آشنایی با مشکلات برنامه شاد برای معلمین و دانش آموزان

آشنایی با مشکلات برنامه شاد برای معلمین و دانش آموزان

همان طور که مشاهده می کنید، در طول مدتی که بیماری کرونا دنیا را در بر گرفته است، تقریبا تمامی مدارس دنیا تعطیل شده اند و تمامی کلاس های درس به صورت آنلاین برگزار می شوند و این امر به کمک سیستم آموزش مجازی محقق شده است.

در واقع سیستم آموزش مجازی به کمک معلمین و دانش آموزان آمده است تا آن ها بتوانند با یکدیگر در ارتباط بوده و روند آموزش و تحصیل را ادامه دهند. در ایران نیز این راه ارتباطی با یک برنامه به نام «شاد» ایجاد شده است. حتما شما نیز در طول این مدت با برنامه شاد، آشنا شده اید.

برنامه شاد یک پلتفرم برای آموزش مجازی دانش آموزان است. این برنامه نوپا در شرایطی سخت به کمک دانش آموزان آمد تا آن ها بتوانند از نعمت آموزش برخوردار شوند و از درس و مدرسه عقب نمانند؛ اما مانند هر برنامه نوپای دیگری، مشکلاتی نیز داشت که اکنون برای سال تحصیلی 1402-1401 در حال به روز رسانی برنامه و رفع این مشکلات است.

اگر دوست دارید تا بیشتر در مورد مشکلات برنامه شاد بدانید، ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.

مشکلات برنامه شاد

برنامه شاد نیز مانند هر برنامه نوپای دیگری، مشکلاتی دارد و کارشناسان معتقدند که این مشکلات باید هر چه سریع تر رفع شوند؛ زیرا در شرایط فعلی که آموزش مجازی بسیار مهم تلقی می شود، بهترین فرصت برای شکل گیری جریان آموزش مجازی پیش آمده است و اگر امروز این سامانه همه گیر نشود، قطعا در هیچ زمان دیگری هم نخواهد شد.

مشکلات برنامه شاد

پونزاز مشکلات عمده برنامه شاد، از اولین بار انتشار آن، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم نصب
  • عدم احراز هویت دانش آموزان و معلمان
  • ایرادات فنی
  • محدودیت نصب بر روی گوشی اندرویدی

و…

راهکارهایی برای رفع مشکلات برنامه شاد

برای هر کدام از مشکلات برنامه شاد، راهکارهایی نیز وجود دارد. مشکلات این برنامه را همراه با راه حل آن برایتان آورده ایم. اگر هر کدام از این موارد برایتان پیش آمده است، راه حلی که گفتیم را امتحان کنید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

نصب نشدن این برنامه احتمالا مربوط به سیستم عامل گوشی شماست!

این برنامه تنها بر روی گوشی های هوشمند اندرویدی قابل نصب است. اگر فردی گوشی اندروید ندارد، می تواند از نسخه تحت وب نرم افزار شاد، استفاده کند.

این راه حل برای دانش آموزان و معلمانی که می خواهند از امکانات این برنامه بر روی کامپیوتر و یا گوشی آیفون بهره مند شوند، راه حل بسیار مناسبی است. همچنین دانش آموزان و معلمان می توانند نرم افزار شبیه ساز اندروید را بر روی کامپیوتر شخصی خود نصب کنند.

با نصب این نرم افزار این امکان را خواهند داشت که اپلیکیشن شاد را نصب کرده و از امکانات آن استفاده کنند.

اگر با اعلام خطای نصب مواجه شدید بخوانید

پونزاگر در زمان نصب این برنامه با اعلام خطای نصب مواجه شوید، باید این نکات را بررسی کنید:

  • این برنامه تنها بر روی گوشی اندروید قابل نصب است و اگر گوشی شما آیفون باشد، بهتر است نسخه تحت وب شاد را استفاده کنید؛ زیرا برنامه بر روی گوشی شما نصب نخواهد شد. برای نصب برنامه روی آیفون باید منتظر انتشار نسخه آیفون بمانید.
  • نسخه گوشی اندروید باید 4.4 یا بالاتر از آن باشد. برای گوشی های اندرویدی با سیستم عامل پایین تر از 4.4، نمی توانید این برنامه را نصب کنید.
  • فضای داخلی گوشی باید به اندازه ای باشد که برنامه روی آن نصب شود. حجم این اپلیکیشن حدود 20 مگابایت است و فضای گوشی باید به اندازه حجم اپلیکیشن و اجرای برنامه، ذخیره اطلاعات بعدی و مواردی که در گروه ها و کانال ها به وسیله معلمین برای دانلود گذاشته می شود، خالی باشد.
  • ممکن است که گوشی تلفن همراه اجازه نصب را به این برنامه نمی دهد. برای این کار به قسمت تنظیمات گوشی بروید و اجازه نصب را به نرم افزار بدهید.

حل مشکل عدم احراز هویت در برنامه شاد

هزینه اینترنت بالای برنامه شاید با اینترنت رایگان حل خواهد شد

طبق رایزنی وزارت آموزش و پرورش با شورای عالی فضای مجازی در راستای رایگان کردن اینترنت برنامه شاد و با دستور رئیس جمهور، اینترنت برنامه شاد رایگان می شود.

حل مشکل عدم احراز هویت در برنامه شاد

در صورتی که برای احراز هویت برنامه شاد، مشکلی پیش بیاید، کافی است که به برنامه برگردید و در این قسمت وارد لیست دانش آموزان شوید.

یکی دیگر از راهکار های رفع این مشکل، استفاده از سامانه شاد برای احراز هویت است. در صورتی که با مشکل عدم احراز هویت در سامانه رو به رو شوید، از طریق اپلیکیشن اقدام کنید.

نیازی نیست برای هر فرزندتان یک گوشی داشته باشید، clone app مشکل شما را حل خواهد کرد.

برای اکثر خانواده ها خرید چند گوشی هوشمند یا تبلت برای هر کدام از فرزندان، کار چندان راحتی نیست؛ بنابراین اگر دو یا چند فرزند دانش آموز دارید که همه آنها باید از برنامه شاد استفاده کنند؛ می توانید با استفاده از اپلیکیشن clone app، دو ورژن از نسخه شاد را در یک گوشی موبایل و یا تبلت نصب کنید.

البته با نصب جدیدترین نسخه شاد، چندین اکانت متعدد اعم از دانش آموز، معلم و… را می توانید در یک نسخه داشته باشید.

خطای 401، 406، 417 را چگونه حل کنیم؟

اطلاعات دانش آموزان قبل از ثبت نام در برنامه شاد، به وسیله مدیر مدرسه در سامانه سناد ثبت می شود. برای احراز هویت در برنامه شاد نیز از اطلاعات سامانه سناد استفاده خواهد شد.

ممکن است نقص یا اشتباه در مشخصات ثبت شده در سامانه سناد، باعث بروز خطاهای فوق شود. برای رفع این خطاها، باید با مراجعه به سامانه همگام، اطلاعات دانش آموز کنترل شود و در صورتی که ایرادی در اطلاعات شناسنامه ای وجود داشته باشد، با مدیر مدرسه تماس گرفته شود تا اطلاعات اصلاح شوند.

بعد از اصلاح اطلاعات در سامانه سناد، تا 24 ساعت بعد این خطا ها برطرف می شود.

حل خطای 401 و 402

در صورت مواجه شدن با این خطا، باید یک مرحله به عقب برگشته و مراحل ثبت مشخصات دانش آموز مجددا انجام شود. هم چنین اگر بعد از مرحله احراز هویت این خطاها نمایش داده شوند، باید به قسمت دانش آموز و سپس قسمت لیست دانش آموز مراجعه کرده و نام دانش آموز دوباره انتخاب شود.

راهکار خطای 403

امکان دارد در هنگام احراز هویت دانش آموز، به جای نشان دادن صفحه اطلاعات شناسنامه ای، خطای 403 نشان داده شود.

پونزبرای رفع این مشکل باید به موارد زیر دقت کنید:

  • هنگام کار با شاد و احراز هویت، فیلتر شکن خود را خاموش کنید.
  • زبان صفحه کلید گوشی یا کامپیوتر بر روی انگلیسی قرار داده شوند و اعداد را به انگلیسی وارد برنامه کنید.
  • صحت مشخصات شناسنامه ای ثبت شده در سامانه سناد چک شود.
  • لینک صفحه اینترنتی احراز هویت را کپی کنید و در مرورگر دیگری باز کنید و احراز هویت را ادامه دهید.
  • ترافیک و سرعت اینترنت خود را بررسی کنید. ممکن است مشکل از سرعت اینترنت باشد، مراحل احراز هویت را مجددا در زمان دیگری انجام دهید.
  • ممکن است نسخه سیستم عامل گوشی و یا مرورگر اینترنت پایین باشد. مرورگر خود را آپدیت کنید و یا مرورگر دیگری مانند فایرفاکس یا گوگل کروم نصب نمایید.
  • در صورتی که هیچ کدام از موارد فوق مشکل شما را حل نکرد، می توانید از گوشی دوم استفاده کنید. یعنی بر روی یک گوشی دیگر و با همین شماره موبایل، برنامه را نصب کرده و احراز هویت را انجام دهید. پس از اتمام کار در گوشی اول به کلاس اضافه خواهید شد و می توانید برنامه را از گوشی دوم حذف کنید.
  • حاصل جمع دو عدد را در هر جای تعیین شده، بنویسید.

خطای 406

یکی دیگر از دلایل بروز خطای 406 این است که، برای افزایش امنیت اپلیکیشن شاد، هر دانش آموز فقط 5 دقیقه زمان دارد تا مشخصات شناسنامه ای خود را ثبت کند. اگر ثبت مشخصات در 5 دقیقه انجام نشود، خطای 406 نمایش داده می شود. در این صورت دانش آموز باید مجددا اقدام به ثبت مشخصات شناسنامه ای خود بکند.

خطای 417

خطای 417 بسیار شبیه خطای 403 است. این خطا بیشتر در زمانی رخ می دهد که IP اینترنت برای ایران نباشد. نرم افزار شاد یک محیط امن برای دانش آموزان است و وزارت آموزش و پرورش برای ایجاد این محیط، تنها اجازه دسترسی به IP و اینترنت کشور را می دهد.

پس زمان احراز هویت و استفاده از اپلیکیشن شاد، فیلترشکن خود را خاموش کنید.

رفع مشکلات برنامه شاد

سخن آخر

همان طور که اشاره شد، برنامه شاد یک برنامه نوپا بوده و در شرایطی سخت منتشر شد تا دانش آموزان و معلمان بتوانند از آن استفاده کنند. این برنامه هم مانند تمامی برنامه های نوپا مشکلاتی داشته که در هر آپدیت سعی شده است تا این مشکلات رفع شوند.

سازمان آموزش و پرورش تمامی تلاش خود را می کند تا برای سال تحصیلی جدید یک نسخه بدون عیب و ایراد از این برنامه ارائه دهد. با این حال اگر با مشکلات فوق رو به رو هستید، راهکار های اراده شده را انجام دهید تا بتوانید با این برنامه به بهترین شکل روند تحصیل خود را ادامه دهید.

برای راهنمایی، مشاوره و اطلاعات بیشتر نیز می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا بهترین خدمات و راهنمایی ها را به شما ارائه دهند.

سوالات متداول

خطای 406 در برنامه شاد به چه معناست؟

یکی دیگر از دلایل بروز خطای 406 این است که، برای افزایش امنیت اپلیکیشن شاد، هر دانش آموز فقط 5 دقیقه زمان دارد تا مشخصات شناسنامه ای خود را ثبت کند. اگر ثبت مشخصات در 5 دقیقه انجام نشود، خطای 406 نمایش داده می شود. در این صورت دانش آموز باید مجددا اقدام به ثبت مشخصات شناسنامه ای خود بکند.

خطای 417 در برنامه شاد به چه معناست؟

خطای 417 بسیار شبیه خطای 403 است. این خطا بیشتر در زمانی رخ می دهد که IP اینترنت برای ایران نباشد. نرم افزار شاد یک محیط امن برای دانش آموزان است و وزارت آموزش و پرورش برای ایجاد این محیط، تنها اجازه دسترسی به IP و اینترنت کشور را می دهد

برای حل مشکل عدم احراز هویت در برنامه شاد چه باید کرد؟

در صورتی که برای احراز هویت برنامه شاد، مشکلی پیش بیاید، کافی است که به برنامه برگردید و در این قسمت وارد لیست دانش آموزان شوید.

یکی دیگر از راهکار های رفع این مشکل، استفاده از سامانه شاد برای احراز هویت است. در صورتی که با مشکل عدم احراز هویت در سامانه رو به رو شوید، از طریق اپلیکیشن اقدام کنید.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

آشنایی با مشکلات برنامه شاد برای معلمین و دانش آموزان

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید