همه آنچه لازم است تا درباره امریه وزارت بهداشت بدانید! (طرح پیام آوران بهداشت)

امریه پیام آوران بهداشت چه شرایطی دارد؟

طرح پیام آوران بهداشت چیست؟

امریه وزارت بهداشت همانطور که از نامش پیداست مخصوص رشته های پزشکی و پیراپزشکی است که فارغ التحصیلان رشته های پزشکی می توانند امریه وزارت بهداشت گرفته و در مراکز بهداشتی و بیمارستانها مشغول به سپری کردن دوره خدمت سربازی شوند .

پیامبر گرامی اسلامصَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّم در کلامی نورانی می فرمایند: «اَلنِّعمَتان مَجهُولَتان، َالصِّحَّةُ وَ الأَمان»؛ دو نعمت هستند که در بین مردم ناشناخته اند و کسی قدر آن ها را نمی داند (مگر هنگام نبودن این دو نعمت!)، سلامتی و امنیّت.

تأمین امنیّت در هر جامعه ای هزینه ها و نیروهایی را می طلبد که همواره بخشی از این هزینه و نیروها بصورت داوطلبانه از سوی اقشار مختلف مردم تأمین می شود و بخشی از امنیّت نیز توسط دولت ها برقرار می گردد.

بطور کلّی هر فرد ایرانی در قبال خدماتی که از دولت دریافت می کند، موظف است مدتّی را به عنوان پاسداشت این خدمات، در قالب خدمت وظیفه عمومی در یکی از یگان های نظامی یا نهاد ها و ارگان های دولتی به خدمت رایگان یا با حقوق ناچیز سپری کند.

امّا از آنجایی که برخی از افراد تخصّص ویژه ای در یک حرفه کسب کرده اند، و از طرفی دولت در برخی موارد به این تخصّص ها نیاز مُبرم پیدا می کند، لذا این افراد برابر همان مدّت مقرّر در قانون به خدمت در رسته شغلی خود می پردازند که همین مدّت به عنوان امریه خدمت وظیفه عمومی آنها محسوب می گردد.

چگونه پیام آور بهداشت شویم؟

امریه در واقع همان خدمت سربازی است؛ امّا یک تفاوت اساسی با آن دارد و آن شکل خدمتی است که فرد با توجّه به رشته دانشگاهی و تخصّصی که در طول سالیان تحصیل خود کسب کرده، ارائه می نماید.

در حقیقت در خدمت سربازی بصورت امریه، فرد دیگر در لباس یک نظامی خدمت نمی کند، بلکه در لباس پزشک، معلّم، یا متخصّص رشته ای خاص به خدمت می پردازد.

ولی باید توجّه داشت، افرادی که بجای خدمت سربازی، خواستار خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق تخصّص دانشگاهی خود هستند، می باید دوره آموزشی هرچند کوتاه را در یکی از پادگان های نظامی گذرانده تا با ادبیات اولیه مسائل نظامی آشنایی مختصری کسب کند.

لیست سازمان ها و ارگان های امریه گیر خدمت سربازی

در لیست زیر به برخی از سازمان های امریه گیر اشاره شده است. برای آگاهی بیشتر در مورد هر سازمان بر روی لینک مربوطه در جدول لطفا کلیک کنید.

سازمان ها یا وزارتخانه امریه گیرسازمان ها یا وزارتخانه امریه گیر
امریه وزارت نیروامریه سرباز معلم
امریه نیروهای مسلحامریه وزارت نیرو
امریه سازمان انرژی اتمیامریه بنیاد شهید و امور ایثارگران
امریه وزارت دفاعامریه صدا و سیما
امریه شرکت های دانش بنیانامریه وزارت صنعت، معدن، تجارت
امریه وزارت نفت و شرکت گازامریه جهاد کشاورزی
امریه وزارت راه و شهرسازیامریه سازمان ملی استاندارد
امریه قوه قضاییهامریه اداره اوقاف
امریه بنیاد مسکن انقلاب اسلامیامریه وزارت علوم و تحقیقات
امریه سربازی اداره برقامریه سازمان بهزیستی
امریه کمیته امداد امام خمینیامریه وزارت اقتصاد و دارایی
امریه وزارت ورزش و جوانانامریه استانداری ها
امریه نهاد ریاست جمهوریامریه سربازی شهرداری ها

چگونه پیام آور بهداشت شویم؟

شرایط پیام آور بهداشت برای امریه خدمت سربازی

با نظر به اسم این طرح که با عنوان “پیام آوران بهداشت” خوانده می شود، پُر واضح است که از مهم ترین شرایط طرح پیام آور بهداشت امریه، این است که فقط فارغ التحصیلان رشته های گروه پزشکی و زیرشاخه های آن حقِّ ثبت نام و استفاده از فرصت امریه وزارت بهداشت را دارند؛ که البته سطح مدرک تحصیلی با توجّه به اعلام نیاز وزارت محترم بهداشت از کاردانی تا دکتری متغیّر است.

پونزاین طرح و استفاده از فرصت خدمت در قالب امریه وزارت بهداشت شرایط دیگری نیز دارد که در ادامه به آنها اشاره ای گذرا می کنیم:

فرد مشمول خدمت سربازی نباید غیبت داشته باشد.

مراکز بهداشتی و درمانی به رشته و مقطع تحصیلی شما نیاز داشته باشند.

فرد متقاضی استفاده از طرح باید متأهل باشد.

فرد متقاضی استفاده از امریه باید معافیت از رزم داشته باشد.

فقط افراد تحت پوشش بهزیستی یا کمیته امداد امام خمینی(ره) حقِّ بهره مندی از این فرصت را دارند.

همچنین می بایست فرد جزو خانواده ایثارگران، شهداء و جانبازان باشد.

نکته: مدت خدمت سربازان امریه وزارت بهداشت مانند سایر امریه ها 24 ماهه می باشد و آنها موظف اند در طی این مدت قانون و مقررات مربوطه را رعایت کنند.

طرح پیام آوران بهداشت چه ضوابطی دارد؟

از جمله رشته های تحصیلی که همواره در دولت های مختلف به شدّت احساس نیاز می شود، رشته های پزشکی و زیرشاخه های آن می باشد.

به همین دلیل در قوانین و سیاست های کلّی خدمت نظام وظیفه توجّه ویژه ای به فارغ التحصیلان این رشته ها می شده است. تا آنجا که قانونگذار محترم درصدد برآمد تا مدّتی را که هر فرد بعد از فراغت از تحصیل می بایست به خدمت بپردازد، برای این عزیزان بصورت تخصّصی و در همان رشته برگزار و آنها را بکارگیری نماید.

در همین راستا و بر اساس ماده 147 قانون اساسی، طرحی با عنوان “قانون نحوه تأمین پیام آوران بهداشت” کلید خورد تا طی آن افرادی که از دانشگاه های مختلف کشور در رشته های پزشکی و زیرشاخه های آن فارغ التحصیل می شوند، بجای خدمت سربازی به خدمت پزشکی در مناطق محروم و کم برخوردار بپردازند.

این طرح برآنست تا تخصّص های مختلف رشته های پزشکی را طبق اعلام نیاز سازمان خدمت وظیفه عمومی در نقاط مختلف تفکیک کرده و از افراد دعوت به عمل آورد تا از این طریق نسبت به ثبت نام خدمت وظیفه عمومی خود اقدام نمایند.

طرح پیام آوران بهداشت چه ضوابطی دارد؟

رشته های مورد پذیرش امریه وزارت بهداشت

همانگونه که گذشت، وزارت محترم بهداشت در راستای اجرایی کردن طرح مذکور، تخصّص های مورد نیاز خود را در مقاطع تحصیلی مختلف برای تکمیل کادر پزشکی و بهداشتی مناطق محروم کشور، اعلام و صرفاً از میان فارغ التحصیلان همین رشته ها برای امریه سربازی دعوت بعمل می آورد.

پونزبرخی از رشته های اعلامی وزارت بهداشت را در ذیل یادآور می شویم:

پیام آوران بهداشت

زمان ثبت نام طرح پیام آوران بهداشت ۱۴۰۲

این زمان بر اساس تاریخ اعزام مشمولان متفاوت است. برای مشخص شدن تاریخ ثبت نام باید فرد برگه اعزام خود را از پلیس + 10 دریافت کند و با توجه به تاریخ اعزام مشخص شده در برگه، در طرح پیام آوران بهداشت درخواست بدهید.

مشمولان باید تا 30 روز قبل از تاریخ اعزام ثبت نام خود را برای امریه وزارت بهداشت انجام بدهند. بدیهی است که پس از آن داوطلب زمانی برای ثبت نام یا ویرایش اطلاعات زمانی نخواهد داشت.

حقوق و مزایای طرح پیام آوران بهداشت چیست؟

افرادی که بصورت عادی برای خدمت سربازی اقدام می کنند، معمولاً از حقوق کمی که برای سربازان قائل می شوند گلایه کرده و همواره ناراضی اند. چرا که این حجم ساعتی که سرباز برای خدمت اختصاص می دهد هیچ تناسبی با حقوقی که در طول دوره خدمت دریافت می کند، ندارد.

حتّی مزایایی همچون مرخصی یا تشویقی های دیگر، بسیار ناچیز و در دفعات محدود برای سرباز اتّفاق می افتد. امّا این محدودیت در حقوق و مزایا، درباره نیروهای امریه وزارت بهداشت تقریباً احساس نمی شود؛ چه اینکه وزارت محترم بهداشت در جهت جذب نیروهای متخصّص برای خدمت سربازی، حقوق و مزایایی را در قالب طرح پیام آوران بهداشت پیش بینی کرده است که در ذیل به چند مورد از آنها مختصراً اشاره می کنیم.

علاوه بر حقوق دریافتی سربازان امریه در این طرح، حق اولاد و همسر نیز به افراد تعلّق می گیرد.

حقِّ مسکن، لباس و خوراک نیز از دیگر مزایای طرح امریه وزارت بهداشت می باشد که برای نیرو های تحت امریه در نظر گرفته شده است.

از دیگر حقوق این افراد، حقِّ مأموریت در خارج از محدوده محلِّ خدمت می باشد که به آنها تعلّق می گیرد.

حقِّ خدمت در مناطق محروم، کم برخوردار و مناطقی که از لحاظ آب و هوایی در وضعیت بدی قرار دارند، از جمله حقوق سربازان امریه می باشد.

همچنین اضافه کاری خارج از زمان موظفی خدمت از دیگر حقوقی است که در این طرح می توان به آن اشاره کرد.

نظام وظیفه

مزایای پیام آور بهداشت بودن

از مزایای پیام آور بهداشت بودن این است که فرد با تخصص خود به خدمت می پردازد و برای او تجربه کاری محسوب می شود. علاوه بر آن نیازی نیست به خدمت در پادگان ها و انجام کارهای سختی مانند نگهبانی بپردازند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

معایب طرح پیام آوران بهداشت، شامل چه مواردی است؟

علیرغم حقوق و مزایای طرح پیام آوران بهداشت، این طرح در طی سال های گذشته گاهی با معایبی روبرو بوده که همین امر موجب نارضایتی برخی از متقاضیان شده است.

پونزاز مهمترین معایب طرح می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

متأسفانه پس از اخذ امریه از این وزارتخانه، دیگر امکان انصراف وجود ندارد.

اگر مراجع مربوطه در طول دوره، فردی را فاقد صلاحیت تشخیص دهند، امریه او را باطل می نمایند که در این صورت ستاد کل نیروهای مسلّح چنین فردی را برای مدّت باقیمانده از خدمت سربازی، به یگان های نظامی نیروهای مسلّح ارجاع خواهد داد.

همچنین با پذیرش امریه، فرد متقاضی دیگر امکان استفاده از کسری های خدمت سربازی همچون کسری پروژه های تحقیقاتی یا کسری خانواده ایثارگران و … را نخواهد داشت.

اولویت های وزارت بهداشت برای پذیرش امریه سربازی

همانگونه که در بند شرایط اشاره شد، این وزارتخانه شرایطی را برای جذب سربازان امریه پیش بینی کرده که داشتن این شرایط از الزامات ورود در طرح پیام آوران بهداشت است.

پونزعلاوه بر شرایط یادشده، وزارت محترم بهداشت، اولویت جذب سربازان امریه را به متقاضیانی داده است که شرایط زیر را دارا باشند:

افرادی که بومی استان یا شهرهای اعلام شده توسط وزارت بهداشت هستند و قصد خدمت در همان محل را دارند.

در صورتی که فرد متقاضی متأهل باشد.

مراکز بهداشتی به رشته تحصیلی افراد متقاضی امریه نیاز داشته باشد.

بستگان درجه یک شهید، آزاده یا جانباز بالای 25% از حقِّ اولویت برخوردار خواهد بود. لازم به توضیح است که بستگان درجه یک به فرزندان یا برادر افراد مذکور اطلاق می شود.

افرادی که معافیت از رزم گرفته اند نیز دارای اولویت هستند.

همچنین افرادی که تحت پوشش بهزیستی یا کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند، از اولویت جذب برخوردار می باشند.

اولویت های وزارت بهداشت برای پذیرش امریه سربازی

نحوه ثبت نام و پذیرش امریه وزارت بهداشت دارای چه شرایطی است؟

پونزدر صورتی که فرد متقاضی شرایط مذکور در فوق را دارا باشد، می تواند از طریق مراحل زیر نسبت به ثبت نام در طرح امریه وزارت بهداشت اقدام نماید:

  • مراجعه به دفاتر پلیس+10 و تکمیل فرم اعزام به خدمت سربازی و ارسال آن.
  • سپس فرد متقاضی می باید بعد از دریافت برگه اعزام به خدمت، حداکثر 60 روز قبل از تاریخ اعزام به خدمت سربازی، نسبت به ثبت نام خود از طریق سامانه پیام آوران بهداشت اقدام نماید.

چهار قانون مهم در امریه وزارتخانه بهداشت

پونزدر پایان لازم است به 4 قانون مهم در طرح امریه پیام آوران بهداشت اشاره کنیم:

همانطور که در بالا هم بیان شد، افرادی که در این طرح پذیرفته می شوند می بایست برای آشنایی با کلیّات مسائل نظامی، یک دورۀ 45 روزه را با عنوان “دورۀ آموزشی نظام وظیفه” سپری نمایند.

پیام آوران بهداشت در صورت قبولی کنکور در مقاطع بالاتر در حین خدمت، می توانند همچون سایر سربازان نظام وظیفه از تسهیلات خدمتی بهره مند گردند.

نیروهای خدمت امریه وزارت بهداشت، تمام طول دوره خدمت خود را فقط در مناطق معرفی شده توسط وزارت بهداشت که در بالا ذکر شد، سپری خواهد کرد.

در صورتی که فردی بخواهد از فرصت انتقالی استفاده کند، بایستی حداقل مدّت یک سال از زمان خدمت خود در طرح پیام آور بهداشت را گذرانده باشد.

سایت جدید ثبت نام پیام آوران بهداشت (سامانه پیام آوران بهداشت)

از ابتدای این طرح تا مورخ 1395/08/10 افرادی که قصد ثبت نام در این طرح را داشتند، با لحاظ رعایت شرایط عمومی و اختصاصی، می بایست به سامان tarh.behdasht.gov.ir مراجعه و نسبت به تکمیل اطلاعات اقدام می کردند.

امّا از تاریخ فوق و با تغییر آدرس تارنما ثبت نام از سوی وزارت محترم بهداشت، اکنون افراد متقاضی استفاده از امریه، مکلّفند به سامانه رشد به آدرس tarhreg.behdasht.gov.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام و تکمیل اطلاعات اقدام کنند.

مدارک لازم جهت ثبت نام طرح پیام آوران بهداشت

پونزافراد متقاضی پس از مراجعه و ثبت نام در سامانه پیام آوران بهداشت که در فوق به آن اشاره شد، بایستی نسبت به ارائه مدارک ذیل اقدام نمایند:

ارائه اطّلاعات کامل ثبت شده در شناسنامه و کارت ملّی

کپی برابر با اصل برگه اعزام به خدمت سربازی

کپی برابر با اصل صفحه دوم شناسنامه در صورت تاهل

ارائه اطّلاعات کامل سوابق تحصیلی

مدارک لازم جهت ثبت نام طرح پیام آوران بهداشت

نتیجه نهایی امریه وزارت بهداشت

یک هفته قبل از تاریخ اعزام مشمولان به خدمت سربازی، نتایج نهایی پیام آوران بهداشت مشخص می شوند!

داوطلبان امریه وزارت بهداشت می توانند با مراجعه به سایت تأمین و توزیع نیروی انسانی به آدرس tarhplus.behdasht.gov.ir در قسمت «پیگیری و مشاهده وضعیت» نتیجه را مشاهده کنند.

برای مشمولانی که غیبت از سربازی دارند، امکان جذب در پیام آوران بهداشت وجود ندارد. پیام آوران بهداشتی که در مناطق محروم خدمت می کنند، همانند سایر امریه ها 24 ماه خدمت دارند!

محل خدمت نیروهای امریه طرح پیام آوران بهداشت

از آنجایی که یکی از اهداف طرح پیام آوران بهداشت، تأمین نیروی متخصّص در مناطق محروم و کم برخوردار کشور است، لذا محلی که برای خدمت سربازی نیروهای امریه توسط وزارت بهداشت مشخص می شود از همین مناطق خواهد بود.

در نتیجه باید توجّه داشت که افرادی که قصد خدمت سربازی را در قالب امریۀ وزارت بهداشت دارند، فقط می توانند از استان ها و شهرهای اعلام شده انتخاب محل نمایند.

ضمن اینکه استان سیستان و بلوچستان همواره از اولویت های وزارت بهداشت برای جذب پزشکان می باشد. برخی از استان ها و شهرهای محروم کشور که در سنوات گذشته محل خدمت نیروهای امریۀ طرح پیام آوران بهداشت بوده است را در ادامه متذکّر می شویم.

پونزاین استان ها و شهرهای محروم، عبارتند از:

  • آذربایجان غربی (ارومیه)
  • اردبیل (اردبیل)
  • ایلام (ایلام)
  • بوشهر (بوشهر)
  • چهارمحال و بختیاری (شهرکُرد)
  • خراسان جنوبی (بیرجند)
  • خراسان شمالی (بجنورد)
  • خراسان رضوی (گناباد – تربت حیدریه)
  • خوزستان (اهواز – آبادان – بهبهان – دزفول – شوشتر)
  • کردستان (سنندج)
  • کرمان (کرمان – بم – جیرفت – رفسنجان)
  • کرمانشاه (کرمانشاه)
  • کهگیلویه و بویراحمد (یاسوج)
  • سیستان و بلوچستان (ایرانشهر – زابل – زاهدان)
  • هرمزگان (بندرعبّاس)

لازم به ذکر است که مناطق یادشده ممکن است بر اساس دستورالعمل نحوه جذب نیروهای امریه طرح پیام آوران بهداشت، توسط وزارت مربوط هر ساله تغییر کند.

استخدام امریه سربازی وزارت بهداشت به چه صورت است؟

استخدام امریه سربازی وزارت بهداشت بسیار پر مخاطب است، اما باید بدانید که تنها 10 درصد از دانشجویان این رشته ها می توانند امریه وزارت بهداشت را دریافت کنند.

استخدام امریه سربازی وزارت بهداشت به عهده این وزارتخانه می باشد. وزارت بهداشت با توجه به تامین نیروی انسانی خود در مناطق محروم از فارغ التحصیلان در رشته های؛ دندانپزشکی، داروسازی، اتاق عمل، پرستاری، هوشبری و دیگر رشته های پزشکی جوانان را به گرفتن امریه تشویق می کند.

مسئله سربازی تبدیل به یک معضل برای جوانانی که به سن مشمولیت می رسند شده است و آنها همواره به دنبال آنند که خود را معاف کنند، یا از امریه ها استفاده کنند.

اگر اطلاعی دقیق از این موارد ندارید می توانید با مرکز مشاوره آویژه که هم تلفنی و هم آنلاین مشتاق پاسخگویی به سوالات شما عزیزان است ارتباط برقرار کنید، و از مشاورین کارآمد این مرکز راهنمایی های لازم در خصوص امریه به خصوص امریه وزارت بهداشت را دریافت کنید.

مشاوره ثبت نام طرح پیام آوران بهداشت

در پایان اگر در مورد امریه وزارت بهداشت سوالی دارید، می توانید از کارشناسان مرکز مشاوره آویژه بپرسید. شما می توانید با شماره 9099071985 با این مرکز در ارتباط باشید و مشاوره تخصصی نظام وظیفه بگیرید!

مشاوره ثبت نام طرح پیام آوران بهداشت

در پایان

اخذ امریه وزارت بهداشت که به پیام آوران بهداشت معروف است فرصتی است برای فارغ التحصیلان پزشکی و پیراپزشکی که دوست دارند در وزارت بهداشت خدمت خود را انجام دهند. محل خدمت این افراد بیمارستان های سراسر کشور است و دولت به این افراد نیاز زیاد دارد.

افرادی که به صورت امریه خدمت می کنند، لباس نظامی نمی پوشند؛ بلکه در لباس پزشک یا معلم خدمت سربازی را می گذرانند و با تخصص خود به کشورشان خدمت می کنند.

این افراد باید دوره آموزشی خود را بگذرانند و پس از آن به یکی از مراکز درمانی برای خدمت فرستاده می شوند. همچنین این افراد باید متاهل بوده و معاف از رزم باشند.

رشته هایی که می توانند امریه وزارت بهداشت بگیرند، عبارتند از پزشکی عمومی و تخصصی، دندانپزشکی، پرستاری، داروسازی، علوم آزمایشگاهی، رادیولوژی اتاق عمل هوشبری و چندین رشته دیگر که پیش تر به آن اشاره کردیم. برای پزشکان الویت سیستان و بلوچستان است.

سوالات متداول

سوال علامتحقوق سربازانی که به عنوان سرباز امریه در وزارت بهداشت خدمت می کنند چگونه است؟

حقوق این سربازان مانند سایر سربازان است؛ اما با این تفاوت که اگر آنها در ساعات غیر اداری کار کنند، مانند سایر کارمندان اضافه کار دریافت می کنند. همچنین اگر محلی که در آنجا اعزام شدند نتواند خوراکشان را تامین کند هزینه خوراک و لباس فرم را به آنها می دهند.

سوال علامتشرایط امریه در وزارت بهداشت را بنویسید؟

از مهم ترین شرایط فارغ التحصیل بودن در رشته های پزشکی و پیراپزشکی، نداشتن غیبت و شرایط عمومی دیگری نیز وجود دارد؛ متاهل بودن، داشتن معافیت از رزم، تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی، عضو خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران و غیره

سوال علامتمدارک لازم جهت ثبت نام امریه وزارت بهداشت چیست؟

مدارک لازم جهت ثبت نام امریه وزارت بهداشت کپی شناسنامه، کپی کارت ملی، کپی برگه اعزام به خدمت و غیره است.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. در این راستا مرکز مشاوره آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره امریه خدمت سربازی به شما هم میهنان عزیز ارائه می دهد.

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

همه آنچه لازم است تا درباره امریه وزارت بهداشت بدانید! (طرح پیام آوران بهداشت)

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
در این مقاله بخوانید:
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 68 نظر:
  1. سلام ، رشته ی کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی از وزارت علوم هم میتونه توی طرح پیام اور بهداشت ثبت نام بکنه؟

    1. سلام وقت بخیر فردی هستم برای پیام اور بهداشت باید به اقتضای ان سال و. امریه برای شغل های مورد نیاز اقدام کنید که روان شناسی بالینی در لیست پیام اور موجود نیست

  2. رشته بهداشت و ایمنی مواد غذایی جزو رشته های پیام اور هست؟

  3. سلام
    ببخشید برای اینکه درخواستمون به وزارت بهداشت برسه باید حتما توسط دانشگاهی که برای امریه انتخاب کردیم بررسی بشه؟؟ یا همون ثبت نام توی سایت کافیه؟

    1. برای امریه وزارت بهداشت طرح پیام آوران بهداشت هست

  4. سلام وقتتون بخیر
    در سایت سه انتخاب گذاشتن که انتخاب کنیم …یعنی حتماا از همین سه تا اولویت من انتخاب میکنن یا ممکنه شهر های دیگه به جز اولویت من هم انتخاب بشه ؟؟! رشته ام هم اتاق عمل هست , ممنون میشم پاسخ بدید🙏

  5. پیام اوران بهداشت فقط در قالب سپاه پاسدارن هستن؟ یا اموزشی و کارت پایان خدمتشون از ارتش هم‌ قابل اخذ هستش؟

    1. پیام آوران بهداشت برای بچه های وزارت بهداشت هست

  6. به سلام وقت بخیر سوالم اینه که درصورتی که امریه رشته فوریت پزشکی بشم داخل کارت پایان خدمت کدوم ارگان ثبت میشه؟سپاه ،ارتش یا نیروی انتظامی؟

  7. سلام روزتون بخیر ببخشید میگم من امریه ابادان گرفتم اما خوابگاه بهمون ندادن و این سه ماه میشه که امروزو فردا میگنن از کجا باید پیگیری کنیم یا اصلا قابل پیگیری هستش

    1. سلام مراحلش دقیقا چجوری بود به نظرت به پرستاری میدن به راحتی؟!

  8. سلام، من امریه ام موافقت شده و اول مهر بایستی برای آموزش اعزام شوم. سوالم اینست اولا مدت آموزش چند ماهه است؟ و به کدام پادگان برای آموزش معرفی می شوم (منظورم اینست آیا به استان محل سکونت یا استانهای همجوار معرفی می شوم یا خیر؟)

    1. سلام وقت بخیر
      بین 45 تا 60 روز به ارگان اعزامی شما بستگی دارد.

  9. سلام چطور مطلع شویم که پیام آور بهداشت برای رشته فوریت پزشکی میخواهند تا ثبت نام کنیم

  10. سلام من بهیار هستم چی کار کنم که پیام آور بشم وچه شهری را انتخاب کنم که پیام آور بشم.

  11. با سلام
    بعد از اینکه پیامک اومد که موافقت شده با پیام آوری از بقیه اطلاعات چگونه باید اگاه بشم

  12. با سلام
    بعد از اینکه پیامک اومد که موافقت شده با پیام آوری شما از بقیه اطلاعات چگونه باید اگاه بشم

    1. سلام. یعنی اینکه شما در صف افرادی که برای طرح اقدام کرده اند هستید. ممکن است یکی دو سال طول بکشد تا برای طرح به خدمت گرفته شوید.

    1. سلام. خیر این رشته مورد نیاز برای طرح پیام آوران سلامت نیست.

  13. سلام خسته نباشید من فارغ التحصیل اتاق عملم میخاستم پرسم برای پیام اوری فقط میتونیم استان و انتخاب کنیم یا شهر داحل استان رو هم میتونیم انتحاب کنیم
    سوال دوم اینکه اگه با شهر درخواستی ما موافقت نشد اونوقت ممکنه به عنوان پیام اور خودشون یه شهر انتخاب کنن یا دیگه رد میشم و میفتم تو یگان عادی؟

    1. سلام
      امریه پیام آوران بهداشت رو خودتون میتونید درخواست بدید

  14. سلام
    ببخشید سایت رشد برای ثبت نام پیام آوران سلامت سال ۱۴۰۰ چه زمانی باز میشه ؟

    1. سلام دوست عزیز
      به مراتب پیگیر باشید زمان دقیق در دسترس نیست

  15. سلام خسته نباشید ببخشید من فارغ التحصیل رشته بهداشت عمومی کاردانی مبارزه با بیماری ها هستم میخاستم بدونم زمان دقیق جذب پیام اور چه تاریخی هست داخل چه ماه هایی پیام اور جذب میکنن که من اعزام به خدمتم رو داخل همون ماه ثبت کنم ممنون میشم جوابمو بدین

    1. سلام دوست عزیز
      قبل از زمان اعزام باید پذیرش بگیرید

  16. سلام. ببخشید من فارغ التحصیل رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی هستم و الان به عنوان نیروی پیام آور بهداشت در بیمارستان شاغلم. میخواستم بپرسم من میتونم طرح پیام آوری مو تمدید کنم یا امکان تمدید واسه پیام آوران نیست؟؟؟؟ ی نکته دیگه این که رشته من دارای طرح اختیاری هستش. ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام وقت شما بخیر

      بله در خدمتتون هستم

      لطفا از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد با شماره 9099072068 از سراسر ایران تماس حاصل فرمایید.

  17. سلام
    بنده فارغ التحصیل رشته مهندسی پزشکی_بیوالکتریک هستم برای گرفتن امریه در شهر خودم شوشتر چیکار باید بکنم

    1. سلام وقت شما بخیر

      لطفا از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره 9099072068 از سراسر ایران تماس حاصل فرمایید.

  18. سلام
    من میخوام توی پیام آوری ثبت نام کنم فقط یه چیزی رو میخواستم بدونم الان من کارای اعزام به خدمت خودم دارم انجام میدم اگر تاریخ اعزام به خدمت برای 5/19 بگیرم تا چه مدتی وقت دارم بتونم توی پیام آوری ثبت نام کنم ؟؟؟؟

  19. سلام و خسته نباشید
    ببنید الان برای ثبت نام پیام اوران دو تا سایت هست کدومشون درسته؟
    tarhreg.behest.gov.ir و یکی هم تو سامانه رشد هست…تو کدومشون باید ثبت نام کرد؟ داخل سامانه ثبت نام پیام اوران هم ک ایون مقطع و رشته بسته هست میشه بگید تو چه تاریخی تو سال 97 میشه ثبت نام کرد؟
    اگه میشه لطف کنید جواب بدید، چون رفتم نظام وظیفه جواب درستی ندادن، ایمیل زدم نظام وظیفه ناجا فقط یه جمله نوشته به وزارت بهداشت مراجعه کنید…سایت وزارت بهداشت هم که هیچی ننوشته…

  20. سلام
    من دانشجوی پزشکی هستم
    مرداد فارغ التحصیل میشم میخوام پیام آور بشم چیکار باید بکنم؟

  21. سلام.بعد اینکه واسه پیام اوری ثبت نام کردم .کجا باید تایید کنه؟؟؟ستاد نیروهای مسلح؟؟

  22. با سلام خدمت دوستان گرامی
    بنده کارشناس پرستاری هستم تاریخ اعزام قبلیم برج 12 سال 96 بود که قبل از تاریخ اعزامم پرونده جهت معافیت و کفالت تشکیل دادم که بصورت خودکار تاریخ اعزام یک 12 من کنسل شد و بعد تشکیل کمسیون دادند ک متاسفانه رای نیاوردم و معاف نشدم و پی گیر اعزام دوباره شدم ک بعد از 15 روز سایت باز شد ک تونسم برگه اعزام بگیرم ک سیستم بصورت خودکار برج 2 سال 97 زده برام بدون اینکه غیبت داشته باشم از اونجا که بنده میخاسم پیام اوری ثبت نام کنم بخاطر اینکه برگه اعزامم دیر تو سایت صادر شد نتونسم سایت پیام ادران بهداشت برج 2 ثبت نام کنم و ثبت نام برج 4 شرو شد.درخواست تمدید دادم ک تاریخ اعزامم 4 بشه ک تایید نشد متاسفانه ماندم چکار کنم.لطفا اگه میتونید کمکم کنید ک چکار کنم ک پیام اور بشم.با تشکر

  23. الان تو سایت برا 19 برج 2 زده ولی نظام وظیفه میگه تا برج یک پر نشه نمیشه برا برج 2 ثبت نام کرد اینجوری کمتر از 60 روزه پس باید چیکار کنیم …خواهشا راهنمایی کنید عزیزان.

  24. ایا باید حتما 60 روز باشه برای ثبت نام …وقتی هنوز نظام وظیفه تاریخ اون ماه نمیده برگ سبز اون وقت چی؟

  25. سلام.من تاریخ اعزامم ۱۹ اسفند ۹۶ هستش.ثبت نامم کردم تو سایت.تایید ثبت نامم شده.بعدش باید چیکار کنم.الان ک ۳ اسفنده هندز جوابش به دستم نرسیده

  26. با عرض سلام و خسته نباشید دوتا سوال داشتم
    ۱_طول دوره پیام اور بهداشت در هر منطقه ای که خدمت کنیم ۲۰ ماهه؟یعنی براساس ضریب محرومیت منطقه کم نمیشه؟
    ۲_چه مزیتی نسبت به خدمت در یگان نظامی داره اگه طول دورش کمار نمیشه
    ممنون.علوم آزمایشگاهی

  27. با سلام
    من کارشناسی بهداشت حرفه ای دارم و الان 5 ماهه که امریه قرارگاه خاتم الانبیا گرفتم…حالا میخوام ادامه ی خدمتمو برم طرح پیام اوران بهداشت…شنیدم که بعضی ها این کارو انجام دادن…خواستم بدونم واقعا میشه؟
    بعد حقوقش واسه سرباز چطوریه؟

  28. آیا حین خدمت می توان دوباره برای پیام آور بهداشت ثبت نام کرد و انتخاب شد؟

  29. سلام وقتتون بخیر من فارغ التحصیل رشته پرستای هستم میخواستم ببینم که برای اینکه کجا امریه میدن باید برم بیمارستان های نظام ببینم امریه میدن یا نه؟؟؟
    لطفا راهنمایی کنین

  30. سلام. زمان ثبت نام جهت پیام آوران بهداشت را اعلام نکرده اید!؟
    اگر تاریخ دقیق آن مشخص نیست لطفا تاریخ تقریبی رو اعلام کنید. با تشکر

  31. سلام من تاریخ اعزامم یکم ماه دیگس هنوز جواب قبولی یا رد نیومده ینی قبول نشده؟معنی آمایشی در امریه چیه؟

  32. سلام
    تو سايت ثبت نام پيام اوري نوشته كردستان پيام اور نميگيره ميخواست بدونم شرايطش چيه ك منه كردستاني پيام اوري شاملم بشه با تشكر

  33. با سلام
    مدت خدمت پیام آوری چقدر است؟ آیا کسرخدمت تعلق میگیرد؟

  34. خواهشا اگه امکان داره یک شماره تلفن برای مشاوره، در سایت یا ایمیل ارائه شده درج بفرمایید . تشکر

  35. سلام . 1- چگونه میشه فهمید که کدام استان و شهر در بهمن و اسفند ماه یا برای امریه ی رشته ی پرستاری اعلام نیاز کرده است؟
    2- آیا می توان برای امریه استان های غیربومی ولی نزدیک به محل زندگی ، اقدام کرد؟

  36. سلام..من کارشناسی پرستاری هستم.علوم پزشکی زنجان..تازه فارغ التحصیل شدم..برگه آماده به خدمت فرستادم تاریخ1اسفند اعزام به خدمت میباشم…من میخاسم پیام آوران ثبت نام کنم اما واسه کارشناسی زمان نداده..کلا کاردانی هس96…یدونه اردیبهشت 97هستش معلوم نیس کاردانی باشه یا کارشناسی..توروخدا کمک کنید..آدرس سایتwww.tarhreg.behdasht.gov.ir

  37. سلام ببخشید رشته من مهندسی بهداشت محیط است و جزو پیرا پزشکی دانشگاهم یه ماه دیگه تموم میشه کی باید تبت نام کنم ایا اصلادرشته من میشه برای پیام اور بهداشتی کلا الان چیکار کنم ممنپن کمک کنید

  38. سلام باتوجه به بخشودگی غایبین شامل بهیاران میشه یا معاف موقت تا تمام شدن خدمت برادر میشه ثبتنام کردممنون.

  39. سلام
    من دانشجوی ترم اخر فوریت پزشکی هستم مخوام بدونم بعد از فارغ تحصیلی باید برای اینکه پیام اور شوم چی کارکنم؟

  40. سلام من دانشجوی رشته ی فوریت پزشکی هستم ترم اخر می خوام بدونم به از فارغ تحصیلی باید واسه اینکه پیام اور بشم چیکار کنم ؟

  41. محمد
    ببخشید امروز که ۴دی است. وبنده میخواهم تقاضا بدم برای پیام آوری در دانشگاه ولی هنوز یک ترمم مونده احتمالا تیر ماه ۹۷دفترچه بفرستم ،سوالم از شما این است که بنده باید کی در سایت ثبتنام کنم.

    1. اطلاعیه جدید ثبت نام به محض اینکه منتشر بشه اطلاع رسانی خواهیم کرد

  42. من نظرم براین است که شما تو همین سایت تاریخ باز شدن پیام آوران را اعلام کنید واز زحمات شما متشکریم.

  43. سلام برو تو سامانه رشد -واسه پيام اوري هستش
    منتظر نمون كه زودشم ديره
    برو ثبت نام كن
    من اعزام يك دي هستم ثبت نام كردم جوابش اومده
    برو شما كه دير نشه

  44. سلام و عرض ادب
    چند وقتی هست میخام در سامانه ی پیام آوران بهداشت ثبت نام کنم اما اصلا آیکن مقطع و رشته فعال نمیباشد
    رشته ی تحصیلیم مهندسی بهداشت حرفه ای ، مقطع کارشناسی و 96/12/1 هم تارخ اعزامم هست
    بنده متولد 71/02/05هستم آیا میتوانم خدمتم را بخرم؟

    1. منتظر اطلاعیه ثبت نام باشید ، زمانی که اعلام شد میتونید نسبت به ثبت نام اقدام فرمایید

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

چهارشنبه

1402/12/9

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید