رشته های دانشگاه علمی کاربردی شیراز (لیست جدیدترین رشته های 1402)

لیست رشته های دانشگاه علمی کاربردی شیراز

دانشگاه علمی کاربردی از جمله مراکز آموزشی است که در سراسر کشور توسعه یافته و به تاسیس واحدهای زیادی اقدام نموده است.از مزیت های دانشگاه علمی کاربردی پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی می باشد.

یکی از واحدهای دانشگاه علمی کاربردی که رشته های تحصیلی متنوع و بسیاری در آن تدریس می شود، دانشگاه علمی کاربردی شیراز است. بسیاری از افرادی که در استان فارس زندگی می کنند به دنبال قبولی در دانشگاه علمی کاربردی شیراز هستند.

رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی شیراز در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته به دانشجویان ارائه می شود.

برای ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی شیراز و داشتن انتخاب رشته ای منطقی و رضایت بخش، اطلاع از لیست رشته های دانشگاه علمی کاربردی می تواند بسیار مفید باشد.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور منتشر می شود. آن دسته از داوطلبانی که قصد دارند در دوره های کاردانی و یا کارشناسی ناپیوسته دانشگاه شیراز شرکت کنند، می توانند به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور علمی کاربردی را دانلود نمایند.

مشاوران مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه در جهت اطلاع رسانی راحت تر و همچنین دسترسی سریع به داوطلبانی که مایل هستند از لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی شیراز آگاه شوند، اقدام به جمع آوری لیست رشته های ارائه شده در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی شیراز کرده اند.

داوطلبان با مطالعه این مقاله می توانند از رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی شیراز مطلع شده و انتخاب رشته خود را به بهترین نحو انجام دهند. اگر شما نیز به دنبال قبولی در یکی از رشته های دانشگاه علمی کاربردی شیراز هستید، پس مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

دانشگاه علمی کاربردی شیراز چه رشته هایی را ارائه می دهد ؟

رشته های ارائه شده در دانشگاه علمی کاربردی شیراز در چهار گروه آموزشی قرار می گیرد که داوطلبان می توانند از بین رشته های ارائه شده برای این چهار گروه آموزشی، انتخاب رشته خود را انجام داده و در فرم مربوطه، کد رشته محل های مدنظر خود را وارد کنند.

با توجه به تنوع زیاد رشته هایی که در دانشگاه علمی کاربردی شیراز وجود دارد، دایره گسترده ای از رشته ها پیش روی داوطلبان قرار می گیرد.

متقاضیان با توجه به علاقه خود به رشته خاص و همچنین رشته تحصیلی مقطع دیپلم و کاردانی، می توانند نسبت به اولویت بندی رشته ها اقدام کرده و سپس در زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردیانتخاب رشته خود را ثبت نمایند.

رشته های دانشگاه علمی کاربردی به چهار گروه آموزشی تقسیم می شوند که عبارتند از:

رشته های گروه صنعت

اولویت انتخاب رشته های گروه صنعت با داوطلبانی است که در رشته های فنی و ریاضی فارغ التحصیل شده اند.

گروه صنعت شامل رشته هایی مانند، مهندسی الکترونیک، هوا فضا تولیدات تجهیزات،تاسیسات و … می باشد.

رشته های گروه کشاورزی

باتوجه به شرایطی که دانشگاه علمی کاربردی شیراز برای افراد علاقمند به کسب دانش و مهارت در زمینه های عملی و علمی فراهم آورده است، علاقمندان به رشته های دام پروری و کشت و زراعت می توانند بدون محدودیت در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند.

رشته های گروه فرهنگ و هنر

رشته های مربوط به هنر، مخاطبان خاصی را به خود جذب نموده است.

داوطلبانی که رشته هایی مانند نقاشی، گرافیک، طراحی و … برایشان بسیار جالب و مورد توجه است، می توانند در دانشگاه علمی کاربردی شیراز بدون شرکت در کنکور سراسری به تحصیل در یکی از این رشته ها مشغول شوند.

رشته های گروه مدیریت و خدمات اجتماعی

با توجه به اینکه در هر ارگان و اداره دولتی نیاز است تا افراد تحصیل کرده و ماهری مشغول به کار باشند، بنابراین رشته هایی مانند مدیریت، حسابداری، خدمات اجتماعی و … بسیار مورد توجه قرار می گیرد.

علاوه بر دانش آموزان و دانشجویان، برخی از افراد شاغل نیز برای افزایش علم خود به دنبال ادامه تحصیل در دانشگاه و انتخاب رشته ای متناسب با شغل خود هستند.

دانشگاه علمی کاربردی شیراز با ارائه رشته هایی از گروه مدیریت و خدمات اجتماعی این امکان را برای شاغلین نیز فراهم نموده است.

لازم به ذکر است دانشگاه علمی کاربردی شیراز در دو مقطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی اقدام به پذیرش دانشجو می کند.

رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی شیراز به تفکیک دو مقطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی در این مقاله برای داوطلبان جمع آوری شده است. شما می توانید با مطالعه ادامه مقاله اطلاعات مناسبی در رابطه با رشته های ارائه شده در دانشگاه علمی کاربردی شیراز در سال جاری کسب کنید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

رشته های دانشگاه علمی کاربردی شیراز در مقطع کاردانی

دانشگاه علمی کاربردی شیراز در چهار گروه آموزشی نام برده شده رشته هایی را ارائه می دهد که ظرفیت پذیرش هر کدام از رشته ها در دوره های کاردانی متفاوت می باشد.

🟢 در این قسمت از مقاله با توجه به رشته های گروه آموزشی در مقطع کاردانی جداولی طراحی شده است که می توانید با مطالعه آنها از رشته های تحصیلی دانشگاه علمی کاربردی شیراز مطلع شده و روند انتخاب رشته خود را به راحتی سپری نمایید.

رشته های گروه صنعت دانشگاه علمی کاربردی شیراز

 

كنترل كيفيت مواد غذاييبازرسي جوشبرق صنعتيالكترونيك صنعتي
مكانيك – تاسيسات مكانيكي ساختمانابزار دقيقآسانسور و پله برقيصنايع لاستيك
اطلاعات – اينترنت و شبكه هاي گستردهمكانيك خودرومكانيك – مكانيك تاسيسات صنعتيمكانيك – ماشين افزار
ايمني كار و حفاظت فنيشيمي آزمايشگاهي – صنعتي

رشته های گروه کشاورزی دانشگاه علمی کاربردی شیراز

دامپروري – پرورش اسببهداشت ياري دامپزشكيگياه پزشكيباغباني – گياهان دارويي و معطر
دام پروري – پرورش صنعتي گاوصنايع غذايي – گوشت و فرآورده هاي گوشتيصنايع غذايي – شير و فرآورده هاي لبني

رشته های گروه فرهنگ و هنر دانشگاه علمی کاربردی شیراز

طراحي گرافيكزبان انگليسي – آثار مكتوب و متون رسميروابط عموميامور فرهنگي
آشپزيطراحي لباسدوخت و تكنولوژي لباسمعماري – معماري داخلي
موسيقي – نوازندگي ساز ايرانيسينما – فيلم نامه نويسيبازيگريگردشگري
نوازندگي ساز كلاسيك

رشته های گروه خدمات و مدیریت اجتماعی دانشگاه علمی کاربردی شیراز

حقوق قضاييحقوق – حقوق ثبتيمديريت – امور اداريامور حج و زيارت
آرايش و پيرايش زنانهپيرايش مردانهتربيت مربي پيش دبستانيمددكاري اجتماعي – مددكاري خانواده
حسابداري بهاي تمام شدهحسابداري امور ماليتكنيك هاي فروشبازرگاني – انبارداري
آرايش و پيرايش زنانهتربيت بدني – مربيگري پايه سواركاريربيت بدني – مربيگري پايه آمادگي جسمانيمديريت كسب و كار
پيرايش مردانه

رشته های دانشگاه علمی کاربردی شیراز در مقطع کارشناسی ناپیوسته

 آخرین مقطع تحصیلی در دانشگاه علمی کاربردی شیراز که داوطلبان می توانند در آن شرکت کنند مقطع کارشناسی ناپیوسته است.

پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ناپیوسته ملزم به سپری نمودن دوره کاردانی است. داوطلبان می توانند با در نظر گرفتن معدل اکتسابی کاردانی در دوره کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی شیراز ثبت نام نمایند.

متقاضیان می توانند با مراجعه به دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردیاز رشته های مقطع کارشناسی ناپیوسته مطلع شوند.

رشته های کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی شیراز در گروه های آموزشی صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر و مدیریت و خدمات اجتماعی دسته بندی شده است.

در ادامه جداولی که در آنها رشته های مقطع کارشناسی نایپوسته دانشگاه علمی کاربردی شیراز درج شده است را می توانید مشاهده نمایید.

علاقمندان می توانند برای سهولت دسترسی به رشته های دانشگاه علمی کاربردی ادامه مطلب را مطالعه نمایند.

رشته های گروه صنعت دانشگاه علمی کاربردی شیراز

مهندسي فناوري آسانسور و پله برقيمهندسي فناوري كنترل – ابزار دقيقمهندسي فناوري برق صنعتي– مهندسي فناوري الكترونيك صنعتي
مهندسي فناوري اطلاعات – فناوري اطلاعاتمهندسي فناوري مكانيك خودرومهندسي فناوري مكانيك – ماشين افزارمهندسي فناوري مكانيك – تاسيسات حرارتي و برودتي
مهندسي فناوري ايمني، سلامت و محيط زيستمهندسي فناوري صنايع شيمياييمهندسي فناوري صنايع غذايي – تضمين كيفيتمهندسي فناوري عمران – ساختمان سازي

رشته های گروه کشاورزی دانشگاه علمی کاربردی شیراز

 

كارشناسي حرفه اي بهداشت مواد غذايي با منشا داميمهندسي فناوري باغباني – گياهان دارويي و معطر
مهندسي فناوري صنايع غذايي – گوشت و فرآوردههاي گوشتيمهندسي فناوري گياهپزشكي – مديريت تلفيقي آفات

 

رشته های گروه فرهنگ و هنر دانشگاه علمی کاربردی شیراز

كارشناسي حرفه اي مديريت گردشگريكارشناسي حرفها ي مربي هنر كودككارشناسي حرفه اي مديريت تبليغات تجاريكارشناسي حرفه اي مديريت امور فرهنگي – برنامه ريزي فرهنگي
كارشناسي حرفهاي بازيگريكارشناسي حرفهاي طراحي و تكنولوژي دوختكارشناسي حرفه اي طراحي و الگوسازي پوشاك – لباس مجلسي و خانگيكارشناسي حرفه اي معماري – طراحي محيط داخلي
كارشناسي حرفه اي گريم – آرايش و پيرايش موكارشناسي حرفهاي موسيقي – نوازندگي ساز كلاسيككارشناسي حرفه اي موسيقي – آهنگسازي ايرانيكارشناسي حرفه اي سينما – كارگرداني

رشته های گروه مدیریت و خدمات اجتماعی دانشگاه علمی کاربردی شیراز

 

كارشناسي حرفه اي حسابداري بهاي تمامشدهكارشناسي حرفه اي حسابداري بخش عموميكارشناسي حرفه اي حسابداري امور ماليكارشناسي حرفه اي مددكاري اجتماعي – خانواده
كارشناسي حرفهاي حقوق ثبت اسناد و املاككارشناسي حرفهاي مديريت امور اداري و منابع انسانيكارشناسي حرفهاي مديريت كسب و كاركارشناسي حرفهاي حسابداري مالياتي
كارشناسي حرفهاي تربيت بدني – مربيگري آمادگي جسمانيكارشناسي حرفهاي تربيت مربي پيش دبستانيكارشناسي حرفهاي حقوق قضاييكارشناسي حرفهاي حقوق شركتهاي تجاري
كارشناسي حرفهاي مربيگري پرورش اندام

سخنی از مشاوران آویژه

⭐ پذیرش در دانشگاه علمی کاربردی نسبت به برخی از دانشگاه ها بسیار راحت تر می باشد.

رشته های بسیاری در دانشگاه علمی کاربردی تدریس می شود که علاوه بر افزایش سطح علمی فارغ التحصیلان، در زمینه های عملی نیز آموزش های لازم را دریافت می کنند.

متقاضیانی که دانشگاه علمی کاربردی را انتخاب می کنند به طور علمی و اصولی مهارت های لازم را به دست می آورند تا در زمینه شغلی خود با استفاده از دانش فراگرفته شده موفق تر عمل کنند.

⭐ داوطلبان باید در انتخاب رشته تحصیلی خود بسیار دقت کنند، چرا که رشته تحصیلی در آینده شغلی افراد تاثیر به سزایی دارد. پس اگر می خواهید بعد از اعلام نتایج دانشگاه علمی کاربردی، رضایت کافی از انتخاب رشته خود داشته باشید، حتما به مطالعه دفترچه انتخاب رشته بپردازید و بعد از آن اقدام به ثبت نام کنید.

دانشگاه علمی کاربردی شیراز به دلیل تنوع رشته ها و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی این امکان را برای داوطلبان فراهم کرده است تا بتوانند به سهولت در رشته مورد علاقه خود به تحصیل بپردازند.

⭐مطالعه این مقاله به داوطلبان کمک می کند تا از رشته های موجود در دانشگاه علمی کاربردی شیراز مطلع شده و انتخاب رشته شایسته ای را به ثبت برسانند.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

رشته های دانشگاه علمی کاربردی شیراز (لیست جدیدترین رشته های 1402)

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید