شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان 1402 – 1403

شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان

اگر شما نیز جزء آن دسته از علاقه مندان به تحصیل در مدارس تیزهوشان هستید؛ همچنین تمایل دارید که سال تحصیلی جدید خود را در یکی از مدارس تیزهوشان آغاز کنید، پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با تمامی اطلاعات لازم جهت ثبت نام مدارس تیزهوشان آشنا شوید.

مدارس تیزهوشان از جمله مدارس برتر کشور به حساب می آیند؛ این مدارس به دلیل سطح کیفیت بالا در آموزش و بهره‌مندی از مربیان توانمند و مجرب، توانسته است طرفداران زیادی در بین والدین و دانش آموزان پیدا کند.

دانش آموزان برای پذیرش مدارس تیزهوشان باید در آزمون ورودی این مدارس نام نویسی کنند که ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان به صورت اینترنتی است. دانش آموزان می بایست در موعد مقرر با ورود به سایت نام نویسی این مدارس اقدام به ثبت نام در آزمون کنند.

در ادامه شما را با شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان زمان و نحوه انجام آن آشنا خواهیم کرد.

ثبت نام آزمون تیزهوشان

به دلیل اینکه مدارس تیزهوشان زیر نظر سازمان سنجش و پرورش استعداد های درخشان فعالیت دارند، به آنها مدارس سمپاد نیز گفته می شود. این مرکز هر ساله برای جذب دانش آموزان اقدام به برگزاری آزمون می کند.

آزمون تیزهوشان در دو پایه ششم به هفتم و نهم به دهم صورت می گیرد. سازمان سنجش از این آزمون برای شناخت و جذب دانش آموزان برتر و مستعد استفاده می کند.

بخشنامه آزمون تیزهوشان بر اساس قوانین کلی این آزمون که توسط مرکز استعداد های درخشان تدوین شده، در قالب یک دفترچه برای دانش آموزان متقاضی منتشر می شود. داوطلبان شرکت در آزمون تیزهوشان می بایست تمامی اطلاعات مندرج در این دفترچه را قبل از اقدام به ثبت نام مطالعه کنند.

متقاضیان شرکت در آزمون، باید از تمامی شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیز هوشان برخوردار باشند. در ادامه مطلب به بررسی این شرایط پرداخته ایم.

ثبت نام آزمون تیزهوشان

شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان

همانطور که پیش از این گفتیم، دانش آموزان برای پذیرش در مدارس تیزهوشان باید در آزمون ورودی این مدارس شرکت کنند. دانش آموزان متقاضی برای ثبت نام در آزمون تیزهوشان باید از شرایط عمومی و خصوصی برخوردار باشند.

در ادامه شرایط ثبت نام برای هر دو پایه تحصیلی دوره اول و دوره دوم متوسطه ذکر شده است. لذا دانش آموزان عزیز باید قبل از اقدام به نام نویسی در آزمون مدارس تیزهوشان به مطالعه این شرایط بپردازند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

شرایط ثبت نام در آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم

دانش آموزان پایه ششم که علاقه مند به ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان هستند، می توانند در صورت برخورداری از شرایط لازم اقدام به ثبت نام در آزمون ورودی این مدارس کنند. شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان برای دانش آموزان پایه ششم به صورت کلی به دو بخش عمومی و خصوصی تقسیم می شود.

شرایط عمومی

  • دارا بودن تابعیت ایرانی دانش آموز
  • برخورداری از شرایط خاص مجاز به ثبت نام برای اتباع غیر ایرانی
  • دانش آموز باید در منطقه مورد تقاضا اسکان داشته باشد.
  • مدارس تیزهوشان از امکانات خوابگاهی و شبانه روزی برخوردار نمی باشند.

شرایط اختصاصی

  • کسب نمرات خیلی خوب در همه دروس نیمسال دوم پایه پنجم ابتدایی
  • کسب نمره خیلی خوب در همه دروس نیمسال اول ششم ابتدایی
  • کسب حداقل یک نمره خوب در یکی از دروس پنجم وششم ابتدایی
  • هر یک از داوطلبان بر اساس اولویت بندی خود مجاز به انتخاب حداکثر 3 مدرسه می باشند.
  • لازم به ذکر است تنها دارا بودن این شرایط به معنای پذیرش دانش آموز در مدارس تیزهوشان نیست و دانش آموز باید در آزمون ورودی نمره قبولی را کسب کند.

شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم

مدارس تیزهوشان در پایه دهم نیز اقدام به پذیرش دانش آموز می کنند؛ این پذیرش تنها از طریق شرکت در آزمون مدارس تیز هوشان می باشد.

دانش آموزان با استعداد و پر تلاش می توانند با استفاده از ثبت نام در این آزمون و کسب نمره قبولی اقدام به نام نویسی کنند. متقاضیان شرکت در آزمون مدارس تیز هوشان باید از شرایط لازم جهت نام نویسی نیز برخوردار باشند.

در ادامه این شرایط به صورت دو قسمت عمومی و خصوصی برای داوطلبان گرامی ذکر شده است. دانش آموزان ضمن برخورداری از این شرایط، قادر ثبت نام در آزمون خواهند بود.

شرایط عمومی

  • در وهله اول دارا بودن تابعیت ایرانی دانش آموز
  • اتباع غیر ایرانی ضمن برخورداری از شرایط خاص مجاز به ثبت نام می باشند.
  • مدرسه مورد تقاضای دانش آموز باید بر اساس منطقه و محل اسکانش انتخاب شود.
  • مدارس تیزهوشان از امکانات خوابگاهی و شبانه روزی برخوردار نمی باشند.
  • تنها دانش آموزان در حال تحصیل پایه نهم مجاز به شرکت در این آزمون هستند.

شرایط اختصاصی

  • معدل کل سالیانه دانش آموز برای شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان در پایه هشتم باید 19 باشد.
  • منطقه محل سکونت دانش آموز؛ اگر دارای چند دبیرستان تیزهوشان باشد. دانش آموز می تواند بر اساس اولویت های خود حداکثر 3 مدرسه را انتخاب کند.
  • دانش آموزان پایه نهم مدارس تیزهوشان در صورتی که از شرایط لازم این مدارس مانند کسب معدل 16 برخوردار باشند، می توانند بدون شرکت در آزمون وارد پایه دهم شوند.
  • دانش آموزان پایه نهم تنها مجاز به انتخاب یک رشته تحصیلی از میان رشته های ریاضی فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی خواهند بود.
  • پذیرش دانش آموز در هریک از رشته های مورد تقاضا صرفا بر اساس معدل و هدایت تحصیلی آنان می باشد.

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم

شرایط ثبت نام در آزمون مدارس تیز هوشان برای دوقلوها

شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که آیا دانش آموزانی که خواهر یا برادر دوقلو دارند هم می توانند همزمان در مدارس تیزهوشان ثبت نام کنند یا خیر؟

در صورتی که دانش آموزان همزاد، دوقلو یا چند قلو به صورت همزمان اقدام به شرکت در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان کنند، یکی از این دانش آموزان می تواند به واسطه پذیرش دیگری با استفاده از شرایط ورود به مدارس تیزهوشان اقدام به نام نویسی کند.

پونزاین شرایط عبارتند از:

  • دانش آموز دوقلو یا چند قلو غیر همجنس باید حداقل هشتاد درصد از امتیاز آخرین فرد پذیرفته شده برای هر یک اولویت های انتخابی (رشته تحصیلی) را کسب کرده باشد.
  • دانش آموز دوقلو یا چند قلو هم جنس علاوه بر یکسان بدن اولویت انتخابی مدارس مورد نظر، می توانند با کسب حداقل هشتاد درصد از نمره قبولی آخرین فرد پذیرفته شده در رشته مورد تقاضای خود اقدام به نام نویسی کنند.
  • پذیرش دانش آموزان دو قلو یا چند قلو در مدارس تیز هوشان به معنی یکسان بودن مدارس و یکسان بودن رشته تحصیلی نیست و دانش آموزان می توانند در مدارس جداگانه ثبت نام کرده و به ادامه تحصیل بپردازند.

زمان ثبت نام آزمون تیز هوشان

اعلام زمان ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم از جمله مسائل مهم برای دانش آموزان می باشد، تا با ورود به سایت تیزهوشان و مطالعه دفترچه ثبت نام، اقدام به نام نویسی کنند.

نیمی از سوالات آزمون تیزهوشان شامل مباحث هوشی می باشد؛ نیم دیگری از سوالات نیز از دروس علوم، ریاضی، قرآن، ادبیات و علوم اجتماعی می باشد. هریک از این دروس در قبولی افراد دارای ضرایب مختلفی می باشند.

ضرایب بالای دروسی مانند ریاضی و علوم در قبولی دانش آموزان تاثیر بیشتری دارد. زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان پایه ششم به هفتم و نهم به دهم 20 فروردین ماه 1402 می باشد. آزمون های ششم به هفتم و نهم به دهم به صورت همزمان انجام می شود. همچنین مهلت ثبت نام مدارس تیزهوشان به مدت 10 روز می باشد.

دانش آموزان تا تاریخ 30 فروردین ماه سال 1402 برای ثبت نام در آزمون فرصت دارند. این مهلت 10 روزه تمدید نخواهد شد و برای دانش آموزانی است که در روز های ابتدایی اقدام به نام نویسی نکرده اند. پس دانش آموزان باید گوش به زنگ باشند و به محض اعلام زمان ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان، اقدام به نام نویسی کنند.

زمان ثبت نام آزمون تیز هوشان

نحوه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان

نحوه ثبت نام در آزمون تیز هوشان به صورت اینترنتی می باشد. سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان برای هریک از مقاطع تحصیلی متفاوت بوده و دانش آموزان باید به سایت ثبت نام مختص خود مراجعه کنند.

دانش آموزان متقاضی ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم باید به سایت hoosh.medu.ir و دانش آموزان پایه نهم به دهم به سایت azmoon.medu.ir مراجعه کنند.

در ادامه مراحل ثبت نام را به صورت کلی بیان کرده ایم.

ابتدا برای ثبت نام باید وارد سایت مربوط به پایه تحصیلی خود که در بالا ذکر شده شوید.

در مرحله بعد یکی از دو گزینه موجود یعنی “سمپاد پایه هفتم” و “سمپاد پایه دهم ” را انتخاب کنید. سپس اطلاعات خواسته شده مانند کد ملی و رمز عبور همگام را وارد کنید و روی گذینه “ورود” کلیک کنید.

در صفحه جدید نقش خود به عنوان دانش آموز و محل تحصیل کنونی را وارد کنید.

در قسمت بعد روی یکی از گزینه های “استعداد درخشان پایه هفتم” یا “استعداد درخشان پایه دهم” بسته به پایه تحصیلی مورد تقاضای خود برای ثبت نام کلیک کنید.

در مرحله بعد تعهد نامه را به صورت کامل مطالعه کرده و در صورت تایید ادامه دهید.

تمام اطلاعات شخصی خود را بر اساس موارد گفته شده وارد کنید. بعد از وارد کردن تمامی اطلاعات روی گزینه “ذخیره و بعدی” کلیک کنید.

در پایان هزینه لازم جهت آزمون تیزهوشان را پرداخت کرده و رسید ثبت نام را پرینت بگیرید.

نتیجه گیری

دانش آموزان زیادی به دنبال ثبت نام در مدارس تیزهوشان می باشند. این مدارس به دلیل ارائه امکانات و سطح بالای کیفیت در آموزش، جزء مدارس شاخص به حساب می آیند.

دانش آموزان برای ثبت نام در این مدارس ابتدا باید در آزمون ورودی شرکت کرده و در صورت کسب نمره قبولی، مجاز به نام نویسی هستند. داوطلبان واجد شرایط شرکت در آزمون تیزهوشان، باید در زمان مقرر به سایت ثبت نام مدارس تیزهوشان مراجعه کنند.

این دانش آموزان بعد از پذیرش در مدارس تیزهوشان، می توانند با استفاده از امکانات موجود و بهره مندی از اساتید مجرب به شکوفایی استعدادشان بپردازند.

اگر شما نیز از جمله علاقه مندان به تحصیل در مدارس تیزهوشان هستید، بهتر است فرصت را از دست ندهید و تلاش کنید تا خود را برای ثبت نام در این آزمون و کسب نمره قبولی آماده کنید. پیشنهاد می کنیم با شماره۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید و از خدمات مشاوره مدارس تیزهوشان و یا مشاوره تخصصی تحصیلیآویژه استفاده کنید.

مشاوران ما در آویژه با بیش از چندین سال سابقه مشاوره، آماده یاری رسانی به شما هستند.

سوالات متداول

سوال علامتآیا می دانید چه کسانی می توانند به مدرسه تیزهوشان بروند؟

دانش آموزان برای ورود به مدارس تیزهوشان و شرکت در آزمون باید دارای شرایط لازم باشند. در متن مقاله به این شرایط شاره شده است.

سوال علامتآیا زمان ثبت نام در آزمون تیزهوشان تمدید خواهد شد؟

بله، زمان دقیق ثبت نام آزمون 20فروردین ماه می باشد. این زمان برای جاماندگان آزمون هر ساله تا تاریخ 30فروردین ماه تمدید می شود.

سوال علامتسایت ثبت نام آزمون تیز هوشان چیست؟

دانش آموزان متقاضی ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم باید به سایت hoosh.medu.ir مراجعه کنند. و دانش آموزان پایه نهم به دهم نیز برای ثبت نام به سایت azmoon.medu.ir مراجعه کنند.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان 1402 – 1403

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 3 نظر:
  1. با عرض سلام و خسته نباشید
    شرایط لازم برای ثبت نام اتباع غیر ایرانی چیست؟

  2. سلام.دخترم در سال پنجم همه دروس خیلی خوب بود ،فقط در درس ریاضی نوبت اول نیاز به تلاش گرفته و در نوبت دوم خوب….آیا می‌تونه برای تیزهوشان پایه هفتم ثبت نام کنه؟

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید