چگونه سرباز نخبه شویم؟

سرباز نخبه چه شرایطی دارد؟

سرباز نخبه به چه کسی گفته میشود؟

آیا قوانین معافیت های نخبگی هنوز نیز قابل اجراست؟ آیا مشمولین وظیفه که به عنوان سرباز نخبه شناخته میشوند میتوانند بدون رفتن به خدمت سربازی کارت معافیت دریافت کنند؟ تمام این سوالات مهم در رابطه بامعافیت نخبگان و شرایط این نوع معافیت نظام وظیفه از مسائل مهمی است که جوانان به آن بسیار توجه میکنند. اما اول از هر چیز به مسئله سربازی نخبگان خواهیم پرداخت. افرادی که از هوش و استعداد بالایی برخوردار باشند و در مقاطع تحصیلی خود در جایگاه والایی قرار گیرند به عنوان سربازان نخبه در کشور معرفی میشوند. این افراد دارای ویژگی های خاصی بوده که در اینجا به این ویژگی ها خواهیم پرداخت.

برای دریافت مشاوره های حرفه ای میتوانید با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

ویژگی های سربازان نخبه

  1. داشتن هوش و استعداد ذاتی بالا
  2. دارای قدرت تاثیرگذاری در یک بخش تخصصی و ویژه در کشور با حفظ چارچوب های نظام جمهوری اسلامی
  3. داشتن تخصص و خبرگی در یک حوزه ی خاص

کسانی که از ویژگی های گفته شده در بالا بهره مند هستند میتوانند در ردیف سربازان نخبه در کشور قرار بگیرند. اما سوال اینجاست که آیا این افراد نخبه نیز باید به خدمت سربازی بروند؟ این سربازان باید مانند سایرین 2 سال در پادگان های نظامی مشغول خدمت شده و به انجام کارهای نظامی مشغول باشند؟

خوب قطعا سازمان نظام وظیفه با شرایط و تسهیلاتی که به مشمولان ارائه میدهد. اجازه نخواهد داد که این سربازان نخبه و به نوعی آینده سازان این مرز و بوم به جای استفاده از هوش و استعداد خود در آبادانی و پیشرفت کشور، به پادگان های نظامی فرستاده شوند. سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا برای این سربازان مزایایی در نظر گرفته است که در این مقاله در رابطه با این شرایط و تسهیلات با شما عزیزان صحبت خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.


بیشتر بخوانید: امریه سربازی چیست؟ قوانین و شرایط پذیرش آن چگونه است؟


شرایط سرباز نخبه شدن

شرایط سرباز نخبه شدن شاید به نظر سخت بیاید. یا اینکه این سوال برای افراد پیش آِید که شرایط سرباز نخبه شدن چیست؟ برای این سوال پاسخ های متعددی وجود دارد. مشمولین برای بهره مندی از تسهیلات نخبگی تلاش میکنند تا بتوانند به عنوان سربازان نخبه شناخته شوند. اما برای این کار باید قبل از هر چیز اطلاعات لازم بدست آورد. زیرا نداشتن اطلاعات مشمولین را در مسیر استفاده از مزایای سازمان نظام وظیفه منحرف خواهد کرد.

افراد زیادی از جوانان ذکور در کشورمان به عنوان سربازان نخبه معرفی شده و عضو سازمان ملی بنیاد نخبگان میباشند. این اعضا دارای رتبه های کشوری و جهانی و یا حتی مخترعانی هستند که در سطح دنیا مطرح میباشند. ما بخشی از شرایط سربازان نخبه را در اینجا برای شما فهرست وار مرتب کرده و در اختیارتان خواهیم گذاشت.

شرایط سربازان برای نخبه شدن

  • دارندگان رتبه های برتر المپیادهای دانش آموزی در سطح جهانی و کشوری
  • دارندگان ثبت اختراعات برگزیده
  • فعالان عرصه های فرهنگی و ادبی
  • برگزیدگان مسابقات قرآنی
  • برگزیدگان و دارندگان رتبه های برتر کنکور سراسری
  • دارندگان رتبه های ممتاز دانشگاه های سراسر کشور
  • دارندگان رتبه های برتر کنکور سراسری برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی
  • دارندگان عنوان دانشجویان نمونه کشوری
  • برگزیدگان مسابقات ملی و جهانی
  • برگزیدگان در جشنواره های علمی و پژوهشی

افرادی که در بالا گفته شد و شرایطی که برای شما عزیزان توضیح داده شد به جوانان فرصت نخبه شدن میدهد. سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا بر اساس این شرایط و بسیاری شرایط دیگر نخبگان کشوری را دسته بندی کرده و مزایای بسیاری را در اختیار آنان قرار میدهد. پس آن دسته از متقاضیانی که قصد دارند از انواع معافیت های نخبگان استفاده کنند قبل از هرچیز شرایط بالا را مطالعه کرده و بر اساس آن برای این معافیت اقدام کنند.


بیشتر بخوانید: لیست ارگان ها و سازمان هایی که امریه سربازی می گیرند


چگونه سرباز نخبه شویم؟

مزایای سرباز نخبه شدن

مزایای سرباز نخبه شدن شاید کمی پیچیده به نظر بیاید. زمانی که حرف از انواع معافیت ها به میان میاید. مشمولین فکر میکنند که گرفتن معافیت به این منظور است که مشمول بدون رفتن به خدمت سربازی کارت معافیت دریافت کرده و دیگر نیاز نیست کار یا فعالیتی برای دوره ی خدمت ضرورت خود انجام دهد. اما این اصل ماجرا نیست.

درست است که در برخی معافیت های خدمت سربازی مشمولین با تحویل مدارک به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + 10 و انجام چند مرحله دیگر منتظر دریافت کارت معافیت خدمت سربازی خود میمانند. اما برخی معافیت ها اینگونه نخواهد بود. به طور مثال معافیت های تحصیلی و معافیت های نخبگی از این دست معافیت ها میباشند. این معافیت ها تسهیلات ویژه به افراد است. نه اینکه مشمول به طور کلی به خدمت سربازی نرود.

یکی از مزایای سرباز نخبه شدن این است که مشمول برای انجام خدمت سربازی مانند سایر مشمولان دیگر به دوره ی آموزشی و سپس به پادگان نظامی فرستاده نمیشود. این افراد به جای رفتن به خدمت سربازی به انجام پژوهش و تحقیقات برای سازمان ملی نخبگان مشغول خواهند شد. این تنها یکی از مزایای دریافت سربازی نخبگی است.

شما عزیزان با مشمورت گرفتن از مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه میتوانید از سایر مزایای نخبه شدن مطلع شده و سپس برای دریافت این معافیت اقدامات لازم را انجام دهید.


بیشتر بخوانید: چه طور امریه سازمان انرژی اتمی بگیرم؟


آموزشی سربازان نخبه

آموزشی سرباز نخبه همانطور که در بالا نیز به آن اشاره ی مختصری کردیم با سایر سربازان نظام وظیفه متفاوت خواهد بود. آموزشی سرباز نخبه برای مشمولان در مدت کمتری اجرا میشود. این افراد نخبه در سازمان های مشخصی مشغول انجام دوران آموزشی خود خواهند شد.

سپس پس از پایان دوره ی آموزشی این افراد میتوانند با انجام پروژه های تحقیقاتی از رفتن به سربازی معاف شوند. دراصل سربازی این افراد همان پروژه ای است که موضوع آن از سوی سازمان ملی بنیاد نخبگان معرفی شده و سپس مشمول شروع به آماده سازی و پژوهش در مورد موضوع خواهد کرد.

مشمولین برای انجام دوره ی آموزشی خود باید 3 ماه قبل از اعزام به خدمت اقدام کرده تا بتوانند از شرایط نخبگی بهره مند شوند. محل یگان های آموزش دهنده به مشمولان نخبه در دو نوبت ثبت نام مشمولان را انجام داده و هرسال در تیر ماه و دی ماه دوره ی آموزشی برای این مشمولین برگزار خواهند کرد.


بیشتر بخوانید: همه آنچه لازم است شما دربارۀ امریه وزارت بهداشت بدانید!(پیام آوران بهداشت)


نحوه خدمت سربازان نخبه

نحوه خدمت سرباز نخبه نیز مانند آموزشی با سایرین متفاوت خواهد بود. مشمول نخبه در دوره خدمت ضرورت خود به پادگان ها فرستاده نمیشود. این یکی دیگر از مزایای دریافت سربازی نخبگان است. مشمول پس از تایید موضوع پروپوزال و پروژه ی پژوهشی مشغول به کار شده و باید هر ماه گزارشات فعالیت های خود را به بنیاد ملی نخبگان ارائه دهد.

مشمولین متقاضی دریافت سربازی نخبگان باید در نظر داشته باشند که میزان حقوق در نظر گرفته شده برای این افراد اگرچه از سایر سربازان متفاوت تر است. اما این اختلاف چندان زیاد نخواهد بود. این مشمولین برای خروج از کشور باید موافقت سازمان بنیاد ملی نخبگان را گرفته و پس از تایید به این افراد اجازه ی خروج نیز داده میشود.

مدارک مورد نیاز و نحوه خدمت سرباز نخبه

  1. شناسنامه مشمول
  2. تصویر شناسنامه مشمول
  3. کارت ملی مشمول
  4. تصویر کارت شناسایی ملی مشمول
  5. دو قطعه عکس 3*4 رنگی
  6. گواهی پایان تحصیلات دانشگاهی
  7. داشتن معرفی نامه برای احراز هویت نخبگی مشمول از سازمان مربوطه
  8. تکمیل فرم مشخصات فردی
  9. انجام معاینات اولیه پزشکی
  10. و مدارک دیگر

نظام وظیفه

زمان خدمت سرباز نخبه

زمان خدمت سرباز نخبه از دوره ی آموزشی محاسبه میشود. مشمولین پس از پایان تحصیل خود و قبل از تمام شدن سنوات مجاز تحصیلی میتوانند برای دریافت معافیت نخبگی اقدام کنند. این افراد دوره ی آموزشی خود را با توجه به زمان اقدام در تیر ماه یا دی ماه انجام خواهند داد. این زمان توسط سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مشخص و به مشمول اعلام خواهد شد.

پس از پایان دوره ی آموزشی، زمان خدمت سرباز نخبه شروع میشود. این شروع با آغاز پروژه ی تحقیقاتی آغاز شده و پس از اتمام آن نیز مشمول میتواند دوره ی خدمت سربازی خود را به پایان برساند.

طرح معافیت پزشکی مشمولان سرباز نخبگی وزارت بهداشت

وزارت بهداشت برای افرادی که در زمان خدمت خود از طرح سرباز نخبگی استفاده کرده و کارت پایان خدمتشان را نیز دریافت کرده اند، به عنوان پاداش، معافیت خدمت نیروی انسانی را ایجاد کرده است، یعنی اگر فرد مشمول در حوزه پزشکی، تحقیقات و پروژه خود را بین 14 الی 21 ماه بگذراند، این مدت زمان از مدت خدمت طرح نیروی انسانی کم میشود و شخص به عنوان نیروی مازاد بر نیاز به مراکز معرفی می شود.

افرادی که کارت پایان خدمت سربازی خود را دریافت کرده اند می توانند به سایت رشد وزارت بهداشت مراجعه کرده و اقدام به دریافت کارت معافیت طرح خدمت خود نمایند

در پایان

در این مقاله به بررسی اینکه چگونه سرباز نخبه شویم پرداخته ایم و جزئیات بیشتری را در اینم زمینه ارائه کردیم، کارشناسان مرکز مشاوره آویژه آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص سربازان نخبه را در اختیار داوطلبان بگذارند و به بهترین نحو شکا عزیزان را راهنمایی نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره های حرفه میتوانید از طریق شماره زیر با ما در ارتباط باشید.

۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵

ما در کنار شما هستیم تا شما با خیالی آسوده‌تر در مسیر موفقیت گام بردارید.

سوالات متداول

مشمول نخبه به چه کسی گفته میشود؟

مشمول نخبه به کسی گفته میشود که جزو برگزیدگان کشوری یا جهانی شناخته شده باشد. این برگزیدگان شامل افراد برتر کنکور سراسری، مخترعان یا فرهیختگان فرهنگی و ادبی میباشند.

زمان دوره ی آموزشی برای سربازان نخبه چه وقتی از سال است؟

این دوره های آموزشی برای سربازان نخبه در دو نوبت تیرماه و دی ماه برگزار خواهد شد.

مشمولین برای دریافت سربازی نخبگی باید دوره ی خدمت خود را چگونه بگذرانند؟

این مشمولان با انجام پروژه های تخقیقاتی به مدت 14 ماه یا بیشتر از کسری خدمت سربازی بهره مند میشوند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفهبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

چگونه سرباز نخبه شویم؟

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 7 نظر:
  1. سلام وخسته نباشید لطفا قولی که به نخبگان میدید اجرا کنید هی الکی اخبار ندید چرا سازمانها استخدامشون نمیکنندواقعا حقشونه اینا نخبگان این مملکت هستند و به درد بخور هستند و میتونند خدمت زیادی به این مملکت کنند.واقعا دولت باید تمام امکانات و در اختیار این قشر نخبه بزارن دیگه چی و کی از اینا بهترن اینا سرمایه های این مملکت هستن امیدوارم هر چه زودتر در ادارات استخدام بشن تا از وجودشون بهرمند بشه دولت.و باید در امر سربازیشون هم دولت زیاد سخت نگیره بخدا این قشر حتی از ورزشکاران و..
    که معاف میشن خیلی بهترند به امید آنروز

  2. ۳۰ تومن وثیقه بزارین برین از کشور
    تو این دو سال میشه ارشد گرفت و….

  3. باسلام خسته نباشیدخیلی روش خوبیه برای جذب نخبگان برای طرح سربازی به شرطی که اذیتشون نکنیدو با طرحی که ارائه میدن موافقت کنید تا زودتر سربازیشون تموم بشه وان شاالله کمکشون کنید که در دستگاههای دولتی پذیرفته بشن وقولی که هنگام آموزشی برای استخدام در ارتش رو بهشون میدیدلطفا عملی کنید وفورا هر کدام که دوست دارنددر ارتش بنا به مهارت ورشته دانشگاهیشون ان شاالله استخدامشون کنید وان شاالله جواب تلفنهاشون را هم بدهید.سپاسگزارمادر

  4. از من میشنوید برید خدمت عادی و مثل من با این طرح به ظاهر حمایتی اما در واقع فرسایشی و بی خاصیت خودتون رو بدبخت نکنید.
    سال 97 اقدام کردم الان که 1400 هست در خم یک کوچه ام. تازه من سابقه 13 ماه خدمت قبلی داشتم و علی رغم نامه داعا مبنی بر دادن پروژه ای حدود 6 ماه اینجود دارم جون میکنم و به جایی نمیرسم. اکیدا توصیه میکنم به کسانی که سابقه خدمت قبلی دارن تحت هیچ شرایطی گول اسم این طرح رو نخورن و مث من خودشون رو بیچاره نکنن. بخدا رفته بودم پادگان الان دو سال بود که کارتم دستم بود و نمی خواست روزی 1000 بار زنگ بزنم داعا و حتی جواب تلفنم ندن. متقاضیان گرامی لطفا امتحان کنید!!! یه هفته پشت سر هم زنگ بزنید به نخبگان داعا اگه جواب گرفتین و کسی پیدا شد جوابتون رو بده که مطمئنم 6 ماهم تلاش کنید کسی جواب نمیده اونوقت اقدام به طرح جایگزین خدمت کنید. روند اداریش اینقد طولانی و زمانبره عمر آدمو به باد میده!! فکر و فشار روحیش دیگه بدتر، من که روانی شدم بخدا، گفتم درد و دلم رو بگم شاید به درد کسی بخوره اما خودتون بهتر میدونید!!! تصمیم با خودتونه

    1. مرسی از به اشتراک گذاشتن تجربت ، خیلی ارزشمند بود

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید