همه نکات امریه رشته شیمی

همه نکات امریه رشته شیمی

امریه رشته شیمی برای آن دسته از مشمولانی مطرح است که مدرک دانشگاهی خود را در این رشته کسب کرده باشند. داشتن حداقل مدرک کارشناسی برای امریه رشته شیمی یکی از شرایط لازم است. یعنی جذب نیرو با مدرک کاردانی و پایین تر معمولا صورت نمیگیرد. همانطور که میدانید سازمانهای امریه گیر تنها از بین فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با حوزه ی فعالیتشان نیرو میگیرند مثلا جذب رشته شیمی تنها در سازمانهایی همچون وزارت نفت، پتروشیمی ها و… انجام میشود. اما اخذ امریه چندان کار راحتی نیست و باید اطلاعات دقیق درباره امریه گیری سازمانها داشته باشید مثلا برای رشته شیمی لازم است ارگانهایی را که نیروی متخصص و کارشناس در رشته شیمی نیاز دارند، بشناسید که در ادامه این مقاله مورد بررسی قرار میگیرند.

به طور کلی خدمت امریه بسیار راحت تر از خدمت در پادگانهای نظامی است. افرادی که شرایط لازم برای امریه شدن را داشته باشند به جای اینکه به پادگانهای نظامی اعزام شوند، میتوانند دو سال در ارگانهای امریه گیر مشغول به کار شوند که در این دوره تجربه و مهارت لازم برای حضور در بازار کار را کسب میکنند. درباره فارغ التحصیلان رشته شیمی هم همینطور است و تمام مهارت ها و مباحثی که در دانشگاه فراگرفته اند، حالا به طور عملی و کاربردی مورد استفاده قرار میگیرد.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

امریه شدن چه مزیتهایی برای فارغ التحصیلان رشته ی شیمی دارد؟

امریه سربازی یکی از گزینه های مناسب برای مشمولانی است که موفق به استفاده از قوانین کسری یا معافیت نشده اند و حالا به فکر اخذ امریه افتاده اند. علتش هم برخورداری از مزیتهای فراوان دوره های امریه است. برخی از مزایای امریه رشته شیمی به شرح زیر است:

  • خدمت در دانشگاه ها، شرکتهای دانش بنیان، وزارت نفت و… به جای رفتن به مناطق دور افتاده و عملیاتی از اصلی ترین مزایای امریه برای این افراد است.
  • کسب مهارت و تجربه عملی کاملا مرتبط با رشته شیمی و کسب آمادگی برای حضور در مشاغل مختلف هم موضوع مهم دیگری است.
  • سربازان امریه با رشته تحصیلی شیمی در مراکز آزمایشگاهی و پژوهشی و… به کار گرفته میشوند در نتیجه نیازی به پوشیدن لباس فرم ندارند.
  • ساعت کاری سربازان امریه شیمی، مثل بقیه کارمندان اداری است.
  • درست است که طول دوره خدمت سربازان امریه بیشتر از بقیه سربازان است ولی این دو سال به عنوان سنوات کاری سربازان در نظر گرفته میشود. یعنی مشمولان بعدا میتوانند از دو سال خدمت امریه خود به عنوان سابقه کار و برای پیدا کردن شغل استفاده کنند.
امریه شدن کارشناسان رشته شیمی در شرکتهای دانش بنیان
جذب امریه کارشناسی ارشد رشته شیمی

امریه شدن کارشناسان رشته شیمی در شرکتهای دانش بنیان

قبلا هم عنوان کردیم که اولویت سازمانهای امریه گیر برای جذب نیروی امریه با افرادی است که در رشته های مرتبط تحصیل کرده باشند. به این ترتیب فردی که در رشته شیمی تحصیل کرده تنها در تعداد مشخصی از ارگانهای امریه گیر شانس پذیرش دارد. شرکت های دانش بنیان هم معمولا به نیروی متخصص در حوزه شیمی نیاز دارند. داشتن مدرک تحصیلی معتبر در یکی از مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا شیمی شرط لازم برای اخذ امریه از این سازمان است. علاوه بر این گاهی شرایط سخت تری هم مطرح میشود مثلا برخی شرکتهای دانش بنیان تنها از بین فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر کشور و یا افراد با معدل بالای 17 نیرو میگیرند. لذا داشتن مدرک تحصیلی رشته شیمی تضمینی بر پذیرش شما به عنوان امریه این شرکت ها نیست.

وظایف سربازان امریه در شرکتهای دانش بنیان با توجه به پروژه ها و طرحهای هر شرکت متفاوت است. اما معمولا شامل کار در آزمایشگاههای سنتز، کنترل کیفیت خط تولید و… است. لذا متقاضیان باید مهارت کافی برای انجام امور آزمایشگاهی داشته باشند.


بیشتر بخوانید: امریه شرکت های دانش بنیان


وزارت نیرو یکی دیگر از سازمانهای امریه گیر در رشته شیمی

وزارت نیرو یکی از ارگانهایی است که میتواند بخشی از نیروی مورد نیاز خود را از بین مشمولان وظیفه تامین کند. این وزارتخانه وظایف و اهداف مختلفی را دنبال میکند مثل آبرسانی و برق رسانی به مناطق دور افتاده، مدیریت مصرف و تولید برق و… که برای به ثمر رسیدن این اهداف به نیروی تازه نفس و کارآزموده نیاز دارد. مشمولان فارغ التحصیل از رشته شیمی میتوانند در قالب سرباز امریه به این سازمان کمک کنند. این افراد معمولا در شرکتهای آب و فاضلاب که زیرمجموعه وزارت نیرو هستند، به کار گرفته میشوند.

پذیرش فارغ التحصیلان رشته شیمی به عنوان نیروی امریه در وزارت نیرو تا حد زیادی به دانشگاه محل تحصیلشان بستگی دارد. مثلا دانش آموختگان دانشگاه های برتر همچون شهید بهشتی، دانشگاه تهران، صنعتی شریف و… باید دارای حداقل معدل 14 در دوره کارشناسی، حداقل معدل 15 در دوره کارشناسی ارشد و حداقل معدل 16 در دوره دکترا باشند. این در حالیست که حداقل معدل برای دانشجویان سایر دانشگاه ها بیشتر است.

توجه داشته باشید که اگر پایان نامه شما در حوزه فعالیتهای وزارت نیرو باشد یا تحقیقی در این زمینه انجام داده باشید، شانس بیشتری برای اخذ امریه از این سازمان دارید.


بیشتر بخوانید: امریه وزارت نیرو


امریه رشته شیمی در شرکت های پتروشیمی چگونه است؟

از دیگر سازمانهای امریه گیر در رشته شیمی میتوان به شرکتهای پتروشیمی اشاره کرد. پتروشیمی ها از پرطرفداران ارگانهای امریه گیر است. اما این سازمان تنها فارغ التحصیلان رشته شیمی در مقاطع کارشناسی به بالا را جذب میکند. معدل و دانشگاه محل تحصیل برای امریه پتروشیمی ها هم اهمیت دارد. به نحوی که بسیاری از شرکتهای پتروشیمی افراد با معدل کمتر از 17 را جذب نمیکنند. همچنین دانش آموختگان دانشگاه های برتر هم در اولویت پذیرش امریه قرار دارند. البته داشتن تجربه و سابقه کاری مرتبط هم میتواند تاثیر بسزایی در پذیرش مشمولان به عنوان امریه در پتروشیمی داشته باشد.

چند نکته درباره امریه رشته شیمی در شرکتهای پتروشیمی:

  • خدمت امریه در پتروشیمی ها هم مثل بقیه ارگانهای امریه گیر 24 ماه طول میکشد و پذیرفته شدگان این دوره ها امکان استفاده از کسری خدمت را نخواهند داشت.
  • حقوق و مزایای سربازان امریه رشته شیمی در شرکتهای پتروشیمی مثل بقیه سربازان وظیفه است. البته گاهی ممکن است خود شرکتهای پتروشیمی مبلغی به این حقوق اضافه کنند.
  • امریه شدن در پتروشیمی ها به معنی استخدام در این شرکتها نمیباشد و سربازان امریه بلافاصله بعد از پایان دوره خدمت، ترخیص میشوند.

بیشتر بخوانید: امریه وزارت نفت و شرکت گاز


رشته شیمی در امریه صنعت نفت

شاید بتوان گفت بیشترین سهمیه امریه رشته شیمی مربوط به صنعت نفت کشور است. چون به هر حال بخش اعظمی از اقدامات و وظایف این سازمان مربوط به حوزه شیمی است. برخیی نکاتی که فارغ التحصیلان رشته شیمی درباره امریه این سازمان بدانند شامل موارد زیر است:

  • این سازمان نیز متقاضیان را بر اساس دانشگاه محل تحصیل و رتبه و معدل دروه تحصیل دسته بندی میکند. افراد با سوابق علمی بهتر، بیشترین شانس را برای امریه شدن در وزارت نفت و مراکز تابع آن دارند.
  • متقاضیان امریه در پژوهشگاه صنعت نفت باید حداقل مدرک کارشناسی ارشد داشته باشند. لذا در این مورد افراد با مدرک کارشناسی و پایین تر پذیرش نمیشوند.
  • محل خدمت سربازان امریه توسط سازمان مربوطه مشخص میشود و معمولا امکان جابجایی وجود ندارد.
  • برای ثبت نام اولیه باید از طریق سامانه جذب امریه این سازمان اقدام کنید اما دقت کنید که ثبت نام اولیه به معنی پذیرش شما نیست.
  • حداقل معدل دوره دانشگاه برای امریه رشته شیمی صنعت نفت 18 است.
  • اگر شما تمام شرایط علمی و شرایط پنجگانه امریه شدن را داشته باشید، اما غیبت شما تایید شود، موفق به اخذ امریه سربازی نخواهید شد.
رشته شیمی در امریه صنعت نفت
شرایط جذب امریه رشته شیمی

خدمات مشاوره نظام وظیفه آویژه

یکی از بزرگترین مراحل زندگی هر ‍‍‍پسر ایرانی خدمت سربازی است و در صورتی که مشکلی در وضعیت نظام وظیفه شما وجود داشته باشد از بسیاری از خدمات اجتماعی همانند استخدام به هر صورت، اجازه خروج از کشور، دریافت هر گونه وام، دریافت مدرک تحصیلی و … محروم خواهید شد. بنابراین بسیار اهمیت دارد تا اطلاع دقیقی از تمامی موارد مربوط به نظام وظیفه داشته باشید.

مرکز مشاوره آویژه توسط کادری مجرب می توایند به شما بدون نیاز به مراجعه حضوری خدمات مشاوره نظام وظیفه ارائه دهد. مشاورین ما نیاز شما را در موارد زیر که از اصلی ترین موضوعات مربوط به نظام وظیفه هستند برطرف می کنند:

  • امریه سربازی:

اگر دارای تحصیلات عالی باشید ما به شما در ‍پیدا کردن سازمانی متناسب با رشته و مقطع تحصیلی شما که بتوانید با دریافت امریه سربازی آن خدمت خود را به آسان ترین شکل ممکن بگذرانید کمک می کنیم.

  • معافیت خدمت سربازی:

در قوانین سازمان نظام وظیفه راه های متعددی برای بهره مندی از معافیت خدمت سربازی وجود دارد. ما با بررسی شرایطتان به شما خواهیم گفت که آیا شامل یکی از انواع معافیت خواهید شد یا خیر.

  • کسری خدمت سربازی:

ممکن است بعضی از مشمولین خدمت سربازی شامل استفاده از کسری خدمت سربازی باشند ولی حتی از این موضوع آگاه نباشند. مشاورین ما وضعیت شما را بررسی می کنند و در صورت امکان استفاده از کسری خدمت سربازی شما را راهنمایی می کنند.

باید به این موضوع دقت داشته باشید که قوانین مربوط به خدمت سربازی دائما در حال اصلاح و تغییر هستند، مشاورین ما شما را از آخرین تغییرات مربوط به قوانین و تبصره های آن آگاه می سازند تا بتوانید بهترین انتخاب را( در زمینه امریه، کسری و معافیت) داشته باشید.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

همه نکات امریه رشته شیمی

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید