طریقه ثبت پروپوزال در سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد

طریقه ثبت پروپوزال در سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد

پروپوزال نویسی و مراحل بعد از آن به طور کلی برای دانشجویان، کاری طاقت فرسا است.

مراحل ثبت درخواست پروپوزال و انتخاب استاد راهنما به تنهایی توسط دانشجو امکان پذیر خواهد بود؛ اما از زمان آغاز به نوشتن پروپوزال تا زمان دفاع یا ارائه آن بیش از چهار ماه می گذرد. در این مدت بسیاری از دانشجویان انگیزه و هدف خود را از دست می دهند و عده دیگر با وجود اتمام کار خود؛ رضایت کافی از آن ندارند.

به طور متوسط اهداف انسان پس از گذشت بیست و یک روز، نیازمند روتین و یادآوری هستند. بنابراین برای ماندگاری و به ثمر رساندن مسیر پژوهشی خود تا حد عالی و متناسب با تلاشتان، بهتر است از افراد مجرب و متخصص کمک بگیرید.

کانون مشاوره آویژه، به مسیر رشد شما کمک خواهد کرد. در صورت تمایل، مشاورین ما از 8:30 صبح الی 12 شب پاسخگوی سوالات شما هستند. دعوت می کنیم در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

دانشجویان برای نوشتن پورپوزال مناسب، چه اهدافی را باید دنبال کنند؟

دانشجویان باید جهت نوشتن یک پروپوزال مناسب، نقشه و اهداف اصلی خود را از نوشتن مقاله ترسیم کنند.

نوشتن پروپوزال همانند ساختن یک برج چند طبقه است. دانشجو می بایست قبل از ساختن این برج، تمامی موارد اعم از نوع مصالحی که برای ساختن این مجتمع از آن استفاده می کند، یا نقشه اصلی برای ارائه این طرح را در ذهن خود تجسم کند.

اگر دانشجو تحقیق و اطلاعات کافی نداشته باشد، پروپوزالی بی کیفیت ارائه خواهد داد.

دانشجویان برای نوشتن پورپوزال مناسب، چه اهدافی را باید دنبال کنند؟

با پروپوزال و ساختار آن بیشتر آشنا شوید!

تمرکز اصلی پروپوزال نویسی، بر روی آگاهی بخشی در بهره‌گیری از اطلاعات موجود در محیط و ارائه راهی عالی برای شرح ایده ها در ذهن دانشجویان است.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مهم ترین بخش، انتخاب موضوع پروپوزال است.

در هنگام انتخاب موضوع، بهتر است از استاد راهنمای خود برای کامل کردن آن کمک بگیرید و موضوعی جدید برای پروپوزال خود انتخاب کنید.

معمولا این مقالات در آرشیو دانشگاه ها ذخیره و نگهداری می‌شوند، تا دانشجویان دیگر برای کسب دانش از آن استفاده کنند. موضوع پروپوزال باید مرتبط با حوزه کاری یا در ارتباط با رشته تحصیلی شما باشد.

جذاب ترین ویژگی پروپوزال، نوشتن عنوان است!

برای جذب مخاطب از عنوان های جذاب و کوتاه استفاده کنید. افرادی که پروپوزال شما را مطالعه می کنند، باید نسبت به ماهیت و عنوان کلی آن دسترسی و آشنایی داشته باشند.

در واقع عنوان، جذاب ترین و بهترین معرف جهت ارائه اطلاعات به مخاطبان است.

بیان مسئله در پروپوزال

بیان مسئله اصلی مخاطب را با نحوه کار شما درباره اطلاعات به دست آمده از تحقیق آشنا می کند. این موضوع باعث جذاب تر شدن پروپوزال و علاقه بیشتر مخاطب به خواندن ادامه مطلب می شود.

مقاله باید به اطلاعات و دانش افرادی که آن را مطالعه می کنند اضافه کند و باعث جذب بیشتر آنها نسبت به مطالعه و تحقیق در زمینه مرتبط با پروپوزال شود.

نحوه ثبت اطلاعات و طرح فرضیات در پروپوزال

در هنگام ثبت اطلاعات، باید پروپوزال خود را به گونه‌ای بنویسید که باعث درگیر شدن ذهن مخاطب و جذب بیشتر آن برای خواندن ادامه مطالب مقاله شما شود.

برای این کار می توانید سوالاتی در مورد اطلاعات که در پروپوزال وارد کرده اید، از مخاطب بپرسید و باعث درگیر شدن ذهن او شوید.

با پروپوزال و ساختار آن بیشتر آشنا شوید!

مراحل ثبت پروپوزال در سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد

مراحل ثبت پروپوزال سامانه پژوهش‌یار، تقریبا حساس هستند.

به یاد داشته باشید؛ امکان ویرایش در این سامانه وجود ندارد. بنابراین با دقت زیاد و پس از مطالعه کامل مطالب ارائه شده به ثبت درخواست خود بپردازید.

برای راحتی بیشتر، می توانید این مراحل را به طور کامل به مشاورین آویژه واگذار نمایید. در این صورت نگرانی های شما مبنی بر امکان ایجاد مشکل و سوال کاملا بر طرف خواهد شد.

مرحله اول

ابتدا برای انجام ثبت نام، باید وارد سامانه ris.iau.ac.ir شوید.

سپس گزینه ورود به سامانه پژوهش‌یار را انتخاب نمایید و یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید.

صفحه ای مطابق تصویر زیر برای شما نمایش داده می شود. در اینجا باید تمام کادرهای موجود را پر کنید.

توجه داشته باشید، در کادر محل کار یا تحصیل، باید نام واحد محل تحصیل یا کار خود را ذکر کنید. همچنین بر اساس نام واحد انتخاب شده؛ قادر به انتخاب دانشکده مورد نظر و رشته دلخواه خود خواهید بود.

در زمان انتخاب واحد دقت فرمایید، در صورت ایجاد هرگونه مشکل و اشتباه، امکان اصلاح و ویرایش وجود نخواهد داشت.

پس از انتخاب گزینه ایجاد حساب، پسورد شما توسط سامانه به ایمیل ارائه شده، ارسال خواهد شد. بنابراین توجه کنید، ایمیل مورد نظرتان قابل دسترس و فعال باشد.

مرحله اول ثبت پروپوزال

مرحله دوم

در این مرحله، پس از اتمام ثبت نام و ورود مجدد به سامانه، با کادر زیر مواجه خواهید شد. همان طور که مشاهده می کنید، با پر کردن موارد خواسته شده، می توانید وارد سامانه شوید. رمز ورود شما در مرحله اول به ایمیل شما ارسال گردید.

مرحله اول ثبت پروپوزال

مرحله سوم

حال نوبت به ارسال درخواست به استاد راهنمای شما رسیده است. در این مرحله، پس از ورود به صفحه کاربری خود، با انتخاب گزینه فعالیت های شما می توانید به قسمت در خواست استاد راهنما/ مشاور دسترسی پیدا نمایید.

در این بخش نیز با انتخاب ارسال درخواست جدید، صفحه زیر باز خواهد شد که در صورت اطمینان یافتن از درخواست خود، تیک درخواست استاد راهنما / مشاور را ثبت نموده و در نهایت گزینه ادامه را انتخاب نمایید.

پونزنکات مورد توجه برای ارسال درخواست به استاد راهنما:

در قسمت مرکز دریافت کننده، در کادر جستجو، نام واحد دانشگاه را جستجو نمایید.

سپس نام واحد دانشکده و رشته تحصیلی خود را انتخاب کنید.

در کادر موضوع مورد نظر، موضوع پژوهشتان را وارد نموده و در نهایت گزینه ثبت را فشار دهید.

مرحله سوم ثبت نام پروپوزال

مرحله چهارم

لازم به ذکر است، پیش از آغاز این مراحل و انتخاب استاد راهنمای خود، در ابتدا باید با شخص استاد راهنمای مورد نظرتان و مدیر گروه، انتخاب خود را مطرح نمایید. بخاطر داشته باشید که از ظرفیت خالی استاد راهنما، اطلاع کسب کنید.

در نهایت می توانید پس از اتمام مرحله سوم، با زدن کلید ثبت، به قسمت جستجو در لیست زیر بروید.

نام استاد راهنمای خود را انتخاب کنید.

پس از رویت نام استاد، بر روی شکل زیر گزینه انتخاب کلیک کنید.

در اینجا کادری مشاهده خواهید نمود. با انتخاب گزینه استاد راهنمای اول، در قسمت یک، دسته بندی را انتخاب کنید؛ سپس می توانید تغییرات دلخواهتان را ذخیره فرمایید.

مرحله چهارم ثبت پروپوزال

مرحله پنجم

این مرحله آخرین مرحله ثبت پروپوزال شما است. پس از کسب اطمینان از ظرفیت خالی استاد راهنما، گزینه “موارد فوق را می‌دانم” را انتخاب نمایید. در نهایت با انتخاب گزینه ارسال و خروج، کار شما به پایان می رسد.

در این مرحله مشابه مرحله ایجاد حساب کاربری، توجه داشته باشید پس از انتخاب گزینه ارسال و خروج، هیچگونه امکان ویرایش برای شما وجود نخواهد داشت؛ بنابراین نهایت دقت خود را به کار بگیرید.

مرحله پنجم ثبت نام

مراحل گردش کاری پروپوزال در پژوهشیار

در طی مراحل گفته شده، پروپوزال شما با گردشی یازده مرحله ای روبه رو می شود که در ادامه به آنها می پردازیم.

  • اولین گام، ثبت درخواست پروپوزال و بارگذاری مستندات آموزشی است.
  • دومین مرحله که شامل ارسال درخواست است، برای استاد راهنما ارسال می شود.
  • در مرحله سوم، پروپوزال به مدیر گروه جهت طرح آن در شورای تخصصی گروه آموزشی ارسال می شود. در این مرحله پروپوزال مورد ارزیابی قرار می گیرد؛ صورت جلسه شده و در صورت تایید وارد مرحله چهارم خواهد شد.
  • پروپوزال بار دیگر در شورای پژوهشی مورد بررسی قرار خواهد گرفت، صورت جلسه شده و در صورت تایید به مرحله پنجم فرستاده می شود. به تاریخ صورت جلسات توجه کنید؛ اهمیت این تاریخ جهت دفاع دانشجویان از پایان نامه‌هایشان است. دانشجویان به ویژه ارشد و دکتری، تنها با گذشت شش ماه از تایید تاریخ صورت جلساتشان اجازه دفاع از پروپوزال خود را دارند.
  • مرحله پنجم به اخذ کد پایان نامه اختصاص می یابد.
  • پس از گذشت شش ماه در شورای پژوهش دانشکده یا گروه تخصصی، در صورت تمایل دانشجو برای دفاع، دانشجو می تواند آمادگی خود را برای دفاع اعلام کند.
  • در مرحله هفتم، استاد راهنما به بررسی مستندات بارگذاری شده توسط دانشجو اقدام می کند. در صورت موافقت با در خواست وی، مستندات را جهت اعزام به مرحله هشتم تایید می کنند.
  • مدیر گروه در این مرحله اقدام به تایید تاریخ دفاع دانشجو و تایید داوران دفاع اقدام می نماید.
  • مرحله نهم به تنظیم صورت جلسه های دفاع و ابلاغیه ها جهت مهیا شدن شرایط برای دفاع دانشجو، اختصاص یافته است.
  • در نهایت دانشجو از پروپوزال خود دفاع می کند و نوبت به نمره دهی توسط داوران می رسد.
  • آخرین مرحله مصادف با ثبت شدن تمامی مراحل است. پس از به پایان رسیدن این مراحل، گردش کار پروپوزال دانشجو در سامانه پژوهشیار به پایان خواهد رسید.

مراحل گردش کاری پروپوزال در پژوهشیار

ویرایش پروپوزال در سامانه پژوهش یار

همان طور که در طی مراحل ثبت در خواست پروپوزال و گام های بعدی آن ذکر کردیم، امکان هیچگونه ویرایشی و تغییری در سامانه پژوهشیار وجود ندارد. بنابراین در طی انتخاب گزینه های مورد نظر و ذخیره آنها دقت فرمایید. در نهایت باید بدانید که مشکلات و مسائل زیادی در مسیر شما قرار خواهند گرفت.

برای راحتی بیشتر و دسترسی بهتر به اطلاعات، مشاورین مجرب آویژه همه روزه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند. با کمک دانش آنها، مشکلات خود در فرایند ثبت پروپوزال به حداقل برسانید. برای استفاده از خدمات مشاوره این مرکز، با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵تماس بگیرید.

سوالات متداول

سوال علامتدلیل عدم ارسال ایمیل هنگام ثبت نام در سامانه پژوهشیار چیست؟

بیشتر مواقع این مشکل به دلیل اشتباهات تایپی در زمان وارد کردن ایمیل برای دانشجویان به وجود می‌آید. بنابراین مطمئن شوید که اطلاعات ایمیل خود را به درستی وارد کرده‌اید. در صورتی که این مورد شامل شما نمی‌شود، بررسی کنید تا ایمیل رمز عبور، در فولدر اسپم قرار نگرفته باشد.

سوال علامتچرا پیامک اطلاع رسانی را از سامانه پژوهشیار دریافت نمی کنم؟

این مورد نیز مانند مورد اول، در بیشتر مواقع به دلیل وارد کردن اطلاعات اشتباه ایجاد می‌شود. در سایر مواقع به بسته بودن پیامک تبلیغاتی شما از طریق مخابرات باز می‌گردد.

سوال علامتچگونه می‌توانم رمز عبورم را که فراموش کرده‌ام در سامانه پژوهشیار تغییر دهم؟

فراموش کردن رمز عبور مشکل متداولی است؛ اما به علت اینکه رمز عبور توسط سامانه به ایمیل شما ارسال می‌شود؛ در صورتی که ایمیل خود را اشتباه وارد کرده باشید، تبدیل به مشکل بزرگی خواهد شد. بنابراین در موارد اولیه تنها کافی است؛ به سامانه رفته و بازیابی رمز عبور را انتخاب نمایید. در دومین مورد نیز، ابتدا ایمیل خود را اصلاح کنید و سپس رمزتان را تغییر دهید.

سوال علامتچرا گزینه شماره تلفن همراه، ستاره دار است؟

شماره تلفن همراه، برای اطلاع رسانی های مهم و ارسال پیامک در خصوص رخدادهای طرح و پروپوزال شماست. بنابراین تنها در صورتی که مایل به برخورداری از این اطلاعات هستید؛ شماره خود را وارد نمایید.

سوال علامتچگونه همزمان به عنوان دانشجو و عضو هیات علمی در سامانه ثبت نام کنم؟

ابتدا باید واحد دانشگاهی محل اشتغال خود را به عنوان هیئت علمی ثبت کنید. سپس از یکی از افراد واحد خود مانند مدیر گروه، رئیس دانشکده یا معاون پژوهشی در خواست نمایید تا نقش دانشجو را به شما اختصاص دهند. با این کار می‌توانید فعالیت دانشجویی خود را انجام دهید.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

طریقه ثبت پروپوزال در سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید