هر آنچه باید در مورد برگه سبز سربازی بدانید

برگه سبز سربازی چیست؟ شرایط و مدارک موردنیاز برای دریافت برگه سبز سربازی کدامند؟

مشمولان جهت ثبت درخواست اعزام به خدمت سربازی باید اقداماتی را انجام دهند تا آنها به عنوان سرباز وظیفه شناخته شوند.

پس از اینکه مشمولان مراحل ثبت نام و ارسال دفترچه اعزام به خدمت سربازی را انجام دادند به آنها برگه سبز سربازی تحویل داده خواهد شد.

جزئیات برگه سبز و نحوه دریافت آن از موارد مهمی است که مشاوران مرکز آویژه در این مقاله به بررسی و ارائه توضیحات جامعی پیرامون آن پرداخته اند.

توصیه می کنیم پسرانی که در آستانه اعزام به خدمت سربازی هستند، مقاله زیر را مطالعه نموده و شناخت کاملی از برگه سبز سربازی به دست بیاورند.

 

برگه سبز سربازی چیست؟

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

برگه سبز سربازی

برگه سبز چیست و چرا به مشمولان داده می شود؟ بسیاری از افراد قبل از شروع روند ثبت نام و اعلام آمادگی برای اعزام به خدمت، مایل هستند تا از اسناد و مدارکی که به آنها داده می شود، اطلاعات جامعی به دست بیاورند.

برگه ای که مشمولان پس از ارائه مدارک و تکمیل روند معرفی خود به سازمان نظام وظیفه، دریافت می کنند برگه سبز نام دارد.

برگه سبز سربازی اولین نامه ای است که پس از مراجعه و تکمیل اطلاعات در زمان اعلام شده به مشمولان داده می شود که البته باید به موقع و در زمان مناسب برای دریافت آن اقدام شود.

برگه سبز نشان دهنده آمادگی فرد برای انجام خدمت نظام وظیفه است. مشمولینی که به موقع اقدام به دریافت این برگه نکنند؛ وارد غیبت می شوند و محرومیت هایی برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.

اطلاعات مندرج در برگه سبز سربازی

در مورد اینکه برگه سبز سربازی چیست توضیحات کاملی ارائه شد، اما شاید بهتر باشد تا در این قسمت به بررسی اطلاعات مندرج در برگه سبز بپردازیم.

مشمولان با دریافت برگه سبز چه معلوماتی را به دست می آورند و آنها تا چه میزان دارای اهمیت هستند؟

تاریخ اعزام به خدمت مشمول

یکی از اصلی ترین اطلاعاتی که مشمولان با دریافت برگه سبز کسب می کنند، تاریخ اعزام به خدمت آنها می باشد. ضروری است بدانید محل اعزام به خدمت سربازی در برگه سبز اعلام نشده است.

اعلام تاریخ اعزام به خدمت موضوع مهمی است که مشمولان باید از آن آگاه باشند تا در زمانی تعیین شده است برای معرفی خود به پادگان اقدام نمایند.

کد سخا

یکی دیگر از مندرجات در برگه سبز سربازی اعلام کد پنج رقمی سخا می باشد که به هر مشمول اختصاص دارد و برای کسب اطلاعات بعدی و ورود به سایت نظام وظیفه مورد استفاده قرار می گیرد.

در واقع شما با کد پنج رقمی سخا می توانید خدمات غیر حضوری مربوط به دوران خدمت سربازی خود را بدون اتلاف وقت دریافت نمایید.

⭐ اطلاعات مربوط به هویت مشمول

⭐ تاریخ اعزام

⭐ کسری خدمت

⭐ غیبت سربازی مشمول

اضافه خدمت

از جمله موارد دیگری است که در برگه سبز سربازی درج شده است.

لازم به ذکر است که مشمولان برای نهایی شدن مراحل معرفی خود به سازمان نظام وظیفه پس از ارائه مدارک به دفاتر پلیس + 10 حتما باید طی 48 ساعت برگه سبز سربازی را بگیرند.

چنانچه برگه سبز به هر کدام از مشمولان داده نشود، درخواست آنها با مشکل روبرو خواهد شد. همچنین افراد باید در تاریخ مشخصی، خود را به سازمان نظام وظیفه معرفی می کردند. با عدم دریافت برگه سبز غیبت سربازی برای مشمولان لحاظ خواهد شد.

بنابراین مشمولان برای رفع مشکلات پیش آمده باید هرچه سریعتر، به دفاتر پلیس +10 رجوع نمایند.

چه زمانی برگه سبز صادر خواهد شد؟

زمانی که اطلاعات مشمولان به عنوان سرباز نظام وظیفه توسط دفاتر پلیس + 10 ثبت می شود، به آنها برگه سبز داده خواهد شد.

مجوزی که تایید می کند مشمول به دوره خدمت نظام وظیفه وارد شده و می بایست در تاریخ معین به خدمت سربازی اعزام شود.

چنانچه مشمولان در اخذ برگه سبز سربازی کوتاهی کنند و نتوانند از زمان دقیق اعزام به خدمت خود مطلع شوند، وارد غیبت سربازی شده و محرومیت هایی برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.

مراحل دریافت برگه سبز سربازی به چه صورت می باشد؟

مراحل دریافت برگه سبز سربازی

جهت دریافت برگه سبز سربازی مشمولان باید مدارکی را آماده نموده و آنها را به مراکز پلیس + 10 تحویل دهند.

برخی از فرم ها مانند فرم معاینه پزشک، واکسیناسیون، فرم های مربوط به معافیت سربازی و … به آنها داده می شود و قبل از اینکه درخواست معرفی خود را به سازمان نظام وظیفه ثبت نمایند باید آنها را تکمیل نمایند.

مشمولان برای دسترسی به برگه سبز لازم است مراحل زیر را طی کنند.

به مراکز پلیس + 10 مراجعه

اطلاعات شناسایی خود را اعلام نموده

فرم هایی که به آنها داده می شود را تکمیل نمایند و تحویل دهند.

ارائه مدارک

چهره نگاری و ثبت اثر انگشت

پرداخت هزینه های تصویب شده

 دریافت رسید مبنی بر ثبت اطلاعات صحیح

در آخر ظرف مدت 48 ساعت برگه سبز را تحویل خواهند گرفت.

از جمله فرم های مهم که مشمولان برای دریافت برگه سبز باید کامل کنند عبارت است از :

فرم معاینه پزشکی :

یکی از اولویت های سازمان نظام وظیفه حفظ سلامت سربازان است بنابراین قبل از صدور برگه سبز باید از وضعیت سلامت مشمولان مطمئن شوند.

برگه ای به مشمولان ارائه خواهد شد که در آن آدرس پزشکی که قرار است وضعیت سلامت مشمولان را تایید کند، درج شده است.

مشمولان پس از اینکه این برگه را به پزشک معتمد سازمان نظام وظیفه تحویل دادند، آنها را معاینه کرده و فرم مربوطه را تکمیل می نمایند.

پزشک به صورت سیستمی جواب معاینات را به پلیس + 10 ارسال خواهد نمود که این کار در مدت زمان کوتاهی به انجام خواهد رسید.

تکمیل فرم واکسیناسیون

مشمولان باید تمامی فرم هایی که به آنها داده می شود را تکمیل نموده تا بتوانند برگه سبز سربازی خود را دریافت کنند.

از آنجایی که دوره خدمت سربازی، به صورت دسته جمعی می باشد و هر نوع بیماری واگیر دار تمامی آنها را درگیر خواهد کرد، پس واکسیناسیون قبل از اعزام امری ضروری است.

پس از اینکه مشمولان واکسینه شدند، برگه توسط مرکز واکسیناسون معتبر باید مهر و امضا شود. در نهایت با تحویل آن به مرکز پلیس+ 10 و همچنین مدارک دیگر، در صورت نبود مشکل برگه سبز برای مشمولان صادر خواهد شد.

مدارک لازم برای دریافت برگه سبز سربازی

زمانی که مشمولان فرم های مربوطه را تکمیل نموده و به مرکز پلیس+ 10 ارائه می دهند باید مدارک دیگری نیز همراه خود داشته باشند تا برگه سبز بدون اتلاف وقت به آنها تحویل داده شود. از جمله مدارکی که افراد باید به همراه داشته باشند می توان به موارد زیر اشاره کرد.

مدارک شناسایی همراه با کپی آنها

عکس پرسنلی

آخرین مدرک تحصیلی

چگونه استعلام برگه سبز سربازی بگیریم

مشمولانی که اطلاعات آنها در سازمان نظام وظیفه به درستی ثبت شده است و کلیه مدارک لازم را به دفاتر پلیس+ 10 ارائه داده اند، از طریق دو روش زیر می توانند استعلام برگه سبز سربازی را بگیرند.

استعلام برگه سبز با مراجعه حضوری

در این روش مشمولان پس از گذشت 48 ساعت به دفاتر پلیس + 10 مراجعه کرده و با دادن اطلاعات شناسایی، درخواست خود را مبنی بر دریافت برگه سبز اعلام می کنند.

استعلام برگه سبز به صورت غیر حضوری

سازمان نظام وظیفه برای اینکه مشمولان به راحتی به برخی از اطلاعات دسترسی پیدا کنند سایت مخصوص به خود را راه اندازی نموده است.

مشمولان با مراجعه به سایت سازمان نظام وظیفه یا پنجره واحد خدمات فراجا می توانند استعلام برگه سبز خود را بگیرند.

با کد سخا که پلیس + 10 به افراد داده است وارد سایت شده و از قسمت خدمات غیر حضوری، بخش استعلام های نظام وظیفه را انتخاب و سپس می توانند استعلام برگه سبز را بگیرند.

در ضمن مشمولان می توانند بدون مراجعه به دفاتر پلیس+ 10 با ورود به سایت واحد خدمات فراجا و انتخاب گزینه ثبت نام، کد 5 رقمی را دریافت نمایند.

مشمولان توجه کنند که برای استعلام غیر حضوری برگه سبز لازم است تا آنها شماره تلفن همراه به نام خود داشته باشند.

چه زمانی برای دریافت برگه سبز سربازی اقدام کنیم؟

برگه سبز سربازی به این دلیل برای مشمولان بسیار مهم است که آنها را از زمان اعزام به خدمتمطلع نموده و نشان می دهد که انجام مراحل ثبت درخواست درمرکز پلیس +10 بدون هیچ مشکلی انجام شده است.

مراحل صدور و ارسال برگه سبز مشمولان پس از تایید مدارک به سرعت انجام شده و حدودا در حد فاصله 48 ساعت پس از ثبت مدارک، به مشمولان تحویل داده می شود.

ارسال برگه سبز سربازی به مشمولان در چه تاریخی خواهد بود؟

✍️✍️ سخنی از مشاوران آویژه

مشمولانی که با حضور در مراکز پلیس + 10 آمادگی خود را برای رفتن به خدمت سربازی اعلام می کنند، با تحویل مدارک و انجام تمام مراحل ثبت نام، برگه سبز سربازی را دریافت خواهند نمود.

برگه سبز یکی از مدارک بسیار مهمی است که به مشمولان داده می شود و عدم دریافت آن به این معنی است که مشمول خود را در زمان تعیین شده به سازمان نظام وظیفه معرفی ننموده است.

چنان چه شما نیز یکی از مشمولان خدمت نظام وظیفه هستید، برای دریافت اطلاعات دقیق تر و مشاوره بیشتر در مورد قوانین خدمت سربازی می توانید به مطالعه مشاوره نظام وظیفه بپردازید.

 

سوالات متداول

علامت سوالمنظور از کد چند رقمی که در برگه سبز نوشته می شود، چیست؟

کدی که در برگه سبز درج شده است، یک کد مبهم برای مشمولان است و در واقع دانستن یا ندانستن معنی آن کمکی به مشمول نخواهد کرد.

علامت سوالاگر برگه سبز مفقود شود، چه کار باید انجام دهیم؟

در صورتی که به هر علت برگه سبز شما مفقود شود، می توانید به یکی از دفاتر پلیس +10 مراجعه کنید و برای این برگه سبز المثنی دریافت کنید.

علامت سوالآیا امکان این وجود دارد که مشمول تاریخ اعزام خود را به تاخیر بیندازد؟

یکی از مواردی که بسیاری از مشمولان دغدغه آن را دارند، این است که آیا امکان به تاخیر انداختن زمان اعزام وجود دارد یا خیر؟ باید بگوییم در صورتی که مشمول دارای شرایط خاص باشد و بخواهد تاریخ مندرج در برگه سبز را به تعجیل یا تاخیر بیندازد، امکان این امر وجود دارد.

علامت سوالبرگه سفید سربازی چیست؟

مشمولان بعد از برگه سبز، برگه سفید سربازی را دریافت می کنند. در این برگه آدرس پادگان آموزشی، ساعت حضور، میزان کسریکسرس خدمت و… درج شده است. داوطلبان اول برگه سبز را دریافت می کنند و بعد از آن باید در تاریخ تعیین شده به پلیس +10 مراجعه کنند تا برگه سفید را تحویل بگیرند.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

هر آنچه باید در مورد برگه سبز سربازی بدانید

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 11 نظر:
  1. سلام من 30 آبان سربازی ثبت نام کردم متاسفانه بهم اعلام کردن که فرداش یعنی 1 آذر باید اعزام شم، ولی من آمادگیشو نداشتم و نمیدونستم قراره کجا آموزش ببینم نرفتم الان من چیکار باید بکنم که غیبت نخورم؟

    1. شما هرچه سریع تر باید خودتان را معرفی کنید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران مرکز آویژه تماس بگیرید

    1. سلام در صورت انصراف از دانشگاه این امکان را دارید اما در حین تحصیل برای سربازی نمیتوانید اقدام کنید.

  2. سلام من برگ سبز دارم و زمان اعزامم ۱ بهمن ۱۴۰۲ هست. آیا میتونم از کشور خارج بشم؟

  3. سلام من تازه میخوام دفترچه اعزامو بفرستم

    میخواستم بدونم، برگه سبز یا یه گواهی که نشون دهنده آماده خدمت باشه رو که هرچه زود تر بگیرم میشه

  4. سلام من متولد ۱۳۶۰ هستم متاهل دارای ۳ فرزند هستم از بچگی بیماری آسم دارم میتونم معافی بگیرم باید چیکار کنم

    1. سلام اگر درمراکز کلینیکی ثابت شود و دارای سوابق درمانی باشید و fev 1 کمتر از ۵۰ درصد باشد معافیت دائم است.

      1. با سلام من اموزشی ناجا کرمان افتادم میخوام تغیرش بدم بیوفتم ارتش باید چکار کنم ؟ در ضمن ثنوات هم دارم میتونم نرم و دوباره پست کنم ؟

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید