سرباز هیات علمی چگونه است؟

سرباز هیات علمی چه شرایطی دارد؟

سرباز هیات علمی فرصتی است که به مشمولان داده میشود تا سربازی خود را به خوبی بگذرانند. موسسات آموزش عالی می توانند در صورت نیاز به منظور تامین کادر آموزشی و یا پژوهشی خود نسبت به، بکارگیری مشمولین نظام وظیفه اقدام کنند . این مشمولین در دوره خدمت و به عنوان سرباز امریه باید تابع مقررات ناظر بر اعضای هیات علمی باشند .

افراد پس اینکه به سن مشمولیت می رسند به دنبال آنند که معاف شوند و از انواع معافیت نظام وظیفه استفاده کنند در زیر انواع معافیت ها را ذکر می کنیم :

  1. معافیت تحصیلی
  2. معافیت کفالت
  3. معافیت پزشکی
  4. معافیت ایثارگران
  5. معافیت نخبگان

طرح سربازی هیات علمی برای آن دسته از مشمولان است که مدرک تحصیلیشان ارشد و یا بالاتر باشد ، همان طور که برای گرفتن انواع معافیت های نظام وظیفه فرد مشمول باید غایب نباشد این طرح نیز برای مشمولانی است که غیبت نخورده باشند . حال اگر این دو شرط را دارید می توانید برای این طرح اقدام کنید و طرح خدمت سربازی را به خوبی بگذرانید. در ادامه این مقاله نیز با جزئیات و شرایط بیشتری در رابطه با طرح سرباز شدن هیات علمی آشنا خواهید شد .


بیشتر بخوانید: لیست ارگان ها و سازمان هایی که امریه سربازی می گیرند


آموزشی سرباز هیات علمی

مشاوره سرباز هیات علمی یکی از مواردی است که به افراد مشمول کمک می کند تا به هدف خود که همان سربازی هیات علمی است برسند . افراد مشمولی که به عنوان سرباز عضو هیات علمی در موسسات مشغول اند پس از انقضای مدت تعهد اگر فرد در موسسه استخدام شود این دوره خدمت جزو سنوات آموزشی و پژوهشی محسوب میشود .

بسیاری از افراد درباره این طرح هیچ اطلاعی ندارند و مشاوره سربازی هیات علمی می تواند اطلاعات کافی را در اختیار آنها قرار دهد . مثلا کسانی که در موسسات به عنوان سربازان هیات علمی مشغول اند طبق مقررات نمی توانند از کشور خارج شوند . مشاوره سرباز هیات علمی همواره برای آن است که افراد را با اینطرح خدمت سربازیآشنا کند و جوانان بتوانند تحصیلات خود را ادامه دهند و خدمت سربازی را آسان پشت سر بگذانند .


بیشتر بخوانید: همه آنچه لازم است شما دربارۀ امریه وزارت بهداشت بدانید!(پیام آوران بهداشت)


شرایط سرباز هیات علمی چگونه است؟

شرایط سربازی هیات علمی

شرایط سربازی هیات علمی را مشمولان باید داشته باشند ، تا به عنوان عضوی از هیات علمی در دانشگاه ها خدمت کنند . از جمله مهم ترین شرایط سربازهای هیات علمی، داشتن مدرک کارشناسی و بالاتر است؛ هم چنین فرد مشمول ، نباید غایب باشد. در این صورت است که فرد می تواند برای ارائه درخواست خدمت به صورت سرباز و عضو هیات علمی به دانشگاه ها مراجعه کند . پس از طی همه مراحل جذب از طریق دانشگاه های محل درخواست و تایید یکی از وزارتخانه های علوم تحقیقات و فناوری یا بهداشت و درمان و تایید نهایی ستاد کل نیروهای مسلح و ارسال اسامی افراد به سازمان وظیفه عمومی ، این افراد می توانند در مرداد ماه سال بعد به یکی از مراکز آموزشی اعزام شوند . کارت پایان خدمت آنها نیز پس از پایان مدت تعهد صادر و به آنها تعلق میگیرد .

در زیر شرایط سرباز شدن در هیات علمی را ذکر می کنیم :

  1. فارغ التحصیلان ظرف مدت یک سال از تاریخ فراغت تحصیل موظف اند به عنوان عضوی از هیات علمی جذب دانشگاه شوند و اگر دیر شود و ظرف یک سال اقدام نکنند باید همانند دیگر مشمولان خدمت سربازی را بگذرانند .
  2. افرادی که عضو هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی هستند موظفند خدمت را بین 3 الی 4 سال طی کنند .
  3. به مشمولین طرح سربازی برای دوره خدمت به ازای هر سال خدمت یک پایه تا سقف دو پایه ترفیع رتبه تعلق می گیرد .
  4. خروج از کشور برای اعضای هیات علمی ممنوع است .
  5. دانشگاه موظف است در صورت هرگونه غیبت و تخلفی از سوی مشمول در دوره خدمت به ستاد نیروهای آموزش دهنده این موضوع را اعلام کند .

بیشتر بخوانید: چه طور امریه وزارت دفاع بگیرم؟


مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

قوانین سرباز هیات علمی

قوانین سرباز هیات علمی همانند دیگر مقررات در جامعه می باشد و فردی که به عنوان سرباز و عضو هیات علمی خدمت میکند موظف است به این قوانین احترام بگذارد ، فرد مشمول پس از پایان خدمت در موسسات و مراکز آموزشی و پژوهشی می تواند دوباره در این موسسات استخدام شود و شروع به کار کند . طبق قوانین سربازی هیات علمی مدت خدمت دوره سربازی برای افرادی که عضو هیات علمی هستند دوره آموزشی نیز برایشان به حساب می آید و اگر چنانچه موسسات و مراکز آموزشی و پژوهشی از خدمت فرد در موسسه رضایت کافی را نداشته باشد قرارداد وی با موسسه فسخ میشود و او را به مسئولان جهت خدمت سربازی نظام وظیفه معرفی می کنند .

جذب سرباز در هیات علمی

جذب سرباز در هیات علمی دانشگاه ها، همیشه برای افراد مشمول یکسان نیست چرا که مدرک تحصیلی مشمول باید به فعالیت موسسه مرتبط باشد تا بتواند عضو سربازان هیات علمی شود. برای همین جذب سرباز در هیات علمی به آسانی ممکن نیست ، چرا که ممکن است برای فرد مشمول در سالی که می خواهد سرباز عضو هیات علمی شود ، در موسسات آموزشی، کار و فعالیتی متناسب با رشته وی وجود نداشته باشد .

مدارک لازم برای سربازی در هیات علمی :

  • کپی تمام صفحات شناسنامه
  • کپی مدرک فارغ التحصیلی
  • کپی دفترچه آماده به خدمت
  • فرم تکمیل شده اطلاعات مرکز آموزشی و پژوهشی

فرد متقاضی برای هیات علمی، این مدارک را جمع آوری کرده و به موسسات و مراکز آموزشی و پژوهشی ارائه می دهد و در صورت تایید این مراکز فرد متناسب با رشته خود به موسسات مربوطه اعزام میشود .

آشنایی با چگونگی سربازی در هیات علمی برای تمام افراد مشمول مهم است تا بدانند چگونه می توانند عضو هیات علمی شوند. ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با جزئیات بیشتری درباره آشنایی با چگونگی سربازی در هیات علمی آشنا کنیم . شما عزیزان می توانید در صورت داشتن هر گونه سوالی درباره سربازی عضو هیات علمی با مشاورین ، مشاوره نظام وظیفه آویژه به صورت تلفنی و آنلاین در تماس باشید و از راهنمایی های مشاورین این مرکز استفاده کنید .


بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد نحوه دریافت امریه سربازی سپاه 99


نظام وظیفه

مدت خدمت سرباز هیات علمی

مدت خدمت سرباز عضو هیات علمی برای افرادی که عضو هیات علمی در دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی پذیرفته شده اند بین 3 الی 4 سال میباشد . مشمول باید ظرف مدت 6 ماه پس از تمام شدن دوره تحصیل، مدارک مورد نیاز را که در بالا ذکر شد به مراکز آموزشی و پژوهشی ارائه دهد و درخواست خود را برای استفاده از طرح سربازی هیات علمی مطرح کند . حقوق و مزایای اعضای هیات علمی در طول دوره خدمت بر عهده دانشگاه مربوطه میباشد .

در اینجا شرایطی را برای جذب سرباز عضو هیات علمی در مدت خدمت سربازی هیات علمی ذکر می کنیم :

  1. ایرانی باشد و در طول دوره خدمت تابعیت خود را تغییر ندهد .
  2. به مواد مخدر و مشروبات الکلی وابسته نباشد .
  3. از لحاظ جسمانی متناسب با کاری که انجام می دهد، سالم باشد .
  4. عدم سوء سابقه حقوق.
  5. و بسیاری شرایط مورد نیاز دیگر.

مزایای گذراندن خدمت سربازی به عنوان عضو هیات علمی

افراد مشمولی که خدمت مقدس سربازی را به جای خدمت در پادگان های نظامی در دانشگاه ها و مراکز علمی به عنوان هیات علمی و کادر آموزشی می گذرانند، از یکسری مزایا و منافع برخوردار هستند که دیگر مشمولین سربازی این مزایا را ندارند. یکی از مزایایی که فرد سرباز عضو هیات علمی دارد این است که اگر احیانا فرد مشمول بعد از پایان خدمت سربازی، در این مراکز آموزشی استخدام شود؛ مدت 2 سال سربازی که فرد در این موسسه خدمت کرده است، جزو سنوات فرد محسوب می شود.

از مزایای دیگر طرح سربازی در هیات علمی می توان موارد ذیل را نام برد:

  • افراد مشمول در مراکز آموزشی و عضو هیات علمی از حقوق بیشتری نسبت به دیگر سربازان نظام وظیفه برخوردارند.
  • افرادی که به عنوان هیات علمی خدمت می کنند در ازای هر سال خدمتی که دارند، یک الی دو پایه استحقاقی و ترفیع به انها تعلق می گیرد.
  • احتمال اینکه این افراد پس از پایان دوره خدمت به استخدام این مراکز آموزشی درآیند، نسبت به دیگر افراد بیشتر است.
  • افرادی که در این مراکز خدمت می کنند اگر مقالات علمی پژوهشی پذیرفته شده داشته باشند، می توانند با گذاشته وثیقه نقدی و یا حتی ملکی از کشور خارج گردند.

سوالات متداول

حداقل معدل برای تمام دوره های تحصیلی برای سرباز عضو هیات علمی شدن چیست ؟

حداقل معدل برای دوره لیسانس 14 ، حداقل معدل برای دوره فوق لیسانس و دکتری حرفه ای 16 ، حداقل معدل برای دوره دکتری تخصصی 17 میباشد .

مدت خدمت اعضای هیات علمی از چه زمانی شروع میشود ؟

مدت خدمت برای افراد اعضای هیات علمی از تاریخ شروع دوره آموزشی در مراکز آموزشی و پژوهشی حساب می شود .

در چه مواردی افراد عضو هیات علمی می توانند به خارج از کشور بروند ؟

خروج از کشور برای این افراد ممنوع است به جزء مواردی چون ، حج و بیماری صعب العلاج و حداکثر سالی به مدت یک ماه برای شرکت در مجامع علمی و سیمینارها ، مشمولین اگر بتوانند مقالات علمی و پژوهشی مناسب تهیه کنند و آن را به مجامع بین المللی ارائه دهند در صورت تایید مقالات و سپردن وثیقه ملکی یا نقدی می توانند به خارج از کشور بروند .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفهبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

سرباز هیات علمی چگونه است؟

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 22 نظر:
  1. سلام،آیا برای سرباز هیات علمی حتما باید در سپاه سربازی کرد یا در ارتش هم می‌شود؟

  2. سلام و خسته نباشید
    پزشک متخصص جراحی دارای مدرک بورد هستم
    قبلاً آموزشی رو در نیروی انتظامی طی کرده و تقسیم نیرو شده ام با توجه به سابقه خدمتی در نیروی انتظامی آیا میتوانم سرباز هیت علمی شرکت کنم؟

  3. سلام، من ترم آخر دکتری هستم و مقالات ژورنالی و شرایط معدم را دارم. اساتید دانشگاه نیز موافق با جذب بنده هستند اما هنوز سربازی نرفتم. درخواستم برای جذب هیات علمی در قالب سربازی رو باید در سامانه جذب وزارت علوم ثبت کنم؟ یا باید به دانشگاه درخواست بدم؟

    1. سلام
      برای اطلاعات بیشتر شرایط امریه با کارشناسان ما تماس بگیرید

  4. سلام. من 11 ماه از خدمت سربازیم رو در نیروی زمینی ارتش گذروندم در ستاد کل نیروهای مسلح و بعدش به دلیل قبولی در دکتری، ایست خدمتی زدم و الان دکتری تموم کردم و می خواستم ببینم آیا می تونم بقیه سربازیم رو یعنی ده ماه رو به صورت سرباز هیئت علمی بگذرونم؟ یا اینکه چون 11 ماه سابقه خدمتی دارم باید بقیه رو هم به همون صورت بگذرونم یعنی در پادگان؟ چطور باید اقدام کنم برای این کار؟ پیشاپیش از لطفتون ممنونم

    1. سلام وقتتون بخیر از طریق پادگان محل خدمت خود اقدام بفرمایید.

  5. با سلام

    ممنون از اطلاع رسانی در مورد سرباز هیئت علمی. من دانشجوی سال آخر دکتری از یکی از دانشگاه های رتبه اول آمریکا هستم و فعلا معافیت تحصیلی دارم و تعداد قابل قبولی هم مقاله ی ژورنالی و کنفرانسی دارم و با سوابق متعدد تدریس در آمریکا و ایران. سه تا سوال از خدمتتون داشتم:

    1) نحوه ارسال درخواست از طریق سامانه جذب وزارت علوم خواهد بود یا مستقیما با دانشگاه باید ارتباط گرفته بشه؟
    2) حقوق دریافتی توسط سرباز به اندازه اعضای اصلی هیئت علمی اون دانشگاه خواهد بود یا کمتر؟
    3) آیا بعد از اتمام دوره سربازی، جذب توسط دانشگاه مربوطه صورت میگیره یا تضمینی نیست؟

    1. سلام وقت بخیر
      باید از طریق وزارت علوم برای ارسال مدارک خود اقدام کنید
      حقوق دریافتی به اندازه سرباز خواهد بود نه اعضای هیئت علمی
      جذب در دانشگاه ها برای هیئت علمی با توجه به شرایط آن دانشگاه صورت می گیرد

  6. سلام
    بعد از اخذ مدرک دکتری، خودمون باید درخواست سرباز هیات علمی بدیم؟ از کجا بدونیم کدوم دانشگاه میخواد و کدوم نمیخواد؟ درخواست رو به دانشگاه باید داد؟

  7. سلام، من سرباز هیئت علمی به دانشگاه درخداست دادم و موافقت شده و نامم رفت تهران، اونجام زنگ زدن و اطلاعاتمو گرفتن، بعد گفتن تا اذر جواب نهایی می آید، حالا امتحان دکتری خرداد هست، من اگر ستاد نیروها مسلح قبول کنه از بهمن سرباز هیئت علمی میشم، میتونم امتحان دکتری بدم؟

    1. سلام وقت بخیر بله برای شرکت در آزمون دکتری منعی وجود ندارد اما اگر در آزمون قبول شدید برای ثبت نام باید از ستاد نیروی مسلح نامه بگیرید یا معافیت تحصیلی به دانشگاه ارائه دهید.

  8. سلام.من ۳۱ ساله پزشک متخصص جراحی هستم و دارای مدرک بورد تخصصی رشته خود میباشم و دوره پزشکی عمومی وتخصصی را بصورت پیوسته(۱۳ ساله) طی کرده ام.وحالا میخاهم در شهر محل تولدم که شهری درجه دو و دارای دانشگاه علوم پزشکی میباشد درخواست سرباز هییت علمی دهم…
    ایا مورد قبول قرار خوهد گرفت؟اینکه میخاهم در شهر محل تولدم درخواست بدم امتیاز مثبت دارد؟
    ممنون از سایت خوبتان…

  9. سلام
    من سال ۹۰ بعد از گرفتن مدرک کارشناسی اعزام به خدمت شدم در نیروی زمینی سپاه
    و فقط دوره آموزش رو گذراندم و گواهی گرفتم و بعد از مدرک ارشد دوباره اقدام کردم برای خدمت که دکتری قبول شدم و رفتم دانشگاه ،،، الان در دانشگاهی که تدریس میکنم میتوانم در خواست امریه بدهم ؟؟؟ با توجه به اینکه در قوانین امریه گفته سابقه خدمتی نداشته باشم
    آیا سپاه موافقت میکند سربازی را در دانشگاه بگذرانم ؟؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت نداشتن غیبت سربازی منعی ندارید

  10. کسی که مدرک دکتری داشته و چند مقاله علمی در ژورنال‌های معتبر خارجی، چاپ کرده باشه کد استادی برای دانشگاه دولتی داشته باشه ولی فقط معدل دوره ارشدش کمی پایین‌تر از حداقل گفته شده باشه، نمیتونه یعنی استفاده کنه؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      بستگی به کمیسیون بررسی کننده دارد. رزومه نسبتا خوبی دارید

  11. با مدرک کارشناسی ارشد میشه سرباز استاد شد؟چقدر شانس داریم وقتی مدرک ارشدمون از دانشگاه دولتی باشه؟

    1. سلام دوست عزیز
      در طرح سرباز معلم اقدام کنید

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید