شرایط معافیت کفالت با داشتن برادر

معافیت کفالت با داشتن برادر چه شرایطی دارد؟

معافیت کفالت با داشتن برادر چگونه است؟

یکی از راهکارهایی که نظام وظیفه برای خدمتی آسان به مشمولان ارائه کرده است، گرفتن معافیت ها میباشد. معافیت کفالت هم از جمله معافیت های سربازی است که به دلیل متنوع بودن هر ساله طرفدارن زیادی دارد. خدمت سربازی افراد را برای آینده و زندگی خود با تجربه و سخت کوش به بار می آورد. اگر به چنین کلمه هایی بیندیشید، میبینید که سربازی خیلی هم بد نیست. معافیت سربازی تنها با داشتن شرایط و ضوابطی که سازمان نظام وظیفه مقرر کرده است امکان پذیر است.

جوانانی که میخواهند از معافیت کفالت بهره ببرند اولا باید به سن اعزام به خدمت رسیده باشند. دوم اینکه وارد غیبت نشده باشند و اگر فرد متقاضی در حال تحصیل میباشد از معافیت تحصیلی استفاده میکند. هر وقت که معافیت تحصیلی برایش کاربرد نداشت، میتواند برای گرفتن معافیت کفالت اقدام کند که برای این کار ابتدا باید از شرایط و ضوابط آن مطلع باشید. که مشاوره نظام وظیفه یکی از مطمئن ترین راه هاست و میتواند راهنمایی های لازم را در این باره به شما عزیزان بدهد.

معافیت کفالت با داشتن برادر فاقد پدر یکی از انواع معافیت های کفالت است. برادر مشمول به دلیلی چون فوت کردن پدر نیاز به مراقبت و دلجویی دارد که مشمول اگر چه سنی ندارد ولی چون از برادرش بزرگتر است مسئولیت او را بر عهده میگیرد. فرد مشمول با سرپرستی برادر کوچکش میتواند برای معاف شدن اقدام کند و از خدمت کردن در پادگان آسوده باشد.


بیشتر بخوانید:قوانین جدید معافیت نظام وظیفه


مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

اخذ معافیت کفالت با داشتن برادر بزرگتر

شرایط معافیت کفالت با داشتن برادر موضوع این بخش از مقاله است. معافیت با داشتن برادر امکان پذیر است؟ شاید این سوال بسیاری از مشمولین خدمت سربازی باشد. در پاسخ به این سوال باید گفت که اگر فرد متقاضی برادر کوچکتر از خود دارد که فاقد پدر است، وی میتواند معافیت کفالت برادر بگیرد. معافیت کفالت برادر بیمار نیز یکی دیگر از معافیت های کفالت به شمار می آید که مشمول با ارائه مدرکی که ثابت میکند برادرش بیمار بوده و نمیتواند سرپرستی آنها را عهده دار شود معافیت کفالت برادر بگیرد. با داشتن برادر بزرگتر نیز میتوان معافیت کفالت گرفت که در بخش بعدی بدان پرداخته ایم. شرایط معافیت کفالت با داشتن برادر تنها به سن و سال بستگی دارد و به وضعیت جسمانی برادری که مشمول میخواهد کفالت او را برعهده بگیرد بستگی ندارد.

اخذ معافیت کفالت با داشتن برادر بزرگتر نیز شرایط خاص خودش را دارد. مشمول در صورتی میتواند با داشتن برادر بزرگتر معافیت کفالت بگیرد که برادر بزرگترش دچار بیماری بوده و توانایی مراقبت و نگهداری از خانواده را نداشته است، برادر بزرگتر شغل مناسبی برای فراهم آوردن مایحتاج خانواده را ندارد. اخذ معافیت کفالت با داشتن برادر بزرگتر با این شرایط ممکن است. همچنین برادر بزرگتر دارای خانواده ای جداگانه ( فرزند و همسر ) نیست که مراقبت و نگهداری او را اختیار کنند. در این صورت برادرش که تازه به سن 19 سالگی رسیده است میتواند معافیت کفالت برادر بگیرد چرا که وارد غیبت نشده است.

 


بیشتر بخوانید:چه کسانی مشمولین خدمت سربازی هستند ؟


معافیت کفالت با داشتن برادر چه مراحلی دارد؟

معافیت کفالت پدر با داشتن برادر متاهل چگونه است؟

معافیت کفالت پدر با داشتن برادر متاهل امکان پذیر است؟ امروزه جوانان برای آسودگی از خدمت سربازی به دنبال معاف شدن میگردند. که معافیت کفالت پدر یکی از پر مخاطب ترین معافیت هاست. برای آنکه فرد بتواند معافیت کفالت پدر بگیرد، باید تنها سرپرست خانواده باشد. شما میتوانید برای بهره مندی از اطلاعات دقیق درمورد معافیت کفالت پدر با داشتن برادر متاهل از مشاورین مرکز مشاوره آویژه کمک بگیرید.

شرایط معافیت کفالت مادر با داشتن برادر چگونه است؟

شرایط معافیت کفالت مادر با داشتن برادر یکی از موضوعاتی است که ذهن عده ای از سربازان نظام وظیفه را برای دریافت معافیت به خود مشغول کرده است. فرد در صورتی میتواند با داشتن برادر معافیت کفالت مادر بگیرد که برادرش بیمار بوده و توانایی سرپرستی را نداشته، همچنین منبع درامدی ندارد که بتواند مخارج زندگی را بر عهده بگیرد. در این صورت فرد مشمول میتواند با ارائه مدارکی که این دو مورد را اثبات میکند برای معافیت کفالت مادر اقدام کند. شرایط معافیت کفالت مادر با داشتن برادر اینگونه بود که گفتیم. عده ای هم میخواهند بدانند که اگر برادری معافیت کفالت مادر بگیرد. آیا برادر دوم هم میتواند معاف شود؟ باید بگوییم که بله: اگر برادر مشمول که معافیت گرفته است به علت آنکه دچار بیماری شده و نمیتواند از مادرش نگهداری کند و همچنین در قید حیات نباشد، فرد مشمول میتواند معافیت کفالت مادر را دریافت کند.

 


بیشتر بخوانید:معافیت موارد خاص خدمت سربازی شامل چه مواردی است؟


شرایط معافیت کفالت پدر و مادر

شرایط معافیت کفالت پدر و مادر برای اقدام به معافیت را اگر بدانید راحتتر و خیلی آسان میتوانید معافیت کفالت بگیرید و از 21 ماه خدمت سربازی در پادگان ها نیز آسوده خاطر شوید. شرایط معافیت کفالت پدر و مادر به صورت های زیر میباشد:

شرایط معافیت کفالت پدر به شرح ذیل میباشد:

  • مشمولانی که پدر بالای 70 سال دارند میتوانند با در دست داشتن مدارک لازم به پلیس +10 مراجعه کرده و معافیت کفالت پدر را دریافت کنند.
  • افرادی که پدری دارند که به خاطر کهولت سن و عدم توانایی، نمیتواند از خود مراقبت کند. میتوانند برای معافیت کفالت پدر اقدام کنند ( در صورتی که ناتوانی پدر مورد تایید شورای پزشکی قرار گیرد).

شرایط معافیت کفالت مادر در زیر به آنها اشاره شده است:

  • اگر مادر مشمول توانایی سرپرستی از خود و فرزندش را نداشته باشد، مشمول میتواند با سرپرستی از مادر معافیت کفالت دریافت کند.
  • چنانچه از تاریخ طلاق مادر به مدت 30 ماه گذشته باشد به فرد معافیت کفالت دائم تعلق میگیرد. اگر تاریخ طلاق از 30 ماه کمتر باشد معافیت کفالت موقت میگیرد.
  • مادر به دلایلی چون از دست دادن همسر و بیماری و یا طلاق نمیتواند هزینه زندگی را بر دوش بکشد و فرد متقاضی به واسطه نگهداری از مادرش معافیت میگیرد.

به طور جداگانه به شرایط معافیت کفالت پدر و مادر پرداختیم. امید واریم که توانسته باشیم اطلاعات مورد نیاز شما مخاطب عزیز را در این مقاله گنجانده باشیم.

نظام وظیفه

کفالت خواهر برای معافیت چگونه است؟

معافیت کفالت خواهربرای معافیت نیز میتواند یکی از فرصت های مناسب برای جوانان باشد. جوانان برای دریافت این معافیت علاوه بر داشتن شروط بالا، باید از شرایط دیگر نیز بهره مند باشند.

شرایط دریافت معافیت برای کفالت خواهر

  • مشمول نباید پدر و مادر داشته باشد.
  • خواهر مشمول نباید ازدواج کرده باشد.
  • در صورت ازدواج باید از همسرش جدا شده باشد.
  • فرزند پسر نداشته باشد.

کفالت برادر برای معافیت چگونه است؟

کفالت برادر برای معافیت نیز در دو صورت برای مشمولین اجرا میشود. این دو بخش هرکدام شرایط ویژه ای داشته که شما میتوانید با کمک گرفتن از مشاورین مرکز مشاوره آویژه از این شرایط مطلع شده و برای آن اقدام کنید.

انواع معافیت های سربازی کفالت برادر

  • معافیت های کفالت برادر صغیر
  • معافیت سربازی کفالت برادر کبیر بیمار و نیازمند مراقبت

انواع معافیت کفالت مادر

انواع معافیت کفالت مادر با توجه به شرایط مشمولین به دو صورت معرفی می شود . مشمولینی که قصد دارند از معافیت کفالت مادراستفاده کنند . باید در نظر داشته باشند که در برخی موارد نیز به آن ها معافیت موقت داده می شود .

  • معافیت کفالت مادر بدون همسر : مادری که همسرش فوت شده است می تواند برای فرزند پسر مشمول خود تقاضای معافیت کفالت بکند .
  • معافیت کفالت مادر جداشده از همسر : مشمولینی که مادر آن ها از همسر خود جدا شده اند نیز می توانند درخواست معافیت کفالت برای مادر خود بدهند.

انواع معافیت کفالت پدر

انواع معافیت کفالت پدربرای افرادی موثر خواهد بود که پدر آن ها شاکل یکی از شروط زیر باشند . البته ناگفته نماند که متاسفانه قوانین مرتبط با این معافیت سال های گذشته با کمی تغییرات همراه بوده است . اما با این حال هنوز هم استفاده از این معافیت بسیار مورد توجه قرار می گیرد .

  • معافیت کفالت سربازی پدر با سن 70 سال : پدری که به سن 70 سالگی می رسد . فرزندش می تواند برای معافیت کفالت او اقدام کند . حتی اگر پدر از سلامت جسمی نیز برخوردار باشد این قانون تغییری نخواهد کرد .
  • معافیت کفالت پدر بیمار :مشمولینی که پدر آن ها نیازمند نگهداری و مراقبت می باشد می توانند از معافیت کفالت استفاده کنند . شرط سنی در این نوع معافیت مطرح نخواهد بود . تنها ملاک سازمان نظام وظیفه بیماری پدر می باشد .

شرایط معافیت کفالت با داشتن برادر

سوالات متداول

مدارک لازم برای معافیت کفالت مادر شامل چه مواردی است؟

• همراه داشتن عکس 3*4 با پس زمینه سفید از مشمول.
• فتو کپی از صفحات شناسنامه عکسدار مشمول.
• فتو کپی از کارت ملی مشمول.
• فتو کپی از صفحه اول شناسنامه برادران و خواهران مشمول که هنگام مراجعه به پلیس +10 همراه مشمول باشد.
• فتو کپی از صفحات شناسنامه مادر و پدر که لازم است همراه مشمول باشد.
• اگر پدر مشمول فوت کرده است گواهی فوت و اگر مادر مشمول از همسرش جدا شده است کپی از طلاقنامه باید همراه مشمول باشد.
• فتو کپی از آخرین مدرک تحصیلی مشمول لازم است.
• به همراه داشتن عکس 3*4 از مادر مشمول ضروری است.
• و مدارک لازم دیگری که جهت دریافت معافیت کفالت مادر باید همراه فرد مشمول باشد.

درباره معافیت کفالت مادر چگونه میشود که معافیت کفالت موقت به معافیت کفالت دائم تبدیل میشود؟

چنانچه طبق طلاقنامه مدت طلاق مادر از همسرش بیشتر از 30 ماه شود معافیت موقت به دائم تبدیل میشود.

شرایط معافیت کفالت برادر بزرگتر از مشمول چیست؟

برادر بزرگ مشمول شغل و درامدی برای تامین مخارج زندگی نداشته باشد.
برادر وی از خود همسر و فرزندی نداشته باشد که ادعای کفالت کنند.
پدر آنها فوت کرده باشد.
برادر متقاضی بیمار بوده و توانایی نگهداری از مشمول و دیگر اعضای خانواده را نداشته باشد که این بیماری را شورای پزشکی تشخیص داده است.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره آویژهخدمات متنوعی را در زمینه معافیت کفالت با داشتن برادر به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شرایط معافیت کفالت با داشتن برادر

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 302 نظر:
  1. سلام، پدر من ۷۱ سال می باشد، از کار افتاده است، اما بازنشسته تامین اجتماعی است، از کار افتادگی او ب نحوی است که روی تخت افتاده و به سختی امرار معاش می کند، برادر بزرگتر از خودم دارم که چندین سال است ازدواج کرده و از ما جدا شده اند و من پدر و مادرم فعلا تنها زندگی میکنیم، امکان کفالت برای من وجود دارد؟

    1. در صورتی که برادر بالای 18 سال داشته باشید امکان پذیر نیست مگر اینکه پدر عضویت شدید بهزیستی را بگیرد و طبق ماده 6 جهت معافیت اقدام کنید

  2. سلام دو برادر دارم که متحل و در شهر ما زندگی نمیکنند
    من تنها پسر خانوادم در حال حاضر پدرم 75 سالشه و احتیاج به مراقبت داره
    میتونم معافی بگیرم ؟
    شرایط مساعدی ندارم

    1. سلام.در صورتی که پدر عضویت بهزیستی داشته باشد و حداقل کارت شدید بگیرد میتواند انتخاب کند که شما کفالتش را بر عهده بگیرید.

  3. سلام من ۳۰ سال سنم و پنج برادریم دوتا از برادر خدمت کرده و پدرم ۷۵ سالشه تحت پوشش کمیته هست آیا میتونم کفالتش رو بگیرم

    1. اگر تحت پوشش بهزیستی باشند امکان پذیر میباشد

  4. سلام پدر من سکته کرده ومن چهار تا برادر بزرگتر از خودم دارم که همه آنها ازدواج کردندو رفته اند سن من 29ساله آیا من می توانم معاف شوم

    1. چون برادر بالای 18 دارید امکان معافیت از نوع کفالت ندارید

  5. با سلام , بنده تنها فرزند از پدر و مادرم هستم و پدرم فوت شده , ولی مادر ام از ازدواج قبلی اش یه پسر داشته که با پدرش هست , و پدرم هم از ازدواج قبلی اش چند فرزند که پیش مادرشون هستند . و الان فقط من و مادر ام داریم زندگی میکنیم شرایط اش چطوریه معاف بشم ؟ لطف میکنید کمک کنید

    1. به دلیل وجود برادر دیگر امکان معافیت وجود ندارد

  6. سلام. من 33 سالم هست. برادر کوچکتری دارم که ازدواج کرده است و جدا زندگی میکند. درامد کافی ندارد که پدر و مادر مرا سرپرستی کند. سربازی را هم انجام داده است. پدرم دیسک کمر دارد و 69 سال دارد. ایا امکان گرفتن کفالت پدر وجود دارد؟

    1. سلام.اگر پدر عضویت بهزیستی داشته باشد شما برای گرفتن کفالت ایشان میتوانید اقدام کنید در صورتی که غیبت سربازی نداشته باشید.اگر غیبت خورده باشید باید اوا توجیه غیبت انجام دهید.

  7. سلام‌ من‌ یه‌برادر‌دارم‌سربازی‌کرده‌ والان‌ خانواده‌ داره‌ ‌ ووضع‌مالیش‌ خوب‌ نیست‌ وتازگی‌هم‌معتاد‌ شده‌ درآمد‌ ثابتی‌هم‌نداره‌ سن‌پدر‌مادرم‌ هم‌ ۵۸‌سالشونه‌ ‌ ‌ مادر‌ مشکل‌قلب‌داره‌ وپدرم‌ دیسک‌کمر‌ مادرم‌ به‌غیر‌ بیماری‌ قلب‌ چربی‌ فشار‌ هم‌داره‌ آیا‌ممکنه‌من‌ معاف‌شم‌ غیبتم‌ندارم

    1. سلام.در صورتی که پدر یا مادر عضویت بهزیستی داشته باشند امکان گرفتن کفالت خواهید داشت.

      1. عضو‌بهزیستی‌نیستن‌ یعنی‌دیگه‌نمیشه‌ ممنون‌میشم‌راهنمایی‌کنید

  8. سلام ، پدرم در قید حیات هست ، برا معافیت معلول شدید میخواستم سوال کنم ، ما سه تا برادریم ، یکی متاهل و ازدواج کرده و بچه داره ، برادر دیگم معلول و من که متاهل هستم ولی وابسته به من هستش، ایا راهی یا تبصره ای هست که بتونم معافیت کفالت بگیرم؟ چون برادر بزرگ تر دارم ولی اون نمیتونه زندگی خودشو بچرخونه چگونه میتونه به برادر معلولم کمک کنه.

    1. سلام شما امکان گرفتن کفالت برادر را ندارید اما اگر پدر عضویت بهزیستی داشته باشند در صورت نداشتن غیبت امکان گرفتن کفالت پدر را خواهید داشت.

  9. سلام وقت بخیر من 18 سالمه
    3 برادز تنی دارم هر ستاشونم ازدواج کردن و هرکی سر زندگی خودش و پدرم 72 سالشه میسه من معافیت کفالت پدرمو بگیر لطف جواب بدین

    1. سلام در صورتی که پدر عضویت بهزیستی داشتهباشد امکان گرفتن کفالت خواهید داشت.

  10. سلام .من از طرف وکالت پدر معاف شدم ….پدر و مادر معلول هستن.بنده هم ازدواج کردم.ایا بردارم هم میتونه از خدمت از طریق مادر یا پدر معاف بشه؟

    1. باسلام بله برادرتون درصورتی که غیبت نداشته باشد و مادر عضو بهریستی باشد بله

  11. سلام دو فرزند دختر دارم پدرم فوت شده سه برادر بزرگتر دارم که یکی شغل نداره و درامدی نداره دو برادر بزرگترم هم مشکل گوش دارن معاف شدن ی خواهر دارم که شوهرش فوت کرده دو فرزند دختر داره و ی برادر دارم که مشکل اعصاب روان دارن میتونم کفالت خواهرم یا مادرم و برادرم بگیرم ی برادر دارم کوچیکتر از من اینم بگم خودم معافیت تحصیلی داشتم بعد ترک تحصیل کردم دیگه دنبال سربازی نگرفتم و ازدواج کردم

    1. با سلام و احترام، برای گرفتن معافیت کفالت مادر وبرادر و خواهر شخص مشمول 1_نباید وارد غیبت غیر موجه شده باشد و2_تنها فرزند مذکر بالای 18 ساله آن خانواده باشد در صورتی شما میتوانید که با وجود برادران بالای 18 سال خود معافیت کفالت یکی از مادر برادر و خواهر را بگیرید که برادران مشکل جسمانی حاد داشته باشند، البته ناگفته نماند که اگر مادر یا برادر و یا حتی خواهر شما و یا یکی از اعضای خانواده عضو کمیته امداد و بهزیستی بوده باشند و بشرطی که دوسال از عضویت گذشته باشند با وجود برادر بالای 18 سال نیز شما میتوانید کفالت یکی از سه نفری که مدنظر کفالت گرفتن شما میباشد را بگیرید، البته اینجا هم بحث غیبت مهمه و غیبت غیر موجه مانع این امر میشود.
      برای فرزندان خانواده اگر فرزندی معلولیت ذهنی داشته باشه و درجه متوسط بگیره امکانش هست و برای معلولیت های دیگر باید دو فرزند خانواده معلولیت درجه شدید داشته باشند و عضویت کمیته امداد برای مادر امکان پذیر است

  12. سلام .
    یک برادر بزرگ تر دارم سربازی رفته و از نظری مریضی سخت کرونا گرفته و از کار افتادگی دست داره. اما ازدواج نکرده .

    پدرم جانباز جنگی هستند و فقط 30 درصد قلبشون کار می‌کنه همینطور مشکلات اعصاب و روان دارند همینطور مادرم نیازمند عمل زانو هستند

    من 23 سال دارم و بعد گرفتن دیپلم مجبور به قطع ادامه تحصیل و رفتن به سرکار شدم آیا امکان دارد برادر بزرگترم با ازدواج کردن من کفالت پدر رو بگیرم و معاف بشوم ؟

    1. سلام اول باید نامه توجیه غیبت بنویسید و غیبت سربازی خود را توجیه کنید. بعد از ان در صورتی که پدر عضویت شدید بهزیستی داشته باشد یا ثابت شود که برادر بزرگتر شما توانایی نگه داری از پدر را ندارد میتوانید برای گرفتن کفالت پدر اقدام کنید همچنین در صورتی که پدر جانبازی 25 درصد یا بیستر داشته باشند با توجیه غیبت میتوانید از طریق سابقه جانبازی معافیت دریافت کنید

  13. دورود وقتتون بخیر بنده 21سالمه پدرم 86سالشه مریضه نیاز به مراقبت داره و تحت پوشش کمیته امداد هستیم من هم کار میکنم و خرج خانه میدم، یه برادر بزرگتر دارم که در شهر اهواز زندگی میکنه و سه تا بچه داره و10سال هستش که در انجا ساکن هستن ایا معاف میشم

    1. سلام به دلیل داشتن برادر بزرگتر شما باید نامه استشهاد محلی بنویسید و ذکر کنید کخ برادر با شما زندگی نمیکند و قادر به گرفتن کغپفالت پدر نیست در صورت تایید نامه در شرایطی که شما غیبت سربازی نداشته باشید امکان گرفتن کفالت خواهید داشت.اگر نامه استشهاد محلی تایید نشود در صورتی که پدر عضویت بهزیستی داشته باشد امکان گرفتن کفالت دارید.

  14. سلام عرض عرض ادب خدمت شما عزیزان من دوتا برادر بزرگ دارم که خدمت رفتن آیا من برادر کوچک هستم معافیت دارم

  15. باسلام و عرض ادب و خسته نباشید
    من ۲۰سالمه و الان در حین خدمت هستم پدرم ۷سال پیش تصادف کردن و از کار افتاده شدن و حافظه کوتاه مدتشونو از دست دادن برادر بزرگ ترم خدمت رفته و الان هم درآمد چندانی نداره که داره برای خودش جمع میکنه که ازدواج کنه من الان کمک خرج خانه هستم مادرمم فشار خون دارن و من پرستار پدر و مادرمم هستم آیا میتونم کفالت بگیرم؟کجا باید اقدام کنم برای کفالت؟

    1. سلام شما در صورتی میتوانید کفالت پدر را بگیرید که کارت عضویت شدید بهزیستی داشته باشد و همچنین شما نباید غیبت سربازی داشته باشید

  16. سلام من دو برادر بزرگ دارم یکی متهل یکی نه دوتا بزرگتر هستند ومن 5ماه خدمت کردم ومی خام کفالت مادرم را بگیر ایا به من تعلق می گیرد پدرم 9سال پیش فوت کرده

    1. سلام به دلیل داشتن برادر تنها در صورتی امکان گرفتن کفالت مادر را دارید که مادر کارت شدید بهزیستی داشته باشد

  17. سلام من دو برادر بزرگ دارم یکی متهل یکی نه دوتا بزرگتر هستند ومن 5ماه خدمت کردم ومی خام کفالت مادرم را بگیر ایا به من تعلق می گیرد پدرم 9سال پیش فوت کرده وسن مادرم57سالش هست

    1. سلام در صورتی که مادر عضویت شدید بهزیستی داشته باشند امکان گرفتن کفالت دارید.

  18. سلام من برای کفالت مادر اقدام کردم یکی از برادرانم که از من بزرگ است به خدمت نرفته و کار من تقریبا تمام شده آیا این برادر بزرگم به خدمت نرود به من معافیت میدهند یا نمیدن

    1. سلام با حضور برادر بزرگتر تنها در صورتی امکان گرفتن کفالت دارید که مادر عضویت شدید بهزیستی داشته باشد.

  19. سلام . من پدرم نارسایی قلبی داره و ۲۰ درصد از قلبش کار میکنه و ۳ بار عمل قلب باز انجام داده.
    برادر بزرگتر دارم که کفالت مادرمو گرفته به دلیل طلاق و با مادرم زندگی میکنه.
    من میتونم کفالت پدرمو بگیرم؟

    1. سلام به دلیل داشتن برادر بالای 18 سال فقط در صورتی که پدر عضویت بهزیستی داشته باشد امکان گرفتن مفالت پدر دارید.

  20. سلام بنده ۲۶سالمه فرزند بزرگ خانوادم و غیبت ندارم پدر بنده دیابت دارن و از دیابت انگشت های دستش خم شده و نمیتونه کار کنه و من خرج خونه میدم یه برادر کوچیک تر دارم که سربازه و یه خواهر کوچیکه دارم که درس میخونه میخواستم ببینم کفالت پدر به من تعلق میگیره یا نه؟

    1. سلام به دلیل داشتن برادر بالای 18 سال تنها در صورتی که پدر عضویت بهزیستی داشته باشدامکان گرفتن معافیت کفالت پدر دارید.

  21. سلام خدمت مشاوران محترم نظام وظیفه برادردوم می تواند معافیت کفالت پدر را بگیرد یانه وقتی برادراول معافیت کفالت پدر گرفته است

  22. سلام من پدرم فوت کرده یه برادر بزرگتر دارم که متاهل هست و بچه داره
    قبلا موقع خدمت تصادف کرده و چندتا از مهره هاش و ریه هاش آسیب دیده یک دستش پلاتین داره و خونریزی داخلی کرده و دارای 60 درصد از کار افتادگی هست و وضعیت مالی خوبی نداره میخواستم بدونم با این شرایطی برادر بزرگترم داره من در حین خدمت میتونم برای کفالت اقدام کنم؟

    1. سلام وقت بخیر اگر کمیسیون پزشکی تشخیص دهد که از کار افتادگی براردر شما به صورتی است که نیازمند کفالت است و از بهزیستی مدرک معلولیت دریافت نماید شما میتوانید برای کفالت اقدام نمایید

  23. سلام‌ .من‌یه‌برادر‌دارم‌که‌سربازی‌کرده‌ و‌متاهله‌ و‌ جدا‌ شده‌ ازما‌ و‌ درآمد‌ خوبی‌هم‌نداره‌ کارگره‌ .مادرم‌بیماری‌قلبی‌داره‌ تمام‌مدارک‌ پزشکی‌هم‌داره‌ پدرم‌ هم‌ دیسک‌کمر‌داره‌ از‌کار‌افتاده‌ .مادرم‌ خیلی‌مشکل‌قلب‌داره‌ به‌غیر‌بیماری‌قلب‌فشار‌ .چربی‌ هم‌داره‌ برادر‌م‌‌که‌خانواده‌تشکیل‌داد‌ه‌درآمدی‌خوبی‌نداره‌ که‌به‌پدر‌ومادرم‌رسیدگی‌کنه‌ آیا‌‌ممکنه‌که‌من‌معاف‌شم‌

    1. با سلام شرایط بررسی میشود اگر شرایط را داشته باشید بله

      1. سلام داداش من ۲۱ سالمه ودارم میرم سربازسیه برادر دارم خدمت کرده قبلا و الانم ازدواج کرده و وضعش خوب نیست و از ما جدا شده
        بعد پدر مادرم هر دو از کار افتاده هستن مشکل قلب فشار خون قندو… پرونده پزشکی هم دارن
        و زیر نظر کمیته امداد هستیم
        هردوتاشم عمل شدن و منم الان خرج خانوادمو میدم تو شهر اجاره نشین هستیم آیا امکانش هست من معافیت سرپرستی بگیرم ؟
        میشه راهنمایی بکنین داداش؟

        1. ﺳﻼﻡﻭﻗﺘﺘﻮﻥﺑﺨﯿﺮﯾﺎﺑﺮﺍﺩﺭﺗﻮﻥﺑﺎﯾﺪﺍﺯﺩﻭﺍﺝﮐﺮﺩﻩﺑﺎﺵﻭﯾﻪﺍﺳﺘﺎﻥﺩﯾﮕﻪﺑﺎﺵﻭﺣﺪﺍﻗﻞ80ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮﺑﺎﺷﻤﺎﻓﺎﺻﻠﻪﺩﺍﺷﺘﻪﺑﺎﺵ ﯾﺎﭘﺪﺭﻋﻀﻮﺑﻬﺰﯾﺴﺘﯽﺑﺎﺷﻦﻭﺍﺯﻫﻤﻪﻣﻬﻢﺗﺮﻏﯿﺒﺖﻧﺪﺍﺷﺘﻪﺑﺎﺷﯿﻦﺗﺎﺑﺘﻮﻧﯿﻦﻣﻌﺎﻓﯿﺖﺑﮕﯿﺮﯾﺪﺑﺎﺗﻮﺟﻪﺑﻪﺟﺰﻋﯿﺎﺕﺑﯿﺸﺘﺮﻭﻣﺮﺍﺣﻠﺶ ﻣﯿﺘﻮﺍﻧﯿﺪﺑﺎﻣﺮﮐﺰﻣﺸﺎﻭﺭﻩﺁﻭﯼژﻩﺗﻤﺎﺱﻓﺮﻣﺎﯾﯿﺪﻭﺟﻮﯾﺎﺷﻮﯾﺪﻭﺭﺍﻫﻨﻤﺎﯾﯽﺷﻮﯾﺪ

  24. با سلام. پدر بنده ۶۲ سال سن دارند و بازنشسته آموزش و پرورش می باشند که به دلیل مشکل قلبی عمل قلب باز انجام داده اند و پزشک ایشان گواهی کرده اند که باید از هر گونه فعالیتی پرهیز داشته باشند و تحت مراقبت ویژه باشند. همچنین بیماری آسم و آلرژی بسیار شدیدی دارند که پزشک ریه از کار افتادگی کامل ایشان را گواهی کردند. بنده ۲۷ سال دارم که هنوز غیبت نخوردم و یک بردار کوچکتر دارم که ۲۵ سالش است و سرباز فراری است و به دلیل کار های خلاف و داشتن چندین پرونده صلاحیت لازم برای نگهداری از پدرم را ندارد. آیا بنده میتوانم کفالت پدر را بگیرم؟

  25. سلام وقت به خیر
    من 25 سالمه و دانشجو هستم و برادر کوچکتر دارم که سرباز هست ویکسال از مدت خدمتش مانده پدر من به در
    لیل عارضه ی قلبی از کار افتاده شدن و تمامی مدارک پزشکی هم موجود می باشد. میخواستم ببینم میتونم کفالت پدر بگیرم؟

    1. سلام وقتتون بخیر بستگی به شرایط شما برایی معافیت دارد ولی امکانش زیاد هست

  26. سلام من ۱۹سالمه برادربزرگترم ۸ماه خدمت کرد بعدب دلیل ازکارافتادگی پدرم معاف شد الان چندساله متاهله الان من چن ساله نان آور خونه هستم آیا کفالت ب من تعلق میگیره؟

    1. سلام وقت بخیر معافیت شما با بررسی شرایط مالی امکان پذیر می باشد

  27. سلام بنده پدرم فوت شده برادر بزرگتر دارم که درامد نداره و پرونده پزشکی داره مشکل عصاب روان داره ولی معافیت نگرفته عضو کمیته امداد و یا بهزیستی هم نیستیم خواستم بدونم با این شرایط میتونم کفالت مادرم رو بگیرم اگه میتونم باید از کجا اقدام کنم؟

  28. سلام من بادختر عمم ازدواج کردم و پدروبرادر متاهل داره توخونه هستن و بینمون بحث شد که شکایت طلاق کرد ودنبال رفتم چندنفر بزرگ فرستادم که پدرش میگه برین سمته پسر عموش و عموش ببنید چی میگن میشه اینطور اونا وکیل دختره باشن

  29. سلام من 25 سالمه و پدرم بیش از هفت ساله که به علت اعتیاد شدید خانه را ترک کرده و خبری از او نداریم
    مادرم به تازگی طلاق غیابی گرفته و یک برادر دارم 32 ساله که او هم معافیت پزشکی اعصاب و روان گرفته
    یا من میتوانم برای کفالت مادر خواهر و برادم اقدام کنم

  30. سلام من متعهل هستم ویک فرزنددارم ودوبرادرکه سربازیشان تمام کردن وپدرم فوت شده وسرپرستی خانه به عهدی منه.آیامعاف میشوم

    1. سلام وقت بخیر
      طبق شرایطی از قوانین نظام وظیفه این امکان برای شما لحاظ خواهد شد

  31. سلام خسته نباشید
    پدر بنده 64ساله هستن، دچار بیماری روانی با پرونده پزشکی از کار افتادگی هستن، دوتا برادر بزرگتر دارم که شغل مناسبی برای سرپرستی پدرم ندارن، یک خواهر کوچیکتر هم دارم، میتونم واسه کفالت پدر یا خواهرم اقدام کنم؟

  32. سلام و وقت بخیر، پدر بنده از کار افتاده می باشد و 18 سال سن دارم یک برادر 9 ساله دارم، و من کار میکنم برا خرج و مخارج خونه آیا ب بنده معافیت تعلق می‌گیرد؟

  33. سلام وقت. بخیر من ۲۲ سالمه و تازه فارغ التحصیل میشم ، و پدرم عضو بهزیستی هست ولی برادر بزرگتر از خودم دارم که سربازی رفته و توی شهر دیگه ای هست ، آیا میتونم من کفالت بگیرم

    1. سلام وقت بخیر
      برای شرایط شما معافیت مددجویی تحت شرایطی امکان پذیر می باشد

  34. سلام من درحال تحصیل هستم وپدرم ۷۴سال دارد ودارای دوبرادر متاهل هستم که دور از مازندگی میکنند میخاهم بدانم چگونه کفالت پدر رابرعهده بگیرم

  35. سلام وقتتون بخیر
    من ۲۵ سالمه و دانشگاهم میرم اما الان دو ساله ک نتونستم برم بخاطر شرایط مالی و مریضیت پدرم
    بهم ۲ ماه پیش زنگ زدن از دانشگاه ک شما نیومدین حذف شدین و بیاین کاراتونو انجام بدین وگرنه غیبت میخورین نظام وظیفه
    پدرمم قلبش ۳۰ درصد کار میکنه و چند وقت پیش هم سکته شدید ۹۹ درصد قلبی کرده و ۳ رگش فنر هست…همه مدارکشم داریم خیلی سخت شده زندگیش براش و نیاز ب مراقبت داره و دکترا گفتن اصلا نباس کار کنه وو باید استراحت کنه
    من پسر دوم خونواده هستم …برادره اولم متاهله و معلمه و ی شهر دیگه زندگی میکنه ک ۵۰ کیلومتر با ما فاصله داره و نمیتونه بیاد اینجا
    برادره کوچیکمم الان خدمته زاهدان هست
    الان هیچکس نیست ک از پدرم مراقبت کنه
    خواستم بدونم امکانش هست ک من بتونم اقدام کنم و معافیت بگیرم!؟؟

    1. سلام وقت بخیر به دلیل داشتن برادر بزرگتر ایشان کفیل پدرتان هستند و شما نمی توانید از شرایط کفالت استفاده کنید

  36. سلام من پدرم فوت کرده خودم هم غیبت دارم تحت پوشش کمیته امداد هستیم۳ برادر بزرگتر ویک برادر ۱۶ ساله دارم آیا میتونم معاف شوم

    1. سلام. با داشتن غیبت سربازی نمیتوانید برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید به جز در مواردی که غیبت توجیه پذیر باشد برای دریافت اطلاعات کامل در رابطه با شرایط توجیه غیبت با کارشناسان ما در مرکز تماس بگیرید.

    2. سلام
      اقا مجتبی برادر من دقیقا شرایط شمارو داره
      شما چکار کردید معاف شدید؟
      لطفا اگه پیام رو خوندین با من تماس بگیرید 09380744947

  37. سلام من از طلاق مادرم۱سال گذشته میتونم کفالت بگیرم البته یه برادر کوچکترهم دارم ودارم درس میخونم و خرج مادرم میدم

  38. سلام خسته نباشید . ببخشید بنده ۶ سال پیش پدرم تصادف کرده و قطع نخاع شده و از انجا که بنده در کل یک برادر دارم که از من بزرگ تر است از طریق بهزیستی
    معافیت گرفته . و الان متاهل شده و برای کار به شهرستان دیگری منتقل شده . و الان بنده تنها سرپرست خانه ام ایا بنده میتوانم معاف بشم

  39. سلام من ۲۰سال سن دارم غیبت هم ندارم…پدرم ۸۷سال سن دارد و زیر نظر کمیته امداد امام خمینی هستن ..چهار برادر ناتنی متاهل دارم آیا شرایط معافیت یا سرپرستی پدر را دارم

  40. سلام من 2۰سال سن دارم غیبت ندارم.پدرم 8۷سال است. چهار برادر ناتنی متاهل دارم ..پدرم زیر نظر کمیته امان خمینی هستند .آیا شرایط معافیت سرپرستی پدرم را دارم.

  41. من ۱۸ سالمه پدرم چندسال فوت شده برادرانم همه متاهل و دارای فرزند صغیر هستند و مادرم هم ۶۰ سال سن داره و کمر درد دیسک و من الان تنها با مادرم زندگب میکنم و نون اور هستم آیا من معاف میشم ..؟؟

  42. سلام من ۱۸ سالمه پدرم فوت شده مادرم هم ۶۰ سال داره و مشکل دیسک کمر گردن درد هم داره و برادرانم همه متاهل هستند و سر زندگی خودشونن من معاف میشم یا ..؟

  43. سلام بنده امینیت پدرم رو گرفتم میتونم با امینیت معاف از خدمت شم؟ در ضمن خواهر بنده ازدواج کرده و تک پسر می باشم

  44. سلام خسته نباشین من یه برادر بزگتر دارم متاهله و سربازی هم رفته و من الان27سالمه پدر مادرم سنشون60به بالا هست و یه خواهر مجرد دارم سرپرستشون هستم ایا بهم کفالت معافیت میرسه؟

  45. سلام خسته نباشید من ۲۰ سال سن دارم پدرم ۴ سال پیش فوت کرد جانباز ۲۰ درصد بود یک برادر بزرگتر دارم که خدمت رفته الان زن و ۲ تا بچه داره من با مادرم زندگی میکنم خرج خونه رو خودم میدم که مدارکش هست الانم سربازم آیا میتونم کفالت مادر و بگیرم؟

    1. سلام. در صورت داشتن برادر بزرگتر فقط در شرایطی که تحت پوشش نهادهای حمایتی باشید میتوانید برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید.

  46. سلام من 25 سالمه و به دلیل تحصیل در دانشگاه غیبت ندارم و پدرم 71 سال داره یک خواهر و برادر بزرگتر دارم که بردار بزرگترم معافیت چشم گرفته ازدواج کرده و از ایران مهاجرت کرده،خواهرمم شهر دیگه ای زندگی میکنه، من میتونم برای کفالت پدرم اقدام کنم؟

    1. سلام. خیر در صورت داشتن برادر بزرگتر تنها در شرایط خاصی میتوانید برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید برای دریافت اطلاعات کامل با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  47. سلام من 25 سالمه و به دلیل تحصیل در دانشگاه غیبت ندارم و پدرم 71 سال داره یک خواهر و برادر بزرگتر دارم که بردارم ازدواج کرده و از ایران مهاجرت کرده،خواهرمم شهر دیگه ای زندگی میکنه، من میتونم برای کفالت پدرم اقدام کنم؟

  48. سلام خسته نباشید میخاستم ببینم من میتونم با کدوم یکی از شرایط زیر معافیت بگیرم
    19 سالمه و 8 سال پیش پدرم فوت کرده مادرم 3 سال دیگر به سن 60 میرسد حقوق ثابت ماهیانه داریم دو برادر بزرگتر از خودم دارم که متاهل هستند و هر دو به خدمت سربازی رفتند من با مادرم زندگی میکنم و الان دانشجوام میتونم معافیت بگیرم یا خیر نطام وطیفه رفتم گفتند چون برادر داری نمیشه
    ممنون میشم جواب بدید

    1. برادر دارید نمیشه مگر از طریق ماده 6 بهزیستی که ناتوانی مادر را اثبات کنید

  49. سلام وقت بخیر بنده 22سالمه غیبت ندارم تازه فارغ التحصیل شدم پدرم 62سالشونه و از کار افتادگی داره و حقوق تامین اجتماعی خیلی کمی داره یه برادر بزرگ تر دارم که آلمان زندگی می‌کنه و بر نمی‌گرده. الان سر کارم خرج خونه رو میدم و دکتر بردن و … پدرم به عهده من است میخواستم بدونم شرایط کفالت به من تعلق میگیره

    1. سلام. در صورتی که تحت پوشش نهادهای حمایتی باشید میتوانید برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید .

  50. سلام من سال 86اعزام به خدمت شدم رفتم سربازی بعداموزش مشکلاتی پیش اومدنرفتم بعدیه سال مادرم طلاق گرفت خودمم همون سال متاهل بودم برادردوقلوم تویه شهردیگه است متاهل هستش وازشهرخودمون به دلیل بدهی به بانک ضامین فراریه همسرم نیزازبیماریه توده سینه دارن امپول ودارومصرف میکنند خودم هم مستاجرم همراه بادوفرزندومادرم زندگی میکنیم ایا من شرایط کفالت را دارم یانه ممنون )?

    1. از طریق نظام وظیفه ی استان تهران درخواست ملاقات مردمی دهید و مسائل را با آن ها درمیان بگذارید

  51. سلام پدر ومادرم طلاق گرفتند و برادر بزرگترم با گرفتن سرپرستی مادرم معاف شده و الان ازدواج کرده الان من می تونم سرپرستی مادرم رو بگیرم مادرم عضو کمیته امداد است

    1. سلام در صورتی که مادر با شما زندگی کند و ازدواج نکرده باشد و برادر بزرگتر جان دارای عضو و یا مورد یا ناتوانی در نگهداری و کفالت مادر را دارا باشد باید اظهارنامه ای که این مورد دات در آن ذکر شود را دستیابی نظام وظیفه کند تا کفالت مادر به شما واگذار و انتقال داده شود

  52. سلام ببخشید من پدرم تصادف کرده ونمیتونه کارکنه ودرامد از ناوایی که تواونجا کار می‌کنه 1میلیون درماهه مادرمم مریضه ومن سرپرسته خونواده هستم میخواستم ببینم معافیت کفالت به من تعلق میگیره یانه

    1. سلام . در صورت تأیید از کارافتادگی پدرتان توسط کمسیون کفالت و نداشتن غیبت شما به طور دائم معاف خواهید شد.

      1. سلام من پدرم تو خدمت معاف پزشکی شدن و سن ایشون زیر75هست و یه برادر دیگه دارم ک بالای هجده ساله متاهل هستن و خدمت نرفته چند ساله و رفته خونه خودش پدرم الان بیماری پروستات و بیماری مغزو اصاب هم داره و من الان تنهاپسرمجرد خانواده هستم ک دوخواهرکوچیک یکی نامزد یه مادربزرگ مادراز کارافتاده خونمون هس من خودم درحال خدمت هستم میتونم براکفالت پدرم اقدام کنم

  53. سلام وقت بخیر بنده 25 سالم هست،پدرم فوت شدن 4 سال قبل با مادرم و خواهرم زندگی می‌کنیم و من سرپرست خانوار هستم یه جورایی برادر بزرگ ترم نه خانه می آید و به هیچ عنوان توانایی اداره و سرپرستی خانواده را ندارد و اعتیاد هم دارن برادرم، در این صورت من میتونم برای کفالت اقدام کنم

    1. به شرط نداشتن غیبت و داشتن تاییدیه از مراجع قانونی در رابطه با عدم صلاحیت برادر و تایید نظام وظیفه می توانید برای معافیت کفالت اقدام کنید.

  54. سلام من دوبرادر دارم یکی 38 ساله ویکی 30 ساله سندروم دان زیر نظر بهزیستی برادربزرگم بخاطر او معافیت گرفته وخودم درحال خدمت هستم بدرم سکته مغزی کرده ازکار افتاده زیر نظر بزشک هستند 62 ساله ایا معافیت شامل من میشود راهنمایی بفرمایید

    1. سلام اگر پدر تحت پوشش بهزیستی قرار بگیرد از طریق موارد جسمانی و درجه تحت پوششی شدید یا خیلی شدید باشد امکان معافیت دارید.

    2. پسر دوم خانواده هستم بابابزرگم درشهردیگراست من یک برادرصغیردارم آیاازکفالت مادروبرادرم میتوانم برای معافیت سربازی استفاده کنم

      1. وقت بخیر بله بشرط نداشتن غیبت و گذشتن حداکثر 30 ماه از طلاق مادر و نداشتن ازدواج مجدد

    3. پسر دوم خانواده هستم برادربزرگم درشهردیگراست پیش مازندگی نمی کندپدرم سال 99فوت کرد همن یک برادرصغیردارم آیاازکفالت مادروبرادرم میتوانم برای معافیت سربازی استفاده کنم

      1. وقت بخیر بله بشرط نداشتن غیبت و گذشتن حداکثر 30 ماه از طلاق مادر و نداشتن ازدواج مجدد

  55. سلام خسته نباشید
    برادر بزرگ من چند سال پیش با استفاده کفالت مادر چون پدرم فوت شده بودن معاف شدن و برادر اولی و دومیم هم خدمت سربازی را به اتمام رسانده اند و هرسه بچه دارند و مادرم تحت پوشش کمیته امداد هست آیا من میتوانم کارت معافیت کفالت دریافت کنم؟

    1. سلام کفالت مادر فقط به یکی از پسران تعلق میگیرد و شما دیگر امکان استفاده از آن را ندارید.

  56. سلام ما سه تا برادریم که پدرمون فوت کرده و برادر بزرگترم مجرد هم هست کفالت سرپرست خانواده رو گرفته و یه برادر کوچیک زیر هجده سال دارم میخواستم بدونم من میتونم کفالت برادر کوچکم رو بگیرم ؟

    1. سلام اگر برادر کوچک ازنظر جسمانی تحت پوشش بهزیستی است و نیاز به مراقبت دارد بله میتوانید برای معافیت اقدام کنید.

  57. سلام من بدرم 62 سالشه دوتا برادر دارم 38 ساله و32 ساله برادر کوچکم سندروم دانه زیر نظر بهزیستی بدون حقوق برادر بزرگم ئن ودو فرزند دارد شقل ازاد برادرم بخاطر مریضی برادرم بموقع معافی گرفته من هم سه ماهه دارم خدمت میکنم بدرم سکته مغزی کرده وبیکار است ایا من میتوانم معافی بگیرم لطف کنید راهنمایی کنید

    1. سلام. اگربرادرتان به واسطه برادر بیمار معافیت دریافت کرده اند شما میتوانید برای دریافت معافیت کفالت پدر اقدام کنید البته در صورتی که غیبت سربازی نداشته باشید.

  58. سلام
    من متاهلم هنوز خدمت نرفتم و غیبت هم ندارم .
    پدرم توی تصادف پاش قطع شده
    میتونم برای معافیت کفالت اقدام کنم؟

    1. سلام. در صورتی که شما تنها فرزند پسر بالای ۱۸ سال باشید میتوانید برای معافیت اقدام کنید.

  59. سلام من ۱۹ سالمه و یک پدر ۷۸ ساله دارم همچنین تحت پوشش بهزیستی هستیم آیا با وجود داشتن برادر ناتنی می توان معافیت کفالت رو بگیرم؟

  60. سلام من پدرم ۷۵ سال سن دارد من فرزند اخرم، برادر بزرگتر از خودم دارم ک همه فاقد شغل هستند و توانایی مالی ندارند ک سرپرستی پدر را بر عهده بگیرند ،
    ایا من میتونم که کفالت پدرم را بگیرم؟

    1. سلام. اگر غیبت نداشته باشید می توانید برای کفالت پدر اقدام نمایید

  61. سلام من متولد سال ۸۱ هستم، پدرم ۷۵ سال سن دارد ،وتحت پوشش کمیته امداد هستش،برادر بزرگتر دارم ،خواستم ببینم میشه معافیت مددجویان را بگیرم، یا پدرم میتواند کفیل خودش را خودش انتخاب کند؟

    1. سلام. بله به علت عضویت پدر در کمیته امداد شما شامل معافیت دائم می شوید.

  62. سلام من 19 سالمه…پدرم فوت کرده و مادر در خونه تنهاست ….تمامی برادرانم ازدواج کردند و من مجردم وبچه آخر آیا به منم تعلق میگیره

    1. سلام. خیر تعلق نمی گیرد. فرد در صورتی می تواند با داشتن برادر معافیت کفالت مادر را بگیرد که برادرش بیمار یا توانایی سرپرستی و منبع درآمد نداشته باشد.

  63. با سلام
    بنده ۲۳ سالمه غیبت هم ندارم پدرم دچار سکته نخاعی شده و پایه چپ از کار افتاده و بیماری قلبی و فشار خون بالا دارند
    ۳ برادر بزرگتر از خود دارم که هر ۳ کارت پایان خدمت دارند و متاهل هستتد و جدا زندگی میکنند ایا معافیت به بنده تعلق میگیرد

    1. سلام. معافیت کفالت پدر در صورت داشتن برادر بزرگتر تنها در شرایط خاصی محقق میشود اول اینکه برادر بزرگتر بیمار باشد و توانایی سرپرستی پدر را نداشته باشد یا اینکه شغل مناسب ودر امد نداشته باشد.

  64. سلام
    من پدرم فوت شده دو برادر دارم
    برادر بزرگم قبلا برا سربازی اقدام کرده ولی نرفت الانم متاهله
    برادر کوچیکمم 23 سالشه و میخواد معاف شه
    الان هردوشون سر معاف شدن بحث میکنن
    ینی کدومشونو معاف میکنن؟!

    1. سلام در صورت نداشتن شرایط خاص هیچکدام معاف نمی‌شوند برای دریافت اطلاعات کامل با کارشناسان ما در مرکز تماس بگیرید
      اینجا برادر بزرگتر چون غیبت داره نمیتونه
      کوچیکه چون برادر بزرگتر داره نمیتونه
      اگه مادر تحت پوشش باشند و بیمار برادرِ کوچیک تر باشه اگه غیبت نداشته باشه می‌تونه اقدام کنه

  65. سلام من یه برداربزرگتر دارم که متاهل است وکفالت پدرگرفته اما شریط نگه داری از پدرم رونداره میخواستم بدونم که من معافم یاخیر

  66. سلام خسته نباشید ممنون میشم راهنمایی کنید
    ۲۱ سالم هست و غیبت ندارم
    پدرم ۷۵ ساله هست
    برادر بزرگتر دارم ک مشکل دیسک کمر داره
    ایا میتونم برای معافیت اقدام کنم ؟

    1. سلام درصورت از کار افتادگی پدر میتوانید کفالت بگیرید

  67. سلام من ۱۳ سال پیش چون پدرم از کار افتاده بود برادربزرگ ترم کفالت پدرمو گرفت الانم پدرم فوت شده ولی برادرم الان زن و بچه داره میخواستم بدونم من میتونم کفالت مادرمو بگیرم؟

    1. سلام بله می توانید برای اطلاع کامل از شرایط و نحوه اقدام با مشاورین ما در تماس باشید

  68. سلام من یک خواهر معلول دارم ک تحت حمایت بهزیستی هستش آیا میتونم از طریق خواهرم کفالت بگیرم ؟
    برادر بزرگتر دارم ک متاهل هستش و از طریق پدرم کفالت گرفته

    1. سلام، من سن خدمتم رسیده،پدرم فوت شده،و دوتا برادر بزرگتر دارم که خدمت کردن،آیا میتونم از مفافیت برخوردار بشم؟

      1. سلام. دریافت معافیت کفالت مادر در صورت داشتن برادر بزرگتر تحت شرایط خاصی برای متقاضیان قابل پیگیری می‌باشد برای بررسی همه جانبه موضوع با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  69. سلام خسته نباشد
    برادر بزرگ من چند سال پیش با استفاده کفالت مادر چون پدرم فوت شده بودن معاف شدن برادر دوم هم سربازیش رو رفته اما الان هر دو متاهل هستن و بچه ها دارن آیا من میتونم معافیت کفالت بگیرم؟

    1. سلام خیر چون برادر بزرگتر دارید امکان ندارد تنها درصورتی که مادر تحت پوشش کمیته امداد باشد میتوانید برای معافیت کفالت اقدام نمایید

  70. سلام من ۲۷ سال سن دارم و اصفهان زندگی می کنم پدرم ۶۰ سال سن داره و قبلا سکته مغزی کرده و در حال حاضر هم یک لخته روی گردنش وجود دارد و مشکل پروستات داره در حال حاضر سوند بهش وصل است مادرم هم کمرش مشکل داره و باید عمل بشه و دو برادر دارم که یکی از برادرام که متاهله تومور مغزی داشت و چند وقت پیش عمل شد که در حال حاضر قشم زندگی میکنه و برادر دیگر که متاهل هم هست راننده ماشین سنگینه و چند هفته یکبار میاد اصفهان و رسیدگی از پدر و مادر به عهده من می باشد در ضمن ورشکسته هم شدیم آیا میتونم از معافیت کفالت استفاده کنم؟؟

    1. سلام درصورتی که پدر ازکارافتادگی داشته باشند وشما غیبت نداشته باشید و یا سن پدر بالای هفتاد و پنج سال میباشد میتوانید برای معافیت کفالت پدراقدام نمایید

  71. سلام من پدر مادرم ٦٤ ساله شونه وکار افتاده دوتا برادر بزگتر دارم که متاهل وجدا زندگی میکنن ی برادهم دارم کرولال هستش و نیاز ب مراقبت داره که ازخودم کوچیک تره غیبت هم دارم ایا شامل کفالت شون میشم

    1. سلام بله میتوانید معافیت کفالت برادر تان راداشته باشید درصورتی که برادر بزرگترتان درشهر دیگری زندگی میکند

  72. سلام من 19سالمع 3تا بردار بزرگ تر از خودم دارم که یکی خدمتع..و ۲تا دگم خدمت نرفتن و شرایط نگهداری پدرم رو ندارن و‌ پدرم بیماری دارع …متونم کفالت بگیرم…

    1. سلام
      خير- مشمول متقاضي مي‌بايست تنها فرزند ذكور بالاي 18 سال باشد مگر آنكه برادر يا برادران صرفا به علت بيماري یا معلولیت قادر به نگهداري از پدر نباشند.

      1. سلام من برادر بزرگتر دارم ک ازدواج کرده و از طریق پدرم کفالت گرفته
        آیا من میتونم از طریق خواهر معلولم ک تحت بهزیستی هست کفالت بگیرم ؟

          1. سلام من پدرم فوت شده دو برادر دارم یکیش 26 سالشه قبلا برا خدمت اقدام کرده ولی نرفت الانم متاهله
            یه برادر دیگه هم دارم ک 23 سالشه هردوشونم میخوان معاف شن
            بنظرتون کدومو معاف میکنن

          2. سلام در صورت نداشتن شرایط خاص هیچکدام معاف نمی‌شوند برای دریافت اطلاعات کامل با کارشناسان ما در مرکز تماس بگیرید
            اینجا برادر بزرگتر چون غیبت داره نمیتونه
            کوچیکه چون برادر بزرگتر داره نمیتونه
            اگه مادر تحت پوشش باشند و بیمار برادرِ کوچیک تر باشه اگه غیبت نداشته باشه می‌تونه اقدام کنه

  73. سلام من متولد ۷۵ هستم و برادری دارم مشکل روانی و تحت نظر بهزیستی هست و متاهل هست و نمیتواند کار کند آیا من میتوانم کفالت برادرم را بگیرم

    1. سلام
      الف) پدر فوت كرده باشد.
      ب) برادر کبیر بيمار و نيازمند مراقبت باشد.
      ج) برادر بيمار فاقد همسر و فرزند سالم باشد .
      د) فاقد شغل باشد

  74. سلام.من پدر و مادرم فوت کردن،من به همراه خواهرم زندگی میکنم میتونم کفالت خواهرمو بگیرم برادر بزرگ دارم ک اون کارت پایان خدمت و خریده ۴ تا بچه داره کیش زندگی میکنه الان فقط من به همراه خواهرم زندگی میکنم

    1. سلام درصورتی که غیبت نداشته باشید میتوانید برای کفالت خواهر اقدام نمایید

  75. سلام
    پدرم ۵۴ سال سن دارد و از امسال نیاز به دیالیز و پیوند کلیه دارد
    من از سال ۹۶ غیبت دارم
    برادرم مجرد و ۱۹ سالشه
    آیا از طریق کفالت پدرم میتوانم اقدام به معافیت کنم

      1. سلام پدرم تحت پوشش کمیته امداد است ۶۵سالش بدلیل کهولت وناتوانی دیابت هم دارد نمی تواند از خودش مراقبت کند من سه تابرادر بزرگترازخودم دارم خدمت سربازرفتند ویک برادر کوچکتر از خودم دارم موقع سربازیش نرفته وخودم تاسال یک سال غیبط خوردم آیا از خدمت معاف میشود یانه

        1. از طریق قوانین مورد تایید نظام نمی توانید اقدامی کنید، اما می توانید وقت ملاقات مردمی بگیرید و شرایط خود را توضیح دهید ، ممکن است راه حلی برایتان درنظر بگیرند.

    1. سلام من ۲۷ سال سن دارم و اصفهان زندگی می کنم پدرم ۶۰ سال سن داره و قبلا سکته مغزی کرده و در حال حاضر هم یک لخته روی گردنش وجود دارد و مشکل پروستات داره در حال حاضر سوند بهش وصل است مادرم هم کمرش مشکل داره و باید عمل بشه و دو برادر دارم که یکی از برادرام که متاهله تومور مغزی داشت و چند وقت پیش عمل شد که در حال حاضر قشم زندگی میکنه و برادر دیگر که متاهل هم هست راننده ماشین سنگینه و چند هفته یکبار میاد اصفهان و رسیدگی از پدر و مادر به عهده من می باشد در ضمن ورشکسته هم شدیم آیا میتونم از معافیت کفالت استفاده کنم؟؟

      1. سلام
        درصورتی که پدر ازکارافتادگی داشته باشند وشما غیبت نداشته باشید و یا سن پدر بالای هفتاد و پنج سال میباشد میتوانید برای معافیت کفالت پدراقدام نمایید

    2. سلام پدرم تحت پوشش کمیته امداد است ۶۵سالش بدلیل کهولت وناتوانی دیابت هم دارد نمی تواند از خودش مراقبت کند من سه تابرادر بزرگترازخودم دارم خدمت سربازرفتند ویک برادر کوچکتر از خودم دارم موقع سربازیش نرفته وخودم تاسال یک سال غیبط خوردم آیا از خدمت معاف میشود یانه

      1. از طریق قوانین مورد تایید نظام نمی توانید اقدامی کنید، اما می توانید وقت ملاقات مردمی بگیرید و شرایط خود را توضیح دهید ، ممکن است راه حلی برایتان درنظر بگیرند.

  76. سلام
    من پدرم 55سال سن دارن و عمل جراحی داشتن و روده برداشته شده به علت سرطان و کولوستومی دایمی شدن.(این بیماری جزو بیماری های معافیت بود).
    یک برادر کوچکتر متاهل سربازی رفته هم دارم. غیبت هم ندارم.
    ایا میتونم برای معافیت کفالت بیماری اقدام کنم؟

  77. سلام . من پدرم عضو کمیته امداد هست بیشتر از ۷۵ سال سن داره و عمل مغز کرده( بعد سکته )دیابت هم داره و…
    نیاز به مراقبت ۲۴ ساعته هم داره
    برادر بزرگتر ناتنی دارم
    خودمم دیپلم دارم و تا امسال معافیت تحصیلی دارم.
    میخواستم ببینم امکان معافیت دارم ؟
    یا اگر نه امکان داره جای نزدیک خدمت کنم؟ بعد دانشگاه؟

  78. برادر کوچکم ۵ سال غیبت داشته در یک شهر دیگر زندگی میکند. بیکار بوده و سابقه خودکشی دارد و محل سکونت من و مادرم را نمیشناسد
    بنده به دلیل تحصیل غیبت ندارم. امکان دریافت معافیت کفالت مادر دارم؟

    1. سلام
      درصورت تایید پزشکی مبنی بر عدم صلاحیت برادران بله میتونید

  79. با سلام
    پدر و مادر بنده سالهاست جدا شدند. برادرم باپدرم در شهرستان زندگی میکنند و بیکار بوده و سابقه خودکشی داشته است و ۵ سال است که غیبت دارد. من و مادرم هیچگونه ارتباطی باهاشون نداریم. بنده برادر بزرگ هستم ولی غیبت ندارم ارشد خوندم. امکان دریافت معافیت کفالت مادر دارم؟

      1. سلام پدرم تحت پوشش کمیته امداد است ۶۵سالش بدلیل کهولت وناتوانی دیابت هم دارد نمی تواند از خودش مراقبت کند من سه تابرادر بزرگترازخودم دارم خدمت سربازرفتند ویک برادر کوچکتر از خودم دارم موقع سربازیش نرفته وخودم تاسال یک سال غیبط خوردم آیا از خدمت معاف میشود یانه

        1. از طریق قوانین مورد تایید نظام نمی توانید اقدامی کنید، اما می توانید وقت ملاقات مردمی بگیرید و شرایط خود را توضیح دهید ، ممکن است راه حلی برایتان درنظر بگیرند.

  80. سلام خسته نباشید،من 18 سالمه و میخواستم کفالت پدر بگیرم،برادر بزرگ ترم کفالت پدر گرفته ولی الان متاهل شده و از ما جدا شده،من میتونم معاف بشم؟

    1. سلام پدرم تحت پوشش کمیته امداد است ۶۵سالش بدلیل کهولت وناتوانی دیابت هم دارد نمی تواند از خودش مراقبت کند من سه تابرادر بزرگترازخودم دارم خدمت سربازرفتند ویک برادر کوچکتر از خودم دارم موقع سربازیش نرفته وخودم تاسال یک سال غیبط خوردم آیا از خدمت معاف میشود یانه

      1. از طریق قوانین مورد تایید نظام نمی توانید اقدامی کنید، اما می توانید وقت ملاقات مردمی بگیرید و شرایط خود را توضیح دهید ، ممکن است راه حلی برایتان درنظر بگیرند.

  81. سلام. بنده غیبت دارم پدرم هم از کار افتاده هست هم دیسک کمر داره هم قلبشو عمل باز کرده گ. یک برادر کوچکتر از خودم هم دارم که تازه میخاد بره خدمت. عایا با رفتن برادرم به خدمت من میتونم کفالت از کار افتادگی پدرم رو بگیرم؟؟

    1. با سلام گرفتت کفالت پدر مبنی بر نداشتن غیبت و ناتوانی شدید پدر است.

      1. که اینطور.. بعد میخاستم بدونم حالا که معافیت نمیتونم بگیرم عایا راهی وجود داره که بتونم تو شهر خودم خدمت کنم؟ پدرم تحت پوشش بهزیستی هست بخاطر عمل قلبش، برادرم هم تازه میخاد بره خدمت فقط همین دو پسر هستیم. بخاطر اینکه حداقل خودم بالا سر خوانواده باشم راهی هست تو شهر خودم خدمت کنم؟

        1. باید شرایط شما حتما بیشتر بررسی شود تماس بگیرید.

  82. سلام خدمت شما. پدرم 78 سال سن دارند که قلبشونو 3بار آنژیو و 2بار بالن کردن تو قلبش فنره. دوتا برادر ناتنی(از یک مادر دیگر) سنشون نزدیک50و بالاتر دارم. هیچکدوم از معافیت کفالت مراقبت از پدر استفاده نکردن. من از خودم فقط یک خواهر تنی دارم آیامعافیت کفالت مراقبت از پدر میتونم بگیرم؟

  83. سلام ممنون از سایته خوبتون
    من الان ۱۸ سال دارم میخاستم برای کفالت پدرم معافیت بگیرم پدرم ۵۹ سالشه وتاالان
    ۳ بار عمل قلب باز انجام داده چندیدن بار هم انژیو کرده و به سختی حتی از جاش بلند میشه برادرم هم متاهله الان خرج خونواده رو خودم میدم میتونم برا کفالت پدر اقدام کنم

  84. سلام من پدرم ۵۹ سالشه سه بار سابقه بستری و حتی ۳ بار هم انژیو و عمل باز انجام داده
    برادرم هم متاهله سربازی هم رفته خرج خونواده رو هم خودم میدم میتونم برا معافیت کفالت اقدام کنم
    غیبت هم ندارم

  85. سلام من پدرم ۵۹ سالشه سه بار سابقه بستری و حتی ۳ بار هم انژیو و عمل باز انجام داده
    برادرم هم متاهله سربازی هم رفته خرج خونواده رو هم خودم میدم میتونم برا معافیت کفالت اقدام کنم خواهر هم ندارم
    غیبت هم ندارم

  86. سلام من پدرم فوت شده و یک برادر بزگتر دارم اما ازدواج کرده و بچه هم داره میخستم بدونم میتونم کفالت مادرم را بگیرم و معاف شوم
    در غیر اینصورت امکان داره شهر محل سکونت خدمت کنم

    1. سلام خیر کفالت به فرزند بزرگ میرسه
      سلام شرایط شما باید بیشتر بررسی شود
      برای اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

  87. سلام من پدرم بیماری دیابت داردویکی ازچشمانش روهم ازدست داده وبیکاره وحقوقی ام نداره امایک برادربزرگترازخودم دارم ایاامکان کفالت گرفتن وجودداره؟

  88. سلام کسی که با پدر مادرش رفت و آمد ندارن و پدرش بیرونش کرده حتی اگ اسم و فامیلیشم تغییر داده بنظرتون معاف میشه کلا جدا زندگی میکنه توی یه شهر دیگه

    1. سلام دوست عزیز
      قانونی با این عنوان وجود ندارد .

  89. سلام… پدرم 65سال سن دارن وعمل جراحی انجام دادن و مثانه کاملا برداشته شده به علت سرطان، این بیماری جزو بیماری های معافیت بود… دو برادر بزرگتر دارم که جفت متاهل هستن یکی در استانی دیگه ساکن هست و دیگری در شهر خودمون…
    خودمم در حال حاضر دانشجو ارشد هستم.
    خواستم بدونم میتونم اقدام کفالت بیماری کنم؟!

    1. سلام.
      برای کفالت نمی‌توانید اقدام کنید مگر اینکه برادران بزرگ شما رد صلاحیت برای نگهداری شوند.

  90. سلام.در حین خدمت پدرم فوت کردند،برای معافیت اقدام کردم و گفتند میتونی از معافیت کفالت برادر صغیر فاقد پدر استفاده کنی‌.می خواستم بدونم معاف قطعی میشم یا نه؟ممنون

  91. سلام.سن پدر من ۶۸ سال هستش وسرطان معده داشته ودیگر قادر به کار کردن وتامین مخارج خانواده نیست وپدرم ازدواج دوم داشته ومن از زن دوم هستم که تک پسرم ویه خواهر کوچکتر از خودم دارم واز زن اول ۳پسر دارد که البته زن اول فوت کرده .
    خواستم بدونم میتونم معافیت مادر یا پدر بگیرم یا نه

    1. سلام دوست عزیز
      با وجود برادران ناتنی مقدور نیست

  92. سلام،من سه تا برادر از خودم بزرگ تر دارم که دو تا شون ازدواج کردن،و دیگری مجرده ولی به دور از پدر و مادر زندگی میکنه،پدرم۶۴سال سن داره ولی از کار افتاده است،مادرم هم همینطور،من خودم هم غیبت دارم،آیا میتونم معافیت کفالت بگیرم؟

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به داشتن برادر و غیبت خیر مقدور نیست برای بررسی دقیق اب کارشناسان تماس بگیرید

  93. سلام .. پدر من دوبار قلبش رو عمل باز انجام داده چند بار هم انژیو کرده .یک برادر بزرگتر هم دارم که اون متاهله وخواهر هم ندارم.. پدرم ۵۸ سالشه از کار افتاده اس.. خرج خانه رو خودم میدم .. میتونم برامعافیت کفالت پدر اقدام کنم .. غیبت سربازی هم ندارم

    1. سلام دوست عزیز
      در شرایط عادی خیر برای بررسی دقیق تر با مشاورین تماس بگیرید

  94. سلام وقت بخیر
    پدرم سرطان معده داره و شیمی درمانی میشه خیلی حالش بده ، یه برادر بزرگتر دارم که متاهله و جداست ، من خرجی پدر و مادرم رو میدم .
    ایا میتونم معافیت بگیرم . در ضمن ۳سال غیبت دارم . ممنون میشم

    1. سلام دوست عزیز
      خیر متاسفانه مقدور نیست.برای بررسی دقیق با کارشناسان تماس بگیرید

  95. سلام خسته نباشید
    ایا کفالت ماده 6 بهزیستی با عضو بودن مادر در بهزیستی هم امکان پذیر است یا که فقط با عضویت پدر در بهزیستی امکان پذیره؟؟؟

  96. سلام، بنده پدرم دوبار عمل پروستات و مثانه انجام داده و مشکل دفع ادرار دارن، سنشون هم ۵۸ سال هست، یه برادر بزرگتر از خودم دارم ولی یه شهر دیگه زندگی میکنه و متاهل هست و وضع مالیش جوری نیست که بخواد کفالت پدرم رو بگیره ، میخواستم ببینم میتونم کفالت پدرم رو بگیرم ؟

  97. سلام وقت بخیر پدر من ۶۳ سالشه و از کار افتاده هست و حقوق بازنشستگی هم که دریافت میکنه بر اساس بیمه ده سالس یعنی حقوقش زیر یک میلیون تومن هست،و من یه برادر بزرگتر متاهل با دو فرزند دارم ک جدا از ما زندگی میکنه.
    من الان خودم سرباز هستم میخواستم ببینم میتونم برای معافیت اقدام کنم؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      درصورت عضویت پدر در کمیته امداد یا بهزیستی و دریافت فرم سه برگی بله.

  98. سلام من پدرم متولد ۱۳۳۵ هست بدون بیمه وشغل ازاد عمل ریه داشته دکتر گفته ۳۵ درصد ریه هاش مونده نمیتونه کار کنه برادر بزرگ از خودم دارم که سربازی رفته ومتاهل هست ومادرم فوت شده میشه کفالت گرفت

  99. سلام
    پدر من 56 سالشه و شدیدا مشکل فیبروز ریه داره و قسمتی از ریه اش رو از دست داده به طوری که اگه 5 دقیقه راه بره به سرفه و تنگی نفس می افته همینطور مشکل داخلی و فیستول هم داره و دوبار تاحالا عمل کرده.
    یک برادر بزرگتر و متاهل هم دارم که سربازی رفته.
    میخاستم بدونم چه راهی برای گرفتن کفالت دارم و اینکه با این شرایط ایا برای کفالت میتونم پدرم رو عضو بهزیستی یا کمیته امداد کنم؟؟؟

  100. سلام ممنون از سایت خوبتون
    برادر من متاهله و سربازی رو هم رفته و از کفالت پدر استفاده نکرده و الان مستقل شده الان پدرم شدیدا مشکل ریوی داره و خونه نشین شده.
    من هم دانشجو هستم و غیبت نخوردم اما مخارج خونه رو تامین میکنم و اگر سرباز بشم مشکل مخارج پیش میاد.
    خاستم ببینم که امکان کفالت وجود داره برا من یا نه؟؟؟

    1. دوست عزیز
      با وجود برادر بزرگتر فقط میتوانید از ماده 6 بهزیستی اقدام کنید

  101. سلام
    پدرم متولد ۱۳۳۱/۰۹/۰۱ هست (۶۸ سال تمام)
    بازنشسته آموزش و پروش
    ورشکسته بازار هست و بدهکار چندین بانکه طوری که بخش قابل توجهی از حقوقش برای پرداخت بدهی برداشت میشه
    حکم اعسار هم داره
    ناراحتی عصبی هم داره و هر شب چندین قرص بخاطر بیماری اعصاب مصرف میکنه
    یک خواهر و یک برادر بزرگتر و متاهل دارم.
    برادرم متولد ۱۳۶۲ هست و قبلا خدمت سربازی انجام داده.
    آیا با این شرایط راهی هست که برای کفالت پدرم اقدام کنم؟

    1. سلام / درصورتی که پدر از کارافتاده باشد باید پدر را طبق قانون ماده 6 عضو بهزیستی کنید و از این طریق کفالت بگیرید.

    1. سلام من پدرم بالای ۷۵ سال است و همین روز ها معافیت تحصیلی ام تمام میشود. برادر بزرگتر دارم که متاهل است و توانایی تامین مخارج ندارد. آیا امکان گرفتن معافیت دارم؟

      1. سلام دوست عزیز
        خیر .با وجود برادر مقدور نیست

  102. باسلام من پدرو مادرم تحت کمیته امداد هستند و از کار افتاده اند و برادر کوچیکتر بنده هم معافیت پزشکی گرفته به دلیل بیماری بیضه ای ک داره ایا میتوانم برای معافیت کفالت پدر اقدام کنم درحال حاضر دانشجو هستم .ودرزمان تحصیل برای معافیت کفالت هم میشه اقدام کرد ؟؟ممنون

      1. سلام من پدرم متولد 1320است و مریض است برادرهای ناتنی هم دارم و رفت آمد نداریم معاف میشوم

        1. سلام دوست عزیز
          خیر مقدرو نیست مگر با ماده 6 بهزیستی برای بیماری های بسیار شدید

      2. سلام من پدرم متولد 1320است و مریض است برادرهای ناتنی هم دارم و رفت آمد نداریم معاف میشوم

        1. سلام دوست عزیز
          خیر مقدرو نیست مگر با ماده 6 بهزیستی برای بیماری های بسیار شدید

  103. سلام،خسته نباشید
    من دو تا برادر دارم که ازدواج کردن و یکیشون بچه داره،پدرم یک بار عمل قلب باز انجام داده دو بار انژیوگرافی،به تازگی متوجه دیسک و تنگی کانال هم شدیم،بار زندگی افتاده به دوش من،دانشجو ام هستم فعلا معافیت تحصیلی دارم ولی نمیتونم هزینه دانشگاه رو پرداخت کنم،آیا معافیت پدر شامل من میشه؟

    1. سلام
      مورد شما نیاز به بررسی بیشتر دارد لطفا با مشاورین تماس بگیرید

  104. سلام ببخشید من پدرم مشکل قلبی خیلی شدید دارن ک چن باز سکته کردن و EF قلبشون زیر ۳۵ هست ۶۱ سالشون هست ..و یه بردار بزرگتر از خودم دارم ک به دلیل اتروفی شدید بیضه و مشکلات هورمونی معافیت پزشکی گرفتن به نظرتون برا کفالت پزشکی پدرم اقدام کنم معاف میشم ؟

    1. سلام
      برای بررسی بیشتر با کارشناسان تماس بگیرید

  105. سلام.پدر من82سالشه عضو بهزیستی هم هست یک خواهر معلول شدید حرکتی مجرد هم دارم.دو برادر متهل یکی تنی یکی هم ناتنی که هردو سربازی هم رفته اند.برادر تنی هم دارای بیماری آسم میباشد.ماده6 بهزیستی رد کردن بخاطر معلولیت متوسط پدر گفتن باید شدید باشد.حالا میشه از طریق دیگه ای معافیت بگیرم؟؟

    1. سلام
      بله برای بررسی بیشتر با کارشناسان تماس بگیرید

  106. سلام
    برادر من در گذشته کفالت برادرم رو گرفته
    اما الان متاهل هست و دو فرزند داره. آیا امکان معافیت کفالت پدر برای من وجود داره؟
    منزل من تهران و برادرم کرج هست

  107. سلام من چهارمین پسر خانواده هستم وبقیه بردارام سربازی رفتن و متاهل هستند وپدرم هفتاد سال شده میتونم از کفالت پدر استفاده کنم

      1. سلام خسته نباشید پدر بنده ۷۰ سال تمام دارد و در ضمن عضو کمیته امداد از حدود ۱۰ سال پیش ب علت از کارافتادگی میباشد بنده دانشجو ام و یک برادر بزرگتر و متاهل ک خود دارای ۲ فرزند است دارم در ضمن یک خواهر معلول ذهنی و مجرد حدود ۳۲ سال دارم ک برادرم معافیت کفالت ایشان را گرفتند.حال من میتوانم معافیت کفالت پدرم را بگیرم ؟؟؟ ممنون میشم جواب بدین

        1. دوست عزیز
          خیر به علت برادر بزرگتر مقدور نیست

  108. سلام خسته نباشید.
    نوشتید ک برادر بزرگتر صلاحیت سرپرستی رو نداشته باشه برای کفالت. اگر برادر بزگتر خدمت رفته باشه متاهل هم باشه و وضع مالی خوبی نداشته باشه ک بتونه سرپرستی خونواده رو بکنه. این مورد هم جزو عدم صلاحیت حساب میشه؟؟

  109. سلام. من دوبرادر بزرگتر دارم ک خدمت رفتن جفتشون
    پدرم مشکل قلبی داره ک باتری گذاشتن تو قلبش دیالیزم میشه دیابتم داره فایده داره؟؟؟؟

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز اگر پدر عضو بهزیستی باشند بله. توصیه میکنم با مرکز مشاوره تماس بگیرین

  110. سلام.من در یک خانواده دوفرزندی(دو پسر)هستم که پدرم 7یا8 سالی می شود که فوت کرده.شرایط اینه که برادر بزرگتر من که دو سال از من بزرگتره معافیت سربازی برای من که برادر کوچکم گرفته.حالا من هم می خوام معافیت کفالت برای مادری بگیرم…امکان داره؟(برادرم و خود من هر دو سالم و محصل هستیم وهمخونه با مادر هستیم)

    1. سلام میلاد جان
      خیر داشتن برادر بزرگتر مانع اخذ معافیت کفالت است.

  111. سلام
    پدر بنده جانباز شیمیایی 5 درصد و 70 ساله هست و معلولایا با توجه به اینکه 4 برادر مستقل و متاهل دارم میتوانم جهت معافیت کفالت پدر اقدام کنم؟
    در صورت داشتن غیبت، آیا بعد از شروع خدمت،در حین خدمت هم می توان درخواست معافیت داد؟

    1. سلام اشکان جان
      داشتن برادر بزرگتر و سالم مانع دریافت معافیت کفالت است.

      1. سلام من بردار بزرگ تر خودم دارم ازدواج کرده منو مادرم و یک برادر ۱۳ ساله دارم مادرم ۷ ساله طلاق گرفته میتونم کفالت بگیرم خودم ۲۳ سال سن دارم

        1. باسلام اگر مدارکی مبی بر بیماری برادر بزرگتر یا مادر ارائه دهید بله راه هایی برای معافیت وجود دارد. توصیه میکنم با مرکز مشاوره تماس بگیرین تا همکارانم دقیق تر راهنماییتان کنند

  112. سلام
    خسته نباشید

    من برادر بزرگ تر دارم که همسر و فرزند 5 ماهه داره و کفالت سربازی برای پدرم گرفته بود.
    الان 8 سال هست که پدرم فوت کرده
    میخواستم برای مادرم کفالت بگیرم اما در حالت عادی این امکان میسر نیست
    برادر من طی 2-3 سال قبل عمل واریکوسل برای هر دو طرف انجام داده و از نوع شدید هم بود که امسال نیز دوباره به صورت خفیف واریکوسلش برگشته و باز هم باید عمل بشه
    آیا به خاطر بیماری واریکوسل برادرم من میتونم برای مادرم کفالت بگیرم؟

    ممنون

  113. سلام خسته نباشید
    من پدرم 75 سال سن داره و نابینا هست و تحت پوشش کمیته امداد هستیم
    برادر بزرگترم سال 82 ینی زمانی که پدرم 58 ساله بوده معافیت کفالت پدرم رو گرفته(زمان قانون قدیم کفالت که سن کفالت زیر 70 سال بوده و با توجه به بیماری پدرم).حالا برادر دومم هم خدمت سربازیشو رفته.الان هم مادرم و هم پدرم مریض هستن و برادر هام ازدواج کردن.خواستم ببینم شانسی برای معافیت دارم
    اگر جواب رو ایمیل بزنید ممنون میشم

    1. سلام
      خیر نمیتوانید از معافیت کفالت استفاده کنید.

  114. سلام .من پدرم 2 ساله فوت شده یک برادر دارم که خدمتشو رفته الان هم زن گرفته مادرم مریضی قلبی داره من مجبورم هم کار کنم هم از مادرم نگهداری کنم اگر عقد نامه برادرم رو ببرم میتونم معافیت کفالت مادرمو بگیرم

    1. سلام
      خیر داشتن برادر بزرگتر بالای 18 سال مانع دریافت معافیت کفالت مادر است. مگر در مواردی که برادر به دلیل بیماری توانایی نگهداری از مادر را نداشته باشد.

  115. سلام. وقت بخیر
    بنده دو برادر بزرگتر از خودم دارم که هر دو سربازی رفته اند، و 3 خواهر مجرد بزرگتر از خودم دارم و پدرم 77 ساله هستند آیا میتونم معاف بشم؟

  116. سلام. وقت بخیر
    بنده دو برادر بزرگتر دارم که هردو سربازی رفته اند، سه خواهر مجرد بالای 30 سال دارم و پدرم 77 ساله هستند، آیا شانسی برای معافیت دارم؟!

    1. سلام وقت بخیر
      باید درخواست دهید تا شرایط تان بررسی شود.

      1. سلام من دارای پدر هشتاد و‌پنج ساله تحت پوشش کمیته امداد هستم اما دارای دادش بزرگتر متاهل هستم ایا میشه معافیت گرفت یانه

        1. سلام
          داشتن برادر بزرگتر مانع دریافت معافیت کفالت است مگر اینکه اثبات شود برادر توانایی نگهداری از پدر را ندارد.

  117. سلام.من پدرم فوت کرده و ۷ تا برادر دارم اما همشون ازدواج کرد و مستقل هستن. فقط من و مادرم هسایم.مادرم ۶۰ سالشه و بیمار هم هست. میتونم معافیت بگیرم؟؟؟

    1. سلام
      خیر شما باید تنها نگهدارنده سالم و بالای 18 سال باشید لذا داشتن برادر با سن بالای 18 سال مانع معافیت کفالت شما میشود.

  118. سلام…وقت بخیر…بنده یک برادر تنی بزرگتر از خودم دارم که ایشون مشکل دیابت دارن و از انسولین استفاده میکنه .پدرم بالای ۶۰سال سن داره و از کار افتاده …از اونطرف دوتا برادر ناتنی از پدری دارم که آنها دور از ما هستند…آیا میتونم اقدام به معافیت کفالت کنم؟ خیلی ممنون میشم اگه جواب بدین..

    1. سلام
      بیماری و ناتوانی پدر شما باید توسط کمیسیون پزشکی بررسی و تایید شود. البته توجه کنید داشتن برادر سالم و بالای 18 سال مانعی برای اخذ معافیت کفالت مادر میباشد.

  119. سلام من دو برادر ناتنی دارم که نوه هایشان از من بزرگ ترند ولی سرحالند ولی سال تا سال نمی بینمشان.ایا در کفالت پدرم مشکلی پیش می اید؟

    1. سلام
      داشتن برادر سالم بالای 18 سال مانع اخذ معافیت کفالت میشود. البته چنانچه اثبات شود که برادرانتان توانایی مراقبت از پدر را ندارند میتوانید از معافیت کفالت استفاده کنید.

  120. سلام من دو برادر ناتنی دارم که نوه هایشان هم سن من هستند وبرخی نوه هایشان بزرگ تر از من هستند و من سال به سال برادران ناتنی ام را نمی بینم ایا برای گرفتن کفالت پدرم مشکل برایم پیش می آید

    1. سلام
      داشتن برادر سالم بالای 18 سال مانع اخذ معافیت کفالت میشود. البته چنانچه اثبات شود که برادرانتان توانایی مراقبت از پدر را ندارند میتوانید از معافیت کفالت استفاده کنید.

  121. سلا من یک برادر بزرگ دارم که همسر ودو بچه دارد و سربازی رو بخاطر بیماری قلبی معاف شده و من یک پدر پیر ۶۶ساله دارم و مادرم فوت کرده آیا من میتوان معافیت بگیرم؟با کفالت پدرم معافیت بگیرم

    1. سلام
      با توجه به اینکه پدر شرایط سنی برای اخذ معافیت کفالت را ندارد در صورتی که بیماری و از کار افتادگی پدر و همچنین ناتوانی برادر در نگهداری از وی تایید شود میتوانید به عنوان یگانه نگهدارنده معافیت کفالت بگیرید.

  122. سلام من دارای پدر هشتاد وهشت ساله تحت پوشش،کمیته امداد دارای دادش بزرگتر و لی ازدواج کردن میشه معافیت کفالت پدری گرفت

    1. سلام وقت بخیر
      یکی از شرایط لازم برای دریافت معافیت کفالت پدر این است که مشمول تنها فرزند ذکور باشد و برادر بالای 18 سال نداشته باشد. بنابراین با توجه به اینکه شما برادر سالم بالای 18 سال دارید امکان دریافت معافیت کفالت پدر برای شما وجود ندارد.

      1. سلام من فرزند اخرم 3نانتی داداش دارم که داری همسروفرزند هستن فقدچهارمی داداش تنی که دفترچه پست کرد نرفته همسرداره ولی وضع مالیش خراب تازه ازما کمک میگیره اون داداش ناتنی که ازدواج کردن اصلا کمکی نمیکند میخواستم ببینم شرایط کفالت پدر73دارم بیمارهست بیماری عصاب داره ناتوان فراموشی داره سرطان پروسات داره نمیتونه راه بره مادرم بیمار کمکش نمیتونه کنه بخاطرناتوانی بدنی من هم دارم کمک پدرومادربیمارمیکنم هم خرج میدم ولی فرزندان دیگش نمیتونن کمک کنن به گفته خودشون ایامیتونم کفالت هم پدرومادرم بیماربگیرم هنوزنامزدم بازم اگ فرزندان نامه کتبی امضا کنن که ما نمیتونیم کمک کنیم تنها فرزنداخرش که خرج پدرمون میده بازنمیشه

        1. سلام
          دریافت معافیت کفالت با وجود برادر بزرگتر و بالای 18 سال امکان پذیر نیست. مگر اینکه کمیسیون های نظام وظیفه تایید کنند برادر بزرگتر توانایی لازم برای نگهداری از پدر و مادر را ندارد و در این صورت شما میتوانید از معافیت کفالت برخوردار شوید.

  123. سلام پدرم هشتاد وهشت سالش هستش دارای دادشذبزرگتر که متاهل هستند تحت پوشش کمیته امداذهم هستیم میتونم معافیت بگیرم؟؟

    1. سلام وقت بخیر
      خیر داشتن برادر بزرگتر مانعی برای دریافت معافیت کفالت پدر است و درواقع این معافیت به فرزند ذکورسالم و بالای 18 سال تعلق میگیرد. اگر ثابت شود برادر به دلیل بیماری و… توانایی مراقب از پدر را ندارد میتوانید معافیت کفالت بگیرید.

  124. سلام
    ببخشید الان من دانشجو هستم پدر و مادرم هم طلاق گرفتن و یه برادر بزرگتر از خودمم دارم که به خدمت سربازی رفته و اومده بعد اینکه از خدمت اومد سه چهار سالی میشه هیچ خبری ازش نداریم غایب مفقود الاثر شده منم الان سرپرستی مادرم رو میکنم هم درس میخونم هم کار می کنم به نظرتون به من معافیت میدن؟

    1. سلام وقت بخیر
      چنانچه شما بتوانید غایب مفقود الاثری برادر را اثبات کنید و حکم مربوطه از سوی مراجع قضایی صادر شود میتوانید از معافیت کفالت مادر استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که مدت مشخص سی ماه باید از طلاق مادر گذشته باشد.

    2. سلام من فرزند اخرم 3نانتی داداش دارم که داری همسروفرزند هستن فقدچهارمی داداش تنی که دفترچه پست کرد نرفته همسرداره ولی وضع مالیش خراب تازه ازما کمک میگیره اون داداش ناتنی که ازدواج کردن اصلا کمکی نمیکند میخواستم ببینم شرایط کفالت پدر73دارم بیمارهست بیماری عصاب داره ناتوان فراموشی داره سرطان پروسات داره نمیتونه راه بره مادرم بیمار کمکش نمیتونه کنه بخاطرناتوانی بدنی من هم دارم کمک پدرومادربیمارمیکنم هم خرج میدم ولی فرزندان دیگش نمیتونن کمک کنن به گفته خودشون ایامیتونم کفالت هم پدرومادرم بیماربگیرم هنوزنامزدم ؟

      1. سلام
        دریافت معافیت کفالت با وجود برادر بزرگتر و بالای 18 سال امکان پذیر نیست. مگر اینکه کمیسیون های نظام وظیفه تایید کنند برادر بزرگتر توانایی لازم برای نگهداری از پدر و مادر را ندارد و در این صورت شما میتوانید از معافیت کفالت برخوردار شوید.

  125. سلام من پدرم ۱۰ سال پیش فوت کرده و دو برادر بزرگتر از خودم دارم که هر دو متاهل اند آیا میتونم معافیت کفالت بگیرم؟

    1. سلام وقت بخیر
      خیر دریافت معافیت کفالت پدر تنها برای افرادی امکان پذیر است که تنها نگهدارنده باشند و داشتن برادر بزرگتر و بالای 18 سال سن مانع دریافت معافیت کفالت میشود.

      1. سلام وقت بخیر خوب اگه برادارانوتوانایی مراقبت نداشته باشند چه به غیر از بیماری.

    2. پسر دوم خانواده هستم برادربزرگم درشهردیگراست پیش مازندگی نمی کندپدرم سال 99فوت کرد همن یک برادرصغیردارم آیاازکفالت مادروبرادرم میتوانم برای معافیت سربازی استفاده کنم

      1. وقت بخیر بله بشرط نداشتن غیبت و گذشتن حداکثر 30 ماه از طلاق مادر و نداشتن ازدواج مجدد

  126. سلام پدرم فوت نمونده و دو برادر بزرگتر از خودم دارم ولی هر دوی انها نیستند و نمیتوانند از مادرم مراقبت کنند و الان در حین خدمت هستم چگونه باید خودم رو معاف از خدمت کنم

    1. سلام
      از جمله مهم ترین شرایط لازم برای دریافت معافیت کفالت مادر این است که شما تنها فرزند پسر بالای 18 سال باشید و یا اینکه تایید شود که برادرتان توانایی جسمی لازم برای نگهداری از مادر را نداشته باشد.

  127. سلام و درود، پدرم 54 سال سن دارد و یک برادر بزرگتر از خود نیز دارم که در استان دیگر سکونت دارد و متاهل است ،طحال پدرم در یک سانحه ترکید و مجبور به برداشتنش شدند و 18 سال است بدون طحال زندگی میکند و در کنار بالا رفتن سن و ضعیف شدن بدنش یک سری مشکلات را برایش بوجود اورده،مادرم هم دچار گرفتگی مویرگ های منتهی به قلب هست و درمان نمیشود و با دارو دردش را تسکین می دهد، ایا با این اوصاف میتوانم معافیت کفالت بگیرم؟

    1. سلام
      یکی ازشرایط لازم برای دریافت کفالت پدر بیماری و یا سن بالای 70 سال میباشد اما این درصورتی است که فرد تنها فرزند ذکور بالای 18 سال خانواده باشد بنابراین با توجه به اینکه شما برادر بزرگتر از خودتان و سالم دارید لذا نمیتوانید از معافیت کفالت پدر استفاده کنید.

      1. سلام .من پدرم 2 ساله فوت شده یک برادر دارم که خدمتشو رفته الان هم زن گرفته مادرم مریضی قلبی داره من مجبورم هم کار کنم هم از مادرم نگهداری کنم اگر عقد نامه برادرم رو ببرم میتونم معافیت کفالت مادرمو بگیرم

        1. سلام
          خیر داشتن برادر بزرگتر بالای 18 سال مانع دریافت معافیت کفالت مادر است. مگر در مواردی که برادر به دلیل بیماری توانایی نگهداری از مادر را نداشته باشد.

          1. سلام و عرض ادب
            من ۲۵ سالمه الانم سربازم پدرم فوت کرده ۳تا برادریم بزرگه ازدواج کرده و یه شهر دیگه ساکن هستن کوچیکه هم همینطور به نظر شما در حین انجام خدمت میتونم اقدام کنم

          2. سلام وقت بخیر برای کفالت باید پسر بزرگ تر خانواده باشید

        2. سلام
          اقا مجتبی برادر من دقیقا شرایط شمارو داره
          شما چکار کردید معاف شدید؟
          لطفا اگه پیام رو خوندین با من تماس بگیرید

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید