گزینش امریه وزارت نفت 1402 – زمان و نحوه ثبت نام + شرایط آن

امریه وزارت نفت چه شرایطی دارد؟

منظور از امریه سربازی این است که افرادی دوست ندارند در پادگان‌ های نظامی به خدمت سربازی مشغول شوند، می‌ توانند تحت شرایطی با گرفتن امریه در نهادهای دولتی دوره خدمت خود را بگذرانند.

مزیت این مسئله این است که شما در هنگام گذراندن خدمت سربازی، نیازی به پوشیدن لباس نظامی ندارید و در پادگان‌ های نظامی حضور نخواهید داشت. اما نکته مهم در این زمینه این است که در صورت اخذ امریه، دوره سربازی شما به 24 ماه افزایش می‌ یابد.

ارگان های زیادی در کشور اقدام به پذیرش متقاضیان امریه می کنند، که یکی از آنها وزارت نفت است. وزارت نفت دارای چهار شرکت اصلی با نام های شرکت ملی نفت، شرکت گاز، شرکت پخش و پالایش و شرکت صنایع پتروشیمی است.

لازم است اضافه کنیم، متقاضیان دریافت امریه شرکت نفت می بایست 6 ماه قبل از تاریخ اعزام جهت انجام ثبت نام از طریق سایت معاونت منابع انسانی این وزارتخانه اقدام نمایند.

از شما دعوت می‌ کنیم در ادامه این مطلب با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید تا به بررسی گزینش امریه وزارت نفت و شرکت گاز در سال 1402 بپردازیم.

منظور از امریه سربازی چیست؟

منظور از امریه سربازی این است افرادی که دوست ندارند در پادگان‌ های نظامی به خدمت سربازی مشغول شوند، می‌ توانند تحت شرایطی با گرفتن امریه در نهادهای دولتی دوره خدمت خود را بگذرانند.

مزیت این مسئله این است که شما در هنگام گذراندن خدمت سربازی، نیازی به پوشیدن لباس نظامی ندارید و در پادگان‌ های نظامی نخواهید بود.

نکته مهم در این زمینه این است که در صورت اخذ امریه، دوره سربازی شما به 24 ماه افزایش می‌ یابد.

منظور از امریه سربازی چیست؟

آشنایی با وزارت خانه نفت

وزات نفت ایران یکی از 19 وزارت خانه کشور می باشد که زیر مجموعه ای از قوه مجریه محسوب می شود. وزارت نفت یکی از مهمترین وزارت خانه هایی است که وظیفه اداره و توسعه صنعت نفت و گاز کشور را برعهده دارد.

ساختار درونی این وزارت خانه به این صورت است که از چهار شرکت اصلی شامل:

  • شرکت ملی نفت
  • شرکت ملی گاز
  • شرکت ملی صنایع پتروشیمی
  • و شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی

تشکیل شده است. هر کدام از این شرکت ها بر روی مراکز و موسسات وابسته به خود نظارت دارند و عملیات اکتشاف، استخراج و فروش نفت و گاز را انجام می دهند. وزارت نفت علاوه بر تامین نیاز های اصلی کشور بخشی از درآمد ارزی خارجی را به وسیله صادرات نفت خام تامین می کند.

این وزارت خانه از جایگاه ویژه ای در اقتصاد کشور برخوردار بوده و نقش مهمی نیز در تحقق اهداف کلان اقتصاد ملی دارد. به همین منظور سربازانی که تمایل دریافت امریه از این سازمان دارند می بایست از شرایط ویژه ای برخوردار باشند که در ادامه به بررسی آن ها پرداخته ایم.

نحوه ثبت نام امریه وزارت نفت

امریه وزارت نفت، یکی از امریه‌ هایی می‌ باشد که داوطلبان بسیار زیادی در بین افراد متقاضی خدمت سربازی دارد؛ چراکه همیشه هر فعالیتی که به شرکت نفت و گاز کشور مربوط می‌ شود، برای افراد ایده آل به نظر آمده است.

از این رو تقریبا اکثریت افرادی که شرایط پذیرش امریه خدمت سربازی در وزارت نفت را دارند، به دنبال کسب سهمیه این وزارتخانه هستند.

پیش از هر توضیح دیگر، اگر بخواهیم تعریف کوتاهی از وزارت نفت داشته باشیم، باید بگوییم که فعالیت های این وزارتخانه در راستای حفظ حاکمیت و رسمیت بخشیدن به ذخایر نفتی و گازی کشور می‌ باشد.

قابل انکار نمی‌ باشد که امریه وزارت نفت امتیازات مثبت خاص خود را دارد، که کلیه افراد واجد شرایط را به کسب سهمیه آن راغب کرده است. اما نداشتن اطلاعات تخصصی و کافی در مورد امریه این وزارتخانه، باعث می‌ شود که فرد حتی اگر شرایط پذیرش را داشته باشد، با اقدام نکردن به موقع و ناقص، شانس خود را به طور کل از دست بدهد.

برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکلی در مورد ثبت نام در امریه این وزارتخانه، ابتدا باید از طریق مشاوره نظام وظیفه اطلاعات پیش نیاز را کسب کنید، تا با اقدام آگاهانه و آشنایی داشتن با روند ثبت نام، شانس خود را برای کسب سهمیه وزارت نفت افزایش دهید. در این راستا مرکز مشاوره آویژه آماده ارائه مشاوره تخصصی نظام وظیفه به شما عزیزان می‌ باشد.

پونزفارغ‌ التحصیلان دانشگاه های زیر، به ترتیب اولویت، امتیاز اخذ امریه وزارت نفت را دارند:

فارغ‌ التحصیلان در دانشگاه صنعت نفت و همچنین بورسیه های وزارت نفت

فارغ‌ التحصیلان در سایر دانشگاه های روزانه‌ ی دولتی

فارغ‌ التحصیلان در دانشگاه آزاد

فارغ‌ التحصیلان در سایر دانشگاه های شبانه‌ ی دولتی

فارغ‌ التحصیلان سایر دانشگاه‌ ها

پونزاز شرایط امریه وزارت نفت، این است که سرباز باید حداقل دارای یک شرط از شروط مورد تایید حفاظت اطلاعات که به شرح زیر است، باشند:

متاهل باشد.

معاف از رزم باشد.

تحت پوشش بهزیستی باشد.

خانواده‌ی ایثارگر باشد.

تحت پوشش کمیته‌ی امداد باشد.

ثبت نام امریه شرکت نفت و گاز

چگونه امریه وزارت نفت را بگیریم؟

امریه وزارت نفت یکی از انواع امریه‌ های پرتقاضا در کشور است که برای مشمولان سربازی بسیار ایده‌ آل به نظر می‌ رسد. به همین دلیل افراد بسیاری تلاش می‌ کنند سهمیه امریه این وزارت‌ خانه را به دست آورند.

به طور قطع امریه وزارت نفت امتیازات مثبتی به همراه خواهد داشت، که همین امتیازات باعث می‌ شود همه افراد واجد شرایط دریافت امریه، سهمیه این وزارت‌ خانه را طلب کنند. البته این مسئله شرایطی دارد که فرد باید آن شرایط را داشته باشد.

از سوی دیگر عدم اقدام به موقع و کامل می‌ تواند شانس فرد برای گرفتن این سهمیه را به طور کامل از بین ببرد. برای گرفتن امریه نفت ابتدا باید در مورد شرایط ثبت‌ نام در آن از طریق مشاوره نظام وظیفه اطلاعات مورد نیاز را به دست آورید تا با آگاهی کامل در این زمینه اقدام کنید.

در عین حال این نکته را مدنظر داشته باشید که پذیرش امریه رشته زمین شناسی فقط در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته می‌ شود. همچنین این مسئله هم مهم است که پذیرش امریه وزارت نفت بر اساس معدل و دانشگاه محل تحصیل اولویت بندی می‌ شود.

شرایط دریافت امریه وزارت نفت

همانطور که گفتیم پذیرش امریه وزارت نفت نیازمند برخورداری از شرایط و ضوابط خاصی است. که هر کدام از متقاضیان تنها در صورت دارا بودن آنها میتوانند اقدام به پذیرش کنند این شرایط به دو دسته شرایط عمومی و خصوصی تقسیم می شوند که عبارتند از:

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

شرایط عمومی برای امریه وزارت نفت

شرایطی برای متقاضیان امریه وزارت خانه نفت بود دارد که این افراد حداقل باید یکی از آن ها را دارا باشند تا بتوانند اقدام به ثبت نام در این ارگان کنند.

این شرایط عبارتند از:

  • متاهل بودن
  • داشتن معافیت از رزم
  • قرار داشتن تحت پوشش کمیته امداد
  • قرار داشتن تحت پوشش سازمان بهزیستی
  • داشتن حداقل 6 ماه سابقه بسیج
  • دارا بودن مدال و یا امتیاز از المپیاد ها و مسابقات کشوری

شرایط اختصاصی امریه وزارت نفت

علاوه بر داشتن شرایط امریه وزارت نفت گفته شده در بالا متقاضیان می بایست از شرایط اختصاصی نیز برخوردار باشند که عبارتند از:

  • دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی، کارشناس ارشد ودکتری
  • تحصیل در رشته مرتبط و مورد نیاز سازمان وزارت نفت
  • دارا بودن حداقل معدل مورد نیاز سازمان
  • دارا بودن برگ آماده به خدمت بدون داشتن هیچگونه غیبت از سربازی
  • داشتن مدرک تحصیلی ازدانشگاه های معتبر کشور

مراحل اخذ امریه وزارت نفت 1402

مراجعه به سایت شرکت ملی نفت و ثبت نام در سامانه طرح نظام

اخذ پذیرش اولیه از شرکت ملی نفت و مراجعه حضوری به ساختمان مرکزی پنجم در خیابان طالقانی

جا یابی

در این مرحله شما باید پس از دریافت پذیرش اولیه و معرفی‌ نامه از شرکت ملی نفت به شرکت‌ های زیر مجموعه شرکت ملی نفت مراجعه و از آن شرکت‌ ها درخواست جا یابی کنید. منظور از جا یابی یافتن یک جای خالی در لیست متقاضیان امریه وزارت نفت است.

بنابراین در صورت وجود جای خالی شرکت مربوطه یک نامه تاییدیه به بخش طرح نظام شرکت ملی نفت ارسال می‌ کند و آمادگی خود را برای پذیرش و استفاده از شما به عنوان یک فرد متخصص در قالب طرح نظام اعلام می‌ کند.

شرکت ملی نفت در این مرحله به شما کمک خاصی نخواهد کرد، زیرا انجام همه کارهای مربوط به جایابی به عهده شماست. تنها کمک شرکت ملی نفت به شما این است که یک معرفی‌ نامه در اختیار شما قرار می‌ دهد. پس توصیه می‌ شود به محض دریافت تاییدیه پذیرش اولیه، فعالیت خود را برای جا یابی آغاز کنید.

انجام مصاحبه عقیدتی سیاسی

در صورت عدم موفقیت در اخذ تاییدیه در این مرحله امریه شما باطل خواهد شد. در این مرحله علاوه بر مصاحبه حضوری تحقیقات گسترده محلی از محل سکونت و کار شما نیز انجام خواهد گرفت.

مراجعه مجدد به دفتر مرکزی و هماهنگی جهت ارسال دفترچه سربازی

مراحل اخذ امریه وزارت نفت 1401

معدل لازم برای امریه وزارت نفت 1402

معدل متقاضیان امریه وزارت نفت در مقطع کارشناسی باید دارای معدل ۱۴ به بالا و در مقاطع بالاتر 16 به بالا باشد.

همین شرایط برای فارغ‌ التحصیلان دانشگاه‌ های تیپ ۱ نیز صادق است. اما درباره فارغ‌ التحصیلان سایر دانشگاه‌ های دولتی روزانه و همه دانشجویان شبانه معدل مقطع کارشناسی باید 15 به بالا و مقاطع بالاتر معدل 16 به بالا باشد.

فارغ‌ التحصیلان دانشگاه‌ های آزاد و سایر دانشگاه‌ های غیرانتفاعی نیز باید در همه مقاطع دارای معدل 17 به بالا باشند.

زمان و نحوه ثبت نام در طرح امریه سربازی شرکت نفت 1402

تاریخ اعزام/تاریخ ثبت نامتاریخ اعلام نتیجه/زمان مراجعه جهت تشکیل پروندهگزینش و تعیین محل خدمتتحویل مدارک از شرکت های اصلی به ستاد / ارسال نامه از ستاد به فرماندهی کل قوا
1 اردیبهشت / 1 الی 10 آبان ماه 140015 الی 20 آبان ماه / 15 الی 25 آبان ماه25 آبان الی 25 بهمن1 اسفند / 10 اسفند ماه
1 تیر / 1 الی 10 دی ماه 140015 الی 20 دی ماه / 15 الی 25 دی ماه25 دی تا 25 فروردین ماه1 اردیبهشت / 10 اردیبهشت ماه
1 شهریور / 1 الی 10 اسفند ماه 140015 الی 20 اسفند ماه / 15 الی 25 اسفند ماه25 اسفند تا 25 خرداد ماه1 تیر / 10 تیر ماه
1 آبان / 1 الی 10 اردیبهشت ماه 140115 الی 20 اردیبهشت ماه / 15 الی 25 اردیبهشت ماه25 اردیبهشت تا 25 مرداد ماه1 شهریور / 10 شهریور ماه
1 دی / 1 الی 10 تیر ماه 140115 الی 20 تیر ماه / 15 الی 25 تیر ماه25 تیر تا 25 مهر ماه1 آبان / 10 آبان ماه
1 اسفند / 1 الی 10 شهریور ماه 141015 الی 20 شهریور ماه / 15 الی 25 شهریور ماه25 شهریور تا 25 آذر ماه1 دی / 10 دی ماه

اولویت های دریافت امریه وزارت نفت 1402

امریه وزارت نفت مانند هر امریه سربازی دیگری دارای شرایط خاصی است و تنها افرادی می توانند در این امریه ثبت نام کنند، که دارای شرایط ثبت نام امریه وزارت نفت باشند.

پونزیکی از شرایط ثبت نام امریه وزارت نفت، این است که مشمولان دارای حداقل یکی از شرایط زیر باشند:

خانواده ایثارگر

معافیت از رزم

تحت پوشش کمیته امداد

تحت پوشش بهزیستی

متاهل

شرایط ثبت نام امریه وزارت نفت

رشته های مورد نیاز امریه وزارت نفت

شرکت نفت و گاز هر ساله لیست رشته‌ هایی را که قصد دریافت امریه سربازی از آن‌ ها را دارد در سایت خود اعلام می کند. بر اساس اعلام این وزارتخانه، رشته های مورد نیاز امریه وزارت نفت در جدول زیر ذکر شده است.

رشته های مورد نیاز امریه شرکت نفت
ردیفنام رشته
1کلیه گرایش های مهندسی بالادستی نفت
2مهندسی شیمی – گرایش مهندسی مخزن و فرآیند
3زمین شناسی نفت
زمین شناسی مهندسی
زمین شناسی اقتصادی
چینه شناسی
فسیل شناسی
رسوب شناسی
4ایمنی صنعتی
5کلیه گرایش های مهندسی صنایع
6کلیه گرایش های رشته مهندسی برق به جز مهندسی پزشکی
7کلیه گرایش های مهندسی مکانیک
8کلیه گرایش های مهندسی عمران به جز سازه های هیدرولیکی و مهندسی رودخانه
9کلیه گرایش های مهندسی مواد به جز سرامیک و استخراج فلزات
10کلیه گرایش های مهندسی کامپیوتر به جز هوش مصنوعی
11مهندسی معدن
12کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی و مدیریت صنعتی در گرایش های تولید و عملیات و تحقیق در عملیات
13اقتصاد انرژی
14حسابداری
15دکتری شیمی
16دریانوردی
17مهندسی مواد گرایش خوردگی و حفاظت از مواد
18همه گرایش های مهندسی فناوری اطلاعات به جز تجارت الکترونیک
19مدیریت تکنولوژی گرایش انتقال تکنولوژی
20مهندسی سیستم های انرژی
21ژئوفیزیک گرایش لرزه شناسی و مغناطیس
22همه گرایش های رشته حقوق
23کلیه گرایش های مهندسی شیمی به جز علوم و صنایع غذایی، داروسازی، مهندسی هسته ای و مهندسی مهمات و تسهیلات

اولویت دانشگاه های محل تحصیل، برای پذیرش امریه وزارت نفت

لیست سازمان‌ها و ارگان‌های امریه گیر خدمت سربازی

در لیست زیر به معرفی برخی از سازمان های امریه گیر اشاره شده است. برای آگاهی بیشتر در مورد هر سازمان، بر روی عنوان آن کلیک کنید.

سازمان‌ها یا وزارتخانه امریه گیرسازمان‌ها یا وزارتخانه امریه گیر
امریه وزارت نیروامریه سرباز معلم
امریه نیروهای مسلحامریه وزارت نیرو
امریه سازمان انرژی اتمیامریه بنیاد شهید و امور ایثارگران
امریه وزارت دفاعامریه وزارت بهداشت
امریه شرکت های دانش بنیانامریه وزارت صنعت، معدن، تجارت
امریه سازمان تبلیغات اسلامیامریه جهاد کشاورزی
امریه وزارت راه و شهرسازیامریه سازمان ملی استاندارد
امریه قوه قضاییهامریه اداره اوقاف
امریه بنیاد مسکن انقلاب اسلامیامریه وزارت علوم و تحقیقات
امریه سربازی اداره برقامریه سازمان بهزیستی
امریه کمیته امداد امام خمینیامریه وزارت اقتصاد و دارایی
امریه وزارت ورزش و جوانانامریه استانداری ها
امریه نهاد ریاست جمهوریامریه سربازی شهرداری ها

نکاتی که در صورت اقدام برای گرفتن امریه شرکت نفت، باید بدانید!

پونزچند نکته در دریافت امریه شرکت نفت وجود دارد، که باید به آنها دقت کنید:

تنها ثبت نام اینترنتی برای اخذ امریه شرکت نفت کافی نمی باشد؛ بلکه باید حضوری به این سازمان مراجعه کنید.

در صورت داشتن کسری خدمت سربازی یا استفاده از امتیاز ایست خدمتی، درخواست دریافت امریه شما از سوی این شرکت رد خواهد شد.

میزان حقوق پرداختی به سربازان امریه شرکت نفت، همانند سایر سربازان خواهد بود.

محل خدمت مشمولین تحت امریه شرکت نفت فقط در مناطق عملیاتی واقع در مناطق محروم و بد آب و هوا خواهد بود.

نظام وظیفه

مزایای امریه وزارت نفت چیست؟

اینکه بسیاری از سربازان تمایل به دریافت امریه وزارت نفت دارند بی دلیل نیست. اکثر سربازان تحصیل کرده تلاش می کنند تا بتوانند امریه سازمان ها و موسسات دولتی که متناسب با رشته تحصیلیشان است را دریافت کنند. این مسئله بخاطر مزایایی است که اخذ امریه برای آن ها به وجود می آورد.

این مزایا عبارتند از:

  • کار کردن در محیطی اداری و خارج از محدوده پادگان ها
  • انجام کار و مسائل مرتبط با رشته تحصیلی
  • آسودگی خاطر از گذراندن دوران سربازی در پادگان ها و انجام شیفت های شبانه
  • پوشیدن لباس های اداری و رسمی همانند دیگر کارکنان وزارت خانه نفت
  • داشتن حقوق و مزایا همانند دیگر سربازان
  • ساعات کاری کمتر نسبت به سربازان و همانند کارمندان دیگر
  • بهره مندی از حقوق و مزایای بیشتر در صورت خدمت در مناطق محروم
  • ایجاد یک رزومه کاری برای آینده با اشتغال در زمینه تخصصی و تحصیلی

امریه شرکت گاز با نفت یکی است؟

امریه شرکت گاز نیز شرایط مشابه شرکت نفت دارد و در همان رشته‌ ها پذیرش انجام می دهد. بد نیست بدانید که شرکت گاز به 4 قسمت شرکت ملی نفت، شرکت گاز، شرکت پخش و پالایش و شرکت صنایع پتروشیمی تقسیم می شود، که شما می توانید برای ثبت نام امریه این شرکت‌ ها، به سایت شرکت گاز مراجعه کنید و پس از ثبت نام اولیه و قبولی در آن، به گزینش این شرکت مراجعه کنید.

دقت داشته باشید که شرکت گاز برخلاف شرکت نفت، فقط در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش دارد و شرط معدل نیز برای رشته های غیر فنی حداقل 18 و رشته های فنی حداقل 17 می باشد.

حقوق سربازان امریه شرکت گاز نیز همانند سایر سربازان می باشد.

امریه پتروشیمی عسلویه را چگونه اخذ کنیم؟

امریه پتروشیمی عسلویه را چگونه اخذ کنیم؟

امریه پتروشیمی عسلویه، زیر نظر شرکت گاز انجام می شود و تقریبا شرایط مشابهی با آن دارد؛ اما پذیرش امریه پتروشیمی عسلویه در رشته های بیشتری انجام می شود،

پونزرشته های امریه پتروشیمی عسلویه عبارتند از:

  • مهندسی بالا دستی نفت
  • مهندسی شیمی
  • زمین شناسی
  • ایمنی صنعتی
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی برق
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی عمران
  • مهندسی متالوژی و مواد
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی معدن
  • زمین شناسی
  • مدیریت اجرایی (فقط در مقطع کارشناسی ارشد)
  • دریانوردی
  • اقتصاد
  • حسابداری
  • شیمی محض
  • مهندسی فناوری اطلاعات
  • مدیریت تکنولوژی
  • مهندسی سیستم های انرژی
  • ژئوفیزیک
  • اقتصاد انرژی
  • مهندسی ابزار دقیق و اتوماسیون در صنایع نفت

نکته: پذیرش امریه پتروشیمی عسلویه، فقط از دانشگاه های تهران، صنعتی شریف، امیرکبیر، شهید بهشتی، صنعتی اصفهان، شیراز، تبریز، علم و صنعت ایران، تربیت مدرس و خواجه نصیر امکان پذیر خواهد بود.

شرایط امریه وزارت نفت چگونه است؟

شرایط امریه وزارت نفت، به نسبت سایر ارگان های پذیرنده امریه، حساسیت های خاص خود را دارد. یعنی علاوه بر شرایط عمومی پذیرش امریه، که در مورد کلیه ارگان‌ها و نهادها مشترک است؛ وزارت نفت یک سری شرایط خصوصی نیز برای جذب سرباز امریه لحاظ کرده است که این مسئله با توجه به حوزه فعالیت این وزارتخانه و نیاز به نیروی انسانی متخصص قابل توجیه است.

از شرایط عمومی می‌ توان به نداشتن غیبت از خدمت، تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بودن، سرپرست خانوار بودن، معافیت از رزم و… اشاره کرد.

اما از شرایط امریه در وزارت نفت که خصوصی هستند، می‌ توان به این مورد اشاره کرد که این وزارت، افراد را تنها با داشتن مدرک کارشناسی به بالا آن هم در رشته های مشخص و با معدل مقبول پذیرش می‌ کند.

از دانشگاه های مورد تایید این وزارتخانه به دانشگاه های صنعت نفت، صنعتی شریف، صنعتی امیر کبیر، تربیت مدرس، شهید بهشتی و… می‌ توان اشاره کرد، که حداقل معدل مورد نظر نیز 15 می‌ باشد.

از رشته های مورد نظر وزارت نفت نیز می‌ توان به گرایش های زمین شناسی، گرایش های شیمی، گرایش های مهندسی متالوژی و مواد، گرایش های کامپیوتر، گرایش های مدیریت و… اشاره داشت.

برای اطلاع از لیست تمامی دانشگاه های مورد تایید این وزارتخانه و همچنین برای اطلاع از جزئیات گرایش های مورد نیاز وزارت نفت، می‌ توانید از مشاورین نظام وظیفه مرکز مشاوره آویژه کمک بگیرید.

چگونه امریه وزارت نفت بگیریم؟

مدارک امریه وزارت نفت شامل چه مواردی است؟

مدارک امریه وزارت نفت نیز همانند مدارک مورد نیاز کلیه ارگان های پذیرنده امریه، در برخی موارد مشترک است. اما با توجه به شرایط خاص پذیرش این وزارتخانه، طبیعتا ممکن است مدارکی از شما خواسته شود که در لیست مدارک مورد نیاز سایر ارگان‌ ها نباشد.

به طور کل داشتن شرایط عمومی امریه، باعث می‌ شود که شما در هر ارگان و نهادی برای کسب سهمیه امریه در اولویت باشید. از این رو اگر شما یکی از شرایط عمومی (معافیت از رزم، خانواده جانباز، شهدا، ایثارگر و…) را داشته باشید، شانس بیشتری برای کسب امریه این وزارتخانه را خواهید داشت و از طرفی باید مدرک و مستند لازم برای اثبات شرایط عمومی خودت را در لیست مدارک امریه وزارت نفت قرار دهید.

یک قطعه عکس پرسنلی، فتوکپی کارت ملی و شناسنامه، مدارک تحصیلی لازم، برگ سبز سازمان نظام وظیفه، گواهی اثبات شرایط عمومی و… از جمله مدارک لازم می‌ باشند.

از آن جایی که حتی ممکن است در یک نهاد از واحدی به واحد دیگر تفاوت‌ هایی در لیست مدارک درخواستی به چشم بخورد، بهتر است پیش از هر اقدامی در راستای تهیه مدارک، از طریق مشاوره نظام وظیفه یا مراجعه حضوری به واحد مورد نظر از لیست دقیق مدارک اطلاع پیدا کنید.

حقوق امریه سربازی وزارت نفت چگونه است؟

حقوق امریه سربازی وزارت نفت و به طور کل حقوق سربازی چه به عنوان سرباز امریه، چه سرباز عادی، در هر ارگانی با توجه به ملاک های مختلفی تعیین می‌ شود.

پونزبرخی از این ملاک‌ ها بشرح زیر هستند:

مجرد یا متاهل بودن

فرزند داشتن یا نداشتن

نزدیک بودن یا دور بودن از محل خدمت

مدرک تحصیلی

درجه نظامی

موارد فوق، از مواردی هستند که هر یک بر میزان حقوق امریه سربازی وزارت نفت یک سرباز تاثیر خواهند گذاشت. اما تاثیر هر کدام از این موارد بر میزان متفاوتی خواهد بود. برای مثال میزان افزایش حقوق سرباز به دلیل داشتن همسر با میزان افزایش حقوق به دلیل حق اولاد، به یک اندازه نخواهد بود.

به طور کل در هیچ ارگانی حقوق کارمند امریه و کارمند عادی برابر هم نخواهند بود و نمی‌ توان به حقوق سربازی به عنوان یک درآمد توجه کرد.

سهمیه امریه سربازی وزارت نفت چگونه است؟

سهمیه امریه سربازی وزارت نفت به طور دقیق مشخص نیست، که چه تعدادی خواهد بود و این مسئله به نیاز وزارت به نیروی انسانی بستگی دارد. با این وجود شما می‌توانید از طریق خدمات مشاوره نظام وظیفه، از میزان ظرفیت وزارت نفت برای جذب سرباز امریه تا حدودی مطلع شوید.

با وجود اینکه نیروی مورد نیاز وزارت نفت همیشه زیاد بوده است، اما چون متقاضیان زیادی دارد، به سرعت ظرفیت آن تکمیل می‌ شود و می‌ توان گفت که بیشترین شانس با افرادی خواهد بود که از زمان دقیق ثبت نام اطلاع داشته باشند سریعا اقدام کنند.

از طرفی اولویت سهمیه امریه سربازی وزارت نفت، با افرادی خواهد بود که یکی از شرایط عمومی (استعدادهای برتر و نخبگان، قاریان و حافظان قرآن و…) را داشته باشند.

با این حال امکان پذیرش برای افرادی که واجد این شرایط نباشند نیز وجود دارد و تنها در صورتی که شرایطی مانند مقایسه دو داوطلب پیش بیاید، داشتن این فاکتورها می‌ تواند شانس فرد را افزایش دهد.

سهمیه امریه سربازی وزارت نفت چگونه است؟

نکات مهم و اساسی از امریه وزارت نفت

تا این قسمت از مقاله ممکن است سوالاتی برایتان به وجود آمده باشد. به همین دلیل این قسمت را برای پاسخگویی به سوالات شما قرار داده ایم . بهتر است پیش از اقدام به نام نویسی امریه این نکات را مطالعه کنید.

نیاز وزارت نفت برای امریه

متقاضیان باید از سازمان مورد نظر خود برای دریافت امریه از لحظ نیاز مندی مطمئن شوند سپس اقدام به ثبت نام در سامانه و مراجعه حضوری کنند.

رعایت شروط پذیرش

تمامی شرایط لازم این سازمان برای پذیرش نیروی جدید باید رعایت شود. داوطلبان باید تمامی شرایط را به دقت مطالعه کرده و در صورت برخورداری از آنها اقدام به نام نویسی کنند. در غیر این صورت و با مشاهده هر گونه عدم مطابقت با شرایط ذکر شده پذیرش لغو خواهد شد.

پذیرش امریه با ثبت نام در سامانه

ثبت نام متقاضیان در سایت ثبت نام امریه وزارت نفت تنها به منظور ارائه مشخصات و نام نویسی اولیه می باشد و این سازمان هیچگونه تعهدی برای پذیرش قطعی ثبت نام کننده گان ندارد.

تعهد شغلی

وزارت نفت هیچگونه تعهد شغلی و استخدامی برای پذیرفته شدگان امریه این سازمان ندارد. پس متقاضیانی که با تصور استخدام در این سازمان اقدام به دریافت امریه می کنند باید به این نکته توجه بسیاری داشته باشند.

مناطق خدمت

مناطقی که برای سربازان امریه وزارت خانه نفت در نظر گرفته می شود. بیشتر مناطق عملیاتی، محروم و بد آب و هوا می باشد. پس متقاضیان امریه نباید انتظار شرایط کاری همانند دیگر پرسنل این سازمان داشته باشند.

حقوق سربازان امریه وزارت نفت

حقوقی که برای سربازان امریه وزارت نفت در نظر گرفته شده است همانند دیگر سربازان می باشد اما عواملی مانند:

  • ازدواج و تاهل
  • داشتن فرزند
  • درجه نظامی افراد
  • منطقه و محل خدمت

بر روی میزان آن تاثیر می گذارند. به همین دلایل ممکن است برخی از سربازان حقوقی بیشتر و یا کمتر از هم رده های خود دریافت کنند.

دوره آموزشی

بسیاری از سربازان تصور می کنند با دریافت امریه و خدمت در ارگان هایی بجز پادگان ها دیگر نیازی به گذراندن دوره آموزشی نیست. اما باید بدانید که تمامی سربازان باید دوره دو ماهه آموزشی را در مناطق مشخص شده سپری کنند. این دوره برای همه یکسان بوده و باید در زمان تعیین شده اعزام شوند.

سخن آخر

یکی از امریه های پر طرفدار، امریه وزارت نفت است و جهت ثبت نام برای امریه وزارت نفت، باید از طریق سامانه اینترنتی اقدام کنید.

امریه وزارت نفت بر اساس رشته تحصیلی و معدل مشمولین نظام وظیفه انجام می شود. هر یک از افرادی که از تمام شرایط امریه برخوردار هستند، مجاز به ثبت نام در امریه وزارت نفت در سال جدید خواهند بود.

با توجه به تقاضای زیاد دریافت کنندگان امریه سربازی، برای دریافت دستور نظامی امریه وزارت نفت، لازم است بدانید که چگونه ثبت نام کنید.

در این مقاله بر آن بودیم که شما را از شرایط گزینش امریه وزارت نفت و شرکت گاز 1402 آگاه سازیم. چنانچه در این زمینه سوالی دارید، یا به دریافت مشاوره تخصصی نظام وظیفه، مشاوره امریه سربازی و… احتیاج دارید، با کارشناسان ما در مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید تا در سریعترین زمان ممکن، شما را راهنمایی نمایند.

برای استفاده از خدمات مشاوره تلفنی آویژه با شماره 9099071985 تماس بگیرید.

سوالات متداول

سوال علامتآیا حقوق امریه در وزارت نفت برای تمامی سربازان یکسان است؟

خیر یکسان نمی‌ باشد و عوامل مختلفی (مجرد یا متاهل بودن، هزینه ایاب و ذهاب و…) بر میزان آن تاثیرگذار است؛ اما به طور حقوق سربازان امریه تنها مقدار اندکی بیشتر از سربازان عادی است.

سوال علامتآیا تنها در صورت داشتن شرایط ذکر شده، می‌توان سهمیه امریه در وزارت نفت را کسب کرد؟

خیر؛ حتی افرادی که هیچ یک از شرایط عمومی را ندارند نیز می‌توانند شانس پذیرش را داشته باشند و داشتن شرایطی مانند سرپرست خانواده بودن، استعداد برتر بودن، عضو کمیته امداد یا بهزیستی بودن و… تنها باعث می‌شود که فرد در اولویت باشد.

سوال علامتآیا با هر مدرک تحصیلی می‌توان در امریه وزارت نفت پذیرش شد؟

خیر؛ این وزارتخانه نیروی انسانی متخصصی را از یک سری رشته خاص نیاز دارد و از طرفی باید این افراد فارغ‌التحصیل از دانشگاه های مورد نظر و با معدل معین باشند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست، تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید.

در این راستا مرکز مشاوره آویژه، خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره امریه سربازی به شما هم میهنان عزیز ارائه می‌دهد.

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر، سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

گزینش امریه وزارت نفت 1402 – زمان و نحوه ثبت نام + شرایط آن

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
در این مقاله بخوانید:
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 43 نظر:
  1. سلام وقت بخیر
    خواهش می کنم که به این سوال بنده جواب دهید.
    امکانش هست که من در زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی نفت در امریه وزارت نفت با مدارک لیسانس ثبت نام کنم و اگر در اعلام نتایج اولیه قبول شدم از ارشد انصراف دهم و امریه را شرکت کنم؟

    1. شما باید برای اکثر امریه های وزارتی کارت سبز پایان خدمت داشته باشید و برای همین حین تحصیل امکان پذیر نیست

  2. سلام
    آیا در امریه می‌توان از کسری ایثارگری استفاده کرد

  3. سلام وقت بخیر
    بنده با معدل ۱۶ از دانشگاه صنعت نفت فارغ التحصیل شدم برای امریه وزارت نفت میخوام درخواست بدم آیا با گرفتن دوره تکمیلی بسیج میتونم امریه وزارت نفت برم یا نه؟

    1. بله در صورتی که فراخوان دهند امکان درخواست امریه وجود دارد

  4. سلام
    وقتتون بخیر
    من لیسانس مهندسی نفت با معدل ۱۶.۶۰ از دانشگاه امیرکبیر دارم ولی مدرک کارشناسی ارشد ندارم. سوال من این هست که آیا با مدرک لیسانس می تونم در امریه شرکت کنم؟

  5. سلام
    وقت بخیر
    بنده لیسانس مهندسی نفت دانشگاه تهران با معدل ۱۶.۵۵ دارم.
    با توجه به اینکه معدل من کمتر از ۱۷ هست آیا در امریه وزات نفت شانس پذیرش من وجود دارد؟
    لازم به ذکر است که بنده هیچ یک از شرایط عمومی گفته شده را ندارم.

    1. سلام در صورتی که شرایط عمومی را نداشته باشید شانس پذیرش نخواهید داشت

  6. سلام
    بنده معدل ارشدم ۱۷.۵ دانشگاه تهران و رشته مهندسی شیمی
    آیا معدل کارشناسی هم در انتخاب تأثیرگذار است یا فقط آخرین مدرک تحصیلی مهم است ؟

    1. با سلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  7. سلام
    بنده معدل ارشدم ۱۷.۵ دانشگاه تهران و رشته مهندسی شیمی
    آیا معدل کارشناسی هم در انتخاب تأثیرگذار است یا فقط آخرین مدرک تحصیلی مهم است ؟

    1. با سلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  8. سلام
    من لیسانس زمین شناسی دارم آیا مورد پذیرش هست یا باید حتما ارشد بگیرم .
    ممنون

  9. سلام ، بنظرتون تو این چند ماه باقی مانده سایت امریه وزارت نفت باز مبشود؟

  10. سلام وقت بخیر ، برای امریه وزارت نفت گفتید ثبت نام ماهای زوج میباشد و اینکه یکم تا دهم شهریور سایت باز نشد ، برای آبان ماه سایت باز میشع ؟ یا اینکه اصلا شاید امسال ثبت نام امریع نداشته باشند ؟ باتشکر

  11. سلام وقت بخیر وزارت نفت برای سال دیگه امریه میگرد یا خیر ؟

  12. سلام وقت بخیر وزارت نفت برای سال دیگه امریه میگرد یا خیر ؟

  13. سلام وقت بخیر
    اخذ مدرک کارشناسی ارشد تاثیری در قبول شدن در امریه در همان رشته را دارد و شانس قبولی را بالا میبرد؟
    یا با مدرک کارشناسی هم شانس قبولی در امریه بالاست. (دانشگاه صنعتی اصفهان . معدل 16 کارشناسی)

    1. سلام خیر امتیازی محسوب نمی‌شود باتوجه به نیاز ارگان ویاشرکت نیرو جذب می‌کنند.

  14. سلام زمان ثبت نامی سامانه امریه سربازی وزارت نفت در اردیبهشت مشخص نشد زمان دقیقش

  15. سلام وقت بخیر
    زمان ثبت نام امریه وزرات نفت در اردیبهشت ما مشخص نشد؟

  16. سلام و خسته نباشید
    ببخشید زمان ثبت درخواست امریه برا سال جدید مشخص شده یا نه ؟

    1. سلام دوست عزیز
      امریه هر ارگان متفاوت است و باید از خود ارگان مربوطه قسمت منابع انسانی پیگیر باشید و یا از طریق ارگانهای خاص بصورت اینترنتی اقدام کنید.قرار گاه خاتم ،سایت بنیاد نخبگان و …

  17. سلام بنده لیسانس مهندسی مکانیک علم و صنعتم با معدل ۱۶.۵ امریه ثبت نام کردم هر چی تو سایت چک میکنم زده بررسی مدارک به نظرتون ممکنه رد شده باشم چون هنوز باهام تماس نگرفتن؟

    1. سلام دوست عزیز
      از منابع انسانی ارگان مربوطه پیگیری کنید

  18. سلام.
    توی سایت وزارت نفت که شرط معدل رو برای دانشگاه های تراز اول برای کارشناسی زده 15 و دانشگاه های دیگه رو زده 16…شما ولی یه نمره از این معدل کمتر زدین…اشتباه از شما بوده؟

    1. سلام دوست عزیز
      تراز نمرات هر سال تغییر میکند مطالب بروز نشده است. نوع دانشگاه تاثیر دارد

    2. سلام حقوق سرباز امریه شرکت گاز توی مناطق عملیاتی الان که افزایش داشتن حدودا چقدر شده؟

  19. سلام خدا قوت.
    اگه تمام شرایط رو به جز شرط معدل داشته باشیم،ایا اجازه داریم که تو سایت ثبت نام کنیم؟منظورم این هست که سایت اجازه ثبت نام نمیده اصلا یا این که میتونیم ثبت نام کنیم ولی تو اعلام نتایج اولیه ردمون میکنن؟

  20. سلام آیا امریه های وزارت دفاع و قرارگاه خاتم الانبیا نسبت به سایر امریه ها اولویت پذیرش دارند؟؟؟

    1. سلام
      این سازمانها شرایط خاصی دارند و تنها از بین نفرات برتر دانشگاه ها و یا افراد دارای سابقه بسج و… نیرو میگیرند. با توجه به شرایط مطلوب این سازمانها، اغلب افراد تمایل دارند از این سازمانها امریه بگیرند.

  21. معدل بنده تنها0.30 زیر شرط معدل مطرح شده است همچنین دارای سابقه 1سال بسیج فعالی میباشم میتوانم جهت ماه دی برای امریه وزارت نفت اقدام کنم؟در ضمن ایا پالایشگاه نفت و پتروشیمی اصفهان نیز امریه پذیر هستند؟

    1. سلام
      خیر داشتن تمام شرایط مطرح شده برای اخذ امریه از این سازمان الزامی است. پذیرش سرباز امریه در هر دوره به ظرفیت ها و سهمیه جذب امریه بستگی دارد.

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید