق داشته باشم و دو خواهر داشته باشم به همراه پدر و مادرم که پدرم نظامی هستش که باز نشست شده میتونم شهر خودم که کرمانشاه هست خدمت کنم چون خیلی برام مهمه که نصف روز خانه باشم برای ازمون وکالت. امکانش هست.

    1. سلام وقت بخیر اگر پدر و مادر مشکلی داشته باشند که نیاز به مراقبت داشته باشند می توانید درخواست دهید که در شهر خودتان خدمت کنید

  14. سلام یک پسر شخص جانباز 25 درصدی معاف گردیده است
    و پسر دوم درحال خدمت می باشد آیاکسری خدمت یا خدمت در شهر خودش را شامل می شود.ممنون که راهنمایید کنید

  15. سلام وقتون بخیر.
    من لیسانس دارم و فقط یه خواهر کوچک دارم.
    امکان داره خدمت تو شهر خودم بیوفتم.

    1. سلام. اگر پدر و مادر در قید حیات نباشند شما میتوانید برای دریافت معافیت کفالت خواهر اقدام کنید.

  16. سلام من هم مادرم فوت شده و هم پدرم ایا شهر خودم می تو نم خدمت کنم

    1. سلام در آیین نامه این موضوع بررسی نشده، میتوانید هنگام پست دفترچه درخواست دهید و اگر تایید شد در شهر محل سکونت خدمت کنید.

  17. سلام من تک فرزندم با مدرک دیپلم ۳ روز دیگه اعزام به سربازیم محل آموزشیم تو شهر خودم، محل سکونتم اصفهان افتاده میخواستم بدونم میشه بعد آموزشی تو خود اصفهان خدمت کنم؟
    (نیرو هوایی ارتش هستم)

    1. مشخص نیست بستگی به نیازپادگان دارد و زمانی که شما در پادگان های دیگر افتادید شش ماه بعد میتوانید درخواست انتقال ی بدهید

  18. سلام من تک فرزندم ۳ روز دیگه اعزام به سربازیم محل آموزشیم تو شهر خودم، محل سکونتم اصفهان افتاده میخواستم بدونم میشه بعد آموزشی تو خود اصفهان خدمت کنم؟
    (نیرو هوایی ارتش هستم)

    1. مشخص نیست بستگی به نیازپادگان دارد و زمانی که شما در پادگان های دیگر افتادید شش ماه بعد میتوانید درخواست انتقال ی بدهید

  19. سلام،ببخشید پدر من مددجوی بهزیستی هست،چقدر احتمال داره سربازی شهر خودم بیفتم؟در ضمن معاف از رزم هستم.

    1. سلام. اگر در تقسیم بندی محل خدمت شما خارج از شهر خودتان بود میتوانید از طریق بهزیستی برای جا به جایی اقدام کنید .

  20. من پدرم‌عمل قلب باز انجام داده و من در حال حاظر کار میکنم در کارگاه آیا میتوانم در شهر‌خودم خدمت کنم

    1. سلام. تقسیم بندی سربازان به صورت رندوم انجام میشود مگر اینکه شما از یک ارگان در شهر خود پذیرش گرفته باشید یا امریه یک ارگان باشید .

  21. سلام من پسری هستم با مدرک فوق لیسانس حسابداری آیا می توانم تو شهر خودم خدمت کنم یا نه

    1. داداش چه ربطی داره ….
      مدرک‌تحصیلی شامل خدمت در شهر خود یا استان محل سکونت خود نیست و ربطی بهش نداره

  22. با سلام وقت بخیر. من ۲۰ سال دارم و تک پسر هستم. پدرم نیز اعتیاد شدید داره اگه برای سربازی اقدام کنم، آیا این امکان وجود داره که تو شهر خودم خدمت کنم؟ لطفا راهنمایی کنید با تشکر

    1. سلام خیر،در صورتی که ازدواج کرده باشید یا تحصیلات بالا داشته باشید بتوانید امریه بگیرید.

  23. سلام
    پدرم دارای دو زن است زن اول فوت کرده دارای ۴ تا خداهر برادر ناتنی می باشم وزن دوم که مادر من است تک فرزند هستم از نظام‌ وظیفه سوال کردم از ماده ۴۴ می توانم استفاده کنم
    معا فیعت دائم می گیرم یا موقت ممنون

    1. سلام وقت بخیر شما می توانید معافیت دائم مادر خود را بگیرید

  24. سلام خسته نباشید
    ازدواج موقت هم شامل قانون سربازی متاهلین می شود؟

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید