برنامه ریزی برای کنکور پرستاری

برنامه ریزی برای کنکور پرستاری

برنامه ریزی برای کنکور رشته پرستاری به علت بازار کار خوب این رشته، در سال های اخیر شدیدا مورد توجه داوطلبان قرار گرفته و دارای رقابت بالایی برای قبولی است.

همانطورکه میدانید، این رشته در واحدهای دانشگاه آزاد زیادی ارائه می شود، اما باز هم هر ساله کمبود نیرو وجود داشته و نیاز به فارغ‌التحصیلان بیشتری است.

برای قبولی در این رشته باید با هدف گذاری و برنامه ریزی برای کنکور پرستاری به صورت درست، به میزان پیشرفت دقت کنید. این رشته در کشور های دیگر نیز طرفداران خود را داشته و با فارغ‌التحصیلی در این رشته می توانید در کشورهای دیگر مشغول به کار شوید و کار های مهاجرت تحصیلی‌اتان را آسانتر پیش می برد.

در این مقاله سعی شده است تا راه های برنامه ریزی برای کنکور پرستاری را برای شما شرح دهیم. همچنین مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه به صورت همه ساعته در همه ایام آماده ارائه خدمات به شما دوستان می باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

شرایط ورود به رشته پرستاری با کنکور

برای ورود به رشته پرستاری با کنکور، داوطلبان باید در کنکور سراسری تجربی شرکت نمایند، که هر ساله در تیرماه برگزار می شود.

شرکت در کنکور تجربی با مدرک دیپلم نظام جدید یا پیش دانشگاهی هر یک از رشته های ریاضی، تجربی و انسانی امکان پذیر است و حتی با مدرک رشته‌های فنی حرفه ای و کاردانش نیز می توان در کنکور این گروه آزمایشی شرکت کرد.

آیا با رشته انسانی می‌شود پرستاری خواند؟

با توجه به مطالبی که گفته شد، امکان ادامه تحصیل در رشته پرستاری حتی از رشته‌های انسانی، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش نیز امکان پذیر است؛ اما دارای شرایط خاص پذیرش می‌باشد.

لازم به ذکر است که ورود به رشته پرستاری تنها با شرکت در کنکور سراسری میسر است و فقط از طریق کنکور تجربی، می‌توان این رشته را انتخاب کرد.

اما در پاسخ به سوال آیا با رشته انسانی می‌شود پرستاری خواند؟ باید بگوییم بله! شما می‌توانید با مدرک دیپلم رشته انسانی ثبت نام کنکور تجربی را انجام دهید.

شما باید در زمان انتخاب رشته، رشته تجربی را انتخاب نمایید. سپس با مطالعه دروس رشته علوم تجربی در کنکور تجربی شرکت کرده و در صورت کسب رتبه قبولی لازم، وارد رشته پرستاری شوید.

ظاهر کار شاید آسان و شاید سخت بنظر برسد، اما تلاش برای هر هدفی می‌تواند نتیجه بخش باشد، که مستلزم یک برنامه‌ریزی کنکور درست و مطالعه آگاهانه است.

آیا با رشته انسانی می‌شود پرستاری خواند؟

برنامه ریزی برای کنکور سراسری پرستاری

برنامه ریزی برای کنکور پرستاری در این فرصت زمان کم باقی مانده دور از انتظار نیست؛ زیرا با وجود رقبای بالای این رشته، باز نیز جای شانس وجود دارد. چون ظرفیت بالای این رشته موجب می شود که تراز قبولی در این رشته چندان بالا نباشد، در نتیجه امکان قبولی در آن بالا است.

البته در نظر داشته باشید چنانچه هدف قبولی در دانشگاه های درجه یک را دارید، باید برنامه ریزی برای کنکور پرستاری کمی جدی تر بگیرید و بیشتر تلاش کنید. این رشته در کشور های خارجی طرفداران خود را دارد و تقریبا اکثر کشورها خواستار نیرو های پرستاری از کشور های دیگر مخصوصا ایران را دارد.

زیرا اصول آموزشی پرستاری در ایران از درجات بالا برخوردار بوده و قابل رقابت با استاندارد های جهانی است؛ لذا برای برنامه ریزی برای کنکور پرستاری باید با انگیزه کافی پیش بروید تا به موفقیت نزدیک شوید.

برای رشته پرستاری چه درس هایی مهم است؟

همانطور متقاضیان فعالیت در حرفه پرستاری باید برای گرفتن مدرک کارشناسی این رشته حتما در کنکور تجربی شرکت نمایند.

در کنکور تجربی، از دروس عمومی شامل ادبیات فارسی، عربی، دین و زندگی و زبان انگلیسی سوال طرح می‌شود همچنین از دروس تخصصی شامل زیست شناسی، زمین شناسی، ریاضی، فیزیک و شیمی نیز سوال مطرح می‌شود؛ اما مساله اینجاست که برای قبولی در پرستاری چه دروسی را باید بخوانید و کدام درس‌ها مهم تر هستند؟

مهم‌ترین درس برای قبولی پرستاری درس زیست شناسی هست. بعد از آن، درس شیمی در اولویت دوم قرار دارد. در اولویت سوم دو درس فیزیک و ریاضی قرار دارند و در درجه بعدی دروس عمومی باید مطالعه شوند.

برنامه ریزی برای کنکور سراسری پرستاری

آشنایی با ضرایب هر درس برای قبولی در رشته پرستاری

اولین چیزی که برای قبولی در پرستاری باید بدانید، آشنایی با ضرایب دروس می باشد. ضرایبی که برای رشته های پیراپزشکی با ارزش است را می توانید در جدول زیر مشاهده فرمایید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

ضرایب دروس تخصصی

درس تخصصیضریب
زمین شناسی0
ریاضیات2
زیست شناسی4
فیزیک2
شیمی3

ضرایب دروس عمومی

دروس عمومیضریب
زبان و ادبیات فارسی4
فرهنگ و معارف اسلامی3
زبان عربی2
زبان انگلیسی2

سرفصل دروس رشته پرستاری

تعداد کل واحدهایی که در این رشته پیراپزشکی باید گذرانده شود، ۱۳۰ واحد است؛ حدود ۴۶ واحد نیز به دروس اختصاصی تعلق دارد.

جمع دروس کارآموزی پرستاری که به دو بخش کارآموزی و کارآموزی در عرصه تقسیم می‌شود، ۳۶ واحد خواهد بود.

علاوه بر این موارد ۱۲ واحد درس اصلی، ۱۶ واحد درس های نظری و ۲۰ واحد عمومی وجود دارد که برای گرفتن مدرک کارشناسی باید آنها را گذراند.

گام های برنامه ریزی برای کنکور پرستاری

نحوه ورود به رشته پرستاری

رشته پرستاری، یکی از رشته های وابسته به وزارت بهداشت و آموزش پزشکی کشور می باشد، که در هر ساله از طریق کنکور سراسری و انتخاب رشته تجربی در مقطع کارشناسی دانشجو می پذیرد.

در رشته پرستاری داوطلبان بعد از اتمام دوره کارشناسی و همچنین اتمام دوره طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت خود، می توانند در مراکز درمانی مختلف مانند بیمارستان های عمومی و خصوصی و همچنین کلیه کلینیک های درمانی مشغول به کار شوند.

یک پرستار باید در روش های مراقبت از بیمار، پیشگیری از بیماری، آموزش نکات مورد نیاز بیماران و روش های روان کاوی بیماران تبحر داشته باشد.

در انتخاب رشته پرستاری، دارا بودن روحیه متناسب با کار در محیط بیمارستان برای داوطلبان ورود به رشته پرستاری بسیار مهم است. داشتن کنترل مناسب بر روی استرس، کنترل مناسب اعصاب و داشتن روحیه دلسوزی و کمک به هم نوعان برای کار در این رشته مورد نیاز است.

باید به این مورد توجه کنید که در انتخاب رشته پرستاری، شاغلان ممکن است شب‌های زیادی را در بیمارستان سپری کنند و باید روحیه استقامت و صبر زیادی را داشته باشند.

ادامه تحصیل در رشته پرستاری

برای کسانی که قصد دارند در این رشته ادامه تحصیل دهند، چندین گرایش برای ارشد و دکترا وجود دارد.

بعد از اتمام دکترا هم می‌توان در هیات علمی پذیرش شد که از حقوق بالاتری نسبت به شغل پرستاری بهره مند خواهید شد. حتی در برخی از دانشگاه‌ها هم با مدرک ارشد می توان جذب هیات علمی دانشگاه شد.

فارغ‌التحصیلان این رشته در کنار خود پرستاری، می‌توانند در آزمون کارشناسی به پزشکی هم شرکت کند.

ادامه تحصیل در رشته پرستاری

گام های برنامه ریزی برای کنکور پرستاری

گام های برنامه ریزی برای کنکور پرستاری را می توان اینگونه شرح داد، که ابتدا توجه کنید که کار پرستاری با کار بهیاری متفاوت است و هر کدام وظایف خاص خود را دارند. در واقع یک پرستار، کاری با تمیز کردن ملافه و… مریض ندارد و اینها جزء وظایف بهیار یا کمک بهیار است.

اغلب کارهای پرستاری تخصصی بوده و همگام با یک پزشک پیش می رود و یک پرستار اطلاعات پزشکی را نیز باید تا حدودی بلد باشد. از دیگر گام های برنامه ریزی برای کنکور پرستاری، می توان اشاره کرد که پس از شناخت روحیه خود، قدم در این رشته بگذارید.

چون این رشته شیفت های کاری سخت و ارتباط نزدیک با بیماران دارد و اگر روحیه قرارگیری در این شرایط را ندارید، سراغ این رشته نروید.

در واقع یکی از مهمترین گام های برنامه ریزی برای کنکور پرستاری، شناخت روحیه خود و تصور خود در این شغل است. برای آشنایی با آن می توانید از افراد شاغل در این حرفه اطلاعات کسب کنید.

نکات برنامه ریزی برای کنکور پرستاری

نکات برنامه ریزی برای کنکور پرستاری، باید به صورتی باشد که شما را هر روز بیشتر به موفقیت نزدیک کند. اگر از برنامه ای استفاده می کنید که پیشرفت چندانی را در چند ماه در درصدهای خود نمی بینید، در برنامه خود تجدیدنظر کنید.

در واقع شما باید واقع‌بینانه به سمت جلو روید و تعصب بیهوده نداشته باشید. اینکه دوستتان با برنامه خاصی به موفقیت رسیده، الزاما بدین معنی نیست که شما نیز با این برنامه حتما موفق می شوید.

در واقع سعی کنید با توجه به روحیات خود گام بردارید و برای خود برنامه خاصی که مطابق فیزیولوژی بدنتان است، برگزینید. از دیگر نکات برنامه ریزی برای کنکور پرستاری، می توان به نوشتن اهداف خود در جاهایی که بیشتر در معرض دید اتان است بهره بگیرید؛ این کار انگیزه لازم را در شما را تقویت می کند.

زمان بندی برنامه ریزی برای کنکور پرستاری

برای کنکور وزارت بهداشت چه بخوانیم؟

برنامه ریزی برای کنکور وزارت بهداشت این روزها که تب کنکور داغ شده است، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های داوطلبان این آزمون است.

شرایط قبولی در کنکور وزارت بهداشت، تاثیر زبان در کنکور وزارت بهداشت، زمان شروع مطالعه برای شرکت در این آزمون و… همگی از سوالاتی هستند که این روزها ذهن داوطلبان را به خود مشغول کرده و حتی مانع از درس خواندن آن‌ها خواهد شد.

برنامه ریزی درست برای این آزمون، امری مهم است. هر چقدر وقت برای آزمون دارید، با برنامه‌ریزی درست می‌توانید به نتیجه مطلوب برسید.

گاهی اوقات داوطلبان خیال می‌کنند که برای برنامه‌ریزی، نیاز به یک مشاور و برنامه‌ریز دارند، درحالی که بهترین برنامه ریز، خود داوطلب است. چراکه هیچ کس به اندازه شما از برنامه روزمره شما خبر ندارد.

برای برنامه ریزی برای کنکور وزارت بهداشت، ابتدا باید بدانید که هدفتان چیست و چقدر زمان دارید، سپس برای مطالعه برنامه‌ریزی کنید. برای مثال اگر هدف شما کسب رتبه تک رقمی در کنکور ارشد وزارت است، باید زمان زیادی را برای مطالعه بگذارید.

بعلاوه مهم است که چه کتابی را برای چه زمانی انتخاب می‌کنید. برای مثال اگر سه ماه تا کنکور فرصت دارید، DRS داخلی جراحی، سمی ترین کتاب ممکن برای شماست! در حالی که این کتاب یکی از بهترین کتاب‌ها برای کنکور ارشد پرستاری است.

سعی کنید، کتاب‌های رفرنس انتخاب کنید و از سال دوم کارشناسی خود شروع به مطالعه کنید. البته بیاد داشته باشید که خلاصه برداری را فراموش نکنید.

زیرا این خلاصه‌ها هستند که در زمان‌های نزدیک به کنکور به کمک شما می‌آیند. همچنین تست زنی را فراموش نکنید؛ سعی کنید تست زنی را شش ماه قبل از کنکور شروع کنید و در حالیکه خلاصه برداری‌های خود را مرور می‌کنید، تست‌های مربوط به آن درس را بزنید.

بهتر است اگر تست زنی را نزدیک به کنکور شروع می‌کنید، از سری کتاب تست‌هایی استفاده کنید که بر اساس سال‌های کنکور ارشد طبقه بندی شده‌اند.

همچنین در هنگام مطالعه کتاب‌های رفرنس، از تست زنی غافل نشوید. زیرا تست زنی درطول دو سال شما را به فردی ماهر در این کار تبدیل می‌کند.

برای کنکور وزارت بهداشت چه بخوانیم؟

روش های برنامه ریزی برای کنکور پرستاری

پونزروش های برنامه ریزی برای کنکور پرستاری را به صورت اجمالی می توان به گونه زیر دسته بندی کرد:

در ابتدا هدف خود از قبولی در این رشته را شناسایی کنید، آیا واقعا به این رشته علاقه دارید یا تنها تحت تاثیر حرف دوستان یا خانواده خود هستید؟

روحیات خود را بشناسید و مطابق با آن پیش روید؛ اگر روحیه کار بیمارستانی و سروکله با بیمار را ندارید، سمت این رشته نروید.

ترجیحا در آزمون های ماهانه شرکت کنید و با شبیه سازی فضای کنکور، خود را برای کنکور اصلی آماده کنید.

برنامه نویسی روزانه یا هفتگی برای خود داشته باشید و سعی در انجام آن داشته باشید.

پس از مطالعه مطالب کتاب درسی، از کتاب های کمک آموزشی برای تثبیت مطالعات خود استفاده کنید.

اگر در درسی ضعف دارید، در کلاس های عمومی یا خصوصی برای تقویت آن شرکت کنید.

به تغذیه و زمان استراحت خود توجه ویژه دهید و حتما خود را بازیابی کنید.

با توکل به خدا و با انگیزه پیش بروید موفقیت از آن شماست.

موارد بالا تنها مواردی از روش‌های برنامه ریزی برای کنکور پرستاری می باشد؛ می توان در رشته های دیگر نیز از آن بهره برد.

سهم بندی دروس برای کنکور پرستاری

اهمیت جمع بندی و تسلط برای کنکور پرستاری

عاملی که در نهایت باعث تفاوت رتبه دو داوطلب در کنکور پرستاری می شود، تسلط روی مطالب مختلف است. بخشی از تسلط لازم با رعایت نکات قبلی، به دست می آید؛ بخش دیگر تسلط با داشتن برنامه ریزی و روش مناسب در جمع بندی مطالب حاصل می شود.

این موضوعات که بهترین زمان برای جمع بندی کنکور ارشد پرستاری چه موقع است؟ به چه شکلی برای کنکور خلاصه برداری کنیم؟ مطالب را هایلایت کنیم یا نه؟ همه و همه، جزوی از تکنیک‌هایی هستند که در جمع بندی به کمک داوطلب می آید و در صورت رعایت آنها، می توانید موفق تر باشید.

مثلا به دلیل حجم بالای کتاب پرستاری بهداشت مادران و نوزادان، در صورتی که جمع بندی مناسبی از مباحث مختلف نداشته باشید، حتی با مطالعه و دوره های مناسب، ممکن است نتوانید به سوالات به خوبی پاسخ دهید، پس اهمیت جمع بندی را جدی بگیرید.

ادامه تحصیل در رشته پرستاری تا چه مقطعی امکان پذیر است؟

علاقه مندان به تحصیل در رشته پرستاری، توجه داشته باشید که امکان ادامه تحصیل در این رشته تا مقطع دکتری وجود دارد.

بنابراین اگر خواهان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر هستید، لازم است بدانید که طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته پرستاری 2 سال است و در مجموع 26 واحد درسی را در بر می‌گیرد.

فارغ‌التحصیلان مقطع ارشد می توانند در مراکز مختلف بهداشتی درمانی، مدیریت خدمات پرستاری و ارائه خدمات بالینی و امور آموزش در دانشکده‌های پرستاری به فعالیت بپردازند.

ادامه تحصیل در رشته پرستاری تا چه مقطعی امکان پذیر است؟

سخن آخر

رشته پرستاری جزء رشته های پر طرفدار در کنکور سراسری می باشد که بسیاری از داوطلبان می خواهند در کنکور سراسری در این رشته قبول شوند.

مشاوره تحصیلی رشته پرستاری به منظور قبولی داوطلب در کنکور سراسری ارائه می شود که داوطلب بتواند در رشته پرستاری در دانشگاه مد نظر خود قبول شود. از جمله خدماتی که توسط مرکز مشاوره آویژه صورت می گیرد، مشاوره تحصیلی تلفنی رشته پرستاری و سایر رشته ها می باشد.

این مرکز علاوه بر مشاوره تحصیلی رشته پرستاری، به صورت حضوری مشاوره تحصیلی تلفنی نیز ارائه می دهد تا داوطلبان بتوانند به راحتی و بدون نیاز به صرف وقت و هزینه بتوانند به بهترین مشاوران کشور برای قبولی در رشته پرستاری دسترسی داشته باشند.

سوالات متداول

علالمت-سوالشرایط قبولی در کنکور پرستاری چگونه است؟

ابتدا برنامه ریزی اصولی در رابطه با کنکور تجربی می کنید و سپس برای رسیدن به هدفتان هر روز بیشتر تلاش کنید و از ضریب درس های تاثیرگذار مثل زیست شناسی، غافل نشوید.

علالمت-سوالآیا بازار کار رشته پرستاری در ایران مناسب می باشد؟

بله؛ به علت کمبود نیروی پرستاری و وجود طرح برای این رشته، شرایط کاری برای این رشته بالا می باشد.

علالمت-سوالرشته پرستاری فقط مقطع کارشناسی دارد یا می توان ادامه تحصیل داد؟

برخلاف اکثر رشته های پیراپزشکی، رشته پرستاری تا مقطع دکتری امکان ادامه تحصیل دارد.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

برنامه ریزی برای کنکور پرستاری

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 2 نظر:
  1. سلام سلطانه هستم خودم افغانستانی هستم میخوام کمک کنید لطفامن کلاس دوازدهم درس خوندم میخوام درس پرستاری میخونم خودم ایران هستم چیکار کنم

    1. درصورتی که اتباع مجاز باشید مشکلی پیش نمیاید

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

شنبه

1402/12/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید