آیا معافیت پزشکی مانع استخدام میشود؟

آیا معافیت پزشکی مانع استخدام میشود؟

یکی از مهم ترین مباحث درباره اخذ معافیت پزشکی، امکان استخدام و پیدا کردن شغل است؛ چون همواره زمزمه هایی وجود دارد که افراد دارای معافیت پزشکی نمی توانند به استخدام ادارات و سازمان های دولتی درآیند.

همه آقایان باید خودشان را برای اعزام به خدمت سربازی آماده کنند. این دوره یکی از مهم ترین و گاهی سخت ترین دوره های زندگی هر پسری است.

از آنجایی که دوری از خانواده و وقفه در تحصیل و انجام فعالیت های سخت بدنی، تنها بخشی از سختی های این دوره است؛ تعداد زیادی از مشمولان به دنبال راه های اخذ معافیت هستند.

معافیت پزشکی، یکی از رایج ترین انواع معافیت های سربازی است که هر ساله تعداد زیادی از مشمولان خدمت سربازی، با استفاده از آن از رفتن به خدمت معاف می شوند و یا حداقل از انجام فعالیت های رزمی معاف می شوند؛ اما مشمولان وظیفه باید در زمان اخذ معافیت پزشکی دقت کنند، چون این نوع معافیت ممکن است محدودیت هایی را برایشان به دنبال داشته باشد.

باید بگوییم این موضوع که معافیت پزشکی مانع از استخدام می شود، به طور مطلق درست نیست و به نوع معافیت پزشکی، قوانین و مقررات ادارات و سازمان های مختلف و… بستگی دارد؛ البته توانایی افراد برای انجام وظایف محوله نیز مورد نظر است؛ یعنی بسیاری ادارات، بدون در نظر گرفتن معافیت پزشکی، تنها توانایی و مهارت افراد را در نظر می گیرند.

طبق قوانین نظام وظیفه هم استخدام و به کارگیری تمام افراد دارای معافیت پزشکی، در صورتیکه شرایط لازم برای همکاری با دستگاه های دولتی را داشته باشند، مانعی ندارد.

با توجه به پیچیدگی و اهمیت این موضوع، تلاشمان بر این است که در این مقاله اطلاعات و نکات مهم مربوط به استخدام مشمولان دارای معافیت پزشکی را مورد بررسی قرار دهیم.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

قانون استخدام افراد دارای معافیت پزشکی چگونه است؟

همانطور که میدانید، تعداد زیادی از مشمولان وظیفه، از معافیت های پزشکی استفاده می کنند و از این طریق از رفتن به خدمت سربازی معاف می شوند.

در ادامه این موضوع مطرح می شود که آیا فردی که توانایی انجام خدمت سربازی را نداشته، می تواند به استخدام ادارات درآید و مشغول به کار شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که طبق قانون مصوب کشور، مانعی برای استخدام افرادی که معافیت پزشکی دارند، وجود ندارد.

تبصره ای شرایط این است که بیماری فرد به حدی باشد که فرد توانایی انجام وظایف خود را نداشته باشد؛ چون به هر حال یکی از شرایط استخدام در هر اداره ای داشتن توانایی جسمی و روانی لازم برای انجام امور محوله است؛ پس نمی توانیم بگوییم که داشتن کارت معافیت حتما مانع استخدام افراد می شود.

تعویق اعزام سربازان دارای بیماری قلبی

معافیت پزشکی چشم و استخدام در ادارات

یکی از انواع معافیت های پزشکی، مربوط به بیماری های چشم است. افرادی که به هر دلیلی دچار اختلال در بینایی باشند، می توانند از این معافیت استفاده کنند.

همانطور که میدانید معافیت های بینایی با توجه به مدرک تحصیلی، درجه و سختی بیماری و… در سه گروه معافیت دائم، معافیت موقت و معافیت از رزم دسته بندی می شوند.

تعدادی از ادارات و سازمان های دولتی و حتی غیر دولتی از استخدام افرادی که معافیت پزشکی دارند، امتناع می کنند. چون انجام امور دفتری، کار با رایانه و… نیازمند سلامت کامل چشم است؛ البته ممکن است این افراد در رده های شغلی دیگری استخدام شوند و نمی توان به طور قطعی گفت که شانسی برای استخدام ندارند.

باید خاطر نشان کرد که بهتر است قبل اقدام برای دریافت معافیت پزشکی چشم، تمام جوانب را بسنجید.

معافیت اعصاب و روان مانعی برای استخدام

معافیت اعصاب و روان، یکی از جنجالی ترین انواع معافیت های پزشکی است. اخذ این نوع معافیت می تواند روی سرنوشت کاری مشمولان تاثیر بگذارد، چرا که تعداد زیادی از ادارات و شرکت های دولتی و غیر دولتی، افراد دارای معافیت پزشکی اعصاب و روان را استخدام نمی کنند.

در واقع استفاده از معافیت اعصاب و روان برای خلاص شدن از سربازی، بدترین انتخابی است که مشمولان می توانند داشته باشند. تعداد زیادی از افرادی که از این نوع معافیت استفاده کرده اند، بعد از مدتی با مواجهه با محدودیت های اجتماعی، پشیمان می شوند.

اگر قصد دارید در سازمانهای دولتی یا غیر دولتی استخدام شوید، به هیچ وجه به سمت اخذ معافیت اعصاب و روان نروید؛ البته قوانین نظام وظیفه برای این افراد هم مثل بقیه افراد دارای معافیت پزشکی است و در شرایط عادی منعی برای استخدامشان وجود ندارد، مگر اینکه عدم توانایی فرد اثبات شود.

لازم به ذکر است محدودیت های زیادی توسط سازمان ها و دستگاه های دولتی برای افراد با معافیت های اعصاب و روان مقرر شده است؛ پس توصیه اکید ما این است تا حد امکان معافیت اعصاب و روان را دریافت ننمایید.

معافیت اعصاب و روان مانعی برای استخدام

سایر محرومیت های معافیت پزشکی کدامند؟

معافیت پزشکی علاوه بر اینکه در روند استخدام و پیدا کردن شغل تاثیر می گذارد، محرومیت های دیگری را هم برای مشمولان به دنبال دارد.

پونزبرخی از این محرومیت ها به شرح زیر است:

دریافت گواهینامه برای افراد با معافیت پزشکی سخت تر می شود و حتی در مواردی ممکن است موفق به دریافت گواهینامه نشوند. فردی که کارت معافیت پزشکی دارد، در زمان دریافت گواهینامه باید معاینات پزشکی را پشت سر بگذارد و اگر توانایی جسمی و روانی وی تایید نشود، امکان اخذ گواهینامه برای وی وجود ندارد. این شرایط برای افرادی که معافیت اعصاب و روان، معافیت چشم، بیماری های قلب و.. دارند، شدیدتر است.

در برخی موارد مشمولان دارای معافیت پزشکی از نوع اعصاب و روان برای خروج از کشور دچار مشکل می شوند.

داشتن کارت معافیت پزشکی حتی ممکن است در ازدواج افراد نیز تاثیر بگذارد.

پس قبل از هر اقدامی ابتدا تمام جوانب را در نظر بگیرید و اگر با این محرومیت ها کنار آمدید، آن وقت برای اخذ معافیت پزشکی اقدام کنید.

معافیت اعصاب و روان مانعی برای استخدام

آیا می توان معافیت پزشکی را باطل کرد؟

محرومیت هایی که معافیت پزشکی برای مشمولان به دنبال دارد، باعث می شود که تعدادی زیادی از این افراد به فکر ابطال معافیت پزشکی بیفتند؛ اما ابطال معافیت پزشکی تنها تحت شرایط خاصی امکان پذیر است.

پونزاین شرایط بشرح زیر است:

تنها افرادی می توانند کارت معافیت پزشکی خود را باطل کنند، که به طور کامل بهبود یافته باشند و بتوانند به خدمت سربازی اعزام شوند. این موضوع باید توسط کمیسیون های پزشکی نظام وظیفه تایید شود.

ابطال کارت معافیت پزشکی، یکسری شرایط سنی هم دارد که طبق آن افراد با مدرک تحصیلی مختلف، تنها تا سن خاصی مجاز به ابطال کارت معافیت خود هستند؛ بر این اساس مشمولان دارای مدرک دیپلم، زیر دیپلم و فوق دیپلم تا سن سی سالگی، لیسانس تا 33 سالگی، فوق لیسانس تا 36 سالگی و دکتری تا 40 سالگی می توانند معافیت خود را باطل کنند.

افرادی که این شرایط را داشته باشند، با ثبت درخواستشان در سازمان وظیفه، برای انجام معاینات و بررسی مجدد پرونده دعوت می شوند، چنانچه فرد کاملا بهبود یافته باشد، کارت معافیت وی باطل می شود و به خدمت سربازی اعزام می شود؛ هیچ غیبت سربازی هم برای این افراد اعمال نمی شود.

خدمات مشاوره نظام وظیفه آویژه

یکی از بزرگترین مراحل زندگی هر پسر ایرانی، خدمت سربازی است و در صورتی که مشکلی در وضعیت نظام وظیفه شما وجود داشته باشد، از بسیاری از خدمات اجتماعی همانند استخدام به هر صورت، اجازه خروج از کشور، دریافت هر گونه وام، دریافت مدرک تحصیلی و … محروم خواهید شد؛ بنابراین بسیار اهمیت دارد تا اطلاع دقیقی از تمامی موارد مربوط به نظام وظیفه داشته باشید.

مرکز مشاوره آویژه توسط کادری مجرب می تواند به شما بدون نیاز به مراجعه حضوری، خدمات مشاوره نظام وظیفه ارائه دهد.

پونزمشاورین ما نیاز شما را در موارد زیر که از اصلی ترین موضوعات مربوط به نظام وظیفه هستند، برطرف می کنند:

امریه سربازی

اگر دارای تحصیلات عالی باشید، ما به شما در پیدا کردن سازمانی متناسب با رشته و مقطع تحصیلی شما که بتوانید با دریافت امریه سربازی آن خدمت خود را به آسان ترین شکل ممکن بگذرانید، کمک می کنیم.

معافیت خدمت سربازی

در قوانین سازمان نظام وظیفه، راه های متعددی برای بهره مندی از معافیت خدمت سربازی وجود دارد؛ ما با بررسی شرایطتان، به شما خواهیم گفت که آیا شامل یکی از انواع معافیت خواهید شد یا خیر.

کسری خدمت سربازی

ممکن است بعضی از مشمولین خدمت سربازی، شامل استفاده از کسری خدمت سربازی باشند، ولی حتی از این موضوع آگاه نباشند. مشاورین ما وضعیت شما را بررسی می کنند و در صورت امکان استفاده از کسری خدمت سربازی شما را راهنمایی می کنند.

باید به این موضوع دقت داشته باشید که قوانین مربوط به خدمت سربازی دائما در حال اصلاح و تغییر هستند، مشاورین ما شما را از آخرین تغییرات مربوط به قوانین و تبصره های آن آگاه می سازند تا بتوانید بهترین انتخاب را (در زمینه امریه، کسری و معافیت) داشته باشید.

اخذ معافیت پزشکی برای استخدام

سخن آخر

اخذ معافیت پزشکی برای مشمولان، علاوه بر مزایایی که دارد ممکن است زمینه ساز دردسرهایی نیز باشد.

توصیه می شود، چنانچه قصد دارید در سازمان های دولتی یا غیر دولتی استخدام شوید، به هیچ وجه به سمت اخذ معافیت اعصاب و روان نروید.

البته قوانین نظام وظیفه برای این افراد هم مثل بقیه افراد دارای معافیت پزشکی است و در شرایط عادی منعی برای استخدامشان وجود ندارد، مگر اینکه عدم توانایی فرد اثبات شود؛ اما محدودیت های زیادی توسط سازمان ها و دستگاه های دولتی برای افراد با این نوع معافیت مقرر شده است.

در این مقاله به مبحث معافیت پزشکی و موانع آن برای استخدام در دستگاه های دولتی و غیردولتی پرداختیم؛ چنانچه سوال یا ابهامی در این زمینه دارید، با مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید، تا کارشناسان این مجموعه در کمترین زمان ممکن شما را راهنمایی نمایند. از همراهی شما با این مجموعه، سپاسگزاریم.

سوالات متداول

سوال علامتچه معافیت هایی برای استخدام افراد در دستگاه های دولتی مشکل ساز می شوند؟

معافیت های پزشکی اعصاب و روان.

سوال علامتآیا می توان معافیت پزشکی را باطل کرد؟

تنها افرادی می توانند کارت معافیت پزشکی خود را باطل کنند، که به طور کامل بهبود یافته باشند و بتوانند به خدمت سربازی اعزام شوند؛ این موضوع باید توسط کمیسیون های پزشکی نظام وظیفه تایید شود.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

آیا معافیت پزشکی مانع استخدام میشود؟

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 406 نظر:
  1. سلام، کسی که به خاطر بیماری آی بی دی (کر‌ون) معافیت پزشکی گرفته آیا برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی و همچنین استخدام دولتی به مشکل بر می خورد ؟

    1. سلام و عرض ادب، خانم حاجی محمدی هستم. تا زمانی که بیماری مانع انجام فعالیت در دانشگاه، بیمارستان و سایر مراکز درمانی نباشد، مانعی ندارد. ولی اگر مانع انجام فعالیت شود امکان شروع به کار را ندارید.

  2. سلام خسته نباشید
    میخاصم معافیت پزشکی بگیرم بخش ۱۱ بند ۳
    این معافیت در اینده مشکل برام ایجاد نمیکنه
    یا برم خدمت معاف از رزم بشم ؟؟

    1. با سلام خسروی هستم منظور از ایجاد مشکل در چه مواردی هست؟

  3. یه چند تا سوال دارم لطفا لطفا جواب بدید اگر کسی معافیت پزشکی روده بگیره در گرفتن جواز کسب برای اون میتونه اشکال ایجاد بشه دوم اینکه اگر بخواد مجوز مطب روانشناسی بگیره چطور

    1. ، با سلام، محبی هستم، اگر شما کارت قرمز سربازی یعنی تمامی معافیت های ماده 33 را بگیرید، که شامل بیماری های اعصاب و روان میباشد، امکان گرفتن جواز برای هر دو موردی که ذکر کردید وجود ندارد

  4. سلام خسته نباشید
    بنده پارگی رباط aclپای راست
    و ساییدگی و بیرون زدگی کشک زانوی پای چپ دارم
    ایا معافیت بنده دائم هست یا فقط معاف از رزم؟
    چند وقتی هم هست دچار حمله پانیک شدم
    درگیر اون شدم

    1. با سلام خسروی هستم برای بررسی دقیق می توانید با بنده در ارتباط باشید تا مسائل رو بهتر بررسی کنیم و شرایط شما رو دقیق توضیح بدهیم

  5. آیا با معافیت. اعصاب روان در شکرت ها دولتی میشه استخدام شد یا نه

    1. معمولا با کارت قرمز امکان استخدام بسیار سخت میباشد در موارد نادر و با معاینات پزشکی و نوار مغز باید صحت سلامت شما برای شغل انتخابی تایید گردد

  6. سلام خسته نباشید من مشکلی اکتوپی یک طرفه یا فقدان بیضه یک طرفه دارم میخواستم بدونم با مدرک لیسانی میشه معاف شد یا خیر؟؟؟
    و این که بعدا مشکلی برای استخدامی به وجود میاد یا نه؟؟؟

    1. بطور معمول یکطرفه معافیت از رزم تعلق میگیرد

  7. سلام.آیا معافیت از طریق بیماری های جراحی مغز و اعصاب که برای من شامل برداشتن قسمت کوچکی از جمجمه می شود،برای ورود به دانشگاه و استخدام در اداره اموزش و پرورش(از طریق دانشگاه فرهنگیان)و سایر دانشگاه ها امکان پذیر است یا اینکه ممانعت ایجاد می کند؟

    1. باسلام هرگونه معافیت پزشکی منجر به این میشود که در اورگان دولتی و نظامی استخدام صورت نگیرد

  8. با سلام معافیت عصاب 33 دارم ولی اصلا ناراحتی اعصاب ندارم 35 سالمه دارای 3 فرزند میشه کارت معافیت باطل کرد

    1. باسلام تا ۳۰ سال امکان ابطال میباشد مدرک تحصیلی ام مهمه

  9. سلام من معافیت پزشکی به خاطر سرطان دارم آیا کار دولتی گیرم میاد؟

  10. سلام اگه شخصی به دلیل فقط مشکل ضعیف بودن چشم معافی گرفته باشه و حتی بعداً اقدام به عمل لیزیک کرده باشه چطور میتونه استخدام بشه

  11. با سلام من کارت معافیعت پزشکی دائم دارم میخواستم بدونم ایا میشه ثبت نام نظام انجام بدم واس بخش های اداری

  12. سلام اگه من معافيت سربازى استيگمات يا ضعيفى چشم بگيرم تو مصاحبه فرهنگيان برام مشكل ايجاد ميكنه؟ چقدر ممكنه ردم كنن؟ استثنائى وجود دارد برا قبولى مثلا عمل كنم از بين بره ؟

  13. سلام وقتتون بخیر.
    من میخوام معافیت کف پای صاف بگیرم ایا این موضوع هم برای استخدام مشکل ایجاد میکند؟

  14. سلام من تعویض دریچه میترال قلب انجام دادم. بعد میتونم معافیت پزشکی بگیرم؟ و اینکه میتونم با همین معافیت جای دولتی استخدام بشم؟

    1. سلام خدمت شما. خیر با اخذ معافیت پزشکی امکان استخدامی در مراکز دولتی را ندارید. اگر بعد از عمل همچنان عارضه دارید و دچار محدودیت هستید امکان معافیت هست.

  15. پیدا کردن کار با معافیت پزشکی سخته، همه جا همیشه اولویت با غیرپزشکی هاست و هرجا واسه مصاحبه برید در آخرسر با جمله “بهتون زنگ میزنیم” مواجه میشید. من بابت جراحی غدد تحت فکی معاف شدم و پشیمونم .اگه بخام هم معافیتم رو باطل کنم و برم سربازی سنم میره بالا.
    الان هم با مدرک لیسانس دارم تو کارواش کار میکنم.

  16. سلام و خسته نباشید
    میخواستم مطلبی رو بدونم و ا ن اینکه من قبلا مصرف قرص ترامادول داشتم ۳ باری تشنج کردم امبولانسم اومد بالا سرم و کد ملی هم ازم گرفتن ولی نبردن بیمارستان میخواستم بدونم بدا استخدام از بیمارستان استعلام بگیرن مشخص میشه ک تشنج در اثرسوئ مصرف مواد داشتم یا نه؟
    با تشکر

  17. سلام وقتتون بخیر من کمرم آسیب دیده و به احتمال زیاد دیسک دارم اما بخاطر محدودیت های استخدامی نرفتم دنبالش و الان حین خدمتم داره بدتر میشه میخواستم بدونم اگه معاف از رزم بشم تو استخدام به مشکل میخورم؟

    1. با سلام و وقت بخیر سیری هستم معاف از رزم روی کارت ثبت نمیشود و قابل استعلام گیری میباشد

  18. سلام ببخشین من سرطان خون دارم اگه معافیت بگیرم میتونم ادامه تحصیل بدم یا نه

  19. من لیسانس مکانیک هستم از دانشگاه قزوین شش ماه دنبال کار بودم به خاطر معافیت دایم پزشکی زانو هیچ جا بهم کار نمیدادن با این که نرم افزار بلدم و دست به آچارم! رفتم سمت شغل اجاره و فروش املاک. حقوقی که یه شرکت بدبخت دولتی و خصوصی میخواست با منت سر یه ماه بهم بده رو ظرف یک هفته در میارم و نکته مهم تر اینکه دیگه رحم نمیکنم به کسی.

  20. سلام خسته نباشید من معافیت پزشکی معده دارم ولی شرکت خصوصی رفتم میگن قبول نمیکنن

  21. سلام من معافیت پزشکی دارم مشکل معده بوده چه کار هایی میتونم برا استخدام برم دو تا شرکت خصوصی رفتم قبول نمیکنن چه کنم؟!

    1. برخی ارگان ها قبول همکاری نمیکنند و این جزیی از اصول استخدامی برخی ارگان هاست

  22. چرا این قوانین تحمیلی و ناجوانمردانه وغیره دموکراتیک این قدر کس کشیه؟به چه گناهی مردم باید اینقدر ضربه ببینند چرا؟چون جمهوری اسلامی حکومت کس کش هاست؟حکومت غیر دموکراتیک و غیر مردم بنیاد،و حکومت اعراب باید هم کس کشی باشه.مردم بتوانند طعم انسان بودن را بچشند اسلام از بین می رود؟حکومت کس کشی نمی خوایم نمی خوایم.

  23. سلام خسته نباشید خدمت شما عزیز گرامی سوالی از شما داشتم.شرکتی کار میکردم.با پارتی بازی چونکه برادرشم اونجا کار میکرد.دسیسه کردند.جای من اومد داره کار میکنه.طرف مقابل کارت پایان خدمت پزشکی ماده۵۳ داره. مدرسه ام استثنایی میرفت.راهنمایی میکنید.چیکار کنم.

    1. سلام وقت بخیر از منابع انسانی شرکت پیگیری فرمایید

  24. سلام.وقتتون خوش.
    سوالی داشتم از خدمتتون من معافیت پزشکی قفسه سینه فرورفته بدون مشکل قلبی و ریوی دارم(به طور دقیق بخش ۷ بند ۲۹) و در آزمون دبیری آموزش و پرورش که در مردادماه برگزار میشود شرکت کرده ام آیا به نظر شما طبق ضوابط این آزمون و آموزش و پرورش برای من مشکلی ایجاد میکند؟لیسانس کامپیوتر و ۲۷ ساله هستم.
    خیلی ممنون از وقت و حوصله ای که میزارید و پاسخ میدهید.

    1. سلام وقت بخیر معافیت پزشکی با هر بندی که باشد برای مشاغل دولتی غالبا مشکل زا می‌باشد

  25. سلام وقتتون خوش مشاور محترم.
    من معافیت پزشکی قفسه سینه فرورفته مادرزادی بدون مشکل قلبی و ریوی(به طور دقق بخش 7 بند 29) رو دارم؛ و در آزمون پیشرو آموزش و پرورش بعنوان دبیر فن آوری شرکت کرده ام، به نظرتون باتوجه به این شرایط امکان استخدام من وجود داد یا به مشکل میخورم؛ لیسانس کامپیوتر و 27 ساله هستم.
    ارادتمند امید ممنون از وقت و حوصله ای که برای پاسخ به پرسش ها میزارید.

    1. درصورت وجود مشکلات شدید و بیماری مزمن با سخت گیری در استخدام مواجه میشوید و احنمال اینکه رد شوید هست

  26. ایا امکان استخدام معافیت اعصاب وروان در اموزش وپرورش هست.
    چون بعد از معافیت دانشگاه رفتم و لیسانس گرفتم و بعدش هم در شرکت های خصوصی سر کار رفتم والان پنج سال بیمه دارم

    1. اموزش پرورش در این مورد سخت گیری اعمال میکند

  27. سید من مفصل رانم راتعویض کردم اگر معافیت بگیرم برای استخدام در ادارات دولتی مشکل دارم ?

    1. سلام خیر تنها معافیت اعصاب روان برای استخدام در ادارات دولتی مشکل ایجاد میکند.
      معافیت پزشکی در ارتش و نیروی انتظامی مشکل ایجاد می کند مشکل ایجاد می کند

  28. سلام بنده معافیت از رزم اعصاب و روان دارم (( اختلال وسواس خفیف.)) حالا اینکه بماند من موندم چه جور بهم تعلق گرفته چون طرف گفت وسواس داری گفتم نه بعدش پرسید گفت چرا اینجایی گفتم از خشم شب و تیر بدم میاد و نمیتونم تحمل کنم بعد که رفتن کمیسیون دیدم برام معافیت از رزم رد کرده به همین راحتی . خواستم ببینم آیا این نوع معافیت از رزم برام مشکل ساز خواهد شد یا نه؟

    1. سلام خیر معافیت از رزم بر روی کارت پایان خدمت شما عنوان نمیشود و مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد.

  29. سلام ، من فشار خون بالا دارم و قبل از گرفتن مدرک لیسانس بهم معاف از رزم دادند ) اما واجد شرایط معافیت دائم بودم و بدلیل مسائل استخدامی خودم خواستم معاف از رزم بزنند( حالا با گرفتن مدرک لیسانس این امکان هست که معافیت دائم بگیرم؟ یعنی گرفتن مدرک تاثیری در معافیت داره؟چون گفتن اگر لیسانس بگیری ؛ معافیت سخت تر
    و اینکه میتونم با وجود معافیت فشار خون در ارگان دولتی استخدام بشم؟ ممنون

    1. سلام در صورتی که مشکل پزشکی شما اختلالی در کار روزانه شما ایجاد نگند مشکلی برای استخدام پیش نمیاید.

  30. سلام ، اگر افت شنوایی یک طرفه با پنجاه دسی‌بل را داشته باشیم که قابل درمان هم باشد و یک طرف گوش هم در سلامت کامل باشد آیا تو مراحل پزشکی بانک رد می کنند یا نه؟

    1. سلام افت شنوایی یک طرفه برای معافیت دائم باید حداقل ۸۰ دسی بل باشد.

  31. سلام آیا معافیت هیپوسپادیاس میتونه تو استخدامی مشکل ایجاد کنه؟
    به جز استخدامی نظامی گری.

    1. برخی ارگان ها مثل ارتش خیلی سخت گیر هستند و اصلا معافیت پزشکی و اعصاب و روان قبول نمیکنند برخی دیگر امکان دارد سخت گیری کنند باتوجه به حاد بودن یا خفیف بودن مشکل شما در صورت کار کردن شما

  32. سلام من بیماری دیابت نوع۱ دارم ولی هنوز دنبال معافیت نرفتم میخواستم بدونم اگه معاف شم
    مشکلی برای استخدامیم پیش میاد
    چون میخوام درسمو ادامه بدم

    1. بله میتونید بگیرید اما امکان داره برای استخدام در ارگان های دولتی به مشکل بربخورید برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

    2. سلام می خوام معافیت پزشکی بگیرم می خواستم بدونم برای استخدامیم مشکلی پیش میاد

      1. باسلام ممکن است برخی ارگانها مثل ارتش و اموزش پرورش سخت گیری شدید در این زمینه داشته باشد و استخدام در برخی ارگان ها صورت نگیرد مخصوصا معافیت براساس بیماری اعصاب و روان

  33. سلام معافیت اعصاب وروان برای آزمون شرکت افق مس مشکل ایجاد میکند؟

    1. یکی از شرایط عمومی ازمون فوق دارا بودن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی ویا معافیت دائم برای متقاضیان مرد (تاریخ صدور کارت پایان خدمت می بایستی قبل از زمان شروع ثبت نام باشد
      معافیت اعصاب و روان برای استخدام شرکت های دولتی مشکل ایجاد می کند

  34. سلام معافیت اعصاب وروان برا شرکت درآزمون های استخدامی شرکت افق مس مشکل ایجاد میکند؟

    1. یکی از شرایط عمومی ازمون فوق دارا بودن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی ویا معافیت دائم برای متقاضیان مرد (تاریخ صدور کارت پایان خدمت می بایستی قبل از زمان شروع ثبت نام باشد
      معافیت اعصاب و روان برای استخدام شرکت های دولتی مشکل ایجاد می کند

  35. سلام خسته نباشید من معافیت پزشکی دارم ی چشمم دید شو از دست داده و پروتز هستش آیا برای استخدام برای شرکت و کارخانه ایرادی ک ندارع ؟

    1. سلام بستگی به شرایط استخدام شرکتی که قصد استخدام دارید دارد

  36. با سلام‌من معافیت پزشکی برا چشمم گرفتم تو چشم راستم یه لنز داره که منو معاف کردم دید من ده دهمه هیچ مشکلی هم ندارم ولی به خاطر کارت معافیت پزشکی هیچ جایی استخدامم نمیکنن میخواستم ببینم نمیشه کاری کرد من کارتمو عوض کنم نظاف وظیفه پول نمیگیره

    1. سلام درخواست ابطال کارت معافیت بدهید در صورا تشکیل کمیسیون و تایید کمیسیون معافیت ابطال میشود و باید برای گرفتن معافیت های دیگر اقدام کنید.

  37. سلام من معاف از رزم چشم کراتوکونوس دارم دید چشمم خوبه بعد اینکه برای استخدام دولتی و غیر دولتی مشکلی پیش نمیاد

    1. سلام اگر این بیماری باعث اختلالات شدید در دید نشده باشد مشکلی پیش نمی آید.

  38. سلام آیا معافیت پزشکی ‌‌ناشنوایی یک گوش مانع استخدام ادارات دولتی میشود

    1. سلام شرایط اختصاصی استخدام هر ارگان دولتی متقاوت است اگر در شرایط اختصاصی در این مورد محدودیتی بیان نشده باشد نشکلی برای استخدام نخواهید داشت

  39. سلام ببخشید من امرپز ثبت نام کردم دکتر به اشتباه برا من معاف از رزم زده چشمام در حدی ضعیف نیست که معاف از رزم زده برام ایا میشه باژلش کرد معاف از رزمو

    1. در صورتی که درخواست ابطال حکم دهید و همچنین با ارایه گواهی سلامت با گرفتن رای تایید نهایی امکان ابطال وجود دارد

  40. سلام خسته نباشيد
    من معافيت پزشکی به دلیل عودمجدد واریکوسل گرفتم
    بعدشم عمل بدون عود عمل كردمو در بيمارستان به عنوان كمك پرستار شركتي استخدام شدم.
    ايا براي زسمي شدن براي من گاهي مشكل پيش بياد!

    1. برخی ارگان ها درصورت حاد بودن و ایجاد اختلال در عملکرد روزانه ی شما سختگیری اعمال میکنند

  41. سلام وقت بخیر.
    من معافیت اعصاب روان دارم اختلالات شخصیتی
    حین خدمت گرفتم. گواهی نامه ام دارم.
    میخواستم بدونم اگ پارتی داشته باشم میتونم استخدام نیروی انتظامی بشم. ۲۹سال دارم

  42. سلام
    معافیت با مورد یک کلیه داخل لگن یاااا شل شدگی دریچه میترال، برای استخدام مشاغل دولتی و دریافت گواهی نامه منع دارد؟

    1. سلام منعی ندارد.بستگی به شرایط تعیین شده هر ارگانی برای استخدام دارد

  43. نمایندگان مجلس باید لایه تصویب بکند کاری نکنید مردم رای گیری فرار بکند وقتی که معافیتپزشکی نمیتواند ازدواج بکند نمایندگان به فکر خود نباشید

  44. با سلام بنده کم کم دارم 19 ساله می شم و از دوران کودکی بیماری قلبی دارم می خواستم بدونم با گرفتن معافیت پزشکی می توانم داخل ارگان های دولتی و یا آموزش و پرورش استخدام بشم ؟ از کودکی وی اس دی دارم و هنوز عمل نکردم

    1. آموزش پرورش درصورت حاد بودن و مخل کننده بودن بیماری سختگیری اعمال میکند

  45. سلام ببخشید من تقریبا داره 19 سالم میشه و از کودکی بیماری قلبی دارم می خواهم بدونم اگه معافیت پزشکی بگیرم در استخدام ادارات دولتی یا آموزش و پرورش به مشکل می خورم ؟ از کودکی VSD دارم و هنوز عمل نکردم.

  46. سلام چه معافیت های پزشکی برای نیرو انتظامی میتونید ثبت نام کنی که مشکلی پیش نیاد برای سایر ارگان های دولتی

  47. سلام، من معافیت پزشکی مثانه نوروژنیک گرفتم والا تمام استخدامی ها تو اگهی میزنن غیر پزشکی,یک سازمان ندیدم که حداقل مرتب با توانایی جذب کنه همه میزنن کلا غیرپزشکی..من هم سهمیه دارم هم مدرک متاسفانه این مانع شده، حداقل برای این افراد هم باید پذیرش قرار بدن..یعنی چی معافیت ها گونانونن،،همه رو‌چرا منع میکنن

  48. سلام. ببخشید بانک ها افراد معاف از رزم که مشکل آنها بیماری ارتوپدی هست ) مثل قطع انگشت( استخدام می‌کنند یا خیر ؟؟؟؟؟

    1. سلام خسته نباشید معافیت از رزم برای یکسری استخدامی ها باعث ایجاد مشکل می شود که اکر کار در بانک نباز به توانایی های حرکتی باشد معاف از رزم باعث ایجاد مشگل می شود

  49. سلام.معافیت پزشکی به علت مشکل دستگاه تناسلی تو استخدام تاثیر داره؟

    1. سلام خدمت شما، بستگی به ارگان استخدام کننده دارد. هر ارگان شرایط خاص خود را دارد.

  50. سلام ببخشید
    من معافیت پزشکی از نوع بیماری خاص تالاسمی دارم
    لیسانس حسابداری دارم
    برا استخدامی ارگان دولتی محدودیت داره؟

    1. سلام خدمت شما، بستگی به ارگان های استخدامی متفاوت است. اما تا زمانی که بیماری شما، محدودیتی در پوزیشن کاری ایجاد نکند ، مانعی ندارد.

  51. سلام وقت بخیر ببخشید من حدود یه ماه پیش معافیت پزشکی برای دیابت نوع یک (افرادی که انسولین تزریق میکنم )گرفتم خواستم بدونم برای استخدام شدن در ارگان های دولتی مشکلی بوجود میاد یا نه؟!

  52. سلام ممنون از اطلاعاتتون.
    لطفا پاسخ سوالمو بدید
    من لیسانس روانشناسی دارم
    سرم با ابجوش سوخته و نصف موهام رشد نکرده
    میخام بخاطر کراهت منظر سر معافیت بگیرم
    ولی بعد گرفتن معافیت ،عمل میکنم و کراهت ازبین میره
    ایا بعد ازاینکه فوق لیسانس بگیرم
    برای استخدام و مجوز مطب به مشکل برمیخورم؟

  53. سلام با معافیت قد و وزن میشه ارگان دواتی استخدام شد

  54. سلام معافیت پزشکی برای دیسک کمر تو استخدام رشته های علوم پزشکی تاثیر داره من رشتم اتاق عمله

    1. سلام وقتتون بخیر امکان استخدام کسانی ک معافیت پزشکی دارند دشوار هست

    2. با سلام
      میخواستم بپرسم که من مشکل قلبی داشم وقلبم سوراخ داشته و عمل کردم والان لیسانس علوم تربیتی دارم واگر درخواست معافیت پزشکی بدم ایا معاف میشم یا خیر
      اگر معاف شم میتونم تو آموزش پرورش استخدام شم یا نه

      1. درصورت تایید پزشک معتمد نظام وظیفه و رای تایید کمیسیون امکان پذیر است و برای اموزش پرورش امکان سخت گیری وجود دارد

  55. سلام خسته نباشید من معافیت پزشکی اعصاب و روان گرفتم ایا میتونم درس بخونم و رشتمو دنبال کنم مثلا حقوق رو و بتونم کار کنم؟

    1. باسلام برای معافیت اعصاب و روان برای استخدام ارگان های دولتی محدودیت ایجاد میکند

  56. سلام خسته نباشید جناب ببخشید من معافیت پزشکی دیسک کمر دارم ومیخواستم برای دانشگاه فرهنگیان ثبت نام کنم میخواستم ببینم مشکلی نداره برای ایندم

    1. باسلام برای استخدام در ارگان های دولتی معافیت پزشکی محدودیت ایجاد میکند

  57. سلام من بیماری ویتلیگو دارم که جز بخش بیماری های پوست ومو هست اگر بخوام معافیت بگیرم ازاستخدام در شغل های دولتی و محروم میشم واینکه آیا برای گرفتن گواهینامه دچار مشکل میشم

    1. سلام وقتتون بخیر بستگی به نظر ارگان مد نظر شما دارد.

  58. سلام معافیت از نوع مغز و اعصاب برای سکته مغزی هم مثل اعصاب و روان مشکل استخدامی دارد؟

  59. سلام.وقتتون خوش.
    من ۲۶ ساله و دارای لیسانس کامپیوتر هستم؛حدود ۵ ماه پیش معافیت پزشکی قفسه سینه فرورفته را گرفتم به طور دقیق(بخش ۷ بند۲۹) خواهشمندم بگین که توی استخدامی به مشکل میخورم یا نه؟
    اگر بله شرایط لغو معافیت برای بنده چیه چون بشدت نگرانم…

  60. سلام.وقتتون خوش.
    من لیسانس کامپیوتر و ۲۶ ساله هستم؛حدود ۳ ماه است که معافیت پزشکی قفسه سینه صدری(فرورفته)گرفته ام به طور دقیق بخش ۷ بند ۲۹ خواهشمندم بگین که با توجه به شرایطم میتونم درجایی استخدام بشم یا نه؟اگر نه شرایط لغو معافیت برای من چی هست چون بشدت نگرانم از وضعیت فعلی…

  61. سلام من میخوام معافیت پزشکی ریه بگیرم
    و برای رشته پزشکی بخونم ایا مشکلی بعدا برای استخدام در بیمارستان ها یا مراکز درمانی دولتی برام پیش میاد؟؟؟

    1. با سلام اگر در انجام کار خللی پیش نیاد خیر مشکلی ندارد

  62. با سلام من معافیت صرع گرفتم برای دارم میخونم‌ برا کنکور انسانی بنظر شما اگه قبول شدم مصاحبه ردم‌میکنن یانه؟

  63. سلام واس دندان اگه معافیت بگیرم میتونم جایی استخدام بشیم ؟

  64. سلام من الان تشنج دارم معاف از رزم بشم و معافیت دائم در هر صورت ضرر میکنم هیچ جا نمیتونم استخدام بشم اینو شنیدم میگین من چکار کنم این حقیقت داره استخدام نمیش؟؟ لطفا جواب بدین زودتر.

    1. سلام
      اگر معافیت گروه ب باشید یک سری محدودیت ها برای شما ایجاد میکند

      1. سلام خوبی مگم منم گروه ب حتاً ب معافیت گروه ب میزنن و نمیتونم استخدام کنم یعنی اگه معافیت گروه ب باشند یعنی خوب نیست

  65. سلام من الان تشنج دارم واینکه معاف از رزم بشم بهتره یا معاف از پزشکی هر دو را نگاه کردم استخدام شدن تو ادارات دولتی خیلی سخته من چکار کنم کدومش بهتر لطفا زود جواب بدین 🙏

    1. سلام
      اگر معافیت گروه ب باشید یک سری محدودیت ها برای شما ایجاد میکند

  66. سلام.خسته نباشید.
    اگه از معافیت پزشکی (اعصاب)برای سربازی استفاده کنم برای کنکور پزشکی وورود به دانشگاه دولتی مربوطه به مشکل برنمی خورم
    بیماری اصلا حاد وقابل مشاهده نیس

  67. سلام خسته نباشید من سال ۹۲ کارت معافیت پزشکی(مغزواعصاب)گرفتم البته باپارتی،آیا راهی هست که این کارت راابطال کرد ومشمول شدواون موقع خریدش،یااینکه می تونم بااین کارت درکارهای دولتی استخدام بشم،آیا طب کاربهم نامه میدن که بتونم استخدام بشم من متولد ۶۸ هستم،ممنون میشم جواب بهم بدید

    1. با سلام باید به مراکز درمانی مورد تایید خودشون مراجعه کنید که معاینه شوید

  68. سلام وقت بخیر ی سوال داشتم بنده معاف از رزم اعصاب روان یا همون گروه ب هستم فقط جاهای نظامی استخدام نمیشم؟ و این ک برای تمدید گواهی نامه مشکلی پیش میاد؟

  69. سلام من معافیت چشم دارم میشه مکانیک هواپیماشم یا خود ارتش یا مسافر بری و …. کار کنم

    1. سلام
      احتمالش کم میباشد اما برای بررسی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  70. سلام من معافیت از چشم دارم میشه تو نمایندگی ها سایپا کار کنم

    1. سلام
      یک سری شرایط وجود دارد که برای بررسی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  71. سلام ببخشید من معافیت دایم دارم از نوع بخش 4بند 11 تشنج دارم میخواستم بدونم میتونم در آمورش پرورش استخدام بشم با این نوع معافیت لطفا بگین خیلی ممنون

    1. با سلام طبق شرایط استخدامی اموزش و پرورش استخدام میشوید

  72. سلام.میخاستم از معافیت پزشکی اعصاب وروان استفاده کنم برای سربازی که یه ساله داره غیبت میخوره.مشکلم اصلا حاد نیس
    فقط میخوام ازسربازی معاف شم.میخوام برای حسابداری فردوسی مشهد بخونم شما به نحوی کمکم کنید که برای استخدامی به مشکل برنخورم؟

    1. سلام شما الان وارد دوره غیبت شدید بهتره از طریق معافیت تحصیلی اقدام کنید و شروع به تحصیل کنسد

  73. سلام . من مبتلا به بیماری قوز قرنیه چشم هستم . بیماری من با عکس برداری دقیق مشخص می شه و با معاینه ساده چشم تشخیص داده نمی شه . واسه پزشکی ارتش امکان داره بتونم قبول بشم چون کنکوری هستم .
    بیماری من با عمل تحت کنترل در میاد و مشکلی پیدا نمی کنم ، فقط باید قبل عمل معافی رو بگیرم اگه بخوام
    لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام وقتتون بخیر شما میتوانید ازطریق معافیت پزشکی برای گرفتن معافی قدام بفرمایید.

  74. سلام من معافیت پزشکی لاغری دارم و اکنون وزنم نرمال است و لاغر نیستم و گکاهینامه پایه یکم دارم میتوانم در شرکت واحد استخدام شوم ؟

  75. سلام وقت بخیر
    من رباط صلیبی و مینیسک زانو پاره شده اما بصورت عادی راه میرم مشکلی ندارم . اگه با این وضعیت معافیت از رزم یا پزشکی بگیرم ، تو استخدام به مشکل میخورم؟
    چون نوشتین که اگه مشکلی نداشته باشین مانعی برای استخدام وجود نداره

  76. سلام به همه من کارت خدمتم معافیت پزشگی ماده ۳۲بند۱۱ هر جا میرم دنبار کار کار نمیدن یک فرد زن بچه دار هستم مستجر سرمایه ای هم نارم بهید چه کنم پول نون هم ندارم کمک کنید تورو خدا

  77. سلام من در حال حاضر دانشجوی سال چهارم پزشکی هستم و دارای معافیت تحصیلی تا سال ۱۴۰۴ هستم.
    شماره چشم چپ ۶ و راست ۵.۵ است. میتونم در حین تحصیل معافیت پزشکی بگیرم؟! قصد عمل لیزیک رو هم دارم
    معافیت پزشکی برای رشته پزشکی محدودیتی نداره؟!

  78. سلام .من به علت کم شنوایی دو گوشم از سربازی معاف میشم بعد توی رشته پزشکی هم تحصیل میکنم آیا برای کار و استخدام مشکل ساز میشه برام

  79. آیا کسی که با افسردگی معاف می‌شود می‌تواند بعدا استخدام شرکت دولتی شود؟

  80. بنده معافیت ضعیف بودن چشم دارم ولی بعد از اون با پیشرفت علم تونستم عمل کنم و دید خوب دارم .ایا برای استخدام با توجه به اینکه مشکلم حل شده مشکلی هست؟

    1. باسلام بستگی به ارگان مربوطه دارد که چه شرایط داشته باشد ولی احتمال قوی مانعی ندارد

  81. سلام.بنده الان 34سال سن دارم بیست سال پیش به بیماری اعصاب مبطلا شدم.ولی باوجود بیماری به سختی دیپلم گرفتم و به خدمت سربازی اعزام شدم آنجاهم به سختی دوما ه آموزش را تمام کردم.بعدبعنوان سرباز معلم بقیه خدمتم را گذراندم و ازدواج کردم.ولی قادریه کارنیستم وهراز چندگاهی دوچارافسردگی شدید میشوم.چندباری به پزشک مراجعه کردم ولی درمان رازها کردم.باوجوداین بیماری گواهینامه پایه دوم گرفتم.حالا نمی دانم سرنوشت من چه میشه من باید چکار کنم باوجود بیماری.علاقه زیادی به رانندگی دارم.

  82. سلام شیرمادرتون دستور ابتال معافیت های چشم پزشکی رو بدین حداقل به اونای ک رفتن خدمت ۲و۳و۴و۵ماه ،چشم پزشکی مانعی نداره واسه کار و بیشتر استخدام ها بیشتر موارد فرد داری معافیت پزشکی چشم از بیشتر کارکنان هم زرنگتر و باهوشتر مردم بدبختی کم داریم سر اقتصاد این اوضاع میری کارگری سادهم میفهمن کارت پزشکی چشم داری میگن دیگه نیا سرکار ،من خودم ۱سالی تو یه شرکت بودم نزاشتم بیمه بریزن برام چون میفهمیدن معافیت دارم بعد ۱سال فهمیدن اخراجم کردن همیشه هم میگفتن از ۵۰نفر جز ۳تای اولی از زرنگی و کار،،آقای رئیسی ب فکر معافیت پزشکی ها باش بخدا زن بچشون اسیرن و این چه محدودیتیه که حق کار ب ما ندن دودستی بدبخت شیم بریم سمت مواد یا دزدی مگه گناهکردیم خوردیم زمین تو حادثه اتفاق چشم مون دستمون پامون صدمه دیده بعد شما بیاین بگین حقتون بیکاری و بدبختی خانوادما ادم نیستن پس ما چیکار کنیم با چ حقوقی نفس بکشیم و خانوادهامون چششون ب حقوق های نجومی مردم باشه
    چاره ای بیندیشید آقای ریس نیروهای مصلح بخدا اوضاع اقتصاد بدددد وبده معافیت پزشکیم بیکار کسی حق کار بهشون نمیده ..

  83. سلام وقتتون بخیر بنده معافیت پزشکی دارم و بیماری بنده دیابت و هیچ مشکل جسمانی ندارم کاملا مثل یه فرد عادی تمام کارهارو انجام میدم ولی هیچ شرکتی بنده رو قبول نمیکنه واسه کار باید چیکار کنم‌ممنون میشم راهنمایی کنید

  84. سلام من معافیت پزشکی ماده ۳۶بند ۳کمرم ۳تا مهره ترکیده الان نیشکر کار میکنن ازمن کارت سلامت می خوان آیا کارت سلامت به من میدن یانه با۳سال سابقه ی کار دارم منمونم

    1. سلام وقتتون بخیر برای تاسیس مطب برای شما مشکلی ایجاد نمیشود ولی حتما با مشاورین ما درباره بررسی جزعیات تماس بگیرید

  85. سلام من الان حدود ۶ ساله رماتیسم دارم و جزء دادو های خاصم
    اگه معافیت پزشکی بگیرم امکانش هست بعد ها برا استخدام های دولتی به مشکل بر بخورم؟

    1. سلام وقتتون بخیر بعضی از استخدامی ها معافیت پزشکی براشون اهمیت دارد. حتما باکارشناسان ما در این خصوص تماس بگیرید.

  86. سلام من عینکی هستم میتونم استخدام شرکت نفت شوم؟!

    با تشکر

  87. سلام وقت بخیر
    معاف از رزم مانع از استخدام در آموزش و پرورش به عنوان معلم ورزش میشه؟

    1. سلام وقت بخیر
      بستگی به نوع بیماری شما برای معافیت د ارد

  88. سلام وقت بخیر
    معاف از رزم رباط صلیبی مانع استخدام در آموزش و پرورش به عنوان معلم ورزش میشه؟

    1. سلام وقت بخیر
      بستگی به نوع بیماری شما برای معافیت د ارد

  89. سلام من پاهام پرانتزی هست اگه معافیت پزشکی بگیرم در استخدام ادارات مشکلی پیش میاد؟

    1. باسلام برای معافیت های پزشکی طبق قوانین معافیت پزشکی محدودیت برای استخدام بوجود میاورد

  90. سلام ببخشید کسی که معافیت دائم چشم داره بخاطر میوپی و آستیگمات. میتونه تو رشته های علوم تجربی مثل پزشکی ادامه تحصیل بده؟ تو استخدامش مشکلی پیش میاد؟

    1. با سلام برای معافیت پزشکی اصولا برای استخدام ارگان های دولتی مشکل به وجود می اورد

  91. سلام معافیت دائم موارد خاص دارم سربازی نرتم یبنداره ایثارگران بابا م استفاده می کنم

  92. سلام بنده در بچه گی دچار بیماری شدم بعد ۷سال خوب شدم الان هم حالم خوبه و اما پزشکا گفتن نباید برم سربازی و معافیت پزشکی گرفتم الان اگه بخوام وارد بخش امنیت نرم بشم ممکنه که اجازه ندن

  93. سلام اگه ماده بخش ۲ ماده ۳ باشند میشه داخل کار دولتی بریم ؟

  94. سلام من نصف بند انگشتم قطع شده واس استخدام نظام مشکل ایجاد میکنه؟

  95. سلام ببخشید من پشتم بر اثر کار ساختمانی زخم شد
    و بخیه اش نکردم خودش جوش گرفت الان کمی گوشت اضافه آورده…به نظرتون مشکلی نداره برای درجه داری ثبت نام کنم؟؟؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای درجه داری موردی در این زمینه وجود ندارد

  96. سلام ببخشید من پشتم بر اثر کار ساختمانی زخم شد
    و بخیه اش نکردم خودش جوش گرفت الان کمی گوشت اضافه آورده…به نظرتون مشکلی نداره برای درجه داری ثبت نام کنم؟؟؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای درجه داری موردی در این زمینه وجود ندارد

  97. سلام ببخشید من پشتم براثر کار زخم شد وبخیه اش نکردم ولی الان کمی گوشت اضافه آورده وهیچ سابقه ای ندارم…..
    بخوام برای درجه داری ثبت نام کنم مشکلی نداره؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای درجه داری موردی در این زمینه وجود ندارد

  98. با سلام وقتتون بخیر
    دانشجوی کارشناسی ارشد ترم آخر ۲۵ ساله هستم.
    بنده به چشم پزشکی مراحعه کردم بیماری رتینیت پیگمنتوزا RP رو تشخیص دادن(ضعف شبکیه از نوع ملایم و خفیف)
    سوال اول:این هستش که آیا میتونم معافیت دائم بگیرم؟
    سوال دوم:آیا معافیت به این دلیلی که گفتم میتونم استخدام آموزش پروش بشم یا استاد دانشگاه تدریس کنم؟
    برای کار در سازمان نظام مهندسی چطور؟

    1. سلام
      پرونده پزشکی شما باید دقیق تر بررسی شود لذا با کارشناسان ما تماس بگیرید

  99. با سلام وقتتون بخیر
    دانشجوی کارشناسی ارشد ترم آخر ۲۵ ساله هستم.
    بنده به چشم پزشکی مراحعه کردم بیماری رتینیت پیگمنتوزا RP رو تشخیص دادن(ضعف شبکیه از نوع ملایم و خفیف)
    سوال اول:این هستش که آیا میتونم معافیت دائم بگیرم؟
    سوال دوم:آیا معافیت به این دلیلی که گفتم میتونم استخدام آموزش پروش بشم یا استاد دانشگاه تدریس کنم؟
    برای کار در سازمان نظام مهندسی چطور؟

    1. سلام
      پرونده پزشکی شما باید دقیق تر بررسی شود لذا با کارشناسان ما تماس بگیرید

  100. سلام ببخشید من بیماری دو قطبی دارم و یک بار هم بدلیل حالت سرخوشی در بیمارستان بستری شدم میخواستم بدونم اگر برای معافیت پزشکی اقدام کنم برای خروج از کشور و دریافت پاسپورت یا ویزا دچار مشکل میشم؟

    1. سلام
      جهت مشکل ویزا گرفتن و راهکار های ان با کارشناسان ما تماس بگیرید

  101. آیا معافیت پزشکی بخاطر ضعیفی چشم
    در آینده مشکلی برای شاغل شدن در رشته های (پزشکی )(پرستاری) برام ایجاد میکنه؟

  102. سلام
    پسرمن موقع سربازی اعصاب نداشته
    بود ومعافت بزشکی دادند
    ولی الان خوب شده دکتر بردیم
    مشکلی نبوده چکار باید بکنم الان ۲ است هر اداره بردیم قبول نکردند

  103. سلام خسته نباشید من معافیت پزشکی دارم چشم بخش ۱۳ بند۲۳ ایامیتوانم در بانک بعنوان خدمات استخدام شوم

  104. سلام، خداقوت وخسته نباشی خدمت شما ودیگران همکارانتون ،سوالی خدمت شما داشتم، اینکه فعلا دانشجوی ورودی دانشگاه هستم ومعافیت پزشکی دستگاه گوارش وکبد دارم
    ماده ۳۷ بند ۲
    خواستم بدونم مانعی جدی وقطعی برای استخدام دولتی هست ؟

    1. سلام
      بستگی به ارگان مورد نظر شما دارد اما به صورت کلی امکان استخدامی در دستگاه های اجرایی وجود ندارد

  105. سلام .من از بچگی تشنج میکردم .الان بهبود پیدا کردم و سرگیجه دارم و باید هر روز قرص بخورم مگر نه تشنج میکنم من جزو کدام دسته معافیت ها هستم و اینکه کار دولتی یا آزاد میتونم اقدام کنم ؟. گواینامه رو هم بدون اینکه به کسی بگم مرض هستم گرفتم در کمیسیون گواهینامه باطل میشود ؟

    1. سلام خدمت شما، اگر تشنج به دلیل بیماری صرع باشد در دسته بندی مغز و اعصاب قرار میگیرد ، برای کار اگر مدنظر شرکت یا ارگان های دولتی باشد اکثر شرکت ها افراد دارای معافیت پزشکی را استخدام نمیکنند.

    2. دوست عزیز هیچ مشکلی پیش نمیاد. بیخود خودتون رو اذیت نکنید. شما قرص رو می خورید، تشنج هم نمی کنید.

  106. سلام من معافیت پزشکی ماده بخش ۳ بند ۱۱ گرفتم میشه برای نظام ثبت نام کنم؟؟

  107. سلام بنده چشمامم ضعیفه بالاس نمره چشمم ولی 4 ماه میشه از عینک استفاده نمیکنم من لنز تماسی نرم استفاده میکنم و هیچ مشکلی ندارم تا 48 ساعت یا بیشتر هم میتونم از لنز استفاده کنم و بسیار با لنز تیز بین هستم و هیچ بیماری ندارم کاملا سالمم فقط خواستم بدونم من کارت معافیت پزشکی چشمی باطل کنم میتوانم درجه داری نیروی انتظامی استخدام بشم با لنز تماسی مشکلی ندارن

  108. سلام من کارت معافیت پزشکی دارم وازچشم.بخش ۱۳وبند۱.نمره ی چشمم بالاست ولی باعینک هیچ مشکلی ندارم ایامانع میشه واسه استخدامی برای معلمی اموزش وپرورش؟

      1. سلام
        من رباط صلیبی و مینیکس پای راستم پاره شده
        ایا میتونم معافیت بگیرم؟؟
        و اگه معافیت گرفتم ایا میتونم با امتحان استخدامی جذب اموزش و پروش بشم؟؟؟

        1. سلام وقت بخیر
          این مسئله بستگی به مدرک تحصیلی و نوع پارگی رباط صلیبی دارد (رباط های اصلی و جانبی شرایط متفاوت دارد). امکان شرکت در ازمون استخدامی ندارید

    1. استاد مانعی نیست. خودتون رو با نگرانی های بیهوده دردسر ندید. مشکلی نیست با عینک.

  109. سلام بنده کارت معافیت پزشکی دارم وهردوچشم من ضعیفه ولی باعینک هیچ مشکلی ندارم ولی نمره ی چشمم بالاست کارتم بخش ۱۳وبند۱است اگرخواسته باشم تواموزش وپرورش واسه معلمی استخدام بشوم ایامانع میشه؟

  110. سلام‌من هم تاتو دارم هم خودزنی ،آیا‌میشه ک ادامه خدمت بدم و معافیت نخوام؟

    1. باسلام دوست عزیز اگر از لحاظ روانی شرایط نرمالی داشته باشید بله

    2. دوست عزیز این شرایط نرمال نیست. ابتدا معافیت بگیرید و سپس برای بهبودی و درمان و نیز تکمیل مدارک پزشکی خود مبنی بر صحت و سلامت کامل اقدام کنید.

  111. سلام خسته نباشید،من هم تاتو دارم،هم خودزنی
    میشه معافیت نخوام،؟آیا قبول میکنن ک ادامه بدم‌ خدمت رو؟

    1. باسلام دوست عزیز اگر از لحاظ روانی شرایط نرمالی داشته باشید بله

  112. سلام.من معافیت پزشکی اعصاب و روان ماده ۳۳ بند۲دارم.می خواستم ببینم میشه کارتم رو باطل کنم.وبه سربازی برم.من ۳۳سال دارم.

    1. دوست عزیز نیازی نیست. ابطال چرا؟ در وقت و عمر خود صرفه جویی کنید.

  113. سلام من جای اسکار از چندسال پیش دارم اما از اون دوران خیلی دور شدم و الان خودم رشته روانشناسی میخونم،اگر اقدام به گرفتن معافیت اعصاب و روان کنم ممکنه بعدا باعث بشه از نظام روانشناسی بهم کد و پروانه اشتغال داده نشه؟

  114. سلام‌بنده‌سال‌۸۵‌دفترچه‌خدمت‌باکامل‌بودن‌تست‌پزشکی‌بدون هیچ‌مریضی‌وبا‌۱۹۰ قد‌و۹۰‌کیلو‌وزن‌‌فرستادم‌وبه‌اموزشی‌‌سپاه‌پاسداران عزام‌شدم‌‌بدون‌هیچ‌مشکلی‌وهمیشه‌جزو‌اولین‌ها‌بودم‌‌اما‌ازبخت‌بدم‌پدرم‌مریض‌شد‌ومن‌ازلحاظ‌روحی‌افت‌کردم‌‌‌خلاصه‌با‌پارتی‌بازی‌کارت‌معافیت‌عصاب‌روان‌گرفتم‌بخدا‌قسم‌هیچ‌سابقه‌بستری‌یا‌قرصی استفاده‌نکرم‌‌فقط‌خودم‌خام بودم الانم‌ازدواج‌کردم‌۲‌فرزند‌دارم‌ودارایی‌گواهینامه‌ویژه وپایه‌۳‌‌دارم‌وحدود‌۵‌ساله‌توی‌اداره‌راه‌رانند‌قلتکم ‌وسوال‌من‌ازشما‌این‌است‌‌که‌میشه‌گواهی‌سلامت‌به‌من بدهند‌وبرای‌تقیر‌وضعیت‌کاریم‌مشکلی‌ندارم‌ایا‌گوهی‌سلامت‌به‌من‌میدهند‌بنده‌هیچ مشکلی‌ندارم‌بخدا‌کمکم‌کنید‌

  115. سلام من پاهام پرانتزی هست اگه معافیت پزشکی بگیرم در استخدام ادارات مشکلی پیش میاد؟

    1. سلام من معافیت پزشکی لاغری دارم و اکنون وزنم نرمال است و لاغر نیستم و گکاهینامه پایه یکم دارم میتوانم در شرکت واحد استخدام شوم ؟

    2. هیچ مشکلی پیش نمیاد. ادارات با پای پرانتزی شما چکار دارند؟

  116. سلام من پاهام پرانتزی هست اگه معافیت پزشکی بگیرم در استخدام ادارات مشکل پیش میاد؟

  117. سلام من زخم روده و زخم عثنی عشر دارم میخواستم بدونم شامل معافیت پزشکی میشه یا خیر اگه میشه چه مراحلی داره ممنون میشم پاسخ بدین.

    1. معافیت های نطام وظیفه رو سرچ کنید. به تفصیل می تونید موارد رو بررسی کنید.

  118. سلام‌ من معافیت اعصاب روان دارم الان ۶ سال سر کارم الان طب کار ازم میخوان قبلا نامه از متخصص اعصاب روان میگرفتم قبول ازم میکردن ولی الان طب کار میگه باید پزشک قانونی تایید کنه برات خواستم ببینم تایید میکنه یا نه….. لطف راهنمایی کنید

  119. سلام من معافیت پزشکی بند ۳ ماده ۳۳ هستم ۸ سال سر کار هستم ولی الان برای طب کار میگه باید نامه از پزشک قانونی بیاری قبلا نامه متخصص اعصاب روان کافی بود ولی الان میگن باید از پزشک قانونی نامه بیاری خواستم ببینم باید چطور نامه از پزشک قانونی بگیر آیا بهم میدن یا نه لطفا راهنمایی کنید

  120. سلام
    میخواستم بدونم به بیماری پوستی ایکتیوز ارثی معافیت پزشکی میدن؟
    و اینکه برای استخدام مشکلی داره؟

    1. سلام
      پسرمن موقع سربازی اعصاب نداشته
      بود ومعافت بزشکی دادند
      ولی الان خوب شده دکتر بردیم
      مشکلی نبوده چکار باید بکنم الان ۲ است هر اداره بردیم قبول نکردند

  121. سلام خسته نباشید من سال ۹۸ دچار بیماری صرع شدم ولی الان از آذر ۱۴۰۰ تشنج نداشتم ، آیا کارت معافیت پزشکی بهم تعلق می گیره؟ در ضمن بیماری من به دلیل استرس و افسردگی بود و حالا بهم گفتن چند سال باید قرص مصرف کنی تا خوب بشی و بعداً قطع کنی. آیا داشتن کارت معافیت سربازی باعث میشه نتونم پزشکی عمومی بخونم

  122. سلام ببخشید اگه بیماری فرد داخلی باشه برای استخدام مشکلی ندارد

  123. سلام ببخشید من تو اموزشی گروه ب شدم
    الانم تو یگان باز بخاطر فقد دوتا خط گروه ب شدم
    چیکار کنم بتونم از گروه ب در بیام؟!

    1. سلام با مراجعه به بهداری یگان درخواست لغو گروه ب ثبت کنید و بعد از بررسی ،نتیجه اعلام میشود.

  124. سلام
    اگه معافیت پزشکی بگیریم با ماده بخش۵ بند۳
    برای کار دولتی مشکل ساز میشه؟!

  125. سلام من بخاطر صافی کف پا معاف شدم
    آیا در استخدامی دولتی تاثیر دارد؟

    1. سلام. معمولا دریافت معافیت دائم پزشکی به هر دلیلی مانعی برای اشتغال در ارگانهای دولتی است.

      1. چرا چیزی می گید که صحت ندارد؟ تولید محتوا اینقدر مهم هست که هر مطلب غلطی رو به خورد مردم بدید؟ وقتی نمی دونی بگو نمی دونم. حتی می تونی چیزی نگی.

  126. سلام من بخاطر صافی کف پا معاف شدم
    آیا در استخدامی دولتی تاثیر دارد؟

    1. سلام. معمولا دریافت معافیت دائم پزشکی به هر دلیلی مانعی برای اشتغال در ارگانهای دولتی است.

    2. سلام وقت بخیر بنده ۲۹سالمه
      حین خدمت ب دلیل مشکلات شخصی
      معافیت اعصاب روان گرفتم ۱۷ماه خدمت بودم اختلالات شخصیتی الان گواهی نامه ام دارم میخوام برم گزینش نیروی انتظامی
      ایاپارتی داشته باشم میتونم برم.
      ینفربهم گف بعدعیداوکی میکنم میشه؟؟

      1. سلام با کارت معافیت اعصاب و روان از جهت قانونی استخدام نمیکنند

  127. سلام من معافیت پزشکی ناشنوایی یک طرفه دارم ولی گوش دیگرم هیچ مشکلی ندارد آیا میتونم که با قبولی در کنکور سراسری رشته دندان پزشکی دارو سازی یا پزشکی بخونم

  128. سلام،من پاهام پرانتزی هست و دکتر گفت که میتونم معاف دائم بشم،البته من هیچ مشکلی ندارم نه دردی و نه چیزی، برای من واسه استخدام در ادارات مشکلی پیش نمی آید؟

    1. سلام وقت بخیر معافیت دائم برای استخدامی شما محدودیت ایجاد میکند

  129. سلام من دیابت. قند دارم واز انسولین استفاده میکنم وکارت معافیتدارم میتونم استخدام بشم

    1. باسلام دوست گرامی اگر استخدامی نظام منظورشما می باشد خیر زیرا تمامی افراد دارای کارت معافیت پزشکی نمیتوانند استخدام شوند

  130. سلام ببخشید معافیت از طریق هموسکشوالی که فقط مربوط به گرایش شخص هست و مشکلی در حرفه و کار فرد نداره آیا برای استخدام ایراد گرفته میشه؟

    1. سلام. بله دریافت هر نوع معافیت پزشکی در آینده شغلی شما تاثیر منفی خواهد گذاشت.

  131. سلام من دختر هستم و قبلا پام رو عمل کردم
    باعث میشه که نتونم تو دانشگاه رشته پرستاری رو بخونم؟ و مامایی چطور؟

    1. سلام برای تحصیلات دانشگاهی مانعی ندارد اما در طرح و شروع به کار باتوجه به اختلال راه رفتن محدودیت ایجاد میشود.

  132. سلام ببخشید سوالم این هست که من معافیت پزشکی ام بنده ۶ بخش هفده هست گفتم ببینم برا استخدام کار دولتی مشکلی نداره..

    1. سلام. داشتن معافیت پزشکی مانع استخدام در اکثر ارگانهای دولتی است.نوع بیماری تاثیر چندانی در این امر ندارد.

  133. سلام ببخشید معافیت پزشکی اعصاب و روان ا طریق کارت قرمز غیر از مشکل استخدام تو وام گرفتن و خروج از کشورم مشکل ایجاد میشه؟

      1. سلام.وقتتون خوش.
        من لیسانس کامپیوتر و ۲۶ ساله هستم؛حدود ۳ ماه است که معافیت پزشکی قفسه سینه صدری(فرورفته)گرفته ام به طور دقیق بخش ۷ بند ۲۹ خواهشمندم بگین که با توجه به شرایطم میتونم درجایی استخدام بشم یا نه؟اگر نه شرایط لغو معافیت برای من چی هست چون بشدت نگرانم از وضعیت فعلی…

  134. سلام من معافیت اعصاب و روان دارم آیا با داشتن گواهی سلامت میشه گواهینامه گرفت و یا استخدام دولتی شد؟

    1. بسته به نوع بیماری گواهینامه فقط پایه 3 وباید دوسال یبار تمدید شه

  135. سلام من کارت معافیت موارد خاص دارم آیا مانع استخدام میشود

  136. اگر معافی پزشکی بهم تعلق بگیره میتونم بازم به سربازی بروم

    1. اگر در معاینات اولیه سلامت شما تایید نشود و در حد معافیت دائم باشد خیر نمی توانید.

    2. چه کاریه؟ مطمئن باشید پزشک های معاین خیلی ها رو به سربازی می فرستند و بسیاری مسائل رو نادیده می گیرند علی رغم اینکه اون افراد می تونستند معاف بشند. شما تلاش بکن معاف بشی. به بقیه اش فکر نکن.

  137. سلام من نمره چشم چپم 7.25هست و راست 7.50هست مدرکم دیپلم هست آیا معافی پزشکی بهم تعلق میگیره؟

  138. سلام
    من کارت معافیت پزشکی دارم بعد میخواستم بدونم اگه کنکور بدم و شرایط درخواست دانشگاه فرهنگیان رو داشته باشم این کارت مانع استخدام من در دانشگاه فرهنگیان میشه ؟
    نوع معافیت پزشکی بخش۱۳بند۳

    1. سلام خدمت شما،بستگی به نوع بیماری یا اختلال دارد، ولی برای فرهنگیان داشتن شرایط جسمانی سالم الزامی است.

  139. سلام خسته نباشید من کارت کفالت سرپرستی مادرو گرفتم میخوام واسه دانشگاه فرهنگیان بخونم مشکلی داره یا نه؟

    1. سلام خیر داشتن کارت معافیت کفالت برای استخدامی یا فرهنگیان مانع نیست.

  140. سلام من یک دیسک عمل کردم هنوز معافیت پزشکی نگرفتم اگه معافیت بگیرم نمیتونم وارد نیرو انتظامی بشم اگه معافیت نگیرم چی میشه وارد بشم یا نه ممنون میشم توضیح دقیق بدین

    1. با توجه به معاینات پزشکی ای که انجام می شود اگر در معاینات پزشکی رد نشوید میتوانید وارد نیرو انتظامی شوید

  141. سلام من چشمام هفت درصد ضعیفن و آستیگماتن اگر کارت معافیت بگیرم برای استخدام مشکلی پیش نمیاد لطفا جواب بدین چون در آستانه سربازی هستم ممنون

    1. بله بعضی از استخدامی ها نیازمند سلامت کامل هستند و در شرایط استخدام ذکر میشود

    2. سلام من در دوران کودکی دو بار عمل جراحی فتق داشتم و الان از نظر جسمانی کاملا سالم هستم .میخواستم بدونم اگه معافیت بگیرم برای ورود به دانشگاه و شغل معلمی مشکل ایجاد می شود یا نه؟

  142. سلام من دست و پام عرق میکنن به دکتر مراجعه کردم گفت یه بیماریه پوستیه درمانی نداره باید باهاش کنار بیای واز سربازی معاف شدم میخواستم برم تو اداره گاز سر کار ولی چون معافیت پزشکی داشتم قبولم نکردن

    1. سلام با داشتن معافیت پزشکی در ارگان های دولتی نمی توانید استخدام شوید

    2. سلام منم همین مشکلو دارم متاسفانه. اما یه سوال اینکه گرفتن معافیت در این باره خیلی طول میکشه یا خودشون راحت معاف میکنن؟ یکیم اینکه معافیت با این موضوع مشکلی در گرفتن وام ایجاد نمیکنه؟

    3. سلام منم همین مشکلو دارم متاسفانه. اما یه سوال اینکه گرفتن معافیت در این باره خیلی طول میکشه یا خودشون راحت معاف میکنن؟ یکیم اینکه معافیت با این موضوع مشکلی در گرفتن وام ایجاد نمیکنه؟

  143. سلام تو رو خدا بهم حتما جواب بدین…من چشمم آستیگماتیسم داره و پتوگرافی و عکس از چشم هم گرفتم و پزشک تخصص چشم پزشک هم تایید کرد که قوز قرنیه دارم… من هدفم تحصیل در رشته دندانپزشکی و پزشکی هست. آیا الان برم معافیت پزشکی بگیرم در آینده برام ممکنه در رشته دندانپزشکی یا پزشکی ایراد و مانعی ایجاد بشه؟؟؟؟(چه در دانشگاه، چه در طرح و …)
    در ادامه تحصیلیم(تخصص و فوق تخصص) و همینطور مجوز احذ مطب و … مشکلی برام ایجاد میشه؟؟؟؟
    لطفا به این سوالمم جواب بدید که آیا در کل و در حالت کلی معافیت پزشکی برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی یا حتی داروسازی مشکلی ایجاد میکنه؟؟؟( در همه مراحل چرا در هنگام ورود به دانشگاه چه فارغ التحصیلی چه تخصص گرفتن و یا چه اخذ مجوز مطب یا کلینیک و …)
    ممنونم

  144. سلام من میخواهم معافیت پرشکی بگیرم و لیسانس تربیت بدنی دارم ایا برای استخدامی مشکلی پیش نمیاره راهنمایی کنیین لطفا

  145. سلام من کارشناسی پرستاری دارم ، معافیت چشم مانع استخدام من میشود؟؟با عینک ده دهمم

  146. سلام من از ناحیه مهره ی L4وL5وL5وS1مشکل دیسک کمر دارم‌البته رباط صلیبی زانوم هم‌ جراحی شده ولی مجددا پاره شده میخاستم‌ بپرسم بعد از تایید معافیت پزشکی میتونم در اداره آمدش و پرورش بعنوان معلم تربیت بدنی استخدام بشم؟بنده ارشد تربیت بدنی هستم ممنپن‌میشم‌کمک‌کنید

    1. سلام برای استخدام آموزش و پرورش یکی از شروط نداشتن کارت معافیت پزشکی میباشد.

  147. سلام بنده لیسانس عمران دارم و اینکه یکی از چشمانم از سن 16به بعد تقریبا بینایی خودشو از دست داد . میخواستم ببینم که اگر برای معافیت اقدام کنم مشکلی برای اینده شغلیم داره.

    1. سلام بله امکان ایجاد مانع در آینده و برای َشغل شما وجود دارد.

    2. مشکلی نداره. توجهی به حرفهای غلط نکنید. شما وقتی رشته ی عمران رو خوندید از پس کار هم بر می آیید.

  148. سلام،ببخشید کارت معافیت پزشکی دائم به خاطر کف پای صاف منع استخدامی برای دانشگاه فرهنگیان و وزارت آموزش و پرورش دارد؟با تشکر.

    1. سلام باتوجه به میزان سخت بودن صافی کف پا و دفورمیتگی مچ پا بررسی میشود.

  149. سلام پسر من کارشناسی خونده ومادر زادی عفونت ریوی زیادی داره واز نبولایزر استفاده می‌کنه آیا معافیت او منع استخدامی داره بسیار سپاس گذارم

    1. سلام .داشتن کارت معافیت پزشکی برای استخدام در بسیاری از ارگان ها محدودیت به همراه دارد مگر اینکه نوع بیماری روی وظایف کاری تاثیر سو نداشته باشد که با بررسی های مدیریت مجموعه ها نتایج آن مشخص میشود.

  150. سلام من معافیت پزشکی برای مجرای ادرار و کلیه دارم و الان کاملا خوب شدم برای استخدامی به مشکل میخورم ؟!

    1. سلام. معافیت پزشکی محدودیت برای استخدامی ایجاد می کند.

  151. سلام من الان فقط انگشت کوچکم قطع شده حالا چند جا استخدامی شرکت کردم قبول نمیکنن باید چیکار کنم ایا‌میشه معافیم باطل کنم

  152. سلام ،پسرم دیسک کمرشو عمل کرده ومعافیت پزشکی شده و پرستاری میخونه آیا برای استخدام شدنش مشکلی پیش میاد؟

    1. سلام. در صورتی که الان روند بیماری طی شده باشد و مشکل جسمانی خاصی نداشته باشند مشکلی در روند استخدام پیش نخواهد آمد البته برخی ارگانها ممکن است استخدام با کارت معافیت پزشکی را نپذیرند این مورد به قوانین داخلی موسسات بستگی دارد.

  153. سلام با دیابت نوع یک دارم و قراره معاف بشم آیا مانعی برای استخدامم ایجاد میکنه؟چون دانشجو هستم

    1. سلام. بله معافیت پزشکی محدودیت استخدام آزمون های دولتی را به همراه دارد

  154. سلام خسته نباشید من فتق هیاتال و ریفلاکس معده دارم؛ پرستاری خوندم، آیا معافیت پزشکی دستگاه گوارش مانعی برای استخدام توی دولت ایجاد میکنه؟

    1. به هیچ عنوان پیگیر معافیت پزشکی نشوید در غیر این صورت هیج جا استخدام نمی شوید

  155. سلام من تعریق کف دست داشتن اما بعد از پزشک پوست فرستادن پیش اعصاب و روان و معافیت از رزم اعصاب و روان به دلیل استرسی بودن برام صادر کردن.

    آیا این معافیت در استخدامم یا خروج از کشور یا .. تاثیری داره. خواهشا کامل بهم توضیح بدین خیلی نگرانم

    1. سلام معافیت از رزم تاثیری در خروج از کشور و استخدام ندارد

  156. سلام،ببخشید معاف از رزم شدن به خاطر کف پای صاف،منع استخدامی برای دانشگاه فرهنگیان و وزارت آموزش و پرورش دارد؟؟با تشکر.

    1. سلام. صرفا برای استخدام در نیروهای انتظامی و نظامی نمی‌توانید شرکت کنید.

  157. سلام،ببخشید معاف از رزم شدن به خاطر کف پای صاف،منع استخدامی برای دانشگاه فرهنگیان و وزارت آموزش و پرورش دارد؟

    1. سلام. صرفا برای استخدام در نیروهای انتظامی و نظامی نمی‌توانید شرکت کنید.

  158. سلام من دو بار جراحی کیست تیروگلوسال انجام دادم اگر درخواست معافیت پزشکی بدم در اینده مانع استخدام میشوند ؟

  159. سلام.میخواستم بدونم من سال ۹۱ معافیت پزشکی بابت مشکل فک صورتم گرفتم و الان چند سال توی شهرداری مشغول هستم آیا برای استخدامی شدنم توی شهرداری مشکل پیش میاد.تشکر

    1. سلام. بستگی به خود ارگان دارد ولی معافیت پزشکی محندودیت به همراه دارد

  160. با سلام وقت بخیر بنده ۶ سالی است که از بیماری ocdیا همون وسواس فکری و جبری رنج میبرم که سابقه مراجعه به روانپزشکان مختلف و مصرف دارو های اعصاب بلند مدت دارم و درمان نشدم آیا برای من معافیت تعلق میگیرد؟! و اگر بله آیا برای استخدام مسئول فنی صنایع غذایی و کنترل کیفیت در شرکت های خصوصی مشکلی ایجاد میشود یا خیر خواهش میکنم زودتر راهنمایی کنید چون فارغ التحصیلمو در استانه خدمت سربازی

    1. سلام بله میشه معافیت گرفت ولی به شما کارت قرمز تعلق میگیره و مانع استخدام ها در اداره وحتی شرکت های خصوصی میشود.

  161. سلام من معافیت پزشکی از بابت گوش چپ را دارم . گواهینامه گرفتم . دانشجوی کارشناسی ارشد هستم و به صورت شرکتی در یکی از ارگانهای دولتی مشغول هستم آیا در صورت استخدام و تبدیل وضعیت مشکلی برایم دارد یا نه ؟

    1. سلام. نحوه ب برخورد با کارت معافیت پزشکی در ارگان های مختلف برای استخدام متفاوت است و به قوانین داخلی شرکت مربوط میشود.

  162. با سلام من بیماری بهجت دارم و دچار درگیری چشم شدم و هر ۶ هفته باید برم بیمارستان برای تزریق ریمکید
    آیا معافیت شامل حال من میشود و اگ معافیت پزشکی بر این اساس بگیرم برای استخدامی ب مشکل نمیخورم؟

    1. سلام خدمت شما طبق قوانین نظام وظیفه بیماری بهجت معافیت دائم را شامل می شود ، در رابطه با استخدامی بستگی به قوانین سازمان های مورد نطر شما دارد.

  163. سلام خسته نباشید
    ایا معافیت از رزم به هردلیلی در کارت درج میگردد

  164. سلام خسته نباشید
    لطفا راهنمایی کنید که آیا معافیت از رزم به هر دلیلی رو کارت خدمت درج می گردد یا خیر؟

  165. سلام خسته نباشید
    لطفا راهنمایی کنید که آیا معافیت از رزم به هر دلیلی رو کارت خدمت درج می گردد یا خیر؟@

  166. سلام من معافیت پزشکی گرفتم بدلیل بیماری کم خونی داسی شکل
    میخوام کنکور بدم برای پرستاری
    بنظر شما استخدام میشم یا خیر؟

    1. سلام ، قانونی وجود نداره، اما ممکنه برای استخدام هر بیمارستان شرایط خاصی وجود داشته باشه که باید مطلع باشید.

  167. سلام
    ۱_ من به دلیل معلولیت شنوایی دو گوش که هر دو نصف هستن از سربازی معاف میشم
    میخوام بدونم برای استخدام مشکلی پیش‌ میاد؟
    ۲_اگر مشکلی پیش بیاد من کارت معافی رو باطل کنم برم سربازی مشکل حل میشه؟

    1. سلام بله معمولا مشکل پیش میاد و با رفتن مجدد به سربازی باز هم در استخدام ها سلامتی شما بررسی میشود

  168. با سلام من معافیت پزشکی (بیماری وسواس فکری) دارم ایا برای استخدام دندانپزشکی مانعی دارد؟ با تشکر

    1. سلام. استخدام شما در مراکز مختلف به قوانین و مقررات خود مرکز وابسته است ، اما برای دریافت مجوز کلینیک برای خودتان قانون خاصی در رابطه با نوع کارت پایان خدمت وجود ندارد.

  169. سلام بنده واریکوسل درجه ۳ دارم اگر معافیت پزشکی بگیرم ایا این امکان وجود داره که در اینده استخدام بشم یا خیر؟ استخدامی پتروشیمی ها و شرکت نفت ها چون رشته تحصیلیم مهندسی شیمی هست. ممنونم.

  170. با سلام لطفا راهنمایی بفرمایید منو هر کسی ک میدونه یا تجربه داره یا مشاور واقعا گیج شدم. من عمل کردم پارسال تومور بیضه چپ داشتم و درش آوردن. این تومور خوش خیم بود و به هیج جای بدنم نرفته بود. من فارغ تحصیل شده بودم. برای معافیت اقدام کردم. و تقریبا کاراش تموم شده و کارت معافیت کم مونده صادر بشه برام. درس لاما کامل هستم الان. میخواستم بدونم ادارات دولتی منو استخدام میکنن. چون واقعا هیچ مشکلی تو زندگیم ندارم ورزشکار هم هستم. تروخدا کمک کنید با کلی مشاور حرف زدم باز هم حرف منطقی ندادن بهم. هی میگن معافیت یکم محدودیت میاره دیگه. یکی میگه نمیاره. میخوام ببینم وقتمو بزارم برا استخدام یا برم سراغ کار دیگه. لیسانس کامپیوتر هم هستم

    1. سلام بستگی به ارگانی دارد که میخواهید درآنجا استخدام شوید هر ارگان شرایط خاص خود رادارند.

      1. هیچ جایی قبول نمیکنن علکی خودمونو غول نزنیم من یه عمره میرم شرکتای خصوصی استخدام نمیکنن زندگیم به لجن کشیده کارت معافیتم

        1. سلام کسی که معافیت پزشکی دوقطبی داشته باشه از چه چیزایی محروم میشه

          1. سلام گواهی نامه رانندگی استخدام ارگان دولتی و نظامی گرفتن وام وبیمه

      2. سلام
        آیا کسی که معافیت اعصاب و روان دارد میتواند پرستار شود؟

        1. سلام. معافیت اعصاب و روان باعث محدودیت در استخدام می شود

  171. سلام خسته نباشید من معافیت پزشکی چشم دارم اما بعد از گرفتن معافیت درمان کردم و هیچ مشکلی ندارم آیا بازم برای استخدام به مشکل میخورم.خواهش میکنم پاسخ دهید لازم دارم

    1. سلام بستگی به شرایط ارگانی دارد که میخواهید درآنجا استخدام شوید.

      1. سلام.
        ممنون از زحماتتون
        خواهشمندم ک دقیقتر پاسخ بدین اینو.
        باید چیکار کنیم
        حضورا بریم بپرسیم در زمان دادن اطلاعیه استخدامی های هر شرکت؟؟
        یا شرکت کنیم ازمون رو بعد در مصاحبه و معاینات مشخص میشه؟؟

  172. سلام من دیسک کمر دارم و بگفته متخصص ۳تا دیسکام درگیر هستن آیا بهم معافی میدن و اینکه با معافی دیسک کمر میتونم در سازمانهای دولتی استخدام بشم؟

    1. سلام با توجه به شدت بیماری به شما معافیت می‌دهند باید بررسی بیشتر صورت گیرد با مشاوران ما تماس بگیرید.

  173. باسلام بنده در سال ۸۹ معافیت اعصاب و روان گرفته ام و الان ۳۹ سال دارم واگر در رشته پزشکی فارغ‌التحصیل بشوم آیا مانعی برای دریافت جواز طبابت وجود دارد یانه ممنون از لطف شما

  174. سلام خسته نباشید
    من کارشناس پرستاری هستم اگه معافیت پزشکی بگیرم مانع استخدام میشود.
    باتشکر

    1. سلام بستگی ب نوع معافیت پزشکی وارگان مربوطه دارد.

  175. سلام خسته نباشید…من به دلیل عود مجدد بیماری واریکوسل معافیت پزشکی گرفتم…هدفم اینه که دوباره به قصد رشته پرستاری کنکور بدم…آیا درآینده برای استخدامم تو این رشته مشکل پیدا میکنم؟

    1. سلام برای استخدام باید گواهی سلامت به همراه داشته باشید.

  176. سلام بنده معافی از رزم اعصاب و روان دارم آیا در استخدام وزارت بهداشت به مشکل بر میخورم؟ اگر بله چگونه میشه لغوش کنم؟

    1. باسلام بله.به پزشک نظام وظیفه مراجعه کتیدواگر تایید بشه لغوخواهدشد.

  177. سلام وقت بخیر من بیماری مادرزادی خشکی شدید پوست دارم و خیلی حساس به نور خورشید هستم و روزانه حداقل باید یه بار به تمام بدنم پماد مرطوب کننده بزنم. اسم بیماری ایکتیوز هست. و احتمال 99درصد معاف میشم ولی من خودم دوست ندارم کارت معاف پزشکی داشته باشم چون همین جور که تو مقاله گفتید نمیتونم تو مراکز دولتی مشغول به کار شوم. لطفا راهنمایی کنید که چیکار کنم

    1. سلام معافیت پزشکی برای اسایش شماست. برای استخدام میتوانید گواهی سلامت ببرید

    2. داداش الکی بابا چرا الکی ملت میترسونی پس هرکس معافیت پزشکی گرفت تو این کشور باید بره بمیره دست خودش که نبوده مریض بوده حالا کارش نده اقا من معافیت قلب دارم الانم ۵ سال تو اداره دولتی نوشتزی مدارس دادم کار میکنم اینا همه حرفه فقط معافیت اعصاب روان خوب نیست نگیرین

      1. حالا که باید مرد من معافیت پزشگی دارم بیشتر جاها قبول نکردن

  178. سلام من معافیت پزشکی دارم .که قبلا در ۹ سالگی سکده مغزی کردم ولی الان ۳۲سالمه وکلابهبودی دارم فقط یکم تو دست چپ لرزش دارم حرکت و قوه اش مثل دست راستمه فقط یک ذره لرزش داره .حتی در گواهینامه رفتم کمیسیون هیچ ایرادی هم نگرفتناز نظر درسو فکرو کار هر کاری میکنم .یک خواهش دارم اگه میتونید دررابطه با استخدامی دولتی در یک جایی بهم کمک کنین مجردم هستم.بخاطر این پایان خدمت معافیت پزشکیم واقعا بیکار مونده ام .الان هر دکتری میرم میگویند اصلا بیماری سکدهی مغزی در شما دیده نمیشه.خلاصه دنبال یک کاره دولتیم الانم خودم دانشجوی دامپزشکیم در دانشگاه ازاد.خواهشن کمک کنین بخاطر بیکاری ازدواج هم نکردم ممنون میشم کمک کنین

    1. سلام در صورت بهبود کامل مشکلی ندارد نگران نباشید .

  179. سلام ،من معافیت پزشکی قلبی گرفتم،نارسایی دریچه آئورت،هم جای دولتی وهم خصوصی بالای بیست بار رفتم،استخدام نمیکنن،سرمایه هم ندارم یه کاری شروع کنم،دیگه خسته شده ام،اگه ممکنه راهنمایی کنید،ممنونم

    1. سلام وقتتون بخیر با کسب و کارهای کوچیک شروع کنید .

    2. سلام خسته نباشید
      ایا معافیت از رزم به هردلیلی در کارت درج میگردد

  180. ایا بعد پایان خدمت نیز میتوان معافیت پزشکی را ابطال کرد

    1. عرض ادب.
      بایکاسپید آئورت همراه با نارسایی در حد mild و ef : ۵۵ / با مدرک دیپلم شرایط معافتیش به چه شکله!؟

    1. سلام وقت بخیر
      در شرایط بسیار خاص بله میتوانید.

  181. سلام خیلی ممنون بابت مطالب که بارگذاری کردید.
    من ترم آخر کارشناسی هستم و هم چنین مبتلا به بیماری صرع هستم. میخواستم اگر ممکنه راهنماییم کنید که بهترین کاری که میتونم انجام بدم چی هستش گرفتن معافیت پزشکی یا…..؟

    1. سلام
      شما میتوانید از معافیت پزشکی استفاده کنید

  182. سلام من یه بیضم مادرزاد و یا در حین زندگی به پایین نزول نکرده یعنی داخل کیسه بیضه وجود نداره سمت چپمیخوام بدونم معافیت پزشکی میتونم بگیرم و میتونم استخدام نیرو انتظامی بشم

    1. سلام برای بررسی دقیق و پاسخ کامل به این موضوع حتما با مشاورین آویژه در تماس باشید.

  183. سلام خسته نباشید من معافیت پزشکی گوارش دارم میخاستم ببینم واسه استخدام شرکت های شخصی مشکلی هست یا نه ممنون میشم جواب بدین

    1. با سلام خب محدودیت طبیعی است اما بعید میدانم در شرکت خصوصی سختگیری شود

  184. سلام من بخاطر کم شنوایی معاف شدم ولی با سمعک خوب میشنوم آیا مانع استخدام میشه یا خیر

    1. با سلام معافیت پزشکی در کل محدودیت هایی برای استخدامی های دولتی ایجاد میکند

    1. سلام در تمامی آزمون های استخدامی معاینات پزشکی انجام خواهد شد که اگر در این معاینات مشکلی نداشته باشید میتوانید استخدام شوید.

      1. سلام
        من سال ۸۷معافیت اعصاب و روان بند ۳۳گرفتم،الان در یک شرکت خصوصی وابسته به یک ارگان دولتی مشغول به کار هستم،همون موقع گواهینامه ام رو باطل کردند،اما سال نود با انجام معاینات و آزمایشات کامل و صدور برگه سلامت،موفق به گرفتن گواهینامه مجدد شدم،
        الان شرایطی پیش اومده که برای استخدام رسمی در همان ارگان باید مدارک رو تحویل بدم،
        میخواستم بدونم با این شرایط کارت معافیت مانع استخدام من میشود؟؟؟؟شما چه راهکاری برای پیشنهاد دارید؟
        ممنون میشم راهنمایی کنید.
        با تشکر.

        1. سلام شرایط استخدام رسمی در هرشرکت و ارگان متفاوت است و باید بررسی شود ،البته نوع بیماری و سلامت شما در حال حاضر اهمیت دارد.

  185. سلام من با مدرک دیپلم معافیت پزشکی کم شنوایی گرفتم بقیه بدنم کاملا سالمه.
    آیا برای استخدام وزارت بهداشت فیزیوتراپی مشکلی پیش میاد؟

    1. سلام در تمامی آزمون های استخدامی معاینات پزشکی انجام خواهد شد که اگر در این معاینات مشکلی نداشته باشید میتوانید استخدام شوید.

  186. سلام من بدون دلیل تو اموزشی برام معاف از رزم اعصاب روان زدن نه تتو دارم نه خود زنی خواسم بدونم برای استخدامی اموزش پرورش به مشکل ميخورم؟

    1. سلام وابسته به شرایط استخدامی و نیروی مد نظر احتمال اینکه به مشکل بخورید هست.

      1. سلام وقت بخیر من ۴ سال پیش معاف از رزم شدم ولی نرفتم خدمت و رفتم دانشگاه و الان دوباره بعد اتمام تحصیل دارم میرم خدمت سوالم اینه ک معاف از رزم هم توی استخدام کار دولتی ب مشکل برمیخوره؟و یا الان بعنوان ی فرد سالم برم اون معاف از رزم قبلی مشکلی ایجاد نمیکنه؟

          1. سلام،ببخشید معاف از رزم شدن به خاطر کف پای صاف،منع استخدامی برای دانشگاه فرهنگیان و وزارت آموزش و پرورش ندارد؟؟با تشکر.

          2. سلام. صرفا برای استخدام در نیروهای انتظامی و نظامی نمی‌توانید شرکت کنید.

    2. سلام بنده شرایط معافیت پزشکی رو دارم (چشمم) آیا برای آینده اگر پرستاری یا پزشکی قبول بشم مشکلی برای سر کار رفتنم ایجاد میشه؟؟

  187. سلام خسته نباشید یک سوال داشتم خواهش می کنم پاسخ دهید لازم دارم من بیماری چشمی بند بیماری هیپر متروپی.باسیکلوپلژی کامل دارم آیا گرفتن معافیت پزشکی برای استخدام شدن در ادارات مشکل دارد

    1. سلام دوست عزیز
      بله. داشتن سلامت کامل جسمی از اجبارات استخدامی ادارات میباشد

      1. با سلام. من معافیت پزشکی (بیماری وسواس فکری) دارم ایا برای استخدام دندانپزشکی مانعی دارد؟

        1. سلام. استخدام شما در مراکز مختلف به قوانین و مقررات خود مرکز وابسته است ، اما برای دریافت مجوز کلینیک برای خودتان قانون خاصی در رابطه با نوع کارت پایان خدمت وجود ندارد.

          1. سلام وقتتون بخیر.بنده واریکوسل گرید 3 دارم خواستم بپرسم ایا امکان دریافت معافیت پزشکی هست یا خیر و این که ایامعافیت پزشکی برای استخدامی اموزش پرورش مشکل ساز میباشد یا نه؟ممنون

          2. بله گرید سه معافیت دایم دارد و برای استخدام باید سلامتی کامل باشد جزو شرایط استخدام ذکر شده است

          3. سلام ببخشید بنده در تصادف رانندگی طهال ام رو بطور کامل از دست دادم و ارنج چشم دچار شکستگی شدید شده بود و الات ۲۰/ ارنجم کار نمیکنه و دستم کاملا صاف نمیشه
            ایا معافیت پزشکی بهم تعلق میگیره ؟ و ایا میشه با معافیت پزشکی تو ازمون استخدامی اموزش و پرورش شرکت کرد ؟
            ممنون میشم پاسخ بدید

          4. سلام وقت بخیر،برای طحال اگر همراه با عارضه بدون درمان باشد بله امکان معافیت هست، برای محدودیت حرکت آرنج اگر بیش از یک دوم حرکت محدود شده امکان معافیت هست

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

شنبه

1402/12/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید