هر آنچه باید در مورد معافیت موقت سربازی بدانید!

معافیت موقت سربازی چیست ؟

برای برخی مشمولین این سوال پیش خواهد آمد که معافیت موقت چیست و به چه کسانی تعلق می گیرد؟ زمان معافیت موقت سربازی به چه صورتی خواهد بود؟ مشمولین چه زمانی می توانند برای معافیت موقت سربازی اقدام کنند؟ مدارک معافیت موقت سربازی کدام اند؟ بعد از گرفتن معافیت موقت، مدت زمان اعزام به خدمت سربازی به چه صورت خواهد بود؟ تمام این سوالات در جای خود مهم و قابل بحث خواهند بود.

معافیت موقت چیست؟

معافیت موقت سربازی به آن دسته از معافیت هایی گفته می شود که دائمی نیستند و به صورت موقت به مشمولین داده می شود. این معافیت موقت سربازی می تواند در بخش های مختلف معافیت به مشمولین داده شود.

به طور مثال برخی مشمولین می توانند به دلیل داشتن بیماری معافیت موقت سربازی خود را در بخش پزشکی بگیرند. از طرف دیگر افراد می توانند از طریق گرفتن معافیت موقت کفالت مادر یا پدر از معافیت موقت سربازی استفاده کنند یا بسیاری از دلایل دیگری که به مشمولین این اجازه را خواهد داد تا بتوانند برای مدت کوتاهی معافیت موقت سربازی داشته باشند و به خدمت سربازی نروند.

انواع معافیت موقت سربازی


بیشتر بخوانید: معافیت موقت پزشکی


انواع معافیت موقت سربازی

مرکز مشاوره نظام وظیفه در نظر دارد تا اطلاعات جامع و کامل درباره ی مشاوره معافیت موقت سربازی را در اختیار مشمولین قرار دهد .همانطور که می دانید افراد ذکور در پایان سن ۱۸ سالگی و شروع سن ۱۹ سالگی مشمول خدمت وظیفه عمومی خواهند شد.

حال اگر مشمولین براساس شرایط و ضوابط تعریف شده از شوی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا بتوانند از انواع معافیت ها استفاده کنند و خدمت سربازی نروند، می توانند برای گرفتن معافیت خود اقدام کنند.

انواع معافیت موقت سربازی عبارت است از:

  • معافیت موقت پزشکی
  • معافیت موقت تحصیلی
  • معافیت موقت کفالت
  • معافیت موقت حین خدمت سربازی
  • ژنیکوماستی و معافیت سربازی
  • معافیت چاقی
  • معافیت سربازی تک فرزندی

 


بیشتر بخوانید: شرایط معافیت پزشکی خدمت سربازی


 

تفاوت معافیت موقت و دائم

در نظام وظیفه با توجه به طول مدت آن دو نوع معافیت داریم یکی موقت و دیگری دائم

در معافیت دائم فرد با توجه به شرایط پزشکی برای همیشه از خدمت سربازی معاف میشود

اما در معافیت موقت فرد بنا به دلایل مداوا و تحصیل و … به صورت موقت از سربازی معاف میشود وپس از رفع شدن دلیل آن باید دفترچه سربازی را پست کنند و به خدمت بروند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

معافیت موقت پزشکی

معافیت موقت پزشکی به آن دسته از معافیت هایی اطلاق می شود که مشمولین به خاطر رویارویی با بیماری در دوره ای کوتاه مدت بین ۳ تا ۶ ماه از رفتن به خدمت وظیفه عمومی معاف می شوند.

همان طور که می دانید سطح سلامت جسمی و روحی مشمولین برای رودر رو شدن با دوران سربازی بسیار مهم است؛ به همین دلیل قبل از اعزام به خدمت ، مشمولین باید توسط پزشکان معتمد سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا معاینه شوند و سطح سلامت آن ها بررسی گردد. بنابراین در صورت سلامت کامل، مشمولین در ردیف سربازان سالم قرار گرفته و خود را برای مراحل اعزام به خدمت آماده می کنند. این افراد باید به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + ۱۰ مراجعه کرده و مراحل اعزام را طی کنند.

 

اما برخی دیگر به دلیل بیماری های گوناگون ممکن است معافیت دائم بگیرند یا از خدمات رزمی معاف شوند. آن گروه از سربازان که از مشکلات و بیماری کوتاه مدت خاصی رنج می برند، باید برای بررسی بیشتر بیماری از سوی نظام وظیفه عمومی ناجا به بیمارستان های تخصصی زیر نظر خود سازمان فرستاده می شوند تا بیماری آن ها به طور جدی بررسی شده تا بتوانند از معافیت موقت پزشکی استفاده کنند و به طور موقت معاف شوند. این افراد به دلیل داشتن بیماری به طور موقتی قادر نخواهند بود خدمت سربازی خود را انجام دهند بنابراین با نطر نهایی کمیسیون پزشکی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا این افراد معافیت موقت پزشکی می گیرند.

 

این نکته را نیز توجه داشته باشید که به از اتمام این معافیت موقت مشمولین یک ماه فرصت دارند تا برای اعزام به خدمت وظیفه عمومی تعیین تکلیف شوند. در بعضی موارد اگر بیماری مشمول بهبود نیابد ممکن است این افراد معافیت دائم دریافت کنند، اما در برخی موارد دیگر با نظر کمیسیون پزشکی سازمان وظیفه عمومی ناجا زمان معافیت موقت پزشکی آنان تمدید خواهد شد.

بیشتر بخوانید: انواع معافیت سربازی و شرایط استفاده از آن


نظام وظیفه

معافیت موقت کفالت مادر و پدر

معافیت موقت کفالت نیز از جمله معافیت هایی است که مشمولین می توانند از آن استفاده کرده و معافیت موقت کفالت بگیرند. به طور مثال اگر فرزند ذکور بالای ۱۸ سال یک خانواده در صورت طلاق و جدایی پدر و مادر یا فوت پدر تنها فرزند ذکور شناخته شده باشد، می تواند کفالت مادر را گرفته و از معافیت موقت کفالت استفاده کند. اما این جا این سوال مطرح خواهد شد که آیا با ازدواج مجدد مادر هم فرزند می تواند از معافیت کفالت استفاده کند؟

 

در این جا باید بگوییم طبق قوانین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مدت کفالت مادر از تاریخ طلاق یا فوت پدر مشمول محاسبه می شود؛ یعنی بعد از طلاق یا فوت ، فرزند ذکور بالای ۱۸ سال به مدت ۳۰ ماه بعد از ثبت طلاق یا فوت می تواند از معافیت موقت کفالت استفاده کند. اگر در این مدت مادر ازدواج مجدد کند، معافیت موقت کفالت باطل خواهد شد و مشمول باید مراحل اعزام به خدمت را انجام داده و به خدمت سربازی برود . حال در صورتی که مادر مشمول بعد از گذشت ۳۰ ماه از طلاق یا فوت هنوز ازدواج نکرده باشد، معافیت موقت کفالت فرزند ذکور بالای ۱۸ سال او تبدیل به معافیت دائم خواهد شد.

آن دسته از افرادی که پدر آن ها بر اساس حکم قضایی به حبس بیش از ۱۰ سال مجکوم شده باشند نیز می توانند به مدت ۵ سال از معافیت موقت کفالت استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: شرایط معافیت پزشکی خدمت سربازی


برای اطلاع از مراحل معافیت سربازی با آویژه تماس بگیرید

  • معافیت پزشکی حین تحصیل

  • معافیت پزشکی سربازی
  • معافیت پزشکی اعصاب و روان
  • آیین نامه جدید معافیت پزشکی
  • کمیسیون پزشکی نظام وظیفه
  • هرنی دیسکال
  • بیماری دیسک کمر
  • انواع دیسک کمر
  • تورم دیسک کمر
  • فتق دیسک گردن
  • پروتروژن دیسک
  • معافیت پزشکی مغز و اعصاب
  • شرایط معافیت پزشکی سربازی
  • معافیت کفالت

 

هم چنین بر اساس ماده ۲ قانون کفالت سازمان نظام وظیفه ی عمومی ناجا آن دسته از مشمولینی که با افراد معلول جسمی و حرکتی ازدواج می کنند نیز می توانند از معافیت موقت کفالت استفاده کنند. مدت زمان این معافیت موقت کفالت برای این افراد ۵ سال متوالی است. چنانچه بعد از گذشت ۵ سال ازدواج آن ها استمرار داشته باشد معافیت موقت کفالت آن ها تبدیل به معافیت دائم خواهد شد.

 

 

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب معاف از رزم خدمت سربازی چیست ؟


معافیت موقت تحصیلی

معافیت موقت تحصیلی نیز یکی دیگر از انواع معافیت های موقت است که مشمولین می توانند از آن استفاده کرده و به تحصیل خود ادامه دهند. معافیت موقت تحصیلی بر اساس ماده ۳۱ قانون محصلین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا به این صورت خواهد بود که تمامی دانش آموزان و دانشجویان محصل در مراکز آموزش عالی مورد تایید وزارت علوم که در حین تحصیل به سن مشمولیت می رسند می توانند تا زمانی که مشغول به تحصیل هستند از معافیت موقت تحصیلی استفاده کنند.

 

مدت سنوات مجاز برای افرادی که در مقاطع مختلف در حال تحصیل می باشند متفاوت است. در این بخش به طور کامل مدت زمان سنوات مجاز برای تمامی مقاطع را توضیح خواهیم داد.

سنوات مجاز تحصیلی برای مقاطع مختلف

مقطع تحصیلیسنوات مجاز تحصیلی
مقطع کارشناسی ناپیوسته۳ سال
مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته3 سال
مقطع کارشناسی پیوسته۵ سال
مقطع کارشناسی ارشد پیوسته۶ سال
مقطع دکتری پزشکی پیوسته۸ سال
مقطع دکتری تخصصی۶ سال
مقطع کاردانی۲ سال و نیم

بیشتر بخوانید: معافیت سربازی با پای پرانتزی


معافیت موقت حین خدمت

معافیت موقت حین خدمت به آن دسته از معافیت هایی اطلاق می شود که افراد در حین خدمت مجبور می شوند از آن استفاده کنند. به طور مثال آن دسته از مشمولینی که قبل از اعزام به خدمت دارای بیماری ساده یا عارضه ی کمی هستند اما این عارضه یا بیماری در حین خدمت جدی شده و موجب سخت شدن شرایط برای مشمول می شود، یا اینکه برخی افراد در حین خدمت وظیفه عمومی دچار مشکل یا عارضه ای می شوند که با تشخیص پزشک معتمد سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا و بیمارستان های زیر نظر این سازمان، این سربازان از ادامه ی خدمت سربازی مرخص می شوند. بر اساس قوانین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا این مشمولین از معافیت موقت حین خدمت استفاده کرده و تا بهبودی کامل در مرخصی خواهند ماند .

آیا با معافیت موقت کفالت می توان پاسپورت گرفت؟

سازمان نظام وظیفه برای افرادی که معافیت موقت دارند امکان گرفتن پاسپورت و خروج از کشور به طور موقت را فراهم کرده است. افرادی که معافیت تحصیلی دارند یا معافیت موقت کفالت مادر یا پدر دارند با تایید سازمان نظام وظیفه می توانند مدت محدودی را در خارج از کشور سپری کنند.

همچنین از آنجا که دریافت پاسپورت با معافیت موقت مدارکی موردنیاز است که یکی از مهمترین آن ها از وثیقه یا ضمانت بانکی است.

مدت معافیت موقت سربازی چقدر می باشد؟

مدت معافیت پزشکی به دلایل متفاوتی بستگی دارد. در نوع اول فرد به مدت 6 ماه معافیت موقت پزشکی دریافت میکند که با استناد به آن می تواند به مدت 6 ماه به مداوای خود بپردازد و پس از درمان به خدمت اعزام شود.

در صورتی که فرد در مدت 6 ماه درمان نشود باید گواهی مبنی بر عدم درمان را به سازمان نظام وظیفه ارائه دهد که بر اساس آن می تواند به صلاحدید کمیسیون پزشکی بیش از آن برای درمان خود معافیت پزشکی دریافت کند. این نوع از معافیت به ندرت اتفاق می افتد.

مدت معافیت تحصیلی به مقاطع مختلف و سنوات مجاز آن بستگی دارد که در این مقاله به آن پرداختیم.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره نظام وظیفه آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره معافیت سربازیبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

در پایان

معافیت موقت یکی از انواع معافیت های تعریف شده در سازمان نظام وظیفه است که برای افرادی تعلق می گیرد که به طو موقت شرایط خدکت سربازی را ندارند.

از شرایط گرفتن معافیت موقت می توان به معافیت پزشکی موقت، معافیت موقت تحصیلی معافیت پزشکی 6 ماهه معافیت موقت کفالت اشاره کرد.

هر کدام از انواع این معافیت های موقت با از بین رفتن دلیل معافیت، از بین رفته و فرد باید دفترچه اعزام به خدمت را تکمیل کرده و ارسال کند.

در معافیت های پزشکی، کمیسیونی متشکل از پزشکان نظام وظیفه تشکیل شده و با بررسی مدارک و پرونده پزشکی رای به معافیت دائمی معافیت موقت یا معافیت از رزم می دهند.

اگر مشمول خدمت سربازی هستید و در مورد هر کدام از معافیت ها سوالی دارید می توانید با مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرید و با کارشناسان باتجربه این مرکز مشاوره بگیرید.

این مرکز با آگاهی از آخرین قوانین نظام وظیفه شما را راهنمایی می کنند.

برای استفاده از مشاوره تلفنی سربازی با شماره 90989071985 تماس بگیرید.

سوالات متداول

معافیت موقت سربازی بنا به چه دلایلی اتفاق می افتد

پزشکی، تحصیلی و کفالت

آیا اخذ پاسپورت و مسافرت به خارج از کشور برای دارندگلن معافیت موقت امکان پذیر است؟

بله

منبع: معافیت موقت سربازی
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

هر آنچه باید در مورد معافیت موقت سربازی بدانید!

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 45 نظر:
  1. سلام من پیش افسردگی دارم و بعد از جلسه اول مشاوره دیگه نرفتم… اصلاً انگیزه و اینا ندارم
    خرداد و شهریور هم افتادم چون اصلا نخوندم…
    معافیت تحصیلیم تا آبان ۱۴۰۲
    می‌تونم دی امتحان بدم یا باید معافیتم تمدید بشه؟ می‌تونم معافیت موقت پزشکی بگیرم که برم دنبال درمان و گرفتن دیپلم و حتی رفتن به دانشگاه 😭؟ باید چیکار کنم…
    اگر معافیت موقت پزشکی بگیرم شرایط اشتغال به کارم در آینده تغییر می‌کنه؟ آخه مثل معافیت دائم پزشکی نیست…
    لطفا راهنماییم کنید..

    1. در صورت معافیت از طریق بیماری اعصاب و روان ممکن است برای کار در ارگان هایی مشمول سختگیری شوید و از زمانی که معافیت تحصیلی شما به پایان میرسد غیبت میخورید پس میتوان دفترچه پست کرد و بعد درخواست ایست خدمت داد در صورت تایید شورای نگهبان یک کنکور در سال برگزار می شود

  2. با سلام بنده دوقطبی نوع 2 دارم که بعد از طی مراحل کمیسیون نظر شورا این بود که 6 ماه برای من معافیت موقت پزشکی دادند. منتهی من مشکلی ندارم و میخواستم هرچه زودتر اعزام بشم و این 6 ماه کاملا تلف میشه! میتونم اعزام بزنم؟ چکار کنم که زودتر اعزام بشم؟

    1. در صورتی که گواهی سلامت ارایه کنید امکان ابطال وجود دارد

  3. باسلام،و خسته نباشین
    من یکبار از معافیت تحصیلی استفاده کردم دانشگاه پیام نور ولی الان انصراف دادم و شهریور ۱۴۰۲ سرباز میشم ولی میخوام کنکور بدم میخواستم بدونم اگه بازم معافیت تحصیلی بگیرم بعد از قبول شدنم در دانشگاه دولتی میتونم ادامه تحصیل بدم یا خیر، یا اینکه باید برم سربازی

    1. سلام شما بعد از ثبت انصراف ۱ سال فرصت دارید که معافیت تحصیلی خود را تمدید کنید یا برای سربازی اقدام کنید.

  4. سلام
    من معافیت کفالت موقت ۳۰ ماهه گرفتم، آیا می توانم در این مدت در دوره ی پسا دکتری شرکت کنم؟!

  5. سلام خسته نباشید
    ببخشید من نمی‌دونستم ک اگه غیبت سربازی داشته باشم دانشگاه قبول بشم نمیتونم‌ ادامه تحصیل بدم و مهلت معافیت تحصیلی ی سال تموم شده من دانشگاه و این چیزا ثبت نام نکردم و اضافه خدمت خوردم و ترمیم معدل هم ثبت نام نکردن ک اضافه داری و گفتن ک دانشگاه قبول بشی هم نمیزارنت دانشگاه من الان چیکار میتونم بکنم؟

    1. سلام باید برای گرفتن معافیت یا سربازی اقدام کنید.نامه توجیه غیبت بنویسید در صودت بخشودگی غیبت اضافه خدمت شما پاک میشود.

  6. من حین خدمت تصادف کردم آسیب زیادی دیدم از چند ناحیه حالا به من معافیت موقت دادن اول یه ماه بعد گفتن ۶ ماه ۱۶ هم خدمت کردم اگه تا ۶ ماه دیگه خوب بشم اینا جزو خدمت حساب میشه یا باید اضافه خدمت کنم

    1. سلام در صورت بهبودی مقدار باقی مانده از خدمت را میگذرانید.

  7. سلام من مادرم طلاق گرفته و زیر نظر بهزیستی هستیم تک فرزند هم هستم مادرم دارای بیماری اعصاب و روان میباشد و من درحین خدمت هستم هیچ اطلاعی درباره‌ی این معافیت ها نداشتم
    اگر اقدام کنم چقدر بهم معافیت موقت میدن که کارامو انجام بدم چقدر طول میکشه

    1. سلام پرونده بهزبستی مادر خود را بخش پلیس +۱۰ نظام وظیفه ببرید و معافیت دائم خود را بگیرید

  8. سلام من دوسال معافیت تحصیلی دارم.
    حالا که میخوام برم سربازی میگن برگه معافیت بیار منم اون برگه رو گم کردم. باید چکارم

    1. سلام وقتتون بخیر از طریق سازمان نظام وظیفه اقدام فرمایید.

      1. سلام،وقت بخیر
        من ماه اینده(بهمن)پایان اعتبار معافیت تحصیلیم هست(در مقطع کاردانی)بعد اتمام چقدر فرصت دارم برا مشخص کردن وضعیت خدمتم؟(فارغ التحصیل نخاهم شد ماه اینده چون نتونستم قبول بشم)

        1. سلام شما در صورت تمام نشدن درس تا 3 ترم میتوانید سنوات ارفاقی دریافت کنید.بعد از فارق التحصیلی 1سال فرصت دارید که برای ادامه تحصیل یا سربازی اقدام کنید.

  9. سلام من دچار سرطان هوچکین هستم،و نظام وظیفه برام ۶ماه معافیت موقت زد،چون شک کرده بودن و بهم گفتن بعد از پایان شیمی درمانیت بیا تا معافیت دائم بهت بدیم
    میخواستم بپرسم منی که دارم شیمی درمانی میکنم و اگر درمان بشم باز هم معافیت دائم به من تعلق میگیره؟
    ممنون میشم اگه پاسخ سوالم رو بدید.

  10. سلام وقت بخیر
    میشه برای 5 ماه معافیت گرفت بنده 1401/06/30 مشمول میشم ایا ممکنه 5 ماه معافیت گرفت

  11. سلام.آیا بعد از اتمام معافیت موقت پزشکی هرچند ماه باشه ، دوباره باید دفترچه پست کنیم ؟ یا یکجای دیگر بیفتیم؟

    1. سلام
      جهت بررسی شرایط شما با کارشناسان ما تماس بگیرید

  12. سلام وقت بخیر.
    من دانشجوی انصرافی روزانه هستم و قصد ثبت نام و انتخاب رشته بدون ازمون دانشگاه آزاد رو دارم.در قسمت وضعیت نظام وظیفه,چندین مورد وجود داره و البته بنده صرفا معافیت تحصیلی داشتم . در حال حاضر برای ثبت اطلاعات در سامانه دانشگاه ازاد, باید گزینه مشمول را برگزینم یا معافیت موقت؟

  13. سلام ما 18سال سالمون بود معافیت تحصیلی گرفتیم وقتی امسال قبول شدیم دانشگاه همونو باید ببریم به عنوان مدرک نظام وظیفه

  14. سلام آیا معافیت موقت پزشکی که میگیرند جزو سنوات خدمت حساب میشه یانه؟(مثل مرخصی استعلاجی)

  15. سلام خسته نباشید.من زمانی که دفترچه رو پست کردم اعتیاد داشتم و به همین دلیل نزدیک به دو سال معاف موقت شدم بعد که اعزام شدم به خدمت متوجه شدم این دو سال به من ۶ ماه سنوات خورده.ایا امکانش هست که این سنوات پاک بشه

  16. سلام
    من تیرماه ۱۴۰۱ مشمول میشم
    راهی هست که بتونم حدود دوماه معافیت بگیرم برای ورودی مهر دانشگاه ها؟؟

    1. سلام میتوانید برای معافیت اقدام کنید یا بعد از پست دفترچه درصورت قبولی ایست خدمت بزنید.

  17. سلام وقت بخیر
    راهی هست که مشمول حدود ۱ ماهو نیم معافیت بگیره چون بنده ثبت نام دانشگاهم ترم بهمن هستش و معافیت سربازیم ۲۵ آذر تموم میشه و انگار دانشگاه قبول نمیکنه همچین چیزیو میشه کاری کرد که موقتا تا اون موقع مشمول نباشم؟

    1. می توانید دفترچه پست کنید و بعد از ثبت نام دانشگاه با مراجعه به پلیس +۱۰ ایست خدمتی بزنید و معافیت تحصیلی بگیرید.

  18. سلام. پسر بالای 18 سال که مادرش ازدواج موقت داشته در این 30 ماه، آیا می تواند از معافیت کفالت استفاده کند؟

  19. با سلام من 16 سال پیش از شوهرم طلاق گرفتم و تنها یک فرزند پسر دارم که یک ماه پیش 18ساله شد و در این مدت هرگز ازدواج مجدد نکردم و پسرم پیش خودم زندگی میکند تمام کارهای مربوط به معافیت کفالت مادر رو انجام دادیم و کمیسیون هم موافقت کرده و ما منتظر رسیدن کارت معافیت هستیم فقط خواستم بدونم این کارت دائمی صادر میشه یا موقت ؟ متشکرم از راهنمایی شما

      1. سلام ماهم همیطوریی هستیم اما به ما معافیت موقت دادن بعد اون میشه معافیت دائم بدن یعی بعد 30 ماه

      1. با سلام و وقت بخیر خدمت شما سیری هستم بستگی دارد درخواست دهید اگر قبول کردند میتوانید مشغول شوید

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

یکشنبه

1403/2/9

دوشنبه

1403/2/10

سه شنبه

1403/2/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید