بررسی اعتبار مدرک دانشگاه آزاد و بررسی آن با مدارک سایر دانشگاه ها

بررسی اعتبار مدرک دانشگاه آزاد و بررسی آن با مدارک سایر دانشگاه ها

یکی از دغدغه های اصلی داوطلبان کنکور در زمان انتخاب رشته این است که آیا مدرک این دانشگاه اعتبار کافی را برای استخدام و یا ادامه تحصیل در داخل یا خارج از کشور خواهد داشت یا خیر. در این میان بسیاری از داوطلبان که موفق به ورود به دانشگاه سراسری نشده اند، سرخورده می شوند و احساس می کنند که نمی توانند در جایی استخدام شده و یا ادامه تحصیل دهند.

اما باید گفت که تمامی دانشگاه های مطرح کشور تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند و مدارک آنها از نظر اعتبار برای استخدام یا ادامه تحصیل یکسان است. یکی از این دانشگاه ها، دانشگاه آزاد اسلامی است.

دانشگاه آزاد یکی از دانشگاه های مطرح کشور است که یک دانشگاه شهریه محور بوده و هر ساله دانشجویان زیادی را می پذیرد. برای آشنایی بیشتر با اعتبار مدرک این دانشگاه و مقایسه آن با مدارک سایر دانشگاه ها، توصیه می کنیم که این مقاله را حتما بخوانید.

برای دریافت مشاوره های حرفه ای تحصیلی میتوانید با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

معرفی دانشگاه آزاد اسلامی

دانشگاه آزاد یکی از بزرگترین دانشگاه های ایران است که علاوه بر شهرهای مختلف ایران در کشورهای افغانستان، امارات متحده عربی، لبنان و انگلستان نیز شعبه هایی دارد. این دانشگاه از سال 50 فعالیت خود را با نام دانشگاه آزاد ایران آغاز کرد و در سال 1355 تعدادی از فارغ التحصیلان ممتاز این دانشگاه با بورس تحصیلی به دانشگاه های ممتاز جهان اعزام شدند.

امروزه این دانشگاه یکی از دانشگاه هایی است که در سراسر ایران واحدهای آموزشی داشته و دانشجویان بسیاری را پوشش می دهد.

بررسی اعتبار مدرک دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد از طریق کنکور سراسری و همچنین رشته های بدون کنکور (براساس سوابق تحصیلی) دانشجو می پذیرد. مقاطع تحصیلی در این دانشگاه عبارتند از کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری.

رشته های ارائه شده در این دانشگاه بسیار زیاد بوده و یکی از افتخار آفرین ترین دانشگاه های کشور است. به طور مثال این دانشگاه براساس گزارش سال 2015 ایالات متحده آمریکا جزو 20 دانشگاه برتر جهان در حوزه نانو بوده است.

بررسی اعتبار مدرک دانشگاه آزاد

همان طور که قبلا به آن اشاره شد، دانشگاه آزاد یکی از دانشگاه های مطرح کشور بوده و زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت می کند. بنابراین رقابت تنگاتنگی با دانشگاه سراسری دارد. حتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در سال 2018 با 26 پله صعود در جمع برترین دانشگاه های جهان قرار گرفته است.

تمامی رشته های پزشکی، مهندسی، علوم پایه، کشاورزی و… در مقاطع مختلف دانشگاه آزاد ارائه می شوند. مدرک این دانشگاه نیز مانند مدرک سایر دانشگاه ها بوده و برای استخدام، ادامه تحصیل و مهاجرت بسیار معتبر است.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

میزان اعتبار مدرک دانشگاه آزاد

میزان اعتبار یک مدرک دانشگاهی در مقایسه با سایر دانشگاه ها به عوامل متعددی بستگی دارد. ازجمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تجهیزات و امکانات دانشگاهی
  • اعضاء هیات علمی و رتبه آنها

و…

امروزه دیگر تحصیل در دانشگاه سراسری یا آزاد باعث اعتبار مدرک نیست. بلکه میزان اعتبار یک مدرک به شهر، مقطع تحصیلی، تراز و رتبه در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد و عواملی از این قبیل بستگی دارد.

اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی ارشد

اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی

در مقطع کارشناسی، اعتبار مدارک دانشگاه های کشور به صورت زیر است:

  • مدرک کارشناسی دانشگاه سراسری (روزانه)
  • مدرک کارشناسی دانشگاه سراسری (شبانه یا نوبت دوم)
  • مدارک کارشناسی در دانشگاه های آزاد – غیرانتفاعی و یا پردیس خودگردان
  • مدرک کارشناسی دانشگاه پیام نور
  • مدرک کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

همان طور که مشاهده کردید، اعتبار مدرک کارشناسی دانشگاه آزاد با مدارک دانشگاه های غیرانتفاعی و پردیس خودگران یکسان بوده و در جایگاه سوم قرار دارد.

اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی ارشد

در مقطع کارشناسی ارشد، نقش اساتید بسیار پررنگ تر است. در واقع رتبه اساتید دانشگاه در اعتبار مدرک تاثیر به سزایی دارد. بنابراین از آنجایی که رتبه اساتید دانشگاه پردیس خودگردان بالاتر است، دانشگاه های پردیس خودگردان در رتبه بالاتری نسبت به دانشگاه آزاد قرار می گیرند و رتبه بندی اعتبار مدارک به صورت زیر است:

  • مدرک کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری (روزانه)
  • مدرک کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری (شبانه یا نوبت دوم)
  • مدرک کارشناسی ارشد دانشگاه پردیس خودگردان
  • مدرک کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
  • مدرک کارشناسی ارشد دانشگاه غیر انتفاعی
  • مدرک کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور

اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در مقطع دکتری

در بین تمامی دانشگاه هایی که در مقطع دکتری پذیرش دانشجو دارند، مدرک دانشگاه سراسری بیشترین اعتبار را دارد و بعد از آن دانشگاه آزاد در جایگاه دوم قرار می گیرد. داوطلبانی که تمایل دارند عضو هیات علمی دانشگاه آزاد شوند، بهتر است در همان دانشگاه در مقطع دکتری تحصیل کنند.

همچنین کسانی که تمایل دارند عضو هیات علمی دانشگاه سراسری باشند، بهتر است در دانشگاه سراسری در مقطع دکتری تحصیل کنند.

اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در سطح جهانی

اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در سطح جهانی

دانشگاه آزاد در سطح جهانی نیز اعتبار داشته و فارغ التحصیلان این دانشگاه می توانند در بسیاری از دانشگاه های خارج از کشور ادامه تحصیل دهند. البته اعتبار جهانی هر دانشگاه به موارد مختلفی بستگی دارد.

ازجمله عوامل تاثیرگذار در اعتبار یک دانشگاه در سطح جهان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعداد پروانه های ثبت اختراع
  • تعداد اعضاء هیات علمی دانشگاه
  • تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کارشناسی
  • تعداد تولیدات علمی که اساتید عضو هیات علمی و یا دانشجویان آن دانشگاه تولید کرده اند.
  • مقالات پر استناد یعنی مقالاتی که از زمان انتشار، تاثیر زیادی بر روی آثار علمی و پژوهشی داشته اند و استناد زیادی را دریافت کرده اند.
  • جوایز علمی که به ملاک مهمی در رتبه بندی و ارزیابی عملکرد دانشگاه ها و افراد می باشد.

تفاوت مدرک دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه های سراسری

از زمان تاسیس دانشگاه آزاد این سوال در جامعه مطرح شد که آیا اعتبار مدرک دانشگاه های آزاد بیشتر است یا دانشگاه های سراسری؟ لازم به ذکر است که هیچ تفاوتی میان مدرک این دو دانشگاه وجود دارد و طرح اینگونه سوالات فقط تاثیر روانی دارد و از نظر منطقی و هیچ تاثیری نمی تواند داشته باشد.

از نظر قانونی نیز مدرک اعطائی از سوی هر دو دانشگاه، زیر نظر وزارت علوم یا بهداشت هستند و که هر دو قابل استعلام از سایت استعلام مدارک تحصیلی هستند، پس از نظر امکان ادامه تحصیل، شغل یابی، مهاجرت یا ادامه تحصیل در خارج از کشور هیچ تفاوتی میان مدرک این دو دانشگاه وجود ندارد.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که دانشگاه های سراسری به جز چند مورد مانند (دانشگاه های تهران و دانشگاه شریف) همه در یک سطح میباشند، یعنی در انتخاب رشته دانشگاه های سراسری یا باید داوطلب در دانشگاه های بسیار خوب مطرح سراسری قبول شود یا فرقی نمیکند در کدام رشته محل تحصیل کند.

سخن آخر

دانشگاه آزاد بعد از دانشگاه سراسری، یکی از پرطرفدارترین دانشگاه های کشور است که افتخارات بسیاری داشته و مدرک تحصیلی این دانشگاه برای استخدام، ادامه تحصیل و مهاجرت از اهمیت بسیاری برخوردار است.

داوطلبان تحصیل در این دانشگاه باید توجه داشته باشند که اعتبار مدرک تحصیلی آنها نه تنها به دانشگاه محل تحصیلی شان، بلکه به هیات علمی دانشگاه، تجهیزات دانشگاه و عوامل دیگری نیز بستگی دارد. بنابراین برای موفقیت های بیشتر باید تحقیقات کاملی در مورد دانشگاه انتخابی خود انجام دهند.

در حالت کلی دانشگاه آزاد زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت می کند و مدرک این دانشگاه مورد تایید این وزارت خانه است. تمامی سازمان ها و ادارات دولتی یا خصوصی برای استخدام این مدرک را می پذیرند در غیر این صورت متخلف شناخته خواهند شد.

ضیحات داده شده، چنان چه در مورد ا

با تمامی توضیحات داده شده، چنان چه در مورد اعتبار مدرک دانشگاه آزاد یا سایر دانشگاه ها به اطلاعات بیشتری نیاز داشته باشید، می توانید با کارشناسان ما در آویژه در ارتباط باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره های حرفه ای تحصیلی از طریق شماره زیر میتوانید با کارشناسان با تجربه مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل کنید،سپس از همراهی شما

۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵

مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه با تخصص و دانش ویژه شما را به بهترین نحو راهنمایی خواهند کرد.

سوالات متداول

علامت سوالآیا با مدرک دانشگاه آزاد می توان در دانشگاه های خارج از کشور ادامه تحصیل داد؟

بله؛ با مدرک دانشگاه آزاد امکان ادامه تحصیل در بسیاری از دانشگاه های خارج از کشور وجود دارد و افراد می توانند به راحتی ادامه تحصیل دهند. البته بسیاری از دانشگاه های اروپایی یا آمریکایی به مدرک اهمیتی نمی دهند و مقالات، پژوهش ها و یا اختراعات دانشجو را پذیرش می کنند.

علامت سوالاعتبار مدرک دانشگاه آزاد در حالت کلی به چه صورت می باشد؟

مدرک دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی در رتبه سوم، در مقطع کارشناسی ارشد در رتبه چهارم و در مقطع دکتری در رتبه دوم قرار دارد. لازم به توضیح است که در هر حال مدرک دانشگاه سراسری در هر مقطع تحصیلی در رتبه اول می باشد.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

بررسی اعتبار مدرک دانشگاه آزاد و بررسی آن با مدارک سایر دانشگاه ها

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 2 نظر:
  1. دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران یا دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی تهران کدام مدرک معتبر تر است؟ ممنون

    1. سلام وقت بخیر به رشته انتخابی شما در آن دانشگاه بستگی دارد

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید