مشاوره برنامه ریزی کنکور

برای رسیدن به هدف خود لازم نیست چند سال پشت کنکور بمانید می دانید که این امر ناخوشایند و چیزی جز تلف کردن وقت و عمر نیست.

اگر برای موفقیت در کنکور تصمیم به داشتن برنامه ریزی گرفته اید باید بگوییم که بهترین راه را انتخاب کرده اید. اما سوال اینجاست که چگونه این کار را انجام دهیم؟ برای رسیدن به سوالات خود مطالب زیر را بخوانید.

برنامه ریزی درسی به چه معناست؟

کنکور یکی از مواردی است که افراد برای دستیابی به اهداف خود، به برنامه ریزی برای آن نیاز دارند. همه ی داوطلبان کنکور می دانند که برنامه ریزی اصل کنکور است و بدون آن نمی توان موفق شد. برنامه ریزی صحیح در بازده بالای مطالعه و همچنین آرامش روحی و روانی فرد و کاهش بی دقتی موثر است.

در یک برنامه ریزی اصولی کنکوری چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

باید کنکوری درس بخوانید. کنکوری خواندن به معنای مفهومی خواندن کتاب های درسی است یعنی مطالبی که در گذشته حائز اهمیت نبوده را با وسواس خواندن و سرسری عبور نکردن از آنها.

دقت داشته باشید که حفظ نکنید بلکه آن ها را مفهومی بخوانید و به خاطر بسپارید.

چگونه کنکوری درس بخوانیم؟

در مطلب زیر چند روش کنکوری خواندن برای شما ذکر شده است:

  • حاشیه نویسی

برای یادگیری مطالبی که اهمیت چندانی ندارند اما خواندن آن ها الزامی است مورد استفاده قرار می گیرند.

  • خلاصه نویسی

مطالب مهم را مورد مطالعه قرار دهید و آن ها را درک کنید سپس نکات کلیدی و مهم را یادداشت کنید. کلمات کلیدی، کوتاه ترین و پر معنی ترین کلماتی هستند که با دیدن آن ها مفهوم جمله تداعی می شود. در زمان نزدیک به کنکور، خلاصه نویسی روشی بسیار کارآمد برای مرور کردن است.

  • تست زنی

قانون تست زنی را رعایت کنید یعنی برای دروس تخصصی بلافاصله بعد از مطالعه، تست های آن را انجام دهید و برای تسلط بیشتر نیز هر 24 ساعت نیز برای تسلط بیشتر تست بزنید. برای دروس عمومی نیز 24 الی 48 ساعت پس از مطالعه، تست بزنید.

  • مکان مطالعه

تغییر مکان مطالعه باعث کاهش تمرکز می شود بنابراین انتخاب جای آرام و مشخص برای مطالعه باعث تمرکز ذهنی می شود.

  • قابل ارزیابی بودن

یک برنامه ریزی خوب میزان قوت و پیشرفت را باید مشخص کند تا در برنامه ریزی های بعدی نقاط ضعف خود را برطرف کنید.

  • اختصاصی بودن

هوش و ویژگی هر فرد متفاوت است بنابراین هر داوطلب باید برنامه ریزی متناسب با ویژگی های خودش را داشته باشد. پس وقتی دوست شما روزی 10 ساعت مطالعه دارد این به این معنی نیست که شما هم باید این مقدار مطالعه داشته باشد.

جهت دریافت برنامه ریزی متناسب با ویژگی های خود می توانید با مشاوران ما در بخش مشاوره ی تلفنی آویژه-021-91023933 (سراسری) – مشاوره تلفنی- تماس بگیرید.

  • جبرانی

ممکن است در طول روز اتفاقات غیر منتظره ای بیافتد پس در محتوای برنامه ریزی، ساعاتی به عنوان ساعات جبرانی برای درس هایی که در طول هفته نتوانسته اید به مطالعه ی آنها بپردازید، اختصاص دهید.

روش صحیح برنامه ریزی هفتگی

مرحله ی اول: قبل از شروع برنامه ریزی، مطالبی را که قرار است در طول هفته بخوانید را مشخص کنید و با توجه به اینکه روزانه چند ساعت می توانید درس بخوانید، مجموع ساعت های یک هفته را مشخص کنید.

توجه داشته باشید که برنامه ریزی روزانه تان برای مطالعه واقع بینانه باشد مثلا اگر روزانه سه ساعت مطالعه می کردید و حالا برای 8 ساعت برنامه ریزی کرده اید این کار اشتباه است و باید به مرور به ساعات مطالعه اضافه کنید.

مرحله ی دوم: بعد از مشخص کردن زمان لازم در طول هفته، باید این زمان را براساس ضریب درسی هر درس مشخص کنید.

مثال: اگر برنامه ریزی تان به گونه ای است که روزانه 5 ساعت-هفته ای 35 ساعت-در نظر گرفته اید این ساعات را بنا بر ضریب درسی تقسیم کنید.

برای داوطلبان علوم تجربی این تقسیم بر اساس ضریب به این گونه است:

  • 10-11 ساعت زیست شناسی
  • 3-4 ساعت ریاضی
  • 4-5 ساعت فیزیک
  • 4-5 ساعت شیمی
  • 4 ساعت ادبیات
  • 2-3 ساعت عربی
  • 2-3 ساعت زبان انگلیسی
  • 3 ساعت دین و زندگی

مرحله ی سوم: درس هایی را که قرار است هر روز خوانده شود را مشخص کنید و توجه داشته باشید که یک درس را به یک روز اختصاص ندهید بلکه 3 الی 4 درس مختلف را در یک روز مطالعه کنید و این درس ها فقط اختصاصی نباشند بلکه دروس عمومی هم جزو برنامه هایتان باشد. زمان تفریح و استراحت را نیز فراموش نکنید.

مرحله ی چهارم: در پایان هفته ساعات جبرانی بگذارید تا به هر دلیلی نتوانستید درسی را بخوانید در ساعات جبرانی آن ها را بخوانید.

ساعات مرور برای درس ها را نیز فراموش نکنید چرا که بخش اعظم یادگیری مربوط به مرور مطالب است پس در پایان روز ساعاتی را برای مرور درس هایی که در طول روز خوانده اید و ساعاتی را در پایان هفته نیز برای مرور درس ها مشخص کنید.

روش صحیح برنامه ریزی ماهانه

برای برنامه ریزی کنکور به صورت ماهانه، همانند برنامه ریزی هفتگی عمل می کنیم یعنی مدت زمان ماهانه ی خود را حساب کرده تا به مرور ساعات مطالعه ی خود را روزانه و در نهایت ماهانه افزایش دهیم.

نکته ی مهم این است که مشخص کنیم در بازه ی زمانی یک ماهه کدام مباحث را باید مطالعه کنیم و سپس آن را بین هفته های مختلف تقسیم کنیم.

جمع بندی

بهترین شیوه ی برنامه ریزی کنکور به صورت ماهانه و سپس به صورت هفتگی و روزانه است. ساعات مطالعه در روز نیز بسته به ویژگی های فردی شخص است و برای شناخت ویژگی های خود با مشاوران خبره در این زمینه صحبت کنید.

برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد

برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد 1402

یکی از دلایلی که دانشجویان نمی توانند در کنکور کارشناسی ارشد، رتبه مورد قبولی را دریافت کنند، نداشتن برنامه ریزی مناسب برای کنکور کارشناسی ارشد است! برنامه ریزی دقیق و خوب نکته مهمی در کنکور کارشناسی ارشد می باشد، که می تواند دانشجویان را با رتبه عالی در رشته مدنظرشان…

برنامه ریزی برای کنکور پرستاری

برنامه ریزی برای کنکور پرستاری

برنامه ریزی برای کنکور رشته پرستاری به علت بازار کار خوب این رشته، در سال های اخیر شدیدا مورد توجه داوطلبان قرار گرفته و دارای رقابت بالایی برای قبولی است. همانطورکه میدانید، این رشته در واحدهای دانشگاه آزاد زیادی ارائه می شود، اما باز هم هر ساله کمبود نیرو وجود…

برنامه ریزی کنکور تجربی

بهترین برنامه ریزی کنکور تجربی 1402

همانطور که احتمالا شنیده اید، تعداد متقاضیان شرکت کننده در کنکور سراسری تجربی بیشتر از دیگر گروه های آزمایشی می باشد؛ زیرا تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی آرزوی بسیاری از داوطلبان است که با تلاش، انگیزه و اراده و همچنین با برنامه ریزی درسی منسجم می توانند به راحتی این مسیر را با موفقیت به پایان برسانند. از…

برنامه ریزی کنکور ریاضی 1400

برنامه ریزی کنکور ریاضی 1402

داوطلبان اگر می دانستند که برنامه ریزی صحیح و اصولی تا چه اندازه ای موفقیت آن ها را در کنکور افزایش می دهد، بی شک از تجارب و مشاوره های متخصصین تحصیلی استفاده می کردند تا قبولی خودشان را در کنکور تضمین کنند. بنابراین ما در مرکز مشاوره آويژه تصمیم…

برنامه ریزی برای کنکور شنوایی سنجی

برنامه ریزی برای کنکور شنوایی سنجی

یکی از رشته های پیراپزشکی پرطرفدار رشته تجربی، رشته شنوایی سنجی است. دانش آموزان زیادی در مقطع دبیرستان برای این رشته برنامه ریزی می کنند. این رشته تحصیلی به علت کمتر بودن سهمیه پذیرش در کنکور سراسری و نبود این رشته در دانشگاه آزاد، دارای بازار کاری نسبتا مناسبی است….

برنامه ریزی برای کنکور بینایی سنجی 99

برنامه ریزی برای کنکور بینایی سنجی 1400

برنامه ریزی برای کنکور بینایی سنجی به طور هر ساله مورد علاقه اغلب داوطلبان بوده و به علت عالی بودن بازار کار این رشته، در سال های اخیر میزان تراز قبولی خود را در رده های سه رشته اصلی تجربی پایین آورده و هرساله نیز نسبت به سال قبل علاقمندان…

برنامه ریزی برای قبولی در رشته اتاق عمل کنکور 1400

برنامه ریزی برای قبولی در رشته اتاق عمل کنکور 1400

رشته اتاق عمل یکی از رشته پر طرفدار رشته تجربی است که برای قبولی در آن نیاز به بررسی هوشمندانه و جامعی دارد و نیاز به برنامه ریزی برای اتاق عمل دارد. رشته اتاق عمل ارتباط تنگاتنگی با جراحی دارد و نیاز به روحیه بالایی در مواجهه با بیماران نیاز…

برنامه ریزی کنکور انسانی 1400

برنامه ریزی کنکور انسانی 1400

برای کسب هر موفقیتی، یک شروع قدرتمند داشته باشید؛ این جمله برای کسب موفقیت در کنکور نیز شامل می شود. هر دانش آموز کنکوری در سال کنکور با حجم انبوهی از درس ها و مطالب مواجه می شود که باید تمامی آن‌ها را بخواند، به خاطر بسپارد، فراموش نکند و…

برنامه ریزی کنکور سراسری ۱۴۰۰

برنامه ریزی کنکور سراسری 1400

برنامه ریزی کنکور همیشه یکی از دغدغه های متقاضیان بوده است. فرقی نمی کند که برنامه ریزی کنکور برای چه مقطعی باشد، هر مقطعه ای استرس و نگرانی خاص خود را دارد. اما مهمترین برنامه ریزی کنکور را می توان به کنکور سراسری نسبت داد. زیرا اولین آزمون رسمی و…

برنامه ریزی در کنکور

مشاوره و برنامه ریزی در کنکور و میزان تاثیر آن

برنامه ریزی در هر کاری مهم است! اما برنامه ریزی در امور مختلف میزان تاثیر متفاوتی دارد ، برنامه ریزی در کنکور و قبولی در رشته مورد نظر ، یک عمر زندگی شما را تحت تاثیر قرار می دهد . در ادامه بخوانید : مشاوره حرفه ای تخصص ماست برای…

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

شنبه

1402/12/12

یکشنبه

1402/12/13

دوشنبه

1402/12/14

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید