مهاجرت تحصیلی در رشته پزشکی 2023

مهاجرت تحصیلی در زشته پزشکی

افراد زیادی به دنبال مهاجرت از طریق تحصیل هستند و نیاز اساسی به حرفه پزشکی امکان مهاجرت تحصیلی در رشته پزشکی را فراهم میکند.

قبل از اقدام به مهاجرت لازم است نکاتی را بدانید و تحقیقات جامع و کاملی را انجام دهید تا مشکلی به وجود نیاید. افرادی که به دنبال اخذ مدرک رشته پزشکی هستند باید علاقه بسیاری به مطالعه علوم در کنار آن حس همیاری قوی با دیگران داشته باشند.

افراد بسیاری برای مهاجرت به خارج از کشور از طریق مهاجرت تحصیلی در رشته پزشکی اقدام میکنند. می­توان بعد از اخذ اقامت تحصیل و کار در رشته پزشکی، از دانشگاههای خارج از کشور برای اخذ تابعیت شهروندی اقدام کرد.

در ادامه، اطلاعاتی درباره مهاجرت تحصیلی در رشته پزشکی در اختیار شما خواهیم گذاشت؛ اما برای کسب اطلاعات دقیق تر باید شرایط کشور مقصد مورد نظرتان را بررسی کنید. پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید و این مطلب را از دست ندهید.

برای دریافت مشاوره های تحصیلی حرفه ای میتوانید با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

مهاجرت تحصیلی

شرایط مهاجرت تحصیلی در رشته پزشکی

شهریه دانشگاه­ها در این رشته و هزینه تحصیل در هر کشور، بسته به نوع دانشگاه متفاوت است. شما باید درباره شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد و همچنین شرایط تحصیل در رشته پزشکی در مقطع دکترا یا Phd از دانشگاه مورد نظر خود سؤال کنید.

زبان تحصیل در رشته پزشکی در کشورها و دانشگاه­های مختلف متفاوت است؛ اما زبان تحصیل اکثر دانشگاه­ها انگلیسی است. به همین دلیل و مدرک زبان مورد نیاز، به دانشگاه شما بستگی دارد.

در صورت داشتن رزومه قوی تحصیلی، بورسیه تحصیلی و کار در رشته پزشکی در بسیاری از کشورها امکانپذیر است. در صورت اخذ بورسیه تحصیلی می­توانید از تحصیل رایگان پزشکی در کشور­های دیگر بهره ­مند بشوید.

برای اطلاعات بیشتر و کامل­تر در رابطه با شرایط بورسیه پزشکی در خارج از کشور، با موسسه­ های مهاجرتی معتبر و سفارت کشور مقصد تماس بگیرید.

در دنیای امروز مشاغل پزشکی با چالش­ های زیادی روبرو می ­شوند؛ همین موضوع باعث شده است که ورود به مدارس پزشکی رقابتی باشد. برای ورود به مدارس پزشکی باید نمرات بسیار عالی در دروس مختلف، خصوصا شیمی و زیست­ شناسی کسب کنید و مهارت های خود را برای تحصیل در این گرایش بشناسید.

شناخت و اثبات مهارت­های خود با کسب تجارب کاری، کار کردن در مراکز بهداشتی و درمانی، شرکت در سخنرانی­ها و جلسات مختلف و حتی مراقبت از افراد مسن در خانه مؤثر می­شود. دستیابی به جایگاه دکتری در این رشته، نیازمند کسب تجارب حرفه­ای است.

در صورتی که موفق به کسب نمرات عالی و تجارب کاری مناسب در زمینهٔ پزشکی شدید، باید مکانی مطمئن برای شرکت در دوره ­های پزشکی بیابید.

قبل از شروع دوره­ های پزشکی باید خود را برای رویارویی با چالش­ های موجود در دوره تحصیل و سال­ های بعد آن آماده کنید؛ زیرا پزشکی حرفه ای است که در آن افراد باید بتوانند از هوش و احساسات خود در شرایط سخت به خوبی استفاده کنند. درآمد حاصل از رشته پزشکی در کشورهای مختلف، متفاوت است.

شرایط مهاجرت تحصیلی در رشته پزشکی

مدارک مورد نیاز برای تحصیل رشته پزشکی در خارج

داوطلبانی که قصد تحصیل رشته پزشکی در خارج از کشور را دارند، باید برای اخذ پذیرش تحصیلی اپلای کنند. یعنی باید مدارک مورد نیازی که دانشگاه درخواست کرده است را تهیه و ارسال نمایند و سپس منتظر پاسخ پذیرش بمانند. داوطلب پس از ارسال مدارک خود به دانشگاه‌های مد نظر و درصورت موفقیت در اخذ پذیرش تحصیلی از این دانشگاه‌ها، می بایست مدارک خود را همراه با نامه اخذ پذیرش تحصیلی به سفارت کشور مقصد تحویل داده و سپس اقدام به دریافت ویزای تحصیلی آن کشور نمایند.

مدارک عمومی مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی در رشته پزشکی به شرح زیر میباشد:

  1. پر کردن فرم درخواست و درصورت نیاز، پرداخت (اپلیکیشن فی)
  2. دیپلم ۱۲ ساله دبیرستان (معدل، کارنامه ، ریز نمرات و مدرک تحصیلی)
  3. نتایج آزمون‌های زبان انگلیسی (آزمون آیلتس نمره 7 به بالا و آزمون تافل امتیاز ۹۰ به بالا)
  4. توصیه نامه
  5. انگیزه نامه
  6. نتایج آزمون‌های UCAT، BMAT و GAMSAT.
  7. سایر آزمون‌های ورودی مخصوص دانشگاه‌ مورد نظرتان.

کسب تخصص و وضعیت مشاغل در رشته پزشکی

امکان کسب تخصص در رشته پزشکی در اغلب گرایش­ ها وجود دارد. این گرایش­ ها شامل گرایش بیهوشی، گرایش رادیولوژی، گرایش اطفال، گرایش چشم پزشکی، گرایش زنان و زایمان و گرایش پزشکی عمومی می­شود.

فارغ‌ التحصیلان رشته پزشکی در هر نقطه از جهان قادر به اخذ مشاغل پردرآمد هستند زیرا جامعه همیشه به حضور پزشکان احتیاج دارد. میزان درآمد پزشک‌ ها نسبت به کشور و نوع تخصص شان متفاوت است ولی به طور کلی این شو جزء شغل‌های پردرآمد محسوب می‌شود. به طور مثال پزشکان عمومی به اندازه جراحان مغز و اعصاب درآمد نخواهند داشت.

مهاجرت تحصیلیبرخی از مشاغلی که فارغ‌التحصیلان پزشکی می­توانند در آن مشغول شوند عبارت­ اند از:

  • کار کرده در بیمارستان یا اتاق عمل جراحی: اکثر فارغ‌ التحصیلان رشته پزشکی به دنبال شاغل شدن در بیمارستان­ ها و اتاق­ های عمل جراحی هستند. ضمن تخصص ­های مختلف گزینه­ های دیگری برای شغل در بیمارستان‌ ها و اتاق‌ های جراحی وجود دارد.
  • بخش تحقیقات پزشکی: انتخاب برخی از فارغ ‌التحصیلان رشته پزشکی کار کردن در بخش تحقیقات پزشکی است.
    در بخش تحقیقات در مورد شناخت بیماری­های مختلف و استفاده از فناوری های جدید برای تشخیص و درمان این بیماری ­ها تحقیق و بررسی انجام میگیرد.
    به طور کلی در تحقیقات پزشکی، تحقیق در خصوص علت بیماری­های مختلف، انجام آزمایش ها، شناخت دارو های جدید و استفاده از فناوری­ های پزشکی جدید نظیر اندام مصنوعی، درمان ­های باروری و ژن درمانی است.
  • خدمات پزشکی مربوط به سازمان­ های دفاع: این سازمان­ ها به پزشکان برای کار کردن در قسمت­ های مربوط به ارتش، برای کمک کردن به نیرو های ارتشی در نقاط مختلف جهان نیاز دارند.
  • خدمات بهداشتی و درمانی زندان ­ها: در این بخش پزشکانی که عملکردی مانند عملکرد پزشکان در بیمارستان ­ها دارند، استخدام میشوند.
    برای ایفای این نقش افراد ملزم به داشتن تجارب کافی در خصوص درمان بیماری ­های روانی و بیماری­ های مربوط به مصرف مواد مخدر خواهند بود.
  • مأمور اعزام به سفر: این افراد برای درمان و معالجه گردشگران داخلی و یا حتی سفر به خارج از کشور برای درمان بیماران احتمالی استخدام می­شوند.
    افراد برای انجام وظیفه، باید خود را برای هرگونه ماموریت و پذیرفتن بیماری­های بالقوه برای خود نظیر، رفتن در ارتفاعات، اسهال و استفراغ و عفونت­ها آماده کند.
  • دیگر مشاغل مرتبط با رشته پزشکی: افرادی که سوابق مرتبط با گرایش پزشکی دارند، می ­توانند در روزنامه نگاری (بخش مجله­ های پزشکی)، سازمان ­های پزشکی قانونی، بخش­ های داروسازی، مدیریت بخش ­های بهداشتی و درمانی و به کارگیری سیاست­ هایی در جهت مراقبت ­های بهداشتی مشغول به کار شوند.

کسب تخصص و وضعیت مشاغل در رشته پزشکی

هزینه‌ های تحصیل پزشکی در خارج از کشور

هزینه های‌ تحصیل رشته پزشکی در خارج از کشور بسته به کشور مقصد و رتبه علمی دانشگاه متغییر است. در برخی موارد و تحت شرایطی خاص هزینه تحصیل رشته پزشکی در کشور اتریش و آلمان رایگان میباشد. نکته‌ حائز اهمیتی که در انتخاب کشور و دانشگاه برای تحصیل، باید به آن توجه داشته باشید رتبه‌ علمی دانشگاه و معتبر بودن مدرک آن است. زیرا بعضی از دانشگاه‌ها با وجود دریافت شهریه زیاد مدرک معتبری را ارائه نمیدهند و عملا تحصیل در آن‌ها وقت تلف کردن و هدر دادن سرمایه میباشد. به طور کلی هزینه‌ تحصیل پزشکی در خارج از کشور شامل موارد زیر خواهد بود:

  1. هزینه‌های زندگی دانشجویی:

همچون هزینه‌ مسکن، هزینه بیمه خدمات درمانی، هزینه‌های رفت و آمد، هزینه‌ی غذا، هزینه‌ی پوشاک و …

  1. هزینه‌های تحصیل:

مانند شهریه‌ دانشگاه، هزینه کتاب و… ، لازم به ذکر است که هزینه‌های تحصیل به دانشگاه انتخابی و هزینه‌های زندگی به سبک زندگی شخصی شما بستگی خواهد داشت.

کشور های ترکیه،روسیه و ایتالیا از مقاصد محبوب و کم هزینه برای تحصیل رشته پزشکی هستند که هزینه تحصیل و زندگی در آنها نسبت به سایر کشور ها بسیار کم و مناسب است.

دانشگاه‌های برتر برای مهاجرت تحصیلی در رشته پزشکی

برترین دانشگاه های جهان، برای مهاجرت تحصیلی در رشته پزشکی عبارتند از:

  • دانشگاه هاروارد در آمریکا
  • دانشگاه استنفورد در آمریکا
  • دانشگاه ام آی تی در آمریکا
  • دانشگاه کالیفرنیا آمریکا
  • دانشگاه جان هاپکینز آمریکا
  • دانشگاه کمبریج در انگلیس
  • دانشگاه آکسفورد در انگلیس

شرایط تحصیل و کار رشته پزشکی در کشور های مختلف، متفاوت است.

معمولا هر کشوری در رشته ای خاص دارای مزایا و رتبه علمی نسبت به سایر دانشگاه های دیگر کشورها است؛ به طور مثال رشته ی حقوق در فرانسه، رشته ی معماری در ایتالیا، رشته ی هوافضا در روسیه از مزایا و رتبه علمی بالاتری برخوردارند.

گرایش‌ های مختلف رشته پزشکی

رشته پزشکی در مقطع تخصص دارای گرایش‌ها و زیر‌مجموعه‌های بسیاری است. هر کدام از این گرایش‌ها به نوبه خود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. دانشجویان پس از اتمام تحصیل دوره پزشکی عمومی و گذراندن دوره انترنی می‌توانند در یکی از گرایش‌های رشته پزشکی که در جدول زیر ارائه شده است تخصص بگیرند.

 

گرایش های رشته پزشکی

آلرژی و ایمونولوژیرادیولوژی تشخیصیپوست، مو و زیبایی
بیهوشیزنان و زایمانعصب شناسی
داخلیاطفالپزشکی هسته‌ای
پزشکی خانوادهطب فیزیکی و توانبخشیژنتیک پزشکی
روانپزشکیطب پیشگیریچشم پزشکی
طب اورژانسمغز و اعصابجراحی پلاستیک
تشعشع انکولوژیعمل جراحيپاتولوژی واورولوژی
مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

در پایان

مهاجرت تحصیلی از طریق رشته پزشکی رویای بسیاری از مردم در داخل ایران است. اکثر مردم این تصور را دارند که یک ترم یا سال تحصیلی پزشکی در خارج از کشور هزینه زیادی دارد و برای اقامت باید هزینه­ های زیادی را پرداخت کنند.

اما در حقیقت می­توان دانشگاه­هایی برای تحصیل پزشکی با هزینه کم یا رایگان در خارج از کشور، پیدا کرد که آموزش­ های رایگان، به مشتاقان رشته پزشکی ارائه می­دهند. اگر قصد مهاجرت دارید، حتما از طریق سازمان­ ها و سفارت ­ها اطلاعات درست و کامل کسب کنید.

همچنین شما می توانید از طریق تماس با مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه از تجارب و تخصص و دانش روز مشاوران ما استفاده کنید و بهترین تصمیم را برای مهاجرت خودتان بگیرید. تنها کافیست با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید، موفق باشید.

سوالات متداول

دانشگاه های برتر در رشته پزشکی کدامند؟

برترین دانشگاه های جهان، برای مهاجرت تحصیلی در رشته پزشکی عبارتند از: دانشگاه هاروارد و دانشگاه استنفورد و… که در این مقاله شرح داده شده است.

هزینه تحصیل در رشته پزشکی در خارج از کشور چقدر است؟

هزینه‌های تحصیل در خارج به دانشگاه انتخابی و سبک زندگی شخصی شما بستگی دارد که در این مقاله توضیحات تکمیلی در این باره را ارائه کرده ایم.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

مهاجرت تحصیلی در رشته پزشکی 2023

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید