اخذ پذیرش و بورسیه تحصیلی کشور ژاپن

تحصیل در ژاپن
  • اخذ پذیرش و بورس تحصیلی در ژاپن

اخذ پذیرش یکی از نکاتی که برای ادامه ی تحصیل در ژاپن بسیار مهم می باشد و در واقع نکته ی کلیدی برای موفقیت به حساب می آید ٬ انتخاب استاد مجرب توسط دانشجو است که این امر نیز با سرچ کردن در اینترنت و بدست آوردن زمینه های تحقیقاتی استاد مربوطه و علایق او میسر می باشد. پس از آن مهارت نوشتن یک پروپوزال خوب براساس نیاز کشور ٬ علاقه ی دانشجو و زمینه های تحقیقاتی و توانایی استاد و تیم همراه او از نکاتی است که اخذ پذیرش را آسان نموده و احتمال پذیرش دانشجو توسط استاد مربوطه بسیار بالا میرود. اما از آنجایی که پروسه ی انتخاب دانشجو از راههای مختلفی توسط استاد محک زده می شود درنتیجه سریعا به در خواست او پاسخ مثبت داده نمی شود و دانشجو می بایست به طرق مختلف روی درخواست و علاقه ی خود اصرار ورزد تا مورد قبول استاد واقع گردد .

لازم به ذکر است که بر اساس قوانین آموزشی در بسیاری از دانشگاههای ژاپن ٬ استاد قدرت زیادی داشته و در واقع حرف اول و آخر را او می زند در نتیجه با اعلام موافقت استاد می توان گفت که 90 درصد قضیه ی پذیرش حل شده است و 10 درصد مابقی بر می گردد به تکمیل مدارک توسط دانشجو در زمان تعیین شده و ارسال به موقع آن برای دفتر مرکزی دانشکده و در نهایت تصویب نهایی در شورای آموزشی دانشکده . شایان ذکر است که کلیه ی این مراحل برای ورود دانشجو به دانشگاه تحت عنوان دانشجوی تحقیقاتی (Research Student) می باشد می باشد و براساس سیستم آموزشی ژاپن ٬ کلیه ی دانشجویان خارجی همانند دانشجویان ژاپنی ٬ باید برای ورود به هر مقطع (اعم از فوق دیپلم ٬ لیسانس و دکترا) از پس امتحان ورودی برآیند که معمولا این امتحانها دو بار درسال (آگوست و فوریه) برگزار می شوند .

توجه به این نکته ضروری است که پس از آنکه دانشجو موفق به اخذپذیرش رسمی گردید و وارد ژاپن شد ٬بنا به قوانین آموزشی یک دوره ی فشرده ی شش ماهه ی آموزش زبان ژاپنی را می تواند پشت سر بگذارد و از طرفی به کار تحقیقاتی نیز باید بپردازد و در عین حال خود را برای امتحان ورودی دانشگاه آماده نماید . البته با موافقت استاد ٬ می توان از کلاس فشرده زبان چشم پوشید و به زبان انگلیسی تحقیقات خود را انجام داد و همزمان به عنوان مستمع از کلاسهای تخصصی استاد مربوطه استفاده کرد (مشروط به ارائه ی آن به زبان انگلیسی) و در عین حال برای امتحان ورودی آماده شد .

لازم به ذکر است که اغلب دانشجویان خارجی که قصد ادامه ی تحصیل در ژاپن را دارند معمولا برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا اقدام می کنند. چون در این دو مقطع با دانستن زبان انگلیسی و تا حدی آشنایی به مکالمات روزمره ژاپنی امکان تحصیل وجود دارد، به جز رشته های علوم انسانی که زبان ژاپنی جزو لاینفک آن می باشد. ولی برای دوره های کارشناسی با توجه به این که کلیه کلاس ها و امتحان ها به زبان ژاپنی برگزار می شود آشنایی کامل به خواندن و نوشتن این زبان شرط اولیه محسوب می شود و برای آن نیز می بایست حداقل یک سال قبل از شروع دوره در مدارس زبان ژاپنی اقدام به فراگیری آن نمود .

  • بورس های تحصیلی

دانشجویان ایرانی که در ژاپن مشغول به تحصیل هستند به دلیل هزینه های بسیار بالای زندگی در این کشور غالبا بورسیه می باشند و این بورس می تواند به طرق مختلف اخذ شود از جمله :

  1. وزارت فرهنگ و آموزش عالی در ایران (عموما رشته های فنی)
  2. وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ایران (رشته های مربوط به گروه پزشکی)
  3. وزارت فرهنگ و علوم در ژاپن (به نام بورس مونبوکاگاکوشو برای غالب رشته ها)
  4. سازمان های غیر دولتی در ژاپن ٬ مانند شهرداریهای شهرهای بزرگ ٬ کارخانه جات صنعتی و همچنین شرکتهای خصوصی و سازمانهای خیریه مختلف. که شامل کلیه ی رشته ها می شود البته با در نظر گرفتن پیش زمینه ی فعالیت سازمان مربوطه .

برای دریافت بورس از وزارتین مربوطه در ایران باید ابتدا در آزمون اعزام به خارج که از طریق مسئولین ذیربط برگزار می شود شرکت نمود و پس از قبولی در آن ٬ بر اساس قوانین مربوطه اقدام نمود و چون این قوانین ثابت نمی باشد لذا بهترین ماخذ جهت رفع هرگونه ابهام فقط وزارت مربوطه می باشد . اما برای گرفتن بورس مونبوکاگاکوشو که به اختصار مون بو شو که خاص دولت ژاپن است و در واقع متداول ترین نوع بورس در بین دانشجویان خارجی است ٬ چه باید کرد؟برای گرفتن این بورس دو راه وجود دارد: الف- اقدام از طریق سفارت ژاپن در تهران ب- تماس مستقیم با اساتید دانشگاههای ژاپن که هر کدام روال خاص خودش را دارد. که به تفکیک به شرح آن می پردازیم

 

الف- اقدام از طریق سفارت ژاپن در تهران :

وزارت آموزش و پرورش، فرهنگ، ورزش و علوم و تکنولوژی ژاپن (مونبوکاگاکوشو) برای تحصیل در ژاپن به سه مقطع Research Student Scholarship در سطح فوق لیسانس و دکترا، و Undergraduate Student Scholarship در سطح لیسانس و College of Technology Scholarship در سطح فوق دیپلم ، دانشجویان و دانش آموزان موفق را فرا می خواند. مقصودازاین برنامه ها، پرورش افراد مستعد در زمینه پیشرفت ایران و توسعه مناسبات دوستی بین ژاپن و ایران می باشد. آدرس سفارت ژاپن در ایران ٬ تهران – خیابان بخارست (خیابان احمد قصیر) – نبش خیابان پنجم می باشد و این سفارت هر ساله در اردیبهشت ماه فرم های تقاضای این بورس را به علاقه مندان ارائه میکند . برای دریافت آن باید با بخش فرهنگی سفارت تماس گرفته و از شرایط آن مطلع شد. در سالهای اخیر بعلت کثرت تقاضا مسولان سفارت ابتدا از طریق تلفن اطلاعات اولیه متقاضیان را جویا شده و مدراک را فقط به کسانی تحویل میدهند که شرایط کافی از نظر معدل و دانشگاه محل تحصیل را داشته باشند. افرادی که موفق میشوند این فرم را دریافت کنند موظف به تکمیل و ارائه ی سایر مدارک مورد نیاز در موعد مقرر میباشند. یکی از مدارک الزامی مدرک فارغ التحصیلی است. بعبارت دیگر اول باید فارغ التحصیل شده باشید تا بتوانید تقاضای بورس کنید و اگر دانشجوی سال آخر هستید نمی توانید برای آن اقدام کنید. توجه به این نکته ضروری است که معدل بالای ۰۱ نیز مد نظر مسئولین مربوطه قرار دارد . پس از آنکه مدارک دریافت شده مورد بررسی قرار گرفت آنگاه تعدادی از واجدین شرایط را انتخاب نموده و از آنان برای مصاحبه دعوت به عمل میآید. معمولا مصاحبه در مرداد ماه انجام میشود. سپس از منتخبین مدارک دیگری درخواست شده و به ژاپن فرستاده میشود تا انتخاب نهائی در این کشور انجام شود. نتایج نهائی قبول شدگان در بهمن ماه اعلام خواهد شد.

تعدادی از قبول شدگان در فروردین سال بعد به ژاپن اعزام میشوند و گروه کوچکی از آنان ممکن است در شهریور سال بعد به ژاپن بروند. این افراد به محض ورود به ژاپن به خوابگاههای از پیش آماده شده منتقل میشوند و مدت ۶ ماه فرصت دارند تا با آرامش کامل به یادگیری زبان مشغول شوند. آنگاه باید امتحان ورودی دکتری و یا فوق لیسانس را داده و در صورت قبولی در مقطع مورد نظر ادامه تحصیل بدهند. تاکید می شود که امتحان ورودی دانشگاه بسیار مهم می باشد و باید از قبل به زبان انگلیسی تسلط داشت چون غالبا برای مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد این امتحان به زبان انگلیسی و در دو مرحله ی کتبی و مصاحبه انجام می شود .

اما راه دوم که در واقع احراز آن بسیار سخت می باشد و برمی گردد به زمینه ی مطالعاتی دانشجو و تعداد مقالات چاپ شده ی او ٬ این است :

ب- تماس مستقیم با اساتید دانشگاههای ژاپن :

راه دیگر گرفتن بورس دولت ژاپن به این طریق است که با اساتیدی که زمینه تحقیقاتی آنها خوشایند شماست تماس گرفته و از ایشان بخواهید تا شما را کاندید دریافت بورس مون بوشو کنند. افرادی که از این طریق اقدام به دریافت بورس میکند میبایست قبل از بهمن ماه با استاد مربوطه تماس گرفته و موافقت وی را جلب کرده باشند. در صورتیکه این کار بسیار مشکل! با موفقیت انجام شود استاد ژاپنی خود شخصا مدارک دانشجو را به همراه فرمهای مربوطه به دانشگاه تسلیم خواهد نمود. در دانشگاه یک ارزیابی اولیه بر روی مدارک ارائه شده و دانشجویان معرفی شده می شود و سپس از طرف اساتید مختلف رتبه بندی شده و به وزارتخانه فرهنگ و علوم ژاپن معرفی میشوند. در وزارتخانه براساس سیاست های موجود تعدادی از این کاندیداها انتخاب و موفق به دریافت بورس میشوند . معمولا برای این دسته از دانشجویان که با موافقت استاد مشغول به تحصیل میشوند کلاس زبان وجود نخواهد داشت و آنان مجبورند بلافاصله پس از ورود به ژاپن فعالیت علمی خود را شروع کنند .

  • مدت اعطاء بورس

مدت بورس برای افرادی که به عنوان Research Students یا دانشجوی غیر رسمی (تحت سایر عنوان) پذیرفته شده باشند در صورتی که در ماه آوریل اعزام شوند، دو سال و در صورتی که در ماه اکتبر اعزام شوند، یک سال و شش ماه خواهد بود. برای كسانیكه به عنوان دانشجوی رسمی كارشناسی ارشد یا دكترای تخصصی پذیرفته شده باشند، مدت بورس شش ماه (درصورتی كه تحصیل زبان ژاپنی لازم باشد) به اضافه كوتاه ترین زمان كه برای اتمام دوره تحصیلی (فوق لیسانس یا دكترا) لازم است.

آیا یادگیری زبان ژاپنی خیلی سخت است؟

یادگیری گرامر زبان ژاپنی چندان مشکل نیست و با صرف تقریبا ۶ ماه وقت میتوان در حد مکالمه روزمره پیشرفت نمود. ولی یادگیری این زبان درحد خواندن و نوشتن امری بسیار مشکل بوده و نیازمند سالها تمرین و ممارست است. یک فرد ژاپنی معمولا قادر به نوشتن 0۹۹۹ شکل و خواندن 0۹۹۹ شکل است. برای خارجیان بزرگسال رسیدن به این قابلیت بسیار سخت است. غیر از چینی ها و زرد پوستانی که خط مشترکی با ژاپنیها دارند و نیزخارجیانی که از کودکی در مدارس این کشور درس خوانده اند کمتر فرد دیگری را میتوان یافت که توانسته باشد به این زبان بنویسد و یا بخواند.

اهمیت دانستن زبان ژاپنی برای ادامه تحصیل در این كشور تا چه حد است؟

این امر به رشته و مقطع تحصیلی بستگی دارد. برای رشته های فنی تسلط به زبان ژاپنی چندان مهم نیست ولی دانشجویان رشته های علوم انسانی حتما باید بتوانند از منابع ژاپنی استفاده کنند. دانشجویان مقطع فوق لیسانس بعلت اینکه با ژاپنی ها در یک کلاس واحد درس میخوانند درگیری بیشتری با زبان ژاپنی دارند ولی دانشجویان مقطع دکتری اغلب میتوانند با استفاده از رفرنسهای انگلیسی مشکل خود را برطرف کنند.

آیا برای دانشجویان این امكان وجود دارد كه قبل از شروع كلاسهای تخصصی در كلاسهای زبان ژاپنی شركت كنند؟

اگر دانشجو از طریق سفارت ژاپن در تهران بورس دولت ژاپن را گرفته باشد معمولا مدت ۶ ماه با استفاده از این بورس در کلاس ژاپنی شرکت میکند. ولی سایر دانشجویان معمولا قادر به پرداخت هزینه کلاسهای زبان نبوده و بصورت تجربی و یا شرکت در کلاسهای محلی رایگان این زبان را یادمیگیرند. در اغلب شهرهای ژاپن گروههای داوطلبی وجود دارند که به خارجیان زبان یاد میدهند. شرکت در برنامه های این گروهها کمک مهمی در زمینه یادگیری زبان ژاپنی خواهد بود.

داشتن نمره تافل چه اندازه در گرفتن پذیرش از دانشگاههای ژاپن مهم است؟

تقریبا هیچ!

هزینه تحصیل در ژاپن چقدر است؟

بستگی دارد به اینکه دانشگاه دولتی باشد یا خصوصی. معمولا هزینه دانشگاههای خصوصی دو برابر دانشگاههای دولتی بوده و کیفیت آنها هم پائین تراست. پس عاقلانه خواهد بود اگر فقط به دانشگاههای دولتی ژاپن اکتفا شود. شهریه دانشگاههای دولتی ژاپن در مقاطع فوق لیسانس و دکتری چیزی در حدود0۹۹۹۹۹ ین در سال است (ظاهرا ارزانتر از دانشگاههای داخلی است). البته چیزی حدود 0۹۹۹۹۹ ین هم برای یکبار بعنوان هزینه ثبت نام هم دریافت خواهند کرد.

هر ین چقدر است؟

در حال حاضر هر ین معادل 50 ریال است.

هزینه زندگی در ژاپن چقدر است؟

اگر منظور زندگی دانشجوئی باشد ، یک دانشجوی مجرد حدود 5۹۹۹۹ ین در ماه برای مخارج خود شامل کرایه منزل، آب و برق و تلفن وخوراک و پوشاک و رفت و آمد نیاز خواهد داشت. یک دانشجوی متاهل به دوبرابر این مبلغ نیاز دارد.

آیا امكان كار كردن در دانشگاه بصورت TA وجود دارد؟

تقریبا نه! اگر میخواهید با کار کردن هزینه زندگی را در بیاورید تقریبا باید قید کارهای دانشگاهی را بزنید. تقریبا اکثر دانشجویان در ژاپن اعم از ژاپنی و خارجی ناگزیر هستند در صورتیکه بورس تحصیلی نداشته باشند با کار کردن در فروشگاهها و پمپ بنزین ها و کارگاههای مختلف (بطور عام کار دستی) هزینه زندگی خود را در بیاورند. انجام چنین کارهائی در ژاپن بسیار طاقت فرساست و تا حد زیادی باید زبان ژاپنی را بلد بود. البته اگر انگلیسی را خیلی خوب بلد باشید میتوانید با تدریس انگلیسی درآمد راحت و کافی داشته باشید.

آیا امكان گرفتن بورس تحصیلی وجود دارد؟

برای تحصیل در ژاپن بورس های مختلفی وجود دارد که عمده ترین آن بورس تحصیلی دولت ژاپن است که به آن بورس “مون بو شو ” میگویند. البته شهرداریهای شهرهای بزرگ و صنعتی و همچنین شرکتهای خصوصی و سازمانهای خیریه مختلفی نیز وجود دارند که بورسهای مختلفی را به خارجیان ارائه میدهند.

برای گرفتن بورس مونبوشو چه باید كرد؟

برای گرفتن این بورس دو راه وجود دارد :

  1. اقدام از طریق سفارت ژاپن در تهران
  2. تماس مستقیم با اساتید دانشگاههای ژاپن

1- اقدام از طریق سفارت ژاپن در تهران.

این سفارت هر ساله در اردیبهشت ماه فرم های تقاضای این بورس را به علاقه مندان ارائه میکند.برای دریافت آن باید با بخش فرهنگی سفارت تماس گرفته و از شرایط آن مطلع شد. در سالهای اخیر بعلت کثرت تقاضا مسولان سفارت ابتدا از طریق تلفن اطلاعات اولیه متقاضیان را جویا شده و مدراک را فقط به کسانی تحویل میدهند که شرائط کافی از نظر معدل و دانشگاه محل تحصیل را داشته باشند. افرادی که موفق میشوند این فرم را دریافت کنند موظف به تکمیل و ارائه سایر مدارک مورد نیاز در موعد مقرر میباشند. یکی از مدارک مورد نیاز مدرک فارغ التحصیلی است. به عبارت دیگر اول باید فارغ التحصیل شده باشید تا بتوانید تقاضای بورس کنید. مدارک دریافت شده مورد بررسی قرار گرفته و از تعدادی برای مصاحبه دعوت به عمل میآید. معمولا مصاحبه در مرداد ماه انجام میشود. سپس از منتخبین مدارک دیگری درخواست شده و به ژاپن فرستاده میشود تا انتخاب نهائی در این کشور انجام شود. نتایج نهائی قبول شدگان در بهمن ماه اعلام خواهد شد. تعدادی از قبول شدگان در فروردین سال بعد به ژاپن اعزام میشوند و گروه کوچکی از آنان ممکن است در شهریور سال بعد به ژاپن بروند. این افراد به محض ورود به ژاپن به خوابگاههای از قبل آماده شده منتقل میشوند و مدت ۶ ماه فرصت خواهند داشت تا فارغ از هر وهم و خیالی به یادگیری زبان مشغول شوند. سپس باید امتحان ورودی دکتری و یا فوق لیسانس را داده و در صورت قبولی در مقطع مورد نظر ادامه تحصیل بدهند.

2- تماس مستقیم با اساتید دانشگاههای ژاپن.

یک راه دیگر گرفتن بورس دولت ژاپن این است که با اساتیدی که زمینه تحقیقاتی آنها خوشایند شماست تماس گرفته و از ایشان بخواهید تا شما را کاندید دریافت بورس مونبوشو کنند. افرادی که از این طریق اقدام به دریافت بورس میکند میبایست قبل از بهمن ماه با استاد ژاپنی تماس گرفته و موافقت وی را جلب کرده باشند. در صورتیکه این کار مشکل با موفقیت انجام شود استاد ژاپنی خود شخصا مدارک دانشجو را به همراه فرمهای مربوطه به دانشگاه تسلیم خواهد نمود. در دانشگاه یک ارزیابی اولیه بر روی مدارک شده و دانشجویان معرفی شده از طرف اساتید مختلف رتبه بندی شده و به وزارتخانه معرفی میشوند. در وزارتخانه براساس سیاست های موجود تعدادی از این کاندیداها انتخاب و موفق به دریافت بورس میشوند. معمولا برای این دسته از دانشجویان که با موافقت استاد مشغول به تحصیل میشوند کلاس زبان وجود نخواهد داشت و آنان مجبورند بلافاصله پس از ورود به ژاپن فعالیت علمی خود را شروع کنند.

مقدار بورس مونبوشو چقدر است؟

چیزی حدود ۰50۹۹۹ بعنوان بورس تحصیلی پرداخت میشود که برای زندگی یک زوج کافی است. البته مجردین میتوانند کلی هم پس انداز کنند. علاوه بر آن نیازی به پرداخت شهریه هم نمی باشد.

 

برای دریافت سایر بورسها چه باید كرد؟

اغلب بورسهای تحصیلی دیگر فقط به دانشجویانی داده میشود که در حال تحصیل در ژاپن باشند. لازمه دریافت آن این است که دانشجو در دانشگاهی ثبت نام کرده و شهریه ترم اول خود را داده باشد. شانس دریافت این بورس ها بستگی به ملیت شخص دارد. برای ایرانیان چیزی در حدود 0۹ درصد است.

مبلغ سایر بورسها چقدر است؟

بقیه بورسها مبلغ قابل توجهی را شامل نمیشوند. در بهترین حالت چیزی حدود ۱۹۹۹۹ ین به دانشجو پرداخت میشود که هم باید به مصرف زندگی برسد و هم شهریه دانشگاه از آن پرداخت شود. چون این مبلغ کفاف زندگی را نخواهد داد اغلب دانشجویان مجبور خواهند شد که در کنار داشتن بورس کار هم بکنند.

آیا دانشجو اجازه كار دارد؟

در سالهای اخیر با تغییر قوانین دانشجویان میتوانند اجازه کار دریافت کرده و 0 ساعت در روز عادی و 5 ساعت در روزهای تعطیل کار کنند.

دستمزد كار دستی چقدر است؟

برای یک ساعت کار در فروشگاهها و یا کارکاه ها چیزی حدو ۶۹۹ الی 5۹۹ ین پرداخت میشود. آیا توصیه میشود كسی كه بورس تحصیلی ندارد با هزینه شخصی در ژاپن درس بخواند؟

فکر نمیکنم کار خوبی باشد. اگر چه هزینه دانشگاههای ژاپن خیلی زیاد نیست ) در مقایسه با امریکا( ولی کلا ژاپن کشور گرانی است و تامین هزینه تحصیل بصورت شخصی کار ساده ای نیست. البته دانشجویانی هستند که با کار کردن و گرفتن بورسهای کوچک محلی توانسته اند بدون اتکا به خانواده در ژاپن درس بخوانند ولی این افراد اغلب مجرد بوده و زندگی چندان راحتی نداشته اند.

مزایای درس خواند در ژاپن چیست؟

مزیت ژاپن برای درس خواند بیشتر از آنکه علمی باشد فرهنگی است! ژاپنیها فرهنگ بسیار متفاوتی از سایر ملل دارند که باعث میشود زندگی در این کشور تجربه کاملا متفاوتی باشد.با زندگی در میان ملتی که در عین فقر طبعیت کشورشان دومین اقتصاد قدرتمند دنیا را دارند درسهای زیادی یمتوان آموخت. فرهنگ سنتی ژاپنی ها، ادب اجتماعی فوق العاده بالا، نظم اجتماعی تحسین برانگیز، امنیت کامل، رفاه و آرامش فکری و بالاخره خارجی دوستی ژاپنیها این کشور را محل مناسبی برای کسب یک تجربه جدید میکند.

معایب درس خواند در ژاپن چیست؟

سیستم دانشگاهی ژاپن طوری طراحی شده است که پاسخگوی نیازهای داخلی خودشان باشد از اینرو این امکان وجود دارد که تجربه علمی بدست آمده براحتی قابل استفاده در سایر نقاط دنیا نباشد. زبان تحصیل در این کشور ژاپنی است از اینرو دانشجو شانس تسلط به زبان انگلیسی را که فاکتور مهمی در فعالیت های علمی است را از دست میدهد. بخصوص کسانی که قصد دارند به کشورشان برگشته و در دانشگاهها تدریس کنند باید دقت کنند که رفرنسهای ژاپنی به هیچوجه قابل استفاده نخواهند بود. لذا مجبور خواهند شد تا دوباره کاری کرده و خود را با رفرنسهای بین المللی به روز کنند.

در صورتی که در خصوص تحصیل در خارج از کشور ٬ پذیرش و اخذ بورسیه کشور ژاپن و یا بطور کلی مشاوره تحصیلی سوالاتی دارید ٬ با مشاوران ما تماس بگیرید .

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

اخذ پذیرش و بورسیه تحصیلی کشور ژاپن

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
در این مقاله بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 4 نظر:
  1. سلام و وقت بخیر
    برای دریافت بورسیه
    با داشتن مدرک JLPT N1 و مقطع کارشناسی ارشد میخواستم ازتون مشاوره داشته باشم

  2. سلام عرض شد
    ببخشید می خواستم بدونم که آزمون کتبی که برای بورسیه برای مقطع لیسانس می گیرن. چند درصد رو جواب بدیم قبولیم؟

  3. سلام من میخوام برای فرصت مطالعاتی برم ژاپن لطفا راهنماییم کنید و اگر شرکتی برای اعزام دانشجو و دریافت پذیرش از ژاپن میشناسین لطفا راهنماییم کنین وقت زیادی ندارم و سال آخر دکتری هستم و میخوام با هزینه شخصی برم

    1. با شرکت آیین گستران سبز در خصوص اعزام به ژاپن ارتباط باشید

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

شنبه

1402/12/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید