نحوه ثبت اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1400

نتایج تکمیل ظرفیت

با توجه به اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری در روز گذشته چنانچه قصد ثبت اعتراض به نتایج کنکور سراسری را دارید، به احتمال زیاد تا آبان ماه سال 1400 فرصت خواهید داشت! برای اطلاعات بیشتر در این زمینه در ادامه با ما همراه باشید.

اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1400

اگر هنوز نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری را مشاهده نکردید ابتدا آن را ببینید! شاید قبول شده باشید! توصیه می کنیم اگر قصد اعتراض به نتایج کنکور سراسری دارید، دلایل منطقی نیز برای این کار داشته باشید. بطور مثال: عدم درج سهمیه در کنکور، اشباه در حساب و کتاب درصد دروس در کنکور، مشکل در سوابق تحصیلی و … می تواند یک دلیل منطقی برای ثبت اعتراض باشد. یا اطمینان از پاسخ صحیح به تعداد سوالات در یک درس که قبلا آن را با کلید سوالات کنکور منتشر شده چک کرده باشید یا …

حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: برای تمام پذیرفته شدگان کارنامه نتیجه نهایی تهیه شده که حاوی رتبه داوطلب است و همچنین آن دسته از داوطلبانی که فرم انتخاب رشته اینترنتی خود را تکمیل کرده‌اند ولی پذیرفته نشده اند نیز کارنامه علمی حاوی رتبه داوطلب در هر یک از کد رشته های انتخابی و بین متقاضیان کد رشته مذبور و در سهمیه مربوط با توجه به نمره کل وی در همان کد رشته و همچنین رتبه آخرین نفر پذیرفته شده در هر یک از کد رشته های انتخابی و اطلاعات دیگر در روز اعلام شده از طریق مسئولین، بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده خواهد شد.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

وی ادامه داد: با توجه به کنترل های متعدد و بررسی های انجام شده از صحت نتایج اعلام شده و اطمینان حاصل شده، داوطلبان پس از دریافت کارنامه نتایج نهایی آزمون از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور، در صورتی که در خصوص مندرجات کارنامه و یا انتخاب رشته خود سوال دارند و یا تقاضایی داشته باشند می توانند منحصرا از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی در سایت سازمان اقدام کنند.

ابراهیم خدایی در سال 96 در خصوص مراجعه دواطبان کنکوری و اعتراض آن ها به نتیجه آزمون گفت: یک سری از داوطلبان به سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده اند، این افراد هریک درخواست های متفاوتی داشتند.

این اتفاق هر ساله ممکن است پیش آید و کنکور سال 1400 نیز از این قاعده مستثنا نبوده و مسئولین با صبر و درایت به بررسی درخواست و مشکل شما خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه درخواست یک سری از داوطلبان در خصوص اشتباه در انتخاب رشته بود، افزود: معمولا در این نوع اعتراضات نگاه دواطلبان به موسسات به ویژه موسسات خاص است که با اطلاعات غلط داوطلبان را به اشتباه می اندازند که توضیحات لازم به آنها داده شد.

وی افزود: یک بخش اعتراضات به گروه علوم تجربی مربوط به پذیرش رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی بود توضیحات لازم داده شد، امسال با توجه به قانون برنامه ششم توسعه ۵ درصد ظرفیت به ایثارگران اختصاص داده شده بود که این هم بخشی از اعتراضات بود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: کارنامه داوطلبان کنکور 1400 در اواخر شهریور ماه منتشر خواهد شدو ما اعتقاد داریم اعتراضات همانند سال های گذشته طبیعی و نرمال باشد.

وی افزود: خیلی از اعتراضات با دیدن کارنامه و نتیجه توسط داوطلبان برطرف می شود. سازمان سنجش در خصوص اشتباه های انتخاب رشته مساعدت ‌های لازم را خواهد داشت.

وی ادامه داد: داوطلبان بعد از دیدن کارنامه خود می توانند درخواست و یا اعتراض خود را از طریق سیستم اینترنتی سازمان عنوان کنند که بعد از اعلام نتایج و تا آبان ماه سال 1400 نیز به آن ها فرصت داده خواهد شد و سازمان سنجش نیز طی 48 تا 72 ساعت به اعتراضات آن ها پاسخ خواهد داد تا اگر با درخواست آن ها موافقت شد بتوانند تحصیل خود را شروع کنند.

چگونه اعتراض خود را درمورد نتایج کنکور 1400 ثبت کنیم؟

برای ثبت اعتراض به نتایج کنکور، ابتدا باید دلایل منطقی و قابل قبولی ارائه دهید، این نکته را هم به یاد داشته باشید که باید اعتراض خود را به صورت اینترنتی ثبت کنید؛ ثبت اعتراض به دو صورت انجام می گیرد که در ادامه ما شما را با این دو روش آشنا خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

تیکروش اول: از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور

  1. در این روش می توانید وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org شده و در قسمت سمت چپ روی «گزینه ورود به سیستم پاسخگویی» کلیک کنید.
  2. بعد از وارد شدن به سایت اگر در سایت عضویت نداشته باشید یاید ابتدا عضو شوید، عضویت در سایت هم اینگونه است که باید اطلاعات گفته شده در ادامه مطلب را بعد از کلیک روی گزینه «عضویت در سایت» وارد کنید (فرمی که در ابن صفحه آورده می شود را کامل کنید و گزینه تایید نهایی را بزنید، باید توجه داشته باشید نام کاربری و رمز عبور شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد که در زمان ثبت درخواست اعتراض خود به آن ها نیاز پیدا خواهید کرد، وقتی که اطلاعات خود را ثبت کردید باید به صفحه اصلی برگشته و روی گزینه «ورود به سیستم» کلیک کنید).
  3. بعد کلیک بر روی گزینه «ورود به سیستم» و وارد شدن به صفحه مورد نظر، در قسمت راست صفجه گزینه «درخواست جدید» را مشاهده خواهید کرد، با کلیک بر روی این گزینه صفحه جدیدی باز خواهد شد.
  4. در این قسمت کادر هایی نشان داده می شود که باید نوع آزمون (به عنوان مثال: سراسری) و سال مربوط به آزمون کنکور را انتخاب کنید.
  5. پس از آن صفحه ای باز می شود که در بالا در منوی موجود مشکل خود را انتخاب کنید و سپس درخواست خود را در قسمت پیام درج کنید. (به یاد داشته باشید در زمان یادداشت درخواست خود شماره داوطلبی، کد ملی، شماره پرونده خود و … که مورد نیاز خواهد بود را نیز وارد کنید).

تیکروش دوم: از طریق سایت در خواست دانشجو darkhast.sanjesh.org

بعد سایت سازمان سنحش آموزش کشور، دانشجویان برای ثبت درخواست خود می توانند از سایت darkhast.sanjesh.orgاستفاده کنند.

  1. برای این کار باید در مرورگر خود آدرس سایت درخواست دانشجو darkhast.sanjesh.org را وارد کرده و وارد سایت شوید.
  2. بعد از وارد شدن به این سایت، اطلاعات خواسته شده را در بخش های مشخص شده، وارد کنید و سپس گزینه «ثبت» را انتخاب کنید (اطلاعات مورد نیاز شامل: نام و نام خانوادگی، کد ملی، نام پدر، شماره تلفن همراه).
  3. پس از ثبت اطلاعات خود، صفحه ای باز می شود که برای شماره تلفن وارد شده در صفجه قبل، کدی ارسال می شود که در این کادر باید آن را وارد کنید.
  4. در آخر باید اعتراضات خود را با تمامی توضیحات در کادری که باز شده است وارد کنید و اگر بخواهید می توانید در قسمت پایین صفحه باز شده از فایل پی دی اف یا تصویر برای ارائه مدارک یا سند استفاده کنید (پسوند فایل های تصویری مجاز برای استفاده: jpg,bmp,gif,png,jpeg پسوند فایل های متنی مجاز برای استفاده: pdf,doc,docx,ttf,jpg).

اگر قصد ثبت اعتراض به نتایج کنکور سراسری دارید و مایلید این کار توسط مشاوران تحصیلی مرکز مشاوره آویژه انجام شود یا در خصوص دلیل ثبت اعتراض به نتایج کنکور نیاز به مشاوره دارید، از ساعت 8 صبح الی 12 شب می توانید با شمارهتهران 9099071985 و سایراستان ها 9099071985 تماس حاصل فرمایید .

منبع خبر : mehrnews

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

نحوه ثبت اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1400

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

دوشنبه

1403/1/13

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید