اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری سال 1402

اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری

توجه توجه

نمره خام و کل سوابق تحصیلی کنکوری ها اعلام شد.

كارنامه علمی کنکور سراسری بعد از تاخیرات و مشکلات فنی پیش آمده به دلیل ترافیک بالای مراجعه داوطلبان به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور، منتشر شد. داوطلبان کنکوری عزیز می توانید كارنامه علمی با نام کارنامه ملاک انتخاب رشته سال 1402 را در سایت سازمان سنجش مشاهده کنید. این کارنامه شامل بخش های مختلفی می باشد. شما در کارنامه منتشر شده می توانید نمره كل نهایی، رتبه کشوری، رتبه در سهمیه، وضعیت بومی شامل ناحیه و منطقه، بیشترین نمره کل آزمون اخصاصی کنکور که مربوط به نوبت اول و دوم است را ببینید.

این کارنامه می تواند کمی از استرس و اضطراب داوطلبان کنکور سراسری 1402 کم کند اما همچنان داوطلبان باید به فکر انتخاب رشته باشند. طبق اطلاعیه سازمان سنجش دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته در همه گروه‌های آزمایشی حداکثر تا روز یکشنبه به تاریخ ۱۴۰۲/۵/۲۹ در درگاه اطلاع‌رسانی منتشر خواهد شد. داوطلبان پس از دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته و مطالعه جزئیات آن باید اقدام به چینش اولویت های خود در فرم انتخاب رشته کنند. طبق اطلاعیه سازمان سنجش انتخاب رشته از طریق سامانه جامع آزمون سراسری برای همه گروه‌های آزمایشیاز روز سه‌شنبه به تاریخ ۱۴۰۲/۵/۳۱ آغاز و تا روز شنبه به تاریخ ۱۴۰۲/۶/۴ادامه خواهد داشت. همچنین شما می توانید نمونه ای از بخش های مختلف كارنامه علمی کنکور منتشر شده در سایت سازمان سنجش برای اعلام نتایج کنکور سراسری سال 1402 (نوبت‌های اول و دوم) را در زیر مشاهده کنید. شما داوطلبان شرکت کننده در کنکور سراسری کارنامه ملاک عمل انتخاب رشته را نظیر آنچه در زیر می بینید، در سایت سازمان سنجش و در صفحه مربوط به اطلاعات خود می توانید مشاهده کنید.

بخش اول کارنامه: در این قسمت از کارنامه به مطالعه نکات و تذکرات لازمه می پردازید. پس از این قسمت باید اطلاعات شخصی خود را بررسی کنید و در صورت وجود مغایرت اطلاع دهید.

کارنامه ملاک انتخاب رشته

 

در قسمت بعدی کارنامه شاهد دوره ها و دانشگاه های مجاز انتخاب رشته و ادامه تحصیل هستید. بعد از این می توانید تراز یا همان نمره کل سابقه تحصیلی و کنکور خود را ملاحظه فرمایید.

دوره های مجاز انتخاب رشته

 

در قسمت پایانی کارنامه می توانید رتبه کشوری، رتبه در سهمیه منطقه و رتبه در سهمیه نهایی خود را مشاهده کنید.

آخرین رتبه مجاز برای قبولی

 

 

بعد از شرکت در کنکور سراسری، داوطلبان باید منتظر نتایج اولیه کنکور سراسری بمانند. نتایج اولیه کنکور سراسری شامل اطلاعاتی نظیر رتبه در مناطق، رتبه کل، تراز، مجاز شدن برای انتخاب رشته کنکور سراسری و … است.

این اطلاعات مبنای انتخاب رشته داوطلب خواهد بود. در واقع داوطلب با استفاده از رتبه و تراز درج شده در نتایج اولیه کنکور سراسری، رشته ها و دانشگاه هایی که امکان قبولی در آنها بالا است را انتخاب می کند.

البته این انتخاب بیشتر برای دانشگاه سراسری کاربرد دارد؛ زیرا با هر رتبه ای می توانید در رشته های مختلف دانشگاه آزاد به تحصیل بپردازید و قبولی در آنها خیلی دشوار نیست.

در این مقاله به صورت جامع به نتایج اولیه کنکور سراسری 1402 خواهیم پرداخت؛ لذا از شما دعوت می کنیم در ادامه این مقاله با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

زمان اعلام نتایج کنکور سراسری 1402

کنکور سراسری هر ساله در تیرماه برگزار می شود و نتایج اولیه آن در اواسط مرداد منتشر می شود.امسال نیز نتایج اولیه کنکور سراسری 1402 در همین زمان توسط سازمان سنجش بر روی سایت www.sanjesh.org منتشر شد.

نتایج اولیه کنکور سراسری 1402 در بطور دقیق در تاریخ 1402/05/11 توسط سازمان سنجش اعلام شد.

زمان اعلام نتایج کنکور سراسری

چگونگی اعلام نتایج کنکور سراسری 1402

نتایج اولیه کنکور سراسری 1402 طبق روال سابق در سایت سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفته است.

سازمان سنجش هر ساله به محض آماده شدن نتایج اولیه کنکور، آن را در سایت سنجش قرار می دهد. باید خاطر نشان کرد که تمامی افراد برای مشاهده کارنامه خود، باید به سایت این سازمان مراجعه کنند.

پونزنحوه مشاهده کارنامه به شرح زیر است:

به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید.

از منوی بالا سمت راست بر روی گزینه سراسری کلیک کنید.

نحوه اعلام نتایج و مشاهده کنکور سراسری 99

بعد از باز شدن صفحه بر روی «کارنامه اعلام نتایج مرحله اول آزمون سراسری سال 1402» کلیک کنید.

نحوه مشاهده اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 99

نحوه مشاهده اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1402

همانطور که در بالا گفتیم، پس از ورود به سایت سازمان سنجش، بر روی گزینه سراسری که در منوی سمت راست قرار دارد، کلیک کنید و بعد از آن بر روی «کارنامه اعلام نتایج مرحله اول آزمون سراسری سال 1402» کلیک کنید.

بعد از کلیک بر روی این گزینه به صفحه ای هدایت می شوید که بعد از وارد کردن اطلاعات خود می توانید کارنامه خود را ببینید.

پونزهمانطور که در عکس زیر مشاهده می کنید، از طریق 3 روش می توانید به نتایج اولیه کنکور سراسری 1402 دست پیدا کنید، که به این شرح است:

روش اول

با وارد کردن شماره داوطلبی، شماره شناسنامه، سال تولد و کد امنیتی می توانید وارد پنل نتایج شوید.

روش دوم

با وارد کردن شماره پرونده، کد رهگیری، شماره شناسنامه و کد امنیتی می توانید وارد پنل نتایج شوید.

روش سوم

شماره پرونده، شماره سریال، شماره شناسنامه و کد امنیتی می توانید وارد پنل نتایج شوید.

روش های بالا هیچ فرقی با هم ندارند و شما را به یک نتیجه یکسان می رسانند. پس اطلاعاتی که دم دست شما وجود دارد را وارد کنید و به دنبال روش های پیچیده نباشید. بعد از ورود اطلاعات بالا به صفحه اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری سال 1402 هدایت می شوید.

روش های مشاهده اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 99

توضیح و شرح جامع کارنامه نتایج اولیه کنکور 1402

بعد از عبور از مراحل بالا، به کارنامه نتایج اولیه کنکور سراسری می رسیم و داستان تازه شروع می شود! شما با کارنامه ای بسیار گنگ رو به رو خواهید شد و بعد از چند دقیقه یادتان خواهد رفت که اصلا برای چه چیزی وارد این صفحه شده اید!

برای پیشگیری از این موضوع، قسمت به قسمت کارنامه را به صورت کامل و جامع برای شما توضیح داده ایم. توجه داشته باشید که تصویر بخش بندی های کارنامه کنکور سراسری با شماره گذاری های مربوطه در انتهای مطلب قرار دارد.

  • بخش 1

در این بخش توضیحاتی درباره نحوه ثبت سوال و شکایت داده شده است. اگر سوال یا شکایتی دارید، می توانید تا تاریخ 1402/05/18 در سیستم اینترنتی ارسال درخواست ثبت کنید. توجه داشته باشید که در صورت پایان این تاریخ، به هیچ گونه سوالی از طرف شما پاسخ داده نخواهد شد.

  • بخش 2

در این بخش برای هر داوطلب توضیحات متفاوتی نوشته می شود. این توضیحات بر اساس منطقه، سهمیه، رتبه و … تعیین می شود.

  • بخش 3

در این بخش اطلاعاتی نظیر معدل دیپلم، منطقه، سهمیه و مشخصات فردی شما آورده شده است.

  • بخش 4

در این بخش اطلاعات تکمیلی درباره نوع دیپلم، کد دیپلم و سال اخذ دیپلم آورده شده است.

  • بخش 5

در این بخش اطلاعات مکانی شما آورده شده است. قسمتی که در این بخش اهمیت دارد، استان بومی، ناحیه بومی و قطب بومی است. اگر رشته انتخابی شما در دانشگاه بومی محل زندگی اتان باشد، شانس قبولی شما بیشتر است. بنابراین قبل از انتخاب رشته این موارد را باید به صورت دقیق در دفترچه انتخاب رشته مورد بررسی قرار داد.

  • بخش 6

در هنگام ثبت نام در کنکور، بندی وجود داشت که از شما درباره علاقه مندی به ثبت نام در دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور سوال کرده است. اگر تیک علاقه مندی را زده باشید در این قسمت، زیر علاقه مندی واژه بلی ذکر می شود. همچنین اگر در زمان ثبت نام موفق به این اقدام نشده اید، می توانید در زمان انتخاب رشته سریال علاقه مندی به ثبت نام دانشگاه های آزاد، غیرانتفاعی و پیام نور را تهیه نمایید.

  • بخش 7

در این بخش به شما اعلام می شود که مجاز به انتخاب رشته در کدام دوره هایی که در آزمون شرکت کرده اید، هستید.

  • بخش 8

در این بخش اطلاعاتی درباره وضعیت پذیرش رشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آورده شده است. برای ثبت نام در این رشته ها باید به بخش مجزایی که برای انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی در نظر گرفته شده است مراجعه کنید. توجه داشته باشید که انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت جداگانه در سایت دانشگاه آزاد انجام می شود.

  • بخش 9

اگر دیپلم خود را بعد از سال 84 و پیش دانشگاهی را بعد از سال 91 گرفته باشید، در این بخش درباره نحوه اعمال این معدل ها به صورت مثبت آورده شده است.

  • بخش 10

به مهم ترین بخش رسیدیم. در این بخش رتبه در منطقه یا سهمیه نهایی آورده شده است. اگر در چند زیرگروه مختلف آزمون داده باشید، برای هرکدام از آنها جدول جداگانه در نظر گرفته می شود. ردیف اول و دوم به تاثیر سوابق تحصیلی شما اشاره شده است. جدول سوم بسیار مهم است زیرا رتبه و تراز شما در منطقه و سهمیه در این قسمت آورده شده است.

  • بخش 11

در این بخش نمره خام دروس به صورت درصدی قرار داده شده است.

  • بخش 12

رتبه نهایی در این قسمت قرار داده شده است. این رتبه ملاک مقایسه داوطلبان با یکدیگر است.

  • بخش 13

در این بخش به سیستم انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش اشاره شده است.

  • بخش 14

در این قسمت یک کد برای انتخاب رشته در دانشگاه آزاد قرار داده شده است که با مراجعه به سایت azmoon.iau.ac.ir می توانید انتخاب رشته خود را انجام دهید. این کد برای رشته های با آزمون دانشگاه آزاد است و برای انتخاب رشته های بر اساس سوابق تحصیلی کاربردی ندارد.

توضیح و شرح جامع کارنامه نتایج اولیه کنکور 99

در پایان

اگر در مورد نحوه دریافت نتایج اولیه آزمون سراسری 1402 دچار مشکل شدید، یا سوالی در این مورد داشتید، می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه ارتباط تلفنی داشته باشید، تا به جواب سوالات و ابهامات خود دست پیدا کنید.

همچنین مرکز مشاوره آویژه با اتکا به مشاورین مجرب خود، آماده ارائه خدمات مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 در تمامی گروه های آزمایشی تجربی، ریاضی، انسانی و هنر و زبان های خارجه می باشد.

باید خاطر نشان کنیم که بهتر است قبل از فرا رسیدن زمان فرآیند انتخاب رشته که مدت اندکی پس از انتشار نتایج اولیه کنکور سراسری، آغاز می شود، برای این فرآیند مهم و سرنوشت ساز خود را آماده نمایید.

برای دریافت مشاوره تلفنی با کارشناسان آویژه، می توانید از سراسر کشور بدون پیش شماره با شماره 9099071985 تماس بگیرید.

سوالات متداول

زیرگروه در نتایج اولیه کنکور سراسری 1402 چیست؟

رشته های کنکور سراسری بر طبق نوع رشته ها و تاثیر ضرایب هر درس در چند گروه جای می گیرند، که به هرکدام از اینها زیرگروه می گویند. زیرگروه ها همراه با تاثیر ضرایب دروس بر دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور درج شده است. داوطلبان می توانند با بررسی رشته های مندرج در هر زیرگروه، از اهمیت دروس و میزان تاثیر ضرایب در هر زیرگروه مطلع شوند.

نتایج اولیه کنکور سراسری در کدام سایت منتشر می شود؟

نتایج اولیه کنکور سراسری در سایت سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر می شود.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری سال 1402

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- یک نظر:
  1. سلام من کد انتخاب رشته با آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ دریافت کردم آیا این کد برای ثبت نام ورودی سال ۱۴۰۱اعتبار داره یا دوباره باید کنکور بدم ؟

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

شنبه

1402/12/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید