بررسی آخرین تغییرات معافیت طلاق والدین در سال 1402 (معافیت کفالت مادر)

بررسی آخرین تغییرات معافیت طلاق والدین(معافیت کفالت مادر)

با وجودی که سربازی در ایران اجباری است، اما برای افرادی که شرایط خاصی دارند، معافیت از خدمت وجود دارد. بسیاری از انواع معافیت های سربازی وجود دارد که می توانید با مطالعه شرایط آنها متوجه شوید.

به عنوان مثال، معافیت طلاق والدین یکی از این موارد است که به مشمول اجازه می دهد در ابتدا با دریافت معافیت موقت و سپس معافیت دائم از اعزام به خدمت معاف شود.

این معافیت نیازمند احراز شرایطی است که در ادامه مطلب به آنها اشاره خواهیم داشت. برای اطلاع از آخرین تغییرات معافیت طلاق والدین در سال 1402، لطفا در ادامه مطلب با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید.

معافیت کفالت طلاق والدین چیست؟

معافیت کفالت طلاق، از جمله انواع معافیت های کفالت می‌باشد. معافیت کفالت یعنی حضور مشمول جهت اداره و مدیریت خانواده ملزم باشد. به عنوان مثال چنانچه مشمولی پدر ناتوان داشته باشد، همچنین برادری بیش از ۱۸ سال سن نداشته باشد، قادر است معافیت کفالت اخذ نماید.

معافیت طلاق به آن گروه از مشمولان نظام وظیفه داده خواهد شد که مدر و مادر ایشان از هم جدا شده باشند یا به تعبیری طلاق گرفته باشند.

در چند سال گذشته، عده‌ای از پدر و مادرها به خاطر نگرانی که در خصوص فرزند خود داشتند، مبادرت به گرفتن طلاق صوری می نمودند. مشمولان هم به این دلیل که پدر و مادرشان از همدیگر طلاق گرفته اند، از خدمت سربازی به طور دائم معاف می‌گشتند.

در حال حاضر با نظر به اینکه قوانین نظام وظیفه تغییر یافته است، امکان بهره‌گیری از این شیوه به منظور اخذ معافیت طلاق وجود ندارد؛ زیرا از جمله شرایط دریافت معافیت طلاق پدر و مادر این می‌باشد که از زمان طلاق والدین مشمول ۳۰ ماه گذشته باشد.

بعد از گذشتن ۳۰ ماه از زمان طلاق پدر و مادر، مشمول قادر خواهد بود تقاضای معافیت سربازی را نماید و آن موقع درخواست مشمول ثبت و بررسی می‌شود و مشمول می‌تواند معافیت کفالت مادر را اخذ نماید.

لذا، در صورتیکه ۳۰ ماه از زمان طلاق پدر و مادر مشمول گذشته باشد و شرایط معافیت طلاق هم وجود داشته باشد، شخص مشمول می‌تواند تحت عنوان کفالت مادر، معافیت دائم سربازی را اخذ نماید؛ چون که تکلیف سرپرستی و نگهداری از مادری که همسر ندارد (چه همسر مادر فوت کرده باشد، چه طلاق گرفته باشد) بر ذمه تنها فرزند ذکور خواهد بود.

معافیت کفالت طلاق والدین چیست؟

شرایط گرفتن معافیت طلاق والدین در سال 1402

اولین گام برای گرفتن معافیت کفالت مادر، دارا بودن شرایط لازم است. تا مشمول شرایط اصلی معافیت کفالت مادر را نداشته باشد نمی تواند برای این کفالت اقدام کند.

پونزاین شرایط بشرح زیر است:

مشمول غیبت نداشته باشد. داشتن غیبت سربازی سبب می شود اصلا به پرونده او رسیدگی نشود.

مشمول تنها فرزند ذکور بالای 18 سال باشد که سرپرستی مادر خود را بر عهده می گیرد.

فرد به سن مشمولیت یعنی 18 سالگی تمام رسیده باشد تا طبق قوانین نظام وظیفه برای کفالت بتواند اقدام کند.

مادر فاقد همسر باشد (یا پدر فوت کرده باشد و یا مادر طلاق گرفته باشد).

طلاق به صورت مکتوب و رسمی باشد.

مادر پس از طلاق ازدواج مجدد نکرده باشد.

از طلاق مادر مدت مشخصی که در آیین نامه طلاق آمده گذشته باشد.

نکته مهم:برای اخذ معافیت کفالت مادر، می بایست مشمول با مادرش یک جا زندگی کند. به دلیل اینکه شما تنها سرپرست مادر هستید و سازمان نظام وظیفه در تحقیقات خود روی این نکته هم تاکید می کند.

شرایط گرفتن معافیت طلاق والدین

مدارک مورد نیاز مشمول برای معافیت کفالت مادر

  • کپی تمام صفحات شناسنامه مشمول، برادر و خواهر تنی و ناتنی
  • کپی کارت ملی مشمول، خواهر و برادر
  • عکس 4*3 مشمول تمام رخ 2 قطعه
  • گواهی آخرین مدرک تحصیلی یا اشتغال به تحصیل (مشمول می بایست این گواهی را در دفترخانه اسناد رسمی برابر اصل کند.)
  • تکمیل برگ اطلاعات فردی (برگ شماره 1 دفترچه خدمت سربازی)
  • تکمیل برگ درخواست معافیت (برگ شماره 2)
  • تکمیل برگ معاینه واکسیناسیون مشمولین
  • تکمیل برگ استشهاد تایید وضعیت مشمول (برگ شماره 3) – استشهاد محضری امضاء شده توسط سه نفر از بستگان سببی یا نسبی مشمول و در صورت عدم دسترسی به بستگان سه نفر از معتمدین محل که به تایید کلانتری محل رسیده باشند.
  • پاسخ استعلام ثبت احوال محل صدور شناسنامه پدر و مادر مبنی بر تحولات سند سجلی آنان به منظور مشخص شدن تعداد فرزندان، تعداد ازدواج و طلاق، احراز ثبت و تغییرات سنی. این موارد را نظام وظیفه پیگیری می کند. پاسخ استعلام ثبت احوال یکی از مواردی هست که اگر نباشد، کمیسیون کفالت مادر تشکیل نمی شود.
  • افتتاح حساب عابر بانک سپه به نام مشمول
  • برگ معاینه پزشکی برادر یا برادران بیمار بالای 18 سال مشمول توسط شورای پزشکی وظیفه عمومی مبنی بر این که به علت بیماری یا نقص عضو قادر به نگهداری از مادر نباشد.

معافیت کفالت مادر در سال 1400

نحوه دریافت معافیت کفالت طلاق به چه صورت است؟

متقاضیان به منظور انجام مراحل اخذ معافیت طلاق پدر و مادر، می‌بایست نخست مشمول به یکی از مراکز پلیس +۱۰ مراجعه نموده و تقاضای اخذ معافیت طلاق را نماید و همه مدارک مربوط به این قسم معافیت را ارائه کند.

درخواست مشمول در سامانه وظیفه عمومی ناجا ثبت شده و پس از آن روند رسیدگی به تقاضای شخص آغاز می‌گردد.

بعد از آنکه استعلام های لازم ثبت احوال جهت بررسی تقاضای مشمول از طریق سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا انجام گردید، دعوت نامه‌ای مبنی بر حضور مشمول به منظور بررسی تقاضای او، ارسال می‌گردد.

مشمول ملزم است که مطابق با زمان و تاریخی که در نامه درج گردیده است، به مکان مورد نظر مراجعه نماید. در هیئت رسیدگی، شرایط معافیت کفالت مادر مورد بررسی قرار می‌گیرد و در نتیجه نظر هیئت رسیدگی در چارچوب رای صادر خواهد شد.

برای اخذ این قسم معافیت سربازی، مادر می بایست بدون شوهر باشد (شوهر ممکن است فوت کرده یا طلاق گرفته باشد)، در این حالت فرزند پسر با به عهده گرفتن مادر یا به گونه‌ای بر عهده گرفتن نقش سرپرستی در خانواده، از رفتن به خدمت سربازی معاف می‌گردد.

چنانچه کسی به واسطه طلاق والدین بخواهد معافیت سربازی دریافت کند، می‌بایست ۳۰ ماه از تاریخ طلاق آنها گذشته باشد، تا معافیت دائم سربازی بگیرد، در غیر این حالت چنانچه کمتر از ۳۰ ماه از زمان طلاق گذشته باشد، معافیت کامل نخواهد بود و معافیت موقت به مشمول داده خواهد شد.

پونزبه موارد زیر نیز توجه نمایید:

  • به منظور معافیت دائم، می‌بایست یکی از معافیت های معافیت پزشکی، معافیت به دلیل بالا بودن سن شخص که به بخشودگی سن شناخته می شود، معافیت کفالت، معافیت مدد جویان، معافیت متعهدین خدمت، معافیت ایثارگران را اخذ نماید.
  • جهت معافیت موقت هم می‌بایست معافیت تحصیلی، معافیت بنیاد ملی نخبگان و همچنین گواهی اشتغال به خدمت را بگیرد.
  • چنانچه فرزند اول به هر علتی از معافیت کفالت مادر بهره نبرد، فرزند دوم بدون هیچ مانعی قادر است از این شرایط بهره برده و معافیت خویش را دریافت نماید.
  • چنانچه طلاق مادر ثبت نشده باشد، می‌بایست اصل طلاق نامه و اقرارنامه محضری مادر با تاریخ دقیق تحت رسیدگی قرار بگیرد.

تشکیل پرونده تحقیق وضعیت برای معافیت طلاق والدین

زمانی که برای اخذ معافیت کفالت مادر اقدام می کنید، باید تعداد فرم را تکمیل نمایید؛ یکی از این فرم ها، برگ تحقیق وضعیت می باشد.

در این برگ شما باید مشخصات اعضای خانواده خود را به طور کامل ثبت نمایید. بر اساس اظهارات شما در این برگه، تحقیقات از سوی سازمان نظام وظیفه صورت می گیرد.

اگر در مرحله تحقیقات محلی، معافیت کفالت شما باطل شود، شما این حق را دارید که به رای صادره اعتراض کنید.

برای اعتراض می توانید در خواست خود را از طریق دفاتر پلیس +۱۰ برای شورای عالی تجدید نظر ارسال کنید.

مدارک مورد نیاز برای معافیت کفالت مادر در سال 1400

نکات قابل توجه برای معافیت طلاق والدین

مشمولین در حین استفاده از معافیت تحصیلی می توانند تقاضای معافیت کفالت نمایند.

وجود برادر یا برادران بالای 18 سال سالم، طبق قانون مانع رسیدگی به معافیت کفالت می باشد و مواردی مانند ازدواج، مهاجرت، زندانی بودن برادر یا برادران، ایجاد شرایط معافیت نخواهد کرد.

به ادعای کفالت مشمولینی رسیدگی می شود که غیبت نداشته باشند؛ مگر اینکه در مواقع احضار و در طول مدت غیبت و حین رسیدگی بنا به تشخیص سازمان وظیفه عمومی حائز شروط معافیت کفالت بوده باشند، که در این صورت این قبیل مشمولین از معافیت کفالت استفاده خواهند کرد.

مشمولانی که تقاضای معافیت کفالت نموده و حداکثر ظرف یک ماه برای رسیدگی مراجعه ننمایند، به عنوان انصراف تلقی و برای آنان برگه آماده به خدمت صادر و می بایست به خدمت اعزام گردند.

وجود برادری که از معافیت تحصیلی برخوردار است، مانع از معافیت کفالت موقت مشمولی که سرپرستی خانواده را برعهده دارد نیست. این معافیت فقط در طول مدت معافیت تحصیلی برادر مشمول که خارج از شهرستان محل سکونت مکفول به تحصیل اشتغال دارد، معتبر است و مشمول پس از آن با رعایت سایر مقررات به خدمت دوره ضرورت اعزام می شود.

در صورتی که برادر یا برادران یا پدر مشمول به دلیل بیماری یا معلولیت زمین گیر بوده و بنا به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی فاقد صلاحیت و یا ناتوان برای سرپرستی باشند و مشمول نیز عملاً مراقبت یا سرپرستی را بر عهده داشته باشد، می تواند از معافیت کفالت برخوردار گردد.

بموجب ماده 6 قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، مشمولانی که دارای این شرایط باشند، با تایید سازمان بهزیستی، می توانند درخواست معافیت مذکور را نمایند. یکی از فرزندان پدر یا مادری که هردو آنها یا یکی از آنها معلول باشد و یا حداقل دو نفر از فرزندان به شرطی که فرزندان معلول متاهل نباشند.

معافیت کفالت مادر فاقد همسر یا مطلقه به صورت موقت سی ماه بوده و این سی ماه از تاریخ ثبت طلاق یا تاریخ فوت همسر محاسبه می شود و در پایان مدت فوق، در صورت دارا بودن شرایط (مشمول در این مدت، تنها فرزند ذکور بالای هجده سال خانواده و مادر فاقد همسر باشد) معافیت موقت به دائم تبدیل خواهد شد.

نکات قابل توجه برای معافیت طلاق والدین

سخن آخر

با توجه به این که در حال حاضر بسیاری از جوانان یا خانواده هایشان شرایط متفاوتی را دارا بوده و خواستار عدم اعزام فرزندشان به خدمت سربازی هستند، دولت قوانین و شرایطی را برای آنها مهیا کرده است که می توانند با مطالعه مطالب معافیت سربازی از نوع کفالت مادر، اگر شرایطش را دارا باشند، اقدام به دریافت معافیت خدمت سربازی خود کنند.

در این راستا مرکز مشاوره آویژه، با اتکا به مشاوران و کارشناسان مجرب خود، آماده ارائه هرگونه مشاوره تخصصی نظام وظیفه، مشاوره دریافت معافیت و… می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تلفنی، با شماره های مندرج در صفحه اصلی سایت آویژه تماس حاصل فرمایید.

از همراهی شما سپاسگزاریم.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

سوالات متداول

آیا باید همسر مادر فوت کرده باشد، تا معافیت کفالت تعلق بگیرد؟

خیر؛ در صورت طلاق نیز می توان از معافیت کفالت مادر استفاده کرد.

آیا معافیت اخذ شده برای کفالت مادر دایمی است؟

بله. معافیت کفالت مادر دایمی است.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

بررسی آخرین تغییرات معافیت طلاق والدین در سال 1402 (معافیت کفالت مادر)

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 279 نظر:
  1. سلام وقتتون بخیر من پدر و مادرم حدود 2 ساله طلاق گرفتن ولی هنوز کامل 30 ماه نشده و اینکه دانشگاه میرم اگر دقیقا وقتی 30 ماه تموم شد اقدام کنم به معافیت دیگه نیازی نیست دانشگاه برم؟ یا یک مدت طول میکشه

    1. با سلام خانم سیری هستم بعد از گذشت ۳۰ ماه می توانید برای پروسه ی معافیت اقدام کنید و همچنین بعد از فارغ التحصیلی شما به مدت یکسال فرجه آزاد معافیت تحصیلی هم دارید از طرفی می توانید درخواست معافیت موقت جهت کفالت مادر هم بدید

  2. سلام من 23 سالمه و لیسانس دارم و مادرم 6 سال است که طلاق گرفته آیا من میتونم کفالت بگیرم و اینکه آموزشی باید برم یا نه؟

    1. سلام در صورتی که غیبت سربازی نداشته باشید و برادر بالای 18 سال نداشته باشید میتوانید بدون گذراندن دوره اموزشی از طریق معافیت کفالت مادر برای گرفتن معافیت اقدام کنید

  3. سلام من متولد ۸۳ هستم و مادرم در سال ۹۸ ب دلیل اعتیاد پدرم طلاق گرفته است و برادرم ۲۴ سال دارد و در سال ۹۹ ازدواج کرده و ب دلیل وضعیت مالی سر پرستی مادرم را بر عهده گرفته ام میخواستم بدونم با این شرایط کفالت میتونم بگیرم

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیرسیری هستم با وجود برادد نمیتوانید از امکان کفالت استفاده کنید مگر اینکه بابت مشکل پزشکی مادر یا پدر کارت عضویت شدید بهزیستی داشته باشید و طبق ماده ۶ بهزیستی عمل کنید

  4. سلام وقتتون بخیر من مادر پدرم 7 سالم بود طلاق گرفتن پدرم معتاده کارتون خوابه مادرم ازدواج مجدد کرده تک فرزند هستم میتونم معاف بشم ؟
    اگه مادرم طلاق بگیره امکان داره معاف بشم چند وقت باید از طلاقشون بگذره بنده ۱۹ سالمه

    1. با سلام احترام و وقت بخیر سیری هستم در صورتی که پس از طلاق ۳۰ ماه بگذرد و ازدواج مجدد صورت نگیرد شما میتوانید معافیت از طریق کفالت مادر را کسب کنید در غیر این صورت بابت مشکل پزشکی پدر میتوانید جهت معافیت از طریق کفالت یا با عضویت در بهزیستی از طریق ماده ۶ بهزیستی اقدام کنید در نظر داشته باشید که در تمامی این موارد غیبت نباید داشته باشید

  5. سلام خسته نباشید
    من و همسرم داریم طلاق میگیریم
    و من حقوق بگیر هستم الان پسرم ۱۸ سال دارد و سال اول دانشگاه است آیا میتواند معافیت بگیرد

    1. سلام وقت بخیر فردی هستم باید حدقل ۳۰ ماه از طلاق گذشته باشد

  6. من پدر مادرم طلاق گرفتن پدرم مریزی داره مدارکاشم داریم اما رفتم کفالتشو بگیرم میگن نه بایست سربازی بری وضع مالیم نم خراب خیلی من کار میکنم خرج خانه میدم

  7. سلام من پنج ساله که پدر و مادرم از هم جدا شدند و از اون زمان من و مادرم پیش پدربزرگم زندگی میکنیم و الآن از نظام وظیفه برای تحقیقات اومدن و گفتن که پیش پدربزرگش زندگی می‌کنه بنظرتون من معاف میشم؟

    1. باسلام ، جهت اخذ معافیت کفالت شما باید با مادر زندگی داشته باشید و نباید تحت سرپرستی پدر بزرگ تان باشید اگر این موضوع محرز بشود که پدر بزرگ تان خرج و مخارج مادر را تامین میکند امکان گرفتن معافیت برایتان سخت خواهد شد ولی در حالت کلی نمیتواند مانع معافیت گردد

  8. بنده متولد ۸۰ هستم
    والدینم سال ۸۷ طلاق گرفتند
    تک پسرم و یک خواهر کوچیک هم دارم
    اما معافیت کفالت به بنده تعلق نگرفت و دلیلش رو عدم احراز سرپرستی اعلام کرد سازمان وظیفه عمومی کرج
    اول بهونه گرفتند گفتن چون دادنامه طلاق نداری(به دلیل قدیمی بودن تاریخ طلاق)
    بعد از نظام وظیفه تهران نامه گرفتم که به دلیل مسخره بودن این بهونه دستور دادن تا رسیدگی بشه
    معاونت نظام وظیفه کرج هم با دیدن اون نامه ترسید و حرفش رو عوض کرد گفت نه دلیلش این نبوده کی گفته دلیلش این بوده.. حالا گفت چون سرپرستیت احراز نشده معافیتت رد شده
    دوباره اعتراض زدم تا بررسی بشه
    حالا ۳ ماه خدمتم و منتظرم تا کمیسیون تجدید نظر دوباره برگزار شه
    به هرکی هم تو هر اداره و هرمقامی بهم گفتن این بهونه ها مسخرس و باید بهت معافیت تعلق میگرفت.
    نظام وظیفه عمومی کرج خیلی منو اذیت کرد کاش تهران بودم سازمان وظیفه عمومی تهران خیلی بهتر رسیدگی میکنن و از این بهونه ها نمیگیرن

  9. سلام من ۷ساله پدرو مادرم طلاق گرفتن و مادرم ازدواج مجدد کرده و صیغه بودن ولی ۵ماهه جدا شده الان من میخام برای معافیت اقدام کنم ولی آدرس قبلی ک مادرم زندگی میکرده و میخواستن چیکار باید کنم ؟؟

    1. سلام برای گرفتن کفالت چیزی که مهم هست این است که شما در کنار مادر زندگی کنید.برای تحقیقات محلی به ادرس محل سکونت حال حاظر مادر مراجعه میکنند

  10. سلام. من تاریخ 31 خرداد 1402 فارغ التحصیل شدم و تا یک سال پس از این تاریخ برای من غیبت ثبت خواهد شد. میخواستم بپرسم الان که به تازگی پدر و مادرم طلاق گرفته اند، اگر من بخوام منتظر بمونم 30 ماه بگذره، غیبت برای من حساب میشه و مراحل معافیت من وارد فرایند توجیه غیبت میشه. آیا امکان داره که من معافیت موقت بگیرم و بعدش که 30 ماه رد شد، نسبت به اخذ معافیت دایم اقدام کنم؟

    1. سلام میتوانید اقدام به گرفتن کفالت کنید تا پایان 30 ماه برای شما معافیت موقن ثبت میشود

  11. سلام من سربازم متاهل بودم و الان طلاق گرفتم میخواستم بدونم که کسری خدمت متاهلی بهم میخوره یان

    1. سلام کسری در حین خدمت محاصبه میشود اگر در حین خدمت متاهل یاشید میتوانید از کسری استفاده کنید.

  12. سلام وقت بخیر من الان در حال حاضر دانشگاه میرم و در حال تحصیلم حتما باید مدرکمو بگیرم بعد اقدام کنم یا هنگام تحصیل هم میتونم اقدام کنم

    1. سلام حین تحصیل هم میتوانید برای گرفتن کفالت مادر اقدام کنید.

      1. سلام وقت بخیر من الان تازه رفتم تو سن 19 سالگی مادرم در حال جداشدن از پدرم است و الان سه سال است از هم جداهستن آیا میتونم معافیت کفالت مادر بگیرم

        1. سلام جزایری هستم.در صورتی که غیبت سربازی نداشته باشید و برادر بالای 18 سال نداشته باشید می توانید از معافیت کفالت مادر استفاده کنید.

  13. سلام وقت بخیر
    پدر و مادرم جدا شدن حدود ۱۰ سال
    من ۱۶ ساله هستم میتونم معاف بشم از سربازی ؟و اینکه قصد مهاجرت دارم به خارج از کشور _
    برادربزرگتر از من هم همین کارو کرد و معاف شد و مهاجرت کرد آیا من هم میتونم ؟

    1. باوجود برادر بزرگتر امکان ندارد مگر اینکه مشکل پزشکی داشته باشید

  14. سلام من پدر مادرم نزدیک به ۱۰ سال از هم جدا شدن من با پدرم زندگی میکنم و یک برادر کوچک تر هم دارم پدرم بعد از طلاق ازدواج مجددی نکرده
    اما ۶ سال است ک ازدواج کرده و در شهر دیگری زندگی میکنه شرایطی برای معافیت من وجود داره ؟!

    1. سلام خدمت شما، سوال مبهم است. اگر منظور این است که مادر ازدواج مجدد داشته و در شهر دیگری زندگی میکند، امکان معافیت کفالت مادر را ندارید. راجب کفالت پدر هم باید شرایط سنی، غیبت، وضعیت پدر به صورت دقیق توسط کارشناسان بررسی شود.

  15. سلام خسته نباشید . من ۲۲ سالمه تک فرزندم با سه تا خواهر که همشون ازدواج کردن پدرمادروم تقریبا ۲ ماهه طلاق گرفتن . و با مادرم زندگی میکنم . مادرم هم دوبار دیسک کمر عمل کرده به زور راه میره و خرج خونه رو من میدم با کارگری . ببخشید من میتونم معافیت بگیرم چون واقعا نمیتونم برم کسی هم نیس از مادرم مراقبت کنه

    1. سلام خدمت شما، یکی از اصلی ترین شرایط معافیت کفالت مادر این است که شما غیبت نداشته باشید، اگر غیبت ندارید بله می توانید درخواست دهید، اگر غیبت دارید باید ابتدا درخواست توجیه غیبت برای خود ثبت کنید.

  16. سلام من سال ۹۴ رفتم سربازی الان مادرم جدا شده میتونم اقدام به مانیتور کنم

  17. سلام من ۱۷ سالم هست و با مادرم زندگی میکنم و تا ۱ ماه دیگه وارد ۱۸ سالگی میشم. میخواستم بپرسم که میتونم ۱ ماه دیگه برای معافیت اقدام کنم یا زوده هنوز. و اینکه حضانت من دست پدرم هست، آیا نیاز هست که حضانتم رو به مادرم تحویل بدم ؟

    1. سلام شما بعد از گرفتن فارق التحصیلی و 1سال فرصت دارید که برای معافیت اقدام کنیدو از شروع 18 سالگی میتوانید اقدام کنید.در تحقیقات محلی باید مشخص باشد که شما با مادر زندگی میکنید.

  18. سلام من تا آخر برج ۶ زمان معافیت تحصیلیم بوده و الآن ۵ روزه ک از اون گذشته من درگیر کارهای فارق التحصیلیم در مقطع کارشناسی پیوسته ام و از طرفی برای معافیت کفالت مادر مطلقه باید آخرین مدرک تحصیلیم رو ببرم… میخواستم بدونم تا چه زمانی غیبت من موجه هست. تشکر

    1. سلام شما تا 1 سال بعد از فرق التحصیلی فرصت دارید برای قبت نام در دانشگاه. در صورتی که غیبت خورده باشید باید اول نامه توجیه غیبت بنویسید در صورت تایید میتوانید برای گرفتن کفالت اقدام کنید.

  19. سلام پدر و مادر من دو ماه پیش جدا شدن و خودم هم 4 ماه خدمت کردم و غیبت ندارم وقتی رفتم نظام وظیفه به من گفتن باید چند ماه از طلاق بگذره تا درخواست شما رو ثبت کنیم خواستم بدونم همچین قانونی وجود داره یا نه؟

    1. بله وجود دارد بهتره بالای 6 ماه از طلاق گذشته باشد

  20. سلام وقتتون بخیر خسته نباشید ممنون از شما و پاسخ دهیتون سوالی داشتم مبنی بر اینکه بنده ۱۵ سالم هستش و اینکه خواستم ببینم اگر از الان پدر مادرم اقدام به طلاق سوری کنند و ثبت بشه و ۳۰ ماه کامل تکمیل بشه و هم محلی ها یا فامیل هم تایید کنند این موضوعو میتونم معافیت بگیرم برادر هم ندارم ممنون میشم جواب بدید

  21. باسلام خاستم بدونم من که الان نزدبک 12ساله زنم راطلاق دادم وخودم ازدواج نکرده ام پسرم الان وقت سربازیش هستش میتونم معافیت سربازی بگیرم

    1. در صورتی که مادر در قید حیات باشد و ازدواج مجدد نکرده باشد و یا از ازدواج مجددشون 30 ماه گذشته باشد امکان معافیت از جهت کفالت مادر امکان پذیر میباشد

  22. سلام من مادرم از پدرم چندین ساله جدا شده ،من به سن ۲۴ سالگی رسیدم و میخوام از خدمت سربازی معاف شم و تحت پوشش کمیته قرار بگیرم تحت پوشش کمیته نبودم
    مادرم مطلقه و داری همسر دوم نیست و تحت پوشش کمیته است .
    میخواستم بدونم ایا میتوانم کفیل مادرم شوم و تحت پ شش کمیته قرار بگیرم و از خدمت هم معاف شوم ممنونم میشم پایخ بدید

    1. سلام اگر غیبت داشته باشید باید اول نامه توجیه غیبت بنویسید و در صورت بخشودگی غیبت میتوانید برای گرفتن کفالت افدام کنید.

  23. سلام وقت بخير
    من ميخام برا معافيت فرزندم اقدام ميخام اقدام كنم از اول پدرش پسرم رو بهم ببخشيد فقط حضانت رو بهم نداد الان نزديك به نوزده ساله شده پسرم از پدرش هم اطلاعي ندارم چون نزديك به ١٦سال ميشه كه جدا شديم گويا برا معافيت حضور پدر الزامي هست اينا راهي هست كه بدون حضور پدر اقدامات لازم رو انجام بدم در ظمن ازدواج مجدد نداشتم
    ممنون ميشم راهنمايي كنيد

    1. سلام نامه استشهاد محلی بنویسید که از پدر خبری ندارید در صورت تایید نامه و تایید تحقیقات محلی بدون حضور پدر امکان گرفتن معافیت کفالت هست

  24. داداشم قبل طلاق پدر مادرم سربازی رو تموم کرد. الان که طلاق گرفتند من معاف میشم یا خیر؟

    1. سلام به دلیل حضور برادر تنها در صورتی که پدر یا مادر عضویت شئیئ بهزیشتی داشته باشند امکان گرفتن معافیت دارید.

  25. سلام. من الان 18سالمه اگه الان پدر مادرم از هم جدا بشن میتونم درخاست کفالت مادر رو بدم؟ و یا اینکه اگه فرزند خونه کسی بشم که از کار افتاده شده یا سنش 70ساله میتونم معاف سنشو بگیرم؟

    1. سلام بله میتونید کفالت مادر بگیرید ولی حواستون باشه غیبت نخوری

  26. سلام آیا در حین خدمت پدر و مادر طلاق بگیرند میشود معافیت موقت یا دائم گرفت؟

  27. سلام بنده از سن ۲ سالگی مادرم جدا شده و منو رها کرده تا الان مادرمو ندیدم و پدرم هم در سن ۷ سالگیم فوت شده، بنده با مادربزرگم زندگی میکنم آیا معاف میشوم

    1. سلام وقت بخیر در صورت داشتن یک سری شرایط امکان دریافت معافیت کفالت مادربزرگ برای شما میسر می‌باشد

  28. سلام وقت بخیر
    من کفالت مادرم رو گرفتم و کارت معافیت داعم هم برایم صادر شده از صدور کارتم تقریباً سه سال میگذره اگر الان مادرم ازدواج مجدد بکنه یا حتی رجوع بکنه ایا
    معافیت من ابطال میشه و من مشمول میشم ؟

    1. در صورت صدور کارت معافیت مشکلی پیش نخواهد آمد

  29. سلام
    من معاف از خدمت بخاطر کفالت مادرم هستم
    میخواستم بدونم با این شرایط آموزشی رو باید برم؟؟

  30. سلام من 21 سالمه سال ۹۵ مادر پدرم طلاق گرفتن ولی ا تا الان هیچ اقدامی برای معافیت نکردم با مادرم زندگی میکنم و خرج خونه رو من میدم میتونم میتونم معافیت بگیرم با اینکه غیبت داشتم؟

    1. سلام.شما در ابتدا باید غیبت خود را توجیه کنید.اول باید نامه توجیه غیبت بنویسید و بعد از بخشیده شدن غیبت شما میتوانید برای کفالت مادر اقدام کنید.

  31. با سلام اگه بعد از دریافت کارت معافیت دائم پدر و مادر مجدد با هم ازدواج کنن کارت معافیت باطل میشه

  32. سلام،وقت بخیر،من ده ساله از همسر اولم جدا شدم،از همون زمان خودم و تک فرزندم تحت حمایت بهزیستی هستیم،بنده مجدد ازدواج کردم ولی بنا به شرایطی هنوز تحت حمایت بهزیستی هستم،پسرم۱۶ سالش هست،پسرم بعداز ازدواجم تنها زندگی میکنه،من توی شهر دیگه ای ساکن هستم،میخوام طلاق بگیرم،باردار هم هستم،آیا با این شرایط که من فرزند دوم از ازدواج در راه دارم،اینکه شهر دیگه ای هستم،یا اینکه پسرم تنها زندگی میکنه،یا تحت حمایت بهزیستی هستیم،میشه پسرم معافیت کفالت بگیره، در ضمن کف پای پسرم خیلی صافه،ولی نمیخوام از این طریق اقدام کنم ولی دوست دارم راجبش هم بیشتر بدونم،امیدوارم تونسته باشم مفهوم سوالم رو رسوندن باشم

    1. در صورتی که از طلاق یا فوت 30 ماه گذشته باشد امکان کفالت وجود دارد برای معافیت پزشکی طبق تایید پزشک معتمد نظام وظیفه امکان معافیت وجود دارد

  33. سلام وقتتون بخیر
    من تو شهر دیگه در حال خدمت هستم و دارای دو خواهر،
    و پدر و مادرم در حال طلاق هستند، میخواستم بدونم اگر طلاق انجام بشه برای ادامه خدمت تو شهر خودم بهم انتقالی میدن؟

    1. سلام در صورت تایید پادگان مربوطه امکان جابه جایی دارید و حتی می تونید کفالت مادر بگیرید

  34. سلام
    اگر معافیت موقت داشته باشم و تا قبل از معافیت دائم بخوام ازدواج کنم معافیت لغو میشه؟

  35. سلام و خسته نباشید، من۲٠سالمه، بایدفروردین ماه۱۴٠۲پست میکردم برای سربازی، ولی هنوز نکردم چون پدرو مادرم جداشدن،اگرصبرکنم ۳٠ماه از طااق بگذره میتونم معافیت بگیرم، یاغیبت خوردم؟(پست نکردم و اصلا اقدامی برای رفتن به سربازی نکردم هنوز)

    1. سلام شما برای گرفتن کفالت نباید غیبت داشته باشید.در صورت داشتن غیبت باید اول غیبت را توجیه کرده و بعد برای معافیت اقدام کنید شما جدا شدن پدر و مادر را میتوانید زمینه نامه توجیه غیبت خود کنید.در صورتی که جدایی پدر و مادر به 30 ماه نرسیده باشد به شما معافیت موقت میدهند تا زمان مورد نظر به 30 ماه برسد.

  36. پدر و مادرم هفته قبل جدا شدن . تا اخر شهریور معافیت تخصیلی دارم . اگر بخوام دو ماه آموزشی را بروم آیا بعد از ۲ ماه میتونم معافیت کفالت بگیرم ؟؟ یا اصلا دفترچه را پست نکنم تا بتونم معاف بشم

    1. سلام وقت بخیر، شما هر زمان از دوره خدمت سربازیتان می‌توانید درخواست معافیت کفالت خود را ثبت بفرمایید و مشکلی نمی‌باشد.

  37. سلام، بعد از اخذ معافیت دائم از طریق طلاق، ممنوع الخروج هستیم یا خیر؟ تا چه مدت؟

    1. در صورت صدور کارت معافیت خیر محدودیتی وجود ندارد

  38. سلام
    من پدرومادرم از 4 سالگیم جدا شدن و حضانت من برعهده پدربزرگم و مادربزرگم گذاشتن و مرا بزرگ کردن مادرم خیلی زود دو بار شوهر کردن به نظرم الان پیش شوهر سوم هست بعدا نیز پدرم نیز ازدواج ناموفق داشته .
    پدربزرگم نیز فوت شدن درحال حاضر من و مادر بزرگم و دخترش(عمه ام ) که شوهر نکرده زندگی میکنیم یک عموی معتاد 37 ساله که ازدواج نکرده دارم آیا من میتوانم معافیت کفالت مادربزرگم را بگیرم بنده 17 سالمه

    1. سلام.در صورتی میتوانید کفالت مادر برزگ بگیرید که هیچ فرزند دختر یا پسر در قید حیاتی نداشته باشد.

  39. سلام
    پدر مادر من 4 سال پیش طلاق گرفتن من که الان رسیدم به 18 سال و یه برادر دارم که ازدواج کرده ایا من با این شرایط معاف میشم؟

    1. با سلام به خاطر وجود برادر بزرگ تر از 18 امکان معافیت مادر مطلقه وجود ندارد
      در صورتی وجود دارد که عضو بهزیستی یا کمیته امداد باشد

  40. سلام
    من . پدر و مادرم از هم جدا شده اند
    علاوه بر من که سن سربازی رسیده ام
    یک برادر ۸ ساله دارم
    مادرم ازدواج نکرده
    از زمان جداشدن پدر و مادرم ۴ سال گذشته
    آیا من مشمول کفالت مادرم میشوم یا خیر؟
    ممنون

    1. سلام اگر غیبت نداشته باشید برای کفالت مادر میتوانید اقدام کنید.

  41. سلام مادرم از پدرم جدا شد و ازدواج دوم داشته و خیلی وقته طلاق گرفتن بازم میتونم معافیت بگیرم بیش از ۳۰ ماهی میشه مادرم جدا شده ولی اینکه ازدواج مجدد داشته وطلاق گرفته مشکلی ایجاد نمیکنه؟

    1. سلام در صورتی که از طلاق دوم هم ۳۰ ماه گذشته باشد میتوانید کفالت مادر را بگیرید

  42. سلام من تک فرزندم غیبت ندارم 23 سالم هست عمه خودم دو بار طلاق گرفته والان 4 ساله که شوهر نداره . یک پسر داره دو سال کوچیک تر از من هست که معاف شده و عمم باباش (بابابزرگم) فوت شده آیا میتونم کفالت عمم بگیرم ؟ یا کفالت مامان عمم ؟

  43. سلام
    مادرم بیش از پنج سال است از پدرم طلاق گرفته و 64 سال سن دارد.
    من و برادر کوچکترم هر دو بالای 18 سال هستیم و با مادرم زندگی میکنیم. در صورتی که من (برادر بزرگتر) برم خدمت، امکان گرفتن معافیت کفالت (دائم) برای برادرم (برادر کوچکتر) وجود داره؟
    خیلی ممنون از راهنماییتون

    1. سلام وقت بخیر طبق قوانینن نظام وظیفه خیر نمیتونید مگر اینکه مادر تحت پوشش بهزیستی باشه.

  44. سلام اگر فرزند معافیت دایم بگیر پدر و مادر میتوانن ازدواج کنند

  45. سلام من سه ماهه از همسرم جدا شدیم یک فرزند(پسر)دارم پیش مادرم زندگی می کنه، خواهشن کاری کنید صفر مرزی خدمت کنم تا مادر و پسرم که ۱۳ ساله ،با حقوق ام راحت زندگی کنند

  46. سلام من حدودا سه ماه از همسرم جدا شدیم با پسرم که ۱۳ سالشه زندگی میکنم آیا میتونم که سرپرست تنها فرزندم معاف باشم

    1. درصورتی که فرزند شما کارت شدید معلولیت بهزیستی داشته باشید امکان پذیر است

  47. سلام من مادرم و پدرم حدود 6سال است از هم حدا شدند به دلیل این مخارج زندگی مادرم را میدهم نمیتوانم خدمت بروم سال 94به خدمت سربازی رفتم به همین دلایل نتواستم خدمت کنم وقتی برای گرفتن معافیت طلاق مادرم اقدام کردم به من گفتن به دلیل اینکه باقی مانده خدمت شما بیشتر از مدت فرار است نمیتوانید معاف شوید ایا راهی وجود دارد من معافیت را درفیافت کنم

    1. با وجود غیبت و سرباز فراری امکان پذیر نمیباشد

  48. سلام من ۱۷ سالمه مادر و پدرم ۸ ساله طلاق گرفتن و مادرم مجدد ازدواج کرده و به تازگی طلاق گرفته و من با مادرم تنها زندگی میکنم و کار میکنم خرجشو میدم آیا امکانش هست که معاف شم؟

    1. سلام در صورتی که از جدایی مادر 30 ماه گذشته باشد و شما غیبت سربازی نداشته باشید امکان گرفتن کفالت مادر را دارید

  49. من یک فرزند پسر دارم ۲۱ سال دارد و دانشجو من دوبار ازدواج کردم و در سال ۹۶ از همسر دومم طلاق گرفتم الان میتوانم اقدام کنم برای پسرم

    1. سلام در صورتی که پسر شما غیبت سربازی نداشته باشند و از جدایی شما حداقل 30 ماه گذشته باشد امکان گرفتن کفالت را دارند.

  50. سلام بنده بالا بیست ماه خدمت کردم وسنم ۳۷ سال است زنم طلاق گرفته وحضانت یک فرزندپسر رادارم بیمار مغزاعصاب است ودارو مصرف میکنه واضطراب جدایی وچند قطبی است حتی سر کلاس یا از من نمیتونه جدا شه حتی برای یک لحظه و کار کردن خودمم مختل کرده واز کار افتاده ام وخودمم شرایط روحی بدی دارم آیا قانونی هست یکی دوماه خدمتت سربازی رامعاف کن خیلی ثواب میکنید راهنمایی ام کنید ممنونم.

    1. سلام شما میتوانید از طریق گرفتن معافیت پزشکی برای خودتان اقدام به گرفتن معافیت کنید.

  51. سلام، وقت بخیر
    من پدر مادرم طلاق گرفتن
    و دوتا فرزندیم بالای ۱۸ ، و من در حین خدمت هستم آیا بعد از پایان خدمت برادرم ماعف میشود

    1. سلام برادر شما به دلیل داشتن برادر اکبر معافیت به ایشان تعلق نمیگیرد ولی در صورت عضو بودن مادر در بهزیستی به ایشان تعلق میگیرد

  52. سلام
    من در حین خدمت هستم و ۵ ماهه ک سربازم.والدینم تازه از هم جداشدند ینی ۱ ماهه
    من تک فرزندهستم میخاستم بدونم میتونم معاف بشوم

    1. سلام خدمت شما. اضافه خدمت سنواتی دارید؟ اگر اضافه خدمت و غیبتی ثبت نشده ، بعد از حداقل ۳ ماه از طلاق(مدت عده) امکان درخواست و ثبت معافیت موقت را دارید.

  53. با سلام
    من 20 سالم ه
    پدر و مادرم از هم طلاق گرفتن
    پدرم از من دور هست و مادرم ازدواج کرده
    و من پیش پدربزرگ و مادربزرگم زندگی میکنم
    کار میکنم تا خرج داشنگاه هم رو در بیارم
    آیا برای من معافیت یا کسری حساب میشه یا خیر؟

  54. سلام وقت شما بخیر
    بنده از دانشگاه اخراج شدم و ۱ سال وقت دارم خودمو معرفی کنم و پدر و مادرم بیشتر از یکساله ک طلاق گرفتند ولی باز با گذشت ۱ سال هم حدودا ۳ ۴ ماه دیگ میمونه تا ۳۰ ماه کامل شه آیا میشه برای نخوردن غیبت سربازی به خدمت بریم و درحین خدمت معافیت رو گرفت ؟

  55. با سلام اینجانب ۳۶ سالمه دارای دو فرزند و از همسرم جدا شدم وبچه ها با من زندگی میکنن ایا قانونی برای معافیت هست یا خیر البته مادرمم تتح کمیته امداد ۲۵ سالی هست ولی بخاطر غیبت میگن نمیشه ایا راهی وجود داره برا معافیت

    1. نامه توجیه غیبت بنویسید و دلایل غیبت را بیان کنید در صورت بخشیدگی غیبت امکان گرفتن کفالت مادر را دارید.

  56. سلام من الان ۱۸.۵ نیم سالمه پدر مادرم ۵.۶ ماهه از هم جدا شدن یعنی قبل از اون هم پدرم من وقتی ۹ سالم بود با یه زن دیگه گذاشت رفت و الان هم که الانه مفقودالعصر شده ولی مادرم طلاق گرفت ازش و من الان دارم خرجشو میدم یه برادر هم دارم که اون فعلا مجرده سالم هم هستش آیا با این شرایط من میتونم معاف بشم یا نه .

    1. به دلیل داشتن برادر بزرگتر تنها در صورتی که مادر عضویت شدید بهزیستی یا عضویت کمیته امداد داشته باشد امکان گرفتن کفالت دارید.

  57. سلام من پدر و مادرم زیر نظر کمیته امداد هستن و خواهرو بردارم ازدواج کردن و الان در حین خدمت هستم ایا معافیت تعلق میگیره به بنده؟

    1. سلام برای برسی معافیت ها برای شمابا مشاورین آویژه تماس بگیرید

  58. سلام من دوسال قبل اینکه مادروپدرم طلاق بگیرن مشکلات خانوادگی داشتیم و مادروپدرم جداازهم زندگی میکردن من دانشگاه نتونستم برم واخراج شدم چون کارمیکرد خرج مادروخواهرمو بدم واجاره خونه ولی بعده دوسال منجر ب طلاق شدن .من حالا غیبت خورده خدمت سربازیم و الان هم دوسال ازطلاقشون میگذره و همچنان من کارگری میکنم ومادروخواهرمو نگه میدارم پدرم هیچ حقوقی هم ب خواهرم نمیده
    من چطوری میتونم معافیت یا کفالت بگیرم چون الان تنها تگیه گاه مادروخواهرم منم لطفا تاجایی که بشه کمکم کنین ممنونم ازتون.باتشکر

    1. سلام نامه توجیه غیبت بنویسید و دلایل غیبت را با مدارک بیان کید در صورت تایید نامع ب بخشیدگی غیبت نیتوانید برای گرفتن کفالت مادر اقدام کنید.

  59. سلام ممنون میشم کمکم کنید من ۲۵سالمه حدودا۵ساله ازسربازی فرارکردم ولی مادرم سه ساله طلاق گرفته میتونم معاف بشم ممنون میشم راهنمایم کنید ؟؟؟؟؟؟

    1. نامه توجیه غیبت بنویسید و دلایل غیبت را با مدارک بیان کنید در صورت تایید نامه و بخشیدگی غیبت اگر برادربالای 18 سال نداشته باشید امکان گرفتن معافیتکفالت مادر را خواهید داشت

  60. سلام
    من مادرم الان سه ساله فوت شده خاهرام ازدواج کردن و برادرم سرکاره و پدرم که الان ۶۰سالشه و تنهاست آیا میتونم برای اینکه سرپرست پدرم هستم کسری خدمت بگیرم؟.

    1. سلام وقتتون بخیر به دلیل وجود برادر بزرگتر امکانش بسیار کم است.

    2. سلام وقت بخیر
      من پدرم ۲همسر دارند و از خانم قبلیشون جدا نشدن ،برادر ناتنی بنده خدمت رفتند سال های پیش ، الان من میتونم به دلیل دو همسره بودن پدرم و تحت این عنوان که ایشون با ما زندگی نمیکنند و حضور ندارند کفالت مادرم رو بگیرم معاف بشم؟؟؟

      1. سلام بله در صورتی که غیبت نداشته باشید میتوانید برای گرفتن کفالت مادر اقدام کنید.

  61. من ۱۹ سالمه تنها پسر مادرم هستم ۱۵ ساله پدرم و مادرم از هم جدا شدن مادرم حدود چند ماهه از همسر دومش طلاق گرفته
    چه مدت باید از مدت طلاق ازدواج دوم مادر بگذرد که بتوان برای کفالت اقدام کرد؟
    ممنون میشم پاسخ بدین

  62. مادر بنده بعد از طلاق از پدرم دوباره ازدواج مجدد کرده و طلاق گرفته بنده میتوانم برای کفالت مادرم اقدام کنم؟

  63. سلام مادرو پدرم ۵سالم بود طلاق گرفتن
    ولی پدرم همسر دوم گرفت و مادرم شوهر کرده شهرستانه پیش اونا نیستم کنار مادربزرگم زندگی میکنم دفترچه هم پست کردم اما ندونستم این شرایط هست آیا معاف هستم؟

    1. باسلام برای بررسی اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  64. سلام من پدر مادر م س سال طلاق گرفتند و هر دو ازدواج مجدد داشتن و من تنها مجردی زندگی میکنم۲۰سالمه من معاف نشدم و الان داخل خدمتم میخاستم ببینم ایا من میتونم کسری بگیرم!؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای شرایط شما با توجه به موضوعی که بیان کردید امکان کسری ندارید

  65. سلام، بنده 17 سالمه و پدر و مادرم در 4 سالگی من طلاق گرفتند، ولی مادرم دوباره ازدواج کرده و به تازگی طلاق گرفته، تک فرزند هستم ایا در 18 سالگی میتونم از قانون کفالت مادر معافیت بگیرم؟

  66. سلام من تمام شرایط رو دارم فقط یک مورد اینکه خب هنوز بعد ۴۰ روز نیوده کسی برای تحقیق
    و مورد دوم اینکه اگر من خودم با پدر ارتباط داشته باشم مشکلی به وجود میاد ؟

    1. سلام
      راجب شرایط خود توضیح بیشتری بدهید یا با کارشناسان ما تماس بگیرید

  67. سلام ،اگه پس از طلاق معافیت موقت گرفتم ،ولی بدلایلی انها رجوع کردن تکلیف چی میشه

  68. سلام من ۲۵ سال سن دارم پدر مادرم از هم جدا شدن در ۲۲ سالگیم تا قبل از اون برایه هیچی برایه خدمت مراجعه نکردم از ۲۰ سالگی خودم خرج مادرم رو دارم میدم ایا میتونم کفالت مادرمو بگیرم؟

    1. سلام وقتتون بخیر اگر شرایط لازم را داشته باشید میتوانید.

  69. من تنها زندگی میکنم ایا میتوانم از معافیت استفاده کنم چون پدر و مادرم جدا شدند و من بتنهایی خودم زندگی میکنم

  70. سلام ببخشید میشه جواب من رو هم بدید
    آقایی که ۱۸سالگی خدمت نرفته و ۲۰سالگی ازدواج کرده و صاحب دوفرزند دختر هست و الان در سن ۲۹سالگی طلاق گرفته و حضانت دوتا دخترش رو داره میتونه از قانون معافیت بهرمند بشه؟

  71. سلام بنده متولد ۶۴ هستم اصلا دفترچه خدمت پست نکردم و ۳ سال هست طلاق گرفتم و پدرمم ۵ سال هست فوت کرده برادر بزرگتر دارم که با زن و بچش جدا زندگی میکنن من و مادرم که ۶۲ سالش هست با هم زندگی میکنیم و نان آور و سرپرست خانواده هستم آیا معافیت میتونم بگیرم

    ممنون

    1. سلام وقت بخیر چون برادر بزرگتر دارید امکان گرفتن کفالت مادر کم است.

  72. س .من همسرم سر زایمان فوت شدن الان یه پسر دارم بچه دوم با همسر فوت شدن بچه اولم پیشه خودمه یعنی سرپرستش هستم ایا معافیت شاملم میشه

    1. سلام وقت بخیر راه هایی برای گرفتن معافیت با شرایط خاص وجود دارد برای راهنمایی کامل با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

  73. س.من همسرم سر بچه دوم فوت کردن وبچه دوم هم فوت کرده یه پسر دارم که خودم سرپرستش هستم ایا معافیت بهم طلق میگیره

    1. سلام وقت بخیر راه هایی برای گرفتن معافیت با شرایط خاص وجود دارد برای راهنمایی کامل با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

  74. سلام خسته نباشید
    من 11 ساله از همسرم جدا شدم فقط یک فرزند پسر دارم که 18 سالشه خودم شاغل هستم و حقوقم کفاف زندگی را میدهد آیا با این شرایط پسرم میتواند کفالت من را به عهده بگیرد و معاف شود که اقدام کنم در غیر اینصورت فعلا اقدام نکنیم

  75. سلام درصورتی ک پدرو مادر هردو فوت کرده باشن و شخص تنها باید از پس خودش بربیاد برای معافیت خدمت راهی هست

  76. سلام وقتتون بخیر ممنون از سایت عالیتون
    عذرمیخوام تحقیق و تفحسشون به چه صورت در چه سطحیه و به چه شکلی انجام میشه
    پرسجو از اقوام یا همسایه ها یا وارد خانه شدن هست؟
    پدر و مادر من مدتیه ازهم جدا شدن اما پدرم گاهی می اید و در اتاقی داخل پستوی خونه میخوابه(چون خونه متعلق به پدرم هست و ایشون یکم اعتیاد دارن وکلا چیزی واسش اهمیت نداره)
    بنده درصورت تصمیم برای معافیت با این شرایط میتونم اقدام کنم
    ممنون میشن درباره تحقیق و تفحسشون یکم اگاهم کنین

  77. سلام وقتتون بخیر ممنون از سایت عالیتون
    عذرمیخوام تحقیق و تفحسشون به چه صورت در چه سطحیه و به چه شکلی انجام میشه
    پرسجو از اقوام یا همسایه ها یا وارد خانه شدن هست؟
    پدر و مادر من از هم جدا شدن اما پدرم گاهی می اید و در زیر زمین خانه

  78. بعد از گرفتن معافیت موقت و قبل اینکه معافیت دائمی بشه اگه ازدواج کنم معافیت لغو میشه؟

  79. سلام از طلاق مادر ۱۲ سال گذشته و من با او زندگی می کنم برای کفالت او دادنامه طلاق نیازه یا سند طلاق کفایت می کنه

  80. سلام وقت زیبای شما خوش
    تاریخ فارغ التحصیلی من در مقطع کارشناسی، ۳۱ تیر ۱۴۰۰ هست.
    الان در ارشد قبول شدم و خواستم بدونم با توجه به اینکه بیش از یکسال از تاریخ مذکور گذشته،آیا نظام وظیفه به من معافیت تحصیلی خواهد داد یا خیر؟

    1. سلام وقت بخیر
      اگر وارد دوره ی غیبت شده باشید باید توجیه کنید.

  81. با سلام و خسته نباشید
    ایا بعد از گرفتن معافیت دائم کفالت مادر
    اگر مادر قصد ازدواج کند معافیت باطل میشود یا خیر؟!

  82. سلام من در حین خدمت هستم
    پدر مادر از هم جدا شده آند پسر بزرگ خونه هستم
    بعد برادرم درحال تحصیل هست همه هم با مادر زندگی میکنیم و او ۳ماه دیگه ۱۸ساله میشه و باید بره مدرسه من میتونم کفالت مادر بگیرم

  83. آیا اگه خانمی از همسر خودش الان جدا بشه و اون خانم پدر نداشته باشه آیا پسر اون خانواده بعد سه ماه معاف میشه یا سی ماه چون مادر بی سرپرست از طرف پدرش که فوت شده و خود سرپرست از طرف خودشه که پسرش پیششه

  84. سلام من ۳سال هست طلاق گرفتم یک پسر ۱۵ ساله دارم اما حضانت پسرم با پدرش هست ایا برای معاف شدن پسرم باید حضانت به من داده بشه؟

    1. سلام وقت بخیر شرایط ایشون در همان زمان 18 سالگی بررسی بشه

      1. سلام وقت بخير دقيقا من مشكل همين قضيه رو دارم ولي با اين تفاوت كه پسر من ١٩ ساله شد و از همسر سابقم خبري نيست

  85. سلام پدرومادرمن 6ساله ازهم جدان ولی ازهم طلاق نگرفتن بابام ازدواج مجدد داشته مادوتابرادریم برادر بزرگترم ازدواج کرده آیا الان ازهم طلاق بگیرن

    1. با سلام اگر منظورتان کفالت است باید طلاق نامه رسمی باشد

  86. سلام من ۱۹ سالمه و بیشتر از ۳۰ ماه از طلاق والدینم میگذره و مادرم دوباره ازدواج کرده اما ناپدریم جانباز و بصورت شدید معلول هستند آیا من میتونم برای معافیت اقدام کنم یا نه؟

    1. سلام وقت بخیر
      با توجه به شرایط شما کمیسیون موارد خاص نظام وظیفه تحت شرایطی تشکیل می شود

  87. با سلام آیا حین خدمت پدر مادر طلاق بگیرند معافیت داده میشود؟

    1. من پسرم ۲۲ساله ‌ادامه به تحصیله ماهم ازهم داریم جدا میشیم بعد چند سال اشتغال به تحصیلش تموم بشه آیا میتونه معافیت بگیره تک فرزند کفالت مادربه عهده بگیره

      1. سلام بله نباید غیبت بخورند و از جدایی مادر باید 30 ماه گذشته باشد.

  88. سلام اگه حین خدمت پدر مادر طلاق بگیرن معافیت داده میشود؟

  89. سلام خسته نباشید

    من پدر و مادرم از هم طلاق گرفته اند و من تنها پسر خانواده هستم و از طلاقشان 30 ماه هم گذشته ولی من با پدرم زندگی میکنم و برای اینکه از سربازی معاف شوم ، باید وارد دانشگاه بشم و بعد مادرم میتونه منو معاف کنه یا باید با مادرم زندگی کنم به این منظور که سرپرست خانواده هستم تا معاف شوم ?

    1. سلام اگر پدر بیمار باشند یا بالای 75 سال میتوانید از طریق ان اقدام کنید در غیر اینصورت با استشهاد محضری و مدارک و طلاق نامه مادر برای کفالت مادر اقدام نمایید

    2. سلام ،
      اگر بعد از معافيت دائم ، ١٠ سال بگذرد و به هر دليلي
      والدين به هم رجوع كنن ، معافيت باطل ميشود؟

  90. سلام اگر مادر مطلقه شاغل باشد یا حقوق بازنشستگی بگیرد، باز هم فرزندش میتواند از کفالت طلاق استفاده کند؟

  91. با سلام من ۱۸ سال دارم و مادرم ۴۵ ساله است حدود دو سال است که طلاق گرفته و یک برادر ۱۶ ساله هم دارم آیا می توانم با استفاده از از قانون کفالت مادر معافیت بگیرم؟

  92. سلام وقتتون بخیر من ۲۵ سالمه و از خدمتم عقب افتاده تنها پسر خانواده و پدر مادرم تقریبااا یک سال و نیمه ک از هم جدا شدن و دوتا خواهر کوچکتر از خودم دارم آیا میتونم واسه معافیت کفالت اقدام کنم و یه چیز دیگر پدر بنده ۵۵ سالشه و نمیتونه کار کنه دیابت شدید و ظعف بدن داره میتونم معافبت کفالت بگیرم

    1. سلام

      اگر غیبت داشته باشید باید تو جیه غیبت کنید

  93. سلام وخسته نباشید
    بنده پدرومادرم ۱۵ سال از هم جدا شده ان و مادرم یکسال بعد ازدواج کرد
    ولی من پیش پدربزرگ ومادربزرگم بزرگ شدم پدربزرگم ۷۱ سالشه و۳ تا دختر داره که ازدواج کردن
    آیا می تونم معافیت بگیرم

    1. سلام وقتتون بخیر باشه اگر تمامی شرایط را دارا باشید میتوانید برای گرفتن کفالت پدربزرگتان اقدام فرمایید.

  94. سلام من پدر و مادرم بیشتر از ۳۰ ماه هست که طلاق گرفتن خودم ۱۹ و برادرم ۲۱ سالشه
    جفتمون معافیت تحصیلی داریم
    برادرم نمیخواد کفیل مادرم بشه
    با این شرایط میشه معافیت گرفت؟

    1. سلام
      به دلیل داشتن برادر بزرگتر احتمال ان کم میباشد اما باید شرایط شما کامل بررسی شود

  95. سلام خسته نباشید
    بنده ۱۹ سالمه و پدر و مادر بنده حدود ۶ سال هست که از هم جدا شده اند و بنده غیبت هم ندارم . فقط موضوعی که هست پدر بنده از همسر قبلیشون یک پسر دارند که کاناداست و بنده برای گرفتن کپی شناسنامه و کارت ملی بهش دسترسی ندارم مشکلی ایجاد میکنه ؟

    1. وقت بخیر بستگی به قوانین دارد نیاز به بررسی بیشتر است

  96. سلام من 18 سالمه و پدر و مادرم طلاق گرفتن یک برادر بزرگ تر بالای 18 سال دارم که خدمت رو تموم کرده ولی در حال حاضر من کمک خرج مادرم هستم ایا میتونم کفالت رو بگیرم و معاف بشم ؟

  97. سلام یه سوال داشتم آیا برای گرفتن کفالت مادر باید معاینه پزشکی شد؟

  98. سلام پسر من تک فرزنده و سه خواهر مجرد داره ایا معاف میشه

  99. سلام پسر من تک فرزنده و سه خواهر مجرد داره ایا معاف میشه

  100. سلام من ۸ساله از همسرم جدا شدم و اینکه ی فرزند پسر دارم که ۱۴تیر ۱۸ ساله میشه وبا بنده زندگی میکنه..ومن تحت پوشش کمیته امداد هستم ..ولی به من گفتن چون سنت ۴۲سال هست از کار افتاده نشدی وشاغل هستی نمیتونی فرزندتا معاف کنی

  101. سلام من از همسر اول یک پسر دارم که با مادرش که ۱۷سال پیش طلاق دادم زندگی میکند و معاف شده از همسر دوم هم یک پسر دارم که باهم زندگی خودم هم بازنشسته هستم ایا فرزند دوم منکه بامن و همسر دوم باهم زندگی میکنیم معاف میشوداز همسر دوم وفقط همین یک فرزند را دارم

    1. سلام وقت بخیر
      تحت شرایطی از جانب شما برای معافیت کفالت پدر امکان پذیر می باشد

  102. سلام و خسته نباشید من مادر و پدرم ۷ساله که جدا شدن و برادرم ده ساله که خدمت رفته یک فرزند پسر داره پدرم ۷۰سال سن داره مادرم هم ۶۲سالار هم جدا شدن خواهرم هم از همسرش جدا شده و یک فرزند دختر داره و خودم هم یک فرزند دختر دارم و از همسرم جدا شدم و ۳۲سالمه آیا با وجود اینها شرایط معافیت رو دارم

    1. سلام وقت بخیر
      برای اطلاعات بیشتر و سنجیدن شرایط شما با کارشناسان ما تماس بگیرید

  103. بنده ۳۲سال سن دارم مادرم مریضی شدید دارد و از پدرم جدا شده .خواهرم هم دارای یک فرزند از همسرش جدا شده ..یک برادر دارم که ۴۳سال سن دارد و خدمت سربازی هم رفته آیا می‌توانم معافیت بگیرم

  104. سلام و وقت بخیر ، پدر و مادر من به تازگی جدا شدن و وظیفه سرپرستی مادرم به عهده من هست و یک خواهر کوچکتر هم دارم ک با پدرم زندگی میکنه و من غیبت سربازی هم دارم میخواستم بدون شانل معافیت کفالت مادر میشم

    1. سلام وقتتون بخیر در صورت توجیه غیبت امکانش میتواند وجود داشته باشد.

  105. سلام پدر و مادر من بعد از تولدم طلاق گرفتن و اسم من در شناسنامه مادرم درج نشده برای معافیت باید چکار کنم ؟
    مادرم چند سال پیش ازدواج مجدد کرد و پس از به دنیا آمدن پسرش متاسفانه همسرش تصادف وفوت کرد و تحت پوشش کمیته امداد امام هست آیا اگر من معافیت بگیرم به برادر نا تنی هم معافیت کفالت کمیته تعلق می گیرد یا خیر
    ممنون از راهنمایی شما

    1. سلام وقت بخیر
      برای اطلاعات بیشتر و دقیق تر در این زمینه با مشاوران ما تماس بگیرید

  106. سلام، وقت بخیر
    من مشمول هستم و یک برادر زیر 18 سال دارم، آیا معافیتی که برام صادر میشود تا زمان رسیدن برادرم به 18 سال اعتبار دارد یا دائمی است؟

  107. سلام بنده دوقلو دارم و همسر بنده طلاق گرفته و رفته من هستمو دوتا بچه ۹ساله یه مدت خدمت رفتم و بعلت افسردگی و مشکلات مالی و نتونستم ادامه بدم الانم هرجا میرم برای کار کارت میخوان چیکار کنم لطفا جواب بدین

    1. سلام من مادرم از پدر جدا شده و من از خونواده سرپرستی میکنم و مادرم داره حقوق بازماندگی پدرشو میگیره میخاستم ببینم اگه کفالت بگیرم حقوق مادرم قطع میشه یا ن

  108. سلام توی متن اومده که دو نفر از اقوام درجه یک میتونند از معافیت کفالت استفاده کنند ولی در بخش نظرات گفتین که فقط یک نفر میتونه استفاده کنه
    الان من و برادرم که هر دو بالای ۱۸ سال هستیم و غیبت هم نداریم میتونیم هردومون معاف بشیم یا نه؟

    1. سلام. به واسطه هر فردی که دارای ناتوانی است صرفا یک نفر میتواند از معافیت کفالت استفاده کند

  109. سلام خسته نباشید من 17 سالمه تک فرزند هستم پدر مادر ۳ سالگیم از هم جدا شدند مادرم ازدواج کرده و پدرم ۴۱ سالشه اعتیاد داره خرج پدرم با من هست تنها زندگی میکنم شرایط معافیتم هستش؟؟

    1. درصورت شدید بودن اعتیاد و ازکارافتادگی پدر می توانید کفیل او شوید

  110. سلام خسته نباشید من 17سالمه و پدر مادرم ۳ سالگی از هم جدا شدند پدرم اعتیاد داره و مادرم هم ازدواج کرده و خرج مخارج پدرم هم با من هستش پدرم ازدواج نکرده ۴۱ سالشه اعتیاد داره

    1. درصورت شدید بودن اعتیاد و ازکارافتادگی پدر می توانید کفیل او شوید

  111. سلام من 18 سالم تمام شده وشش ماه دیگر معافیت تحصیلی دارم ومادرم 12 ساله طلاق محضری دارد ودوبرادر بزرگتر دارم متاهل وخدمت سربازی انجام داده اند ایا میتوانم کفیل مادرم شوم لطفا من را راهنمایی کنید

  112. سلام پدر مادر من نزدیک به 12 سال طلاق گرفتن . مادرم 9 سال هست با یه نفر دیگ ازدواج کرده و الان پدر خوانده دارم .
    میتونم معاف بشم؟

    1. سلام. خیر در صورت ازدواج مجدد مادر نمیتوانید برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید.

      1. چه مدت باید از مدت طلاق ازدواج دوم مادر بگذرد که بتوان برای کفالت اقدام کرد؟
        ممنون میشم پاسخ بدین

  113. سلام خسته نباشید بنده 21 سالمه با مادرم تنها زندگی میکنم جفت سر کار میریم و معافیت موقت دانشگاه هم دارم تازه چند روزه پدر و مادرم از هم جدا شدن پدرم ایثارگره و اعتیاد هم داره آیا تا قبل 30 ماه گذشتن طلاق با این شرایط واجب شرایط معافیت هستم؟

    1. سلام تا قبل از سی ماه معافیت موقت کفالت مادر به شما تعلق می گیرد

  114. با سلام اگر مادر کارمند و حقوق بگیر باشد و فقط یک پسر بالای ۱۸ سال داشته باشد میشود از معافی کفالت استفاده کرد یا نه؟(چون شنیدم که اگر شخصی حقوق بگیر باشد نیازی به سرپرست و کفیل ندارد)

    1. سلام خدمت شما، خیر داشتن حقوق به تنهایی مانع نمیشود، باید اثبات شود که پسر کمک خرج خانواده است و از لحاظ نگهداری مادر حضور او لازم است.

  115. بنده ۴۲سالمه وسه ساله جداشدم وسرپرستی پسر۱۱سالم ب عهده ی من هستش میخاستم بدونم میتونم کارت معافی بگیرم؟

    1. سلام خدمت شما، در حال حاضر امکان خرید سربازی یا معافیت افراد بالای ۳۰ سال نیست.

  116. سلام بنده ۴۲سالمه وسه ساله جدا شدم بنده سربازی نرفتم و سرپرستی پسر۱۱سالم برعهده من هستش میخاستم بدونم میتونم کارت معافی بگیرم؟؟

    1. سلام خدمت شما، در حال حاضر امکان خرید سربازی یا معافیت افراد بالای ۳۰ سال نیست.

      1. سلام بنده برادر بزرگم معاف شده بخاطر كفالت
        اكنون خارج از كشور زنداني است اينا بنده كه مشمول هستم ميتوانم استفاده كنم

      2. سلام بنده برادر بزرگم معاف شده بخاطر كفالت
        اكنون خارج از كشور زنداني است اينا بنده كه

  117. سلام من مادرو پدرم ۶ سال طلاق گرفتن مادرم ازدواج کرد و ۷ ماه طلاق گرفت از همسر دومش برادر کوچیکتر دارم عضو کمیته امداد هستیم پدر هم اعتیاد شدید داره توانایی کار نداره میتونم معاف بشم ویک برادر ۱۸ ساله دارم که رفته بدگشته ولی اصلا پیش ما نیس جدا زندگی میکنه

    1. باسلام دوست عزیز باتوجه به شرایط گفته شده بعد از اینکه از طلاق مادرتون یک سال گذشت میتوانید اقدام کنید وشرایط شما برای کفالت مورد قبول می باشد

  118. سلام من مادرو پدرم ۶ سال طلاق گرفتن مادرم ازدواج کرد و ۷ ماه طلاق گرفت از همسر دومش برادر کوچیکتر دارم عضو کمیته امداد هستیم پدر هم اعتیاد شدید داره توانایی کار نداره میتونم معاف بشم

    1. باسلام دوست عزیز باتوجه به شرایط گفته شده بعد از اینکه از طلاق مادرتون یک سال گذشت میتوانید اقدام کنید وشرایط شما برای کفالت مورد قبول می باشد

      1. سلام من سربازم و تقریبا یک سال دیگر بیشترم ندارم پدرم اعتیاد داشته و مادرم طلاق گرفته تنها فرزند بالای ۱۸ساله هم هستم و یک داداش معلول دارم معافیت بمن تعلق میگیره در حین خدمت؟؟

        1. سلام وقتتون بخیر امکانش برای کفالت مادر میتواند وجود داشته باشد.

  119. دخترم کلاس اول منو مادرش طلاق گرفتیم وسر پرستی ان به عهده منه معاف میشم

  120. من یک دختر دارم کلاس اول من ومادرش طلاق گرفتیم من معاف میشم وسرپرستی با منه

  121. سلام من، مادر و پدرم بیش از ۶ ساله که از هم جدا شدن، برادر بزرگترم خدمت رفته و تموم شده ، خواستم بدونم میتونم از شرایط کفالت استفاده کنم؟

  122. سلام من ,مادر و پدرم بیش از ۶ ساله جدا شدن ، برادر بزرگترم خدمت کرده و تموم شده ، میخواستم بدونم میتونم از شرایط کفالت استفاده کنم؟

    1. سلام خدمت شما،جزو شرایط کفالت این است که شما تنها پسر بالای ۱۸ سال خانواده باشید،اما اگر مادر تحت پوشش بهزیستی باشد با درصد شدید یا خیلی شدید میتوانید از طریق ماده ۶ بهزیستی کفالت بگیرید.

  123. سلام من سرباز فراری هستم و سه ساله که با خانومم جدا شدم حاصل ازدواج ناموفقمون هم یه دختر 10 ساله هست که با من زندگی میکنه و همسر صابقم ازدواج مجدد کرده و یه بچه هم داره ایا من میتونم معافیت بگیرم

  124. سلام من واجد شرایط برای گرفتن کفالت مادر هستم ولی برادر بالای ۱۸ سال یکی دارم که بنا به دلایلی اسمش در شناسنامه مادرم نیست آیا میتونم معافیت بگیرم ؟

  125. سلام خسته نباشید. پدر و مادرم ۶ ماهه از هم طلاق گرفتن و فقط دایی و خالم میدونن . ایا میان از همسایه ها سوال کنن؟؟

    1. سلام بله تحقیقات محلی صورت میگیرد و اگر تایید شود که پدر و مادر باهم در ارتباط هستند کفالت رد میشود.

  126. با عرض سلام و خسته نباشيد. ٦ ساله كه مادرم از پدرم جدا شده و از طلاق بيش از ٣٠ ماه گذشته ولي ايشون ازدواج مجدد داشتند. سوالي كه دارم اينه كه آيا در صورت طلاق از همسر دومشون، آيا باز هم بايد ٣٠ ماه بگذره تا معافيت كفالت به من تعلق بگيره يا اين كه بلافاصله بعد از ثبت طلاق و تحقيقات مبني بر سوري نبودن طلاق، معاف خواهم شد؟ ( تك فرزند هستم )

  127. سلام من بیستو یک سالمه و تنها فرزند بالای 18هستم و تازه پدرو مادرم طلاق گرفتن و من به خاطر تحصیل نزدیک به سه سال دیگه معافیت تحصیلی دارم و غیبت ندارم ایا میتوانم سه سال دیه از معافیت استفاده کنم؟؟؟

    1. بله گرفتن کفالت مادر بعد از گذشتن سی ماه امکان پذیر است و قبل از ان هم کفالت موقت داده میشود

  128. سلام وقت بخیر من فروردین ماه ۱۴۰۱ اعزام میشم به سربازی ۲۵ سالم هست تا الان معافیت تحصیلی داشتم؛ اگر پدر مادرم الان )۴ماه قبل اعزام)طلاق بگیرن میتونم معافیت کفالت بگیرم؟

  129. سلام وقت بخیر، من 18 سالمه ،مادرم طلاق گرفته، سی ماه هم گذشته، فقط مادرم توی ازدواج قبلیش دوتا پسر بالا 26 سال داره ( برادر ناتنی) یکیش معاف شده، یکیش غیبت خورده و هنوز اقدامی نکرده، من میتونم از طریق کفالت مادرم معاف بشم؟ یا چون پسر بزرگ تر داره نمیشه؟

    1. سلام طبق قوانین در شناسنامه مادر شما باید تنها پسر بالای ۱۸ سال باشید اما اگرمادر تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی باشد معافیت ماده ۶ بهزیستی تعلق میگیرد.

  130. سلام وقت بخیر، من 18 سالمه ،مادرم طلاق گرفته، سی ماه هم گذشته، فقط مادرم توی ازدواج قبلیش دوتا پسر بالا 26 سال داره ( برادر ناتنی) یکیش معاف شده، یکیش غیبت خورده و هنوز اقدامی نکرده، من میتونم از طریق کفالت مادرم معاف بشم؟ یا چون پسر بزرگ تر داره نمیشه؟

    1. سلام طبق قوانین در شناسنامه مادر شما باید تنها پسر بالای ۱۸ سال باشید اما اگرمادر تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی باشد معافیت ماده ۶ بهزیستی تعلق میگیرد.

  131. سلام من مادرم طلاق گرفته ۶سال
    خدم ۲۱سالمه سرپرست خانوادم
    ۲سال پیش باید اقدام میکردم برای کفالت مادرم
    ولی مشغول به کار بودم خواهر مجرد دارم برادرم دارم ۱۹سالشه ولی مشکل عصاب روان داره بنظرتون من معاف میشم

    1. سلام. چنانچه مشکل برادرتان برای نظام وظیفه محرز شود امکان موافقت با معافیت کفالت وجود دارد با این وجود به دلیل داشتن غیبت رسیدگی به پرونده شما با سخت گیری بیشتری انجام میشود.

    2. سلام خسته نباشید من پدرو مادرم از هم جدا شدم و برادرم ۱۷ سالش هس و در کنارم پدرم زندگی میکنه و من مادرو خواهر کوچکم را نگه میدارم میخواستم بدونم معافیتی به من متعلق میشود یا خیر

      1. اگر برادر بالای ۱۸ سال نداشته باشید می توانید برای کفالت مادر اقدام کنید.

  132. اگرپدرومادرطلاق گرفته باشن ودوفرزند بالای ۱۸سال داشته باشن،فرزندبزرگ درحال خدمت باشه،فرزندکوچیک میتونه معاف بشه؟

    1. سلام . بله طبق قانون می-توانید تا پایان زمان خدمت سربازی برادر از معافیت موقت استفاده کنید.

  133. سلام ،من ۲۰سالمه برادرم ۱۷سالشه،من ۸ماهه خدمت می‌کنم،پدر مادرم طلاق بگیرن معاف میشم؟

    1. سلام. احتمال معافیت شدن شما با توجه به طولانی بودن پروسه طلاق ضعیف است.

  134. سلام.
    تو مقاله نوشته شده ۲ نفر از اقوام درجه یک می تونند معافیت کفالت بگیرند‌‌ این نکته درسته؟
    اگر فرزند دوم معافیت کفالت گرفته باشه و فرزند سوم پایان خدمت داشته باشه پسر اول هم می تونه کفالت بگیره؟

  135. سلام اگر پسر اول ازطریق کفالت مادر معاف شده باشد و ۶سال از ازدواجش گذشته باشد و بل مادر فاصله داشته باشد فرزند دوم میتواند معاف شود؟؟؟

      1. سلام من مادرم طلاق گرفته ۶سال
        خدم ۲۱سالمه سرپرست خانوادم
        ۲سال پیش باید اقدام میکردم برای کفالت مادرم
        ولی مشغول به کار بودم خواهر مجرد دارم برادرم دارم ۱۹سالشه ولی مشکل عصاب روان داره بنظرتون من معاف میشم

        1. سلام. چنانچه مشکل برادرتان برای نظام وظیفه محرز شود امکان موافقت با معافیت کفالت وجود دارد با این وجود به دلیل داشتن غیبت رسیدگی به پرونده شما با سخت گیری بیشتری انجام میشود.

    1. سلام من مادرم طلاق گرفته ۶سال
      خدم ۲۱سالمه سرپرست خانوادم
      ۲سال پیش باید اقدام میکردم برای کفالت مادرم
      ولی مشغول به کار بودم خواهر مجرد دارم برادرم دارم ۱۹سالشه ولی مشکل عصاب روان داره بنظرتون من معاف میشم

      1. سلام. چنانچه مشکل برادرتان برای نظام وظیفه محرز شود امکان موافقت با معافیت کفالت وجود دارد با این وجود به دلیل داشتن غیبت رسیدگی به پرونده شما با سخت گیری بیشتری انجام میشود.

    2. سلام خسته نباشید من پدرو مادرم ۲ ساله طلاق گرفتن و خودم درس میخوندم من یه برادر ۱۸ ساله ویه خواهر ۴ ساله ک خرج اینا بر عهده من است میخواستم بدونم معاف به من تعلق میگرد

      1. اگر برادر بالای ۱۸ سال نداشته باشید می توانید برای کفالت مادر اقدام کنید.

        1. با عرض و سلام و خسته نباشید
          ببخشید من 21 سالم هست و الان 13سال است که پدر و مادرم از هم طلاق گرفتند و مادرم با یکی دیگه ازدواج کرده است و پدرم آلوده ب مواد مخدر است و من الان پیش مادر بزرگم زندگی میکنم آیا من میتونم معاف بشم از سربازی؟

          1. اگر وارد غیبت نشده باشید می توانید برای کفالت پدر اقدام کنید

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

سه شنبه

1403/1/28

چهارشنبه

1403/1/29

پنجشنبه

1403/1/30

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید