ثبت نام آزمون تیزهوشان 1401-1402

ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400-1401

ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان، چند سالی است که به صورت اینترنتی انجام شده و داوطلبان می‌توانند برای تحصیل در دو مقطع هفتم و دهم ابتدایی، شانس خود را برای ورود به این مدارس امتحان کنند.

لازم به ذکر است که زمان برگزاری و اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 1401 – 1402، برای پایه های هفتم و دهم تحصیلی با یکدیگر متفاوت است.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با زمان و شرایط ثبت نام دانش آموزان، در آزمون تیزهوشان 1401-1402 آشنا کنیم؛ لطفا در ادامه مطلب، همراه مرکز مشاوره آویژه باشید.

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1401-1402

آزمون تیزهوشان، برای هر دو دوره ششم به هفتم و نهم به دهم، هر ساله در اواخر خرداد ماه برگزار می شود و تنها راه ورود به این مدارس، کسب حدنصاب نمره در آزمون مذکور می باشد.

اطلاع رسانی های مربوط به زمان ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان و سایر جزئیات پیرامون آن، از طریق سایت آزمون مدارس تیزهوشان انجام می گیرد.

دانش آموزان علاقه مند به ثبت نام در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم یا نهم به دهم، باید در تاریخ 16 فروردین ماه لغایت 29 فروردین ماه 1401 جهت ثبت نام به سایت مذکور مراجعه نمایند.

دریافت رمز همگام ثبت نام تیزهوشان 1401-1402

دانش آموزان برای ورود به سامانه همگام، جهت ثبت نام تیزهوشان ۱۴۰۱-۱۴۰۲، باید رمز عبور خود را وارد کنند. داوطلبانی که مایل به دریافت رمز ورود همگام خود هستند، بایستی به مدرسه محل تحصیل خود و یا به بخش فناوری اطلاعات سازمان آموزش و پرورش منطقه خود به صورت حضوری مراجعه کنند.

داوطلبان به صورت اینترنتی نیز می توانند رمز همگام خود را بازیابی کنند و دیگر نیازی به مراجعه حضوری به مدرسه یا آموزش و پرورش نمی باشد.

شرایط ثبت نام در آزمون مدارس تیزهوشان 1400-1401

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1401-1402

داوطلبان برای ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم، می بایست در بازه زمانی مشخص به سایت مرکز سنجش و پذیرش استعداد های درخشان دوم متوسطه، به نشانی azmoon.medu.ir، مراجعه نموده و اقدام به تکمیل فرم مربوطه نمایند.

طبق آخرین اخبار، دانش آموزان علاقه مند به ثبت نام در آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1401-1402، می بایست در تاریخ 16 فروردین ماه لغایت 29 فروردین ماه 1401 به منظور وارد کردن اطلاعات ثبت نامی خود به صورت اینترنتی اقدام کنند.

شرایط ثبت نام در آزمون مدارس تیزهوشان 1401-1402

ثبت نام در این آزمون شرایط خاصی را می طلبد، که داوطلبان باید قبل از ثبت نام به خوبی با این شرایط آشنا باشند.

پونزاین شرایط بشرح زیر است:

تابعیت ایرانی

متقاضیان شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان، باید حتما تابعیت ایرانی داشته باشند؛ البته متقاضیانی که تابعیت ایرانی ندارند، باید شرایط خاصی داشته باشند تا بتوانند در این آزمون شرکت کنند.

کسب مقیاس خیلی خوب برای داوطلبان پایه هفتم

داوطلبانی که متقاضی شرکت در آزمون ششم به هفتم هستند، باید مقیاس خیلی خوب در تمام دروس سال پنجم و ششم ابتدایی کسب کرده باشند. البته با توجه به تغییرات انجام شده و اینکه متقاضیان می بایست در آزمون هوش ثبت نام و شرکت کنند و با کسب نمره خوب فقط در یک درس، می توانند در این آزمون شرکت کنند.

اشتغال به تحصیل داوطلبان پایه نهم به دهم

طبق روال هر ساله متقاضیان آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم، باید در پایه نهم مشغول به تحصیل باشند و معدل پایه هشتم آنها حداقل 19 باشد. البته داوطلبانی که در مدارس تیزهوشان تحصیل می کنند، نیازی به شرکت در آزمون نهم به دهم ندارند و تنها کافی است که حداقل معدل 16 را در خرداد 1401 کسب کنند.

زمان برگزاری آزمون مدارس تیزهوشان 1401-1402

آزمون تیزهوشان هر ساله به صورت هماهنگی کشوری برگزار شده و نتایج آن​ حدودا 5 الی 6 هفته بعد از برگزاری آزمون اعلام می شود.

طبق آخرین خبرها، تاریخ برگزاری آزمون تیزهوشان برای مقطع ششم به هفتم​​​ روز پنجشنبه 26 خرداد و برای مقطع نهم به دهم روز جمعه 27 خرداد ماه در نظر گرفته شده است.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

شرایط تحصیل در مدارس تیزهوشان

نکات مهم تحصیل در مدارس تیزهوشان 1401-1402

پذیرش دانش آموزان پایه هفتم و دهم، تنها با برگزاری آزمون تیزهوشان و کسب حد نصاب انجام خواهد شد.

سوالات داوطلبان نیز به دو دسته استعداد تحلیلی (شامل سوالات استعداد تحصیلی) و سوالات درسی (شامل سوالات دروس علوم تجربیزبان و ادبیات فارسیریاضیاتقرآن و معارف اسلامی (آموزش قرآن و پیام های آسمان) – مطالعات اجتماعی (تاریخ، جغرافیا، اجتماعی) تقسیم می شود.

داوطلبان بعد از شرکت در آزمون، می توانند با توجه به درصد پاسخ به سوالات، رتبه حدودی خود را با استفاده از نرم افزار تخمین رتبه تیزهوشان، ارزیابی کنند.

در این مدارس نیز مانند مدارس دیگر، ساعات درسی 30 ساعت در هفته است. البته اگر کلاس فوق برنامه تشکیل شود، این ساعت افزایش خواهد یافت. از دیگر ویژگی های این مدارس، برگزاری دو آزمون در طی سال تحصیلی برای سنجش میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان است.

البته این مدارس در کنار مزایای خوبی که دارند، همواره انتظارات والدین، مدرسه و… را بالا می برند و این مساله باعث می شود تا دانش آموز تحت فشار روانی زیادی قرار بگیرد و افت تحصیلی داشته باشد.

تفاوت این مدارس با سایر مدارس در حجم تکالیف درسی، شیوه های آموزشی، تدریس و برنامه آموزشی است و دانش آموزان متقاضی باید این تفاوت ها را پذیرفته و در صورت تمایل برای تحصیل در این مدارس، با بکارگیری روش های صحیح مطالعه برای تیزهوشان، قبولی خود را در آزمون این مدارس رقم بزنند.

البته به والدینی که فرزندان حساس و مضطرب دارند، توصیه می شود که مسیر دیگری به غیر از مدرسه تیزهوشان را برای فرزندشان در نظر بگیرند. برای اینکه با خصوصیات یک دانش آموز تیزهوش آشنا شوید، ما به شما پیشنهاد می کنیم مقاله با خصوصیات دانش آموزان تیزهوش آشنا شوید! را مطالعه فرمایید.

نکات مهم تحصیل در مدارس تیزهوشان 1401-1402

سخن آخر

ثبت نام آزمون تیزهوشان برای دانش آموزان پایه ششم و نهم تحصیلی، در سال 1401 همانند سال های گذشته به شکل اینترنتی انجام می گیرد، که اطلاعات مربوط به تاریخ های ثبت نام، در مقاله فوق به اطلاع دوستان گرامی رسانده شد.

دانش آموزان برای ورود به صفحه ثبت نام در سایت مربوطه، نیاز به رمز ورود همگام خواهند داشت. برای دریافت رمز ورود همگام ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان، می بایست به مدرسه و یا سازمان آموزش و پرورش منطقه (بخش فناوری اطلاعات) مراجعه نمایند.

در این مقاله در خصوص ثبت نام آزمون تیزهوشان سال 1401 – 1402، اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم، چنانچه سوالی دارید، در بخش نظرات مطرح نمایید یا برای دریافت مشاوره مدارس تیزهوشان – مشاوره تحصیلی، با کارشناسان ما در مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید. از همراهی شما سپاسگزاریم.

سوالات متداول

سوال علامتزمان ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1401-1402 در چه تاریخی انجام خواهد گرفت؟

16 فروردین ماه لغایت 29 فروردین ماه 1401

سوال علامتزمان برگزاری آزمون مدارس تیزهوشان 1401-1402 به چه صورتی خواهد بود؟

آزمون تیزهوشان هر ساله به صورت هماهنگ کشوری برگزار شده و نتایج آن​ حدودا 5 الی 6 هفته بعد از برگزاری آزمون اعلام می شود. طبق آخرین خبرها، تاریخ برگزاری آزمون تیزهوشان برای مقطع ششم به هفتم​​​ روز پنجشنبه 26 خرداد بوده و برای مقطع نهم به دهم روز جمعه 27 خرداد ماه در نظر گرفته شده است.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

ثبت نام آزمون تیزهوشان 1401-1402

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 22 نظر:
  1. سلام من می خوام توی ازمون تیزهوشان ششم 1401-1402 شرکت کنم باید ترازم چند باشه که قبول بشم

  2. سلام خسته نباشید من امثال یک درس رو خوب گرفتم و پنجم رو همش خیلی خوب گرفتم آیا میتونم در تیزهوشان شرکت کنم

  3. سلام. آیا من میتونم با ۹۷ درست و ۳ نزده از ۱۰۰ سوال قبول بشم؟(متوسطه دوم). لطفا بگین شانس قبولیم چقدره. یعنی بگید(حتما قبول میشم، زیاد، متوسط) ممنون میشم اونجور که گفتم جواب بدین. یعنی لطفا نگین امکان قبولی وجود داره. اونجور که من گفتم لطفا بگین. مرسی از شما مشاوران محترم.

    1. سلام من گزینه زیاد و حتما را برای شما میبینم .انشالله همین برایتان اتفاق بیوفتد.

  4. سلام
    من امسال در آزمون تیزهوشان ششم ۱۴۰۰ ۱۴۰۱ شرکت کردم و تراز آزمونم شده ۷۰۰۰۰ آیا من می تونم در مدرسه فرزانگان ناحیه ۳ تبریز قبول بشم؟ تراز خوبی را دارم؟

  5. سلام
    من امسال در آزمون تیزهوشان ششم ۱۴۰۰ ۱۴۰۱ شرکت کردم و تراز آزمون شده ۷۰۰۰۰ آیا من می تونم در مدرسه فرزانگان ناحیه ۳ تبریز قبول بشم

  6. سلام. منو باش که فکر میکردم سوالات آزمون آسونه میتونم همه سوالات رو به راحتی جواب بدم و تمام سوالات رو جواب درست بدم. حالا من چند سوال دارم.من در آزمون استعدادهای درخشان دهم شرکت کردم و به ۸۴ سوال پاسخ درست دادم. به ۱۳ سوال پاسخ غلط دادم. به ۳ سوال پاسخ ندادم. من شانس قبولی ام چقدره؟ بعد معدل هشتم من ۱۹/۱۵..عکسی هم که زمان ثبت نام گذاشتم مربوط به سال هشتم هستش و کاملا واضح هستش. حالا من اگه قبول بشم میتونم در صورت قبولی در آزمون در مدرسه ثبت نام کنم؟ بعد قبول بشیم زمان ثبت نام اگه پدر یا مادرمون ثبت نام کنن ما هم باید زمان ثبت نام در مدرسه تیزهوشان به همراه اولیامون بریم؟ بعد زمان ثبت نام در مدرسه علاوه بر کسب معدل بالای ۱۹ در پایه هشتم باید در نهایت برای ادامه تحصیل در مدرسه معدل نهم ما هم بالای ۱۹ باشه؟ لطفا به تمام سوالات من جواب بدین. ممنون میشم. خسته نباشین

    1. سلام. جهت راهنمایی بیشتر تماس بگیرید اما در کل امکان قبولی شما وجود دارد.

  7. سلام. سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم سخت بود. منو باش که خوش خیال بودم فکر میکردم میتونم همه رو به درستی و راحتی جواب بدم. الان یه سوال دارم. نتیجه ازمون من اینه: تعداد درست: ۸۴ تعداد غلط: ۱۳ تعداد نزده: ۳.شانس قبولی من چقدره؟ الان اخه نهم به دهم شرکت کردم. آخرین شانس هست. الان من میتونم با این نمره در مدارس تیزهوشان رشته انسانی بخونم؟معدل هشتم من ۱۹/۱۵ هستش. معدل نهم من هم ۲۰ هستش. بعد عکس من مربوط به کلاس هشتمه. من میتونم در صورت قبولی در آزمون در مدرسه تیزهوشان ثبت نام و تا سال اخر ادامه تحصیل بدم؟ لطفا زود جواب بدین

    1. ممنون. اما شما فقط یکی از سوالات من رو جواب دادین. لطفا دیدگاه منو به دقت مرور کنید و تمام سوالاتم رو جواب بدین.

  8. سلام. من الان دانشجو ام. در نهم به دهم تونستم با ۸۹ پاسخ صحیح و ۵ پاسخ غلط و ۶ نزده قبول بشم. چون خودم تو تیزهوشان بودم و تجربه دارم میتونم قطعا بگم که مدرسه خیلی خوبیه و ازمون ش هم شیرین و اسونه. اصلا موقع آزمون استرس نداشته باشین و فکر کنین یه امتحان عادی مثل امتحاناتی که معلم و یا دبیر از شما میگیره هستش. هم دانش اموزان ششم و هم دانش اموزان نهم. بخاطر مشکلات خانوادگی هم به خودتون نگین که نمیشه. من هم در ازمون شرکت کردم دو سال پیش از ازمون مادرم رو از دست داده بودم و خیلی افسرده بودم. اما شروع کردم به درس خوندن و با تمام وجود و قدرتم و دور کردن استرس و نگرانی از خودم قبول شدم. مطمئنم روح مادرم هم شاد شده بود. بعد اگه تو ازمون تیزهوشان بالای ۸۰ درصد درست بزنید مطمئن باشید قبول میشین. بعد اگه بالای ۸۰ زده بودین کسی ازتون پرسید شیری یا روباه. بگین شیر. چون عالیه. برای همتون ارزوی موفقیت میکنم. سخت تلاش کنین. لطفا نظرم رو ثبت کنین. برا هموطنان عزیز مفیده. ضمنا به خودتون نگین آزمون سخته و خراب میکنم و با ارامش و اعتماد به نفس وارد جلسه آزمون بشید

      1. سلام. ممنون. همچنین شما. فقط اون سالی که شرکت کردم ۹۰ سوال طرح شده بود. بعد من از ۹۰ تا سوال ۵ غلط و ۶ نزده داشتم و بقیه درست. فقط میخواستم بگم که الان بیش از ۱۰۰ سوال طرح میشه اما هنوزم بالای ۸۰ درصد شانس قبولی خیلی زیادی دارین. چون اون موقع ۹۰ تا سوال بود گفتم بالای ۸۰ قبول میشین. اما الان که بیش از ۱۰۰ تا طرح میشه بالای ۸۰ شانس قبولی خیلی زیادی دارین. بستگی به تراز رقباتون داره. اما در هرحال شما بالای ۸۰ درصد قطعا قبول میشین

    1. سلام. ارسلان. خدا مادرت رو رحمت کنه. واقعا خوب روحیه میدی. من خودم امسال نهم به دهم قبول شدم و به خودم نگفتم امتحان سخته. ۹۱ درصد زدم. وقتی خواستم برای ثبت نام تو مدرسه تیزهوشان برم بخاطر معدل هشتمم قبولم نکردن. ولی حالا بیخیال. چیز مهمی نیست. هر مدرسه ای باشی فرقی نداره. فقط مهم آینده ست. میگم ارسلان.این سوالی که میپرسم جوابش میل خودته. ولی اگه خوندی جواب بده. میخوای باهم دوست بشیم؟ منم پسرم. اسمم شاهین. ۱۶ سالمه. لطفا خواهشا اگه خوندی جواب بده. مرسی ازت🙏🏻🌹♥😘

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

شنبه

1402/12/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید