معافیت ماده 6 بهزیستی و معافیت کفالت بهزیستی در سال 1400

معافیت بهزیستی چه شرایطی دارد؟

معافیت بهزیستی چه نوع معافیتی است؟

معافیت بهزیستی یکی از انواع مختلف معافیت های کفالت سربازی است که برای مشمولان خدمت وظیفه عمومی در نظر گرفته شده است. سازمان وظیفه همواره سعی دارد شرایطی را فراهم آورد که اعزام مشمولان به خدمت سربازی کم ترین آسیب را به زندگی خانوادگی و شخصی این افراد وارد کند. حال اگر فردی در خانواده ای باشد که یک یا چند نفر از اعضای خانواده به سبب معلولیت تحت پوشش و حمایت سازمان بهزیستی باشند، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا میکند. چرا که نبود یکی از اعضای خانواده میتواند تبعاتی را به همراه داشته باشد. همین امر باعث شده که طرح معافیت بهزیستی ارائه شود. این طرح از چند ماده تشکیل شده است که طی آن افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور با شرایط متفاوت از خدمت معاف میشوند.

متقاضیان اخذ این نوع معافیت با سوالات زیادی مواجه میشوند که در ادامه ی این متن سعی میکنیم به ارائه ی پاسخ مناسب برای آن ها و شرح قوانین و مقررات مربوطه بپردازیم.

شرایط معافیت بهزیستی کدامند؟

شرایط معافیت بهزیستی از مهم ترین موضوعاتی است که متقاضیان دریافت این نوع معافیت در نظر داشته باشند. یعنی اگر شما این شرایط را نداشته باشید مجاز به استفاده از این معافیت نمیباشید. اما برخی از شرایط معافیت بهزیستی به شرح زیر میباشند:

  • افرادی که به دریافت معافیت های بهزیستی اقدام میکنند نباید غیبت کرده باشند. یعنی بلافاصله بعد از رسیدن به سن مشمولیت وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کرده باشند، در غیر این صورت نمیتوانند از بسیاری معافیت های سربازی که معافیت های بهزیستی نیز یکی از آن موارد است استفاده کنند.
  • برخلاف انواع دیگر معافیت ها، داشتن برادر بزرگتر و سالم مانعی برای اخذ این نوع معافیت نمیباشد. اما باید توجه کنید که تنها یکی از فرزندان خانواده دارای فرزند معلول میتوانند از معافیت بهزیستی استفاده کنند.

بنابراین اگر مایل به استفاده از معافیت های بهزیستی هستید، قبل از هر اقدامی باید این دو مورد را در نظر داشته باشید و بعد به سراغ انواع معافیت های بهزیستی بروید.

معافیت بهزیستی ماده 6 برای چه کسانی در نظر گرفته شده است؟

معافیت بهزیستی ماده 6 یکی از قوانین مهمی است که برای حمایت از خانواده های دارای فرد معلول در نظر گرفته شده است. این نوع معافیت به معنای ضرورت حضور فرد مشمول در خانواده و نگهداری از افراد معلول خانواده میباشد. یعنی فرد مشمول به نوعی کفالت اعضای معلول خانوداه را بر عهده میگیرد. استفاده از معافیت بهزیستی ماده 6 تحت شرایط خاصی برای مشمولان امکان پذیر که به شرح زیر میباشند:

  • افرادی که پدر یا مادرشان و یا هر دوی آنها دارای معلولیت مشخص ذهنی و یا جسمی باشند و تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفته اند میتوانند از این معافیت استفاده کنند.
  • اگر دو نفر از فرزندان خانواده ای معلول شناخته شوند و سازمان بهزیستی نیز این امر را تایید کند یکی از فرزندان پسر سالم این خانواده میتوانند از معافیت ماده 6 بهزیستی استفاده کند.

ذکر چند نکته درباره معافیت ماده 6 بهزیستی خالی از لطف نیست:

  • اولین مورد مربوط به افرادی است که برادر سالم و بزرگتر از خود دارند همانطور که مطرح شد داشتن برادر مانع استفاده از این معافیت نیست اما فقط یکی از آنها و با تایید پدر و مادر معاف میشوند.
  • معلولیت باید به تایید سازمان بهزیستی و سازمان وظیفه عمومی برسد تا امکان معافیت فراهم شود.
  • فرد مشمول نباید غیبت داشته باشد.

معافیت بهزیستی ماده 9 چگونه است؟

معافیت بهزیستی ماده 9 یکی دیگر از معافیت هایی است که با تایید سازمان وظیفه عمومی و سازمان بهزیستی کشور برای مشمولان دارای خانواده ی تحت پوشش بهزیستی در نظر گرفته شده است، در واقع این نوع معافیت به خانواده های دارای فرزند معلول مربوط است. طی قانون معافیت بهزیستی ماده 9 اگر خانواده ای فرزند معلول داشته باشد و همچنین تنها یک پسر بالای 18 سال سالم داشته باشد، این پسر از رفتن به خدمت سربازی معاف میشود. نکته ای که باید به آن توجه کرد مربوط به تایید معلولیت میباشد. کمیسیون های پزشکی سازمان پزشکی باید تایید کنند خواهر یا برادر فرد مشمول به یکی از انواع معلولیت های جسمی، ذهنی و… مبتلا است.

معافیت بهزیستی چگونه است؟

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

 

مراحل کمیسون ماده 6 بهزیستی

مراحل کمیسون ماده 6 بهزیستی از مهم ترین مراحلی است که مشمولان متقاضی معافیت بهزیستی باید پشت سر بگذراند. لذا با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه تمام این مراحل را با دقت بررسی میکنیم:

  • اولین مرحله مراجعه به بهزیستی محل زندگی و ارائه مدارک مبنی به معلولیت یک یا دو نفر از اعضای خانواده میباشد.
  • بررسی مدارک توسط سازمان بهزیستی و تعیین درجه معلولیت دومین مرحله میباشد.
  • مراجعه به دفاتر پلیس +10 برای ثبت درخواست معافیت، در این مرحله باید مدارکی را که بهزیستی به شما تحویل داده، و نوع و شدت معلولیت را مشخص کرده به این دفاتر ارائه کنید. تکمیل دفترچه اعزام به خدمت و فرم های مربوط به معافیت بهزیستی نیز در این مرحله اهمیت دارد.
  • تماس از طریق نظام وظیفه برای مراجعه و تکمیل پرونده و دریافت نوبت پزشک نیز گام دیگری است که باید در این مسیر بردارید.
  • مرحله ی بعدی مراجعه به بیمارستان نظامی و ارائه مدارک پزشکی فرد معلول برای بررسی بیشتر توسط کمیسیون پزشکی و اخذ تصمیم نهایی درباره وضعیت معلول میباشد.
  • پزشک معالج نظام وظیفه با انجام معاینات و آزمایشات مختلف نتیجه نهایی را به نظام وظیفه اعلام میکند که سازمان وظیفه نیز این نتیجه را به شما ابلاغ میکنند. اگر مدارک تایید شده باشند مراحل کمیسیون ماده 6 بهزیستی به پایان رسیده و باید اقدامات بعدی را برای صدور کارت معافیت همچون پرداخت هزینه و… انجام دهید.

بیماری های ماده 6 بهزیستی

بیماری های ماده 6 بهزیستی شامل کدام بیماری ها میشوند؟ چه کسانی به عنوان معلول شناخته میشوند؟ این موارد پرسش های متداولی است که متقاضیان دریافت معافیت بهزیستی با آن مواجه میشوند. معلولیت ها به طور کلی در شش مورد خلاصه میشوند که این شش مورد و مثال هایی از آنها به شرح زیر میباشد:

  • معلولیت جسمی حرکتی: شامل قطع اندام ها ی خرکتی، دفورمیتی اندام ها، شکستگی و در رفتن شدید و خیلی شدید ستون فقرات یا هر دو دست؛ ضایعات مغزی، اختلال مخچه، تومورها و…
  • معلولیت های بینایی: نابینایی کامل، تخلیه چشم ها، اختلال در دید و…
  • معلولیت گفتاری: لکنت شدید، اختلال در گفتارو…
  • معلولیت شنوایی: ناشنوایی مطلق و اختلالات شنوایی
  • معلولیت ذهنی: معلولیت ذهنی با هوش زیر 55، معلولیت با هوش بین 55 تا 75 و…
  • معلولیت روانی مزمن

معافیت کفالت مادر تحت پوشش بهزیستی چگونه است؟

معافیت کفالت مادر تحت پوشش بهزیستی از جمله مهم ترین انواع معافیت هایی است که برای خانواده های دارای معلول در نظر گرفته شده است. طبق قوانین و مقررات نظام وظیفه افرادی که دارای مادر معلول باشند میتوانند از رفتن به خدمت معاف شوند و در واقع به عنوان کفیل مادر شناخته میشوند. این نوع معافیت کفالت مانند دیگر موارد اخذ معافیت کفالت مادر نیست و تفاوت های عمده ای دارد. یکی از این تفاوت ها این است که اگر شما برادر دیگری دارید که در سن مشمولیت است باز هم میتوانید از معافیت کفالت مادرتان استفاده کنید. البته تنها یک نفر از شما مجاز به اخذ این معافیت میباشد. همچنین امکان اخذ کفالت مادری که تحت پوشش بهزیستی است و همسر ندارد برای یکی از فرزندان پسر وجود دارد.

نظام وظیفه

قانون مربوط به معافیت کفالت پدر تحت پوشش بهزیستی برای مشمولان

معافیت کفالت پدر تحت پوشش بهزیستی نیز یکی از بندهای مربوط به معافیت بهزیستی ماده 6 است. همانطور که مطرح کردیم فرزندانی که دارای پدر یا مادر معلول هستند میتوانند از این معافیت بهره برند. فردی که پدرش دارای یکی از بیماری های مربوط به معلولیت میباشد، میتواند به عنوان کفیل و مراقب پدر از رفتن به خدمت معاف شود. لازم به ذکر است که نوع و شدت معلولیت باید مشخص شود و در صورت تایید معافیت به مشمول تعلق میگیرد. اگر این پدر معلول دو یا چند فرزند پسر سالم بالای 18 سال داشته باشد تنها یکی از آن ها از خدمت ضرورت معاف خواهند شد.

نکته ی بسیار مهمی درباره اخذ کفالت پدر یا مادر معلول وجود دارد که باید به آن اشاره کنیم:

اگر شما معافیت کفالت پدر یا مادر تحت پوشش بهزیستی را دریافت کرده اید این به معنای بر عهده گرفتن مسئولیت نگهداری از آنها میباشد. لذا درصورت نگهداریشان در محلی خارج از محل زندگیتان نمیتوانید از این معافیت استفاده کنید.

 

معافیت فرزندان مددجویان بهزیستی چگونه امکان پذیر است؟

معافیت فرزندان مددجویان بهزیستی به چه طریقی انجام میشود؟ چه کسانی مشمول این نوع معافیت هستند؟ مدارک و شرایط مورد نیاز برای استفاده از این نوع معافیت کدامند؟ همه ی افرادی که در خانواده های تحت پوشش بهزیستی قرار دارند، امکان استفاده از معافیت هایی که سازمان بهزیستی مقرر کرده است را دارند. یکی از انواع معافیت های بهزیستی مربوط به فرزندان افراد مددجوی بهزیستی است. یعنی افراد بیمار و معلولی که تحت پوشش بهزیستی هستند تحت شرایط خاصی میتوانند برای معافیت از خدمت یکی از فرزندانشان اقدام کنند. نداشتن غیبت از خدمت سربازی یکی از شرایط اصلی است که باید در نظر داشته باشید.

البته درباره ی مادرانی که فاقد همسر هستند و تحت حمایت و پوشش بهزیستی هستند، میتوانند یکی از فرزندان خود را از خدمت معاف کنند. این نوع معافیت در واقع برعهده گرفتن کفالت مادر میباشد.

معافیت سربازی معلولین بهزیستی چگونه است؟

معافیت سربازی معلولین بهزیستی یکی از متداول ترین معافیت هایی است که این سازمان با تایید سازمان وظیفه عمومی کشور برای مددجویان خود مقرر کرده است. افرادی که معلولیتشان به تایید سازمان وظیفه برسد میتوانند از رفتن به خدمت معاف شوند. همانطور که میدانید خدمت سربازی با انجام فعالیت ها و دوره های سختی همراه است که داشتن سلامت جسمی و روانی و… برای پشت سر گذاشتن این دوره ضروری است. لذا با در نظر گرفتن این مورد سازمان وظیفه تصمیم به معافیت افراد معلول تحت نظر بهزیستی گرفته است. مشمولانی که به یکی از انواع معلولیت مبتلا باشند باید کلیه ی مدارک پزشکی خود را که به تایید سازمان بهزیستی رسیده است به سازمان وظیفه ارائه کنند.

البته علاوه بر این مورد برای اعضای خانواده های معلولان همچون برادر فرد معلول انواع دیگری معافیت نیز در نظر گرفته شده است که در قسمت های قبلی مورد بررسی قرار دادیم.

معافیت بهزیستی سربازی چه مراحلی دارد؟

قانون مربوط به معافیت همسر معلول

معافیت همسر معلول چگونه است؟ چه شرایطی برای استفاده از این نوع معافیت وجود دارد؟ یکی دیگر از معافیت هایی که با همکاری سازمان بهزیستی و نظام وظیفه کشور برای مشمولان سربازی در نظر گرفته شده همین استفاده از معلولیت همسر برای معاف شدن از سربازی است. اما دریافت این معافیت شرایطی دارد که برخی از آنها را در زیر عنوان کرده ایم:

  • فرد مشمول نباید قبل از معلولیت همسرش غیبت داشته باشد. این یکی از شرایطی است که برای همه معافیت های بهزیستی مطرح میشود.
  • همسر فرد مشمول باید بعد از ازدواج دچار معلولیت شده باشد. یعنی مشمولی که با فرد معلولی ازدواج کند نمیتواند از این قانون استفاده کند. این موضوع امکان سوء استفاده از این قانون را از بین میبرد.
  • در صورتی که فرد مشمول از همسر خود جدا شود دیگر شرایط معافیت را ندارد و معافیت وی لغو میشود.
  • نوع معلولیت باید به تایید سازمان وظیفه و بهزیستی برسد.

بنابراین اگر فاقد یکی از شرایط فوق باشید نمیتوانید از قانون معافیت همسر معلول استفاده کنید.

 

چگونه میتوان از قانون معافیت برادر تحت پوشش بهزیستی استفاده کرد؟

معافیت برادر تحت پوشش بهزیستی یکی از موضوعاتی است با سوالات متعددی همراه است. سوالاتی همچون چگونگی استفاده از این معافیت ؟ چند نفر میتوانند به واسطه ی معلولیت برادر از خدمت معاف شوند؟ آیا داشتن همسر مانعی است برای استفاده از معافیت برادر معلول و تحت پوشش بهزیستی یا خیر؟ و… حال سعی میکنیم در این بخش برخی از این ابهامات و سوالات را برطرف کنیم. افرادی که در خانواده های دارای معلول زندگی میکنند میتوانند از دو طریق معاف شوند.

  • معافیت ماده 9: طی این ماده افراد مشمولی که دارای برادر ( یا خواهر) معلول هستند در صورتی که تنها فرزند پسر بالای 18 سال و سالم خانواده باشند از خدمت معاف میشوند.
  • معافیت ماده 6؛ این معافیت برای افرادی است که دارای دو برادر یا خواهر معلول هستند و علاوه بر آن برادران سالم بالای 18 سال نیز دارند؛ در چنین شرایطی تنها یکی از برادران از خدمت معاف میشوند.

سوالات متداول

معافیت ماده 6 بهزیستی کدام است؟

این معافیت برای افرادی است که دارای دو برادر یا خواهر معلول هستند و علاوه بر ان برادران سالم بالای 18 سال نیز دارند؛ در چنین شرایطی تنها یکی از برادران از خدمت معاف میشوند.

شرایط معافیت همسر معلول چگونه است؟

فرد مشمول نباید قبل از معلولیت همسرش غیبت داشته باشد. همسر فرد مشمول باید بعد از ازدواج دچار معلولیت شده باشد.

معلولیت های معافیت ماده 6 بهزیستی کدام است؟

معلولیت جسمی حرکتی؛ معلولیت های بینایی؛ معلولیت گفتاری؛ معلولیت شنوایی؛ معلولیت ذهنی؛ معلولیت روانی مزمن از جمله معلولیت هایی هستند که برای معافیت بهزیستی در نظر گرفته میشوند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره معافیت بهزیستی خدمت سربازیبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

معافیت ماده 6 بهزیستی و معافیت کفالت بهزیستی در سال 1400

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 627 نظر:
  1. سلام
    پدر من تو بچگی کمرش شکسته ولی پیگیر نشده برای درمانش به مرور هم کمرش خم شده به همین دلیل هم خودش معاف شده آیا میتوانم کفالتش رو به عنوان معلولیت جسمی بگیرم یا نه

    1. با سلام خانم ناصری هستم درصورتی که توسط پزشک معتمد نظام وظیفه کارافتادگی پدر تایید شده و شما نیز غیبت ندارید و برادری بالای ۱۸ سال ندارید می توانید اقدام کنید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران مرکز آویژه تماس بگیرید

  2. سلام
    بنده تمام مراحل ماده شش بهزیستی رو رفتم به قولی هفت خوان رو رد کردم و تمام مراحل خدارو شکر با موفقیت طی شد برای کفالت مادرم از طریق بهزیستی و در کمسیون بدوی یه نماینده از سپاه یک نماینده از دادگاه و یک نماینده از شهرداری و دوستان نظام وظیفه بودن رای به معافیت دادن
    یکی از دوستان نظام وظیفه فرمودند شما معافین و مبلغ ۵۵۰به خاطر لیسانس پول گرفتن آیا بنده معاف شدم یا خیر چون گفتن برین کارت سربازی میاد در خونتون

  3. با سلام
    پدربزرگ مادریم معلولیت قطع عضو دارند و کارت بهزیستی دارند و سرپرستیشونم با مادرم هست
    دایی هم دارم که سربازیشونم رفتن و ازدواج کردند.
    ایا من میتونم برای کفالت بهزیستی پدر بزرگم اقدام کنم ؟

    1. سلام خیر درصورتی که پدر بزرگ شما هیچ فرزند در قید حیاتی نداشته باشند امکان گرفتن کفالت را دارید.

  4. سلام من پدرم ۲ ماهه فوت کرده و مادرم مستمری بگیر هستش. یک برادر بزرگتر از خودم دارم که حدود ۴۰ سال سنش هست، هم سرباز فراری هم تشنج داره که خود نظام وظیفه بابتش معاف از رزمش کردن و هم مصرف مواد مخدر دارد. درضمن نه کار و نه بیمه دارد. خودم تازه لیسانس گرفته ام و معافیت تحصیلی تا شهریور سال آینده دارم و ۲۵ سالمه. آیا می توانم کفالت مادرم را بگیرم؟

    1. سلام در صورتی که مادر عضویت شدید بهزیستی داشته باشند یا اثبات شود که برادر شما امکان نگه داری از مادر را ندارد امکان گرفتن کعافیت دائم را دارید.

  5. باسلام من از طریق ماده شش بهزیستی اقدام کردم و کمیسیون پزشکی رو رفتم و معافیت دائم دادن و یک کمیسیون بدوی مونده الان یک ماه میگذره هیچ خبری نشده باید چکار کرد آیا زمان بره یا در شورا عالی استان رد شده ممنون از جوابگویی شما

    1. سلام در صورت رد شدن به شما اطلاع داده میشود.از طریق بهزیستی پیگیری کنید.

  6. سلام من پدرم تحت پوشش بهزیستی هست ولی چون از کار افتادگیش متوسط هست و شدید نیست معافیت سربازی بهم تعلق نگرفت با اینکه هزینه خونه و اجازه خونه با منه.میخواستم ببینم ایا هیچ راهی وجود نداره برای معافیت؟ یا اینکه طوری سربازی راحت تر سپری بشه که بشه در کنارش کار هم کرد چون حقوق سربازی کفاف خانواده چند نفره رو نمیده.ممنون میشم راهنمایی کنید.
    مدرکم هم لیسانسه غیبت هم ندارم

    1. سلام در صورت نیاز میتوانید درخواست بزنید و روزبرگ باشید

  7. سلام هم سرطان داره هم معلول اعصاب روان شدید
    کمیسیون بهزیستی هیئات ۵نفره براش زدن نیاز به مراقبت دائم داره ولی کمیسیون بیمارستان نظامی متوسط زدن براش نظام وظیفه محل سکونتمون تائید نشد اعتراض زدم پرونده رفته برا استان خواستم بدونم معاف میشم
    حالا جوابش چی میشه؟؟ممنون اگه جواب بدید؟؟؟؟؟؟؟

    1. در صورتی که کارت شدید بهزیستی داشته باشد با برسی و ارائه مدارک بیشتر امکان گرفتن معافیت دارید.

  8. سلام
    مادر من سرطان داره و معلولیت اعصاب روان شدید داره و کمیسیون پنچ نفره بهزیستی زدن از کار افتاده و نیاز به مراقبت داره ولی بیمارستان نظامی متوسط براش زد بعد این مراحل یه کمیسیون تو نظام وظیفه محل سکونت مون گذاشتن که رد شدم الان اعتراض زدم رفته استان قرار دنبالم بفرستند..آیا معافیت شاملم میشه؟؟باتشکر

    1. سلام. باید منتظر رای کمیسیون دوم باشید.ممکن است رای معاف موقت بدهند برای برسی بیشتر بیماری مادرتان.اگر نیازی به برسی بیشتر نباشد رای معافیت دائم میدهند.

  9. سلام خسته نباشید
    من یک برادر معلول شدید دارم بعد نوشتن که خیلی شدید نیاز به نگهداری
    بعد نامه از بهزیستیو گرفتم بردم وظیفه عمومی
    میخواستم ببینم معاف میشم
    شورای پزشکی تایید کردن که خیلی شدید هستش

    1. در صورتی که 2 نفر از فرزندان خانواده کارت معلولیت شدید داشته باشند برای شما معافیت صادر میشود.در صورتی که برادر شما زیر 18 سال باشد و پدر در قید حیات نباشد شما میتوانید کفالت برادر صغیر را بگیرید و در صورتی که برادر شما از شما بزرگتر باشد تحت شرایطی که پدر در قید حیات نباشد و برادر شما شغل و همسر و فرزند نداشته باشد و بیماری آیین کسان مشمول داشته باشد شما میتوامید کفالت ایشان را بگیرید.

  10. سلام
    طرح جدید بهزیستی ماده ۹ از وقتی کمیسیون دوم تایید شود تا صدور برگه ترخیص یگان چقدر طول میکشد چون من بعداز رفتن خدمت اقدام کردم

    1. طبق ماده 9 بهزیستی اگر خانواده ای دارای فرزند معلول باشد و تنها یک پسر بالای 18 سال داشته باشد آن پسر معاف می شود

  11. سلام وقت بخیر
    بنده مادرم به خاطر قطع پا از زیر زانو و سائیدگی مفصل معلولیت شدید از بهزیستی داره
    پدرم سالمه و در قید حیات و برادر ۱۶ ساله دارم
    در حال خدمتم آیا امکان معافیت برای بنده هست؟

    1. بله شما میتونید برای معافیت بند۶بهزیستی همون معافیت مددجویان اقدام کنید

  12. سلام برادر کوچکترم سرباز ی وقرار طبق قانون جدید معاف بشه آیا این قانون همون قیمیته و درضمن والدینم برگه رضایت نامه بهزیستی را امضاء کردند

  13. سلام من پدرم ۸۰ سال سن داره و تحت پوشش بهزیستی هستش و سابقه حضور در جبهه و کارت ایثارگری هم داره و حدودا ده سالی میشه بخاطر تصادف از توانایی کار کردن ندارن و عمل باز شدن قسمت طحال،چند سال پیش هم عمل سنگ مثانه انجام دادن،با این شرایط امکان گرفتن معافیت کفالت بهزیستی برا من وجود داره در ضمن برادر بزرگتر دارم ولی معافیت کفالت بهزیستی ربطی به برادر ندارع درسته؟

    1. سلام.پدر شما در صورت عضویت در بهزیستی و حداقل کارت شدید داشته باشند میتوانند انتخاب کنند که شما کفالت ایشان را بگیرید و داشتن برادر بزرگتر مشگلی ایجاد نخواهد کرد.

  14. سلام اگر از معافیت ماده شش استفاده کنیم خدمات بهزیستی به مددجو قطع میشود؟

  15. سلام ببخشید اگر دفترچه اعزام به خدمت را گرفته باشیم و در حین خدمت اقدام به معافیت کفالت بیاییم ایا قبول است.واگر غیبت درحین خدمت داشته باشیم شامل معافی می شود

  16. سلام پدرم زیر نظر پوشش بهزستی است قبلا مستمری بگیر به حساب اقام واریز میکنن الان حساب مادرم میان ویک برادر دارم متولد ۱۳۸۴ پارسال تصادف کرد ویکی از پاهاش پلاتین خورد ومن متولد فروردین ماه ۱۳۸۳ است وتا فروردین ۱۴۰۲ معافیت تحصیلی گرفتم اقام ۴ماه پیش بستری بوده وبعد یکماه انژیوگرافی کرده والانحالش خیلی بده اعصاب داره روانپزشکی هم مراجعه میکنه بدنش هم هردوسه روز ورم میکنه والان تقریبا ۵ ماه غیبت خوردم ایا امکانش هست معاف بگیرم

    1. سلام.شما باید اول با نامه توجیه غیبت . غیبت سربازی خود را توجیه کنید و بعد در صورت بخشودگی غیبت شما میتوانید برای معافیت کفالت پدر اقدام کنید.

  17. سلام. اگر در خانواده ای 4 نفره که دو فرزند پسر دارند به همراه پدر و مادر، پدر دارای معلولیت متوسط و یک برادر هم دارای معلولیت متوسط باشد و هردو فرزند بالای 18 سال داشته باشند و مجرد و البته برادر معلول معافیت پزشکی گرفته باشد، آن فرزندی که سالم است و غیبت ندارد میتواند از چیزی استفاده کند؟ در واقع دو عضو از چهار عضو خانواده عضو بهزیستی هستند.

    1. سلام وقتتون بخیر با این شرایطی که شما فرمودید مطابقا اگر پدرتون داری معلولیت باشه همچنین برادر دیگرتون که به سن مشمولیت رسیده ولی از نظر نظام وظیفه به دلیل داشتن معلولیت معاف گردیده است شما میتوانید اگر غیبت سربازی نداشته باشید و فرد دیگری شرایط مراقبت و نگهداری از پدر و همچین برادرتون را نداشته باشد و حتی فردی حضور جهت کار کردن و گذراندن امورات زندگی را ندارد شما میتوانید جهت دریافت کفالت پدر یا برادر خود اقدام کنید ولی حتما به مسائلی از جمله ثبت و حضور مدارک پدر و برادرتون در سازمان بهزیستی توجه داشته باشید و همچنان خدمتتون دوباره تاکید کنم که به هیچ عنوان نباید وارد دوره غیبت شده باشید ولی یک درصد اگر وارد غیبت شدید امکان استفاده از گزینه توجیه غیبت استفاده کرده اما بسیار مراحل سخت و به شدت سختگیری های بر روی توجیه غیبت صورت میگیرد که نیازمند مدارک بسیاریست ولی در قدم اول عقلانی تر است که وارد دوره غیبت نشوید

      1. ممنون. برادرم دو تا معلولیت متوسط از ناحیه زبان و گوش داره که معاف پزشکی شده و پدرم هم معلولیت متوسط از ناحیه چشم داره. به نظرتون مستقیما مراجعه کنم به نظام وظیفه یا نامه از بهزیستی کل؟ یکی به من گفت که نمیشه و برو از کل بپرس.

        1. شما شرایط لازمه را جهت اخذ معافیت ماده 6 بهزیستی را دارا می باشید ابتدایی به نظام وظیفه جهت تشکیل پرونده مراجعه نموده و درثانی مدارک خود را از بهزیستی جهت احراز به نظام وظیفه تحویل دهید

  18. سلام.من خواهرم معلولیت حیلی شدید دارند و در مراکز بهزیستی هستند.جدیدا یه قانون اومده که تک پسر توی خانواده دارای معلول شدید معاف میشه.خواستم ببینم این که خواهرم توی خونه نگهداری نمیشه تکی معافیتم اختلال ایجاد میکنه؟

  19. باسلام
    مادر من قطع عضوه از ناحیه پا چپ ده سانت از رانش بیشتر باقی نیست کمیسیون بهزیستی استان شدید اعلام کردن برای کفالت اقدام کردم و غیبت ندارم شش برادر دارم آیا به من معافیت کفالت مادرمو میدن
    ممنون از راهنمایتون

    1. در صورتی که برادر بالای 18 سال دارید و مادر کارت شدید بهزیستی دارند میتوانید طبق ماده 6 عمل کنید و معافیت حاصل شود

  20. با سلام
    مادر من قطع عضوه فقط ده سانت از ران چپ ایشان باقی است بنده شش برادر دارم پنج تا بزرگترن ازمن و یکی کوچک تر کمیسیون بهزیستی استان تائید کردن معلویت مادرم شدیده گفتن می‌فرستیم بهزیستی استان برو از پلیس به علاوه ده پیگیری کن الان یه ماه بیشتر رد شده اما هنوز خبری نشده
    آیا بنده میتونم معاف شم یا خیر 31سال سنمه و غیبت سربازی ندارم
    ممنون

    1. درصورتی که مادر عضویت کارت شدید بهزیستی داشته باشند طبق ماده 6 بهزیستی امکان معافیت وجود دارد

  21. سلام. من پدرم فوت شده و دو تا خواهر بزرگ و یکی کوچیک و خودم تک پسر هستم و تازه 18 سالم شده و تحت پوشش بهزیستی هستیم آیا میتونم کفالت مادرم از طریق بهزیستی بگیرم یا نه؟

  22. سلام من پدرم سابقه ۸ ماه حضور در جبهه‌ داره و کارت ایثارگری هم داره،و تحت پوشش بهزیستی هستش،سنش هم ۸۰ سال میشه و به دلیل تصادف و کهولت سن خونه نشین شده آیا با وجود داشتن برادر ناتنی میتونم برای گرفتن معافیت اقدام کنم؟ در ضمن چهار عضو خانواده تحت پوشش بهزیستی هستن

  23. سلام من ۲۴ سال سن دارم و دو برادر بزرگتر دارم که یکی ازدواج کرده یکی نه با ماست بعد اینکه پدرم تحت پوشش کمیته امداد قرار داره و چون از کار افتادگی هست و چشماشم چیزی که دکتر کمیسیون نوشته کوری قانونی و تو آفتاب نمیتونه کار کنه، میتونم از ماده شیش بهزیستی برای معافیت خودم اقدام کنم؟ یا اینکه چون تحت پوشش کمیته امداد هستیم نمیشود.

  24. سلام پدرمن بیماری پارکینسون وافسردگی شدید دارد ومادرم هم افسردگی دارد من فرزند بزرگ خانواده هستم که متاهل شدم وجدا ازپدرومادرم زندگی می کنم وبرادر کوچکتر من مسئولیت سرپرستی مادرم وپدرم را برعهده دارد با توجه به این که برادرکوچک تر من اضافه خدمت دارد وازطرفی چون بیماری پدرومادرم شدید است آیا کفالت به برادرم تعلق می گیره یانه .سپاس راهنمایی ام کنید .

    1. سلام برادر شما اول باید نامه توجیه غیبت بنویسند و در صورت تایید نامه و بخشودگی غیبت قادر به گرفتن معافیت کفالت میشوند.

  25. برای گرفتن معافیت از طرف بهزیستی خود شخص دیپلم لازم هست ؟

  26. با درود و سلام
    ضمن تشکر از روشنگری و ارشاد خانواده معلولین
    دیدگاه‌ها و پاسخها را خواندم کمی گیج و سردرگم شدم
    ممکنه صریحا کارشناسان مربوطه بفرمایند به تنها فرزند ذکور اینجانب که بازنشسته و بالای ۶۰ سال سن دارم با توجه به داشتن دو فرزند معلول یکی شدید و دیگری متوسط تحت پوشش معافیت بهزیستی تعلق میگیره یا نه ؟
    تسریع در پاسخ مزید امتنان میباشد

  27. سلام
    من بازنشسته تامین اجتماعی با ۶۲ سال سن هستم و دو فرزند معلول پسر با درجه شدید شنوایی و دختر با درجه متوسط شنوایی میباشم
    یک دختر و پسر دیگر دارم که سالم هستند
    آیا تنها پسر من که فعلا دانشجو میباشد استحقاق دریافت معافیت را دارد ؟
    سپاس از روشنگری شما

    1. با سلام برای عضویت بهزیستی اقدام کنید اگر کارت شدید دو فرزند شما بگیرند پسرتان معاف می شود

      1. سلام مجدد
        دو فرزند معلولم سالهاست مددجوی بهزیستی هستند چقدر زمان می‌برد

  28. سلام خواهشن جواب بدین من معافیتم گرفتم ویه خواهرویه برادر معلول دارم وبعد ۴سال معافیت باطل کردن همه کمسیون رفتم معاف شود وکارت هم دارم اما تو سیستم هنوز مشمول هستم الان من ۳۲سالم زن دوتا بچه هم دارم رفتم سوال کردم چرااینجوری شود میگن سرداری که روکارت معافیت امضا کردنمیدونم چکارکردکه همه کارت معافیت باطل کردن نمیدونم کجا باید پیگری کنم خواهش میکنم یه راه حلی برام بزارن

    1. به نظام وظیفه مراجعه کنید وشرایط تون شرح بدید برای برسی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  29. سلام من برادر بزرگ دارم ک ازدواج کرده پدرو مادرم بیزستی هستن و سنم 19ساله و پدرم تصادف کرده هر دوپاهاش4تا پلاتین داره خرج و نگاه دارشون بر عهده من است میتونم معافیت بگیرم

    1. اگه پدرتون معلولیت جسمی وحرکتی و…داشته باشند وعضو بهزیستی باشند میتونید اقدام کنید برای برسی بیشتر باما تماس بگیرید

  30. سلام من پدرم از یک چشم نابینا هست و تحت پوشش بهزیستی هست آیا می توان معافیت گرفت؟

    1. باسلام درصورتی که معلول شدید محسوب شود و شما تک پسر بالای ۱۸ ساله خانواده باشید و غیبت نداشته باشید بله امکانش هست

  31. سلام بنده ۳۰سالمه متاهل و داری ۳فرزند و داری یک مادر معلول شدید و دارای یک برادر معلول خیلی شدید آیا میتوانم معافیت کفالتی بگیرم..تشکر..

  32. با سلام بنده تک فرزند هستم و الان ۳ ماهه در خدمتم پدرم معلول تحت بهزیستی است و ۶۶ درصد از کار افتاده هستن اقدام کردم برای کفالت ایا معاف میشوم لطفا راهنمایی کتید

    1. سلام در صورتی که غیبت سربازی نداشته باشید با تایید کمیسیون پزشکی امکان گرفتن معافیت کفالت پدر خواهید داشت

  33. سلام پدر من
    مشکل کوتاهی پا دارد
    من یک برادر دیگر دارم ولی زیر ۱۸ سال است
    آیا من میتوانم معافیت بگیرم

    1. سلام در صورت تایید کمیسیون پزشکی امکان گرفتن کفالت پدر را خواهید داشت

  34. سلام من الان ۴ ماه است سربازم پدرم تحت پوشش بهزیستی است پارکینسون شدید دارد خودم سنوات دارم پسر بزرگ خانواده هستم آیا معافیت کفالت شامل من میشود

    1. بله میتوانید درخواست معافیت از طریق کفالت پدر را بدهید یا طبق ماده ۶ عمل کنید

  35. سلام من درحال حاضر دانشجوام
    کمیسیون هامو رفتم ،مونده کمیسیون نظام وظیفه .
    به عنوان اخرین مدرک دیپلم رو زدم ،چون مدرکمو هنوز نگرفتم .مشکلی که نداره؟؟؟

  36. سلام من سرباز فراری ام در هین امدن به خدمت اقدام کردم برای 2 خواهر معلول ام کفالت بگیر دیر شد کمیسیون برای همین فکر اینا برم داشت فرار کردم میخواستم ببینم میشه کفالت گرفت یا خیر

    1. سلام در صورتی که غیبت سربازی داشته باشید نمیتوانید برای گرفتن کفالت اقدام کنید.

  37. سلام
    برادرم قبلاً معافیت سربازی اش رو از طریق بهزیستی گرفته و بعداز سه ماه دانشگاه فرهنگیان قبول شده و الآنم ازدواج کرده و جدا از پدر و مادر زندگی میکنه
    آیا میتونم بنده معافیت سربازی ام رو از طریق بهزیستی بگیرم
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. در صورتی که ماده 6 یا کفالت مادر از طریق ممدجویی شامل حالتان شود می توانید

  38. سلام وقت بخیر. برادرم از طریق بهزیستی و معلولیت مادرم یه بار معافیت سربازی اش رو گرفته و ولی بعد چهار ماه دانشگاه فرهنگیان قبول شده و الآنم ازدواج کرده و جدا از پدر و مادر زندگی میکنه .
    و سوالم اینم هس که آیا من میتونم دوباره از طریق بهزیستی و معلولیت مادرم معافیت سربازی ام رو بگیرم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. درصورتی که یک برادر از این موقعیت استفاده کرده باشد امکان پذیر نیست

  39. سلام وقتتون بخیر. ببخشید معافیت ماده ۹ قانونش موجود هست و میشه طبق اون اقدام کرد چون بنده برادر معلول ذهنی با درجه اتیسم شدید دارم و خودم سالم و بالای ۱۸ سال سن دارم . خواستم بپرسم این ماده همچنان پابرجاست و میشه طبق اون اقدام کرد ؟

  40. سلام من پدر تحد پوشش بهزیستیو کمیته امدادهست ویه پاش قعط شده وبرادر بزرگم کفالت پدرم رو گرفت معاف شد میخاستم بدونم میشع برامن کسری از خدمت بگیره خودمم درحال خدمت هستم ومتهلم دارای یک فرزندهستم.سنمم ۳۱ساله.

  41. سلام وقت بخیر بنده تک پسر هستم ویک خواهر کوچک تر از خودم دارم الان مادرم سکته مغزی کرده وناتوان هست الان میتونم معافیت کفالت مادر بگیرم و پدرم هنوز بازنشته نشده است اگه میشه راهنمایی کنید

    1. با سلام و احترام وقت بخیر سیری هستم خیر برای کفالت مادر باید پدر در قید حیات نباشد یا اینکه طلاق گرفته باشند اما میتوانید از طریق ماده ۶ بهزیسای در صورتی که مادر عضویت شدید بهزیستی را بگیرند اقدام کنید

  42. سلام بنده ۱۸ سالم هست پدرم دیکس کمر عمل کرده ولی از کار افتاده نیست
    تحت پوشش بهزیستی هسته
    آیا میتونم معافیت کفالت پدرم بگیرم؟
    اضاف هیچی ندارم

    1. باسلام نباید غیبت داشته باشید وبرادر بالای 18سال هم نداشته باشید

      1. سلام برای گرفتن معافیت خود شخص از طرف بهزیستی دیپلم لازم هست

  43. با سلام و وقت بخیر . برادر دوقلوی بنده معلول ذهنی(اتیسم شدید) هستش و زیر نظر بهزیستی هست . بنده دو ماه آموزشی رو سپری کردم و غیبتی نداشتم و چند روز دیگه به یگان معرفی میشم . طبق صحبت هایی که با مسئولان نظام وظیفه داشتم باید در جهت فرم ۰۶ از سازمان بهزیستی و همچنین نامه اشتغال به خدمت از یگان خدمتیم بگیرم و به این سازمان ارائه دهم . چقدر شانس معافیت دارم ؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای اطلاعات بیشتر در زمینه با کارشناسان ما تماس بگیرید

  44. سلام من متولد ۱۳۸۲ هستم الان ۳ ماه هست رفتم سربازی و الان فهمیدم معافیت بهم تعلق میگیرد پدرم معلول اعصاب روان هست خیلی شدید و کارت معلولیت دارد و بردارم داری معلولیت مغزی هست شدید و کارت معلولیت دارد تحت پوشش بهزیستی هستند یه خواهر ۱۱ ساله دارم و من به بهزیستی مراجع‌کردم که میگن معافیت میتونی بگیری و کار های اداری رو انجام میدم من فقط میخوام بدونم الان مرخصی اومدم اگه نهست کنم به پادگان نرم مشکلی در معافیت گرفتن پیش می اید؟یا نه!

    1. سلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  45. سلام وقت بخیر من پدرم معلولیت جسمی داره و یکی از دستاش در بچگی قطع شده و سنشم 46 ساله ایا میتونم معافیت بگیرم

    1. سلام
      بله امکان دارد که برای بررسی بیشتر شرایط کفالت با کارشناسان ما تماس بگیرید

  46. سلام ببخشید اگر پدرفوت کند
    معافیت کفالت پدربرای پسر باطل می شود

  47. سلام من تک پسر هستم و سه تا خواهر دارم یکی از خواهرانم دیابتی و تحت پوشش بهزیستی هستن میتونم معاف بشم

    1. با سلام مراحل را باید طی کنید و با نظر کمیسیون احتمالا بتوانید

  48. سلام من 21 سالمه پدرم عضو بهزیستی و دارای معلولیت شدید هستش از یه دستش 3 تا برادر دارم که بزرگتره کفالت پدرم رو گرفته و کوچکتر از اون هم خدمتش رو خریده ولی کوچکتر از اون خدمت رو تموم کرده ایا من میتونم معافیت از طریق بهزیستی بگیرم در ضمن اونی که کفالت گرفته خودش الان دو تا پلاتین تو دو تا پاش داره و نمیتونه کار کنه ایا من میتونم معافیت کفالت بگیرم

  49. سلام خواهشانه تقاضا دارم پاسخ بدین. پدرم پارسال فوت شد برادرم یکی دو ماه دیگه مشمول سربازی میشه چون دانشگاهش رو تموم میکنه یه برادر بزرگترم دارم که ازدواج کرده و سربازیشم رفته چطور میشه داداشم کفالت مامانمو یا خودم که دختری ۲۰ سالم رو بگیره نبرنش سربازی ما عضو کمیته یا بهزیستی نیستیم چون پدرم بازنشسته شرکت فولاد بود ویه حقوقی داریم اصلن نمیدونم میشه عضو کمیته یا بهزیستی بشیم یا به هر طریقی یه جوری داداشم معاف شه ازتون تقاضا دارم لطفن جواب بدین کسی رو ندارم ازش بپرسم

  50. سلام پدرم پارسال فوت شد برادرم یکی دو ماه دیگه مشمول سربازی میشه چون دانشگاش رو تموم میکنه یه برادر بزرگترم دارم که ازدواج کرده و سربازیشم رفته چطور میشه داداشم کفالت مامانمو یا خودم که دختری ۲۰ سالم رو بگیره نبرنش سربازی ما عضو کمیته یا بهزیستی نیستیم چون پدرم بازنشسته شرکت فولاد بود ویه حقوقی داریم اصلن نمیدونم میشه عصو کمیته یا بهزیستی بشیم یا به هر طریقی یه جوری داداشم معاف شه

  51. سلام ببخشید من تنها پسرم و سه خواهر دارم و میخوام با استفاده از ماده ۴۴ بهزیستی معافیت بگیرم
    ۲۳ سالمه و پرونده پدرم ۳ ماهه که درست شده

    آیا میتونم اقدام کنم؟

    1. سلام
      برای بررسی بیشتر پرونده ی شما با کارشناسان ما تماس بگیرید

  52. سلام ببخشید من ۲۳ سالمه و دانشجو هستم و تک پسر هستم و سه خواهر دارم
    و پدرم به خاطر شنوایی تحت پوشش بهزیستی هست
    آیا میتوانم معافیت کفالت بگیرم آیا معلولیت شنوایی پدرم شامل میشه؟

  53. سلام
    من یه برادر با معلولیت شدید ذهنی و گفتاری دارم و کارت بهزیستی هم داره
    آیا ماده 9 هنوز هست؟ من مراجعه می کنم میگن که ماده 9 نداریم و فقط ماده 6 داریم که شامل شما نمیشه

  54. سلام وقت بخیر من سه تا فرزند دارم فرزند اخرم معلولت جسمی داره نه راه میره نه حرف میزنه خودمم چهل سالمه میتونم معاف بشم

    1. سلام دوست عزیز .در صورتی که فرزند شما تحت پوشش بهزیستی قرار بگیر و شدت تحت پوششی معلولی شدید یا خیلی شدید قید شده باشد . شما میتوانید از طریق نظام وظیفه و ملاقات مردمی درخواست بدهید به دلیل غیبت شما باید مسئله بررسی شود و در صورت تایید نظام وظیفه درخواست شما برای معافیت مورد بررسی قرارمیگیرد

  55. با سلام وقت بخیر
    پدر مادر بنده نزدیک یک هفته است کار بهزیستیشون #صادر شده
    مادرم مشکل لگن داره مادرزادی
    پدرم مشکل اختلال در بینایی و #دیابت
    هر دو ب صورت #متوسط هست مشکلشون
    ولی خب پدرم تقریبا توانایی لازم برای کارکردن و خرج خانواده رو نداره
    درچه صورتی میتوانم من اقدام به معافیت کنم
    غیبت ندارم
    یک خواهر دارم فقط
    بنده تازه کارشناسی رو تموم کردم
    لطفا راهنماییم بفرمایید

  56. سلام خسته نباشید من الان سرباز هستم ۳ ماه از خدمتم رفته چند سال پیش مادرم بعلت سرطان فوت شدند و پدرم پارسال سرطان ریه گرفت (حنجره)
    و از نظر چند پزشک فوق متخصص از کار افتاده کامل محسوب میشوند
    الان نمیتواند زیاد راه برود چون تنگی نفس دارد
    آیا اقدام کنم معاف میشوم ؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای شرایط شما با بررسی چندین مورد امکان هست

  57. سلام خسته نباشید من الان سرباز هستم ۳ ماه از خدمتم رفته چند سال پیش مادرم بعلت سرطان فوت شدند و پدرم پارسال سرطان ریه گرفت (حنجره)
    و از نظر چند پزشک فوق متخصص از کار افتاده کامل محسوب میشوند
    الان نمیتواند زیاد راه برود چون تنگی نفس دارد
    آیا اقدام کنم معاف میشوم ؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای شرایط شما با بررسی چندین مورد امکان هست

  58. من پدر مادرم فوت شده وباخواهر معلول زندگی میکنم مستاجر هستم سال ۷۶ ازخدمت فرار کردم الان کفالت خواهر معلول من معافیت سرپرستی میدن

  59. سلام
    من فقط یک برادر دارم که سکته مغزی کردن و ایشون متاهل هست و کارت بهزیستی دارن و معلولیت شدید دارن.
    خواستم ببینم میتونم با ماده۹ بهزیستی من معاف بشم؟متشکرم

    1. سلام
      احتمالش وجود دارد اما شرایط شما باید دقیق تر بررسی شود

  60. سلام
    بنده پدرم ۶۶سال سن و تحت پوشش بهزیستی هستن و کارت متوسط دارند واز لحاظ حرکتی و بینایی مشکل دارند و دو برادر دارم که خدمت رفتن ودر حال حاضر متاهل هستند و بنده متولد ۷۳ هستم که تا سال ۹۳ معافیت تحصیلی دارم وپدر از سال ۹۱ تحت پوشش بهزیستی هستند آیا امکان معافیت بنده هست یا خیر تشکر.

    1. سلام
      احتمالش خیلی کم میباشد چون برادر بزرگتر دارید اما باید شرایط شما دقیق تر بررسی شود

  61. سلام،بنده معلول ضایعه نخاعی مادرزادی هستم و بیست و سه چهار سالمه،اگه بخوام سفر خارجی برم،بابت سربازی برام مشکلی پیش میاد یا نه

  62. سلام یه برادر معلول دارم خودم هم مطعلقه هستم چهار تا بچه هم دارم سه ماه خدمت کردم الفرا متوان معافیت برادر معلولم شوم

    1. سلام وقتتون بخیر باشه اگر شرایط را داشته باشید ممکن است امکانش باشد.

  63. با سلام برادر بزرگم به خاطر فوت پدرم کفالت مادرم را گرفت و بعد دچار معلولیت متوسط شدند،ایا من می توانم کفیل مادر یا برادرم شوم؟(من تنها فرزند پسر خانواده بعد از برادر معلولم هستم و فقط یک خواهر کوچکتر از 18 سال دارم)

    1. سلام وقت بخیر امکان پذیر است اما با این حال بستگی به نظر کمیسیون دارد.

  64. با سلام‌وقت به‌‌خیر من شاغل هستم و کارمند آموزش و پرورش دو فرزند پسر و دختر دارم همسرم دارای پرونده در بهزیستی با معلولیت شدید اسکیزوفرنی می‌باشد. آیا پسرم میتواند کفالت پدرش را بگیرد و از سربازی معاف شود؟

    1. سلام با توجه به شرایط گفته شده ممکن است تحت قوانین جدید راهی برای شما وجود داشته باشد

  65. با سلام‌وقت به‌‌خیر من شاغل هستم و کارمند آموزش و پرورش دو فرزند پسر و دختر دارم همسرم دارای پرونده در بهزیستی با معلولیت شدید اسکیزوفرنی می‌باشد. آیا پسرم میتواند کفالت پدرش را بگیرد و از سربازی معاف شود؟

    1. سلام با توجه به شرایط گفته شده ممکن است تحت قوانین جدید راهی برای شما وجود داشته باشد

  66. من پدرم ۷ ماه پیش فوت کرد یک برادر عضو بهزیستی دارم و دو تا برادرم ازدواج کردن آیا میتونم برای کفالت برادرم اقدام کنم؟

    1. سلام وقتتون بخیر باشه به علت وجود برادر های بزرگتر امکانش کم است اما میتوانید از طریق کمیسیون موارد خاص اقدام فرمایید.

  67. سلام وقت بخیر
    من پدرم کلیه هاش از کار افتاده هستند
    چشم هاش مشکل داره را دوبار عمل کرده قبلا
    و قلبش هم برگشت خون و گشادی دیواره داره
    خودم فزرند اول هستم و یک برادر یک سال کوچکتر خودم دارم
    آیا میتونم برای کفالت بهزیستی اقدام کنم؟

  68. سلام وقت بخیر
    من پدرم کلیه هاش از کار افتاده هستند
    چشم هاش مشکل داره را دوبار عمل کرده قبلا
    و قلبش هم برگشت خون و گشادی دیواره داره
    خودم فزرند اول هستم و یک برادر یک سال کوچکتر خودم دارم
    آیا میتونم برای کفالت بهزیستی اقدام کنم؟

  69. سلام
    من پدرم کلیه هاش از کار افتاده هستند
    چشم هاش مشکل داره را دوبار عمل کرده قبلا
    و قلبش هم برگشت خون و گشادی دیواره داره
    خودم فزرند اول هستم و یک برادر یک سال کوچکتر خودم دارم
    آیا میتونم برای کفالت بهزیستی اقدام کنم؟

  70. سلام بنده خودم دارای معلولیت جسمی حرکتی هستم و از ساعد دچار معلولیت هستم که مادرزادی است سال ۱۴۰۰ ازدواج کردم و الان همسرم سرباز هستن آیا امکان معافیت برلی ایشان مقدور است ؟؟

  71. سلام برادر معلول جسمی حرکتی است پدرم 61سالشه و نمی تونه کار کنه داداشم یک سال از من بزرگ تره میتونم کفالت بگیرم

  72. سلام وقت بخیر من پدرم یک دست کامل معلول است و توانایی کار کردن نداره
    مشکل اعصاب و روان هم داره که دوروز بستری داره
    تک فرزندم هستم
    وپدرم هیچ ستبقه بیمه و کاری نداره
    آیا معافیت بهم تعلق میگیره؟لطفا هرچه زودتر جواب بدید زیاد وقت ندارم

    1. سلام اگر غیبت نداشته باشید در غیر این صورت پروسه غیبت را طی کنید و از طریق مغلولیت پدر و سابقه مشکل اعصاب برای کفالت پدر اقدام کنید .

  73. سلام من مادرم تحت پوشش بهزیستی ولی پدرم هم سالمه و از ما مراقبت میکنه من بچه سوم ایا راهی هست بتونم سربازی معافیت بگیرم؟

    1. سلام وقتتون بخیر باشه اگر شرایط لازم را دارا باشید ممکن است بتوانید از طریق معافیت پزشکی اقدام بفرمایید.

  74. باسلام و وقت بخیر خدمت کارشناسان عزیز .
    ببخشید من دانشجو هستم و از معافیت تحصیلی استفاده میکنم ، من یک برادر معلول شدید دارم و یک خواهر معلول خفیف متوسط ، کلا سه نفریم .خواهر و برادرم تحت پوشش بهزیستی هستن آیا من میتونم طبق ماده ی ۶ بهزیستی معافیت بگیرم ؟

    1. سلام
      بله احتمالا بتوانید معافیت بگیرید اما برای بررسی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  75. سلام من معافیت پزشکی افسردگی و اعصاب روان گرفتم داخل خدمت و الان میخوام تشکیل پرونده بدم برای بهزیستی ولی سابقه بیمارستان نداروم میتوم بجای سابقه بیمارستان از سوی یگان خدمتم سابقه افسردگی و فرار و اعصاب روان بیارم که تشکیل پرونده بدم؟؟…..

  76. باسلام بنده متولد62هستم خدمت نرفتم سال93کارای پزشکی انجام دادم برای کفالت پزشکی یکی عمل فتق انجام دادم وکلا کارای کفالت انجام دادم ولی بخاطرمشکلات زیاددیگرقادر به پیگیری نشدم الان هم دارای 5 فرزندهستم ویکی ازفرزندم دختر3سال هستن معلولیت شکاف لب وکام هستن وتحت پوشش بهزیستی هستن آیا بااین شرایط میتوانم کارت معافیت دریافت کنم ممنون میشم

    1. سلام وقتتون بخیر برای اطلاعات بیشترز با کارشناسان ما تماس بگیرید که به صورت دقثیق بررسیب شود

  77. سلام پدرم تحت پوشش بهزیستی هست من تک فرزندم و دوتا خواهر کوچک تر از خود دارم من یک سال بخاطر نگهداری از خانواده و کار نتونستم برم الان اگه برم برای معافیت بهم میدن یا باید چیکار کنم؟ لطفا راهنمایی کنید مرسی

    1. باسلام اگر پدر از کار افتاده باشد میتوانید اقدام کنید

  78. سلام پدر من از نخل خرما افتادن کمرشون شکسته عمل جراحی انجام دادن پلاتین هست کمرشون ۱۴سال عضو بهزیستی هستن ۹۰درصدکارافتادگی براشون زدن سه تا برداربزرگتر از خودم دارم ک متاهل هستن و جدا زندگی میکنن میتونم در حین خدمت از معافیت استفاده کنم?

    1. سلام وقتتون بخیر از شروط اصلی گرفتن کفالت پدر نداشتن بردر بزگتر میباشد

  79. سلام
    در مورد معافیت
    من یه برادر کوچک تر دارم که به خاطر چشمش تحت پوشش بهزیستی است و پدرم سرپرست ش است و خانواده فقط دو تا پسر و خواهر هستیم معافیت می دن؟من دانشجو هستم و بیست سال دارم

    1. سلام وقتتون بخیر باید سوال خودتان را به صورت کامل و باجزعیات با مشاورین ما در میان بگذارید

  80. سلام
    خسته نباشید
    بنده خاله‌ای دارم که بعد از فوت پدربزرگ و مادربزرگ ام، با ما زندگی میکنه
    ایشون دارای معلولیت ذهنی و تحت پوشش بهزیستی هستن
    میخواستم بدونم آیا من میتوانم کفالت ایشان رو بر عهده بگیرم و از سربازی معاف بشم یا نه
    ممنون از پاسخگویی شما

    1. سلام وقت بخیر
      طبق قوانین نظام وظیفه این مورد شامل معافیت نخواهد شد

  81. سلام
    خسته نباشید
    بنده یک خاله معلول ذهنی دارم که بعد از فوت پدر بزرگ و مادر بزرگ ام با ما زندگی میکنه
    می‌خواستم بدونم با توجه به اینکه ایشون تحت پوشش بهزیستی هستن و خانواده ای تشکیل ندادن
    میشه من کفالت ایشون رو برعهده بگیرم و باعث معافیت من بشود

  82. با سلام.
    من پدرم تحت پوشش بهزیستی می باشد و وضعیت جسمانی بسیار شدید دارد. من یکبار حدود چند ماه پیش برای ماده شش اقدام کردم و بعد از تایید تمام مراحل به مرحله صدور کارت رسیدم و مبلغ را پرداخت کردم و به من گفتند بعد 1 ماه کارتت میاد. اما استان مورد نظر بعد یک ماه مرا به شورای عالی رجوع داد و نظر را منفی اعلام کرد. سوالم این بود که متوان برای ملافیت ماده شش دوباره اقدام کرد؟؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما تماس بگیرید

  83. سلام خسته نباشید من پدرم از ناحیه ستون فقرات داغون هست و همین طور از پا که از کار افتاده هست..و توی پرونده بهزیستی شدید خورده است و دانشجوی ترم 2 هستم که غیبت ندارم. رفتیم همه مدارک آماده کردیم بردیم بهزیستی محل و بعد بهزیستی کل گفتن فرستادیم تا جوابش بیاد الا دیگه 4هفته میشه خبری نیومده ما چیکار کنیم امکان معافیتم هست؟

    1. سلام وقتتون بخیر از طریق بهزیستی و نظام وظیفه پیگیری نمایید.

  84. سلام من ۱۹ سال دارم یک سال غیبت دارم به خاطر درسم غیبت موجه دارم یک خواهر دارم که ازدواج کرده پدرم تحت پوشش بهزیستی به علت ناشنوایی شدید و آسم آیا میتوانم کفالت پدر را بگیرم

    1. سلام وقت بخیر
      برای پروسه کفالت اولین شرط نداشتن غیبت می باشد در نتیجه ابتدا غیبت باید توجیه شود.

  85. سلام من پدرم از ناحیه ستون فقرات داغون هست و همین طور از پا که از کار افتاده هست و توی پرونده بهزیستی شدید خورده.. دانشجو ترم 2 هستم و دنبال کارای معافیت از طریق بهزیستی هستیم انجام دادیم بهزیستی محل بردیم بعد مدارک کامل کردیم بهزیستی کل بردیم الا 1ماه هست گفتن برید خبر میدیم هیج خبری نشده امکان معافیت هست چون دوتا خواهر دارم و تحت پوشش بهزیستی هستیم مدد جوی بهزیستی هم هستیم و تک پسرم هستم جناب ممنون میشم جواب‌ بدید چون این جواب‌ شما برای من خیلی مهمه

    1. سلام وقت بخیر
      برای رای نهایی کفالت لازم است شرایط بیشتری مورد بررسی قرار بگیرد

  86. سلام من پدرم از ناحیه ستون فقرات داغون هست و همین طور از پا که از کار افتاده هست و توی پرونده بهزیستی شدید خورده.. کارای معافیت از طریق بهزیستی انجام دادیم بهزیستی محل بردیم بعد مدارک کامل کردیم بهزیستی کل بردیم الا 1ماه هست گفتن برید خبر میدیم هیج خبری نشده امکان معافیت هست چون دوتا خواهر دارم و تحت پوشش بهزیستی هستیم و تک پسرم هستم جناب؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای رای نهایی کفالت لازم است شرایط بیشتری مورد بررسی قرار بگیرد

  87. سلام وقتتون بخیر.
    یه سوال داشتم، پدرم 3تا از انگشت های یک دستش دچار قطع شدگی یک الا دو بند شده است، انگشت اشاره هم آسیب دیده و تنها انگشت شست سالم هست(از یک دست) ممنون میشم جواب بدید، که آیا من میتونم از قانون 6بهزیستی برای معافیتم استفاده کنم؟خودم غیبت ندارم، اما برادرم غیبت داره. با تشکر.

    1. سلام وقت بخیر
      نقص عضو جزو بیماری های پذیرفته شده از سمت سازمان بهزیستی می باشد

  88. سلام
    من یه خواهر معلول دارم (مبتلا به سندروم داون)
    یه برادر بالای 18 هم دارم
    من میتونم از معافیت خواهرم استفاده کنم؟

    1. سلام وقت بخیر
      شرایط بردارد بزرگتر شما و شرایط شما در خانواده باید بررسی شود

  89. با سلام و عرض ادب
    برادر من ۶ ماه غیبت دفترچه ای دارن(بخاطر آزمون های دانشگاه امین و ارتش) و الان ۴ماهه که سر خدمت در مرزبانی هستن و مادرم از جانب هردو گوش کم شنوایی شدید(بیش از۸۵ درصد)دارن؛حالا برادرم میتونه از معافیت کم شنوایی شدید مادرم استفاده کنه؟؟

    ممنون میشم جواب بدین .

  90. سلام من پدر و مادرم تحت پوشش بهزیستی هستند و پدرم از ناحیه پای راست دچار مشکل است و به سختی راه میرود و مادرم چشم راستش را از داده است . دوبرادر بزرگتر از خودم‌ دارم که سربازی شون تموم شده و الان نوبت منه خواستم بدونم میتونم از طریق ماده ۶ معاف بشم؟

    1. سلام وقتتون بخیر در صورت وجود برادر بزرگتر امکانش نمیتواند وجود داشته باشد.

  91. سلام وقت بخیر من سه تا خواهر دارم یکیش معلولیت شدید هستش کارت بهزیستی شدید داره و من پسر خانواده ام تازه ۱۹ سالم شده غیبت ندارم میتونم معافیت اقدام کنم؟

    1. سلام
      به احتمال زیادبتوانید معافیت خواهرتان را بگیریداما بستگی دارد که پدر شما در قید حیات باشند یا خیر

  92. سلام
    پدرم عضو بهزیستی هستن و شدت معلولیتشون
    متوسط هست. و من تنها پسر خانواده هستم .
    آیا امکان معافیت بنده وجود دارد؟

  93. سلام من خانومم عمل جراحی کمر انجام داده خانه نشین شده تحت پوشش بهزستی مباشد وپسرم نگهداریش میکند ایا می تواند کفالتش بشود خودمن هم دیکس کمر دارم

  94. سلام
    من مادرم تحت پوشش بهزیستی است وه من چند
    ماه ازوقت خدمتم گذشته به من معافیت تعلق میگیره

    1. سلام خدمت شما، اگر مدارکی ارائه بدهید که این چندماه به دلیل مشکلات اعم از معیشتی، پزشکی و …امکان پست دفترچه را نداشتید و غیبت شما موجه شود بله امکان گرفتن معافیت هست.

    2. سلام من یک پسر دارم از همسرم ده ساله جدا شدم و مجدد ازدواج کردم وهمسر سابقم تحت حمایت بهزیستی میباشد ب علت تخلیه یک چشم آیا پسرم ب خاطر تک فرزند بودن و تحت بهزیستی بودن پدرش معاف میشود؟

      1. سلام
        امکان گرفتن کفالت پدر وجود دارد اما جهت بررسی بیشتر شرایط پسر و پدر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  95. سلام. من مادرم طلاق گرفتن و 2 ماهه تحت پوشش بهزیستی هستن. معلول هم نیستن و فقط از طریق طلاق عضو بهزیستی شدن. یک برادر بزرگتر بالای 18 سال هم دارم که مشغول خدمت هست.خودم هیچ غیبی ندارم. میتونم از طریق کفالت معاف بشم ؟

    1. سلام. بله اما برای استفاده از این سهمیه باید برادر وضعیت سربازی برادر بزرگتر روشن شود. برای دریافت اطلاعات کامل با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  96. سلام وقت بخیر جواب بدهید ممنون میشم

    خودم عضو بهزستی هستم شدت معلولیتم متوسطه طی سال هاهم نامه های دکتر من را برای مشکلاتم جمع میکردیم و الان هم دارم به سن مشمولیت میرسم میتونم معافیت بگیرم

    1. سلام خدمت شما، باتوجه به نوع بیماری و معلولیت و شدت آن باید بررسی شود.

  97. با سلام پدرم دو تا زن داره و ۸۵ سال سن دارد و تحت پوشش کمیته امداد و دچار الزایمر و نارسایی ریه و فتق شکم که اخیرا عمل پروستات انجام داده است…سه برادر دارم که بزرگتره کفالت پدرم را گرفته است و الان به بیماری ام اس دچار شده و فلج است و برادر دومم در شرف ازدواج است و خدمت هم رفته است …میخواستم بپرسم با توجه به مریض شدن برادر اول و بند ۶ من میتوانم دوباره کفالت پدر را بگیرم؟!و برادر دوم که خدمت رفته و از مادر دیگر است مشگل ایجاد میکند؟!

    1. سلام وقت بخیر. اگر برادران دیگر شرایط را احراز و کفالت را به شما بدهند بله میتوانید کفالت پدر را بگیرید .

  98. با سلام پدرم دو تا زن داره و ۸۵ سال سن دارد و تحت پوشش کمیته امداد و دچار الزایمر و نارسایی ریه است…سه برادر دارم که بزرگتره کفالت پدرم را گرفته است و الان به بیماری ام اس دچار شده و فلج است و برادر دومم در شرف ازدواج است و خدمت هم رفته است…میخواستم بپرسم با توجه به مریض شدن برادر اول و بند ۶ من میتوانم دوباره کفالت پدر را بگیرم؟!و برادر دوم که خدمت رفته و از مادر دیگر است مشگل ایجاد میکند؟!

    خودمم هم ۲۲ سالمه و دانشجو ام و غیبم ندارم

    1. سلام وقت بخیر. اگر برادران دیگر شرایط را احراز و کفالت را به شما بدهند بله میتوانید کفالت پدر را بگیرید .

  99. با سلام و وقت بخیر
    بنده ۲۰ سالمه و دارای مدرک کاردانی هستم و ب تازگی فارغ تحصیل شدم و پدر بنده ۴۹ سال سن و از ناحیه پا دارای معلولیت متوسط هستند و در بهزیستی پرونده دارن و بنده فرزند ارشد خانواده هستم و یک خواهر کوچک هم دارم و نمره چشمام یکیش ۲.۷۵ و یکیش ۱.۷۵ خواستم بپرسم بنده میتونم معاف بشم یا خیر 🙏🏻 ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام وقت بخیر اگر پدر شما باتوجه به تشخیص پزشک معتمد تایید کند معافیت به شما تعلق خواهد گرفت در غیر این صورت شرایط دیگر شما معافیت دائم نخواهد داشت .

  100. سلام برادرم ۳۶سالشه و غیبت داره اما دو فرزند معلول داره آیا میتونه معاف بشه؟

    1. سلام وقت بخیر
      ابتدا غیبت توجیه شده و فرزندان عضو بهزیستی شوند

  101. سلام پدر بنده عضوه بهزیستی هست دارای کارت بهزیستی مشکل شنوایی شدید هست همراه با دیابت نیازبه انسلین مشکل جسمی :دیسک کمر تنگی نخاع نیاز به عمل تعویض مفصل زانو
    دارای برادر بزرگتر از۱۸سال که سربازی رو تمام کرده هستم میخواستم بدونم معافیت شاملم میشود

    1. سلام. با توجه به شدت از کارافتادگی پدرتان ممکن است مشمول دریافت معافیت کفالت شوید .

  102. سلام وقت بخیر، ما 3 برداریم که من کوچکتر از همه ام
    برادر بزرگم( اول‌) خدمت سربازی رو تمام کرده و متاهل است اما برادر دومم( وسطی) با تایید بهزیستی از خدمت معاف شده و منم الان سربازم، آیا من میتونم کفالت برادرم رو بگیرم حالا یا کسری خدمت بگیرم یا معافیت؟

    1. سلام. دریافت معافیت کفالت برادر تحت پوشش بهزیستی اولا به شرایط عضویت ایشان و در ثانی به شرایط پدر خانواده وابسته است شما میتوانید برای دریافت اطلاعات کامل با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  103. سلام خسته نباشین بنده پدری دارم که از ناحیه گوش دچار معلولیت شدید شنوایی هستن و عضو سازمان بهزیستی هستن.من پسر بزرگترم و ازدواج کردم ولی هنوز پیش پدر و مادرم زندگی میکنم و یه برادر بالای18سال دارم .میتونم از قانون کفالت استفاده کنم و معاف بشم؟

    1. سلام بنده ۴۰ سال دارم دارای سه پسر خودم ۷۵درصد ناشنوایی دارم پسر بزرگم معلول ذهنی است آیا میتونم معافیت بگیرم

  104. سلام من مادرم خیلی وقته طلاق گرفته و تحت پوشش بهزیستی هستش.ولی من غیبت دارم یعنی هیچ جوره نمیشه کفالت گرفت؟

    1. سلام. در صورت توجیه نشدن غیبت نمیتوانید برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید میتوانید برای دریافت اطلاعات کامل در رابطه با توجیه غیبت و شرایط آن با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  105. پسرم دانشجو یک ترم مونده تمام کنه پدرش عضو بهزیستی دیابت چشم ضعیف کر ده کلیه از کار افتاده دیالیز میشه هفتی سه بار پسرم همراهیش میکنه ایا معافیت شاملش میشه چشم متوسط زدن راه نمای کنید ممنون میشم

    1. سلام خدمت شما، اگر در کارت پدر درجه تحت پوششی شدید یا خیلی شدید است بله پسر میتواند برای گرفتن معافیت ماده ۶ بهزیستی اقدام کند.

  106. پسرم دانشجو یک ترم مونده تمام کنه پدرش عضو بهزیستی دیابت چشم ضعیف کر ده کلیه از کار افتاده دیالیز میشه هفتی سه بار پسرم همراهیش میکنه ایا معافیت شاملش میشه چشم متوسط زدن راه نمای کنید ممنون میشم

    1. سلام خدمت شما، اگر در کارت پدر درجه تحت پوششی شدید یا خیلی شدید است بله پسر میتواند برای گرفتن معافیت ماده ۶ بهزیستی اقدام کند.

  107. سلام یک خواهر معلول و یک بردار سالم کوچک زیذگر 18 سال دارم آیا امکان دارد ازمعافیت ماده 9 بهزیستی استفاده کنم؟

    1. سلام وقت بخیر در صورتی که پدر شما حضور ندارد بله می توانید

  108. سلام مگه طبق ماده ۹ بهزیستی با یه خواهر یا بردار معلول تنها پسر خانواده سالم بالای ۱۸ سال نمیتونه کفالت بگیره؟خودتون تو سایت که اینو زدین….بعد در جواب یکی از اعضا که پرسیده بودن خواهرشون معلول شدید ذهنی هستند و پدر و مادرشون در قید حیات هستن گفتین که امکانش نیست در صورت وجود دو فرزند معلول حائز شرایط میشن اینکه برای ماده ۶ نه ماده ۹…این تناقض شد!

    1. سلام
      وضعیت ما هم به همین شکله یک پسر معلول شدید شنوایی و یک دختر معلول متوسط شنوایی دارم یه پسر دانشجو دارم خودم بازنشسته هستم
      امکان معافیت تنها پسر سالم من وجود داره
      سپاس و درود فراوان از جوابگویی شما

  109. سلام بنده ی برادر دارم ک معلولیت شدید ذهنی حرکتی جسمی و روانی داره پدرمم دیابت و دیسک کمر داره برادرم عضو سازمان بهذستی میباشد ایا تمکان معافی هس من تک پسرمبالای۱۸سال با ۴خواهر مجرد

    1. سلام. بله با توجه به شرایط بیان شده میتوانید برای دریافت معافیت مددجویان اقدام کنید

  110. سلام خوبید وقتتون بخیر.بنده دانشجو هستم و ار معافیت تحصیلی دارو استفاده میکنم و غیبت هم ندارم 4تا برادر بزرگتر از خودم دارم که 3تاسون خدمت رفتن و تموم کردن یکیشون هم طره 4برادری بهش خورده.
    پدرم تحت پوشش بهزیستی است و از دو پا معلولیت جسمی خفیف دارن .مشکل پروستات و کهولت سن هم دارن 67سالسونه.میتونم برای کفالت پدرم اقدام کنم ممنون میشم زودتر جواب بدید لطفاً

    1. سلام خدمت شما، اگر درجه تحت پوششی پدر به شدید یا خیلی شدید تغییر کند،میتوانید با رضایت نامه ای از پدر مبنی بر کفیل بودن شما اقدام به گرفتن کفالت کنید.

  111. سلام خوبید وقتتون بخیر پدر من تحت پوشش بهزیستی هستن قبل تر ها معلولیتشون خفیف بوده ولی الان مسن تر شدن و من خودمم الان دانشجو ام خاستم بدونم میتوانم در حین تحصیل اقدام به درخواست کفالت سربازی بکنم؟

    1. سلام خدمت شما اگر درجه تحت پوششی شدید یا خیلی شدید درج شود بله در حین تحصیل نیز میتوانید اقدام کنید.

  112. من مادرم تایید شد در بهزیستی و الان نظام وظیفه هست پرونده گفته ببرم پلیس +10 پدرم سرطان داره رو بهزیستی قبول نمیکنه چون سرطانه آیا ب من کفالت از طریق مادر تعلق میگیره بهزیستی مادرم رو قبول کرده

  113. سلام من یک خواهر با معلولیت شدید ذهنی دارم و تحت پوشش بهزیستی هستش و تک پسر خانواده هستم و پدر و مادرم هم در قید حیات هستند و مشکلی ندارن میخواستم بدونم طبق ماده ۹ از سربازی معاف میشم؟

    1. باسلام دوست عزیز امکانش نخواهد بود زیرا درصورت وجود ۲ فرزند معلول امکان معافیت خواهد بود

      1. دو خواهر بردار معلول برای ماده ۶ نیست مگه ماده ۹ میگه اگه یه خواهد برادار معلول باشه و تنها پسر خانواده بالای ۱۸ سال و سالم باشه میتونه کفالت بگیره خودتون تو سایت نوشتین

  114. سلام شوهر من ۳۰سال شه داداری ۲فرزندم معلول ذهنی هس شوهرم :خدمت رفته ولی معاف از رزم شده:الان هیچی بهمون نمیدن میگن کارت معافیت :خونه نداریم درآمد نداریم فقط یارانه :کارنداریم:میون آسمان وزمین پیاده ماندیم د ر راه خدا راهنمایی کنید

  115. سلام
    من و مادرم تنها زندگی میکنیم
    23 ساله که مادرم از پدرم جدا شده
    و 23 ساله پدرمو حتی ندیدم
    مادرم عضو بهزیستیه و دو ماهه حقوق میگیره
    مادرم میره بهزیستی فرم بگیره
    سنگ اندازی میکنن
    میگن باید یک سال از عضویت مادرت بگذره بعد باید ثابت بشه که شغلت چیه حقوقت چیه تا بهت فرم بدیم
    به نظرتون چی کار کنم از کجا میتونم فرم بگیرم راهنمایی کنید

    1. سلام بله باید یکسال از تحت حمایت بهزیستی گذشته باشد تا شرایط اخذ معافیت فراهم گردد.

    2. سلام من یک پسر دارم از همسرم ده ساله جدا شدم و مجدد ازدواج کردم وهمسر سابقم تحت حمایت بهزیستی میباشد ب علت تخلیه یک چشم آیا پسرم ب خاطر تک فرزند بودن و تحت بهزیستی بودن پدرش معاف میشود؟

      1. سلام
        امکان گرفتن کفالت پدر وجود دارد اما جهت بررسی بیشتر شرایط پسر و پدر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  116. باسلام.وادب
    بند۳۶.سالمه.داری.سه.فرزندهستم.فرزنددوم.معلول.شنوای.هست.که.کاشت.حلزون.کرده.هم.شنوای.مشگل.داره.هم.گفتارحالارفتم.بهزیستی.یه.ماده.دادن.منم.کارشو.انجام.دادم.براکمسیون.پزشکی.حالابه.من.میگیم.معلولیت.متوسط.هست.برمعافیت.ممشگل.داره

  117. سلام من مادرم عضو مددجویان بهزیستی هستن و نابینایی کامل دارن با وجود سالم بود و در قید حیات بودن پدر می تونم معافیت بگیرم؟

  118. با سلام من معلول جسمی حرکتی خفیف هستم دو فرزند دارم یکیش نظامی می باشد برای اون یکی می توانم کفالت بگیرم

  119. سلام من بعداز ۸ماه خدمت مادرم که سکته مغزی کرده بود و تازه تحت پوشش بهزیستی میباشد و یک سال پیش طلاق گرفته و تحت حمایت من می‌باشد و از زمانی که من اومدم خدمت خواهرم مواظبت میکرد والان دیگه خواهرم به تنهایی اذیت میشه منم خودم حین خدمت دیسک کمر گرفته ام و دیگه نمیتونم خدمت ادامه بدم و خودمم نامزد هستم آیا میتونم برای کفالت اینا اقدام کنم .

  120. سلام من پدرم تحت پوشش بهزیستی هستن و دستشون مشکل داره من فرزند اول خانواده هم و یه برادر ۳ ساله دارم میخوام ببینم میتونم از معافیت استفاده کنم یا نه

  121. با سلام من یک داداش معلول جسمی دارم که تحت پوشش بهزیستی است خودمم تنها پسر بالای ۱۸ سالم میخواستم ببینم طبق ماده ۹ از خدمت معاف میشم یا خیر ممنون

  122. سلام من اعزامی سال ۹۵ هستم وچندین مرحله فرار دارم مادرم سال ۹۸ عضو بهزیستی شده و اعصاب روان شدید خورده درکارت من میتونم از معافیت استفاده کنم؟

  123. سلام وقت بخیر و خسته نباشید میگم به شما کارشناسان عزیز
    اول اینکه پدرم در قید حیات هست و ۵۵ سال سن داره و تحت پوشش اجتماعی بهزیستی هست و مشکل فاصله مهره های کمری و آسم داره
    دوم دو خواهر مجرد دارم.
    سوم دانشجوی ارشد هستم.
    ضمنا پدرم کارت ایثار گری هم داره
    با توجه همه اینها میتونم معافیت بگیرم.
    تشکر از سایت خوب شما

  124. باسلام ما سه تا برداریم که پدرمون فوت کرده و بردار بزرگ تر کفالت پدر رو گرفته ولی الان ن خرجی خونه میده ناچیزی و مادرم رو عزیت میکنه آیا راهی وجود دارد گه من معافیت بگیرم

  125. سلام و‌ عرض ادب پدرم درصد معلولیتش متوسط آیا میشه معافیت گرفت،?

  126. سلام
    بنده تا سال بعد معافیت تحصیلی دارم، پدرم امسال برای بهزیستی اقدام کرد و معافیت اطفال متوسط گرفت ، اعتراض هم زدیم
    پدر بنده ۵۴ سالشونه و مستاجره و بدون ۱ روز بیمه هست خواهرم هم طلاق گرفته و در خانه ما هست، ایا امکانش هست با همین شدت متوسط بتونم برای معافی اقدام کنم ؟

    1. سلام. تنها در صورتی که نوع معلولیت جسمی شدید در نظر گرفته شود شما میتوانید برای دریافت معافیت کفالت پدر اقدام کنید . تا زمانی که پدر در قید حیات باشند نمی‌توانید برای دریافت معافیت کفالت خواهر مطلقه نیز درخواست دهید.

  127. با سلام ، پدر بنده ۵۴ سالشونه و فلج اطفال متوسط دارن و بنده تا سال بعد معافیت تحصیلی دارم ، پدر تازه عضو بهزیستی شده، همچنین پدر هیچگونه بیمه و شغلی ندارن و مستاجر هم‌هستن و خواهر بنده هم طلاق گرفته ودرمنزل ما سکونت دارد، میخواستم بدونم از طریق کفالت پدر اقدام کنم‌یا ماده ۶ بهزیستی؟

    1. سلام ببخشید پدر و مادر من تحت پوشش بهزیستی هستند پدر خفیف ولی مادر شدید آیا میتونم معاف بشم

      1. سلام وقت بخیر بله میتوانید برای کفالت پدر اقدام کنید

  128. سلام مادرم معلولیت شدید داره
    غیبت دارم ماده ۶ ب من تعلق میگیره

    1. سلام خیر در شرایط آمده است که غیبت مانع میشود اما اگر مدارکی مبنی بر موجه بودن غیبت دارید بله میتوانید اقدام کنید

  129. با سلام ،پدرم دست چپش را از ناحیه بازو قطع شده تقریبا هفت هشت سانتی بازو باقی مانده .و درد شدید فانتوم پین هم دارد که فقط با داروهای مخدر تقریبا تسکین می یابد از ناحیه پشت گردن هم تحت عمل جراحی قرار گرفته ، بنده تک فرزند هستم.ایا معافیت کفالت تعلق می‌گیرد باتشکر.

    1. سلام باتوجه به قوانین نظام اگر یک دست از مفصل کتف قطع شده باشد شامل معافیت قرار میگیرد و برای عمل ستون فقرات اگر باعث اختلال عصبی حرکتی شده است بله میتوانید اقدام کنید، البته نباید غیبت داشته باشید.

  130. سلام همسرم مشکل جسمی حرکتی متوسط داره پسرم که دانشجو هست میتونه معاف بشه؟؟

    1. سلام اگر پدر ایشان تحت پوشش بهزیستی باشند یا پزشک تایید کند از کارافتاده هستند ، و طبق شرایط سنی ایشان ، بله امکان معافیت دارند.

      1. سلام من ۲۰سالمه. پدرم معلولیت شدید داره قبل ۱۸سالم معلولیت شدید داشت و کارت معافیتش هم معلولیت شدید داره دوتا برادر هم کوچیک تر دارم.
        ب ما معافیت تعلق میگیره؟؟؟

  131. سلام من مدارکمو طبق ماده ۶ برا بهزستی بردم وبهزیستی هم مدارکمو برا کمسیون فرستان و قراره برا پزشک بهم زنگ بزنن ولی الان یساله ک خبری نشد ازشون

    1. سلام. در صورت گذشت زمان یک ساله و عدم اطلاع رسانی نظام وظیفه بهتر است برای پیگیری پرونده مجدد از طریق دفاتر پلیس 10 پیگیری های لازم را انجام دهید.

  132. سلام من طبق ماده ۶ پیش رفتم و مدارکم پارسال ب بهزیستی تحویل دادم و گفتن ک از کمسیون زنگتون میزنن ک برای پزشک برین اما تا الان زنگم نزدن با اینکه الان یسالی میشه

    1. سلام. در صورت گذشت زمان یک ساله و عدم اطلاع رسانی نظام وظیفه بهتر است برای پیگیری پرونده مجدد از طریق دفاتر پلیس 10 پیگیری های لازم را انجام دهید.

  133. سلام
    بهزیستی معلولیت شدید جسمی حرکتی به پدرم داده امروزم نامه دادن رفتم پلیس علاوه ۱۰ اقدام کردم
    ایا نظام وظیفه احتمالش هست رد کنه معلولیتو و معاف نشم؟
    کلا اگه نظام وظیفه بخواد رد کنه به چه دلایلی رد میکنه؟

  134. سلام مادر من کم شنوا هستند‌‌و کارمند هستن و پدرم بیماری روانی مزمن دارند من تنها پسر.بالای 18سال دارم میتونم کفالت پدرم بگیرم مادرم تخت پوشش بهزیستی نیستن اما پدرم هستن

  135. کسی ک اموزشیش رو رفته
    میتونه بعد از اموزشی اقدام ب معافیت کنه
    پدر معلول تحت پوشش بهزیستی

    1. سلام خدمت شما بله میتوانید درخواست خود را جهت دریافت کفالت در پلیس +10ثبت کنید

  136. سلام خسته نباشید
    من 24سالمه و تازه از دانشگاه انصراف دادم پدرم معلول هستن و مادرم سرپرست خانوارن هنوز غیبت نکردم برادرم دوسال پیش کفالت پزشکی پدر گرفتن و معاف شدن الان یک سالی هم میشه که ازدواج کرده
    یه داداش کوچک ترهم دارم باهم رفتیم برای سربازی اقدام کردیم اگر ما بریم سربازی چون که مادرم سوادشون کمه هردوشون نیاز به مراقبتدارن و کارای کشاورزیمون هم لنگ میمونه ایا میشه دوباره کفالت گرفت اخه داداشم هم نمیرسه کاراشون رو انجام بده پدرم ناشنوا و لال هستن و کارت معلولیت از نوع معلولیت شدید دارن راهنمایی کنین ممنونم

  137. سلام من ۳۰سال دارم وفرزندم یه دستش فلجه وتحت پوشش بهزیستی هست آیا شرایط معاف شدن را دارم

  138. باسلام من کارت معلولیت متوسط دارم رانم کلا پلاتین داره پاشنه پام سوراخه پام کجه یعنی کفشی میپوشم کج میشه سابقه دی وی تی درساق با دارم و در ساق پام ورم دارم یعنی ساق پای راستم 3 سانت بزرگ تر از پای دیگه است این ورم 3ساله که هست و دکتر م گفت شاید تا اخر عمرمم ورمش باشه

      1. سلام‌پدر زن بنده قطع نخاع میباشد و‌تک دختر دارد من میتوانم معافیت بگیرم روی پدر زنم یا ن

        1. سلام مادر بزرگم ۸۵ پیش پدرم هست و کارت معلولیت بهزیستی برای پدرم صادرشده ومن ۱۸ سال سن دارم وبدون غیبت سربازی پدرم معلولیتش خفیف هست ولی کارت براش زدن میتونم معاف بشم من.

          1. با سلام و احترام سیری هستم خیر با کارت خفیف بهزیستی نمیتوانید از ماده ۶ بهزیستی اقدام کنید

  139. سلام من متولد۶۴ هستم غیبت سربازی هم دارم ی پسر معلولیت ذهنی و جسمی دارم تحت پوشش بهزیستی هست آیا میتونم برای معافیت اقدام کنم؟؟

  140. سلام، دختر 16 ساله با معلولیت شدید جسمی ذهنی دارم، پسرم دانشجو و 22 سالشه آیا می تواند معافیت بگیرد؟
    آیا شامل ماده 9 معافیت بهزیستی می شود؟

    1. سلام. در صورتی که پدر در قید حیات باشند و مسائل پزشکی خاصی نداشته باشند فرزند شما معاف نخواهد شد.

  141. با سلام، من پدرم ۷۶ سال سن داره و شرایط معلولیت رو داره اما عضو بهزیستی نبوده و الان که میخام کارت عضویت بگیرم براش نظام وظیفه میگه باید حداقل دوسال از عضویتش توی بهزیستی گذشته باشه وگرنه امکانش نیست ، چکار باید کرد

    1. سلام. با توجه به شرایط سنی پدر در صورتی که تک فرزند پسر هستید میتوانید از معافیت کفالت استفاده کنید.

  142. سلام من دختری معلولیت ذهنی شدید و تحت پوشش بهزیستی دارم همچنین پسری بالا ۱۸ سال دارم آیا پسرم می تواند معافیت از سربازی بگیرد فاضل هستم

  143. سلام بنده ترم یکی ب اخر دانشگاه بوده
    و تنها فرزند مجرد خانه هستم
    حتی برادرد متاهلم در شهر دیگه ای زندگی میکنه
    مادرم مریضی و پرونده عصاب و روان دارن ک یک بار هم بستری شدن و جزو بهزیستی هستن
    پدرم ۵۶ سال سن دارد
    ایا راهی برای معافی دارم

    1. بله برای ناتوانی مادر از طریق ماده 6 بهزیستی اقدام کنید

  144. سلام من مادرم مشکل عصاب و روان دارد و جزو بهزیستی هستن پدرمم ۵۶ سال سن دارد و تنها فرزند مجرد خونه هستم برادرم شهر دیگه زندگی میکنه باخانوادش
    ترم یکی ب اخر دانشگا هستم میخاستم ببینم میتونم اقدام کنم واسه معافی؟

    1. بله برای ناتوانی مادر از طریق ماده 6 بهزیستی اقدام کنید

    2. علی آقا مادر شما باید حداقل سه بار در بیمارستان روان پزشکی بستری شده باشد وگرنه با یک بار سابقه مشکل است معافیت کفالت به شما تعلق گیرد

      1. بعد از س بار دوباره باید بیمارستان نظامی برن؟واسه کمیسیون؟

  145. با سلام خدمت شما کارشناسان محترم من یک خواهر معلول شدید اسکیزوفرنی دارم و ۴ خواهر دیگر مجرد هم دارم به طوری که ۲ نفر از خواهرای دیگرم به تایید پزشک متخصص معلول ذهنی هستن برای تشکیل پرونده بهزیستی اقدام کرده ایم . پدرم یک چشمش نابیناست و ۱۵ سال قبل پای سمت راستش زیر چرخهای کامیون اداره برق رفت و به کل له شده الان به درستی نمیتواند راه برو سنش هم حدود ۶۵ هست و مادرم هم یکی از چشمانش نابینا شده یک برادر کوچکتر ۳۰ ساله هم دارم خودم متولد ۱۳۶۵ هستم ایا معافیت به من تعلق میگیره از شما خواهش میکنم مرا راهنمایی بفرمایید من الله توفیق بزرگواران

    1. معافیت کفالت با غیبت امکان پذیر نیست مگر از ماده 6 بهزیستی استفاده کنید

  146. سلام من ۳۸ سالمه تحت پوشش بهزیستی ام ۱۳ سال پیش ۵ماه خدمت کردم بعدش نرفتم ایامیتونم معافی بگیرم .باتشکر

    1. خودتونو معرفی کنید شامل بخشودگی بشوید بعد از سهمیه بهزیستی استغاده کنید

  147. سلام من پدرم دست چپش معلول و اعصاب روانم هست ولی بستری نداره از ناحیه کمرم مشکل مهره داره به نظرتون رای کمشیون چی هست

    1. سلام. در صورت از کار افتادن یک دست و تایید توسط کمسیون به شما معافیت کفالت داده میشود.

    2. سلام پدرمن یک چشم داردان یک چشمش هم سی درصدبینایی دارد معافی شامل من می شود چهارسال است عضویت بهزیستی هستند62 سال هم دارند

  148. با سلام.بنده تک فرزند هستم پدرم هم ۵۰سالشونه پدرم یک کلیشون را اهدا کردند و یک کلیه دارند
    بین مهره های کمرشون هم فاصله افتاده و تیرویید هم دارند میخواستم ببینم شرایط گرفتن معافیت کفالت را دارم؟و این که اگر دارم سرباز فراری هستم خدمتم را ول کردم میتونم اقدام کنم مشکلی پیش نمیاد؟با تشکر از مشاوران عزیز

    1. سلام. خیر اول اینکه با تایی۳ از کارافتادگی پدرتان می‌توانستید برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید اما در صورت داشتن غیبت یا فرار این امر قابل بررسی نیست.

  149. سلام من مادرم تحت حمایت بهزیستی و بیماری نخاعی شدید داره .. پدرمم سالم و سلامت هست و خودمم عیبت دارم آیا معاف میشم یاخیر؟

    1. سلام به دلیل داشتن غیبت نمیتوانید اقدام کنید، مگر اینکه توحیه غیبت انجام شود.

  150. با سلام و عرض ادب ببخشید
    من مادرم امسال عضو بهزیستی شدن معلولیتشونم خیلی شدیده. پدرم هم درقید حیات هستش طبق ماده ۶ میتونم اقدام کنم . ؟

    1. سلام بله میتوانید اقدام کنید و بعد از تایید نظام وظیفه معافیت تعلق میگیرد.

  151. سلام من مادرم تحت عضویت بهزیستیه و معلولیت شدید حرکتی داره و پدرمم ۶۶ سالشه و دو ماهی میشه که اونم تحت عضویت بهزیستی شده منم ۲۰ سالمه و دانشجو هستم و غیبت هم ندارم میخواستم بپرسم برای معافیت دیر نشده و میتونم اقدام کنم

    1. سلام بله میتوانید برای معافیت ماده ۶ بهزیستی اقدام کنید.

    2. سلام ،وقت بخیر،من پدرم فوت شده و ۲ برادر دیگر دارم و یکی از آنها معلولیت شدیدجسمی و ذهنی دارد که به واسطه آن برادر دیگرم معاف شده است،ایا میشود بنده از طریق کفالت مادر اقدام کنم؟هر دو برادرم در قید حیات هستند،اگر من به سربازی بروم برادر دیگرمتاهل است توانایی هم کار کردن وخرج دادن وهم پرستاری را ندارد

  152. سلام ما دوتا پسریم که من بزرگه هستم و برادر کوچکم معلولیت شدید داره بیمار سیپی هست و اینکه میشه از ماده ۹ استفاده کرد؟

    1. درصورت نداشتن غیبت میتوانید از ماده نه استفاده کنید

  153. سلام من یه برادر معلولیت ذهنی شدید تحت پوشش بهزیستی دارم،پدرم هم ۱۵٪جانباز ذهنی است،برادر بزرگ از خودم دارم که متاهل و مستقل و یه دونه برادر بزرگتر از۱۸سال کوچکتر از خودمم دارم که خدمت رفته و داره درس میخونه منم دانشگاه هستم وغیبتم نخوردم میتونم واسه معافیت بند۹ اقدام کنم؟؟؟؟؟؟؟
    مرسی🌹🙏

    1. خیر معافیت بند ۹شامل تنها فرزند پسر بالای ۱۸سال میشود وشما برادر دارید و نمیتوانید از این ماده استفاده کنید اما از کسری خدمت جانبازی پدر استفاده کنید

  154. سلام خیلی ممنون از سایت خوب شما .
    ببخشید من مادرم بیماری ام اس دارند و عضو سازمان بهزیستی هستند . و کمسیون پزشکی بهزیستی بیماری ایشونو خیلی شدید زدند. پدرم هم در قید حیات میباشند . خودم هم دانشجوی ترم اول حقوق هستم . آیا میتونم برای معافیت سربازی اقدام کنم . ؟

    1. سلام خدمت شما،بله با مراجعه به پلیس+۱۰ درخواست معافیت ماده ۶ بهزیستی ثبت کنید .

  155. سلام من ی برادر دارای معلولیت شدید دارم سیپی هست ۲۰ سن دارم ازش مراقبت میکنم کارای شخصیش انجام میدم چون پدر مادرم شاغل هستن می خواستم بدونم میشه از طریق بهزیستی معاف دائم شد؟ و الان من برای کارشناسی می خونم .

    1. درصورت نداشتن غیبت و تنها مراقب برادر فاقد پدر معافیت دارد که در اینجا پدر حضور دارند و امکان معافیت نیست

  156. سلام من ی برادر دارای معلولیت شدید دارم سیپی هست ۲۰ سن دارم ازش مراقبت میکنم کارای شخصیش انجام میدم چون پدر مادرم شاغل هستن می خواستم بدونم میشه از طریق بهزیستی معاف دائم شد؟ و الان من برای کارشناسی می خونم .

    1. درصورت نداشتن غیبت و تنها مراقب برادر فاقد پدر معافیت دارد که در اینجا پدر حضور دارند و امکان معافیت نیست

  157. سلام علیکم، ببخشید بنده دارای دو فرزند پسر که یکی از آنها معلولیت شدید جسمی حرکتی بیماری صعب العلاج مادرزادی از نوع استخوانی و پوستی داره و صدرصد علاوه بر اینکه معلول است ناهنجاری های زیادی هم دارد، البته یک فرزند دختر سالم هم دارم ، سال گذشته هرچه مراجعه کردیم به بهزیستی و نظام وظیفه گفتند ماده ۹ فعلا کنسل شده و تنها پسر سالم شما باید به خدمت برود، خواهشن مرا راهنمایی کنید ، تو سایت ها که میرم نوشته تنها فرزند پسر سالم خانواده که دارای برادر یا خواهر معلول شدید داره میتونه معاف شود و لازم نیست بره خدمت سربازی ، منتظر پاسخ شما بزرگواران هستم. با تشکر

    1. سلام طبق قانون مربوطه برای گرفتن معافیت کفالت برای خواهر یا برادر محجور در صورت فوت یا نبود پدر می‌توان از ماده ۶ و نوع استفاده و معافیت را گرفت و در حال حاضر این عمل قابل انجام است اگر از سوی بهزیستی موردی هست پیگیری شده و در غیر این صورت به نظام وظیفه مراجعه کرده و درخواست معافیت کفالت خود را از آنجا برای گرفتن کفالت خواهر یا برادر محجور و خواهر یا برادر صغیر کنید

  158. باسلام.بنده سرپرست خانواده که سرپرستی همسرودوفرزند15ساله و19ساله رابرعهده دارم این درحالی است که دست چپم ازناحیه مچ حدودشش سال پیش دراثرشکستگی خیلی شدیدموردعمل جراحی در استان لرستان دردومرحله قرارگرفت که دراثرعدم عمل صحیح تانولهاوعصب دستم رازخمی کردندوبعدازمدتی که متوجه شدم وهیچ بیمارستانی من رابااین دست تحویل گرفت توسط پزشک قانونی لرستان به ارتوپددست استادفلاح اعزام شدم وباعمل سوم وزدن پلاتین به دستم باربی نتیجه ودستم علاوه بردرست نشدن حتی قادر به کارنیستم وله بهزیستی مراجعه کردم وازهمان موقع بنده رابادستی که قادربه کارنیست باشدت معلولیت خفیف تحت پوشش قراردادنددرصورتی که حق من بااین دست شدیدیاخیلی شدیدبودوپسربزرگم ارسال سوم دبیرستان ترک تحصیل کردوبرای تامین خرج خانواده‌ام حتی اریک سال به بالا غیبت ازسربازی داردتقاضادارم به خاطرخداچون بی اطلاع ازاین که بایدقبل ازاین که غیبت شامل حال فرزندم شودبرای معافیتش اقدام نماییم غیبت خورده است راهی جلوی مابگذاریدکه فرزنم معاف ازخدمت سربازی گرددچون اوسرپرست .نان آورماست.باتشکر.

    1. سلام وقت بخیر با توجه به شرایطی که فرمودید اگر قبل از مشمول شدن فرزند شما این اتفاق برای شما افتاده است با ارائه مدارک معتبر می توانید برای درخواست معافیت کفالت فرزندتان اقدام کنید

  159. با سلام
    من پدرم در بهزیستی از کار افتادگی شدید دارد و یک برادر بزرگتر از خودم دارم و خودم هم دانشجو هستم آیا میتوانم برای معافیت ماده6 بهزیستی در زمان تحصیل دانشگاه و با وجود معافیت تحصیلی اقدام کنم آیا مشکلی برای دانشگاهم پیش نخواهد آمد؟

    1. سلام وقت بخیر در صورتی که برادر بزرگتر شما شرایط کفالت را داشته باشد نمی توانید از شرایط کفالت استفاده کنید

  160. سلام پدر من عضو بهزیستی با از کار افتادگی شدید میباشد من دانشجو هستم و معافیت دانشجویی دارم آیا میتوانم در زمان تحصیل برای معافیت ماده 6 اقدام کنم؟

    1. سلام ‌. بله برای دریافت معافیت کفالت میتوانید حین تحصیل اقدام کنید.

  161. سلام پدر من بازنشسته یک اداره هستش ولی معلولیت شدید داره من مشمول معافیت میشم یا نه

    1. سلام. منظور شما از معلولیت شدید چیست؟! در صورتی که در انجام امور روزمره خود دچار مشکل باشند و نیاز به کمک داشته باشند میتوانید درخواست معافیت کفالت خود مطرح کنید البته شرایط و ضوابطی برای دریافت این معافیت وجود دارد شما میتوانید برای دریافت اطلاعات کامل با کارشناسان ما در مرکز تماس بگیرید.

  162. سلام وقت بخیر
    من پدرم کارت بهزیستی با معلولیت متوسط داره، قبلا شدید بوده اما از وقتی کارت ها هوشمند شدن متوسط ثبت شده، اول اینکه آیا میشه اعتراض زد و معلولیت رو شدید اعلام کرد؟ دوم اینکه با همین معلولیت متوسط میتونم برای کفالت از ماده 6 استفاده کنم؟ نوع معلولیت روی کارت NMS زده شده و اینکه از ناحیه پای چپ دچار دفرمی هست

  163. با سلام. من پدرم تحت پوشش بهزیستی هستن و معلولیت جسمی حرکتی شدید دارن پ از هر دو پا فلج هستن
    ولی کمیسیون پزشکی معافیت منو رد کردن اعتراض هم زدم بازم قبول نشد.دلیلش هم بهمون نگفتن فقط گفتن رد شده. دلیلش چی میتونه باشه خب

  164. با سلام من پدرم تحت پوشش بهزیستی هست پ از هر دو پا فلجه.. کمیسیون رفتم رد کردن اعتراض زدم بازم رد کردن. دلیلشم بهمون نگفتن دلیلش چی میتونه باشه..غیبت هم دارم ولی نظر کمیسیون پزشکی ربطی به غیبت نداره اخه

  165. سلام منم پدرم معلویت جسمی و ذهنی داره عضو بهزیستی هم هستیم تک پسر هستم امکان معافیت من کم هست یا زیاد

  166. سلام ، وقتتون بخیر
    بنده 25 سالمه و دانشجو هستم، دو برادر بزرگتر از خودم دارم که خدمت رفتند. مادر و پدرم 69 ساله هستند و هردو مشکل پزشکی دارند. پدرم از کار افتاده هستند و یکی از پاهاشون شکستگی شدید دارند. مادرم تومور مغزی خوش خیم، ناشنوایی یک سمت، مشکل کلیوی و بیرون زدگی دیسک کمر دارند. تحت پوشش کمیته امداد امام هستیم.
    آیا معافیت های کفالت بهزیستی یا کمیته امداد شامل حال من نمیشه؟
    ممنون میشم جواب بدید.
    خیلی ممنونم

  167. سلام، وقتتون بخیر
    بنده 25 سالمه و دانشجو هستم، دو برادر بزرگتر از خودم دارم که خدمت رفتند. مادر و پدرم 69 ساله هستند و هردو مشکل پزشکی دارند. پدرم از کار افتاده هستند و یکی از پاهاشون شکستگی شدید دارند. مادرم تومور مغزی خوش خیم، ناشنوایی یک سمت، مشکل کلیوی و بیرون زدگی دیسک کمر دارند. تحت پوشش کمیته امداد امام هستیم.
    آیا معافیت های کفالت بهزیستی یا کمیته امداد شامل حال من نمیشه؟
    ممنون میشم جواب بدید.
    خیلی ممنونم

  168. با سلام خسته نباشید
    بنده ۲۴سالمه و درحال تحصیل هستم و یک برادر دارم که سی ساله هستش فاقد شغل و همسر و معلولیت شدید ذهنی است و زیر نظر بهزیستی میباشد
    و هم چنین پدر بنده ۶۰ سال دارد و دارای بیمارب اعصاب و روان و افسردگی شدید و ۳بار بستری در بیمارستان اعصاب و روان دارد و مادر بنده دارای بیمار خاص میباشد و شیمی درمانی میشود…
    میخواستم ببینم با این تفاسیر معافت کفالت برادر را میتوانم بگیرم؟؟
    ممنون

    1. سلام بله طبق آیین نامه اگر ثابت شود شما تنها فرد بالای ۱۸ سال هستید که توانایی سرپرستی از برادر را دارید بله میتوانید اقدام کنید.

  169. سلام. واقعا سایت خوب و بدربخوری دارید طوریکه ساعتها مشغول مطالعه مطالب آن بودم. بنظر من بعضی از اطلاعات ناقص بود. من معلول متوسط بهزیستی شهر ری هستم. الان دو سال است که برای تنها فرزند پسرم از بهزیستی درخواست فرم سه برگی برای ارائه به پلیس +۱۰ را دارم ولی بهزیستی شهر ری میگوید طبق بخشنامه معلولین متوسط اصلا نمیتوانند معافیت بگیرند!
    به بازرسی بهزیستی هم گفتم ولی آنها هم همین را گفتند. حالا معلولیت من شدید شده و پسرم هم غیبت پیدا کرده… همین بهزیستی شهر ری فقط بخاطر درخواست معافی من شدت معلولیت من را از شدید به متوسط تغییر دادند. الان نمیتوانم حرکت کنم. مدتهاست که بیکارم. متاسفانه آنقدر دروغگو شده ایم که بهزیستی دیگر حرف راست را هم باور نمیکند.خلاصه دو بار اعتراض کردم ولی باز کمیسیون پزشکی واقع در توانبخشی کوروس به پیشرفت بیماری من توجه نکرد. حتی به کمیسیون استان هم نفرستادند. حالا مدتهاست که فقط درازکش هستم و درد میکشم. ایکاش قانون ماده شش را با نظر شخصی تفسیر نمیکردند. کل حرفم این بود که معافیت ماده شش مطابق قانون تشکالات زیادی دارد….ممنونم

  170. سلام.‌من متولد 63 هستم و بیماری پوستی پسوریازیس دارم و همسرم معلولیت جسمی حرکتی متوسط. آیا معافیت تعلق میگیره

    1. سلام اگر پسوریازیس بیش از ۲۵ درصد بدن را درگیر کرده امکان معافیت پزشکی دارید، معلولیت بهزیستی اگر درجه شدید یا خیلی شدید باشد امکان معافیت دارد.

      1. سلام من پدرمادرشدیدهستن مادراعصاب روان هستش چزبهزیستی هست امامدرک بستری نداری پدرچشم هستش یکی نبینه یکی ضیفه ایااقدام واسه معافیت کنم مرخصی دارم

        1. سلام. شما میتوانید در ول تحصیل برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید.

  171. سلام
    پدر من از حدود ده سال پیش سابقه بیماری دو قطبی نوع یک دارن و طی دو ماه اخیر دو مرتبه بستری شدن ایشان 62 سال دارن و من غیبت ندارم
    و بتازگی عضو بهزیستی شدن
    ایا امکان معافیت دارم؟

    1. سلام بله اگر درجه تحت پوششی شدید یا خیلی شدید است معافیت ماده ۶ بهزیستی به شما تعلق میگیرد.

  172. باسلام وقت بخیر
    آیا ماده 9 بهزیستی هنوز در قانون وجود داره ؟
    من یک خواهر سالم و یک برادر 18 ساله دارم (از خودم کوچکتر و تحت پوشش بهزیستی) که معلولیت شدید داره . آیا امکان معافیت برای من هست ؟

    1. سلام اگر پدر فوت شده و شما تنها فرد بالای ۱۸ سال هستید که توان مراقبت از او را دارید بله میتوانید.

  173. سلام مادرم از بیماری اعصاب روان شدیدی دا ره و چند باری بستری شده وزبرنظر بهزیستی هست مادرم .بعد خودم که میخوام معاف بشم یه سالی غیبت دارم معاف میشم یاخیر

  174. سلام مادرم معلولیت اعصاب وروان دارد وتهت نظر بهزیستی هست بعد نزدیک ۴الی ۵ بار بستری شده خودم یک سال غیبت دارم معاف میشم یاخیر

  175. سلام مادرم معلولیت اعصاب وروان دارد وتهت نظر بهزیستی هست بعد نزدیک ۴الی ۵ بار بستری شده خودم یک سال غیبت دارم معاف میشم یاخیر

    1. اگر شدت تحت پوششی ایشان به میزان شدید یا خیلی شدید باشد معافیت شامل حال شما می شود در رابطه با غیبت شما باید درخواست توجیه غیبت دهید و در صورت تایید و حذف غیبت �‌توانید از این معافیت استفاده کنید

  176. سلام من حودم معلول هستم دست چپم شگسته. مددجویه بهزیستی هستم پدر ومادرم هردو دچاره مشکل نابینایی شدن پدر ومادرم هم ازمدجویان بهزیستی وتنهای من باهمین دست شگست ام عصای دست پدرومادرم هستم من می توانم ازمعافیت استفاده کنم

    1. سلام اگر پدر بالای ۵۰ سال دارد و از کارافتادگی ایشان محرز شده و در کارت بهزیستی درجه تحت پوششی شدید یا خیلی شدید است می توانید اقدام کنید.

  177. سلام مادر من تحت پوشش بهزیستی است وپدرم از کار کار افتاده تامین اجتماعی آیا میتونم معاف شوم

    1. سلام من پدرمادرشدیدهستن مادراعصاب روان هستش چزبهزیستی هست امامدرک بستری نداری پدرچشم هستش یکی نبینه یکی ضیفه ایااقدام واسه معافیت کنم مرخصی دارم

      1. سلام. شما میتوانید در ول تحصیل برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید.

  178. سلام بنده یه برادر ناشنوا بزرگتر از خودم دارم که کاشت حلزون شده و بر اساس همین مشکل هم خودش معافیت دائم گرفته پدرم هم دیسک گردن و دیسک کمر در حد نیاز به عمل فوری و آرتروز داره میخواستم بدونم امکان گرفتن کفالت برادرم هست؟ ممنونم

      1. سلام من پدرمادرشدیدهستن مادراعصاب روان هستش چزبهزیستی هست امامدرک بستری نداری پدرچشم هستش یکی نبینه یکی ضیفه ایااقدام واسه معافیت کنم مرخصی دارم

        1. سلام. شما میتوانید در ول تحصیل برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید.

  179. سلام
    پدر من از حدود ده سال پیش بیماری اعضاب و روان دو قطبی نوع یک دارن و طی دو ماه اخیر دو مرتبه بستری شدن
    به تازگی عضو بهزیستی هم شدن و 62 سال سن دارن و فقط یک پسر دارن
    من هم غییت ندارم
    امکان معافیت دارم؟

  180. سلام، خسته نباشید، ببخشید برادر من به صورت مادرزادی یه دست (از مچ به پایین) نداره و تحت پوشش بهزیستی هم هست، الان 30 سالشه و از 15 سالگی هم آرتروز هر دو مفصل لگن و زانو رو داره، من از ایشون پنج سال کوچکترم، و بزرگترین برادرمون هم ازدواج کرده و مستقل هست، خواستم بپرسم ببینم میتونم کفالت برادر معلولم رو با توجه به شرایط و بیماریش به عهده بگیرم؟

    1. سلام وقت بخیر. طبق قانون کفالت برادر به برادر بزرگترتان میرسد

  181. سلام
    مادر و برادر من تحت پوشش بهزیستی هستند و این در حالیه که برادرم معلولیت شدید ذهنی داره.
    برادر بزرگ ترم مستقل از ما هست و خدمت سربازی را هم انجام داده.
    آیا امکان معافیت من وجود داره؟

    1. سلام. تحت شرایط خاصی امکان استفاده از معافیت کفالت برای شما وجود دارد برای دریافت اطلاعات دقیق با کارشناسان ما در مرکز تماس بگیرید.

  182. سلام
    من مادرم و برادرم تحت پوشش بهزیستی هستند و این در حالیه که برادرم دارای معلولیت شدید ذهنی است.
    آیا امکان معافیت من وجود دارد؟

    1. سلام. تحت شرایط خاصی امکان استفاده از معافیت کفالت برای شما وجود دارد برای دریافت اطلاعات دقیق با کارشناسان ما در مرکز تماس بگیرید.

  183. سلام ببخشید پدرم معلول شدید ذهنی هستن و من برای معافیت از بهزستی اقدام کردم ولی برادر 26ساله ای دارم که ه خدمت سربازی رفته و الان مشغول کار در شهر دیگه ای هستن بنظر شما من میتونم از معافیتاستفاده کنم

  184. سلام، من دو برادر بزرگتر از خودم دارم هردوشون سربازی رفتن، پدرم مشکل بینایی و دیسک کمر و کردن و فشار و قند خون واریس(پادرد) داره میتونم طبق ماده 6یا 9معافیت کفالت بگیرم چشمش هم مشکل داره

  185. سلام پدر من معلول است عصو بهزیستی ام است
    ولی من ۵ سال غیبت دارم و من خرج زندگیمونو تامین میکردم ایا میتوانم غیبتم را توجیح کنم و از معافیت ماده ۶ استفاده کنم
    من الان فقط مشکلم غیبته ایا میتوانم توجیح غیبت کنم

    1. سلام. تحت شرایط خاصی میپوانید تا ۵ سال غیبت را توجیه کنید توضیح شرایط مفصل است برای دریافت اطلاعات کامل با کارشناسان ما در مرکز تماس بگیرید پس از توجیه غیبت با توجه به اطلاعات بیان شده میتوانید کفالت پدر را دریافت کنید.

  186. قانون شماره۹چرا عملی نیست.وقتی خانواده یک فرزند معلول ذهنی شدید دارند چرا نباید تنها فرزند سالمشون معاف بشه.این خانواده بیشتر از جامعه به کمک این بچه احتیاج دارند.بهزیستی که پول ایزی لایفم نمیتونه بده لااقل زخمی برای درد این خانواده ها نباشه،من بعنوان مادر یک بچه۳۰ساله عقب افتاده که خودمون داریم ازش نگهداری میکنیم مسئولین دست اندرکار را واگذارشون میکنم به خدا.اگه تنها بچه سالم ما بره سربازی ما دیگه چه خوشی تو زندگیمون داریم تنهایی

    1. سلام من دختری معلولیت ذهنی شدید و تحت پوشش بهزیستی دارم همچنین پسری بالا ۱۸ سال دارم آیا پسرم می تواند معافیت از سربازی بگیرد فاضل هستم

  187. سلام من سال ۸۹ رفتم اموزشی تمام کردم بعدازاموزشی مادرم فوت کرد ودیگه نرفتم یگان خدمتی الان ۱۱سال غیبت کردم چون ازپدرم ناشنواهست مراقبت میکنم الان میخوام ازطریق بهزیستی کفالت بگیرم ایامیتونم یانه پدرم کلن کرهست وناشنواهست درضمن پدرم تحت پوشش بهزیستی میباشد

    1. سلام. به علت داشتن غیبت نمی توانید برای کفالت پدر اقدام کنید

  188. سلام و خسته نباشید پدرو مادر من فوت کردن و برادرام خدمت رفتن و متعهلن و یکیشون خدمت رو خریده ی برادر نابینا مجرد دارم ک عضو بهزیستی هست من الان هیچ اضافه خدمتیم ندارم امکانش هست ک بعنوان نگهدارنده برادر معلولم طبق ماده 6بهزیستی بتونم خدمت رو معاف بشم

    1. سلام اگر درجه تحت پوششی برادر در کارت بهزیستی تحت عنوان شدید یا خیلی شدید درج شده باشد و محرز شود که شما تنها فردی هستید که توان نگهداری از او را دارید میتوانید اقدام کنید.

  189. درود
    برادر من اسکیزوفرنی داره و زیر نظر بهزیستی هس
    من میخوام کفالت بردارمو بگیرم
    پدرم 65 سال سن داره مادرمم 55 سال
    1 خواهرم ازدواج کرده 3 تا خواهر دارم. من شامل معافیت میشم؟

  190. سلام من معلول جسمی حرکتی خفیف هستم آیا میتوانم برای معافیت پسرم اقدام کنم

    1. سلام اگر فرزند پسر بزرگ تر از 18 نداشته باشید و پسر مشمول تون غیبت نداشته باشد و اون موقع تقاضای معافیت کفالت کنید

      1. سلام خسته نباشید من هم معلولیت خفیف دارم ومبتلا به ام اس پیشرونده ثانویه هستم اقدام کردم برای پسرم یک پسر ۱۱ ساله دیگر هم دارم آیا به پسر بزرگم کفالت تعلق میگیرد تا مشمول شده اقدام کردم ممنون میشم راهنمایی کنید

        1. پسرشما میتواند کفالت پدر را بگیرد برای بررسی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  191. سلام من ی برادر دارم که برا خدمت سربازی اقدام کرده و پدرم از نظر چشم مشکل داره وتحت پوشش سازمان بهزستی هست ومن فقط سه ماه که مشمول شدم که درحال تحصیل بودم
    آیا من میتونم برا معافیت سربازی اقدام کنم؟

  192. سلام. پدر من پارکینسون و پروستات داشتند و بعد از اینکه کرونا گرفتند به آلزایمر بسیار شدید دچار شدند و توانایی حرکتی نیز ندارند. من حدود یه ماهه که پدرمو تحت پوشش بهزیستی در آوردم. سه تا برادر بزرگتر از خودم دارم که متاهل هستند. و اینکه از بهزیستی گفتند که تحت پوششیم ولی مستمری طول مکشه تا بریزن. به نظرتون من برای کفالت از ماده شش شانسی دارم

    1. سلام امکان دریافت معافیت برای شما وجود دارد در صورتی که بتوانید ثابت کنید برادران شما به طور کامل از شما مستقل هستند وگرنه طبق قانون کفالت پدر و مادر با فرزند بزرگتر است. از طریق بهزیستی مراجعه کنید شانس شما بیشتر است.

  193. سلام با توجه به ماده ۹ بهزیستی من یک برادر بزرگتر از خودم دارم که معلولیت شدید داره و خودمم ۱۸ سالمه پدرمم جانباز 5 درصده میخواستم ببینم میتونم معافیت بگیرم . ممنون

    1. سلام بلی میتونید اقدام کنید و باید فرم 3 برگی و مدارک ماده 9 از بهزیستی بگیرید و مراجعه کنید به حوزه نظام وظیفه شهر تون

  194. سلام.ببخشید حتمأ باید معلولیت مادر شدید یا خیلی شدید باشد؟ درصورت خیلی شدید بودن. کمیسیون نظام وظیفه حتمأ باید معلول ببیند یا مدارک بهزیستی و پزشکی کفایت میکند

    1. سلام بلی و باید مدارک فرم 3 برگی و ماده 9 از بهزیستی داشته باشید و دوباره پزشک های نظام وظیفه هم بررسی میکنند و همچنین برادر 18 سال به بالایی که سالم باشه و مشکلی نداشته باشد هم نباید داشته باشید

  195. باسلام بنده تک پسر هستم مادرم یک گوشش کم شنوا هست و مادر زادی هم اختلال حرکتی و مشکل لگن دارن که به بنده هم رسیده و دارم
    پدر زنده و سالم هستند ایا با عضویت مادر در بهزیستی امیدی به معافیت بنده هست ؟

    1. سلام. بله اگر مادر جزو ماده ۶ بهزیستی باشد شما می توانید کفالت مادر را بگیرید

  196. باسلام مادر بنده مادرزادی مشکل لگن و حرکتی دارن و همچنین یک گوش شنوایی خیلی کم هم دارن
    پدر هم در قید حیات هستند و سالم
    اگه برای عضویت در بهزیستی مادر اقدام کنیم برای معافیت میشه کاری کرد ضمنا تک پسر هستم

    1. سلام وقت بخیر امکان گرفتن کفالت مادر برای شما وجود ندارد

  197. سلام وقت بخیر من ۳ خواهر دارم یکیش معلول هست کارت معلولیت شدید بهزیستی داره و پدر مادرم تحت بهزیستی نیستن خواستم ببینم به وسیله خواهرم میتونم معاف بشم. با تشکر

    1. سلام. خیر به علت در قید حیات بودن و سالم بودت پدر معافیت کفالت داده نمی شود

  198. معلولیت شدید دارم سرپرست پنج عضو خانواده برام حق پرستاری واریز نمیشه ممنون میشم پیگیری بشه برام واریز بشه تشکر کد ملی 1580791786
    سلام علیکم خسته نباشید صدای ما#معلولان را به #مسولین برسانید سرپرست خانواده پنج نفره هستم از سه عضو بدنم معلولیت شدید دارم … خونه ندارم گرایه نشین هستم مگه ما معلولان انسان نیستیم؟ #مسئولان …حدود پنج ساله نامه برای #سمعک درخواست کردم و چندین بار حضوری هم اقدام کردم بخاطرتصادف رک گوشم پاره شده ۱۳ساله داره #وز_وز میکنه صداش دیوانم گرده اصلا کسی نیست حرف ما معلولان بشنود #حق_پرستاری #معلولان شدید زیاد معلولان شدید و خیلی شدید واریز نمیکنند همه ی معلولان به اون اندک پول حق پرستاری شدیدا نیازمند هستند …. دخترم ازدواج کرده رفتم درخواست کمک #جهزیه براش گفتند فقط ۵۰۰هزار میتونیم اخه ۵۰۰هزار چی میدن سهام عدالتمان از سال ۹۹فروختیم واریزی خبری نیست ممنون صدای ما را به گوش #مسئولان برسانید سپاس
    #خدا_معشوقِ_همه_مخلوقات_است #معلولیت_محدودیت_نیست_دری_است_به_سوی_تخسی_بیشتر #خدایا_خودت_بساز_تو_بسازی_قشنگتره❤ #خدایا_ما_معلولان_معجزه_میخوایم_در_حد_خدا_بودنت_🙏

    پول فروش. سهام فروشندگان سال ۹۹ را واریز کنید #مسئولان سهام عدالت ؟؟؟؟
    #آقای_ریٔسی_خونه_معلولان_خونه_نداشته_رایگان_نباشه_چطوری_با_وام_خونه_بخره_چطوري_پولش_بده_؟؟؟؟

  199. سلام
    پدر من یک دستش معلول است و عضو‌ بهزیستیم میباشد و شدت معلولیت متوسط است
    ایا به من معافیت سربازی میدهند؟

    1. سلام. بله شما میتوانید برای معافیت کفالت پدر اقدام نمایید

      1. امکان رد شدن توسط نظام وظیفه وجود داره؟ و آیا معافیت قطعی هست؟

  200. سلام.بنده از طریق ماده شیش اقدام کردم و همه ی کمیسیون های استان و شهرستان و پشت سر گذاشتم با جواب مثبت و معلولیت شدید
    یعنی امکانش هست ک نظام وظیفه باز منو رد کنه؟

  201. سلام.ببخشید واسه معافیت.از طریق معلولیت مادر زیر نظر بهزیستی.حتمأ معلولیت شدید یا خیلی شدید باشه. و اگه فقط شدید وخیلی شدید ملاک هستش.باز هم نظام وظیفه واسه معلولیت مادرم کمیسیون تشکیل میده.یا صرف تایید معلولیت از بهزیستی میشه اقدام کرد.تشکر

    1. سلام در صورت اقدام برای اخذ معافیت از طریق کفالت مادر باید واجد شرایط خاصی باشید از جمله مادر بدون سرپرست باشد و شما تنها پسر بالای 18 سال ایشان باشید . برای گرفتن معافیت کفالت نیاز به تشخیص کمسیون های سازمان نظام وظیفه میباشد.

  202. سلام علیکم.کد دستوری*۴*۱۲۳# که زدم واسه مادرم 8شهریور معلولیت ثبت شده.ولی کارت هنوز نرسیده. ببخشید الان میتونم واسه معافیت اقدام کنم.مادرم هم معلولیت دارد هم پدرم فوت شدن.الان دانشجوی ترم آخر هستم.تشکر

    1. سلام اقدام کنید و برای کارت مادر پیگیری بفرمایید با مراجعه حضوری یا تماس

  203. سلام پدرمن ۶۹ سالشه وکیست و پروستات داره برادرم هم بخاطر وضعیت چشمش معاف پزشکی گرفته .ایا میتونم برای معافیت کفالت پدر اقدام کنم .از طرفی هم ی خواهر معلول ذهنی تحت پوشش بهزیستی دارم .

    1. سلام،خیر نمیتونین کفالت پدر رو بگیرین زیرا تنها پسر خانواده نیستین برای اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید.

  204. باسلام و عرض ادب،من پدرسرپرست خانواده که دارای معلولیت شدیدوفاقدشغل،مستاجرتحت حمایت بهزیستی که سرپرست خانواده ی۴نفره ودارای۱فرزندپسرو۱فرزنددخترکه که فرزندم امسال سال آخربرای گرفتن مدرک دیپلم مشغول به تحصیل ودخترم۱۲ساله محصل وخانمم خانه دار،برای گرفتن معافیت تک فرزندپسرم که عصای دستم میباشدوخودم۴۵ساله که هیچگونه درآمدی بجزء دریافتی حمایتی،آیابرای گرفتن کفالت ومعافیت پسرم باید چه مراحلی راطی نمایم؟لازم بذکراست اداره ی بهزیستی باتوجه به وضعیت معلولیت بنده محرزموردتاییدبهزیستی نیزمیباشدوفرزندپسرم نیزجزءحمایت بهزیستی نیزمیباشد که بدلیل معلولیت شدیدی که دارم وبدون وسیله نقلیه اگرنباشدقادربه حرکتی جسمی راندارم،لطفاراهنمایی ام بفرمایید برای گرفتن

    1. سلام. با توجه به شرایطی که بیان کرده آید میتوانید با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید.

  205. باسلام و عرض ادب،من پدرسرپرست خانواده که دارای معلولیت شدیدوفاقدشغل،مستاجرتحت حمایت بهزیستی که سرپرست خانواده ی۴نفره ودارای۱فرزندپسرو۱فرزنددخترکه که فرزندم امسال سال آخربرای گرفتن مدرک دیپلم مشغول به تحصیل ودخترم۱۲ساله محصل وخانمم خانه دار،برای گرفتن معافیت تک فرزندپسرم که عصای دستم میباشدوخودم۴۵ساله که هیچگونه درآمدی بجزء دریافتی حمایتی،آیابرای گرفتن کفالت ومعافیت پسرم باید چه مراحلی راطی نمایم؟لازم بذکراست اداره ی بهزیستی باتوجه به وضعیت معلولیت بنده محرزموردتاییدبهزیستی نیزمیباشدوفرزندپسرم نیزجزءحمایت بهزیستی نیزمیباشد که بدلیل معلولیت شدیدی که دارم وبدون وسیله نقلیه اگرنباشدقادربه حرکتی جسمی راندارم،لطفاراهنمایی ام بفرمایید برای گرفتن

    1. سلام. با توجه به شرایطی که بیان کرده آید میتوانید با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید.

  206. سلام من پدرم تحت پوشش بهزیستی هست وتک پسرم خواهرم هم ۱۳ سالشه و سالمه خاستم ببینم میتونم معاف بشم ؟

    1. سلام روزتون بخیر،اگر سن پدر شما بالای 75 باشه یا با تشخیص کمسیون پزشکی از کار افتاده باشن بله در غیر این صورت خیر

  207. سلام خسته نباشین بنده پدرم 48سالشه و زیر نظر بهزیستی هستش و معلولیت ذهنی خفیف داره و بیماری صرع(تشنج)داره البته همیشه نه ایا بنده میتونم معافیت پدرم رو بگیرم؟

    1. خیر برای گرفتن معافیت ماده ۶ بهزیستی معلولیت شدید یا خیلی شدید نیاز است در غیر اینصورت معافیت صادر نمی شود برای معافیت کفالت هم اگر پدر بیمار باشد حداقل سن ۵۰ مد نظر است

  208. سلام من تنها پسر بالای ۱۸ سالم غیبت هم ندارم
    پدر من یک چشمش نابیناست و یک چشمش هم ضعیف و به علت تصادف یک پا از زیر زانو بالای ساق قطع شده و یک پای دیگر هم به شدت شکستگی داشته جوری که نزدیک به قطع بود . دوبار به صورت عادی برای معافیت اقدام کردم و کمیسیون پزشکی گفت چون پا از زیر زانو هستش معاف نشدم ایا از طریق بهزیستی شانس بیشتری خواهم داشت؟

    1. بله پدر شما از دو لحاظ معلولیت بینایی و معلولیت جسمی میتوانند از طریق بهزیسای اقدام به عضویت نمایند ، در صورت تحت پوشش قرار گرفتن با درصد شدید یا خیلی شدید شما میتوانید از طریق ماده ۶ بهزیستی برای معافیت اقدام کنید.

  209. سلام بنده بابام فوت کرده 1سالی هس خدمت کردم.مامانم معلوله.خواهرم معلوم ذهنیه برادرم هم معلوم هستو کارت معلولیت دارن .6ماه اضاف خدمت دارم.میتونم معاف شم؟؟

    1. سلام بله برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید

  210. سلام.من ۱۹ سالم هستش ودانشجو هستم برادر من معلول ذهنی شدید هستش متول سال۸۸ هم است پدرو مادم هم سالم هستند و در قید حیات خواستم بدونم از طریق ماده ۹ بهزیستی میتوانم معافی بگیرم؟

    1. سلام چون والدین مراقبین اصلی ایشان هستن و در سلامت به سر می برند نمی توانید

  211. سلام
    بنده 27 ساله و بدون غیبت می باشم. یک سال فرجه برای ارسال دفترچه دارم. یک خواهر با درجه معلولیت شدید دارم. تک پسر می باشم.خواهرم تحت پوشش بهزیستی هستش و تک پسر خانواده هستم میخواستم بدونم طبق ماده ۹ از سربازی معاف میشوم؟؟
    پدر و مادر بنده در قید حیات هستند.
    با تشکر

  212. سلام خسته نباشید همسر من حدودا سه سال هست تحت پوشش بهزیستی شده سربازی نرفته بعنی یه روز رفته دیگه غیبت خورده میخوام بدونم چون تاندومهای دست راستش قطع شده ایا معاف میشه الان هم سه فرزند داریم

    1. سلام. دریافت معافیت پزشکی به نظر کمسیون های پزشکی نظام وظیفه بستگی دارد این کمسیون با توجه به شدت و نوع بیماری و تاثیر آن بر زندگی عادی فرد رای معافیت را صادر میکند .اگر این مشکل باعث به وجود آمدن مشکلات حرکتی برای مشمول شده باشد معافیت دائم داده میشود..

  213. سلام.من زیر نظر بهزیستی هستم و دارای مشکل مادرزادی هستم(معلولیت جسمی حرکتی از دست راست)رفتم از بهزیستی نامه گرفتم برا معافیت.بعد رفتم دکتر معاینه کرد گفت اگه با مدرک دیپلم پروند کامل کنی بفرسی صدرصد معافی ولی اگه با مدرک لیسانس پروندم بفرسم احتمال داره فقط معاف از رزم شم.حالا مدرک منم لیسانسه.حالا بنظرتون معاف دائم میشم یا فقط معاف از رزم؟؟

  214. سلام و عرض ادب. من۱۹سالمه و غیبت سربازی ندارم دانشگاه ثبت نام کردم. مادرم ام اس شدید داره و عضو سازمان بهزیستی هستش پدرم هم در قید حیات هستن. و یک برادر ۱۴ساله دارم. میخواستم بدونم با این شرایط میتونم.از خدمت سربازی معاف بشم؟
    لطفا راهنمایی کنید.

    1. سلام. خیر چون پدر در قید حیات هستن نمی توانید معافیت کفالت مادر را بگیرید.

  215. سلام خسته نباشید
    من پدرم یه چشمشو از دست داده و اون چشمشم ضعیفه و عضو بهزیستیه
    مادرمم عضو بهزیستیه گوشاش ضعیفن تقریبا ۷۰ دسیبل
    یه برادر بزرگتر دارم که خدمتشو رفته
    میخواستم بدونم امکان معافیت هست یا نه؟

    1. سلام. میتوانید از طریق ماده ۶ بهزیستی برای دریافت معافیت اقدام کنین که پس از بررسی کمسیون های مربوطه نتیجه آن به شما ابلاغ می‌شود.

  216. سلام من شیش ماه پشت دفتر چه ای دارم وهمسرم معلول هست. ایا معافیت بهم طعلق می‌گیرد یانه

    1. خیر چون شامل غیبت میشوید ولی اگر سازمان تشخیص بده که غیبت تون دلیل موجهی داشته باشه ممکنه قبول کنند

  217. سلام ..من پدرم تحت پوشش بهزیستی هست و یک برادر کوچکتر دارم و الان برای معافیت هم اقدام کردم ولی گفتن باید پدرتون از کار افتادگی داشته باشه اما پدر من توانایی کار نداره خواستم ببینم راهی وجود داره ک معافیتم رو بگیرم

  218. با سلام
    من از طریق ماده 6 حمایت از حقوق معلولان برای معافیت اقدام کردم و تمام مراحل رو گذروندم و مبلغ رو واریز کردم برای صدور کارت اما مسئول نظام وظیفه گفته باید بره استان تایید نهایی بشه و امکان داره مجددأ شمار رو دعوت کنن بهمراه معلول به نظام وظیفه
    اخه من مبلغ صدور کارت رو هم واریز کردم.
    خواستم ببینم آیا میتونه مشکلی ایجاد بشه یا خیر.
    با کمال تقدیر و تشکر و سپاس فراوان از سایت شما.

    1. سلام اگر مورد تایید شورای پزشکی است مشکلی به وجود نمی آید

  219. سلام من یه برادر معلول ویک خواهر معلول دارم که بردارم معلولیت ذهنی جسمی گفتاری هستش کلا فلجه خواهرم معلولیت ذهنی داره میخواستم بدونم معاف میشم یا نه الآنم درحال حاضر سربازم تازه دوماه خدمتم

    1. سلام وقت بخیر
      درصورتی که پدر درقیدحیات نباشد ویا عضو کمیته امداد یا بهزیستی باشیدوخواهر وبرادر معلول مجرد باشند میتوانید برای معافیت کفالت خواهر یا برادر معلول اقدام کنید.

  220. سلام .
    من ی خواهر با معلولیت ذهنی و برادر اعصاب و راون هستن و برای معافیت درخواست دادم الان برای اینکه اضافه نداشته باشم اومدم خدمت تو بهزستی ی کمیسیون تشکیل شد و الان قراره کمیسیون ماده ۶ برگزار بشه میخواستم بدونم میشه ادامه خدمت ندم تا معافیتم. و چقد طول میکشه کمیسیون ماده ۶ تشکیل بشه

  221. سلام وقت بخیر من و برادرم دوقلو هستیم بردارم و هم مادرم دارای معلولیت شدید هستن و زیر نظر بهزیستی هم هستن من میتونم از معافیت استفاده کنم

  222. سلام ما 3تا برادریم که 2تا از برادرانم معلولیت ذهنی دارن چندساله که معافیت پزشکی گرفتنه الان هم تحت پوشش بهزیستی هستن پدرم 63سالشه مریضی پارکیسیون دارد بازنشسته هست مادرم مریضی اعصاب داره آیا معافیت بهم تعلق میگیرد سنم 35ساله

      1. سلام من یه برادر معلول ویک خواهر معلول دارم که بردارم معلولیت ذهنی جسمی گفتاری هستش کلا فلجه خواهرم معلولیت ذهنی داره میخواستم بدونم معاف میشم یا نه الآنم درحال حاضر سربازم تازه دوماه خدمتم

        1. سلام درصورتی که پدر درقیدحیات نباشد ویا عضو کمیته امداد یا بهزیستی باشیدوخواهر وبرادر معلول مجرد باشند میتوانید برای معافیت کفالت خواهر یا برادر معلول اقدام کنید.

  223. سلام خسته نباشین.من هفت تا برادر دارم،پدرم سه سال پیش فوت کرده،مادرمو یه ماه پیش تو بهزیستی عضو کردم و نامه کفالت گرفتمو شنبه میخوام برم نظام وظیفه اقدام کنم،بعضی از سایتا نوشتن باید یه سال از عضو بودن بهزیستی بگذره بعد ولی بهزیستی همچین چیزیو نگفتن و نامرو دادن،به نظرتون تو نظام وظیفه به یه همچین مشکلی میخورم؟!

  224. سلام خسته نباشید.من هشت تا برادر دارم،پدرمم سه سال پیش فوت کرده،مادرمو یه ماه پیش تو بهزیستی عضو کردم و نامه کفالت گرفتم،شنبه میخوام برم از نظام وظیفه اقدام کنم،بعضی از سایتا نوشتن باید یه سال بگذره از عضو بودن تو بهزیستی بعد،ولی من رفتم و نامه کفالتم دادن،به نظرتون میتونه مشکلی پیش بیاد؟؟

    1. با سلام وقت بخیر
      خیر ایرادی ندارد اقدام کنید.

  225. سلام وقتتون به خیر
    من پارسال درخواست معافیت کفالت بهزیستی دادم بخاطر کم شنوایی پدرم که دوتا از پزشکهای بهزیستی و یکی از دو پزشک نظام وظیفه شدت شنوایی رو ۹۰ دسی بل تشخیص دادن اما یکی از اونا پایینتر از ۷۰ تشخیص داد و به خاطر همون در کمیسیون عمومی شهرستان رد شدم. همون موقع برای اعتراض اقدام کردم که گفتن امکانش نیست و باید یکسال بگذره و تغییر وضعیت بخوری(دانشجوی کارشناسیم).
    امسال هم بیماری پدرم تشدید شده و هم میخوام دوباره اقدام کنم، میشه راهنماییم کنید که باید از کجا شروع کنم و چیکار کنم؟

    1. سلام
      مجدد به نظام وظیفه مراجعه و برگه معافیت کفالت پر کنید و منتظر کمیسون جدید باشید

  226. با سلام و خسته نباشین
    پدرم از ناحیه گوش و چشم مشکل داره و تحت پوشش بهزیستی میباشه و 4 برادر دارم که 2 تاشون سربازیشون رو خریدن و یکی معافیت پزشکی گرفته و یک نفر دیگه هم به خدمت رفته و هیچکدوم از شرایط معافیت بهزیستی پدرم استفاده نکرده و خودم هم متولد سال 1369 هستم و تا به امروز درس میخوندم و از معافیت تحصیلی استفاده کردم میخاستم بدونم با این شرایط میتونم معافیتم رو بگیرم.

  227. سلام.
    پدرم به علت از کار افتادگی در سال ۹۲(سکته مغزی)قادر یه کار نبودن و از سال ۹۷تحت پوشش کمیته امداد بودن.و در سال ۹۹هم متاسفانه فوت کردن
    من برای توجیه غیبت اقدام کردم.و بعد از تایید این مورد.
    مادرم سالم هست و میخواییم از ماده ۶ بهزیستی استفاده کنم.عایا معافیت بخاطر کفالت مادر تعلق میگیره؟
    ممنون میشم وقت بذارید و راهنمایی کنید.

    1. سلام
      توجیه غیبت کنید میتوانید معافیت بگیرید

  228. سلام من ورودی سال 96 دانشگاه دولتی بودم ولی در پنجمین ترم برای بار سوم مشروط شدم و درسیستم گلستان دانشگاه تاریخ پایان کار من را انتهای بهمن ماه سال 98 مشخص کردند ولی مسئول کمیسیون موارد خاص دانشگاه به من گفت می توانی به دانشگاه پیام نور یا ازاد انتقالی بگیری من هم در اول تیر ماه 99 درخواست انتقالی به پیام نور تهران شمال را دادم که کمیسیون دانشگاه قبول کرد ولی با گذشت 4 ماه پس از تیر ماه که به دانشگاه زنگ زدم گفتند هیچ نامه موافقتی ازپیام نور نیامده پس من در خرداد 1400 با دانشگاه تسویه کرده و 26 خرداد 1400 دفترچه سربازی پست کردم که 6 ماه اضافه خدمت خوردم حال با این شرایط راهی برای موجه کردن غیبت من وجود دارد و این که اگرببخشند چون برادرم در بهزیستی پرونده دارد میشه معاف شوم

  229. سلام بنده 20 سالمه و غیبت ندارم و فعلا دانشجو هستم و والدینم هردو در قید حیات هستند
    مادر من فلج اطفال دارد میخواستم بپرسم میتونم با عضویت مادرم در بهزیستی میتونم از معافیت استفاده کنم؟؟

    1. داداش میتونی منم شرایط تو رو داشتم پدرم هم در قید حیاته معافیتمو گرفتم

      1. داداش منم این شرایطو دارد چجوری اقدام کنم راهنماییم می کنی پدرم در قید حیاته و مادرم معلوله

  230. با سلام
    ما دو برادریم که برادر بزرگم معلولیت ذهنی داره و تحت پوشش بهزیستی هستش (خیلی وقت پیش کارت معافی هم گرفته ) . پدر و مادر هم سالم . میتونم از معافیت بهزیستی ماده 9 استفاده کنم ؟
    خانواده ای دارای یک فرزند معلول و تنها پسر بالای 18 سال و سالم

      1. سلام من سه نفر از اعضای خانوادم معلولیت شدید دارن تحت پوشش بهزیستی هستن برادر بزرگم معاف شده من خودم دانشجوی دکترا هستم گفتم امکان دارد معافیت بگیرم

  231. سلام. من مادرم سرطان خون داره و تک فرزند هستم. طی تماس، مشاورین شما گفتن که میتونم برای معافیت ماده ۶ بهزیستی اقدام کنم اما وقتی به سازمان بهزیستی مراجعه کردم گفتن که سرطان اصلا تحت پوشش بهزیستی قرار نمیگیره. خواستم بدونم که آیا راهی هست؟

  232. سلام. من مادرم سرطان خون داره و تک فرزند هستم. طی تماس، مشاور شما گفتن که میتونم برای معافیت ماده ۶ بهزیستی اقدام کنم اما وقتی به سازمان بهزیستی مراجعه کردم گفتن که سرطان اصلا تحت پوشش بهزیستی قرار نمیگیره. خواستم بدونم که آیا راهی هست؟

  233. سلام. پدر من 82 سالشه و بیماری ام اس از نوع سوم پیش رونده داره.در غذا خوردن و صحبت کردن مشکل حاد داره و با ویلچر حرکت میکنه و قادر به انجام کارهای روزمره ش نیست. من غیبت دارم. میتونم برم خدمت و از داخل خدمت برای استفاده از معافیت کفالت ماده 6 بهزیستی استفاده بکنم؟

  234. سلام من 3 تا خواهر دارم و یکی از خواهرام معلولیت شدید ذهنی داره و تحت پوشش بهزیستی هستش و تک پسر خانواده هستم میخواستم بدونم طبق ماده 9 از سربازی معاف میشوم در سال 1400؟؟؟ اخه من رفتم بهزیستی گفتند به ما چیزی ابلاغ نشده ولی سایت ها نوشتند طبق ماده 9 من میتونم معاف بشم . به نظرتون چیکار کنم الان گیج شدم واقعا ؟؟؟؟

  235. سلام من میخوام از ماده۶بهزیستی استفاده کنم برا معافیت آیا پدر که بازنشسته بیمه هست مانع این کارمیشه؟

  236. سلام من پدرم دچار بیماری ناراحتی اعصاب هستند و چند وقت پیش بیماریش اونقد شدید شد یه 20 روزی با دستور پزشک بیمارستان بستری شدند. چندسالی تحت پوشش بهزیستی هستند. میخواستم بپرسم میتونم معافیت بگیرم؟

  237. با سلام و خسته نباشید من پدرم مشکل اعصاب روان داره و مدتی در بیمارستان بستری بودن و تحت پوشش بهزیستی هستن میخواسم بپرسم میتونم از این طریق برای معافیت اقدام کنم؟ و با این شرایط چقد احتمال داره معاف بشم؟

  238. سلام من پسرم موقع سربازیش وفعلا معافیت تحصیلی داره ومن که مادرشان دچار فلج اطفال هستم و فقط یه پسر یه دختر دارم غیبت هم ندارن آیا می تواند معاف شود هر چه شماره می زنم نمی شود آیا می شود با این شماره جواب م راداد 09187264706

  239. سلام وقت بخیر من 23ساله و دارای مدرک کارشناسی هستم غیبت ندارم دو تا برادر کوچک تر از خود دارم که یکیشون مشکل حرکتی و نخاعی داره ، پدر و مادرم هم هر دو در قید حیات و سالم هستند آیا راهی وجود داره که معاف بشم یا در غیر این صورت می تونم با استفاده از این شرایط شهر خودم خدمت کنم در ضمن خودم هم معاف از رزم هستم با تشکر از شما

    1. سلام
      طبق چیزی که گفتید خیر. اما تماس بگیرید تا بیشتر راهنمایی شوید .

  240. سلام.من برادرم ناشنوا است و پدرم سال ۹۰به دلیل ضربه مغزی خون رفته روی سرش.و امسال رفته زیر پوشش بهزیستی و نامه از کار افتاگی از بهزیستی داره.امکان معافیت هست.من هنوز معافیت تحصیلی هم دارم

  241. سلام خسته نباشید من پدرم دست چشم به خاطر تصادف از کار افتاده و پنج بار عمل کرده و مشکل فشار خون بالا هم داره من پسر اول هستم غیبت هم ندارم پدرم کارمند هست و پیش ما زندکی نمیکنه ابا میتونم اونو تحت پوشش بهزیستی ببرم؟ یا اگر میشه باید پیش ما زندگی کنه یا برم محل زندگی پدرم؟

    1. با سلام میزان اسیب دیدگی باید بالا باشد .ترجیحا باید در محل سکونت پدر سکونت داشته باشید

  242. سلام وقتتون بخیر
    برای ماده 9 بنده تک فرزند ذکور هستم و دو خواهر دارم که یکیشون دارای مشکل شدید بینایی هست (برای رفت و آمد و همراهی توی موسیقی تحصیل نیازه که همراهش باشم)، غیبت نداشتم و قصد ادامه دانشگاه برای کارشناسی ارشد دارم (متولد77 هستم) پدر و مادر هم بدون مشکل و سلامت هستن.
    امروز به نظام وظیفه کرج مراجعه کردم و گفتن از سال 92 – 93 چنین قانونی دیگه نیست
    آیا درست گفتن؟ اگر که اشتباه گفتن لطف میکنین راهنمایی بفرمایین که از چه طریقی بهتره پیگیری کنم؟

  243. سلام علیکم.بنده24ساله دانشجو هستم.مادرم سرپرست خانواده هستن(فوت پدر) تازه درخواست زیر نظر بهزیستی دادیم.چون علاوه بر فوت پدر.مادرم معلولیت(تنگی کانال نخاعی، سکته مغزی) هستن.آیا بعد از تایید کمیسیون مادرم امکان درخواست معافیت کفالت هست.متشکر

  244. سلام من19سالمه یه برادر کوچیک دارم 17سالشع پدرم مددجوی بهزیستی هست کارت قرمز داره شدت معلولیتش هم شدید هست آیا معافیت سربازی میتونم بگیرم ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. سلام در صورت نداشتن غیبت میتوانید از معافیت موقت استفاده کنید.

      1. سلام من دوفرزنددارم دوتاشون معلولیت بینای شدیددارند دوتشون توی بهزیستی میتونم معافیتبگیرم لطفاراهنمای کنید

  245. سلام خسته نباشین
    پدرم وخاهرم معلول هستن پدرم خفیف هس وخاهرم متوسط غیبت سربازی ندارم چهارتادارم برادر ندارم معاف میشم یانه؟

    1. سلام اگر با رای کمیسیون کفالت نظام وظیفه پدر شما توانایی مراقب از خود را نداشته باشد میتوانید کفالت پدر را بر عهده بگیرید. برای بررسی کفالت خواهر شما نیاز به اطلاعات بیشتری است.

      1. سلام بنده متولد 1375 هستم پدرم سال 1394 فوت کردن مادرم جزع بهزیستی هستن وعمل قلب باز کردن.ویک خاهر کوچکتر که 20 سال دارد دارا هستم که تازه ازدواج کردن بنده سال های طولانی به سبب دچار شدن به افسردگی زمانی که پدرم را از دست دادم دچار این عارضه شدم نتوانستم دنبال کفالت مادر خود بروم الان حالم خیلی بهتر است میخاهم کار کنم واز مادرم که مریض هستن دیابت دارن فشار خون دارن عمل قلب کرده ان نگهداری کنم میدونم غیبت دارم ولی دلایل را گفتم ایا هیچ راهی است تا معاف شوم با داشتن غیبت اگر یک راهم میدانید به من بگویید تو رو خودا.ایا افسردگی من در طول این سالها توجیه برای دریافت معافیت است؟ خاهش میکنم جواب دهید تا تکلیف خود را بدانم

        1. سلام باید شرایط شما دقیق تر برسی شود اما بطور کلی با داشتن حتی یک روز غیبت معافیتی شامل حالتون نمیشه
          برای اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

    2. سلام بنده متولد 1375 هستم پدرم سال 1394 فوت کردن مادرم جزع بهزیستی هستن وعمل قلب باز کردن.ویک خاهر کوچکتر که 20 سال دارد دارا هستم که تازه ازدواج کردن بنده سال های طولانی به سبب دچار شدن به افسردگی زمانی که پدرم را از دست دادم دچار این عارضه شدم نتوانستم دنبال کفالت مادر خود بروم الان حالم خیلی بهتر است میخاهم کار کنم واز مادرم که مریض هستن دیابت دارن فشار خون دارن عمل قلب کرده ان نگهداری کنم میدونم غیبت دارم ولی دلایل را گفتم ایا هیچ راهی است تا معاف شوم با داشتن غیبت اگر یک راهم میدانید به من بگویید تو رو خودا.ایا افسردگی من در طول این سالها توجیه برای دریافت معافیت است؟ خاهش میکنم جواب دهید تا تکلیف خود را بدانم

      1. سلام باید شرایط شما دقیق تر برسی شود اما بطور کلی با داشتن حتی یک روز غیبت معافیتی شامل حالتون نمیشه
        برای اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

  246. سلام خسته نباشین
    پدرم وخاهرم معلول هستن پدرم خفیف هس وخاهرم متوسط من معاف میشم یانه غیبت سربازی ندارم چهارتادارم برادر ندارم

    1. سلام اگر با رای کمیسیون کفالت نظام وظیفه پدر شما توانایی مراقب از خود را نداشته باشد میتوانید کفالت پدر را بر عهده بگیرید. برای بررسی کفالت خواهر شما نیاز به اطلاعات بیشتری است.

      1. سلام من میخوام از ماده۶بهزیستی استفاده کنم برا معافیت آیا پدر که بازنشسته بیمه هست مانع این کارمیشه؟

  247. سلام من یک برادر بزرگتر دارم که از پدرم معافیت کفالت گرفته خواستم بدونم ایا من میتونم معافیت ماده شش استفاده کنم پدرم معلولیت از دو پا داره و عضو بهزیستی هست

    1. دوست عزیز
      سلام در ماده ۶ بهزیستی معافیت کفالت اگر حتی برادر بزرگتر هم داشته باشید با مادر یا پدر است که تعیین کند کدام فرزند کفالت را به عهده بگیرد اما چون برادر شما به صورت کل کفالت را برعهده گرفته است آن هم کفالت پدر باید بررسی شود تا بشود از این قضیه کاملا مطلع بود

  248. سلام من پدرم سکته ی مغزی کرده و حدود دوسال است ک سمت چپش فلج است کمیسیون بهزیستی تایید کردن ولی براش زدن متوسط و گفتن ک نامه برای معافیت نمیدن دلیلش رو میشه بدونم؟؟وچیکار باید کنم؟؟

    1. سلام
      وضعیت جسمانی پدر اگر سالم نباشد از نظر شورای عمومی نظام وظیفه شما میتوانید کفالت ایشون رو در صورت اینکه تک فرزند مذکر باشید برعهده بگیرید.

  249. سلام
    با توجه به غیبت و برادر بالای 18 سال میتوان از ماده 6 بهزیستی استفاده کرد؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت داشتن غیبت کلیه شرایط کفالت لغو خواهد شد

    2. سلام بنده متولد 1375 هستم پدرم سال 1394 فوت کردن مادرم جزع بهزیستی هستن وعمل قلب باز کردن.ویک خاهر کوچکتر که 20 سال دارد دارا هستم که تازه ازدواج کردن بنده سال های طولانی به سبب دچار شدن به افسردگی زمانی که پدرم را از دست دادم دچار این عارضه شدم نتوانستم دنبال کفالت مادر خود بروم الان حالم خیلی بهتر است میخاهم کار کنم واز مادرم که مریض هستن دیابت دارن فشار خون دارن عمل قلب کرده ان نگهداری کنم میدونم غیبت دارم ولی دلایل را گفتم ایا هیچ راهی است تا معاف شوم با داشتن غیبت اگر یک راهم میدانید به من بگویید تو رو خودا.ایا افسردگی من در طول این سالها توجیه برای دریافت معافیت است؟ خاهش میکنم جواب دهید تا تکلیف خود را بدانم

      1. سلام باید شرایط شما دقیق تر برسی شود اما بطور کلی با داشتن حتی یک روز غیبت معافیتی شامل حالتون نمیشه
        برای اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

        1. سلام من ۲۰ سالمه الان ۲ماه خدمت هستم پدرم ریه هاش خرابن نفس تنگی داره آسم داره ایا بره تو بهزیستی من میتونم معاف بشم؟؟

          1. سلام در صورت تک پسر بودن یا تک پسر بالغ بودن بله.

  250. سلام
    با وجود برادر بالای 18 سال و همچنین غیبت می توان از این ماده استفاده کرد؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر در صورت غیبت کلیه شرایط کفالت لغو خواهد شد

  251. سلام
    من بهمن ۹۸ برای معافیت ماده ۶ بهزیستی به دلیل مشکل شنوایی پدرم درخواست دادم، چهارتا متخصص ادیولوژیست( دوتا از سمت بهزیستی و دوتا از نظام وظیفه) پدرم رو معاینه کردند و دوتا از اونا درصد شنوایی رو ۹۰ دسی بل و یکیشون ۷۵ و آخری ۵۵ دسی بل ثبت کرد، و در نتیجه به خاطر همون ۵۵ دسی بل توی کمیسیون نظام وظیفه شهرمون رد شدیم!
    به ما گفتن برای درخواست دوباره باید یک سال بگذره از کمیسیون و الان یک سال گذشته…
    خواستم بدونم مشکلی برای درخواست دوباره وجود نداره؟
    و اینکه مراحلش شبیه همون مراحل پارساله یا این دفعه فرق داره؟
    ابنم بگم که کم شنوایی پدرم تشدید شده امسال!

    1. سلام دوست عزیز
      مراحل فرقی ندارد در صورت باز بودن پنل در نظام وظیفه اقدام کنید

  252. سلام من ۳۳سال سن دارم بچه ام ۳سالشه مشکل قلبی داره تحت پوشش بهزیستی هست به نظرتون معاف میشم یا نه

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت نداشتن غیبت میتوانید اقدام کنید

  253. سلام خسته نباشید
    دخترم کاشت حلزون شده و الان چون بعد از کاشت هستیم درصد مشکلش رو متوسط زدن
    با این تفاسیر میتونم برای معافیت کفالت اقدام کنم یا نه؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت نداشتن غیبت و میزان حساسیت بله

  254. سلام،من یک برادر معلول ذهنی دارم ویک خواهر سالم ایا میتونم از شرایط معافیت استفاده کنم؟ ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت تحت پوشش بودن پدر و یا مادر میتوانید

  255. سلام خسته نباشید
    مادر من داری معلولیت درجه متوسط هست آیا امکان معاف شدن من هست یا باید درجه معلولیت شدید باشد؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت عضویت در ماده 6 امکان دارد

  256. سلام خسته نباشید
    مادر من به دلیل رماتیسم پیشرفته که باعث شده نتونه راه بره و در کمیسیون پزشکی بهزیستی معلولیت درجه متوسط بهش دادن، به نظرتون میتونم معاف بشم در ضمن من یه برادر با معلولیت شدید دارم

    1. سلام دوست عزیز
      احتمال دارد.سعی در گرفتن ماده 6 باشید

  257. سلام بنده مادرم ۲۰ سال سابقه بیماری اعصاب داره(اسکیزوفرنی) مددجوی بهزیستی هست و سه بار هم بستری شده و سابقه خود کشی هم داره که موجب شکستن دوتا پاش شد. و احتمال داره دوباره به خودش اسیب وارد کنه در ضمن پدر بنده زندست ولی به تنهایی قادر به نگهداری از مادم نیست. ایا من میتونم با این شرایط معافیت ماده شش بهزیستی بگیرم

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت عضویت مادر در ماده 6 اقدام کنید

    2. سلام دوست عزیز حتما اقدام کن چون قطعا می تونی معاف بشی معمولا دوتا بستری کفایت می کنه

  258. سلام بنده مادرم ۲۰ سال سابقه بیماری اعصاب داره(اسکیزوفرنی) مددجوی بهزیستی هست و سه بار هم بستری شده و سابقه خود کشی هم داره که موجب شکستن دوتا پاش شد. و احتمال داره دوباره به خودش اسیب وارد کنه در ضمن پدر بنده زندست ولی به تنهایی قادر به نگهداری از مادم نیست. ایا من میتونم با این شرایط معافیت ماده شش بهزیستی بگیرم

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت عضویت مادر در ماده 6 اقدام کنید

  259. سلام من یه برادر بزرگتر از خودم دارم دارای معلولیت شدید از بهزیستی هست دونفریم خودمم بالای ۱۸هستم بردارم خودش معاف شده خواستم بدونم منم میتونم معاف شم ممنون دانسجوام هستم

  260. سلام وقت بخیر بنده مادرم برای اختلا در شنوایی و لکنت زبان تحت پوشش بهزیستی می‌باشد آیا بنده میتوانم معاف شوم غیبت هم ندارم پدرم هم در قید حیات می‌باشد

  261. سلام.من فارغ التحصیل لیسانسم و غیبت ندارم.پدرومادرم 4سال که جداشدن و یک برادر بزرگتر دارم که باگرفتن کفالت پدر معاف شدن.میخاستم بدونم من برای گرفتن کفالت مادرم از طریق بهزیستی اقدام کنم یاکمیته امداد?کدوم سازمان شانس بیشتری برای معافیت دارم که مادرم رو به عنوان سرپرست خانوار اون سازمان عضوکنم.

    1. دوست عزیز
      با وجود برادر بزرگتر فقط از طریق بهزیستی ماده 6 اقدام کنید

  262. سلام بنده برامعافیت پزشکی اقدام کردم ومزان شنوای گوش هام ۶۵و۹۰هستش ولی بااینکه عضوبهزیستی هستم گفتندکه بایدازدانشگاه انصراف بدم(ترم۳هستم) چکاربایدبکنم که نیازی به انصراف ازدانشگاه نباشه

    1. سلام
      كاهش شنوائي يك طرفه بطوري كه معدل آستانه شنوايي هوايي Air conduction در فركانس هاي چهارگانه (500 – 1000-2000-4000) بيش از 80 دسي بل باشد : معاف دائم
      نیاز به انصراف هست

  263. سلام. من تا ۳ماه دگ معافیت دارم و مادرمم دارم کارای عضو بهزیستی انجام میدم.پدرمم قید حیات. میخاستم بپرسم اگه الان اقدام کنم ماده ۶، چون نزدیک ۵ماه زمان میبره بعد ۳ماه اضافه میخورم؟

    1. چند روز مونده به اتمام فرصت اقدام کن بعد تاریخ اعزامت که مشخص شد درخواست تعویق اعزام بده به جهت بررسی معافیت و… فقط حواست باشه دوتا بستری ضروری هست

    2. سلام من۲۴سالمه یک بار اقدام به معافیت برای کفالت پدر کردم گفتن سه بار باید بستری شده باشه پدرم چندین بار بستری شده اما مربوط به ۲۰سال پیش بوده و فقط مدرک یبارشو پیدا کردیم. برا همین اصفهان قبول نکرد.باتوجه که به این پدرم نزدیک به سی سال مشگل اعصاب داره و روزی بیست عدد قرص میخوره اصلا یک روزم سرکار نرفته و مادرمم پلاتین داره و خونه نشین هستش ویک برادرم کوچک تر دارم که خدمت رو تموم کرده. آیا میتونم با توجه به ماده شیش که پدر مادر نیاز به نگه داری دارن و خرج خونواده رو نمیتونن دربیارن کفالت بگیرم ایا میشه؟؟؟ لطفا جواب بدید یاعلی

        1. سلام دوست عزیز نوشتم یک برادر کوچکتر دارم که خدمتش رو انجام…
          من میخواستم از طریق ماده شیش کفالت بگیرم شرایط رو گفتم پست نکردم که غیبت خورده باشم بعدشم تو این مدت نگهداری میکردم ازشون … غیبتی نیس ولی یک برادر دارم چرا باید تک فرزند باشم؟ تک فرزندی تو ماده شیش که ملاک نبوده لطفا جواب بدید اگه میشه ما اقدام کنیم گیریم به قرآن …؟

  264. سلام.من اختلال شنوایی متوسط هردوگوش دارم به طوری که میزان شنوایی گوش راستم65وگوش چپم 90هستش وازسال 96عضوبهزیستی هستم ودرحال حاضردانشجوهستم چجوری برای میتونم برای معافیتم ازطریق بهزیستی اقدام کنم.ممنون میشم اگه راه نماییم کنید.

    1. سلام خسته نباشید شما باید برای معافیت پزشکی اقدام کنید و مدارک خود را به سازمان نظام وظیفه ارائه دهید

      1. سلام بنده اقدام کردم گفتندکه بایدازدانشگاهم انصراف بدم راهی هست بااینکه عضوبهزیستی هستم نیازی به انصراف نباشه ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

        1. سلام وقت بخیر
          لطفا سوال تونو کامل مطرح کنید

          1. سلا خسته نباشید بنده مادرم به دلیل بیماری افسردگی تحت پوشش بهزیستی است و پدرم هم قید حیات است و تک پسر هستم و سه خواهر هم دارم و غیبت هم ندارم آیا میتوانم معافیت ماده ۶ بگیرم خواهشا جواب بدید مرسی

          2. سلام دوست عزیز
            از ماده 6 و معافیت سه خواهری میتوان اقدام کرد

  265. سلام دوستان گرامی . ببخشید بنده دانشجو هستم من خواهرم از شوهرش طلاق گرفته و یک دختر 6 ساله داره . پدرم نیز سال 91 فوت کردن اما برادر بزرگتر از خودم دارم که اون پایان خدمت داره آیا شانسی بای معافیت بنده هست . ممنون

  266. سلام خسته نباشید
    ماده ۹ بهزیستی که اشاره شده هنوز کاربرد داره؟
    من مراجعه کردم نظام وظیفه گفتن خبر ندارن از این جریان(ابلاغ نشده)
    الان این ماده هست؟ قراره بیاد؟
    یا لغو شده؟
    ممنون

      1. سلام .. من بردارم در سال 1390از معافیت کفالت مادر استفاده کردن .. اما خودم الان میتونم از ماده 9استفاده کنم؟یا کلااا از معافیت بهزیسیتی یک نفر میتونع استفاده کنه؟

        1. سلام دوست عزیز
          در صورت لغو کفالت قبلی این امکان وجود دارد

  267. سلام. من پدر و مادرم هر دو تحت پوشش بهزیستی هستن. برادر بزرگتر کفیل پدر شده . من میتوانم کفیل مادر شوم؟

  268. با سلام
    من دو برادر معلول تحت پوشش بهزیستی دارم که یکی از آنها متوسط و دیگری شدید است و همچنین یکی از آنها کمتر از یک سال تحت پوشش بهزیستی شده، آیا معافیت شامل حال من میشود؟
    با تشکر

    1. سلام
      یکی از فرزندان پسر خانواده ای که دو نفر از خواهر یا برادران معلول باشند امکان اخذ معافیت دارند.

  269. سلام
    من دو برادر تحت پوشش بهزیستی دارم که یکی از آنها کمتر از یک سال تحت پوشش بهزیستی شده، آیا من مشمول استفاده از معافیت ماده ۶ هستم یا خیر؟
    با تشکر

    1. سلام
      یکی از فرزندان پسر خانواده ای که دو نفر از خواهر یا برادران معلول باشند امکان اخذ معافیت دارند.

  270. سلام خسته نباشید
    من مادرم تحت پوشش بهزیستیه پدرم هم ۶۱ سالشه و دیسکه کمر داره نمیتونه بیشتر از ۱۵ دقیقه وایسا و یا راه بره … میخواستم بدونم میشه معاف شم یا نه در حاله حاظر در حال خدمت هستم و ادامه خدمت با وجوده شرایطی که دارم سخته اینم بگم که پدرم قیم مادرم شده از طریق بهزیستی اگه راهی هست بهم بگید که اقدام کنم

    1. سلام
      اگر تایید شود که پدر توانایی مراقب و نگهداری از خود و مادرتان را ندارد، میتوانید از معافیت کفالت استفاده کنید.

    2. سلام من دو فرزند دارم یکی از ان تحت پوشش بهزيستى است مریضی ان جسمی حرکتی است ایا فرزند دیگر م معاف شامل ان میشود

      1. سلام
        این معافیت برای افرادی است که حداقل دو نفر از خواهرو برادرها تحت پوشش بهزیستی باشند.

  271. سلام خست نباشید متولد61هستم متاهل دارای یک فرزندپدرم سال 79فوت کرده سرپرستی مادرم نیزبه عهده من هست زیرپوشش کمیته امدادمیباشد 2برادربزرگترازخودم دارم هر2خدمت رفتندومتاهل هم هستند ولی یکی ازبرادرانم سال 86 به علت ایست قلبی فوت کردن که داری یک فرزندبودن که سر ستیش به عهده من هست حالا بااین شرایط ومشکلات نمیدانم چکارکنم لطفا راهنمایی کنید با تشکر

    1. سلام
      با توجه به غیبت از سربازی و داشتن برادر بزرگتر امکان اخذ معافیت کفالت وجود ندارد.

  272. سلام. خسته نباشید. مادرم تحت پوشش بهزیستی هست ب دلیل افسردگی و بیماری های روانی و پدرم فوت کردن و یکی برادر بزرگ تر دارم ک معاف شدن و کفالت پدر را گرفته اند الان من میتوانم از معافیت ماده ۶ استفاده کنم؟؟؟باتشکر

    1. سلام
      بله یکی از اعضای خانواده هایی که پدر یا مادر معلول دارند، میتوانند از این معافیت استفاده کنند.

  273. سلام
    مادر من دو ساله که به علت معلولیت متوسط چشم تحت پوشش بهزیستی هست و خودم دانجشوی سال اول کارشناسی هستم آیا منم شانسی برای معافیت از طریق بهزیستی هستم؟
    با تشکر

    1. سلام
      درصورتی که مادر سرپرست و همسر نداشته باشد، شما میتوانید برای این نوع معافیت اقدام کنید.

  274. باسلام من پدرم فوت کرده یکی برادر بزرگ تر خودم دارم و مادرم تحت پوشش بهزیستی هست برادرم کفیل پدرم شده و پدرم فوت کزذه من میتونم کفیل مادرم بشوم؟؟؟

    1. سلام
      خیر. داشتن برادر بزرگتر مانع اخذ معافیت کفالت مادر است.

    2. سلام شوهرم تحت پوشش بهزستی هست همه کمیسون پزشکی انجام دادیم فقط باید برم پلیس +10 ولی به خاطر کرونا و عقب افتادن های کمیسون الان 15 روز پسرم غیبت داره چون پرونده در برسی بوده غیبتش موردی نداره

      1. سلام یوسف عزیز
        خیر این نوع غیبت دفترچه ای مشکلی ایجاد نمیکند.

      2. با سلام
        من یک برادر با معلولیت شدید دارم و تنها پسر سالم خانواده هم هستم خواستم ببینم بنا بر ماده ۹ بهزیستی میتونم معاف بشم؟دوستان هم پرسیده بوده بودن من خوندم ولی جواب های متفاوتی گرفتن ممنون میشم از راهنماییتون

        1. سلام بله از طریق بهزیستی مراجعه کنید البته باید پدر از کار افتاده باشن

  275. سلام خسته نباشید تک فرزندم برادرخواهرندارم
    پدرم۴۶سالشه مادرم بیمارسکته مغزی کرده یه طرف لمس و لکنت زبان داره برای معافیت کفالت چیکارکنم؟

    1. سلام
      اگر پدر شما بیمار نیست و توانایی مراقبت از مادر را دارد، معافیت کفالت به شما تعلق نمیگیرد.

  276. با سلام
    کمسیون من تایید شده پیش دکتر نظام وظیفه و رفته زیر نظر متخصص نظامی اونجا هم بعد از ویزیت ایشون گفتن جواب رو میدن نظام وظیفه
    هنوز خبری نشده . بلخره چی میشه؟ کی میده نظام وظیفه؟ بعد که فرستاد اونجا مرحله ی بغدی چیه؟ ایا شما میدونین؟

    1. سلام
      بیماری شما باید در چند مرحله تایید شود مرحله اول همان مکعاینات پزشک اولیه است، بعد از آن باید به بیمارستان مراجعه کنید تا آزمایشات تکمیلی انجام شود. بعد از این مرحله نیز نوبت به کمیسیون پزشکی نظام وظیفه میرسد.

  277. سلام من برادری دارم که تحت پوشش بهزیستی هست و از سربازی معاف شده و یک خواهر دارم 15 ساله ایا با این وجود من میتوانم از معافیت ماده 9 بهزیستی استفاده کنم؟

    1. سلام
      خانواده هایی که یک فرزند معلول و یک فرزند ذکور بالای 18 سال سالم دارند، میتوانند برای معافیت فرزند مشمول از معافیت ماده 9 بهزیستی استفاده کنند.

  278. سلام و عرض ادب
    ممنون از سایت خوبتون و اطلاعات خوبی که گذاشتین
    سوال بنده این هست که من در حین خدمت هستم و چند ماهی از خدمتم گذشته است
    مادر من نابیناست و تک پسر هستم و زیر پوشش بهزیستی هستیم برای معافیت اقدام کردیم و الان در مرحله ی ثبت درخاست معافیت از پلیس +۱۰ هستیم فقط به نامه ی اشتغال به خدمت نیاز داشتیم که انجام شد . میخاستم بدونم در حال حاضر که من در حین خدمت هستم بعد از انجام کمسیون بدوی در نظام وظیفه و تایید معافیت من چند روز بعد معاف میشوم یعنی چند روز معافیت من قطعی میشه بعد از تایید معافیت .؟ ایا همون روز بهمون میگن معافی یا بعد میگن؟

    1. سلام
      اعلام معافیت شما به مدت زمانی بستگی دارد که کارهای اداری پایانی طی میشود.

      1. میدونم.میخام بدونم چقد وقت طول میکشه . مثلا وقتی امروز کمسیون انجام بشه و تایید بشه همون روز معافی رو میدن بعد از پرداخت فیش و این صحبتا؟

  279. سلام.پدرم دچار اختلال شنوایی شده وگوش راست۹۰ وگوش چپ ۶۵ درصد کاهش شنوایی داشته.ایا کمسیون پزشکی با معافیت بنده موافقت می کنن؟

  280. سلام و عرض ادب
    ببخشید من برادری دارم با معلولیت ذهنی و جسمی (دارای کارت معلولیت از بهزیستی که نوع معلولیت ذهنی و جسمی با شدت متوسط رو داراست) ، من به عنوان تنها فرزند پسر سالم بالای 18 سال خانواده میتونم معافیت بگیرم ؟

    1. سلام
      خیر شما نمیتوانید از معافیت ماده 6 بهزیستی استفاده کنید. این نوع معافیت برای یکی از فرزندان خانواده هایی در نظر گرفته شده که پدر یا مادر و یا دو نفر از فرزندان دارای معلولیت باشند و تحت پوشش بهزیستی باشند.

  281. سلام
    آیا پدر نابینا از یک چشم که تحت پوشش بهزیستی قرار دارد و شدت معلولیت آن توسط بهزیستی متوسط اعلام شده،تنها فرزند پسرش میتواند از ماده ۶استفاده کند؟

    1. سلام
      بله شما مشمول این معافیت هستید اما توجه کنید که این معافیت در صورتی به شما تعلق میگیرد که کمیسیون پزشکی نظام وظیفه تایید کند پدر به نگهداری و مراقبت نیاز دارد.

  282. سلام
    آیا پدر نابینا از یک چشم که تحت پوشش بهزیستی قرار دارد و بهزیستی،شدت معلولیت را متوسط اعلام کرده،امکان استفاده از ماده ۶را دارد؟

    1. سلام
      سلام
      بله شما مشمول این معافیت هستید اما توجه کنید که این معافیت در صورتی به شما تعلق میگیرد که کمیسیون پزشکی نظام وظیفه تایید کند پدر به نگهداری و مراقبت نیاز دارد.

  283. سلام وقت بخیر ، ۲ فرزند پسر دارم پسر کوچکم مریضه (معلولیت ذهنی جسمی گفتاری خیلی شدید) و مطابق با ماده ۹ عفو مقام معظم رهبری ماده ۹ بهزیستی پسر بزرگم معاف میشه ولی هم بهزیستی رفتم و هم نظام وظیف میگن به ما ابلاغ نشده خواهش میکنم راهماییم کنید که وقتش نگزره و غیبت نخوره تشکر میکنم خسته نباشد

    1. سلام
      در این مورد باید بخشنامه های مربوط به اجرای این طرح به سازمان های بهزیستی و نظم وظیفه ابلاغ گردد. در صورت ضرورت و آگاهی از زمان اجرای این طرح میتوانید با تمدید مهلت سربازی از غیبت خوردن فرزندتان جلوگیری کنید.

      1. سلام بنده متولد 1375 هستم پدرم سال 1394 فوت کردن مادرم جزع بهزیستی هستن وعمل قلب باز کردن.ویک خاهر کوچکتر که 20 سال دارد دارا هستم که تازه ازدواج کردن بنده سال های طولانی به سبب دچار شدن به افسردگی زمانی که پدرم را از دست دادم دچار این عارضه شدم نتوانستم دنبال کفالت مادر خود بروم الان حالم خیلی بهتر است میخاهم کار کنم واز مادرم که مریض هستن دیابت دارن فشار خون دارن عمل قلب کرده ان نگهداری کنم میدونم غیبت دارم ولی دلایل را گفتم ایا هیچ راهی است تا معاف شوم با داشتن غیبت اگر یک راهم میدانید به من بگویید تو رو خودا.ایا افسردگی من در طول این سالها توجیه برای دریافت معافیت است؟ خاهش میکنم جواب دهید تا تکلیف خود را بدانم

        1. سلام باید شرایط شما دقیق تر برسی شود اما بطور کلی با داشتن حتی یک روز غیبت معافیتی شامل حالتون نمیشه
          برای اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

          1. باسلام.وادب
            بند۳۶.سالمه.داری.سه.فرزندهستم.فرزنددوم.معلول.شنوای.هست.که.کاشت.حلزون.کرده.هم.شنوای.مشگل.داره.هم.گفتارحالارفتم.بهزیستی.یه.ماده.دادن.منم.کارشو.انجام.دادم.براکمسیون.پزشکی.حالابه.من.میگیم.معلولیت.متوسط.هست.برمعافیت.ممشگل.داره

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید