شرایط ادامه تحصیل دانشجویان اخراجی سال 1402

شرایط ادامه تحصیل دانشجویان اخراجی سال 1400

شرایط و قوانین مربوط به ادامه تحصیل دانشجویان اخراجی هر ساله در آیین نامه آموزشی دانشگاه های سراسر کشور مشخص می شود. در حال حاضر دانشجویان مشمول سربازی می توانند با ارائه درخواست انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود، صرفا یک بار مجوز ثبت نام مجدد کنکور سراسری را دریافت نمایند.

در این میان شرایط مربوط به ادامه تحصیل و شرکت دانشجویان اخراجی در کنکور سراسری یکی از پر تکرارترین سوالات مطرح شده از جانب دانشجویان بوده و اخبار زیادی در این موضوع به گوش می رسد.

چنانچه شما نیز نسبت به اطلاع از شرایط ادامه تحصیل دانشجویان اخراجی سال 1402 علاقه مند هستید، با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

دانشجوی اخراجی به چه کسی اطلاق می گردد؟

دانشجویانی که میانگین نمرات آنها در دو نیمسال تحصیلی دوره کاردانی و یا سه نيمسال تحصیلی دوره کارشناسی کمتر از 12 باشد، از ادامه تحصیل محروم شده و اصطلاحا به این افراد “دانشجوی اخراجی” گفته می شود.

البته باید اضافه کنیم، امکان اخراج دانشجو در صورت عدم اتمام تحصیل در سنوات مجاز تحصیلی نیز طبق آیین نامه بسیاری از دانشگاه ها وجود دارد.

دانشجوی اخراجی به چه کسی اطلاق می گردد؟

شرایط ادامه تحصیل دانشجویان اخراجی سال 1402

دانشجویانی که قصد انصراف از دانشگاه و تحصیل مجدد رشته دیگری را داشته باشند، می توانند در طول تحصیل خود، صرفا یک بار با ارئه درخواست انصراف به دانشگاه محل تحصیل و پرداخت شهریه مصوب برای دانشجویان انصرافی (در تمام مقاطع تحصیلی) در ثبت نام مجدد در کنکور سراسری شرکت نمایند.

دانشجویان باید دقت داشته باشند که تا یک سال از تاریخ انصراف، برای مشخص کردن شرایط معافیت تحصیلی خود زمان خواهند داشت و در این مدت باید نسبت به ثبت نام در دانشگاه جدید اقدام کنند.

در این میان دانشجویانی که با حکم کمیته انضباطی دانشگاه اخراج شده باشند، باید درخواست کنند تا شرایط ادامه تحصیل آن ها توسط دانشگاه بررسی شود. رسیدگی به درخواست دانشجویان اخراجی در کمیسیون های موارد خاص دانشگاه‌ و کمیسیون مرکزی وزارت علوم پیگیری میشود و عموما سعی بر این است که دانشجو از تحصیل محروم نشود.

چنانچه داوطلب واحدهای حد نصاب را گذرانده ولی نتوانسته باشد تحصیل خود را به اتمام برساند، با مدرک کاردانی از دانشگاه فارغ التحصیل میشود. دانشگاه موظف است تا از لحظه ارائه درخواست رسیدگی دانشجو تا آغاز ترم تحصیلی جدید، تکلیف دانشجو را مشخص ساخته و حکم نهایی را به او ابلاغ نماید.

در مواردی كه با ارائه دلایل موجه ثابت شود، اخراج دانشجو از دانشگاه به اشتباه صورت گرفته است، دانشگاه میتواند با تائید کمیسیون موارد خاص و اعلام کتبی آن، مجوز بازگشت دانشجو به تحصیل را صادر نماید.

شرایط شرکت دانشجویان اخراجی در کنکور سراسری

شرایط اعطای مدرک معادل کاردانی به دانشجویان اخراجی

در صورتی که دانشجویان اخراجی، در مقطع کارشناسی پیوسته حداقل ۶۸ واحد شامل ۱۰ واحد عمومی و ۵۸ واحد از سایر واحد های درسی رشته خود را گذرانده باشند، مشروط به احراز حداقل معدل اعلام شده توسط دانشگاه می توانند مدرک کاردانی خود را در همان رشته دریافت نمایند.

این دانشجویان با دریافت مدرک کاردانی اجازه ثبت نام مجدد کنکور سراسری را خواهند داشت.

شرایط شرکت دانشجویان اخراجی در کنکور سراسری

دانشجویان اخراجی دوره کارشناسی که مدرک معادل کاردانی یا فوق دیپلم را از محل تحصیل پیشین خود دریافت کرده باشند، این امکان را دارند تا در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه، نسبت به ثبت نام مجدد در کنکور سراسری اقدام کنند.

این دسته از دانشجویان (دوره روزانه) محدودیتی برای انتخاب رشته نداشته و باید حتما تا ۲۵ اسفند برگه انصراف خود را به دانشگاه قبلی خود ارائه دهند.

لازم به ذکر است دانشجویان دوره‌ های شبانه، دانشگاه آزاد، پیام نور و پردیس خودگردان و همچنین مؤسسات غیرانتفاعی، به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه میتوانند در زمان ثبت نام دانشگاه جدید، نامه انصراف از تحصیل خود را به دانشگاه قبلی ارائه نمایند.

جریمه انصراف از تحصیل دانشگاه های دولتی

شرایط مورد نیاز برای ثبت نام مجدد داوطلبان کنکور سراسری

  • به پایان رساندن خدمات فارغ التحصیلان رشته‌ های پزشکی (مشمولین خدمات اجباری قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان) در مقطع کارشناسی می بایست حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ و یا ۳۱ بهمن ۱۴۰۲ (برای رشته‌ های با پذیرش در نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۲ -۱۴۰۱)
  • عدم ارائه کتبی فرم تعهد به خدمت برای دستگاه‌ های اجرایی
  • عدم ممنوعیت تحصیل از جانب سازمان نظام وظیفه

بیشتر بخوانید: سیر تا پیاز کنکور ۱۴۰۲ (تاریخ ثبت نام و منابع آن)


جریمه انصراف از تحصیل دانشگاه های دولتی

دانشجویان کلیه مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری حرفه ای و تخصصی می بایست هزینه انصراف از تحصیل خود را معادل یک و نیم برابر شهریه ثابت یک نیمسال تحصیلی، طبق تعرفه روز پرداخت کنند.

دانشجویانی که در بدو ورود به دانشگاه و بلافاصله بعد از ثبت نام یعنی قبل از شروع نیمسال تحصیلی، درخواست انصراف از تحصیل خود را ارائه نمایند، مشمول پرداخت هزینه انصراف نخواهند بود.

در این میان دانشجویان اخراجی با توجه به اینکه اخراج در حکم جریمه آن ها تلقی می شود، نیازی به پرداخت هزینه انصراف مطابق شرایط نامبرده دانشجویان انصرافی نخواهند داشت و صرفا باید شهریه ثابت و متغیر نیمسالی که در آن اخراج شده اند را به دانشگاه پرداخت نمایند.

جریمه انصراف از تحصیل دانشگاه های دولتی

سخن آخر

شرایط ادامه تحصیل دانشجویان انصرافی، مشروط و اخراجی دانشگاه ها هر ساله توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری اعلام می شود.

طبق آخرین تغییرات سال 1402 دانشجویان اخراجی دوره کارشناسی که مدرک معادل کاردانی یا فوق دیپلم را از محل تحصیل پیشین خود دریافت کرده باشند، همانند دانشجویان انصرافی در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه از حق ثبت نام مجدد در کنکور سراسری برخوردار خواهند بود و محدودیتی در انتخاب رشته نخواهند داشت.

سوالات متداول

علامت سوالشرکت دانشجویان اخراجی در کنکور سراسری به منظور ادامه تحصیل به شرایطی امکان پذیر است؟

دانشجویان اخراجی دوره کارشناسی که مدرک معادل کاردانی یا فوق دیپلم را از محل تحصیل پیشین خود دریافت کرده باشند، همانند دانشجویان انصرافی چنانچه مشکلی از نظر غیبت سربازی نداشته باشند، این امکان را خواهند داشت تا مجددا در کنکور سراسری سال آینده شرکت نمایند.

علامت سوالچه زمانی به دانشجویان اخراجی مقطع کارشناسی مدرک معادل کاردانی اعطا می شود؟

دریافت مدرک کاردانی برای دانشجویان اخراجی عموما برای تحصیل مجدد این افراد انجام شده و در صورتی که دانشجویی اخراجی مدرک کاردانی خود را در همان رشته را دریافت نمایند، اجازه ثبت نام مجدد کنکور سراسری را خواهند داشت.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شرایط ادامه تحصیل دانشجویان اخراجی سال 1402

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 366 نظر:
  1. سلام.من ورودی ۱۳۹۴ دانشگاه روزانه بودم.سه ترم مشروط شدم و دیگه به دانشگاه مراجعه نکردم و بعد از چند وقت حکم اخراج برای من آمد .الان من برای کنکور۱۴۰۳ به مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی ام برای ترمیم معدل نیاز دارم.دو تا سوال دارم: من چگونه مدارک دیپلم وپیش دانشگاهی را از دانشگاه بگیرم؟و آیا میتونم دوباره کارشناسی روزانه بخونم؟

    1. سلام خدمت شما. خانم حاجی محمدی هستم. با توجه به حکم اخراج می توانید به دانشکده مراجعه کرده و بعد از پر کردن فرم مدارک خودرا اخذ کنید. و البته بفرمایید چند واحد پاس شده بوده؟آیا امکان اخذ معادل کاردانی را دارید یا خیر؟

  2. سلام بنده دانشجو اخراجی ارشد هستم.برای استخدام به مدرک کارشناسیم نیاز دارم.به من گفته شده باید 60 میلیون جریمه بابت لغو تعهد رایگان ارشد بدم تا مدرک لیسانسم آزاد بشه.ایا صحت داره راهنمایی کنید.تشکر.

    1. سلام و عرض ادب. خانم حاجی محمدی هستم. دانشجوی چه رشته ای در کدام دانشگاه بودید؟ بله در حالت کلی بعد از انصراف افراد ملزم به پرداخت جریمه ی تحصیل رایگان خود که مساوی با شهریه ثابت دوره شبانه همان دانشگاه و ۱و۵ برابر آن است هستند.

  3. سلام ببخشید دانشجوی اخراجی به دلیل مشروطی میتونه در کنکور فرهنگیان شرکت کنه و قبول بشه؟

  4. سلام من دو ترم مرخصی گرفتم دو ترم هم غیبت داشتم میتونم انصراف بدم برم ی رشته دیگ بعد کنکور سراسری هم ثبت نام کنم

  5. سلام وققتون بخیر
    ترم 11 دانشگاه دولتی هستم، میخواستم بدونم بعد از اخراج شدن توی این دانشگاه میتونم بلافاصله برای کنکور اقدام کنم، یا واحد هامو تطبیق بزنم و ادامه تحصیل رو داخل دانشگاه آزاد بگذرونم
    یا حتما باید سربازی بروم؟

    1. سلام جزایری هستم.در صورت اخراج از دانشگاه امکان ادامه تحصیل به شما داده نمی شود.

    1. سلام جزایری هستم.بله مشکلی ندارد. در صورتی که آقا باشید و سربازی نرفته باشید تا قبل سربازی امکان ادامه تحصیل ندارید

  6. سلام من ۶ ۷ سال پیش روزانه ارشد دانشگاه تهران قبول شدم ولی به دلایلی مجبور شدم رها کنم و بخاطر عدم مراجعه اخراج شدم
    مشکل سربازی ندارم. اگه امسال ارشد دوباره دانشگاه تهران روزانه قبول شم، اون وقت قضیه اخراج چن سال پیشم مشکلی برا ثبت نامم تو دانشگاه ایجاد نمیکنه؟

    1. سلام جزایری هستم.خیر مشکلی برای شما پیش نمیاد

  7. سلام من دانشجوی علوم کامپیوتر روزانه بوده ام و 3ترم به دلیل غیبت مشروط و از دانشگاه اخراج شده ام و سربازیم تمام شده و کارت پایان خدمت دارم ایا میتوانم دوباره کنکور ثبت نام کنم؟

  8. باسلام ، من دانشجوی اخراجی کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ هستم ، میتونم دوباره کنکور ارشد بدم و همان رشته رو ادامه دهم ؟؟

    1. سلام جزایری هستم. اگر مشکل نظام وظیفه نداشته باشید امکان شرکت دوباره در کنکور و ثبت نام دانشگاه را دارید.

  9. سلام خسته نباشید بنده ۲ ترم =۱سال از مرخصی تحصیلی استفاده کردم و الان که میخوام کنکور شرکت کنم میخوام در کلاس ها و امتحانات شرکت نکنم ایا اخراج میشوم؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یا مشکلی برام پیش نمیاد ؟؟؟؟؟

    1. سلام بعد از 3 ترم عدم مراجعه ممکن است برای شما اخراج ثبت کنند اما محدودیتی برای شرکت در کنکور نخواهید داشت

  10. سلام .من دانشجوی اخراجی کارشناسی ارشد هستم والان سربازم.آيا مي تونم در کنکور ارشد شرکت کنم و درصورت قبولی ترم‌اول را مرخصی گرفته و با اتمام سربازی در بهمن ماه ۱۴۰۳ در همان رشته از ترم‌بهمن ادامه تحصیل بدهم؟
    (از دروس ارشد من فقط پایان نامه و سمینار باقی مانده است)

    1. سلام وقت بخیر فردی هستم سلام بله امکان این کار وجود دارد و برای تحصیل اقپام کنید

  11. سلام من دانشجوی رشته مهندسی عمران در یک دانشگاه روزانه بودم و بعد از مشروطی اخراج شدم و مدرک کاردانی بهم دادن و به سربازی رفتم الان بعد از دو سال که خدمتم تموم شده میتونم همون دانشگاه درخواست ادامه تحصیل بدم یا روش دیگه ای برای ادامه تحصیل به صورت روزانه وجود داره؟

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم برای سراسری یکسری رشته های خاص بدون کنکور ارایه میشود

  12. سلام ، ترم پنجم در دانشگاه آزادمقطع کارشناسی هستم ترم دوم مشروط ترم سو مرخصی و ترم سوم مشروط شدم الان ترم پنجم هستم به رشته ام علاقه ندارم.اگر این ترم مشروط بشم اخراج میشم؟

    1. سلام در صورتی که 4 ترم نا متوالی یا 3 ترم متوالی مشروط شوید از دانشگاه اخراج میشوید.

  13. با سلام خدمت مشاورین عزیز آویژه
    بنده دانشجوی ورودی ۹۴ دوره کارشناسی در رشته مهندسی مواد دانشگاه روزانه میباشم ک هنوز پروندم تو دانشگاه تا این تاریخ تو حالت تعلیق هستش با اینکه سه ترم مشروطی رو داشتم با معدل صفر الان معدل کلم ۱۰ هستش تقریبا بعد ۵۸ واحد پاس شده ک کاردانی تعلق نمیگیره بهم اگه الان تسویه کنم از دانشگاه بعنوان دانشجوی اخراجی آموزشی میتونم با پایان خدمت دوباره کنکور بدم؟

    1. با سلام شما مشکلی جهت ثبت نام مجدد در دانشگاه با وجود کارت یا معافیت دائم نخواهید داشت

  14. با عرض سلام
    من سال 1401 از معماری نیمسال دوم دانشگاه علم و صنعت تهران قبول شدم ولی همزمان پذیرش در دوره زبان فرانسه رو گرفتم و بدون انصراف به فرانسه رفتم الان بهم ایمیل اومده که اخراج شدم از دانشگاه علم و صنعت .میخوام ببینم امکانی داره بتونم برگردم به دانشگاه؟ یا میتونم ب ایران برگردم و کنکور شرکت کنم؟

    1. سلام چون مدت زیادی گذشته وشما واردواگه شما وارد غیبت شدید نمی‌توانید بازگشت به تحصیل بزنید و برای برگشتن به ایران حداقل ۳ سال باید غیبت داشته باشد تا بتوانید از قاعده ورود وخروج مشمولین خارج از ایران استفاده کنید

  15. سلام وقتتون بخیر
    من دانشگاه روزانه قبول شدم سال۱۴۰۰
    یه ترم مرخصی گرفتم ینی ترم اول بعد ترم بعدی رفتم دانشگاه
    بعد الان سه ترم کلا نرفتم دانشگاه به دلیل یه سری از مشکلات
    دانشگاه گف ک اخراجم من الان مدرک فوق دیلپم ندارم آیا میتونم توی کنکور ۴۰۳ شرکت کنم و رشته های روزانه رو بزنم؟؟؟
    مدرکی که توی دانشگاه هست باید چجوری پس بگیرم
    من به این رشته ای که قبول شده بودم علاقه داشتم فقط ب دلیل یه سری مشکل نرفتم
    بازم میتونم این رشته رو توی یه دانشگاه دیگه بخونم؟

    1. چون دانشجوی اخراجی هستید نمی‌توانید مجدد دانشگاه ثبت نام کنید اول باید وضعیت نظام وظیفه مشخص شود

  16. سلام ، بنده از دانشگاه روزانه اخراج شدم و در کنکور شرکت کردم و در دانشگاه پیام نور پذیرفته شدم طبق آیین نامه مدارک دیپلم و ریز نمرات دبیرستان ( بدون ریز نمرات دانشگاه)باید به صورت محرمانه به دانشگاه جدید ارسال بشه اما متأسفانه قبول نمیکنن و میگن باید لغو تعهد آموزش رایگان انجام بدم که ترمی شش میلیون هست ، راهی است که مدارک دبیرستان بدون لغو تعهد آموزش رایگان به دانشگاه جدید ارسال شود ؟

  17. سلام ببخشید من فرهنگیان دو مدرکی قبول شدم و اگه انصراف بدم باید حتما دو ترم بخونم؟ و اینکه اگه انصراف بدم میتونم رشته های روزانه رو انتخاب کنم؟

    1. سلام خیر میتوانید انصراف بدهید و در دانشگاه دیگری در صورت قبولی ثبت نام کنید.

  18. سلام. اخراج از دانشگاه جریمه کمتری داره یا انصراف از تحصیل؟

    1. سلام بابت اخراج از دانشگاه هزینه ای پرداخت نمیکنید

  19. سلام
    بنده ورودی سال 96 دانشگاه پیام نوربودم چند ترم دانشگاه نرفتم و اخراج شدم الان خدمت سربازی انجام دادم میتونم همون دانشگاه پیام نور دوباره ثبت نام کنم برای ادامه تحصیل کارشناسی؟؟

    1. سلام به دانشگاهی که اخراج شدید امکان بازگشت ندارید.

  20. سلام من دانشجوی اخراجی دانشگاه پیام نور هستم و گفتن که شرایط انصراف شاملم نمیشه و اخراجم و نامه میدن که باید برم پلیس +10.
    میتونم رشته دانشگاه جدید ثبت نام کنم یا باید برم خدمت؟ البته زمان ثبت نام پیام نور تا ۱۴۰۳ معافیت تحصیلی گرفتم
    سوال بعدی اینه که اینجوری مهلت یکبار انصراف هم استفاده کردم یا نه؟

    1. سلام در صورتی که برای شما اخراج از دانشگاه ثبت شده باشد 1 سال فرجه دارید که برای سربازی یا معافیت اقدام کنید و تا گرفتن کارت پایان خدمت یا معافیت به شما اجازه ادامه تحصیل داده نمیشود.

  21. سلام من کارشناسی ترم ۳ اخراج شدم با معدل کمتر از ۱۰ و الان دانشگاه میگه باید تسویه کنم پرسیدم گفتم بعد دخراج میتونم دانشگاه آزاد ثبت نام کنم گفتن نمیتونم و چون معافیت تحصیلیم باطل میشه باید برم سربازی و مشمول خدمت میشم.آیا اینا درست میگن یا راهی هست ک بشه دانشگاه آزاد درس بخونم.بعد کلا تا خرداد ۱۴۰۳ هم مهلت داره معافیت تحصیلیم

    1. سلام بعد از اخراج تا پایان گرفتن کارت معافیت یا پایان خدمت اجازه تحصیل به شما داده نمیشود.

  22. سلام من ارشد بودم و تماما واحدامو پاس کردم اما پایان نامه ام نصفه موند و نامه محرومیت از ادامه تحصیل برام صادر شده دوسال میگذره میتونم دوباره کنکور ارشد بدم ؟

    1. سلام در صورتی که مشکل نظام وظیفه نداشته باشید بله

  23. در صورت اخراج شدن از دوره‌ی ارشد دانشگاه دولتی امکان شرکت مجدد در کنکور ارشد برای قبولی در دانشگاه دولتی دیگری وجود دارد؟

  24. سلام خسته نباشید
    برای دانشجوهای اخراجی فرم انصراف از تحصیل برای ثبت نام مجدد دانشگاه ضروریه‌ ؟!
    خب آخه اخراج شدی و چه فرمی نیازه؟!

  25. ایا دانشجویه اخراجی امکان ادامه تحصیل در دانشگاه های ازاد رو بدون کنکور و خدمت سربازی داره؟

  26. سلام و وقت بخیر.
    من سال ۹۱ ارشد سهمیه استعداد درخشان پذیرفته شدم دروس رو پاس کردم ولی پایان نامه موند. اگه بخوام کارشناسی ارشد رشته دیگری بصورت روزانه ادامه بدم؛ باید با این ارشد ناتمام چه کنم؟ شدنی هست پذیرفته شدن روزانه مجدد؟

    1. سلام در صورت قبولی دوباره در دانشگاه روزانه امکان ثبت نام و تحصیل دارید دروس گذرانده را میتوانید تطبیق بزنید

  27. سلام ، ورودی ۹۶ در مقطع ارشد بودم، سه ترم رو گذروندم فقط پایان نامه موند که دیگه ادامه ندادم و کلا نامه انصراف هم پر نکردم ، الان با توجه به سنوات اخراج محسوب میشم. آیا اگه همون رشته و همون دانشگاه مجددا کنکور بدم و قبول شم واحد های گذرونده برای من تطبیق داده و لحاظ میشه ؟!

    1. سلام بله دروسی که عنوان یکسان دارند و 809 درصد محتوای درسی یکسان است و نمره بالای 12 کسب شده است برای شما تطبیق میخورد اما در صورتی که مشکل نظام وظیفه داشته باشید بهد از اخراج اجازه ادامه تحصیل تا گرفتن پایان خدمت یا معافیت نخواهید داشت

  28. اینجوری که من متوجه شدم، با اخراج از دانشگاه دوباره می‌تونیم در مقطع کارشناسی یه دانشگاه دولتی دیگه درس بخونیم درسته؟

      1. سلام وقتتون بخیر در مقطع دکتری پیوسته امکان نداره دیگه؟

  29. سلام من با ۴ ترم مشروطیت از دانشگاه دولتی اخراج شدم آیا مشمول پرداخت هزینه ی دانشگاه دولتی هستم؟

    1. سلام در صورت اخراج هزینه ای پرداخت نخواهید کرد.

  30. آیا میشه در با مدرک کاردانی در دانشگاه غیرانتفاعی یا آزاد با شرایط بدون کنکور ثبت نام کرد؟ اگه مبلغ رو نتونن بدن چی؟

    1. سلام بله در تاریخ مشخص شده امکان ثبت نام با کنکور را دارید

  31. سلام .بنده چندترم مشروط شدم وسنواتم تموم شده و۶۹واحد پاس کرده بودم ولی دانشگاه کاردانی رو بهم ندادن چون واحدای تخصصی حدنصاب نبود.الان دوساله خدمتم تموم شده .الان چکار باید بکنم که حداقل کاردانیمو بگیرم امکان بازگشت به تحصیلم هست یا باید دوباره کنکورو…شرکت وپذیرش بشم اگه دوباره پذیرش بشم تکلیف اون واحدهایی که پاس کردم چی میشه .لطفا راهنمایی کنید‌.دانشگاهی که بودم پیام نوربوده براساس معدل دیپلم پذیرش شدم .

  32. سلام دخترم در دانشگاه تهران تحصیل می ‌کنه کارشناسی
    ۵۰ و احدگذروندمه سه ترم مشروط شده الان هم از دانشگاه اخراج شدمه راهی هست دوباره بر گرده
    راهنمایی کنیدلطفا
    مادر نگران

    1. در رشته ی دیگر و دانشگاه دیگر ادامه تحصیل دهید

  33. سلام خسته نباشید
    بنده دانشجویی کاردانی رشته نصب و راه اندازی آسانسور هستم دانشگاه علمی کاربردی انتخواب
    دوتا ترم مشروط شدم چون شاغل هستم نتونستم دوتا ترم خوب بدم خواستم ببینم برای ادامه تحصیل باید چکار کرد
    میشه ادامه داد؟

    1. سلام تا 3 ترم میتوانید سنوات ارفاقی دریافت کنید.
      و از سال دوم محدودیت تحصیلی دارید

  34. سلام. دانشجوی ارشد اخراجی امسال میتونه همین امسال تو کنکور کارشناسی شرکت کنه؟

    1. در صورتی مه مشکلنظلم وظیفه نداشته باشد بله

  35. سلام وقت بخیر
    من ۳ ترم متوالی مشروط شدم و اخراج شدم، مدرک معادل بهم دادند، می‌تونم کنکور کاردانی به کارشناسی بدم همون دانشگام؟ (امیرکبیر میخوندم)

    1. سلام در صورتی که مشکا نظام وظیفه نداشته باشید امکان این کار را دارید.

  36. سلام من ترم سوم دانشجو زبان دانشگاه ازاد ام یه ترم مونده کارادانی تموم بشه ولی میخوام انصراف بدم
    هزینه ی انصراف رو میدونین؟یا میتونم درخواست اخراج بدم؟اگه درخواست اخراج بدم برای رفتن به یه دانشگاه دیگه مشکلی پیش نمیاد؟

    1. هزینه انصراف تعداد نیمسال های ثبت شده ضرب در نصف شهریه ثابت.فقط 1 بار مجاز به انصراف یا اخراج هستید.پس از اخراج یا انصراف 1 سال فرصت دارید تا در دانشگاه دیگر ثبت نام و ادامه تحصیل بدهید.

  37. سلام .بنده بعد سه ترم مشروطی ومعدل ۱۱,۱و۶۹واحدپاس کرده ومدرک کاردانی شرایطش بهم تعلق نگرفت . اخراج ومعرفی به نظام وظیفه شدم .الان بعد اتمام خدمت چطوری میتونم ادامه تحصیل بدم باتوجه به اینکه ۶۹واحد پاس کردم ومیخوام کاردانیمو حداقل بگیرم .درضمن من براساس معدل پذیرش دانشگاه شدم

    1. باید مجدد برای دانشگاه اقدام کنید و اون ۶۹واحد را تطبیق بزنید

  38. سلام.دانشجوی اخراجی ارشد وزانه می‌تواند دوباره آزمون ارشد روزانه بخواند؟

  39. سلام بنده تابستان 1400 از مقطع ارشد دانشگاه دولتی اخراج شدم بعدش رفتم خدمت . الان آزمون دبیری قبول شدم .خواستم بدونم برای مصاحبه دبیری ،اخراج بودنم مشکل ساز میشه برام و رد میشم؟؟؟

    1. باسلام خب تاثیرگذاره ولی دلیل بر رد شدن صدرصد شما نمیشود

  40. سلام من در مقطع ارشد مشغول به تحصیل و اکنون ترم چهارم هستم و تا به حال یک ترم مرخصی تحصیلی گرفتم.از طرف دانشگاه در امتحانات پایان ترم ترم 4 به من اعلام کردن که یک تبصره آمده که کسانی که برای ترم 5 بیش از 6 واحد درسی دارند باید اخراج شوند و از طریق کمیسیون دانشگاه برای ثبت نام اقدام کنند.حال چند سوال دارم : 1- ایا دانشگاه میتواند بدون اطلاع قبلی تعداد ترم های مجاز را تغییر دهد.تا قبل از این دانشجوی ارشد میتونست تا 6 ترم دوره ارشد رو تموم کنه. 2- آیا در صورت اخراج این اخراجی در مدرک من ثبت میشه؟

  41. سلام
    من دانشجوی اخراجی دوره روزانه بودم و بعد از تسویه ترم آخر و وام های دانشگاه، مدرک معادل کاردانی گرفتم. بعد از اخراج سربازی رفتم و امسال دوباره کنکور دادم و با توجه به رتبه میتونم بازهم روزانه قبول بشم. میخواستم بدونم آیا امکان تحصیل در دوره روزانه برای من مثل همه داوطلبان وجود دارد یا باید ابتدا هزینه لغو تعهد دوره قبل را پرداخت کنم و سپس وارد دوره روزانه شوم؟

    1. عدم ارائه فرم تعهد به خدمت برای دستگاه های اجرایی لازم میباشد در صورت انصراف ملزم به پرداخت هزینه انصراف از تحصیل میباشید

  42. سلام . بنده ترم دو ارشد دانشگاه یزد رو تموم کردم . هر دو ترم رو مشروط شدم ولی همه ی واحدام پاس شده و درسی نبوده که افتاده باشم . شنیدم میشه دادن یه تعهد یه ترم دیگه فرصت داده میشه به دانشجو . درسته یا خیر ؟

    1. با سلام بستگی دارد که دانشگاه طبق شرایط شما موافقت کند یانه

  43. سلام وقتتون بخیر من دانشجوی دوره ارشد هستم که دو ترم مشروط شدم از دانشگاه اخراج شدم.داخل دفترچه کنکور ارشد پارسال در بخش نظام وظیفه کد 03 رو نوشته که مشمولان فارغ‌التحصيل كارشناسي (در سنوات مجاز تحصيلي)، داراي برگ آماده به خدمت بدون غيبت، كه زمان پذيرش و ثبت‌نام آنان در دانشگاه قبل از تاريخ اعزام به خدمت (مندرج در برگ اعزام) باشد می‌توانند در کنکور ثبت‌نام کنند.من چون چشمام ضعیفه می‌خواستم در خواست معافیت پزشکی بدم.می‌خواستم بپرسم می‌تونم در خواست معافیت بدم و تو کنکور اسفند ماه شرکت کنم یا نه؟

    1. با سلام بله ولی درصورت دانشجو بودن امکان گرفتن معافیت پزشکی را نخواهید داشت

  44. سلام خسته نباشید
    من ورودی ۱۴۰۱ هستم
    ترم اول کارشناس برام غیبت موجه ثبت کرد
    ترم دوم هم کلاسا رو شرکت کردم ولی امتحانات رو نه
    آیا من اخراجی محسوب میشم؟
    اگر اخراج بشم میتونم دانشگاه دیگه ثبت نام کنم یا معافیتم باطل میشه؟

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم درصورتی که اخراج شده باشید با ارایه مدارک معتبر درخواست پیگیری و تعلیق حکم اخراج دهید اگر قبول نشد شما مجبور به خدمت میشوید و حق ادامه تحصیل قبل از خدمت ندارید

  45. سلام من دانشجو سه ترم مشروط هستم
    تیکت کمیسیون موارد خاص ثبت کردم
    به من گفتند شما فارق التحصیل شدید
    یعنی اخراج شدم ؟؟

  46. سلام وقت بخیر
    من با شرایط اخراجی مشروطی،امکان شرکت در کنکور ۱۴۰۳ را دارم؟
    تعداد واحد های پاس شده کم تر از ۶۰ واحد هست.

  47. سلام وقت بخیر
    من دانشجوی روزانه اخراجی از دانشگاه هستم و تعداد واحد های گذرانده کمتر از ۵۵ واحد هست.آیا امکان ثبتنام مجدد در کنکور را دارم ؟

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم بله امکان کنکور و ثبت نام در یک رشته ی دیگر را دارید

  48. سلام ببینید من از قبل سه ترم مشروط شدم بعد پرونده ام رفت کمسیون به خاطر بیماری که داشتم یک درس هایم حذف شد و در پرونده ام دو ترم مشروطی ثبت شد بعد از دو ترم دوباره در ترم بعدی مشروط شدم آیا اخراج می شوم ؟ من بالای هفتاد واحد درس را پاس کرده ام اگه اخراج شوم می تونم مدرک کاردانی بگیرم بعد با کنکور یا بدون کنکور فرقی ندارد از کاردانی ادامه تحصیل بدم و کارشناسی را بگیرم؟؟ من دانشجوی علوم آزمایشگاهی هستم

    1. ، با سلام، اولا اصلا به مقطع خود اشارتی نداشتید ولی یحتمل شما دوره کارشناسی می باشید، طبق قانون سه ترم مشروطی برابر با اخراج میباشد و اگر مدرک معادل کاردانی برای شما صادر گردد میتوانید حتی با ازمون نیز کنکور شرکت نمایید بشرطی که مشکل نظام وظیفه نداشته باشید،، و در ادامه جواب سوالتون شما تا قبل از اینکه بصورت رسمی اخراج شوید میتوانید انصراف دهید و یکبار دیگر در مقطع کارشناسی و نه کاردانی ادامه تحصیل نمایید، مشکلی نخواهید داشت با انصراف

  49. سلام
    من دانشگاهم با سنوات تموم شده (۱۲ترم) و این ترم هم آموزش برام ۸ واحد انتخاب کرد جای ۱۲ واحد سرهمون به مشکل خوردم مهرماه هم سربازم چطور رفع میشه مشکل

  50. سلام. من دانشجوی دکتری هستم که به دلیل عدم کسب نمره لازم‌ در آزمون جامع در آستانه اخراج از دانشگاه هستم. البته معدل کل من ۱۷ هستش. در صورت اخراج از دانشگاه آیا در کنکور سال بعد شرکت کنم و مجدد در دوره روزانه ادامه تحصیل بدم؟

    1. سلام .در صورت اخراج شما اگر معافیت یا پایان خدمت نداشته باشید اجازه ادامه تحصیل ندارید.

  51. سلام من دانشجوی ورودی سال 86 پیام نور رشته مدیریت بودم که بعلت اتمام سنوات اخراج واسم زدن ولی بیشتر از 90 واحد اون موقع پاس کردم، میخاستم بدونم الان بعد این چند سال میشه برم حداقل مدرک معادل کاردانی مدیریت بگیرم از همون دانشگاه؟

    1. سلام.در صورتی که شما نصف تمام واحد های درس را پاس کرده باشید با تایید دانشگاه امکان گرفتن مدرک معادل را دارید.

  52. گمان نمی‌کنید تصاویر مناسبتری باید برای مطلب می‌گذاشتید!

  53. سلام من دانشجوی پیام نور بودم به دلیل عدم مراجعه میخوام ا دانشگاه انصراف بدم یا اخراج شم و برم دانشگاه دولتی یا فرهنگیان ایا میتونم یا مشکل دارم من تا پایان امسال هم مشکل نظام وظیفه ندارم

    1. سلام.شما بعد از انصراف میتوانید در کنکور سراسری شرکت کرده و در صورت قبولی در دانشگاه های دولتی یا فرهنگیان ثبت نام انجام دهید.

  54. باسلام من مقطع ارشد روزانه قبول شدم و پس از چهار ترم تحصیل به دلیل سه بار مشروطی پیاپی اخراج شدم..بعد الان که میخوام مدرک کارشناسیمو پس بگیرم میگن مبلغ ۵۰ میلیون باید جریمه بدی!!(درست مثل انصرافی ها) درحالیکه شما گفتین فقط باید هزینه اون ترمی که در آن اخراج شدین بدم..میشه توضیح بدین چکار کنم چون واقعا من همچین مبلغی ندارم

  55. سلام بنده سال ۹۵ چون دوترم مشروط شدم اخراج شدم ،خدمت رفتم مدرک دیپلم رو بخوام بگیرم باید هزینه بدم

    1. جهت گرفتن دیپلم مجدد در یه رشته ی دیگر به اداره آموزش پرورش مراجعه کنید و با پرداخت هزینه ی ناچیزی میتوانید آزمون دهید

  56. سلام روز بخیر،
    من دانشجوی کارشناسی ارشد هستم. در تاریخ ۸ اسفند ۱۴۰۱ از دانشگاه (شبانه) اخراج شدم. معافیت تحصیلی که داشتم تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ به اتمام میرسه. الان از یک دانشگاه خارجی برای ارشد پذیرش گرفتم. میخواستم ببینم تا قبل از شهریور میتونم مجدد معافیت تحصیلی بگیرم برای دانشگاه جدیدم؟

    1. باوجود اخراج امکان ادامه تحصیل وجود ندارد

  57. سلام من دانشجوکارشناسی حسابداری پیام نور هستم ازدوترم سنواتم استفاده کرده و۲۳واحدم مونده واخراج شدم ایادیگه بهم سنوات نمیدن که این واحدهاروپاس کنم

  58. سلام من فارغالتحصیل رشته مدیریت از دانشگاه تهران‌جنوب حال بعداز مدتها میخواهم مدرکم را بگیرم اما بامشکلات مالی مواجه هستم‌لطفا مرا راهنمایی کنید؟

    1. برای گرفتن مدرک حتما هزینه را باید پرداخت نمایید

  59. سلام ببخشید من مهندسی خاک دانشگاه آزاد کرج هستم ورودی ۸۹ همه واحدها رو پاس کردم جز ۸ تا پاحد یعنی ۲ تا درس تخصصی و قرار بود برم غیرحضوری واحدها رو بردارم که فقط امتحان بدم که نرفتم و نامه اخراجم اومد میخواستم ببینم میشه دوباره ثبت نام کنم تا مدرک کارشناسی بگیرم برای مهاجرت نیاز دارم به مدرکم

  60. سلام من یکبار انصراف دادم ،بار دوم انصراف بدم آیا یک سال وقت دارم خودم رو معرفی کنم یا بعد انصراف سریعا باید دفترچه اعزام بگیرم؟(پیام نور)هستم
    برا بار دوم انصراف بدم تو این یکسال از رشته ی پزشکی قبول بشم آیا اجازه ی تحصیل به من میدن
    با تشکر ❤️
    نظر شما بعد از تائید نمایش داده میشود.

    1. سلام بعد ار انصراف دوم شما به هیچ عنوان اجازه ادامه تحصیل نخواهید داشت اما 1 سال فرجه برای اقدام به خدمت با معافیت را دارید

  61. سلام وقتتون بخیر
    من سال ۱۳۹۷ ارشد مهندسی مکانیک دانشگاه دولتی قبول شدم و دو ترمم خوندم با معدل ۱۷ ولی تحت یه سری مشکلات نتونستم ادامه بدم و رفتم سر کار خواستم بدونم امکانش هست دوباره به تحصیل همون رشته و دانشگاه برگردم یا خیر؟

    1. سلام تا ۵ سال بعد از انصراف از دانشگاه امکان دادن درخواست بازگشت به تحصیل دارید

  62. سلام خسته نباشید من دانشجوی ارشد هستم دانشگاه سراسری. دوسال به خاطر کرونا دانشگاه بسته بود من امسال هم پایان نامه رو دارم ثبت میکنم نوشته اخراج به دلیل عدم مراجعه من میتونم دوباره ادامه تحصیل بدم یانه

    1. سلام در دانشگاه دیگر امکان ادامه تحصیل دارید

      1. سلام میتوان از سازمان نظام وظیفه معافیت گرفت یا باید دوران سربازی گذرانده شود؟

  63. سلام و عرض ادب
    من دانشجوی دکتری روزانه بودم که بعد از گذراندن آزمون جامع، به دلیل عدم حضور در دانشگاه، اخراج شدم. خواهشمندم راهنمایی بفرمایید که برای شرکت مجدد در کنکور دکتری، آیا باید به دانشگاه قبلی هزینه ای پرداخت کنم؟

    1. سلام خیر برای اخراج نیاز به پرداخت هزینه نیست

  64. سلامخسته نباشید من دانشجوی روزانه وردودی 99 هستم و 3 طرم مشرط شدم و کمیسیون با درخواست من مخالفت کرده
    من تعداد واحد لازم برای گرفتن مدرک کاردانی رو پاس نکردم
    میخواستم بدونم میشع بدون مدرک کاردانی هم کنکور مجدد بدم؟؟

    1. شما به دلیل اخراج امکان ادامه تحصیل ندارید و برای سربازی باید اقدام کنید

  65. سلام و وخت بخیر
    ببخشید من در دانشگاه یزد درس می‌خوانم و 3 ترم را مشروط شدم مقطع کارشناسی هستم آیا امکان ادامه تحصیل دارم یا اخراج میشم از دانشگاه؟

    1. سلام در صورتی که در 3 ترم متوالی یا 4 ترم متناوب مشروط شده باشید اخراج میشوید در صورت اخراج اگر مشکل نظام وظیفه نداشته باشید میتوانید در دانشگاه دیگر ثبت نام و ادامه تحصیل داشته باشید

  66. سلام من حدودا 3 سال پیش کارشناسی رشته حقوق ثبت نام کردم و متاسفانه بنا به دلایلی این مدت نتونستم دانشگاه برم مشکل سربازی دارم و معاف نیستم امکان تحصیل دوباره تو رشته دیگه ای رو دارم با باید اول سربازی برم ؟

    1. سلام در صورت انصراف از دانشگاه اجازه تحصیل دوباره در این مقطع در رشته مورد نظر را دارید.

  67. باسلام
    اگرازدانشگاه دولتی اخراج شوم آیامیتوان دردانشگاه آزاد ادامه تحصیل بدهم

  68. سلام وقت بخیر
    میشه تو سامانه سجاد دوبار درخواست بازگشت به تحصیل داد
    درخواست قبلی من با مخالفت مواجه شد

    1. سلام بله میتوانید دوباره درخواست بزنید درخواست شما حداکثر تا 5 سال بعد از انصراف پذیرفته میشود

  69. باسلام من پول تماس را پرداخت کردم حالا چطوری باشما تماس بگیرم؟

  70. باسلام
    اگر دانشجویی درمقطع کاردانی اخراج شود آیا مجاز به ادامه تحصیل میباشد؟

    1. سلام اگر مشکل نظام وظیفه نداشته باشید امکان ادامه تحصیل دارید.

  71. سلام
    روز شما به خیر و شادی
    عرض ادب
    دانشجوی اخراج شده از دانشگاه دولتی چگونه می تواند دوباره در کنکور سراسری شرکت کند؟
    با تقدیم احترام

  72. سلام وقت بخیر من دانشگاه شبانه میخوندم باید تو چهار ترم کاردانی میگرفتم که تو ترم پنجم هم نتونستم اخراج شدم ۱۰ واحدم مونده از کاردانی رفتم خدمت برگشتم الان میتونم دانشگاه ازاد اون ۱۰ واحدو پاس کنم؟

  73. سلام‌وقت بخیر
    دانشجوی ترم ۶ پرستاری آزاد هستم
    بعد مشروطی به علت تمام شدن معافیت تحصیلی اخراج شدم
    حال بعد گذراندن سربازی برای برگشت به دانشگاه و گذراندن مابقی واحد ها باید کنکور بدم یا نیازی به کنکور نیست؟

    1. سلام باید در کنکور شرکت کنید.در صورت قبولی میتوانید واحد هایی که نمره بالای 12 کسب شده را تطبیق بزنید.

  74. سلام وقت بخیر
    من در تاریخ ۱۴۰۱/۲۰/۷ کاردانی پیوسته بودم چون اون تعداد واحدی که باید؛ نگذراندم اخراج شدم و رفتم دفترچه واسه خدمت پست کردم و تاریخ اعزامم ۱۴۰۱/۱۲/۱ هس میخاستم بدونم اگه قبل از اعزام واسه ثبت نام دوباره اقدام کنم ثبت نامم میکنن یا نه؟

    1. سلام من دانشجوکارشناسی حسابداری پیام نورهستم ۲۳ واحدم مونده به فارغ التحصیلی ازدوترم سنواتم هم استفاده کردم میخوام بدونم اگه نتونم ازاین ۲۳واحددرسی روپاس نکنم واخراج بشم نمیتونم درکنکورارشدشرکت کنم

      1. سلام خیر برای تحصیل در مقطع ارشد باید مدرک کارشناسی را گرفته باشید

  75. سلام
    بنده دانشجوی اخراجی پرستاری هستم
    دلیل اخراجمم بخاطر مشروط شدن و تمام شدن‌ مدت معافیت‌ تحصیلی بوده
    حال بعداز گذراندن خدمت سربازی امکان هست که بدون شرکت در کنکور واحد هایی که مونده رو بگذرونم و فارق التحصیل بشم یا باید دوباره کنکور بدم واسه ورود به‌ دانشگاه؟

    1. سلام باید دوباره در کنکور شرکت کنید در حال حاضر امکان تطبیق وجود ندارد

  76. سلام وقتتون بخیر
    من دانشجو ارشد دانشگاه دولتی بودم که ترم اول مشروط شدم،ترم دوم حذف کردم و ترم سوم قبول شدم مجدد ترم 4 مشروط شدم در ضمن من فقط14 واحد پاس کردم و بعدش محروم از تحصیل شدم به دلیل دو ترم مشروطی.آیا میتونم دوباره کنکور ارشد شرکت کنم. و اینکه آیا باید جریمه به دانشگاه پرداخت کنم؟؟

    1. سلام جریمه پرداخت نمیکنید.امکان شرکت دوباره در کنکور را دارید.

  77. سلام من دانشجوی روزانه اخراجی هستم تعداد واحد گذرانده کمتر از ۵۰ تا اجازه ثبت نام کنکور دارم؟

  78. سلام وقت بخیر .من ورودی 97 فلسفه روزانه دانشگاه دولتی بودم.به دلیل سه ترم مشروطی تابستان امسال اخراج شدم و با درخواست برگشت به تحصیلم مخالفت شده.لان من میتونم برای ترم بهمن دانشگاه پیام نور ثبت نام کنم؟مقطع کاردانی به کارشناسی

    1. خیر اگر مشمول باشید دیگر نمیتوانید و باید خدمت برید.

  79. سلام ببخشید من دانشگاه پیام نور میرم و 2ترم مشروط شدم و اصلا سر امتحانا نرفتم این ترم هم ثبت نام نکردم الان سوالم اینه میتونم یه رشته دیگه ثبت نام کنم و اگه اخراج بشم دیگه نمیتونم ثبت نام کنم؟

    1. باسلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  80. سلام وقت بخیر
    دانشجوی کارشناسی نا پیوسته بودم ورودی بهمن ۹۳، ۶ واحد درسی پایانی داشتم نتونستم امتحان بدم باید سال ۹۶ امتحان میدادم.الان ۱۴۰۱ شده و اخراج اموزشی شدم .من میخوام سربازی برم.با مدرک کاردانی میتونم برم یا کارشناسی ک هنوز ۶ واحدش مونده و اخراج شدم

    1. سلام وقت بخیر من دانشگاه دولتی روزانه قبول شدم ولی ب خاطر مغایرت معدل اخراج شدم با وجود اینکه ترم رو کلا مرخصی گرفتم واصلا سر کلاس حضور نداشتم بازم میتونم بدون جریمه و انصراف برم و از اول ثبت نام کنم?
      خودتون چ راهیو پیشنهاد میکنین

      1. سلام در صورت انصراف باید هزینه انصراف را پرداخت کنید.در صورتی که اخراج شده باشید برای ثبت نام در دانشکاه دیگری میتوانید اقدام کنید

  81. سلام
    من دانشجوی ترم اول ارشد هستم میخوام انصراف بدم منتها دانشگاه جریمه‌ای رو میخواد اگ جریمه‌رو پرداخت نکنم چی میشه؟؟؟بعدها میتونم دوباره کنکور شرکت کنم و دانشگاه ثبت نام کنم؟؟؟

  82. سلام من دانشجوی اخراجی دانشگاه روزانه که امسال با سوابق دوباره دانشگاه دولتی روزانه قبول شده ام مراحل تسویه حسابم با دانشگاه قبلی تایید نهایی شده ولی میگن باید لغو تعهد آموزش رایگان بزنم وگرنه مدرکی برای ثبت نام در دانشگاه جدیدنمی دند آیا این لغو تعهد باید انجام بشه و برای دانشگاه جدیدم مشکلی پیش نمی یا د

    1. سلام
      برای اطلاعات بیشتر قوانین لغو تعهد با کارشناسان ما تماس بگیرید

  83. سلام .دانشجوی اخراجی مقطع کارشناسی هستم ومدرک معادل کاردانی به من تعلق گرفته وپذیرفته شده مقطع کاردانی به کارشناسی مهر ۱۴۰۱هستم وتا شهریور ۱۴۰۲هم معافیت دارم آیا میتونم در دانشگاه ثبت نام کنم یاحتمااول بایدبرم سربازی

    1. سلام برای دریافت مدرک کاردانی چطوری دانشگاه درخواست لغو تعهد روقبول میکنه

  84. باسلام
    من مقطع کارشناسی ناپیوسته رو اخراج شدم بدلیل شرکت نکردن تو کلاسا و دوباره بعد دو سال کنکور با شرط معدل کارشناسی ناپیوسته دادم و قبول شدم و از دانشکده ی قبلیم مدرک کاردانیو گرفتم و رفتم برای ثبت نام ایا بدون پرداخت جریمه بهم شماره دانشجویی میدن؟یا اینک ب مشکل‌میخورم؟!

  85. سلام وقت بخیر ببخشید دانشجوی ستاره دار که به دلایل سیاسی اخراج میشه ، ایا میتونه مدرک کاردانی از همون دانشگاه بگیره و ادامه تحصیلشو تو دانشگاه آزاد بخونه؟

  86. سلام وقت بخیر من این ترم فرم مرخصی تحصیلی پر کردم ولی هنوز جوابشو بهم ندادن میخواستم بدونم اگه این مرخصی تحصیلی حساب نشه،بعد چند ترم غیبت اخراج میشم و اینکه بعد اخراج در جا باید برا سربازی اقدام کنم؟یا چند ماه وقت دارم
    بعد اینکه با ۱ترم غیبت کسی اخراج میشه؟
    و اینکه برا انصراف از دانشگاه فقط باید فرم پر کنیم؟
    ممنون میشم جواب بدید،سپاس

    1. وقت بخیر یکسشال فرصت دارین بعد اخراجی ولی اجازه ثبت نام در دانشگاه رو ندارید جهت بررسی بیشتر با مشاوران تماس بگیرید

  87. سلام وقت بخیر من این ترم فرم مرخصی تحصیلی پر کردم ولی هنوز جوابشو بهم ندادن میخواستم بدونم اگه این مرخصی تحصیلی حساب نشه،بعد چند ترم غیبت اخراج میشم و اینکه بعد اخراج در جا باید برا سربازی اقدام کنم؟یا چند ماه وقت دارم
    بعد اینکه با ۱ترم غیبت کسی اخراج میشه؟
    و اینکه برا انصراف از دانشگاه فقط باید فرم پر کنیم؟
    ممنون میشم جواب بدید،سپاس

    1. وقت بخیر یکسشال فرصت دارین بعد اخراجی ولی اجازه ثبت نام در دانشگاه رو ندارید جهت بررسی بیشتر با مشاوران تماس بگیرید

  88. سلام من چن سال پیش ک دانشگا روزانه قبول شدم ۳ ترم رفتم بعدش دیگه نرفتم و اخراجی خوردم الان کنکور دادم همون دانشگا روزانه قبول شدم باید جریمه پرداخت کنم؟

  89. سلام ، ببخشید کسی که با کارت پایان خدمت دوره‌ی کاردانی پیوسته دانشگاه ثبت نام کرده باشه چند ترم بهش سنوات تحصیلی میدن ؟؟! تا ده ترم یا بیشتر فرصت پاس کردن داره ؟!

  90. سلام خسته نباشید
    بنده دانشجوی اخراجی بودم کارت پایان خدمتم دارم و فرهنگیان قبول شدم خواستم بدونم اخراجی بودنم که مانعی برای ورود به فرهنگیان نخواهد بود

  91. سلام و خسته نباشید،دانشجوی اخراجی در دانشگاه روزانه،اگر به دانشگاه شبانه برود هم باید جریمه دهد؟؟؟
    یعنی دانشجویی که در دانشگاه روزانه بود و الان قصد ادامه تحصیل در دانشگاه شبانه را دارد.

  92. سلام وقت بخیر من چهار ترم کارشناسی خوندم ولی دو ترم آخر را در امتحانات و کلاس ها شرکت نکردم، الان دانشجوی اخراجی به حساب میام؟

  93. باسلام. من دانشجوارشدریاضی دانشگاه روزانه هستم. ودوترم مشروط شدم. واخراج میشم بادوترم. اگرتوی کنکورامسال شرکت کنم.مشکلی توی انتخاب رشته برام پیش نمیاد. یعنی مردودنمیشم؟

  94. سلام من دانشجوی اخراجی کارشناسی ورودی ۹۹ هستم سه ترم مشروط شدم پدرم فوت کرده بودند و. الان من درخواست ادامه به تحصیل بدم موافقت میشه باهاش؟ چقد احتمال داره موافقت بشه

    1. سلام وقت بخیر
      در صورتیکه پرونده در کمیسیون دانشگاه درجریان باشد امکانش هست.

  95. سلام
    من در سه ترم مشروط شدم و درخواست ادامه تحصیل دادم، قصدم شرکت مجدد در ازمون کنکور هست.باید
    چکار کنم؟از نظر نظام وظیفه چکار کنم؟

  96. با سلام.
    من دانشجوی ارشد دانشگاه غیرانتفاعی بودم سال ۹۷ و فقط نتونستم دفاع از پایان نامه رو انجام بدم
    و دیگه هم مراجعه نکردم
    تو سایت زده عدم مراجعه
    الان انصراف رو زدم
    آیا برای ترم های عدم مراجعه من شهریه میگیرن
    این درحالیه که من سنواتم خیلی وقته پر شده و خودبخود اخراج میشدم

  97. سلام – من دانشجوی اخراجی هستم همین تابستان اخراج شدم و کلا ۲۰ واحد گذراندم پس نمیتونم مدرک کاردانی بگیرم ؟ در این صورت میتونم در کنکور سراسری ۱۴۰۲ شرکت کنم ؟ اگه بخوام دیپلم از یه رشته ی دیگه بگیرم میتونم کنکور شرکت کنم ؟

    1. سلام
      برای مشاوره ی دقیق و بررسی شرایط شما با کارشناسان ما تماس بگیرید

  98. سلام – من دانشجوی اخراجی هستم ( نوبت دوم ) کلا چهار ترم خوندم و سه ترم مشروط شدم واحد هایی هم گذراندم کلا ۲۰ واحد هست و مدرک معادل کاردانی نمیشه گرفت ؟ اگر این طور باشه من میتونم دوباره دیپلم بگیرم ( از یه رشته ی دیگه ) و کنکور بدم ؟

    1. سلام وقتتون بخیر ببرای مدرک معادل کاردانی گرفتن باید تقریبا 70 واحد پاس کرده باشید ک آموزش دانشگاه داننگشاه به شما بدهد

  99. سلام وقتتون بخیر من دانشگاه دولتی درس میخونم و 3ترم مشروط شدم و ممکنه اخراج بشم،سربازی هم نرفتم سوالم اینکه اگر اخراج بشم میتونم دانشگاه پیام نور ثبت نام کنم یا نه

    1. سلام وقت بخیر
      در زمینه اخراجی از دانشگاه یک سری قوانین مرتبط با موضوع شما وجود دارد.

  100. سلام وقتتون بخیر یه سوال داشتم الان ترم 5 دانشگاه سراسری هستم و 3ترم مشروط شدم و ممکنه اخراج بشم وسربازی هم نرفتم.میشه اگه اخراجم کنند دانشگاه پیام نور ثبت نام کنم

  101. سلام، وقت بخیر
    من ورودی ۹۷ دانشگاه ازاد بودم ( کارشناسی پیوسته ) و ترم دوم به علت غیبت در کلاس و جلسه امتحان مشروط شدم و نامه اخراجیم اومد حالا الان بعد از چهار سال قصد دارم تحصیل رو از نو شروع کنم . آیا با وجود اخراج شدنم از دانشگاه امکان داره بدون کنکور یه زشته دیگه تو یه واحد دیگه از دانشگاه ازاد ثبت نام کنم؟

    1. سلام وقتتون بخیر باشه بستگی به نظر دانشگاه مد نظرتان دارد.

  102. سلام وقتتون بخیر
    برادر من ورودی کارشناسی مکانیک روزانه ایلام سال 97 هست. بخاطر مشکلات مالی قبلانمون سعی کرد در کنار درسش کار هم کنه و یکبار بازگشت به تحصیل زد و این ترم بخاطر بیماری دوباره مشروط شد و با درخواست مجدد بازگشت به تحصیلش موافت نشد. الآن پشیمونه و راه دیگه ای هست که بتونه بازم بازگشت به تحصیل بزنه؟ اگر پیگیری کنیم مجددا شانس اینو داره که یکبار دیگه بهش اجازه ی تحصیل بدن؟

  103. سلام
    اگر در دوران کارشناسی بدلیل به اتمام نرساندن مقطع تحصیلی در سنوات مجاز اخراج شویم ولی مدرک کاردانی دریافت کنیم در صورت شرکت مجدد در کنکور سراسری و قبولی در کنکور باید چه مدارکی رو به دانشگاه پذیرفته شده ارائه کنیم؟ برای آزادسازی مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی باید هزینه بخ دانشگاه قبلی پرداخت کنیم؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای اطلاع کامل از شرایط اخراجی دانشگاه با کارشناسان ما تماس بگیرید.

  104. با سلام و عرض ادب
    بنده ورودی ۹۹ روزانه کارشناسی هستم ۴ ترم مشروط شدم آیا امکان انصراف قبل اخراج هست؟

    1. با سلام بستگی به قوانین دانشگاه دارد ولی بعد از 3ترم اخراج میشوید

  105. سلام
    بنده ورودی سال 96 بودم و چند ترم دانشگاه نرفتم تا اینکه تو برگه برام اخراج زدن
    در حال حاظر مدرکم فقط دیپلم هستش
    ایا میتونم تو کنکور سال 1402 شرکت کنم و دانشگاه روزانه قبول بشم؟

  106. سلام
    من دانشجوی اخراجی مقطع کارشناسی دانشگاه روزانه هستم و مدرک کاردانی دریافت کردم مجدد امکان انتخاب رشته روزانه را دارم؟

    1. با سلام باید شرایط بررسی شود با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید

  107. با سلام و وفت بخیر
    بنده دانشجوی کارشناسی روزانه هستم چهارم ترم مشروط شدم امکان انصراف قبل اخراج هست؟تشکر

  108. سلام وقت بخیر . بنده کل واحد های کارشناسی ارشد رشته مهندسی مواد رو در دانشگاه سراسری روزانه گذروندم ولی پایان نامم مونده، و تقریبا مهلت دفاعم داره تموم میشه اگه انصراف بدم میتونم دانشگاه آزاد بیام پایان نامه رو در دانشگاه آزاد کار کنم و دفاع کنم و مدرک بگیرم. یا اینکه کلا بدون دفاع مدرک ارشد بگیرم توروخدا جواب بدید اگر اطلاع دارید. ممنون
    @fatemet976@gmail.com

  109. سلام وقت بخیر . بنده کل واحد های کارشناسی ارشد رشته مهندسی مواد رو در دانشگاه سراسری روزانه گذروندم ولی پایان نامم مونده، و تقریبا مهلت دفاعم داره تموم میشه اگه انصراف بدم میتونم دانشگاه آزاد بیام پایان نامه رو در دانشگاه آزاد کار کنم و دفاع کنم و مدرک بگیرم. یا اینکه کلا بدون دفاع مدرک ارشد بگیرم توروخدا جواب بدید اگر اطلاع دارید. ممنون

  110. سلام من دانشجوی دانشگاه پیام نور هستم و به علت ۳ ترم عدم مراجعه اخراج شده ام و باید تا ده شهریور ۱4۰1 از دانشگاه انصراف دهم ایا امکان شرکت در کنکور ۱۴۰۲ وجود دارد؟

  111. سلام خسته نباشید بعد از 3 ترم مشروطی باید از سامانه سجاد درخواست بازگشت به تحصیل بدیم؟ از طریق کمیسیون بررسی موارد خاص؟ بعد شرایط خاص جریانش چیه؟ چطوریه؟ اگه لطف کنید یه توضیح بدید ممنون میشم.

  112. باعرض سلام ووقت بخیر.دانشجوی ارشدهستم که همه ی درس هاروپاس کردم به غیرازپایان نامه.حالااخراجم کردن.میخوام بدونم اگه تطبیق واحدهاروهم نخوام بازم بایدجریمه بپردازم؟ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام وقت بخیر
      جریمه ی اخراجی باید طبق تبصره های دانشگاه پرداخت شود.

  113. سلام خسته نباشید بعد از 3 ترم مشروطی باید از سامانه سجاد درخواست بازگشت به تحصیل بدیم؟ از طریق کمیسیون بررسی موارد خاص؟ بعد شرایط خاص جریانش چیه؟ چطوریه؟ اگه لطف کنید یه توضیح بدید ممنون میشم

    1. سلام وقت بخیر
      در کمیسیون موارد خاص قرار میگیرید و در صورت موافقت بازگشت به تحصیل امکان اد امه تحصیل میسر میشود.

  114. سلام من دانشجوی روزانه هستم
    بعد چند ترم مشروطی از دانشگاه اخراج شدم ولی هنوز برام اخراجی نزدن
    میتونم برای ترم مهرماه براساس سوابق تحصیلیم دوباره انتخاب رشته کنم؟؟؟ و آیا میتونم دوباره همین رشته و دانشگاه رو انتخاب کنم؟؟

    1. سلام
      امکان انتخاب رشته ی مجدد شما بستگی به جنسیت شما دارد

  115. سلام
    من دانشجوی دوره روزانه هستم ۳ترم مشروط شدم و کنکور شرکت کردم ولی انصراف ندادم ایا میتوانم در دوره شبانه انتخاب رشته کنم؟؟؟

    1. سلام وقت بخیر
      با توجه به شرایط شما بر اساس یک سری قوانین بررسی خواهد شد

  116. اگر روزانه باشیم و انصراف ندهیم در رشته های شبانه میتوانیم انتخاب رشته کنیم؟؟؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای موضوع شما شرایط دیگری هم باید بررسی شود تا پاسخ کامل به شما ارائه شود.

  117. سلام وقت بخیر، من دانشجوی کارشناسی هستم و به دلیل چهار ترم مشروطی دانشجوی اخراجی محسوب میشوم، میخواستم بدونم میتونم توی انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد شرکت کنم؟ یک سال هم پشت کنکور مونده بودم قبلا

    1. سلام وقت بخیر
      معافیت شما باید بررسی شود و درصورتی که شامل معافیت تحصیلی باشید امکان پذیر است

  118. سلام
    من سال ۹۶ از دانشگاه دولتی اخراج شدم و سربازی رفتم.
    میخوام کنکور ۱۴۰۲ شرکت کنم. آیا میتونم کنکور بدم یا باید جریمه بدم؟

    1. سلام وقت بخیر
      جریمه ی اخراجی از دانشگاه بستگی به مقطع تحصیلی و دانشگاه نوع تحصیل شما دارد و باید پرداخت شود

  119. سلام
    من دانشجوی دانشگاه دولتی بودم 3 ترم مشروط شدم و اخراج
    الان میتونم برم‌ دانشگاه ازاد ثبت نام کنم !؟
    دیپلم دارم

    1. سلام وقت بخیر
      قوانین اخراجی در زمینه ی دانشگاه باید بررسی شود.

  120. سلام وقت به خیر بنده در سال ۹۶ دانشگاه دولتی قبول شدم اما به علت مشروطی متوالی ۳ ترم اخراج شدم و سال ۹۹ به سربازی رفتم و الان خدمتم تموم شده و در کنکور ۱۴۰۱پذیرفته و رتبه خوبی کسب کرده ایا میتونم دانشگاه دولتی انتخاب رشته کنم ؟

  121. سلام من حسابداری شبانه دولتی میخونم
    تا الانم ۶۰واحد پاس کردم یکبار هم انصراف دادم از رشته روزانه مقطع کارشناسی
    اگر الان بخوام رشته دیگه بخونم میتونم ؟؟؟
    دانشگاه دولتی باشه با کنکور
    مشکلی برام پیش نمیاد؟؟

    1. سلام وقتتون بخیر باشه بستگی به نظر وزارت علوم دارد اما احتمالش میتواند وجود داشته باشد.

  122. باسلام من دانشجویی اخراجی کارشناسی هستم و تا اخر مرداد ۱۴۰۱ معافیت دارم امروز که نتایج کنکور اومده رتبه ۸۰۰۰ منتطقه دو دارم و امکان قبولی در داتشگاه دارم خواستم بدون من اگه دفترچه سربازی بفرستم ولی رفتن به سربازیم ۲ ماه بعد انتخاب کنم
    میتونم در زمان ثبت نام ایست خدمت بگیرم و ادامه تحصیل بدم.

    1. سلام وقت بخیر
      قوانین اخراجی از دانشگاه به صورتی هست که ممکن است اجازه ادامه تحصیل نداشته باشید

  123. باسلام من دانشجویی اخراجی کارشناسی هستم و تا اخر مرداد ۱۴۰۱ معافیت دارم امروز که نتایج کنکور اومده رتبه ۸۰۰۰ منتطقه دو دارم و امکان قبولی در داتشگاه دارم خواستم بدون من اگه دفترچه سربازی بفرستم ولی رفتن به سربازیم ۲ ماه بعد انتخاب کنم
    میتونم در زمان ثبت نام ایست خدمت بگیرم و ادامه تحصیل بدم.

    1. سلام وقت بخیر
      قوانین اخراجی از دانشگاه به صورتی هست که ممکن است اجازه ادامه تحصیل نداشته باشید

  124. سلام.من پارسال به خاطر ۳ترم مشروطی ازدانشگاه دولتی اخراج شدم.امسال میخوام تو کنکور شرکت کنم.باید چیکار کنم؟باید هزینه ای به دانشگاه پرداخت کنم؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای هزینه ی اخراجی با توجه به فرمولی محاسبه می شود.

  125. سلام.من از دانشگاه روزانه بنابه دلایلی پارسال اخراج شدم.میخوام کنکور امسال رو شرکت کنم.باید چیکار کنم؟هزینه ای باید پرداخت کنم به دانشگاه؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای هزینه ی اخراجی با توجه به فرمولی محاسبه می شود.

  126. با سلام من دانشجوي دكتري تخصصي واحد علوم تحقيقات هستم و بنا به درگيري با بيماري كرونا و افسردگي بعد از آن آزمون جامع را ٣مرتبه رد شده ام ناگفته نماند كه معدل بنده ١٨/٦٣مي باشد آيا مجددا با آزمون دادنم موافقت مي شود يا خير ؟

    1. سلام وقتتون بخیر باشه بستگی به نظر وزارت علوم و کمیسیون دارد.

  127. سلام وقت بخیر من دانشجو دانشگاه دولتی هستم و سه ترم مشروطی دارم امسال دوباره کنکور شرکت کردم ولی اخراجیم به طور قعطی نیست برای انتخاب رشتم مشکلی پیش نمیاد و ایا میتونم در دانشگاه فرهنگیان درس بخونم ؟

      1. اگر روزانه باشیم و انصراف ندهیم در رشته های شبانه میتوانیم انتخاب رشته کنیم؟؟؟

        1. سلام وقت بخیر
          برای موضوع شما شرایط دیگری هم باید بررسی شود تا پاسخ کامل به شما ارائه شود.

  128. سلام سال چهارم دانشگاه دولتی هستم این ترم از دانشگاه اخراج شدم و موفق نشدم که حتی واحدهایی به اندازه کاردانی رو پاس کنم. میتونم کنکور ۱۴۰۲ شرکت کنم برای روزانه. اگر برای مشکل سربازی برم پیام نور یا علمی کاربردی ثبت نام سوری کنم.

  129. یک درس در مقطع کاردانی دانشگاه دولتی رو پاس نکردم با توجه ب روزانه بودنم و گذشت بیش از چهارسال بدون پیگیری ،دانشجوی اخراجی ثبت شدم.
    سوال من اینه :برای ورود مجدد ب همون دانشگاه و همون رشته ،نیاز ب پرداخت جریمه هست یا خیر؟!😓

    1. سلام وقت بخیر
      برخی دانشگاه ها شرایط بازگشت به تحصیل دارند از دانشگاه سوال کنید

    2. سلام من بخاطر مشغله کاری دانشجوی اخراجی کارشناسی ارشد هستم ولی هنوز تصفیه حساب نکردم که مدرک کارشناسیم ازاونجا بگیرم آیامیتونم در کنکور ارشد شرکت کنم اگر قبول شدم بعد برم تصفیه کنم با دانشگاه قبلی

  130. سلام وقت بخیر من مقطع کارشناسی روزانه بودم ارشد هم روزانه فقط ۶واحد پایان نامه ندادم بنا به دلایلی ، اخراجی خوردم.بااین شرایط میتونم کنمور سراسری۱۴۰۲ برای رشته پزشکی شرکت کنم و درصورت قبولی از دوره تحصیل رایگان استفاده کنم؟

  131. با سلام من سال ۸۹ رشته کاردانی نرم افزار قبول شدم دانشگاه دولتی ، بعد دوترم مشروط شدم و اخراج شدم الان میخوام دانشگاه آزاد کارشناسی ثبت نام کنم ، آیا دروسی که نمرات آنها بالای ۱۲هستن رو برام تطبیق میدم برای دانشگاه آزاد

    1. سلام
      امکان تطبیق واحد وجود دارد اما بستگی به دانشگاه قبولی شما دارد

  132. با سلام
    من قبل از شروع ترم جدید و انتخاب واحد انصراف خواهم داد تاریخ دهم مرداد ۱۴۰۱ ولی الان نمی دانم میتونم برای سال بعد ۱۴۰۲ کنکور بدهم ۶۸ واحد هم گذرانده ام

    1. سلام
      بله امکان تحصیل مجدد در مقطع کارشناسی وجود دارد

  133. با سلام
    من قبل از شروع ترم جدید و انتخاب واحد انصراف خواهم داد تاریخ دهم مرداد ۱۴۰۱ ولی الان نمی دانم میتونم برای سال بعد ۱۴۰۲ کنکور بدهم ۶۸ واحد هم گذرانده ام

    1. سلام
      بله امکان تحصیل مجدد در مقطع کارشناسی وجود دارد

  134. سلام،دانشجوی اخراجی میتونه کنکور بده و در رشته های روزانه تحصیل بکنه؟(مشکل نظام وظیفه ندارم)

  135. با سلام.دانشجوی کارشناسی پیوسته که ترم ده هست و طبیعتاً سنوات خورده آیا در صورت اخراج میتواند برای ترم مهر همان سال در رشته های بدون کنکور دانشگاه های غیردولتی ثبت نام نماید؟!از لحاظ نظام وظیفه مشکلی نخواهد داشت؟!
    تا پایان تابستان ۱۴۰۱ معافیت تحصیلی پنج ساله مربوط به کارشناسی داشته است…

    1. باسلام برای اطلاعات بیشتر با کار شناسان ما تماس بگیرید

  136. سلام من دانشجوی ترم چهار دانشگاه دولتی هستم(روزانه) سه ترم مشروط شدم چقدر احتمال اخراج و چقدر احتمال داره اجازه ادامه تحصیل به من بدن؟

    1. سلام وقت بخیر
      قوانین مشروطی طبق شرایطی برای شما لحاظ خواهد شد

  137. سلام خسته نباشید من دانشجوی ترم چهار دانشگاه دولتی هستم(روزانه) چقدر احتمال داره با بازگشت به تحصیل من موافقت بشه؟

    1. سلام وقت بخیر
      قوانین مشروطی طبق شرایطی برای شما لحاظ خواهد شد

  138. سلام وقت بخیر
    ببخشید من یک سوال داشتم
    من سال گذشته ترم اول رفتم ک میشه ۱۴۰۰ اول مهر دانشگاه ولی بعد از ترم اول به دلیل مغایرت معدل که معدل کتبی رو اشتباه وارد کرده بودم
    دانشگاه گفت باید برین و اجازه تحصیل ندادن
    الان من می‌خوام اطلاعات رو ویرایش کنم چون برای کنکور امسال ثبت نام کردم
    چون یک گزینه داره تو برگه ثبت نام کنکور ک نوشته آیا در دانشگاه روزانه سالهای گذشته بودید؟
    و سه گزینه داره ک باید یکی رو انتخاب کنی
    یکی انصرافی و اخراجی و هیچکدام
    و من نمی‌دونم کدوم رو باید بزنم ممنون میشم جواب بدین

  139. سلام من کارشناسی هستم دو ترم مشروط شدم بخاطر درخواست نکردن به کمیسیون موارد خواص اخراج شدم پایان خدمت هم ندارم میخواهم ادامه تحصیل بدم . رفتم دانشگاه ازاد برای ادامه تحصیل گفت اگر بجای اخراج انصراف داشته باشی میتوانیم شمارو ثبت نام کنیم .آیا چکار کنم بجای اخراجی انصرافمو از دانشگاه بگیرم

    1. سلام وقتتوئن بخیر حتما انصرافی خود را برای ادامه تحصیل ثبت کنید

  140. سلام، من ورودی ارشد 1400 هستم ولی 2 ترم پیاپی مشروط شدم آیا امکان دادن کنکور مجدد در 1402 رو دارم؟

    1. سلام وقتتون بخیر در صورت انصراف در ارشد و پذیرش مجدد در ارشد امکان تحصیل شما میباشد

  141. سلام
    من دانشجوی دکتری دانشگاه ازاد بودم. فقط دفاع از رساله مانده بود و تاریخ پیش دفاع و دفاع هم برام مشخص شده بود. اما مهلت معافیت تحصیلیم قبل از تاریخ مشخص شده برای دفاع تمام شد. آیا بعد از خدمت میتونم فقط دفاع را انجام دهم؟

    1. سلام وقتتون بخیر برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما صحبت کنید

  142. سلام وقت بخیر من ورودی ۹۱ پیام نور بودم ترم آخر به خاطر مشکلاتی ک داشتم نتونستم چند واحد پاس کنم شش واحد بود فکر میکنم بعد هم امکان پرداخت شهریه ترم بعدی رو نداشتم وانتخاب واحد نکردم دانشگاه هم نرفتم بعد گذشت چند سال میخوام کنکور ۴۰۲ شرکت کنم مشکلی ممکنه برای کنکورم پیش بیاد یا در صورت قبولی دانشگاه دولتی برای ثبت نام مشکلی دارم ؟.چیکار باید بکنم الان چون کلیه مدارک تحصیلی تحویل دانشگاهه

    1. سلام وقتتون بخیر ابتدا مساله دانشگاه را حل بفرمایید اما همزمان ثبت کنکور را هم انجام دهید.

  143. سلام
    دانشجوی اخراجی دوره‌ی کارشناسی در صورتی که مدرک معادل کاردانی دریافت نکرده باشه در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه امکان شرکت در کنکور سراسری و بازگشت به تحصیل نداره؟

    1. سلام وقتتون بخیر ابتدا باید مساله خدمت گذرانده شود.

  144. سلام من دانشجوی ترم چهار میکرو تو دانشگاه آزادم یک ترم مشروط شدم و این ترم به دلایلی نتونستم کلا کلاس هارو کامل شرکت کنم و احتمالا تمامی درسا رو بیفتم اگه این ترم معدلم زیر ده یا دوازده بشه اخراجم؟؟؟
    چون بعضی هم دانشگاهی ها میگن اخراجی آزاد دو ترم پشت سر هم و اگه پشت سر هم مشروط نشی مشکلی برای ادامه تحصیل نیست !!!

    1. سلام وقت بخیر
      برای مقطع کارشناسی اگر 3 ترم پشت سر هم مشروط شوید ، اخراجی لحاظ می شود

  145. با سلام
    من سال۹۳ مقطع کارشناسی دانشگاه دولتی روزانه قبول شدم و بعد از پنج ترم به دلیل سه ترم مشروطی اخراج آموزشی شدم و اینکه به دلیل نداشتن حد نصاب واحدها مدرک معادل کاردانی هم نمیتونم بگیرم
    خواستم بدونم الآن باید هزینه ای به عنوان جریمه برای دریافت مدرک دیپلمم پرداخت کنم و اینکه میتونم با پرداخت جریمه تحصیل کنکور سراسری شرکت کنم و باز هم روزانه شرکت کنم؟
    ممنونم

    1. سلام وقتتون بخیر اگر مشکل نظام وظیفه نداشته باشید امکانش میتواند وجود داشته باشد.

  146. سلام ببخشید اگر کسی قبل از اینکه بتونه حتی به اندازه مدرک کاردانی واحد پاس کنه از دانشگاه اخراج بشه یا انصراف بده بعد از سربازی می تونه از واحد های گذرانده شده استفاده بکنه برای کم کردن طول تحصیل؟

  147. سلام من دانشجوی دانشگاه تهرانم در مقطع ارشد. دو ترم مشروط و در نهایت اخراج شدم. میدونم که دیگه فرصت ندارم مجدد کنکور بدم باید برم سربازی. سوالم اینه که آیا میتونم حین سربازی کنکور بدم و اگه قبول شدم ایست تحصیلی بگیرم؟ یا اخراجی ها چنین کاری نمیتونن انجام بدن؟

  148. با سلام
    من سال۹۳ مقطع کارشناسی دانشگاه دولتی روزانه قبول شدم و بعد از پنج ترم به دلیل سه ترم مشروطی اخراج آموزشی شدم و اینکه به دلیل نداشتن حد نصاب واحدها مدرک معادل کاردانی هم نمیتونم بگیرم
    خواستم بدونم الآن باید هزینه ای به عنوان جریمه برای دریافت مدرک دیپلمم پرداخت کنم و اینکه میتونم با پرداخت جریمه تحصیل کنکور سراسری شرکت کنم و باز هم روزانه شرکت کنم؟
    ممنونم

    1. باسلام طبق قوانین اخراجی باید هزینه اخراجی به اضافه هزینه دانشگاه پرداخت شود

  149. با سلام
    دانشجویان دوره کاردانی فنی و حرفه ای
    بعد از دو ترم مشروطیت اخراج هستند یا سه ترم

    و اینکه بعد از اخراج شدن می‌توانند مشغول ب تحصیل بشوند یا خیر

    میتوانند در کنکور سراسری شرکت کنند یا باید در دانشگاه آزاد ادامه ب تحصیل بدهند
    با تشکر

  150. سلام من واحد های کارشناسی ارشد رو با نمره خوبی پاس کردم ولی علاقه ای به ادامه تحصیل ندارم فعلا،بهتر است انصراف بدم یا بزارم بمونه اخراجم کنند ،اگر اخراج شوم بعدا امکان ادامه تحصیل خواهم داشت؟

  151. سلام وقت بخیر
    اینجانب در دانشگاه غیرانتفاعی دو ترم مشروط شده ام و فقط 9 واحد مونده بود تا به اتمام برسد.
    لطفا راهنمایی فرمایید چگونه میتونم مدرک ارشد را دریافت کنم؟

    با سپاس فراوان

    1. سلام وقتتون بخیر بستگی به نظر دانشگاه و وضعیت پرونده شما دارد.

  152. با سلام
    میخواستم بپرسم اگر کارشناسی ارشد دانشگاه تهران روزانه قبول شده باشم و پایان نامه ندادم و اخراج شده باشم میتونم کنکور ارشد بدم دوباره و برم دانشگاه دولتی روزانه

    اگر میتونم آیا همون رشته رو میتونم برم یا باید یه رشته دیگه برم

    1. سلام وقت بخیر
      برای اطلاعات تخصصی تر در این زمینه با کارشناسان ما تماس بگیرید

  153. سلام
    من سال نود و هفت دانشگاه تهران کارشناسی ارشد قبول شدم اما و تمام دروس را گذراندم اما پایان نامه ندادم و در تاریخ 3/12/1399 اخراج شدم.

    آیا دوباره میتوانم کنکور ارَد بدم و برم دانشگاه دولتی؟
    اگر میتونم دوره روزانه میتونم برم با شبانه؟

    ممنون

    لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام وقت بخیر
      بعد از اخراج فقط یک سال معافیت تحصیلی تعلق خواهد گرفت و بعد از آن مشمول نظام وظیفه خواهید بود

  154. سلام وقت بخیر. من کارشناسی روزانه به دلیل مشروط شدن اخراج شدم و معادل کاردانی گرفتم. سربازی هم رفتم و تعداد کمی از واحدهام مونده برا کارشناسی، میخواستم بدونم اگه دانشگاه بخواد میتونه بدون کنکور من و قبول کنه برای ادامه تحصیل و گرفتن کارشناسی؟

  155. سلام وقت بخیر من پارسال از دانشگاه مقطع کارشناسی ارشد اخراج شدم الان میخواستم بدونم میتونم دوباره امسال کنکور ثبت نام کنم یا خیر؟

  156. سلام درصورتی که در دانشگاه دولتی دو ترم ارشد مشروط شده باشم و بیست و سه واحد پاس کرده باشم چقدر امکان دارد دانشگاه با ادامه تحصیل من موافقت کند ، اگه موافقت نکند نمیشه دوباره کنکور داد در همون رشته و همون دانشگاه قبول شد و درسهایی که پاس کردیم رو تطبیق بدهیم و واحد های باقی مانده را پاس کنیم ؟

  157. سلام وقت بخير
    من يكبار از دانشگاه انصراف دادم
    و تا مهرماه ١٤٠١معافيت تحصيلي دارم
    والان دانشجوي كارشناسي هستم
    اگر من اخراج بشوم تا يك سال مهلت دارم ك سربازي نرم يا غيبت ميخورم ممنون

  158. سلام من ورودی بهمن ۹۹ دانشگاه فنی هستم و رشتمو با شرط معدل قبول شدم. ترم اول مشروط شدم ترم دوم هم مرخصی گرفتم میخواستم بدونم اگر این ترم سوم هم مشروط و اخراج بشم میتونم دوبار از طریق ثبت نام با شرط معدل دوباره در همین دانشگاه و رشته تحصیل کنم تو یکسال معافیت بعد اخراج ؟

  159. سلام من ورودی بهمن ۹۹ دانشگاه فنی هستم با شرط معدل قبول شدم ترم اول رو مشروط شدم ترم دومم مرخصی گرفتم میخواستم بدونم اگر این ترم سوم هم مشروط بشم و اخراج بشم میتونم دوباره با شرط معدل در همان دانشگاه تحصیل کنم

  160. باسلام فرزندم دانشجوی ارشد رشته برق گرایش قدرت دانشگاه امیر کبیر است که دوترم مشروط شده آیا میتونه مجددا کنکور بدهد ودر همین دانشگاه وهمین رشته شرکت کند ومشکل نظام وظیفه اش چگونه حل می شود

    1. سلام
      بستگی دارد که فرزند شما از دانشگاه اخراج شده باشد یا خیر که در صورت اخراجی امکان ادامه تحصیل وجود ندارد اما برای توضیحات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  161. سلام
    ببخشید من دانشجوی اخراجی 1400 هستم . و مدرک کاردانی هم نتونستم بگیرم .میخواستم ببینم، اگر سربازی برم، می تونم حین خدمت سربازی معافیت تحصیل بگیرم و در کنکور 1402 شرکت کنم

    1. سلام
      میتوانید بعد اتمام دوره ی اموزشی ایست خدمت با قبولی دانشگاه در مقطع کارشناسی پیوسته بزنید

  162. با عرض سلام و احترام مجدد خدمت شما..حقیقت من چند وقت پیش سوالی رو مطرح کرده بودم خدمت شما..من دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر بودم (ارشد) و به خاطر دو ترم مشروطی اخراج شدم..۱۸ واحد هم پاس کردم..سوالی که دفعه قبل خدمتتون پرسیدم این بود که آیا به بنده ریز نمرات و یا گواهی خاصی تعلق میگیره ؟شما فرمودین ریز نمرات تعلق میگیره ولی گواهی نه..الان خدمتتون این ۲ سوال رو دارم ۱)ریز نمرات با مهر رسمی دانشگاه بهم تعلق میگیره؟۲) آیا قابلیت ترجمه داره؟ با سپاس فراوان خدمت شما

  163. با عرض سلام و احترام مجدد خدمت شما..حقیقت من چند وقت پیش سوالی رو مطرح کرده بودم خدمت شما..من دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر بودم (ارشد) و به خاطر دو ترم مشروطی اخراج شدم..۱۸ واحد هم پاس کردم..سوالی که دفعه قبل خدمتتون پرسیدم این بود که آیا به بنده ریز نمرات و یا گواهی خاصی تعلق میگیره ؟شما فرمودین ریز نمرات تعلق میگیره ولی گواهی نه..الان خدمتتون این ۲ سوال رو دارم ۱)ریز نمرات با مهر رسمی دانشگاه بهم تعلق میگیره؟۲) آیا قابلیت ترجمه داره؟ با سپاس فراوان خدمت شما

  164. با عرض سلام و احترام مجدد خدمت شما..حقیقت من چند وقت پیش سوالی رو مطرح کرده بودم خدمت شما..من دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر بودم (ارشد) و به خاطر دو ترم مشروطی اخراج شدم..۱۸ واحد هم پاس کردم..سوالی که دفعه قبل خدمتتون پرسیدم این بود که آیا به بنده ریز نمرات و یا گواهی خاصی تعلق میگیره ؟شما فرمودین ریز نمرات تعلق میگیره ولی گواهی نه..الان خدمتتون این ۲ سوال رو دارم ۱)ریز نمرات با مهر رسمی دانشگاه بهم تعلق میگیره؟۲) آیا قابلیت ترجمه داره؟ با سپاس فراوان خدمت شما

  165. با عرض سلام و احترام مجدد خدمت شما..حقیقت من چند وقت پیش سوالی رو مطرح کرده بودم خدمت شما..من دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر بودم (ارشد) و به خاطر دو ترم مشروطی اخراج شدم..۱۸ واحد هم پاس کردم..سوالی که دفعه قبل خدمتتون پرسیدم این بود که آیا به بنده ریز نمرات و یا گواهی خاصی تعلق میگیره ؟شما فرمودین ریز نمرات تعلق میگیره ولی گواهی نه..الان خدمتتون این ۲ سوال رو دارم ۱)ریز نمرات با مهر رسمی دانشگاه بهم تعلق میگیره؟۲) آیا قابلیت ترجمه داره؟ با سپاس فراوان خدمت شما

  166. سلام.من.دردانشگاه علمی کاربردی انصراف دادم ایا میتونم درخواست بازگشت به تحصیل بدم شرایط درخواستوچیه

  167. سلام من انصراف دادم دردانشگاه علمی کاربردی ایا میتونم درخواست بازگشت به تحصیل بدم ونمراتی که گڎراندم برمیگیرده

  168. سلام وقت بخیر ،برادرم دانشجو پزشکی و ششمین سال تحصیلی اوست بنابردلایلی واحد کمی رو گذرانده و حکم اخراج براش اومده ایا در قبال تحصیلش ما باید هزینه ایی بپردازیم و اینکه ایا باز هم میتونه کنکور بده و دانشگاههای دیگه ثبت نام کنه ؟

    1. سلام. بسته به نوع دانشگاه ممکن است مبلغی برای تسویه حساب از شما طلب شود
      در صورت نداشتن مشکل وظیفه عمومی می‌توانند محددا در آزمون ورودی دانشگاه ها شرکت کنند.

  169. سلام وقت بخیر من دانشجوی مدیریت اجرایی بودم و تمام دروس را پاس کردم .پایان نامه را نتوانستم پاس کنم فقط موند پایان نامه دیگه ول کردم دانشگاه رو و تسویه کردم .آیا اگر بخوام‌الان‌برم‌دانشگاه همون رشته مدیریت درس هایی که قبلا پاس کردم رو میتونم تطبیق بدم ؟که فقط یه پایان‌نامه بخوام پاس کنم؟با تشکر

    1. سلام خدمت شما، اگر تعداد واحدهای درسی مشابه باشد و مدیرگروه تایید کند بله میتوانید درخواست تطبیق واحد خودرا ثبت کنید.

  170. سلام من دانشجوی ارشد دانشگاه علم و صنعت ورودی ۹۷ هستم که دو ترم خوندم و بعد به علت مشکلاتی ادامه ندادم. الان برای من زدن دانشجوی اخراجی . آیا من میتونم برگردم و همون رشته رو ادامه بدم . دانشگاه با برگشتم موافقت میکنن

  171. سلام
    دانشجوی ارشد روزانه ورودی 98 بودم که سال 1400 اخراج شدم
    برای کنکور ارشد 1401 ثبتنام کردم
    در صورت قبولی در کنکور، امکان ثبتنام در دانشگاه روزانه یا حتی شبانه رو دارم؟

  172. سلام من دانشجوی ترم یک دانشگاه آزاد بودم اما شهریم رو پرداخت نکردم و پیگیری هم نکردم ،امسال میخوام تو کنکور سراسری شرکت کنم و روزانه قبول شم آیا در صورتی که از دانشگاه آزاد اخراج شم ،میتونم باز تو دانشکاه دولتی ادامه تحصیل بدم ؟یا مشکلی برام پیش میاد

    1. سلام. در صورت اخراج از دانشگاه ابتدا باید وضعیت نظام وظیفه را مشخص کنید سپس برای ادامه تحصیل اقدام کنید.

      1. سلام من سال 97 پیام نور قبول شدم بعد 2 ترم دیگه نرفتم پیگیری کنم الان دانشگاه قبول میشم و میخوام مهر ماه برم دانشگاه ثبت نام کنم و هنوز هم مدارک دیپلمم در دانشگاه پیام نور باقی مونده و میخوام برم بگیرمش آیا برای من مشکلی در ثبت نام ایجاد خواهد شد؟

        1. سلام وقت بخیر
          باید ابتدا وضعیت دانشگاه پیام نور شما مشخص شود.

  173. درود بنده ۳ سال قبل ارشد روزانه هنر قبول شدم و ترم اول دانشگاه رو ثبت نام کردم اما کلا نه انصراف دادم نه دانشگاه رفتم .فکر کنم اخراجی محسوب بشه چون پیگیرش نشدم.سوال بنده اینه الان بعد ۴ سال میتونم برای کنکور ارشد سال بعد شرکت کنم و همون روزانه قبول بشم اجازه ورود میدن؟ممنون

    1. سلام وقت بخیر دانشگاه و رشته شما با توجه به نتیجه کنکورتان مشخص خواهد شد

  174. سلام وقت بخیر دانشجوی اخراجی مقطع کارشناسی هستم و مدرک کاردانی رو هم موفق نشدم بگیرم
    آیا میتونم بعد از گذروندن سربازی دوباره در کنکور شرکت کنم؟

      1. ببخشید اگر کارشناسی اخراج بشی و کاردانی هم نتونی بگیری میتونی بدون رفتن به سربازی کنکور سال بعد (1402) رو شرکت کنی یا نه حتما باید کاردانی بگیری یا میتونی یه دانشگاه بدون کنکور ثبت نام کنی یا نه ممنون میشم جواب بدید

        1. سلام وقت بخیر
          یک سری شرایط با توجه به توضیحات شما باید لحاظ شود برای نظر تخصصی تر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

    1. سلام
      من ترم ۲ دانشگاه منع از تحصیل شدم بدون احتساب سنوات. آیا این مورد رو میشه از پرونده تحصیلی حذف کنم . الان که ریز نمراتم رو گرفتم و لازم داشتم دیدم نوشته شدا منع از تحصیل. آیا امکان حذف این مورد از پرونده تحصیلی وجود داره؟

  175. سلام وخت بخیر من سال ۹۶ پایان نامه ارشد رو با نمره ۱۹ دادم فقط مشکل اینجاس چون تسویه نکردم الان نگا کردم نوشته اخراج کاری میشه کرد؟؟؟

    1. باسلام لطفا به دانشگاه مراجعه و صحبت کنید درصورت وجود شرایط خاص احتمال قبول وجود دارد

  176. آیا کسی که از دانشگاه اخراج میشود و درخواست بازگشت به تحصیل میزند و اگر دانشگاه درخواست او را قبول کند باید از این ترم به بعد پول پرداخت کند؟؟

    1. سلام من دانشجوی اخراجی ارشدهستم ولی تصفیه با اون دانشگاه نکروم آیا میتونم درازمون ارشد دوباره شرکت کنم ! اگر قبول بشم مشکل ایجاد نمیشه بعد برم با دانشگاه قبلی تصفیه کنم

  177. سلام من سال 96در مقطع کاردانی از دانشکده فنی اخراج شدم و رفتم خدمت سربازی ایا میتوانم مجدد در همان دانشگاه وارد تحصیل شوم و چند واحد باقی مانده را پاس کنم!؟

  178. سلام خسته نباشید دانشجویی اخراجی ۱۴۰۰و می خواهد برای ۱۴۰۲ کنکور دهد دوباره. اگر دانشجو اخراجی مدرک کاردانی رو بدلیل نرسیدن واحد های گذرانده شده به حد نصاب تعیین شده ، نتوانسته باشه بگیره اگر مشکل نظام وظیفه هم نداشته باشه می‌تونه شرکت کنه؟

    1. سلام خدمت شما، طبق قانون دانشجویان اخراجی تا زمانی که کارت پایان خدمت ندارند امکان گرفتن معافیت تحصیلی نیز ندارند.

  179. با عرض سلام و ادب خدمت شما .،من سه ترم در مقطع ارشد در دانشگاه خواجه نصیر درس خوندم (شبانه)و بعد از دو ترم مشروطی اخراج شدم..۱۸ واحد پاس کردم..میخواستم بدونم میتونم ریز نمرات رسمی با مهر دانشگاه و قابلیت ترجمه بگیرم ؟و اینکه گواهی ای به من تعلق میگیره؟
    با تشکر از شما

    1. سلام وقت بخیر میتوانید ریز نمرات بگیرید ولی گواهی خاصی به شما تعلق نمیگیرد

      1. با عرض سلام مجدد خدمت شما..ممنون از پاسخ شما..فرمودین ریز نمرات به بنده تعلق میگیره..سوالم آلان این هست که با مهر رسمی دانشگاه هست؟و قابلیت ترجمه داره؟با سپاس فراوان

  180. سلام .من دانشجوی ارشد روزانه هستم دو ترم متوالی مشروط شدم و طبق آیین نامه دانشجوی اخراجی تلقی میشم .علاقه ای ب رشته ام هم ندارم .آیا میتوانم در کنکور ارشد 1401 شرکت کنم و اگر قبول بشم آیا میتونم رشته های روزانه رو انتخاب نمایم

      1. سلام چرا یجا گفتین دانشجوی اخراجی ارشد میتونه دوباره کنکور بده و روزانه شرکت کنه.یجا گفتین نه نمیشه

  181. سلام من کارشناسی روزانه خوندم بخاطر مشروطی اخراج شدم ولی حد نصاب کاردانی (۶۸)واحد رو گذروندم و توی کنکور امسال رشته تجربی شرکت کردم مشکلی بعدا پیش نمیاد ؟تا۳۱/۶/۱۴۰۱ هم معافیت تحصیلی دارم نداشتن مشکل نظام وظیفه که گفتین چی هست ؟

    1. سلام وقت بخیر خیر مشکلی پیش نخواهد امد و بعد قبولی و ثبت نام در دانشگاه باید معافیت تحصیلی را مجدد بگیرید .

  182. سلام خسته نباشید.
    من ورودی 95 رشته مهندسی برق دانشگاه تبریز گرایش مخابرات بودم نیمسال دوم 99 در تمدید سنوات انتخاب رشته کردم(البته معاف از سربازی هستم)و بعد از اون نرفتم و کلا 37 واحد پاس کردم. الان میخوام همون رشته رو(بدون کنکور) تو دانشگاه آزاد بخونم. ایا میتونم ادامه تحصیل بدم

  183. دانشجویان مقطع کاردانی فنی حرفه‌ای نیز اخراج شن همین شرایطو دارن؟؟
    یا نه فرق داره شرایطشون و در چه صورت اخراج میشن

    1. باسلام دوست عزیز چه شرایطی؟ به صورت کلی اخراج زمانی اتفاق میوفته که شما ۳ بار مشروط شوید

      1. با سلام خدمت شما مطمئن هستید سه ترم مشروط اخراج هست من شنیده ام دو ترم مشروط اخراج است

        سوال بعد اینکه

        اگر اخراج شویم میتوانیم در کنکور سراسری شرکت کنیم یا نه

        1. باسلام بستگی به مقطع شما دارد اگر کارشناسی پیوسته باشید اصولا 3ترم مشروطی اخراج میشوید

      2. خب این دسته دانشجویان که اخراج میشن اجازه ادامه تحصیل دارن !؟

  184. سلام، من برای اینکه بتونم سال بعد کنکور بدم دانشگاه آزاد ثبت نام کردم و الان دانشجوی کاردانی دانشگاه آزاد هستم ، خواستم بپرسم اگه تابستان 1401 اخراج بشم ، با توجه به مهلتی که نظام وظیفه برای تعیین تکلیف میده مجاز به انتخاب رشته و پذیرش در دانشگاه جدید هستم یا نه؟

    1. باسلام خدمت شما فقط درصورت انصراف شما امکان تحصیل و کنکور را خواهید داشت درصورت اخراج خیر

  185. سلام من 5 سال و نیم پیش تو دانشگاه دولتی روزانه مهندسی عمران قبول شدم اما به علت ۵ ترم مشروطی در نهایت پایان ترم ۹ از دانشگاه اخراج شدم و مدرک معادل کاردانی با ۶۸ واحد گذرانده با معدل ۱۲.۲۲ اخذ کردم من معدل کتبی پیش دانشگاهیم ۱۰.۱۲ است آیا امیدی هست بتوانم بر اساس سوابق تحصیلی در پذیرش بدون کنکور کاردانی به کارشناسی قبول شوم یا خیر؟

    1. سلام وقت بخیر معدل شما پایین هست و شانس بسیار پایینی برای پذیرش دارید

      1. با عرض سلام و ادب خدمت شما .(،من سه ترم در مقطع ارشد در دانشگاه خواجه نصیر درس خوندم (شبانه)و بعد از دو ترم مشروطی اخراج شدم..۱۸ واحد پاس کردم..میخواستم بدونم میتونم ریز نمرات رسمی با مهر دانشگاه و قابلیت ترجمه بگیرم ؟و اینکه گواهی ای به من تعلق میگیره؟)ببخشید شما این قسمت رو بهم جواب دادین که ریز نمره بهتون میدن..سوال اصلی من اینه که این ریز نمرات آیا رسمی هستند؟یعنی مهر دانشگاه داره و قابلیت ترجمه داره؟با تشکر

        1. سلام من هفت ساله از دانشگاه اخراج شدم و مدرک تحصیلی ورود دریافت نکردم به دلیل حد نصاب نبودن نمرات دروس اختصاصی آیا میتوانم در کنکور سراسری شرکت کنم

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید